20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت اول

پانل های ماندگار دنیای کمیک بوک

اینها بهترین و به یاد ماندنی ترین پانل های تاریخ کمیک بوک هستند . حتما این مقاله را بخوانید.

مقدمه: در دنیای كمیك بوك معمولا میتوان انتظار داشت كه یك داستان كامل در قالب یك شماره روایت شود یا شاید هم در قالب چند شماره كه در این صورت به آن یك "ارك" (arc) میگویند. ولی گاهی اوقات تنها یك پانل میتواند به اندازه یك داستان چند شماره ای قدرتمند باشد و طیف گسترده ای از احساسات و عواطف را در قلب و ذهن خواننده ایجاد كند. این گونه پانل ها گاهی آنقدر تاثيرگذار  هستند كه میتوانند باعث شوند خواننده شوكه شود، بترسد یا اینكه باعث شود سر پا بایستد و از خوشحالی یا هیجان جیغ بكشد. در واقع در تاریخ كمیك پانل هایی بوده اند كه آنقدر ذهن و قلب مخاطب را درگیر كرده اند كه هواداران كمیك بوكی پس از سالها هنوز هم دارند درباره آنها با هم بحث و گفتگو میكنند. در این مقاله دو قسمتی به قدرتمندترین، تاثیرگذارترین، تاریخی ترین و ماندگارترین پانل های  تاریخ كمیك بوك اشاره میكنیم.

(برای خواندن قسمت دوم این مقاله، به اينجا برويد)

 

20- اریجین سوپرمن

اريجين سوپرمن

چاپ شده در شماره 1 كمیك All-Star Superman

نویسنده: گرنت موریسون

طراح: فرانك كوآیتلی

در 75 سالی كه از خلقت «سوپرمن» میگذرد بارها و بارها شاهد روایت اریجین سوپرمن بوده ایم و آنقدر این قضیه تكرار شده كه دیگر مخاطبین آن را از حفظ هستند. اما خالقین كمیك All Star Superman راهی پیدا كردند كه عصاره این اریجین را به زیباترین و بهترین شكل ممكن روایت كنند. در این صفحه از این كمیك شاهد روایت مجدد  اریجین سوپرمن هستیم . خالقین این كمیك تنها با استفاده از 4 تصویر و 8 كلمه این كار را انجام میدهند: " Doomed Planet. Desperate Scientists. Last Hope. Kindly Couple" (= سیاره اي محتوم، دانشمنداني درمانده، آخرین امید، زوجی با محبت".

واقعا به جرات میتوان ادعا كرد چنین شیوه كارایی در روایت اریجین یك ابرقهرمان نمادین در تاریخ كميك های سوپرهیرویی نظیر نداشته است. این شیوه در ضمن نشان میدهد كه اریجین سوپرمن چقدر قدرتمند و نمادین است. در واقع اریجین او را میتوان با 4 تصویر و 8 كلمه روایت كرد چون همه علاقمندان به كمیك به خوبی با آن  آشنا هستند. 

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

 

19- اولین صفحه كمیك Watchmen

كميك watchmen

چاپ شده در شماره 1 كمیك Watchmen

نویسنده: الن مور

طراح: دیو گیبونز

یقینا كمیك "نگهبانان" (Watchmen) یكی از تحسین شده ترین داستان های كمیك بوكی تاریخ است. صفحه اول این كمیك كه شامل 7 پانل است موفق میشود یك عالمه اطلاعات به خواننده بدهد ، چه از نظر بصری یا متنی. ما اولین تصویر طعنه آمیز چهره خندان (smiley face) را میبینیم كه غرق در خون است و فورا خواننده را به كابوس آخر الزمانی میبرد كه «آلن مور» برایمان خلق كرده و نشان دهنده نسخه ای دهشتناك از دهه 80 میلادی است كه در آن شمارش معكوس جنگ هسته ای شروع شده و «ریچارد نیكسون» منفور هنوز هم رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا است. روی صورت خندان انگار اشكی سرخ رنگ ریخته شده كه باعث میشود این پانل تكان دهنده تر شود. متنی كه در این صفحه به كار رفته ، لحن تاریك این سكانس را حفظ میكند. در واقع، خواننده با دفترچه خاطرات شخصی به نام «رورشاك» (Rorschach) به این دنیای روان نژند معرفی میشود. همین جاست كه یكی از معروف ترین جملات این كمیك هم از زبان او شنیده میشود و در پاسخ به افراد فاسد و پلید كه به دنبال رستگاری دنبال او آمده اند جواب میدهد: "... نگاهی به آن ها میندازم و نجواكنان میگویم: نه!"

هر كمیك بوكی باید بتواند در صفحه نخست خود، لحن و حال و هوای كل آن شماره را تثبیت كند. این اصل در شماره 1 كمیك Watchmen به نحو احسن رعایت شده است.

 

18- مرگ «لوری گرایمز»

مرگ «لوری گرایمز»

چاپ شده در شماره 48 كمیك Walking Dead

نویسنده: رابرت كركمن

طراح: چارلی آدلارد

از بس در كمیك های "مردگان متحرك"  (Walking Dead) بلا و اتفاقات ناگوار بر سر شخصیت های محبوب و دوست داشتنی آمده كه دیگر به سختی میتوان از مرگ شخصیت ها شوكه شد. با این حال یك مرگ خاص در این كمیك رخ داده كه هنوز هم كه هنوزه تاثیرات غم انگیز ان روی خوانندگان این سری حس میشود. یكی از مزدوران «فرماندار» (Governor) پلید،  «لوری گرایمز» (همسر شخصیت اصلی این كمیك یعنی «ریك گرایمز») را در حالی كه فرزند نوزادش را در دست دارد با تیر میزند و به قتل میرساند. مرگ لوری و بچه اش در كمیك های مردگان متحرك یك نقطه عطف است چون ریك و پسرش «كارل» بعد از این اتفاق دیگر هرگز آن آدم های سابق نبودند. مرگ آنها در ضمن نشان میدهد كه در دنیای خراب و تاریكی كه «رابرت كركمن» در "مردگان متحرك" ساخته، هیچ چیزی مقدس و دائمی نیست و شاید هر شخصیتی در این كمیك كشته شود. ضمن اینكه مرگ لوری و دخترش بر لحن بسیار نفس گیر كمیك های مردگان متحرك افزود.

مطالب مرتبط:

20 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

برترین صحنه های سریال Walking Dead

10 شخصیت برتر سریال مردگان متحرک (Walking Dead)

 

17- سمبلی به نام كاپیتان آمریكا

عكس كاپيتان آمريكا

چاپ شده در شماره 113 كمیك Captain America

نویسنده: استن لی

طراح: جیم استرانكو

این پانل زیبا كه سال 1969 خلق شد تركیبی است از يك ژست ماندگار از Cap كه بالای سر سربازان گروه تروریستی "هایدرا" ایستاده با متنی قدرتمند كه به طور عالی نشان میدهد چه چیزی باعث شده شخصیت كاپيتان آمریكا اینقدر نمادین  باشد. متنی كه در این پانل آمده میپرسد: "چطور میتوان یك آرمان یا یك رویا را نابود كرد؟" . این سئوال نشان میدهد كه كاپیتان آمریكا چیزی بیش از مردی در لباس مخصوص كه سپر بر دست دارد است.

متن در ضمن اشاره میكند كه كاپيتان آمریكا چون یك آرمان است پس شكست ناپذیر است. در حقیقت در طول سالها كاپیتان آمریكا شخصیت اش تكامل یافته و از یك ابزار سطحی و cheap تبلیغاتی در طول جنگ جهانی دوم  به "مردی خارج از زمان و دوره خودش" (man out of timeتبدیل شده  كه میخواهد جایگاه خودش را به عنوان یك ابرقهرمان در دنیای مدرن پیدا كند. اما این پانل او را به سطح خدا مانند (God-like) ارتقا میدهد. برای خیلی از خوانندگان كمیك های مارول، این پانل دربرگیرنده اصلی ترین تصویر از كاپیتان آمریكا است.

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار مارول: بازگشت قهرمانانه Cap

 

16- «ثینگ» زیر باران

ثينگ زير باران

چاپ شده در شماره 51 كمیكFantastic Four

نویسنده: استن لی

طراح: جك كربی

دوره ای كه استن لی و جك كربی فقید در دهه 60 میلادی كمیك های "چهار شگفت انگیز" را خلق میكردند یكی از برترین و خلاقانه ترین دوره های كل تاریخ كمیك بوك است كه یك دنیا لحظه ماندگار و شخصیت جاودانه خلق كردند. اما شاید ماندگارترین تصویری كه این دو نابغه در این دوره خلق كردند مربوط به پانل آغازین شماره 51 كمیك چهار شگفت انگیز باشد كه یكی از برترین داستان های «ثینگ» (Thing) هم به شمار میرود. ما در این پانل ثینگ را میبینیم كه  با ظاهری درب و داغان و تلخ در زیر باران ایستاده و به شكلی كه به طور توامان غم انگیز و تهدید آمیز است ، مستقیما به خواننده خیره شده.

بدون شك ثینگ یكی از بهترین مخلوقات استن لی و برترین هیولای درك نشده تاریخ كمیك است. او قهرمانی پیچیده است كه سرسخت، بانمك، وفادار، طعنه زن، قدرتمند و در عین حال مخرب است. دیدن شخصیتی چنین چندوجهی كه زیر باران است و اینگونه به خواننده زل زده واكنش های متعددی را برمی انگیزد. يعني خواننده قطعا دلش میخواهد زودتر این صفحه را ورق بزند تا ببیند در صفحات بعدی چه اتفاقی رخ میدهد.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر «ثینگ» (The Thing)

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: ثينگ قلابي جانش را فدا ميكند

 

 

15- "مرد عنكبوتی ديگر نيست" (Spider-Man No More)

عكس اسپيادرمن no more

چاپ شده در شماره 50 كمیك Amazing Spider-Man

نویسنده: استن لی

طراح: جان رومیتا

اسپایدرمن همیشه یكی از منحصر به فرد ترین ابرقهرمانان جهان بوده است: نوجوانی كه به طور تصادفی نيروهاي فوق بشری به دست آورد و ابتدا میخواست از آنها برای مشهور شدن استفاده كند ولی یك تراژدی هولناك باعث شد تا بفهمد باید از نیروهایش به طور مسئولانه استفاده كند. در نتیجه، در شماره های ابتدایی كمیك مرد عنكبوتي شگفت انگیز، خواننده همیشه حس ميكرد كه شاید به زودی روزی برسد كه پیتر پاركر طاقتش تمام شود و از مسئولیت های قهرمانانه خویش دست بكشد.

این اتفاق بلاخره در شماره 50 افتاد. این شماره كاور بسیار مشهوری دارد كه به عقیده كارشناسان جزو برترین كاورهای تاریخ كمیك است. پانلی هم كه در داخل این شماره نشان میدهد پیتر پاركر لباس اسپایدرمنی خودش را در سطل آشغال انداخته و به حرفه و مسئولیت خویش پشت كرده، به تاریخ پیوسته . این پانل به شدت قدرتمند است و بارها و بارها به آن ادای احترام شده. این پانل در ضمن به طور كامل حس بدی كه پیتر پاركر از همان روز نخست نسبت به نیروهای فوق بشری خودش داشت را به تصویر میكشد. درسته كه در همین شماره پیتر پاركر از تصمیم خودش منصرف میشه و دوباره اسپایدرمن میشه ولی در طول همین یك شماره استن لی و جان رومیتای كبیر كاری میكنند كه خواننده كاملا باورش بشه یك ابرقهرمان هم میتونه كنار بكشه.

مطالب مرتبط:

شماره 50 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد!

30 كاور برتر مرد عنكبوتی

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: جان رومیتا

 

14- «گرین لنترن» متوجه معضلات اجتماعي ميشود

گرين لنترن

چاپ شده در شماره 76 سری دوم كمیك Green Lantern

نویسنده: دنی اونیل

طراح: نیل آدامز

پس از گذشت 40 سال هنوز هم این داستان كه در نخستین شماره از همكاری مشترك و تحسین شده بین «دنی اونیل» و «نیل آدامز» چاپ شد ، مورد ارجاع و بحث و گفتگو قرار میگیرد. در این پانل مردی سیاه پوست گرین لنترن را مورد انتقاد خود قرار میدهد و او را متهم میكند به اینكه به قدر كافی كاری برای كمك به او و دیگر سیاه پوستان انجام نداده و نمیدهد. خیلی ها این پانل را تاریخی و جسورانه میدانند چون برای اولین بار بود كه در یك كمیك جریان غالب (mainstream) شاهد بودیم كه اینچنین رك و بی پرده به معضلات اجتماعی مثل بی عدالتی و نابرابری اجتماعی و نژاد پرستی اشاره  ميشود. البته هستند كسانی كه میگویند این پانل خیلی غلوشده و موعظه آمیز است و میگویند گرین لنترن تا به حال به میلیون ها نفر از رنگ ها و نژادهای مختلف كمك كرده.

در هر حال ، تعبیر شما از این پانل هر چه كه باشد باید قبول كرد كه بسیار پانل محركی است كه باعث میشود انسان به فكر فرو برود. اینكه پس از گذشت این همه سال هنوز هم درباره اش بحث میكنند، نشان از قدرت آن دارد.

 

13- مرگ «الكترا»

مرگ الكترا

چاپ شده در شماره 181 كمیك Daredevil

نویسنده : فرانك میلر

طراح: فرانك میلر

دوره ای كه فرانك میلر طراح و نویسنده كمیك های "بی باك" (Daredevil) شد بسیار مهم و موفق است و باعث شد این كمیك ها كه در آستانه كنسل شدن قرار داشتند، به بهترین های زمانه خود تبدیل شوند. در ابتدای run فرانك میلر، شخصیتی مرموز به نام «الكترا» معرفی میشود كه بعدا معلوم میشود عشق دوران دانشگاه «مت مورداك» بوده كه الان به یك نینجای قاتل تبدیل شده است.

قتل الكترا به دست قاتل روانی به نام «بولزآی» (كه توسط سلاح خود الكترا انجام شد) یكی از متناقض ترین تصاویر و لحظه ها از نظر عاطفی است. از یك سو الكترا كسی بود كه جنایات مختلفی انجام داده بود ولی از سوی دیگر دیدن قتل بیرحمانه این زن كه برای بی باك خیلی باارزش بود، دردناك بود (دردناك تر اینكه بولزآی هنگام كشتن الكترا لبخند میزند). برای خیلی از هواداران شوكه كننده بود كه چنین شخصیت مهم و محبوبی اینقدر سریع پس از خلق شدن اینگونه كشته شود (گفته میشه برخی خوانندگان  آنقدر ناراحت شدند كه برای فرانك میلر نامه های تهدید آمیز نوشتند!) . ضمن اینكه مرگ الكترا زمانی رخ داد كه چنین مرگ هایی در دنیای كمیك دائمی محسوب میشد و میلر اصلا قصد نداشت الكترا را زنده كند و وقتی مارول سالها بعد الكترا را زنده كرد، میلر هم خیلی ناراحت و عصبانی شد.

مطالب مرتبط:

100 شخصيت برتر مارول: الكترا

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

75 لحظه تاريخي مارول: مرگ الكترا

 

12- «اسپیدی» معتاد شده

اسپيدي معتاد

چاپ شده در شماره 85 سری دوم كمیك Green Lantern

نویسنده : دنی اونیل

طراح: نیل آدامز

پس از اینكه اونیل و آدامز به نابرابری اجتماعی اشاره كردند، به یكی دیگر از معضلات مهم اجتماعی نيز به نام اعتیاد جوانان پرداختند. البته قبل از این ما در كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم كه برای اولین بار در داستان های ابرقهرمانی به مسئله اعتیاد اشاره شد و چطور استن لی نشان داد كه «هری آزبورن» به مواد روان گردان اعتیاد پیدا كرده. اما به نظر میرسد در این پانل به صورت جدی تری به اعتیاد اشاره میشود چون متوجه میشویم دستیار «گرین ارو» به نام «اسپیدی» (Speedy) به هروئین معتاد شده. واقعا حركتی جسورانه بود كه یك قهرمان را به شكل معتاد نشان دادند. واكنشی كه روی صورت گرین ارو با دیدن صحنه تزریق هروئین از سوی دستیار خود میبینیم، فوق العاده تاثیر گذار است.

این داستان نشان داد كه اعتیاد فقط مختص آدم های ناباب یا كسانی كه گذشته درب و داغون داشته اند، نيست. البته این ایده همانطور كه گفته شد ابتدا در كمیك های مرد عنكبوتی مطرح شد ولی در كمیك گرین لنترن به شكل مستقیم و جسورانه تری به آن پرداخته شد.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «گرین ارو» (Green Arrow)

 

11- «بی باك» از میان شعله های آتش بیرون می آید

عكس بي باك daredevil

چاپ شده در شماره 232 كمیك Daredevil

نویسنده : فرانك میلر

طراح: دیوید مازوچلی

داستان Born again به عنوان نقطه اوج دورانی كه فرانك میلر كمیك هاي دردویل را مینوشت شناخته میشود و یكی از بهترین داستان های تاریخ مارول است. این داستان لحظات ماندگار بسیاری دارد مثل: مت مورداك كه در میان ویرانه خانه اش زانو زده، كینگ پین كه از پنجره پنت هاوس خودش بیرون را نگاه میكند و با خودش می اندیشد كه جسد مت مورداك كجاست، فريادهاي ضجه مانند «بن يوريك» و ... ولی پانل آخر شماره 232 كمیك daredevil شاید از نظر عاطفی و احساسی از همه قوی تر باشد.

در واقع وقتی عشق مت مورداك به نام «كرن پیج» به خاطر اعتیاد به هروئین هویت مخفی او را میفروشد و زندگی مت مورداك به ویرانه ای تبدیل میشود، مورداك سعی میكند دوباره زندگی اش را از نو بسازد و در نهایت داستان به پانلی كه اشاره شد ختم شد: یك ابرسرباز دیوانه به نام Nuke دست به كشتار زده است ، بنابراین مت مورداك پس از مدت ها لباس دردویل را میپوشد ، از میان آتش بیرون می آید و به قول معروف "از نو متولد میشود" (Born Again). بیرون آمدن او از میان شعله های آتش استعاره اي است از این كه مت انگار دوران سخت خودش در جهنم و میان آتش را پشت سر گذاشته و الان دیگر آماده است با چالش های پیش رو مقابله كند.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

لحظات ماندگار كميك هاي بي باك: مرگ كارن پيج

75 لحظه ماندگار مارول: همه اش زير سر كينگ پين بود!

لحظات ماندگار: بي باك از ميان شعله هاي آتش خارج ميشود تا نبرد نهايي خودش با  كينگ پين را انجام دهد

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع : سایت whatculture.com

نام و آدرس مقاله به زبان انگلیسی:

Twenty Most Powerful Comic Book Panels Of All Time

 

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Navid
#1 Navid 1394-11-14 13:49
شماره ی ۱۳ و ۱۱ مو ب تن آدم سیخ میکنه!
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#2 amir a. ghaderi 1394-11-14 16:40
یک مقاله ماندگار دیگر از استاد ترابی.
همانطور که انتظار داشتم اسپایدرمن و دردویل بیشترین تعداد پانل های برتر تاریخ کمیک را داشته اند. طبیعی هم هست چون بهترین طراحان را هم داشته اند.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #3 j.jonah jameson 1394-11-14 17:14
:D
برام خیلی جالبه بدونم که سایت whatculture.com بر اساس چی رتبه بندی کرده ؟ ( چون وقتی آقای ترابی یک مقاله ای رو ترجمه میکنند یعنی اینکه مقاله از نظر رتبه بندی و محتوا خیلی درست و حسابی است و خودشون هم راضی هستند)
والا این پانل ها خیلی مهم و زیبا هستند و با وجود اینکه ممکنه بعضی هاشون ناراحت کننده باشد ولی شکوه و عزمت بالایی دارند !
از بین اینها شماره های 17 و 16 بسیار بار عمیقی دارد و چون این 2 کمیک رو خواندم همیشه حس و حال خفن و اندوه به آدم دست میده !
البته شماره 15 رو هم همینطوری نمیشه ازش گذشت همونطور که در مقاله گقته شد این پانل به خوبی نشون میده هر چقدر هم باخودت کلنجار بری که مردم بهت نیاز دارند و تو باید بهشون کمک کنی بالاخره باید بکشی کنار ........ :sad:
منونم جناب ترابی خیلی مفید بود ! :D :lol:
اما یک سوال شما با رتبه بندی مشکل نداشتید ؟ :-?
اگه خودتون میخواستید تغیر بدید چیکار میکردید ؟ :-?
نقل قول کردن
captain bat
#4 captain bat 1394-11-14 17:25
به نقل از amir a. ghaderi:
یک مقاله ماندگار دیگر از استاد ترابی.
همانطور که انتظار داشتم اسپایدرمن و دردویل بیشترین تعداد پانل های برتر تاریخ کمیک را داشته اند. طبیعی هم هست چون بهترین طراحان را هم داشته اند.

ببخشید ولی اسپایدر من که فقط یه دونه پانل داره در اصل بیشترین پانل ها رو فانوس سبز و دردویل دارند
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1394-11-14 18:01
به نقل از captain bat:
به نقل از amir a. ghaderi:
یک مقاله ماندگار دیگر از استاد ترابی.
همانطور که انتظار داشتم اسپایدرمن و دردویل بیشترین تعداد پانل های برتر تاریخ کمیک را داشته اند. طبیعی هم هست چون بهترین طراحان را هم داشته اند.

ببخشید ولی اسپایدر من که فقط یه دونه پانل داره در اصل بیشترین پانل ها رو فانوس سبز و دردویل دارند

:lol: :lol:
منظور جناب قادری مقاله ی اصلی در اون سایت است !
شما اگر بری داخل سایت و گزینه Next رو بزنید متوجه میشید که مرد عنکبوتی خیلی پانل های ردیفی داره !
ایشون حواسشون هست !
نقل قول کردن
Victor
#6 Victor 1394-11-14 18:18
خیلی ممنون
نمیشه با قاطعیت گفت اینا برترین هستن ولی خب این سایت اینارو انتخاب کرده با اینکه کلی پانل هستش که شاید اصلا کشف نشده باشه
البته میدونم قدرتمندترین، تاثیرگذارترین، تاریخی ترین و ماندگارترین پانل نیست
نقل قول کردن
young spider
#7 young spider 1394-11-14 18:44
من هنوز اون مقاله انگلیسی و شماره های بعدی رو نخوندم ولی یه حسی ته وجودم میگه که صحنه مرگ گوئن یا جرج استیسی یا اریجین اسپایدرمن و اون صحنه آوار و اراده محکم و پولادین اسپایدرمن و صحنه گل و لای ولورین تو دارک فونیکس ساگا یا خود دارک فونیکس وقتی از درسا بیرون میاد یا صحنه خودکشی جین گری یا وقتی کاپیتان آمریکا توسط اونجرز پیدا می شود یا ........

من خودم به شخصه واتچمن یا صحنه ناامیدی اسپایدرمن و دردویل و معتادی اسپیدی و مرگ الکترا رو خیلی دوست دارم.
غیر از این ها هم اون صحنه ای رو دوست دارم که بچه پیتر مرده و برگشته خونه و بن رایلی هم مرده. تنها یک چیز برای من تو پانل آخر این شماره وجود داره و اون اینکه : تمام شد. چند سال کلون بودن و داستان های چرت تموم شد.
مرگ جانی استورم هم خیلی دوست دارم . از همه بیشتر اون صحنه کتک خوردن و شکست دادن اسپایدرمن از کلاسوس و مجیک تو اون شماره AvsX. جلدش هم شاهکاره.
نقل قول کردن
beast boy
#8 beast boy 1394-11-14 20:45
خیلی فوق العاده و جامع بود اقای ترابی واقعا خسته نباشید من 11 و 13 را از همه بیشتر دوست داشتم و چون از بقیه موارد بیشتر تاثیر گذار و از همه مهم تر حماسی تر بودند
اقای ترابی نظرتون چیه که یک مقاله به عنوان ده عشق برتر در دنیای کمیک بنویسید مثل:
مرد عنکبوتی و گوعن
سوپرمن و لوییس لین
یا از همه مهم تر
بست بوی و راون بلک :P :roll:
نقل قول کردن
peyman
#9 peyman 1394-11-14 21:04
مقاله ی خیلی خفنیه و خیلی سخته چون ما کم پانل ماندگار نداریم واقعا انتخاب و برگزیدن 20 پانل برتر کاریست فوق العاده سخت و خسته نباشید میگم به استاد عزیزم آقای ترابی ک بی وقفه و با عشق تو این سایت زحمت میکشند
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#10 amir a. ghaderi 1394-11-14 22:21
به نقل از captain bat:
به نقل از amir a. ghaderi:
یک مقاله ماندگار دیگر از استاد ترابی.
همانطور که انتظار داشتم اسپایدرمن و دردویل بیشترین تعداد پانل های برتر تاریخ کمیک را داشته اند. طبیعی هم هست چون بهترین طراحان را هم داشته اند.

ببخشید ولی اسپایدر من که فقط یه دونه پانل داره در اصل بیشترین پانل ها رو فانوس سبز و دردویل دارند


من کل مقاله را گفتم
برید اصل مقاله رو به زبان انگلیسی بخونید تا متوجه بشوید
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1394-11-15 01:08
به نقل از j.jonah jameson:

اما یک سوال شما با رتبه بندی مشکل نداشتید ؟ :-?
اگه خودتون میخواستید تغیر بدید چیکار میکردید ؟ :-?

نه . به نظرم مقاله و رتبه بندی خوب بود. بعضی جاها اگه من بودم شاید تغییراتی ایجاد میکردم ولی در کل با نویسنده مقاله آشنا هستم و کاراش رو خیلی قبول دارم. این نویسنده همونی هستش که مقاله 75 لحظه ماندگار رو نوشته بود و منم برای سایت ترجمه کردم
نقل قول کردن
blackspidey
#12 blackspidey 1394-11-15 07:31
مرگ الکترا و spider man no more عالی بودن یادش بخیر :cry: فرانک میلر مرگ الکترا رو عالی به تصویر کشید،قشنگ دل آدم میسوخت......... مقاله خوب بود بنظرم....بشدت منتظر قسمت دومم..ممنون از ترجمه ی آقای ترابی
نقل قول کردن
Agent Marvel
#13 Agent Marvel 1394-11-15 14:22
خیلی ممنون بابت ترجمه این مقاله عالی آقای ترابی.

از بین این ها شماره 18 بیشتر از همه برام مهم و نوستالوژیک بود.واقعا وقتی لوری میمیره خواننده نمیتونه راحت بگذره و به خواندن کمیک ادامه بده.
نقل قول کردن
Freakazoid
#14 Freakazoid 1394-11-15 23:04
عالی بود استاد. عاشق این مقالات شما هستم. شخصا از اون پانل الکترا خوشم میاد. اون حس تنهایی الکترا بعد از ضربه خوردن و تلو تلو خوردنش در سطح شهر و بی اعتنایی مردم سرد و بیروح شهر به او، خیلی دردناکه.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1397-03-15 22:27
خوشحال میشم اگه تو مقالات قدیمی سایت غلط تایپی پیدا کردید بهم بگید تا اصلاح بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید