برترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

برترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

اینها از نظر ما بهترین کاستوم هایی هستند که در فیلم های ابرقهرمانی دیده شده اند.

   

10- لباس قاضی دِرِد در نسخه ریبوت سال 2012

قاضی دِرِد در نسخه ریبوت سال 2012

سال 2012 سری فیلم های سینمایی "قاضی درد" ریبوت شد. تصمیم خوبی که گرفته شد این بود که رنگ های لباس او را کم رنگ تر کنند و ظاهری عملی و واقعی تر بهش بدهند که نشون بدهند در محیط خطرناکی که او کار میکنه باید هم که چنین لباسی داشته باشه. هم در دنیای کمیک و هم در اون فیلم قبلی قاضی درد که سال 1995 با شرکت «سیلوستر استالونه» ساخته شد ، لباسی پر زرق و برق و با لوازم اضافه بر تن این شخصیت دیده بودیم (مثلا روی شانه ها) ولی در فیلم این موارد همگی حذف شدند. و البته مهم ترین بخش لباس قاضی درد مربوط میشه به کلاهی که بر سر میذاره و این بخش در فیلم perfect بود و جالب اینه که در طول فیلم بر سر بازیگر این نقش (کارل اربن) باقی میمونه!

 

9- لباس هاکای  در فیلم "اونجرز"

لباس هاکای  در فیلم "اونجرز"

 لباس این شخصیت خوب کمیک در فیلم بسیار ساده و  در عین سادگی زیبا طراحی شده بود . (البته استیل و هیکل مناسب جرمی رنر نیز بی تاثیر نبود ) کمان و تیر های مخصوص هاکای نیز خوب و کار آمد طراحی شده بود به شکلی که در فیلم کاملا تغییر کاربر تیر ها از انفجاری به معمولی ، از معمولی به انفجاری و ... حس کرد . در کل لباس هاکای در فیلم بسیار زیبا و متناسب با این شخصیت طراحی شده بود.

 

8- لباس «رورشاک» در فیلم "واچمن"

 رورشاک در  فیلم  واچمن

«رورشاک» از اون ضدقهرمانان برتر دنیای کمیک است که تو این مقاله معرفی شده است. سال 2009  آقای زک اسنایدر فیلمی از روی رمان گرافیکی تحسین شده "واچمن" (Watchmen) ساخت که راستش رو بخواهید پشت سرش خیلی حرفه (!) ولی یکی از نقاط قوت اصلیش در نحوه به تصویر کشیده شدن همین شخصیت رورشاک بود. «جکی ارل هیلی» در قالب این نقش عالی بود و البته لباس رورشاک هم حرف نداشت. اون بارانی قهوه ای و کلاه که عالی بودند و ما رو به دنیای فیلم های نوآر بردند ولی چیزی که باعث شد این لباس وارد یه سطح دیگه ای از عالی بودن بشه ، ماسکش بود! که البته با کمک فن آوری دیجیتالی اون جوهر روی ماسک تغییر میکرد. کلا شاید اسنایدر تا به حال هیچ وقت اینقدر درست از جلوه های ویژه تو آثارش استفاده نکرده است!

 

7- لباس ثور در فیلم Thor: The Dark World

لباس  ثور در فیلم Thor: The Dark World

طراحی لباس تور در فیلم ها thor  و avengers  که به ترتیب در سال های 2011 و 2012 به نمایش در آمدند بسیار خوب و جذاب بود ولی با تغییر مقداری از جزئیات و اضافه کردن نکات ریز و جالبی به لباس این شخصیت در فیلم thor : the dark world  لباسش به اوج زیبایی و هنر رسید . بدون شک طرفداران این شخصیت اساطیری از این لباس راضی هستند .

 

6- لباس کاپیتان آمریکا در فیلم Captain America: the First Avengers

لباس کاپیتان امریکا - نخستین انتقام جو

شخصیت استیو راجرز و تبدیل شدن او به یک قهرمان در first avenger  به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد . لباس cap   نیز در فیلم بسیار خوب و زیبا طراحی شده بود . لباس به بهترین شیوه ممکن منطقی جلوه داده شد . ابتدا با احترام به کمیک های کلاسیک لباس کمیکی را مخصوص تبلیغات قبل از جنگ طراحی کردند و با الهام از آن لباس cap  تکامل یافت . این تکامل لباس فوق العاده بود .

 

5- لباس پسر جهنمی در فیلم های ساخته شده توسط گیلرمو دل تورو

هل بوی

گیلرمو دل تورو کارگردان فیلم های "پسر جهنمی" آدم بزرگیه که عاشق این شخصیت بوده و روی لباس هل بوی واقعا زحمت کشیده. در حالی که شاید به راحتی میتونست رنگ قرمز بپاشه روی پوست بازیگر و یک بارانی هم تنش کنه! بیچاره ران پرلمن (بازیگر نقش هل بوی) که میگن باید 4 ساعت تو اتاق گریم مینشسته تا گریمش کامل بشه! ولی ارزشش رو داشته چون این کاستوم در واقع 90 درصد گریم بوده و فقط 10 درصد لباس که البته بخشی از اون هم برمیگرده به اندام ساختگی یا همون prosthetics.

 

4- لباس مرد آهنی در سه گانه Iron Man و Avengers

لباس مرد اهنی

دنیای سینمایی مارول ابتدا کارش را با فیلم iron man  در سال 2008 شروع کرد و تا به حال که 8 سال از آن زمان میگذرد میشه گفت تونی استارک و مرد آهنی فوق العاده ای ساخته شده اند . یقینا یکی از جذابیت های شخصیت مرد آهنی تعداد زره ها و لباس های زیاد و مختلفی که در فیلم هایش بود که هرکدام ویژگی ها و جذابیت های ظاهری خاص خود را داشتند و مارول نیز این ویژگی را به بهترین صورت ممکن به روی پرده سینما در آورد. این لباس ها در قسمت های بعدی فیلم مرد آهنی و در اونجرز نیز به روز تر و پرکاربرد تر شدند .

 

3- لباس ددپول در فیلم های اختصاصی خودش

ددپول در فیلم های اختصاصی خودش

بعد از اون حضور افتضاح ددپول در فیلم مزخرف "ریشه های مردان ایکس: ولورین" هواداران واقعا خیلی خوشحال شدند که سال 2016 ددپول تو فیلم اختصاصی خودش یک لباس معرکه که خیلی هم به دنیای کمیک وفادار بود، پوشیده. جالب اینه که ماسک این لباس صورتش رو کامل میپوشاند ولی جوری طراحی شده  که دیالوگ های آقای رینولدز کاملا خوب واضح به گوش میرسند و این مساله خیلی مهمه چون ددپول اگه دیالوگ های خنده دارش طبیعی به نظر میاد اصلا فایده نداره.

 

2- لباس سوپرمن (با شرکت کریستوفر ریو)

سوپرمن (با شرکت کریستوفر ریوز)

شاید بعضی ها فکر کنند به راحتی میتوان اولین لباس سینما برای سوپرمن که بر تن کریستوفر ریو  فقید رفت را پس از سالها که از اکران این فیلم گذشته مسخره کرد ولی یک دیزاین فوق العاده همیشه فوق العاده است و مهم نیست چند سال ازش میگذره. این لباس هم به کمیک های سوپرمن وفادار است و هم اینکه کاملا اون لحن خوشبینانه و مثبت فیلم را به تصویر میکشه. و البته نقش آفرینی ریو  هم که هنوز اعجاب انگیز به نظر میاد. وقتی فیلمی بعد از این همه سال جلوی دید تماشاچی قرار میگیره و هیچ کس بهش نمیخنده پس یعنی کارش درسته!

 

1- لباس مرد عنکبوتی در فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز 2"

لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

شاید یکی از معدود نقاط قوت فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز 2 " طراحی لباس و گریم خوب آن باشد که باعث شد لباس اسپایدی نسبت به قسمت اول واقعا پیشرفت کنه . لباس اسپایدی هم در این فیلم همان چیزی بود که باید باشد : تنگ و چسبان ، وفادار به کمیک بوک ها ، دارای وب شوتری زیبا و کارآمد و البته چروک هایی که باعث طبیعی تر شدن ظاهر لباس میشد . تمام این ویژگی ها باعث شد تا لباسی واقعا در حد و اندازه شخصیت اسپایدرمن در فیلم بر تن اندرو گارفیلد باشد. رنگ و لوگوی لباس هم نسبت به قسمت قبلی تغییرات موثری کرده بودن. حقیقتا خیلی حیفه که کاستوم بی نظیری مثل این در چنین اثر ضعیفی ظاهر شد. البته برای هواداران اسپایدرمن چیزی که بیش از هر چیز مهم بود وفاداری به دیزاین معروف لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بود که توسط طراح بزرگ ، تاد مک فارلین، در اواخر دهه 80 میلادی برای اسپایدرمن مُد شد: چشمان خیلی درشت! واقعا نمیشد از این لباس ایرادی گرفت.

  

قربانعلی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

بدترین لباس های شخصیت های کمیک بوکی در سریال های تلویزیونی

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

only marvel and dc
+3 #1 only marvel and dc 1394-01-10 22:57
عالی بود حرف نداشت
نقل قول کردن
mtm
+7 #2 mtm 1394-01-10 23:17
وای من عاشق لباس cap تو فیلم اولش هستم
چه قدر قشنگ و منطقی این لباس رو تن استیو کردن
اون ایده لباس تبلیغاتی که بعد به مرور تبدیل میشه به لباس cap در فیلم، انصافا خلاقانه ترین و بکر ترین ایده ای بود که من تا به حال درباره لباس یک ابرقهرمان تو دنیای سینما دیده بودم
واقعا به عقل کدوم نابغه ای رسیده بود که این لباس رو به عنوان لباس تبلیغاتی کاپیتان امریکا معرفی کنه؟
نقل قول کردن
j.parker
+4 #3 j.parker 1394-01-10 23:20
انصافا حیف ک tasm2شکست خورد :cry: ولی امیدوارم تو فیلم 2017 لباسش ب همین قشنگی باشه
نقل قول کردن
mtm
+5 #4 mtm 1394-01-10 23:21
حسن اقا نمیدونم با من موافقی یا نه ولی انصافا لباس cap تو first avenger معرکه نبود؟
من که قبلش کلی نکران بودم لباس cap رو چطور میخوان توجیه کنن، ولی ایده اون لباس تبلیغاتی که تبدیل به لباس نمادین میشه و در نهایت المان هاش تو لباس نهایی و practical کاپیتان امریکا به کار میره ، اونقدر معرکه بود که نگرانیم برطرف شد
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #5 Bad joke 1394-01-10 23:24
#4
قسمت اولش عالی بود اون در تاکسی که اول گرفت دستش در سطل اشغال اون سپر اولیه کمیک های اطلس کمیکس
رابطش با باکی عوض کردن مدل مردن باکی با کلی الهام از کمیکها من که دوسش دارم
نقل قول کردن
New Goblin
+6 #6 New Goblin 1394-01-10 23:25
به نظرم لباس سرمه ای کاپ تو winter soldier هم خیلی خوب بود!من عاشق اون لباس شدم!
نقل قول کردن
mtm
+9 #7 mtm 1394-01-10 23:27
احتمالا خیلی با من موافق نباشن ولی من همیشه از لباس بتمن تو فیلم batman returns خوشم میومد

به نظرم خیلی شیک و باحال بود
انصافا لباس زن گربه ای هم خیلی جاودان بود!



در کل batman returns رو خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
mehrider2099
+5 #8 mehrider2099 1394-01-10 23:29
دقیقا به نظرم یکی لباس این فیلم ویکی لباس فیلم بتمن علیه سوپرمن جزو لباسای خوب بتمن تو فیلماشه.
نقل قول کردن
mehrider2099
+4 #9 mehrider2099 1394-01-10 23:41
نگاه الان لباس بتمن علیه سوپرمن اصن واقعا عالیه چون بیشتر به کامیک هاش نزدیک شده حتی گوشاشم بهتر درآوردن.
نقل قول کردن
mehrider2099
+4 #10 mehrider2099 1394-01-10 23:44
ولی جالبه بن افلگ هم برا مارول بازی کرده هم برا دی سی میخواد بازی کنه باز تازه جالبیش اینه که دوتا شخصیتی که بازی کرده حالت دارک دارن.
نقل قول کردن
mtm
+4 #11 mtm 1394-01-10 23:51
به نظر منم لباس بتمن تو فیلمای بتمن بد نبود
منتهی من بیشتر با سکانس های زد و خورد بتمن مشکل داشتم
نولان کارگردان خوبیه ولی انصافا و بدون تعصب سکانس های نبردهای تن به تن بتمن تا حدی گیج کننده و عاری از خلاقیت بود
نمونه اش هم مثلا اون جایی بود که بتمن تو فیلم dark knight میره کافه مارونی (اسمش مارونی بود دیگه؟ همونی که نقش اش رو داداش جولیا رابرتز بازی میکرد) اون سکانس زد و خوردش واقعا افتضاح بود

به نظرم یکی از دلایل معمولی جلوه کردن لباس بتمن نولان همین ضعف سکانس های زد و خورد بود
نقل قول کردن
mehrider2099
+4 #12 mehrider2099 1394-01-10 23:55
منم با اقای ترابی موافقم.
من نمیگم بده میگم متوسطه یعنی بهتر از ایناهم میتونست باشه.
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #13 Bad joke 1394-01-10 23:59
اخه مسئله اینه بتمن کلی لباس داره لباس پاورسوت که با اون سوپرمن را به ف.... میده
لباس نایت فال که اونم زره هی کامله لباسی که باهاش مستر فریز را شکست میده زرهی هستش
لباسی که با اون تو دتکتیو کمیکس اون مردداهنی که اسمش یادم نیست را برد یا تو جاستیس لیگ که همش یه لباس روباتی میاره مشکل اینه که بچه ها با دیدن ده کمیک اوسای کمیک میشن بعدش هر کی بتمن طراحی کرده نگفته این زرهی نیست لباس نانو سویت کرایسیس را دیدید که ماشا الله اونم انگار یکی لباس هشت خونه پوشیده ولی زرهی هستش
کلا فیلم متفاوته هر چی عین اون باشه که خوب نیست باید برای پلتفرم جدید تغییر جزئی بدن یادتون میره بتمن 80 سال پیش نوشته شده و حداقل 1500 تا کمیک داره
نقل قول کردن
mtm
+4 #14 mtm 1394-01-11 00:04
ولی حسن اقا حالا که بحث لباس بتمنه به نظرت مارول با سکانس اتی فیلم اونجرز 2 یعنی مبارزه ایرون من (با لباس هالک باستر) و هالک یه جوریایی از وارنر جلو نزد؟
منظورم اینه که این سکانس احتمالی مبارزه بتمن و سوپرمن (در حالیکه بتمن اون لباس معروف میلر رو تو کمیک dark knight returns داره) یه جورایی شبیه به نبرد هالک و ایرون من خواهد شد؟؟؟؟

چون بازم با یه میلیاردر نابغه و خوش گذران مثل تونی استارک سر و کار داریم که یه لباس تقویتی میپوشه تا با نیروی فیر قابل مهار مثل هالک مبارزه کنه

به نظرم مارول اینجا هم زرنگی کرد
نقل قول کردن
Omid.J
+5 #15 Omid.J 1394-01-11 00:32
من لباس ریمی رو هم دوست داشتم، خیلی به کمیکا نزدیک بود، البته TASM 2 بهتر بود (شاید به خاطر هیکل اندرو هم باشه)
لباس Superman returns هم برعکس فیلمش بد نبود ولی جاش تو Top 5 نیست.
کاپیتان آمریکا که ترکونده بود.
راستش من از لباس man of steel خوشم نمیاد!
هم رنگش خیلی تیرس هم کمرش یه جوریه
کلا لباس کلاسیکش رو ترجیح می‌دم.
(Christopher Reeve رو هم از این جدیده (اسمش یادم رفت) بیشتر دوست داشتم)
نقل قول کردن
sobhani
+7 #16 sobhani 1394-01-11 12:17
از بین بهترین ها به نظرم لباس هاکای خوب بود ولی لباس جدیدش در فیلم دوم قشنگ تره و همینطور لباس ثور و مردعنکبوتی شگفت انگیز2 خیلی قشنگ روشون کار شده.
نقل قول کردن
North-wolf
+6 #17 North-wolf 1394-01-11 12:57
لباس سیاه کاپتان تو سرباز زمستان :oops:
نقل قول کردن
Doc Strange
+5 #18 Doc Strange 1394-01-11 13:07
لباس کاپ تو اونجرز 2 هم بهتر و دارای تکنولوژی بهتری شده.کلا تو اونجرز 2 لباس همه خوب هست مخصوصا اسکارلت ویچ و کوییک سیلور.
نقل قول کردن
m.spidey
+6 #19 m.spidey 1394-01-11 13:40
سلام من عضو تازه سایتم .
به نظر من خدایی لباس کاپتان آمریکا یک از تو اونجرز بود بهتر بود چرا عضوش کردن آخه
نقل قول کردن
alireza shahravi
+5 #20 alireza shahravi 1394-01-11 17:03
ولی کاش لباس cap تو قسمت 2 رو هم بود
کلا به نظرم بهترین لباسارو تو قسمت 1و2 cap دیدیم نه؟
بعد به نظرم لباس man of steel هم بد نبود
نقل قول کردن
Goblin.S
+5 #21 Goblin.S 1394-01-11 17:36
نکته مهم در طراحی این لباس ها جذئیات زیاده!!!!
نقل قول کردن
mokhtar
+15 #22 mokhtar 1394-01-11 18:43
یه بحثی رو اقا وحید اویسی درباره اینکه به بعضی از طرفدارای بتمن تو سایت مختلف چی بگیم و چطور جوابشون رو بدیم مطرح کردن که من لازم میدونم به ایشون کمک کنم:

اسپایدرمن و بتمن كاملا با هم فرق دارند و هر كسي براي يك دليل خاصي اونا رو دوست داره
من خودم شخصا اسپايدرمن رو كاراكتر كامل تري ميدونم چون بهتر ميتونم باهاش همذات پنداري كنم و فضاي داستاني اش برام ملموس تره. پيتر پاركر عين خود منه و مشكلاتش رو درك ميكنم . از پس اجاره خونه اش بر نمياد، مدام دنبال كاره، براي بدست آوردن دل دخترا مشكل داره و ... در حاليكه بتمن رو هيج كس به خاطر بروس وين دوست نداره چون آدم جالب و relatable اي نيست . او يك سوپر خر پوله با يه عالمه تجهيزات شيك و غير واقعي! همه وقتي باهاش حال ميكنند كه ماسك و لباس بتمن رو بر تن داره. در ضمن از اينكه هميشه تو فيلم ها ي بتمن كاراكترهاي منفي مثل جوكر تمام داستان رو ميگيرند تو دستشون خيلي بدم مياد. مثلا تو Dark Knight همش ميخواستم جوكر رو ببينم تا بتمن رو! اما لامصب پيتر پاركر اونقدر زندگي شخصي اش جذابه و اونقدر اين كاركترهاي مكمل داستاني اش جالبند كه آدم ازش سير نيمشه و به همين خاطر هميشه ستاره اصلي داستان باقي ميمونه و عرصه رو به شخصيت هاي خبيث نميبازه.
از طرفي اسپايدرمن براي من هميشه اخلاق گرا تر بوده ولي بتمن به خاطر اينكه ميخاد رد گم كنه و خودشو عياش نشون بده خيلي خانم بازي ميكنه! :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+16 #23 mokhtar 1394-01-11 18:43
در كل توجه داشته باشيد كه بتمن و اسپايدرمن را نميتوان جدا از بروس وين و پيتر پاركر دونست چون بتمن به خاطر تراژدي بروس وين به وجود اومد و اسپايدرمن به خاطر اشتباه پيتر پاركر

در ضمن آدم به عنوان يك انسان با كسي همزاد پنداری ميكنه كه خصوصياتي مثل خودش داشته باشه درسته؟
خوب حالا شما با يه ميلياردر عبوس ، خوش تيپ، خوش گذرون، ايده آل و استراتژيست قهاري كه هرگز تو محاسباتش اشتباه نميكنه بيشتر همزاد پنداري ميكني يا با يه جواني كه هم سن و سال خودته، مدام تو زندگيش اشتباه ميكنه، پول كافي نداره، نگران اطرافيانشه، دبيرستان ميره، دانشگاه ميره، قيافه اش معموليه، در برقراري ارتباط با جنس مخالف مشكل داره، عاشق ميشه، ازدواج ميكنه و .....؟
نقل قول کردن
mokhtar
+17 #24 mokhtar 1394-01-11 18:46
يك بحثي هم هست كه من زیاد میبینم طرفدارای بتمن روش مانور میدن (مخصوصا تو ایران) یعنی ميگن چون بتمن نيروي فوق بشري نداره پس واقعي تره! این حرف بسیار احمقانه است و من کاملا بهتون توضیح میدهم که چطور جواب چنین احمق هایی را بدهید!

در واقع این ابلهان نمیدانند که بتمن نیروی فوق بشری داره چون کارهایی انجام میده که بشر از انجامشون عاجزه.

یعنی بتمن و اسپایدرمن هر دو توانایی انجام کارهای فوق بشری دارن. منتهی اسپایدرمن توسط یک عنکبوت رادی اکتیو گزیده شده و این توانایی ها رو پیدا کرده ولی بتمن با تجهیزات ویژه این توانایی ها رو پیدا کرده

یه مثال ساده میزنم:
تاب خوردن با یک طناب در سطح شهر یک عمل مافوق بشری محسوب میشه چون انسان عادی از انجامش عاجزه .اسپایدی با تار زدن میتونه در سطح شهر تاب بخوره. بتمن هم میتونه با استفاده از دستگاه grappling hook تو سطح شهر تاب بخوره



پس هر دو میتونند این عمل فوق بشری رو انجام بدن. پس هر دو نیروی فوق بشری دارن . ولی منبع نیروشون فرق داره


ولی اصلاً چه فرقي ميكنه كه منبع به دست آوردن نيروهاي فوق طبيعي چيه؟ چون همون طور بتمن هم با تجهيزاتش توانايي هاي فوق طبيعي كسب ميكنه! تازه به نظرم اين تجهيزات از نيروهاي اسپايدرمن غير قابل باور تره. :-*

پس شما به این افراد بگید : بتمن هم نیروی فوق بشری داره چون کارهای فوق بشری انجام میده و اگر شما بتمن رو دوست دارید به خاطر نوع به دست آوردن نیروهاشه نه به خاطر این که نیروی فوق بشری نداره!

در ضمن من از تمام دوستاني كه هواداراي دو آتيشه بتمن هستند يه سئوال دارم كه اميدوارم حداقل يكي شون جواب بده:

اصلا بتمن چطور ميتونه يه همچين تشكيلاتي داشته باشه (مثل اون خودرو، تانك، هواپيما، موتور و اون همه تجهيزات مخابراتي) ولي دولت با اين همه تجهيزات ماهواره اي و gps نتونه بفهمه كه از كجا مياد و به كجا ميره و به هويت مخفي اش پي ببره؟! آيا به نظر شما دولت آمريكا اجازه حضور همچين فردي رو در جامعه ميده؟ آيا اين "غير واقعي" نيست؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+12 #25 Samwel Tarly 1394-01-11 19:20
اقا مختارسلام.من بتمن و اسپایدرمن بیشتر از همه دوست دارم اما با اسپایدرمن بهتر میشه ارتباط برقرار کرد.یک سوال داشتم.به نظر شما جوکر خبیث تره یا گرین گابلین؟به نظر من این دو شخصیت خیلی شبیه هم هستند و هردو در بالا ترین سطح جنون هستند.
نقل قول کردن
Imperial King
+12 #26 Imperial King 1394-01-11 19:23
ترکوندی مختار جان از نظر من مهم اینه که چی از قهرمانمون درس بگیریم و توی این مورد شک نکنید اسپایدی معلم بهتریه
"قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همراه دارد"
نقل قول کردن
Imperial King
+11 #27 Imperial King 1394-01-11 19:42
راستش آرزوم اینه که جزو مردان عنکبوتی این سایت بشم و امیدوارم که یک روزی به آرزوم دست پیدا کنم
درضمن اگه این کمیک ها طول میکشه به خاطر کمک به داداشم هست من تایپیستش هستم دیگه بیشتر توضیح نمیدم همین
همینجوری آرزومو گفتم
نقل قول کردن
yasin
+11 #28 yasin 1394-01-11 19:55
تو یه سایت گفته بود« بتمن مثل peter parker نیست که توسط یک عنکبوت قهرمان بشه اون خودش خواست که قهرمان بشه. » :o
اول بفهم اسپایدی کیه بعد اینجوری حرف بزن
نقل قول کردن
mokhtar
+12 #29 mokhtar 1394-01-11 20:00
به نقل از yasin:
تو یه سایت گفته بود« بتمن مثل peter parker نیست که توسط یک عنکبوت قهرمان بشه اون خودش خواست که قهرمان بشه. » :o
اولبفهم اسپایدی کیه بعد اینجوری حرف بزن


اینا اصلا چیزی حالیشون نیست
اگه نیروهای فوق بشری یا مثلا نیش زدن عنکبوت از ادم قهرمان میساخت پس مثلا چرا اتو اکتاویس قهرمان نشد؟ مگه اونم تو یه حادثه نیروهای فوق بشری پیدا نکرد؟

بله دوستان ... اینا هیچی از ابرقهرمانان نمیدانند . اینا نمیدونند که چیزی که باعث قهرمان شدن یا نشدن فردی میشه تو قلب و ذهن و اراده و نوع تربیت طرفه ، نه توی قدرت بازوهاش!
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #30 mokhtar 1394-01-11 20:05
به نقل از agh:
یک سوال داشتم.به نظر شما جوکر خبیث تره یا گرین گابلین؟به نظر من این دو شخصیت خیلی شبیه هم هستند و هردو در بالا ترین سطح جنون هستند.


من درباره گرین گابلین و جوکر اینجا مبسوط توضیح دادم:

bit.ly/2tizoPV
نقل قول کردن
New Goblin
+9 #31 New Goblin 1394-01-11 20:17
آقا مختار دمت گرم!خیلی ممنون!یه درصد هم فکر نمیکردم بخواین اینطور مبسوط برام توضیح بدین!واقعا مچکرم!
نقل قول کردن
Ali Khodabandeh
+9 #32 Ali Khodabandeh 1394-01-11 20:30
قشنگ طرف خیلی شانس اورده آقای مختار نزدیکش نیست وگرنه کارش با کرامل کاتبین می شد :lol: :D
آقای خوشم میاد پایبند عقایدت هستی
زیاد جوش نخور ارزش نداره عصبانی شی شما همین تو قلب ما جا داری بسه بقیه رو بیخیال :lol: :lol:
نقل قول کردن
m.spidey
+7 #33 m.spidey 1394-01-11 22:21
به نقل از mokhtar:
در ضمن من از تمام دوستاني كه هواداراي دو آتيشه بتمن هستند يه سئوال دارم كه اميدوارم حداقل يكي شون جواب بده:

اصلا بتمن چطور ميتونه يه همچين تشكيلاتي داشته باشه (مثل اون خودرو، تانك، هواپيما، موتور و اون همه تجهيزات مخابراتي) ولي دولت با اين همه تجهيزات ماهواره اي و gps نتونه بفهمه كه از كجا مياد و به كجا ميره و به هويت مخفي اش پي ببره؟! آيا به نظر شما دولت آمريكا اجازه حضور همچين فردي رو در جامعه ميده؟ آيا اين "غير واقعي" نيست؟

من طرفدار دو آتیشه بتمن نیستم ولی این بحث منو وادار کرد یچی بگم . در رابطه با اجازه دادن و یا ندادن دولت نمیدونم ولی به نظر من که همچین چیزی حتما غیر واقعیه. به نظر من امکانم نداره که همچین اجازه ای بهش بدن
نقل قول کردن
ELEGANT
+9 #34 ELEGANT 1394-01-12 00:20
آقا مختار شرمنده من این متنو مینویسم , علاقه خاصی به سایت اسپایدی دارم و همیشه از مطالب خوبتون استفاده میکنم ولی به نظرم احمق خوندن طرفدارای بت من کار درستی نیست !! من خودم تقریبا با اکثر شخصیت های کمیک بوکی ارتباط خوبی برقرار میکنم و اولین فیلم ابرقهرمانی که دیدم مرد عنکبوتی بود , ولی به فیلم های بت من نولان هم علاقه دارم و کلا شخصیت بت من رو میپسندم
اینکه عده ای اسپایدرمن رو با بت من مقایسه میکنن کار کاملا عبس و بیهوده ایه ! مثل مقایسه بی ام و و بنز میمونه ! جفتش خوبه و هرکدوم به نحوی خاص ...
اینکه همزادپنداری با شخصیت بت من راحت تره یا اسپایدرمن رو نمیشه درست توضیح داد ! حرف شما درباره اینکه اسپایدرمن یه فرد معمولی تر و دارای مشکلات شخصی بیشتره , رو قبول دارم ولی خیلی از جوون های کم سن و سال دنبال یه شخصیت تو سری خور و تنها و پر از مشکلات شخصی نمیگردن ! دنبال یه نماد قدرت و زرق و برق میگردن
ادم معروف ها , منظورم سلبریتی هاست , اونا چرا معروف و محبوبن ؟ چون پول و عیاشی و کاراشون تو چشمه
درست مثه بت من . شخصیت بت من به نظرم از خیلی زوایا واقعا زیباست .. اینکه صبح ها یه ادم عیاش باشی و شب ها یه قهرمان . و در واقع صبح ها نقاب بزنی نه شب ها !!!
در ضمن , بت من یا بروس وین یه فرد بالغه . ولی اسپایدی یه تین ایجره ! نمیشه از اسپایدی توقع داشت که خانوم بازی کنه یا عیاشی ...
بت من دنیای فوق العاده دارک و تیره ای داره و گاتهام مظهر جرم و جنایت و بدیه ! درحالی که اسپایدی دنیای فان تری داره و در بدترین و دارک ترین شرایطش هم داستانش حالت امید دارن !
بت من میتونه یه ضد قهرمان باشه , میتونه توسط پلیس تحت تعقیب باشه و از این جریان ناراضی هم نباشه ! ولی اسپایدی همیشه از اینکه مردم ازش خوششون نمیومد ناراحت بود و میخواست خودشو ثابت کنه
راستشو بخوایین , اگه بخوام به عنوان یه هوادار بت من نظر بدم , میگم که اسپایدی یه شخصیت متزلزل داره که در اکثر مواقع سعی میکنه خودشو به یه نفر دیگه ثابت کنه ! به مردم , به اونجرز , به ام جی , و حتی گاهی به خودش !! و از ترس همینه که سعی میکنه نبازه !
ولی بت من حتی اگه کاری که انجام میده به ضرر ابرو و حیثیتش باشه , بازم انجامش میده چون درسته و از بد نام شدنش نمیترسه !
این چند خط بالا , البته کاملا تعصبیه ! ولی باید قبول کرد همیشه میشه واسه حمایت از یه نفر حرفای خوب زد
و خب مختار جان , کوبیدن یه شخصیت بزرگ مثه بت من توسط شما که خودت بزرگ مایی , کار درستی نیست !
اگر تو سایت های دیگه عده ای بچه سال کم فهم , اسپایدی رو میکوبن شما با کوبیدن بت من هیزم تو اتیش جهل اونا نریز . من در حدی نیستم بخوام نصیحت کنم , شما حداقل چند سال ازم بزرگتری ولی جای عیب گذاشتن رو قهرمان شماره 1 دی سی , از خوبی هاش بگو ! مقاله های این سایت تو نت تکه !! کاشکی که مقاله ها و نوشته ها همه تخصصی باشه
درباره قدرت فوق بشری بت من باید بگم که در این صورت ایرون من هم قدرت فوق بشری داره ! که این درست نیست
بهتره بگیم بت من تجهیزات فوق بشری داره, چیزهایی که خودش ساخته و میتونه ازشون استفاده کنه که البته همه شون هم تخیلی و عجیب نیستن !! واقعا یه مرد با شنل و ماشین جنگی از یه مرد با لباس چسبون که تار عنکبوت پرتاب میکنه عجیب تره ؟ :lol:
ایشالله از ما به دل نگیری گابلین بزرگ ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+12 #35 mokhtar 1394-01-12 00:59
اولا من نگفتم طرفدارای بتمن احمقن. اشاره من به قشر خاصی بود که حرف گنده تر از دهن خودشون میزنن

دوما و با کمال احترام شما درک درستی از مرد عنکبوتی نداری. مرد عنکبوتی درسته که اولش دچار تردید بود و به قول شما تو سری خور ولی به مرور شخصیت اش دچار تکامل شد و حتی از حالت geek و nerd خارج شد. البته مارول بعد از one more day یه جورایی شخصیت پیتر رو reset کرد و ما انگار شاهد پسرفت بلوغ شخصیتی پیتر بودیم ولی این یک مسئله و تصمیم سازمانی از سوی ماروله و ربطی به بحث ما نداره. به علاوه این متزلزل بودن پیتر همیشه در سطح باقی میمونه و در نهایت او با تصمیم درست قهرمان بودن خودش رو ثابت میکنه ولی این تزلزل و تردید و مسیری که طی میشه تا به تصمیم درست برسه خودش عامل جذابیته و بر پیچیدگی های شخصیت اضافه میکنه.

اینی که شما میگی اسپایدرمن دنبال اثبات کردن خودش بود درسته . ولی هر قهرمانی دنبال اثبات کردن خودش به دیگرانه. حتی بتمن هم اینجوری بوده (مخصوصا به میراث پدرش و مخصوصا به شهرش گاتام) ضمن اینکه پیتر از یه مقطعی به یک آرامش و اطمینان خاطر شخصیتی رسید که دیگه لازم نبود به کسی چیزی رو ثابت کنه

سوما شما میگی چون پیتر نوجوانه پس نمیتونه عیاشی کنه. اینجا دو مسئله مطرحه: 1- سن عیاشی تو جوامع بشری پایین اومده (!) 2- مگه پیتر همیشه نوجوان ماند؟ نه! دوران دانشگاه و بعد از اون رو مگه یادتون رفته؟

چهرما، با این قسمت حرفت که bold کردم کاملا مخالفم:
نقل قول:
راستشو بخوایین , اگه بخوام به عنوان یه هوادار بت من نظر بدم , میگم که اسپایدی یه شخصیت متزلزل داره که در اکثر مواقع سعی میکنه خودشو به یه نفر دیگه ثابت کنه ! به مردم , به اونجرز , به ام جی , و حتی گاهی به خودش !! و از ترس همینه که سعی میکنه نبازه !
ولی بت من حتی اگه کاری که انجام میده به ضرر ابرو و حیثیتش باشه , بازم انجامش میده چون درسته و از بد نام شدنش نمیترسه !
به نظرم اصلا جای تردید نیست که اسپایدرمن رو درست نمیشناسی چون پیتر هرگز از بد نام شدنش نمیترسه و همیشه کار درست رو انجام میده حتی به قیمت از دست رفتن عزیزانش

پنجما، من اصلا هدفم کوبیدن بتمن نیست! من فقط و فقط دارم به هوادارای اسپایدرمن تو ایران یاد میدم در جواب هواداران متعصب بتمن که به اسپایدرمن توهین میکنند چی بگن . همین و بس. شما که خودت استادی ... میدونی که بعد از فیلمای نولان و بازی های آرخام بعضی از هواداران بتمن چه توهین هایی میکنن. به هوادارای مرد عنکبوتی میگن بچه! فکر میکنن بتمن بی عیب و نقصه در حالیکه هیچی از بتمن حالیشون نیست. بتمن هم یه شخصیته با عیب های خاص خودش.

ششما، درباره این جمله ات: نقل قول:
واقعا یه مرد با شنل و ماشین جنگی از یه مرد با لباس چسبون که تار عنکبوت پرتاب میکنه عجیب تره ؟
باید بگم اره عجیب تره. من حتی تصورش رو هم نمیتونم بکنم یه نفر با یه شنل بلند بتونه درست تو خیابون راه بره، چه برسه بتونه با دشمناش بجنگه! بعدشم، اگه تجهیزات بتمن واقعیه و عجیب و غریب نیست پس چرا تا به حال نمونه های مشابه اش ساخته نشده؟ چرا تا به حال کسی تو عالم واقعیت نتونسته کارهای بتمن رو انجام بده؟ من تکلیفم با اسپایدی روشنه، یک اتفاق براش افتاده و اینجوری شده . شاید این اتفاق هیچ وقت برای کسی نیافته ولی من باهاش مشکلی ندارم چون تو ذهن خودم میگم این اتفاق غیر واقعیه و تخیلی و ازش میگذرم (هر چند با این پیشرفت هایی که هر روز تو علم ژنتیک میشه دستیابی به مرد عنکبوتی واقعی هم دور از ذهن نیست) ولی در عوض دنیای پیرامون اسپایدرمن و از اون مهم تر شخصیت پیتر پارکر برام واقعی تره

ولی جناب ELEGENT شما که همیشه مطالب و کامنت های خوب میزاری و بنده هم برات احترام قائلم لطف کن و جواب این سئوال رو بده چون تا به حال هیچ کدوم از هواداران بتمن نتونستند جواب بدن. ولی شاید شما تونستی:

اصلا بتمن چطور ميتونه يه همچين تشكيلاتي داشته باشه (مثل اون خودرو، تانك، هواپيما، موتور و اون همه تجهيزات مخابراتي) ولي دولت با اين همه تجهيزات ماهواره اي و gps نتونه بفهمه كه از كجا مياد و به كجا ميره و به هويت مخفي اش پي ببره؟! آيا به نظر شما دولت آمريكا اجازه حضور همچين فردي رو در جامعه ميده؟ آيا اين "غير واقعي" نيست؟
نقل قول کردن
mtm
+11 #36 mtm 1394-01-12 01:19
مختار به نظر خودت یه کم تند نرفتی؟
من با اجازت تا جنجال نشده اون بخشی که مربوط به اون فرد خاص میشه رو حذف کردم. ممکنه اونا به ما توهین کنن ولی من اجازه نمیدم از این سایت به کسی توهین بشه حتی اگه به ما توهین کرده باشه . امیدوارم درک کنی

just be calm
take a deep breath and remind yourself that no matter what they say or might say in the future we will never be reduced to their level
ok buddy
?
;-)
نقل قول کردن
ELEGANT
+5 #37 ELEGANT 1394-01-12 02:47
ممنون مختارجان بابت جواب هات
من حرفاتو قبول دارم ولی حس میکنم جواب بدم بحث جالبی پیش میاد که واسه هوادارای دو طرف مفیده
شما از جانب یه اسپایدی و من یه بت منی
خب اول ترجیح میدم سوال اخری رو جواب بدم : ذات کمیک بوک بر پایه تخیل بنا شده و از نظر تخیلی بخواییم در نظر بگیریم که این موضوع کاملا شدنیه ! ولی اگه بخوایم یکم رئال به قضیه نگاه کنیم میشه همچی دلایلی اورد : بروس وین خودش یکی از تامین کننده های اسلحه دولته , کلی پروژه نظامی مخفی داره که با همکاری دولت داره انجامشون میده و از همه مردم مخفی میکنه . اگه میتونه همچی طرح هایی رو از همه مردم مخفی کنه , ایا نمیتونه از خود دولت هم مخفیش کنه ؟ در ضمن ما همیشه تو کمیک ها دیدیم که گاتهام شهر تاریکیه . جرم و جنایت توش بیداد میکنه و به جز بت من بعضی دیگه از خلافکارها هم تشکیلات عجیب و بزرگی دارن و خب پلیس و مامورای دولتی هم تحت پیمان خلافکارا هستن . پس کلا فاسدن ! و خب معمولا هم یه مشت بی عقلن !! بت من هم که خدای تکنولوژی . با چند تا سیستم ضد ماهواره میتونه خودشو مخفی کنه . و بت من همیشه طوری بوده که در نهایت دولت هم فهمیده که به کمکش نیاز داره
پس شاید گاهی اوقات نمیخواد که پیداش کنه !

درباره حرفای دیگه تون :
مورد اول رو بهتون حق میدم , بعضی از طرفدارای بت من ابروی بقیه رو میبرن واقعا ! لازم نیست واسه بزرگ کردن یه شخصیت , یکی دیگه رو کوبید !!
مورد دوم : اینکه شخصیت پیتر با رشد سنش تغییر میکنه و از حالت nerd بودن خارج میشه رو واقعا نمیتونم قبول کنم! پیتر عملا دوست صمیمی نداره به جز اعضای خانواده اش . شاید در دوره ای با افراد مختلفی دوست شده باشه ولی تعداد دوست های پیتر انگشت شمارن . در حالی که اسپایدرمن دوست زیاد داره و اون حالت nerd بودن رو دیگه نداره . در واقع پیتر وقتی میره زیر ماسک اعتماد به نفس میگیره . اینو که دارم قبول دارین ؟
و خب اگه تصمیمات پیتر شخصیت اونو میسازه , پس چرا تصمیمات بت من باعث تخریب شصیتش میشه ؟ تو یکی از پست هاتون گفتین قدرت ذهنه که قهرمان رو میسازه نه زور بازو . ولی مگه از کمیک بوک ابرقهرمانی جز زور بازو و اکشن انتظار دیگه ای میره ؟ با این حال حرفتون تا حد زیادی واسه من قابل درکه . پیتر همیشه از قدرت بازوش درکنار مغزش استفاده میکنه مثه نبردش با جاگرنات که انگیزه پیتر رو نشون میده . ما بت من رو هم همیشه با تصمیماتش میبینیم , مثه نکشتن جوکر تو سری " هاش " بعد اینکه اونو بالا سر جنازه دوستش دید
مورد سه : حرفتون متین , اما پیتر که عموما عشق و علاقه اش به مری جین و گوئن زبان زده , میتونه عیاشی کنه ؟ عیاشی کردن و به قولی " بد " شدن پیتر رو وقتی دیدیم که سیمبیوت فضایی بهش وصل شد . پس این شخصت پیتره که اینطوری باشه و بروس وین یه عیاش
در ضمن باید بگم که پیتر با وضع مالی ای که داره نمیتونه تو چشم بیاد , مگر وقتی که تو لباس اسپایدرمن باشه
مورد چهار : این مورد حق رو به شما میدم , مسلما اطلاعاتم درباره اسپایدرمن خیلی محدود تر از شماست
مورد پنج : متاسفانه یکی از دلایلی که بت من شخصیتش داره خراب میشه همین هوادارای الکی ان ! من خودم طرفدار سفت و سخت سه گانه نولانم ولی عموما نقد هایی که به فیلم میشه رو سعی میکنم قبول کنم چون دیدگاه هر کس متفاوت و خاص خود اون فرده , و با یه فیلم اقتباسی هم نمیشه یه شخصیت رو کامل شناخت . میشه شناختی که ازش داشت رو تکمیل کرد . و خب منم اصلا دوست ندارم که کسی واسه دفاع از بت من به اسپایدی توهین کنه . کار مسلما اشتباهیه . و خب مختار جان , بنده هر چقدرم اطلاعات داشته باشم بازم شاگرد شمام . شکسته نفسی میکنید
مورد شش : خب این جریان واقعی بودن یا نبودن بت من رو یه بار حدودی گفتم ولی درباره اینکه چرا تجهیزات بت من استفاده نمیشه : ماشینش رو که تو فیلم نولان ساختن :lol: ماشینه کامپیوتری که نبود , واقعی بود
شنلش مثه گلایدر میمونه و جدیدا چترباز های ارتش امریکا یه فرم شنل مشابهی تقریبا ساختن که البته بیشتر از سنجاب پرنده الگو گرفتن ولی ازش برای سر خوردن و در واقع پرواز های مسافت کوتاه استفاده میکنن . بت رنگ هم که عملا مثه تیغه های سامورایی هاست ! grappling gun هم که الان چندین ساله تو نیروی ویژه ایالات متحده استفاده میشه . و خیلی ابزار های دیگه اش . اکثرا ایده گرفته شده از یه وسیله اس که تو عصر ما استفاده میشه . من واقعا وقتی بت من میخونم به جز بعضی از وسایلش , بقیه اش واسم گیج کننده یا شوکه کننده نیست
نظر شما درباره اسپایدرمن هم کاملا محترم , بالاخره شما از فن های قدیمی اسپایدی هستین و مسلما همذات پنداری شما با شخصیت و اوریجین اسپایدی باعث شده که بهش علاقه مند بشین .
در اخرم تشکر میکنم از شما جناب مختار عزیز , تو متنتون چندین بار بنده رو شرمنده کردید . من سعی کردم همیشه تو این سایت نظرات خوب و ترجیحا مفیدی بدم که اگر چهار نفر هم نظر بنده رو خوندن تو دلشون فحشم ندن . از شما هم ممنونم که پاسخ دادین . اطلاعات خوبی بهم از شخصیت اسپایدرمن داده شده توسط شما
ولی باز هم میگم , مقایسه بت من و اسپایدرمن خیلی درست نیست شاید بهتر باشه بت من با ایرون من مقایسه بشه .
شب خوش
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #38 mokhtar 1394-01-12 10:15
مرسی بابت نظراتت ..

اینی که میگی کمیک بوک بر پایه تخیل بنا شده رو کاملا قبول دارم و میپذیرم. این نکته کاملا حرف منو تایید میکنه که بتمن هم میتونه تخیلی و فانتزی باشه!(کاش بقیه طرفداران بتمن هم مثل شما اینقدر فهمیده بودن!) اا اینکه میگی دولت شاید از عملیات های بتمن و تشکیلاتش باخبر باشه و عمدا جلوش رو نمیگیره نمیتونه صحت داشته باشه. چون اولا دهه ها داستان و درام پردازی و هویت مخفی بتمن رو زیر سئوال میبره و ثانیا اینکه با عقل جور درنمیاد. چون اگه اینطور بود قطعا دولت آمریکا هیچ وقت بتمن رو در شرایط سخت تنها نمیزاشت و مطمئنا در هزاران باری که او در مخصمصه قرار گرفته حداقل یک بار به کمکش می آمد و به قول خودت که دفعه پیش گفتی دیگه لازم نبود بتمن از دست پلیس فرار کنه

درباره نکته دومی که شما عرض کردی من چیز خاصی نمیبینم که بخوام بهش جواب بدم. شما به نوعی داری شخصیت های متضاد بتمن و اسپایدرمن رو شرح میدی و واقعا چیز متناقضی که طبق اون حرفای من زیر سئوال بره توش نمیبینم. ولی فقط یه نکته رو بگم و اونم اینه که درسته که پیتر شاید تعداد دوستان صمیمی اش محدود باشه ولی همینم از خیلی ها بیشتره و به قول همه کارشناسان supporting cast کمیک های اسپایدرمن از همه تو عالم کمیک بهتر و گسترده تره (از دوستان قدیم اش تو دبیرستان مثل لیز الن، فلش تاپمسون و ... گرفته تا دوستانش تو دیلی بیوگل مثل بتی برنت و ند لیدز و ... یا دوستانش تو محل کارش یا گروه های ابرقهرمانی مثل چهار شگفت انگیز و برخی از اعضای مردان ایکس و البته اعضای خانواده اش ) ولی قطعا بتمن خیلی خیلی کمتر دوست داره! شخصیت aloof و منزوی بتمن باعث میشه که او از اسپایدرمن خیلی تنها تر باشه و یادمون نره که بتمن یا بروس وین همین خانواده ای که اسپایدرمن داره رو هم نداره. ضمن اینکه بتمن حتی در جامعه ابرقهرمانان هم منزوی هستش و گاهی میبینیم که ابرقهرمانان دیگه هم بهش اعتماد ندارن در حالیکه اسپایدرمن در میان سوپرهیروهای مارول نامی شناخته شده و قابل اعتماده

و اما نکته سوم. شما به درستی به وجود دو شخصیت زن فوق العاده مثل گوئن و ام جی تو زندگی پیتر اشاره کردی و اینکه با وجود اونا پیتر نمیتونه عیاشی کنه. ولی اینم نوعی انحراف از بحثه! ببینید دوست عزیز، اگر پیتر عاشق مری جین یا گوئن بوده به خاطر این بوده که خودش خواسته اینطور باشه . یعنی اون تیپ شخصیتی اش پایبند بودنه و الا حتی در حضور اونا هم عیاشی میکرد.

مسئله دیگه اینه که شما داری به نوعی به ضعف داستان های بتمن اشاره میکنی و میگی تا به حال شخصیت زن مکمل یا love interest قوی نداشته که بخواد عاشقش بشه و دست از عیاشی برداره . ضمن اینکه قطعا در این 70 سال گذشته قطعا دختران و case های مشابه تو زندگی بتمن حضور داشتند ولی او خودش نخواسته (یا نوع شخصیت پردازیش اجازه نداده) که به قول معروف بخواد get serious with them

البته شما هم ممکنه بگی بتمن زندگیش جوریه که نمیتونه و نباید عاشق بشه و به یه زن اعتماد کنه یا جون اونو به خطر بندازه ولی اینم حرف درستی نیست چون بتمن نشون داده حاضره به نوجوانی کم سن و سال مثل رابین اعتماد کنه و با تبدیل او به دستیار خودش جون یه طفل معصوم رو به خطر بندازه ! (واقعا قضیه حضور رابین کنار بتمن از اون نکات عجیب و به نوعی احمقانه در داستان های بتمنه)

مورد ششم: این مواردی که آوردی کاملا درست هستن (البته اینایی که گفتی هنوز هیچ کدوم به تولید انبوه نرسیده!) و من در جواب میخوام نظرت رو به این مقاله جلب کنم که در اون نمونه هایی از ساخت مرد عنکبوتی واقعی ذکر شدن:

bit.ly/2SLEQsX

منم از شما تشکر میکنم بابت این بحث خوب و مفید
به نظر منم برای بزرگ کردن یه شخصیت نباید شخصیت دیگر را کوبید . نکاتی هم که من عرض میکنم صرفا نوعی دفاع در برابر هتاکی های برخی هواداران بتمنه. و الا هم بتمن و هم اسپایدرمن اونقدر بزرگ هستند که با این حرفها شخصیتشون تخریب نشه.
نقل قول کردن
Omid.J
+8 #39 Omid.J 1394-01-12 10:58
یه فرق اساسی بین بتمن و اسپایدرمن اینه:
قهرمان‌هایی مثل بتمن، کاپیتان آمریکا و ... زندگی اصلیشون به عنوان ابرقهرمانه و زندگی شخصی اولویت دومشونه.
درواقع بتمن زندگیشو وقف کرده و به زندگی اصلیش اهمیت چندانی نمی‌ده.
ولی قهرمان‌های مثل اسپایدرمن، فلش، آیرن من و ... زندگی شخصی خودشون رو هم دارن.
پیتر پارکر یه جوونه مثل همه جوونای دیگه با هزار امید و آرزو و همیشه برای پیشرفت زندگی خودش تلاش می‌کنه.
البته انتخاب بتمن خیلی قابل احترامه و قطعا تاثیر تراژدی بزرگ زندگیش بوده.
ولی اکثر آدم‌ها مثل پیتر پارکرن! یعنی با اون راحت تر همزات پنداری می‌شه، اخه چند نفر تو دنیا زندگیشونو وقف مبارزه با جنایت می‌کنن؟ اصلا اگه همچین آدمی باشه احتمالا کمیک نمی‌خونه!
#94
رابین همیشه برای من هم جای تعجب بوده، آخه چطور ممکنه یه قهرمان بزرگ مثل بتمن یه بچه رو با خودش ببره و این قدر اونو تو خطر قرار بده؟
اصلا دیک گریسون وقتی رابین شد چند سالش بود؟
شاید برای همین رابین تو فیلمای نولان نبود.
(البته هر چقدر هم این مسئله عجیب باشه، نایتوینگ (دیک گریسون) شخصیت مورد علاقه من تو دنیای بتمنه!)
عمو به نظر من بیشتر از این که بتمن به این که زنشو به خطر میندازه فکر کنه، به این فکر می‌کنه که نمی‌تونه همسر خوبی هم باشه! آخه زندگیشو وقف گاتهام کرده.
نقل قول کردن
m.spidey
+7 #40 m.spidey 1394-01-12 12:17
به نقل از mokhtar:
به نقل از yasin:
تو یه سایت گفته بود« بتمن مثل peter parker نیست که توسط یک عنکبوت قهرمان بشه اون خودش خواست که قهرمان بشه. » :o
اولبفهم اسپایدی کیه بعد اینجوری حرف بزن


اینا اصلا چیزی حالیشون نیست
اگه نیروهای فوق بشری یا مثلا نیش زدن عنکبوت از ادم قهرمان میساخت پس مثلا چرا اتو اکتاویس قهرمان نشد؟ مگه اونم تو یه حادثه نیروهای فوق بشری پیدا نکرد؟

بله دوستان ... اینا هیچی از ابرقهرمانان نمیدانند . اینا نمیدونند که چیزی که باعث قهرمان شدن یا نشدن فردی میشه تو قلب و ذهن و اراده و نوع تربیت طرفه ، نه توی قدرت بازوهاش!

اشکال نداره الکه سر اینا بحث نکنین بعضیا نمی دونن اسپایدی کی هست و انگاری کاملا نمیشناسنشooo
نقل قول کردن
spidey 4ever
+7 #41 spidey 4ever 1394-01-12 15:45
عمو مختار دمت گرم
با این نظراتت کلی ایده بهم دادی برای بستن دهن گشاد طرفدارای بتمن
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #42 blackspidey 1394-01-15 01:03
عمو مختار من عاشقتم :cry:
ینی با حرفات فردا مشت محکمی بر دهان دوستانم خواهم زد :cry:
نقل قول کردن
hawkeye1414
#43 hawkeye1414 1397-12-22 14:32
آقا دستتون درد نکنه خیلی مقاله خوبی بود.
اما اونقدر شاهکار لباس داشتیم تو این دو دهه اخیر مارول (البته بیشتر لباسا)که حرفی ندارم برای گفتن.
از لباس اسکارلت ویچ و ویژن گرفته تا لباس های امثال والکیری و اودین و ...
ممنون.
نقل قول کردن
hawkeye1414
#44 hawkeye1414 1397-12-22 14:36
به نقل از hawkeye1414:
آقا دستتون درد نکنه خیلی مقاله خوبی بود.
اما اونقدر شاهکار لباس داشتیم تو این دو دهه اخیر مارول (البته بیشتر لباسا)که حرفی ندارم برای گفتن.
از لباس اسکارلت ویچ و ویژن گرفته تا لباس های امثال والکیری و اودین و ...
ممنون.

راستی یک لباسیو که خیلی جاشو خالی میدادم لباس دکتر استرنج دوست داشتنی عالم کمیک و سینمای مارول بود.ممنون
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#45 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 04:29
لباس هل بوی و سوپرمن فوق العاده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید