10 کمیک برتر "جاستیس لیگ" (Justice League)

10 کمیک برتر "جاستیس لیگ" (Justice League)

این مقاله به مناسبت پخش نسخه زک اسنایدر فیلم جاستیس لیگ دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

 مقدمه: جاستیس لیگ یک گروه قدیمی در دنیای کمیک بوک است و برپایه سه شخصیت بسیار مهم  تاریخ دنیای کمیک یعنی «بتمن» و «سوپرمن» و «واندرومن» بنا شده است. این یعنی اینکه سه تن از شناخته شده ترین شخصیت های دنیای کمیک همیشه در آن حضور داشته اند و همین باعث شده همواره  ضروری باشد.  در واقع میتوان ادعا کرد تمام سوپرتیم های مدرن امروزی به نوعی مدیون جاستیس لیگ هستند یا ازش الهام گرفته اند. جاستیس لیگ اولین گروه ابرقهرمانی تاریخ نیست ولی مدلی ارائه داده که مورد بهره برداری خیلی دیگر از تیم های مشابه قرار گرفته است. ضمن اینکه همیشه شخصیت های درجه یک دی سی در این گروه حضور داشته اند و  واقعا سخته از گروهی نام ببری که بتمن، سوپرمن، واندرومن ، فلش، گرین لنترن، شزم، گرین اروو، زاتانا، هاک گرل و ... عضوش هستند و هیجان زده نشی.  در طول سالها نویسندگان بزرگی همچون «گرنت موریسون»، «مارک وید»، «دواین مک دافی»، «جی ام دی متیوس»، «کیث گیفن» و ... به موفقیت این تیم افزوده و سبک منحصر به فرد خود در داستان گویی را به آن داده اند. ممکنه که داستان های جاستیس لیگ  از نظر عاطفی و احساسی به پای کمیک های Avengers نرسند ولی در عوض با پیچیدگی های اخلاقی و سئوالات تفکر برانگیزی که در ذهن خواننده ایجاد میکنند، جبران میکنند.

  

10- شماره های 1 تا 6 از سری (Volume) دوم کمیک های Justice League

 شماره های 1 تا 6 از سری (Volume) دوم کمیک های Justice League

دی سی در اواسط دهه 80 دست به ترفند بزرگی زد و با چاپ داستان Crisis on the Infinite Earths  تاریخچه خودش را به نوعی reset و تاریخچه بسیاری از شخصیت های بزرگ خودش مثل «سوپرمن»، «واندرومن» و «فلش» را ریبوت كرد. پس از 15 سال دی سی دوباره این ترفند را تكرار و اعلام كرد كه پس از رخدادی به نام Flashpoint، كمیك های خودش را تحت عنوان New 52 منتشر و دوباره تاریخچه شخصیت اصلی خودش را از نو روایت خواهد كرد! قرار شد استارت  New 52 هم توسط سری جدیدی از «جاستیس لیگ» زده شود و «جف جانز» و «جیم لی» آن را به ترتیب نویسندگی و طراحی كنند. در 6 قسمت اول این سری، جانز و جیم لی دینامیک جدیدی برای گروه تعریف کردند و شخصیت «سایبورگ» را به گروه اضافه نمودند. موفقیت سری جدید جاستیس لیگ باعث شد تا دی سی و كمیك هایش جان تازه ای بگیرند و هواداران دوباره به آن علاقمندی تازه ای پیدا كنند. در نتیجه برای چند ماه دی سی توانست برای اولین بار از نظر فروش از رقیب دیرینه یعنی مارول پیشی بگیرد. دی سی همچنین توانست ستون های  دنیای جدید انیمیشن و حتی دنیای سینمایی آینده اش  را پی ریزی كند.

  

9- شماره های 139 تا 150 از کمیک Justice League of America

 شماره های 139 تا 150 از کمیک Justice League of America

«استیو انگلهارت» از نویسندگان برتر و مطرح تاریخ دنیای کمیک بوکه که همه Run هایی که داشته از اهمیت زیادی برخوردار هستند. او سال 1977 نویسنده کمیک "جاستیس لیگ آمریکا" شد و فقط یک سال این کمیک ها را نوشت ولی در همین یک سال هم نوع داستان سرایی در این کمیک را تکامل داد. ما در این داستان ها میبینیم که برای «گرین لنترن» پاپوش دوخته و متهم به قتل ساکنین سیاره ای میشود. اعضای گروه لیگ عدالت هم که از بیگناهی او مطمئن هستند سعی میکنند بهش کمک کنند. انگلهارت و طراح این کمیک به نام «دیک دیلین» هر چیزی که فکرش رو بکنید سر راه گروه قرار میدهند و اونا با Manhunters و یک سری تله های مرگبار مواجه میشوند. انگلهارت در این کمیک ها سعی میکنه به شخصیت ها عمق بیشتری بده و همچنین برای داستان های بعدی هم به قدر کافی زمینه چینی کنه و داستانک های جذاب خلق کنه. این داستان الهام بخش کارتون های جاستیس لیگ هم بوده است.

  

8- شماره 28 از کمیک The Brave and the Bold

 شماره 28 از کمیک The Brave and the Bold

این اولین کمیک جاستیس لیگ به حساب میاد که ماه مارس سال 1960 خلق شد. «گاردنر فاکس» و «مایک سکوفسکی» با خلق این کمیک فرمول متداولی را که امروزه در سوپرتیم های ابرقهرمانی دنبال میشود را پایه ریزی کردند. البته درسته که شاید اگه الان این داستان رو بخونید براتون مسخره به نظر بیاد. ناسلامتی نزدیک به 60 سال پیش نوشته شده ولی اگر خوب بهش دقت کنید متوجه میشید که بسیاری از کلیشه های رایج از این کمیک شروع شد. ضمن اینکه گروه کلاسیک جاستیس لیگ با این کمیک شکل گرفتند و برای اولین بار آکوامن، بتمن، فلش، گرین لنترن، مارشن منهانتر، سوپرمن و واندروومن را در قالب یک تیم دیدیم. همچنین گفته میشه که موفقیت مالی این کمیک باعث شد که «مارتین گودمن» (صاحب مارول) نزد «استن لی» بره و ازش بخواد تا یک گروه ابرقهرمانی جدید خلق کنه و در نتیجه «چهار شگفت انگیز» خلق شد و بعدشم دیگر قهرمانان مارول وارد عرصه شدند و مارول یونیورس شکل گرفت.

 

 7- شماره های 43 تا 46 از کمیک JLA

شماره های 43 تا 46 از کمیک JLA

این داستان اسمش هست "برج بابل" (Tower of Babel) که سال 2000 توسط «مارک وید» نوشته شد. طراحی اش را هم «هاوارد پورتر» بر عهده داشت. در این داستان «راس الغول» سعی میکنه با غلبه بر گروه جاستیس لیگ یک هرج و مرج جهانی ایجاد کنه. اما او این کار را با نقشه های اضطراری بتمن انجام میده! یعنی بتمن از قبل فایل هایی داشته که تو اونها نشون میداده اگه هم تیمی هایش روزی خبیث بشوند چطور باید شکست شون داد!!! حالا این فایل ها به سرقت میره و در نتیجه اعضای جاستیس لیگ به بتمن بی اعتماد میشوند. این داستان به نقش حیاتی بتمن در گروه جاستیس لیگ اشاره میکنه و اینکه بزرگترین کارآگاه جهان تا چقدر آمادگی داره در مواقع اضطراری جلوی هم تیمی های خودش قرار بگیره. همچنین غلبه سیستماتیک راس الغول بر جاستیس لیگ با استفاده از متدهای بتمن بسیار جالب و fun هستش.

  

6- شماره های 1 تا 7 از سری دوم کمیک های Justice League of America

شماره های 1 تا 7 از سری دوم کمیک های Justice League of America

«برد ملتزر» و «اد بینز» با این داستان سری دوم کمیک های "لیگ عدالت آمریکا" را کلید زدند. داستان بعد از وقایع Infinite Crisis و رویداد "دنیای بدون جاستیس لیگ" رخ میده . در ابتدا شاهد هستیم که چطور تک تک اعضای جاستیس لیگ بعد از غیبت خود به گروه برمیگردند . نویسنده و طراح در عین حال که به اعضای اصلی اشاره میکنند اما نوعی تنوع به اعضای گروه میدهند که واقعا جالبه و افرادی مثل «ویکسن» و «صاعقه سیاه» را عضو گروه میکنند. این داستان چیز خارق العاده و جدیدی رو به جاستیس لیگ اضافه نمیکنه بلکه بنیان این گروه را براساس احترام متقابل، دوستی و قهرمانی بازسازی میکنه و همچنین نگاهی عمیق تر میندازه به شخصیتی همچون Red Tornado و انسانیتی که تازه پیدا کرده. ضمن اینکه در این داستان شاهد قطع شدن دست او توسط «سالامون گراندی» هستیم (بهتره این مقاله رو بخونید تا راجع به این قضیه اطلاعات خوبی کسب کنید).

  

5- شماره های 1 تا 3 از کمیک Justice League: A Midsummer's Nightmare

 شماره های 1 تا 3 از کمیک Justice League: A Midsummer's Nightmare

داستانی که اواسط دهه 90 میلادی توسط «مارک وید» و «فابیان نیسیزا» نوشته شد (طراحی اش را نیز «جف جانسون» و «دریک رابرتسون» انجام دادند) . ترکیب اریجینال جاستیس لیگ (آکوامن، بتمن،  فلش، گرین لنترن، مارشن منهانتر، سوپرمن و واندرومن) بار دیگر کنار هم جمع شدند. بدین ترتیب بعد از مدتی گروه Justice League International منحل شد و شاهد سری جدید JLA نوشته «گرنت موریسون» بودیم. در هر حال در این داستان سه قسمتی درست مثل خیلی از داستان هایی که مارک وید مینویسه شاهد "قدرت زدایی" (de-powering) اعضای گروه بودیم. یعنی Dr. Destiny قدرت های قهرمانان رو میگیره و باعث میشه فرصت پیدا کنند تا زندگی نرمالی را تجربه کنند. ولی خوبی این وضعیت اینه که باعث میشه قهرمانان ما بار دیگر با معنای واقعی قهرمان بودن آشنا بشوند و علیرغم مشکلات و مخاطراتی که براشون پیش میاد بتونند پیروز بشوند. A Midsummer's Nightmare به ما یادآوری میکند که جاستیس لیگ چیزی فراتر از یه سری لباس مخصوص و قدرت های فوق بشری است و در میل و نیاز به دیدن خوبی و انجام کارهای خوب در دنیا خلاصه میشود.

  

4- کمیک Justice

 کمیک Justice

"جاستیس" یک کمیک بوک 12 قسمتیه که از آگوست سال 2005 تا ژوئن 2007 توسط دی سی به چاپ رسید. «الکس راس» کبیر هم نویسنده داستان بود و هم طراحش («جیم کرواگر» هم در نوشتن این داستان به راس کمک کرد). در این کمیک تحسین شده جاستیس لیگ با گروه ابرخبیث «لژیون نابودی» (Legion of Doom) روبرو میشه. در واقع هر کدوم از ابرشرورهای معروف دی سی خوابی میبینه که در آن نابودی جاستیس لیگ هستش. بعدش که از خواب بیدار میشن به این نتیجه میرسن که این یک پیشگویی هستش که خبر از نابودی جاستیس لیگ میده و بنابراین با هم متحد میشوند. در نتیجه ما با یک نبرد و داستان حماسی تمام عیار کمیک بوکی روبرو هستیم. خود الکس راس گفته از کارتون معروف Superfriends برای این کمیک الهام گرفته است. طراحی های شگفت انگیز الکس راس هم کافیه تا آدم از این کمیک خوشش بیاد. این یک ماجراجویی کلاسیکه که به ذات اعضای اریجینال جاستیس لیگ هم کاملا وفاداره.

  

3- شماره های 50 تا 54 از کمیک JLA

 شماره های 50 تا 54 از کمیک JLA

باز هم شاهکاری از «مارک وید» که استاد نوشتن داستان های معرکه برای گروه جاستیس لیگ هستش. طراحش هم خیلی معروفه: «برایان هچ». بنابراین با یک کمیک All-Star طرف هستیم. خب، این داستان اسمش هست "با تفرقه سقوط میکنیم" (Divide we Fall)  و از اون "برج بابل" که در همین مقاله معرفی شد هم بهتره. البته خوبیش اینه که انگار یه جورایی ادامه برج بابل محسوب میشه و به عواقب عدم اعتماد اعضای گروه جاستیس لیگ به بتمن میپردازه. شاهد تفرقه و جدایی بین اعضای گروه هستیم و فقط «مرد پلاستیکی» (Plastic Man) هستش که میتونه اونا رو دوباره کنار هم جمع کنه! در نگاه نخست ممکنه که ایده اصلی داستان چندان نوآورانه و خاص نباشه ولی وقتی داستان رو میخونیم متوجه میشیم که عالیه و باعث میشه به عمق و ذات شخصیت ها و اینکه چی باعث میشه قهرمان بشوند و بهشون علاقمند بشیم، پی ببریم.

  

2- شماره های 1 تا 6 از کمیک Justice League

 شماره های 1 تا 6 از کمیک Justice League

در این داستان شاهد یکی از عجیب ترین ترکیب (line-up) های جاستیس لیگ هستیم که البته یکی از بهترین ها هم هست. قطعا این رو میشه یکی از باحال ترین و fun ترین داستان های تاریخ جاستیس لیگ دونست. شخصیت های دی سی که نمیشه بهشون لقب درجه یک داد در این کمیک عضو جاستیس لیگ شدند و درخشیدند. امثال «قناری سیاه»، «بلو بیتل»، «شزم»، «دکتر فیت»، «دکتر لایت»، «گای گاردنر» و «مستر میرکال». خیلی ها با این داستان ها بودند که عاشق این شخصیت ها بودند. نویسنده این داستان یعنی «جی. ام. دی متیوس» دستش کاملا باز بود تا داستان های باحال و متفاوت بنویسه. لازم به ذکره که از شماره 6 به بعد، این کمیک به Justice League International تغییر عنوان داد و دی متیوس هم دیگه زد به سیم آخر و با باز کردن پای اعضای جدید به جاستیس لیگ حال و هوای بین المللی به داستان ها داد.

  

1- شماره های 10 تا 15 از کمیک JLA

 شماره های 10 تا 15 از کمیک JLA

«گرنت موریسون» وقتی نویسنده کمیک های جاستیس لیگ شد اولش داستان های نسبتا معمولی نوشت. ولی بعد از مدتی اون نبوغ خودش در نوشتن داستان های عجیب ولی باحال رو نشون داد و این موضوع با داستان Rock of Ages که سال 1998 در شماره های 10 تا 15 کمیک JLA منتشر شد به اوج خودش رسید. این به راستی یکی از عجیب ترین داستان هایی هست که موریسون بزرگ نوشته.اولش همه چیز خیلی عادی و سرراست به نظر میرسه . ما شاهد نبرد جاستیس لیگ با «لکس لوثر» و گروه Injustice Gang هستیم. ولی چیزی که اعضای گروه نمیدونند اینه که با هر تصمیمی که میگیرند و با هر قدمی که به سوی پیروزی بر او برمیدارند دارند راه را برای نابودی زمین و آمدن «دارک ساید» باز میکنند! علاقه موریسون به تاریخ کمیک و میل او برای سرک کشیدن به دوره های گذشته باعث میشه خواننده از ماجراجویی بینظیری که شامل دنیاهای موازی، سفرهای زمانی و Fourth World میشه ، لذت ببره. این کمیک ادای دینی است به تاریخچه دی سی کامیکس.

  

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: سایت Newsarama

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

  

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "جاستیس لیگ"  

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

تاریخچه ی بازی های رایانه ای جاستیس لیگ 

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ  

معرفی 10 دشمن برتر "جاستیس لیگ" 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

fbs
#1 fbs 1396-08-29 13:34
استاد خسته نباشید و دستتان درد نکنه بابت مقاله من که واقعا لذت می برم از مقاله های شما
نقل قول کردن
amazing spider man
#2 amazing spider man 1396-08-29 13:46
واقعا مقاله عالیی بود
لذت بردم
دیسی از روی شماره هفتم یک انیمیشن هم ساخته (یکم داستانش متفاوته)
Justice league:doom
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#3 Samwel Tarly 1396-08-29 15:12
با تشکر از استاد ترابی به خاطر مقاله
در بین موارد این مقاله "برج بابل" بیشتر از بقیه برای من جالب بود و در کل راش الغول جزو ویلن های مورد علاقه منه البته به نظر من در بین شخصیت های دی سی بتمن جالب ترین و جذاب ترین ویلن ها رو داره و مهم ترین دلیلی که محبوب ترین شخصیت دی سیه همین دشمنان جذابش هستن.
از داستان مورد 1 این کمیک هم خیلی خوشم اومد و خیلی ایده منحصر به فردی داشت و این رو هم حتما میزارم تو لیست کمیک هایی که حتما باید در اینده از دی سی بخونم بزارم.
شنیدم که جاستیس لیگ نیو 52 هم خیلی قشنگه و بهتره برای کسانی که تازه میخوان کمیک های این گروه رو بخونن اول این سری رو بخونن.
خسته نباشید استاد
نقل قول کردن
captain2003
#4 captain2003 1396-08-29 15:26
با تشکر فراوان از آقای ترابی عزیز.کمیک چهارم یک انیمیشن لگویی ازش ساخته شد ولی تفاوت زیادی با اصل این کمیک داشت ولی باز انیمیشن خوبی بود.
نقل قول کردن
Marc Spector
#5 Marc Spector 1396-08-29 17:05
مورد 8 به شکل یه ایستراگ تو انیمیشن flashpoint paradox بود(برام خیلی جالب بود). کاش یکی پیدا میشد حداقل از یکی ازین ها اقتباس میکرد نسخه سینماییشو میدیدیم.
سپاس استاد.
نقل قول کردن
Jordan
#6 Jordan 1396-08-29 17:34
با تشكر از آقاي ترابي بابت تهيه اين مقاله

١٠) سري كميك جاستيس ليگ نيو٥٢ جزو بهترين سري هاي اين ريبوت بود و قطعا براي كسي كه تازه ميخواد با اين گروه آشنا بشه كميك مفيد و مناسبي خواهد بود.
البته من هميشه مشكل بزرگي با اين سري داشتم و تا الان هم دارم. اون هم وجود كاراكتري به نام سايبورگ هست. شخصيتي كه كاملا واضحه به زور توي اين گروه چپونده شده در حالي كه جاي شخصيت فوق العاده اي مثل مارشين منهانتر خاليه.
بحث پتانسيله. و تا زماني كه شخصيت هايي مثل كاپيتان اتم يا گرين اررو وجود دارن ، قرار گيري اين شخصيت در بين موسسين اين گروه خيلي روي اعصابه.
٩) اين سري جزو اولين كميك هايي بود كه از جاستيس ليگ خوندم.
درواقع اين سري رو پسر داييم كه خارج از ايران زندگي ميكنه داشت و از اونجايي كه هر سال يك بار ايران ميومد و تنها درخواست من ازش كميك بود، يك بار برام يه چمدون پر از كميك آورد كه اين سري هم جزوشون بود(البته فقط شش شماره رو داشت بنابراين هيچوقت نتونستم تمومش كنم!)
اين سري يكي از لذت بخش ترين سري كميك هاييه كه ميشه از جاستيس ليگ پيدا كرد. ديدن اينكه هركدوم از اعضا چطور براي همديگه خودشون رو به آب و آتيش ميزنن يك احساس غرور به آدم القا ميكنه طوري كه آدم با خودش ميگه اين همون چيزيه كه از يك "خانواده" انتظار ميره(البته بتمن مدت ها پيش اين لقب رو به جامعه ي عدالت داده)
٨) اولين حضور يك شخصيت يا يك گروه ممكنه از لحاظ محتوا و داستاني خام باشه اما قطعا از لحاظ احساسي ماندگار ترين داستان در تاريخ اون شخصيت يا گروه هست.
شماره ٢٨ از كميك دلير و جسور هم همينه. شماره اي كه اگرچه از لحاظ محتوا و داستان در مقايسه با الان حرف خاصي براي گفتن نداره ، اما نه تنها براي مردم اون زمان ايده ي جديد و فوق العاده اي بوده ، بلكه در تمام تاريخ اين عنوان داراي احترام خاصي بوده ، هست و خواهد بود.
٧) يكي از بهترين داستان هاي گروه جاستيس ليگ كه نميشه از دستش داد.
اين داستان چند نكته رو به ما ياد آوري ميكنه. اينكه بتمن بي دليل "بتمن" نشده و از لحاظ طرز تفكر و هوش و ذكاوت بسيار پخته اس و تمام حالات و شرايط رو در كارش در نظر ميگيره. ديگري اينكه به شدت محافظه كاره و تا جايي كه ممكنه هيچ ريسكي رو نمي پذيره. حتي ريسك اعتماد به دوستانش كه براش مثل خانواده ميمونن.
متاسفانه با اينكه شماره هاي ٥ و ٦ كميك هاي معروفي هستن اما تا بحال موفق به خوندنشون نشدم.
اما با خوندن اين مقاله حتما اين دو سري رو پيدا ميكنم و مطمئنم ازشون لذت خواهم برد.
٤) مگه ميشه الكس راس در كميكي دست داشته باشه و به راحتي بشه از خيرش گذشت؟
كميك جاستيس هم يكي از جذاب ترين سري كميك هاي اين گروهه و يك كميك ايده آل براي شخص بنده. به هر حال در اين كميك گروه ابرقهرماني محبوبم با گروه شرور محبوبم مقابله ميكنن. در مورد داستان و طراحي هم كه حرفي براي گفتن نيست و همه چيز از اسم الكس راس نمايانه.
٣)اين سري كميك بعد از مدتي جدايي و دلسردي شما رو دوباره دلگرم ميكنه. اين دقيقا همون حسي بود كه بعد از خوندن اين كميك داشتم. به عنوان يه عضو كوچيك حتما اين سري رو به دوستان پيشنهاد ميكنم.
٢) يكي ديگه از داستان هاي معروف و به ياد ماندني كه دقيقاً به حل مشكلي پرداخت كه من هنوز كه هنوزه اون رو از بزرگترين نكات منفي ديسي ميدونم : توجه و پردازش بيش از حد به شخصيت هاي درجه يك و تقريباً رها كردن شخصيت هاي درجه دو و پايين تر.
چرا بايد شخصيت هايي مثل دكتر فيت يا كاپيتان اتم يا هاك من يا اتم يا... به تعداد انگشت شمار سري كميك اختصاصي يا نقش مهم در داستان ها داشته باشن در حالي كه با توجه و بها دادن مناسب به هركدوم شايد به كيفيتي برابر با شخصيت هاي درجه يك يا حتي ترينيتي برسن.
اين كميكي بود كه به اين دست كاراكتر ها بها داد. البته در ريلانچ ريبرث كه از سال پيش شروع شد اين قضيه دوباره داره اجرا ميشه كه باعث خوشحاليه.
١) قطعا يكي از بهترين سري كميك هايي كه ميتونيد بخونيد.
لحظه اي نيست كه در حين خوندن اين كميك احساس خستگي يا تكراري بودن بكنيد. همچنين پيچش هاي داستاني موجود در اين كميك جذابيتش رو دو چندان كرده . و همينطور كه در متن ذكر شد ، علاقه ي گرنت موريسون به تاريخ كميك باعث اداي احترام به تاريخچه ي ديسي شده به حدي كه شايد خود خواننده هم گهگاهي در حين خوندن به كميك فن بودنش افتخار كنه.
نقل قول کردن
alibigi666
#7 alibigi666 1396-08-29 17:39
باتشکر ازاقای ترابی بابت این مقاله فوق العاده

تواین 10 مورد بیشتر با شماره یک: roock of ages و شماره هفت: tower of babel به نظرم داستان جالبی داشتن

شماره 5 هم منو یاد یکی ازفیلمای سوپرمن انداخت فکرکنم سوپرمن 2 بود وقتی لوییز لین هویت سوپرمنی کلارک کنت شناخت سوپرمنم برای اینکه یه زندگی عادی داشته باشه رفت قدرتای خودشو ازبین میبره تااینکه جنرال زادو دوستان امدن :D
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#8 Mr. Sinister 1396-08-29 19:20
خب انصافا این لیست نشون میده که اونجرز خیلی کمیک های بهتر و حماسی تری داره. واقعا اگه اینا 10 تای برتر تاریخ جاسایس لیگه پس اونجرز خیلی داستان های بهتری داره. انشاله برایان مایکل بندیس واسه دی سی و جاستیس لیگ داستان های بهتری در اینده بنویسه
اینا که به جز یکی دو تا واقعا منو جذب نکردن
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1396-08-30 01:11
چه داستانای باحالی مخصوصا پنج تای اولی، چرا با وجود این شخصیتا و این داستانا یه فیلم خوب نمیسازن. :oops: :sigh:
نقل قول کردن
Kane.is.back
#10 Kane.is.back 1396-09-02 23:21
چی مگه میشه مگه داریم
کمیک kingdom come بین برترین های لیگ عدالت نیست
اون که اخرت کمیک بود
ببخشید اما این نظر من بود و این کمیک با اختلاف اوله
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-09-03 07:46
به نقل از Kane.is.back:
چی مگه میشه مگه داریم
کمیک kingdom come بین برترین های لیگ عدالت نیست
اون که اخرت کمیک بود
ببخشید اما این نظر من بود و این کمیک با اختلاف اوله

کمیک kingdom come ربطی به جاستیس لیگ نداره
جزو کمیک های برتر جاستیس لیگ محسوب نمیشه
قبلا اما به عنوان کمیک برتر سوپرمن بهش اشاره شده:
spidey.ir/مقالات/top-news/top-10/2598-10-كمیك-برتر-سوپرمن-superman.html
نقل قول کردن
darwinseyf
#12 darwinseyf 1399-01-25 00:10
سلام و سپاس میشه منتی گذاشته و کمیک جاستیس لیگ 3000 رو بزارید برای دانلود ترجمه نبود هم مهم نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید