15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند !!

شخصیت هایی رو نظاره گر باشید که میتونند سلستیال ها رو در هم خرد کنند.


مقدمه :
در اولین قسمت نگهبانان کهکشان که سال 2014 اکران شد، برای اولین بار شاهد شخصیت های کیهانی عظیمی به نام سلستیال بودیم و اون فیلم، سلستیال ها را وارد جهان سینمایی مارول کرد. در دنیای مارول کمیکس، سلستیال ها برخی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین موجودات در عالم هستی می باشند. موجوداتی باستانی. تعداد آن ها خیلی بیشتر از چیزیه که بتونی فکرشو کنی. اما نژادشون متاسفانه (چی چی رو متاسفانه، خوشبختانه !) بعد از جنگ با نژاد اسرار آمیزی به نام Aspirants از بین رفته و به نابودی کشیده شد. برای بعضی، اونا خدایان فضایی هستند. سلستیال ها از قدرت کیهانی عظیمی استفاده میکنند و نیرو آن ها تقریبا بی حد و حصر است. نبرد با اونا یعنی در آغوش گرفتن مرگ (!) اما خب همیشه تو دریا ماهی بزرگتری وجود داره. در این مقاله 15 شخصیتی رو معرفی می کنیم که میتونند سلستیال ها تو هم گره بزنند ! پس د برو که رفتیم.

  

15- نیروی فونیکس (The Phoenix Force)

نیروی فونیکس

نیروی فونیکس در چند فیلم ایکس من به عنوان نمایش قدرت جین گری به تصویر کشیده شده است. درسته که جین گری یه تله پات خیلی قدرتمنده اما در مقایسه به نیروی فونیکس خیلی ریزه پیزس ! در حقیقت نیروی فونیکس خیلی پیچیده تر و قوی تر از اون چیزیه که فکرشو بکنین. در واقع نیروی حیرت انگیز فونیکس یکی از قدیمی ترین انرژی های کیهانی شناخته شده در جهان است. فونیکس حتی قبل از بیگ بنگ هم وجود داشته ! این انرژی همواره وجود داشته. وجود داره و در تمام واقعیت موجود است ! با توجه به قدرت خامی که در اختیار داره و میتونه ایجاد کنه، توانایی نابودی بخش هایی از جهان رو داره. او از شخصیتی به عنوان میزبان استفاده میکنه. جین گری؛ معروف ترین این میزبان هاست. زمانی که به فونیکس سیاه تبدیل شد سمت ستاره ای حرکت کرد، تمام انرژی ستاره را جذب کرد و اون ستاره رو نابود کرد. نتیجه این اتفاقات از بین رفتن پنج میلیارد نفر بود ! بعد هم میزبان بعدی خودش رو انتخاب کرد، اسکات سامرز. اما هر دو توسط پروردگار دووم کشته شدند. شخصیتی که ما در ادامه مقاله باهاش رو به رو میشیم !

 

14- رید ریچاردز (Reed Richards)

رید ریچاردز (Reed Richards)

در این لیست ما از شخصیت های گوناگونی بازدید می کنیم. پس دلیلی نداره از رید ریچاردز، انسانی خاص در زمین استقبال نکنیم، درسته ؟ رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت انگیز احتمالا باهوش ترین انسان روی زمین می باشد. اگر شما بخواید دزدی رو توقف کنید که کیف پولتون رو دزدیده احتمالا به مرد عنکبوتی یا دردویل زنگ می زنید. اما اگر یک موجود کیهانی به شما نزدیک شود اینجا چاره کار، رید ریچاردز از چهار شگفت انگیز است. او یک نابغه به تمام معناست (با خوندن این مقاله اگر این مسئله را هم قبول ندارید، دیگه نمیتونید منکرش بشید) او دارای مدرک دکتری در ریاضیات، فیزیک و مهندسی است. اگر زمان کافی بهش بدید مطمئن باشید چیزی اختراع میکنه که میتونه یک یا تمام سیارات را متوقف کنه !! اینطوری نگاش نکنیدا !اصن یه چی عجیبیه ! در حقیقت با استفاده از تکنولوژی های او میشه جلوی سلستیال ها رو هم گرفت ! او در دنیای آلتیمیت یک ویلین به نام میکر بود. و فقط خدا میدونه چقد باید از چنین ویلینی ترسید چون حتی توانایی این رو داره که کل نژاد انسان رو با فشار یک دکمه منقرض کنه !!

 

13- دوقلو های اپوکالیپس (Apocalypse Twins)

دوقلوهای اپوکالیپس

دو قلو های اپوکالیپس از اون دسته شخصیت های قدرتمند هستند که زیاد دیده نشدن و شاید حتی خیلیا اونارو نشناسن. دو قلو های اپوکالیپس همونطور که مشخصه، نام اونا از روی سوپر ویلین نیرومندی به نام اپوکالیپس گرفته شده. اما در حقیقت اونا فرزندان وارن ورینگتون / آرکانجل هستند. این دو شخصیت درست مثل پدر خود توانایی پرواز را هم دارند. نام حقیقی آن ها اوریل و ایمین ورینگتون می باشد. جدا از اون، اونا توانایی محدودی در کنترل زمان رو هم دارن ! میگن بعد از اینکه به دنیا اومدن، زیاد طول نکشید که توسط کانگ فاتح ربوده شدن و در جریان زمان ناپدید شدند. بعد هم به آینده رفتند. احتمالا قدرت کنترل زمان رو از کانگ فاتح به ارث بردن ! اونا چهار سال پیش (می 2013 ) خلق شدند. زمانی هم رو به روی سلستیال ایستادند و قصد نابودیشونو داشتند اما در نهایت توسط سان فایر کشته شدند. هر چند ظاهرا بدنشون خودش رو بازیابی کرد و ممکنه هر لحظه برگردن و انتقام خودشو نه تنها از مردان ایکس، بلکه از سلستیال ها هم بگیرند.

 

12- گاد کیلر (Godkiller)

گاد کیلر

عجب چیزیه این ! گاد کیلر یک زره قدرتمند می باشه. زره گاد کیلر توسط یک نژاد اسرار آمیز به نام Aspirants به طور اختصاصی برای از بین بردن سلستیال ها ساخته شد. نه برای یه سلستیال، نه چندتا، بلکه برای تمام اونا ! در حقیقت این زره فقط مختص این کار ساخته شده. گاد کیلر به مدت هزاران سال در یک کره به نام دایسون قرار داشت و بعد ها در دوران بعد از هاوارد استارک، تونی استارک پسر او سراغش رفت. بعد هم قضایایی با اون زره داشت و در داستان های او دوران که در سال 2013 به انتشار می رسیدند، شخصیت آرنو استارک هم خلق و وارد دنیای کمیک شد. آرنو استارک در حقیقت برادر ناتنی تونی استارک می باشد (حالا جریاناتی داره که باید توی یک مقاله مربوط به این مسئله توضیح داده بشه) زره گاد کیلر هم در همون سال و بین همون داستان ها خلق شد و بعد از چند شماره دیگه توی دنیای کمیک دیده نشد. در کل گاد کیلر زره ای طلایی و مشکی است که نیرو مخرب کافی برای نابودی سلستیال ها رو داره. شاید زره از جهاتی به زره های استارک شبیه باشه اما به نظر شما استارک میتونه زره ای طراحی کنه که توانایی کشتن سلستیال ها رو داشته باشه ؟!

 

11- ارباب هرج و مرج و استاد نظم (Lord Chaos and Master Order)

اربابان هرج و مرج

دنیای مارول پر شده از نهاد های انتزاعی که که مفاهیم جهان را به تصویر می کشند. مثلا مرگ به صورت اسکلتی ظاهر می شود که توانایی های مفاهیم مرگ و کنترل کاملی بر آن داره. عشق در موجودیت، یک زن بلوند نشان داده می شود. حالا بگید ببینم شخصیتی که کارش ایجاد تعادله رو یادتون میاد ؟ تعادل به صورت شخصیتی سیاه و سفید نشان داده شده (نام شخصیت بت وینر است) و از واجبات این جهانه. مفهوم ارباب هرج و مرج و استاد نظم هم کاملا مشخصه و از اسمشان پیداست. این دو کاراکتر، در طول انفجار بیگ بنگ به همراه دیگر موجودات کیهانی انتزاعی متولد شدند. در واقع اغلب این دو از یک نام برای نشان دادن استفاده میکنند به نام بت وینر ! (برای آشنایی بیشتر با شخصیت بت وینر میتونید به این مقاله رجوع کنید) ایجاد و کنترل نظم و بی نظمی بر عهده این دو شخصیت می باشد و هر چیزی در این دنیا که مربوط به دو مورد متضاد شود، به این دو بستگی داره. خیر و شر. اونا حتی میتونند خیلی از رویداد های این جهان را کنترل و یا دستکاری کنند. همانطور هم که قبلا این ادعا را کردند اونا حتی میتونند مثلا اتفاقاتی که سبب به وجود اومدن شخصیت مرد عنکبوتی شد (گزیده شدن پیتر توسط عنکبوت و تبدیل شدن به مرد عنکبوتی) را دستکاری و کنترل کنند !! به علاوه اینکه این شخصیت ها بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند و هر کدوم برای بودن در این دنیا نیاز به وجود دیگری داره.

 

10- ابراکسس (Abraxas)

ابراکسس

بودن یا نبودن ؟! راجب این یکی یکم فشرده توضیح میدم که زیاد طولانی نشه ! وقتی که گالاکتوس کشته شد، چندین چیز اتفاق افتاد. از طرفی مردم خوشحال بودند که دیگه لازم نیست ترسی داشته باشن و سیارشون دیگه تو معرض خطر خورده شدن نیست ! (اشاره به اینکه گالاکتوس از سیارات تغذیه می کنه) اما مرگ گالاکتوس نه تنها خبر خوبی نبود، بلکه مقدمه چینی حضور شخصیتی خطرناک و اتفاقی بد بود ! بزارین یکم به عقب برگردیم. جایی که رید ریچاردز وقتی میتوانست گالاکتوس را نابود کند، این کار را نکرد ! در حقیقت این به ان معناست که رید ریچاردز خیلی وقت پیش میتوانست دنیا را از تهدید همیشگی گالاکتوس رها کند و یک بار برای همیشه شر این مزاحم رو از سرمون کم کنه ! اما راستش او کار درستی کرد. اما در سال 2001 همه چیز مشخص شد. اولا اینکه رید ریچاردز از به هم زدن تعادل در دنیا میترسید (گالاکتوس از واجبات دنیاست !) اما فرقی نکرد و اون سال گالاکتوس مرد. در اون سال ابراکسس از زندان خود آزاد شد ! او درون ابدیت زندگی میکرده و بزرگ شده ! او درون ابدیت بود و دقیقا نقطه مقابل ابدیته ! در نتیجه ابدیت که تجسم هستی می باشد، پس ابراکسس مفهومی از نابودیست ! از نیستی ! درسته که گالاکتوس کشته شد اما خب ابراکسس جاشو گرفت (گل بود به سبزه نیز آراسته شد !)حالا که او آزاد شده تصمیم گرفته کل زمین را نابود کند ! و بعد تمام دنیا ها را به نابودی بکشاند ! تصمیم داره نیستی رو جایگزین هستی بکنه ! چهار شگفت انگیز هم که از بازگشت ابراکسس میخکوب شده و هنگ کرده بودند مجبور شدند کاری کنند و سعی در متوقف کردن او داشتند. شاید ابراکسس نسبتا دیر خلق شده باشه اما یکی از بزرگترین دشمنان چهار شگفت انگیزه. اینم بگم که زیاد راجب ماهیتش فکر نکنین ! چون به نتیجه ای نمی رسید ! انسان فقط میتونه در یک چارچوب فکر کنه و تفکر درباره جز این ممکن نیست ! در حالی که ابراکسس ضد وجود است ! برعکس "بودن" ! میتونه "بودن" رو محو و نابود سازه !

 

9- هورد (THE HORDE)

هورد horde

خب حتما لازم نیست یه آدم نابغه و بسیار باهوش همانند رید ریچاردز باشم تا قوانین این دنیا رو بشناسم ! مثلا من میدونم آتش باعث میشه که فلز ذوب بشه ! آب، آتشو خاموش میکنه ! خاک آب رو جذب میکنه ! (طرفدارای لاکپشت های نینجا متوجه چیزی نشدن ؟!) یا مثلا میدونم که اگر از تاریکی ترس داری، باید چراغو بزنی !! پس در نتیجه وقتی میخوای با خدایان فضایی (سلستیال ها) نبرد کنی نیاز به آنتی سلستیال داری ! اونا در مقابل قوی ترین ها هم دوام میارن ! در برابر سلستیال ها می جنگن ! اونا به نوعی ابزار یک گونه سازمان بسیار بسیار قدرتمند محسوب میشن ! این گونه سازمان را Fulcrum The می نامند. فول کرم ها گونه نیرومندی هستند. انقد قوی اند که گفته شده ممکنه اونا جنبه دیگری از All Above One The باشند که در گذشته به عنوان جک کربی ظاهر شده است !! و اما اولین حضور اونا در دنیای کمیک برمیگرده به آخرین شماره داستان های Eternals که توسط نیل گیمن نوشته شده است.

 

8- نیروی گابلین (The Goblin Force)

نیروی گابلین the goblin force

اینم از نیروی بعدی ! ماشالله دنیای کمیک پر شده از نیرو های مختلف و مخرب ! خب راستش نیروی گابلین از نظر قدرت و مفهوم خیلی شبیه نیروی فونیکسه. در جنگ سلستیال ها با نیروی گابلین فقط یه اتفاق رخ میده اونم شکست قطعی سلستیال هاست. سلستیال ها توان رو به رویی با گابلین ها رو نداشتند و از اونا شکست خوردند. راستش نیروی گابلین دقیقا مثل گالاکتوس یه گرسنه تمام عیاره ! در حقیقت میتونه انرژی کیهانی رو جذب کنه ! پس سلستیال ها که موجوداتی کیهانی می باشند و سرشار از نیرو های کیهانی هستند شانسی در برابر نیروی گابلین ندارن. وقتی که انرژی رو جذب میکنه اونو به نیروی گابلین خودش اضافه کرده و نتیجه ی آن، نیروی گابلین قوی تر می باشد ! نیروی گابلین میتونه از طریق تله کینزی (!) تمام سیارات را نابود کنه و انفجار تخریب کننده و قابل توجهی رو به وجود بیاره ! نگاه و کنترلی که روی مکان و زمان داره با تصوری که ما از اون داریم کاملا در تضاده ! جدا از اینکه توانایی جذب نیرو رو داره یک شباهت بسیار نزدیک دیگه با نیروی فونیکس هم داره. چی ؟ درست مثل نیروی فونیکس؛ نیرو گابلین هم به عنوان میزبان شخصی رو انتخاب میکنه. همونطور که میدونید نیرو فونیکس جین گری رو به عنوان میزبان انتخاب کرد و چه فاجعه هایی که رخ نداد (که داد !) نیروی گابلین شخصیتی به نام مادلین پریور رو انتخاب کرد و مثل فونیکس در وجودش رفت. این نیرو؛ پریور رو به ملکه گابلین تبدیل کرد. ایت اتفاقات رو میشه توی رویداد Inferno مشاهده کرد.

 

7- فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

اگر شما پسر رید ریچاردز (آقای شگفت انگیز) و سوزان استورم (زن نامرئی) باشید قطعا انتظار میره کار های بزرگی از دستتون میاد. البته نه، اشتباه نکنید؛ منظور من نابغه بودن و معیار هوش و این مسائل نیست. من دارم درباره قدرت حرف میزنم. فرانکلین ریچاردز یک جهش یافته بسیار قدرتمنده که این اندازه نیرومندی او میتونه حتی دردسر ساز باشه ! نمونه خیلی کوچیکی از قدرت او رو میتونیم زمانی حساب کنیم که یه جهان جیبی ایجاد کرد ! یا اینکه از قدرت خودش براس رستگار کردن گالاکتوس پس از مرگ استفاده کرد ! حتی عده ای نشستن و حساب کردن ببین فرانکلین میتونه عضو جدیدی از سلستیال ها باشه ؟! (فکر کنید چقدر قدرتش بالاست که میخواستن اونو عضو جدید سلستیال ها بخونن !) در آینده ای متناوب؛ فرانکلین یک تقابل فیزیکی با دو سلستیال به راه می اندازد و موفق میشه هردوی اونا رو بکشه ! او همچنین به عنوان یک جهش سطح آلفا شناخته میشه ! مجموع قدرت های او بسیار زیاده طوری که رید ریچاردز به دید یک تهدید جدی بهش نگاه میکنه. وقتی که فرانکلین آگاهانه و به طور کامل از قدرتش استفاده کنه توانایی های تله پاتیکی، قدرت های تله کینتیک، توانایی انفجار های انرژی عظیم و تغییر و کنترل کامل روی ساختار مولکولی ماده و انرژی و...

 

6- مرد مولکولی (Molecule Man)

مرد مولکولی (Molecule Man)

اوون ریس به عنوان یک ویلین بزرگ شناخته شده بود و لقب او مرد مولکولی می باشد. او در سری داستان های چهار شگفت انگیز در سال 1963 توسط جک کربی و استن لی خلق شد. مرد مولکولی در بازسازی آسیب هایی که توسط پروردگار دووم طی جنگ های پنهان صورت گرفت، نقش مهمی داشت. اوون ریس وقتی که به دنیای دیگه دسترسی پیدا میکنه. انرژی اون دنیا بهش اصابت کرده و به مرد مولکولی تبدیل میشه. در یک کلام؛ او تنها میتونه موارد غیر آلی رو دستکاری کنه. بعد هم با نوعی مهندسی بیاندر ها متوجه شد که قادر به دستکاری تمام مواد می باشه و بعد هم اونو به عنوان بمبی برای زندگی استفاده کردند ! بمبی برای از بین بردن جهان. نسخه های دیگر مرد مولکولی در سایر جهان ها هم به عنوان یک پتانسیل بالا برای تخریب جهان شناخته می شدند. وقتی یک مرد مولکولی می مرد، آن جهان هم همراهش نابود می شد ! این نقشه بیاندرز ها بود. میخواستن مرد مولکولی تمام جهان هارو باهم بکشن و در نتیجه همه جی رو از بین ببرند. قدرت های گوناگونی نداره و همونطور که گفته شد اصل تواناییش دستکاری مواده. منتها تو همین زمینه بسیار نیرومنده و شخصیتی مناسب برای قرار گرفتن رو به روی سلستیال هاست !

 

5- دادگاه زندگی (The Living Tribunal)

دادگاه زندگی

دادگاه زندگی یک شغل داره : محافظت از جهان. در واقع All Above One The دادگاه زندگی رو خلق کرد. او از زمان خلقت این جهان بوده و کارش هم محافظت کامل از مولتیورسه. طی کمیک های Tales Strange سال 1967 خلق شد. محاسبه مقدار نیروی او غیر ممکنه. بسیار قویه. او همچنین به آدام وارلاک گفت که یه قهرمان نمیتونه دستکش بی نهایت رو در اختیار داشته باشه (زمانی که آدام وارلاک دستکش رو گرفته بود) و اونو مجبور کرد سنگ های بی نهایت رو میان اعضای اینفینیتی واتچ تقسیم کنه. دادگاه زندگی به شکل یک انسان عظیم و بزرگ جثه به رنگ طلایی می باشه که یک مرکز در وسطه سینه اش داره و یک سر با سه چهره که روی شونه هاش شناوره، رو داراست. چهره جلویی و وسط او نمایانگر عدالت است و معمولا چهره اصلیشه. چهره سمت راستش نشان دهنده ضرورت و نیازه. چهره سمت چپ او نمایانگر خشم و انتقام است. هر وقت که دادگاه زندگی در بحثی بخواد مداخله کنه هر سه باید با هم به توافق برسند. و اینم بگم که سال 2015 دادگاه زندگی پس از 48 سال حضور در دنیای کمیک کشته شد. مسئول مرگ او بیاندرز ها هستند.

 

4- بیاندر (The Beyonder)

بیاندر

خب از کجا شروع کنیم ؟! اگر بخوایم استارت رو از دهه 80 میلادی بزنیم با بیاندری مواجه میشیم با موهای بلند (!) بزارین کارتون رو راحت کنم. ایا میتونید دیوید هسلهاف رو تصور کنید ؟! خود خودشه ! بیاندر مجموعی از کل مولتیورسه. اون به معنای واقعی کلمه میتونه هر کاری بکنه ! قدرتش از تمام مولتیورس بیشتره ! او در اولین داستان های جنگ های پنهان تمام ویلین ها و ابر قهرمان ها رو با سیاره ای با نام بتل ورلد تله پورت میکنه تا بتونه نبردشون رو ببینه و کیف کنه !(حال میکرد برا خودش !) بیاندرز ها میتونن کل جهان رو خلق کنن و یا اونو از بین ببرن و به خاکستر تبدلیش کنن ! برنامه ریزی نابودی جهان با استفاده از بمبی قدرتمند (مرد مولکولی) هم از کار بیاندرزه. ظاهر واقعی بیاندر هرگز دیده نشده و تصاویر او فقط ظاهر انسانی ای که برای خودش انتخاب کرده رو نشون میدن. در حقیقت وقتی فهمید انسان ها موجودات عجیبین و یه نوع شگفتی هستن این ظاهر رو برا خودش در نظر گرفت و انسان شد تا بیشار اونارو درک کنه. خب اما اریجینش؛ در حقیقت همونطور که در بالا گفته شد زمانی که اوون ریس به یه دنیای دیگه دسترسی پیدا میکنه (اون دنیا از تمام دنیا های مولتیورس فراتره !) بعد انرژی اون دنیا باهاش برخورد کرده و مرد مولکولی به وجود میاد. باقی مونده انرژی جون گرفت و دارای عقل شد و شخصیت بیاندر به وجود اومد. بعضی جا ها هم گفته شده که بیاندر از همون اول توی اون دنیا وجود داشته و بر اثر آزمایش اوون ریس متوجه زمین میشه. خب خودتون قضاوت کنید. موجوداتی که طرح تخریل کل واقعیت رو می چینن قطعا نمیتونن با سلستیال ها پینگ پنگ بازی کنن ؟!

 

3- پروردگار دووم (God Doom)

پروردگار دووم (God Doom)

وقتی بحث دکتر دووم وسط میاد همه چیز درباره کسب قدرت است ! دکتر دووم یک دانشمند فوق العاده می باشه و دارای عقل و نبوغ بالاییه. از طرفی یک جادوگر بزرگه و توانایی هایی که در زمینه سحر و جادو داره واقعا منحصر به فرده. رویداد بی نظیر جنگ های پنهان تاکید اختصاصی روی او داشت و با محوریتش بود. در اون داستان دیدیم زمانی که دنیا ها در حال نابود شدن بودند (همونطور که گفتم بیاندرز ها باعث بانی این اتفاق بودن و اونا قصد نابودی تمام دنیا ها رو داشتند) دکتر دووم به همراه مرد مولکولی بیاندرز ها رو شکست میدن و قدرت های یگانه اونارو تصاحب می کنن و از بقایای دنیا های نابود شده، جهانی با نام Battleworld میسازند. بله؛ این دکتر دووم ما یه تنه یک جهان ساخت ! بعد هم دیدیم که خانواده رید ریچاردز رو به عنوان خانواده خودش انتخاب کرد (نگفتم آخر، کار دستمون میده !) کلا در این داستان دووم خیلی جاها قدرت نمایی میکنه. مثلا ما دیدیم که چطور با یک حرکت استفان استرنج رو از هستی پاک کرد ! گالاکتوس هم در این دنیا بود (شاید باورتون نشه، ولی گالاکتوس شده بود نگهبان در قصر دووم !) یا مثلا ما دیدیم با بلک پنتری که دستکش بی نهایت حاوی سنگ ها رو به دست کرده مبارزه میکنه و حریفش هم میشه ! (به راحتی ضربه مشت بلک پنتر رو بدل کرد !) پروردگار دووم هم از اون دسته شخصیت هاییه که توانایی کامل برای غلبه بر سلستیال ها رو داره.

 

2- گالاکتوس (Galactus)

گالاکتوس

آقا صاحبش اومد ! خب، یه پیشنهاد دارم. اگر میخواید عظمت گالاکتوس رو درک کنید؛ دفعه بعدی که موقع خوردن پیتزا حس کردید دو تیکه اش اضافه و دیگه نمی تونید بخورید یا وقتی که دارید بستنی میخورید متوجه شدید یکی دو اسکوپ اضاف میاد، به این فکر کنید که گالاکتوس کل این سیاره با شمارو با هم یه جا می بلعه ! از شوخی گذشته... او قبل از؛ از بین بردن سیاره با استفاده از ماشین آلات پیچیده انرژی اون سیاره رو جمع آوری میکنه. به انرژیش نیاز داره ! کارش همینه. نام واقعی گالاکتوس "گالان" از سیاه TAA است. که در جهان پیش از بیگ بنگ وجود داشت (!) و دارای تمدنی بسیار پیشرفته بود. او را اولین (و قدیمی ترین) موجود زنده در جهان می نامند. بعد از اینکه سیارش و دنیاش نابود شد به شکلی دیگه در این جهان متولد شد (بیدار شد) و شخصیت گالاکتوس پدید اومد. گالاکتوس نوعی انرژی داره به نام Cosmic Power که باعث میشه بتونه سیاره ای مناسب رو برای تغذیه هدف قرار بده ! جدا از اینا، گالاکتوس یک بخش ضروری و لازم برای عالم کیهانیه و بالا تر هم گفتیم که رید ریچاردز از به هم زدن نظم می ترسید و او را نکشت.

 

1- تانوس با دستکش بی نهایت (Thanos, Wielding Infinity Gauntlet)

ثانوس - دستکش بینهایت

فوریه 1973 مارول " شر " رو وارد داستان هاش کرد ! لامصب توی همه مباحث مربوط به قدرت هستش ! این نه سر پیازه، نه ته پیاز، این کل پیازه ! او در سیاره ای به نام تایتان متولد شده و از نژاد Eternals می باشد. خب قطعا همه برای اونجرز جنگ بی نهایت لحظه شماری میکنند، فیلمی که در پی آن تمام قهرمانان رو به روی تهدیدی عظیم به نام تانوس می جنگند. از اصلی ترین های مباحث درون فیلم رو میشه سنگ های بی نهایت دونست. در دنیای مارول کامیکس، تانوس تصمیم میگیره تمام سنگ های بی نهایت رو جمع کنه و این کارم میکنه. اون موقع نام سنگ ها، سنگ های روح بود و بعد نامشان به سنگ های بی نهایت تغییر پیدا کرد (برای کسب اطلاعات بیشتر راجب سنگ های بی نهایت و تاریخچه اونا در دنیای کمیک پیشنهاد میشه این مقاله رو مطالعه کنید) سنگ روح، سنگ زمان، سنگ فضا، سنگ ذهن، حقیقت و سنگ قدرت. زمانی که تمام اونارو در اختیار گرفت و در دستکش بی نهایت قرار داد میتونست تقریب هر چیزی رو کنترل کنه و هر کاری بکنه ! خب، وقتی قدرتی بی کران در دستان او بود، اولین اقدامش چی بود ؟ تانوس با اشاره نیمه انگشتی خود برای تحت تاثیر قرار دادن شخصیت مرگ به معنای واقعی کلمه نیمی از جمعیت کره زمین رو با خاک یکسان کرد ! این پانل از برترین های تاریخ داستان های ماروله (اگر باورتون نمیشه اینجا رو کلیک کنید تا مطمئن شوید) هر موجودی، چه قهرمان، چه ویلین یا شخصیتی کیهانی که برای مقابله با تانوس می آمد توسط او به راحتی متوقف می شد. او بر تمام آن ها چیره شد و همه را تحت کنترل خودش در آورد. البته همون موقع هم بود که دیگه زیادی قدرتمند شد و از حد درک خارج و با آفرینش یکی شد ! و دستکش توسط دخترش نبیولا به سرقت رفت. در طول زندگیش هم با خیلیا رو به رو شده و قدرت خودش رو بهشون ثابت کرده. از اونجرز و قهرمانان گرفته تا موجودات کیهانی ای چون ابدیت ! تا الان هر چی گفتیم درصد خیلی کوچیکی از توانایی هاش و کار های بزرگی که تا به حال انجام داده، می باشه. واقعا او از برترین هاست. (برای گرفتن اطلاعات بیشتر در رابطه با آثار و کار های حیرت اور تانوس آشنایی کامل با این شخصیت میتونید این مقاله رو بخونید)

 

و در آخر نظر شما چیست ؟ شما چه شخصیت های دیگری رو میشناسید که از عهده سلستیال ها بر میایند ؟ منتظر خوندن نظرات شما هستم و اگر سوالی در رابطه با هر مسئله ای داشتید تو قسمت نظرات بپرسید تا پاسخ بدم. دوستان، فردا اولین روز مدرسه اس و احتمالا فعالیتم خیلی کمتر بشه. با این حال سعی میکنم توی دوران مدارس هم مقاله بزارم. اما احتمالا دیر به دیر. پس... خدافظ !

 

نویسنده : Cap-Spider Potter

منبع : CBR

Copyright © 2017 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها" (ETERNALS) بدانید

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

75 لحظه ماندگار در كميك هاي مارول: «فونیکس» برمیخیزد

کمیک جنگ های پنهان (Secret Wars) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Marc Spector
#1 Marc Spector 1396-06-31 15:43
ایول از دیالوگ پایانی فیلم اونجرز برای مقدمه استفاده کردید باحال شده،مقاله عالی بود به شخصه بیشتر از قبل با دنیای کیهانی مارول آشنا شدم و به معنای واقعی کلمه دست بالا دست بسیار است.طنزی که داخل مقاله به کار رفته بود هم خیلی جالب بود و هم به جهت درک مطلب بهتر خیلی به جا بود.(دیدین بعضیا الکی مزه میندازن وسط مقاله و مخاطب بیشتر گیج میشه؟؟).امیدوار م یه روز همه ی این شخصیت هارو داخل دنیای سینما ببینم.
نقل قول کردن
T.H.O.R
#2 T.H.O.R 1396-06-31 15:44
مرسی بابت مقاله آقای حیاتی بسیار زیبا و جذاب بود واقعا رفتم تو شک واقعا نمیدونستم همچین ابر قدرتهایی تو مارول وجود داره مثل همیشه بسیار زیبا بود
خیلی خیلی ممنون
نقل قول کردن
neo.hamid2000
#3 neo.hamid2000 1396-06-31 15:47
اقای حیاتی دمتون‌گرم بابت ترجمه
مخم دارم سوت میکشه!
نقل قول کردن
spider_Sajad
#4 spider_Sajad 1396-06-31 15:58
Wow مقالعه خیلی خوبی بود ممنون ماهم فردا باید بریم
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#5 THE AMAZING ACH20 1396-06-31 16:03
وای یعنی کسی می خواد خوننده حرفه ای کمیک باشه باید اینارو بدونه؟ واقعا این مقاله از 1فصل از کتاب کمپل سخت تر بود. :sad:
دست مترجم هم درد نکنه واقعا ترجمه کردن چنین متنی حوصله می خواد
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#6 THE AMAZING ACH20 1396-06-31 16:04
به نقل از THE AMAZING ACH20:
وای یعنی کسی می خواد خوننده حرفه ای کمیک باشه باید اینارو بدونه؟ واقعا این مقاله از 1فصل از کتاب کمپل سخت تر بود. :sad:
دست مترجم هم درد نکنه واقعا ترجمه کردن چنین متنی حوصله می خواد

کمپبل
نقل قول کردن
Dark3m
#7 Dark3m 1396-06-31 16:11
مقاله ی خیلی خوبی بود.واقعا دمت گرم .تو بازی marvel avengers academy اگه دقت کرده باشید گادکیلر هستش با انجام یسری ماموریتا میشه برای ایرون من ازش استفاده کرد
نقل قول کردن
Kane.is.back
#8 Kane.is.back 1396-06-31 16:15
چرا فقط با دستکش بینهایت
تانوس وقتی قلب کیهان رو به دست اورد با یه حرکت یه سلستیال رو کشت
هر چند که باهاش همه چیز رو نابود کرد
.

راستی اگه میشه یکمی درباره نژاد aspirants توضیح بدید
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#9 Dr.Hulk 1396-06-31 16:31
منسفانه مقاله خوبي بود ،ايرادي هم نداشت،اما..... ،يكم صبر كن ،صب كن چهارمين نيروي قدرتمند كميك چي بود اهان نيروي اودين.
اگه باور نميكنين توي سايت ويكيپديا و اسكرين رنت هست ببينيد،اگه اشتباه نكنم اودين چكش بتاري بيل رو با همين نيرو ساخت ،تازه روح ستاره سرخ الفاي در حال مرگ رو با همين نيرو به چكش ثور انتقال داد،كهكشان هايي رو با همين نيرو نابود كرد!!!! و خلاصه...... اين نيرو هم انصافا بايد مي بود.
لطفا يه مقاله اي هم در مورد اين نيرو بنويسيد و جزئاتشو توضيح بدين خيلي ممنون و متشكرم.
نقل قول کردن
Kane.is.back
#10 Kane.is.back 1396-06-31 16:36
یه سوال کسی میدونه تانوس توکمیک چند سالشه
اینو میدونم که دارکساید 250000 سالشه
ولی درباره ی سن تانوس هر جا گشتم فقط نوشته بود eternal همین.
حالا کسی در این مورد چیزی میدونه
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#11 Dr.Hulk 1396-06-31 16:39
به نقل از Kane.is.back:
یه سوال کسی میدونه تانوس توکمیک چند سالشه
اینو میدونم که دارکساید 250000 سالشه
ولی درباره ی سن تانوس هر جا گشتم فقط نوشته بود eternal همین.
حالا کسی در این مورد چیزی میدونه

فك ميكنم حدودا يه هشت ،يا نه هزار ساليش باشه.
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#12 Dr.Hulk 1396-06-31 16:46
جا داره اين موضوع رو هم بگم كه در دنياي كميك ثور با استفاده از نيروي اودين شاهكار هايي انجام داد(بعد از اينكه اودين مرد و ثور پادشاه ازگارد شد):
-زنده نگه داشتن لوكي در حالي كه سر او را از تنش جدا كرده بود.
-مبارزه با شخصيت كالاكتوس و تانوس و حتي در مواقعي شكست دادن انها
-شكست دادن بعضي از انتقام جويان و شكستن گارد(سپر) كاپيتان امريكا و كشتن او
-و ... (كه بقييشو ديگه يادم نمياد.)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#13 Cap-Spider Potter 1396-06-31 16:47
#1

ممنون مرسی
اره والا... ماهم دلمون میخواد اینارو توی دنیای سینمایی (در مارول استودیو !) ببینیم... اگه بعضی کمپانی های خام دست و بی مهارت اجازه بدن ! نه اینکه فقط بلدن شخصیت بار بزنن بزارن خاک بخوره ! :-* :o
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#14 Cap-Spider Potter 1396-06-31 16:52
#5

آخ دمت گرم !
غیر اینکه شما بفهمی من با این مقاله چی کشیدم !! :o :D
اما حقیقتا، نوشتن مقالات متنوع تجربه خیلی شیرین برام میشه... با نوشتن هر مقاله جدا از تجربه ماندگار، حس میکنم دارم بخش دیگه ای از دنیای کمیک رو میفهمم... مقالات مثل سفر توی دنیای عظیم کمیک میمونن... و چیز های لذت بخشی که هر مقاله برام از خودش به جا میزاره منو مشتاق برای نوشتن مقالات بعدی (سفر به بخش دیگه کمیک) میکنه ! ;-)

#6

پایین کامنتت یه علامت دفترچه هست
روش کلیک کنی میتونی کامنتت رو تصحیح کنی
نیازی به نوشتن یه کامنت دیگه نیس
نقل قول کردن
secret cap
#15 secret cap 1396-06-31 16:56
سلام مقاله عالی بود واینکه کمیک نسل ها را ترجمه نمی کنید خیلی منتظر این کمیک هستم ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1396-06-31 17:01
#8

اره خب...
ولی نمی شد که بیام بنویسم : تانوس با قلب یونیورس !
دستکش بی نهایت توی تاریخچه و زندگی تانوس نقش اساسی داشته و اینا به هم پیوند خوردن... دیگه یا طوری شده که اکثرا دستکش رو متعلق به تانوس میدونن...


والا این نژاد خیلی مرموزه... اطلاعات زیادی ازش نیس...
چیزایی که من میدونم اینه که یه نژاد خیلی قدرتمند و عجیب ! هستن که با سلستیال ها سر جنگ داشتن !
جالب اینجاست که هم این نژاد و هم سلستیال ها توسط شخصیتی به نام فیرست فیرمامنت خلق شدند ! اون یه موجود کیهانی خیلی قدرتمنده که از اول اول یونیورس وجود داشته !
یعنی این دو نژاد سلستیال ها و Aspirant میشه گفت فرزندانش(مخلوقش ) هستن ! بعد هم که Aspirant گاد کیلر رو میسازن و و توانایی کشتن سلستیال توسط این زره واقعا شگفت انگیزه و قطعا توی نبرد با سلستیال ها خیلی کاربرد داره... مثل اینکه هم Aspirant ها سلستیال ها رو شکست میدن... نژادشون اواخر 2000 توی دنیای کمیک اومد... باز اینا خوبه.. قبلا که اصلا اطلاعات دندون گیری ازشون نبود... یه اسم خشک و خالی توی جهان عظیم کیهانی کمیک بودن ! شخصیت فیرست فیرمامنت همین امسال (چند ماه پیش !) تازه خلق شد و یه چیزایی فهمیدیم ازشون !!
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#17 Dr.Hulk 1396-06-31 17:06
خيلي ببخشيد ولي به نظر من اين مقاله مشكل داره مشكلشو هم گفتم ،به نظرم اگه اين علامت دفترچه رو بزنيد و اين مقاله رو اصلاح كنيد بهتره.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#18 Cap-Spider Potter 1396-06-31 17:12
#17
چی شد الان ؟! :o
مستر، کمکی از دستم بر میاد ؟! :o
نقل قول کردن
Best comicfan
#19 Best comicfan 1396-06-31 17:23
سلام خدمت آقای حیاتی ، خسته نباشید ...
اگر نظر من رو داخل اون مقاله تقلید دی سی خونده باشید ، راجع به من یه چیزایی میدونید ؛ اما اگر هم نمیدونید بگم که من با اینکه عضو جدیدم ، اما از همون ابتدای تاسیس سایت ، تمامی مطالب رو دنبال میکردم و یه یجورایی آقای ترابی و عمو مختار و دوستان باسواد و البته باشعور و فهیمی از جمله شما رو کاملا میشناسم . و راستش از خوندن مقاله های البته آقای ترابی ، شما و دیگر دوستان لذت میبرم .

سلستیال ها ، همونطور که گفته شد از عظیم ترین موجودات کیهانی عالم مارول هستند که برای اولین بار در فیلم محافظان کهکشان به mcu وارد شدند . بعد از اون هم در نسخه دوم این فیلم ، به عنوان دشمن اصلی مورد استفاده قرار گرفتند و قراره در Thor : Ragnarok هم شاهد حضورشون باشیم ، پس جالب میشه ...
15- فونیکس یکی از مخرب ترین نیروهای جهان ماروله که به نظرم در سری فیلم های X-men به صورت نسبتا خوبی به نمایش گذاشته شد . با قدرت دیوانه واری که این نیرو دارد ، میتواند به راحتی بر سلستیال ها غلبه پیدا کند . البته شخصا فکر میکردم رتبه بالا تری داشته باشه .
14- از دیدن رید ریچادز هم در اینجا تعجب نکردم ، چون با هوش و قدرت تفکری که ریچاردز داره ، به راحتی میتونه کارایی بکنه و ایده هایی رو خلق کنه ، که هیچ کس حتی به ذهنش هم خطور نمیکه . مثال خوبی که آقای حیاتی زدند ، رید ریچاردز دنیای آلتیمیت ملقب به میکر بود که ما در Secret Wars شاهد وجه ی ترسناک و خرابکارانه اش بودیم .
13- این مورد هم میتونه گزینه خوبی در برابر سلستیال ها باشه ؛با توجه به قدرت های مشابهی که از پدرشان آرکانجل به ارث بردند و اون قدرت کنترل زمان ، قطعا حریف سرسختی به حساب می آیند .
12- این گزینه با این حال که نسبت به بقیه ناآشنا تر است ، اما گزینه ی خیلی خوبی میتواند باشد .
11- این دو شخصیت هم با توجه به این که از شخصیت های پایه ای مارول هستند ، پس قطعا قدرت های قابل توجه ، خاص و کم نظیری هم دارند که به آنها توانایی ایستادگی در برابر سلستیال ها را بدهد .
10- کاراکتری مثل ابراکسس که صد در صد میتونه به راحتی در برابر سلستیال ها برابری کنه و اونها رو به نابودی بکشونه ؛ قطعا وقتی تنها تعریف از یک موجود ، ناموجودی و نیستی باشه ، همین هم میشه ...
9- هورد هم میتونه با توجه به سازماندهی و وفق دهیش ، از حریف های قدر سلستیال باشه .
8- نیروی گابلین هم از نیرو های به شدت مخربه و به راحتی متونه سلستیال ها رو با خاک یکسان کنه .
7- فرانکلین ریچاردز علاوه بر هوشش ، قدرت های فوق العاده ای هم داره که با اونها میتونه چندین سلستیال رو از پا دربیاره .
6- مرد مولکولی هم که دیگه نیاز به گفتن نداره ، و با توانایی ها و قدرت هایی که ما از او در Secret Wars دیدیم ، توانایی ایستادگی در برابر بیاندر رو هم داره ، چه برسه به سلستیال .
5- دادگاه زندگی هم مثل برخی شخصیت های دیگر ، از کاراکتر های پایه ای یونیورس ماروله و قطعا با توانایی های خاصی که در اختیار داره ، میتونه سلستیال ها رو به نابودی بکشونه .
4- بیاندرز هم که به آسانی هر چه تمام تر میتونه سلستیال ها رو از پا دربیاره . کسی که مجموعی از کل مولتیورسه و فقط برای سرگرمی ، ابرقهرمان ها و ابر خبیث ها رو در کنار همدیگه قرار میده (که ما این قسمت رو در مجموعه Spider man : animated series به طرز جالبی دیدیم) ، آسون ترین کار براش کشتن یه سلستیاله .
3- دوم هم که اصلا به قدرت طلب بودن مشهوره و ما بخشی از قدرت ها و خرابی هایی رو که میتونه به بار بیاره رو در Secret wars دیدیم . در اصل رویارویی اون با سلستیال ها فقط میتونه نابودی و نیستی سلستیال ها رو رقم بزنه .
2- گالاکتوس هم که موجود عظیم و کیهانی یونیورسه ماروله و قدرت های توصیف ناپذیر و غیر قابل تصوری داره که میتونه درجا یک سیاره رو با خاک یکسان کنه ؛ وقتی این موجود از سیاره ها تغذیه میکنه ، پس قطعا سلستیال ها حتی براش سرگرمی هم محسوب نمیشن .
1- آخر سر هم مخرب ترین و دیوانه وار ترین شی های دنیای مارول . هر چه قدر از تک تک هر کدوم از این 6 تا سنگ بگیم کم گفتیم ؛ چه برسه وقتی تمام این سنگ ها و قدرت های غیر قابل وصفشان ، یکجا در اختیار شخصی همانند ثانوس قرار بگیره . فقط خدا میدونه که چه اتفاقاتی میتونه رخ بده ...
در این صورت تمامی سلستیال ها برای ثانوس حتی حریف تمرینی هم به حساب نمیان . بنده به شخصه معتقدم که این 6 سنگ و البته قدرت هایشان به بهترین و منسجم ترین شکل از سال 2011 تا 2018 معرفی شده اند و خواهند شد . و البته مطمئنم که رویداد Infinity War در MCU ، به حماسی ترین و ماندگار ترین شکل ممکن به نمایش درخواهد آمد .
آقای حیاتی ، بابت ترجمه ممنونم و امیدوارم در دوران مدرسه موفق باشید .
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#20 Dr.Hulk 1396-06-31 17:29
به نقل از Cap-Spider Potter:
#17
چی شد الان ؟! :o
مستر، کمکی از دستم بر میاد ؟! :o

بله ،شما پيام هاي من در بالا رو بخونيد خودتون متوجه ميشيد كه چي شده ;-) :-)
نقل قول کردن
The spider
#21 The spider 1396-06-31 17:33
این مقاله عالیه
خیلی متن روان و دلنشین و البته اطلاعات زیادی داره
خیلی خوب یادمه اوائل که با کمیک آشنا شده بودم کمیکی که سلستیال ها توش بودن خوندم دقیقا یادم نیست چی بود و به کی مربوط بود ولی از اون به بعد با یکی از خطرناکترین تهدید ها برای کهکشان آشنا شدم
به نظر من خیلی از این گزینه ها توانایی نابودی قطعی سلستیال ها رو دارند
ولی من رید ریچاردز مفقودالاثر و پسرش و همچنین ثانوس با دستکش بی نهایت و همچنین نیروی فونیکس رو ترجیح میدم
با خسته نباشید به آقای حیاتی عزیز
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#22 Dr.Hulk 1396-06-31 17:34
به نقل از Cap-Spider Potter:
#17
چی شد الان ؟! :o
مستر، کمکی از دستم بر میاد ؟! :o

فك ميكنم الان متوجه شديد ،البته اگه مقالات من رو در بالا خونده باشين همون طور كه گفتم خودتونم ميفهميد كه حرف من كاملا منطقيه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1396-06-31 17:39
#20

من الان نگرفتم
یعنی مقاله رو ویرایش کنم و نیروی اودین رو بهش اضافه کنم ؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#24 Cap-Spider Potter 1396-06-31 17:41
#22

مقالاتتون ؟!! چی شد اخر...
یکی منو از این بی اطلاعی دربیاره.... شرمنده ولی
هیچ کدوم از حرفاتو متوجه نشدم !...یهو میاین میگین دفترچه رو بزن مقاله رو ویرایش کن !! بعد میگین اگر مقالات منو خونده باشین ؟!! شاید منظورتون کامنت هاتونه ؟!!
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#25 Dr.Hulk 1396-06-31 17:44
به نقل از Cap-Spider Potter:
#20

من الان نگرفتم
یعنی مقاله رو ویرایش کنم و نیروی اودین رو بهش اضافه کنم ؟

نه دقيقا خودتون نميفهميد ديگه چيكار كنم هر جارو اشتباه ميگم بگين اينجارو اشتباه ميگين.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#26 Cap-Spider Potter 1396-06-31 17:49
#25

یعنی چی ؟
ببین من که نگرفتم کلا چی شد... خیلی گنگ و نامفهوم صحبت کردی...به هر حال اگر سوالی داشتی بپرس تا جواب بدم... خواسته ای داشتی درست مطرح کن تا پاسخ بدم...
نقل قول کردن
امیر رضا
#27 امیر رضا 1396-06-31 17:51
ممنون بابت مقاله ميشه يكي درمورد انفجار بيگ بنگ توضيحي بده
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#28 Ultimate Comic Fan 1396-06-31 17:58
به به، یه مقاله عالی ترجمه شده از یکی از نویسنده های مورد علاقه ی خودم توی اسپایدی، آقای حیاتی! :lol:
حدس میزنم ترجمه حتما خیلی سخت بوده، پس خسته نباشید میگم. ;-)
خود مقاله CBR هم که خیلی خوب بود، فقط، با شماره هتی ۲ و ۱ مشکل دارم.
به نظر من گالاکتوس باید اول میبود؛ درسته ترکیب تانوس و دستکش بینهایت خیلی خوف ناک و قوی، ولی بیاین روراست باشیم، گالاکتوس از اون تایپ ویلن هاست که در حد مرگ باعث ترس ابرقهرمانا میشه.
چرا؟ چون گالاکتوس مثل تانوس نیازمند به یه منبع نیروی قدرتمند نیست، گالاکتوس خودش یه نیروی قدرتمنده!
خب بازم تشکر بابت ترجمه.
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#29 Ultimate Comic Fan 1396-06-31 18:03
به به، یه مقاله عالی ترجمه شده از یکی از نویسنده های مورد علاقه ی خودم توی اسپایدی، آقای حیاتی! :lol:
حدس میزنم ترجمه حتما خیلی سخت بوده، پس خسته نباشید میگم. ;-)
خود مقاله CBR هم که خیلی خوب بود، فقط، با شماره های ۲ و ۱ مشکل دارم.
به نظر من گالاکتوس باید اول میبود؛ درسته ترکیب تانوس و دستکش بینهایت خیلی خوف ناک و قوی، ولی بیاین روراست باشیم، گالاکتوس از اون تایپ ویلن هاست که در حد مرگ باعث ترس ابرقهرمانا میشه.
چرا؟ چون گالاکتوس مثل تانوس نیازمند به یه منبع نیروی قدرتمند نیست، گالاکتوس خودش یه نیروی قدرتمنده!
خب بازم تشکر بابت ترجمه.
نقل قول کردن
Best comicfan
#30 Best comicfan 1396-06-31 18:05
به نقل از امیر رضا:
ممنون بابت مقاله ميشه يكي درمورد انفجار بيگ بنگ توضيحي بده

یک نظریه ی فیزیکیه که اگر بخوای خلاصش رو برات بگم این میشه که تمامی ذرات و اجزای هستی با یک انفجار بزرگ به اسم Big Bang به وجود می آیند و شکل میگیرند ؛ به طوری که ابتدا ذرات زیر اتمی مثل الکترون و نوترون و پروتون تشکیل میشوند و بعد از آنها اتم ها . سپس به دلیل جاذبه به مرور به همدیگر نزدیک شده و متراکم میشوند و ابرهای غول پیکر از عنصر های اولیه مثل هیدروژن و هلیم رو تشکیل میدهند ، که با کنار هم قرار گرفتن این ابرها ، به مرور سحابی ها وستارگان و کهکشان ها به وجود می آیند .
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#31 Cap-Spider Potter 1396-06-31 18:10
#28

پرچمت بالاست رفیق... ! ;-)
اره خب، گالاکتوسم میتونست اول باشه...
تانوس و گالاکتوس توی این جور مقالات همیشه حرف اولو میزنن... راستش هم تانوس کار های شگفت انگیزی رو تو کارنامه خودش داره و هم گالاکتوس مسبب اتفاقاتی بوده که دهن رو باز نگه میداره !..
راستش من از شخصیت تانوس واقعا خوشم میاد و به نظرم تو تم کیهانی و سبک قدرتی واقعا تکه و از خفن ترین ویلین هاست... قطعا نمیتونم منکر بودنش توی رتبه اول بشم اما حرف شما هم متین، گالاکتوس هم دست کمی ازش نداره و اونم میتونست اول باشه
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#32 Dr.Hulk 1396-06-31 19:29
به نقل از Cap-Spider Potter:
#25

یعنی چی ؟
ببین من که نگرفتم کلا چی شد... خیلی گنگ و نامفهوم صحبت کردی...به هر حال اگر سوالی داشتی بپرس تا جواب بدم... خواسته ای داشتی درست مطرح کن تا پاسخ بدم...

بله ببينيد خيلي معزرت ميخوام ولي ديگه واضح تر از اين نميتونم سوال كنم(لطفا حتما جواب بديد ممنونم):
خوب سوال من اينكه بين اين اشخاص و شخصيت هايي رو كه نام برديد ايا اودين نميتونست قرار بگيره چون اودين،Odin Force( نيروي اودين) رو در اختيار داره؟(سوالم همينه ديگه اين كه گنگ و مبهم نيست كه هست؟) و همون طور كه ميدونيد اين نيرو نيروي خليلي بزرگي مثل نيروي فونيكس فقط محدوديتي كه نسبت به اون داره اينكه بايد هر بار شارژ بشه.
و سوال دومم ايا اون اطلاعاتي كه در چهار كامنت قبليم گذاشته بودم غلط بود؟يعني نيروي اوين اين توانايي هارو نداشت؟(لطفا پاسخ بدين)
اگه بازم متوجه نشديد يا كامنت هاي قبليمو نخونديد ويا اصلا نميدونيد اودين فورس چي هست!!!!
وگرنه من قصدم اين نيست كه بگم اين مقاله رو ويرايش كنين به هيج وج اين مقاله عاليه و واقعا بايد بهتون بابت ترجمش خسته نباشيد گفت،فقط ميخوام جواب سوالمو بدين خيلي ممنون.
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#33 Dr.Hulk 1396-06-31 19:48
لطفا براي اينكه متوجه موضوع شويد كامنت هاي 9#،12# و 32# را بخوانيد.
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#34 Dr.Hulk 1396-06-31 19:58
اگه بخواين لينكشو هم بزارم ولي خوب چون سايتش فيلتره گفتم شايد لينكشو نزارم بهتره(همون ليكي كه در مورد قدرت هاي نيروي اودين نوشته)
نقل قول کردن
spidey noir
#35 spidey noir 1396-06-31 20:20
  • اقای cap spider potterمیشه مقاله ای ننویسی که عالی نباشه؟!!!!!!واق عا ازت ممنونم که همچین مقاله های زیبا و منحصر به فردی مینویسی و در این روز های متاسفانه اخر تابستان خاطره ی خوشی برام ساختی(البته بقیه افراد ناراحت نشن؛بالاخره اونام زحمت کشیدن!)اما این مدرسه واقعا اعصابمو خورد میکنه؛وقتی واسه ادم نمیذاره.ولی بسیار ممنونم.همیشه به خاطر این مقاله ها براتون دعا میکنم.
نقل قول کردن
spider pool
#36 spider pool 1396-06-31 21:40
اقای کپ اسپایدر پاتر واقعا مقاله عالی بود
یه سوال به نظرتون مرگ نمیتونست باشه تو این مقاله؟
نقل قول کردن
Unknown
#37 Unknown 1396-07-01 16:49
خیلی ممنون اقای حیاتی واقعا عالی بود فقط یک سوال شما تو شماره یک گفتین که (ثانوس از قدرت بیش از حد درک از هستی پاک شد) یعنی چی ؟یعنی ثانوس دیگه بر نگشت ؟یعنی برای همیشه ناپدید شد؟
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#38 Spidey Reigns 1396-07-01 18:48
مرسی کپ اسپایدر...
مقاله هات عالیه...
این مقاله هم مثه بقیه...
کلی به اطلاعاتمون افزودی...
دمت گرم... ;-)
نقل قول کردن
iron man mark52
#39 iron man mark52 1397-04-17 19:37
مقاله ی باحال و همچنین زیبا بود و کلی به اطلاعاتم افزود.اما یه نفرو جا گذاشتی :o
منو! 8) :lol:
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#40 Captain.shiraz 1399-03-13 02:14
ضمن تشکر از مقاله خوبتون

جسارتا اون عکسی که برای «هورد» استفاده کردید متعلق به یک سلستیال به نام «تیاموت» می باشد.
نقل قول کردن
Hamed
#41 Hamed 1402-06-06 20:54
بنظرم می تونستید کنال خدای سیمبیوت ها را هم که با نکروسوردش سر یک سلستیال را بریده هم بنویسید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45