15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های دی سی حضور داشته باشند

15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های دی سی حضور داشته باشند

اینها 15 بازیگر سرشناسی هستند که قسمت نشد در آثار سینمایی دی سی بازی کنند.

چند روز پیش در اینجا مقاله ای را با همین مضمون برای دنیای مارول تقدیم شما کردیم که بسیار با استقبال خوبی مواجه شد. حالا وقتشه برای دی سی هم بنویسیم!

 

15- تام هاردی و جیک جیلنهال – ریک فلگ

 تام هاردی و جیک جیلنهال – ریگ فلگ

کلا خیلی از بازیگران قرار بود در فیلم "جوخه خودکشی" حضور داشته باشند ولی به هر دلیلی نشد که باشند (شایدم فهمیدند که قراره این فیلم چه سیرکی بشه بنابراین بیخیالش شدن!). در نتیجه پروسه انتخاب بازیگر برای این فیلم قطعا خیلی طولانی و طاقت فرسا بوده . به طور مثال قبل از اینکه نقش «ریک فلگ» به «جوئل کینامان» برسه ، وارنر این نقش رو اولش به «تام هاردی» و بعدشم به «جیک جیلنهال» پیشنهاد کرد. تام هاردی که سریع پیشنهاد رو رد کرد. جیلنهال هم همین طور . البته هرگز به طور روشن نگفته چرا این کار رو کرد ولی ظاهرا به خاطر این بوده که از فیلمنامه خوشش نیومد. و البته جالبه که بدونید همانطور که اینجا هم گفتیم جیلنهال یک بار هم قرار بود در "مرد عنکبوتی 2" به جای توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی ظاهر بشه.

 

14- شارلیز ترون - آنتیوپ

 شارلیز ترون - آنتیوپ

خانم «پتی جنکینز» کارگردان فیلم واندروومن قبلا در فیلم Monster با بازیگر تحسین شده ای همچون «شارلیز ترون» همکاری کرده بود. این فیلم موفق به کسب جوایز متعددی شد. اخیرا ترون در مصاحبه ای گفت که جنکینز نقشی را بهش در واندروومن پیشنهاد کرد که متاسفانه مجبور شد به خاطر اینکه باید در پروژه های دیگر حضور پیدا میکرد آن را رد کنه. البته او هرگز نگفته که این چه نقشی بوده ولی به نظر میرسه نقش «آنتیوپ» (Antiope) بوده باشه.

 

13- مت دیمون – دوچهره

مت دیمون – دوچهره

الان که «بن افلک» در فیلم های دی سی نقش بتمن رو بازی میکنه شایعه زیاد هستش که احتمالا رفیق فابریک خودش یعنی «مت دیمون» رو هم وارد دی سی میکنه. ناسلامتی اونا سال 1997 با هم و با فیلم Good Will Hunting وارد هالیوود شدند. خود دیمون هم گفته که مشکلی نداره در فیلم های بتمن وارد بشه. اما او قبلا هم این فرصت رو داشت . در واقع وارنر بهش پیشنهاد کرده بود در فیلم تحسین شده "شوالیه تاریکی" نقش «هاروی دنت/دوچهره» رو بازی کنه ولی چون باید سر فیلم دیگری ظاهر میشد، نتونست. البته دیمون بعدا قبول کرد که وارنر با انتخاب «آرون اکهارت» برای نقش دوچهره تصمیم خوبی گرفت.

 

12- نیل دایموند – سوپرمن

 نیل دایموند – سوپرمن

انتخاب بازیگر اصلی برای فیلم سوپرمن که سال 1978 ساخته شد واقعا سخت بود. آن موقع ستارگان هالیوودی حاضر نبودند نقش های کمیک بوکی بازی کنند. تهیه کنندگان این فیلم سراغ خیلی ها رفتند که یکیشون « نیل دایموند» خواننده و و ترانه سرای معروف آمریکایی بود. ولی او هم دست رد به سینه آنها زد چون فکر میکرد اگه همان حرفه موسیقی را دنبال کنه واسش بهتره . گفته میشه او در ملاقات با تهیه کنندگان سوپرمن از ته دل به پیشنهادشون خندیده! ولی خدا رو شکر که در نهایت بازیگری تئاتری و گمنام به نان «کریستوفر ریوز» برای نقش سوپرمن انتخاب شد که به اعتقاد همگان بهترین سوپرمن تاریخ و یکی از برترین بازیگران نقش ابرقهرمانی تاریخ سینما است.

 

11- ایتان هاک – بتمن

ایتان هاک – بتمن

وقتی فیلم "بازگشت بتمن" تیم برتون نتونست اونطور که باید در گیشه موفق باشه، وارنر تصمیم گرفت «تیم برتون» را کنار بگذاره و فضای فیلم های بتمن را شادتر بکنه. بنابراین «جوئل شوماخر» را استخدام کرد تا فیلم لوس "بتمن برای همیشه" را بسازه. با رفتن برتون، «مایکل کیتون» هم گفت دیگه حاضر نیست نقش بتمن رو بازی کنه. در نهایت نقش بتمن به «ول کیلمر» رسید که تو این مقاله بهتون گفتم چقدر کارگردان را اذیت کرد. اما قبل از او وارنر این نقش را به «ویلیام بالدوین» و «ایتان هاک» نیز پیشنهاد کرد. هاک آن موقع سرمست موفقیت هنری فیلم "انجمن شاعران مرده" بود و ترسید اگه ابرقهرمان بشه به اعتبار بازیگری اش لطمه وارد بشه. ولی خودش همیشه گفته از این تصمیم پشیمان است چون میتونسته با ایفای نقش بتمن به نقش های بزرگتری هم برسه.

 

10- جان هام – گرین لنترن

 جان هام – گرین لنترن

وارنر سالها بود که میخواست فیلم «گرین لنترن» رو بسازه. حتی سال 1997 از «کوین اسمیت» خواست که فیلمنامه جدیدی برایش بنویسه و آن را کارگردانی بکنه که قبول نکرد. تا اینکه بالاخره در سال 2011 فیلم گرین لنترن توسط «مارتین کمبل» و با شرکت «رایان رینولدز» ساخته شد و البته همه میدونیم که چه افتضاحی از آب درآمد. اما قبل از رینولدز قرار بود دیگر بازیگران نقش اصلی را بازی کنند. گفته میشه ستارگانی همچون «برادلی کوپر»، «کریس پاین»، «جاستین تیمبرلیک» و «سم ورثینگنتون» مد نظر وارنر قرار داشتند ولی قضیه هیچ کدام به اندازه «جان هام» (Jon Hamm) جدی نشد. اما او نیز نقش را رد کرد چون از اینجور فیلم ها خوشش نمی آید!

 

9- کارولین مونرو - Ursa

 کارولین مونرو - Ursa

فیلم اول سوپرمن در سال 1978 یک شاهکار بزرگ بود که با استقبال وسیعی هم روبرو گردید . بنابراین برای قسمت دوم خیلی ها دوست داشتند نقشی داشته باشند. «ریچارد دانر» کارگردان قسمت دوم (که البته بعدش اخراج شد) به بازیگر و مدلی انگلیسی به نام «کارولین مونرو» (Caroline Munro) پیشنهاد حضور در سوپرمن 2 را داد. ایشون بیشتر برای حضور در فیلم های ترسناک شناخته میشه و البته فیلم جیمز باند. دانر میخواست نقش Ursa که از افراد ژنرال «زاد» بود را بازی کنه. ولی مونرو آن را رد کرد. خودش گفته که مدیر برنامه هایش بهش توصیه کرده به جای حضور در این فیلم در فرنچایز شناخته شده تری مثل جیمز باند حضور پیدا کنه. او هم این کار رو کرد و در فیلم The Spy Who Loved Me که در آن «راجر مور» نقش جیمز باند را بازی میکرد، حضور یافت.

 

8- پیرس برازنان  - بتمن

 پیرس برازنان  - بتمن

یکی از بازیگرانی که تیم برتون باهاشون ملاقات کرد تا برای نقش بروس وین/بتمن انتخابشون کنه، «پیرس برازنان» بود که بعدا با نقش جیمز باند به شهرت رسید. آن موقع که برازنان جوان بود از هواداران بتمن به شمار می آمد ولی با این حال پیشنهاد برتون را زیاد جدی نگرفت و به برتون گفت: "کسی که شورتش رو روی شلوارش میپوشه رو نمیشه جدی گرفت"! . علیرغم اینکه برازنان حرفه ای خوبی در هالیوود نصیبش شد ولی همیشه حسرت خورده که چرا اینقدر تصمیم عجولانه ای گرفته. هواداران هم واقعا حسرت باید بخورند چون او هم ظاهرش به بتمن میخورد و هم میتونست یک بروس وین عالی و کاریزماتیک باشه.

 

7- جاش هارتنت – سوپرمن

جاش هارتنت – سوپرمن

«جاش هارتنت» زمانی برای خودش ستاره رو به رشدی در هالیوود بود و در فیلم های مشهوری همچون Black Hawk Down و Pearl Harbor حضور یافت. در سالهای اخیر هم بارها مصاحبه کرده و گفته که برای ایفای نقش بتمن، سوپرمن و اسپایدرمن پیشنهاداتی داشته! سال 2004، هارتنت خیلی جدی پیشنهاد بازی در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" را دریافت کرد. ولی قبول نکرد چون دوست نداشت تا آخر عمر به عنوان سوپرمن شناخته شود. بعدش این پروژه کنسل شد و به جایش "بازگشت سوپرمن"ساخته شد که در آن «براندون روث» نقش کلارک کنت/سوپرمن را بازی کرد.

 

6- لئوناردو دی کاپریو – رابین

 لئوناردو دی کاپریو – رابین

قبل از اینکه «دی کاپریو» در فیلم "تایتانیک" به یک ستاره تبدیل بشه، وارنر بهش مراجعه کرد تا نقش رابین را در فیلم "بتمن برای همیشه" ساخته جوئل شوماخر بازی کنه. او حتی با شوماخر ملاقات کرد ولی نقش را رد کرد چون حس میکرد هنوز برای چنین نقشی آمادگی نداره. در نهایت هم نقش به «کریس اودانل» رسید که همیشه گفته این نقش حرفه اش را در هالیوود تباه کرد! بنابراین لئو الان اصلا نباید سر اینکه رابین نشده  ناراحت باشه! و البته دی کاپریو همیشه گزینه شماره 1 «جیمز کامرون» برای نقش مرد عنکبوتی بود . حتی وقتی سونی رایت سینمایی این شخصیت را به دست آورد سراغش رفت ولی گفت که آمادگی پوشیدن لباس یک ابرقهرمان را نداره. البته الان هم که زمزمه هایی مبنی بر حضور او در نقش جوکر یا «استن لی» به گوش میرسه!

 

5- آنتونی هاپکینز – آلفرد

 آنتونی هاپکینز – آلفرد

جناب «آنتونی هاپکینز» از آن دسته بازیگرانی است که هر نقشی بازی میکنه درخشانه. او سال 2011 نقش پدر ثور یعنی «اودین» را بازی کرد و باز هم درخشان ظاهر شد. ولی قبل از آن نیز برای نقش کمیک بوکی پیشنهاد داشت. در واقع کریستوفر نولان دوست داشت از او در نقش «آلفرد پنی ورث» در سه گانه بتمن خودش استفاده کنه  ولی به دلایلی نامشخص پیشنهاد را رد کرد. بعدش هم که نقش به «مایکل کین» رسید. و البته جالبه که بدونید هاپکینز در پروژه کنسل شده Superman: Flyby که قرار بود توسط «برت رتنر» ساخته بشه ، میخواست نقش «جور – ال» پدر سوپرمن را بازی کنه!

 

4- جو منگنیلو – سوپرمن

 جو منگنیلو – سوپرمن

«جو منگنیلو» با نقش های کمیک بوکی بیگانه نیست و میدونید که نقش «فلش تامپسون» را در فیلم "مرد عنکبوتی 1" ساخته «سم ریمی» بازی کرد. ولی آن موقع بازیگر شناخته شده ای نبود. الان اوضاع فرق میکنه. یه کمی هم بدشانسه چون برای نقش «دث استورک» در فیلم اختصاصی بتمن به کارگردانی «بن افلک» انتخاب شد ولی میدونید که افلک از ساخت این فیلم استعفا داد و الانم گفته میشه کارگردان جدید نمیخواد از دث استروک در فیلم خودش استفاده کنه. اما قبلش هم گزینه جدی برای نقش سوپرمن در فیلم "مرد پولادین" بود. در واقع «زک اسنایدر» از بازی او در سریال True Blood خیلی خوشش اومده بود و بهش پیشنهاد داد ولی منگلینو مجبور شد آن را رد کنه چون باید در این سریال حاضر میشد. در هر حال به نظرم او میتونست هم سوپرمن خوبی باشه و هم یک دث استروک خیلی خوب!

 

3- هیث لجر – بتمن

 هیث لجر – بتمن

جالبه که بدونید نولان اولش نقش بتمن رو در فیلم Batman Begins به «هیث لجر» پیشنهاد داد! (در این مقاله هم خونده بودید که پیشنهاد مشابه ای هم برای اسپایدرمن داشت!) ولی قبول نکرد و گفت که هرگز در فیلمی ابرقهرمانی ظاهر نخواهد شد. ولی بعدش نظرش عوض شد و قبول کرد که نقش جوکر را در شوالیه تاریکی بازی کنه. جوکر او شگفت انگیز بود و باعث شد اسکار بگیره. راستش سخته ایشون رو در قالب بتمن در نظر بگیریم ولی یادمون نره وقتی اعلام شد که قراره نقش جوکر را بازی کنه نیز خیلی گفتند به درد این نقش نمیخوره! پس شاید اگه بتمن شده بود الان میگفتیم بهترین بتمن تاریخه.

 

 2- کتی هولمز – ریچل داز

کتی هولمز – ریچل داز

درسته که سرکار خانم «کتی هولمز» نقش «ریچل داز» را در فیلم "بتمن آغاز میکند" بازی کرد ولی ایشون تصمیم گرفت در قسمت دومش یعنی "شوالیه تاریکی" این نقش رو بازی نکنه. گفته میشه وارنر حتی پول بیشتری هم بهش پیشنهاد داد ولی باز هم تصمیم گرفت به جای شوالیه تاریکی ، در Mad Money بازی کنه. در نتیجه «مگی جیلنهال»  برای نقش ریچل داز انتخاب شد. جالبه که Mad Money یک شکست کامل تجاری بود . نقدهای خوبی هم نصیبش نشد. ولی در عوض شوالیه تاریکی بیش از 1 میلیارد فروخت و کلی هم جوایز و تحسین دریافت کرد. البته کتی هولمز هنوز هم سر حرفش هست و میگه حسرتی بابت تصمیمی که گرفته نمیخوره!

 

1- جیمی الکساندر – واندروومن

جیمی الکساندر – واندروومن

درسته که بازیگرانی مثل «کریس اوانز» یا «رایان رینولدز» در بیش از یک نقش سوپرهیرویی ظاهر شده اند ولی گاهی اوقات وقتی یک نقش کمیک بوکی بازی کنی دیگه فرصت نداری تا بری سراغ یک ابرقهرمان دیگه. چون یه جورایی روی بازیگر برچسب میخوره.  این اتفاق برای خانم «جیمی الکساندر« افتاد. ایشون در فیلم های ثور نقش «لیدی سیف» را بازی کرده است. ولی یکی از گزینه های اصلی برای ایفای نقش واندروومن هم بود . خودش در مصاحبه ای گفته که خیلی دوست داشت نقش واندروومن را که یکی از شخصیت های محبوبش هست رو بازی کنه ولی به خاطر قراردادی که با مارول داشت اجازه این کار رو پیدا نکرده. در هر حال به نظر که میتونست یک واندروومن خوب باشه. 

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مشابه:

15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های مارول حضور داشته باشند

برترین بازیگران فیلم های مارول

15 بازیگر مشهوری که برای نقش های ابرقهرمانی له له میزنند!!!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

A.E
#1 A.E 1396-07-24 14:01
چه انتخابای جالبی بودن. ممنونم آقای ترابی بابت این مقاله.

مورد 15
دوست داشتم تام هاردی ریگ فلگ باشه اما حیف تام هاردی بود. ارزشش بیشتر از این نقش هست.

مورد 14
من دوست داشتم شارلیز ترون شخص واندروومن بود اما خب هم سنش یکم بالاست و هم گل گدوت متناسب با نقشش بود.

مورد 7
من به شخصه از دوستداران جاش هارتنتم اما خب با توجه به اینکه این بازیگر جمجمه نسبتا کوچیکی داره نمیتونست بدن خیلی عضلانی داشته باشه و همینطور ترکه ای باشه بیشتر بهش میاد.(البته این بازیگر انتخاب غلط، کم نداشته)

مورد 4
جو منگنیلو اره سوپر من خوبی میشد و انصافا بدن خوبی هم داره اما به نسبت هنری کویل شناخته شده نیست و انصافا هنری کویلم از نظر اندامی خیلی هیکل ورزیده و حجیمی داره.(حجم عضله پکتورالش توی مرد پولادین عالیه)
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#2 Ultimate Comic Fan 1396-07-24 14:42
خسته نباشید استاد بابت ترجمه.
جیمی الکساندر واقعا میتونست واندرومن خوبی باشه، درسته گل گدوتم خوب بود در نقش واندرومن ولی پتانسیله الکساندر بیشتر بود...
باورم نمیشه هیث لجر فرصت اینو داشت که بتمنه نولان باشه! راستشو بگم اصلا قیافش به بروس وین نمیاد!
درباره جو منگنیلو مطمئن نیستم، به نظرم زیاد به سوپرمن نمیخوره...ولی قطعا به دث استروک میخوده.
آنتونی هاپکینز برای نقش آلفرد perfect بود، چه حیف...
پیرس برازنان هم خیلی به بروس وین میخوره، ولی من بازم مایکل کیتونو ترجیه میدم.
همون بهتر که ایتان هاک نقش بتمنو رد کرد، از یه طرف خودشو از بازی کردن توی یه فیلم آشغال نجات داد و هم اینکه قیافش زیاد به بتمن نمیخوره.
نقل قول کردن
A.E
#3 A.E 1396-07-24 15:17
به نظر من توی بتمنای نولان هرچند که بازیگرا با بالاترین پتانسیل خودشون نقشاشون رو اجرا کردن اما کاراکترها یا بهتر بگیم شخصیت ها به بالاترین پتانسیلشون نرسیدن( البته به جز جوکر)(هرچند جوکر هم بیشتر جامعه ستیز بود تا دیوانه)

مثلا دو چهره خیلی پتانسل شخصیتی بالایی داره که کاملا حیف شده یا مثلا راس الغول و حتی کت وومن...

حتی خود کاراکتر بتمن هم پتانسیل بالاتری داشت.

یه جوراییی بیشتر پتانسیل شخصیت ها فدای فضای رئالیستی فیلم شد تا از هرگونه وجهه ابرقهرمانی دوری بشه و تنها به خود شخص به عنوان یه انسان عادی پرداخته بشه.

البته 3 گانه نولان از نظر سینمایی و اجزای سینمای هنری از هر نظری سنگ تموم گذاشته و لذت بخشه. طوری که خودم حداقل 3 ماهی یکبار هر 3 تاشو می بینم.
اما خب جدا از دنیای سینمای دی سی باید بهش نگاه کرد و ازش لذت برد. چون به عنوان مثال بتمن نولان رو اگر مقابل سوپر من قرار بدی یک جوک خنده داره...
نقل قول کردن
T.H.O.R
#4 T.H.O.R 1396-07-24 15:20
سلام آقای ترابی علی فیصلیان هستم امیدوارم یادتون از ما نرفته باشه
مثل همیشه عالی با مورد هیث لجر و تام هاردی بیشتر از همه حال کردم جیمی الکساندر جو منگنیلو و لئوناردو دی کاپریو هم خیلی خوب بودن
مرسی بابت مقاله
نقل قول کردن
New Avenger II
#5 New Avenger II 1396-07-24 17:03
تریلر جدید پلنگ سیاه اومد !! لطفا روی سایت بزارید
نقل قول کردن
PedraM2002
#6 PedraM2002 1396-07-24 17:17
جواب پیرس برازنان واقعاً قانع کننده بود :lol:
نقل قول کردن
fbs
#7 fbs 1396-07-24 18:40
دستتان درد نکنه استاد مقاله فوق العاده ای بود خسته نباشید فقط تو رتبه 1 نوشتید رابرت رینولدز
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-07-25 09:09
به نقل از fbs:
فقط تو رتبه 1 نوشتید رابرت رینولدز

مرسی ممنونم که گفتی. تصحیح شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید