15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

پیشنهاد میشه اگه از دیدن صحنه های چندش آور در دنیای کمیک خوشتون نمیاد، این مقاله را نخوانید!

مقدمه: مرد عنکبوتی شماری از بهترین و متنوع ترین شخصیت های دنیای کمیک را داره و بنابراین طبیعیه که در طی سالهایی که از انتشار کمیک های او میگذره اتفاقات عجیبی مثل خوردن گوشت انسان توسط دشمنان او رخ داده باشه! 

 

15- وِرمین (Vermin)

 ورمین (Vermin)

«ورمین» که توسط جی ام دی متیوس و مایک زک خلق شده، اولش نرمال بود تا اینکه  با «بارون زیمو» و دستیارش ملاقات کرد. آنها او را به موجودی موش مانند که در واقع میتونه روی موش های دیگر تاثیر بگذاره تبدیلش کردند. ورمین ابتدا در کمیک های کاپیتان آمریکا خلق شد و سپس در داستان معروف "آخرین شکار کریون" (که در اینجا ترجمه شده) حضور پیدا کرد. او در این داستان خبیث اصلی نبود ولی در فاضلاب نیویورک پرسه میزد و بارها مردم عادی را شکار کرد و به مخفیگاه خود برد و زنده زنده آنها را خورد! برای آشنایی کامل با ورمین، این مقاله را بخوانید.

 

14- ونوم در دنیای آلتمیت (Ultimate Venom)

ونوم در دنیای آلتمیت (Ultimate Venom)

«ونوم» دنیای آلتمیت کمی با ونوم دنیای اصلی مارول تفاوت دارد چون توسط پدران پیتر پارکر و ادی براک خلق شد (تو این مقاله بیشتر توضیح داده شده). یک فرقش دیگرش هم اینه که هر کسی که سیمبیوت ونوم را بر تن میکنه دچار گرسنگی مداوم میشه و بنابراین باید بره و از گوشت انسان تغذیه کنه (یادتونه تو بازی Ultimate Spider-Man، وقتی با ونوم میرفتید، هر وقت که Life اش کم میشد باید آدم های بدبخت داخل خیابون رو به درون لباس میکشوندید و از انرژی شون تغذیه میکردید؟!). در مجموع این نسخه از ونوم حالتی هیولایی تر از ونوم دنیای عادی داشت. در شماره 126 از کمیک التمیت اسپایدرمن هم دیدیم که ونوم داشت کاپیتان آمریکا را میخورد و اگر ثور مداخله نکرده بود، این کار را کرده بود!

 

13- نورمن آزبورن دنیای شماره 11080

در کمیک 4 قسمتی Marvel Universe Vs. The Punisher  که در اینجا ترجمه شده است، دنیایی را دیدیم که در آن شخصیت های مارول به "پاتوژن‌" (عاملی بیماری زا) مبتلا میشوند که باعث میشود به شکارچیانی تبدیل شوند که گوشت انسان میخورند.  ولی پانیشر که نسبت به آن مصون بود، وظیفه خودش دید تا هر کسی که بهش مبتلا شده را بکشه. در قسمت دوم و در صحنه ای فلش بکی دیدیم که برخی از دشمنان مرد عنکبوتی مثل والچر (و حتی برخی از دوستانش مثل «ماکینگ برد») دچار این بیماری شده بودند و گوشت انسان میخوردند:

 نورمن آزبورن این داستان یکی از مبتلا شده ها بود و دیدیم یک کشیش داره تعریف میکنه که چطور مجبور شد برای محافظت از جان گروهی از بازماندگان، او و پسرش هری را بکشه.

نورمن آزبورن دنیای شماره 11080

  

12- شغال دنیای شماره 2149

شغال دنیای شماره 2149

در دنیای شماره 2149 که در آن شخصیت های مارول به زامبی تبدیل شده اند ، «کینگ پین» هم یک امپراتوری تشکیل داده بود و «شغال» هم برای او کار میکرد (خود شغال هم زامبی شده بود و به گوشت انسان نیاز داشت). کار او این بود که از روی انسان ها کلون بسازه تا دیگر زامبی ها ازشون تغذیه کنند!!! (ایده چندش آوریه، مگه نه؟). او سپس به دست "مرد ماشینی" (Machine Man) کشته شد. مرد ماشینی مخزن های ساخت کلونی که شغال ساخته بود را نیز نابود کرد.

 

11- کارنیج (Carnage)

 کارنیج (Carnage)

سیمیوت های فضایی میتونند میزبانان خودشون رو وادار کنند تا دست به هر کاری بزنند. یعنی باعث میشوند خشن بشوند و به خوردن گوشت و مغز انسان ها بپردازند! در کمیک Carnage, U.S.A، «کلتوس کسدی» به عنوان میزبان سیمبیوت کارنیج، دست به وحشیانه ترین اقدام گوشت انسان خوری خودش میزنه! او در این داستان سری به کارخانه بسته بندی گوشت شهری به نام Doverton میزنه و میبینیم که داره گوشت حیوانات تازه ذبح شده را میخوره. بعد که شناسایی میشه شروع میکنه به خوردن سر چهار هزار گاو و گوسفند و البته کل کارکنان اون کارخانه!!!

 

10- کینگ پین دنیای 11080

 کینگ پین دنیای 11080

در کمیک Marvel Universe Vs. The Punisher که در بالا بهش اشاره شد، شاهد بودیم که به خاطر ابتلا شدن مردم شهر به آن پاتوژن‌، قبیله هایی شکل گرفتند. اسپایدرمن هم که به عنوان "بیمار صفر" (patient zero)  شناخته میشود، رهبر قبیله ای شده که در منهتن حکومت میکند. ویلسون فیسک (کینگ پین) هم بهش لقب "پادشاه مرگ" داده اند و او هم برای خودش قبیله ای دارد. او موفق شده بین قبیله های مختلف جنگ راه بندازه تا اینکه اونقدر ضعیف بشوند که یا از شهر بروند یا اینکه به قبیله او ملحق بشوند. پادشاه مرگ تونست به کمک افرادش پانیشر را که برای نجات دادن همسر مردعنکبوتی آمده بود اسیر کند اما در بدست پانیشر کشته شد.

 

9- مک گارگن (Mac Gargan)

مک گارگن (Mac Gargan)

«مك گارگن» بیشتر به عنوان یكی از دشمنان كلاسیك مرد عنكبوتی به نام «عقرب» یا «اسكورپیون»  (Scorpion)شناخته میشد اما در نهایت سیمبیوت فضایی كه ادي براك در حراجي به فروش رسانده بود، به او رسيد.  گارگن از نظر اراده ذهنی بسیار ضعیف بود و به همین دلیل سیمبیوت فضایی كاملاً جسم و روح او را تحت كنترل در آورد و از او هیولایی عظیم الجثه ساخت كه به خوردن گوشت انسان علاقه داشت. این ونوم با «نورمن ازبورن» همكاری نزدیكی داشت (هم زمانی كه عضو گروه Thunderbolts بود و هم زمانی كه در گروه خبیث نورمن یعنی Dark Avengers عضویت داشت).

 بعد از خوردن یک «اسکرال»، علاقه او به خوردن گوشت انسان شدیدتر شد. چند بار هم دست دشمنانش را هنگام نبرد کند و خورد (مثلا دست «استیل اسپایدر» و ژنرال «ولفرم»). او انقدر وحشی شد که نورمن آزبورن هم تیمی هایش در گروه دارک اونجرز یعنی «بولزآی» و «داکن» را فرستاد تا گارگن را بکشند ولی موفق نشدند.

 

8- والچر قرمز (Red Vulture)

 والچر قرمز (Red Vulture)

«والچر قرمز» که نام اصلی اش «جیمی ناتال» است شباهتی  به والچر کلاسیک دنیای کمیک های مرد عنکبوتی ندارد . او که اولش خلافکاری خیابانی بود اولین بار در شماره 592 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و تحت آزمایشات قرار گرفت . همین آزمایشات رویش عوارض منفی و جانبی گذاشت. میتونست پرواز کنه، از دهانش اسید پرتاب کنه و البته علاقه داشت گوشت انسان بخوره. دچار فراموشی هم شده بود. مرد عنکبوتی مجبور شد بازوان او را بشکنه تا بتونه شکستش بده و توسط پلیس دستگیر بشه.

بازوان والچر شکسته میشه

 

7- «بلاب» در دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک های آلتمیت، «فرانکلین دوکس» ملقب به Blob بالاخره نشون میده که تهدیدهایی که درباره علاقه اش به خوردن گوشت انسان میکرده ، توخالی نبوده. البته بلاب همیشه بیشتر از دشمنان مردان ایکس محسوب میشده ولی این نسخه از بلاب در دنیای التمیت نظر تعداد زیادی از قهرمانان مارول رو به خودش جلب میکنه که یکی از اونا مرد عنکبوتیه. در شماره 2 از رویداد Ultimatum، هاکای در کمال وحشت میبینه که بلاب داره جنازه «واسپ» («ژانت ون داین») را میخوره!

 بلاب در دنیای آلتمیت

بلاب حتی میگه که گوشتش مزه مرغ میده! در شماره بعد هم «یلو جکت» برای گرفتن انتقام، کله بلاب رو کند و تف کرد بیرون! (پس باید از یلو جکت پرسید که خود بلاب مزه چی میداده!). میتونید در اینجا این کمیک رو دانلود کنید.

 

6- لیزارد (Lizard)

 لیزارد (Lizard)

«لیزارد» از دشمنان معروف و کلاسیک مرد عنکبوتیه. در اکثر داستان ها او را همچون مردی علاقمند به خانواده میدیدیم که دوست داره خودش رو از شر نفرینی که بهش گرفتار شده نجات بده. اما در داستان جنجالی Shed که در شماره های 630 تا 633 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد، دیدیم که اگه زمانی نیمه مارمولکی و حیوانی او بهش غلبه کنه، چه فاجعه ای رقم میخوره. یعنی در این داستان دکتر کانرز کاملا خودش رو به هویت لیزاردی میبازه در نتیجه پسر خودش «بیلی کانرز» رو میخوره در حالی که نیمه مقهور شده هویت دکتر کانرز در ذهن و روحش از دیدن این صحنه جیغ میزنه و میگه Stop!  این یکی از دارک ترین داستان های مرد عنکبوتیه ...

 

5- اسکین هد (Skinhead)

 اسکین هد (Skinhead)

یکی از دشمنان گمنام مرد عنکبوتی «اداوارد کراس» نام داره که بهش لقب Skinhead داده شده. این شخصیت سال 1989 و در شماره 56 از کمیک Web of Spider-Man خلق شد. او یک نئو نازی ناراضی و عصبانی بود که به طور اتفاقی درگیر یکی از آزمایشات پیتر پارکر وقتی داشت برای خودش محلول تار (web fluid) درست میکرد، شد. بنابراین به موجودی هیولا مانند تبدیل شد که میتونست گوشت بدن انسان ها را از استخوان آنها جدا کنه! ولی خوشبختانه مرد عنکبوتی تونست جلویش را بگیره.

 

4- توم استون دنیای 11080

 توم استون دنیای 11080

«توم استون» با نام اصلی «لانی لینکولن» از دشمنان نه چندان مطرح مرد عنکبوتی است که معمولا یک خبیث خرده پا به حساب می آید و با دیگر خلافکاران هم سطح خودش مثل «کله چکشی» متحد میشه (برای آشنایی کامل با او این مقاله را بخوانید). او نیز در اون کمیک Marvel Universe Vs. The Punisher که قبلا در همین مقاله بهش اشاره شده حضور داشت و از افرادِ مبتلا شده ی کینگ پین بود. 

 

3- والچر نوآر

 والچر نوآر

کمیک های مرد عنکبوتی نوآر رو خوندید؟ اگه نخوندید حتما بخونید چون واقعا فوق العاده است (ما اینجا تو سایت ترجمه کردیمش). داستان این کمیک در دهه 30 میلادی قرن بیستم آمریکا یعنی در اوج دوران رکود بزرگ اقتصادی این کشور رخ میده و حال و هوای فیلم های گانگستری قدیمی رو داره. همه چیز کلا حال و هوای دارک و خفن داره. دشمنان مرد عنکبوتی هم همین طور هستند. به طور مثال «والچر» (آدریان تومز) در سیرک کار میکرده و از افراد «نورمن آزبورن» به شمار میاد. او حالتی کاملا حیوانی داشت و گوشت آدم میخورد. این والچر نقش کلیدی هم در اریجین مرد عنکبوتی داشت چون او بود که به دستور نورمن آزبورن، «عمو بن» را خورد!

 

2- هزار (The Thousand)

 هزار (The Thousand)

«کارل کینگ» یکی از قلدرهای دبیرستان پیتر پارکر بود. در اون روز سرنوشت سازی که پیتر در آن آزمایشگاه به قدرت های فوق بشری خودش دست یافت، او نیز حاضر بود. آنجا بود که کارل هویت مخفی پیتر را فهمید و سعی کرد تا کاری بکنه تا اون عنکبوتی که پیتر را نیش زده بود، او را هم نیش بزنه ولی موفق نشد. بنابراین این عنکبوت را  (که آن موقع مرده بود) خورد!!! اولش به نظر میرسید که قدرت هاش شبیه به مرد عنکبوتیه ولی بدنش خیلی زود تجزیه شد و خودش هم به چندین و چند عنکبوت تبدیل شد و "هزار" (The Thousand) نام گرفت. هزار از گوشت انسان تعذیه میکرد و به شکل آنها در می آمد (با هر بدنی که میخورد قوی تر میشد) اما در نهایت مغلوب مرد عنکبوتی شد.

 

1- ونوم (Venom)

 ونوم (Venom)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده، سیمبیوت ونوم به ماده شیمیایی نیاز داره به نام phenethylamine تا زنده بمونه. این ماده در مغز انسان یافت میشه. به همین دلیله که ونوم دوست داره مغز انسان بخوره! ولی «ادی براک» به عنوان میزبان اصلی سیمبیوت ونوم تا جای ممکن سعی کرده  جلوش رو بگیره. ولی در کمیک Venom: The Hunger، میبینیم که ادی نمیتونه جلوی سیمبیوت رو بگیره و بنابراین مغز یکی رو واقعا میخوره!

بعدها ادی فهمید که phenethylamine در شکلات هم یافت میشه و بنابراین سعی کرد با خوردن شکلات سیمبیوت را سیر نگه داره!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "پانیشر علیه دنیای مارول" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ورمین» (VERMIN) بدانید

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «والچر» (VULTURE)

آیا ونوم واقعا مغز انسان میخورد؟!

معرفی تمام سیمبوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

چه بر سر عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، آمد؟

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

 معرفی «شغال» (THE JACKAL)

كميك فارسی:  زامبی های مارول علیه التران 

 كمیك "زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES) ترجمه شد 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey noir
#1 spidey noir 1396-06-19 20:40
  • دیگه مقاله به این سرگرم کنندگی و حال بهم زنی ندیده بودم.بیچاره ژانت ون داین.اقای ترابی میبینم این روزا به چیزای دارک علاقه مند شدید؟ممنون و تشکرات فراوان.
نقل قول کردن
Migel ohera
#2 Migel ohera 1396-06-19 21:10
خسته نباشيد اقاي ترابي.
براي من واچر نوار و ونوم التميت خيلي جذابن
نميدونستم ونوم التميت ميخواست كپ رو بخوره جالب بود،
به بازي مردعنكبوتي نهايي اشاره كردين تمام خاطراتم زنده شد
خيلي دوست داشتم اون روز ها دوباره بياد و من بازم اون بازيو
تجربه كنم ، خيلي بازيه قشنگي بود،
ولي فكر نكنم به قشنگيه بازيه مرد عنكبوتي جديده بشه كه سال بعد مياد، 8)
خدا ميدونه چند بار ميخوام تمومش كنم
نقل قول کردن
Unknown
#3 Unknown 1396-06-19 23:01
اوه اصلا نمی دونستم که که کلتوس کسدی گوشت آدم بخوره یعنی یک سیمبیوت انقدر خون خوار و گرسنه؟؟من فقط فکر میکردم که فقط مغز انسان میخورن!کلا نصف مقاله راجب سیمبیوت ها بود!من که کاملا از سیمبیوت ها میترسم :cry: :cry: (از الان به بعد)
ولی خودمونیما دنیای آلتیمیت هم خیلی خطرکه همون بهتر که نابود شد :-|
والچر هم تو دنیا های دیگه خطرکه کلا والچر خطرناکه چه برسه اینکه درست مثل یک کرکس واقعی :oops:
راستی یادم رفت تشکر کنم از استاد بابت مقاله عالیشون :-) :-) ;-)
نقل قول کردن
amazing barbod
#4 amazing barbod 1396-06-19 23:25
ممنون بابت مقاله عالیتون استاد.کارل کینگ یه دیوانه به تمام معناست! :-x :-x :-? :-? :-? آخه #@£% دیونه خل ابله!مگه عنکبوت رو هم میخورن؟!واقعا حالم از هزار به میخوره :-x
ونوم و ورمین رو میدونستم آدم میخورن.یلو جکت؟!واقعا؟!
چرا آخه؟خب بزن طرفو بکش کلش رو چرا میخوری؟!(و تف میکنی)
ممنون از مقاله عالیتون!
نقل قول کردن
Marvel khafan
#5 Marvel khafan 1396-06-19 23:26
ممنونم اقای ترابی خیلی مقاله خوبی بود
من خودم به شخصه عاشق اینجور چیزای خشنم
از همه بیشتر از مورد ویلسون ویسک تعجب کردم
مقاله جالبی بود ممنون ;-)
نقل قول کردن
spider parker
#6 spider parker 1396-06-20 02:25
به نقل از amazing barbod:
ممنون بابت مقاله عالیتون استاد.کارل کینگ یه دیوانه به تمام معناست! :-x :-x :-? :-? :-? آخه #@£% دیونه خل ابله!مگه عنکبوت رو هم میخورن؟!واقعا حالم از هزار به میخوره :-x
ونوم و ورمین رو میدونستم آدم میخورن.یلو جکت؟!واقعا؟!
چرا آخه؟خب بزن طرفو بکش کلش رو چرا میخوری؟!(و تف میکنی)
ممنون از مقاله عالیتون!

آره خب کلا سری ultimatum موضوعات حال بهم زن زیادی داره (منم ازش متنفرم :D )
همین سری ultimatum خیلی به دنیای التمیت گند زد !
با تشکر از جناب ترابی بابت ابن مقاله خفن و حال بهم زن :D .
نقل قول کردن
spidey noir
#7 spidey noir 1396-06-20 08:37
  • اقای ترابی چند تا والچر داریم؟(تو دنیای اصلی)و اینکه سیمبیوت کارنیج بجز کلتوس کاسدی به کس دیگه ای هم پیوند خورده؟
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-06-20 08:46
به نقل از spidey noir:
  • اقای ترابی چند تا والچر داریم؟(تو دنیای اصلی)و اینکه سیمبیوت کارنیج بجز کلتوس کاسدی به کس دیگه ای هم پیوند خورده؟

درباره والچر تو این مقاله توضیح داده شده
spidey.ir/.../...

کارنیج رو هم دقیقا نمیدونم چون من اطلاعاتم درباره سیمبیوت ها کامل نیست
نقل قول کردن
spidey noir
#9 spidey noir 1396-06-20 09:25
اقای ترابی کمیک های سایت رو تو بازار میذارن؛خبر دارین؟(یا خودتون اجازه میدید؟)
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-06-20 09:51
به نقل از spidey noir:
اقای ترابی کمیک های سایت رو تو بازار میذارن؛خبر دارین؟(یا خودتون اجازه میدید؟)

اره میذارن دیگه. چیکار میشه کرد. دزد زیاد شده
نقل قول کردن
secret cap
#11 secret cap 1396-06-20 11:20
دستتون درد نکنه عالی بود
استاد ترابی کارتون جدید مرد عنکبوتی رو دیدید قشنگ بود
نقل قول کردن
havewl
#12 havewl 1396-06-20 13:32
بنظرم دنیای التیمیت دارک ترین سری مارول بجز زامبی ها بود
مرگ دردناک پیتر پارکر جوان
بلاب ادم خوار
ونوم ازمایشگاهی
تبدیل نورمن به یه دیو واقعی
نصف شدن ولورین توسط هالک
قیافه زامبی شکل ددپول توی شیشه
صحنه های جنسی تونی و بلک ویدو!
سقوط سایکلاپس به واسطه ولورین
دکتر دوم با پا های بز!!
کشته شدن خانواده ی هاکای
کور شدن چشم راست رید ریچارد و شیطانی شدن او
یه کاپیتان بیشور
و...
کلا از این سری به شدت زده شدم
نقل قول کردن
real spidey
#13 real spidey 1396-06-21 12:15
ایده خوبی برای مقاله انتخاب کردین استاد
والا این التیماتوم کمیک های دنیای التمیت رو فلج کرد کاملا این جهان رو نابود کرد یکی از بد ترین اشتباهات مارول بود.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-03-15 22:28
خوشحال میشم اگه تو مقالات قدیمی سایت غلط تایپی پیدا کردید بهم بگید تا اصلاح بشه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#15 AmirhoseinJafari2005 1399-11-18 10:18
مقاله خفنی بود :o
نقل قول کردن
Amirreza-85
#16 Amirreza-85 1400-08-09 13:01
عالی بود دمتون گرم.آقای ترابی بخاطر نزدیک شدن به هالوینه این روزا مقالات دارک زیاد میزارید؟ این مقاله هم خیلی عالی و در بهضی از موارد حال به هم زن بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45