20 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! (The 20 Darkest Versions Of Spider-Man)

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! (The 15 Darkest Versions Of Spider-Man)

اینها خفن ترین و خشن ترین اسپایدرمن های تاریخ کمیک بوک هستند! (مقاله به روز رسانی شد).

از سال 1962 که مرد عنکبوتی خلق شد همواره یکی از محبوب ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک بوده. این محبوبیت فقط به خاطر قدرت های باحالش نیست!  او به عنوان یک مرد جوان که به خاطر حس گناه و مسئولیت پذیری به مبارزه با جرم و جنایت روی میاره تا دنیا را به جایی بهتر تبدیل کنه ، یک شخصیت مثبت و الهام بخش بوده برای خوانندگان است. او حس شوخ طبعی هم داره که باعث میشه در بدترین شرایط هم بتونه شوخی کنه و جوک بگه. او در ضمن یکی از فداکارترین و احتمالا "انسان" ترین ابرقهرمانان تمام تاریخه و به خاطر همینه که اینقدر عاشقش هستیم. ولی اگه به سمت تاریکی بره، چی؟ این ایده ای هستش که بارها در کمیک های مختلف بهش پرداخته شده و مارول چندین بار بهش ورود کرده. یعنی نسخه هایی از مرد عنکبوتی در دنیاها و زمان های دیگر وجود داشته که مثلا به خاطر تراژدی یا درد و رنج، در هم شکسته و به قاتلین سادیستی تبدیل شده اند.  در برخی از داستان ها نیز اسپایدرمن به خاطر جهش ژنتیکی به صورت هیولاهای ترسناک درآمده. برخی هم بوده اند که اسم و لباس مرد عنکبوتی را داشته اند ولی پیتر پارکر نبوده اند. یعنی اخلاقیات پیتر را نداشته اند و بنابراین فاسد شده اند. در این مقاله به 15 تا از دارک ترین نسخه های مرد عنکبوتی میپردازیم. مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

 

20- گوست اسپایدر (Ghost-Spider)

گوست اسپایدر (Ghost-Spider)

این مرد عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 11638 میشود (در این دنیا «عمو بن» نمرده است) در واقع او حتی به پیتر آموزش داد تا چطور از نیروهای خودش استفاده كند. ولی با نمردن عمو بن، این پیتر پارکر راه و رسم مسئولیت پذیری را نیز یاد نگرفت. نام خودش را نیز «عنکبوت شگفت انگیز» (The Amazing Spider) گذاشت و در دنیای خودش یك دانشمند ثروتمند و موفق هم به شمار می آمد (او حتی یك كمپانی به نام "فن آوری های پاركر" دارد). لباسش شنل هم داشت که میتونید اینجا عکسش را ببینید. او سعی كرد به کمک عمو بن اسپایدرمن های مختلف را از دنیاهای دیگر جمع كند و نیروهایشان را بگیرد تا قدرتمند تر بشود و بتواند از کل عالم محافظت کند! تا اینکه پیتر پارکر دنیای اصلی را به دنیای خود آورد تا قدرت هایش را بگیرد ولی موفق نشد و اتفاقاتی افتاد که باعث شد بمیره ولی در واقع به کُما فرو رفته بود و روحش در جهنم گیر افتاده بود! و وقتی بیدار شد بنا به دلایلی که مربوط به جادوگر اعظم دنیای خودش میشد، به قدرت های «گوست رایدر» نیز دست یافته بود و سعی کرد جبران کنه و مردعنکبوتی و دوستانش را به دنیای خودشون برگردونه. بنابراین نیروهای او نه تنها ترکیبی از قدرت های جذب شده از مردان عنکبوتی بعدهای دیگر است بلکه به قدرت های گوست رایدر مثل کنترل آتش جهنمی، سفرهای میان بعدی و جادوی شیطانی نیز دسترسی دارد!

 

19- مردعنکبوتی آدم خوار (Cannibal Spider-Man)

مردعنکبوتی آدم خوار (Cannibal Spider-Man)

در کمیک 4 قسمتی Marvel Universe Vs. The Punisher، مردعنکبوتی دنیای شماره 11080 مبتلا به یکی از مرگبارترین ویروس های دنیای مارول و در نتیجه به یک آدم خوار تبدیل شد! او با بی رحمی تمام راینو را در یک برنامه زنده تلویزیونی خورد و نوعی عفونت همه گیر ایجاد کرد که کل دنیا را در برگرفت. او به "بیمار صفر" (Patient Zero) در دنیای خودش تبدیل شد و کنترل بخشی از بقایای برجای مانده از نیویورک را به دست گرفت (بیمار صفر به نخستین انسان بیماری گفته می‌شود که به بیماری ویروسی یا میکروبی آلوده می‌شود. اهمیت شناسایی بیمار صفر در این است که می‌تواند اطلاعات سودمندی دربارهٔ شیوه، مکان، و دلیل انتقال عامل بیماری‌زا به انسان در اختیار بگذارد). او «فرانک کسل» (پانیشر) که مبتلا نشده بود را اجیر کرد تا مری جین را که باردار بود را نجات بده (در واقع باهاش به نوعی توافق دست یافت). پانیشر در این داستان حمام خون به راه انداخت و عالم و آدم که مبتلا شده بودند را نابود کرد تا مری جین را نجات دهد ولی در نهایت خود مردعنکبوتی را نیز با شلیک گلوله ای به وسط سرش به قتل رساند! این داستان رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

18- قاتل عنکبوتی (Spider Assassin)

مردعنکبوتی قاتل

او اسپایدرمن خشنی بود در دنیای شماره 8351 مارول كه از كشتن دیگران ابایی نداشت. در دنیای خودش یك قاتل حرفه ای شده بود و با «ولورین» دنیای خودش كار میكرد و بهش لقب Spider Assassin داده بودند. او از مری جین جدا شده بود تا با زن دیگری به نام «الكس» ازدواج كند (چون الكس شباهت ظاهری فراوانی با عشق اول او یعنی «گوئن استیسی» داشت). خوشبختانه (!) در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

 

17- اسپایدرزمن (Spiders-Man)

اسپایدرزمن (Spiders-Man)

در دنیای شماره 11580 پیتر پارکر یک دانشجوی متعهد و درس خوان در "هورایزون لابز" بود که با گوئن استیسی قرار میگذاشت. یکی از آزمایشاتی که در آنجا رویش کار میکردند مربوط به بمباران اجتماعی از عنکبوت ها با ذرات رادیواکتیو بود. متاسفانه شیشه محفظه این عنکبوت ها شکست و پیتر به داخل آن افتاد. او مُرد ولی خودآگاهی او در قالب ذهن کندویی این عنکبوت ها زنده ماند و با تبدیل شدن به موجودی شبیه به مردعنکبوتی ،  نام خودش را نیز «اسپایدرزمن» (Spiders-Man) گذاشت و با افراد گرین گابلین دنیای خودش جنگید. و چون بدنش کاملا از عنکبوت ساخته شده بود میل به خوردن گوشت دیگران داشت! گوئن سعی کرد بهش کمک کنه ولی دست رد به سینه اش زد و گفت دیگه دیر شده چون دیگه یک هیولا شده! او در رویداد "قیامت عنکبوتی" (اینجا ترجمه شده است) استخدام شد تا با خانواده مخوف «وارثان» مبارزه کند ولی با «نورمن آزبورن» دنیای شماره 44145 متحد شد (همونی که در آیتم بعدی معرفی میشه) و با نقشه اش همراهی کرد ولی وقتی نقشه شون ناکام ماند به دشمنی با «مردعنکبوتی برتر» پرداختند (شماره های 9 تا 12 "مردعنکبوتی برتر" را بخوانید که اینجا ترجمه شده اند). اینجا بود که دیدیم اسپایدرزمن کاملا خبیث شده و مردعنکبوتی برتر مجبور شد بار دیگر دکتر اختاپوس شود تا با او و نورمن روبرو شود. سپس در شماره 4 از کمیک پایان دنیای عنکبوتی که اینجا ترجمه شده او را بار دیگر در دنیای نورمن آزبورن عنکبوتی دیدیم که دستیارش شده بود و بدست افراد شاثرا کشته شد!

 

16- اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

نورمن آزبورن در دنیای شماره 44145 مارول به قدرت های عنکبوتی دست یافت! (کمیکش اینجا ترجمه شده است) او صاحب شرکت آزکورپ بود و به دنبال قدرت بیشتر میگشت و از این رو با ساختنی نوعی «مکعب کیهانی» به دنبال سفرهای میان بُعدی بود. پیتر پارکر برای آزکورپ کار میکرد و وقتی متوجه نقشه های نورمن شد به دست او کشته شد. این باعث شد تا هری (که رفیق صمیمی پیتر بود) به دنبال گرفتن انتقام از پدرش بیفتد. پیتر قبل از مرگ برای هری یک لباس گابلین مانند به نام «کوبولد» ساخته بود که هری آن را به تن کرد و با پدرش جنگید ولی کشته شد. البته هری موفق شد که مکعب کیهانی نورمن را نابود کند ولی این نابودی منجر شد به اینکه نورمن از طریق "شبکه تار و پود هستی" به ابعاد و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند. سپس این نورمن آزبورن استخدام شد تا در رویداد "قیامت عنکبوتی" در کنار دیگر مردان و زنان عنکبوتی با «وارثان» مبارزه کنند. نورمن عقیده داشت که وارثان را باید در دنیای اصلی مارول (شماره 616) اسیر کنند (حتی به قیمت نابودی این دنیا) تا نتوانند به دیگر دنیاها بروند و مدام با «اوتو اکتاویوس» که آن موقع بار دیگر در قالب مردعنکبوتی برتر فرو رفته بود بر سر رهبری دیگران درگیری داشت! همین باعث شد تا در نهایت او و متحدش (اسپایدرزمن) از گروه جدا شوند. او شبکه تار و پود هستی را نابود کرد تا وارثان را گیر بیندازند و قبلش یکی از تارهای آن را برداشت تا باهاش بتونه در مولتی ورس سفر کنه. او سپس به همراه اسپایدرزمن به مردعنکبوتی برتر از طریق عزیزانش حمله کردند. سرانجام اکتاویوس مجبور شد برای غلبه بر آنها با «مفیستو» معامله کرده و دوباره «دکتر اختاپوس» شود. نورمن را هم به دنیای خودش برگرداند. در شماره 4 از کمیک پایان دنیای عنکبوتی که اینجا ترجمه شده او را بار دیگر دیدیم که برای اینکه اطلاعات باارزشی را از افراد شاثرا دور نگه دارد، خودش را منفجر کرد و کشت!

 

15- تایم اسپینر (Timespinner)

 تایم سپینر (Timespinner)

در شماره 11 از کمیک اونجرز که سال 1964 منتشر شد، «کنگ» (که از دشمنان قوی اونجرز است و میتونه در زمان سفر کنه و شما در اینجا میتونید درباره اش اطلاعات بیشتری کسب کنید)، نسخه دارک خاص خودش رو از اسپایدرمن خلق کرد. او از فن آوری قرن 30 میلادی بهره گرفت تا روباتی بسازه که تمام قدرت ها و خاطرات مرد عنکبوتی رو داشت ولی تحت کنترل کنگ بود. او این روبات را، Timespinner نامید و او را به زمان حال فرستاد تا خودش را به جای مرد عنکبوتی واقعی جا بزنه. نقشه این بود که عضو اونجرز بشه و بعد بهشون خیانت کنه ولی مرد عنکبوتی واقعی موفق شد که جلوش رو بگیره. Timespinner بعدها در رویداد Crossing که سال 1995 منتشر شد، برگشت. او این دفعه ماشینی ساخت تا انرژی جذب کنه و عصر و دوران جدیدی برای کنگ خلق کنه ولی قبل از اینکه باعث بشه کل عالم نابود بشه، به دست «ویژن» نابود شد.

 

14- اسپایدر – لیزارد  (Spider-Lizard)

 اسپایدر – لیزارد  (Spider-Lizard)

همانطور که میدانید یکی از دشمنان خطرناک و اصلی مرد عنکبوتی، لیزارد است که اینجا معرفی شده. او دانشمندی است به نام «کرت کانرز» که سرمی با استفاده از DNA مارمولک ها درست کرد تا دست قطع شده اش برگرده ولی خودش به یک مارمولک تبدیل شد! در کل کانرز همیشه در تقلا و کشمکش بوده که خودش رو از نفرین مارمولکی رها کنه (البته اخیرا انگار ازش استقبال میکنه). در هر حال، یک بار هم مرد عنکبوتی بهش دچار شد. در شماره 39 از کمیک Spectacular Spider-Man اتفاقاتی افتاد که باعث شد مرد عنکبوتی مثل لیزارد بشه و دست به تخریب در سطح شهر بزنه. در شماره بعدی هم با نیروهای پلیس درگیر شد. در نهایت کانرز رفت دنبالش و پادزهری بهش داد که باعث شد به حالت اولش برگرده.

 

13- اسپایدرمن سیمبیوتیک (Symbiotic Spider-Man)

 اسپایدرمن سیمبیوتیک (Symbiotic Spider-Man)

همانطور که میدانید و در این مقاله گفته شده، سیمبیوت فضایی چیزی هستش که اولین بار در داستان Secret Wars به عنوان لباس سیاه فضایی بر تن اسپایدرمن دیده شد. سپس اسپایدرمن او را با خودش به کره زمین آورد و متوجه شد که باعث میشه افکار منفی پیدا کنه. بنابراین هر طوری بود از شرش خلاص شد (این سیمبیوت بعدش به خبرنگاری به نام «ادی براک» چسبید و به ونوم تبدیل شد). در هر حال، در شماره 4 از سری دوم کمیک های What If، دنیای دیگری را دیدیم که در آن  سیمبیوت فضایی  از پیتر پارکر جدا نشده و پیوند دائمی باهاش برقرار کرده (این دنیا را دنیای شماره 1089 مارول لقب داده اند). یعنی حتی تلاش های چهار شگفت انگیز و دکتر استرنج و ترکیبی از علم و جادو هم نتونست سیمبیوت را از پیتر جدا کنه. سپس سیمبیوت با هالک و ثور پیوند خورد و به موجود بسیار نیرومندی تبدیل گشت. پیتر هم پس از اینکه سمبیوت ازش جدا شد به شدت پیر و  فرتوت شد و در نهایت مرد.

ثور ونومی

(برای دانلود رایگان  این داستان و دیگر کمیک های if what مرد عنکبوتی ، بروید اینجا).

 

12- اسپایدر – کارنیج (Spider-Carnage)

 اسپایدر – کارنیج (Spider-Carnage)

در اپیزودهای  های 12 و 13 از  فصل پنجم از  انیمیشن "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" که دهه 90 میلادی پخش شد و در واقع آخرین اپیزودهای این سریال هم بودند ، مرد عنکبوتی به دنیای عجیبی رفت که در آن با نسخه پلید خودش مواجه  شد! در واقع پیتر پارکر این دنیا ،هم عمو بن را از دست داده بود و هم زن عمو می را . بنابراین پاک زده بود به سرش! او با سیمبیوت کارنیج هم پیوند برقرار کرده و به "اسپایدر – کارنیج" تبدیل شده بود. بنابراین اسپایدرمن مجبور شد به کمک دیگر اسپایدرمن ها از دنیاهای دیگر او را شکست دهد (چون اگر این کار رو نمیکرد کل عالم نابود میشد) . دست آخر مرد عنکبوتی رفت و یک عمو بن از دنیای دیگر را آورد و همین باعث شد اسپایدر – کارنیج دست از نقشه خودش برداره.

شخصا از اپیزودهایی که این داستان در آن روایت شد خیلی خوشم میاد و به نظرم از بهترین قسمت های این کارتون هستند. اگر هنوز آنها را ندیده اید به اینجا بروید تا رایگان دانلودشون کنید.

 

11 -  داپل گانگر  (Doppelganger)

  داپل گانگر  (Doppelganger)

داپل گانگر (Doppelganger) در شماره 1 از کمیک Infinity War  که سال 1992 منتشر شد، خلق شد. او در واقع  نسخه كپی شده از اسپایدرمن بود كه توسط شخصیت پلیدی به نام Magus خلق و به كره زمین فرستاده شد تا با اسپایدرمن بجنگد. نیروهای او مثل نیروهای اسپایدرمن بود (او از نظر قدرت و زور بازو حتی از اسپایدرمن هم قوی تر بود) ولی قدرت تفكر نداشت و مثل یك حیوان درنده عمل میكرد  (به همین دلیل  معمولاً  دستورات دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كارنیج» و ... را اجرا می نمود). داپل گانگر در رویداد معروف Maximum Carnage از یاران کارنیج و زن دیوانه ای به نام Shriek بود. او در پایان مورد خشم و غضب كارنیج قرار گرفت و توسط او كشته شد ولی بعدش دوباره برگشت.

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داستان Maximum Carnage، این مقاله را بخوانید)

 

10- عفونت (Pestilence)

عفونت

در شماره 15 از کمیک Cable and Deadpool که سال 2005 نوشته شد، «ددپول» به دنبال رفیق گمشده اش یعنی «کیبل» میگشت. بنابراین به دنیاهای دیگر رفت تا بتونه پیداش کنه. گذر او به دنیای شماره 5701 (كه به دنیای an Age of Apocalypse معروف است) نیز افتاد.  در این دنیا این مرد عنكبوتی به یكی از 4 سواركار «اپوكالیپس» تبدیل شده بود به نام  Pestilence. او دندان های سمی داشت و گوشت آدم میخورد! اطلاعات بیشتری درباره او در دست نیست.

 

9- اون یکی (The Other)

اون یکی (The Other)

"اون یکی" یك كراس اور بزرگ و عظیم بود که بین سالهای 2005 و 2006 منتشر شد و  اكثر عناوین مرد عنكبوتی را پوشش داد. "اون یکی" در واقع یک خدای عنکبوتی است که قدرت های زیادی داره و تا به حال قدرت هایش را به پیتر پارکر و «کین» (کلون مرد عنکبوتی) هم داده است. (در واقع کین با همین قدرت ها بود که تونست رهبر گروه وارثان را در داستان "دنیای عنکبوتی" بکشه). در هر حال، پیتر پاركر متوجه شد كه مدتیه سرگیجه داره و دچار ضعف شده . وقتی آزمایش خون داد بهش گفتن كه داره میمیره. بعد پیتر با دشمن نیرومند خودش به نام «مورلان» مبارزه  میكنه. مورلان وحشیانه پیتر را كتك میزنه و حتی یكی از چشمان پیتر رو از سرش درمیاره و میخوره!!! او را به بیمارستان میبرن و در آنجا پیتر برای نجات جان مری جین حالت حیوانی پیدا میكنه و مورلان را میكشه. بنابراین کاری را کرد که قبلا سابقه نداشت. بعدش خودش هم میمیمره. در نهایت اما پیتر رفت داخل یه پیله و پوست انداخت و دوباره زنده شد (!) و بعد از مدتی دیگه اثرات "اون یکی" از وجودش رفت و دوباره به حالت اول خودش برگشت.  

 

8- مرد عنکبوتی "آینده تاریک"

 مرد عنکبوتی "آینده تاریک"

در یک آینده احتمالی ما دیدیم که اسپایدرمن وارد مسیر تاریکی شده است. این آینده اولین بار در شماره 58 از سری دوم کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"  دیده شد. ما دیدیم که این مرد عنکبوتی دشمنان خودش را کشته است و یک شخصیت خشن که با کشتن خلافکاران عدالت را اجرا میکنه (vigilante) شده است. یعنی در واقع به قهرمانی مثل «پانیشر» بدل گشته بود.  او در نهایت در حالی که بر سر قبر عزیزان خودش بود در حمله پلیس کشته شد. به این نسخه مرد عنکبوتی لقب Last Stand هم داده اند.  البته خیالتان راحت! مرد عنکبوتی در آینده هرگز همچین سرنوشتی نخواهد داشت. چون در شماره 637 از  كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" و در بحبوحه داستانی به نام Grim Hunt ، «مادام وب» به اسپایدرمن نشان میدهد كه اگر از «كریون شكارچی» انتقام بگیرد این آینده تاریك سراغش خواهد آمد. در حقيقت، او به پیتر اخطار میكند كه اگر كریون را بكشد در آینده شخصیت خبیثی خواهد شد و نه تنها از گروه «اونجرز» اخراج خواهد شد بلكه دست به اعمالی مثل كشتن «دكتر اختاپوس» خواهد زد و همین باعث میشه به اون مرد عنکبوتی Last Stand تبدیل بشه .

چون اسپايدرمن به نصيحت مادام وب گوش كرد و  كريون را نكشت پس اين آينده به وقوع نخواهد پيوست.

 

7- مرد عنکبوتی Imperfect

 مرد عنکبوتی Imperfect

سال 2005 بازی Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects به بازار آمد که زیاد موفق نبود (در اینجا میتونید درباره این بازی اطلاعات خوبی کسب کنید) به همین مناسبت مارول یک کمیک چاپ کرد که به داستان بازی ربط داشت و قبل از آن اتفاق میفتاد. ما در این کمیک (که در دنیای شماره 50701 مارول جریان داشت)  دیدیم که مرد عنکبوتی، ثینگ، ولورین و الکترا اسیر  شدند و یک دانشمند بیگانه بهشون دارویی تزریق کرد  که باعث شد قاتلین بیرحمی بشوند. مرد عنکبوتی هم خیلی خشن و خفن شد. بعد آنها مثل گلادیاتورها در مسابقاتی خشن شرکت کردن. ولی مرد عنکبوتی تونست خودش رو از شر اثرات این دارو آزاد کنه و با گروهی که هنوز این دارو در بدنشان بود و لقب Imperfects داشتند مبارزه کنه.

 

 6- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

  مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

در سالهای اخیر دكتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره یك مرد عنكبوتی ارتقا داده. تا اینکه در شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند! بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از كمیك Superior Spider-Man پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی بود، از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه.

(شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

5- اسپایدرمن کنترل شده توسط "ملکه  عنکبوتی"

 اسپایدرمن کنترل شده توسط "ملکه  عنکبوتی"

یکی از دشمنان نسبتا جدید و بسیار خطرناک اسپایدرمن، «آدریانا سوریا» (Adriana Soria) ملقب به "ملکه عنکبوتی" (Spider Queen) هستش که سال 2004 در شماره 15 از سری دوم از کمیک های Spectacular Spider-Man خلق شد. او تحت آزمایشات سری و هسته ای قرار گرفته بود و دیوانه شد و سالها حبس بود. وقتی که فرار کرد فهمید میتونه کسانی که ژن حشره ای دارند را کنترل کنه و این شامل مرد عنکبوتی هم میشد. بنابراین پیتر پارکر را به سمت خودش کشید و با بوسیدن او، نوعی آنزیم وارد بدنش کرد که باعث شد به هیولایی عنکبوت مانند تبدیل بشه. این هیولا کاملا تحت کنترل ذهنی ملکه عنکبوتی بود و دست به خرابی زیادی زد.

 

4- مَن اسپایدر (Man-spider)

ما در واقع دو نسخه از Man-Spider داریم، یکی در دنیای کمیک و دیگری در دنیای انیمیشن. در شماره 1 از کمیک Marvel Fanfare که سالها پیش چاپ شد، مرد عنکبوتی به همراه «آنجل» (از اعضای ایکس من) به سرزمین ماقبل تاریخ در دنیای مارول که بهش Savage Land (سرزمین وحشی ها) میگویند، رفت.  آنجا توسط افراد «مگنتو» اسیر شد و یک دستگاه او را به حالت بدوی درآورد که بهش گفتند Man-Spider . ولی بعدش تونست دوباره به حالت انسانی خودش برگرده.

در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هم شاهد این هیولا بودیم. در یکی از اپیزودهای این کارتون که داستان معروف "مردعنکبوتی 4 دست اضافه درمیاورد" را اقتباس میکرد، دیدیم که جهش ژنتیكی كه به خاطر نیش عنكبوت رادیو اكتیو به وجود آمده بود باعث شد تا  پیتر پارکر  چهار دست جدید دربیاورد! سپس او تبدیل به هیولایی به نام Man-Spider شد.

من اسپایدر

در كارتون Ultimate Spider-Man و در اپیزود 59  دیدیم كه مرد عنكبوتی به سرزمین وحشی (Savage Land) رفت و در آنجا مسموم و به هیولایی 6 دستی تبدیل شد. در نهایت او به طرز مسخره ای به حالت اول برگشت!

هیولای عنکبوتی 

  

3- اسپایدر (The Spider)

 اسپایدر (The Spider)

کمیک های Exiles  واقعا فوق العاده بودند (مخصوصا شماره های 1 تا 25 از سری اولش) . در این کمیک گروهی از قهرمانان از دنیاهای مختلف مارول در قالب گروهی به نام Weapon X، ماموریت های خاصی را انجام میدادند. در شماره 12 که سال 2002 چاپ شد ما شاهد یکی از بدترین نسخه های مرد عنکبوتی بودیم که بهش میگفتند The Spider. او پیتر پارکری بود که در دنیای خودش یک قاتل روانی بود و به 67 حبس ابد محکوم شده بود!!! ضمن اینکه با سیمبیوت کارنیج هم پیوند خورده بود. او عضو گروه Weapon X شد ولی قصدش کمک نبود بلکه میخواست به دنیاهای دیگه بره و آنجا را هم به خاک و خون بکشه. آخرش با اشعه آتشین «فایراستار» از پا درآمد.

 

2-  پاتون پارنل (Patton Parnell)

 پاتون پارنل (Patton Parnell)

ما در داستان "دنیای عنکبوتی" (که اینجا میتونید کامل بخونیدش) با مردان عنکبوتی زیادی از دنیاهای دیگری آشنا شدیم . یکی از آنها «پاتون پارنل» بود که در شماره 4 از کمیک "لبه دنیای عنکبوتی" خلق شد. او در دنیای خودش  با عموی بیرحم خودش زندگی میکرد و بدجوری افتاده بود دنبال دختر همسایه (سارا جین). تا اینکه در آزمایشگاه توسط عنکبوتی گزیده شد . ولی بعد به جای اینکه یک ابرقهرمان بشه، شروع کرد به خوردن دیگران (عموش رو هم خورد)! سارا جین را هم گاز گرفت. سپس هم توسط «مورلان» کشته شد. آخر داستان هم دیدیم که صدها عنکبوت کوچولو از گردن سارا دارن بیرون میان!

 

1- مرد عنکبوتی زامبی (Zombie Spider-Man)

مرد عنکبوتی زامبی (Zombie Spider-Man)

سال 2005 با خشن ترین و نابودگر ترین مرد عنکبوتی تاریخ آشنا شدیم! یعنی در شماره 22 از کمیک Ultimate Fantastic Four. در این کمیک گروه چهار شگفت انگیز به دنیایی میروند که یک ویروس اکثر قهرمانان و خبیثان را به زامبی تبدیل کرده است.  یکی از آنها مرد عنکبوتی بود که اونقدر گرسنه بود که مری جین و زن عمو می را خورده بود! این زامبی های قدرتمند همه چیز را خوردند تا رسیدند به «گالاکتوس» و به نیروی کیهانی دست یافتند و با آن به دنیاهای دیگر رفتند تا آنها را هم بخورند! البته آخرش مرد عنکبوتی زامبی به یک قهرمان تبدیل شد چون بعد از مدتی عقل خودش رو به دست آورد و «مرد شنی» را به یک سلاح زامبی کش تبدیل کرد. قبلا سه سری از زامبی های مارول را در اینجا و اینجا و اینجا براتون ترجمه کرده ایم.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

  All rights reserved © Spidey.ir 2022

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

آیا ونوم واقعا مغز انسان میخورد؟!

چه بر سر عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، آمد؟

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

10 حقیقتی که باید درباره «کاریون» (CARRION) بدانید

زشت ترین قهرمانان دنیای کمیک!

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

5 پدر بزرگ و مادر بزرگ خبیث دنیای كمیك!

تریلر بینظیر "زامبی های مارول" (Marvel Zombies) + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

كميك فارسی:  زامبی های مارول علیه التران 

 كمیك "زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES) ترجمه شد 

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sib khan
#1 sib khan 1396-05-19 17:24
ووييي عجب مقاله هولناكي بود :eek: ولي باحال بود برام جالب بود كه نقطه عكس اسپايدي رو ببينم :lol:
ممنون استاد مقاله عالي اي بود
نقل قول کردن
THE MIX
#2 THE MIX 1396-05-19 19:44
با تشکر از آقای ترابی واقعا مقاله خوبی بود به نظر خودم اسپایدر کارنج از همشون خطرناک تر بود حتی از اسپایدر کارنج کمیک هم بدتر بود البته تو دنیای اصلی بن رایلی اسپایدر کارنج شده بود ولی اون قسمت اخرش خیلی احساسی بود وقتی که خودشو پرتاب کرد توی سیاهچاله :sad:
نقل قول کردن
spider parker
#3 spider parker 1396-05-19 20:44
با تشکر ازآقای ترابی برای این مقاله ، موضوع جالبی داشت .
البته چندتاییشونو از قبل میدونستم چون در مقاله معرفی مردان و زنان عنکبوتی دنیاهای دیگر اکثرا معرفی شده بودند .
نقل قول کردن
spidey-ash2099
#4 spidey-ash2099 1396-05-19 20:57
مقاله ی بسیار خوبی بود آقای ترابی و همه چیز به طور کامل ذکر شده بود.من که خیلی لذت بردم.فقط از نظر من یه اسپایدرمن کم داره:اسپایدرمن نوآر.چون تنها اسپایدرمنی هست که یک انسانه و به بیگانه ای تبدیل نشده که با دشمنان بسیار دارک و خشنی جنگیده.همچنین سیستم مبارزش هم اصلا بر پایه رحم نیست و حتی دشمنانش رو هم میکشه.اگه میشه یه بررسی لطفا کنید.
نقل قول کردن
spider parker
#5 spider parker 1396-05-19 21:31
به نقل از spidey-ash2099:
مقاله ی بسیار خوبی بود آقای ترابی و همه چیز به طور کامل ذکر شده بود.من که خیلی لذت بردم.فقط از نظر من یه اسپایدرمن کم داره:اسپایدرمن نوآر.چون تنها اسپایدرمنی هست که یک انسانه و به بیگانه ای تبدیل نشده که با دشمنان بسیار دارک و خشنی جنگیده.همچنین سیستم مبارزش هم اصلا بر پایه رحم نیست و حتی دشمنانش رو هم میکشه.اگه میشه یه بررسی لطفا کنید.

آقای ترابی این مقاله رو فقط ترجمه کرده بودن منبع اصلی سایت cbr هستش احتمالا به همین خاطر توی گزینه ها دست نبردن.
نقل قول کردن
Mohammadali1381
#6 Mohammadali1381 1396-05-19 22:27
باسلام.
عالی بود آقای ترابی امیدوارم خدا همیشه پشت و پناه شما باشه این مطالب واقعا عالی هست و خیلی به اطلاعات من اضافه شد.من بین این 15 تا دارک اسپایدر من ها از دوتاشون خیلی خوشم میاد.1:اسپایدرم ن سیمبیوتیک 2:اون یکی.
اگه ونوم افکار پلید و منفی نداشت یکی از ابر قهرمان های خیلی قوی و خفن میشد ولی حیف که باید شخصیت منفی باشه
نقل قول کردن
mani s.h
#7 mani s.h 1396-05-19 23:14
استاد ترابی محشر بود و واقعا مردعنکبوتی دوست داشتنی ترین قهرمان و بهش نمیاد که شخصیت دارک داشته باشه یا از روش ساخته شده باشه اما وقتی ساختند بهترین هارو ساختند راستی مگه ددپول دارک مردعنکبوتی نیست چون استن لی با ساخت این شخصیت برعکس مردعنکبوتی را ساخت و ببخشید اسپمه اما استاد ترابی چرا پسرجهنمی وقتی حمله ای را حس میکنه میگه (oh crab) حتی نمیدونم یعنی چی همه جا با تعجب بهم میگن(خب این که میشه وای خرچنگ!!!!!!! :o ) حتی گوگل ترنسلید و اکسفرد هم اینو میگن.اگه میدونید چرا تیکه کلامشه بگید
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-05-19 23:35
به نقل از steve ragers:
ببخشید اسپمه اما استاد ترابی چرا پسرجهنمی وقتی حمله ای را حس میکنه میگه (oh crab) حتی نمیدونم یعنی چی همه جا با تعجب بهم میگن(خب این که میشه وای خرچنگ!!!!!!! :o ) حتی گوگل ترنسلید و اکسفرد هم اینو میگن.اگه میدونید چرا تیکه کلامشه بگید

میگه:
oh crap
!
یعنی "لعنتی"
نقل قول کردن
mani s.h
#9 mani s.h 1396-05-20 00:15
به نقل از mtm:
به نقل از steve ragers:
ببخشید اسپمه اما استاد ترابی چرا پسرجهنمی وقتی حمله ای را حس میکنه میگه (oh crab) حتی نمیدونم یعنی چی همه جا با تعجب بهم میگن(خب این که میشه وای خرچنگ!!!!!!! :o ) حتی گوگل ترنسلید و اکسفرد هم اینو میگن.اگه میدونید چرا تیکه کلامشه بگید

میگه:
oh crap
!
یعنی "لعنتی"

ممنون بلاخره یکی بهم گفت چی میشه ممنون
نقل قول کردن
porya
#10 porya 1396-05-20 01:57
ممنون اقای ترابی. از اینجور مقاله هاتون خیلی خوشم میاد
نقل قول کردن
Mehrdad 127
#11 Mehrdad 127 1396-05-20 09:51
ممنون . عالی بود استاد. من خیلی برام جالب بود. واقعا لذت بردم.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#12 علی قدیانی 1396-05-20 10:53
ممنونم بابت مقاله
اصولا بیشتر از همه من از "اسپایدرمن برتر" بیشتر خوشم اومد حالا با اینکه خود پیتر نبود ولی واقعا اون سری داستانها فضای جالبی داشت فکرشو بکنین پیتری که سعی میکنه نه کسیو بکشه نه کلا آزاری برسونه کلا عوض میشه! سر زن عمو می داد میکشه. بلک کت رو دندانش رو میشکنه! کلا خیلی از اون نسخه خوشم اومد. این مقاله قابل توجه اوناییه که همش فکر میکنن اسپایدرمن همش فان و لایته و اصلا تا حالا جدی و خفن نبوده.
نقل قول کردن
BatsyP3
#13 BatsyP3 1396-05-20 13:02
آره منم خیلی اپیزود های 12 و 13 فصل 5 مرد عنکبوتی رو دوست دارم ...
نقل قول کردن
phoenixgardian
#14 phoenixgardian 1396-05-20 20:32
ممنونم آقای ترابی. مقاله عالی بود. من تازه عضو سایت شدم و باید بگم بهتر از این سایت وجود نداره
نقل قول کردن
phoenixgardian
#15 phoenixgardian 1396-05-20 20:34
راستی چجوری باید مقاله بنویسم :o
نقل قول کردن
علی قدیانی
#16 علی قدیانی 1396-05-20 20:37
به نقل از phoenixgardian:
راستی چجوری باید مقاله بنویسم :o


شما نمیتونی مقاله بنویسی وفقط میتونی نظر بدی و مدیران تنها میتونن مقاله و خبر و... منتشر کنن. اگه شما مقاله ای داری باید به ایمیل سایت بفرستی تا برسی بشه اگه مورد تایید بود به اسم خودت توی سایت قرار میگیره.
نقل قول کردن
Unknown
#17 Unknown 1396-05-21 10:12
ممنون استاد مثل همیشه عالی و کامل
فقط یه سوال چرا تو شماره 8 که مرد عنکبوتی به last stand توسط پلیس کشته شده مگه حس عنکبوتی نداشت؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-05-21 13:52
به نقل از Unknown:

فقط یه سوال چرا تو شماره 8 که مرد عنکبوتی به last stand توسط پلیس کشته شده مگه حس عنکبوتی نداشت؟؟؟

خودش میخواست کشته بشه
یه جور خودکشی بود. دیگه خسته شده بود
نقل قول کردن
amazing barbod
#19 amazing barbod 1396-05-21 15:11
مقاله ی خوبی بود ممنون.اسپایدر من قاتل هم میتونه تو این لیست باشه چون اون با ولورین کار میکنه(البته کار میکرد چون تو دنیای عنکبوتی مرد :cry: خیلی دوستش داشتم!)و وقتی هم کسی با ولورین کار میکنه،یعنی شدید آدم میکشه!
نقل قول کردن
amazing barbod
#20 amazing barbod 1396-05-21 15:14
به نقل از mtm:
به نقل از Unknown:

فقط یه سوال چرا تو شماره 8 که مرد عنکبوتی به last stand توسط پلیس کشته شده مگه حس عنکبوتی نداشت؟؟؟

خودش میخواست کشته بشه
یه جور خودکشی بود. دیگه خسته شده بود

آخی دلم سوخت! :cry: به نظرم خیلی با حال میشه مردعنکبوتی خبیث!خیلی باهاش حال میکنم!
نقل قول کردن
mehran spidey
#21 mehran spidey 1396-05-21 19:15
مقاله ی جالبی بود البته من اصولا از اسپایدرمن دارک حوشم نمیاد راستش مردعنکبوتی رو بیشتر به خاطر لایت بودنش دوستش دارم مخصوصا وراجی ها و جوک هایی که هنگام مبارزه میگه

ممنون آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن
sourena1
#22 sourena1 1397-06-09 02:51
ممنون بابت مقاله فقط یه سوال داشتم .....من اسپایدر از روی من بت تقلید شده یا برعکس
نقل قول کردن
iron_thor
#23 iron_thor 1397-08-25 19:34
راستش اسپایدرمن زامبی حق داشت اول شه چون واقعا وحشی بود و حتی مری جین رو هم خورد(حتی اسم اون قسمت یه گاز خوشمزه بود و منظور از گاز هم گاز از مری جین بود :-x )
نقل قول کردن
iron_thor
#24 iron_thor 1397-08-25 19:37
به نقل از sourena1:
ممنون بابت مقاله فقط یه سوال داشتم .....من اسپایدر از روی من بت تقلید شده یا برعکس

هیچ کدوم ولی کارتون ماورای بتمن از روی اسپایدی ساخته شده
نقل قول کردن
Spider-Fan
#25 Spider-Fan 1397-08-25 20:14
به نقل از iron_thor:
به نقل از sourena1:
ممنون بابت مقاله فقط یه سوال داشتم .....من اسپایدر از روی من بت تقلید شده یا برعکس

هیچ کدوم ولی کارتون ماورای بتمن از روی اسپایدی ساخته شده

به تقلید کاری ندارم؛ ولی Man-Bat سال ۱۹۷۰ (در شماره ۴۰۰ از سری Detective Comics) خلق شد و Man-Spider هم در دههٔ ۹۰ میلادی (فکر کنم اول در مجموعهٔ کارتونی) خلق شد. حالا شاید اسمش رو از اون الهام گرفته باشن یا ...؛ من که اطلاعی ندارم و زیاد هم اهمیتی نمی‌دم.
(توی موضوع‌های "تقلید" بحث تاریخچه و گذشتهٔ کمیک برام مهمه تا این کُری خوندن‌های بچه‌گانه که 'بلک‌کت از روی کت‌وومن تقلید کرده' و ...)
ولی خدایی چه ربطی به "ماورای بتمن" داشت؟! :D
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#26 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 21:08
خیلی خفن بود :o
نقل قول کردن
MS-Spidey
#27 MS-Spidey 1401-05-04 21:02
خداییش نمیتونم تصور کنم ملکه عنکبوتی و پیتر چیز :oops: ...
ظاهر گوست اسپایدر خیلی باحاله 8)، مخصوصا وقتی که کاستومش رو تو اسپایدرمن پی اس فور داشته باشی 8).
اسپایدر لیزارد هم ترکیب جالبیه.
ممنون از استاد ترابی
نقل قول کردن
Ossei
#28 Ossei 1401-05-04 22:01
یکی از مقالات کلاسیک اسپایدیه این یکی
ولی متوجه نشدم که کدوم مورد جدید اضافه شد به مقاله
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1401-05-05 06:14
به نقل از Ossei:

ولی متوجه نشدم که کدوم مورد جدید اضافه شد به مقاله

شماره های 20 تا 16 (مقاله قبلا top 15 بود)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#30 AM SM BM SM 1401-05-05 13:25
اونجایی که توی مورد ۱۸ نوشتید "خوشبختانه" در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد واقعا بامزه بود. :lol:
بیشتر از همه از مورد ۸ و مرد عنکبوتی Last Stand خوشم اومد چون معلومه انگار از بقیه داستان دارتره و خیلی هم جالبه که یک مرد عنکبوتی رو ببینیم که تحت تاثیر شرایط سخت به یک Vigilante پانیشر گونه تبدیل شده.
من فکر میکنم هرکس داستان the other رو درک کنه، صد در صد یه نابغه است!
راستش به شخصه خیلی از زامبی ها خوشم نمیاد و ایده نخ نما شده ای به نظر میاد اما بعضی وقت ها هم میشه داستان های جالبی ازش درآورد و چنین فیلم هایی در این سبک کم هم نیستند. مارول هم مثل اینکه داره اقتباس خودش از داستان Marvel Zombies رو منتشر میکنه که خیلی خوبه که درجه سنی بزرگسال داره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید