10 ابر قهرمان برتر DC

10 ابر قهرمان برتر DC

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم جاستیس لیگ دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

همه ما میدانیم که در حال حاضر،صنعت کمیک در دنیا در دستان دو غول بزرگ ساخت کمیک،یعنی MARVEL و DC است.ما قبلا در همین وبسایت،مقاله ای تحت عنوان«100 شخصیت برتر مارول»داشته ایم و با آنها آشنا شده ایم.اما حالا وقت آن رسیده است که با 10 ابرقهرمان برتر DC آشنا شویم.

 

10-نایت وینگ/دیک گریسون(Night wing)

 نایت وینگ

اولین حضور: Tales of the Teen Titans #44(جولای 1984)

خالقین:مارو ولفمن،جرج پرز

قدرت و توانایی:از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار است،در هنر های رزمی تخصص بالایی دارد،بسیار باهوش است،از اسلحه های مخصوص خودش استفاده میکند،یک رهبر کاریزماتیک است.

دیک گریسون با نام کامل ریچارد جان "دیک" گریسون،اولین و همچنین بهترین دستیار بتمن است.او به همراه پدر و مادرش مری و ریچارد در سیرک نمایش اجرا میکردند.آنها به قدری در کار خود ماهر بودند که به آنها لقب "flying graysons" که به معنای "گریسون های پرنده" است داده بودند زیرا آنها آکروبات باز های بسیار قهاری بودند.دیک وقتی 8 ساله بود خانواده اش جلوی چشمش به قتل رسیدند اما "بروس وین"(بتمن) که در میان تماشاگران سیرک بود،این صحنه را دید و سرپرستی دیک را به عهده گرفت.بروس که قبلا همان اتفاق برایش اتفاق افتاده بود(خانواده بروس وین جلوی چشمانش کشته شدند)از این میترسید که دیک هم مثل خودش شخصیتی دارک و خشن و بدبین شود و برای همین اورا طوری بزرگ که که مثل خودش(بروس وین)نباشد.بروس وین هویت خود را در همان کودکی دیک،برای او فاش کرد و شروع کرد به تعلیم دادن او.پس از گذشت چند سال و وقتی که دیک 13 ساله شده بود،در لباس رابین به بتمن کمک کرد و با جرم و جنایت مبارزه کرد.بعد از مدتی او از بتمن جدا شد و به تنهایی کار کرد و هویت "نایت وینگ"(night wing)را برای خود انتخاب کرد که از اسم یک قهرمان اهل سیاره "کریپتون"الهام گرفته شده بود.وقتی کمر بتمن توسط "بین" در کمیک "نایت فال"(knightfall)شکست،بتمن شخصی به نام "عزرائیل" را تا زمانی که خودش بهبود یابد،جانشین خود کرد اما پس از مدت کوتاهی فهمید که او یک دیوانه است و هویت بتمن را از او گرفت.سپس هویت بتمن را به دیک داد.او تا سال شروع کمیک new 52(سال 2011) بتمن بود.البته مدتی هر دو با هم بتمن بودند.

توجه:منظور ما از اولین حضور،اولین حضور به عنوان نایت وینگ است وگرنه اولین حضور دیک گریسون در کمیک38 Detective Comics بود.

 

9- جان کنستانتین(John Constantine)

جان کنستانتین 

اولین حضور:The Saga of Swamp Thing #37 (June 1984)

خالقین:آلن مور،جان تالبن،استیون بیست

قدرت و توانایی:جن گیری،تسلط به جادو،قدرت مقابله با ارواح را دارد،یک ضد قهرمان است.

جان کنستانتین یک جنگیر بسیار ماهر است و قدرت مقابله با ارواح را دارد.او یک ضد قهرمان است و شخصیت تقریبا دارکی دارد.جان کنستانتین از جذاب ترین شخصیت های دنیای DC است و اولین بار در شماره 37 از کمیک The saga of swamp thing توسط آلن مور کبیر (که کمیک های ماندگار بسیاری مانند بتمن : جوک کشنده خلق کرده است) خلق شد.او در جوانی خودکشی کرد و 2 دقیقه را درجهنم گذراند اما با تلاش پزشکان،دوباره به زندگی بازگشت.او سپس تصمیم گرفت برای توبه کردن،به جنگیری روی بیاورد.بر اساس این شخصیت،در سال 2005 یک فیلم سینمایی با نام «کنستانتین» ساخته شد که در آن کیانا ریوز نقش جان کنستانتین را بازی کرد که بر اساس نقد وبسایت «روتن تومیتوز»،نمره 46 از 100 (که نمره پایینی حساب میشود) را از منتقدین این وبسایت دریافت کرد.همچنین در سال 2014 یک سریال بر اساس همین شخصیت ساخته شد که متاسفانه باز هم انتظارات هواداران را برآورده نکرد.

 

8-جان جونز/شکارچی مریخی(Martian Manhunter)

جان جونز/شکارچی مریخی(Martian Manhunter) 

اولین حضور: Detective Comics #225(Nov. 1955)

خالقین:جوزف ساماکسون،جو سرتا

قدرت و توانایی:چابکی و قدرت فرا بشری،بنیه بالا،هوش بالا،قابلیت تلپاتی،حواس 9 گانه،قدرت بینایی(دید)مریخی،پرواز،خود شفابخشی،تغییر دادن شکل بدن خود،حرکت دادن اجسام با ذهن،قدرت ذهنی بالا.

یکی از اعضای قدیمی گروه« Justice League»،یک مریخی است که تقریبا میشود گفت با شخصیت «Vision» شرکت مارول شباهت هایی هرچند کم از نظر شخصیتی دارد.در سال 1955 بود که یک دانشمند اهل کره زمین به نام « Dr. Saul Erdel»،مشغول آزمایش کردن روی یک تکنولوژی بیگانه که احتمالا یک تکنولوژی مریخی بود که به صورت کاملا ناخواسته و اتفاقی «جان» را از فضا به سمت کره زمین و آزمایشگاه خود کشید.دکتر پس از دیدن او،از ترس دچار ایست قلبی شد!(مجسم کنید مشغول آزمایش روی یک جسم ناشناخته هستید و ناگهان یک بیگانه سبز رنگ 2 متر و 12 سانتی متری جلوی شما سبز شود!)حالا «جان» در زمین تنها مانده بود و هیچ راهی بری بازگشت به مریخ نداشت.او در مریخ به مردم کمک میکرد و مانند یک قهرمان بود.پس تصمیم گرفت تا در زمین هم به کار همیشگی خود بپردازد یعنی نجات مردم.«جان» همواره به مردم کمک میکرد و برایش مهم نبود که در چه لباسی این کار را انجام میدهد.رئیس یک شرکت،یک جاسوس،یک دیپلمات،یک کارآگاه،یک قهرمان و... .او رهبر و رئیس گروه Justice League United هم هست.

 

7- الیور کوئین/گرین ارو (Green Arrow)

7- الیور کوئین/گرین ارو (Green Arrow) 

اولین حضور:(November 1941)More Fun Comics 73

خالقین:مورت وایسینگر،جورج پپ

قدرت و توانایی:در حرکات آکروباتیک و هنر های رزمی ماهر است،تیر انداز ماهری است،ثروت زیاد(!)،هوش بالا،قدرت رهبری بالا،صاحب صنایع کوئین.

الیور کوئین،یک جوان عیاش و پولدار بود که تمام ثروت خود خود را،از میراث باقی مانده از پدرش(پدر و مادر الیور،وقتی که او کودک بود از دنیا رفته بودند) به دست آورده بود و علاقه شدیدی به رابطه با جنس مخالف(به قول معروف دختر بازی!)داشت.او یک تنبل به تمام معنا بود و هرچیز را که میخواست،فورا از طریق پول برایش فراهم میشد.اما یک بار که با قایق شخصی خود به دریا رفته بود،خدمه اش به او خیانت کرده،و او را به دریا انداختند و از او دور شدند.الیور که در دریا تنها و سردرگم مانده بود،تصمیم گرفت به امید اینکه جزیره ای یا قایقی پیدا کند که نجات یابد،شروع به شنا کردن کرد.بعد از مدتی شنا کردن او به یک جزیره رسید که مجبور شد 5 سال تمام را در آنجا بماند.او در جزیره تصمیم گرفت تا راهی برای بقا پیدا کند تا وقتی که راهی برای نجات یابد.الیور که به قول معروف در ناز و نعمت بزرگ شده بود،مجبور بود برای بقا دست به کار هایی بزند که حتی یکبار هم آنها را امتحان نکرده بود.او کم کم کار با تیر و کمان را آغاز کرد و و در استفاده از تیر و کمان به اوج مهارت و استادی رسید تا جایی که میتوانست حتی با چشم بسته هم به دقیق ترین شکل ممکن تیر اندازی کند.او بعد از 5 سال زندگی در آن جزیره بالاخره نجات یافت و به استارسیتی بازگشت.او که حالا مسئولیت پذیرتر از قبل شده بود،تصمیم گرفت تا به مقابله با جرم و جنایت و کمک به مردم بپردازد.

 

6- آرتور کری(اورین)/آکوامن(Aquaman)

 آرتور کری(اورین)/آکوامن(Aquaman) 

اولین حضور: More Fun Comics #73 (November 1941)

خالقین:مورت وایزینگر، پل نوریس

قدرت و توانایی:شنای بسیار سریع،همه ی زبان های دنیا را بلد است و صحبت میکند(!)،کنترل موجودات دریای با تلپاتی(قدرت افکار)،استقامت بالا،نفس کشیدن در زیر دریا و هم خشکی،سرعت بالا،هوش بالا.

پادشاه هفت دریا و فرمانروای آتلانتیس،از پدری آمریکایی که نگهبان فانوس دریایی خلیج بود،و از مادری از خاندان سلطنتی آتلانتیس متولد شد.آتلانا(Atlana) پرنسسی زیبا اهل آتلانتیس بود که به دنیای خارج از آب علاقه زیادی داشت و میخواست بداند که دنیای روی آب چگونه است.به او بارها هشدار داده شد که به دنیای بیرون از آب سرک نکشد اما او همواره این کار را انجام میداد و خطراتی که دیگران درباره آنها حرف میزدند برایش مهم نبود.تا اینکه او به خاطر این رفتارش از آتلانتیس(Atlantis)تبعید شد تا اینکه شبی در یک طوفان وحشتناک او آسیب دید و بدن او با امواج دریا به ساحل رسید.تام کری(Tom Curry)نگهبان یک فانوس دریایی بود تا اینکه در همان شب،آتلانا را کنار ساحل دید و به کمک او رفت و او را نجات داد.تام و آتلانا از یکدیگر خوششان آمده بود بنابرین در فانوس دریایی به عنوان خانه زندگی کردند.آنها عاشق یکدیگر بودند و محصول این عشق،آرتور کری(Arthur Curry)بود.تام هیچ وقت مهم ندانست تا از آتلانا درباره گذشته او سوال کند و وقتی هم که آرتور متولد شد،رابطه آنها بسیار از قبل قویتر شد و تام هم نیازی نمیدید درمورد گذشته آتلانا بداند.هر ثانیه که از تولد آرتور میگذشت،رابطه تام و آتلانا محکم تر میشد.آنها زندگی خوب و بدن مشکلی داشتند تا اینکه وقتی آرتور 2 ساله بود،تام او را در حالی یافت که بیش از 1 ساعت را در زیر آب بدون خفه شدن میگذراند.از این اتفاق چند سال گذشت و آتلانا در آخرین ساعات عمر خود تمامی حقایق درمورد خود را برای آرتور و تام فاش کرد.او به آرتور میگوید که از کجا آمده(شهر گمشده آتلانتیس)و در مورد قدرت های آرتور به او می آموزد.بعد از مرگ آتلانا هم آرتور و هم تام لطمه شدیدی میخورند و حفره ای را در زندگی خود احساس میکنند.بعد از مدت کوتاهی تام به آرتور آموزش های لازم را برای تقویت جسم و روح و ذهن خود میدهد تا بتواند از آنها به خوبی استفاده بکند.او با پدرش زندگی میکند تا اینکه تام هم از دنیا میرود.او سپس تصمیم میگرد تا فانوس،جایی که در آن بزرگ شده را ترک کند و به خانه اصلی خود یعنی آتلانتیس برود.او به آتلانتیس میرسد و تکیه بر تخت پادشاهی میزند و حاکم آتلانتیس میشود.او با دختر جوانی به نام مرا(Mera) که مسافری از یک بعد آبی دیگر به نام زیبل(Xebel)بود ازدواج میکند و همچنین آکوالد(Aqualad)را که جوان بود و سنی نداشت را زیر پر و بال خود بزرگ کرد.

 

 

5-پرنسس دایانا/واندرومن(Wonder Woman)

واندرومن - دایانا 

اولین حضور:All Star Comics #8(October 1941)

خالقین:ویلیام مولتون مارستون،لین وین(این دو زن و شوهر هستند)

قدرت و توانایی:هوش جنگی بالا،او یک الهه است،قدرت فراانسانی،مهارت بالا در مبارزات،از وسایل مقدسی برای مبارزه استفاده میکند(دو مچ بند،شمشیر،سپر،کمربند و یک صناب)،سرعت فراانسانی،قدرت عکس العمل سریع،طول عمر زیاد،مسلط به بیش 10 زبان.

"دایانا"که یک پرنسس و الهه بود،در جزیره ای دور افتاده و ناشناخته به نام "تمیسکیرا"(Themyscira) که تمام اهالی آن از نژاد آمازون ها بودند،به دست مادرش یعنی "ملکه هیپولیتا"(Queen Hippolyta)از خاک رس خلق شد(اما طی چند سال اخیر اریجین او به این گونه روایت شده است که او دختر زئوس،خدای خدایان است و توسط مادرش و خاله هایش بزرگ شده است).او بسیار شجاع بود و از کودکی یادگیری فنون رزمی را آغاز کرد و به سرعت به خیلی از مهارت های رزمی و جنگی تسلط کامل پیدا کرد و اما استادان او متوجه شدند که او قدرتی فرا طبیعی دارد به گونه ای که آنها به سختی در مقابل "دایانا" ایستادگی میکردند.بعدا معلوم شد که قدرت او حتی با قهرمانانی همچون سوپرمن(Superman) و فلش(Flash) نیز برابری میکند! البته این به این دلیل است که هنگام خلقت او،خدایانی همچون دمتر،گایا،هرمس،آرتمیس،آتنا و ... هرکدام به او قدرتی هدیه دادند که او را تقریبا شکست ناپذیر میکند.او هیچ شناختی از دنیای بیرون از جزیره نداشت تا اینکه روزی با خلبانی به نام "استیو ترور" که با هواپیمایش در جزیره "تمیسکیرا" سقوط کرده بود،مواجه شد."دایانا" از طریق "استیو" توانست به خارج از جزیره برود و با دنیای خارج از جزیره آشنا شود.او از قابلیت های فرا انسانی خود نهایت استفاده را برد و از آنها برای کمک مردم و خدمت به آنها استفاده کرد.او کمی بعد با 2 ابرقهرمان بزرگ یعنی "بتمن"(Batman) و "سوپرمن"(Superman)آشنا شد و درکنار آنها به مبارزه با جرم و جنایت پرداخت.او بعد ها توانست با چند قهرمان دیگر گروه "لیگ عدالت"(Justice League)را پایه گذاری کند.او همواره از قدرتمندترین و شناخته شده ترین قهرمانان کل دنیای کمیک به شمار میرود.

 

4-هل جردن/فانوس سبز (Green Lantern)

هل جوردن - گرین لنترن 

اولین حضور: Showcase #22(October 1959)

خالقین:جام بروم،گیل کین

قدرت و توانایی:اراده قوی،هرچیزی را میتواند با حلقه اش بسازد،هوش بالا در مبارزه،مراقب بخش 2814.

درست است که "هال جردن"(Hal Jordan) اولین گرین لنترن تاریخ کمیک نیست،اما از نظر نه تنها DC فن ها،بلکه از نظر خیلی کمیک فن ها مخصوصا خود من،او بهترین و جذاب ترین گرین لنترن تاریخ است!"هل جردن"جوان،یک خلبان به قول معروف شوخ و شنگ اما بسیار حرفه ای و کاربلد و عضو ارتش بود.او یک بار برای یک پرواز آزمایشی انتخاب شد و آن پرواز را انجام داد اما در حین همان پرواز،هواپیمایش دچار مشکل شد و به ناچار مجبور به فرود اضطراری شد.او تنها جایی را که برای فرود مناسب میدید منطقه ای متروکه بود که در آن نزدیکی قرار داشت."هل"به سرعت خود را به آنجا رساند و هواپیما را فرود آورد.او ناگها سفینه ای را دید که در آن نزدیکی فرود آمد و "هل" هم به سرعت رفت تا خلبان سفینه را نجات دهد اما او با "ابین ثور" که یک موجود فضایی بود مواجه شد!"ابین ثور" به او حلقه ای داد که با آن میشد قدرت اراده را متمرکز کرد و از آن علیه دشمنان استفاده کرد.فقط کسانی میتوانستند از قدرت واقعی این حلقه استفاده کنند که بتوانند بر ترس خود غلبه کنند."هل"از این حلقه در راه کمک به مردم استفاده کرد و کم کم به یکی از اعضای اصلی "لیگ عدالت" بدل گشت.در سال 2011،فیلمی بر اساس همین شخصیت با نام "فانوس سبز" ساخته و منتشر شد که در آن بازیگر نقش "هال جردن"،"رایان رینولدز" بود که سابقه بازی در چند فیلم ابرقهرمانی را هم در کارنامه خود دارد.اما متاسفانه،این فیلم نتوانست انتظارات مارا برآورده کند و جزو ناامید کننده ترین و بدترین فیلم هایی است بر اساس یک شخصیت دنیای کمیک ساخته شده است.

 

3-بری آلن/فلش(Flash)

 

اولین حضور: Showcase #4 (October 1956)

خالقین:رابرت کنایر،کارمین اینفانتینو

قدرت و توانایی:سرعت بالا،هوش بالا،قابلیت سفر های زمانی،قابلیت سفر به دنیا های دیگر،زخم هایش زود تر از حد معمول خوب میشوند.

خیلی از ما به لطف سریال تلویزیونی فلش(Flash)که از سال 2014 تا الان در حال پخش است آشنا شده ایم."بری آلن"هم مثل"هال جردن"(که اولین گرین لنترن نبود)اولین "فلش" دنیای کمیک نیست اما قطعا او جذاب ترین "فلش" از میان تمام "فلش" های دنیای کمیک است.در کودکی "بری"،مادر او توسط فردی کشته شد اما پدر "بری آلن" به اشتباه به عنوان مظنون این پرونده شناخته شد و به زندان رفت.او که از بی گناهی پدرش اطمینان کامل داشت،تصمیم گرفت تا متخصص بررسی صحنه های قتل های مشکوک و جرم شود تا بتواند بیگناهی پدر خود را ثابت کند."بری" که همیشه به خاطر کند بودن و دیر رسیدن به سر کار و قرار هایش،توسط دوستان و همکارانش مورد سرزنش و انتقاد واقع میشد،شبی بارانی به ناچار تا دیر وقت در آزمایشگاهش ماند اما درست لحظه خروج از آزمایشگاه،صاعقه ای از طریق پنجره ای که باز بود،به مواد شیمیایی کنار "بری" برخورد کرد و باعث شد تا او قدرت هایی باورنکردنی بدست بیاورد.میشود گفت بیشتر "فلش" های دنیای کمیک،بدترین و غیرقابل باور ترین اریجین ها را دارند اما این دلیل خوبی نیست که بگوییم به خاطر اینکه اریجین جذابی ندارد،پس شخصیتش هم جذاب نیست."بری آلن"،همواره از مهم ترین و تاثیر گذار ترین شخصیت های دنیای DC است و داستان های جذابی هم دارد.همانطور که میدانید،فیلم سینمایی "لیگ عدالت"(Justice League)،تا چند روز دیگر یعنی 17 نوامبر در آمریکا اکران میشود و ما قرار است "ازرا میلر" را در نقش "بری آلن/فلش"ببینیم.

 

2- بروس وین/بتمن(Batman)

بروی وین بتمن 

اولین حضور: Detective Comics #27(May 1939)

خالقین:باب کین،بیل فینگر

قدرت و توانایی:حداکثر توان روحی و جسمی،هوش بسیار بالا،دارای بهترین تجهیزات برای نبرد،استاد در تمامی فنون رزمی،استاد در استتار،گارآگاه حرفه ای،ستاد تغییر چهره،قادر به استفاده از انواع اسلحه،استاد استفاده از تکنولوژی،استاد در فنون استراتژی،استاد در مبارزه با شمشیر

"بتمن"،کسی که تاثیرات زیادی روی کل دنیای کمیک های DC گذاشت.او از قدیمی ترین شخصیت های دنیای کمیک است و احترام ویژه ای نزد کمیک فن ها دارد.او به داشتن شخصیتی دارک،خشن،جدی و شجاع مشهور است و این به خاطر گذشته و کودکی تلخی است که دارد.او همچنین شخصیت بسیار پیچیده ای دارد که روانشناسان دنیای خارج از کمیک را مجذوب خود کرده است تا از ذات و شخصیت حقیقی او آگاه شوند و روی شخصیت او،تحقیقات روانشناختی انجام میدهند.وقتی که او کودک بود،به همراه پدر و مادرش یعنی "توماس" و "مارتا وین"،به یک سالن نمایش رفته بودند.آنها تصمیم گرفتند از کوچه پشتی سالن نمایش که کوچه "پارک رو"(Park Row)نام داشت(اما هم اکنون به نام "کوچه جنایت"یا"Crime Alley"شناخته میشود)خارج شوند.ناگهان تبه کاری به نام "جو چیل" از درون تاریکی کوچه به آنها نزدیک شد و با اسلحه آنها را تهدید به مرگ کرد.او خواست تا گردنبند "مارتا" را بدزدد اما "توماس" مداخله کرد و "جو چیل" به "توماس وین شلیک کرد و اورا کشت."مارتا" که از ترس جیغ میکشید،توسط "جو" کشته شد و تمامی این اتفاقات درست در ساعت 10:47 شب و در مقابل چشمان "بروس" که سنی هم نداشت اتفاق افتاد و این اتفاق که او را شوکه کرده بود،باعث شد تا مسیر زندگی او کلا تغییر کند و به فردی بدبین،دارک و خشن تبدیل شود."بروس" ثروت عظیمی از جمله کمپانی بزرگ "صنایع وین"(Wayne Enterprises)را به ارث برد.خدمتکار باوفای خانواده،یعنی "آلفرد پنی ورث"،"بروس" را بزرگ کرد و "بروس" هم بر سر قبر پدر و مادرش سوگند یاد کرد که انتقام آنها بگیرد و با خلافکاران مبارزه کند."بتمن" از اعضای اصلی گروه "لیگ عدالت" و یکی از بنیان گذاران آن است.او قهرمانی است که هر خلافکاری وقتی نام او را بشنود،از ترس بدنش میلرزد و میداند که آینده بدی در انتظار اوست.او در شهر "گاتهام" زندگی میکند و با "کمیسر جیمز گوردون" رابطه نزدیکی دارد."بتمن" کسی بود که آینده خیلی از قهرمانان جوان و نوجوان دنیای DC از جمله "دیک گریسون"(که در ابتدای مقاله توضیحاتی در باره او داده شد)را برایشان ساخت و از آنها یک قهرمان ساخت.او در شهر گاتهام بیش از 95 درصد کار نیروی پلیس را انجام میدهد و حتی این موضوع باعث شده است که کمیک فن ها جمله جالب و خنده داری با این عنوان بسازند که:«هروقت فکر کردی هیچ استفاده ای نداری،به این فکر کن که شهر"گاتهام" با وجود "بتمن"،هنوز هم اداره پلیس داره!»

 

1-کلارک کنت (کال-ال)/سوپرمن(Superman)

 http://www.spidey.ir/images/img/content/10-essential-flash-stories/flash-costumes/classic-flash.jpg

اولین حضور: Action Comics #1(June 1938)

خالقین:جری سیگل،جو شوستر

قدرت و توانایی:شنوایی بیش از حد قوی،قدرت دید بیش از حد قوی،قدرت دید با اشعه X،هوش فراانسانی،پرواز،آسیب ناپذیر،اشعه لیزر در چشم،استقامت بسیار بالا،تنفس در خارج از زمین،زور بیش از حد زیاد،حواس چند گانه،سرعت فوق انسانی(سرعت او با "فلش" برابری میکند)،ترمیم سریع.

و حالا نوبت رسید به کسی که در اول این لیست قرار دارد،یعنی "سوپرمن" (Superman).او یک بیگانه فضایی است که از سیاره "کریپتون"(Krypton)آمده است و از کودکی در خوانواده ای زمینی بزرگ شده است.او در سیاره خود با اسم"کال-ال"(Kal-El)شناخته میشود و در کره زمین با نام"کلارک کنت"(Clark Kent).او یک فرد دوست داشتنی و سر به زیر است اما وقتی لباس ابرقهرمانی خود را به تن میکند به قدرتمند ترین قهرمان کل عالم DC میشود.اریجین او،از سال 1939 تا الان دست خوش تغییراتی نه چندان زیاد شده است اما این مسئله باعث نشده تا اریجین او به قول معروف اسکلت خود را از دست بدهد زیرا او از بهترین اریجین های دنیای کمیک را دارد.او در سیاره "کریپتون"،از پدری به نام "جور-ال"(Jor-El)و مادری به نام "لارا" متولد شد.وقتی که کمتر از چند روز از تولد"کال"میگذشت،پدر او یعنی "جور-ال" متوجه شد که سیاره محل شکونت آنها یعنی"کریپتون"،در حال نابودی است."جور-ال"برای نجات پسرش او را داخل سفینه ای گذاشت و به سمت زمین فرستاد.سفینه"کال"،در مزرعه ای در ایالت کانزاس آمریکا که متعلق به "جاناتان کنت"و"مارتا کنت"بود فرود آمد.آن دو که مزرعه دار هم بودند،سفینه اورا باز کردند و در کمال تعجب دیدند که کودکی درون آن سفینه است.آنها"کال-ال"را به فرزندی پذیرفتند و نام او را"کلارک جرمی کنت"نهادند اما همه او را با نام "کلارک کنت" صدا میزدند.هرچه "کلارک"بزرگ تر میشد،نیرو ها و قابلیت های بیشتری نیز بدست میاورد(لازم به ذکر است که او قدرت های خود را از نور و اشعه خورشید بدست میاورد)."کلارک"همیشه در کار های مزرعه به پدر و مادر زمینی خود کمک میکرد و در دوران جوانی،او به شهر "متروپلیس"(Metropolis) رفت و در شاکن آنجا شد.او برای روزنامه ای به نام "دیلی پلنت"(Daily Planet)به عنوان خبرنگار استخدام شد و با دختری به نام "لوئیس لین" آشنا شد و این رابطه کم کم به رابطه ای عاشقانه میان آن دو بدل گشت.او تصمیم گرفت تا از قدرت های خود در راه عدالت استفاده کند و به مردم کمک کند."سوپرمن"مثل"بتمن"شخصیت دارک و خشنی ندارد و اتفاقا میشود گفت که کمی هم شوخ طبع است و سعی میکند تا جای ممکن کسی را نکشد.او یکی از بنیانگذاران گروه "لیگ عدالت" است و همیشه در کمیک ها DC نقش مهمی ایفا کرده است."سوپرمن" یه وطن پرست به تمام معناست و میشود گفت که شخصیت و طرز تفکر او و "کاپیتان آمریکا"(Captain America) شبیه به هم هستند و هردو علاوه بر طرز تفکر شبیه به هم،روحیه ای تسلیم ناپذیر دارند که بر جذابیت هردو می افزاید.لازم به ذکر است که در کمیک"آمالگام"(Amalgam)که در آن شخصیت های MARVEL و DC با هم ترکیب شدند،"کاپیتان آمریکا" و "سوپرمن" با هم ترکیب شدند و شخصیتی به نام"سوپر سولدجر"(Super soldier)به وجود آمد.در کل اگر کمی به شخصیت "کلاک کنت/سوپرمن" فکر کنیم،به این نتیجه میرسیم که او لایق چنین رتبه ای است زیرا او از بیشتر جهات شخصیت کاملی است.

امیدوارم لذت کافی را از این مقاله برده باشید.

 

نویسنده:

CAPTAIN DIAR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Marc Spector
#1 Marc Spector 1396-09-11 13:57
با رتبه بندی تقریبا موافقم مخصوصا نایت وینگ و گرین ارو عالین و به شخصه خیلی دوستشون دارم فقط احساس میکنم این دوتا چون یه جورایی شبیه بتمن هستن تو رتبه بندی جزو 10 تا بودن(بتمن هم فوق العادس).سپاس اقای علی رضایی.
نقل قول کردن
the Phoenix
#2 the Phoenix 1396-09-11 14:08
عالی آقای رضایی ام فکر می کنم رتبه بندیتون با اونچه من تصور می کردم فرق داشت :-) .من یه بتمن و آرو فن تمام عیارم ;-) .به نظر من آرو با سریال بی نظیرش می تونست رتبه بهتری داشته باشه و بتمنم رتبه اول رو داشته باشه :-* در کل مقاله خوبی بود مطلبی هم که نوشتم نظر من بود 8)
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#3 CAPTAIN DIAR 1396-09-11 14:15
به نقل از the Phoenix:
عالی آقای رضایی ام فکر می کنم رتبه بندیتون با اونچه من تصور می کردم فرق داشت :-) .من یه بتمن و آرو فن تمام عیارم ;-) .به نظر من آرو با سریال بی نظیرش می تونست رتبه بهتری داشته باشه و بتمنم رتبه اول رو داشته باشه :-* در کل مقاله خوبی بود مطلبی هم که نوشتم نظر من بود 8)

خیلی ممنون از این که وقت گذاشتید و نظر دادید.ولی دوستان اسم من "دیار علیرضایی" هستش که شما میتونین منو همون "دیار" صدا کنین.یعنی فامیلیم"علیرضای ی" هست :lol:
نقل قول کردن
Richard Grayson
#4 Richard Grayson 1396-09-11 14:25
وقتی مقاله 100 شخصیت برتر مارول اومد خیلیا به استاد ترابی اصرار کردن که همچین مقاله ای رو برای دی سی هم بنویسن ، استاد هم گفتن نه وقت کافی رو براش دارن و نه اطلاعات کافی و واگذار کردن به دی سی فن ها سایت.(مثل Arkham Knight)
ازون موقع خیلیا منتظر موندن 100 شخصیت برتر دی سی هم روی سایت بیاد ، ولی همونطور که استاد تو کامنتای 100 شخصیت برتر مارول گفته بودند ، دی سی اونقدر شخصیت قوی اصلی نداره که بخواد 100 تا شخصیت رتبه بندی بشه . جوریه که از یه رتبه به بعد فقط بت فمیلی و فلش فمیلی و خیلی از شخصیت های فرعی قرار میگیرند. همین تاپ 10 ـی هم که نوشته شده ، شخصیت دهمش از بت فمیلی ـه. البته که بت فمیلی خیلی غنیه و خیلی از شخصیت های دی سی رو پوشش میده ولی اگه 100 شخصیت برتر نوشته بشه واقعا دیدن اینکه تو 20 تای اول شاید 5 نفرشون فقط از بت فمیلی باشن کمی خسته کننده باشه ، مخصوصا اینکه دشمنای بتمنم خیلی از شخصیتای برتر دی سی هستند.
چند نکته هم راجب مقاله.
سرعت سوپرمن از فلش کمتره ، یکی به دلیل اینکه سوپرمن هیچوقت نتونسته بیشتر از سرعت نور بره و خط زمانیو بشکنه و همچنین سوپرمن و فلش تا حالا 9 بار باهم مسابقه دادن که سوپرمن فقط 1 بار تونسته فلشو ببره اونم وقتی بود که کنترل فلش دست خودش نبود (کمیک سوپرمن#709 سال 2011) و بقیه مسابقات فلش برده یا مساوی شده . پس در نتیجه سرعت سوپرمن کمی کمتر از فلش هستش .
نوشتن مقاله راجب شخصیت های برتر دی سی بدون درنظر گرفتن ویلین های دی سی کار واقعا سختیه ، چون ویلین های دی سی (مخصوصا بتمن) شخصیت های فوق العاده ای هستند و خیلی از کمیک های دی سی بخاطر ویلین های فوق العاده شناخته میشوند.
در مورد بعضی شخصیتا اطلاعات کمی داده شده بود و فقط راجب اوریجین شخصیت صحبت شده بود مثلا نایت وینگ که چگونه تین تایتانز رو تاسیس کرد یا کنسانتین که چگونه وارد Justice League Dark شد و همچنین اوریجین تغییرات جدیدش داخل ریبرث جدید دی سی.
خیلی مقاله خوبی بود.تشکر از مقاله خوبت Captain Diar جان ، سخته یکم رتبه بندی کردن این همه شخصیت و چشم پوشی کردن از شخصیت های جذاب دیگری مثل Shazam , Booster Gold , Rorschach و ....
نقل قول کردن
علی قدیانی
#5 علی قدیانی 1396-09-11 15:25
ممنون بابت مقاله. من راستش شخصیت شزم رو خیلی ازش خوشم میاد و یکی از خلاقانه ترین و جذاب ترین شخصیت های دی سیه (البته اول مال فاست کامیکس بود)
من یه سوال برام پیش اومده که توی سریال کارتونی جاستیس لیگ اوریجین جان جونز یه چیز دیگه بود و میگفت که اون اخرین بازمانده نسل مریخی ها هستش و همگی کشته شدن و برای هشداردادن برای بیگانه های انگلی بیاد به زمین که دستگیرش کردن. میخواستم بدونم که مگه این شخصیت دو تا اوریجین داره؟ (امیدوارم نویسنده مقاله یا دی سی فن های سایت جواب بدن :-* )
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1396-09-11 15:27
مقاله خوبی بود، ارو و فلش رو به لطف سریالهاش میشناختم، بتمن هم که به لطف فیلمای کریستوفر نولان میشناختم، به نظرم شزم هم میتونست یه جایی بین این شخصیتا داشته باشه :-*
نقل قول کردن
Amir
#7 Amir 1396-09-11 15:29
سلام مقاله ی بسیار خوبی بود
به نظرم همه درست رتبه بندی شدند فقط بهتر بود ارو تو رتبه بهتری باشه
نقل قول کردن
Richard Grayson
#8 Richard Grayson 1396-09-11 15:45
به نقل از Gobby:
ممنون بابت مقاله. من راستش شخصیت شزم رو خیلی ازش خوشم میاد و یکی از خلاقانه ترین و جذاب ترین شخصیت های دی سیه (البته اول مال فاست کامیکس بود)
من یه سوال برام پیش اومده که توی سریال کارتونی جاستیس لیگ اوریجین جان جونز یه چیز دیگه بود و میگفت که اون اخرین بازمانده نسل مریخی ها هستش و همگی کشته شدن و برای هشداردادن برای بیگانه های انگلی بیاد به زمین که دستگیرش کردن. میخواستم بدونم که مگه این شخصیت دو تا اوریجین داره؟ (امیدوارم نویسنده مقاله یا دی سی فن های سایت جواب بدن :-* )

اوریجین اصلیش (عصر طلایی کمیک) این بود که فقط به زمین تلپورت شده بود. ولی بعد اوریجینش دچار تغییر شد تا سفرش به زمین رو توضیح بده ولی یکمم شبیه سوپرمن شد. چون بخاطر جنگ مریخی ها اومد به زمین . ولی فکرکنم مارتین منتهانتر اخرین مریخی سبز باشه. نژاد سفید مریخی ها که دشمن نژاد سبز هستند به سبز ها حمله کردند و جان تونسته در بره و به زمین بیاد. اطلاعات دقیق تری ندارم متاسفانه ;-) .
نقل قول کردن
phoenixgardian
#9 phoenixgardian 1396-09-11 16:24
آقای علیرضایی مقالتون عالی بود ولی من از یک جهت باهاش مشکل دارم اونم اینه که بنظر من بتمن باید در رتبه اول باشه چون بهمن مثل همه ما یه انسان با این حال می تونه با خدایان مقابله کنه درضمن بتمن از بهترین داستان های کمیک رو داره مثل جوک کشنده و بازگشت شوالیه تاریکی و دادگاه جغد ها و... با این حال خیلی از میلتون خوشم اومد. ممنون
نقل قول کردن
the Phoenix
#10 the Phoenix 1396-09-11 17:35
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از the Phoenix:
عالی آقای رضایی ام فکر می کنم رتبه بندیتون با اونچه من تصور می کردم فرق داشت :-) .من یه بتمن و آرو فن تمام عیارم ;-) .به نظر من آرو با سریال بی نظیرش می تونست رتبه بهتری داشته باشه و بتمنم رتبه اول رو داشته باشه :-* در کل مقاله خوبی بود مطلبی هم که نوشتم نظر من بود 8)

خیلی ممنون از این که وقت گذاشتید و نظر دادید.ولی دوستان اسم من "دیار علیرضایی" هستش که شما میتونین منو همون "دیار" صدا کنین.یعنی فامیلیم"علیرضایی" هست :lol:

واقعا عذر می خوام :cry: اطلاعات کافی در مورد اسمتون نداشتم. ممنون از اینکه اصلاح کردید ;-)
نقل قول کردن
the Phoenix
#11 the Phoenix 1396-09-11 17:44
به نقل از Richard Grayson:
وقتی مقاله 100 شخصیت برتر مارول اومد خیلیا به استاد ترابی اصرار کردن که همچین مقاله ای رو برای دی سی هم بنویسن ، استاد هم گفتن نه وقت کافی رو براش دارن و نه اطلاعات کافی و واگذار کردن به دی سی فن ها سایت.(مثل Arkham Knight)
ازون موقع خیلیا منتظر موندن 100 شخصیت برتر دی سی هم روی سایت بیاد ، ولی همونطور که استاد تو کامنتای 100 شخصیت برتر مارول گفته بودند ، دی سی اونقدر شخصیت قوی اصلی نداره که بخواد 100 تا شخصیت رتبه بندی بشه . جوریه که از یه رتبه به بعد فقط بت فمیلی و فلش فمیلی و خیلی از شخصیت های فرعی قرار میگیرند. همین تاپ 10 ـی هم که نوشته شده ، شخصیت دهمش از بت فمیلی ـه. البته که بت فمیلی خیلی غنیه و خیلی از شخصیت های دی سی رو پوشش میده ولی اگه 100 شخصیت برتر نوشته بشه واقعا دیدن اینکه تو 20 تای اول شاید 5 نفرشون فقط از بت فمیلی باشن کمی خسته کننده باشه ، مخصوصا اینکه دشمنای بتمنم خیلی از شخصیتای برتر دی سی هستند.
چند نکته هم راجب مقاله.
سرعت سوپرمن از فلش کمتره ، یکی به دلیل اینکه سوپرمن هیچوقت نتونسته بیشتر از سرعت نور بره و خط زمانیو بشکنه و همچنین سوپرمن و فلش تا حالا 9 بار باهم مسابقه دادن که سوپرمن فقط 1 بار تونسته فلشو ببره اونم وقتی بود که کنترل فلش دست خودش نبود (کمیک سوپرمن#709 سال 2011) و بقیه مسابقات فلش برده یا مساوی شده . پس در نتیجه سرعت سوپرمن کمی کمتر از فلش هستش .
نوشتن مقاله راجب شخصیت های برتر دی سی بدون درنظر گرفتن ویلین های دی سی کار واقعا سختیه ، چون ویلین های دی سی (مخصوصا بتمن) شخصیت های فوق العاده ای هستند و خیلی از کمیک های دی سی بخاطر ویلین های فوق العاده شناخته میشوند.
در مورد بعضی شخصیتا اطلاعات کمی داده شده بود و فقط راجب اوریجین شخصیت صحبت شده بود مثلا نایت وینگ که چگونه تین تایتانز رو تاسیس کرد یا کنسانتین که چگونه وارد Justice League Dark شد و همچنین اوریجین تغییرات جدیدش داخل ریبرث جدید دی سی.
خیلی مقاله خوبی بود.تشکر از مقاله خوبت Captain Diar جان ، سخته یکم رتبه بندی کردن این همه شخصیت و چشم پوشی کردن از شخصیت های جذاب دیگری مثل Shazam , Booster Gold , Rorschach و ....

به نظر من همچین مقاله ای رو هم میشه برای دی سی نوشت.من یه دیسی فن هستم و با جرعت میگه با شخصیت هایی که دی سی داره میشه یه فرنچ بی نظیر ساخت(البته اگه کارگردانش زک بی استعداد نباشه :-| ) اگه استاد ترابی اجازه بدن یه گروه از دی سی فن ها مقاله 100 شخصیت دی سی رو بنویسند
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#12 spectacular spiderman 1396-09-11 18:24
نه چرا بتمن باید دوم شه :cry: :cry: دست های پشت پرده نمی ذارن بتمن اول شه :cry: عجبا من خیلی از action comcis و کمیکای سوپرمن رو خوندم کجاش بهتر از بتمنه :cry:
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#13 spectacular spiderman 1396-09-11 18:29
از نظر عمق داستانا که سوپرمن گرد پای بتمن نمی رسه با داستانایی مثل killing joke...arkham asylum a serious house on a serious earth...dark knight returns...
تازه از نظر شخصیتی هم حساب کنید بروس بهتره خدایی شما داستانای بتمن از دهه ۷۰ به بعد رو نگاه کن چقدر شخصیتش عمیق می شه تازه سوپرمن معلوم نیست چطور فقط با یه عینک هویتشو مخفی می کنه خیلی مسخرس
نقل قول کردن
spoiler
#14 spoiler 1396-09-11 18:49
بنظر من رنک اول باید نصیب بتمن میشد چون تنها صحبت از قدرت نیست بلکه محبوبیت و شخصیت پردازی هم ملاکه و بنظر من بتمن پرطرفدارترین شخصیت دیسیه و حتی کمیکهاشم پرفروشتر البته بستگی به این داره که ملاک رده بندیتون چی باشه با بقیش موافقم

کاش مقاله Top15بود چون دیسی قهرمانای باحال دیگه هم داره مثل زاتانا،بلک کناری یا هاک من

ممنون از مقالتون
نقل قول کردن
علی قدیانی
#15 علی قدیانی 1396-09-11 19:10
به نقل از spectacular spiderman:
از نظر عمق داستانا که سوپرمن گرد پای بتمن نمی رسه با داستانایی مثل killing joke...arkham asylum a serious house on a serious earth...dark knight returns...
تازه از نظر شخصیتی هم حساب کنید بروس بهتره خدایی شما داستانای بتمن از دهه ۷۰ به بعد رو نگاه کن چقدر شخصیتش عمیق می شه تازه سوپرمن معلوم نیست چطور فقط با یه عینک هویتشو مخفی می کنه خیلی مسخرس

اتفاقا جای سوپرمن کاملا درسته.
سوپرمن اتفاقا خیلی داستان های عمیقی هم داشته بتمن هم داشته ولی نمیشه گفت که به گرد پاش نمیرسه.
سوپرمن یکی از مهم ترین و بهترین شخصیت ها در تاریخ کمیک بوک هستش. از داستانهای غنیش گرفته تا طرز لباسش و حتی لوگوی معروفش.اگه دقت هم کنی معمولا تو اگهی های تبلیغاتی و... میخوان یه ابرقهرمان رو نشون بدن معمولا با تیپ و ظاهر سوپرمنه.
سوپرمن تا حدی مهمه که به یکی از نماد های فرهنگ آمریکا بدل شده.
درباره عینکش هم که میگی شاید خیلی عجیب و خنده دار باشه اما بتمن هم عجیبه. یادمه یه بار مختار هم میگفت که چطوریه که بعد از این همه مدت حتی دولت امریکا با این همه امکانات چرا مخفی گاهشو پیدا نکرده؟!
البته نظرت برام قابل احترامه ولی بتمن هیچوقت برای شخص من جذاب نبوده.به نظرم بتمن بیشتر دشمنانش جذاب ترن و کنار اونا میتونه خوب باشه.
نقل قول کردن
alibigi666
#16 alibigi666 1396-09-11 19:55
باتشکرازمقاله اینم نظربندست

10-جف جانز
9-کنستانتین
8-نایت وینگ
7-گرین اررو
6-اکوامن
5-گرین لنتر
4-فلش
3-سوپرمن
2-واندروومن
1-بتمن

به هرحال به نظرمن واندروومن وبتمن بنابه برخی دلایل بسیار بهتراز سوپرمن هستند اما چرا؟

درسته سوپرمن انواع قدرتارو داره وجز خورشید قرمز کریپتون تنها نقطه ضعفشه ولی همین نقطه ضعف جوریه حتی یه ویلن درجه دوسه با داشتنش میتونه سوپرمنو شکست بده
ولی خب واندروومن درسته چند لول ازنظرقدرت ازسوپرمن پایین تره(ازنظر سرعت شنوایی و..)ولی درمجموع بسیارپرقدرته وصرفا بایه تیکه ازیه سرزمین نابود نمیشه وعامل دیگه هم وجود تمسکیراست که برخلاف سوپرمن سرزمین مادریه اون نابود نشده ودرخلق وارائه داستان دسته این کارکتر بازتره

درمورد بتمنم که همین بس که همیشه هوش وذکاوت برقدرت غلبه کرده چه توکمیک چه زندگی واقعی (مانند بسیاری جنگهایی که فرماندهان یه ارتش با وجود ارتش کم به خاطر استراتژی که داشتن برنده شدن )درواقع همین طور که استراتژی توی جنگ ها حتی مهم ترازتعداد نیروهاست برهمین اساس هوش وذکاوت میتونه به راحتی بر انواع قدرت هایی زور وبازویی غلبه کنه
نقل قول کردن
alibigi666
#17 alibigi666 1396-09-11 20:06
البته یچیو تولیستم اشتب نوشتم شماره 8 شزم وشماره 9 نایتوینگ
نقل قول کردن
best of the best
#18 best of the best 1396-09-11 20:11
به عقیده تمام کارشناسان خبره بتمن خودش به خودی خود یکی از خسته کننده ترین و تک بعدی ترین شخصیت های دنیای کمیکه که حتی alter ego او یعنی بروس وین جذابیت چندانی داستانی زیادی هم نداره. در واقع شخصیت فرعی و به خصوص دشمنان جذاب او هستند که باعث جذاب شدن داستان های او میشوند. بنابراین خیلی ها میگن که در چنین مقاله ای اول باید سوپرمن باشه بعدشم فلش و گرین لنترن و در رتبه چهارم هم بتمن
واندرومن هم واقعا شخصیت پردازی جالبی نداره. او فقط یک سمبله. جای او میتونست درست باشه اگه مثلا اسم مقاله بود "10 شخصیت مهم دی سی" ولی جای او در مقاله "10 قهرمان برتر دی سی" اصلا نیست.
سوپرمن هم سالاره. دوستانی که میگن سوپرمن داستان جذاب نداره اشتباه میکنند. سوپرمن داستان های برتر زیادی داره و برعکس داستان های برتر بتمن که ویلن محور هستند اما تمرکز در داستان های برتر سوپرمن روی خود شخصیت سوپرمنه
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#19 Samwel Tarly 1396-09-11 20:19
با تشکر از دوست عزیزم اقای دیار به خاطر مقاله
وقتی نایتوینگ رو تو لیست دیدم کمی تعجب کردم و فکر می کردم شزم تو این لیست باشه ولی حالا مورد 10 مقاله هست و لازم نیست روش زیاد حساس بود تازه جناب سخایی در مقاله ای که چند ماه پیش نوشتن نایتوینگ رو بهترین دستیار(sidekick ) کمیک های دی سی قرار دادن پس شخصیت مهمیه.
به نظرم رتبه 1 مقاله کاملا برازنده سوپرمن هست و حتی دو سال پیش که استاد ترابی مقاله 100 شخصیت برتر مارول رو نوشتن تو یکی از کامنتها گفتن که از نظرشون سوپرمن شخصیت اول دی سیه.
با توجه به توضیحات اقای قدیانی تو کامنت 15 لازم نیست توضیح بیشتری بدم و کاملا مفهوم رو رسوندن.
بازم از اقای دیار بابت مقاله ممنونم فقط به نظرم بهتر بود 10 شخصیت برتر دی سی رو مینوشتن تا شاهد ویلن ها هم تو لیست باشیم تا جامع تر باشه.
خسته نباشید
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#20 Samwel Tarly 1396-09-11 20:25
#18
افرین به شما
جزو بهترین کامنتهایی بود که تو این مدت تو سایت خونده بودم و به نظر میرسه درک بالایی از شخصیت های دی سی دارید.
خیلی خوشم اومد از کامنتتون ;-)
نقل قول کردن
best of the best
#21 best of the best 1396-09-11 20:29
به نقل از agh:
#18
افرین به شما
جزو بهترین کامنتهایی بود که تو این مدت تو سایت خونده بودم و به نظر میرسه درک بالایی از شخصیت های دی سی دارید.
خیلی خوشم اومد از کامنتتون ;-)

ممنون اقا ارشیا . افتخار میکنم بالاخره تونستم عضو سایتی مثل اسپایدی بشم و نشون بدم تو این سالها از این سایت چه چیزایی آموخته ام و از اساتیدی همچون شما و استاد ترابی
نقل قول کردن
علی قدیانی
#22 علی قدیانی 1396-09-11 20:32
به نقل از best of the best:
به عقیده تمام کارشناسان خبره بتمن خودش به خودی خود یکی از خسته کننده ترین و تک بعدی ترین شخصیت های دنیای کمیکه که حتی alter ego او یعنی بروس وین جذابیت چندانی داستانی زیادی هم داره. در واقع شخصیت فرعی و به خصوص دشمنان جذاب او هستند که باعث جذاب شدن داستان های او میشوند. بنابراین خیلی ها میگن که در چنین مقاله ای اول باید سوپرمن باشه بعدشم فلش و گرین لنترن و در رتبه چهارم هم بتمن
واندرومن هم واقعا شخصیت پردازی جالبی نداره. او فقط یک سمبله. جای او میتونست درست باشه اگه مثلا اسم مقاله بود "10 شخصیت مهم دی سی" ولی جای او در مقاله "10 قهرمان برتر دی سی" اصلا نیست.
سوپرمن هم سالاره. دوستانی که میگن سوپرمن داستان جذاب نداره اشتباه میکنند. سوپرمن داستان های برتر زیادی داره و برعکس داستان های برتر بتمن که ویلن محور هستند اما تمرکز در داستان های برتر سوپرمن روی خود شخصیت سوپرمنه
ممنون بابت مقاله

عجب کامنت خوبی آدم لذت میبره درک و اطلاع بالای کاربرا رو میبینه ;-) موفق باشی
نقل قول کردن
alihdz
#23 alihdz 1396-09-11 21:02
میدونستم که یک روزی بلخره این مقاله میاد
فلش رو که انتظار داشتم بعد سوپرمن و بتمن باشه ولی از نایتوینگ انتظار بیشتری داشتم لیاقتش بیشتر از اینا بود
راستی دقت کردین لباس فلش تو فصل ۴ سریالش چقدر شبیه کمیک شده دقیقا عین کمیک شده که عالیه
نقل قول کردن
alibigi666
#24 alibigi666 1396-09-11 21:15
دوستان ببنید میدونم این سخن که بتمن به خودی خود کارکتر انچنان جذابی نیست وبه خاطر شروراش جذابیت داره استاد ترابی وعمو مختار گفتن وصد البته که این دوبزرگوار صد برابر بنده هم اطلاعات دارند وقطعا اطلاعات بنده درمقابل این عزیزان هیچی نیست

ولی خب به هرحال این نظربندست به نظر من تو مسئله که کی بهترین کارکتره اصن یه مسئله کلیه وبحث سلیقه بشدت توش مطرحه

به عنوان مثال عمو مختار گرین گابلین بهترین ویلن مارول میدونستن درحالی که اقای ترابی مگنتو رتبه بالاتری دونسته بودن یعنی به هرحال هرفردی باهرچقدر اطلاعاتم بازم بحث اینکه با چه دیدی نگاه کردن مهمه

اما برسیم به مسئله ای که میخواستم بگم اینکه بتمن بهترین ویلن های ممکنه با انواع اقسام تواناهای هاوقدرت ها داره درست اما اینم اشتباه که خود کارکتر بتمن کسل کنندست! اول اینکه بتمن این همه ویلن عالی داره جزوه ضعف بتمن حساب نمیشه ویه امتیازمثبت برای خودشخصیت بتمن محسوب میشه اما چه طوری بتمن میتونه کسل کننده باشه وقتی هربار با هرویلنی که رودرو میشه هربار به یک نحوی دشمن خودشو سوپرایز میکنه ؟به نظرم این حرف مثل این میمونه بگن فلان تیم که ضعیفه وفقط بلده خوب گل بزنه! توداستانای بتمن نمیشه مابگیم خب ماویلناشو مجزا میکنیم هرقهرمانی به ویلناشم وابسته است اما اینکه شما از این کارکتری که دربچگی پدر مادرشو ازدست داد ودوشخصیت بروس وین /بتمن وباوجود اینهمه ویلن قدرتمند همشون هربار به یک نحو جدیدی شکست میده کسل کننده میدونید صرفا سلیقه ایه ودرواقع شما بایه ادم مولتی میلیارده که با لباس خفاش دشمناشوهربار شکست میده


به عنوان مثال اگه گرین گابلین نبود خیلی از قشنگیه داستان اسپایدرمنم کم میشد ودرواقع شخصیت نورمن ازبورن ورابطه پیترپارکر با هری ازبورن هم اینقدر برای ماجذاب نبود پس مامیتونیم بگیم رابطه پیتر پارکر با هری خسته کنندست چون پدر هریو که بزرگترین دشمنه اسپایدرمنه ازش کات کنیم چیز خاصی نمیمونه؟

پس به همین خاطرنمیشه دنیای ویلن ازذات یه قهرمان جدا کرد

اتفاقا من همین نظرو راجب اسپایدرمن توسایت زومجی دادم اونا هوم کامینگ نقد کرده بودن توش ایراد گرفته بودن که فیلم ضعیفیه چون اسپایدرمن چرا اینجوری بود ماازین رفتاراش خسته شدیمو فلان اینا که بهشون گفتم اقا این ایرادایی که شما از اسپایدرمن هوم کامینگ گرفتین درواقع نشون میده شما ازشخصیت اسپایدرمن خوشتون نمیاد چون این چیزایی که ایراد گرفتین شخصیت اسپایدرمنه !


اما به هرحال خود کارکتر بتمن برای بنده که بسیار جذابه کارکتری که هرچقدر ازش کمیک میخونم خسته نمیشم چون مدام منو چه با کارکتر بتمن چه حتی وقتی با شخصیت بروس وینش سوپرایز میکنه
و مطمئنن اگه خود کارکترش کسل کننده بود هیچ وقت محبوب ترین کارکتر دیسی نمیشد
بازم به هرحال هرکسی یه دیدگاه ونظری داره
نقل قول کردن
hassan91
#25 hassan91 1396-09-12 00:56
واقعا بتمن رو زیرسوال بردین :cry: . ببینین چقده کارتون و فیلم و انیمیشن و بازی از این شخصیت میاد بیرون ولی انتخاب بین سوپرمن و بتمن مثل انتخاب بین مسی و رونالدوعه. سوپرمن و بتمن به نظرم قطب سیاه و سفید یونیورس دی سی به حساب میان مثل یه سکه دو روعه.
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#26 spectacular spiderman 1396-09-13 18:14
به نقل از best of the best:
به عقیده تمام کارشناسان خبره بتمن خودش به خودی خود یکی از خسته کننده ترین و تک بعدی ترین شخصیت های دنیای کمیکه که حتی alter ego او یعنی بروس وین جذابیت چندانی داستانی زیادی هم نداره. در واقع شخصیت فرعی و به خصوص دشمنان جذاب او هستند که باعث جذاب شدن داستان های او میشوند. بنابراین خیلی ها میگن که در چنین مقاله ای اول باید سوپرمن باشه بعدشم فلش و گرین لنترن و در رتبه چهارم هم بتمن
واندرومن هم واقعا شخصیت پردازی جالبی نداره. او فقط یک سمبله. جای او میتونست درست باشه اگه مثلا اسم مقاله بود "10 شخصیت مهم دی سی" ولی جای او در مقاله "10 قهرمان برتر دی سی" اصلا نیست.
سوپرمن هم سالاره. دوستانی که میگن سوپرمن داستان جذاب نداره اشتباه میکنند. سوپرمن داستان های برتر زیادی داره و برعکس داستان های برتر بتمن که ویلن محور هستند اما تمرکز در داستان های برتر سوپرمن روی خود شخصیت سوپرمنه
ممنون بابت مقاله

به نقل از Gobby:
به نقل از spectacular spiderman:
از نظر عمق داستانا که سوپرمن گرد پای بتمن نمی رسه با داستانایی مثل killing joke...arkham asylum a serious house on a serious earth...dark knight returns...
تازه از نظر شخصیتی هم حساب کنید بروس بهتره خدایی شما داستانای بتمن از دهه ۷۰ به بعد رو نگاه کن چقدر شخصیتش عمیق می شه تازه سوپرمن معلوم نیست چطور فقط با یه عینک هویتشو مخفی می کنه خیلی مسخرس

اتفاقا جای سوپرمن کاملا درسته.
سوپرمن اتفاقا خیلی داستان های عمیقی هم داشته بتمن هم داشته ولی نمیشه گفت که به گرد پاش نمیرسه.
سوپرمن یکی از مهم ترین و بهترین شخصیت ها در تاریخ کمیک بوک هستش. از داستانهای غنیش گرفته تا طرز لباسش و حتی لوگوی معروفش.اگه دقت هم کنی معمولا تو اگهی های تبلیغاتی و... میخوان یه ابرقهرمان رو نشون بدن معمولا با تیپ و ظاهر سوپرمنه.
سوپرمن تا حدی مهمه که به یکی از نماد های فرهنگ آمریکا بدل شده.
درباره عینکش هم که میگی شاید خیلی عجیب و خنده دار باشه اما بتمن هم عجیبه. یادمه یه بار مختار هم میگفت که چطوریه که بعد از این همه مدت حتی دولت امریکا با این همه امکانات چرا مخفی گاهشو پیدا نکرده؟!
البته نظرت برام قابل احترامه ولی بتمن هیچوقت برای شخص من جذاب نبوده.به نظرم بتمن بیشتر دشمنانش جذاب ترن و کنار اونا میتونه خوب باشه.

البته راست می گین مثلا وقتی که azreal جای بتمن رو گرفته بود جای بروس خالی حس نمی شد تازه خفن ترم بود ولی خب علاقه شخصیه دیگه بروس وین رو دوس دارم
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1396-09-13 18:46
به نقل از alibigi666:
دوستان ببنید میدونم این سخن که بتمن به خودی خود کارکتر انچنان جذابی نیست وبه خاطر شروراش جذابیت داره استاد ترابی وعمو مختار گفتن

البته تارانتینو هم همین عقیده رو داره :-*
ولی یه چیزی رو جدی میگم بهتون. مختار از من بیشتر بتمن رو دوست داره. جدی میگم
نقل قول کردن
alibigi666
#28 alibigi666 1396-09-14 18:08
اقای ترابی منظورم نبود که احیانا شما یا عمو مختار به خاطر تعصب یا چیزی میگید بتمن به خودی خود کسل کنندست

کلامنظورم اینه طرز دیدگاه هرکسی به اثار ابرقهرمانی متفاوته الان حالادرسته تارانتینو هم اینو گفته ولی ازخیلی ازکارگردانای دیگم بپرسن بهترین کارکتر کیه شاید خیلیام بگن بتمن ولی بازم اینم دلیل نمیشه که بهترین باشه

کلا عقیده منه بحث راجب کارکتر سلیقه ایه (فقط خود ذات وشخصیت کارکتر منظورمه )

همان طوری که خیلی ها عاشق رنگ قرمزن وخیلیام عاشق رنگ ابی
نقل قول کردن
alibigi666
#29 alibigi666 1396-09-14 18:11
البته فقط منظورم خود کارکتره ها نه فیلمهایی که ازروی این کارکترا درست بشه

به عنوان مثال وقتی میگیم به فلان دلیل فلان دلیل فیلمای bvs یا جوخه انتحار یا چهارشگفت انگیز و.... فیلم مزخرف یابدیه این دیگه واقعیته بحث سلیقه مطرح نیست

ولی راجب خود ذات وشخصیت کارکتر کاملا سلیقه ایه
نقل قول کردن
nightspider
#30 nightspider 1396-09-14 22:05
ممنون از آقای دیار علی رضایی بابت این مقاله
با تمام گزینه های این مقاله موافق هستم ولی رتبه بندی شخصیت ها یک ذره تو ذوق میخوره.
مثلا نایت وینگ به مراتب شخصیته پردازی اش و قهرمان بودن اش از کسانی مثل مارشن من هانتر،گرین اروو،جان کنستانتین و حتی از آکوامن بیشتره و بنظرم کمی در حقش بی انصافی شده و می توانست تا رتبه ی هفت و شش بیاید.
جز این مقاله تون عالیه و با تمام گزینه هاش موافقم.
نقل قول کردن
old man omid
#31 old man omid 1397-08-29 21:44
متشکرم مقاله عالی بود ولی میشد مثل ۱۰۰ شخصیت برتر مارول برای دی سی هم ۱۰۰ شخصیت نام برد و اگه بگید نداره ناراحت میشم چون داره.
بسیار متشکرم.
نقل قول کردن
کاکلی
#32 کاکلی 1398-04-30 13:43
سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز به خصوص آقای علیرضایی که زحمت مقاله رو کشیدند
البته همین اول کار یک گله از ایشون دارم.درسته که dc صدتا شخصیت خوب نداره،ولی 30 تا 40 شخصیت خوب که دیگه داره و لازم نبود به 10 محدودش کنید
فقط یک چیزی خیلی به چشمم اومد و راجع به بقیه رتبه ها نظری ندارم.البته آنچه عرض کردم رتبه بتمن است
درمورد این شخصیت،دوستان به دو نکته اشاره فرمودند:
1.بتمن کسل کننده است و خبیث هایش اورا جذاب می کنند
2.شخصیت پردازی بتمن ضعیف است
خب درباره مورد اول ابتدا برخود لازم میدانم یک نکته ای را عرض کنم. کسل کننده بودن،کاملا براساس سلیقه اشخاص بیان شدده است و باید این نکته را درنظر داشته باشیم که براساس سلایق نمی توان دست به تعمیم زد
حال میروم سراغ بخش دوم مورد اول که ادعا می کند خبیث های بتمن به او جذابیت می بخشند.ضعف بزرگ این ادعا اینست که فرض میکند می توان به طور کامل خبیث را از شخصیت اصلی جدا دانست. آنچه که بیش از خبیث های بتمن جذاب است ،تعاملات آنها با بتمن است و طبیعتا این تعاملات دوطرفه است و نمی توان گفت که خبیث ها به بتمن جذابیت می بخشند و اگر جذابیتی وجود دارد ،هم از خبیث است و هم از شخصیت اصلی ،که البته سهم شخصیت اصلی بیشتر است
فکر می کنم برای مورد اول کافی باشد
برای بیان توضیحات درباره مورد دوم باید توضیحاتی مقدماتی درباره شخصیت پردازی بیان کنم که در مقاله 15 اشتباه بزرگ نولان عرض کردم. پس می روم سراغ اصل مطلب
درباره شخصیت پردازی بتمن باید بگویم اتفاقا یکی ار بهترین و بی نقص ترین شخصیت پردازی هارو دارد
پردازش انگیزه،پردازش تحول،زخم ها و تعاملاتش با دیگر شخصیت ها و خبیث ها،همه و همه در سطح ایده آل و درستی قرار دارند و حتی در داستان های اسکات اسنایدر و فرانک میلر به اوج خودش می رسد به طوریکه بتمن و بروس وین تنها پیش برنده داستان هستند و بهتر از اینها را در مجموعه کارتونی دیدیم که بروس وین واقعا جذاب بود .من خودم شخصا صرفا برای دیدن بروس وین ،مجموعه کارتونی را تماشا می کردم (البته ناگفته نماند که در آثار آلن مور عزیز و گرنت موریسن ،شخصیت پردازی به پایین ترین سطح خودش می رسند)
درکل به نظر بنده بتمن نه تنها کسل کننده نیست بلکه شخصیت کامل و جذابی است
البته حدود 95 درصد اعضای این سایت که دوستان عزیز بنده هستند با من مخالفند . امیدوارم این دوستان از من ناراحت نشوند
باتشکر از همه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45