15 سلاح برتر در کمیک های ثور (Thor)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (Thor)

با توجه به شروع اکران "ثور 4" در سطح جهان، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: "ازگارد" (Asgard) در اساطیر اسکاندیناوی و همچنین کمیک بوک های مارول زادگاه ثور و همچنین دیگر خدایان است و یکی از 9 قلمرو اصلی عالم محسوب میشود. اهالی ازگارد در محیطی بزرگ میشوند که باید به طور مداوم با تهدیدات و دشمنان خود مبارزه کنند. به همین دلیل در زمینه ساخت سلاح بسیار پیشرفته شده اند و همانطور که میدانید سمبل ازگارد یعنی ثور نیز خودش همیشه با چکشی شناخته میشود به نام «میولنیر» که همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، یکی از برترین و قوی ترین سلاح های دنیای کمیک است. «اودین» به عنوان پدر ثور و رهبر ازگارد در این زمینه ید طولایی دارد و سلاح های زیادی را درست کرده است. ضمن اینکه ازگاردی ها علاقه ای به داشتن سلاح های مدرن مثل تفنگ و مسلسل ندارند و فیزیک خدا مانند آنان ایجاب میکند سلاح های کلاسیک مثل شمشیر و پتک و ... داشته باشند. از این رو اکثر اشیایی که در این لیست مشاهده میکنید از این نوع هستند.

نکته: شمشیر شگفت انگیز «ولکری» به نام شمشیر اژدها  (Dragonfang)، در این لیست نیست چون منشا ازگاردی نداره و «دکتر استرنج» آن را به ولکری داده است. بنابراین در این لیست نیامده است. البته  میتونید در مقاله "معرفی ابزار جادویی دکتر استرنج" باهاش آشنا بشوید.

 

15- شمشیر بالدر (Balder’s Sword)

شمشیر بالدر (Balder’s Sword)

این تنها وسیله و سلاح آزگاردی این لیست است که نام دقیقی ندارد! بنابراین چون متعلق به برادرناتنی و  متحد همیشگی ثور یعنی «بالدر شجاع» (Balder the Brave) است پس ما هم بهش میگیم "شمشیر بالدر"! در هر حال، اولین بار آن را شماره 111 از کمیک Journey Into Mystery دیدیم. «جین فاستر» (معشوقه ثور) به خاطر بیماری مرموزی داشت میمیرد . فقط هم «هولدور شفا دهنده» (Holdor the Healer) میتونست نجاتش بده اما مساله این بود که ایشان در دورترین نقطه ازگارد  سکونت داشت. خود ثور هم که در کره زمین گیر کرده بود. بنابراین بالدر شجاع قبول کرد که این ماموریت را انجام بده. وقتی که اکسیر شفا بخش را از Holdor گرفت، شمشیرش (که قبلا توسط «اودین»، پدر ثور، خلق شده بود) ، از دنیاها گذشت و به ثور رسید!

 شمشیر بالدر (Balder’s Sword)

و بنابراین ثور با استفاده از آن توانست جان جین فاستر را نجات بده. بعدها معلوم شد این شمشیر علاوه بر شفا دادن میتونه دیگران را نیز از دنیایی به دنیایی دیگر تله پورت کنه.

 

14- چکش رد نورول (Red Norvell’s Hammer)

 چکش رد نورول (Red Norvell’s Hammer)

«اودین» به عنوان رهبر ازگارد گاهی اوقات کارهایی میکنه که دست کمی از اعمال خبیثانه ابرشروران ندارند! به طور مثال یک بار مردی به نام «راجر نورول» ملقب به Red Norvell را به جانشینی برای ثور تبدیل کرد تا وقتی "راگناروک" (پایان عالم) از راه میرسه، او باشه که به جای ثور کشته میشه! همین اتفاق هم افتاد. اودین برای این منظور به او یک کمربند مخصوص داد تا قدرتش بیشتر بشه و همچنین دستکش های جادویی تا بتونه "میولنیر" (چکش ثور) را بلند کنه. سالها بعد از مرگ نورول، اودین و ثور بار دیگر با هم قهر کردند و اودین مجبور شد «رد نورول» را زنده بکنه و حتی برایش چکشی جدید ساخت که از همان ماده ای ساخته شده بود که پکش ثور از آن ساخته شده  (یعنی از Uru). اما به نظر میاد قدرتش از میولنیر خیلی کمتره چون در یکی از داستان های مارول دیدیم که هالک با یک دست اون رو گرفت و برگردوند به سمت خودش!!!

هالک چکش ثور 

 

13- گرام (Gram)

 گرام (Gram)

«گرام» شمشیری است که در کمیک "لوکی: مامور ازگارد" (Loki: Agent of Asgard) نقش زیادی داشت. این شمشیر توسط شخصیتی به نام Regin Hriedmarson خلق شد تا باهاش از اهالی ازگارد و همچنین برادر خودش به نام «فاتنیر» (Fatnir) انتقام بگیره (چون برادرش به ازگاردی ها کمک کرده بود تا پدرش رو بکشند). سپس گرام به جادویی موسوم به "حقیقت" (truth) مجهز شد. بعدها «لوکی» این شمشیر را به دست آورد و ازش استفاده کرد تا ثور را شفا بده (چون روح ثور توسط نسخه پلید لوکی در آینده به نام King Loki، به تسخیر درآمده بود). بعدشم  وقایع پیچیده و گیج کننده ای اتفاق افتاد و این شمشیر نابود شد!

 

12- استورم کستر (Stormcaster)

 استورم کستر (Stormcaster)

در اواسط دهه 80 میلادی، دولت آمریکا از میوتانتی به نام Forge که در ساخت وسایل و گجت های عجیب مهارت دارد، خواست تا وسیله ای بسازد و قدرت های «روگ» (از جهش یافته های معروف مردان ایکس که اینجا میتونید راجع بهش اطلاعات کسب کنید) را ازش بگیره (چون روگ قبلا شخصیت خبیثی بود). ولی «استورم» ناگهان در مسیر اشعه ای قرار گرفت که قرار بود بخوره به روگ و در نتیجه قدرت های خودش را  از دست داد. البته همچنان به عنوان یکی از رهبران گروه "مردان ایکس" باقی ماند ولی خیلی دوست داشت که قدرت هایش برگرده. بنابراین در کراس اور معروف "جنگ های آزگاردی" (Asgardian Wars)، لوکی سعی کرد به استورم چکشی بده که تا نوعی الهه رعد و برق بشه!!! استورم هم قبول کرد. این چکش «استورم کستر» نام داشت. ولی  فهمید که لوکی با این کار میخواسته او را علیه هم تیمی هایش بکند! در نهایت استورم بر ترفند لوکی غلبه کرد و قدرت هایش دوباره برگشتند.

 

11- هوفاند (Hofund)

 هوفاند (Hofund)

"هوفاند" شمشیر نیرومندی است که «هایمدال» (Heimdall) به عنوان نگهبان پل رنگین کمانی (rainbow bridge) که دروازه ورود به ازگارد است، بر دست میگیرد. هایمدال میتونه نیروهای کیهانی زیادی را فرا بخوانه تا این شمشیر را شارژ کنند (مثلا یک بار توسط شعله های ستارگان آسمان شارژ شد!). قدرت های جادویی هم داره. هر وقت هم لازم باشه هایمدال به کره زمین سر بزنه، باعث میشه هیبت انسانی پیدا کنه! در یکی از داستان های کمیک S.H.I.E.L.D ، این شمشیر به دست یکی از تروریست ها افتاد و «فیل کولسون» گروهی از قهرمانان را جمع کرد تا باهاش مقابله کنند و معلوم شد که چه قدرت های مخرب زیادی دارد. در هر حال خیلی خوبه که این شمشیر دست هایمداله  که به قول معروف "حواسش به همه چیز هست"!

 

10- گانگنیر (Gungnir)

 گانگنیر (Gungnir)

"گانگنیر" نیزه  مرموز و اسرار آمیز اودین است. منشاهای مختلفی برایش گفته شده. مثلا میگن کوتوله ها (dwarves) آن را از نور آفتاب ساختند و به اودین اهدا کردند . یک بار هم گفته شده که از دنیایی بر جای مانده که قدمتش به پیش از ازگارد برمیگردد و از راگناروک قبلی باقی مانده است. قدرت هایش نیز مرموز است چون انگار مثل چکش ثور عمل میکنه. یعنی انرژی ازش ساطع میشه، از uru ساخته شده و هر وقت پرتش میکنه به دستش برمیگرده! سئوال اینجاست که آیا گانگنیر این کارها را میکنه چون جادویی هستش یا اینکه اودین جوری ازش استفاده میکنه که چنین قابلیت هایی پیدا میکنه؟ به عبارتی دیگر ، آیا گانگنیر از خودش قدرت داره یا اینکه فقط در دست اودین چنین قدرت هایی پیدا میکنه؟ این سئوال وقتی «نورمن آزبورن» رئیس سازمان شیلد شد و به آزگارد حمله کرد پاسخ داده شد. در اون داستان نورمن سعی کرد این نیزه را بدزده. بعدشم دیدیم که واقعا از خودش قدرت داره چون در دست کسی به غیر از اودین هم کارآیی داشت.

 

9- چکش های Fear Itself

 چکش های Fear Itself

در کراس اور Fear Itself دیدیم که برادر شرور اودین ملقب به «کال سرپرنت» (Cul the Serpent که قرن ها پیش از ازگارد تبعید شده بود ، برمیگرده تا ازگارد را فتح کنه. نقشه او این بود که هفت چکشی که مثل چکش ثور از uru ساخته شده بودند را به کره زمین بیاره. بعد هر کدام از قهرمانان یا خبیث های زمینی که لایق آنها بود بهشون دست میافت و توسط آن چکش افسون و پلید میشد.  

این هفت چکش عبارت بودند از: Skadi که به دست Sin (دختر «رد اسکال») رسید، Kuurth ملقب به سنگ شکن که به دست «جاگرنات» رسید، Nul ملقب به شکننده دنیاها که به دست «هالک» افتاد، Skirn ملقب به انسان خرد کن که به دست «تیتانیا» افتاد، Nerkkod ملقب  به شکافنده اقیانوس ها که به دست «آتوما» (یکی از خبیث های آتلانتیسی») افتاد، Greithoth ملقب به اراده شکن که به دست «مرد جذب کننده» افتاد، Mokk ملقب به ایمان شکن که به دست «گارگویل خاکستری» افتاد و سرانجام  Angrir ملقب به روح شکن که به دست «ثینگ» افتاد. 7 نفری که با به دست آوردن این چکش ها پلید شدند، "لایق ها" (The Worthy) لقب گرفتند. وقتی این داستان تمام شد و تمام این شخصیت ها به حالت قبلی خود برگشتند، این هفت چکش هم در سرتاسر عالم پخش شدند تا دیگر هرگز در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار نگیرند.

 

8- تبر خونین (Bloodaxe)

 تبر خونین (Bloodaxe)

"تبر خونین" ابتدا توسط «اسکرج» (Skurge) مورد استفاده قرار میگرفت. اسکرج نوکر و غلام حلقه به گوش یکی از دشمنان برتر ثور یعنی «ساحره» است که هر چی میگه گوش میکنه چون عاشق ساحره است. این تبر دو لبه جادویی به اسکرج اجازه میداد کارهای خاصی باهاش بکنه. یعنی مثلا آتش یا یخ ازش شلیک کنه یا حتی بین بعدها و دنیاهای مختلف شکاف بیندازه و از بین آنها سفر کنه. در نهایت اسکرج در نبرد کشته شد (در حالی که تبرش را نداشت). این تبر به زمین رسید و «جکی لوکوس» که از دوستان و همکاران «اریک مسترسون» ملقب به «تاندر استرایک» رسید (اریک برای مدتی جانشین ثور در کره زمین شده بود و در همین مقاله راجع بهش توضیح داده شده). جکی از این تبر استفاده کرد تا با جرم و جنایت مبارزه کنه. یک ماسک قرمز خفن و ترسناک هم به صورت میزد ولی جادوی داخل تبر باعث شد تا رفته رفته پلید بشه.

بلاد اکس

اریک به همین دلیل تبر خونین  رو ازش گرفت ولی وقتی با دشمن بسیار نیرومندی روبرو شد مجبور شد خودش هم از استفاده کنه. ولی بعدش خودش رو قربانی کرد چون میدونست این تبر در نهایت باعث میشه پلید بشه و خرابی زیادی به بار بیاره.  سرانجام  تبر خونین به دست ثور هم رسید که دید که واقعا میتونه آثار مخربی داشته باشه و نابودش کرد.

 

7- سلاح های Fear Itself

 سلاح های Fear Itself

همانطور که گفته شد در رویداد Fear Itself، اوضاع برای زمین خیلی بد شده بود. ««کال سرپنت هفت چکش نیرومند را در سطح زمین پخش کرده بود که باعث شد برخی از شخصیت های معروف مارول پلید شوند و به نام گروه "لایق ها" دست به طغیان بزنند. او همچنین این توانایی را داشت که در دل مردم زمین وحشت بیندازه و به همین دلیل ترس گسترده ای در زمین ایجاد شده بود. از همه بدتر اینکه ازگارد هم مایل بود که اگر لازمه زمین را با خاک یکسان کند تا جلوی کال سرپنت گرفته بشه!!! تا اینکه «تونی استارک» وارد داستان شد. او کاری کرد که اودین به حرفش گوش بده . اودین هم قبول کرد و به تونی اجازه داد از ماده uru برای خلق سلاح هایی استفاده کنه. تونی  البته از فن آوری های خودش نیز استفاده کرد و بدین ترتیب زره ها و سلاح هایی برای قهرمانان زمین ساخت که هر کدام قابلیت های خودش را داشت تا با افراد سرپنت بجنگند. مثلا زره خودش حالتی تیغ دار داشت و ... جالبه «شی – هالک قرمز» حتی پس از پایان این رویداد نیز سلاح خودش رو برای مدتی حفظ کرد!

 

6- تاندر استرایک (Thunderstrike)

تاندر استرایک (Thunderstrike)

«اریک مسترسون» معماری بود که به تنهایی فرزند خودش را بزرگ میکرد و با ثور دوست شد (آن موقع ثور هویت مخفی یک کارگر ساختمانی به نام Sigurd Jarlson را داشت). ولی اریک  وقتی ثور داشت با یکی از دشمنان خود میجنگید به شدت صدمه دید. تنها راهی که به نظر ثور رسید تا جان او را نجات بده این بود که روح و جسم خودش رو باهاش ترکیب بکنه! بنابراین جسم اریک با ثور عوض شد (یعنی چیزی شبیه به وضعیت «بیلی باتسون» و «شزم»!). این موضوع تا مدتی ادامه داشت تا اینکه ثور ظاهرا برادرش لوکی رو کشت و به خاطر اعمالش تبعید شد و در کمال تعجب جسم و قدرت های او نزد اریک مسترسون باقی ماند. اریک به طور وفادارانه ای نمایندگی دوستش را بر عهده گرفت و تا مدتها در کمیک های مارول جانشین ثور شد تا اینکه ثور واقعی برگشت. اون موقع اودین برای اریک چکش خاص خودش را درست کرد که بهش "تاندر استرایک" میگفتند چون اریک میخواست همچنان یک قهرمان باقی بمونه  (همین طور هم شد چون ثور دیگه زیاد وقت نداشت روی کره زمین باشه و بنابراین اریک تبدیل شد به نماینده ازگارد در زمین!).  مارول هم برای مدتی کمیک هایی به نام تاندر استرایک منتشر ساخت ولی همانطور که در بالا هم گفته شد اریک پس از شکست دادن Seth ، خدای مصری، خودش را قربانی کرد و مرد.

 

5- یارن بی یورن (Jarnbjorn)

یارن بی یورن (Jarnbjorn)

واقعا این اسامی ازگاردی تلفظ های سختی دارن (اگه باور ندارید میتونید از «هپی هوگان» تو فیلم "مرد عنکبوتی بازگشت به خانه" سئوال کنید!!!) منم تو اینترنت سرچ کردم و فکر کنم تبر معروف ثور را "یارن بی یورن" تلفظ میکنند. البته شایدم " جارن بی جورن" تلفظ بشه که احتمالش کمه. در هر حال، در اساطیر اسکاندیناوی به معنای "خرس آهنین" است. میگن ثور وقتی جوان بود و هنوز اجازه نداشت از میولنیر استفاده کنه ازش استفاده میکرده. این تبر هم مثل میولنیر توسط کوتوله ها ساخته شده  و اونقدر قوی بود که بهش لقب "نابودگر دنیاها" داده بودند. حتی بعدها ثور با آمیختن خون با این تبر باعث شد قوی تر هم بشه. الان اونقدر قوی هستش که میتونه زره یک «سلستیال» را بشکافه! (برای اشنایی با سلستیال ها ، این مقاله را بخوانید). ثور سپس این تبر را گم کرد تا افتاد دست خبیث معروف مارول به نام «کنگ» که در طول زمان سفر میکنه. او هم آنها را به «دوقلوهای آپوکالیپس» تقدیم کرد (برای اشنایی با انها این مقاله را بخوانید). اونا هم ازش استفاده کردند تا یک سلستیال را بکشند. ولی ثور بعد از شکست دادن دوقلوهای اپوکالیپس این تبر را دوباره به دست آورد. وقتی هم که چندی پیش در رویداد "گناه اصلی" لیاقت بر دست گرفتن میولنیر را از دست داد، دوباره از این تبر به عنوان سلاح اصلی خودش استفاده کرد. ولی متاسفانه یکی از دشمنانش از همین تبر برای قطع کردن دست او استفاده کرد! سپس ثور یک دست مصنوعی برای خودش درست کرد که از ماده به کار رفته در زره "نابودگر" ساخته شده بود.

 

4- استورم بریکر (Stormbreaker)

 استورم بریکر (Stormbreaker)

«والت سایمنسون» به عنوان نویسنده برتر کمیک های ثور در دهه 80 میلادی،  بیگانه ای صورت اسبی به نام «بتا ری بیل» (Beta Ray Bill) را معرفی کرد؛ شخصیتی که از وقتی خلق شد تاثیر بسیار زیاد و عمیقی روی دنیای ثور و مارول گذاشته (او در این مقاله به عنوان یکی از 100 شخصیت برتر مارول معرفی شده است). سایمنسون در اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک کاری کرد که ثور را شکست بده و لیاقت به دست گرفتن چکش ثور یعنی «میولنیر» را به دست بیاره. ما در داستان متوجه میشویم که بتا ری بیل یکی از آخرین بازماندگان نسل خودش است و به ثور حمله میکنه چون خیال میکنه یک جادوی ازگاردی باعث نابودی نسلش شده. ولی سریع به اشتباه خودش پی میبره و میفهمه که ثور جنگجوی با شرافتی است و بنابراین علیرغم اینکه فرصت کشتن ثور را داره اما این کار را نمیکنه. سپس اودین برای قدردانی از او چکش دیگری رو بهش اهدا میکنه به نام "استورم بریکر" (Stormbreaker) . قدرت های استورم بریکر در حد و اندازه های میولنیر است و بتا ری بیل از آن موقع تا به حال ازش استفاده کرده.

 

3- میولنیر (Mjolnir)

میولنیر (Mjolnir)

این چکش قوی و قدرتمند «ثور» خودش انتخاب میکنه کی میتونه اون رو بر دست بگیره! اولش «اودین» پدر ثور و خدای خدایان، اون رو خلق کرد تا ارزش و لیاقت پسرش رو محک بزنه و بعد سالها دستش بود. ولی در نهایت ثور مغرور شد و بنابراین اودین او را در هیبت یک انسان فانی به کره زمین تبعید کرد. بعدش که ثور لیاقت خودش رو به دست آورد تونست دوباره صاحبش بشه. اما اخیرا یک اتفاقی در رویداد "گناه اصلی" (که اینجا ترجمه شده) افتاد که باعث شد ثور بار دیگر لیاقت به دست گرفتن میولنیر رو از دست بده. بنابراین در حال حاضر خانمی به نان «جین فاستر» این چکش رو به دست داره.

در هر حال، گفته میشه این چکش رو آهنگران کوتوله به سفارش اودین درست کردند و از فلزی به نام Uru که فقط در "آزگارد" یافت میشه ساخته شده. رویش هم حک شده: "هر کسی که این چکش رو به دست بگیره، اگر لایقش باشه،میتونه به قدرت های ثور دست پیدا کنه". قدرت های این چکش خیلی زیاده. مثلا باهاش میشه پرواز کرد، روی آب و هوا تاثیر میزاره، انرژی های مختلف ازش ساطع میشه، انرژی های مختلف رو به خودش جذب میکنه، موانع مختلف ایجاد میکنه، میشه باهاش تله پورت کرد و روی مواد مختلف تاثیر گذاشت و خیلی چیزای دیگه ! (یه بار ثور باهاش یکی رو زنده کرد!)

 

2- زره نابودگر (Destroyer Armor)

زره نابودگر (Destroyer Armor)

"زره نابودگر" رو میشه گفت همون میولنیر هستش منتهی حتی از اون هم مقاوم تره و البته به جای اینکه بر دستش بگیرنش، می پوشنش! این زره از فلزی مرموز و جادویی ساخته شده که حتی از Uru هم قوی تره . زره نابودگر تمام قدرت های چکش ثور رو داره + یک سری قدرت های جادویی دیگه! این زره را نیز اودین ساخت تا به عنوان مدافع آزگارد علیه نیروهای خارجی عمل کنه (به خصوص در برابر سلستیال ها . انرژی درونی این زره توسط بخشی از نیروی درونی A-Fathers (که اودین هم از نسل اوناست) تامین میشه . حتی هالک یا ثور هم نمیتونند زره نابودگر را شکست بدهند. این را هم بدونید که این زره از خودش اختیار نداره و مثل یک دستگاه کنترل شده از راه دور عمل میکنه. و فقط اونایی که اراده و قدرت ذهنی بالایی دارند میتونند کنترلش را بر دست بگیرند.

  

1- شمشیر اودین (Odinsword)

 شمشیر اودین (Odinsword)

وقتی اولین بار این شمشیر غول اسا را دیدیم، بهمون گفته شد که اگه از غلافش بیرون کشیده بشه میتونه باعث نابودی کل عالم بشه. میگن دوبار  نزدیک بود ازش استفاده بشه. یه بار اودین یکی از دشمنانش رو تهدید کرد که اگه عقب نشینی نکنه ازش استفاده میکنه. یه بار هم ثور و دوستانش تقریبا تا مرز استفاده کردن ازش برای شکست دادن هیولایی به نام Mangogپیش رفتن (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این هیولا بهتره این مقاله رو بخونید).

البته اودین یک بار هم در جنگ با سلستیال ها ازش استفاده کرد. یعنی زره نابودگر رو پوشید و اندازه اش اونقدر بزرگ شد که تونست این شمشیر رو دستش بگیره. اینجا بود که دیدیم این شمشیر میتونه به داخل زره سلستیال ها نفوذ کنه.  در رویداد Fear Itself   نیز اودین نسخه کوچک شده شمشیرش رو به ثور داد تا علیه «کال سرپنت» استفاده کنه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج 

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

5 گروه خبیث برتر مارول

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-08-04 15:38
ما برای اینکه چیزی رو درباره فیلم جنگ بینهایت از دست ندیم قراره کمیک دو قسمتی مقدمه جنگ بینهایت رو ترجمه کنیم. ماه ژانویه منتشر میشه

مترجمین و ادیتورهایی که قبلا سابقه ترجمه کمیک دارن میتونن ایمیل بزنن و برای این کمیک داوطلب بشن
نقل قول کردن
Surtur
#2 Surtur 1396-08-04 19:01
عجب. :-* پس ازگارد از لحاظ کمیکی میتونه زمین رو به راحتی شکست بده.
کاش این سلاح ها در سینمای مارول هم بودند .البته اونهاییشونم که هستند مثل رزه نابودگر که خیلی بی قدرت به نظر میرسید،خیلی،حتی خیلی کمتر از هالک .میولنیر هم که قدرت کمیکش رو به هیچ وج نداره.
نقل قول کردن
abolfazl
#3 abolfazl 1396-08-04 20:04
ممنون اقای ترابی مقاله ی جالبی بود اطلاعاتم درباره کمیکا ثور پایین بود و این بهم کمک کرد
ببخشید بابت اسپم(یه مقاله چند سال پیش تو سایت گذاشته بودید سی صحنه برتر فیلم های اسپایدر من، این مقاله قبل از اکران فیلمtasm2 و homecoming بود میشه اپدیتش کنید چون با وجود صحنه هایی مانند مرگ گوئن،اخرین بوسه روی پل،مراسم فارغ التحصیلی ،پیتر سر قبر گوئن ،مقاومت پیتر برای جدا نشدن کشتی ،بیرون اومدن از زیر اوار و... مقاله میتونه خیلی تغییر کنه
نقل قول کردن
vampierlord
#4 vampierlord 1396-08-04 20:10
اگه دقت کنید بیشتر سلاحشون یا چکشن یا مثل چکش ساخته شدن این معلوم میکنه اهالی ازگارد عاشق چکشن :lol:
نقل قول کردن
mikelanj
#5 mikelanj 1396-08-04 23:48
سلام چند تا سوال دارم.
سریال کلاک و داگر کی پخش میشه ؟

فصل 2 جسیکا جونز کی پخش میشه ؟

تور 3 کی پخش میشه و تا قبل از عید کیفیت عالی منتشر میشه ؟

بی عدالتی چطور ؟

لگو مارول 2 چطور ؟
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1396-08-05 03:25
چه سلاح هایی، مخصوصا این اولی که دست اودینه. واقعا به اطلاعاتم در مورد آزگارد اضافه شد.
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#7 mat mordak/DareDevil 1396-08-05 21:15
فوق العاده مثل همیشه
نقل قول کردن
hadializade60
#8 hadializade60 1399-01-10 08:19
بهترین ترجمه برای stormbreaker
به نظر من کلمه "طوفان شکن" میتونه باشه.
نقل قول کردن
thor allfather
#9 thor allfather 1400-07-17 15:45
سلام دوستان مقاله بسیار جالبی بود به اطلاعات بنده بشدت افزوده شد
بنظر بنده خیلی سلاح های سری ترس درون جذاب بود بخاطر همین رفتم خوندم کمیک اش را و در آخرش دیدیم که ثور مثل چرخه رگناروک کشته میشه بنده یک سوال داشتن از اساتید کسی میدونه که بعدا دوباره ثور چطور برمیگرده کنجکاو شدم ممنون میشم پاسخ بدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید