15 لباس برتر ثور (Thor)

15 لباس برتر ثور (Thor)

با توجه به شروع اکران فیلم "ثور: عشق و تندر" درکشورهای مختلف جهان، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

  

15- لباس نابودگر (Destroyer Thor)

15- لباس نابودگر (Destroyer Thor)

"نابودگر" در واقعی زرهی بسیار نیرومند است که هر کسی میتواند کنترلش را بر عهده بگیرد. همانطور که به طور کامل در این مقاله گفته شد، بارها و بارها این زره توسط افراد خبیثی مثل «لوکی» مورد کنترل قرار گرفته تا با ثور بجنگد. تا اینکه در شماره 381 از کمیک Thor دیدیم که ثور بعد از نبردی بسیار سخت درب و داغون شده. لوکی هم از فرصت استفاده میکنه و زره نابودگر را فرا میخواند تا با ثور بجنگه. اما ناگهان این زره با ثور ترکیب میشه! جالبه که ثور میتونه کنترلش بکنه! البته این لباس خیلی کوتاه و و برای این داستان مورد استفاده قرار گرفت و ثور خیلی سریع ازش جدا شد.

 

14- لباس دنیای سینمایی مارول (MCU Thor)

- لباس دنیای سینمایی مارول (MCU Thor)

احتمالا خیلی ها برای اولین بار با ثور در فیلم موفق و پرفروش سال 2012 یعنی "انتقام جویان" آشنا شدند. بنابراین مارول حواسش بود که حتما یک لباس عالی براش ترتیب ببینه! این لباس از المان ها و تکه های دیگر لباس های ثور که در ادامه این مقاله معرفی خواهند شد الهام گرفت و بسیار نمادین بود. یعنی اون شنل قرمز رنگ را داشت و اون بازوهایی که انگار با زنجیر فلزی ساخته شده اند. بنابراین ثور کاملا در حالت جنگجو (warrior) به نظر میرسید. روی سینه اش هم اون صفحات دایره ای فلزی به چشم میخوردند که میتوان گفت مشخصه اصلی لباس ثور در دنیای کمیک است و تقریبا در تمام نسخه های مختلف لباس های او به کار رفته اند. شلوارش هم آبی بود که بیانگیر ظاهر کلاسیکی است که خالقش یعنی «جک کربی» برایش خلق کرد. مشخصه اصلی این لباس این بود که هم به نسخه های مختلف لباس کلاسیک ثور در دنیای کمیک وفادار بود و هم اینکه در فیلم احمقانه یا کارتونی به نظر نمیرسید. واقعا اگر مارول حواسش نبود این لباس سینمایی میتونست خیلی خنده دار به نظر برسه. ولی در عوض در کنار دیگر قهرمانان شاخص مارول مثل مرد آهنی و کاپیتان آمریکا بسیار دیدنی به نظر میرسید.

 

13- لباس عصر مدرن (Modern Age Thor)

 لباس عصر مدرن (Modern Age Thor)

وقتی سال 2007، آقای «جی. مایکل استرازینسکی» و «الیور کویپل» به ترتیب به عنوان نویسنده و طراح جدید سری سوم کمیک های Thor را شروع کردند، تیم شخصیت واقعا از نظر ظاهری نیازمند یک اپدیت بود. یعنی تقریبا در 15 سال قبل از آن،  ما تغییر مثبتی در ظاهر یا شخصیت ثور نداشتیم. کویپل سعی کرد با این لباس او را به ریشه های خودش برگردانه. بنابراین این لباس را خلق کرد که ثور هر وقت تنش بود انگار آماده نبرده! بازوان و پاهای او انگار از زنجیر فلزی ساخته شده بودند. اون صفحات  گرد فلزی را هم که کربی روی سینه قرار داده بود حفظ کرد ولی در عوض در کنارش از آبی تیره تر استفاده نمود. شنل قرمز و اون کلاهخود بالدار هم که سر جای خودشون بودند. البته  کویپل کلاهخود را تا حدی دستکاری کرد و حالت V به جلوی آن داد. در مجموع این لباس بسیار به دیزاین کلاسیک جک کربی وفادار بود ولی در عین حال بسیار حالت جنگی و مبارزه داشت و البته مدرن هم بود!

 

12- ثور نالایق (The Unworthy Thor)

 ثور نالایق (The Unworthy Thor)

اخیرا ثور دوران بسیار سختی را در دنیای کمیک تجربه کرد. ابتدا در کمیک "گناه اصلی" نالایق تشخیص داده شد و بنابراین چکش معروف خودش یعنی "میولنیر" را از دست داد و از تبری به نام "یارن بی یورن" (Jarnbjorn) استفاده کرد که در این مقاله راجع به این تبر توضیح داده شده است. یک دست خودش را نیز از دست داد و با نام «اودین سان» به قهرمان بودن ادامه داد. لباس جدیدی که در کمیک های The Unworthy Thor بر تن او دیده شد تفاوت های زیادی با لباس کلاسیک وی داشت. قطعا نکته اصلی این بود که بازویش مصنوعی شده بود (ثور بازوی خود را در نبرد با یکی از دشمنان برتر خودش به نام «ملکیث» از دست داد). ضمن اینکه دیگر آن زره سابق را نداشت و لباسش انگار از تکه های پارچه به هم دوخته شده درست شده بود. به جای شنل هم از یک کلاه وصل شده به لباس (hood) استفاده میکرد. اون صفحات  گرد فلزی روی سینه هم به روی کمربندش منتقل شده بودند! ریش و چکمه هم داشت! این لباس با ظاهر کلاسیک فرق داشت ولی در عوض ظاهر جنگجویی که میخواهد توبه کند یا اشتباهات گذشته را جبران کند به ثور داده بود که با حال و هوای داستان هایش همخوانی داشت.

 

11- لباس التمیت (Ultimate Thor)

 لباس التمیت (Ultimate Thor)

سال 2002 وقتی «مارک میلار» و «برایان هیچ» کمیک های تحسین شده Ultimates را خلق کردند در واقع میخواستند گروهی از اونجرز خلق کنند که از هر نظر مناسب با دوران مدرن باشد. آنها حسابی ثور را اپدیت کردند و بسیاری از المان ها و پیشینه ای که استن لی و جک کربی برای ثور در دهه  60 میلادی خلق کرده بودند را کنار گذاشتند. شخصیت پردازی او نیز دگرگون شد. یعنی او به جای آنکه یک خدای قهرمان باشد یک آنارشیست دوستدار محیط زیست بود که اولش دوست نداشت عضو Ultimates بشه چون از ایده نظامی/صنعتی بودن اعضایش بدش میومد. در هر حال لباسش هم فقط چند شباهت با دیزاین کلاسیک داشت. دیگه خبری از اون شنل قرمز و کلاهخود نبود. عوضش لباس بدون آستینی داشت که رویش اون صفحات گرد فلزی لباس کلاسیک ثور دیده میشد. ولی فرقش این بود که هر وقت قدرت میگرفت، برق میزدند! میولنیر هم دیزاین کاملا متفاوتی پیدا کرد. و بیشتر شبیه به یک تبر شده بود تا چکش! ریش بلندش هم تبدیل شده بود به ریش پرفسوری. در هر حال علیرغم این تغییرات اما لباس به خوبی با دنیای کمیک های Ultimate مطابقت داشت.

 

10- لباس جین فاستر (Jane Foster Thor)

 لباس جین فاستر (Jane Foster Thor)

وقتی سال 2014، شاهد حضور یک ثور مونث در کمیک های مارول بودیم، اولش نمیدونستیم که کی هست. یعنی هویتش مخفی بود. تا اینکه معلوم شد همان معشوقه اصلی ثور یعنی «جین فاستر» میباشد! او لایق برداشتن چکش ثور شده بود . لباسش هم مختص خودش بود. علیرغم اینکه شنل قرمز و کلاهخود داشت اما تفاوت های اساسی هم با لباس کلاسیک ثور داشت. کلاهخودش هم البته فرق داشت و حالت ماسک پیدا کرده بود. بخش سینه هم کاملا کروم (chrome) بود و لباسش آستین نداشت. و اون صفحات گرد و فلزی روی سینه را هم نداشت (البته یه چیزهای گردی روی کمربندش بود!). از کمرش هم انگار پارچه هایی آویزان بود. این لباس عالی بود. هم منحصر به فرد و زنانه بود و هم یادآور لباس کلاسیک ثور!

 

9- لباس هالکی

 لباس Thorr

این لباس فقط در مینی سریز Hulked-Out Heroes که سال 2010 منتشر شد دیده شده. نسخه ای از ثور را دیدیم که با هالک ترکیب شده بود .اسمش هم شده بود، Thorr! (یعنی یک "R" اضافه داشت!) لباسش خیلی متفاوته. اون حالت عضلانی هالک درش هست ولی رنگ پوستش به جای سبز، آبیه. دیگه نمیشه شباهت دیگری با لباس کلاسیک پیدا کرد مگر اون صفحات دایره ای که این بار روی لُنگ (!) او به کار رفته بودند!!! با این حال این لباس فان و جالب بود . ضمن اینکه برای نشان دادن شخصیتی که با هالک ترکیب شده واقعا دست طراح زیاد باز نیست و آزادی عمل کافی نداره! پس همین هم خیلی خوب بود.

 

8- لباس دنیای ایکس (Earth X Thor)

 لباس دنیای ایکس (Earth X Thor)

Earth X کمیکی بود که توسط «جیم کروگر» و «الکس راس» در سال 1999 خلق شد و قهرمانان مارول را در دنیای در آینده به نام دنیای شماره 9997 نشان میداد. در این دنیا ، لوکی توانسته بود تا اودین را متقاعد کند تا ثور را به یک زن تبدیل کند! اینجوری میخواست به خیال خودش کاری کنه تا ثور از اینکه به جنس "ضعیف" تر یا بازیچه هوا و هوس مردان تبدیل شده، عذاب بکشه! در هر حال لباسی که بر تن این ثور مونث بود کاملا با اون لباسی که 15 سال بعد بر تن جین فاستر دیدیم فرق داشت. کلاهخود او بال های بزرگی داشت . اون صفحات فلزی دایره ای شکل که همیشه در لباس ثور دیده میشه، اینجا هم حضور شاخصی داشت و در بخش بالایی درشت تر (!) شده بودند. اون بخش های باز لباس در پهلوی سمت راست و چپ لباس حالتی زنانه بهش داده بودند.

  

7- لباس Crop Top

 لباس Crop Top

این شاید بهترین لباس ثور نباشه و بعضی ها ازش خوششون نمیاد ولی به بهترین شکل ممکن اون حال و هوای خاص دنیای کمیک در دهه 90 میلادی را که همه چیز حالت اغراق آمیز داشت را نشان میده. لباسش به این دلیل crop top نامیده میشه چون عضلات بالای شکمش را نشان میده! (crop top یعنی لباس ناف نما) اون ماسکی که آدم را یاد «گمبیت» میندازه یا اون محافظ (pad) های  روی شانه (که یادآور لباس شخصیت های مثل Cable هستند)، همه و همه آدم رو یاد فضای دیوانه وار دهه 90 میلادی می اندازند. درسته که خیلی فرق کرده و دیگه زیاد اساطیری به نظر نمیرسه و اغراق زیادی داخلش هست ولی لباس خلاقانه ای است که بیش از هر زمان دیگری به ثور ظاهری سوپرهیرویی داده!

 

6- لباس Marvel Now!

 لباس Marvel Now!

این لباسی است که در طول دورانی که مارول کمیک هایش را تحت عنوان Marvel Now منتشر میکرد ، خلق شد و به همین نام هم معروفه. عمدا جوری خلق شد که ساده باشه و چون در این داستان ثور باید جنگجو و خشن به تصویر کشیده میشد، این لباس هم همین حس را در ذهن خواننده تداعی میکرد. حالتی مینی مالیستی داره. اون صفحه های گرد فلزی روی سینه نیستند و برده شده اند بالا روی شانه ها تا شنل رو به لباس وصل کنند (روی کمربند هم انگار هستند). ثور کلا انگار یک top بدون آستین تنشه. بدون احتساب شنل قرمز رنگ، لباس ثور رنگارنگ نیست. و یادمون نره که شکل کلاهخود هم عضو شده و کناره هایش مثل خط ریش پایین آمده اند. در هر حال این لباس درسته که خیلی فرق کرده ولی همانطور که عرض شد با فضای داستان یکی بود.

 

5- لباس زره نبرد (Battle Armor Thor)

 لباس زره نبرد (Battle Armor Thor)

ثور فقط وقتی که اوضاع واقعا سخت میشه لباس زره نبرد رو میپوشه. شاید هیچ زمانی اوضاع بدتر از شرایط شماره 378 کمیک Thor بود چونکه ثور شکست سختی به دست «الف های تاریک» (Dark Elves) خورد. و بعدش این لباس را به دست آورد . جالب اینه که این زره در شهر پیتزبورگ از ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساخته شد! واقعا لباس جالبیه . یعنی به جای اینکه حالتی chrome داشته باشه از بالا تا پایین از طلا پوشانده شده است. ثور در بالای زره یک تاپ آبی بر تن داشت که آدم را یاد یونیفرم کاپیتان آمریکا می انداخت. کلاهخودش هم از طلا بود که بال های نقره داشت و البته اون شنل بزرگ قرمز که به طور جالبی به صفحه فلزی گرد روی سینه وصل شده بود. ثور هیچ وقت اینقدر باشکوه و در عین حال خفن به نظر نرسیده بود.

 

4- لباس شاه ثور (King Thor)

 لباس شاه ثور (King Thor)

«شاه ثور» اولین بار در شماره 1 از کمیک Thor: God of Thunder در سال 2013 دیده شد. در این داستان سه نسخه از زمان های مختلف با هم متحد میشوند تا با شخصیت خبیثی به نام Gorr ملقب به "قصاب خدایان" مقابله کنند. یعنی ثور جوان + ثور انتقام جو + ثور پیرمرد که به شاه ثور ملقب بود. (برای آشنایی بیشتر با این داستان، این مقاله را بخوانید) شاه ثور در واقع نسخه ثور در آینده بود که به عنوان حاکم روی تخت "ازگارد" نشسته بود (به عبارتی دیگر، جانشین پدرش شده بود). او یکی از جذاب ترین و پر جزئیات ترین لباس های این لیست را بر تن داشت. درست مثل ثور نالایق، یک بازوی مصنوعی داشت که از زره نابودگر ساخته شده بود. اون فلزات گرد روی سینه اش یادآور لباس کلاسیک ثور بود ولی یادمون نره که چون کل لباسش از فلز ساخته شده بود، بنابراین اونا دیگه زیاد به چشم نمیومدند. شکل ظاهری شاه ثور به اودین شبیه شده بود. یعنی ریش داشت و یک چشم بند. در هر حال او نقش کلیدی در شکست دادن Gorr داشت و لباسش هم تا ابد به عنوان یکی از بهترین ها شناخته خواهد شد.

 

3- لباس Fear Itself

 لباس Fear Itself

لباس زیبا و زرهی که ثور در طول کراس اور معروف Fear Itself بر تن کرد (برای اشنایی با این داستان، این مقاله را بخوانید). این لباس باعث شد ثور شبیه به شوالیه های قرون وسطی به نظر برسه چون از سر تا پایش را پوشانده بود. با این حال برخی از المان های نمادین لباس کلاسیکش در آن حفظ شده بودند ، مثل کلاهخود بالدار، شنل قرمز و صفحات فلزی گرد روی سینه. ضمنا ثور در یک دست همچون شوالیه ها، یک شمشیر بزرگ  داشت که "شمشیر اودین" نام داشت و در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده و در دست دیگر چکش معروف خودش را! بنابراین خودتون میتونید حدس بزنید چقدر قوی و خطرناک شده بود. شاید بتوان گفت فقط لباس شاه آرتوره که از این لباس خفن تر به نظر میرسه!

  

2- لباس فیلم راگناروک (MCU Ragnarok Thor)

 لباس فیلم راگناروک (MCU Ragnarok Thor)

لباس ثور در این فیلم به معنای واقعی کلمه شگفت انگیزه! دیگه خبری از اون گیسوان افشان (!) و طلایی آقای «کریس همزورث» در فیلم های قبلی نیست . الان موهاش کوتاه شده (مدل buzz cut) ولی هنوز ریش داره. میولنیر رو بر دست نداره (چون «هلا» نابودش کرده) ولی در عوض دو تا شمشیر بر دست داره که در پشت خودش نگهشون میداره (مثل «ددپول»!)  و البته در سکانس مبارزه با هالک که به صورت مبارزات گلادیاتوری انجام میشه، یک سپر و گرز بر دست داره و کلاهخودی شبیه به دنیای کمیک هم بر سر! اما از همه جالب تر اینکه لباس زرهی قبلی او جای خودش رو به لباس ساده گلادیاتوری داده که خیلی هم بهش میاد. یک شنل هم داره که زیاد بزرگ نیست. اون pad های روی شانه اش که منو کشته! این لباس از ثور یک جنگجوی تمام عیار ساخته که انگار قرابتی با اون پرنس نازپرورده و خوشگل نداره!

 

1- لباس کلاسیک (Classic Thor)

 لباس کلاسیک (Classic Thor)

واقعا هیچی اون لباس کلاسیکی که اسطوره ای به نام جک کربی خلق کرد نمیشه! این لباس ترکیب کاملی است از یک خدا و ابرقهرمان. تمام المان های دائمی  لباس ثور از اینجا شروع شد: شنل قرمز، کلاهخود بالدار، چکه های سیاه رنگ،  اون صفحه های فلزی روی سینه و کمربند طلایی!  واقعا لقب بهترین دیزاینر لباس ابرقهرمانی برازنده جک کربی هستش. درسته که بعد از کربی خیلی ها سعی کردند به لباس ثور حالت جنگجویانه تر بدهند ولی کربی خودش میدونست که این لباس باید حالت سوپرهیرویی هم داشته باشه تا وقتی در کنار امثال کاپیتان آمریکا و اسپایدرمن قرار میگیره مسخره به نظر نیاد.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کاور برتر ثور (TOP 10 THOR COVERS)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

20 حقیقتی که باید درباره ثور (THOR) بدانید

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون
15 لباس برتر ثور (THOR)
10 كمیك برتر ثور (THOR)
15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)
10 دشمن برتر ثور (THOR)
100 شخصیت برتر مارول : ثور
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

a.v.s
#1 a.v.s 1396-08-07 17:35
بسیار عالی آقای ترابی
واقعا ممنونم که این مقالات را برای اینکه قبل از فیلم ثور رگنوراک، با ثور کامل آشنا شویم می گذارید
من خودم بیشتر از لباس کلاسیک خوشم آمده چون هم ساده است (بسیار از لباس های دیگه در لیست ساده تره) و هم در عین حال که ساده است، بسیار با شکوهه
بسیار حقشه که در لیست، اول باشه
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1396-08-07 17:39
این ویدیو را هم حتما تماشا کنید:
www.aparat.com/v/dJxgG
نقل قول کردن
alireZaZ
#3 alireZaZ 1396-08-07 18:30
سلام مقالتون عالی بود
لطفا کمیک هایی که ثور بازوشو از دست میده و کمیکی که جین فاستر ثور مونث میشه رو ترجمه کنید
ممنون :roll:
نقل قول کردن
a.v.s
#4 a.v.s 1396-08-07 18:45
به نقل از mtm:
این ویدیو را هم حتما تماشا کنید:
www.aparat.com/v/dJxgG

شرمنده آقای ترابی
ولی من میخواهم تا جای ممکن، بهترین صحنه هایی که این فیلم داره رو اسپویل نشم (البته به طور تصادفی، جریان هلا را در فیلم ثور راگناروگ اسپویل شدم)
ولی بازم دستتان درد نکنه شما که به ما اعضای بها میدهید اما آخرش هم قدر شما را نمیدانیم. هییییـی . . . واقعا اینجاست که زندگی تاسف بار و تکان دهنده است. آخرش کسی قدرت رو ندونه و یا خودت قدر هیچ کسی رو ندونی
نقل قول کردن
spidey noir
#5 spidey noir 1396-08-07 18:59
  • وای عالی بود.واقعا عاشق اون مقاله هایی هستم که اقای ترابی مینویسه.واقعا عالین.راستی؛اقا ی ترابی چطوری وقت میکنین به همه کاراتون برسین با این همه مشغله؟!اگه میخواید به من هم بگید!
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-08-07 23:24
به نقل از spidey noir:
  • وای عالی بود.واقعا عاشق اون مقاله هایی هستم که اقای ترابی مینویسه.واقعا عالین.راستی؛اقای ترابی چطوری وقت میکنین به همه کاراتون برسین با این همه مشغله؟!اگه میخواید به من هم بگید!

مانند ما که با این که کار مدرسه داریم ولی داریم کار ساخت کمیک بوک هم انجام میدهیم

راستی اعضای سایت چون پای ساخت کمیک بوک به وسط آمد . . .
کار ساخت کمیک هم شروع شد
نقل قول کردن
A.E
#7 A.E 1396-08-08 00:08
Disney-Marvel’s “Thor: Ragnarok” has topped the international box office with $107.6 million in 52% of overseas markets, a week ahead of its U.S. release.

The U.K. is the top market with $15.8 million, 27% ahead of “Doctor Strange.” It’s the biggest October opening ever for a movie in the U.K. except for James Bond titles.

South Korea took in $15.3 million, followed by Australia at $8.4 million, Brazil at $8.3 million, France at $7.4 million, Indonesia at $5.5 million and Taiwan at $5.4 million.

Disney said the opening of the third Thor movie is 4% ahead of “Guardians of the Galaxy Vol. 2,” which wound up with $481 million at current exchange rates and 22% ahead of “Doctor Strange.” In many markets, “Thor: Ragnarok” posted the best October opening weekend ever.

Markets which will open next weekend include Germany, Russia, China, Japan and Mexico, along with the U.S. — where it should top the early November box office with as much as $125 million in its »

بچه ها این خبرو بخونین فیلم جدید تور تا الان 107 میلیون توی بازارای جهانی فروخته...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید