10 پیچش داستانی برتر در سریال های کمیک بوکی

10 پیچش داستانی برتر در سریال های کمیک بوکی

در ادامه سلسله مقالاتی که این چند روزه درباره پیچش های داستانی (Plot Twists) در اقتباس های صورت گرفته از روی کمیک بوک نوشته ام، حالا نوبت به سریال ها میرسه!

مقدمه: خوانندگان دنیای کمیک را به سختی میتوان غافلگیر کرد. وقتی شخصیت هایی مثل سوپرمن چیزی در حدود 80 سال سابقه و قدمت دارند پس به خوبی یاد گرفته ایم که آماده هر چیزی باشیم. خوشبختانه خالقین دنیای کمیک همچنان به تلاش خود برای سورپرایز کردن خوانندگان ادامه میدهند و گاهی اوقات با ترفندهای خود باعث شوکه شدن ما شده اند. همین مساله در دنیای سریال های تلویزیونی هم رعایت میشه البته با شدت بیشتری! یعنی سازندگان سریال های کمیک بوکی/ابرقهرمانی به خوبی میدانند با کسانی سر و کار دارند که به این راحتی ها شوکه نمیشوند. بنابراین نهایت سعی خود را میکنند تا بهترین پیچش های داستانی را در آثار خود ارائه نمایند. این مقاله به 10 تا از بهترین ها میپردازه و بهتون نشون میده که یک پیچش داستانی اگر درست و به جا باشه میتونه چقدر خوب سریال رو دگرگون و ما رو مشتاق کنه تا قسمت های بعدی رو دنبال کنیم!

 

10- «الکترا» «الکساندرا» را میکشه!

 الکترا» «الکساندرا» را میکشه!

وقتی در جشنواره کمیک کان اعلام شد که بازیگر برجسته سری فیلم های "بیگانه" یعنی «سیگورنی ویور» قراره نقش خبیث سریال "مدافعین" (Defenders) رو بازی کنه خیلی سر و صدا به پا شد. البته قبلش هم مارول و نتفلیکس با استخدام بازیگران شگفت انگیزی مثل «وینسنت دن آفریو» یا «دیوید تننت» برای نقش خبیث سریال "بی باک" و "جسیکا جونز" ثابت کرده بودند که خیلی به انتخاب بازیگر اهمیت میدهند ولی انتخاب خانم ویور یه چیز دیگه بود! اما مشکل این بود که ایشون نقش شخصیتی رو بازی میکرد که در کمیک بوک های مارول دیده نشده بود . این برای هواداران مارول خوشایند نبود و دوست داشتند حالا که سریال مدافعین ساخته شده و مثل فیلم "اونجرز"  قهرمانان مارول رو دور هم جمع کرده پس یک شخصیت مهم از کمیک ها باید خبیث اصلی باشه. در سریال دیدیم که الکساندرا خیلی روی «الکترا» ی احیا شده حساب میکنه و میخواد تبدیلش کنه به یک سلاح نهایی تا در نهایت عمر خودش رو از اینی که هست هم طولانی تر بکنه. در نتیجه برای همه ما غافلگیر کننده و شوکه کننده بود که در اپیزود ششم به دست الکترا به قتل برسه! این مساله اما هواداران مارول را خوشحال کرد زیرا عاشق شخصیت الکترا هستند و خوشحال شدند با این حرکتی که زد باعث شد تا به خبیث کله گنده سریال تبدیل بشه! ضمن اینکه الکترا را تبدیل کرد به اون شخصیت قدرتمندی که در دنیای کمیک ازش سراغ داریم، یعنی کسی که خودش سرنوشت خودش رو تعیین میکنه و بازیچه دست دیگران نیست.

 

9- «هنک هنشاو» همون «مارشن مریخی» است!

 «هنک هن شاو» همون «مارشن مریخی» است!

وقتی سال 2015 فصل اول سریال "سوپرگرل" از CBS پخش شد، شخصیتی به نام «هنک هنشاو» رو دیدیم (با بازی «دیوید هروود») . در دنیای کمیک این اسم در واقع اسم یکی از دشمنان سوپرمن است که به عنوان "سوپرمن سایبورگ" شناخته میشود. ضمن اینکه ظاهر خفن و چشمانی قرمز و تهدید آمیز داشت و ما به عنوان تماشاچی خودمون رو آماده کرده بودیم تا به زودی تبدیل بشه به یکی از خبیث های اصلی سریال. اما ناگهان در اپیزود هفتم از فصل نخست دیدیم که «هنک هنشاو» اسم مستعار اوست و اسم واقعی اش «جان جونز» (J’onn J’onnz) است که البته ما او را به نام «مارشن مریخی» که از اعضای نیرومند و قدیمی گروه "جاستیس لیگ" است میشناسیم! مارشن مریخی یکی از بهترین شخصیت هایی بود که میشد به سریال "سوپرگرل" اضافه کرد. ضمن اینکه بعدا و در پیچشی دیگر شاهد بودیم که «سوپرمن سایبورگ» هم در سریال ظاهر شد!

 

8- «فیل کولسون» زنده است!

«فیل کولسون» نمرده است!

شاید بهتر بود این یکی رو پیچش حساب نکنیم چون در واقع میشه گفت بیشتر یکی از بزرگترین سورپرایزهای از قبل لو رفته تاریخ تلویزیون محسوب میشه چون در تریلرهای سریال "مامورین شلید" دیدیم که «فیل کولسون» زنده است! همانطور که در این مقاله نیز گفته شده، کشته شدن مامور کولسون در فیلم "اونجرز" باعث شد تا یکی از احساسی ترین لحظات در فیلم های کمیک بوکی رقم بخوره. این مرگ خیلی هم مهم بود چون سبب گردید اعضای گروه اونجرز در کنار هم قرار بگیرند. ولی وقتی در سال 2013 اولین قسمت سریال "مامورین شیلد" پخش شد کولسون از سایه ها بیرون آمد! این مساله نشون داد که قراره در این سریال با  پیچش ها و غافلگیری های زیادی مواجه باشیم ! زنده بودن او قطعا باعث خوشحالی هواداران شد چون خیلی به این شخصیت علاقمند بودند. ضمن اینکه اصلا گروه شیلد بدون کولسون معنایی نداره. اینکه چرا و چطور او زنده شد از بخش های اصلی دو فصل اول سریال بود و هواداران هنوز منتظر هستند تا ببینند گروه اونجرز کی و کجا متوجه میشوند که کولسون زنده است و چه واکنشی به آن نشان میدهند!

  

7- «جی گریک» همان «هنری آلن» دنیای شماره 3 است!

 «جی گریک» همان «هنری آلن» دنیای شماره 3 است!

یکی از دلایلی که باعث شد سریال "فلش" مورد پسند هواداران قدیمی این شخصیت قرار بگیره، وابستگی های آن به سریال اول فلش است که در دهه 90 میلادی پخش شد و علیرغم اینکه خیلی کوتاه بود ولی طرفداران خاص خودش رو داشت. ارجاعات و ادای احترام زیادی به آن میشد. مثلا خانم «آماندا پیز» یا «مارک همیل» نقش های خودشون رو که در سریال دهه 90 فلش داشتند را در سریال جدید هم تکرار کردند. ولی قطعا بزرگترین آنها این بود که آقای «جان وزلی شیپ» که در سریال دهه 90 نقش فلش رو بازی میکرد، استخدام شد تا در این سریال نقش پدر «بری آلن» یعنی «هنری آلن» رو بازی کنه! مرگ او به دست «زوم» شوکه کننده بود ولی منجر شد به یک غافلگیری عالی برای بینندگان. یعنی وقتی این فصل به پایان رسید ، هویت «جی گریک» مرموز بعد از آنکه چندین ماه زندانی شده بود فاش و معلوم شد که او در واقع همان هنری آلن است منتهی از دنیای شماره 3 (Earth-3)!!! البته خیلی ها حدس زده بودند که این اتفاق قراره بیفته ولی در هر حال پیچشی بود که واقعا دل هواداران را شاد کرد.

  

6- «ریک» به «سوفیا» شلیک میکنه و او را میکشه!

 «ریک» به «سوفیا» شلیک میکنه و او را میکشه!

بیایید با هم صادق باشیم، فصل دوم سریال "مردگان متحرک" (The Walking Dead) خیلی کسالت آور بود. دیگه داشتیم ازش خسته میشدیم که ناگهان اون فینال شگفت انگیز  نیم فصل پخش شد. در این اپیزود شاهد مرگ «سوفیا» بودیم (او زامبی شده بود و با شلیک گلوله «ریک» کشته شد). این در حالی بود که ما فکر میکردیم معمای "سوفیا کجاست" قراره در کل فصل جریان داشته باشه و انتظارش رو نداشتیم در اواسط فصل حل بشه. ضمن اینکه مرگ این شخصیت باعث شد بین اعضای گروه اختلاف نظر زیادی به وجود بیاد و تنش ها افزایش پیدا کنه. در مجموع ما رو علاقمند کرد که به دیدن ادامه فصل ادامه بدیم!

 

5- «پنگوئن» با «فالکونه» کار میکرده!

 «پنگوئن» با «فالکونه» کار میکرده!

فصل اول سریال "گاتهام" اونقدر پیچش و فراز و نشیب داره که آدم خیال میکنه داره یک افسانه پریانی رو نگاه میکنه! اولش ما با سریالی درام و جنائی سر و کار داشتیم ولی رفته رفته داستانک ها رنگ و بوی تخیلی و فانتزی به خود گرفتند و کمیک بوکی تر شدند. ولی شگفت انگیزترین پیچش این سریال مربوط به جایی میشه که معلوم میشه «اسوالد کابل پات» یا همان «پنگوئن»، در تمام این مدت داشته با یکی از روسای بزرگ جنایتکاری شهر یعنی «کارماین فالکونه» کار میکرده! این پیچش باعث شد تا نقشه کشیده شده بین فالکونه و پنگوئن بیش از پیش پیچیده بشه (یعنی همه اون بخشی که «گوردون» باید او را میکشته ولی این کار رو نکرده و بعد وانمود کرد که مرده و ... نقشه بوده!) . ولی مهم تر اینکه باعث شد تا پنگوئن به یکی از بهترین و جذاب ترین شخصیت های این سریال تبدیل بشه.

 

4- «لنی» همون «شادو کینگ» است/«لنی» وارد وجود «الیور برد» شده است!

 «لنی» همون «شادو کینگ» است/«لنی» وارد وجود «الیور برد» شده است!

سریال "لژیون" (Legion) که توسط فاکس ساخته و از شبکه FX پخش شد از هر نظر ما رو غافلگیر کرد. واقعا در این سالهای اخیر چنین سریالی با این قدرت و محتوا کمتر در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده بود. این سریال پر بود از فراز و نشیب و غافلگیری های جور واجور. نقش آفرینی های بسیار عالی هم داشت. مثلا «دن استیونز»  و یا «ریچل کلار» فوق العاده نقش خود را بازی کردند. یکی دیگر از نقش آفرینی های عالی این سریال توسط خانم «اوبری پلازا» انجام شد که نقش دوست صمیمی شخصیت اصلی سریال (دیوید هالر) رو بازی میکرد و اسمش «لنی» بود. در بخش های نهایی معلوم شد که لنی در واقع همون خبیث اصلی داستان یعنی «شادو کینگ» هستش! این یک پیچش غافلگیر کننده بود.  ضمن اینکه اون صحنه پایانی سریال نشون داد که شادو کینگ در قالب لنی، رفته تو وجود یک نفر دیگه به نام «الیور برد» که او هم یک جهش یافته نیرومنده و نقشش رو «جامین کلمنت» بازی میکنه. منظورم این صحنه است:

سریال legion

اینم واسه خودش پیچش جذابی بود و ما برای دیدن فصل دوم مشتاق تر کرد.

 

3- فداکاری «مویرا»

 فداکاری «مویرا»

در سریال "اروو" مرگ های زیادی را شاهد بوده ایم که البته فقط برخی از اونا واقعا مهم یا تراژیک بودند (مثل مرگ تاثیر گذار «سارا لنس») . مرگ «مویرا کوئین» (Moira Queen) هم بسیار ماندگار و حائز اهمیت بود چون مثل یک انگیزه و کاتالیزور شد برای پسرش یعنی «الیور کوئین» تا بتونه «اسلید ویلسون» (دث استروک) رو شکست بده. ضمنا با ایثاری که کرد باعث شد دخترش ، Thea، نجات پیدا کنه. درسته که مویرا قبلا مرتکب تصمیمات غلط و اشتباهاتی شده بود ولی با فداکاری خودش نشان داد چقدر فرزندانش رو دوست داره. این پیچش  واقعا شوکه کننده بود چون آدم فکر میکرد الیور نجاتش میده یا اینکه اسلید از کشتن او صرف نظر خواهد کرد . ولی این کار رو کرد و نشون داد که برای تحت فشار قرار دادن الیور حاضره تا کجاها پیش بره. همین پیچش در ضمن خصومت بین الیور و اسلید را عمیق تر کرد و همچنین باعث توسعه شخصیتی Thea هم شد.

 

2- «جسیکا» گردن «کیل گریو» رو میشکنه!

جسیکا جونز - کیل گریو 

پایان فصل اول سریال معرکه و تحسین شده "جسیکا جونز" بارها مورد بحث و اختلاف نظر قرار گرفته چون خیلی ها میگن جسیکا باید زودتر از اینا «کیل گریو» را میکشت! من کاملا با این موضوع مخالف هستم . جسیکا یک قهرمانه و نباید به قتل روی بیاره حتی اگه با یک حرام زاده خطرناک و بی شرف مثل «کیل گریو» روبرو بشه. بنابراین مثل هر قهرمان خوب دیگری اولش اومد و گزینه های دیگری را انتخاب کرد . ولی کشتن کیل گریو در اون لحظات آخر پیچش درستی بود. ضمن اینکه نویسندگان سریال به ما به عنوان تماشاچی صحنه ها و سرنخ هایی نشان داده بودند که انگار کیل گریو خودش یک قربانی بوده و مسئول کارایی که میکنه نیست. بنابراین تا حدی باهاش احساس همذات پنداری میکردیم. ولی در نقطه ای از سریال دیگه تمام سمپاتی ما با این شخصیت قطع شد. یعنی از اونجایی که کیل گریو از زندان شیشه ای خودش فرار میکنه. از اون لحظه به بعد تبدیل میشه به شر مطلق که هیچ حسی بهش نداریم جز تنفر. بنابراین کاملا به جسیکا حق میدیم که در آخر قصه این کار رو بکنه. این پیچش در ضمن باعث میشه برای دیدن فصل بعدی هم بیشتر مشتاق بشیم . چون دوست داریم بدونیم تاثیر این تصمیم روی روان آسیب دیده جسیکا چی میتونه باشه.

  

1- «وارد» برای هایدرا کار میکنه!

 «وارد» برای هایدرا کار میکنه!

"مامورین شلید" از آن دسته سریال هایی هستش که اولش خوب شروع نشد ولی رفته رفته بهتر شد و الان چندین فصله که عالی شده. ضمن اینکه فصل اولش اوایل خیلی به MCU (دنیای سینمایی مارول) مرتبط بود و همین باعث میشد دست و پایش برای روایت داستان های مهیج بسته باشه. مثلا خیلی سعی شد این سریال رو مرتبط بکنند با وقایع مهم فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" و اون قضیه نفوذ گروه تروریستی "هایدرا" به "شلید". اما در همین فصل اول و در اپیزود 17 (که اسمش بود: Turn, Turn, Turn) ، شاهد پیچشی بودیم که تقریبا تمام سایت های معتبر از اون به عنوان یکی از برترین غافلگیری های داستانی کل تاریخ تلویزیون یاد میکنند! در واقع وقتی «جان گرت» دستگیر شد همه فکر میکردیم که بزرگترین تهدید فصل خاتمه یافته . ولی ناگهان یکی از مامورین شیلد به نام «گرنت وارد» (Grant Ward) با بیرحمی «ویکتوریا هند» و دو تن دیگر را به قتل میرسانه و فاش میکنه که برای "هایدرا" کار میکنه! این پیچش برای همه ما غیر منتظره بود . تماشاچیان تا ابد اون لحظات ترسناک و دلهره آور این اپیزود را که در آن دوربین روی «وارد» با اون چهره بی احساس خودش زوم میکنه ، به یاد خواهند داشت. شما میتونید ویدئوی این پیچش برتر را از اینجا دانلود کنید.

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

10 سریال برتر کمیک بوکی (TOP 10 COMIC BOOK TV SERIES)

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

معرفی تمام سریال های مارول (MARVEL TV SERIES)

نقد و بررسی سریال جسیکا جونز (JESSICA JONES)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (DEFENDERS)

معرفی همه سریال های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2018

10 چیزی که باید درباره لژیون (LEGION) بدانید

نقد و بررسی فصل اول سریال مدافعان (THE DEFENDERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin.md
#1 mobin.md 1397-01-27 17:32
من وقتی شماره یک رو در سریال دیدم واقعا ناراحت شدم چون گرنت وارد رو دوس دارم ولی این درسته که واقعا پیچش عالی بود.
من سریال های دی سی رو نگاه نمی کنم ولی حدود ده قسمت به اصرار دوستم نگاه کردم به نظرم خیلی بچه گانه هستن ولی از این قضیه خوشم اومد به نظرم جذابه
نقل قول کردن
Best comicfan
#2 Best comicfan 1397-01-27 17:59
به به ... به به ...
سلام استاد ترابی ...
چه مقاله ای !! فوق العاده بود !!!
اصلا تا دیدم دو گزینه های مقاله مربوط به Agents of S.H.I.E.L.D میشه ، نمیتونستم نظر ندم !! استاد واقعا ممنونم ... همین گزینه اول یکی از صحنه هایی که من به معنای واقعی دیوونشم و تا عمر دارم فراموشش نمیکنم ، احساسی که اون موقع بهم دست داد هنوز برام تازگی داره ...
گرنت وارد یکی از کارکتر هایی که من این پنچ ساله باهاش زندگی کردم ، یکی از کارکتر های شدیدا مورد علاقم ؛ همونطور که با سریال محشر Agents of S.H.I.E.L.D زندگی کردم و به معنای واقعی ازش لذت بردم و میبرم و خواهم برد ... کلی خاطره ها و احساس خانوادگی که برای همیشه تو ذهنم حک کرده ... بزرگ ترین و دوست داشتنی ترین سریال کامیک بوکی برای من همین سریال محشر Agents of S.H.I.E.L.D ه ...
اواخر فصل اول که گرنت وارد ، ویکتوریا هند رو کشت من واقعا عقل از سرم پریده بود و فقط تو شوک مونده بودم و خیره شده بودم به اون صحنه ...
" Ward is hydra "
بعد از این قضایا در فصل دوم و سوم ، از اعمالی که وارد انجام میده ، از طرفی قلب آدم به شدت درد میگیره و از طرفی دیگه کاملا باهاش همزاد پنداری میکنه ... بعد از اون هم که مرگ شدیدا دردناک گرنت وارد اتقاق میفته و من هنوز که به چشم های گرنت وارد در اون لحظه نگاه میکنم ، تمام خاطراتم باهاش مرور میشه و فصل اول رو که به یاد میارم شدیدا دلم براش میسوزه و میخوام همون موقع گریه کنم ...
حتی بعد از اون هم برت دالتون (بازیگر نقش گرنت وارد) در نقش HIVE ترکوند و بینظیر ظاهر شد ...
واقعا یادش بخیر ... حالا پنج سال گذشته و خداروشکر Agents of S.H.I.E.L.D روز به روز فوق العاده تر شده ...
دقیقا همون اول که تیتر این مقاله رو دیدم ، سریعا با خودم گفتم که قضیه " وارد " باید توی این لیست باشه ؛ و اما حالا اومدم و میبینم که گرنت وارد در رتبه اول قرار داره !!!
خیلی خیلی زیاد از این قضیه خوشحال شدم ؛
ممنونم استاد ترابی ... خیلی خوشحال شدم چون به معنای واقعی این پیچش فوق العاده لیاقت این رتبه رو داشت ...


بقیه پیچش های سریال های فوق العاده مارول در نتفلیکس هم فوق العاده بودند ... بعد از دو پیچش " هایدرا بودن گرنت وارد " و " زنده شدن فیل کولسون " ، من شخصا از اپیزود آخر سریال فوق العاده Jessica jones بیشتر خوشم اومد ...
واقعا از بازی فوق العاده دیوید تننت در نقش کیلگریو به معنای واقعی لذت بردم ؛ در کنارش کریستن ریتر هم واقعا بی نظیر در نقشش ظاهر شد و حتی کارکتر های فرعی هم بی همتا در سریال حاضر شدند ... مثل نقش آفرینی عالی ریچل تیلور در نقش تریش واکر ... اپیزود آخر این سریال و کشته شدن کیگریو واقعا منو تحت تاثیر قرار داد ... دیالوگ های اون صحنه آخر بین جسیکا و کیلگریو (با اون لحجه انگلیسی زیبا و دوست داشتنی دیوید تننت ) واقعا شگفت انگیزه !!!


اما برای من هایدرا بودن وارد و قضیه زنده شدن فیل کولسون از همه شگفت انگیز تره !! واقعا ایده زنده شدن فیل کولسون ، یک ایده به معنای واقعی جسورانه و متفکرانه بود که شدیدا هم جواب داد ؛ قضیه.T.A.H.I.T. I و GH.325 هم یه داستان فوق العاده بود که هنوز ادامه داره ... این واقعا بینظیر بود ...
کلارک گرگ دوست داشتنی در این سریال محشر ترکوند ... هر چی نباشه کلارک گرگ بزرگترین بازیگر دنیای سینمایی ماروله که عظیم ترین گستره حضور رو در جای جای این عالم بزرگ داره ... ایشون ابتدا به عنوان مامور کولسون توی فیلم های MCU حضور پیدا کردند و بعد از اون هم در سریال ، هم در One shot ها و هم در " وب سری " ها حضور پیدا کردند و خداروشکر قراره که در فیلم Captain Marvel هم حضور پیدا کنند ... اینطوری ما هم یه فیل کولسون جوان در دهه 90 میبینیم و هم بازگشت شکوه مندانه فیل کولسون به بخش سینمایی mcu رو جشن میگیریم ... این واقعا فوق العاده ست ...


خلاصه استاد دست شما درد نکنه ... من واقعا از این مقاله و حضور دو پیچش فوق العاده سریال Agents of S.H.I.E.L.D در دو رتبه مقاله لذت بردم ... این سریال برای من همه چیز بوده و این پنج سالی که دارم با اشتیاق دنبال میکنم ، برام لحظه های دوست داشتنی و خاطرات زیادی به همراه داشته ... یه یجورایی در کنار mcu با این سریال بزرگ شدم ...
و البته هنوز امیدوارم که برت دالتون در نقش گرنت وارد به سریال محشر Agents of S.H.I.E.L.D برگرده ...
" ممنون Brett dalton عزیز "

و یه چیز دیگه ... اینکه فیل کولسون در Avengers 4 حضور پیدا کنه و یه بار دیگه هم که شده با کاپیتان ، ثور ، تونی استارک و دیگر اعضای انتقام جویان دیدار کنه ... واقعا منتظر این لحظه ام ...
و در آخر اینکه ABC کاری به کار Agents of S.H.I.E.L.D نداشته باشه ... خداکنه که سریال برای فصل ششم تمدید بشه ... خدا کنه !!

باز هم ممنونم استاد ترابی ... خیلی لطف کردید ...
خسته نباشید ...
نقل قول کردن
parker
#3 parker 1397-01-27 18:09
راستش نمیدونم این پیچش حساب میشه یا نه ولی اون سکانس معرکه تو فصل دو دردویل که مت مورداک میره زندان تا فیسک ببینه و بعد تهدیدش میکنه ولی فیسک سرش رو میگیره محکم میکوبه به میز ( خیلی عالی و غیر منتظره ود این سکانس ) یا این که فصل اول فیسک سر اون روس رو لای در له میکنه هم خیلی عجیب بود . در کل درسته این اواخر سریالایی که نتفلیکس از مارول میسازه افت کرده ولی بازم عالین .
نقل قول کردن
alihdz
#4 alihdz 1397-01-27 19:01
دمتون گرم مقاله عالی ای بود
فک کنم تو لیست بدترین ها ساویتار همون بری آلنه تو رتبه های بالا جا بگیره



راستی دوستان یه سوال DLC های لگو مارول دو برا اینفینیتی وار منتشر شده(سه روز پیش)میشه رو خبرش کار کننین تو یوتیوب هستش
فقط کافیه سرچ کنین lego marvel superheroes 2 - avengers:infini ty war dlc characters
کانال ProunityGaming گذاشتتش
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1397-01-27 19:29
مقاله عالی بود... این سری مقالات خیلی لذت بخشن ..! ;-)
واقعا مرگ فیل کولسون یکی از تاثیرگذار ترین مرگ های جهان سینمایی مارول بود (mcu) بود... بنابراین قطعا برگشت ناگهانی ءش یک پیچش شوکه کننده محسوب میشه... هر چند من زیاد این سریالو دنبال نمی کنم...
مرگ مویرا کویین هم بسیار غیر منتظره بود... اون فضای هراسناک و سنگینی که اسلید برای اولیور کویین ساخت و تهش به مرگ مادرش منجر شد واقعا غم انگیز بود...
هرچند این سریال لحظات شوکه کننده و پیچش های داستانی غیر منتظره زیادی داشت... مرگ خود اولیور کویین به دست راس الغول یه نمونه ءشه...

ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
amirx79x
#6 amirx79x 1397-01-27 21:59
من واقعا سریال aos رو دوس دارم شخصیت کاریزماتیک قبلا زیاد داشت اما الان کم شدن واقعا فیل کولسون عالیه
همینطور مت مورداک
و اما سریال گاتهام که واقعا از نظر شخصیتهای کاریزماتیک اشباع شده :lol: از بس ک خوبه این سریال مخصوصا پریشب که جوکر تازه متولد شده
من واقعا با نحوه خلقش یا همون اریجینش در این سریال مشکل دارم من اریجین شوخی کشنده رو واقعا مناسب شخصیت جوکر میدونم
راهی که دیوانگی تمام عیار شکل میگیره اما شخصیت جوکر واقعا توی سریال هیچ مشکلی نداره
بنظرم جوکر گاتهام هم میتونست توی این لیست باشه
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
دقیقا اپیزود 18 ما شوکه شده فکر میکردیم جوکر قراره جروم باشه ولی توی 5 دقیقه یه جوکر دیگه رو شد و معلوم شد اون همه دیوانگی بیخود بوده و جوکر کلا کس دیگه قراره باشه
نقل قول کردن
Comic man
#7 Comic man 1397-01-28 08:37
استاد ترابی یه سئوال
شما میوتانت هستید یا نیروی فوق بشری خاصی دارید؟ اخه چطور ممکنه صدها مقاله درجه یک نوشته باشید ولی هنوز هم با این ذوق و شوق و با این سرعت و کیفیت هر روز یه مقاله باحال مینویسید؟ والا ما یه مقاله میخواهیم بنویسیم یا ترجمه کنیم یه ماه طول میکشه ولی شما هر روز یه مقاله میدید اونم با بهترین کیفیت. :o واقعا چطور این کار رو میکنید؟
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#8 mehrdad_hnr 1397-01-28 12:32
پیچش داستانی واقعا کار ریسکی ای هست میتونه به شدت موفق باشه میتونه هم یه فاجعه باشه
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1397-01-28 15:16
بله واقعا هم شماره یک پیچش غیر قابل باوری بود. متاسفانه من فعلا تا اواسط فصل دو دیدم. نصف این سریالها رو ندیدم.
کشته شدن مادر الیور کوئین هم خیلی دردناک بود.
فلش هم همینطور اون قسمتش شوکه آور بود :o
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-01-28 18:06
خسته نباشین
این سری پیچش های داستانی خیلی جالبه.
و در کل نظر خاصی ندارم چون دنبال نکردم شون
ولی وظیفه‌م میدونم تشکر کنم
نقل قول کردن
Marc Spector
#11 Marc Spector 1397-01-28 20:03
به نقل از Comic man:
استاد ترابی یه سئوال
شما میوتانت هستید یا نیروی فوق بشری خاصی دارید؟ اخه چطور ممکنه صدها مقاله درجه یک نوشته باشید ولی هنوز هم با این ذوق و شوق و با این سرعت و کیفیت هر روز یه مقاله باحال مینویسید؟ والا ما یه مقاله میخواهیم بنویسیم یا ترجمه کنیم یه ماه طول میکشه ولی شما هر روز یه مقاله میدید اونم با بهترین کیفیت. :o واقعا چطور این کار رو میکنید؟

واقعا؛یه قانونی هست به اسم پایستگی استاد ترابی،که همونطور که اکثرا میدونید از بین نمیره بلکه از مقاله یا ترجمه ای به دیگری منتقل میشه(جسارت نباشه استاد :lol: )
ضمناً به نظر من استاد ترابی اگر قسمت اخر فصل 5 سریال arrow رو قرار میدادید هم باحال بود،چون تو اون قسمت یه سری پیچش (البته شخصیتی بود تا داستانی) دث استروک داشت که یه لحظه فک میکردی طرف الیور کویین یع لحظه فک میکردی طرف آدرین چیسه،و در آخر دوباره طرف اررو در اومد.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#12 Pooyan mirzahosseini 1400-05-01 17:35
سلام استاد خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود من از پیچش های داستانی خیلی خوشم میاد بنظرم روی داستان خیلی تأثیر میزارن
10- راستش در این مورد چیز خاصی نمیتونم بگم فقط اینکه چیز غیر منتظره ای بود که باعث خوشحالی من شد بنظرم الکترا می‌تونه ویلن خیلی خوبی باشه شخصیت جذابی که داره باعث محبوب شدن اون شده
9- خیلی خوب و متفاوت بود راستش بنظرم مارشن منهانتر شخصیت جالبی داره راستش اونجا که هنک هنشاو چشماش قرمز شده بود مارو آماده کرده در اون فصل یا فصل بعدی ما یک ویلن رو با قدرت و منابع زیاد داشته باشیم تا اینکه مارشن منهانتر رو دیدیم حرکت هوشمندانه ای زدن راستش کاملاً طبیعی بنظر اومد که مارشن منهانتر خودش از فضا اومده و خب اومده در یک سازمان تا حواسش به بیگانه های دیگه ای که میان باشه که قصد حمله به زمین رو نداشته باشن بنظرم کلا حظور مارشن خیلی هوشمندانه بود
8- خودم خیلی خوشحال شده بودم که کولسون زنده هست خیلی غافلگیری جالبی بود راستش بنظرم مأموران شیلد کلا بدون فیل کولسون یه چیزیش کم بود کلا از شیلد خیلی خوشم میاد :-)
7- مرگ پدر فلش خیلی احساسی بود و اینکه کسی که ماسک بر چهره داشت و زندانی شده بود یک تندرو بود رو میشد به راحتی حدس زد اما اون که پدر فلش از دنیای دیگه بود پیچش خیلی جذابی بود که بار احساسی خیلی خوبی داشت و البته بعضی جاها هم بهش کمک میکرد و براش مثل پدر بود خیلی خوب بود و داشت همون احساس رو حفظ می‌کرد و کرد تا آخر کار جی گریک رسید که بنظرم انگار دوباره پدرش رو از دست داد
6- پیچشی بود که به نوعی اون فصل سریال رو از مسخره بودن حتمی نجات داد یک تنش خیلی جذاب و جالب ایجاد کرد که توجه بیننده رو جلب کرد
5- راستش بنظرم پنگوئن که در سریال گاتهام حظور داشت یکی از بهترین ویلن ها بود خیلی خوب بود اونجا که نشون داد با فالکونه کار می‌کرده یک بار دیگه به ما نشون داد که پنگوئن‌ چقدر شخصیت باهوشی هست چون بازم تمام این داستان ها بخاطر به قدرت رسیدن خودش بود برای همین هم میگم که پنگوئن ویلن خیلی با پتانسیلی هست که میتونه داستان های خیلی جذابی رو رقم بزنه متأسفانه از صددرصد پتانسیلش استفاده نشده امیدوارم یک مقدار شخصیتش رو گسترش بدن
4- راستش در این پیچش خیلی غافلگیر کننده و جذاب بود از هر لحاظ خیلی جذاب بود و اونجا که به بدن یک شخص دیگه می‌ره خیلی پیچش خوبی بود به صورت کلی ویلن خوبی داشت من خوشم اومد
3- راستش مرگ مویرا باعث اتفاقات زیاد و مهمی در سریال ارو شد راستش دث استروک واقعاً به معنای واقعی کلمه دث استروک بود و یکی از ضربات سختی هم که وارد کرد کشتن مویرا بود راستش اونجا بود که ما به این رسیدیم که مویرا درسته اشتباهات زیادی کرد و کارهای بد زیادی کرده اما هنوز اون عشق نسبت به فرزندانش رو داره این خیلی پیچش قشنگی بود دوباره هم میگم که تأثیر خیلی زیادی برای ادامه سریال داشت اون خصومت بین الیور و اسلید که بر روی اون فصل خیلی تأثیر گذار بود و باعث گسترش و پیشرفت شخصیتی تیا شد
2- تقریباً همه چیزش رو گفتین در همین حد بگم که خیلی خوب بود
1- و میرسیم به گل سرسبد خیلی جالب بود هیچوقت فراموشش نمیکنم خیلی آخر داستان رو مهیج کرد و به نوعی برای بیننده خیلی دلهره آور بود اما چیزی که بنظرم خیلی خوب بود نشون دادن اون رقابت بین هایدرا و شیلد رو نشون میداد که چیزی هم بود که از هایدرا انتظار می‌رفت چون واقعاً همیشه از جایی که انتظار ندارن ضربه میزنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45