15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

15 باری که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی الهام گرفتند

در هالیوود همیشه رسم بوده که از بازیگران خوش سیما و خوش هیکل برای نقش های اصلی استفاده بشه تا  موفقیت اون فیلم تضمین بشه. پس چرا طراحان کمیک نباید از ظاهر سلبریتی ها برای مخلوقات خود استفاده کنند؟!

به همین دلیل از همون ابتدا این مساله در دنیای کمیک بوک مرسوم بوده است. ولی شاید خیلی ها متوجه شباهت بین شخصیت های کمیک و آدم های معروف نشده باشند. بنابراین این مقاله جالب رو از سایت CBR براتون ترجمه کرده ام شاید براتون غافلگیر کننده باشه.

قبل از اینکه به Top 15 سایت CBR بپردازم دوست دارم دو مورد رو هم خودم به مقاله اضافه کنم:

 

- پاپای (POPEYE)

- پاپای (POPEYE)

خالق شخصیت پاپای  ملوان یعنی E.C. Segar، اکثر شخصیت های کمیک استریپ روزنامه ای خودش رو از روی آدم های واقعی دور و برش الهام گرفته بود. ظاهر خود پایای رو هم از یک آدم قلدر که در محله خودشون زندگی میکرد و همیشه پیپ میکشید خلق کرد. اسم این آقا «فرانک فیگل» (Frank  Fiegel) بود که بهش لقب "راکی" داده بودند.

 

- تن تن (Tintin)

- تن تن (Tintin)

شاید براتون جالب باشه که هرژه به عنوان خالق شخصیت محبوب تن تن از یک نوجوان 15 ساله واقعی به نام Palle Huld برای مخلوق جاودانه خودش الهام گرفته باشه. این پسر درست مثل آقای «فاگ» در کتاب "دور دنیا در 80 روز" اثر ژول ورن ، شرط بندی را قبول کرد که بدون دستیار یا هواپیما ظرف 46 روز دور دنیا رو طی کنه . در نهایت هم موفق شد این کار را ظرف 44 روز انجام بده!!!

 

و حالا میرسیم به مقاله سایت CBR:

 

15- نیک فیوری دنیای آلتمیت  (ULTIMATE NICK FURY)

 نیک فیوری دنیای آلتمیت  (ULTIMATE NICK FURY)

برایان هیچ (Bryan Hitch) به عنوان طراح کمیک های Ultimates، وقتی میخواست نسخه ای از نیک فیوری را برای دنیای آلتمیت مارول خلق کنه، از ظاهر ساموئل ال جکسون بازیگر شناخته شده دنیای سینما الهام گرفت. او فقط یک چشم بند و ریش پرفسوری به جکسون اضافه کرد! این نسخه خیلی محبوب و موفق از آب درآمد. بعدشم که مارول داشت دنیای سینمایی خودش رو شروع میکرد، نامردی نکرد و ساموئل ال جکسون رو برای نقش نیک فیوری برگزید. جالبه، نه؟

 

14- جوکر (JOKER)

 جوکر (JOKER)

تا به حال اسم بازیگری به نام «کونراد ویدت» (Conrad Veidt) به گوشتون خورده؟ قطعا با توجه به سنتون نخورده! ولی به محض اینکه عکسش رو ببینید متوجه میشید که چقدر به بزرگترین ویلن بتمن یعنی جوکر شبیه است. در سال 1940 ، وقتی بیل فینگر به همراه باب کین و جری رابینسون نشسته بودند و درباره دیزاین دشمن جدید بتمن به نام جوکر با هم بحث میکردند، بیل فینگر عکسی از کونراد ویدت ارائه کرد. بیایید با هم صادق باشیم. وقتی عکسش رو در فیلم صامت "مردی که میخندد" (The Man Who Laughs) محصول سال 1928  میبینیم کاملا معلوم میشه ایده جوکر از کجا اومده. نقش آفرینی آقای کونراد در نقش ویلنی که همیشه لبخند مشمئز کننده ای بر لب داره الهام بخش جوکر بوده. ای کاش برای ظاهر جوکر «جرد لتو» در فیلم جوخه خودکشی هم از چنین عکسی الهام میگرفتند تا اون سطل آشغال لعنتی که منبع الهام بخش فیلم بود.

توضیح: این عبارات "سطل آشغال" دقیقا از جمله خود مقاله cbr ترجمه شده. جمله اینجوریه به انگلیسی:

It makes you wish that Jared Leto had used Veidt’s look for inspiration in Suicide Squad instead of whatever god-forsaken trash bin influenced his eventual look in that film

 

13- فاکس و وزلی گیبسون (FOX AND WESLEY GIBSON)

- فاکس و وسلی گیبسون (FOX AND WESLEY GIBSON)

کمیک معروف "تحت تعقیب" (Wanted) توسط مارک میلار و طراحی به نام J.G. Jones خلق شد. طراح آشکارا از «امینم» خواننده معروف برای ظاهر «وزلی گیبسون» و همچنین از «هالی بری» برای شخصیت "فاکس" استفاده کرد. جالبه که وقتی قرار شد فیلم این کمیک ساخته بشه، یونیورسال بدش نمیومد نقش اصلی رو بده به امینم ولی آخرش «جیمز مک آوی» و «آنجلینا جولی« به ترتیب  نقش وزلی و فاکس رو بازی کردند.

 

12- وی هیویی (WEE HUGHIE)

 وی هیویی (WEE HUGHIE)

کمیک The Boys ابتدا توسط ناشری به نام Wildstorm  و سپس توسط Dynamite Entertainment چاپ شد. این کمیک درباره اینه که اگر واقعا سوپرهیروها در عالم واقعی وجود داشتند چی میشد. یکی از شخصیت های اصلی «وی هیویی» نام داره که وقتی دوست دخترش توسط یک شخصیت «فلش» مانند کشته میشه وارد داستان میشه. طراح این کمیک یعنی داریک رابرتسون قطعا از ظاهر بازیگر و کمدین معروف انگلیسی یعنی Simon Pegg الهام گرفته. اقای سایمون پگ قبل از انتشار این کمیک در فیلم تحسین شده و ترسناک Shaun of the Dead بازی کرد و کاملا معلومه که شخصیت پردازی او در این فیلم با شخصیت پردازی کارکتر وی هیویی شباهت داره. خود سایمون پگ هم در مصاحبه ای با MTV گفته  که میترسه اگه فیلم The Boys ساخته بشه نتونه نقش هیویی رو بازی کنه چون دیگه سن و سالش بهش نمیخوره!

 

11- تونی استارک (TONY STARK)

تونی استارک (TONY STARK)

تونی استارک را اینجوری توصیف میکنند: میلیاردر، خوش گذران، مخترع، ماجراجو، خود شیفته، خانم باز و ... چیزی که شما ممکنه ندانید اینه که واقعا یه همچین شخصیتی با این خصوصیات و صفات وجود داشته! اسمش بود: هاوارد هیوز (Howard Hughes). مارتین اسکورسیزی فیلم معروف "هوانورد" خود را با بازی «لئوناردو دی کاپریو» از روی زندگی هاوارد هیوز ساخته. خود استن لی گفته که تونی استارک همون هاوارد هیوز هستش منتهی بدون جنون او!

 

10- جان کنستانتین (JOHN CONSTANTINE)

 جان کنستانتین (JOHN CONSTANTINE)

آلن مور به عنوان خالق شخصیت جان کنستانتین در مصاحبه با مجله Wizard Magazine گفته که با طراحان کمیک The Saga of the Swamp Thing یعنی «استیو بیست» و «جان توتلبین» ملاقاتی داشته تا بفهمه دوست دارن کدوم شخصیت جدید رو در این کمیک ببینند . اونا هم گفتند : همون خواننده معروفه، استینگ (Sting)! بنابراین ظاهر کنستانتین و حتی بخشی از شخصیت پردازی او از استینگ در فیلم های  Brimstone and Treacle و همچنین Quadrophenia گرفته شده. گفته میشه اون موقع دی سی همش نگران بوده که استینگ ازش شکایت کنه! این در حالیه که خود استینگ در مصاحبه با مجله "رولینگ استون" گفته که کنستانتین شخصیت فوق العاده ای است.

 

9- موداک (M.O.D.O.K.)

 موداک (M.O.D.O.K.)

این «موداک» اون موداک معروف دنیای اصلی مارول که از دشمنان آیرون من هستش و در این مقاله بهش اشاره شده ، نیست. او موداک دنیای دیگری است که در شماره 1 کمیک Spider-Gwen Annual خلق شد. آقای «جیسون لاتور» طراح این کمیک به طور واضح و مشخص از ظاهر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای این شخصیت استفاده کرده! و چقدر هم جالبه که شخصیت پردازی موداک در این دنیا اشاره داره به خصوصیات دونالد ترامپ . مخصوصا اونجایی که فریاد میزنه: foreign filth (= کثافت های خارجی)!!!

 

8- پرفسور ایکس (PROFESSOR X)

 پرفسور ایکس (PROFESSOR X)

از نظر شخصیت پردازی، پرفسور اگزاویر به  عنوان رهبر گروه ایکس من شبیه به «مارتین لوثر کینگ» رهبر صلح طلب جنبش آزادی سیاه پوستان در آمریکا است («مالکوم ایکس» نیز که اعتقاد داشت برای آزادی سیاه پوستان از سلطه سفید پوستان باید دست به اسلحه برد، الهام بخش «مگنتو» بوده). اما از نظر ظاهری پرفسور ایکس را از روی بازیگر مشهور و طاس آمریکایی یعنی «یول برینر» (Yul Brynner) که در فیلم های بزرگ و ماندگاری مثل "هفت دلاور" و "10 فرمان" نقش بازی کرده، الهام گرفته اند. بنابراین دلیل طاس بودن پرفسور اگزاویر هم مشخص شد چون یول برینر طاس بوده!

 

 

7- لوسیفر مورنینگ استار (LUCIFER MORNINGSTAR)

 لوسیفر مورنینگ استار (LUCIFER MORNINGSTAR)

«دیوید رابرت جونز» که سال 2016 درگذشت، به عنوان «دیوید بویی« (David Bowie) شناخته می‌شود ، موسیقی‌دان، خواننده، تهیه‌کننده، آهنگ‌ساز، نقاش و بازیگر مشهور انگلیسی بود. او در ۵ دهه جزو یکی از شخصیت‌های محبوب موسیقی عامه‌پسند بود و به خصوص در طول دههٔ ۷۰ به شهرت فراوان دست پیدا کرد. کارهای وی با اختراع و ارائهٔ بصری مشخص شده بود، و همچنین موسیقی و صحنه‌سازی‌اش موسیقی عامه‌پسند را به شدت تحت تأثیر قرار داد. بنابراین تعجبی نداره که برخی از شخصیت های کمیک از او و ظاهرش الهام گرفته باشند. یکی از این شخصیت ها قطعا « لوسیفر مورنینگ استار» است. «نیل گیمن» و «سم کیث» وقتی این شخصیت را برای کمیک های تحسین شده Sandman خلق میکردند ، از ظاهر دیوید بویی الهام گرفتند. در سریال تلویزیونی "لوسیفر" هم میتوان ادای احترام هایی به او دید (مثلا لوسیفر به موسیقی دیوید بویی علاقه داره).

   

6- مونیکا رامبیو/کاپیتان مارول (MONICA RAMBEAU /CAPTAIN MARVEL)

مونیکا رامبیو/کاپیتان مارول (MONICA RAMBEAU /CAPTAIN MARVEL)

«جان رومیتا جونیور» به عنوان طراح برجسته مارول در سال 1982 ماموریت یافت که کاپیتان مارول جدیدی به صورت یک زن سیاه پوست خلق کنه. این شخصیت مونیکا رامبیو نام دارد که در این مقاله درباره اش توضیحاتی ارائه شده. قرار بود شخصیت قدرتمندی داشته باشه. اون موقع  بازیگری به نام Pam Grier وجود داشت که به ایفای نقش زنان قدرتمند مشهور بود. Pam Grier به خصوص در فیلم Foxy Brown نقش یک زن خفن را بازی کرد که اونقدر عالی بود که  گفته میشه روی کارگردان بزرگی همچون «کوئینتین تارانتینو»  بسیار تاثیرگذار بوده است.   بنابراین رومیتا جونیور  از ظاهر او الهام گرفت. ضمن اینکه خود رومیتا هم گفته که عاشق این بازیگر بوده.

  

5- شزم (SHAZAM)

 شزم (SHAZAM)

سال 1939 از طراح بزرگی به نام «سی سی بک» (C.C. Beck) خواسته شد تا شخصیتی به نام «کاپیتان تندر» (Captain Thunder) خلق کند . این شخصیت بعدا به کاپیتان مارول تغییر نام داد و بسیار هم محبوب و موفق شد. و الانم که بهش میگن «شزم». بک برای مجله ای درباره ستارگان هالیوود هم کار میکرد و بنابراین از ظاهر بازیگری به نام «فرد مک مورای» (Fred MacMurray) استفاده کرد (به چونه شزم دقت کنید!) مک مورای در ضمن خیلی هم آدم افتاده، متواضع و به قول معروف خاکی بود. بنابراین بیخود نیست که شخصیت شزم هنوز هم در دنیای کمیک یک حالت معصومانه و old school دارد.

  

4- هارلی کوئین (HARLEY QUINN)

هارلی کوئین (HARLEY QUINN)

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، هارلی کوئین اولش در دنیای انیمیشن خلق شد. الان ظاهرش در دنیای کمیک خیلی فرق کرده و  حالتی punk داره (مخصوصا بعد از نقش آفرینی خانم «مارگوت رابی» در فیلم "جوخه خودکشی"). ولی ظاهر اریجینال او خیلی شبیه به دلقک های سیرک بود. گفته میشه «پل دینی» به عنوان خالق هارلی کوئین با بازیگری به نام «آرلین سورکین» (Arleen Sorkin) دوست بوده و از ظاهر او در سریال Days of Our Lives الهام گرفته چون در یکی از اپیزودها او در سکانسی فانتزی با لباس دلقک ظاهر شد و جوک های آنچنانی میگفت! و البته میدونید که خانم سورکین صدا پیشه شخصیت هارلی کوئین بوده.

  

3- هل فایر کلاب (HELLFIRE CLUB)

هل فایر کلاب (HELLFIRE CLUB)

"هل فایر کلاب" از دشمنان ابدی مردان ایکس هستند که در این مقاله معرفی شده اند. گفته میشه که خالقین این گروه خبیث یعنی «کریس کلرمانت» و «جان بیرن» برای خلق آنها از یک سریال تلویزیونی الهام گرفته اند . یعنی در یکی از اپیزودهای سریال جاسوسی Avengers (که هیچ ربطی به اونجرز مارول نداره!) ، ستاره سریال به نام «اما پیل» توسط شخصیت های خبیثی ربوده و تبدیل میشه به "ملکه گناه" (Queen of Sin) . جالبه که در دنیای کمیک هم گروه هل فایر ، جین گری را دزدید و سعی کرد تبدیلش کنه به یک شخصیت خبیث! (اینجا راجع به این قضیه  توضیح داده شده). در هر حال ظاهر «اما فراست» از روی بازیگری به نام «دایانا ریگ» الهام گرفته شد که نقش اما پیل را بازی میکرد (جالبه که اسم هردوشون ، «اما» هستش!). سپس بقیه اعضای هل فایر نیز طبق ظاهر برخی دیگر از بازیگران مشهور هالیوودی خلق شدند: «سباستین شا» از روی رابرت شا (Robert Shaw)، جیسون وینگرید از روی «پیتر وینگرید» (Peter Wyngarde) و دونالد ساترلند از روی «دونالد پیرس» (Donald Pierce). جالب بود، نه؟

 

2- اریک دریون (ERIC DRAVEN)

 اریک دریون (ERIC DRAVEN)

این مورد کمی با قبلی ها فرق میکنه چون خالقش از دو نفر به طور همزمان الهام گرفته! در واقع اقای «جیمز اوبار» (James O’Barr) خالق شخصیت کمیک بوکی «اریک دریون» ملقب به «کلاغ» از صورت خواننده ای به نام Peter Murphy و از بدن یک خواننده دیگر به نام Iggy Pop الهام گرفته! (جالبه که Iggy Pop در قسمت دوم فیلم سینمایی کلاغ به نام "شهر فرشته ها" حضور داشت). ضمنا شاید براتون جالب باشه که بدونید صورت Peter Murphy در خلق ظاهر شخصیت Dream در کمیک های Sandman نیل گیمن هم مورد استفاده قرار گرفته!

 

1- جی. جونا جیمسون (J. JONAH JAMESON)

 جی. جونا جیمسون (J. JONAH JAMESON)

میشه ادعا کرد که از بین تمام شخصیت های مکمل دنیای مارول، جی. جونا جیمسون (که در این مقاله مفصل معرفی شده) نمادین ترین صورت و ظاهر رو داره. او همیشه در تمام این سالها اون سیبیل و مدل مو منحصر به فرد خودش رو داشته و اکثرا سیگار میکشیده. کلا ظاهر اغراق شده ای داره . «استن لی» به عنوان خالق اکثر شخصیت های مارول بارها گفته که جیمسون رو بر پایه خودش خلق کرده! یعنی دنبال این بوده که یک ناشر بداخلاق و خسیس و غرغرو برای پیتر خلق کنه که به نسخه ای از خودش رسیده! البته از نظر ظاهری هم شباهت بین استن و جونا کم نیست!

 

 عمو مختار

منبع: سایت Comic Book Resources

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

  

مطالب مرتبط:

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Root
#1 Root 1396-02-20 15:27
عالی بود عمو مختار.دستتون درد نکنه
دیروز و امروز مقاله ها خیلی باحال بودن 8)
نیک فیوری از همه جالب تر بود.کسی نمیخواد از روی من کمیک درست کنه بعد تو فیلمش بازی کنم و بازیگر شم؟!!! :lol:
نقل قول کردن
comic-born
#2 comic-born 1396-02-20 15:36
فقط خواستم یاد اوری کنم که وارنر حتی همون "سطل اشغال لعنتی" رو از جای دیگه اسکی رفته بود!
spidey.ir/.../...
:-*
ممنون بابت این مقاله شگفت انگیز
نقل قول کردن
Root
#3 Root 1396-02-20 15:54
راستی عمو مختار،تقلید پاپای چقدر شبیه تقلید خود شماست!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1396-02-20 15:55
شخصیتی تو عالم مارول داریم بنام The Fulcrum . که دومین شخصیت قدرتمند عالم کمیک و مارول به حساب میاد (در واقع بعد از والای همگان)
گفته میشه این شخصیت همون برداشت جک کربی کبیر از خودش و خیالاتش بوده...
و جالب تر اینکه میگن والای همگان هم برداشت جک کربی از خدا بوده.
.....

مقاله عالی بود... بخاطر موضوع جذابش تا آخر خوندمش...هنوز تو کف شماره ۹ هستم :lol:
واقعا شبیه ترامپ بود...
اونی که لوسیفر ازش تقلید شده از همه خوشکل تر بود بنظرم...
نقل قول کردن
همه فن حریف
#5 همه فن حریف 1396-02-20 16:37
ببخشید من یه اسپم دارم نمی دونم کجا بدم چون مقاله جدیدی که به اسپم من ربط داشته باشه نیست.
واچمن مال کدوم شرکته؟عضو چه گرو هایی است؟ایا در سایت مقاله ای وجود دارد که در باره واچمن اطلاعات بده؟ممنون می شم جواب بدید :-)
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#6 Ultimate Comic Fan 1396-02-20 17:20
چه عجیب از دیروز تاحالا حسابی مقاله های عالی داریم تو سایت! :lol:
اون شماره ی 9 رو بیشتر از همه دوست داشتم خیلی شبیه ترامپ بود.
اون هلفایر کلاب هم خیلی باحال بود.

#5
ببین واچمن یه کمیک شاهکار 12 قسمتی بود که سال 1986 منتشر شد که نویسندش الن مور کبیر بود و منتشر کنندش کمپانی DC Comics بود. واچمن درواقع یه گروه بود که اعضاش عبارتند از، دکتر منهتن، سیلک اسپکترا، اوزیماندیاس، کومیدین، نایت اوول و روسچاک. دنیای واچمن در یکی از زمین های بی پایان مولتیورس دی سی جریان داشت و جزو دنیای اصلی دی سی که ما میشناسیم نبود. لازم به ذکره که سال 2009 یه اقتباس سینمایی از واچمن به کارگردانی زک اسنایدر (اوه چه کسی! :-* ) با بودجه ی 130 میلیون دلار اکران شد و خیلی هم توی باکس افیس شکست خورد و فقط تونست 185.3 میلیون دلار بفروشه که خیلی بد بود و منتقد ها هم نمرات قابل قبولی بهش ندادن.
این تمام چیزیه که نیاز داری از واچمن بدونی.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1396-02-20 17:54
عمو دمت گرم ....یک در میلیار فکر میکردم که به این موضوع توی یه مقاله اشاره بشه ( چه خارجی و چه داخلی ) مورد آخر رو از فیلم مستند Stan lee's mutants,monster s & marvels کاملا میشه دید .که از او خواسته شد نظراش را درمورد جیمسون بگه: او در جواب گفت :
جیمسون رو میشناسی ؟
- اون کی بود ؟
- اون من بودم !!
- واقعا ؟؟؟
نمیدونم چه حکمتیه ولی واقعا علاقه ام به این شخصیت خیلی بیشتر از الباقی شخصیت های دنیای کمیکه . حتی استن لی اسم همسر خودش رو هم روی همسر جیمسون گذاشته ( جوآن)
علاوه بر این مورد جوکر ، شزم و موداک رو میدونستم که از همه خنده دار تر همون موداک بود .
ممنون عمو بخاطر ترجمه ی این مقاله .
خیلی روون و حرفه ای !
نقل قول کردن
همه فن حریف
#8 همه فن حریف 1396-02-20 18:27
به نقل از Ultimate Comic Fan:
چه عجیب از دیروز تاحالا حسابی مقاله های عالی داریم تو سایت! :lol:
اون شماره ی 9 رو بیشتر از همه دوست داشتم خیلی شبیه ترامپ بود.
اون هلفایر کلاب هم خیلی باحال بود.

#5
ببین واچمن یه کمیک شاهکار 12 قسمتی بود که سال 1986 منتشر شد که نویسندش الن مور کبیر بود و منتشر کنندش کمپانی DC Comics بود. واچمن درواقع یه گروه بود که اعضاش عبارتند از، دکتر منهتن، سیلک اسپکترا، اوزیماندیاس، کومیدین، نایت اوول و روسچاک. دنیای واچمن در یکی از زمین های بی پایان مولتیورس دی سی جریان داشت و جزو دنیای اصلی دی سی که ما میشناسیم نبود. لازم به ذکره که سال 2009 یه اقتباس سینمایی از واچمن به کارگردانی زک اسنایدر (اوه چه کسی! :-* ) با بودجه ی 130 میلیون دلار اکران شد و خیلی هم توی باکس افیس شکست خورد و فقط تونست 185.3 میلیون دلار بفروشه که خیلی بد بود و منتقد ها هم نمرات قابل قبولی بهش ندادن.
این تمام چیزیه که نیاز داری از واچمن بدونی.

خیلی ممنون از شما :-)
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#9 Ultimate Comic Fan 1396-02-20 18:35
#8
راستی اگه دودل موندی که فیلمو ببینی یا نه، من توصیه میکنم ببینی چون اون قدر ها هم بد نیست.
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1396-02-20 18:49
واقعا آدم اون بازیگری رو که برای جوکر الهام گرفتن میبینه آدم خوف میکنه. ای کاش قیافه جوکر این شکلی بود قیافه جوکر جرد لتو آدم خیلی جدی نمیگیره.
مورد ساموئل جکسون هم خیلی جالب بود
نقل قول کردن
همه فن حریف
#11 همه فن حریف 1396-02-20 18:54
#9
دو دل موندم اخه قبلاًخونده بودم چه شاهکاریه :lol:
نقل قول کردن
a.v.s
#12 a.v.s 1396-07-18 18:17
ممنون از عمو مختار
گرچه از سایت رفته و وقتی هم به صفحه کاربریش سر می زنیم، نوشته: «این نام کاربری محدود شده است»
بازم جا داره یادی کنیم از زنده یاد دیوید بویی که هم اکنون اسم او در مقاله آمد و آهنگ Heroes رو خوانده بود. آهنگی که کاور آن در تریلر نهایی جاستیس لیگ استفاده شد
روحش شاد
این یکی از مقاله هاییه که هر هوادار کمیک بوکی رو سرحال میکنه
نقل قول کردن
V.A.A
#13 V.A.A 1396-07-18 22:32
عمو مختارعزیز ممنون جهت ترجمه مقاله عالی بود مخصوصا
جوکر و جی . جونا جیمسون
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#14 M.ALI.S.S 1398-03-21 09:22
البته من شنیدم هرژه برای خلق تن تن بیشتر از برادرش الهام گرفته ، مثلا مدل موی معروف تن تن رو.
نقل قول کردن
darwinseyf
#15 darwinseyf 1399-01-31 17:16
عوضش سیمون الان نقش بابای هیوی رو داره
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1399-11-12 23:22
قضیه پاپای ، تن تن و جوکر خیلی فان و جالب بود :lol:
نقل قول کردن
علیرضا طیبی
#17 علیرضا طیبی 1402-06-14 16:55
چه جالب اون کاراکتری که گفتید هیویی ازش برای سریال the boyz الهام گرفته شده و خود کاراکتر گفته برای سن هیویی پیره تو همین سریال نقش بابلی هیویی رو با همون مشخصات بازی کرده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45