10 کمیک برتر آکوامن (Aquaman)

10 کمیک برتر آکوامن (Aquaman)

این مقاله به بهانه اکران جهانی آخرین فیلم DCEU دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: شاید ندانید ولی اولین کمیک بوک انگلیسی که در طول عمرم خریدم و به دست آوردم، نه اسپایدرمن بود و نه سوپرمن یا بتمن و کاپیتان آمریکا، بلکه آکوامن بود! بلکه آکوامن! شماره 57 از سری اول Aquaman که دیوید میکلینی آن را نوشت و «جیم آپارو» نیز طراحش بود و هنوز هم دارمش و به هیچ قیمتی هم از دستش نمیدم:

اولین کمیک عمر من

بنابراین شخصیت آکوامن همواره برای من جایگاه خاصی داشته است و همیشه یکی از محبوب ترین شخصیت من در انتشارات دی سی بوده است. در این مقاله هم سعی میکنم 10 داستان برتر او را بهتون معرفی کنم تا دین خودم رو نسبت به این شخصیت ادا کرده باشم.

 

10-  کمیک Aquaman Special

 کمیک Aquaman Special

سال 1989 دی سی بار دیگر آکوامن و داستان هایش را ریبوت کرد و اریجین او را تغییر داد . این بار این کار را «کیث گیفن» و «رابرت لورن» انجام دادند تا آکوامن را به روز کنند. این کمیک وان شات که به نام "افسانه آکوامن" (The Legend of Aquaman)  نیز شناخته میشود، گذشته جدیدی را برای آکوامن روایت کرد (لباسش هم عوض شد) . طراحی های شگفت انگیز هم داره. بعد ازاین کمیک رسما سری دوم کمیک های آکوامن آغاز شد که البته فقط 5 شماره ادامه داشت!

 

9- شماره های 1 تا 7 از کمیک Atlantis Chronicles

 شماره های 1 تا 7 از کمیک Atlantis Chronicles

«پیتر دیوید» نویسنده واقعا بزرگیه که به نظرم هر چی کمیک برای آکوامن نوشته ارزش خوندن را داره و باید تو این لیست باشه. به لطف او بود که آکوامن به شخصیتی تبدیل شد که ما الان میشناسیم. یعنی او بود که باعث شد آکوامن از اون حالت قبلی خارج و شخصیتی بشه که بهش احترام گذاشته میشه و جدی گرفته میشه. نوشته های پیتر دیوید برای آکوامن از این کمیک 7 قسمتی شروع میشه . این داستان حماسی به نوعی دربرگیرنده تاریخچه آتلانتیس است و در پایان منتهی میشه به تولد آکوامن! این کمیک برای اونایی که واقعا میخوان با پیشینه آتلانتیس آشنا بشوند و از داستان های آکوامن لذت بیشتری ببرند ضروریه.

  

8- شماره 0 از سری هفتم کمیک های Aquaman

 شماره های 0 از سری هفتم کمیک های Aquaman

سال 2011 سری هفتم کمیک بوک های آکومن به دست توانمند «جف جانز» راه اندازی شد (تحت عنوان سری کمیک های New 52) . اما یک سال بعد دی سی شماره های 0 کمیک های New 52 را منتشر کرد که در آنها به اریجین قهرمانانش میپرداخت. بنابراین در این کمیک با داستان جذاب سفر ترک کردن دنیای انسان ها توسط آکوامن برای یافتن آتلانتیس آشنا میشویم . او در طی مسیر خود با «والکو» آشنا میشه که بهش در ماموریتش کمک میکنه و از گذشته اش برایش میگه. در مجموع یک داستان تک قسمتی عالیه که خلاصه ای از گذشته «آرتور کاری» (آکوامن) رو به خواننده میده . ما اطلاعات کلی درباره اینکه این شخصیت کیه و از کجا اومده  به دست میاریم . همچنین میبینیم که چطور آرتور تکامل پیدا و شخصیتش تغییر کرد (بدون اینکه ذاتش از بین بره). درسته فقط یک شماره است ولی ضروریه.

  

7- شماره های 1 تا 4 از سری هفتم کمیک های Aquaman

 شماره های 1 تا 4 از سری هفتم کمیک های Aquaman

همانطور که گفته شد سال 2011 و تحت عنوان New 52  سری جدید کمیک بوک های آکوامن آغاز شد که نویسنده اش جف جانز و طراحش نیز «ایوان ریس» بود. آرک نخست این سری که Trench  نام داشت،عالی بود. جانز سعی کرد دنیای آکوامن و آتلانتیس را جوری به تصویر بکشد که خفن باشد و کاملا جدی گرفته شود. در این داستان آکوامن با دشمنی جدید مقابله میکند که از اعماق اقیانوس بیرون آمده . اونا به سطح آب میان تا انسان ها رو به عنوان عذا بخورند. در مجموع این داستان نسل جدیدی از خوانندگان را با آکوامن آشنا کرد . دشمنان جدیدی که آکوامن باهاش روبرو میشه هم خیلی سریع به یکی از دشمنان بزرگ او تبدیل شدند. در پایان داستان آکوامن باید تصمیم سختی بگیره که در نهایت باعث میشه خواننده بهش احترام خاصی بذاره. 

 

6- شماره های 15 تا 20 از سری ششم کمیک های Aquaman

 شماره های 15 تا 20 از سری ششم کمیک های Aquaman

این داستان American Tidal نام دارد ولی خیلی از هواداران بهش لقب Sub Diego داده اند که بزرگترین و معرکه ترین و طولانی ترین آرک در سری ششم کمیک های آکوامن بود. در این داستان شگفت انگیز، داشمندی به نام «آنتون گایست» (Anton Geist) شهر سان دیه گو را به همراه ساکنین آن غرق میکند و آکوامن کمک میکنه تا راهی پیدا بشه برای اینکه بتونند زیر آب به زندگی خود ادامه دهند! در واقع آکوامن درست مثل بتمن که در گاتهام گشت میزنه، شروع میکنه به گشت زدن در این شهر زیرآبی! خیلی ها با این داستان به هوادار آکوامن تبدیل شدند. در این داستان آکوامن فراتر از یک قهرمان میره و به یک ناجی تبدیل میشه که باعث میشه اهالی سان دیه گو دلیلی برای تلاش و زنده موندن پیدا کنند . طراحی های زیبایی هم داره. همچنین در این داستان با یکی از شخصیت های مهم کمیک های آکوامن آشنا میشویم؛ دختری جوان که سرنوشتش اینه که به Aquagirl جدید تبدیل بشه! نویسنده داستان «ویل فایفر» و طراحش هم «پاتریک گلیسون» بود.

  

5- شماره های 40 تا 47 از سری اول کمیک های Aquaman

 شماره های 40 تا 47 از سری اول کمیک های Aquaman

«استیو اسکیتز» (Steve Skeates) و «جیم آپارو» (Jim Aparo) دوران تحسین شده خود در کمیک های آکوامن را با این آرک معرکه و حماسی کلید زدند که در آن آکوامن داره به دنبال همسر دزدیده خودش یعنی «مرا» (Mera) میگرده و دیگر شخصیت های مکمل داستان یعنی آکوالد، آکواگرل و والکو باید توطئه های سیاستمداری خبیث که از غیبت آکوامن استفاده کرده تا آتلانتیس را تصاحب کند، مقابله نمایند. استیو اسکیتز با استادی تعداد زیادی داستانک را در این آرک به هم ربط میده و جلو میبره. آپارو هم که دیگه نیازی به تعریف نداره. او به نظر من بهترین طراح تاریخ کمیک های آکوامنه.

 

4- شماره های 1 تا 4 کمیک Aquaman: Time and Tide

 شماره های 1 تا 4 Aquaman: Time and Tide

پیتر دیوید پس ار نوشتن کمیک "وقایع نامه آتلانتیس" که در همین مقاله بهش اشاره شد، این داستان را نوشت که در واقع بعد از اون داستان قبلیه و به روزهای ابتدایی آکوامن میپردازه. این کمیک 4 قسمتی یک عالمه داستانک جالب خلق کرد برای سری بعدی و ماهانه آکوامن که خود پیتر دیوید شروعش کرد . بنابراین  خواندنش ضروریه. شما میتونید این کمیک رو یه جور Aquaman : Year One تصور کنید. پیتر دیوید با این سری تغییرات در شخصیت آکوامن را شروع کرد که او را شخصیتی خفن ولی دارای داستان های fun نشان میداد؛ تغییراتی که بعدا به دست «جف جانز» به اوج خودش رسید و باعث شد آکوامن شخصیت cool ای بشه!

  

3- شماره های 0 تا 46 از سری پنجم کمیک های Aquaman

 شماره های 0 تا 46 از سری پنجم کمیک های Aquaman

پیتر دیوید پس از دو مینی سریز که در همین مقاله معرفی شدند در سال 1994 به عنوان نویسنده سری ongoing و ماهانه جدید کمیک های آکوامن برگزیده شد. او در طول run شگفت انگیز خود (که 46 شماره طول کشید) ، آکوامن را به معنای واقعی کلمه احیا کرد . در واقع او کلا آتلانتیس و تاریخچه اش را زیر و رو کرد و باعث شد برای خوانندگان جذاب بشه. داستان های پیتر دیوید آکوامن را از شخصیتی که قبلا فقط وقتی جاستیس لیگ در آکواریوم مشکلی داشت بهش مراجعه میکردند (!) به قهرمانی تمام عیار تبدیل شود که پیشینه و اساطیر غنی خاص خودش را دارد . باز هم تاکید میکنم که بدون پیتر دیوید ، آکوامنی که الان در دنیای کمیک داریم، وجود نداشت. همچنین دیوید کسی بود که در این سری یک  دست آکوامن را قطع کرد! (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، این مقاله را بخوانید).

 

2- شماره های 14 تا 17 از سری هفتم کمیک های Aquaman و شماره های 15 تا 17 از سری دوم کمیک های Justice League

2- شماره های 14 تا 17 از سری هفتم کمیک های Aquaman و شماره های 15 تا 17 از سری دوم کمیک های Justice League

باز هم شاهکاری از جف جانز. یکی به آتلانتیس حمله کرده و برادر آکوامن به نام Orm دنیای بالای سطح آب را مقصر میدونه و به شهرهای ساحلی انسان ها حمله میکنه . آکوامن به همراه جاستیس لیگ با هم سعی میکنند جلوی او را بگیرند و در عین حال بفهمند کی بوده به آتلانتیس حمله کرده. با این داستان بود که خوانندگان برای اولین بار متوجه شدند آتلانتیس واقعا چه ارتش وسیعی داره . همچنین برای اولین بار برادر آکوامن که بهش لقب «اوشن مستر» رو داده اند دارای عمق و پیچیدگی شخصیتی شد و از اون حالت تک بعدی بیرون آمد. جانز عالی برادر آکوامن را به تصویر میکشه. و البته این داستان برای طرفداران جاستیس لیگ هم بسیار حماسی محسوب میشه.

  

1- شماره های 451 تا 455 از Adventure Comics و شماره های 57 تا 63 از سری اول کمیک های Aquaman

 شماره های 451 تا 455 از Adventure Comics و شماره های 57 تا 63 از سری اول کمیک های Aquaman

خب ... اون کمیکی که تو بخش مقدمه این مقاله بهتون معرفی کردم و گفتم اولین کمیک بوک واقعی عمرم بود که خریدمش نیز جزو این داستانه که همه به عنوان معروف ترین داستان آکوامن میشناسنش. ما میبینیم که چطور دشمن شماره یک آکوامن یعنی «بلک مانتا» (که تو این مقاله معرفی شده) پسر آکوامن و همسرش «مرا» رو میکشه و این واقعه دردناک چه تاثیری روی او و خانواده اش میذاره. در واقع در این داستان  تاریخی  برای اولين بار شاهد كشته شدن یك بچه در كمیكی ابرقهرمانی بودیم ... پانلی كه آكوامن پسرش را در دست گرفته و عبارتی که نوشته شده واقعا مهمه: "در دنیا نفرت هست. بی عدالتی، تعصب و فساد هست ولی هیچ كدوم از اینها دیگه مهم نیست ..."

مرگ پسر اکوامن - اکوالد

این صحنه واقعا قلب آدم رو میشكنه و نشون میده واقعا در دنیا هیچ چیزی نمیتونه دردناك تر از مرگ پسر خود آدم باشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

C.s.r
#1 C.s.r 1396-08-24 16:52
بازم داریم به یه فیلم کمیکی جدید نزدیک میشیم و مقالات جذاب میان روی سایت
فقط چن تا سوال که اگه جواب بدین خوشحال میشم
این اکومنی که تو جاستیس لیگه چرا انقد سن بالاست؟!ینی فیلم فیلم اکومن از تولد اکومن شروع نمیشه :-?
چرا تا حالا سراغ ساخت فیلم اکومن نرفتن بنظرم خیلی جذاب میشه؟!
و اینکه تا اینجا که فهمیدم فلش و اکومن شخصیت های مورد علاقه ی کمیک های دی سی اقای ترابی هستن :lol: خیلی مشتاقم شخصیت های محبوب اقای ترابی رو از کمیک های دی سی و مارول بدونم اگه جواب بدن خیلی خوشحال میشم
تشکر از مقاله
نقل قول کردن
P.Constantine
#2 P.Constantine 1396-08-24 17:01
به نقل از C.s.r:
بازم داریم به یه فیلم کمیکی جدید نزدیک میشیم و مقالات جذاب میان روی سایت
فقط چن تا سوال که اگه جواب بدین خوشحال میشم
این اکومنی که تو جاستیس لیگه چرا انقد سن بالاست؟!ینی فیلم فیلم اکومن از تولد اکومن شروع نمیشه :-?
چرا تا حالا سراغ ساخت فیلم اکومن نرفتن بنظرم خیلی جذاب میشه؟!
و اینکه تا اینجا که فهمیدم فلش و اکومن شخصیت های مورد علاقه ی کمیک های دی سی اقای ترابی هستن :lol: خیلی مشتاقم شخصیت های محبوب اقای ترابی رو از کمیک های دی سی و مارول بدونم اگه جواب بدن خیلی خوشحال میشم
تشکر از مقاله

این سوالو باید از زک اسنایدر و انتخاب بازیگرش بپرسی :-*
نکته بعد هم این که کودکی اکوامن تو فیلم اختصاصی اش نشون داده میشه بازیگرشم Otis Dhanji هستش!و البته مامانشم نیکول کیدمن بازی می کنه!
نقل قول کردن
Tara.Y
#3 Tara.Y 1396-08-24 19:34
خیلی مردید استاد. یه کمیک در کودکی از اکوامن داشتید و حالا اینجوری با نوشتن چنین مقالاتی بهش ادای دین میکنید
واقعا ادم باید قدر شما رو بدونه
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-08-24 19:50
به نقل از C.s.r:

و اینکه تا اینجا که فهمیدم فلش و اکومن شخصیت های مورد علاقه ی کمیک های دی سی اقای ترابی هستن :lol: خیلی مشتاقم شخصیت های محبوب اقای ترابی رو از کمیک های دی سی و مارول بدونم اگه جواب بدن خیلی خوشحال میشم
تشکر از مقاله

قربانت
راستش من تو مارول و دی سی 4 تا قهرمان هست که بیشتر از بقیه دوستشون دارم
تو مارول که اسپایدرمن، ولورین، هاکای و کاپیتان امریکا
تو دی سی سوپرمن، فلش، اکوامن و بوستر گولد
و شاید براتون جالب باشه که من اصلا از بتمن و ایرون من خوشم نمیاد! مخصوصا از بتمن که به نظرم کسل کننده ترین قهرمان کمیک بوکه. اگه به خاطر دشمنای جذابش نبود اصلا واسم قابل تحمل نبود. تونی استارک هم واسم جذاب نیست. حالا نسخه سینماییش چرا یه کم واسم جذابه ولی از اون شخصیت هایی است که تو دنیای کمیک اصلا نمیتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-08-24 19:51
به نقل از Tara.Y:
خیلی مردید استاد. یه کمیک در کودکی از اکوامن داشتید و حالا اینجوری با نوشتن چنین مقالاتی بهش ادای دین میکنید
واقعا ادم باید قدر شما رو بدونه

ای بابا این حرفا چیه . من بابت تک تک مقالاتم شوق دارم
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#6 The Red Spider Skull 1396-08-24 20:50
خدایی این مرتیکه زک اسنایدر این جیسون ماموآ رو از کجاش در آورد آخه؟ اصلا شبیه به آکوامن نیست. مرتیکه تو نمیتونی حتی به ظاهر شخصیت ها وفادار باشی چه برسه به ذاتشون. خاک تو سر دی سی که تو معمار دنیای سینماییش هستی
نقل قول کردن
zahed arazi
#7 zahed arazi 1396-08-24 21:26
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:

و اینکه تا اینجا که فهمیدم فلش و اکومن شخصیت های مورد علاقه ی کمیک های دی سی اقای ترابی هستن :lol: خیلی مشتاقم شخصیت های محبوب اقای ترابی رو از کمیک های دی سی و مارول بدونم اگه جواب بدن خیلی خوشحال میشم
تشکر از مقاله

قربانت
راستش من تو مارول و دی سی 4 تا قهرمان هست که بیشتر از بقیه دوستشون دارم
تو مارول که اسپایدرمن، ولورین، هاکای و کاپیتان امریکا
تو دی سی سوپرمن، فلش، اکوامن و بوستر گولد
و شاید براتون جالب باشه که من اصلا از بتمن و ایرون من خوشم نمیاد! مخصوصا از بتمن که به نظرم کسل کننده ترین قهرمان کمیک بوکه. اگه به خاطر دشمنای جذابش نبود اصلا واسم قابل تحمل نبود. تونی استارک هم واسم جذاب نیست. حالا نسخه سینماییش چرا یه کم واسم جذابه ولی از اون شخصیت هایی است که تو دنیای کمیک اصلا نمیتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم

درست برعکس من استاد که شخصیت های موردعلاقم از مارول و دیسی که بیشتر از بقیه دوسشون دارم تونی استارک و بتمنه :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
C.s.r
#8 C.s.r 1396-08-24 22:12
تشکر از اقای ترابی که پاسخم رو دادن
راستش میدونستم بتمن رو دوست ندارید ولی واقعا از هاکای و سوپرمن تعجب کردم البته فک کنم بخاطر نارضایتی تون از نسخه جدید سوپرمن سینما همچین تصوری داشتم

اقای ترابی و نظرات و پست هاشون انقدر واسم ارزش داره که استن لی و جک کربی و...دارن چون منو با یکی از علایق و از لذت بخش ترین سرگرمی های زندگیم(کمیک)آشن ا کردن)البته میدونم هزار بار تا حالا اینو تو سایت از کاربرا شنیدین ولی گفتم در این فرصت منم....)
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-08-25 07:12
به نقل از C.s.r:
تشکر از اقای ترابی که پاسخم رو دادن
راستش میدونستم بتمن رو دوست ندارید ولی واقعا از هاکای و سوپرمن تعجب کردم البته فک کنم بخاطر نارضایتی تون از نسخه جدید سوپرمن سینما همچین تصوری داشتم

اقای ترابی و نظرات و پست هاشون انقدر واسم ارزش داره که استن لی و جک کربی و...دارن چون منو با یکی از علایق و از لذت بخش ترین سرگرمی های زندگیم(کمیک)آشنا کردن)البته میدونم هزار بار تا حالا اینو تو سایت از کاربرا شنیدین ولی گفتم در این فرصت منم....)

نظر لطف شماست واقعا. واقعا تحت تاثیر نظر شما قرار گرفتم
اینجور نظراته که خستگی ادم رو در میکنه
نقل قول کردن
S. Mahdi
#10 S. Mahdi 1396-08-25 11:22
یک مقاله عالی دیگه از آقای ترابی. واقعاً آکوامن از شخصیت های مورد علاقه من تو دی سی ـه. در واقع من بعد از خوندن سری New 52 آکوامن عاشق این شخصیت شدم و واقعاً جف جانز با اون ران جاویدانش انقلابی در کمیک های آکوامن ایجاد کرد. ولی واقعیتش من اول فکر میکردم آکوامن به غیر از همون ران جف جانز داستان خیلی تاپ دیگه ای نداره، ولی با خوندن این مقالهٔ استاد فهمیدم آکوامن به جز New 52 داستان تاپ کم نداره. خیلی ممنون بابت مقاله استاد، اطلاعاتمو خیلی زیاد کرد. خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
deadshot
#11 deadshot 1397-04-27 15:24
سلام من یه راهنمایی میخواستم من خیلی وقته دارم دنبال کمیک
aquaman new 52 میگردم که دانلودش کنم اما پیدا نکردم میشه
منو یه راهنمایی کنید ؟
ممنون میشم
نقل قول کردن
old man omid
#12 old man omid 1397-10-01 10:12
خسته نباشید استاد.
تشکر از مقاله.
شخصا شماره ی ۱ رو خیلی دوست داشتم.
نقل قول کردن
AmirAbbas
#13 AmirAbbas 1399-12-28 15:14
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:

و اینکه تا اینجا که فهمیدم فلش و اکومن شخصیت های مورد علاقه ی کمیک های دی سی اقای ترابی هستن :lol: خیلی مشتاقم شخصیت های محبوب اقای ترابی رو از کمیک های دی سی و مارول بدونم اگه جواب بدن خیلی خوشحال میشم
تشکر از مقاله

قربانت
راستش من تو مارول و دی سی 4 تا قهرمان هست که بیشتر از بقیه دوستشون دارم
تو مارول که اسپایدرمن، ولورین، هاکای و کاپیتان امریکا
تو دی سی سوپرمن، فلش، اکوامن و بوستر گولد
و شاید براتون جالب باشه که من اصلا از بتمن و ایرون من خوشم نمیاد! مخصوصا از بتمن که به نظرم کسل کننده ترین قهرمان کمیک بوکه. اگه به خاطر دشمنای جذابش نبود اصلا واسم قابل تحمل نبود. تونی استارک هم واسم جذاب نیست. حالا نسخه سینماییش چرا یه کم واسم جذابه ولی از اون شخصیت هایی است که تو دنیای کمیک اصلا نمیتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم

ببخشید آقای ترابی ولی من با بتمن بیشتر ارتباط برقرار میکنم تا سوپرمن.چون سوپرمن قدرت های خیلی فرابشری ای داره و خیلی های قابل باور نیست ولی بتمن قابل باوره
و سوپرهیرو هایی که من دوست دارم
مارول: اسپایدرمن-کاپیت ان امریکا-ایرون من-هالک
پیسی:بتمن-اکوامن-فلش-سوپرمن

ببخشید ولی این نظر‌منه :oops: :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید