10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (Origin) را دارند

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (Origin) را دارند

اینا مضحک ترین و غیر قابل باور ترین Origin های دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی هستند!

مقدمه: سوپرهیروها معروف هستند به داشتن منشا یا origin. اریجین یعنی نحوه به دست آوردن نیروهای فوق بشری توسط یک انسان عادی و تبدیل شدن او به یک ابرقهرمان یا ابرشرور. گفته میشود یک اریجین خوب میتواند تضمین کننده موفقیت شخصیت کمیک بوکی باشد. قبلا استاد ترابی در این مقاله 10 اریجین برتر دنیای کمیک رو معرفی کرده بود. ولی الان سایت what culture مقاله ای تحت عنوان 11 اوریجین مضحک دنیای کمیک منتشر کرده که البته من برای اینکه این مقاله Top 10 بشه، شماره 11 آن را حذف کردم. شما میتونید اصل مقاله را اینجا به زبان انگلیسی بخوانید.

توجه: شاید برخی از این شخصیت های در این مقاله در جاهای دیگر مثل دنیای کارتون و سینما و تلویزیون اریجین بهتری پیدا کرده باشند ولی این مقاله فقط روی دنیای کمیک تمرکز میکند. به خاطر همینه که اسم این مقاله هست "10 اوریجین احمقانه دنیای کمیک!"

 

10- فلش (The Flash)

10- فلش (The Flash)

هر کدوم از نسخه های مختلف فلش رو که خوب بهش دقت کنید متوجه میشید اریجین خیلی مسخره ای دارند. به طور مثال «جی گریک» که اولین فلش بود. او وقتی داشت در ازمایشگاه کار میکرد خوابش برد و به طور تصادفی بخار آب سنگین استنشاق کرد.

اریجین جی گریک فلش

این اریجین اونقدر احمقانه بود که سالها بعد نویسندگان دی سی او را کاملا حذف کرده و فلش جدیدی به نام «بری الن» معرفی کردند. ولی اریجین بری هم به همون اندازه بیخود و غیر قابل باور بود! او یک متخصص تحقیق در قتل های مشکوک بود که میگفتند خیلی کند و مقرراتی عمل میکنه. یک شب که بری داره محل کارش رو ترک میکنه یک صاعقه از پنجره میاد تو و میخوره به کابینت مواد شیمیایی که بری داشته به طور اتفاقی از کنارشون رد میشده!!!

اریجین بری الن

ببینید این اتفاق چقدر بعیده که رخ بده. بعدش؟ هیچی دیگه ... بری به سرعت فوق بشری دست پیدا میکنه! ولی انصافا چه ربطی داشت آخه؟! بیخود نیست تو سریال فلش اریجین بری الن رو تغییر دادن ...

 

9- کید فلش (Kid Flash)

9- کید فلش (Kid Flash)

اون دو تا اریجین فلش براتون به قدر کافی مسخره نبود؟ پس بزارید اریجین «کید فلش« رو براتون بگم! «والی وست» برادر زاده دوست دختر بری الن بود . او یک شب به بری در آزمایشگاه پلیس سر زد و دقیقا همون اتفاقی که برای بری افتاد و به فلش تبدیل شد، برای والی هم رخ داد!!! خیلی عجیبه نه؟

اریجین کید فلش

او قدرتهاش درست عین بری الن بود و فقط یک لباس سایز کوچکتر برای خودش برداشت و شد «کید فلش»! واقعا حتی در دنیای کمیک چطور ممکنه یک اتفاق واقعا بعید و غیر ممکن اتفاق بیفته، اونم دوبار عین هم؟؟؟؟

 

8- پسر غلتان (Bouncing Boy)

8- پسر غلتان (Bouncing Boy)

«پسر غلتان» از اون شخصیت های بیخود دی سی هستش که سال 1961 و توسط خالق سوپرمن در کمیک های Action Comics خلق شد. او «چاک تین» نام داره و به عنوان پیک در متروپلیس کار میکرد. اولین محموله اش هم این بود که یک سرم کش سان را که داخل یک بطری در باز ریخته شده بود را به آدرسی برساند! در مسیر ایستاد تا یک مسابقه ورزشی تماشا کنه و گلویی تازه کنه. پس یک نوشیدنی در استادیوم خرید. بله دیگه ...! اونقدر شیفته بازی شد که اشتباهی از اون سرم خورد!!! بعدش هم که به نیروهای باد شدن (!) دست یافت . دیگه میتونست مثل یک توپ غل بخوره!!! همین.. !

 

7- مرد دراز شونده (The Elongated Man)

7- مرد دراز شونده (The Elongated Man)

باز هم مخلوقی از دی سی با اریجینی مضحک! «رالف دیبنی» از بچه گی عاشق سیرک بود. مخصوصا اونایی که میتونستن با کج و کوله کردن بدن خودشون بقیه رو سرگرم کنند. بلاخره دلش رو زد به دریا و با این هنرمندان صحبت کرد. اونا هم بهش گفتن قبلا همیشه از یک نوشیدنی خاص به نام Gingold استفاده میکردند!!!

مرد دراز شونده

رالف هم رفت سراغ علم شیمی و تونست یک عصاره فوق العاده فشرده از میوه درخت Yucatan به دست بیاره که باعث شد بدنش کش بیاد!!! در اولین حضور خودش در دنیای کمیک که خیلی سال پیش اتفاق افتاد برای مرد دراز شونده پاپوش دوخته شد ولی به کمک فلش توانست خودش رو تبرئه کنه.

نکته مهم: خیلی ها شاید فکر کنند مارول قدرت های «رید ریچاردز» رو از روی این شخصیت یا دیگر شخصیت قدیمی دی سی به نام "مرد پلاستیکی" تقلید کرده. ولی کاملا اشتباه میکنند. چون مارول اون موقع که اسمش "تایملی" بود یک قهرمان داشت به نام Thin Man که قدرت های کشانی داشت (عکسش اینجاست). Thin Man اولین قهرمان کش سان عالم کمیک هستش چون سال 1940 خلق شد (یعنی یک سال قبل از مرد پلاستیکی)

 

6- گورکن (Badger)

گورکن (Badger)

او قهرمانی هستش که دهه 80 میلادی توسط انتشارات Capital Comics خلق شد و الانم IDW کمیک هاش رو چاپ میکنه. اسمش هست «نوربرت سایکس» (Norbert Sykes) که کودکی خیلی بدی داشته و از اختلالات شخصیتی زیادی رنج میبره. سپس به ارتش ملحق میشه و میره جنگ ویتنام و اونجا توسط ویتنامی ها دستگیر میشه. اونجا اسیرش میکنن و چاره ای نداره جز اینکه سوسک بخوره تا زنده بمونه! بعد انگار سوسک ها میان و خودشون رو با میل و رغبت به نوربرت عرضه میکنند! یعنی خودشون میان پیش نوربرت تا بخورتشون!!! سپس خداوند در هیبت یک گورکن به نام Myrtle در جلوی نوربرت ظاهر شد . حالا معلوم نیست که نوربرت به خاطر سوسک خوری (!) توهم زده بوده یا نه ولی در هر حال بعد از این اتفاق تونست با حیوانات حرف بزنه و نمیدونم چرا استاد هنرهای رزمی هم شد!!!!!

 

5- آلترا بوی (Ultra Boy)

آلترا بوی (Ultra Boy)

«آلترا بوی» در کمیک های Superboy در سال 1962 و توسط خالق سوپرمن یعنی «جری سیگل» خلق شد. او اسمش بود Jo-Nah (جونا در زبان انگلیسی مترادف "یونس" هستش) اهل سیاره Rimbor بود. میدونید چطور به قدرت های خودش دست یافت؟ داشت با سفینه خودش در فضا حرکت میکرد که ناگهان توسط یک نهنگ یا هیولای فضایی بلعیده شد! الان گرفتید قضیه رو؟ نه؟ یعنی چون توسط یک نهنگ فضایی غول پیکر بلعیده شد اسمش بود Jo-Nah که خواننده رو یاد داستان یونس پیامبر بندازه!!!

الترا بوی اریجین

ولی بعدش گشت فضایی نجاتش میده ولی دیگه خیلی دیر شده بود! چون انرژی های کیهانی داخل شکم این نهنگ بهش قدرت هایی دادن که مثل سوپرمن بشه! تازه ، مشکل اینه که نمیتونه از همه قدرت های سوپرمن به طور همزمان استفاده کنه! واقعا چه پیچش جالبناکی!

 

4- بچه کلروفیلی (Chlorophyll Kid)

4- بچه کلروفیلی (Chlorophyll Kid)

چیه خنده داره؟ خوب اسمش اینه دیگه! این بدبخت فلک زده سال 1963 توسط دی سی و در کمیک Adventure Comics خلق شد . اسمش هست Ral Benem اهل سیاره Mardru. میگن بچه که بوده به طور تصادفی میفته داخل مخزن یک سرم هیدروپونیک. تو "ویکی پدیا" درباره هیدروپونیک اینطور نوشته: "کشت هیدروپنیک یا آبکشت شیوهٔ کشت بدون خاک می‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود".

اریجین مسخره

فهمیدید؟ اره؟ به خدا عمرا اگه چپزی ازش فهمیده باشید! در هر حال ایشون وقتی افتاد اون تو تونست به قدرت شبیه سازی رشد گیاهان دست پیدا کنه . به عبارتی دیگه، به بیخود ترین قدرت فرا بشری کل تاریخ کمیک بوک دست یافت! دیگه میتونست در یک لحظه باعث بشه دانه ها به گیاهان بزرگی تبدیل بشوند (!) ضمن اینکه میتونست به گیاهات دستور بده برن بپیچن به دست و پای آدم های شرور!!! ادعا میکرد که میتونه با گیاهان حرف بزنه ولی بعد معلوم شد خالی میبنده! بعدشم از گروه Legion Of Superheroes پرتش کردن بیرون چون قدرت هاش به هیچ دردی نمیخورد!

 

3- اتم (The Atom)

3- اتم (The Atom)

دی سی تا به حال چند تا «اتم» داشته که هرکدوم اریجین خاص خودشون رو داشتن. ولی فقط یکی از اونا تو این لیست قرار میگیره چون بقیه شون اریجین های چندان مسخره ای ندارن. «ری پالمر» اتم دی سی در عصر نقره ای کمیک بود. او قدرت های خودش رو به شکلی واقعا عجیب و غریب به دست اورد. یعنی اصلا جوری بود که کل قوانین فیزیک رو نقض میکرد و این در حالیه که ری پالمر خودش یک فیزیکدان بود!

اریجین ری پالمر

او یک کپه از ستاره کوتوله سفید رنگ رو دید که روی زمین افتاده. همونجوری روی زمین بود! بعدش ری اون رو برداشت (این در حالیه که اجرام ستاره ای شدیدا سنگین هستند) بعدش یه جوری که فقط خودش فهمید اون  رو تبدیلش کرد به یک لباس مخصوص. روی این لباس دکمه هایی بود که بهش اجازه میداد خودش رو کوچیک کنه. یعنی واقعا چرا؟ واقعا ؟ آهان! فهمیدم! چون یه ستاره "کوتوله" رو برداشته بود!!! پس میتونه کوتوله بشه ... ببخشید .. اهان! من چقدر خنگم !!!

 

2- کرکس سیاه (The Black Condor)

2- کرکس سیاه (The Black Condor)

شرمنده به خدا ولی اینم مال دی سیه!  «ریچارد گری جونیور» وقتی به دنیا امد پدر و مادرش در یک سفر اکتشافی در مغولستان بودند . گروهی که باهاش سفر میکردند مورد تهاجم دزدان قرار گرفت. در نتیجه همه کشته شدن به جز ریچارد تازه به دنیا آمده. ولی بعدش یک سری کرکس فوق العاده باهوش اومدن و ریچارد رو از مرگ نجات دادن ! بعدش هم بزرگش کردن و یادش دادن چطور پرواز کنه! (دقت کردید؟ کرکس ها نجاتش دادن؟ کرکس ها! همون پرندگانی که مثل لاشخور دنبال طمعه میگردن!)

اریجین بلک کاندور

پس از سالها یکی ریچارد رو پیدا و با زحمت او را متمدن کرد. بعدشم ریچارد رفت سراغ قاتلین پدر و مادرش و ازشون انتقام گرفت. بعدشم رفت آمریکا و پرده از توطئه ای قتل یک سناتور آمریکایی به نام «توماس رایت» برداشت! ولی دیر شده بود . بنابراین هویت رایت رو دزدید و در قالب کرکس سیاه به مبارزه با سیاستمداران فاسد، زور گیرها و خلافکاران پرداخت. قصه ی ما به سر رسید ؛ کلاغه .. ببخشید .. کرکسه به خونه ش نرسید ! حالا دیگه وقت خوابه....!

 

1- ویزر (The Whizzer)

1- ویزر (The Whizzer)

یعنی این دیگه آخرشه! ایشون اسپیدستر مارول در دوران طلایی کمیک بود. اسمش هم هست رابرت فرانک (Robert L. Frank). اسمش هم بامزه است. به فارسی میشه ترجمه اش کرد: "لایی کش" (یعنی مثل اون ماشین هایی که با سرعت تو اتوبان ها از لای ماشین های دیگه "لایی" میکشن!!!) خلاصه ... جونم براتون بگه که رابرت وقتی کوچک بود با باباش رفت سفر آفریقایی. بعدش یه مار کبرا نیشش زد . بعد باباش نمیدونم چرا برای اینکه جون پسرش رو نجات بده بهش خون یک "خدنگ" رو تزریق میکنه و بعد میفهمه که دارای سرعت فوق بشری شده !!!

اریجین ویزر

اهان راستی خدنگ خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک از گربه سانان هستند که شباهت زیادی به راسو دارند. اینم عکسش:

خدنگ

در هر حال ایشون شد یک قهرمان. مدتی هم تو کمیک های مارول میگفتن بابای «کوئیک سیلور« و «اسکارلت ویچ» هستش! بیچاره اکثرا هم یا دائم الخمره یا افسرده! خوب آخه چی انتظار داشتید، هان؟ شما هم تو بچه گی باباتون بهتون خون خدنگ تزریق کنه همین میشید دیگه!

 

مترجم: عمو مختار

منبع: سایت whatculture

لینک مقاله به زبان انگلیسی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 دشمن بیخود بتمن!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند 

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

kia spider
#1 kia spider 1395-06-09 20:36
:lol: الان باید بخندم یا گریه کنم :cry:
---------
:-x اقا از بس این ارجینس های مسخره رو خوندم دارم بالا می ارم :-x
نقل قول کردن
spider.ali
#2 spider.ali 1395-06-09 21:10
مقاله خوبی بود ممنون عمو برای ترجمه ولی به نظر من از همه مسخره تر همون گورکن بود :-x جالب اینه که خیلی هاشونم مال دی سی بود(قصدم توهین نبود دی سی هم قهرمانایی که اورجینین خوبی دارن کم نداره)
نقل قول کردن
Hobbit
#3 Hobbit 1395-06-09 21:13
آقا ما به عنوان یه کمیک فن(نمیدونم اصلا همچین چیزی لایقم هست یا نه؟)که یکمی فقط یکمی بیشتر دیسی رو دوست داره میگیم هرکی میگه دیسی دارکه بیاد وسط :D

آخه خدایی بیشترشون انگار برای بچه های کوچیک خلق شدن...

پسر غلتان:
خدایی یعنی چی؟
آهان!این همون اصطلاح خودمونه که میگن میام لهت میکنما :D
آقا این تو این لیست حقش ضایع شده :D

بچه کلروفیلی؟!!خدای ی خیلی دیگه خالقش زیست شناسی خونده..خب بچه ی میتوکندری یا چه میدونم هیپوفیزی نم میزد تنگش :D مگه عیبی داشت؟اصلا در عجبم با قدرتش میخواست چیکار کنه؟مثلا مارول مرد مولکولی داره که قدرتشو فکر کنم همه در جریان باشیم...

آلترا بوی هم که دیگه هیچی...احتمالا خالقش اون زمان فیلمای نوح و ده فرمان و چه میدونم بن هور دیده زده به سرش !

گورکنم(خدا رو شکر این مال دیسی نبود)آخه اینم محتواش غیربهداشتیه.... مثلا یکی برا بچه کوچیکش بره کمیک گورکن بخره؟!

مرد دراز شونده هم همون نکته مرتبط با رید ریچاردش برام جالب بود...به خدا من قبلا اینو نمیدونستم...اما خیلی از مرد پلاستیکی خوشم میاد نمیدونم چرا؟!زیاد جدیش نمیگیرن ولی با لباسش حال میکنم :D

در مورد اتم چیزی نمیگم!

اما خانواده فلش به نظرم حقش نبود...آره کید فلش کاملا واضحه...اما بالاخره اتفاقه دیگه...ولی خود فلش فک کنم بی انصافیه!

لایی کش؟!
نمیدونم اون زمان استن رو بوده یا نه؟
ولی احتمالا خودش و استیو دیکتو از این کارکتر درس گرفتن...برای آینده مارول؟!

کرکس
این یکی باید به نظر من اول میبود...نمیدونم اون نسبت به بقیه دیرتر خلق شده یا نه ولی من اینطور با خودم استناد کردم...واقعا لیاقتش رتبه اول بود...آخه چرا حق این بنده خدا رو میخورید...ما هم تو کشورمون یوز داریم اونم چه یوزی یکی بیاد ابتکار به خرج بده تا ازمون زودتر جلو نزدن

در آخر میگم این شخصیت همچین عجیبم نیستن نسبت به زمان خودشون حرفم اینه شما برید نگاه کنید این شخصیتها کی خلق شدن؟!اون زمان طرز فکر با الان زمین تا آسمون فرق داشته ولی بازم اینا واقعا چی بودن؟
از این مقاله هم میشه نتیجه گرفت که اونایی که بهترین شخصیتهای کمیک رو خلق کرد چقدر ذهنشون جلوتر از زمان خودشون بوده!

عمو بازم تشکر
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1395-06-09 21:19
عمو واقعا عالی بود !
کلا نوع نوشتارتون دیگه برای همه شناخته شده است !
من ویزر رو در کارتون مردعنکبوتی در دهه 90 شناختم !! البته اونجا اورجین اش به شدت خارق العاده بود .بعد از اینکه کاپیتان آمریکا در یخ ها فرو رفت اون و عده ای دیگر از اشخاصی که توانایی فیزیکی نسبتا بالایی داشتند داوطلب شدند تا فرمول «سوپر سولجر » روی انها دوباره احیا بشه !
چرا که در اون زمان مخترع این فرمول رو کشتند !
ویزر هم قدرت اش رو از فرمول سوپر سولجر + یه چیز دیگه که اسمش یادم نیست بدست آورد .

ولی خدایی اورجین فلش توی سریال شرف داره به کمیک ! کلا این سریال همه چیزش درجه یکه مخصوصا اون بازیگرش !

عمو همین مقالات رو بیزحمت برای ضد قهرمانان و ویلن ها هم میشه بنویسید ؟ به جان خودم خیلی معرکه است .
نقل قول کردن
mokhtar
#5 mokhtar 1395-06-09 21:32
حالا سعی کنید خیلی سریع 10 بار پشت سر هم بگید "خون خدنگ" :lol:
نقل قول کردن
kia spider
#6 kia spider 1395-06-09 21:41
به نقل از mokhtar:
حالا سعی کنید خیلی سریع 10 بار پشت سر هم بگید "خون خدنگ" :lol:

خون خدنگ
خون خندنگگ
خون خندنگ
خون خنندگ
خو خدننگ
خون خن خت
خو خاننگ
خنوخنگ
ننخگ
خننگ
نقل قول کردن
Victor
#7 Victor 1395-06-09 21:45
#6
جریان هودور تکرار شد ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
#8 mokhtar 1395-06-09 21:45
به نقل از kia spider:
به نقل از mokhtar:
حالا سعی کنید خیلی سریع 10 بار پشت سر هم بگید "خون خدنگ" :lol:

خون خدنگ
خون خندنگگ
خون خندنگ
خون خنندگ
خو خدننگ
خون خن خت
خو خاننگ
خنوخنگ
ننخگ
خننگ

:lol:
حالا من :
خون خدنگ
خون خدنگ
خون ختنه
خون خفن
خون جفنگ
خون خفنگ
خون مفنگ
خون پلنگ
خون مختار
خون مختار
!!!
نقل قول کردن
kia spider
#9 kia spider 1395-06-09 21:50
به نقل از mokhtar:
به نقل از kia spider:
به نقل از mokhtar:
حالا سعی کنید خیلی سریع 10 بار پشت سر هم بگید "خون خدنگ" :lol:

خون خدنگ
خون خندنگگ
خون خندنگ
خون خنندگ
خو خدننگ
خون خن خت
خو خاننگ
خنوخنگ
ننخگ
خننگ

:lol:
حالا من :
خون خدنگ
خون خدنگ
خون ختنه
خون خفن
خون جفنگ
خون خفنگ
خون مفنگ
خون پلنگ
خون مختار
خون مختار
!!!

خون مختار؟!؟!؟
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
:-|
نقل قول کردن
rambod DR
#10 rambod DR 1395-06-09 21:51
حالا خون پلنگی عقابی ببری آخه خدنگ :o :o
نقل قول کردن
Victor
#11 Victor 1395-06-09 21:52
#4
اگه همچین مقاله ای نوشته بشه بیشترین کاراکتر از مارول کمیکس خواهد بود
در ضمن تا زمانی که یه منبع معتبر نباشه اصلا نمیشه همچین مقاله رو نوشت
این مقاله هم که از شدت خنده کشت ما رو :lol:
نقل قول کردن
Rock star
#12 Rock star 1395-06-09 22:09
مرسی از عمو مختار عزیز به خاطر ترجمه و تالیف با صفاشون که خیلی ما رو تو این آخرای تابستونی شاد کردند.

خب مسلماً ما با خوندن این مقاله می تونیم بفهمیم که کمپانی های کمیک چقدر از زمان تولدشون تا حالا رشد داشتند و چگونه تونستند به تکامل امروزی خودشون در دنیای کمیک برسند.
هم دی سی و هم مارول و بقیه ی کمپانی ها ، هر کدوم شون نقص هایی داشتند و مشکلات ، اریجین و شخصیت های بدرد نخوری داشتند که اصلآً قابل قیاس با امروزشون نبودند.
مثل همین فلش که اریجینش یه اتفاق مسخره است که اتفاق افتادنش یک در میلیارده!! یا شخصیت های دیگه ای که در لیست بودند و علم و منطق رو نقص کردند.
هم چنین شما می تونید به تکامل نویسنده ها و خالقان دنیای کمیک هم توجه کنید.که ذهنیت و طرز تفکر نویسنده های امروزی چقدر با قدیم تفاوت شایانی داره و نویسنده ها با چه داستان هایی الان دارند ما رو سرگرم میکنند.
حالا داستان های زمان قدیم رو بدید به یک کمیک فن امروزی بخونه. فکر کنم 3 روز دل درد میگیره(از شدت مسخره بودن :-* )
بالاخره ! خوشحالیم که تو قرن 21 بدنیا اومدیم و داریم از صنعت کمیک نهایت استفاده رو می بریم. :D
نقل قول کردن
Comic Book Man
#13 Comic Book Man 1395-06-09 22:21
وای خدا وکیلی دی سی از همون اولش دارک و خفن بوده :lol:
نقل قول کردن
Comic Book Man
#14 Comic Book Man 1395-06-09 22:22
به نقل از Wolverine:
#4
اگه همچین مقاله ای نوشته بشه بیشترین کاراکتر از مارول کمیکس خواهد بود
lol:

هرگز اینطور نیست
مارول کلا تو اریجین از دی سی سره چون شخصیت هاش دیر تر خلق شدن
پس مدرن تر هستن و اریجین پیچیده تری هم دارن
نقل قول کردن
Victor
#15 Victor 1395-06-09 22:23
به نقل از Rock star:

هم چنین شما می تونید به تکامل نویسنده ها و خالقان دنیای کمیک هم توجه کنید.که ذهنیت و طرز تفکر نویسنده های امروزی چقدر با قدیم تفاوت شایانی داره و نویسنده ها با چه داستان هایی الان دارند ما رو سرگرم میکنند.
حالا داستان های زمان قدیم رو بدید به یک کمیک فن امروزی بدید. فکر کنم 3 روز دل درد میگیره(از شدت مسخره بودن :-* )
بالاخره ! خوشحالیم که تو قرن 21 بدنیا اومدیم و داریم از صنعت کمیک نهایت استفاده رو می بریم. :D

میدونی اخرین کمیک جدیدی که من از ایکس من خوندم چی بود؟AvX
بقیه شخصیت ها مثل بتمن و اسپایدی و سوپرمن و اینا رو کاری ندارم ولی کمیک های ایکس من با توجه به تعریف و توصیف هایی که ازش گفته شده و یا با خلاصه هایی که ازش نوشته شده میشه پی برد که یه مشت آشغال به تمام معناست
امروزه کمیک فن نداریم که بهش کمیک قدیمی داده بشه. یه دی سی فن داریم و یه مارول فن
توصیه میکنم بری سراغ قدیمیای ایکس من و بعد خلاقیت و ذهنیت نویسنده و طراحنش رو با خلاقیت و ذهنیت نویسنده و طراح های امروزیش مقایسه کنی
نقل قول کردن
captain bat
#16 captain bat 1395-06-09 22:40
اینا چی بودن واقعا یعنی اونی که اینا رو ساخته اصلا فکرم کرده
1-اصلا اگر خون ونوس دیگه به انسان تزریغ بشه که گروه خونیش فرق کنه یارو میگیره حالا حیوون حالا چرا سرعتش زیاد شده
2-نه ناموسا چی بگم
3-همین جوری یه تیکه فضایی شد لباس هاااا؟!!! اصلا چرا باید فکر کنه که این بشه لباس
4-یعنی آدم بیفته تو اون ماده میتونه گیاه هارو سریع رشد بده چرا خب؟؟ چرا
5-نهنگ فضایی!!! :-x تازه با سفینه رفته تو شکمش بعد قدر تم پیدا کرده
6-سوسک خورده وا مگه داریم مگه میشه پس چرا ویتنامی ها نیرویی ندارن؟
7-یه سوال این همون پلاستیک منه؟؟؟
8-آخه بر فرض هم اشتباه خورده باشه اما ظرف سرم با نوشیدنی یک یه آخه اصلا مزه اون حالشو به هم نزده
9-10-البته این اتفاقی نبوده همش کار تور پدر سوختس :lol:
ولی یه سوال چون من سریال نمی بینم میشه بگید اورجین فاش تو سریال چیه؟؟
نقل قول کردن
kia spider
#17 kia spider 1395-06-09 22:46
به نقل از captain bat:
ولی یه سوال چون من سریال نمی بینم میشه بگید اورجین فاش تو سریال چیه؟؟

انفجار شتاب دهنده ذرات باعث ازاد شدن ماده تاریک تو کل سنترال سیتی شدن و به برخی مرد قدرت های مافوق بشری دادن یکی از اون ها هم بری بود که ماده سیاه روی یه رعد و برقه تاثییر گذاشت و اون رعده به بری خورد و بری پرت و شد تو مواد ازمایشگاهش و 9ماه کما بود و بیدار که شد تبدیل به یه تندرو شده بود...
((اصلا احمقانه نیست،این طوری که من گفتم احمقانه به نظر می اد..))
نقل قول کردن
Mister J
#18 Mister J 1395-06-09 22:47
استاد مختار دستتون درد نکنه

واقعا اریجین پسر غلتان و بچه کلروفیلی تو حلقم... :lol:
نقل قول کردن
Nightwatcher
#19 Nightwatcher 1395-06-09 23:10
ممنون. واقعا این مقاله خیلی جالب بود!

ولی صد رحمت به اوریجین بری آلن... به نظر من اوریجین بری آلن زیاد بد نیست. توی سریالش هم فکر کنم فقط منشا صاعقه ای که بهش برخورد کرد رو عوض کردن.

این ویزر و گورکن و بچه کلوروفیلی دیگه خیلی نوبرن...
واقعا اون موقع دی سی این نابغه ها رو از کجا پیدا کرده بود؟

باز دم باب کین گرم... دهه 30 توی 18 سالگی یه شخصیت خلق کرد به اسم بتمن که زمان خودش اوریجینش خیلی قابل تحمل تر از شخصیتهای این مقالس (البته خودش گفته بود که بتمن رو از قهرمان دوران بچگیش یعنی زورو و فیلم the bat الهام گرفته بوده).

بازم ممنون
نقل قول کردن
Mister J
#20 Mister J 1395-06-09 23:26
هروقت من مردم رو قبرم بنویسید: "خار اریجین: بچه کلروفیلی" :lol:
نقل قول کردن
Victor
#21 Victor 1395-06-09 23:33
ببین خلاقیت نویسندگان قدیم ایکس من رو به هیچ وجه این نویسندگان و خالقین جدیدا (2012 به اینطرف) ندارن
ابتدای کار ایکس من همه چیز مشخص بود: ایده ایکس من بر پایه تئوری تکامل بشر و وجود ژن ایکس در بدن افراد و حضور homo superior ها بود
خلاقیتی و ذهنیتی که در بالا ذکر کردی همیشه در نویسنده قدیم ایکس من که میشه با کریس کلرمانت خلاصشون کرده بوده
در کمیک های قدیمی ایکس من ولورین کشته شد و کلرمانت کاری کرد که حتی کوچکترین اشاره ای به ولورین نشه اونم به مدت 2 سال و بعد کلرمانت ناگهانی تصمیم گرفت که ولورین رو برگردونه و حتی خودش ایده کاور رو به جیم لی داد: یه کاور کاملا سیاه که فقط 3 تا چنگال ولورین وسطش برق میزد
این نشون از خلاقیت نویسنده ای چون کلرمانت بوده
کلی شاهکار خلق کرده و با بیشتر شخصیت ها کاری کرد که بشه باهاش ارتباط کرد
الان معلوم نیست هدف از چاپ کمیک های مارول چیه و به چه ایونتی میخواد برسه
اوریجین ولورین و کلا شخصیت ولورین و سیبرتوث همیشه جالب و دیدنی بوده و فقط این اوریجینز پل جنکینز نیست
نخستین سری اختصاصی ولورین کلا از ولورین ولورین ساخت و اون شماره 10 از سری دوم ولورین از سیبرتوث سیبرتوث ساخت تمام
اتفاقا الان خیلی از قدرت ها دیگه بی منطق شده اونم بدجور
هیچکدوم از شخصیت الان سر جاشون نیست
یه زمانی اپوکالیپس بهترینا سوارکارش میشد الان یه مشت بچه شدن 4 سوارکارش
یا مثلا قبلا تو کمیک ها یه چیزی بود به نام شخصیت های مکمل ولی من الان سال هاست که هیچ شخصیت مکملی ندیدم
همه چیز ایکس من به اون دوران طلایی کلرمانت برمیگرده و مارول هنوز هم که هنوزه داره نونشو میخوره
کلرمانت سال ها پیش حرف خوبی زد:
ایکس من کل فعالیت و حاصل زندگی من بوده ولی اونا زدن عرض 18 روز مثل یه ماهی لگد مالش کردن
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#22 Dan-Spidey 1395-06-10 00:39
اعتراف میکنم ارجین گورکن و الترا بوی و بچه کلروفیلی خیلی خنده دار بود.
نقل قول کردن
batman/spider
#23 batman/spider 1395-06-10 04:30
ناموسا یکی مسخره تر از اون یکی بود.
این آغاز یک کاراکتره اخه؟
واقعا اون موقع خوب که نبودم وگرنه چند روزی تو تیمارستان بودم.اینقدر که تو این لیست از دی سی بود که وقتی دیدم اولی از مارولی یکم دلم خنک شد.الان بهترین و بدترین آغاز یک کاراکترو مارول داره.
نقل قول کردن
magnus
#24 magnus 1395-06-10 08:34
انصافا بغیر از بری آلن اریجین همه شون بینهایت افتضاح بود.
بغیر از 1،2،4 با بقیه شون آشنایی داشتم.
ممنون بابت ترجمه استادانه این مقاله.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#25 Samwel Tarly 1395-06-10 09:30
تو بین این موارد پسر غلتان واقعا عجیب و غریب تر بود و هر چقدر فکر می کنم نمی تونم همچین هیرویی رو تصور کنم.خیلی مضحک بود و خنده ام گرفت.
تو بین فلش ها هم فقط بری الن اوریجینش خوبه و بقیه اصلا درست و حسابی نبودن و معلومه که دی سی با یک عالمه ازمون و خطا تونسته این شخصیت رو درست کنه.
اگه من هم اون موقع به دنیا اومده بودم.میتونستم نویسنده کمیک بشم چن اون موقع شخصیت پردازی و داستان خوب زیاد مهم نبود و همه دوست داشتن چیزهای اعجاب انگیز ببینن
نقل قول کردن
THE AMAZING SPIDER-MAN
#26 THE AMAZING SPIDER-MAN 1395-06-10 10:38
سلام من یک بار این ویزر رو توی مجموعه کارتونی(وقتی بچه بودم )دیدم که یه عده مثل کاپیتان میخوان فرمول سوپر سولجر باز سازی و روی اونا امتحان بشه :-? بعد اینا چنتا هستن که مثلا یه خانومیه که میتونه پرواز کنه اها اما این فرموله فرمول اصلی نیست و اینا بعد از یه ذره که از قدرتشاون استفاده کردن قدرتاشون از بین میره یا به اصطلاح دوباره باید بزنن قدرتاشونو بهه شارژ خخخخ :lol:
نقل قول کردن
Dark3m
#27 Dark3m 1395-06-10 16:34
خدنگ مگه یجور درخت نبود :| که قدیما ازش تیرمیساختن:|
نقل قول کردن
Dark Knight
#28 Dark Knight 1395-06-10 23:35
واي وقتي من اين مقاله خوندم داشتم از خنده ميمردم
حالا من كاري با ارجين پسر غلتان ندارم كار من با قدرتشه اخه يعني چي كه غلت ميخوره و تبهكارها له ميكنه :o ادم ياد قهرمانان كارتون هاي خردسالان ميفته :sigh:
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#29 SPIDEY DED 1395-06-12 07:27
10_اریجین فلش که توکمیک بودخیلی بد بود ولی تو سریال خدا رو شکر که اریجین فلش از قبل بهتر شد.

9_نظری ندارم

8_الان من موندم این شخصیتو رو چه حسابی خلق کردن! یعنی قشنگ معلومه رو این شخصیت اصلا فکر نکردن ادم ندونه فکر میکنه اینو یه بچه ی 4 ساله خلق کرده!

7_سیرک! نوشیدنی!! شیمی!!! میوه ی درخت!!!!

6_یعنی این از اون شخصیتا بودا! سوسک خورده! با حیوانات حرف میزنه! استاد هنر های رزمی!! من فاز سازنده های این شخصیتو درک نمیکنم

5_رفته تو شکم نهنگ فضایی! قدرت های کیهانی داخل شکم :-x یاد پسر عمم افتادم :lol:

4_نظر ندم بهتره......

3_ستاره ی کوتوله؟ جون من نکنه سوپر من بوده باشه یا اهل سیاره ی کریپتون؟

2_کرکس نجاتش داد؟ واقعا؟

1_خون یه حیوونو بهش تزریق کرد اینجوری شد!!!! صد رحمت به فلش
نقل قول کردن
_DARK KNIGHT_
#30 _DARK KNIGHT_ 1395-06-14 16:37
چه مقاله جالبی باحالی بود از خنده مُردم :lol: :lol: :lol: بیشتر با (پسر غلتان)حال کردم









ایول ;-)
نقل قول کردن
iranian spidey
#31 iranian spidey 1395-06-16 21:42
مضخرف تر از این آریجن ها نبوده؟:|
نقل قول کردن
Farnam bnr
#32 Farnam bnr 1395-06-22 23:46
fk konm goorkan hendi boode chon bi dalil ostade honar haye razmi shode :D
نقل قول کردن
sib khan
#33 sib khan 1397-03-18 12:58
به به. واقعا نمیشه حتی تو این ایام سخت امتحانات به مقالات عمو مختار نه گفت :lol:
مرسی عمو. بازم با این حال که دارم له میشم ولی اصلا نتونستم نخونم و نظر هم نزارم! وقعا باحال بود. دست به قلم شمام که عالی :D
مرسی واقعا خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
ali.shahruei
#34 ali.shahruei 1397-03-18 13:49
مقاله واقعا عالی بود
۱۰_اوریجین فل کمیک مضخرفه ولی تو سریال های cw اوریجینش خیلی بهتره.
۹_اینم اوریجینش تو سریال تغییر کرده و بهتر شده در سریال والی برادر ایریسه و قدرتهاشو جور دیگری بدست میاره ولی خدایی اوریجین والی وست تو سریالم خیلی تعریفی نیست
۸_یکی بیاد منو بگیره غش نکنم از خنده
۷_اوریجین اینم واقعا اشغاله ولی تو فصل ۴ فلش جز فرا انسان های اتوبوسیه که هنگام خروج بری از اسپید فورس به وجود اومد
راستش من واقعا از اوریجین رالف دیبنی تو سریال خوشم میاد و اوریجینش واقعا شرف داره به دنیای کمیک
۶_این چندش ترین اوریجینیه که تو عمرم دیدم
۵_ :-x
۴_ :P
۳_اوریجین اتمم تو سریال خیلی بهتر شده ولی هنوزم خیلی خوب نیست
۲_یعنی چی اصن یعنی اگه ماهم کرکسا بزرگ میکردن میتونستیم پرواز کنیم
۱_خدااااااااااااا این دیگه چیه بدون اقراغ احمقانه ترین اوریجین تاریخه بیخیال بابا!اصن خدنگ که تند نمیره اقاجان
نقل قول کردن
Navid
#35 Navid 1397-03-18 15:49
برام جالبه که مارول از کسی مسخره ترین اوریجین رو داره هم تونست استفاده خوبی کنه تو سریال پانیشر!
ویزر رو میگم !:))
نقل قول کردن
red-spider
#36 red-spider 1397-03-19 08:39
ممنون واسه مقاله .
به نظرم یه مقاله درباره برترین و بدترین اریجین های ابر خبیثان هم مقاله خوبی میشه.
نقل قول کردن
D.PARKER
#37 D.PARKER 1397-03-20 15:07
خون خدنگ :-| ؟؟؟ خیلی ممنون مقاله فانی بود :lol:
راستش تا اونجایی که میدونم اسپید فورس به وسیله حوادث به منتخب ها سرعت می بخشه. مقاله خیلی خوبی بود ولی حق فلش نبود به نظرم. ممنون !
نقل قول کردن
mtm
#38 mtm 1397-03-20 17:43
به نقل از D.PARKER:

راستش تا اونجایی که میدونم اسپید فورس به وسیله حوادث به منتخب ها سرعت می بخشه. مقاله خیلی خوبی بود ولی حق فلش نبود به نظرم. ممنون !

اسپید فورس ایده ای بود که بعدا به دنیای کمیک های فلش اضافه شد
اون موقعی که خلق شد که خبری از اسپید فورس نبود که!
نقل قول کردن
D.PARKER
#39 D.PARKER 1397-03-20 22:16
( راستی استاد ببخشید بابت سوالم ولی حالا که بحث از فلش شده سایت برنامه ای واسه‌ی نقد یا مقاله دیگه ای واسش نداره ؟ کلا به نظرم فلش سریال خاص و خوبیه اما تو سایت مقاله ای واسش نوشته نشده متاسفانه‌. )

ویرایش : از دوستان بابت اسپم معذرت میخوام. مثل اینکه خیلی دقیق در سایت جست و جو نکرده بودم. شرمنده.
نقل قول کردن
P.Constantine
+1 #40 P.Constantine 1397-03-21 00:32
به نقل از D.PARKER:
راستی استاد ببخشید بابت سوالم ولی حالا که بحث از فلش شده سایت برنامه ای واسه‌ی نقد یا مقاله دیگه ای واسش نداره ؟ کلا به نظرم فلش سریال خیلی خاص و خوبیه اما تو سایت مقاله ای واسش نوشته نشده متاسفانه‌.

سایت مقالات مختلفی برای سریال داشته اگر یه جستجو می کردید می تونستید ببینید:
llink.ir/flashspidey
llink.ir/flashbestscenes
llink.ir/flashs02review
llink.ir/88t1
llink.ir/88t2

فلش بعد از فصل اول زیباش افت بسیار شدیدی کرده! در این فصل اخیرشم دیگه به تهش رسیده افتش کاملا واضحه...
مخصوصا از لحاظ ویلن که فصل سوم و چهارم واقعا ناامید کننده بود. حالا شما شاید خوشت بیاد ولی برای من و امثال من دیگه جذابیتی نداره هر قسمت به زور یه دشمن اضافه میشه بعدش میره زندان!!!! آیریس با حرفاش باعث میشه فلش قوی شه...
یه دعوای کوچیک پیش میاد بعد دوباره همه چیز به روال قبل برمی گرده.
برای یکی دو فصل میشد این روند رو تحمل کرد ولی دیگه از شور مزگی بدر شده.
البته منطقیه وقتی مجبورن حتما ۲۳ قسمت بسازن همین مشکلات هم براشون پیش میاد!!!!
نقل قول کردن
D.PARKER
#41 D.PARKER 1397-03-21 02:29
خب افت سریال وجود داره. ( تو فصل دو مثلا گند زده شد به شخصیت ریورس فلش. ) به شخصه فصل چهار رو دوست نداشتم. جذاب نبود. ( راجب ویلن ها هم درست میگید. )ضمنا تکراری بودن نکته ای بود که حتی فصل ۱ گهگاهی آزار دهنده بود.انگار اومدن همون فرمول رو پیش برن که موفق نبودن. اما سریال بدی نیست وجدانا". امیدم به فصل ۵ هم زیاده. حداقل تو cw خوبه. راستش من بجز مقاله اول و دوم هیچکدوم رو ندیدم واقعا !!!! جستجو هم کردم. تعجب میکنم واقعا. من هم در کل عرضم این نبود که فوقالعاده است! منظورم این بود که نسبت به سریال های دیگه بهش کمتر بها داده میشه تو سایت و سریالی هم نیست که ارزش دیدن رو نداشته باشه.
به هر حال این سو‌تفاهم چون اون مقالاتو ندیدم برام پیش اومد. شرمنده. سعی میکنم ویرایشش کنم.
نقل قول کردن
mtm
#42 mtm 1397-03-21 05:29
به نقل از D.PARKER:

راستش اینم البته بستگی به دید عمو جان هنگام نوشتن مقاله داره. اگه اریجین خیلی اولیه فلش رو در نظر گرفته باشن لایق حضور تو این مقاله بود ولی اگه اریجینی که تو کمیک ها نکاتی تکمیلش کرد و یکم حالت ماورای علم پیدا کرد رو در نظر بگیرن، فکر نمیکنم لایقش بوده باشه.

دید عمو جان هیچ نقشی نداره چون ایشون فقط این مقاله رو ترجمه کرده
نقل قول کردن
omiDeadpool
#43 omiDeadpool 1397-04-01 18:34
اقا من تازه شروع کردم به دیدن فصل 2 سریال جسیکا جونز
قسمت اولش اون یارو همین ویزر نبود؟ لباس زرد هم داشت
تند هم میرفت
یه حیوون خونگی "خدنگ " هم داشت
تو رو خدا بگید خودشه. دارم میمیرم از هیجان. فکر کنم اولین ایستراگ زندگیمو کشف کردم
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#44 M.ALI.S.S 1399-02-24 17:50
یکی از باحال ترین مقالاتی بود که خونده بودم :D
راستی توی مرد دراز شونده نوشتید "بچه گی" که خب اصولا بچگی هست و از نظر املایی غلطه وعلاوه بر اون ، اونی که شما نوشتید از نظر اخلاقی هم بده :-*
ولی خودمونیم اینا موقع طراحی شخصیت خودشون رو جای خواننده ی بدبخت نمیزارن؟! حالا اون یه ظرف این بچه کلردفیلیه رو کجای دلم بزارم :sigh:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#45 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 19:42
خیلی خنده دار بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید