20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

20 شخصیت برتر كمیك كه خارج از دنیای كمیك خلق شدند!

در طول تاریخ كمیك همیشه روال اینطور بوده كه از روی شخصیت های كمیك اقتباس های مختلف صورت میگیرد و ما آنها را در گونه های دیگر سرگرمی میبینیم . ولی گاهی اوقات برعكس میشود!

يعني برخی شخصیت ها ابتدا مثلا در فیلم ، سریال یا انیمیشن خلق میشوند و بعد وارد دنیای كمیك میشوند!!!  ما در این مقاله به 20  شخصیت برتر در این زمینه اشاره میكنیم.

توجه: شماره 9 یعنی بیباپ و راک استدی متعلق به مارول یا دی سی نیستند ولی واقعا حیفم اومد در مقاله نباشند!

 

20- کلوی سالیوان (Chloe Sullivan)

کلوی سالیوان (Chloe Sullivan)

این شخصیت محبوب و حاضر جواب اولش مختص سریال تلویزیونی "اسمال ویل" خلق شد تا به نوعی جای خالی «لوئیس لین» را پر کند ولی اونقدر محبوبیت پیدا کرد که حتی وقتی لوئیس وارد سریال شد ، همچنان در سریال حضور داشت. خیلی هم بحث بود که وارد دنیای کمیک هم بشه ولی برخی نویسندگان دی سی تردید داشتند چون نمیدونستند چطور هم به ذات شخصیتش وفادار باشند و هم اینکه کاری کنند که از لوئیس لین متمایز بشه. تا اینکه بالاخره نویسنده ای به نام «نیک اسپنسر» از او در شماره 893 کمیک Action Comics بهره گرفت.

مطالب مرتبط:

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

 

19- مورف (Morph)

 مورف (Morph)

«مورف» جهش یافته ای بود که مختص سریال محبوب و تاریخی "مردان ایکس: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی خلق شد. او میتونست خودش رو به شکل دیگران دربیاره . شخصیت پردازی باحالی هم داشت ولی خلق شده بود تا کشته بشه! یعنی سازندگان این سریال چون میخواستند مرگ یکی از کاراکترها را نشان بدهند ولی چون اجازه نداشتند شخصیت های مهم مثل ولورین یا سایکلاپس و ... را بکشند، تصمیم گرفتند مورف  را خلق کنند و بعد او را بکشند.  البته بعدا معلوم شد جسد او توسط «مستر سینیستر» دزدیده شده تا بعدا از مردان ایکس انتقام بگیره. در هر حال سال 2001 و در شماره 1 از کمیک Exiles، مورف وارد دنیای کمیک های مارول شد. او بسیار شخصیتی دوست داشتنی بود که البته ظاهرش فرق میکرد چون دماغ نداشت و صورتش مثل گچ سفید بود!

مطالب مرتبط:

10 قسمت برتر سریال كارتونی مردان ایكس 

تمام قهرمانانی که در سریال کارتونی مردان ایکس به صورت CAMEO  حضور داشتند

 

18- لایو وایر (Livewire)

 لایو وایر (Livewire) دشمن سوپرمن

جدیدترین حضور این شخصیت در تلویزیون مربوط میشود به سریال "سوپرگرل" . بنابراین احتمالا باهاش آشنایی دارید. ولی جالبه که بدونید او اولین بار در سریال "سوپرمن: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی خلق شد . نام واقعی اش «لزلی ویلیس» بود که مجری رادیو بود و از سوپرمن در برنامه محبوب خودش به نام Live Wire انتقاد میکرد. تا اینکه یک حادثه الکتریکی برایش پیش آمد و تونست به قدرت های برقی دست پیدا کنه (در کل به نظر میرسه خالقان او خیلی سعی کرده بودند از قدرت های دشمن معروف مرد عنکبوتی به نام «الکترو» الهام بگیرند!) . لایو وایر در شماره 835 از Action Comics وارد دنیای کمیک شد . قدرت ها و سرگذشت او تقریبا دست نخورده باقی ماندند . فقط گفته شد که از بدو تولد دارای این قدرت ها بوده است.

 

17- ملیندا می (Melinda May)

 میلندا می (Melinda May)

این شخصیت اولش در سریال "مامورین شیلد" خلق شد . مامور «می» یک خلبان و سرباز کارکشته است که از دوستان خوب «فیل کولسون» به حساب میاد. او سالها غیرفعال بود ولی به درخواست «نیک فیوری» برگشت تا تیمی برای کولسون تشکیل بده. البته اولش قرار بود جاسوسی کولسون را بکنه ولی در نهایت به یار باوفا و دست راست او تبدیل شد. نکته جالب درباره این شخصیت اینه که اولش قرار بود «التیا رایس» نام داشته باشه ولی وقتی خانم «مینگ نا –ون» انتخاب شد تا نقشش رو بازی کنه، نامش به «ملیندا می» تغییر کرد تا آسیایی تر به نظر برسه. این شخصیت در شماره 1 از سری سوم S.H.I.E.L.D. وارد دنیای کمیک شد. چهره و ظاهرش هم شبیه به خانم مینگ نا – ون است.

مطالب مرتبط:

10 سریال برتر کمیک بوکی 

 

16- دوقلوهای شگفت انگیز (Wonder Twins)

 دوقلوهای شگفت انگیز (Wonder Twins)

کارتونی لوس و کلیشه ای از گروه جاستیس لیگ در دهه های گذشته پخش میشد به نام Super Friends. در این کارتون دو شخصیت اریجینال به نام Zan و Jayna ملقب به  «دو قلوهای شگفت انگیز» خلق شدند که خواهر و برادری بیگانه بودند و با گرفتن دست یکدیگر میتونستند تغییر شکل دهند. کلا شخصیت هایی بودند که خیلی مورد تمسخر قرار گرفته اند! ولی در هر حال در سال 1990 و در شماره 9 از Extreme Justice وارد دنیای کمیک های دی سی شدند. در حضورهای بعدی آنها دیدیم که سرگذشت شون تغییر کرد و خیلی جدی تر شد. آنها حتی در سریال "اسمال ویل" هم حضور داشته اند.

 

15- لئو فیتز (Leo Fitz)

 لئو فیتز (Leo Fitz) مامورین شیلد

محبوبیت سریال مامورین شیلد باعث شده برخی از شخصیت های اریجینال آن وارد عالم کمیک شوند که یکی از آنها «لئو فیتز» نام دارد . او یک دانشمند، نابغه و مهندس است که ابتدا در سال 2013 و در پایلوت سریال او را دیدیم. فیتز از دانش آموختگان آکادمی شیلد است و دوستی عمیقی هم با خانم «سیمونز» دارد. در شماره 1 از سری سوم S.H.I.E.L.D.  وارد دنیای کمیک های مارول شد. جالبه که او در کارتون Ultimate Spider-Man هم حضور یافته!

 

 14- مرسی گریوز (Mercy Graves)

مرسی گریوز (Mercy Graves)

«مرسی گریوز» نام محافظ و راننده شخصی «لکس لوثر» در دنیای انیمیشن های دی سی است که سال 1966 توسط «بروس تیم» و «هیلاری جی. بادر» خلق و اولین بار هم در سریال "سوپرمن: مجموعه کارتونی" از او رونمایی شد. اطلاعات چندانی از گذشته وی در دست نیست. فقط میدانیم قبل از اینکه محافظ لکس بشه در خیابان زندگی میکرده و اوضاع نامساعدی داشته. در ماه آگوست سال 1999 این شخصیت در شماره 735 از Detective Comics  وارد عالم کمیک شد. البته در دنیای کمیک گذشته او را تا حدی تغییر دادند و گفتند که اصالتی "آمازونی" دارد. او و زنی دیگر به نام «هوپ» استخدام شدند تا محافظ لکس لوثر باشند (در دورانی که لکس رئیس جمهور آمریکا شده بود) مرسی گریوز حتی پس از اینکه لکس پست ریاست جمهوری را از دست داد در کنارش ماند و بهش کمک کرد.

مطالب مرتبط:

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

  

13- جما سیمونز (Jemma Simmons)

 جما سیمونز (Jemma Simmons)

این کارکتر هم در سریال مامورین شیلد خلق شد و همانطور که در بالا هم گفته شد، دوست صمیمی مهندس نابغه گروه یعنی «لئو فیتز» است (مامور کولسون بهشون لقب زوج FitzSimmons داده!) . «جما سیمونز» یک بیولوژیست نابغه است که از وقتی دیده شد به یکی از شخصیت های محبوب تبدیل شد. بنابراین او هم مثل خیلی ها در سری سوم کمیک های S.H.I.E.L.D.  به طور رسمی وارد مارول یونیورس گردید. ظاهرش هم شبیه به بازیگرش یعنی «الیزابت هنستریج» است. او در دنیای کمیک پس از اینکه مبتلا به ویروسی شد که سلول هایش را دچار فروپاشی کرد، به یک سایبورگ تبدیل شد. جالبه که خانم  الیزابت هنستریج صداپیشه این شخصیت در کارتون Ultimate Spider-Man بود!

 

12- جان دیگل (John Diggle)

 جان دیگل (John Diggle)

موفقیت سریال "اروو" باعث شد تا دنیای تلویزیونی دی سی گسترش یابد و سریال های دیگری همچون "فلش"، "افسانه های فردا"، "سوپرگرل" و ... ساخته شود. این موفقیت باعث شده محبوبیت کمیک های «گرین اروو» هم بالاتر برود. همچنین یکی از شخصیت های اریجینال این سریال به نام «جان دیگل» وارد دنیای کمیک شده است. او افسر سابق نیروهای ویژه آمریکا بود که به عنوان محافظ «الیور کوئین» معرفی شد و خیلی سریع هویت مخفی او را فهمید. آنها دوستان خوبی برای هم شدند و او حتی به یک عدالت جوی خود سر به نام Spartan تبدیل شد. محبوبیت این شخصیت باعث شد سال 2013 و در شماره 24 Green Arrow وارد دنیای کمیک بشه.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «گرین ارو» 

معرفی 10 دشمن برتر گرین آرو 

 

11- رنه مونتایا (Renee Montaya)

رنه مونتایا (Renee Montaya)

در کل دنیای انیمیشن های دی سی که از دهه 90 میلادی با «بروس تیم» آغاز شد تاثیرات زیادی روی کمیک ها و فیلم های دی سی گذاشته است. کارآگاه «رنه مونتایا» یکی از شخصیت هایی است که در سال 1992 و در سریال تحسین شده "بتمن: مجموعه کارتونی" خلق شد. او اغلب با «هاروی بولاک» دیده میشد. جالبه که او همان سال (1992) هم وارد دنیای کمیک شد یعنی در شماره 475 کمیک Batman (نوشته «آلن گرنت»). او در سری کمیک های New 52 و پس از مرگ مرشدش «ویک سیج»، هویت Question را برای خودش انتخاب کرد . او اخیرا در سریال "گاتهام" و به عنوان افسر پلیسی که عاشق «باربارا گوردون» است دیده شد.

مطالب مرتبط:

زیرنویس فارسی سریال "بتمن: مجموعه کارتونی" + لینک دانلود مستقیم

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

 

 10- هِربی (H.E.R.B.I.E.)

هربی (H.E.R.B.I.E.)

«هربی» روباتی است که اولین بار در کارتون چهار شگفت انگیز که سال 1978 پخش شد، خلق شد. نام او مخفف این اسم است:

Humanoid Experimental Robot B-Type Integrated Electronics

  او جانشین شخصیت «هیومن تورچ» در این سریال شد (چون قرار بود فیلم اختصاصی هیومن تورچ ساخته بشه و  سازندگانش نمیتونستند از این شخصیت استفاده کنند). پس سازندگانش مجبور شدند یک شخصیت اریجینال خلق کنند چون نمیتونستند آن را "سه شگفت انگیز" بنامند!  البته ایده و ظاهر هربی  توسط «استن لی» و «جک کربی» برای این کارتون خلق شد. او خیلی زود و در شماره 209 کمیک های چهار شگفت انگیز به جمع شخصیت های دنیای کمیک های مارول ملحق شد.

   

9- بی باپ و راک استدی (Bebop and Rocksteady)

 بی باپ و راک استدی (Bebop and Rocksteady)

اولین سریال کارتونی "لاکپشت های نینجا" کلی شخصیت معرفی کرد که قبلا در کمیک ها خلق نشده بودند. از «کرنگ» گرفته تا «ایرما» (ایرما دوست «آپریل اونیل» بود و همچنین منشی آقای «تامپسون») . ولی شاید ماندگارترین این شخصیت ها همان دستیاران خل و چل «شردر» یعنی «بی باپ» و «راک استدی» باشند! آنها خلافکاران کندذهنی بودند که در همان اپیزودهای اولیه با DNA کرگدن و گراز ترکیب شدند . سپس خیلی زود و در ماه آگوست سال 1988 در شماره 1 Teenage Mutant Ninja Turtles Adventures وارد دنیای کمیک شدند. از آن موقع به بعد نیز پای سابق بازی ها و فیلم ها و کارتون های لاک پشت های نینجا بوده اند.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر لاک پشت های نینجا

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

 

8- کالدورام ملقب به آکوالد (Kaldur’ahm, aka Aqualad)

 کالدورام ملقب به آکوالد (Kaldur’ahm, aka Aqualad)

سریال کارتونی محبوب "یانگ جاستیس" شامل چندین ابرقهرمان نوجوان میشود که سعی میکنند ثابت کنند میتوانند از اعضای باارزش گروه "جاستیس لیگ" باشند. رهبر آنها «کالدورام» ملقب به «آکوالد» است که شخصیت اریجینالی محسوب میشه که مختص این سریال خلق شد. سرگذشت او در فصل دوم روایت شد و فهمیدیم که پدرش «بلک مانتا» از دشمنان اصلی «آکوامن» است. گفته میشه وقتی «جف جانز» دیزاین او را در این سریال دید تصمیم گرفت او را به داخل دنیای کمیک های دی سی بیاره. به همین خاطره که چند ماه قبل از پخش قسمت اول این سریال، او را در شماره 4 از کمیک Brightest Day دیدیم (چون جف جانز قبل از اینکه سریال پخش بشه با دیدن دیزاین او تصمیم گرفت بیارتش داخل دنیای کمیک). 

 

7- جیمی اولسون (Jimmy Olsen)

جيم اولسون

«جیمی اولسون» یكی از شخصیت های ثابت و مشهور كمیك های سوپرمن است ولی جالب است كه بدانید او اولین بار در سریال رادیویی "ماجراهای سوپرمن" كه در دهه 40 میلادی پخش میشد ، خلق شد! در واقع، این شخصیت خلق شد چون در سریال های رادیویی باید به شنوندگان اطلاعات زیادی داده میشد تا در جریان داستان قرار بگیرند. بنابراین تهیه كنندگان رادیویی متوجه شدند كه سوپرمن به شخصیت های مكمل بیشتری نیاز دارد تا از طریق آنها لحظات اكشن و جزئیات داستانی بهتر منتقل شوند. بنابراین آنها شخصیت هایی خلق كردند كه در روزنامه "دیلی پلنت" كار میكردند، شخصیت هایی مثل «جیمي اولسون» و «پری وایت» (رئیس دیلی پلنت) . انتشارات دی سی هم پس از مدتی اولسون و دیگران را وارد كمیك های سوپرمن كرد (حتی نقطه ضعف سوپرمن یعنی "كریپتونایت" هم در این سریال رادیویی خلق شد!)

البته جیمی اولسون در كمیك های سوپرمن معمولا در حاشیه قرار داشت تا اینكه سریال تلویزیونی Adventures of Superman در دهه 50 میلادی روی آنتن رفت و بسیار محبوب شد. دی سی هم سعی كرد حالات ،  شخصیت پردازی و حتی ظاهر بازیگر نقش جیمی در این سریال (جك لارسن)  را در كمیك های سوپرمن  نیز مورد استفاده قرار دهد.

 

6- مامور كولسون (Agent Coulson)

 مامور كولسون (Agent Coulson)

وقتی مارول استودیوز تصمیم جاه طلبانه و جالب خودش را مبنی بر داشتن یك يونيورس واحد و مرتبط به هم سینمایی گرفت، نیاز به شخصیتی پیدا كرد تا فیلم هایش را به هم وصل كند و در عین حال آنقدر هم مهم نباشد كه حواس مخاطبین را از موضوعات اصلی فیلم هایش پرت كند. بنابراین بازیگری به نام «كلارك گرگ» را انتخاب كردند تا نقش «مامور كولسون» را بازی كند. او یك مامور بی تكلف اما بسیار لایق بود كه برای سازمان "شیلد" كار میكرد و وظیفه داشت به طور مخفیانه به آیرون من و دیگران قهرمانان مارول كمك كند. كولسون نماینده چشم های همیشه حاضر شیلد بود و همچون یك چسب عمل میكرد تا قبل از ساخته شدن فیلم Avengers، اجزای مختلف دنیای سینمایی مارول را به هم بچسباند! با وجود اینكه این شخصیت در فیلم Avengers كشته شد ولی مارول آنقدر دوستش داشت كه در سریال تلویزیونی "مامورین شیلد" (Agents of SHIELD) هم ازش استفاده كرد. الان هم مارول دارد از شخصیت كولسون در كمیك SHIELD استفاده میكند، كمیكی كه در آن مامورین دیگری همچون Fitz, Simmons و Melinda May حضور دارند. در ضمن، آقای گرگ جای خودش در كارتون های مارول هم صحبت میكنه!

  

5- تری مگینس (Terry McGinnis)

تری مگینس (Terry McGinnis)

پخش سریال کارتونی "ماورای بتمن" (Batman Beyond) سال 1999 آغاز شد و برای سه فصل و 52 قسمت ادامه یافت. در این این سریال محبوب و موفق که در آینده (سال 2023)  جریان داشت، دیدیم که بروس وین/بتمن پیر و  بازنشسته  شده ولی پس از سالها تصمیم میگیرد جوانی به نام «تری مگینس» را به شاگردی قبول کند تا بتمن جدیدی به شهر گاتام تحویل دهد و راه بتمن قدیمی را ادامه دهد. تری مگینس یک نوجوان دبیرستانی بود که پدرش به قتل میرسه و مصمم به انتقام گرفتن میشه. این سریال محبوب شد به طوری که از روش اسپین آف، یک انیمیشن ویدئویی جنجالی و  و بازی رایانه ای ساخته شد و حتی برای چند سال وارنر به فکر ساختن فیلم زنده سینمایی از روی آن بود. تری مگینس به آرامی راه خودش را به دنیای کمیک نیز پیدا کرد. او ابتدا چند تا حضور افتخاری داشت و سپس معلوم شد در دنیاهای شماره 12 و 992 دی سی جانشین بتمن در آینده شده است. او سرانجام در شماره 700 کمیک  Batman وارد دنیای اصلی دی سی شد. گفته هم شده که جانشین بتمن خواهد شد. 

مطالب مرتبط:

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن"  از مرد عنکبوتی !

  

4- فایر استار (Firestar)

- فایر استار (Firestar)

میگن كه سازندگان سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" كه اوایل دهه 80 میلادی پخش میشد ، میخواستند از «هیومن تورچ» استفاده كنند ولی رایت او در اختیار مارول نبود بنابراین تصمیم گرفتند یك شخصیت مشابه با نیروهای آتشین به نام «فایر استار» خلق كنند. در اینجا هم خواندید كه لباس این شخصیت توسط هنرمند بزرگی به نام «جان رومیتا» خلق شد. نام واقعی او «آنجلیكا جونز» بود و میوتانتی بود كه همراه با «مرد یخی» از هم كلاسی های پیتر پاركر در دانشگاه بود و به او كمك میكرد تا با جرم و جنایت بجنگد. نوعی مثلث عشقی هم بین آنها وجود داشت ولی در چند اپیزود دیدیم كه فایر استار بیشتر به سمت پیتر تمایل دارد!

فایراستار در سال 1985 ولی به صورت شخصیتی نیمه خبیث وارد كمیك New Mutants شد (او یكی از اعضای گروه خبیث Hellions بود كه توسط «اما فراست» رهبری میشد) . ولی از آنجا رفت و  عضو گروه "جنگجویان جدید" (New Warriors) شد و حتی برای مدتی هم به عضویت Avengers درآمد. این اوخر هم به صورت یك شخصیت مكمل وارد داستان های X-men شده. با وجود آنكه نسخه كمیك بوكی فایراستار هرگز علاقه رومانتیكی به مرد عنكبوتی از خودش نشان نداده ولی رومانس نسبتا طولانی با یكی از هم تیمی های خودش در گروه New Warriors به نام «جاستیس» داشت. البته او برای مدت خیلی كوتاهی هم نوعی علاقه رومانتیك به كلون پیتر پاركر (بن رایلی) پیدا كرد. برای آشنایی کامل با فایراستار، حتما این مقاله را بخوانید.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "فایراستار" (FIRESTAR) بدانید

 

3- هارلی كوئین (Harley Quinn)

هارلی كوئین (Harley Quinn)

ستاره اصلی  فیلم "جوخه انتحار"  «هارلی كوئین» نام داشت. او اولین بار در سریال "بتمن: مجموعه كارتونی" كه در دهه 90 میلادی پخش شد، خلق شد. خالقان او یعنی «بروس تیم» و «پل دینی» ابتدا قصد داشتند او فقط برای یكبار به عنوان دستیار «جوكر» ظاهر شود ولی هواداران آنقدر از او و شخصیت اش خوششان آمد كه تبدیل شد به یكی از شخصیت های خبیثی كه در سریال زیاد به كار رفتند. دینی بخشی از شخصیت پردازی هارلی كوئین را از شخصیت  واقعی صداپیشه او یعنی خانم «آرلین سوركین» (Arleen Sorkin) الهام گرفت (این خانم معمولا در همه كارتون ها یا گیم های بتمن، صداپیشه هارلی بوده است) . حتی گفته میشه كه لباس هارلی كوئین را هم سوركین پیشنهاد داده است چون سوركین همچین لباسی را در یك سریال تلویزیونی بر تن كرده بود. دو سال بعد از اینكه هارلی كوئین خلق شد، بروس تیم و پل دینی رمان گرافیكی تحسین شده ای تحت عنوان Mad Love نوشتند و در آن اریجین هارلی كوئین را روایت كردند. اما اولین حضور رسمی هارلی كوئین در یونیورس دی سی را باید در رویداد بزرگ بتمن در سال 1999 یعنی No Man's Land دانست. از آن موقع تا به حال هارلی كوئین از شخصيت های محبوب دی سی بوده و هم اكنون در كمیك اختصاصی و موفق خودش حضور دارد.

مطالب مرتبط:

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

  

2- باربارا گوردون (Barbara Gordon)

 باربارا گوردون (Barbara Gordon)

شاید براتون عجیب باشه ولی «باربارا گوردون» ملقب به «بتگرل» اولش در دنیای کمیک خلق نشده! در واقع او در سریال تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی خلق شد! البته ما قبلا در کمیک های بتمن شخصیت بتگرل داشتیم ولی او فرد دیگری بود به نام «بتی کین» که دستیار «بت وومن» و معشوقه رابین بود! بنابراین بتگرلی که ما باهاش آشنا هستیم و دختر کمسیر گوردون هستش، در سریال بتمن خلق شد. او خیلی زود در شماره 359 از Detective Comics وارد دنیای کمیک شد. ایده اصلی او توسط «ویلیام دوزیر» که تهیه کننده این سریال بود مطرح شد ولی «جولیوس شوارتز» که سردبیر ارشد دی سی بود به همراه «گاردنر فاکس» و «کارماین اینفانتینو»  این ایده را گسترش داد و عمق بخشیدند. گفته میشه او خلق شد تا تماشاچیان مونث بیشتری جذب سریال بتمن بشوند.

مطالب مرتبط:

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

  

1- ایكس بیست و سه (X-23)

- ایكس بیست و سه (X-23)

«لورا كینی» (Laura Kinney) ابرقهرمان نوجوانی است كه در حال حاضر جای «ولورین» را در كمیك های مارول گرفته است. او سرگذشت جالبی دارد چون اولین بار توسط «كریگ كایل» در یكی از قسمت های سریال كارتونی X-Men: Evolution خلق شد . او كلون مونثی از ولورین بود كه توسط گروه "هایدرا" خلق شد تا به عنوان یك قاتل حرفه ای عمل كند ولی از دست هایدرا گریخت و توانست رد پدر ژنتیكی خودش را تا مدرسه اگزاویر دنیال كند. او سپس با ولورین به نوعی آشتی مسالمت آمیز دست یافت. با وجود اینكه او فقط در یك اپیزود این سریال حاضر شد ( و البته در اپیزود نهایی هم یك حضور كوتاه و cameo داشت) ولی خیلی زود وارد دنیای كمیك های ایكس من شد. البته او ابتدا در كمیك NYX به عنوان یك روسپی نوجوان ميوتانت(!) معرفی شد ولی اریجین او را بعدا خود آقای كایل در كمیك X-23: Innocence Lost روایت كرد. او سپس با گروه مردان ایكس آشنا شد و همانطور كه گفته شد اكنون در كمیك All-New Wolverine، جای ولورین را گرفته است.

مطالب مرتبط:

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی ایکس 23

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

beast boy
#1 beast boy 1394-10-05 15:21
یکی دیگر از مقالات فوق العاده آقای ترابی خیلی خوب بود
من توی این لیست کولسون و هارلی کوئین را از همه بیشتر دوست دارم چون این دوتا توانستند با حضور کمی که داشتند محبوبیت خیلی زیادی بین هواداران ایجاد کنند و مخصوصا هارلی کوئین که واقعا شخصیت خیلی خوبیه و یک جورایی مکمل جوکر است امیدوارم مارگو رابی این نقش را خوب بازی کنه و تریلری که پخش شد و این شخصیت توش بود ما دیدیم که چقدر این نقش را داره خوب بازی می کنه و با این شخصیت انس گرفته است
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#2 j.jonah jameson 1394-10-05 15:50
عالی بود !
هیچ کدوم رو نمیدونستم خیلی مقاله ی توپ و عجیبی بود
به ترتیب عجیب بودن :
5- ایکس 32
4- جیمی اولسون
3- مامور کولسون
2- فایر استار
1- هارلی کوئین
با اون سریال رادیویی سوپر من خیلی حال کزدم ایده های خوبی از خودش بجا گذاشت !
خانم آرلین سورکین ایول به سلیقه ات هارلی با این لباس برای همه شناخته شد و یجورایی با دیدن هر خشت قرمز رنگی که ضمینه ی سیاه داشته باشه یاد هارلی میوفتند !
هرچی دارم فکر میکنم نمیتونم به خودم ثابت کنم که ارتباطی میان ایکس 32 و فایر استار وجود نداره :
هردوشون از شخصیت های مذکر و محبوبتری ایده پردازی شدن ( ولورین هیومن تورچ )
هردوشون در نشان دادن قدرت ها و توانایی هاشون دست خوش تغیر شدن ( استفاده از 2 چنگال بجای 3 تا / استفاده از هاله گرمایی بجای آتش )
ممنونم بابت مقاله ! :D
نقل قول کردن
beast boy
#3 beast boy 1394-10-05 16:08
ببخشید بابت اسپم
اینجا کسی لینک دانلود زیرنویس تریلر لاک پشت های نینجا: بیرون از سایه ها را داره؟
نقل قول کردن
بی باک
#4 بی باک 1394-10-05 17:21
نمیدونم چرا ولی از مامور کولسن بیش از حد خوشم میاد :-? :-?
نقل قول کردن
farhood7
#5 farhood7 1394-10-05 18:43
چه جالب مامور کولسن تو کمیک ها درست نشده ولی به نظر من در جایگاه خودس فوق العاده و بهترینه.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#6 Samwel Tarly 1394-10-05 19:37
تو این لیست من هارلی کویین خیلی دوست دارم و برای دیدنش تو فیلم جوخه خودکشی لحظه شماری می کردم .
جالبه که ریچل داز تو فیلم های نولان خلق شد که انگار انقدر محبوب نبوده که از روش کمیک بسازن.
مامور کولسون هم ادم خوبی بود و تو فاز 1 نقشش مهم بود و تو مرد اهنی 1 همش به زن تونی اسم طولانی یک شرکت میگفت که اخرش معلوم شد که منظورش شیلده
نقل قول کردن
h.paknia
#7 h.paknia 1394-10-05 20:39
اقای ترابی دستتون درد نکنه بابت مقاله من اول فکر میکردم مامور کولسون تو کمیک بوده ؟
یه سوال مامور کولسون چجوری تو سریال ماموران شیلد زنده شد؟
نقل قول کردن
beast boy
#8 beast boy 1394-10-05 20:54
به نقل از h.paknia:
اقای ترابی دستتون درد نکنه بابت ترجمه مقاله من اول فکر میکردم مامور کولسون تو کمیک بوده ؟
یه سوال مامور کولسون چجوری تو سریال ماموران شیلد زنده شد؟

:lol:


به وسیله یک دستگاه فضایی و نمیدانم فکر کنم خون یک فضایی را بهش منتقل کردند و بعد با دستگاه یک کاری کردند زنده شد یکم زنده شدنش غیر قابل قبوله اما در کل خوب است
نقل قول کردن
MP7
#9 MP7 1394-10-06 22:17
شخصیت کولسن فوق العادس.
یادتونه تو اونجرز 1 جوری با پپر حرف میزد انگار خیلی وقته همدیگرو میشناسن :-*
تو شیلد هم که غوغا کرده. بویژه این چند قسمت اخیر
نقل قول کردن
Master Spidey
#10 Master Spidey 1395-02-28 22:18
به نقل از h.paknia:
اقای ترابی دستتون درد نکنه بابت ترجمه مقاله من اول فکر میکردم مامور کولسون تو کمیک بوده ؟
یه سوال مامور کولسون چجوری تو سریال ماموران شیلد زنده شد؟

:lol:

خطر اسپویل سریال ماموران شیلد برای کسانی که هنوز ندیده اند.
.
.
.
.
.
.
.
تو سریال معلوم شد که قبل از مرگ کولسون تو اونجرز 1 شیلد داشته رو یک دارو که از خون یک فضایی هست کار میکرده که این دارو باعث تغییر رفتار در مردم میشه بخاطر همین مجبور شدند خاطراتشو عوض کنند. کولسون که مرده بود نیک فیوری این دارو را به او داد و حافظاتش رو تغییر دادند.( من از دادند استفاده کردم چون نیک فیوری حافظه ی کولسون رو تغییر نداد مجبور بودند چون میل به زدگی کردن رو از دست داده بود) تنها سوتی ای که دادن این بود که اونا فضایی رو از کجا آورده بودن؟ :o
نقل قول کردن
ariayimehrad
#11 ariayimehrad 1395-02-29 21:47
واقعا جالب بود برام این که هارلی کویین تو کمیک خلق نشده
نقل قول کردن
Lightbringer
#12 Lightbringer 1395-12-10 23:33
مقاله جالبی بود فقط هارلی کویین و میدونستم خارج از کمیک خلق شده
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1396-07-24 20:59
مقاله بسیار غنی بود استاد
هربی و آکوالد و جیمی اولسون و باربارا گوردون برام جالب بودند که توی کمیک خلق نشدند. آکوالد برام جالب بود چون من یه آکوالد میشناسم که سفید پوست بود و از قدیم توی دنیای کمیک وجود داشت پس بنابراین فکر کردم که اون همون آکوالد دنیای کمیکه منتها توی اون کارتون، سیاه پوستش کردند.
بیشتر از همه هم باربارا گوردون برام جالب بود چون آخه یک همچین شخصیت مهمی که نقش مهمی توی کمیک های بتمن داشته اولش توی یک سریال تلویزیونی خلق شده
دوقلو های شگفت انگیز هم برام جالب بود ولی اون دوقلو های شگفت انگیزی هم که من میشناختم خیلی مسخره بودند. یکیشون تبدیل به حیوان میشد و یکی هم تبدیل به عناصر طبیعت!!! (اونایی که کارتون !Teen Titans Go رو دیدند میدونند چی میگم)
مامور کولسون هم از خیلی وقت پیش میدونستم که جدیدا توسط ددپول کشته شده (توی یکی از Tie-In یا Spin-Off های رویداد امپراطوری مخفی)
فقط شرمنده خواستم یک سوتی بگیرم. میدونم این مقاله قدیمیه که آیتم های جدید بهش اضافه کردید ولی یه جمله هست توی بخش هارلی کوئین که تغییرش ندادید
نقل قول:
یکی از ستارگان فیلم "جوخه انتحار" که سال بعد اکران خواهد شد
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-07-25 08:56
به نقل از a.v.s:

فقط شرمنده خواستم یک سوتی بگیرم. میدونم این مقاله قدیمیه که آیتم های جدید بهش اضافه کردید ولی یه جمله هست توی بخش هارلی کوئین که تغییرش ندادید
نقل قول:
یکی از ستارگان فیلم "جوخه انتحار" که سال بعد اکران خواهد شد
بله ممنون که اطلاع دادی . تصحیح شد. بخش مربوط به هارلی کوئین خیلی وقت پیش نوشته شده بود
نقل قول کردن
V.A.A
#15 V.A.A 1396-07-25 19:56
خیلی ممنون جهت مقاله اقای ترابی
شماره 2و1 رو اصلا نمیدونستم خیلی جالب بود
نقل قول کردن
mahsa520
#16 mahsa520 1396-07-25 20:16
به نقل از V.A.A:
خیلی ممنون جهت مقاله اقای ترابی
شماره 2و1 رو اصلا نمیدونستم خیلی جالب بود

یعنی بقیه رو میدونستی؟ :-*
اصلا نمیدونستم یعنی چی؟ یعنی بقیه رو تا حدی نسبتا میدونستی؟ یا اینکه همه رو میدونستی ولی 1 و 2 رو اصلا نمیدونستی؟ یا اینکه کلا همه رو تا حد زیاد نمیدونستی ولی دیگه 1 و 2 رو هیچی نمیدونستی؟ :-* :-*
نقل قول کردن
mahsa520
#17 mahsa520 1396-07-25 20:19
من کل سایت های خارجی رو چک کردم. همچین مقاله ای دارن ولی هیچ کدوم به این کاملی نیست. بعضی ها 7 تا یا 10 تا یا حداکثر 15 تا ولی هیچ کدوم 20 تا نیستن. واقعا افتخار میکنم به استاد خودم که مقالاتش تو دنیا تکه :-)
نقل قول کردن
a.v.s
#18 a.v.s 1396-07-25 22:12
به نقل از mahsa520:
به نقل از V.A.A:
خیلی ممنون جهت مقاله اقای ترابی
شماره 2و1 رو اصلا نمیدونستم خیلی جالب بود

یعنی بقیه رو میدونستی؟ :-*
اصلا نمیدونستم یعنی چی؟ یعنی بقیه رو تا حدی نسبتا میدونستی؟ یا اینکه همه رو میدونستی ولی 1 و 2 رو اصلا نمیدونستی؟ یا اینکه کلا همه رو تا حد زیاد نمیدونستی ولی دیگه 1 و 2 رو هیچی نمیدونستی؟ :-* :-*

چه جواب قانع کننده ای
واقعا امکان نداره. آدم فقط شماره 1 و 2 رو ندونسته باشه ولی بقیه رو دونسته باشه. من خودم با این که 90 درصد مقالات سایت رو دنبال کردم اصلا حتی بعضی از اسم های این لیست رو نمیشناختم. نمی گویم دانستن بد است و شاید هم واقعا درمورد 13 مورد میدانیستید که نشان میدهد که شما یک کمیک فن واقعی هستید که مقالات سایت های خارجی را دنبال میکنید
یا شاید هم فقط به قول سرکار خانم نورزاد . . . دیگر لازم نیست سخنان سرکار خانم نورزاد را تکرار کنم چون در نقل قول سخنان خانم نورزاد نوشته شده است

پ.ن: دوستان توجه، داستان «بحران» کلید خورد
«اگر گوئن استیسی در کمیک Amazing Spider-Man #121 کشته نمیشد چه اتفاقاتی رخ می داد»
spidey.ir/.../...
مقدمه این داستان تهیه شده
قسمت های بعدی بعدا منتشر می شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید