10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 ابرخبیثی که مظهر شرارت در دنیای کمیک بوک هستند و کابوس هر قهرمانی به شمار میروند!

 

10- ریورس فلش (Reverse Flash)

10- ریورس فلش (Reverse Flash) 

خیلی از شما احتمالا با ریورس فلش از طریق سریال تلویزیونی فلش آشنا باشید ولی باید بدونید که ریورس فلش دنیای کمیک (که اسمش «ایوبارد ثان» است) هم درست به اندازه هریسون ولز نامرد و خبیث  است! درسته شاید در دنیای کمیک ریورس فلش نقش مرشد و راهنمای بری الن رو نداشته ولی در عوض بری را فریب داد تا به گذشته سفر کنه و با نجات جان مادرش کمر کل دنیای دی سی رو بشکنه و باعث به وجود آمدن دنیای New 52  بشه!

البته این تنها یکی از اعمال خبیثانه ریورس فلش در طی سالیان گذشته بوده و او همواره راهی برای شکنجه دادن بری الن و اطرافیانش پیدا کرده است و تمام هدفش این است که به بری ثابت کند سریع ترین مرد جهانه. ممکنه کسان دیگری هم در نقش ریورس فلش ظاهر شده باشند ولی «ایوبارد ثان» از همه خبیث تره و حاضره به زمان های مختلف سفر کنه تا دشمنش رو نابود کنه.

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر فلش (The Flash)

 

9- لوکی (Loki)

9- لوکی (Loki) 

خصومت لوکی با برادر نا تنی اش یعنی ثور باعث شده تا به طور اجتناب ناپذیری با گروه اونجرز هم سرشاخ بشه و جالبه که همین مساله هم باعث تاسیس این گروه شد. البته او بارها تونسته از اونجرز انتقام بگیره و مسبب بلاها و بدبختی های بسیاری برای این گروه بوده.

البته او اخیرا با عضویت در گروه Young Avengers به نوعی یک آدم خوب شد ولی قطعا وسوسه های دائمی او برای نابودی ثور باعث خواهد شد تا بار دیگر رو در روی اونجرز قرار بگیره. نکته جالب اینه که لوکی انگار همیشه در حال نقشه کشیدنه و چیزی که او را از ویلن های دیگر کمیک بوکی متمایز میکنه اینه که انگیزه هاش برای خباث همیشه در حال تغییره ولی این وسط چیزی که همیشه ثابته، حسادتش نسبت به ثوره!

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول: لوکی

معرفی گروه Cabal      

 

8- سینسترو (Sinestro)

8- سینسترو (Sinestro) 

درسته که سینستور کارش رو به عنوان یک قهرمان از سپاه گرین لنترن ها شروع کرد ولی وقتی هال جوردن به جمع گرین لنترن ها پیوست و فاش کرد که استادش چطور با متدهای بیرحمانه خود زادگاهش را کنترل میکند، اوضاع برای او فرق کرد. این مساله باعث شد از سپاه گرین لنترن ها اخراج شود . و اینچنین بود که سینسترو به رقیب و دشمن ابدی گرین لنترن تبدیل شد. این خصومت باعث تاسیس سپاه سینسترو شد و جنگی که میان سپاه گرین لنترن و سپاه سینسترو درگرفت باعث خلق یکی از حماسی ترین و گسترده ترین نبردها در تاریخ کمیک های دی سی شد.

در سالهای اخیر سینسترو به نوعی اعمال قهرمانانه هم انجام داده است ولی نوع رابطه اش با گرین لنترن همچنان دست نخورده باقی مانده و بعیده هیچ وقت تغییر کنه. و اتفاقا به همین دلیل هم هست که خبیثی اینچنین بزرگ شده است. ضمنا او نسبت به دیگر خبیث های دنیای کمیک بوک از پیچیدگی های عاطفی عمیق تری برخوردار است.

مطالب مرتبط:

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

 

7- رد اسکال (Red Skull)

7- رد اسکال (Red Skull) 

رد اسکال شاید نامیرا نباشد ولی وقتی به تعداد سالهای طولانی که کاپیتان آمریکا را عذاب داده دقت کنیم پس شاید نتیجه بگیریم نامیرا باشد. حالا میخواد از طریق انتقال روح و ذهن خودش به جسم دیگران یا کلون های خودش باشه یا از طریق سفرهای زمانی ولی در هر حال این افسر سابق ارتش نازی همیشه راهی برای تبدیل کردن زندگی استیو راجرز به جهنمی تمام عیار پیدا میکنه. البته دنیا هم بارها طعم خشم او را چشیده است.

رد اسکال کسی است که پشت پرده مرگ نمادین کاپیتان آمریکا پس از وقایع رویداد "جنگ داخلی" بود و در این میان توانست حتی جسم کاپیتان آمریکا را هم مال خود کند. او اخیرا دشمنان جدیدی به نام مردان ایکس پیدا کرده چون بقایای جسد پرفسور ایکس را پیدا کرد و مغزش را به خودش پیوند زد تا قدرت های ذهنی شگفت انگیزی پیدا کنه. اینگونه بود که به نسخه جدیدی از آنسلات (Onslaught) بدل گشت و چیزی نمانده بود کل دنیای مارول رو نابود کنه.

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول: رد اسکال

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (Captain America)

 75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – مرگ كاپيتان آمريكا 

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

  

6- دارک ساید (Darkseid)

6- دارک ساید (Darkseid) 

داریم از کسی حرف میزنیم که بر سیاره خودش دیکتاتوری میکنه و در اوقات فراغتش به دنیاهای موازی سفر میکنه و هر نسخه از سوپرمن هایی که در این دنیاها بر سر راهش قرار میگیرند رو با بیرحمی به قتل میرسونه تا اینکه بلاخره دستش به سوپرمن دنیای اصلی برسه!

اینا کافی نیست؟ پس بذارید بهتون بگم که دارک ساید بتمن رو هم کشته و کل گروه جاستیس لیگ رو بارها شکست داده و کلا جاستیس لیگ مگر اینکه شانس بیاره تا بتونه شکستش بده. او قدرتی بی همتا دارد و مطمئن باشید پس از حضورش در عالم سینما (که معلوم نیست کی اتفاق بیفته!)، شناخته شده تر از قبل هم میشه.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر با حضور دارک ساید (Darkseid)

 

5- مگنیتو (Magneto)

5- مگنیتو (Magneto) 

درسته که شاید این ارباب مغناطیسم در حال حاضر یه جورایی آدم خوب شده باشه و در کنار گروه مردان ایکسی قرار گرفته باشه که همیشه میخواسته شکست شون بده، ولی سالها و بلکه دهه ها خباثت کرده و رهبر گروه "اخوت میوتانت های پلید" بوده. مگنیتو باعث مرگ های بیشماری شده و اعمال خبیثی مثل درآوردن وحشتناک فلز آدامانتیوم از بدن ولورین  کرده و یا باعث شده چارلز اگزاویر برای همیشه روی ویلچر راه بره. اما شاید مهم ترین جنایت های او این بوده که همواره با بشریت سر جنگ داشته و انسان ها را مقصر بلاهایی که بر سر هم نوعان خودش آمده، دانسته.

گفتم که شاید در حال حاضر آدم خوبی  شده باشه ولی بازگشت او به خباثت کاملا اجتناب ناپذیر است و وقتشه دوباره همون مگنیتوی قدیمی بشه چون در این حالته که دوستش داریم!

 مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «مگنتو» (Magneto)

100 شخصیت برتر مارول: مگنیتو

  اولین حضور «مگنتو» در دنیای کمیک

 

4- لکس لوثر (Lex Luthor)

4- لکس لوثر (Lex Luthor) 

نفرت (یا شاید بهتره بگیم شیفتگی) لکس لوثر نسبت به سوپرمن اونقدر زیاده که هر کاری حاضره بکنه تا او رو به زیر بکشه اما دیگر اعضای جاستیس لیگ هم از نقشه های پلید او در امان نیستند. او حتی تونسته به این گروه نفوذ کنه و از هویت مخفی بتمن به عنوان یک برگ برنده استفاده کنه.

لوثر آنقدر مکار است که توانسته برای مدتی کوتاه به سمت ریاست جمهوری آمریکا نیز دست یابد. ضمنا هر وقت آن زره سبز و بنفش معروف خودش را میپوشد انقدر قدرتمند میشه که میتونه حتی با سوپرمن هم دست و پنجه نرم کنه. این مسئله باعث میشه در سطحی فراتر از انسان های عادی که قادر نیستند با قهرمان هایی که قدرت های فوق بشری دارند، قرار بگیره.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر سوپرمن (Superman)

 

3- گرین گابلین (Green Goblin)

3- گرین گابلین (Green Goblin) 

مطمئنم  شاید برخی از شما با من موافق نباشن  و بگه چرا گرین گابلین رو در همچین رتبه ای قرار دادمش ولی فقط کافیه بلاهایی که نورمن آزبورن در طول سالها بر بر سر مرد عنکبوتی آورده را در ذهن خودتون مرور کنید تا با من هم عقیده شوید (این مقاله رو هم بخونید )

ما داریم درباره مردی حرف میزنیم که دوست دختر نوجوان پیتر پارکر را به قتل رساند ، مرگ زن عمو می رو جعل کرد تا پیتر را دیوونه کنه و حتی باعث شد مرد عنکبوتی در قضیه "کلون ساگا" به هویت خودش شک کنه و خیال کنه یک کلونه (و حتی وقتی پیتر با کلون خودش یعنی بن رایلی رابطه برادرانه برقرار کرد، نورمن او را هم کشت). او در سالهای اخیر با تصاحب پست مهمی مثل ریاست سازمان "شیلد" تبدیل به دشمن کل عالم مارول هم شده . او در ضمن گروه دارک اونجرز را تشکیل داد و کسی مثل ares را کشت و زادگاه ثور یعنی "آزگارد" را نابود کرد. انجام چنین کارهایی واقعا سخته.

مطالب مرتبط:

10 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

كودكی و جوانی نورمن آزبورن چگونه سپری شد؟

چرا «گرین گابلین» بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

 

2- دکتر دووم (Dr. Doom)

2- دکتر دووم (Dr. Doom) 

این دیکتاتور اهل کشور "لاتوریا" درست از همان اول گروه چهار شگفت انگیز را عذاب داده است . دکتر دووم به راستی تا به حال اعمالی واقعا ترسناک انجام داده تا رید ریچاردز رو شکست بده. او بسیار جاه طلب است و اشتهای سیری ناپذیری برای دستیابی به قدرت دارد و به همین دلیل بارها و بارها دشمن کل دنیای مارول شده است (کافیه فقط یک نگاه کوچولو به رویداد سال گذشته "جنگ های پنهان" بکنید تا متوجه حرف من بشوید).

با این حال او وقتی که دشمن  چهار شگفت انگیز است، به معنای واقعی کلمه نفرت انگیز میشود. چون رابطه میان آنها به شدت شخصی است . بنابراین چه او بچه های رید ریچاردز و سوزان استورم را به خطر بیندازد یا اینکه برای قتل اعضای چهار شگفت انگیز نقشه بکشد، بلاهایی که دووم بر سر آنها آورده باعث میشه که او به عنوان یکی از خبیث ترین های نه تنها دنیای کمیک بلکه کل دنیای داستان های تخیلی محسوب شود.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر دكتر دووم (Dr. Doom)

اولین حضور «دکتر دووم» در عالم کمیک

لحظات ماندگار تاریخ مارول: «دكتر دووم» به نیروهای كیهانی دست میابد

  کمیک جنگ های پنهان (Secret Wars) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

100 شخصیت برتر مارول: دکتر دووم

 

1- جوکر (The Joker)

1- جوکر (The Joker) 

ممکنه که او تا به حال دنیا را فتح نکرده باشد و ممکنه که اونقدر قدرت فرا بشری نداشته باشه که با امثال سوپرمن دست و پنجه نرم کنه (البته توانست در بازی Injustice: Gods Among Us ، سوپرمن را به شیوه خودش به جنون بکشونه) اما وقتی پای خباثت مطلق وسط میاد واقعا چه کسی بهتر از جوکر میتونه سمبل اش باشه؟

این شاهزاده  جنایت لیست بلند بالایی از اعمال شنیع از خودش بر جا گذاشته، چه در کمیکی مثل "شوخی مرگبار" ، "مرگ در خانواده" یا در کمیک هایی که اخیرا در New 52 چاپ شدند. به همین دلیل جوکر به عنوان دشمن اصلی بتمن خودش رو کاملا تثبیت کرده و همچنین به عنوان خبیث ترین فردی که در این لیست به چشم میخوره. ممکنه جوکر یک دیوونه تمام عیار باشه ولی وقتی قراره زندگی شوالیه تاریکی رو به جهنم تبدیل کنه، دقیقا میدونه داره چیکار میکنه!

مطالب مرتبط:

گرین گابلین و جوكر: كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟ 

معرفی 10 دشمن برتر بتمن

5 داستان تاثیرگذار بتمن و جوکر

5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

 

نویسنده: جاش ویلدینگ از سایت comicbookmovie.com

مترجم: عمو مختار

آدرس مقاله به زبان انگلیسی: Ten Greatest Marvel & DC Comics Supervillains

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sin-Eater
+1 #91 Sin-Eater 1395-04-08 14:27
به نقل از The Laughing Joker:
به نقل از Frozen in Time:
ولی من با جوکر موافق نیستم.
گرین گابلین خیلی از جوکر بهتره. جوکر فقط یه دیوونه اس که بدون هیچ خصومت خاصی با بتمن میجنگه.
حتی لوکی هم شخصیت پردازیش بهتر از جوکره. لوکی غیر قابل پیش بینیه. ادم هیچ نمیفهمه میخواد ایندفه رو خوب باشه یا دوباره به خباثت ادامه بده. برای یه لحظه هم احساسات برش میداره و ....
در هر صورت مقاله خیلی خوبی بود مرسی عمو اطلاعاتم از قبل هم بیشتر شد.
من خودم لوکی و دکتر دووم رو خیلی دوست دارم. با اولین ابر خبیثی هم که آشنا شدم دکتر دووم بود توی یکی از کارتون های 4 شگفت انگیز که البته نمیدونم اسمش چی بود.

اول از همه همه متوجه خباثت لوکی هستن و حتی اگه اون کار خوبی کرده باشه به خاطر خودشه مثل اون موقعی که به ثور کمک کرد گفت به خاطر خودم!
دوما جوکر دلیل داره که با بتمن می جنگه. بتمن نقطه ی مقابل جوکره و اون می خواد بتمنو نابود کنه تا به هدفش که نابود کردن جامعه است برسه. جوکر هم بر خلاف نظرات خیلی ها که می گن قابل پیش بینیه این طوری نیست.شما تا به حال کاری از جوکر دیدین که قابل پیش بینی باشه؟
دیوونه بودن جوکر باعث میشه که کار های وحشتناک مختلفی انجام بده. به حق جوکر شماره یک دی سی بین ویلین ها و جزو دو ویلین برتر کمیکه. از نظر من که فقط دکتر دووم می تونه از جوکر بهتر باشه. من هم از دکتر دووم خوشم می آد و از نظرم از گرین گابلین بهتره.

جوكر قابل پيشبينيه چون ادم ميدونه با يه ديوونه طرفه و از ديوونه هم هر كاري بر مياد و اين يعني قابل پيش بيني. گرين گابلين خيلي از جوكر بهتره. چون هم غير قابل پيشبيني هستش و مكار هستش و ادم نميدونه با چه حقه اي طرفه چون خودش رو زير عقل و سلامت عقل خودش پنهان ميكنه. ولي ادم با جوكر تكليفش روشنه چون ديوونه است و چون از ديوونه هر كاير برمياد ادم از دستش سورپرايز نميشه . گرين گابلين از همه كامل تره چون هوش و مكار بودن لكس لوثر رو داره، جاه طلبي دكتر دووم رو داره، تجهيزات بتمن رو داره و ميتونه در صورت لزوم مثل جوكر ديوونه بشه و كارهاي وحشتناك بكنه. او يك پكيج كامله. ولي جوكر تك بعديه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#92 Cap-Spider Potter 1395-04-08 14:30
جوکر واقعا خبیث ترینه و رتبه اول کاملا مناسب جوکره
نبودن تانوس به دلیل اینه که اون قدرت خیلی زیادی داره و فکر و ذکرش قدرته
تانوس جز خبیث های بزرگ جایی نداره ولی جز قوی ترین ها کاملا به صورت صد درصدی میگم رتبه اول رو داره چون رقیب نداره این بشر !
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#93 Cap-Spider Potter 1395-04-08 14:43
جوکر دیوانه ای عاقل است
اون میدونه که باید برای رسیدن به هدفش از چه راهی و چه کار هایی استفاده کنه و همیشه فکر همه چیز رو کرده
درسته قدرت چندانی نداره ولی میشه گفت همین فکرش که باعث شده این همه جنحال به پاکنه قوی تر از هر قدرتی باشه

جوکر شخصیتیه که از نظر روحی و جسمی صدمه ای نمیبینه
جوکر معتقده که عاقل ترین افراد دیوانه هاهستن چرا که در این صورته که از نظر روحی صدمه نمیبینی و مردی که هیچی برای از دستدادن ندارد هم یکی از جمله های توصیف کردن جوکره که ثابت میکنه اون از نظر حسمی هم صدمه ای نمیبینه

درسته گرین گابلین تحهیزات زیاد و قدرتمندی داره و همیشه سعی میکنه با روح و عاطفه طرف بازی کنه ولی از نظر رنج دادن بازم جوکر چیز دیگری است
همیشه سعی میکنه طرف مقابلشو انقد رنجش بده که یا کشته بشه طرفش یا مانندخودش دیوانه بشه

هرچند جز کمیک جوک کشنده کمیک توپ دیگه ای از جوکر نخوندم و من ببشتر جوکر در عالم اصلی رو قبول دارم (( سینما )) .

« میدونی من چرا از چاقو استفاده میکنم ، تفنگا خیلی سریعن تو نمیتونی تموم احساس طرفو درک کنی »

جوکر شوالیه تاریکی
نقل قول کردن
Stan Lee
#94 Stan Lee 1395-04-08 14:47
به نقل از Cap Spider Potter:
جوکر واقعا خبیث ترینه و رتبه اول کاملا مناسب جوکره
نبودن تانوس به دلیل اینه که اون قدرت خیلی زیادی داره و فکر و ذکرش قدرته
تانوس جز خبیث های بزرگ جایی نداره ولی جز قوی ترین ها کاملا به صورت صد درصدی میگم رتبه اول رو داره چون رقیب نداره این بشر !

ولي خبيث ترين به معناي برترين نيست. اوني كه دست به هر كار خبيثي ميزنه لزوما برترين نيست. برترين يعني جماع الطراف بودن. يعني همه خصوصيات و عمق و پيچيدگي ها رو داشتن. يعني كامل بودن از هر لحاظ. من كه خودم وقتي 14 ساله بودم شيفته جوكر شدم ولي هر چي سنم بالاتر رفت و عقلم بيشتر رسيد خيلي برام يكنواخت و خسته كننده شد.
نقل قول کردن
Stan Lee
#95 Stan Lee 1395-04-08 14:58
مشكل ميدونيد چيه؟ مشكل اينه كه تو كشور ما يا خيلي كشورها چون مردم با دنياي كميك اشنايي ندارن تقريبا هيچي از گرين گابلين دنياي كميك نميدونن.ولي فيلم دارك نايت اونقدر جوكرش عالي بود كه همه عالم و ادم فكر ميكنن جوكر بهترينه. بله چوكر تو. دنياي سينما برترين ويلن است ولي در دناي كميك نيست. از او خيلي بهتر داريم. ولي متاسفانه هم گرين گابلين و هم دكتر دووم چون تو عالم سينما ضعيف يا بهتره بگيم اونجور كه بايد ظاهر نشدن، مردم عامه هم ميگن ضعيف هستن.
البته خدا رو شكر به لطف اين سايت و مقالات عمو مختار و كميك هايي كه از مرد عنكبوتي و مارول مثل secret wars ترجمه شده اند ما هم با بزرگي و عظمت امثال گرين گابلين و دكتر دووم بيشتر اشنا شده ايم
نقل قول کردن
Thunder God
#96 Thunder God 1395-04-08 15:29
این لیست از نظر من از اعتبار ساقطه :lol:
ریورس فلش واقعا فکر نکنم لیاقت حضور در این لیستو داشته باشه :-*
از طرفی رد اسکال یا سینسترو حقشون نیست که بالاتر از لوکی باشن :-|
تاپ تن من اینه:
1.دکتر دووم
2.جوکر
3.لوکی
4.گرین گابلین
5.مگنتو
6.لکس لوتر
7.دارک ساید
8.ثانوس
9.رد اسکال
10.اپوکالیپس
یه ذره زیادی مارولی شد :-*
ولی من مارولو بیشتر میشناسم و بهترین ابر شرورایی که تا حالا دیدم اینا بودن.
نقل قول کردن
DarkCat666
#97 DarkCat666 1395-04-08 15:30
بنظر من جوكر و gg برابرن
نميتوني هيچ دليل قانع كننده اي بياريكه يكيشون از اونيكي برتره جوكر سينما بمعناي كلمه عالي بود استاد لجر بهتر از نويسنده هاي بتمن جوكر را حس كرده بود و فهميده بود اما gg سينما اصلا لايق اسم green goblin نبود اصلا با نورمنيكه تو كميكا ميشناختيم هيچ شباهتي نداشت واما دنياي كميك برخي نويسنده ها جنون جوكرو بسيار دسته بالا گرفتن تا حديكه ميشه گفت اغراقه و جوكري منفور ساختن كه بسيار تكبعديه اما گرين گابلين يك ابر شرور تمام عيار هستش و همين طور طرفداران بسياري داره
بنابر مقاله هاي عمو مختار همتون ggرو كاملا ميشناسين
اما جوكرو خيلياتون درست نميشناسين بنظرتون تكبعديه
درضمن اونكسيكه هركسيو تو خيابون ميبينه ميكشه كرينجه نه جوكر (بنده هم از اساتيد سايت درخواست مقاله اي بنام معرفي جوكرو دارم)
نقل قول کردن
Goblin King
+1 #98 Goblin King 1395-04-09 12:34
اونايي كه گرين گابلين رو برترين نميدونن ، هيچي از دنياي كميك حاليشون نيست . فقط گرين گابلين. عاشقشم. كامل ترين، خبيث ترين و جذاب ترينه.
بعدشم دكتر دووم رو دوست دارم
البته تو دنياي سينما به حقشون نرسيدن
به نظرم تو دنياي سينما هم مگنتو و جوكر تا به حال از همه بهتر بودن
نقل قول کردن
Thunder God
-1 #99 Thunder God 1395-04-09 13:39
واقعا تعصب چیز خوبی نیست :-*
ابر شرور های زیادی هستند که میتونن با گرین گابلین رقابت کنن و شکستش هم بدن.
همونطور که خیلی از سایت های معتبر خارجی گرین گابلین رو برترین ندونستن.
در واقع سایتی ندیدم که این کارو کرده باشه :-)
از نظر جذابیتم که...
نقل قول کردن
mokhtar
#100 mokhtar 1395-04-09 13:52
به نقل از Thunder God:

واقعا تعصب چیز خوبی نیست :-*
ابر شرور های زیادی هستند که میتونن با گرین گابلین رقابت کنن و شکستش هم بدن.
همونطور که خیلی از سایت های معتبر خارجی گرین گابلین رو برترین ندونستن.
در واقع سایتی ندیدم که این کارو کرده باشه :-)
از نظر جذابیتم که...

بله دقيقا اون ابرشروري برتره كه بتونه بقيه رو شكست بده چون زور بازو خيلي مهمه :-*
اون سايت هاي "معتبري" هم كه شما ازش دم ميزني همشون تحت تاثير هيث لجر هستن
در ضمن ، شما خودت تعصب نداري به هيچ شخصيتي كه سنگش رو به سينه ميزني؟
به علاوه، صد رحمت به همون به قول شما "متعصبين" چون لااقل 4 تا دليل قابل قبول براي حرفاشون ميارن ولي شما؟؟؟؟؟؟؟؟ :-*
نقل قول کردن
Son of Osborn
#101 Son of Osborn 1395-04-09 14:09
به نقل از mokhtar:
به نقل از Thunder God:
#105
واقعا تعصب چیز خوبی نیست :-*
ابر شرور های زیادی هستند که میتونن با گرین گابلین رقابت کنن و شکستش هم بدن.
همونطور که خیلی از سایت های معتبر خارجی گرین گابلین رو برترین ندونستن.
در واقع سایتی ندیدم که این کارو کرده باشه :-)
از نظر جذابیتم که...

بله دقيقا اون ابرشروري برتره كه بتونه بقيه رو شكست بده چون زور بازو خيلي مهمه :-*
اون سايت هاي "معتبري" هم كه شما ازش دم ميزني همشون تحت تاثير هيث لجر هستن
در ضمن ، شما خودت تعصب نداري به هيچ شخصيتي كه سنگش رو به سينه ميزني؟
به علاوه، صد رحمت به همون به قول شما "متعصبين" چون لااقل 4 تا دليل قابل قبول براي حرفاشون ميارن ولي شما؟؟؟؟؟؟؟؟ :-*

عمو ولشون كن اینا رو . اگه كسی عاشق دنیای كمیك باشه و 4 تا كمیك درست درمون خونده باشه تفاوت رو تشخیص میده. اما بدبختانه تو ایران كمیك فن های ادعایی (!) همشون فقط یا فیلم دارك نایت رو دیدن یا كمیك كیلینگ جوك رو خوندن و فكر میكنن جوكر بهترینه.
نقل قول کردن
Son of Osborn
#102 Son of Osborn 1395-04-09 14:31
به نقل از Cap Spider Potter:
#108

نمیدونم و برام اصلا مهم نیست و اهمیتی نداره که با منم رو حرف بودی یا فقط با اقای Thunder God بودی ولی خواستم بگم که من گفتم دردنیای کمیک گرین گابلین برتره ولی مهم دنیای اصلیه و در دنیای اصلی جوکر رو دست نداره و در این هیچ شکی نیست یعنی 100% .

تو كه هنوز نميدوني دنياي اصلي همون دنياي كميك بوكه و دنياي سينمايي فقط از روي كميك بوكه كه اقتباس ميكنه پس اصلا حرف نزني بهتره.
اگه دنياي كميك بوك نبود ، فيلما يا انيميشن ها يا گيم هاي كميك بوكي هم نبودن. پس بهتره بري يه كم كميك بخوني .
نقل قول کردن
mokhtar
#103 mokhtar 1395-04-09 15:00
اقاي Cap Spider Potter
مجبور شدم نظرت رو حذف كنم چون اطلاعات غلط و گمراه كننده توش بود. لطفا دفعه بعد قبل از نظر دادن كمي بيشتر تحقيق كن. ممنونم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
-1 #104 Cap-Spider Potter 1395-04-09 15:13
Ok

فقط یه جیزی
من فقط گفتم عالم اصلی سینماییه و اینو در خیلی جاها خوندم حتی بعضی اوقات در سایت در یکی از مقالات وقتی مینویسین عالم اصلی تو پرانتز مینویسین سینمایی
نقل قول کردن
mokhtar
#105 mokhtar 1395-04-09 15:15
به نقل از Cap Spider Potter:
Ok

فقط یه جیزی
من فقط گفتم عالم اصلی سینماییه و اینو در خیلی جاها خوندم حتی بعضی اوقات در سایت در یکی از مقالات وقتی مینویسین عالم اصلی تو پرانتز مینویسین سینمایی

منم دقيقا همين رو گفتم كه غلطه . كلا بهتره اينو فراموش كني. باشه پسر خوب؟ ;-)
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#106 Spidey Reigns 1395-04-09 15:20
از نظر من جوکر یه روانی نیست!

چون اگه دقت کرده باشید کارهایی که انجام میده از روی عقلش انجام میده!!!

جوکر در واقع شخصیتیه که دوست داره خودش رو مجنون نشون بده تا بقیه هم از این دیوونه بودنش بترسن!

از نظر من دشمنی جوکر فقط به بتمن محدود میشه...

طبق یه کمیکی که خونده بودم،جوکر یه کارگر ساده یا یه مهندسه که پاش سر میخوره و میوفته توی یه منبع اسید و صورتش اینجوری میشه...

بعد از اون ضربه ی روحی میخوره و بتمن رو مقصر این جریانات میدونه...

البته خیلی یادم نیست که قضیه ی اون ظرف چی بوده :-?


با اون کارش هم خیلی عشق کردم که وقتی فکر میکنه بتمن مرده خودش رو بازنشست میکنه...

ولی من جوکر رو برای همینش دوست دارم...

از طرف دیگه گرین گابلین،شخصیه که واقعا روانیه!!!

یه خباثت خاصی توی وجودش هست...

نمیتونه اون خباثت رو کنترل کنه!

زن ها رو میزنه،بچه میکشه و خیلی کارهای دیگه...

گابلین(البته اینجا منظورم نورمنه)،از نظر من بیماری روانی سادیسم داره و از زجر کشیدن بقیه لذت میبره!

گرین گابلین رو هم از یه طرف چون این شخصیت رو داره،دوست دارم....

در حقیقت یه ویلین باید شبیه خودش باشه نه شبیه ویلین دیگه...

در آخر بگم که من هر دو شون رو دوست دارم...

عمو مختار در مورد این رمانم اگه میشه نظر بده چون خودمو کشتم! :lol:
نقل قول کردن
Thunder God
#107 Thunder God 1395-04-09 15:47
من کی گفتم جوکر برترینه؟
یا اگه به زور بازو بود ثانوس و گالاکتوس اول بودن.
شکست دادن منظورم شکست جسمی نبود.منظورم شکست دادن از لحاظ خباثت و هوش بود.
شما یه نگاهی به تاپ تنی که برای خودم نوشتم بندازین.
به نظر من باهوش ترین برتره.
بازم ببخشید ولی اونی که میگه هرکی گرین گابلینو برتر ندونه هیچی از کمیک حالیش نیست خیلی به آدم بر میخوره.
همچین آدمی متعصب نیست؟
بنده اصلا اسمی از جوکر نیاوردم.
کمیک هم کم نخوندم ولی قطعا به اندازه شما اطلاعات ندارم.
به هر حال شاید معیار های من متفاوته.
ببخشید اگه ناراحت شدین. ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#108 Cap-Spider Potter 1395-04-09 16:05
برادرمن

کمیک بوکی که فقط منظور کمیک نیست و هر شخصیت کمیک بوکی که فیلمی ازش ساخته شده باشه نام این فیلم کمیک بوکی میشه

ضمنا یکم دقت کن منچی گفتم من دارم میگم کاری به اقتباس فیلم ندارم فقط اینکه چون در فیلم همه چی واقعیه و واقعا فردی هست که داره این نقشو بازی میکنه اصلیه ، برای بهتر درک کردن حرفم به این جمله دقتکن کمیک همش تصاویره و بر اثر نوشتن و چاپ کردن ساخته شده ولی فیلم اینطور نیست و کسی که واقعا وجود داشته درش هست

گرفتی ؟

بیخیال ضمنا یکم بهتر خرف بزن من دارم باها خوب صحبت میکنم درضمن من گفتم فیلم قابل مقایسه با کمیک نیست و خیلی جذابیت بیشتری داره اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری بهت ندارم هرچی خواستی بگو
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#109 Cap-Spider Potter 1395-04-09 16:12
#114

قشنگ بود
خیلی سعی کردیدلایل منطقی برای حرفت بیاری وهمینش خوب بود
جوکر روانی نیست ولی معتقده دیوانه اگه باشی میتونی طعم واقعیه این دنیارو بچشی و نهایت استفاده رو بکنی جوکر میگه وقتی بقیه ادمای دنیا اینطورین و دنیا همش درش پر از دزدی و خیانته پس عاقل ترین افراد دیوانه ها هستن

از طرفی گابلین به دلیل سختی های زندگیش و رنج هایی که کشیده از رنج دادن لذت میبره
گابلین سعی میکنه درونی عمل کنه و با روح ادم بیشتر سرو کار داره بیشتر ضربه روحی میزنه تاحسمی

هردو خبیث و عالین

رمان قشنگی نوشته بودی
عذرخواهیی اگه من نظر دادم
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#110 Spidey Reigns 1395-04-09 16:15
نه خواهش میکنم و مرسی...

شما هم حرفای جالبی زدی...
نقل قول کردن
Thunder God
#111 Thunder God 1395-04-09 16:24
به نقل از Cap Spider Potter:
برادرمن

کمیک بوکی که فقط منظور کمیک نیست و هر شخصیت کمیک بوکی که فیلمی ازش ساخته شده باشه نام این فیلم کمیک بوکی میشه

ضمنا یکم دقت کن منچی گفتم من دارم میگم کاری به اقتباس فیلم ندارم فقط اینکه چون در فیلم همه چی واقعیه و واقعا فردی هست که داره این نقشو بازی میکنه اصلیه ، برای بهتر درک کردن حرفم به این جمله دقتکن کمیک همش تصاویره و بر اثر نوشتن و چاپ کردن ساخته شده ولی فیلم اینطور نیست و کسی که واقعا وجود داشته درش هست

گرفتی ؟

بیخیال ضمنا یکم بهتر خرف بزن من دارم باها خوب صحبت میکنم درضمن من گفتم فیلم قابل مقایسه با کمیک نیست و خیلی جذابیت بیشتری داره اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری بهت ندارم هرچی خواستی بگو

یعنی چی اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری ندارم؟
فقط با کسایی که باهات موافقن صحبت میکنی؟ :o
اینجوری هیچ وقت نمیفهمی که کدوم کارا و حرفات درسته و کدوم غلط.
در ضمن دنیای سینمایی یه اقتباس ناقص از دنیای کمیکه که به خاطر منافع مختلف توی شخصیتای کمیکیش تغییری داده میشه.دلیل نمیشه که چون بازی فلان شخصیت تو فیلم بهتر بود پس بهترین شخصیت کمیک بوکیه.
اگر که فکر میکنی چون خبیثی توی دنیای سینمایی بهتر بوده پس از همه خبیثای کمیک بوکی بهتره سخت در اشتباهی. ;-)
اینجا تقریبا همه قضاوتا بر اساس همون عکس و تصاویر کم هیجانه. :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#112 Cap-Spider Potter 1395-04-09 16:33
اقای thunder god

من گفتم بیخیال بازم ادامه میدی

ضمنا اگه یکم دقت کنی من جواب همه این جمله هایی که گفتی رو در پیامی که جوابشو دادی ، دادم

همون کامنتی که جوابشو تازه دادی پر از جمله هایی بود که تو همون کامنتم بهصون پاسخ داده بودم
نقل قول کردن
mokhtar
#113 mokhtar 1395-04-09 16:39
به نقل از Cap Spider Potter:

بیخیال ضمنا یکم بهتر خرف بزن من دارم باها خوب صحبت میکنم درضمن من گفتم فیلم قابل مقایسه با کمیک نیست و خیلی جذابیت بیشتری داره اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری بهت ندارم هرچی خواستی بگو

ببين كم كم داري منو عصباني ميكني. مرد حسابي مگه اينجا بحث مقايسه كميك بوك و سينماست؟ حرفات اونقدر عجيب و غريبه كه اصلا نميدونم بهت چي بگم. فقط اينو بهت ميگم: اگه جوكر تو دنياي كميك خلق نشده بود آيا اصلا چيزي وجود داشت كه از روش فيلم بسازن؟ بعدشم ما درباره سينما به صورت pure و مطلق صحبت نميكنيم كه بگيم هنر سينما بهتره يا هنر كميك. ما داريم درباره "اقتباس" حرف ميزنيم اي. و هر اقتباس سينمايي وقتي با منبع مقايسه ميشه، اونوقت اون منبع ميشه دنياي اصلي و نسخه سينمايي ميشه دنياي اقتباسي. ضمنا اين مقاله درباره 10 شخصيت برتر دنياي "كميك بوك" است . اين چيزايي كه تو ميگي چه ربطي به اين مقاله داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
-1 #114 Cap-Spider Potter 1395-04-09 16:42
به نقل از mokhtar:
به نقل از Cap Spider Potter:

بیخیال ضمنا یکم بهتر خرف بزن من دارم باها خوب صحبت میکنم درضمن من گفتم فیلم قابل مقایسه با کمیک نیست و خیلی جذابیت بیشتری داره اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری بهت ندارم هرچی خواستی بگو

ببين كم كم داري منو عصباني ميكني. مرد حسابي مگه اينجا بحث مقايسه كميك بوك و سينماست؟ حرفات اونقدر عجيب و غريبه كه اصلا نميدونم بهت چي بگم. فقط اينو بهت ميگم: اگه جوكر تو دنياي كميك خلق نشده بود آيا اصلا چيزي وجود داشت كه از روش فيلم بسازن؟ بعدشم ما درباره سينما به صورت pure و مطلق صحبت نميكنيم كه بگيم هنر سينما بهتره يا هنر كميك. ما داريم درباره "اقتباس" حرف ميزنيم اي. و هر اقتباس سينمايي وقتي با منبع مقايسه ميشه، اونوقت اون منبع ميشه دنياي اصلي و نسخه سينمايي ميشه دنياي اقتباسي. ضمنا اين مقاله درباره 10 شخصيت برتر دنياي "كميك بوك" است . اين چيزايي كه تو ميگي چه ربطي به اين مقاله داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



عمو مختار من اولشم گفتم این جیزارو اصلا نمیگم من فقط دارم میکم به همون اقایی که گفت کمیک اصلیه

دارم بهش میگم فیلم حذاب تره وگرنه کاری به اقتباسش ندارم ضمنا وقتی این قضیه پیش اومد رفتم تو یه سایت خارجی و زده بود چیزی به اسم دنیای اصلی وجود نداره

منظور اینه که دنیای کمیک اسمش همین دنیای کمیکه و سینما هم عالم سینما

بازم میگم حرف من دنیای اصلی یا غیر اصلی نیتس حرف من این بود که فیلم بهتره

همین
اوکی باشه دیگه هم اسپم نمیدم
نقل قول کردن
mokhtar
#115 mokhtar 1395-04-09 16:47
به نقل از Cap Spider Potter:
به نقل از mokhtar:
به نقل از Cap Spider Potter:

بیخیال ضمنا یکم بهتر خرف بزن من دارم باها خوب صحبت میکنم درضمن من گفتم فیلم قابل مقایسه با کمیک نیست و خیلی جذابیت بیشتری داره اگه مخالفی با حرفم پس دیگه کاری بهت ندارم هرچی خواستی بگو

ببين كم كم داري منو عصباني ميكني. مرد حسابي مگه اينجا بحث مقايسه كميك بوك و سينماست؟ حرفات اونقدر عجيب و غريبه كه اصلا نميدونم بهت چي بگم. فقط اينو بهت ميگم: اگه جوكر تو دنياي كميك خلق نشده بود آيا اصلا چيزي وجود داشت كه از روش فيلم بسازن؟ بعدشم ما درباره سينما به صورت pure و مطلق صحبت نميكنيم كه بگيم هنر سينما بهتره يا هنر كميك. ما داريم درباره "اقتباس" حرف ميزنيم اي. و هر اقتباس سينمايي وقتي با منبع مقايسه ميشه، اونوقت اون منبع ميشه دنياي اصلي و نسخه سينمايي ميشه دنياي اقتباسي. ضمنا اين مقاله درباره 10 شخصيت برتر دنياي "كميك بوك" است . اين چيزايي كه تو ميگي چه ربطي به اين مقاله داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



عمو مختار من اولشم گفتم این جیزارو اصلا نمیگم من فقط دارم میکم به همون اقایی که گفت کمیک اصلیه

دارم بهش میگم فیلم حذاب تره وگرنه کاری به اقتباسش ندارم ضمنا وقتی این قضیه پیش اومد رفتم تو یه سایت خارجی و زده بود چیزی به اسم دنیای اصلی وجود نداره

منظور اینه که دنیای کمیک اسمش همین دنیای کمیکه و سینما هم عالم سینما

بازم میگم حرف من دنیای اصلی یا غیر اصلی نیتس حرف من این بود که فیلم بهتره

همین
اوکی باشه دیگه هم اسپم نمیدم

اره. دنياي كميك تو اين مورد اصليه. وقتي شما داري درباره يك فيلم كميك بوكي حرف ميزني ، كميك ميشه دنياي اصلي. اگر هم از روي يك فيلم ، كميك بسازن . اونوقت دنياي سينمايي دنياي اصليه. بحث تو اينه كه هنر دنياي سينما از هنر كميك برتره ، پس مهم اينه كه جوكر دنياي سينما برتر باشه. ولي اين استدلالت غلطه چون اينجا بحث هنر سينما و هنر كميك نيست. اينجا اين استدلال شما اميخته شده به مبحث اقتباس از روي كميك . پس چون بدون كميك اين اقتباس معني نداره ، پس دنياي كميك برتره. يعني اينقدر فهميدنش سخته؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
-1 #116 Cap-Spider Potter 1395-04-09 16:54
درسته
میدونم همش درسته
ولی شاید دقیق منظورمو متوجه نشدین
شما به دلیل این که اگر کمیک نبود فیلم هم نبود دارین میگین کمیک برتره خب این درست اما من میگم که همین اقتباشگس شده کمیک (( فیلم )) برتر از خود کمیک است نه اینکه جامع تره نه یعنی منظورم اینه که اقتباس شده کمیک قشنگ تره چرا که در سینماست

یعنی فکر کنم همه هم (( نه فقط من)) اینجور باشن که ازفیلم بیشتر از کمیک لذت میبرن وگرنه من نگفتم فیلم کلی تر و جامع تره

معمولا اخر کامنتم جمله جوکر میگفتم اینم بگم دیگه


«« میدونی من چرا از چاقو استفاده میکنم ، تفنگا خیلی سریعن تو نیمتونی تموم احساس طرفو درک کنی ))

جوکر شوالیه تاریکی
نقل قول کردن
mokhtar
#117 mokhtar 1395-04-09 17:09
به نقل از Cap Spider Potter:
درسته
میدونم همش درسته
ولی شاید دقیق منظورمو متوجه نشدین
شما به دلیل این که اگر کمیک نبود فیلم هم نبود دارین میگین کمیک برتره خب این درست اما من میگم که همین اقتباشگس شده کمیک (( فیلم )) برتر از خود کمیک است نه اینکه جامع تره نه یعنی منظورم اینه که اقتباس شده کمیک قشنگ تره چرا که در سینماست

یعنی فکر کنم همه هم (( نه فقط من)) اینجور باشن که ازفیلم بیشتر از کمیک لذت میبرن وگرنه من نگفتم فیلم کلی تر و جامع تره

معمولا اخر کامنتم جمله جوکر میگفتم اینم بگم دیگه


«« میدونی من چرا از چاقو استفاده میکنم ، تفنگا خیلی سریعن تو نیمتونی تموم احساس طرفو درک کنی ))

جوکر شوالیه تاریکی

ببين... من نميگم كميك بهتر از سينماست. اين استدلال تو هم كاملا غلطه. چون ميخواي بگي چون سينما از كميك برتره پس اگر جوكر سينما از جوكر كميك برتر باشه پس اون ملاك ماست چون اون جوكر اصليه. ولي من ميگم وقتي پاي اقتباس وسط مياد منبع اصلي و ملاك اصلي اونيه كه از روش اقتباس شده. پس "ملاك" اونه كه منبع اصلي برتر باشه.
اميدوارم كه فهميده باشي چون من به نظرم به قدر كافي برات وقت گذاشتم. و از اين به بعد هم هر نظري اينجا بزاري پاكش ميكنم

منم اين دفعه آخرين جمله ام رو از گرين گابلين نقل ميكنم:



"فقط احمق ها ميرن و قهرمان ميشن. چون فقط احمق ها هستن نميتونن پيشبيني كنند كه ممكنه ديوونه اي (مثل من) سر راهشون سبز بشه و يه گزينه ساديستي جلوي روشون قرار بده ".
گرين گابلين در فيلم مرد عنكبوتي 1
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#118 Spidey Reigns 1395-04-09 17:11
عمو فهمیدیدم دوست نداری جوابمون رو بدی :sad:
نقل قول کردن
beast boy
#119 beast boy 1395-04-09 17:13
ببخشید سادیستی یعنی چی؟
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#120 Spidey Reigns 1395-04-09 17:14
به نقل از beast boy:
ببخشید سادیستی یعنی چی؟


یعنی کسی که از زجر کشیدن دیگران لذت میبره...
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#121 Spidey Reigns 1395-04-09 17:15
آقای بیست بوی میخوای رکش رو بهت بگم؟
نقل قول کردن
beast boy
#122 beast boy 1395-04-09 17:16
به نقل از Spidey Reigns:
آقای بیست بوی میخوای رکش رو بهت بگم؟

البته بست بوی نه بیست
بله البته اگه میشه
شاید باورتون نشه ولی اولین باره این اسم را می شنوم :oops:
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#123 Spidey Reigns 1395-04-09 17:18
به نقل از beast boy:
به نقل از Spidey Reigns:
آقای بیست بوی میخوای رکش رو بهت بگم؟

البته بست بوی نه بیست
بله البته اگه میشه
شاید باورتون نشه ولی اولین باره این اسم را می شنوم :oops:


نه بست اینطوری نوشته میشه best

که فکر میکنم به معنای بهترین هست

ولی beast یعنی غول،دد و وحشی که بیست تلفظ میشه...

تو کامنت بعدی براتون توضیح میدم...
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#124 Spidey Reigns 1395-04-09 17:21
سادیسم نوعی بیماری روانی است که باعث میشه یه شخص خیلی وحشی بشه...

دوست داره ببینه که بقیه به خاک و خون کشیده میشن...

در چنین شرایطی هم از غم شخص طرف مقابل و هم از غم اطرفیانش تغذیه میکنه...

و این لذتی که میبره،لذت ج*نسیه! :-*

(البته ببخشید که خیلی رک گفتم)

اگه نظر خطرناکیه برای سایت،پاکش کنید... :-)
نقل قول کردن
mokhtar
#125 mokhtar 1395-04-09 17:25
به نقل از Spidey Reigns:
عمو فهمیدیدم دوست نداری جوابمون رو بدی :sad:

خوندم مطلبت رو الان
به نظرم درباره نورمن اشتباه ميكني . نورمن مجنونه ولي ميتونه جنون خودش رو كنترل كنه. ولي جذابيت اش اينه كه گاهي نميتونه و قاط ميزنه چون به نظرم خيلي جذابه وقتي يكي اينقدر سعي كنه جنون خودش رو پنهان كنه ولي يه دفعه همه چيز از كنترلش خارج بشه
نقل قول کردن
mokhtar
#126 mokhtar 1395-04-09 17:26
به نقل از Spidey Reigns:
سادیسم نوعی بیماری روانی است که باعث میشه یه شخص خیلی وحشی بشه...

دوست داره ببینه که بقیه به خاک و خون کشیده میشن...

در چنین شرایطی هم از غم شخص طرف مقابل و هم از غم اطرفیانش تغذیه میکنه...

و این لذتی که میبره،لذت ج*نسیه! :-*

(البته ببخشید که خیلی رک گفتم)

اگه نظر خطرناکیه برای سایت،پاکش کنید... :-)

كي گفته اين لذت جنسيه فقط؟
ساديستي يعني "ديگر آزار" . يعني كسي كه از رنج و اذيت ديگران لذت ميبره. حالا هر نوع درد و رنجي. اتفاقا ربط خاصي به مسائل جنسي نداره
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#127 Spidey Reigns 1395-04-09 17:26
به نقل از mokhtar:
به نقل از Spidey Reigns:
عمو فهمیدیدم دوست نداری جوابمون رو بدی :sad:

خوندم مطلبت رو الان
به نظرم درباره نورمن اشتباه ميكني . نورمن مجنونه ولي ميتونه جنون خودش رو كنترل كنه. ولي جذابيت اش اينه كه گاهي نميتونه و قاط ميزنه چون به نظرم خيلي جذابه وقتي يكي اينقدر سعي كنه جنون خودش رو پنهان كنه ولي يه دفعه همه چيز از كنترلش خارج بشه

اره منم همینو گفتم!یه ادم روانی هم اینجوریه!یه دفعه قات میزنه!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#128 Cap-Spider Potter 1395-04-09 17:54
منظور شمارو همون موقع فهمیدم عمو مختار
فقط امیدوارم شماهم منظورمو گرفته باشین
ضمنا من دی سی فن اصلا نیستما به هیچ‌وجه
و رو حرفمم با شخصیت های فیلم مثل جوکر نبود فقط منظورم کل فیلم بود یعنی اگه بخوایم یک کمیک رو کامل و یک فیلم هم کامل حساب کنیم به نظر من (( البته فکر کنم نظر همه هم اینطور باشه )) فیلم قشنگ تره ولی میدونم که برای رتبه دادن به فیلم و اینکه ببینیم این فیلم ایا واقعا یک فیلم کمیک بوکی خوب هست گزینه اصلی اقتباسه .

ضمنا اون جمله گرین گابلین هم قشنگ بود ، ممنون





«« دیوانگی مثل جاذبه میمونه ، تنها چیزی که لازمه یه تکون کوچیکه ))

جوکر شوالیه تاریکی
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #129 mokhtar 1395-04-09 18:11
به نقل از Cap Spider Potter:
منظور شمارو همون موقع فهمیدم عمو مختار
فقط امیدوارم شماهم منظورمو گرفته باشین

من منظورت رو فهميدم. ولي دليل و استدلالت اشتباه بود . در ضمن اصلا مهم نيست كه شما يا هر كس ديگه اي تو اين سايت دي سي فن باشه. من هزار تا دوست دي سي فن دارم.


"من مسيرم رو خودم انتخاب كردم و تو هم انتخاب كردي كه يه قهرمان باشي. مردم شهر هم براي مدتي باهات سرگرم ميشن. ولي چيزي كه اونا بيش از يك قهرمان دوست دارن اينه كه ببينن اون قهرمان چطور سقوط ميكنه، شكست ميخوره و حين مبارزه ميميره. آخرش و عليرغم هر كاري كه واسشون كردي، ازت متنفر ميشن"
گرين گابلين، مرد عنكبوتي 1
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#130 The Red Spider Skull 1395-04-10 18:27
رد اسکال عالیه. هر کی هم با بودنش تو این لیست مشکل داره ادرس بده تا بیام براش
:lol:
نقل قول کردن
magnus
#131 magnus 1395-05-16 09:01
به نقل از The Red Spider Skull:
رد اسکال عالیه. هر کی هم با بودنش تو این لیست مشکل داره ادرس بده تا بیام براش
:lol:

اتفاقا رداسکال خیلی خبیثه و جاش تو تاپ تن هست ولی مشکلش اینه اصلا سمپاتیک نیست. برای مثال وقتی جنگ دکتردووم گرین گابلین یا مگنتو رو ادم میبینه یه شور خاصی تو وجودشونه که ادم میتونه طرفدارشون باشه ولی رداسکال اینجوری نیست همیشه دوست داریم از کپ شکست بخوره و مشکلش اینه.
نقل قول کردن
batman/spider
#132 batman/spider 1395-05-23 04:14
حبف که من کمیکای مهمی از این سه تای اول نخوندم فقط از نورمن مرگ گوئن رو خوندم و بعضی اتفاقات رو از روی همین صحبتای شما یا بازی و...میدونم ولی همونایی که شنیدمو خوندم مال جوکر خیلی وحشتناک تر و خبیثانه تره
اگه دقت کرده باشید میبینید که نورمن پول داره پولم قدرت میاره
در مورد دووم هم تقریبا همین طور
ولی جوکر ن قدرتی مثل دووم داره و ن مثل نورمن پولی که این یه برتری خیلی خوبیه
اگه بزرگان سایت زحمت بکشن و کمیکای مهم این سه تاره ترجمه کنند ممنون میشم برای امثال من که زبانشون زیاد تعریفی نداره بهتره که با این سه نفر اشنا بشن
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#133 amir a. ghaderi 1395-05-23 10:13
به نقل از batman/spider:

اگه دقت کرده باشید میبینید که نورمن پول داره پولم قدرت میاره
در مورد دووم هم تقریبا همین طور
ولی جوکر ن قدرتی مثل دووم داره و ن مثل نورمن پولی که این یه برتری خیلی خوبیه

پول نداشتن دلیل بر برتری نیست. برتری رو شخصیت پردازی میاره . به نظرم بهتره کمیک های مهم رو بخونی تا بتونی تحلیل ها و دلایلی که ارائه میدی پخته تر باشه
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#134 S.T.A.R.K 1395-05-23 10:35
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از batman/spider:

اگه دقت کرده باشید میبینید که نورمن پول داره پولم قدرت میاره
در مورد دووم هم تقریبا همین طور
ولی جوکر ن قدرتی مثل دووم داره و ن مثل نورمن پولی که این یه برتری خیلی خوبیه

پول نداشتن دلیل بر برتری نیست. برتری رو شخصیت پردازی میاره . به نظرم بهتره کمیک های مهم رو بخونی تا بتونی تحلیل ها و دلایلی که ارائه میدی پخته تر باشه

اخه اصلا جوکر رو نمیشه فقیر خطاب کرد. جوکر خودش دنبال پول نیست وگرنه خیلی راحت میتونه از راه خلاف پولدار شه .لی پول براش جذابیتی نداره.
نقل قول کردن
Victor strange
#135 Victor strange 1395-06-13 13:53
به نظر من این مقاله بهترین مقاله از عمو مختار هستش . چون خارج از هر گونه تعصب و نظرات نویسنده این مقاله نوشته شده و بیشتر بر طبق نظر جمعی کمیک خوان ها هستش . با رتبه بندی هیچ مشکلی ندارم ،چون کامل کامل هستش و هیچ کس نمیتونه بگه رتبه بندی اشکال داره اما اگه بخوام نظر شخصی خودم را بگم من جوکر را بهترین نمیدونم و به نظرم توی دنیای دیسی لکس لوتر برتر از اون و در کل میشه گفت دکتر دووم در رتبهی اول و مگنیتو در رتبه ی دوم هستش . تاپ تن من شامل تمامی افراد این لیست میشه به جز دارک ساید . به نظر من دارک ساید لیاقت حضور توی این لیست را نداره . از طرفی به شرت جای خالی گالاکاتوس توی این لیست حس میشه ، چون قطعا کسی که بلعنده ی دنیا ها هست باید جای کوچکی توی این لیست داشته باشه .
اینم از لیست من :
۱- دکتر دووم
۲- لکس لوتر
۳-مگنیتو
۴-جوکر
۵-گرین گابلین
۶-لوکی
۷-ریورس فلش
۸-سینسترو
۹-گالاکاتوس
۱۰-رد اسکال
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#136 amir a. ghaderi 1395-06-13 14:11
به نقل از Victor strange:
به نظر من این مقاله بهترین مقاله از عمو مختار هستش .

این مقاله بهترین مقاله استاد مختار نیست. در ضمن ایشون فقط این مقاله رو ترجمه کردن ;-)
نقل قول کردن
SB Man
#137 SB Man 1397-01-29 18:59
عالی بود. این هم برترین ابرخبیث های من:
۱۶:سیبرتوث
۱۵:کینگ پین
۱۴:اپوکالیپس
۱۳:تانوس
۱۲:سینسترو
۱۱:التران
۱۰:دارک سید
۹:ریورس فلش
۸:رد اسکال
۷:گالاکتوس
۶:لکس لوثر
۵:لوکی
۴:گرین گابلین
۳:مگنتو
۲:دکتر دووم
۱:جوکر
نقل قول کردن
old man omid
#138 old man omid 1397-08-18 16:51
خسته نباشید!
واقعا عالی بود!
کاملا با رده بندی موافقم!
ولی گرین گابلین میتونست در رطبه ی ۲ قرار بگیره.
نقل قول کردن
hawkeye1414
#139 hawkeye1414 1397-12-21 14:12
مرسی از مقالتون خیلی دوسش داشتم.
اما بنظرم بحث خبیث بودن در عالم کمیک راجع به گرین گابلین شرور دوست داشتنی و جوکر یکی از بهترین خبیث های DC کار خیلی درستی نباشه وقتی اسطوره های خباثتی مثل ثانوس و دکتر دووم که برای دنیای کمیک عمل های فاجعه باری در هستی داشتن وجود دارن.
فکر کنم اگر بخواهیم از دید وسیع تری نگاه کنیم نمی تونیم خباثت های جهانی ثانوس و دکتر دووم رو با دشمنی های جوکر و بتمن یا گرین گابلین و اسپایدرمن (که جفت این دو خبیث واقعا تاثیر گذار دوست داشتنی)هستند رو مقایسه کنیم.
بازهم ممنون از مقاله خوبتون mokhtar
نقل قول کردن
Frank castle
#140 Frank castle 1398-07-14 09:48
سلام
ممنون بخاطر مقاله .
نمیدونم حرفم درسته یا غلط ولی نمی دونم چرا از جوکر اصلا خوشم نمیاد.مظهری که ازش ساختن عالیه برای بتمن.شیمی خیلی خوبی هم داره با بتمن رعایت میشه ولی هیچوقت خباثتش برام قاب درک نیست .نمی دونم چرا وقتی برچسب دیوانگی میزنن برای یکی برای من قابل هضم نیست این نوع خباثت.ثانوس هم برام همینجوری بود اصلا نمی تونم درکش کنم.شاید مشکل من اینه دنبال یک دلیل عقلانی و قابل درک میگردم توی اهدافی که ویولن ها دنبال میکنن
توی کمیک مظهر لوتر و سوپر منو خیلی دوست دارم .یکی میخواد انسان باشه یه زندگی عادی داشته باشه یکی میخواد از روی حسادت خودشو مهم نشون بده.یکی مظهر قدرت هست یکی مظهر نبوغ .لوکی و ثور هم تقریبا همینجوری هستند.
توی فیلم ها هم یکی از راس الغول بتمن خیلی خوشم اومد(بتمن بگین رو از دارک نایت هم بیشتر دوست دارم :-* به چندین دلیل یکی عاشق روایت اوریجن شخصیت ها هستم مثل این یا دکتر استرنج و غیره یکی هم خبیث اصلی داستانه که دنبال ریشه کن کردن جنایت از نوع افراطیش هست.)یکی هم کیل مانگر خیلی برام قابل درک بود.شخصیت پردازی خوبی براش تدارک دیده بودن من که خوشم اومد.
یادم رفت اصل کاری رو بگم عاشق خباثت مگنیتو هستم.یعنی دلایل و برهان هایی که داره برای محافظت از جهش یافته ها رو خیلی دوست دارم.محشره
نقل قول کردن
Ghost Rider
#141 Ghost Rider 1400-03-05 18:27
من عاشق جوکرم قربون گرین گابلینم بشم ولی واقعا عمو مختار؟ جوکر؟ رتبه ۱؟ اینا سه چیز مجزا هستن که معنیش میشه این
عمو مختار جوکرو گذاشته رتبه ۱
به نظر منم جوکر باید اول باشه ولی تا جایی که من نظرات عمو رو خوندم دل خوشی از جوکر نداره :o
راستی دقت کردین یکی درمیون دی سی و ماروله!؟
نقل قول کردن
Ghost Rider
#142 Ghost Rider 1400-03-05 18:31
اینا هم خبیث های مورد علاقه من
۱۰:هاش
۹:تانوس
۸: ریورس فلش
۷:بولز آی
۶: ونوم
۵: دکتر دووم
۴: گرین گابلین
۳:رد اسکال
۲:کارنیج
۱:جوکر
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#143 AM SM BM SM 1400-03-05 23:07
به نقل از Ghost Rider:
من عاشق جوکرم قربون گرین گابلینم بشم ولی واقعا عمو مختار؟ جوکر؟ رتبه ۱؟ اینا سه چیز مجزا هستن که معنیش میشه این
عمو مختار جوکرو گذاشته رتبه ۱
به نظر منم جوکر باید اول باشه ولی تا جایی که من نظرات عمو رو خوندم دل خوشی از جوکر نداره :o
راستی دقت کردین یکی درمیون دی سی و ماروله!؟

سلام
این لیست ترجمه شده است کار عمو مختار نیست. شما کامنت های دیگه عمو رو نمیخواد بخونی همین کامنت های اینجاش رو بخون. که البته از نظر رتبه بندی من به نظم جوکر لیاقت اول بودن رو نداره.
نقل قول کردن
s.p.i
#144 s.p.i 1400-04-11 14:05
سلام
با این که این مقاله قدیمی هست
به نظرم عمو مختار با این مقاله که خودشون ترجمه اش کردن نشون دادن اسپایدی هیچ وقت گرین گابلین برترین معرفی نکرده و حتی توی مارول دکتر دووم و مگنتو تو ۱۰۰ شخصیت برتر مارول رتبه بهتری داشتن این چیزی بود که عمو گفت اسپایدی در بین اساتید خودش گرین گابلین برتر اعلام نکرده
البته توی هر سایت خارجی جوکر اوله
امیدوارم پتانسیل شخصیت های خبیث مثل گرین گابلین و دکتر دووم و مگنتو توی mcu به نمایش گذاشته بشه
تشکر و ممنون
نقل قول کردن
s.p.i
#145 s.p.i 1400-04-11 15:18
سلام
با اینکه این مقاله قدیمی هست
بازم سایت نشون میده هیچ چیز رو برتر اعلام نکرده بخصوص و عمو مختار این مقاله رو ترجمه کرده

رتبه من
۸.تانوس
۷.رد اسکال
۶.لکس لوثر
۵.دارک ساید
۴.ریورس فلش
۳.گرین گابلین
۲. لوکی
۱. جوکر
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#146 s.p.i 1400-05-02 11:14
سلام
خواستم بگم همیشه تو هر لیستی یا مگنتو اوله یا جوکر یا دووم حالا جای اینا عوض میشه
ولی خواستم‌ بگم جوکر محبوب‌ تر و خب محبوب بودن دلیل برتری نیست البته درسته که شخصیت هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی و سوپرمن محبوب هستند ولی علت داره علتش هم این که ما این شخصیت ها رو دوست داریم و دوست داریم داستان هاشون دنبال کنیم و بی دلیل محبوب نشدن ضمن اینکه شخصیت پردازی وداستان دارند
ولی جوکر شخصیت پردازی نداره و انگیزه هم نداره فقط دنبال هرج و مرج و بازی با بتمن و خب توی کمیک جوک کشنده جوکر میگه یه روز بد آدم دیونه میکنه اما توی این داستان هم گردون و هم باربارا و بتمن عذاب کشیدن و هیچ کدوم دیوانه نشدن پس دلیل جوکر برای دیوان شدن غلطه و مشکل داره و البته جوکر وقتی توی اون اسید یا حالا هرچی پرید دیوانه شد
از طرف دیگه میگن جوکر شخصیت پردازی مرموزی داره ولی طرفدارش اصلا کنجکاو نمیشن

خب دیگه به نظرم جوکر برترین خبیث نیست بلکه محبوب ترین بس هیث لجر موجب محبوبیت اون شد

تشکر
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#147 Pooyan mirzahosseini 1400-05-02 14:13
به نقل از s.p.i:
سلام
خواستم بگم همیشه تو هر لیستی یا مگنتو اوله یا جوکر یا دووم حالا جای اینا عوض میشه
ولی خواستم‌ بگم جوکر محبوب‌ تر و خب محبوب بودن دلیل برتری نیست البته درسته که شخصیت هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی و سوپرمن محبوب هستند ولی علت داره علتش هم این که ما این شخصیت ها رو دوست داریم و دوست داریم داستان هاشون دنبال کنیم و بی دلیل محبوب نشدن ضمن اینکه شخصیت پردازی وداستان دارند
ولی جوکر شخصیت پردازی نداره و انگیزه هم نداره فقط دنبال هرج و مرج و بازی با بتمن و خب توی کمیک جوک کشنده جوکر میگه یه روز بد آدم دیونه میکنه اما توی این داستان هم گردون و هم باربارا و بتمن عذاب کشیدن و هیچ کدوم دیوانه نشدن پس دلیل جوکر برای دیوان شدن غلطه و مشکل داره و البته جوکر وقتی توی اون اسید یا حالا هرچی پرید دیوانه شد
از طرف دیگه میگن جوکر شخصیت پردازی مرموزی داره ولی طرفدارش اصلا کنجکاو نمیشن

خب دیگه به نظرم جوکر برترین خبیث نیست بلکه محبوب ترین بس هیث لجر موجب محبوبیت اون شد

تشکر

تا حدودی باهات موافقم اما چیزی که جوکر رو خاص می‌کنه این هست که جوکر دنبال قدرت نیست دنبال نابودی هست و بخاطر تعداد زیادی قتل که ( به طرز وحشتناکی انجام داده ) بتمن رو به مرز جنون کشونده بنظر من جوکر تاریک ترین شخصیت دنیای کمیک هست اون دیوانه هست بخاطر همین خیلی ها میگن قابل پیشبینی هست درسته هر دفعه یه سری قتل انجام میده اما جوری که انجام میده واقعاً همیشه روی خواننده داستان تأثیر میزاره ظاهرش هم رو خواننده خیلی تأثیر میزاره اون لباس دلقک مانند اون لبخند جهنمی و اون رفتار دیوانه وار راستش همه فکر میکنن جوکر فقط یک دیوانه هست اما جوکر یک دیوانه عاقل هست می‌دونه چطوری به هدفش که هرج ومرج هست برسه برای مثال در اون دنیا که لوئیس لین رو می‌کشه و سوپرمن رو اونطوری می‌کنه واقعاً تاریک ترین شخصیت های دنیای کمیک
هست و بخاطر همین تونسته توجه خیلی هارو جلب کنه راستش سالها ارجین نداشت اما این ارجینی که داره خیلی خوبه کلا این شخصیت داره تکامل پیدا می‌کنه اما اون حالت دیوانه وار و وحشتناکش رو از بین نمیبرن بنظرم خوب میشه
کلا شخصیت متفاوتی هست خیلی جذابه بخاطر همین هم آنقدر معروف شده
نقل قول کردن
s.p.i
#148 s.p.i 1400-05-02 21:43
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از s.p.i:
سلام
خواستم بگم همیشه تو هر لیستی یا مگنتو اوله یا جوکر یا دووم حالا جای اینا عوض میشه
ولی خواستم‌ بگم جوکر محبوب‌ تر و خب محبوب بودن دلیل برتری نیست البته درسته که شخصیت هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی و سوپرمن محبوب هستند ولی علت داره علتش هم این که ما این شخصیت ها رو دوست داریم و دوست داریم داستان هاشون دنبال کنیم و بی دلیل محبوب نشدن ضمن اینکه شخصیت پردازی وداستان دارند
ولی جوکر شخصیت پردازی نداره و انگیزه هم نداره فقط دنبال هرج و مرج و بازی با بتمن و خب توی کمیک جوک کشنده جوکر میگه یه روز بد آدم دیونه میکنه اما توی این داستان هم گردون و هم باربارا و بتمن عذاب کشیدن و هیچ کدوم دیوانه نشدن پس دلیل جوکر برای دیوان شدن غلطه و مشکل داره و البته جوکر وقتی توی اون اسید یا حالا هرچی پرید دیوانه شد
از طرف دیگه میگن جوکر شخصیت پردازی مرموزی داره ولی طرفدارش اصلا کنجکاو نمیشن

خب دیگه به نظرم جوکر برترین خبیث نیست بلکه محبوب ترین بس هیث لجر موجب محبوبیت اون شد

تشکر

تا حدودی باهات موافقم اما چیزی که جوکر رو خاص می‌کنه این هست که جوکر دنبال قدرت نیست دنبال نابودی هست و بخاطر تعداد زیادی قتل که ( به طرز وحشتناکی انجام داده ) بتمن رو به مرز جنون کشونده بنظر من جوکر تاریک ترین شخصیت دنیای کمیک هست اون دیوانه هست بخاطر همین خیلی ها میگن قابل پیشبینی هست درسته هر دفعه یه سری قتل انجام میده اما جوری که انجام میده واقعاً همیشه روی خواننده داستان تأثیر میزاره ظاهرش هم رو خواننده خیلی تأثیر میزاره اون لباس دلقک مانند اون لبخند جهنمی و اون رفتار دیوانه وار راستش همه فکر میکنن جوکر فقط یک دیوانه هست اما جوکر یک دیوانه عاقل هست می‌دونه چطوری به هدفش که هرج ومرج هست برسه برای مثال در اون دنیا که لوئیس لین رو می‌کشه و سوپرمن رو اونطوری می‌کنه واقعاً تاریک ترین شخصیت های دنیای کمیک
هست و بخاطر همین تونسته توجه خیلی هارو جلب کنه راستش سالها ارجین نداشت اما این ارجینی که داره خیلی خوبه کلا این شخصیت داره تکامل پیدا می‌کنه اما اون حالت دیوانه وار و وحشتناکش رو از بین نمیبرن بنظرم خوب میشه
کلا شخصیت متفاوتی هست خیلی جذابه بخاطر همین هم آنقدر معروف شده


با حرف شما موافق البته من بالا گفتم جوکر دنبال هرج و مرج که همون نابودی هست و البته بگم همه ی خبیث ها یا دنبال نابودی یا تسخیر هستن و بله از اون نظر بله جوکر خاصه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#149 AM SM BM SM 1401-05-10 01:48
Top 5 منم دقیقا مثل همین مقاله است ولی رتبه بندی تفاوت هایی داره. اول اینکه راستش رو بخواید مقالهٔ منبع اصلی محتوای زیادی نداره و توی توضیحات خیلی موثر نیست. یعنی مثلا توی بخش گرین گابلین اومده گفت که ایشون فلان کار رو کرد و بهمان کار رو کرد و پدر اسپایدی رو درآورد(به جای اینکه از جذابیت های شخصیتی فراوانش بگه) و توی بخش جوکر هم اومد گفت که ایشون خیلی خبیث و دیوانه است و اینم کارهای خبیثانهٔ زیادی کرده و از این حرفا! یعنی به جای اینکه دلیل و منطق بیاره و مثلا بگه اصلا برای چی جوکر رو گذاشته رتبهٔ اول، به همین حرف های سطحی بسنده کرده. یا مثلا قضیه برای دارک ساید هم هست. با اینکه دارک ساید واقعا خبیث خوبی هست ولی راستش در top 10 خیلی نمیتونم براش جایی قائل بشم و اگر به کارهای خبیثانه باشه که ثانوس هم هست و گالاکتوس که هرچی خبیث بوده و خواهد بود رو میذاره توی جیب چپش! میشد به جای دارک ساید، کینگ پین رو به عنوان برترین دشمن دردویل قرار میداد که البته حضور دارک ساید خیلی هم چیز اشتباهی نیست. به هر حال به نظر من برترین خبیث دنیای کمیک بوک گرین گابلینه که من عاشقشم. بارها قبلا درباره جنونش، خصومت شخصیش، شخصیت پردازی جذابش و کارهای خبیثانهٔ زیادش صحبت کردیم و ولی من دوست دارم دربارهٔ یه چیزی که خیلی از وجودش در نورمن آزبورن خوشم میاد حرف بزنم: طبیعت در برابر تربیت. عبارت مشهوری هست، نه(عنوان قسمت سیزدهم سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" که به ونوم مربوط بود هم بود)؟ به نظرم نورمن و پیتر دقیقا مصداق این عنوان هستند. هردوی اونا دوتا nerd و گوشه گیر بودند. هردوشون سختی های زیادی کشیدند، هردوی اونا کسانی رو از دست دادند. هردوی اونا در موضوع والدین مشکل داشتند. هردوی اونا به علم علاقه مند بودند. هردوی اونا قدرت های فوق بشری دارند، هردوی اونا همیشه در تکاپو هستند و دست از تلاش برنمیدارند و هردوی اونا سعی بر اثبات خودشون به دیگران دارند(نورمن همیشه سعی داشت در برابر پدرش خودی نشون بده و اون رو جذب خودش کنه، کمیک "سلطنت تاریک" رو به یاد بیارید). اما چرا اونا با وجود تیک زدن خصوصیات مشترک زیادی، مثل دو روی یک سکه میمونند؟ یکی از اونا در بدترین حالت هم فکر جون مردمه و دیگری هرکی بر سر راهش باشه رو از بین میباره. یکی از اونا دست به قتل نمیزنه و دیگری برای زجر دادن طرف مقابلش، اطرافیانش رو به راحتی حذف میکنه. یکی از اونا نماد مسئولیت پذیری هست و دیگری هیچ‌وقت توجه لازم رو به پسرش نداشت. دلیل این تناقض یک چیزه: تربیت. پیتر پارکر درحالی زیردست زن عموی می و عمو بن با محبت و عشق زیاد و حالا فارق از مشکلات اقتصادی و غیره بزرگ شد و زندگیش تا ابد تحت تاثیر فلسفهٔ عمو بن مبنی بر "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد" قرار گرفت که نورمن زیر دست یک پدر عیاش و مست که دستِ بزن داشت و پسرش رو در یک شب عذاب آور در یک عمارت ترسناک قرار داد. یکی از اونا درحالی از شرایط مالی و اقتصادی نیازمند بود، همیشه تحت محبت بن و می بود که دیگری با وجود ثروت فراوان و حتی در دوران بزرگسالیش حاضر بود همه چیزش رو بده که عشق و تحسین پدرش رو داشته باشه. همیشه این موضوع بخش جذابی از شخصیت پردازی این دونفر بوده که تربیت اونا چقدر تاثیر زیادی بر چیزی که شدن داره. و به دلایل بیشتری به نظرم گرین گابلین در رتبهٔ اول قرار میگیره. و البته یادمون نره که گرین گابلین از معدود خبیث های کمیک بوکی هست که همه چیزش با شخصیت زیر ماسکه، نه روی ماسک. درواقع همه چیز نورمن آزبورنه، گرین گابلین وجود خارجی نداره! شاید در اوایل نورمن به شکل یک خبیثی که به جنون کشیده شده به تصویر کشیده شد اما کم کم در دنیای کمیک و در بعضی از اقتباس ها (مثل مرد عنکبوتی خارق العاده که خود نورمن اعتراف کرد که سِرُم گابلینی هیچ عوارضی ذهنی و از دست دادن کنترل نداره) کاملا ثابت شد که موضوع اصلی نورمن هست و گرین گابلین فقط یک پرسونای شرارت، یک ماسک هست. واقعا کدوم خبیث این شکلی سراغ دارید؟ اتفاقا در دنیای مدرن شرورهایی مثل گرین گابلین، لکس لوثر و دکتر دووم که یا دیکتاتورهایی هستند که فکرمیکنند کاری که انجام میدن به صلاح همه است یا پولدارهایی هستند که شرارتشون بسیار زیرپوستی هست و خیلی ها اونا رو آدم های خوب و پاکی میدونند، ملموس تر و جذاب تره چون دنیا هرروز داره با این موضوع سروکله میزنه. با سایر رتبه بندی موافقم و جوکر هم به نظرم در رتبهٔ چهارم قرار میگیره و لکس لوثر بیاد رتبهٔ سوم. البته جوکر خبیث بسیار خوبی هست و ایدهٔ درخشانی داره و در داستان های جذاب زیادی قرار گرفته اما از نظر من شخصیت شدیدا تک بعدی داره و کمتر کمیک هایی بودند که تونستند خلاف این رو به من ثابت کنند. به هر حال در آخرین اولویت هم باید اقتباس های خارج از دنیای کمیک هم حساب کرد و باید قبول کرد جوکر در این زمینه از تمامی ابرشروران دنیای کمیک بهتره. مخصوصا در بازیهای آرکام که بالاخره تونستم جوکری رو ببینم که تک بعدی نیست و انگیزه های جذاب زیادی داره. دقیقا مشکل گرین گابلین هم همینه. چون اقتباس های این شخصیت خارج از دنیای کمیک گرچه بد نیستند، اما اصلا در سطح نسخهٔ کمیک بوکی هم نیستند. "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم که اومد حرکتی بزنه و یک نورمن عالی تحویلمون بده که داد، نه تنها بعد از دوفصل کنسل شد، بلکه این سریال اصلا سریال معروفی نبود و تبلیغات زیادی به اندازهٔ چیزی مثل Ultimate Spider-Man براش صورت نگرفته بود. ای کاش یه روزی یه نورمن آزبورن حسابی ببینیم که دقیقا شرارت گابلینی اون رو به خارج از دنیای کمیک منتقل کنه و حتی اون رو ارتقا بده. توی این زمینه خیلی به بازی های اسپایدرمن که توسط اینسومنیاک ساخته میشن ایمان دارم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45