15 روبات قهرمان (Herobot) برتر دنیای کمیک

15 روبات قهرمان (Herobot) برتر دنیای کمیک

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" و حضور مهم شخصیت «ویژن» در این فیلم تقدیم شما میشود.

 

مقدمه: در طول سالها روبات های بسیاری در قالب اندروید (روبات انسان نما) یا ماشین سخن گو در دنیای کمیک بوک ظاهر شده اند. اهداف زیادی هم از خلق آنها وجود داشته. مثلا برخی فقط خلق شدند تا وظیفه ای را انجام بدهند (مثل drone ها) یا برخی هم خلق شدند تا به دیگران صدمه بزنند ، بکشند یا شر به پا کنند! ولی یه سری روبات قهرمان هم داشته ایم که اصطلاحا بهشون میگن "هیرو بات" یا  Herobots که ساخته میشن تا قهرمان باشند یا اینکه برای مقاصد خبیث خلق میشوند ولی بعدش اتفاقاتی میفته که باعث میشه علیه خالق خود قیام کرده و به قهرمان تبدیل شوند. در این مقاله که توسط سایت CBR نوشته شده است، به معرفی 15 روبات قهرمان برتر دنیای کمیک پرداخته میشود.

 

15- وان ای (1-A)

15 روبات قهرمان (Herobot) برتر دنیای کمیک

1-A نام روباتی است که سال 3591 ساخته شد تا در شورش مریخی ها بجنگد. 600 روبات دیگر نیز او را همراهی میکردند. اولین حضور او در دنیای کمیک برمیگردد به شماره 1 از کمیک تاریخی و مهم "مگنوس، مبارزه کننده با روبات ها" (Magnus, Robot Fighter) که سال 1963 توسط یکی از بزرگترین هنرمندان دنیای کمیک به نام «راس مانینگ» (Russ Manning) نوشته و طراحی شد. اولش این روبات دارای شعور نبود ولی حادثه ای در سفینه ای که باهاش حمل میشد رخ داد که باعث شد دارای عقل و شعور بشه. او سعی کرد به فرمانده سفینه کمک کنه ولی متوجه شد روبات دیگری به نام E-6 نیز دارای عقل و هوش شده و میخواد به فرمانده حمله کنه. بنابراین باهاش درگیر شد. سپس تصمیم گرفت برای همیشه با روبات های خبیث مبارزه کنه. او چند قرن را در انزوا زندگی کرد تا اینکه پسر جوانی را در سال 3976 پیدا کرد . اسمش را گذاشت «مگنوس» و جوری او را بزرگ کرد که بتونه با روبات ها مبارزه کنه.

 

14- جی. آی. روبات (G.I. Robot)

 جی. آی. روبات (G.I. Robot)

" جی. آی. روبات" یک روبات دارای هوش بود که در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شد . بهش لقب J.A.K.E داده شد و در طول جنگ مبارزات زیادی انجام داد . این شخصیت سال 1962 و در شماره 101 از کمیک های Star Spangled War Stories خلق شد که توسط دی سی منتشر میشد و به داستان های نظامی و جنگی اختصاص داشت. ناگفته نماند که این روبات توسط دانشمندی به نام «رابرت کرین» که به دست نیروهای ژاپنی اسیر شده بود، خلق شد. در واقع ژاپنی ها میخواستن از او علیه متفقین استفاده کنند. ولی بعدا معلوم شد که جوری برنامه ریزی شده که با متفقین باشه و علیه ژاپنی ها عمل کنه! این روبات بعدها عضو سازمانی به نام S.H.A.D.E. شد و با مامور «فرانکشتاین» کار کرد و بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در جنگ های بین دو کره شرکت جست.

 

13- آنا (Anna)

 آنا (Anna)

«آنا» همچون «روزی روباته» (Rosie the Robot) میمونه برای گروه ابرقهرمانی Gen 13 ! (روزی روباته، شخصیت معروف و مستخدم روباتیک کارتون "خانواده جتسون" هستش) (برای آشنایی با گروه Gen 13 ، این مقاله را بخوانید). او همچون مستخدم اونا عمل میکنه و هر وقت هم که میرن ماموریت از خانه شون محافظت میکنه. همین باعث میشه از اعضای بسیار ارزشمند باشه. آنا یک روبات بسیار پیشرفته است که کاملا هم شبیه به انسان ها به نظر میرسه و تمام کارای خونه رو میکنه! اولین حضورش در دنیای کمیک برمیگرده به شماره 0 از کمیک Gen 13 که توسط «براندون چوی» نوشته شد و «جیم لی» هم آن را طراحی کرد. البته گاهی پیش اومده که به قدر کافی قدر و ارزش او را ندانسته اند. ولی در هر حال برای خودش شخصیت داره و به تمامی اعضای گروه عشق میورزه و جوری باهاشون برخورد میکنه که انگار بچه هایش هستند.

 

12- اندی معرکه (Awesome Andy)

 اندی معرکه (Awesome Andy)

«اندی معرکه» توسط «متفکر دیوانه» (Mad Thinker) خلق شد تا یک روبات خبیث باشه (متفکر دیوانه از دشمنان معروف چهار شگفت انگیزه که اینجا راجع بهش توضیح داده شده) . ماموریتش هم این بود که قطعات مهمی را از «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) بدزده. ولی در نهایت علیه خالق خودش شورش کرد و شخصیت خوبی شد. از اون موقع بود که بهش لقب «اندی معرکه» داده شد. او حتی به عضویت موسسه ای حقوقی درآمد که خانم «شی هالک» هم در آنجا کار میکنه! او در بخش اداری کار میکنه و گاهی هم میره برای بقیه کارمندان کارهایی رو انجام میده. در کل روبات منحصر به فردی هستش. با استفاده از "مولوکول های بی ثبات " (Unstable molecules) ساخته شده بنابراین میتونه به شکل هر کسی که باهاش تماس برقرار میکنه دربیاد. همین باعث شده تا بتونه شبیه هر چیزی بشه ؛ از بال های یک پرنده یا خفاش گرفته تا چکش ثور! و البته یادمون نره که اولین حضورش در دنیای کمیک در شماره 15 از کمیک Fantastic Four بود.

 

11- کلکس (Kelex)

 کلکس (Kelex)

«کلکس» یک روبات هوشمند است که در خدمت «جور ال» (Jor-El) بود (قبل از اینکه سیاره "کریپتون" نابود بشه). در نهایت دیدیم که در شماره 1 از کمیک "مرد پولادین" (اثر «جان بیرن»)، سوپرمن از نو او را خلق کرد تا در انجام کارها بهش کمک کنه (در قلعه سوپرمن به نام Fortress of Solitude). اولش نقش مهمی نداشت و با دیگر روبات های سوپرمن فرقی نداشت ولی بعدا سوپرمن برنامه ریزی اش را تغییر داد و بدین ترتیب نقش اساسی در احیای روبات معروف دی سی یعنی «گردباد سرخ» (Red Tornado) ایفا کرد و در نتیجه تونستند بر نقشه های «برینیاک 8» پیروز شوند. کلکس بعدها یک ابرقهرمان شد و حتی «لوئیس لین» را نیز از دست یک روبات خبیث نجات داد. در سریال Supergirl هم حضور داشته.

 

10- واندر من (Wonder Man)

واندرومن wonder man

مارول هم یک شخصیت قهرمان به نام «واندرومن» داره که اینجا معرفی شده. ولی این واندر من متعلق به دی سیه که در شماره 163 از کمیک Superman خلق شد. او توسط نژادی از بیگانه های فضایی که میخواستن زمین را تسخیر کنند خلق شد. قدرت های سوپرمن را داشت بدون هیچ محدودیتی! اما بعدا معلوم شد او یکی از روبات های بدل سوپرمن بوده به نام Ajax (سوپرمن هر از گاهی ازش استفاده میکرده تا هویت خودش رو مخفی نگه داره). ولی در نهایت با سوپرمن شد و علیه بیگانگانی که بهش عقل و هوش داده بوند قیام کرد. سپس سوپرمن بهش پیشنهاد داد تا یک قهرمان باقی بمونه ولی متاسفانه نوعی ساعت مرگبار در وجودش بود که باعث شد بعد از یک هفته بمیره. واندر ومن را با احترام به خاک سپردند. سوپرمن  در مراسم خاکسپاری او گفت: "او یک روبات به دنیا آمد ولی یک انسان از دنیا رفت".

 

9- گردباد سرخ (Red Tornado)

 گردباد سرخ (Red Tornado)

«گردباد سرخ» باز هم یک نمونه بارز از این است که شخصیتهای خبیث نباید روبات خلق کنند تا در نقشه هاشون بهشون کمک کنند چون در نهایت علیه خودشون خواهند شد! اولین بار در سال 1968 و در شماره 64 از کمیک Justice League of America خلق شد. در جهان شماره 2 دی سی (Earth-Two) خلافکاری به نام T. O. Morrow روباتی ساخت که امیدوار بود بتونه به گروه "جاستیس لیگ" نفوذ کنه و شکست شون بده. سپس یک موجود بیگانه و خبیث به نام Tornado Champion با این روبات ترکیب شد و در نتیجه موجود جدیدی به نام «گردباد سرخ» به وجود آمد (راستش داستانش پیچیده و طولانیه ولی انگار وقتی وارد بدن روباته شد، یک مشکل فنی رخ داد که باعث شد حافظه خودش رو از دست بده!) و در نهایت اتفاقاتی افتاد که گردباد سرخ به گروه جاستیس لیگ پیوست! در طول حرفه خودش به عنوان یک ابرقهرمان، گردباد سرخ بارها نابود و دوباره ساخته شده. یک بار هم هویت مخفی به نام «جان اسمیت» برای خودش ساخت و رابطه رومانتیک هم با زنی به نام «کتی ساتون» برقرار کرد و بعدا دختری به نام «ترایا» را به فرزند خواندگی قبول کردند. گردباد سرخ بسیار نیرومند است و میتونه پرواز کنه ، خودش رو نامرئی کنه و البته که میتونه گردبادهای عظیم درست کنه!

 

8- مرد ساعتی (Hourman)

مرد ساعتی (Hourman)

"مرد ساعتی" از شخصیت های بسیار قدیمی دی سی هستش که سال 1940 خلق شد. اسمش «رکس تایلور» بود که چیزی خلق کرد که میتونست بهش برای یک ساعت قدرت فوق بشری بده. اما اونی که مد نظر ماست در واقع سومین مرد ساعتی دنیای کمیک است که در قرن 853 و به دست خود آقای رکس تایلور ساخته شد! در واقع گاهی اوقات دیده بودیم که رکس برای مدت های طولانی بیهوش میشه . بعدا معلوم شد در این هنگام به قرن 853 میرفته تا کمپانی خودش رو اداره کنه (این کمپانی در زمینه ساخت روبات فعالیت میکرده). در نتیجه روباتی خلق کرد تا جانشینش باشه . اسمش هم گذاشت مرد ساعتی تا هم نام خودش باشه . او دارای عقل و هوش بود و میتونست علاوه بر پرواز کردن در طول زمان هم سفر کنه. او عضو گروه های جاستیس لیگ و JSA بود تا اینکه جان خودش را برای نجات خالقش (رکس تایلور) فدا کرد.

 

7- مرد ماشینی (Machine Man)

 مرد ماشینی (Machine Man)

«مرد ماشینی» سال 1977 و توسط استاد «جک کربی» خلق شد. یعنی در شماره 8 از کمیک 2001: A Space Odyssey دیدیم که ارتش آمریکا برنامه ای دارد برای ساخت خلق روبات های قاتل. او تنها روباتی بود که از این برنامه زنده بیرون آمد و توسط خالقش دکتر «ابل استک» تربیت شد تا ویژگی های انسانی پیدا کند. اولش اسمش رو گذاشتند X-51 . سپس دکتر استک در انفجاری که قرار بود X-51 را نابود کند، کشته شد. بعدشم X-51 از دست مامورانی که میخواستند دوباره او را به برنامه برگردانند، فرار کرد. یعنی به عنوان موجودی دارای عقل و شعور نمیخواست بازیچه دست دولت یا ارتش آمریکا باشد. سپس برای اینکه بهتر انسان ها را درک کند تبدیل شد به یک مامور مالیاتی! این حرفه البته زیاد دوامی نداشت و او در نهایت به عنوان یک عضو رزرو به گروه اونجرز ملحق شد. اینجا بود که بهش لقب «مرد ماشینی» داده شد. سپس به ویروسی مبتلا شد که تبدیلش کرد به روبات "سنتینل" و باعث شد به جهش یافته ها حمله کنه (برای آشنایی با روبات های سنتینل، این مقاله را بخوانید). در نتیجه اونجرز مجبور شدند او را از گروه اخراج کنند. در هر حال او قدرت های مختلفی داره و در طول سالهای گذشته در کنار امثال هالک و چهار شگفت انگیز جنگیده است. در مجموع شخصیت بسیار مهمی برای مارول به حساب میاد چون همانطور که گفته شد توسط اسطوره ای به نام کربی خلق شد و البته نابغه ای به نام «استیو دیتکو» نیز برخی از کمیک های او را طراحی کرده است.

 

6- مردان فلزی (Metal Men)

 مردان فلزی (Metal Men)

در دنیای دی سی"مردان فلزی" به عنوان روبات هایی که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار هستند شناخته میشوند. جالبه که بسیار تصادفی و بدون برنامه ریزی در سال 1962 و در شماره 37 از کمیک Showcase خلق شدند (توسط «رابرت کنیگر» و «راس اندرو»). در این کمیک دیدیم که دانشمندی به نام دکتر «ویلیام مگنوس» 6 روبات خلق کرد و اسم آنها را گذاشت گروه "مردان فلزی" که اعضایش عبارت بودند از: «گولد» به عنوان رهبر گروه، «آیرون» به عنوان عضو قوی و عضلانی گروه، «لید» به عنوان عضو ابله ولی وفادار گروه، «مرکوری» به عنوان عضو عجول و عصبانی گروه، «تین» به عنوان روباتی که همیشه به خودش تردید داره و احساس نا امنی میکنه و «پلاتینیوم» (که بهش «تینا» هم گفته میشه) که باور داشت که یک زن واقعیه و عاشق خالق خودش بود. شخصیت پردازی اعضای گروه و قدرت های آنان با فلزاتی که از روی آنها ساخته شده بودند همخوانی داشت. مثلا «لید» یا Lead (که در زبان انگلیسی به معنای "سرب" است) میتونست با تبدیل شدن به سپرهای ضخیم جلوی تشعشعات خطرناک رو بگیره. یا «گولد» (به معنای طلا) میتونست اعضای بدنش رو کش بده . «ایرون» (به معنی آهن) قوی و مقاوم بود و یا «مرکوری» (به معنی "جیوه") میتونست خودش رو ذوب کنه و از فضاهای کوچک عبور کنه و ... البته بعدها اعضای دیگری هم به این گروه اضافه شدند، مثل «المینیوم»، «کاپر» (نقره)، «منیزیوم» و ....

 

5- جوکاستا (Jocasta)

جوکاستا

«جوکاستا» روباتی بود که توسط دشمن شماره 1 گروه انتقام جویان یعنی «الترون» خلق شد چون دلش میخواست همسر داشته باشد! برای اینکه بتونه به مخلوق خودش زندگی ببخشه، دکتر «هنک پیم» (ملقب به «مرد مورچه ای» و کسی که در دنیای کمیک روبات الترون را خلق کرد) را دزدید و او را شستشوی مغزی داد تا ذهن و قدرت های «ژانت ون داین» (ملقب به «واسپ») را به بدن جوکاستا انتقال دهد. بعدش گروه اونجرز از راه میرسند تا جلوی الترون را بگیرند و هم تیمی های خود را نجات دهند. همین مساله فرآیند انتقال را مختل میکند ولی بخشی از واسپ در وجود جوکاستا باقی میماند (این اتفاقات در شماره 162 از کمیک Avengers رخ داد). جوکاستا در نهایت برگشت و به گروه اونجرز ملحق شد. میشه گفت شخصیت مختص به خودش رو دارد و البته به دیگر روبات مشهور گروه اونجرز یعنی «ویژن» بسیار شبیه است. ضمن اینکه عاشق هنک پیم هم شده است ! (احتمالا به خاطر اینکه هنوز بخشی از ذهن و خاطرات ژانت ون داین در او یافت میشه). جوکاستا چندین باری نابود شده ولی دوباره برگشته و در حال حاضر یکی از آموزگاران "آکادمی اونجرز" است.

 

4- هیومن تورچ (Human Torch)

مشعل انسانی

خب، همه میدونیم که «هیومن تورچ» همان عضو آتشین گروه چهار شگفت انگیز هستش که اسم واقعی اش هم هست «جانی استورم» (در اینجا معرفی شده). ولی شاید ندونید که مارول پیش از او هم شخصیتی داشت به نام «هیومن تورچ»! این هیومن تورچ اریجینال خیلی سال پیش یعنی در شماره 1 از Marvel Comics که سال 1939 منتشر شد، خلق شد. این کمیک بسیار بسیار مهمه چون اولین ابرقهرمانان مارول در آن خلق شدند (مثلا «نیمور» هم در این کمیک حضور داشت و ...). در هر حال او روباتی بود به نام «جیم هاموند» (Jim Hammond) که توسط پرفسور «فینس تی. هورتون» ساخته شد. اولش در نمایشگاهی در نیویورک و در حالی که در محفظه ای شیشه ای قرار داشت، در معرض دید دیگران قرار گرفت ولی وقتی شیشه شکست او هم آتش گرفت و فرار کرد. اما در نهایت فهمید که چطور قدرت های آتشین خودش را کنترل کند و هویت مخفی هیومن تورچ را برای خودش انتخاب کرد تا بفهمه انسان بودن یعنی چی. او سپس به اداره پلیس شهر پیوست و البته شبها در قالب هیومن تورچ با خلافکاران مبارزه میکرد. این شخصیت بسیار مهمه چون خیلی ها میگن اولین ابرقهرمان مارول به حساب میاد. ضمن اینکه همانطور که در مقدمه  این مقاله گفتم، او در کنار نیمور در واقع اولین رویداد تاریخ کمیک را رقم زدند (وقتی نیمور به نیویورک حمله کرد). او چندین بار برگشته و عضو سازمان "شیلد" هم بوده. ضمن اینکه قدرت های او را عوض کردند تا به جای آتش، تشعشعات پرتاب کنه! او در ضمن دستیاری داشت به نام «تورو» که در این مقاله معرفی شده است. او در ضمن به صورت یک ایستر اگ در دنیای سینمایی مارول (MCU) حضور داشته (این مقاله را بخوانید).

 

3- بیمکس (Baymax)

بیمکس baymax

مطمئنم که خیلی از کسانی که الان دارند این مقاله رو میخونن نمیدونستن که کارتون موفق دیزنی در سال 2014 یعنی یعنی Big Hero Six از روی یکی از کمیک های مارول ساخته شده! (اینجا میتونید یکی از کاورهای این کمیک رو ببینید) این کمیک توسط «استیون سیگل» و «دانکن رولیو» خلق شد و داستان یک گروه ابرقهرمانی ژاپنی به نام Big Hero Six را روایت میکرد. بیمکس یک موجود مصنوعی بود که توسط بچه ای نابغه به نام هیرو (Hiro) ساخته شد تا به عنوان بادیگارد او عمل کند (ذهن و حافظه بیمکس براساس پدر مرحوم هیرو ساخته شده بود). بیمکس میتونست به شکل یک اژدهای جنگی دربیاد و هیرو رو نجات بده. البته این کمیک خیلی گمنام و ناشناخته است. در هر حال همانطور که خودتون هم در عکس بالا مشاهده کردید ظاهر بیمکس در دنیای کمیک با ظاهرش در کارتون Big Hero Six خیلی فرق داره ولی هدفشون یکی است: محافظت از هیرو. ضمن اینکه هر دوی آنها میتوانند پرواز کنند و هنرهای رزمی هم بلد هستند!

 

2- اپتیموس پرایم (Optimus Prime)

 اپتیموس پرایم (Optimus Prime)

«اپتیموس پرایم» رهبر «اتوبات ها» (Autobots) هستش که نژادی از موجودات هوشمند فلزی هستند که نبردی بی پایان را با همتایان خبیث خود به نام «دسپتیکان ها» (Decepticons) ادامه میدهند. اونایی که سنشون زیاد نیست و دارند این مقاله را میخوانند احتمالا با این شخصیت هایی که گفتم از طریق فیلم های سینمایی Transformers ساخته شده توسط «مایکل بی» آشنا هستند. ولی خیلی از قدیمی تر ها این شخصیت ها را از طریق کارتون کلاسیک آنها در دهه 80 میلادی میشناسند (همونی که توسط دپارتمان انیمیشن سازی مارول ساخته شد و اینجا هم معرفی شده). اما هواداران کمیک بوک میدونند که 9 ماه قبل از شروع پخش این کارتون، اولین حضور آنها را در کمیک بوک های مارول شاهد بودیم و مارول میتونه ادعا کنه که اولین کمیک های Transformers را منتشر کرده (همانطور که در این مقاله گفته شد، این شخصیت ها حتی در کمیک بوک های مرد عنکبوتی هم حضور داشته اند). اپتیموس پرایم رهبر عاقلی هستش که همیشه تونسته هم نژادان خودش رو علیه دشمنان متحد کنه. درسته که روباتی عظیم الجثه است که میتونه به خودرو تبدیل بشه ولی قدرت و مزیت اصلی او در اینه که میتونه یک رهبر و فرمانده عالی باشه.

 

1- ویژن (Vision)

 ویژن (Vision)

و حالا میرسیم به برترین روبات دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی! «ویژن»! ویژن هم درست مثل خیلی از آیتم های این مقاله اولش توسط یک شخصیت خبیث خلق شد (یعنی «الترون» ) ولی خیلی زود از چنگال این شخصیت خارج و به گروه قهرمانان پیوست. ویژن در نهایت توانست به یكی از اعضای اصلی و قابل اتكای اونجرز تبدیل شود به طوری كه معمولا عكس او در باكس قسمت بالای سمت چپ كمیك های اونجرز قرار میگرفت (این باكس به معرفی شخصیت یا شخصیت های اصلی كمیك های مارول اختصاص داشت). ویژن رومانسی را با هم تیمی خودش «اسكارلت ویچ» آغاز كرد (که یکی از بهترین و متفاوت ترین عشق های دنیای کمیک به حساب میاد) . آنها دومین زوج اونجرز بودند كه با هم ازدواج كردند (براي ديدن تصوير ازدواج آنها اينجا را كليك كنيد). آنها زندگی خوشی هم داشتند و حتی صاحب پسرهای دو قلو هم شدند ولی درست بعد تولد بچه هایشان ویژن زخمی شد و ذهنش با یك كامپیوتر بیگانه پیوند خورد. این باعث شد تا فاسد و پلید شود و در صدد تسخیر دنیا برآید. درسته كه بعدا ویژن بیگناه شناخته شد ولي برخی از مسئولین او را دزديدند و اجزای بدنش را از هم جدا كردند . در نتیجه او دیگر هیچ حس و احساسی نسبت به اسكارلت ویچ نداشت. تازه معلوم شد بچه های او هم واقعی نیستند!!! البته ویژن هنوز عضو اونجرز بود و سعی كرد با داشتن رابطه عاشقانه با «كارول دانورز» (Captain Marvel) دوباره عاطفه داشته باشه. سپس اسكارلت ویچ دیوانه شد و به اونجرز حمله و ویژن را دوباره پلید كرد . در نهايت She-Hulk او را كشت. سپس یك ویژن ریبوت شده در كمیك های Young Avengers دیده شد كه از بقایای زره «پسر آهنی» (iron lad) ساخته شده بود. ولی این ویژن هیچ ارتباطی به ویژن اصلی نداشت . بعدشم ویژن اصلی زنده شد و ویژنی كه در Young Avengers دیده بودیم ، نابود شد. ویژن کمیک اختصاصی خودش رو هم داشته. در اینجا هم گفتیم که اخیرا داستان های او حال و هوای ترسناک پیدا کردند!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ilia_comic_khoon
#1 ilia_comic_khoon 1397-02-28 11:02
واقعه خوب و عالی بود.بینشون فقط 1و3و4و9 رو میشناختم.

ولی خودمونیماظاهر بیمکس کارتونی از کمیکش بهتره.
خیلی هم بخش 9 رو خوب نوشتید آقای ترابی.
وقتی تیتر 4 رو خوندم پاک قاطی کردم.وقتی عکس رو دیدم فهمیدم...
مقاله خیلی عالی بود و از آقای ترابی تشکر میکنم.

با عرض پوزش فراوان برای اسپم :cry: :cry: :sad:

آقای ترابی و یا هر ادمین دیگه ی سایت
بخاطر اینکه مدرسه ها دیگه داره تموم میشه پیشنهاد میکنم یک سری مقاله بنویسید.
مثلا:5 بازی مارول و دیسی که حتما باید بازی کنیم.
5 بازی مرد عنکبوتی که باید بازی کنیم.
و.......


یادم میاد قبلا مقاله ای برای خرید کمیک فیزیکی بود که هرکی تو نظرات یه جایی رو معرفی میکرد.لطفا دوباره برش گردانید.
نقل قول کردن
a.v.s
#2 a.v.s 1397-02-28 11:10
واقعا مقاله عالی ای بود
من هر دفعه از خواندن مقالات شما لذت میبرم
ایده روبات های قهرمان همیشه جالب بوده و تکراری نمیشه
درباره اولین ابرقهرمان مارول: خیلی ها میگن اولین ابرقهرمان مارول، هیومن تورچ بود. ولی مارول فن های چهار آتیشه میدونند که اولین ابرقهرمان مارول، نیمور بود.
درواقع او در اولین کمیک مارول (درواقع شرکت مارول، البته اون موقع هم اسمش تایملی بوده) یعنی Motion Picture Funnies Weekly #1 خلق شد. جالبه در این کمیک، Eternals و دنیای 616 هم معرفی شده بود.
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#3 Nima.gharibloo 1397-02-28 12:14
مقاله ی خیلی خوبی بود ممنون
واقعا فکر نمی کردم اینقدر ربات در دنیای کمیک باشند که از گردباد سرخ بهتر باشند
نقل قول کردن
علی قدیانی
+1 #4 علی قدیانی 1397-02-28 12:19
مقاله جالبی بود یکی از ربات هایی که من خیلی ازش خوشم میاد و سرگذشت جالبی هم داره فیوجیتوید (fugitoid) هستش که جزو شخصیت های داستانهای لاک پشت های نینجا در کمیک های mirage هستش
یه پروفسور نابغه بازنشسته اهل سیاره Dhoonib بود به اسم هانیکات که یه ربات دستیار و یه آزمایشگاه خارج از کشور داشت که دولت بهش داده بود و اختراعات زیادی هم ساخت مثل سربند امواج مغزی که میتونست باهاش اشیا رو جابه جا کنه یه چیزی مثل قدرتای اسکارلت ویچ. ارتش اون سیاره ازش میخواد که وسیله ای بسازه که باهاش تلپورت کنن ولی معلوم میشه که اهداف خبیثانه ای دارن هانیکات هم قبول نمیکنه و میان دنبالش که زورش کنن بسازه. میره به رباتش که داشت باغبانی میکرد سر بزنه که اتفاقی آذرخشی بهشون برخورد میکنه و به خاطر نیروی برق از طریق سربند امواج مغزی حافظه اش به ربات منتقل شد و جسمش هم از بین رفت
برای ارتش اینجوری خیلی راحت تر بود مجبور کردن فیوجیتوید چونکه الان اون یه ربات بود و ربات ها هم حقی ندارن اینطوری شد که تحت تعقیب قرار گرفت هم از طرف نظامیای سیاره Dhoonib و هم از طرف نژاد ترایسراتون ها چون اونها که با هم دشمن بودن میخواستن فیوجیتوید رو به دست بیارن تا مجبورش کنن سلاح مرگبار بسازه. بعدا لاک پشت ها که طی قضیه ساختمان tcri و اوترام ها به این سیاره منتقل شدن باهاشون آشنا میشه و به کمک هم نجات پیدا کردن. حتی تو دهه 80 میلادی میراژ یه کمیک تک قسمتی اختصاصی درباره اوریجینش منتشر کرد که کامل تر توضیح داده شد که اثراتش رو تو سریال کارتونی tmnt 2003 هم میشه دید در ضمن مدتی سری کمیک مشترک با شخصیت رباتی دیگه دنیای mirage که کمیک های مخصوص خودش رو داشت یعنی Gizmo داشتش
نقل قول کردن
علی قدیانی
#5 علی قدیانی 1397-02-28 13:01
به نقل از ilia_comic_khoon:
آقای ترابی و یا هر ادمین دیگه ی سایت
بخاطر اینکه مدرسه ها دیگه داره تموم میشه پیشنهاد میکنم یک سری مقاله بنویسید.
مثلا:5 بازی مارول و دیسی که حتما باید بازی کنیم.
5 بازی مرد عنکبوتی که باید بازی کنیم.
و.......

یادم میاد قبلا مقاله ای برای خرید کمیک فیزیکی بود که هرکی تو نظرات یه جایی رو معرفی میکرد.لطفا دوباره برش گردانید.

ببین دیگه داری شورش رو درمیاری! قبلا هم یادمه ازین سوالا میکردی خودم شخصا کامل جوابت رو دادم درست یادم نیست میگفتی pc داری بازی پیشنهاد بدین و اینا
ببین پسر خوب همه ی اینا قبلا کار شده بازی های برتر مارول دی سی و اسپایدرم برتر یعنی همین که ارزش بازی کردن رو داره مقاله کمیک فیزیکی هم جایی نرفته یه سرچ کوچیک میتونی پیداش کنی اوکی؟
نقل قول کردن
capitan_iran
#6 capitan_iran 1397-02-28 15:27
سلام یه سوال
هیومن تورچ اولیه اولین قهرمان مارول بود فکر کنم که اونموقع اسم مارول اطلس کمیک بود فکر کنم نه؟؟؟؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-02-28 15:56
مقاله خیلی عالی بود... ممنون، خسته نباشید...
#2

نه درست میگن، اولین قهرمان مارول Human Torch Original بود..! نیمور نخستین "ضد قهرمان (Anti-Hero)" دنیای مارول بود ..!
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#8 ilia_comic_khoon 1397-02-28 16:27
به نقل از Twisto:
به نقل از ilia_comic_khoon:
آقای ترابی و یا هر ادمین دیگه ی سایت
بخاطر اینکه مدرسه ها دیگه داره تموم میشه پیشنهاد میکنم یک سری مقاله بنویسید.
مثلا:5 بازی مارول و دیسی که حتما باید بازی کنیم.
5 بازی مرد عنکبوتی که باید بازی کنیم.
و.......

یادم میاد قبلا مقاله ای برای خرید کمیک فیزیکی بود که هرکی تو نظرات یه جایی رو معرفی میکرد.لطفا دوباره برش گردانید.

ببین دیگه داری شورش رو درمیاری! قبلا هم یادمه ازین سوالا میکردی خودم شخصا کامل جوابت رو دادم درست یادم نیست میگفتی pc داری بازی پیشنهاد بدین و اینا
ببین پسر خوب همه ی اینا قبلا کار شده بازی های برتر مارول دی سی و اسپایدرم برتر یعنی همین که ارزش بازی کردن رو داره مقاله کمیک فیزیکی هم جایی نرفته یه سرچ کوچیک میتونی پیداش کنی اوکی؟

واقعا معذرت میخوام قصد ناراحت و عصبانی کردن شما را نداشتم.
در مورد بازی باید بگم که چون خیلی وقت نیس که تو سایت عضو شدم اطلاعی از مقالات گذشته ندارم.ولی الان تو سایت سرچ میکنم.
در مور کمیک هم فهمیدم
نقل قول کردن
Spiderx
#9 Spiderx 1397-02-28 17:22
سلام ببخشید بابت اسپم اما اگر کسی صحنه پس از تیتراژ ددپول 2 رو دیده در آپارات قرار بده
یا حداقل بگه چی شده من همه جا ازش تعریف شنیدم و ذهنمو درگیر کرده ممنون میشم
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-02-28 22:39
به نقل از Spiderx:
سلام ببخشید بابت اسپم اما اگر کسی صحنه پس از تیتراژ ددپول 2 رو دیده در آپارات قرار بده
یا حداقل بگه چی شده من همه جا ازش تعریف شنیدم و ذهنمو درگیر کرده ممنون میشم

www.aparat.com/v/uDkQ4
نقل قول کردن
ali.shahruei
#11 ali.shahruei 1397-02-29 22:26
مقاله عالی بود من ۱۳,۹,۵,۴,۳,۲,۱ رو میشناختم مقاله خیلی
خوب بود.
نقل قول کردن
ali.shahruei
#12 ali.shahruei 1397-02-29 22:26
مقاله عالی بود من ۱۳,۹,۵,۴,۳,۲,۱ رو میشناختم مقاله خیلی
خوب بود.
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1397-02-30 15:35
به نقل از Cap-Spider Potter:
مقاله خیلی عالی بود... ممنون، خسته نباشید...
#2

نه درست میگن، اولین قهرمان مارول Human Torch Original بود..! نیمور نخستین "ضد قهرمان (Anti-Hero)" دنیای مارول بود ..!

پس یعنی نیمور از همون اولش "ضد قهرمان" بوده.
جالبه چون گفته شده که مواقعی بوده که یا یک قهرمان شریف بوده و یا یک آدم خبیث.
ولی درواقع کلا اولین شخصیت مارول محسوب میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید