15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری "اونجرز: پایان بازی" و حضور شخصیت "کاپیتان آمریکا" در این فیلم دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: از سال 1941 که شخصیت کاپیتان آمریکا خلق شد او همواره سمبل میهن پرستی بوده است. گفته میشه خالقین او یعنی «جو سایمون» و «جک کربی» با خلق این شخصیت میخواستن به دولت آمریکا گوشزد کنند که چرا به طور فعالانه ای در جنگ جهانی دوم شرکت ندارد. ضمنا برای اینکه خیلی سریع بفهمید این شخصیت چه آرمان هایی دارد میتونید خیلی راحت از روی لباسی که میپوشد متوجه بشید! در واقع لباس او همان پرچم کشور آمریکاست! ولی همین لباس نمادین در طول سالها تغییرات زیادی داشته (به خصوص در دنیای سینما و انیمیشن). من در این مقاله سعی میکنم 15 لباس برتر کاپیتان آمریکا را به شما معرفی و رتبه بندی کنم.

 

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت کاپیتان آمریکا این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

15- لباس Exoskeleton

 لباس Exoskeleton

در شماره 438 از کمیک کاپیتان آمریکا که سال 1995 منتشر شد دیدیم که سرم ابرسرباز از بدن او خارج و در نتیجه یه جورایی فلج شده! ولی استیو آدمی نبود که زمین گیر بشه. بنابراین «تونی استارک» برایش لباسی ساخت که او را قادر میساخت حرکت و حتی مبارزه کنه. راستش رو بخواهید این لباس چندان به مذاق هواداران خوش نیامد. خوشبختانه این لباس و قضیه فلج شدن کاپیتان آمریکا فقط برای چند شماره دوام داشت!

 

14- لباس کاپیتان آمریکا در فیلم "اونجرز"

لباس کاپیتان آمریکا

«جاس ویدون» و مارول برای فیلم اونجرز سعی کردن از مدلی مدرن برای لباس Cap استفاده کنند ولی راستش زیاد موفق نبودند (به همین خاطر این لباس در این رتبه قرار داره!). در کل کلاه کاپیتان آمریکا موقع صحنه های اکشن زیاد جالب به نظر نمیرسید ولی بقیه بخش ها نسبتا قابل قبول بودند. رنگ ها بزرگ و روشن بودند ولی در عین حال باعث میشدند که لباس کاپیتان آمریکا نه به آن صورت مدرن باشه و نه خیلی کلاسیک! دستکش ها و چکمه ها جوری بودند که انگار وزن خاصی نداشتند . جزئیات زائدی هم داشت! ضمن اینکه جایی نداشت برای اینکه کاپیتان آمریکا سپرش رو قرار بده. در کل نمیشه این لباس رو یکی از نقاط قوت این فیلم برشمرد!

 

13- لباس دنیای مانگایی

 لباس دنیای مانگایی

از این لباس سال 2002 و در کمیک Marvel Mangaverse: New Dawn رونمایی شد. یک مقدار نسبت به اون لباس Exoskeleton بهتر شده ولی هنوز یه حالت لباس بازیکنان فوتبال آمریکایی داره. ضمن اینکه بین Retro و مدرن گیر کرده و معلوم نیست چیه! اون نوارهایی که اغلب اوقات روی لباس میبینیم هم وجود ندارند. بخش نیم تنه لباس جوریه که انگار داره سر کاپیتان آمریکا رو قورت میده! ضمن اینکه اون عینک ها خیلی بیربط هستن.

 

12- لباس سامانتا ویلسون

 لباس سامانتا ویلسون

«سامانتا ویلسون» (Samantha Wilson) در دنیای شماره 65 مارول زندگی میکنه، یعنی همون جایی که شخصیت معروف «گوئن عنکبوتی» هم هست (البته به اندازه گوئن عنکبوتی محبوب نشده). او کاپیتان آمریکایی دنیای خودشه و در دهه 40 میلادی در پروژه "حیات مجدد" (rebirth) شرکت کرد و سرم ابرانسان بهش تزریق شد (جالبه که در این دنیا سه سرباز دیگر به نام های استیو راجرز، «عیسی بردلی» و «باکی بارنز» هم میخواستند در این پروژه شرکت کنند ولی سامانتا تنها کسی بود که در نهایت یک ابرسرباز شد!). در هر حال، این لباس خیلی از لباس کاپیتان آمریکا در فیلم "نخستین انتقام جو" الهام گرفته و البته روی شلوارش بخش های مدرن و استتار وجود داره و البته بخش بالایی لباس هم جوریه که نشون میده این شخصیت قبلا یک خلبان نظامی بوده. لباس به قدر کافی المان آشنا داره که وقتی بهش نگاه میکنیم یادمون بیفته این شخصیت قراره یک کاپیتان آمریکا باشه ولی در عین حال اونقدر هم بخش های جدید داره که معلوم بشه یک شخصیت جدیده.

 

11- لباس کاپیتان باکی

 لباس کاپیتان باکی

سال 2010 استیو راجرز در داستانی جنجالی به قتل رسید و اینجا بود که رفیق و دستیار قدیمی او به نام «باکی بارنز» جایش را گرفت (البته او به تازگی بعد از سالها دوباره برگشته بود. ضمن اینکه شستشوی مغزی هم داده بودنش تا به خبیثی به نام «سرباز زمستان» تبدیل بشه . ولی اون موقع که جانشین کاپیتان آمریکا شد ، آدم خوبی شده بود). در واقع ، «تونی استارک» که اون موقع رئیس"شیلد" بود ازش خواست این مسئولیت رو قبول کنه. لباس جدید هم در شماره 34 از سری پنجم کمیک های Captain America  رونمایی شد و زحمت دیزاین آن هم به گردن طراح نابغه، «الکس راس» افتاد. نکته جالب درباره این لباس اینه که رویش از فلز مستحکمی به نام «آدامانتیوم» استفاده شده (برای آشنایی با این فلز معروف، این مقاله رو بخونید). منتهی دیدن اسلحه در دست کاپیتان آمریکا تو این دوره زمونه یه کم ضایع هستش! (البته او سابقه اسلحه در دست گرفتن رو در جنگ جهانی دوم داشت). ضمن اینکه از رنگ سیاه هم در لباس استفاده شد که احتمالا اشاره داره به گذشته سیاه باکی بارنز در قالب سرباز زمستان!

 

10- لباس هایدرایی

 لباس هایدرایی

این لباس به Hydra Cap معروفه چون اکثرا آن را موقعی تن کاپیتان آمریکا دیدیم که عضو گروه تروریستی "هایدرا" شده بود! (آره، درست شنیدید. ایشون رهبر هایدرا هم شده. قضیه اش مفصله. بهتره این مقاله رو بخونید). لباس سر راستی بود. مواردی همچون اون پر های کناره های کلاه رو هم نداره. سپرش هم مثل اولین سپرش در دنیای کمیک حالتی مثلثی پیدا کرده بود. کلا یه جوری بود که آدم حس میکرد خیلی کاربردی هستش. راستی یادم نره که در شماره های آخر کمیک شگفت انگیز "امپراتوری مخفی" (که در اینجا توسط سایت ما ترجمه شده) این استیو راجرز لباسش رو با فن آوری زره های مرد آهنی ارتقا داد و این شکلی شد:

لباس هایدرا

خفنه، نه؟!

 

9- لباس کاپیتان آمریکا: سم ویلسون (Captain America: Sam Wilson)

 لباس کاپیتان آمریکا: سم ویلسون (Captain America: Sam Wilson)

وقتی استیو راجرز جای خودش را به رفیق و حامی قدیم خودش یعنی «سم ویلسون» (فالکون) داد ، هواداران میدونستند که شاهد لباسی جدید بر تن او خواهیم بود. این لباس واقعا شیک بود و میشد سمبلی که روی لباس کلاسیک کاپیتان آمریکا به کار رفته بود را روی آن مشاهده کرد و همچنین راه راه های روی پرچم آمریکا. بخش سفید این لباس زیاد بود و البته اون عینک های قرمزی که به چشم میزد هم جالب بود و هم یادآور لباس خود فالکون. به طور خلاصه میتوان گفت این لباس ترکیب ایده الی از المان های کلاسیک و مدرن لباس کاپیتان آمریکا هستش.

 

8- لباس کاپیتان (یو. اس ایجنت)

 لباس کاپیتان (یو. اس ایجنت)

استیو راجرز چند باری با دولت آمریکا مشکل پیدا کرده و تصمیم گرفته تا هویت کاپیتان آمریکا را کنار بگذارد. یک بار این اتفاق در سال 1987 رخ داد و سپس در شماره 337 از کمیک Captain America دیدیم که استیو هویت جدیدی رو برای خودش انتخاب کرده به نام "کاپیتان" (The Captain). لباس جدیدی هم بر تن کرد که تم اصلیش سیاه بود. لباس دلچسب و ساده ای بود که ماندگار شد . ضمن اینکه هر کی ببینه متوجه میشه بر تن کسی رفته که به کاپیتان آمریکا ربطی داره! بعدها این لباس را بر تن یکی از جانشینان معروف کاپیتان آمریکا به نام «جان واکر» ملقب به «یو. اس. ایجنت» (US Agent) هم دیدیم (برای کسب اطلاعات درباره این شخصیت ، این مقاله را بخوانید).

 

7- لباس آلتمیت

 لباس آلتمیت

خیلی از هواداران کمیک بوکی هنوز هم به نیکی از این لباس یاد میکنند. کلا دنیای التمیت (Ultimate) دنیایی بود که سعی میکرد همه چیز رو رئالیستی تر جلوه بده بنابراین این لباس هم حالی واقع گرایانه تر نسبت به لباس کلاسیک داره. البته نوع رنگهای به کار رفته همونه که باید باشه اما دیگه اون دستکش ها و چکمه های قرمز در اون دیده نمیشه. به جای اونا از چکمه های جنگی و کمربند نظامی استفاده شده. به عبارتی دیگر، همه چیز انگار منشا نظامی داشت و در نتیجه کاپیتان امریکا به عنوان یک ابرقهرمان بر جای مانده از یک جنگ نظامی، باور پذیر تر جلوه میکرد. این لباس قطعا روی لباس های معرکه کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول بسیار تاثیر گذار بوده.

 

6- لباس دنیای ایکس

http://spidey.ir/images/img/content/captain-america/ultimate-cap-costume.jpg

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). در این دنیا کاپیتان آمریکا 100 سالشه ولی همچنان آمادگی بدنی خوبی داره. او خیلی درب و داغون شده (حرف A مثل یک زخم روی پیشانی او حک شده) گفته میشه «رد اسکال» نامزد سابقش رو کشته بود و به همین خاطر استیو راجرز هم رد اسکال را میکشه و اونجرز رو ترک میکنه چون حس میکنه دیگه لیاقت رهبری گروه رو نداره. ولی بعدش دوباره به عرصه برمیگرده تا اینکه... لباسی که بر تن این کاپیتان آمریکا دیدیم واقعا شگفت انگیز بود و دقیقا اون حس و حال آخرالزمانی و درب و داغون داستان و کاپیتان آمریکا رو به مخاطب منتقل میکرد. این لباس در واقع پرچم آمریکا بود که استیو مثل انسان های اولیه دور خودش پیچیده بود (درست مثل خود استیو راجرز درب و داغون و پاره بود!) اون زخم A مانند روی پیشانی او هم که دیگه آخر نبوغ بود.

 

5- لباس فیلم سرباز زمستانی

لباس فیلم سرباز زمستانی

این فیلم "سرباز زمستان" کاری رو با لباس کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی کرد که لباس آلتمیت در دنیای کمیک کرد. یعنی باعث شد تا باور پذیرتر بشه. این لباس از لباس کاپیتان آمریکا در کمیک های Steve Rogers: Super Soldier اقتباس شده بود ولی حتی از اونم شیک تر بود. یعنی اون رنگ آبی کدر غالب روی لباس با اون رگه های قهوه ای و نقره ای باعث میشد Cap در حال حرکت عالی به نظر برسه چون باعث میشد تمرکز اصلی روی چابکی و سیال بودن حرکات استیو راجرز باشه . این لباس تا اینجا یکی از بهترین لباس های دنیای سینمایی مارول (MCU)

 

4- لباس مدرن

 لباس مدرن

این لباس در واقع میشه گفت همون لباس کلاسیک است منتهی باید حتما تو لیست ما باشه تا نشون بده طراحان جدید و مدرن چگونه لباس کاپیتان امریکا رو به تصویر میکشند. مهم ترین تفاوتش با لباس کلاسیک این است که انگار نوعی زره جنگی یا بهتره بگیم "جوشن" (chainmail) در آن به کار رفته. در واقع به نظر میرسه که طراحان امروزی خیلی بیشتر به دنبال اضافه کردن جزئیات به لباس کاپیتان آمریکا هستند و ضمن اینکه الان فن آوری های چاپ و پرینت هم فرق کرده و بهتر میشه چنین جزئیاتی رو به تصویر کشید. این مساله باعث میشه لباس او حالتی واقعی تر به خودش بگیره و در ضمن نشون بده که تا چه حد میتونه در محافظت از بدن او موثر باشه.

 

3- اولین لباس!

اولین لباس!

وقتی شماره نخست از کمیک کاپیتان آمریکا روی دکه های روزنامه فروشی ظاهر شد آمریکا هنوز درگیر جنگ جهانی دوم نشده بود. زیاد هم تصور نمیشد این کشور در جنگی شرکت کنه که از نظر جغرافیایی باهاش خیلی فاصله داره. ولی راستش رو بخواهید خالقین کاپیتان امریکا (یعنی جو سایمون و جک کربی) یهودی بودند و با نازی های آلمانی مشکل داشتند و با خلق این شخصیت میخواستند پیام بدن که آمریکا باید علیه نازی ها اقدام کنه. اون کاوری هم که نشون میداد Cap داره به صورت هیتلر مشت میزنه واقعا عالیه و به تاریخ پیوسته. لباس کاپیتان آمریکا هم با همین کمیک به تاریخ پیوست. طرح اولیه این لباس توسط جو سایمون انجام شد و میشه گفت تا الان تا حد زیادی دست نخورده باقی مونده. البته از شماره دوم مجبور شدن سپر Cap رو از حالت مثلثی به حالت گرد دربیارن. دلیلش هم این بود که ناشری به نام MLJ که الان اسمش شده Archie Comics، شکایت داشت که چرا سپر کاپیتان آمریکا شبیه به لباس یکی از شخصیت هاش به نام Shield است! (تو این مقاله راجع به این قضیه توضیح داده شده).

 

2- لباس کاپیتان آمریکا در فیلم "نخستین انتقام جو"

بهترین لباس کاپیتان آمریکا

شخصیت استیو راجرز و تبدیل شدن او به یک قهرمان در first avenger به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد . لباس cap هم در فیلم بسیار خوب و زیبا طراحی شده بود . لباس به بهترین شیوه ممکن منطقی جلوه داده شد . ابتدا با احترام به کمیک های کلاسیک لباس کمیکی را مخصوص تبلیغات قبل از جنگ طراحی کردند و با الهام از آن لباس cap تکامل یافت . این تکامل لباس فوق العاده بود . ضمن اینکه هم مدرن بود و هم کاربردی. در واقع از تمام المان ها و ایده های برتر لباس های برتر Cap در دنیای کمیک ازش استفاده شده بود .به طور مثال از ایده های بکر لباس دنیای Ultimate یا حتی ایده لباسی که رویش کاپشن چرمی بود:

لباس چرمی کاپیتان امریکا

 

 

1- لباس کلاسیک

لباس کلاسیک کاپیتان آمریکا

و این اون لباسیه که سالهاست باهاش آشنا هستیم و مارول برای تبلیغات ازش استفاده میکنه.  در واقع همون لباسی هستش که در دوران نقره ای کمیک بر تن استیو راجرز دیدیم. یعنی وقتی در شماره 4 از کمیک Avengers از میان یخ ها بیرون آمد و به گروه اونجرز پیوست (این مقاله را بخوانید). همه چیزش توسط استاد «جک کربی» انجام شد و تمام المان های اساسی و حیاتی لباس Captain America در آن یافت میشه: اون A روی پیشانی، رنگ ها، ستاره ها و نوارهای راه راه و البته سپر گرد. واقعا لباس زیبایی هستش که همیشه در خاطره خواهد ماند ...

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کاور برتر "کاپیتان آمریکا" (CAPTAIN AMERICA)

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

 اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nightwatcher
#1 Nightwatcher 1395-12-03 19:59
به نظر من...
بهترین لباس کپ توی دنیای کامیک: لباس آلتیمیت
لباس سم ویلسون هم خوبه.
بهترین لباس کپ توی دنیای سینما: لباس سرباز زمستانی
لباس عصر آلتران و لباس جنگ داخلی هم خوب بود. ولی لباس اونجرز 1... :-x ...ولش کن.

ممنون
نقل قول کردن
shayanspideylover
#2 shayanspideylover 1395-12-03 20:37
واقعا قبول کنید هر چه قدرم بدنه لباس تو اونجرز یک خوب بود کلاهش بههمون حد افتضاح بود واقعا کلاهش مسخره بود :-|
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1395-12-03 22:16
لباس کاپیتان آمریکا 2 خیلی با حال بود ولی باز آخر همون لباس کلاسیکش رو میپوشه، امیدوارم که تو کمیکها هم دوباره به همون شخصیت سابقش برگرده.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#4 Samwel Tarly 1395-12-04 15:00
به نظر من لباس کاپیتان تو اونجرز 1 اصلا خوب نبود و به شخصه اصلا باهاش حال نکردم ولی در فیلم کپ 2 خیلی خیلی خوب بود و حالا حالا ها لباسی مثل اون پیدا نمیشه.
لباس التیمیت هم خیلی دوست دارم و همونطور که تو مقاله گفته شد خیلی حالت رئالیستی داشت.
نقل قول کردن
E-spider
#5 E-spider 1395-12-06 14:41
مثل این که هیچکی از لباس اونجرز 1 خوشش نمیاد.
ولی از نظر من بد نیست چون شبیه لباس کلاسیک کاپیتان امریکایه :-)
نقل قول کردن
alihdz
#6 alihdz 1397-02-19 16:38
تعجب کردم که چرا لباس اینفینیتی وار تو لیست نبود من که به شخصه خیلی ازش خوشم اومد خیلی خوب بود گرچه نصف باحالیشبه ریش استیو بود ولی کلا به نظرم باید تولیست میبود




دوستان مقاله ایستر اگ های بلک پنتر کی منتشر میشه بیصبرانه منتظرم
نقل قول کردن
omiDeadpool
#7 omiDeadpool 1397-02-19 17:33
به نقل از alihdz:
تعجب کردم که چرا لباس اینفینیتی وار تو لیست نبود من که به شخصه خیلی ازش خوشم اومد خیلی خوب بود گرچه نصف باحالیشبه ریش استیو بود ولی کلا به نظرم باید تولیست میبود

همچین میگی تعجب اینگار حالا چه تحفه ای بود :-*
لباسش بد نبود ولی چیز خاصی هم نبود
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-02-19 18:17
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از alihdz:
تعجب کردم که چرا لباس اینفینیتی وار تو لیست نبود من که به شخصه خیلی ازش خوشم اومد خیلی خوب بود گرچه نصف باحالیشبه ریش استیو بود ولی کلا به نظرم باید تولیست میبود

همچین میگی تعجب اینگار حالا چه تحفه ای بود :-*
لباسش بد نبود ولی چیز خاصی هم نبود

قبول دارم خیلی شاهکار هم نبود ولی خداییش شماره ۱۵ رو ببین
لااقل از اون که بهتر بود
ولی سلیقه ها فرق داره
نقل قول کردن
ghasem
#9 ghasem 1397-02-19 18:17
فقط شماره 5 :lol:
نقل قول کردن
omiDeadpool
#10 omiDeadpool 1397-02-19 19:52
به نقل از alihdz:
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از alihdz:
تعجب کردم که چرا لباس اینفینیتی وار تو لیست نبود من که به شخصه خیلی ازش خوشم اومد خیلی خوب بود گرچه نصف باحالیشبه ریش استیو بود ولی کلا به نظرم باید تولیست میبود

همچین میگی تعجب اینگار حالا چه تحفه ای بود :-*
لباسش بد نبود ولی چیز خاصی هم نبود

قبول دارم خیلی شاهکار هم نبود ولی خداییش شماره ۱۵ رو ببین
لااقل از اون که بهتر بود
ولی سلیقه ها فرق داره

من جور دیگه به این مقاله ها نیگا میکنم. رتبه بندی برام معنایی نداره. بیشتر واسه اطلاعاتی که مقاله بهم میده میخونمشون
مثلا اگه 15 یا 13 نبود من الان اصلا از وجودشون خبر نداشتم
به نظرم استاد ترابی هم بیشتر میخواد با این مقاله ها ما رو با گزینه های مختلف که قبلا نمیشناختیم اشنا کنه
نقل قول کردن
spidey force
#11 spidey force 1397-02-19 21:22
  • ممنونم از اقای ترابی بابت این مقالات عالی.واقعا کاپیتان امریکا شخصیت جذابیه و مخصوصا ارمان ها و لباسش.واقعا عالی بود و دست استاد عزیزمون درد نکنه.لباس کپ در فیلم سرباز زمستانی هم عالی بود(وهم خود فیلم )اما اولا رنگ سپر خیلی تیره شده بود و من فکر کردم که بخش های قرمز رنگ رو کردن ابی.
نقل قول کردن
spidey force
#12 spidey force 1397-02-19 21:29
این لباس جدید کپ یا نومد هم تو فیلم جنگ بینهایت خوب چیزی بود.مخصوصا سپراش که جون میده واسه مبارزه.یه نسخه از این سپر ها میسازم!
نقل قول کردن
seyedalisheykhi
#13 seyedalisheykhi 1397-02-19 22:55
مقاله عالییی بود. من از ۱ تا ۱۳رو دوست داشتم.
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1397-02-19 23:41
واقعا اولین مورد بهترینه. بقیه هم از همین مورد مشتق گرفتن البته میشه گفت از همون لباس مورد دومی که اولین بار نمایان شد. البته تو عالم سینما لباس فیلم سرباز زمستانی عالیه.
راستی فاز چهارم مارول جون میده واسه اقتباس از امپراتوری مخفی، فکرشو بکن کپ عضو ارشد هایدرا بشه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید