15 کاور برتر ددپول (Deadpool)

15 کاور برتر ددپول (Deadpool)

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری  فیلم "ددپول 2"  دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

مقدمه: ددپولی شخصیتی است که خیلی از طراحان دنیای کمیک دوست دارند رویش کار کنند. چون شخصیت پردازی خاصی داره و دست طراح و نویسنده بازه تا هر چی دلشون میخواد خلق کنند! در این میان طراحان روی جلد کمیک های ددپول هم در سالهای گذشته تا میتونستند ایده های شگفت انگیز و خلاقانه رو کرده اند و راستش واقعا سخته از بین این همه کاور بامزه و باحال فقط 15 تا را انتخاب کرد. ولی من سعی خودم رو میکنم ...

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت ددپول این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

15- شماره 58 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 58 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

ددپول شخصیتی هستش مثل «باگزبانی» و میتونه هر نوع شوخی رو انجام بده. هیچ کسی هم نمیتونه بهش گیر بده. نوع شوخی هایش هم حد و مرز ندارند و این کاور هم در همین راستا میباشد! این کاور همچنین دربرگیرنده چیزی است که باعث محبوبیت ددپول شده: شوخی ساده با نمادهای بصری و کلاسیک. همین ویژگی باعث ایجاد تعادل بین جنبه fun و جنبه بسیار خشن ددپول شده است.

  

14- شماره 34 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 34 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

اونی که ددپول روی دوشش گرفته یکی از دشمنان عجیب اوست به نام اید، قمر خودخواه (Id, The Selfish Moon) که قبلا در اینجا معرفی شده. ژست ددپول جوریه که انگار اطلس خدای باستانی است و کره زمین را بر دوش گرفته ولی در این میان اون آب دهنی که رویش ریخته و اون جمله ای که ددپول گفته واقعا باحاله و دقیقا چیزیه که از یک کاور ددپول میشه توقع داشت: "ناموسا؟" (Seriously)

 

13- شماره 11 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 11 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

واقعا خلاقیت از سر و روی این کارو میباره! اولا که ببینید چطور داره اون قدرت خوب شدن اتوماتیک زخم های ددپول رو نشون ما میده و این که هرگز تسلیم نمیشه. دوما ببینید با اشاره به اون سیبی که روی سرشه چه شوخی باحالی کرده با «بولزآی» (که استاد تیراندازیه): خطا زدی (You missed)! یعنی هیچی مثل این جمله نمیتونه بولزآی رو کفری کنه!

 

12- شماره 54 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 54 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

باز هم کاوری جذاب و خلاقانه که در واقع اشاره داره به فیلم معروف "مدفون شده" (Buried) که البته بازیگر اصلی آن کسی نیست جز «رایان رینولدز» که بازیگر نقش ددپول هم هست! ضمن اینکه بار دیگر فرق ددپول با دیگر شخصیت های نامیرای جهان کمیک (مثل ولورین) رو نشون میده: برای او همه چیز شوخیه حتی مرگ و مدفون شدن !

 

11- شماره 52 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 52 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

همین الان گفتم که ددپول با همه چیز شوخی میکنه مخصوصا با مرگ! اصلا او معمولا رابطه نامتعارفی با مرگ داره (مخصوصا با معشوقه «ثانوس» یعنی «بانوی مرگ»!). چیزی که باعث شده این کاور برتر بشه نوع پارادوکس و تضادی است که در آن موج میزند. طراحی مرگ جوریه که آدم رو یاد طراحی استاد «مایک مینولا» (خالق شخصیت Hellboy) میندازه . یعنی قراره کاملا تداعی کننده حالت کمیک های ترسناک باشه ولی در عین حال این ددپول مست حس و حال جناب مرگ رو خراب کرده! بیخود نیست داره آه میکشه!

 

10- شماره 53 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 53 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

واقعا ببینید یک کاور چطور میتونه تمامی ویژگی های شخصیتی ددپول رو در بر بگیره. تمام جنون ددپول و لودگی او در این کاور قابل مشاهده است و البته همزمان داره با «کالی» (Kali)، خدای نابودی در آیین هندوها، شوخی میکنه! ضمن اینکه اون انواع مختلف خودکشی که در دستان ددپول است آدم رو یاد سبک بزن و بکوب (slapstick)    در کارتون های قدیمی «دفی داک» و «تام و جری» میندازه.

 

9- شماره 11 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

شماره 11 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

درسته کاور اصلی نیست و واریانته ولی واقعا حیف بود تو این لیست قرار نگیره. شخصا عاشق این کاورم. ببینید چقدر قشنگ به سمبل بازی های 8 بیتی تاریخ یعنی «ماریو» (همون «قارچ خور») ادای احترام میکنه؟ کادر بندی و اون لوگوی بالای سر ددپول هم شاهکاره.

 

8- شماره 9 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

شماره 9 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

برخی خیال میکنند تنها راه کشتن ددپول اینه که سرش رو قطع کنند ولی اشتباه میکنند چون سرش اگه قطع بشه بازم زنده میمونه! این کاور هم همین رو میخواد بگه. نکته اصلی کاور در اون حالت آرامی هستش که در صورت ددپول موج میزنه و داره به بیننده میگه که اصلا به کفشش هم نیست سرش رو قطع کردن!

 

7- شماره 40 از سری اول کمیک بوک های Deadpool

 شماره 40 از سری اول کمیک بوک های Deadpool

خیلی از کاورهای ددپول هستند که به فیلم ها و سریال های معروف متلک میندازند و یا باهاشون شوخی میکنند ولی خیلی هاشون جوری هستن که یا بامزه نیستن یا به موضوعی دارن اشاره میکنند که دیگه خیلی قدیمی شده. ولی این یکی فرق میکنه و خیلی باحال داره به سری فیلم های ترسناک "بیگانه" (Alien) و اون شعار معروف "در فضا هیچ کس صدای جیغ های شما را نمیشنود" اشاره میکنه. خیل هم باحال آرم ددپول رو جا داده اند روی اون تخم هیولای بیگانه!

 

6- شماره 26 از سری اول کمیک بوک های Deadpool

 شماره 26 از سری اول کمیک بوک های Deadpool

بیایید با هم رو راست باشیم مامورین سازمان تروریستی AIM با اون یونیفرم های زرد رنگی که بر تن دارند واقعا مضحک به نظر میرسن و ددپول در این کاور داره این مضحک بودن اونا رو نشون میده. و البته بامزه تر از هر چیزی اون جملات ددپوله که داره میگه "این صحنه در داخل کمیک اتفاق نمیفته"! این جمله در واقع داره کنایه میزنه به کاور کمیک بوک های مدرن که اکثرا جوری طراحی میشن که ربطی به داستان داخل کمیک ندارن! (در حالی که قبلا اینطوری نبود و چیزی که روی کاور میدیدی ربط داشت به وقایع داخل خود کمیک).

  

5- شماره 63 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 63 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

واقعا باید قبول کرد ددپول شخصیتی هستش که ویژگی های کارتونی زیادی داره. و شما این قضیه رو به خوبی در این کاور مشاهده میکنید (مخصوصا با اون پرنده هایی که دارن دور سرش میچرخن). و البته شخصا عاشق اون کاورهایی هستم که کارای باحال و خلاقانه ای میکنند با عنوان کمیک! و ببینید که چقدر قشنگ اون عنوان Deadpool افتاده روی ددپول تا استعاره ای باشه برای اینکه ددپول زیر توقعاتی که ازش میره کم آورده!

 

4- شماره 4 از کمیک Deadpool: Killustrated

 شماره 4 از کمیک Deadpool: Killustrated

ددپول کاورهای زیادی داره که با وقایع ،کاورهای و شخصیت های مهم دنیای کمیک شوخی میکنه (مثل این ، این و این و یا این  که واقعا بامزه هستند) ولی این یکی واقعا یه چیز دیگست! شوخی شوخی با شرلوک هولمز هم شوخی؟!

  

3- شماره 41 از سری دوم کمیک بوک های Deadpool

اون مغزی که شما روی کاور ملاحظه میفرمایید مغز شماست! (یعنی مغز مخاطب) و این کاور به طور استعاری داره میگه که ددپول سوار مغزتون شده و داره با سرنگ بمب اتمی بهش تزریق میکنه. اما نکته اصلی این کاور اینه که با اون صحنه ماندگار فیلم "دکتر استرنج لاو" (شاهکار «استنلی کوبریک») داره شوخی میکنه. اگر این صحنه رو ندیدید اینجا رو کلیک کنید ولی اونقدر معروفه که قطعا اون رو دیده اید. منظورم اون آقایی هستش که همچون کابوی ها روی موشک در حال سقوط نشسته. ددپول هم موشک رو گرفته دستش و روی مغز شما نشسته!

 

2- شماره 29 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 29 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

این کاور محبوب منه از ددپوله در حالی که هیچ چیز بامزه یا شوخی خاصی هم نداره. ولی لامصب یک حالت وهم آلود و ترسناک و یاcreepy داره که در ذهن آدم حک میشه و دلیلش هم اینه که ددپول را به عنوان شخصیتی فکاهی و روانی میشناسیم ولی این کاور جنبه دیگری از شخصیت او را به ما نشان میده؛ کسی که هویت و خانواده داشته.

 

1- شماره 4 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

 شماره 4 از سری سوم کمیک بوک های Deadpool

کاوری که همه چیز شخصیت پردازی ددپول را در خودش خلاصه کرده! او داره به یکی از رئیس جمهورهای آمریکا که زامبی شده مشت میزنه! این خودش اولا جسارت ددپول رو نشون میده که به رئیس جمهور اسبق کشورش مشت زده و هم این که چون زامبیه اون خاصیت عجیب داستان های ددپول رو نشون میده (واقعا رئیس جمهور زامبی عجیب نیست؟!) و البته اون فضای داستان و آن رینگ بوکس و اون خانمی که اون پشت داره حرکت میکنه (و ما لباس نداشته اش رو سانسور کردیم!) و ... همه و همه فضای ایده آل ددپولی هستند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

15 کاور برتر هالک

15 کاور برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

15 کاور برتر ولورین

15 کاور کمیک های مارول که باعث انتقاد هواداران شدند

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

10 کاور برتر ثور (TOP 10 THOR COVERS)

10 کاور برتر "کاپیتان آمریکا" (CAPTAIN AMERICA)

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey kg
#1 spidey kg 1397-03-03 16:06
خیلی جالب بود.
من که از 15-13-11-10-5و4 خیلی خوشم اومد.تو شماره ده برای خودکشی می خواد همبرگر بخوره(خخخ)
درضمن از اقای ترابی بابت این مقاله خوبشون تشکر میکنم-
فقط یه سوال میشه اون داستانی که مردعنکبوتی با مورلان روبرو میشه و شکستش میده رو ترجمه کنید؟
نقل قول کردن
Marc Spector
#2 Marc Spector 1397-03-03 16:17
درود استاد ترابی خسته نباشید،
شماره 10 اون دست ددپول که یه برگر دستشه میتونه مضمون اجتماعی داشته باشه؟مرگ بر اثر چاقی مفرت؟
کاور 4 هم که آخر کاوراس :lol:
اون کاوریم که با شیطان در بطری شوخی کرده بود خیلی خوب بود هرچند تو رتبه بندی نبود.
(و ما لباس نداشته اش رو سانسور کردیم) :lol: خیلی خوب بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1397-03-03 18:07
خسته نباشین



شماره های ۴ و ۳ هم شوخی ددپول با انواع و اقسام ژست ها، کاراکتر ها و لحظات ماندگار رو نشون میده تا هم به نوعی به شکستن بعد چهارم توسط ددپول (یعنی با مخاطب حرف میزنه و میدونه که یه کاراکتر کمیک بوکیه) اشاره ای داشته باشه.

شخصا از آیتم شماره ۲ خیلی خوشم اومد. اینکه یکبار هم که شده نویسنده در یک کمیک ددپول فضای فکاهی و آکنده از شوخی های جا و بیجا رو حذف و اون رو تا حد زیادی جدی کرده. (البته به مناسبت رویداد Original Sin این ایده خیلی عالی بوده)

آیتم شماره ۱ هم جدا لیاقت این رتبه رو داره.
یه رئیس جمهور زامبی که نشون میده فضای کمیک های ددپول به هیچ وجه قرار نیست رئالیسمی و جدی باشن، حمله ددپول به اون که خشونت بی حد و مرزش رو نشون میده، اون خانومه هم که فضای بزرگسالانه و @#$! کمیک های ددپول رو نشون میده. در یک کلام همه عناصر داستان های ددپول رو در یک کمیک خلاصه کرده.

خسته نباشید استاد بابت تمام مقاله ها و تاپ لیست های مناسبتی اکران Deadpool 2.
نقل قول کردن
Tara
#4 Tara 1397-03-03 19:42
واقعا خیلی جالب و خوبه که هر زمان هر فیلم کمیک بوکی اکران میشه به مناسبتش سری مقاله مخصوص اون میاد
این شیوه باعث این میشه کاربرا یا بازدید کننده هایی که با شخصیت ( ها ) مورد نظر یا در کل فضا و... آشنایی بیشتری داشته باشن و در نتیجه موقع دیدن فیلم لذت بیشتری ببرن
اقای ترابی و اقای فقیه و دیگر عوامل سایت واقعا گل کاشتین
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#5 Nima.gharibloo 1397-03-03 19:44
ببخشید به خاطر اینکه حرفم به مقاله ربط نداره؛
آقای ترابی میخواستم پیشنهاد بدم مقاله ای در مورد قهرمانانی بنویسید که در دنیای سینمایی شخصیت و ظاهرشان نسبت به دنیای کمیک بهتره(مثل مرد آهنی و کاپیتان آمریکا)
نقل قول کردن
alireZaZ
#6 alireZaZ 1397-03-03 22:18
از شماره سه خیلی خوشم اومد....
مخصوصا اونجاش که اسم وید (wade) رو توی اون مغز جا دادند
ممنون بابت مقاله عالی تون.
نقل قول کردن
alireZaZ
#7 alireZaZ 1397-03-03 22:19
یه سوال
کاور واریانت چیه؟
نقل قول کردن
D.PARKER
#8 D.PARKER 1397-03-03 23:27
خیلی جالب بود. از ددپول این انتظارو داشتم که کاورای باحالی داشته باشه. 12 خیلی باحال بود . ایده شو دوست داشتم. شماره 10 هم خیلی جالب بود. میخواست واسه خودکشی همبرگر بخوره. چه روغنیم داشت. :D

ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
spidey force
#9 spidey force 1397-03-03 23:35
به نقل از alireZaZ:
یه سوال
کاور واریانت چیه؟

کاور واریانت کاوریه که طراحان دیگری بجز طراحان اصلی برای کمیک به غیر از کاور اصلی خلق میکنند.یعنی بجای جلد اصلی اونا هم استفاده میشن و کالکتور ها و علاقمندان هم میتونند از اونا استفاده کنند.معمولا ایونت ها کاور واریانت های بسیار دارند.
نقل قول کردن
spidey force
#10 spidey force 1397-03-03 23:38
ممنون اقای ترابی.لذت بردم.ددپول واقعا کاراکتر عالیه و بسیاری از کاور هاشم که به قول خودتون عالی هستند.طراحان عالی هم برا کمیک هاش کار کردند.مثلا کاور های که اقای جیسون پیر(که تو این مقاله هم از کاور هاش بود)خلق کرده عالی و بسیار زیبا هستند.خوبه شرلوک با اون استنتاج فوقالعادش نفهمیده ددپول پشت سرشه!ددپوله دیگه!!
نقل قول کردن
spidey force
#11 spidey force 1397-03-03 23:41
  • از کاور شماره یک هم که ددپول به فرانکلین ضربه میزنه خوشم اومد مخصوصا از سانسورش!دفعه اول اصلا متوجه نشدم!!!
نقل قول کردن
Mdh
#12 Mdh 1397-03-04 01:27
تو لیست 11 و 2 و 12 باحالن...15 و اولی هم جالبن...
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#13 Pouriya Ahmadi 1397-03-04 01:30
همشون عالین و البته بسیار باحال.اما دومی یه چیز دیگس.یاد پوستر فیلما ترسناک افتادم‌ و البته خیلی خوبه برای اولین بار یه داستان جدی و عمیق برای ددپول نوشتند.
نقل قول کردن
Hasan Spider
#14 Hasan Spider 1397-03-10 01:39
ولی چه لباس قشنگی برای اون خانوم تو شماره یک درست کردین. از لباس نداشته ی واقعیش خیلی قشنگ تره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید