15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

 15 شخصیت برتر دنیای کمیک که خیلی الکی خلق شدند!

این شخصیت ها به قول معروف بدون حساب و کتاب خلق شدند و بعدش به محبوبیت دست یافتند!

مقدمه: خلق کردن یک شخصیت کمیک بوکی برای طراحان و نویسندگان یک تجربه جالب است. اکثر شخصیت های معروف دنیای کمیک با کلی برنامه ریزی و تحقیق و ... خلق میشوند ولی برخی هم هستند که اصلا قرار نبود جدی گرفته بشوند. یعنی در حد یک ایستراگ، یه ایده باحال یا یک شوخی بصری بودند و بس که قرار نبود بیش از یک شماره دوام بیاورند ولی به دلایلی محبوب شدند و به چیزی فراتر از آنچه ابتدا قرار بودند باشند، تبدیل شدند. در این مقاله به معرفی 15 تا از اونا میپردازیم.

نکته: ترتیب قرار گرفتن شخصیت ها در این مقاله به خاطر سالی است که در آن خلق شده اند. بنابراین شخصیت «گوئن پول» که به تازگی در دنیای کمیک خلق شده، در رتبه اول قرار داره.

 

15- پاپای (Popeye)

پاپای (Popeye)

واقعا سخته آدم باورش بشه ولی کمیک استریپ روزنامه ای که شخصیت محبوبی همچون «پاپای» در آن خلق شد اسمش Thimble Theatre بود و 10 سال بود که در روزنامه ها منتشر میشد تا اینکه پاپای در آن خلق شد! اولش در این کمیک استریپ شخصیتی بود به نام «آلیو اویل» (Olive Oyl) و دوست پسرش به نام «هارولد هام گریوی» (Harold Hamgravy). سپس برادر آلیو به نام «کاستور اویل» هم به جمع شخصیت های اصلی داستان اضافه شد. در سال 1929 دیدیم که کاستور و هام میخواستند بروند به جزیره ای به نام Dice تا کازینوی معروفی را در آن پیدا کنند. در واقع کاستور جدیدا یک مرغ جادویی پیدا کرده بود که وقتی سرش را میمالید برایش خوش شانسی به ارمغان می آورد. پس برای رسیدن به جزیره به یک کشتی و کاپیتان نیاز داشتند و اینجا بود که با «پاپای» آشنا شدیم. این لحظه ای است که پاپای خلق شد:

ملوان زبل

او شخصیتی اغراق شده ولی بسیار کاریزماتیک و جذاب و کله شق بود! پس از اولین حضور او در دنیای کمیک استریپ، خوانندگان اونقدر از او خوششان آمد که به خالقش یعنی آقای «الزی سگار» (Elzie Segar) نامه نوشتند و درخواست کردند دوباره در داستان ها حضور پیدا کنه. و او هم ستاره این کمیک استریپ شد. جالبه که چاپ کمیک استریپ های روزنامه ای او هرگز تا به حال در 100 سال گذشته متوقف نشده است! و البته میدونید که عمده محبوبیت پاپای به خاطر انیمیشن های معرکه ای است که شرکت "مکس فلیشر" از رویش ساخت و او را به محبوبیت جهانی رساند. جالبه که پاپای اولش برای قوی شدن از اسفناج استفاده نمیکرد و سر همون مرغ جادویی را میمالید! ولی بعدا به اسفناج خوردن روی آورد و گفته میشه محبوبیت او باعث شد تا مصرف اسفناج در آمریکا سه برابر بشه! راستی یادتون نره که در این مقاله گفته بودم که خالق پاپای  ظاهر این شخصیت رو هم از یک آدم قلدر که در محله خودشون زندگی میکرد و همیشه پیپ میکشید خلق کرد. اسم این آقا «فرانک فیگل» (Frank Fiegel) بود که بهش لقب "راکی" داده بودند.

 

14- اسکروج مک داک (Scrooge Mcduck)

 اسکروج مک داک (Scrooge Mcduck)

یکی از خالقین نابغه دنیای کمیک کسی نبود جز «کارل بارکس» (Carl Barks) که داستان های زیادی برای دیزنی خلق کرد. در واقع داستان ها و کمیک بوک های او هستند که منبع سری های کارتونی محبوبی همچون Duck Tales بوده اند. او سال 1947 و در شماره 178 از کمیک Four Color Comics شخصیتی خلق کرد به نام «اسکروج مک داک» تا شخصیت فرعی در کنار «دانلد داک» و برادر زاده هایش به نام های «هیویی»، «دیویی» و «لویی» باشد.

اسکوروج

مشخص هم بود که از شخصیت خسیس «ابنیزر اسکروج» از داستان کلاسیک "سرود کریسمس" اثر «چارلز دیکنز» الهام گرفته. اولش قرار بود فقط برای یک شماره در داستان ها حضور داشته باشه. یعنی پیرمرد خسیسی بود که اونقدر حوصله اش در شب کریسمس سر میرفت که به برادر زاده اش دانلد زنگ زد و  دعوتشون کرد به کلبه اش بروند. در واقع میخواست سر به سرشون بذاره و وانمود کنه که یک خرس بهش حمله کرده ولی واقعا یک خرس به کلبه آمد و بچه ها هم باهاش رفیق شدند! اما استقبال از این شخصیت اونقدر زیاد شد که اسکروج به شخصیت اصلی کمیک تبدیل شد!

 

13- اسکادران برتر (Squadron Supreme)

در اوایل دهه 70 میلادی اتفاق جالبی افتاد! در اون زمان «مایک فردریش» نویسنده کمیک Justice League of America بود و «روی توماس» هم نویسنده کمیک Avengers. آنها با هم قرار گذاشتند که به طور مخفیانه کراس اوری را در کمیک های خود بین مارول و دی سی شروع کنند! بنابراین جاستیس لیگ شروع کرد به مبارزه با گروهی به نام "قهرمانان آنگر" (Champions of Angor) که در واقع نسخه ای از اونجرز بود (عکسش اینجاست) و و گروه اونجرز هم با Squadron Sinister جنگید که در حقیقت نسخه ای از جاستیس لیگ بود (عکسش اینجاست). این گروه بعدا به "اسکادران برتر" یا Squadron Supreme تغییر نام داد. پس میبینید که این گروه معروف اولش از یک جور توافق مخفیانه که بیشتر حالت ایستراگ داشت شروع شد!

 

12- هاوارد اردکه (Howard the Duck)

ما قبلا در این مقاله شخصیت «هاوارد اردکه» را براتون معرفی کرده بودیم ولی قضیه خلق شدن او براتون حتما میتونه جالب باشه: یکی از نویسندگان برتر دنیای کمیک در دهه 70 میلادی آقای «استیو گربر» (Steve Gerber) بود که سال 1972 اولین کمیک خودش رو تحت عنوان Adventure into Fear برای مارول نوشت. در این کمیک شخصیتی به نام «من – ثینگ» حضور داشت که در اینجا معرفی شده است. از اونجایی که من ثینگ واقعا حرف نمیزد یا فکر نمیکرد، گربر باید کاری میکرد تا بتونه داستان های جدیدی روایت کنه و بنابراین ایده ای به نام "نقطه اتصال دنیاهای مختلف" (Nexus of All Realities) را مطرح کرد که در باتلاق من ثینگ قرار داشت و جایی بود که دیگر دنیاهای موازی مارول در آن با هام تلاقی داشتند. در شماره 19 از کمیک Adventure into Fear دیدیم که افرادی از دنیاهای دیگر از طریق این نقطه به زمین می آیند و یکی از آنها موجودی بود به نام «هاوارد اردکه»! او در واقع یک شوخی بود و از دنیایی می آمد که در آن همه شخصیت ها نوعی اردک کارتونی بودند!

کمیک هاوارد اردکه

تا اینکه گربر از این شخصیت در کمیک اختصاصی خودش استفاده کرد که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کمیک های دهه 70 میلادی بود. در واقع گربر از هاوارد اردکه استفاده میکرد برای نقد اجتماع آمریکا و داستان های جالب و عمیقی برایش مینوشت. او حتی وارد کمیک استریپ های روزنامه ای هم شد. ولی متاسفانه مارول و گربر بر سر رایت هاوارد اردکه به مشکل برخوردند و گربر از مارول رفت.

 

  11- فول کیلر (Foolkiller)

فول کیلر

قبل از اینکه «استیو گربر» از مارول بره داستان های من ثینگ را در کمیک اختصاصی این شخصیت ادامه داد. سال 1974 و در شماره 3 از این کمیک، شخصیتی را معرفی کرد به نام «راس جی. اوربست» ملقب به «فول کیلر» . او یکی مسیحی متعصب بود که شدیدا اعتقاد داشت تمام گناهکاران احمق هستند و باید همه آنها را کشت! یک لباس پر زرق و برق هم پوشید و یک اسلحه هم برداشت که اسمش رو گذاشت "اسلحه تطهیر کننده" (purification gun) . او قبل از اینکه بخواد کسی رو به قتل برسونه براشون کارت ویزیت میفرستاد و بهشون اخطار میداد! روی کارت نوشته بود: از طرف فول کیلر – تو  24 ساعت برای زنده موندن وقت داری. از این فرصت خودت استفاده کن برای توبه کردن و گرنه به اعماق جهنم جایی که همه احمق ها حضور دارند خواهی رفت. امروز آخرین روز زندگی تو است. ازش به خوبی استفاده کن و گرنه همچون یک احمق خواهی مرد! در هر حال این شخصیت تنها پس از یک شماره مرد و معلوم بود که فقط قرار بوده هجویه ای باشه بر افراد متعصبی که برای رسیدن به اهداف افراطی خود دست به هر کاری میزنند. اما گربر در سری تحسین شده خودش به نام Omega the Unknown که دهه 70 میلادی برای مارول نوشت دوباره از این شخصیت استفاده کرد و این بار «گرگ سلینجر» در نقش فول کیلر ظاهر شد. بعد از او هم سومین فول کیلر را شاهد بودیم که حتی در دهه 90 میلادی برای مدت کوتاهی صاحب کمیک اختصاصی خودش هم شد. این اواخر هم این شخصیت در دنیای مارول کمیک اختصاصی داشته!

 

10- راکت راکون (Rocket Raccoon)

 راکت راکون (Rocket Raccoon)

Marvel Preview نام یک سری کمیک سفید و سیاه بود که مارول در دهه 70 میلادی چاپ میکرد و قرار بود شخصیت های جدید در آن خلق و معرفی شوند. در شماره دوم این کمیک شخصیتی به نام «دومنیک فورچون» (Dominic Fortune) و در شماره 4 از این کمیک شخصیتی به نام «استار – لرد» (Star-Lord) خلق شد که الان رهبر گروه "نگهبانان کهکشان" است. در شماره 7 (که توسط «بیل مانتلو» نوشته شد و «کیث گیفن» آن را طراحی کرد) نیز دیدیم که شخصیتی به نام «پرنس ویفایندر» (که به دنبال شمشری افسانه ای به نام "شمشیر ستاره ای" میگشت) با یک راکون سخن گو روبرو شد به نام «راکی راکون» (Rocky Raccoon) که البته اسمش اشاره ای داشت به یکی از آهنگ های معروف گروه "بیتلز". این اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیکه:

راکت راکون 

شش سال بعد مانتلو دوباره از این کاراکتر استفاده کرد و اسمش رو تغییر داد به «راکت راکون» و در شماره 271 از کمیک Incredible Hulk شاهد تیم آپی بین او و هالک بودیم. او اینقدر در این کمیک خوش درخشید که مانتلو به همراه طراح معروف «مایک مینولا» (خالق Hellboy) ، یکی مینی سریز تحسین شده با حضور او و رفقایش نوشت (مینی سریز به یک کمیک چند قسمتی گفته میشه که معمولا بیش از 6 شماره دوام نداره و داستانش در همون 6 شماره تموم میشه). بعدش اما راکت راکون خیلی گمنام شد و تا سالها ازش خبری نبود تا اینکه عضو گروه نگهبانان کهکشان شد و الان هم که شخصیت محبوبی شده.

 

9- سریبوس (Cerebus)

 سربروس (Cerebus)

«سریبوس» شخصیت بود که آقای «دیو سیم» (Dave Sim) در سال 1977 خلق کرد تا با ژانر فانتزی/حماسی/جادویی که اون موقع به لطف کمیک بوک های «کونان» بسیار محبوب بود شوخی کنه و اون رو به هجو بکشه. او در واقع یک موریانه خوار سخن گو است که از نژاد بربر ها میباشد و به ماجراجویی میپردازد. البته بعد از چند سال لحن این کمیک ها عوض شد و ما شاهد بودیم که در داستان هایی مثل High Society یا Church and State به نقد مسائل سیاسی اجتماعی پرداخته شد. خالقش از همون اول گفت که کمیک های سریبوس 300 شماره خواهند بود و با مرگ شخصیت اصلی به پایان خواهد رسید. همین طور هم شد و بعد از 300 شماره و در سال 2004 این اتفاق افتاد. بسیاری از سایت های معتبر سریبوس را جزو صد شخصیت برتر تاریخ کمیک میدانند.

 

8- نمسیس جادوگر (Nemesis the Warlock)

نمسیس جادوگر (Nemesis the Warlock)

سال 1980 دو خالق بزرگ کمیک بوک در انگلستان به نام های «پت میلز» و «کوین اونیل» ایده جدیدی برای سری کمیک بوک های معروف 2000 A.D   به ذهنشون رسید (این کمیک حاوی داستان های مختلف مصور بود و شخصیت های معروف انگلیسی مثل «قاضی درد» در آن خلق شده اند). ایده آنها این بود که یک داستان سریالی بنویسند که هر قسمت آن براساس یک آهنگ "راک اند رول" باشد! میگن اولش یک جور چالش بود که ببینند میتونند همچین داستانی بنویسند یا نه . فصل اول براساس آهنگر پرفروش Going Underground بود و دیدیم که یک سفینه فضایی که خلبانش «نمسیس» بود تحت تعقیب قرار گرفته. نمسیس در واقع یک بیگانه فضایی بود که قسم خورده بود با یک لرد سیاه که میخواست تمام حیات بیگانه های فضایی را نابود کند، مبارزه کنه. بخش دوم براساس آلبوم Killer Watts بود و ... مشخص بود که اونا براشون فقط مهمه که ببینند میتونند همچین داستانی رو ادامه دهند ولی خوانندگان از شخصیت نمسیس خوششان آمد و اونا هم تصمیم گرفتند سری اختصاصی این شخصیت را خلق کنند! سال 1999 هم داستان این شخصیت به انتها رسید.

 

7- کری کِلی (Carrie Kelley)

کری کلی

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، «کری کلی» یکی از دستیاران بتمن است . اما داستان خلق شدن او خیلی جالبه. سال 1982 برادران «هرناندز« به نام های «گیلبرت» ، «جیمی» و «ماریو» یک کمیک به نام Love and Rockets منتشر کردند که از داستان های مختلفی که خودشان مینوشتند تشکیل شده بود. معروف ترین شخصیتی که جیمی خلق کرد، «مگی» بود . جیمی همچنین علاقه داشت که برای نشریات مختلف کاریکاتور بکشه و براشون بفرسته. او سال 1982 شخصیت مگی رو به صورت رابین طراحی کرد و برای نشریه Comics Journal فرستاد که میتونید در پایین مشاهده کنید:

رابین زن

(با تشکر از «احمد فقیه» به خاطر سانسور بخش پایین تنه تصویر بالا!)

چند سال بعد «فرانک میلر» داشت روی پروژه ای کار میکرد که بعدا تبدیل شد به یکی از ماندگارترین آثار کمیک بوکی تاریخ یعنی "بازگشت شوالیه تاریکی" (The Dark Knight Returns). میگن میلر داشته با طراح معروف «جان بیرن» مشورت میکرده که بهش پیشنهاد داده چون داستان در آینده هستش پس رابین رو تبدیلش کنه به یه دختر و حتی اون طراحی جیمی هرناندز رو هم به میلر نشون داده و اینگونه بود که میلر «کری کلی» را خلق کرد!

 

6- حشره غافلگیر کننده (Ambush Bug)

 حشره غافلگیر کننده (Ambush Bug)

آقای «کیث گیفن» داشت در شماره 52 از کمیک DC Comics Presents یک تیم آپ بین سوپرمن و گروه Doom Patrol را طراحی میکرد. تا اینکه به نویسنده پیشنهاد داد یک خبیث جدید برای این داستان خلق کنه به نام «حشره غافلگیر کننده» . ایشون از حشرات استفاده میکرد تا خودش رو تله پورت کنه! اصلا فلسفه خلق شدنش این بود که یه خبیث مسخره باشه ولی جالبه که در این کمیک مرتکب قتل یک دادستان شد. تا اینکه آقای گیفن در کمیک های دیگر هم از این شخصیت استفاده کرد و دیدیم که به یک ابرقهرمان تبدیل شد! در کمیک های سوپرمن هم دیدیمش که سعی داشت با سوپرمن دوست بشه . دست آخر هم در مینی سریز اختصاصی خودش ظاهر شد.

 

5- لوبو (Lobo)

 لوبو (Lobo)

دقت کردید «لوبو» از نظر شخصیت و ظاهر چقدر با دیگر شخصیت های دی سی فرق داره؟ «استن لی» هم یه بار تو این خبر گفت که دوست داشت لوبو جزو شخصیت های مارول باشه. دلیلش اینه که ایشون ترکیبی است از دو شخصیت معروف مارول یعنی «پانیشر و «ولورین». اون روحیه دعوایی و علاقه اش به سیگار کشیدن و دیگران رو به کفش خودشم حساب نکردن (!) دقیقا از روی ولورین گرفته شده و علاقه اش به کشتن و خونریزی و تفنگ بر دست گرفتن هم از پانیشر. ضمن اینکه حتما میدونید لوبو هم مثل ولورین نیروی Healing factor داره (یعنی زخم هاش خود به خود خوب میشن) . حتی ادعا میشد healing factor اش از مال ولورین هم بهتره ولی در هر حال در کمیک Marvel vs Dc که (اینجا ترجمه شده) از ولورین شکست سختی خورد. در هر حال این شخصیت هم توسط آقای گیفن خلق شد. خودش گفته که در سال 1982 دی سی بهش ماموریت داده بوده که به خاطر محبوبیت شگفت انگیز کاراکتر ولورین ، یک شخصیت مشابه خلق کنه. بنابراین او هم لوبو را در شماره 3 از کمیک Omega Men خلق کرد. چند سال بعد هم او را در کمیک "جاستیس لیگ بین المللی" مورد استفاده قرار داد و استقبال خیلی خوبی ازش شد. بعدشم در کمیک L.E.G.I.O.N حضور یافت و محبوبیتش بیشتر هم شد. البته لوبو هرگز شخصیتی نبوده که بتونه یک سری ماهانه ongoing داشته باشه و بیشتر به درد مینی سریز میخوره.

 

4- جان کنستانتین  (John Constantine)

جان کنستانتین

«جان کنستانتین» ملقب به Hellblazer یکی از بهترین ضدقهرمانان دنیای کمیک است که قبلا در این مقاله معرفی شده ولی سرگذشت خلق شدن او واقعا جالبه و منحصر به فرد! او را میتوان موفق ترین شخصیت کمیک های "ورتیگو" دانست . اما جالبه که بدونید کلا سر یه شوخی بود که خلق شد! «استفن بیست» و «جان توتلبن» طراحان کمیک Swamp Thing بودند . اونا در ضمن طرفدار گروه موسیقی پرطرفداری به نام Police بودند ، مخصوصا خواننده اصلی گروه یعنی «استینگ» (Sting) . بنابراین در شماره 25 از کمیک Saga of the Swamp Thing که سال 1984 منتشر شد، یک نفر که ظاهرش شبیه به استینگ بود را در یک پانل کشیدند! 

استینگ کنستانتین

بعدا نویسنده کمیک یعنی «آلن مور» از طراحانش خواست تا بهش بگن دوست دارن کدام شخصیت رو در داستان ببینند. اونا هم گفتند همونی که شبیه به استینگ بود!!! آلن مور هم در شماره 37 اسم او را گذاشت «جان کنستانتین» و او یه جورایی به مشاور سوامپ ثینگ در امور مربوط به جادو تبدیل شد. و اینگونه بود که کنستانتین شروع کرد به رشد و تبدیل شد به شخصیت محبوبی که الان هست!

 

3- لاک پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

سال 1984 «کوین ایستمن» و «پیتر لرد» با هم تجربه همکاری روی چند پروژه کمیک بوکی رو داشتند ولی چیزی جدی بین آنها نبود. یک شب، وقتی داشتند ایده پردازی میکردند به ایده ای مضحک رسیدند. ایده اصلی این بود که کمیک بوک های فرانک میلر را که آن موقع خیلی پرفروش بودند را مسخره کنند. یعنی کمیک های "بی باک" و "رونین" که در آنها حضور زیادی از نینجاها را داشتیم. همچنین دو کمیک دیگر بود که میخواستند به هجو آن بپردازند: New Mutants (که جهش یافته های نوجوان عضوش بودند) و « سریبوس» که در همین مقاله گفتم یک مورجه خوار ناطق بود. ترکیب این 4 کمیک تبدیل شد به «لاک پشت های نینجا»! اونا از اقوام خود پول قرض کردند و در حدود 3 هزار از شماره اول این کمیک را چاپ کردند و برایش در نشریات کمیک بوکی تبلیغ سفارش دادند. در کمال تعجب ایده این کمیک خیلی زود محبوب شد و به لطف موفقیت عجیب و غریب اولین کارتون لاک پشت های نینجا، حال و هوای کمیک بوک های آن هم فرق کرد و از اون حالت هجو آمیز خارج شد و هویت مستقلی پیدا کرد.

 

2- تیک (Tick)

کمیک تیک

«بد ادلاند» از نوجوانان دهه 80 میلادی بود که کمیک جمع میکرد و بازی های نقش آفرینی انجام میداد . یکی از شخصیت هایی که موقع اون بازی ها به ذهنش رسید، «تیک» نام داشت. بعدا هم این ایده رو تبدیل کرد به سمبل مغازه ای که او و دوستانش ازش کمیک میخریدند! او سپس داستان های فکاهی با حضور این شخصیت نوشت که در خبرنامه این مغازه منتشر شد. سپس این مغازه کمیک بوک فروشی تصمیم گرفت وارد کار چاپ و نشر هم بشه و سریعا از روی اون شخصیت خلق شده توسط آقای «ادلاند»، کمیک زد! و بدین ترتیب شخصیت «تیک» معروف شد و حال و هوای بامزه و فکاهی هم داشت که دیگر ابرقهرمانان را به سخره میگرفت! چند سال بعد هم که یک انیمیشن تلویزیونی از روی تیک ساخته شد که فوق العاده بود و من قبلا در این مقاله ازش به عنوان یکی از برترین ها یاد کردم. اخیرا هم سریالی ازش توسط "آمازون" ساخته شد.

 

1- گوئن پول (Gwenpool)

گوئن پول

و اما میرسیم به شخصیتی که واقعا الکی و بیخود وارد دنیای کمیک شد! یعنی اصلا خودمون هم نفهمیدیم که چی شد سر از دنیای کمیک درآورد! بله داریم راجع به «گوئن پول» حرف میزنیم! این شخصیت اولش روی یکی از کاورهای واریانت مارول به مناسبت محبوبیت زیاد شخصیت «گوئن عنکبوتی» خلق شد ولی ظاهرش اونقدر باحال بود که خیلی محبوب شد و مارول هم او را وارد دنیای کمیک خودش کرد! به همین راحتی! اطلاعات زیادی ازش در دست نیست ولی میدونیم اسمش هست Gwen Poole و در دنیایی هستش که در آن عالم مارول به صورت کمیک بوک هستش. بنابراین به دنیا واقعی ما شباهت داره.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های جدید ابرقهرمانی حضور افتخاری داشت!

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک! 

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mehran spidey
#1 mehran spidey 1397-04-13 16:33
مقاله ی خوب و متفاوتی بود خیلی ممنون بابت این مقاله ;-) راستش فکر نمی کردم که لوبو هم از اولش بدون حساب و کتاب به وجود اومده باشه ! گوئن پول هم هدف از ساختنش رو هنوز نفهمیدم :-| از اون شخصیت های بیخود هستش ، ولی راکت راکون و لاکپشت های نینجا هم جالب بودند ، اکثر افرادی که من میشناسم لاکپشت های نینجا رو با اون سریال کارتونی که فکر کنم دهه 80 پخش میشد شناختند ، راکت راکون هم که به لطف فیلم معرکه ی محافظین کهکشان خیلی معروف شده و کم تر کسی هست که نشناستش
نقل قول کردن
Quick H
#2 Quick H 1397-04-13 16:44
:o
من حرفی ندارم :-?
نقل قول کردن
Quick H
#3 Quick H 1397-04-13 16:47
آقای ترابی اگه میشه برای سایت هم قابلیت لایک یا دیس لایک اضافه کنین.
به نظرم لازمه.
نقل قول کردن
M.J.F
#4 M.J.F 1397-04-13 17:19
لباس گوئن پول جالبه
لاک پشت های نینجا هم که عالی شدن
جان کنستانتین هم ازش خوشم میاد
در کل مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#5 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-13 17:28
واقعاً مقاله جالبی بود!در مورد لاک پشت های نینجا اطلاعی نداشتم که اینطور خلق شدند! :D
فقط استاد من یه سوال در مورد گوئن پول داشتم،گوئن پول مگه مال یک دنیای دیگه نیست؟ پس چرا تو دنیای اصلی هم هست؟

جریان چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!! !!!!!!!!! :o
اخه من اصلاً عاقه ای به شخصیت گوئن پول ندارم و کمیک هایش را نمیخونم ولی وقتی یه نگاهی انداختم این سوال برام پیش اومد :lol:
نقل قول کردن
bardia kheiri
#6 bardia kheiri 1397-04-13 17:31
باورم نمیشه لاکپشتهای نینجا اولش برای یک شوخی ساخته شوند
نقل قول کردن
bardia kheiri
#7 bardia kheiri 1397-04-13 17:33
به نقل از Quick H:
آقای ترابی اگه میشه برای سایت هم قابلیت لایک یا دیس لایک اضافه کنین.
به نظرم لازمه.

موافقم
نقل قول کردن
a.v.s
#8 a.v.s 1397-04-13 17:42
ببخشید که بنده جواب میدهم.
ولی گوئن پول هم درواقع مثل مایلز مورالز و اسپایدر گوئن، از دنیای خودش به زمین 616 (دنیای اصلی مارول) اومده.
نقل قول کردن
a.v.s
#9 a.v.s 1397-04-13 17:45
به نقل از bardia kheiri:
به نقل از Quick H:
آقای ترابی اگه میشه برای سایت هم قابلیت لایک یا دیس لایک اضافه کنین.
به نظرم لازمه.

موافقم

ولی بر گفته آقای ترابی در زمان قدیم، اون موقع هم که اعضا میتونستند لایک یا دیس لایک کنند، یکی که مثلا دیس لایک میگرفت در بخش نظرات دعوا میشد که چرا دیس لایک گرفته.
اگر به احتمال یک درصد آقای ترابی خواستند که این قابلیت را دوباره در اختیار اعضا بگذارند، نظر بنده اینه که فقط قابلیت لایک و برداشتن لایک اضافه بشه که دعوایی هم پیش نیاد.
نقل قول کردن
Capitan strange
#10 Capitan strange 1397-04-13 18:00
استاد مقاله ی بسیار جالب و خوبی بود. استاد ترابی بنده یه تئوری داشتم
( ببخشید بابت اسپم :cry: :sad: :-* ) به نظر من ساختمون اونجرز رو که توی اسپایدر من هومکامینگ توسط استارک فروخته شد رو میستریو خریده! به نظر مسخره میاد ولی چون زیادم از ذهن دور نیست (بلاخره میستریو یه دزده بین المللیه دیگه :roll: ) نظر شما چیه استاد ؟ :lol:
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#11 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-13 18:48
ممنون از راهنماییتون.فقط در چه کمیکی به دنیای اصلی مارول اومد؟ فکر کنم باید وقت بذارم و کمیک های گوئن پول رو هم بخونم. :lol: ولی احتمالاً الان گوئن پول هم به دنیای خودش برگشته دیگه، درسته؟اگه نه پس اگه میشه بگید باید چه کمیک هایی را بخوانم.
نقل قول کردن
spidey force
#12 spidey force 1397-04-13 19:47
شخصیت گوعن پول تازگیا در کمیک لبه دنیای ونومی حضور یافته که البته تو سایت هم ترجمه شده.گوعن پول در داستان جنگ پنهان(در داستانش و نه در کمیک جنگ پنهان!البته در کاور واریانت کمیک جنگ های پنهان ددپول خلق شد)وارد دنیای اصلی شد.البته بنده زیاد از گوعن پول نمیدونم و کمیک هاشو نخوندم ولی از همون سری اولی که از گوعن پول منتشر شد رو بخونی متوجه میشی.راستی الان در دنیای خودشه و میدونه که یه دنیای کمیک بوکیه!!
نقل قول کردن
spidey force
#13 spidey force 1397-04-13 19:52
  • اقای ترابی مقاله تون مثل همیشه عالی بود و به لطف مقاله های شما و سایت خیلی هاشو میدونستیم!ولی جان کنستانتین جالب بود.اقای ترابی میتونید یه بخشی تو سایت بزارید(یا حتی مسابقه)که اعضای سایت کمیک بوک وشخصیت خلق کنند؟
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#14 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-13 20:05
ممنون از پاسختون.ولی بنظر من جالب نیست که شخصیت های مزخرفی مثل گوئن پول به دنیای اصلی بیاد.همون دنیای خودش باشه مردم راحت ترن! ;-)
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#15 ilia_comic_khoon 1397-04-13 20:59
آقا مقاله خیلی جالب و باحال بود.
مخصوصا 2و4.
بازم از این سبک مقاله ها بزارید.
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#16 ilia_comic_khoon 1397-04-13 21:03
به نقل از spidey force:
  • اقای ترابی مقاله تون مثل همیشه عالی بود و به لطف مقاله های شما و سایت خیلی هاشو میدونستیم!ولی جان کنستانتین جالب بود.اقای ترابی میتونید یه بخشی تو سایت بزارید(یا حتی مسابقه)که اعضای سایت کمیک بوک وشخصیت خلق کنند؟

کاملا باهات موافقم. ;-)
بعد هر شخصیت هم که تو مسابقه اول شد اعضای سایت که شرایطشو دارند براش یه کمیک خلق کنند و بعد بزارند تو سایت(البته با اجازه ی خالق شخصیت).اگه از کمیکه استقبال زیاد شد بازم ازش کمیک بسازن.
نقل قول کردن
D.PARKER
#17 D.PARKER 1397-04-13 21:40
استاد خیلی ممنون. مقاله بسیار جالب و فانی بود. گاهی اوقات یه ایده بسیار کوچیک میتونه چقدر موفق باشه اگر بهش اهمیت داده بشه. اصلا انتظار حضور لاک پشت ها یا کنستانتین رو نداشتم. بازم ممنون.
#13
حالا که بحث ساخت کمیک بازه ، ببخشید برای اسپم ولی شما یه جا گفته بودید یک تیم ساخت کمیک دارید. من هم یک آدرس ایمیل یا هر چیزی درخواست کرده بودم اما انگار ندیدید. مرسی
نقل قول کردن
mersad
#18 mersad 1397-04-13 22:47
مقاله بسیار جالب و متفاوتی بود خسته نباشید


یه خبر هم رسیده که نسخه بلوری اینفینیتی 30 دقیقه طولانی تره و در مورد گذشته تانوس هست!!!
نقل قول کردن
spidey force
#19 spidey force 1397-04-13 23:12
به نقل از D.PARKER:
استاد خیلی ممنون. مقاله بسیار جالب و فانی بود. گاهی اوقات یه ایده بسیار کوچیک میتونه چقدر موفق باشه اگر بهش اهمیت داده بشه. اصلا انتظار حضور لاک پشت ها یا کنستانتین رو نداشتم. بازم ممنون.
#13
حالا که بحث ساخت کمیک بازه ، ببخشید برای اسپم ولی شما یه جا گفته بودید یک تیم ساخت کمیک دارید. من هم یک آدرس ایمیل یا هر چیزی درخواست کرده بودم اما انگار ندیدید. مرسی

سلام.میخواید عضو بشید؟لطفا نمونه کاراتون رو بفرستید.فعلا ایمیل نمیدم اما وقتی اولین کمیکمون رو اراعه دادیم شروع به عضوگیری میکنیم.
نقل قول کردن
brg_1214
#20 brg_1214 1397-04-13 23:39
سلام و خسته نباشید
مقاله مثل همیشه عالی!
لاک پشت های نینجا و کنستانتین برای من خیلی جالب بودن ولی بیشتر از دلیل خلق لاک پشت های نینجا تعجب کردم.
نقل قول کردن
Th3VeNoM
#21 Th3VeNoM 1397-04-14 00:05
دوستان فهمیدین دارک فونیکس از جدول اکران فاکس حذف شده؟این چه معنی ای داره؟
نقل قول کردن
D.PARKER
#22 D.PARKER 1397-04-14 20:47
#19
ببخشید کجا ؟ اینجا ؟ و بله صددرصد قصد عضویت دارم. یکی دوتا ایده دارم اما بعید میدونم اینجا بتونم بگم.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#23 spiderpunisher 1397-04-15 06:31
ساخت کمیک ایرانی، حتی فکرشم سخته، آخه مطمئنم خوب درنمیاد، چون به طراحی های خیلی خوب نیازه که داریم، ولی تو داستان پردازی اصلا خوب درنمیاد، یعنی نه میتونیم یه قهرمان غیر ایرانی خلق کنیم (چون اینجوری بیشتر یک کپی برداری حساب میاد) و هم یه قهرمان ایرانی که مثلا هیکلی باشه و از اینجور چیزا، نمونش کمیک های دانستنیها که مینی سریز اولشون واقعا بد بود، هم از لحاظ داستان و هم شخصیت اصلی.
دومین مینی سریز هم از همون فرمول برخوردار بود.
تازه اگه کمیک فوق العاده ای هم بشه، خب بعدش چی، تو سایت اشتراک گذاشته میشه یا دکه های روزنامه فروشی.
به نظرم خلق کمیک در ایران واقعا محال به نظر میاد، البته این نظر منه.
مقاله عالی بود استاد.
نقل قول کردن
spidey force
#24 spidey force 1397-04-15 23:32
به نقل از D.PARKER:
#19
ببخشید کجا ؟ اینجا ؟ و بله صددرصد قصد عضویت دارم. یکی دوتا ایده دارم اما بعید میدونم اینجا بتونم بگم.

کمی صبر کنین بهتون خبر میدم.
نقل قول کردن
spidey force
#25 spidey force 1397-04-15 23:39
به نقل از spiderpunisher:
ساخت کمیک ایرانی، حتی فکرشم سخته، آخه مطمئنم خوب درنمیاد، چون به طراحی های خیلی خوب نیازه که داریم، ولی تو داستان پردازی اصلا خوب درنمیاد، یعنی نه میتونیم یه قهرمان غیر ایرانی خلق کنیم (چون اینجوری بیشتر یک کپی برداری حساب میاد) و هم یه قهرمان ایرانی که مثلا هیکلی باشه و از اینجور چیزا، نمونش کمیک های دانستنیها که مینی سریز اولشون واقعا بد بود، هم از لحاظ داستان و هم شخصیت اصلی.
دومین مینی سریز هم از همون فرمول برخوردار بود.
تازه اگه کمیک فوق العاده ای هم بشه، خب بعدش چی، تو سایت اشتراک گذاشته میشه یا دکه های روزنامه فروشی.
به نظرم خلق کمیک در ایران واقعا محال به نظر میاد، البته این نظر منه.
مقاله عالی بود استاد.

نگران نباشین.طراحی ها خوب هستن؛ایده ها بسیار عالی.فکر میکنی میایم یه کمیک چرتی و اشغالی مثل دانستنیها با اسم:بوعلی سریع و مرگبار مینویسیم؟!!نه.. .کمیک های مثل رستم و ...هم نمینویسیم.ما قهرمان های اریجینال و مدرن خودمون رو خواهیم داشت.
نقل قول کردن
D.PARKER
#26 D.PARKER 1397-04-16 01:11
#23
دارید اشتباه میکنید. ما ایرانی ها ذهن هایی خلاق و پر از ایده داریم که با حصار آهنی جلوی پیشرفتشو گرفتیم. کمیک تو ایران یا شده طنز های بیخود یا رستم و سهراب... ما قهرمان جدید میخوایم. ما قهرمان مدرن میخوایم. ما قهرمانی با اریجین نه چندان تکراری و عالی میخوایم. ضمنا قهرمان قرار نیست لباس چرم رنگی بپوشه و تو شهر پرواز کنه. بله غیر ممکنه که اینو تو ایران تصور کرد اما با ساختن هیرو های رئالیستی تر میشه این فرهنگ رو جا انداخت و بعد بریم سراغ قدرتای عجیب و لباسای رنگارنگ... من هیچ ادعایی در نویسندگی ندارم ولی میگم ایده هام میتونه یه شروع خوب باشه و یه سری خوب بسازه. میتونه رشد کنه. اگر هم ایده هام رو آقای spidey force قبول نداشت، براشون آرزوی موفقیت میکنم، ایده هام رو بهتر میکنم و دنبال یه فرصت دیگه میگردم. ببخشید خیلی حرف زدم.
#24
ممنونم. زیر همین مقاله هم بذارید بنده میخونم.
ببخشید از استاد که این همه اسپم دادیم ولی نیتمون خیره به خدا.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#27 spiderpunisher 1397-04-18 02:34
باز هم به نظر من سخت و امکان ناپذیره، چرا؟ چون برای مثال من یک کمیک عالی مینویسم، بعد تو سایت منتشر میشه و کمیک گیک ها خوششون میاد، اما بقیه چی؟
برای مثال بعضی از رمان های جدید در یک سایت معرفی میشن و اگه واقعا اون رمان در اون سایت نویسندگی خوب در بیاد، یه ناشر با اون فرد همکاری میکنه و اون داستان را به انتشار میرسونه. حالا ما چه جوری میخوایم این کار رو تو ایران انجام بدیم؟ یعنی فقط بذاریم تو سایت؟ آیا دستمزد نویسنده رو باید ادمین سایت بده و مثلا اون کمیک رو برای فروش و سپس خواندن بگذاره؟ اگه یکی برداره و اون کمیک رو در جاهای دیگه پخش کنه چی، چون تو ایران خودمون خیلی این اتفاق میفته.
به نظر من اگر کمیک های ما ایرانی ها در سایت ها منتشر بشن که چیز خاصی نیست. باید در ایران فرهنگ و صنعت کمیک خیلی خیلی عالی جا بیفته تا شاهد کمپانی های کمیک هم باشیم.
ولی من اصلا به این مسئله کار ندارم، چون فعلا صنعت کمیک کشور های دیگر خیلی بالاست و به شخصه اونا رو هرچقدر بد هم باشند ترجیح میدم.
واقعا بیاید واقع بین باشیم، فعلا و حالا حالا ها به سطح خوب یا معمولی کمیک آسیا نمیرسیم. :sad:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#28 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 11:23
شخصیت تیک و لوبو واقعا خیلی باحالن و همینطور پاپای ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید