10 ابرشروری که بدترین اریجین (Origin) را دارند!

10 ابرشروری که بدترین اریجین (Origin) را دارند!

اینا مضحک ترین و غیر قابل باور ترین Origin شخصیت های خبیث در دنیای کمیک بوک هستند!

مقدمه: ابرشرورها (Supervillians) هم درست مثل سوپرهیروها معروف هستند به داشتن منشا یا origin. اریجین یعنی نحوه به دست آوردن نیروهای فوق بشری توسط یک انسان عادی و تبدیل شدن او به یک ابرقهرمان یا ابرشرور. گفته میشود یک اریجین خوب میتواند تضمین کننده موفقیت شخصیت کمیک بوکی باشد . این برای ابرشرورها خیلی مهم است چون باعث میشود ما انگیزه های آنها را برای خباثت کاملا درک کنیم. قبلا عمو مختار در این مقاله بدترین اریجین های ابرقهرمانان کمیک بوکی رو معرفی کرده بود. و من الان میخوام به بدترین های ابرخبیث ها بپردازم.

این مقاله از سایت watch mojo گرفته شده. توصیه میکنم حتما ویدئوی مربوط به این مقاله را در اینجا دانلود کنید.

 

10- پرچم شکن (Flag-Smasher)

 پرچم شکن (Flag Smasher)

«پرچم شکن» را میتوان مزخرف ترین دشمن «کاپیتان آمریکا» و یکی از بدترین خبیث های مارول دانست. اصلیتی سوئیسی دارد و اسم واقعی اش هست «کارل مورگنثا» (Karl Morgenthau) . پدرش یک دیپلمات بود که با پسرش به دور دنیا سفر میکرد. درسته در یک سری زمینه ها مهارت داشت ولی در برقراری ارتباط با دیگران همیشه مشکل داشت (چون تربیت باثباتی نداشت). وقتی 19 ساله بود پدرش در شورشی در سفارت "لاتوریا" (زادگاه «دکتر دووم») کشته شد. کارل پس از مرگ پدرش مصمم شد تمام کشورها رو نابود کند تا ملی گرایی (ناسیونالیسم) را از ریشه قطع کند! (چون به نظرش ملی گرایی دلیلی اصلی همه مشکلات بشریت است!!!).

عکس flag smasher

در واقع اعتقاد داشت باید مفهوم ملیت رو نابود کرد تا دیگر ملی گرایی وجود نداشته باشد! اسم خودش رو گذاشت Flag-Smasher و گروهی تروریستی به نام ULTIMATUM را تشکیل داد تا به هدفش برسد.

 

9- مهاجم رنگین کمانی (Rainbow Raider)

مهاجم رنگین کمانی (Rainbow Raider)

ایشون رو قبلا هم تو مقاله خبیث هایی که اسم بیخود دارند معرفی کرده بودیم (چون اسمش واقعا بیخوده!). تو این مقاله هم میاد چون اریجین بیخودی داره! پس میشه گفت «مهاجم رنگین کمانی» دبل کرده! اسم واقعی اش هست «روی جی. بیولو» (Roy G. Bivolo) و از دوران کودکی رویای این رو داشت که یک هنرمند بزرگ و مشهور بشه و همیشه دوست داشت به جای بازی کردن، نقاشی بکشه. اما متاسفانه دچار بیماری کوررنگی (colorblindness) بود و به خاطر تداخل رنگ که در آثارش وجود داشت بهش میگفتن که نقاشی هایش زشته .

دشمن بری الن

پدر او یک چشم پزشک بود و بهش قول داد که بهش کمک میکنه ولی مرد. منتهی قبل از مرگش به «روی» وسیله ای داد که خودش اختراعش کرده بود: عینکی که میتونست نورهای رنگین کمانی قوی ساطع کنه!

بنابراین روی که میخواست از اونایی که آثارش رو مسخره کرده بودند، انتقام بگیره، از اختراع باباش استفاده کرد و اسم خودش رو گذاشت "مهاجم رنگین کمانی"! واقعا مسخره است، نه؟ در هر حال ایشون از دشمنان نسبتا معروف «فلش» به شمار میاد.

 

8- کانگورو (Kangaroo)

کانگورو (Kangaroo)

این شخصیت رو قبلا تو این مقاله به عنوان یکی از بیخود ترین دشمنان مرد عنکبوتی معرفی کرده بودم . خیلی راحت میشه حدس زد این شخصیت اهل كجاست و چیكار میتونه بكنه! بله .. خودشه! ایشون استرالیایی هستند و میتونند جست و خیز كنند حالا به origin معركه (!) ایشان توجه فرمایید: «فرانك الیور» آنقدر در كنار كانگوروها زندگی كرده بود و حرکاتشون رو زیر نظر داشت و اونقدر مثل اونا غذا خورد كه قدرت پرش آنها را یاد گرفت او سپس یك بوكسور موفق شد!!!

اریجین کانگورو

(معلوم نیست چرا بوکس؟! بهتر نبود میرفت سراغ یه ورزش دیگه مثل پرش از مانع؟!). ولی فنون  غیر قانونی اش حین مسابقات باعث شد از كشورش اخراج و به آمریكا بیاد. بعدشم یه خلافكار شد و چند بار با اسپایدرمن جنگید!

 

7- مرد ده چشمی (Ten-Eyed Man)

 مرد ده چشمی (Ten-Eyed Man)

«فیلیپ ریردون» (Philip Reardon) یکی از سربازان آمریکا در جنگ ویتنام بود که به خاطر انفجار نارنجک دچار آسیب شد و یک ترکش بین دو چشم او جای گرفت. بعدشم از ارتش اخراج شد و به کشورش بازگشت و به عنوان مامور حراست یک انبار مشغول به کار شد. تا اینکه یک شب سارقین به اونجا دستبرد زدند و یک بمب هم کار گذاشتند. فیلیپ رو هم بیهوش کردند. ولی درست قبل از شروع انفجار بیدار شد. در این موقع بتمن از راه رسید و فیلیپ خیال کرد بتمن هم با دزدها در ارتباطه! در هر حال بمب منفجر شد و باعث شد کور بشه. بعدش رفت دکتر و ایشون فیبرهای چشمی او را به نوک انگشتانش منتقل کرد (!) تا بتونه از طریق انگشتانش ببینه!

مرد 10 چشمی

اسم خودش رو هم گذاشت «مرد 10 چشمی» تا بره و از بتمن انتقام بگیره! (به خاطر این اسمش 10 چشمی است چون تعداد انگشتان دو دست ده تاست دیگه!).

 

6- بیگ ویل (Big Wheel)

 بیگ ویل (Big Wheel)

این شخصیت خبیث را نیز قبلا در این مقاله به عنوان یکی از بیخود ترین دشمنان اسپایدرمن معرفی کرده بودم. چیز زیادی نمیشه درباره اش گفت. فقط اینكه اسمش  Jackson Weele هستش و یك تاجر اختلاس گر بود كه رفت پیش یکی از دشمنان قدیمی اسپایدرمن به نام «مخترع مخوف» (Terrible Tinkerer) تا براش یه دستگاه بسازه. ایشون هم براش یه چرخ خیلی بزرگ ساخت كه میشد بری داخلش و باهاش حركت كنی و همه چیز رو از پیش رو برداری!

چرخ بزرگ

بیگ ویل چند وقت پیش تصمیم گرفت یه ابرقهرمان باشه ولی فهمید كه به درد قهرمان شدن هم نمیخوره !

 

5- فلش معکوس (Reverse Flash)

فلش معکوس (Reverse Flash)

درسته که بعدا اریجین او را بارها عوض کردند ولی باید قبول کرد که اریجین اولیه «فلش معکوس» در دنیای کمیک واقعا بیخود بود (اتفاقا ما اولین حضور این شخصیت خبیث در دنیای کمیک را اینجا ترجمه کرده ایم). اسم واقعی اش هست «ایوبارد ثان» (Eobard Thawne) که اهل قرن بیست و پنجم بود. او یکی از لباس های «فلش» را در یک کپسول زمانی پیدا کرد. بعدشم انرژی درون لباس رو تقویت کرد و هر وقت لباس رو میپوشید میتونست سریع بدوه! رنگ لباس رو هم برعکس کرد و به جرم و جنایت پرداخت!

فلش معکوس

ولی معلوم شد در این کپسول مذکور یک بمب اتمی هم بوده که فعال شده بود! بعدش فلش به آینده رفت و جلوی انفجار رو گرفت و فلش معکوس رو شکست داد!

 

4- قاطی پاتی  (Crazy Quilt)

 قاطی پاتی  (Crazy Quilt)

این شخصیت رو همین چند روز پیش تو این مقاله معرفی کرده بودم چون لقب واقعا مسخره و ضایعی داره. اسم واقعی اش هست «پل دکر» (Paul Dekker) . یک نقاش مشهور بود که در عین حال تو کار جرم و جنایت هم بود! او در نقاشی های خودش سرنخ هایی درباره جنایت هایش باقی میذاشت! تا اینکه یکی از دستیارانش بهش خیانت کرد و به خاطر اصابت گلوله نابینا شد و به زندان رفت. در زندان در یک آزمایش شرکت کرد تا دوباره بینایی خودش رو به دست بیاره. آزمایش موفقیت آمیز بود ولی فقط رنگ های روشن رو میدید و همین باعث شد بزنه به سرش!

بعدشم دشمن بتمن و خانواده خفاشی شد. یک لباس چند تیکه و رنگارنگ بر تن میکرد و یک کلاه ویژه هم بر سر داشت که نورهای مختلف از خودش بیرون میفرستاد! این نورها قرار بود دشمنانش رو هیپنوتیزم کنند!

 

3- چیتا (Cheetah)

 چیتا (Cheetah)

«چیتا» یکی از دشمنان معروف «واندروومن» هستش که قبلا اینجا معرفی شده. منتهی اونی که معمولا شما میشناسید اسمش هست «باربارا آن مینورا» (Barbara Ann Minvera) که یک باستان شناس مغرور و تا حدی دیوانه بود که برای یافتن راهی برای عمر جاودانه رهسپار آفریقا شد و در آنجا با قبیله ای آشنا شد و در نهایت گرفتار نفرینی گردید که طبق آن باید به موجودی چیتا مانند تبدیل میشد . خب این اریجینش بد نیست انصافا ولی قبل از او یک چیتای دیگر هم بوده به نام «پرسیلا ریچ» (Priscilla Rich). ایشون در حقیقت اولین چیتای کمیک های Wonder Woman به حساب میاد و اریجین مسخره ای داره: یک دختر اشرافی و ثروتمند که از عقده حقارت و اختلال تجزیه هویت در رنج بود و خودش رو بیخودی مهم میدونست. تا اینکه خیلی به واندروومن حسودی کرد و رفت تو اتاقش و نشست جلوی آیینه و زنی رو دید که لباس چیتا پوشیده! بنابراین متقاعد شد که هویت چیتا رو برای خودش انتخاب کنه!!!

چیتا زن شگفت انگیز

یک لباس چیتایی هم پوشید و دست به جرم و جنایت زد و شد دشمن واندروومن!!!

 

2- سوپرمن ترکیبی (Composite Superman)

سوپرمن ترکیبی (Composite Superman)

«جوزف میچ» (Joseph Meach) برای اینکه به شهرت دست پیدا کنه یه فکری به سرش زد: یه سطل آب گذاشت تو خیابون و بعد از بالای ساختمون خواست شیرجه بزنه توش!!! ولی سوپرمن فهمید و اومد و گرفتش و نصیحتش کرد و بهش گفت: برادر من، نکن از این کارا. میچ خطر داره، خطر!

(حالا شایدم دقیقا این جملات رو بهش نگفت ولی محتواش همینی بود که گفتم!). بعدشم بهش پیشنهاد کرد که سرایدار موزه سوپرمن بشه! ولی نمیدونم چرا میچ هنوزم سوپرمن رو مقصر میدونست! بعدش یه شب رعد و برق بهش زد و فهمید که قدرت های سوپرمن و «بتمن» (و برخی دیگر از قهرمانان دی سی) رو هم داره!!!!!!!!!!! چون تو موزه مجسمه قهرمانان شهر بود و وقتی رعد و برق بهش خورد قدرت هاشون بهش منتقل کرد !

سوپرمن کامپوزیت

جل الخالق! واقعا با خودشون چی فکر میکردند؟!!!

 

1- ماتادور (Matador)

 ماتادور (Matador)

مسخره ترین خبیث مارول که البته دشمن «بی باک» (Daredevil) به شمار میاد. اسم واقعیش هست «مانوئل الوگانتو» (Manuel Eloganto) و همانطور که از اسمش معلومه یک گاوباز اهل اسپانیا میباشد! او آنقدر نسبت به گاوهای بدبخت بیرحمی نشون داد که مردم ازش متنفر شدند. تا اینکه در یکی از نمایش های شورش به پا شد و یک گاو دیگر ناگهان وارد محوطه شد و بهش ضربه زد و باعث شد شرمنده و خجالت زده بشه.

گاو بازی

بعدشم اومد آمریکا و از مهارت های گاو بازی (!) خودش استفاده کرد تا بانک بزنه و این جور کارا!

  

مهدی ترابی مهربانی

منبع: Watchmojo

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند 

 10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-03-26 12:43
لطفا اگه اشتباه تایپی تو مقاله میبینید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
maximum spidey
#2 maximum spidey 1397-03-26 12:50
سلام و عرض خسته نباشید به اقای ترابی...
مقالتون پرفکت و بی نقص بود واقعا این سری که عنوانینی مثل بدترین اریجین یا بدترین قدرت هارو کار کردید خیلی عالی بودن و در عین حال که جنبه ی فان دارند به این نکته هم اشاره کردید که دنیای کمیک فقط به "بهترین کمیک یا بهترین کرکتر" ختم نمیشه بلکه همچین افتضاح هایی نیز وجود دارند!
درمورد گزینه ها که نظر خاصی نمیشه داد به جز اینکه یکی از یکی بدترن!
واقعا مغز نویسنده دیگه ته کشیده مخصوصا ماتادور و سوپرمن ترکیبی...
از شما ممنونم که همه جور مقاله ای رو کار کردید و به بهترین شکل هم انها رو نوشتید...
با تشکر
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#3 AliReza.Ta 1397-03-26 12:53
یه مقاله ی عالیه دیگه واقعا عالی بود واقعا بعضی نویسنده ها با چه عقلی اینارو خلق میکنن والا حتی بچه های کوچیک هم میفهمن که بعضی اریجینا چقدر مسخرس. ولی بازم به چاپ رسیدن
نقل قول کردن
Cap_zeito
#4 Cap_zeito 1397-03-26 12:54
استاد مقاله عالی بود.به نظرم اگه رتبه بندی ویلن ها در دنیای سینما یا MCU رو بنویسید هم مقاله جالبی از آب در میاد.
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#5 ilia_comic_khoon 1397-03-26 13:02
مقاله خیلی قشنگی بود و خواهد بود.از سری مقالات بدترین ها خوشم میاد.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-03-26 13:19
عجب مقاله ای ! عالی بود...
سوپرمن ترکیبی دیگه چیه ؟؟!! :o
Origin اولیه Reverse Flash واقعا افتضاحه ! به نظر من اون از همه گزینه ها بد تره !! یعنی با توجه به شخصیتی که داره همچین Origin ئی خیلی آزار دهنده هست !

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Morlan
#7 Morlan 1397-03-26 13:42
مثل همیشه عالی واقعا آقای ترابی ما خیلی خوش شانسیم که کسی مثل شما را داریم.
میخواستم ازتون تشکر کنم کمیک جنگ داخلی را تو سایت فانتزی کمیک پیدا کردم ممنون
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-03-26 14:03
به نقل از Cap_zeito:
به نظرم اگه رتبه بندی ویلن ها در دنیای سینما یا MCU رو بنویسید هم مقاله جالبی از آب در میاد.

قبلا تو سایت نوشته شده
20 خبیث برتر تاریخ سینما
رتبه بندی ویلن های mcu
دوستان زحمت بکشن لینکشون رو بدن به این اقا
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-03-26 14:04
به نقل از Morlan:

میخواستم ازتون تشکر کنم کمیک جنگ داخلی را تو سایت فانتزی کمیک پیدا کردم ممنون

خواهش میکنم
نقل قول کردن
maximum spidey
#10 maximum spidey 1397-03-26 14:08
خب همونطور که در مقدمه ی مقاله گفته شد اریجین هر کرکتر (چه سوپر هیرو و چه ویلین) باعث محبوبیت اونا میشه...
اما مسئله اینه که چطور نحوه ی خلق شدن یه کرکتر باعث محبوبیتش میشه؟
برای پاسخ به این سوال میشه اینطور جواب داد که اگر ما بخواهیم پایه ی کلی یک شخصیت رو درنظر داشته باشیم که در ادامه شخصیت پردازی و انگیزه ی خباثت یا قهرمانی اش رو بر اساس اون شکل میدن، درواقعا origin اون کرکتر هست؛
شما یک ساختمان رو در نظر داشته باشید... اگر اون ساختمان از پایه بد ساخته بشه و خوب روش کار نکنن و بهش اهمیت ندن، کاملا مشخصه که در ادامه ساختمان خیلی بدی ساخته میشه که از هر نظر دارای ایراده. چون تمامی طبقات و در نهایت کل ساختمان بر روی ان پایه بنا شده.
اریجین شخصیت هم حکم همان پایه ساختمان را دارد، کرکتری مثل اسپایدرمن در دنیای کمیک خلق شد که انچنان پایه ای استوار از همان ابتدا برایش ساخته شد که در ادامه بهترین شخصیت پردازی ، بهترین انگیزه برای قهرمانی ، همذات پنداری با شخصیت و همه و همه ی ویژگی های عالی را که یک سوپرهیرو میتواند داشته باشد را در او شاهد بودیم...
شخصیت هایی نیز مانند ریورس فلش خوش شانس بودند چون خود نویسنده ها میدونستند که بدترین اشتباه رو مرتکب شدند، یعنی خلق اریجین دارای ایراد...
پس برای همین اریجینش را مدام تغییر دادند تا مانند سایر شخصیت هایی که اقای ترابی در این مقالشون انها رو مورد بررسی قرار دادند به دست فراموشی سپرده نشوند...
حداقل تا الان، من خودم که به شخصه اولین بار بود اسم سوپرمن ترکیبی یا ماتادور به گوشم خورده بود!
چی میشد اگر کمی بیشتر وقت میگذاشتن یا بیشتر روی اریجینشون کار میکردند...
در هر حال ممنونم از اقای ترابی که مثل همیشه مقاله ای رو نوشتند تا اطلاعات جدیدی از دنیای کمیک نسیبمون بشه .
خسته نباشید، خداقوت...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-03-26 14:46
به نقل از mtm:
به نقل از Cap_zeito:
به نظرم اگه رتبه بندی ویلن ها در دنیای سینما یا MCU رو بنویسید هم مقاله جالبی از آب در میاد.

قبلا تو سایت نوشته شده
20 خبیث برتر تاریخ سینما
رتبه بندی ویلن های mcu
دوستان زحمت بکشن لینکشون رو بدن به این اقا


spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
brg_1214
#12 brg_1214 1397-03-26 15:20
خسته نباشید ، مثل همیشه عالی... به شخصه از سری مقالات بهترین ها/بدترین ها خیلی خوشم میاد ، بسیار fun و جذاب هستند. همشون بد بودن ولی آخه سوپرمن ترکیبی؟!
نقل قول کردن
maximum spidey
#13 maximum spidey 1397-03-26 16:29
اقای ترابی الان که درمورد مقاله ی "بدترین ها" کار میکنید...
عنوان "بدترین کاستوم های دنیای کمیک" هم عنوان جالبی به نظر میاد.
به نظرتون میشه که در حد یک مقاله دربیاد؟
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-03-26 17:33
به نقل از maximum spidey:
اقای ترابی الان که درمورد مقاله ی "بدترین ها" کار میکنید...
عنوان "بدترین کاستوم های دنیای کمیک" هم عنوان جالبی به نظر میاد.
به نظرتون میشه که در حد یک مقاله دربیاد؟

ایده خوبیه ولی متاسفانه باید تو همچین مقاله ای چند تا کاستوم زنانه هم کار بشه که قطعا برامون شر میشه!
عکسا رو هم که نمیشه سانسور کرد چون اصلا چه معنی داره مقاله درباره کاستوم باشه و عکسش سانسور بشه؟!!
نقل قول کردن
Hashem.egz
#15 Hashem.egz 1397-03-26 17:39
خدایی من از پرچم شکن خوشم اومد... مخصوصا گرزش :lol:
طراحی های کمیکای قدیمی هم خیلی مضخرف بودنا :-|
حالا شاید زمان خودشون شاخ بودن
راستی اقای ترابی ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Capitan strange
#16 Capitan strange 1397-03-26 17:46
استاد واقعا مقاله فوقالعاده بود. واقعا به نظر من از همه ضایع تر ماتادور بود :lol: انقدر ضایع بود که استاد نخواست خودش رو برای این شخصیت مسخره خسته کنه و کمتر از همه براش توضیحات نوشت.
راستی این اولین کامنت من تو سایته از خوشحالی دارم بال درمیارم :D
نقل قول کردن
maximum spidey
#17 maximum spidey 1397-03-26 18:22
به نقل از mtm:
به نقل از maximum spidey:
اقای ترابی الان که درمورد مقاله ی "بدترین ها" کار میکنید...
عنوان "بدترین کاستوم های دنیای کمیک" هم عنوان جالبی به نظر میاد.
به نظرتون میشه که در حد یک مقاله دربیاد؟

ایده خوبیه ولی متاسفانه باید تو همچین مقاله ای چند تا کاستوم زنانه هم کار بشه که قطعا برامون شر میشه!
عکسا رو هم که نمیشه سانسور کرد چون اصلا چه معنی داره مقاله درباره کاستوم باشه و عکسش سانسور بشه؟!!

اخ راست میگید حواسم نبود به قضیه ی سانسور :-*
حیف شد ولی خدایی توی این چند هفته سنگ تموم گذاشتید یعنی به معنی واقعی کلمه ترکوندید با مقاله هاتون.
با تشکر
نقل قول کردن
Mdh
#18 Mdh 1397-03-26 20:47
ممنون بابت مقاله...
اریجین خیلی تو تاثیر گذاری شخصیت و ماجراهاش مهمه...
انگیزه هاش رو تعریف میکنه...اهدافش رو...
اما وقتی اریجین مسخره ای داشته باشه، حتی اگه بزرگترین تهدید هم باشه داستانش خیلی تاثیرگذار نمیشه و چندان به دل نمیشینه...

تو دنیای سینما هم خیلی دیدیم...(چه به صورت اوریجنال چه اقتباس...) و مثالاش نیازی به معرفی نداره... ;-)


ولی ثور تو دی سی هم خیلی موثر بوده ها... :lol:
فلش؟ رعد و برق و مواد شیمیایی...
سوپرمن ترکیبی؟ رعد و برق و مجسمه قهرمانان (!)
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1397-03-26 21:28
همین الان داشتم کارتون جدید بتمن رو تحت عنوان batman: gotham by gasligth رو میدیدم
تا اون یک سوم نهایی خیلی خوب بود
ضمن اینکه من از فضاهای اینجوری خوشم میاد
و از کمیکش هم خوشم اومده بود
ولی اخرش که معلوم میشه کی جک قصاب (قاتل زتان خیابانی) هستش واقعا گند میخوره به همه چیز
هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
..
.
.
جک قصاب هست: کمیسر گوردون!


:o :eek: :o

واقعا از این حرکت نا به جا ناراحت شدم
نفهمیدم چرا این کار رو کردن
با خودم میگفتم بعد از مدتی دارم یه انیمیشن خوب از دی سی میبینم که یهو اینجوری حالم رو گرفتن
دیگه دقایق بعدی رو نیگا نکردم از عصبانیت
نقل قول کردن
Youngie
#20 Youngie 1397-03-26 22:01
به نقل از mtm:
همین الان داشتم کارتون جدید بتمن رو تحت عنوان batman: gotham by gasligth رو میدیدم
تا اون یک سوم نهایی خیلی خوب بود
ضمن اینکه من از فضاهای اینجوری خوشم میاد
و از کمیکش هم خوشم اومده بود
ولی اخرش که معلوم میشه کی جک قصاب (قاتل زتان خیابانی) هستش واقعا گند میخوره به همه چیز
هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
..
.
.
جک قصاب هست: کمیسر گوردون!


:o :eek: :o

واقعا از این حرکت نا به جا ناراحت شدم
نفهمیدم چرا این کار رو کردن
با خودم میگفتم بعد از مدتی دارم یه انیمیشن خوب از دی سی میبینم که یهو اینجوری حالم رو گرفتن
دیگه دقایق بعدی رو نیگا نکردم از عصبانیت

دی سی تو انیمیشن خوب بود که اونم سالهاست اثر خوبی بیرون نداده
اون از بتگرل که تو کارتون شوخی مرگبار گند زدن بهش اینم از باباش
نمیفهمم چرا دی سی این کارا میکنه
شایدم تصور میکنه صرف اینکه فقط درجه r بسازه و دو تا صحنه خشن و لختی و جنسی بزاره توش کفایت میکنه
البته احتمالا برای بعضی دسی فنای سطحی نگر همینا کافیه تا بهش لقب شاهکار بدن :-*
نقل قول کردن
Mdh
#21 Mdh 1397-03-26 22:41
به نقل از mtm:
همین الان داشتم کارتون جدید بتمن رو تحت عنوان batman: gotham by gasligth رو میدیدم
تا اون یک سوم نهایی خیلی خوب بود
ضمن اینکه من از فضاهای اینجوری خوشم میاد
و از کمیکش هم خوشم اومده بود
ولی اخرش که معلوم میشه کی جک قصاب (قاتل زتان خیابانی) هستش واقعا گند میخوره به همه چیز
هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
..
.
.
جک قصاب هست: کمیسر گوردون!


:o :eek: :o

واقعا از این حرکت نا به جا ناراحت شدم
نفهمیدم چرا این کار رو کردن
با خودم میگفتم بعد از مدتی دارم یه انیمیشن خوب از دی سی میبینم که یهو اینجوری حالم رو گرفتن
دیگه دقایق بعدی رو نیگا نکردم از عصبانیت

من همینطوری انیمیشن رو داشتم خلاصه وار نگاه میکردم و وقتی رسیدم به اونجا که بتمن میره خونه کمیسر و ملاقات با همسرش پیش میاد، چند لحظه هنگ همینطوری نگاه کردم و زدم جلو صحنه سوختن گوردون رو دیدم، بیخیال شدم پاک اش کردم...
داستان کلی دستم اومد ولی خب...اعصابم خورد شد...
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#22 mehrdad_hnr 1397-03-27 09:39
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم
نقل قول کردن
maximum spidey
#23 maximum spidey 1397-03-27 10:38
به نقل از mtm:
همین الان داشتم کارتون جدید بتمن رو تحت عنوان batman: gotham by gasligth رو میدیدم
تا اون یک سوم نهایی خیلی خوب بود
ضمن اینکه من از فضاهای اینجوری خوشم میاد
و از کمیکش هم خوشم اومده بود
ولی اخرش که معلوم میشه کی جک قصاب (قاتل زتان خیابانی) هستش واقعا گند میخوره به همه چیز
هشدار اسپویل
.
.
.
.
.
..
.
.
جک قصاب هست: کمیسر گوردون!


:o :eek: :o

واقعا از این حرکت نا به جا ناراحت شدم
نفهمیدم چرا این کار رو کردن
با خودم میگفتم بعد از مدتی دارم یه انیمیشن خوب از دی سی میبینم که یهو اینجوری حالم رو گرفتن
دیگه دقایق بعدی رو نیگا نکردم از عصبانیت

والا من هنوز ننشستم این انیمیشنو ببینم، ولی انیمه ی بتمن نینجا رو که دیدم خیلی ازش بدم اومد...
اصلا نتونستم که ازش خوشم بیاد یعنی شاید اگر "انیمه" نبود و بجاش "انیمیشن" بود یکم بهتر میشد ولی اخه بازم ایراد داشت...
ایده ی خیلی ناب و بکری بود ولی ازدست رفت مثلا بت فمیلی واقعا هیچ نقش خاصی نداشتن و فقط ما ظاهر انیمه ایشون رو دیدیم...
انشاالله که سفر به دنیای عنکبوتی میترکونه
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1397-03-27 10:51
به نقل از mehrdad_hnr:
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم

نقد خوبه ولی اولا این لیست مال من نیست. من لینک ویدئو رو هم براتون گذاشتم و گفتم که از watchmojo این مطلب رو انتخاب کردم
درباره نظرتون هم باید بگم کاملا مخالفم این که آدمی برای مقابله با ملی گرایی دست به اسلحه ببره و به تروریسم ببره خودش گناه بزرگتریه. پس دیپلماسی چه کاره است؟ ضمن اینکه من مخالفم که ملی گرایی چیز بدیه و ریشه مشکلاته. اصلا مگه میشه کسی بدون رگ و ریسه خودش احساس هویت کنه. چیزی که بده ملی گرایی افراطی هستش که میتونه موجب مشکلاتی بشه
نقل قول کردن
spiderpunisher
#25 spiderpunisher 1397-03-27 14:11
به نقل از mtm:
به نقل از mehrdad_hnr:
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم

نقد خوبه ولی اولا این لیست مال من نیست. من لینک ویدئو رو هم براتون گذاشتم و گفتم که از watchmojo این مطلب رو انتخاب کردم
درباره نظرتون هم باید بگم کاملا مخالفم این که آدمی برای مقابله با ملی گرایی دست به اسلحه ببره و به تروریسم ببره خودش گناه بزرگتریه. پس دیپلماسی چه کاره است؟ ضمن اینکه من مخالفم که ملی گرایی چیز بدیه و ریشه مشکلاته. اصلا مگه میشه کسی بدون رگ و ریسه خودش احساس هویت کنه. چیزی که بده ملی گرایی افراطی هستش که میتونه موجب مشکلاتی بشه

الآن بدخواها میان میگن اینا سیاسی حرف میزنن و از این چرت و پرت ها که بیماری شدید روانیت رو میرسونه :sad:
مقاله خوبی بود و به گفته خودتون یه مقاله ضایعات دیگه مونده :lol:
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#26 mehrdad_hnr 1397-03-27 16:01
به نقل از mtm:
به نقل از mehrdad_hnr:
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم

نقد خوبه ولی اولا این لیست مال من نیست. من لینک ویدئو رو هم براتون گذاشتم و گفتم که از watchmojo این مطلب رو انتخاب کردم
درباره نظرتون هم باید بگم کاملا مخالفم این که آدمی برای مقابله با ملی گرایی دست به اسلحه ببره و به تروریسم ببره خودش گناه بزرگتریه. پس دیپلماسی چه کاره است؟ ضمن اینکه من مخالفم که ملی گرایی چیز بدیه و ریشه مشکلاته. اصلا مگه میشه کسی بدون رگ و ریسه خودش احساس هویت کنه. چیزی که بده ملی گرایی افراطی هستش که میتونه موجب مشکلاتی بشه

خوب ما هیچ شکی نداریم که اختلافات بشر از چیزهایی امثال مذهب، ملی گرایی ، زبان و گویش ، رنگ پوست و نژاد نشعت میگیره الان یک شخصیت ابر شرور مثل:
ماندرین میخواد مذهب خودشا توی دنیا به برتری برسونه
یکی مثل رد اسکال میخواد نژادشا توی دنیا برتر نشون بده
یکی مثل ویکتور وان دووم میخواد کشورشا(لاتوریا) توی دنیا برتر نشون بده.
یکی مثل کیلمانگر میخواد رنگ پوست خودشا برتر کنه
ولی حالا با یه ابر شرور جدید آشنا شدیم که قصد داره یکی از این ها یعنی ملی گرایی و از بین ببره تا هم شرارت هایی که از ملی گرایی میاد نابود بشه بخاطر این کارش میخواد همه کشور هارو نابود کنه خب این به نظر بی منطقی میاد ولی مگه ویلن ها منطق دارند اون ها واسه یه هدف بزرگ تر نابود میکنند و به پیش میرند تا به هدف و رستگاری بزرگتر دست پیدا کنند مثل ثانوس که نیمی از موجودات دنیا رو نابود کرد تا نیمه دیگش به رستگاری برسه نظر من و بخواید شرور بدی نیست حتی به عقیده من لیاقت این که 10 دشمن برتر کپ هم حضور داشته باشه داشت اما خوب مطمعنا داستان های خوبی ازش نوشته نشده
نقل قول کردن
Youngie
#27 Youngie 1397-03-27 17:42
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
به نقل از mehrdad_hnr:
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم

نقد خوبه ولی اولا این لیست مال من نیست. من لینک ویدئو رو هم براتون گذاشتم و گفتم که از watchmojo این مطلب رو انتخاب کردم
درباره نظرتون هم باید بگم کاملا مخالفم این که آدمی برای مقابله با ملی گرایی دست به اسلحه ببره و به تروریسم ببره خودش گناه بزرگتریه. پس دیپلماسی چه کاره است؟ ضمن اینکه من مخالفم که ملی گرایی چیز بدیه و ریشه مشکلاته. اصلا مگه میشه کسی بدون رگ و ریسه خودش احساس هویت کنه. چیزی که بده ملی گرایی افراطی هستش که میتونه موجب مشکلاتی بشه

خوب ما هیچ شکی نداریم که اختلافات بشر از چیزهایی امثال مذهب، ملی گرایی ، زبان و گویش ، رنگ پوست و نژاد نشعت میگیره الان یک شخصیت ابر شرور مثل:
ماندرین میخواد مذهب خودشا توی دنیا به برتری برسونه
یکی مثل رد اسکال میخواد نژادشا توی دنیا برتر نشون بده
یکی مثل ویکتور وان دووم میخواد کشورشا(لاتوریا) توی دنیا برتر نشون بده.
یکی مثل کیلمانگر میخواد رنگ پوست خودشا برتر کنه
ولی حالا با یه ابر شرور جدید آشنا شدیم که قصد داره یکی از این ها یعنی ملی گرایی و از بین ببره تا هم شرارت هایی که از ملی گرایی میاد نابود بشه بخاطر این کارش میخواد همه کشور هارو نابود کنه خب این به نظر بی منطقی میاد ولی مگه ویلن ها منطق دارند اون ها واسه یه هدف بزرگ تر نابود میکنند و به پیش میرند تا به هدف و رستگاری بزرگتر دست پیدا کنند مثل ثانوس که نیمی از موجودات دنیا رو نابود کرد تا نیمه دیگش به رستگاری برسه نظر من و بخواید شرور بدی نیست حتی به عقیده من لیاقت این که 10 دشمن برتر کپ هم حضور داشته باشه داشت اما خوب مطمعنا داستان های خوبی ازش نوشته نشده

اونی که لیست رو درست کرده حتما اشراف کامل به شخصیتش داشته که گفته ویلن بیخودیه
ولی اگه شما نظرش رو قبول نداری پس باید بری شما هم کامل چند تا داستان ازش بخونی و نظر بدی
به نظرم شما با همین چند خط که نمیتونی تشخیص بدی انگیزه اش چطوره (البته اگر نظر نویسنده رو قبول نداری)
متوجه حرفم میشی؟
نقل قول کردن
Marc Spector
#28 Marc Spector 1397-03-27 18:00
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
به نقل از mehrdad_hnr:
خسته نباشید آقای ترابی فقط اگه اشکالی نداره بعد از مدت ها یه نقد کوچیک از کارتون دارم.
10 مورد با همشون موافقم بجز شماره 10 با وجود اینکه اصلا از این شخصیت آشنایی ندارم اما با خوندن سرگذشتش واقعا نمیدونم چجوری این شخصیت باید توی لیستتون قرار بگیره
من از همه چیزش خوشم اومد به نظرم حتی دشمن فوقالعاده ای هم واسه کاپ میتونه باشه اسمش که پرچم شکنه از هر جهت به شخصیتش میخوره حتی اعتقاداتش کسی که از ملی گرایی ضربه خیلی بدی خورده و تا حدود خیلی زیادی هم راست میگه ملی گرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات بشری که جلوی صلح همگانیا میگیره خوب میشه گفت اون میخواد کمک کنه در این قضیه احتمالا اصلا داستان خوبی ازش نوشته نشده که شما اینطوری دربارش قضاوت میکنید با این حال امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم منتظر مقاله بهترین اوریجین هم هستیم

نقد خوبه ولی اولا این لیست مال من نیست. من لینک ویدئو رو هم براتون گذاشتم و گفتم که از watchmojo این مطلب رو انتخاب کردم
درباره نظرتون هم باید بگم کاملا مخالفم این که آدمی برای مقابله با ملی گرایی دست به اسلحه ببره و به تروریسم ببره خودش گناه بزرگتریه. پس دیپلماسی چه کاره است؟ ضمن اینکه من مخالفم که ملی گرایی چیز بدیه و ریشه مشکلاته. اصلا مگه میشه کسی بدون رگ و ریسه خودش احساس هویت کنه. چیزی که بده ملی گرایی افراطی هستش که میتونه موجب مشکلاتی بشه

خوب ما هیچ شکی نداریم که اختلافات بشر از چیزهایی امثال مذهب، ملی گرایی ، زبان و گویش ، رنگ پوست و نژاد نشعت میگیره الان یک شخصیت ابر شرور مثل:
ماندرین میخواد مذهب خودشا توی دنیا به برتری برسونه
یکی مثل رد اسکال میخواد نژادشا توی دنیا برتر نشون بده
یکی مثل ویکتور وان دووم میخواد کشورشا(لاتوریا) توی دنیا برتر نشون بده.
یکی مثل کیلمانگر میخواد رنگ پوست خودشا برتر کنه
ولی حالا با یه ابر شرور جدید آشنا شدیم که قصد داره یکی از این ها یعنی ملی گرایی و از بین ببره تا هم شرارت هایی که از ملی گرایی میاد نابود بشه بخاطر این کارش میخواد همه کشور هارو نابود کنه خب این به نظر بی منطقی میاد ولی مگه ویلن ها منطق دارند اون ها واسه یه هدف بزرگ تر نابود میکنند و به پیش میرند تا به هدف و رستگاری بزرگتر دست پیدا کنند مثل ثانوس که نیمی از موجودات دنیا رو نابود کرد تا نیمه دیگش به رستگاری برسه نظر من و بخواید شرور بدی نیست حتی به عقیده من لیاقت این که 10 دشمن برتر کپ هم حضور داشته باشه داشت اما خوب مطمعنا داستان های خوبی ازش نوشته نشده

هم حرف استاد رو قبول دارم راجع به دست به اسلحه بردن و هم حرف شمارو، در واقع اریجینش مشکل خاصی نداره اون دست به اسلحه بردنش در مرحله بعد از اریجین قرار داره.البته ممکن هست به این خاطر در این مقاله قرار گرفته که اریجینش به عمل و فعلش نمیخوره،یعنی یه شخصی با همچین پیشینه ای احتمالا باید فعال مدنی،صلح طلبی،چیزی بشه نه تروریست.
نقل قول کردن
maximum spidey
#29 maximum spidey 1397-03-27 20:56
اقای ترابی ببخشید بابت اسپم...
من مدتیه دارم مقالات قدیمی سایت رو دوباره میخونم یکجا دیدم که درمورد ماد لباس اسپایدرمن برای بازی GTA IV یک مقاله رو کار کرده بودید...
میخواستم ازتون بپرسم برای نسخه ی بعدی و پرطرفدار این بازی یعنی GTA V برنامه ی خاصی ندارید؟
اخه واقعا ماد ها و اسکریپت های فوق العاده جالب و باحالی از کرکتر های کمیک بوکی درست شده...
باز هم ببخشید برای اسپم نمیدونستم کجا نظرمو بگم.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#30 spiderpunisher 1397-03-28 18:08
به نقل از maximum spidey:
اقای ترابی ببخشید بابت اسپم...
من مدتیه دارم مقالات قدیمی سایت رو دوباره میخونم یکجا دیدم که درمورد ماد لباس اسپایدرمن برای بازی GTA IV یک مقاله رو کار کرده بودید...
میخواستم ازتون بپرسم برای نسخه ی بعدی و پرطرفدار این بازی یعنی GTA V برنامه ی خاصی ندارید؟
اخه واقعا ماد ها و اسکریپت های فوق العاده جالب و باحالی از کرکتر های کمیک بوکی درست شده...
باز هم ببخشید برای اسپم نمیدونستم کجا نظرمو بگم.

آقا برو یه سرچ بزن تو سایت های مربوط به GTA V پیدا میکنی. من خودم رو کنسول دارم ولی شما برو بگرد پیدا میکنی.
نقل قول کردن
maximum spidey
#31 maximum spidey 1397-03-30 16:15
به نقل از spiderpunisher:
به نقل از maximum spidey:
اقای ترابی ببخشید بابت اسپم...
من مدتیه دارم مقالات قدیمی سایت رو دوباره میخونم یکجا دیدم که درمورد ماد لباس اسپایدرمن برای بازی GTA IV یک مقاله رو کار کرده بودید...
میخواستم ازتون بپرسم برای نسخه ی بعدی و پرطرفدار این بازی یعنی GTA V برنامه ی خاصی ندارید؟
اخه واقعا ماد ها و اسکریپت های فوق العاده جالب و باحالی از کرکتر های کمیک بوکی درست شده...
باز هم ببخشید برای اسپم نمیدونستم کجا نظرمو بگم.

آقا برو یه سرچ بزن تو سایت های مربوط به GTA V پیدا میکنی. من خودم رو کنسول دارم ولی شما برو بگرد پیدا میکنی.

ممنون دوست عزیز که جواب دادی ولی من که نگفتم برای خودم میخوام!
به صورت کلی گفتم چون قبلا مقاله ای درموردش کار شده بود...
باز هم متشکرم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#32 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 16:20
عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید