این 5 قهرمان معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

در ادامه مقالات خودم درباره منابع الهام بخش برای شخصیت های دنیای کمیک، این تاپ فایو رو تقدیم شما میکنم.

 

- هاک من (Hawkman)

هاکمن دی سی

«هاک من» از شخصیت های معروف دی سیه که سال 1940 توسط «شلدون مولدوف» و در کمیک شماره 1 Flash Comics خلق شد . گفته میشه خالقش این شخصیت و ظاهرش رو از روی کمیک استریپ های روزنامه ای «فلش گوردون» تقلید کرده چون در اون کمیک استریپ ها شخصیت هایی به نام "مردان شاهینی" (Hawk Men) بودند.

مردان شاهینی

مردان شاهینی در دومین داستان فلش گوردون یعنی در روز 8 جولای سال 1934 خلق شدند. آنها در شهری معلق در هوا به نام Mongo ساکن بودند و رئیسشون هم King Vultan بود.

مطالب مرتبط:

معرفی فلش گوردون

 

5- سایکلاپس (Cyclops)

سایکلاپس (Cyclops)

همه میدونیم که «سایکلاپس» میوتانت معروف عضو گروه ایکس من هستش که از چشمانش اشعه مرگبار خارج میشه (اینجا میتونید بیشتر درباره او اطلاعات کسب کنید)  اما سالها قبل از هم شخصیتی وجود داشته به نام Comet (ستاره دنباله دار) که او هم چنین قدرتی داشته.

کامت

او سال 1941 و در شماره 1 از کمیک Pep Comics به دست «جک کول» خلق شد (کول کسی هستش که شخصیت معروفی به نام Plastic Man را هم خلق کرده) . نام واقعی او «جان دیکرینگ» (John Dickering) بود. این دانشمند جوان گازی را کشف کرد که 50 برابر از هیدروژن سبک تر بود . او این گاز را به خودش تزریق کرد . اولش تونست جهش های بلندی بکنه، بعدش پرواز کرد و در نهایت از چشمانش اشعه تجزیه کننده خارج شد. خوشبختانه تونست با استفاده از شیشه برای خودش عینکی درست کنه که جلوی این اشعه ها رو بگیره . بنابراین برای خودش لباسی درست کرد که این عینک ها را روی ماسکش داشت:

 

 

 

4- «نیمور» و «آکوامن» (Namor and Aquaman)

 «نیمور» و «آکوامن» (Namor and Aquaman)

«نیمور» مارول و «آکوامن» دی سی هر دو قهرمانان زیر آب رو (!) دنیای کمیک هستند که پادشاه آتلانتیس هم محسوب میشوند. در سایت های مختلف و خیلی از مقالات گفته میشه که آکوامن دی سی از روی نیمور مارول تقلید کرده. درست هم هست . چون نیمور در آن زمان  محبوب ترین شخصیت مارول (که اون موقع اسمش "تایملی" بود)   به شمار می آمد و قبل از آکوامن خلق شد (نیمور 1939 خلق شد و آکوامن در سال 1941) . اما چیزی که تقریبا مطمئنم  هیچ کس در ایران نمیدونه (و شاید عده ای خیلی کمی هستند که در دنیا میدونند) اینه که قبل از نیمور هم شخصیت مشابه ای بوده به نام The Merman که دسامبر سال 1938 و در یکی از شماره های مجله علی تخیلی  Astounding Science-Fiction! خلق شد 

شخصیت مرمن

در این داستان شخصی به نام «ورنان براک» (Vernon Brock) که دستیار  یک  aquarist   بود (aquarist به کسی که برای سرگرمی، ماهی های رنگین در تانک شیشه ای نگه می دارد، گفته میشود) ، یک گاز شیمیایی درست میکند که باعث میشه ریه هاش مثل آبشش ماهی ها عمل کنند و از آب اکسیژن بگیرند. براک میخواد که اون گاز رو روی یک تمساح آزمایش کنه اما به طور تصادفی گاز رو استنشاق میکنه و در نتیجه میتونه زیر آب زندگی کنه  . البته باید اعتراف کرد که Merman شباهت خاص دیگه ای به نیمور یا آکوامن نداره و یه جور تم کمدی داشت و بیشتر روی مشکلات ورنان براک در نفس کشیدن زیر آب تمرکز میکرد ولی برای اولین بار ایده یک انسان زیر آب را مطرح کرد. 

همچنین یک شخصیت دیگر هم بوده به نام «کوسه» (The Shark) که میگن فقط چند روز قبل از نیمور به دست  Lew Glanzman در شماره 6 از کمیک Amazing Man Comics خلق شد و بنابراین بعیده خالقین نیمور اصلا اون رو دیده باشن ولی ظاهر و به خصوص رنگ  موهاش تا حدی به آکوامن شبیه:

کوسه کمیک

او پسر «نپتون» (خدای زیر دریا) بود و دوست داشت با کوسه ها بازی کنه! بعدش هم از زادگاه خودش اومد بیرون تا با جرم و جنایت مبارزه کنه.

کمیک shark

یک چاقوی جادویی هم پدرش بهش داده بود که میتونست باهاش به آب دستور بده و تله پورت هم بکنه.

 

3- پانیشر (The Punisher)

پانیشر (The Punisher)

«پانیشر» از اون شخصیت های معروف و شناخته شده ماروله که یک جور vigilante یا ضدقهرمانی که خودش جنایتکاران رو مجازات میکنه محسوب میشه (اینجا میتونید بیشتر درباره اش اطلاعات کسب کنید) .خود خالقین «پانیشر» هم بارها اذعان کرده اند که این شخصیت را از کارکتر  Executioner که اولین بار سال 1968 توسط «دان پندلتون» در رمان  "جنگ علیه مافیا" (War Against Mafia) خلق شد ، الهام گرفته اند.

درست مثل پانیشر، Executioner (که اسم واقعی اش «مک بولان» بود) در جنگ ویتنام خدمت کرده بود و درست مثل او دفترچه خاطرات داشت و همین طور یک خودروی مجهز و خیلی هم بیرحم بود و جنایتکاران را میکشت.

درباره لباس پانیشر ،  هم باید بگم که در دهه 40 میلادی یک قهرمان بسیار محبوب بود به نام Black Terror که البته معلوم نیست چرا به دزدان دریایی علاقه داشت چون یک جمجمه روی سینه لباسش به چشم میخورد (مثل لباس پانیشر):

کمیک black terror

میگن شخصیت مطرحی نبوده ولی چون لباس باحالی داشته محبوب بوده (اخه اون موقع ابرقهرمانان کمی بودن که به جای رنگ های شاد، لباس تیره میپوشیدند). البته Black Terror بر خلاف پانیشر قدرت فوق بشری  داشت و در ضمن شخصیت خیلی دارک  و خشنی هم نبود ولی چندین بار دیده شده که با تفنگ به نازی ها حمله کرده:

 

2- گرین لنترن (Green Lantern)

گرین لنترن (Green Lantern)

سال 1937 سری داستان های Lensmen (مردان لنزی) شروع به چاپ شدند و شما مطمئن باشید هر شخصیت کمیک یا علمی تخیلی  که در اون یک پلیس فضایی وجود داره به نوعی از این سری تقلید کرده یا الهام گرفته (حتی میشه اثراتی از آن  رو در فیلم ها و شخصیت های "جنگ ستارگان" دید).

کتاب لنزمن

 شخصیت «گرین لنترن» یک سال بعد از چاپ اولین داستان از Lensmen خلق شد اما یادمون باشه که اون موقع با گرین لنترن متفاوتی روبرو بودیم که اسمش «آلن اسکات» بود و یک انگشتر جادویی پیدا کرد و به جای اینکه به رنگ زرد ضعف داشته باشه به چوب (!) حساسیت داشت (گفته میشه ایده اصلی این شخصیت رو خالقش از  افسانه علاالدین و چراغ جادو الهام گرفته بود). 

در هر حال، سال 1959 دی سی شخصیت گرین لنترن رو احیا کرد و شاهد خلق «هل جوردن» بودیم. او ایندفعه عضو یک گروه پلیس های فضایی به نام  Green Lanterns Corps بود .

شباهت های دیگر آنها از این قرار است:

- گروه The Lensmen توسط پیشرفته ترین نژاد فضایی در عالم به نام Arisians خلق شده بود و گروه Green Lanterns Corps هم توسط نژاد فضایی Guardians.

- گروه The Lensmen انتخاب میشدند چون سمبل شجاعت و صداقت بودند (درست مثل اعضای گروه Green Lanterns Corps)

- هر دوی این گروه ها به اعضای خود یک سلاح ویژه و منحصر به فرد میدهند که توسط کسی به غیر از اون فرد قابل استفاده نیست. در داستان های Lensmen ، لنزی بهشون داده میشد که بهشون قدرت های تله پاتیک میداد و البته به گرین لنترن ها هم انگشتری داده میشد که خودتون میدونید قدرتش چیه.

راستی، ظاهر شخصیت های Guardians از ظاهر «دیوید بن گورین» اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی گرفته شده:

خدا میدونه که چه هدف پلیدی از این کار داشتن.

 

 

1- کاپیتان آمریکا (Captain America)

 کاپیتان آمریکا (Captain America)

درسته «کاپیتان آمریکا» خیلی شخصیت قدیمی هستش (و اینجا میتونید اطلاعات کامل ازش به دست بیارید) ولی احتمالا نمیدونستید که قبل از او یک شخصیت مشابه میهن پرست وجود داشته. این شخصیت  "شیلد" (The Shield) نام داشت که 14 ماه قبل از کاپیتان آمریکا خلق شد .

کمیک pep comics

او شخصیتی میهن پرست بود که لباس ضد گلوله اش شبیه به یک سپر بود و به همین دلیل هم "شیلد" نامیده میشد.

شیلد

جالبه که کاپیتان آمریکا در اولین شماره از کمیک خودش سپری داشت که دقیقا شبیه لباس شیلد بود (یعنی حالتی سه گوش و مثلثی داشت) . میگن ناشرین کمیک Shield   به مارول (که اون موقع نامش تایملی بود) اعتراض کردند و بنابراین در شماره بعدی سپر کاپیتان آمریکا به شکل گرد و دایره درآمد).

  

و اما شباهت دیگر بین آنها این بود که هم  شیلد و هم کاپیتان آمریکا به خاطر خوردن یک سرم یا محلول خاص به نیروهای خود دست یافتند و جالب تر اینکه در اریجین هر دوی آنها میبینیم که دکتری که این سرم رو خلق کرد، توسط نازی ها کشته شد!!!

همچنین نام سرمی که به شیلد قدرت داد S.H.I.E.L.D. بود که از حرف اول کلمات Sacrum (یکی از استخوان های کمر)، Heart (قلب)، Innervation (عصب)، Eyes (چشم) ، Lungs (ریه)  و Derma (پوست) درست شده بود. و البته میدونید که در مارول هم S.H.I.E.L.D نام یک سازمان بین المللی ضد جاسوسی است که اونم از حرف اول چند کلمه تشکیل شده!

در هر حال، شیلد شخصیت بسیار محبوبی بود ولی ناشرش بعد از مدتی ترجیح داد به جای ابرقهرمانان  روی کمیک های "آرچی" تمرکز کنه و بنابراین چاپ شیلد هم متوقف شد. در سالهای بعد هم چند بار سعی شد این شخصیت را احیا کنند ولی نشد.

 

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

civil war 2
#1 civil war 2 1395-10-30 16:33
از وقتی که فهمیدم دی سی بتمن رو نه تنها تقلید بلکه کپی برابر اصل از یک شخصیت کرده دیگه امیدم رو از دی سی قطع کردم . :sad: خدا رو شکر از دو قهرمان خیلی محبوبم یعنی پیتر و تونی تنها استارک از رو چیزی تقلید نکرده ولی شاید هم کرده مثل زورو مرد پولدار ...... ;-)
نقل قول کردن
civil war 2
#2 civil war 2 1395-10-30 16:49
جمله آخر بخش۲ مربوط به شخصیت guardians واقعا آدم رو می ترسونه و به فکر وا میداره که تمام طراحی ها و داستان ها هدفدار هستند یعنی واقعا احمقه اون کسی که فکر کنه کمیک ها داستان های جذابی فقط برای سرگرمی هستند مثلا نمونه بارز یک داستان غنی و کامل که دارای یک مسئله الهی هم هست civil war 2 هستش که مربوط به اختیار و تعیین سرنوشت افراد به دست خودشون بود و اختلاف نظرات درباره اون که نماد دو طرف بحث تونی و کارول بودن که واقعا بی نظیر بود. ;-)
نقل قول کردن
parsa asadi
#3 parsa asadi 1395-10-30 18:33
ایول خیلی مقاله خوبی بود.
عمو مختار اینا رو جایی خوندی یا خودت میدونستی؟ :-*
و اینکه میشه بگید s.h.e.i.l.d مخفف چیه؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#4 mehran spidey 1395-10-30 19:58
خیلی خوب بود ممنون عمو مختار این سری نقالات خیلی خواندنی هستن ;-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#5 Nightwatcher 1395-10-30 20:51
عالی بود!
واقعا همشون شباهت زیادی داشتن!
ولی بازهم میگم اگه آدم بخواد همش به شباهت و تقلید و... فکر کنه نمیتونه از دنیای کامیک لذت ببره.

ممنون از آقا مختار. خسته نباشید.
منتظر مقالات بعدیتون هستم.
نقل قول کردن
Ice Man
#6 Ice Man 1395-11-01 08:03
عالی بود ، ممنون عمو مختار
خوده این شخصیت هایی که ازشون الهام گرفتن یا تقلید کردن(حداقل از بخش هایی ازشون) غیر از Executioner یا The Lensmen تقریبا شخصیت های فرعی و سطحی ای بودن اما بعدا شخصیت هایی که از روشون الهام گرفته شدن یا تقلید کردن خیلی ارتقاء یافته تر و برتر شدن و واقعا خیلی بهترن هرچند که بعضی هاشون به مرور پیشرفت کردن مثل گرین لنترن و هاک من و...
5.5.هاک من :
ابرقهرمان خاص و جالبیه و شخصیتش هم خیلی پیشرفت کرده ، تقلید یا الهامشون از مردان شاهینیه اون کمیکه حتما بیشتر ظاهری و جزئی بوده اما معلومه ایدش از اونجا به ذهنشون اومده
5.سایکلاپس :
از لحاظ عملکردی یعنی مهار کردن اشعه هایی که از چشم ها خارج میشن یا ظاهر عینکش ممکنه برای سایکلاپس ازش الهام گرفته باشن اما وجه اصلی شخصیت سایکلاپس تو شخصیت پردازی و پیشینشه یعنی مثل کاپیتان و...
4.نیمور و آکوامن :
نیمور شخصیت منحصر به فرد و خاصی داره کلا و اصلا کلیشه ای ، تقلیدی ، تکراری و... نیست اما شاید فقط توی چیز های کلی تر از ویژگی های بقیه استفاده کرده باشه و آکوامن هم تقریبا همینطوره اما به مرور به شخصیت برتر و پرفکتی تبدیل شده ولی ایده انسانی که بتونه زیر آب زنده بمونه توی دنیای کمیک شاید از همین شخصیت ها شروع شده باشه
3.پانیشر:
جمجمه روی لباس پانیشر خیلی خاص و بی نظیره و هیچ جمجمه ای بهش نمیرسه ، خوده پانیشر هم که حرف نداره و از همه شخصیت های مشابه بهتره و از Executioner هم فقط الهام گرفته
2.گرین لنترن :
خب گرین لنترن هم بعضی از ویژگی هاش رو از کمیک های Lensmen تقلید کرده و همینطور عنوان های مشابه ، چون بلاخره هر زمینه ای رو یک عنوانی شروع میکنه دیگه ! و کمیک های Lensmen هم شروع کننده این تم ها و موضوع ها بودن
1.کاپیتان آمریکا
تقلید کاپیتان اونجوری که فکرش رو میکردم نبود ، از شخصیت هایی مثل شیلد هم چه اون زمان و چه الان زیاد هست ، البته شاید تو جزئیات بی تأثیر نبوده اما شخصیت کاپیتان ، تَک و بی نظیره ! و این شخصیت پردازی و ویژگی های شخصیتشه که اون نسبت به شخصیت های دیگه متفاوت و خاص میکنه و همینطور دنیای خیلی وسیع تر و بهتری که داره اما از همه مهم تر اینه که ویژگی ها و جزئیات مهم نیست و نحوه استفاده ازشونه که مهمه یعنی کمیک اریجین کاپیتان آمریکا و کمیک های سری اولیش شاهکارن و فقط از چند تا جزئیات شخصیت شیلد استفاده کرده چون مارول اگر قصد داشته باشه مشابه شخصیتی رو خلق کنه ، از نو و یک شخصیت متفاوت تر و بهتر که مخصوص دنیای خودش باشه خلق میکنه و این جا هم که فقط از بعضی ویژگی های شیلد الهام گرفته یا تقلید کرده

با تشکر از عمو مختار بخاطر همه زحماتتون ، این سری مقاله ها اصل و ریشه همه شخصیت های معروف دنیای کمیک رو خیلی عالی نشون دادن و این که چه ویژگی ها تحول های برتر و بهتر از شخصیت هایی که ازشون الهام گرفته یا تقلید شدن پیدا کردن و شخصیت های خیلی برتری شدن !
نقل قول کردن
amirsam
#7 amirsam 1395-11-01 09:53
بنظر من که همه شخصیت های مارول و دی سی بالاخره از یه جایی و از یه چیزی الهام گرفتن یا اینکه دست به تکمیل ایده های ناقص قدیمی زدن ادیسون هم بسیاری از اختراعاتش تکمیل شده ایده های ناقص قبلی بوده ولی نمیشه انگ کپی بودن بهش چسبوند
نقل قول کردن
mr.zaad
#8 mr.zaad 1396-09-11 14:38
من خیلی وقت پیش توی یه مجله خونده بودم دی‌سی کمیکی چاپ می‌کرد از عده‌ای نوجوان با قابلیت‌های فراانسانی که توسط یک شخص طاس که روی ویلچیر می‌نشست رهبری می‌شدند... مثل این‌که این کمیک موفق نبود و چاپش متوقف شد. اگر ادعای اون مقاله درست باشه، خودتون می‌تونید حدس بزنید کدوم شخصیت‌ها از این کمیک تقلید کردند!
نقل قول کردن
Richard Grayson
#9 Richard Grayson 1396-09-11 14:57
به نقل از mr.zaad:
من خیلی وقت پیش توی یه مجله خونده بودم دی‌سی کمیکی چاپ می‌کرد از عده‌ای نوجوان با قابلیت‌های فراانسانی که توسط یک شخص طاس که روی ویلچیر می‌نشست رهبری می‌شدند... مثل این‌که این کمیک موفق نبود و چاپش متوقف شد. اگر ادعای اون مقاله درست باشه، خودتون می‌تونید حدس بزنید کدوم شخصیت‌ها از این کمیک تقلید کردند!

اون گروه ، گروه Doom Patrol بود که در ژوئن 1963 برای اولین بار حاضر شد که منتشر کننده اصلیش دی سی نبود و ورتیگو هم در اون دست داشت . مردان ایکس هم اولین بار در سپتامبر 1963 و در اولین کمیک X-Men حاضر شدند.
Beast Boy و Bumble bee هم از شخصیت های این گروه بوده اند ولی شخصیت های اصلی این گروه 5 نفر بودند (Negative man - Robotman - Element Woman - Elasti Woman - The Chief) . رئیسش هم طاس نبود فکرکنم :/
ولی دی سی زیاد روی این گروه مانوری نداد و مردان ایکس تونستند با ایده ای شبیه به این گروه موفقیت زیادی کسب کنند.
نقل قول کردن
S.ras
#10 S.ras 1396-09-11 15:04
به نقل از parsa asadi:
ایول خیلی مقاله خوبی بود.
عمو مختار اینا رو جایی خوندی یا خودت میدونستی؟ :-*
و اینکه میشه بگید s.h.e.i.l.d مخفف چیه؟

S.H.I.E.L.D. در حقیقت مخفف
Strategic Homeland Intervention, Enforcement and Logistics Division
هستش که معناش میشه :
(( سازمان مداخله استراتژیک کشور، بخش اجرا و تدارکات ))
نقل قول کردن
mr.zaad
#11 mr.zaad 1396-09-11 15:17
به نقل از Richard Grayson:
به نقل از mr.zaad:
من خیلی وقت پیش توی یه مجله خونده بودم دی‌سی کمیکی چاپ می‌کرد از عده‌ای نوجوان با قابلیت‌های فراانسانی که توسط یک شخص طاس که روی ویلچیر می‌نشست رهبری می‌شدند... مثل این‌که این کمیک موفق نبود و چاپش متوقف شد. اگر ادعای اون مقاله درست باشه، خودتون می‌تونید حدس بزنید کدوم شخصیت‌ها از این کمیک تقلید کردند!

اون گروه ، گروه Doom Patrol بود که در ژوئن 1963 برای اولین بار حاضر شد که منتشر کننده اصلیش دی سی نبود و ورتیگو هم در اون دست داشت . مردان ایکس هم اولین بار در سپتامبر 1963 و در اولین کمیک X-Men حاضر شدند.
Beast Boy و Bumble bee هم از شخصیت های این گروه بوده اند ولی شخصیت های اصلی این گروه 5 نفر بودند (Negative man - Robotman - Element Woman - Elasti Woman - The Chief) . رئیسش هم طاس نبود فکرکنم :/
ولی دی سی زیاد روی این گروه مانوری نداد و مردان ایکس تونستند با ایده ای شبیه به این گروه موفقیت زیادی کسب کنند.

ممنون از توضیحتون :-)
نقل قول کردن
Hasan Spider
#12 Hasan Spider 1396-09-11 15:38
خیلی وقت میشه از داشتن عمو مختار محرومیم. ولی باز هم از خوندن مقاله های عالیش لذت میبرم. راستی قرار بود با چندتا از بقیه دوستان یک سایت دیگه بزنن خبری ازش نشد؟
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-09-11 15:49
به نقل از Richard Grayson:
به نقل از mr.zaad:
من خیلی وقت پیش توی یه مجله خونده بودم دی‌سی کمیکی چاپ می‌کرد از عده‌ای نوجوان با قابلیت‌های فراانسانی که توسط یک شخص طاس که روی ویلچیر می‌نشست رهبری می‌شدند... مثل این‌که این کمیک موفق نبود و چاپش متوقف شد. اگر ادعای اون مقاله درست باشه، خودتون می‌تونید حدس بزنید کدوم شخصیت‌ها از این کمیک تقلید کردند!

اون گروه ، گروه Doom Patrol بود که در ژوئن 1963 برای اولین بار حاضر شد که منتشر کننده اصلیش دی سی نبود و ورتیگو هم در اون دست داشت . مردان ایکس هم اولین بار در سپتامبر 1963 و در اولین کمیک X-Men حاضر شدند.
Beast Boy و Bumble bee هم از شخصیت های این گروه بوده اند ولی شخصیت های اصلی این گروه 5 نفر بودند (Negative man - Robotman - Element Woman - Elasti Woman - The Chief) . رئیسش هم طاس نبود فکرکنم :/
ولی دی سی زیاد روی این گروه مانوری نداد و مردان ایکس تونستند با ایده ای شبیه به این گروه موفقیت زیادی کسب کنند.

ورتیگو اون موقع اصلا وجود نداشت! doom patrolرو خود دی سی منتشر کرد
گروهی بودند که سعی میکردند از دنیایی بیرونی که ازشون متنفر بودن محافظت کنند و رئیسشون هم روی ویلچر مینشست:

البته میوتانت نبودند ولی ایده اصلی اون خیلی شبیه به ایکس من هستش.
من بعضی جاها شنیدم که میگن ایده اصلی ایکس من از این اومده که مضحکه چون اختلاف اونا فقط سه ماهه
در حالی که اون موقع ها خلق یک کمیک اریجینال 6 ماه زمان میخواست. چون ارتباطات و تماس ها اون موقع خیلی محدود بود . و یک ایده تا چاپ بشه خیلی زمان میبرد. همون پروسه نشر و چاپ کردن هم حداقل دو ماه زمان میبرد. مثل الان نیست که همه چیز دیجیتالی باشه و در عرض چند دقیقه پرینت بشه
یعنی استن لی و جک کربی برای خلق ایکس من باید از سه ماه قبل از اینکه doom patrol خبر میداشتن!!!
این قضیه درسا مثل قضیه swamp thing و man thing هستش. که man thing با همچین اختلافی زودتر جاپ شد ولی همه میگن به طور تصادفی ایده شون مثل هم شده. از این موارد داشتیم واقعا .
ضمن اینکه من اینجا خوندم که خود doom patrol هم ایده اش شبیه به چهار شگفت انگیزه! به نظرم اونم کمی غیر قابل باوره

comicscube.com/.../...
مقالات این شکلی تو سایت ما نباید شما رو گول بزنه که واقعا "تقلید" چیز بدیه. از اون اول عبارت rip-off رو اگه به جاش گفته بودیم مثلا الهام این حساسیت ها به وجود نمی امد. نمیدونم یادتون هست یا نه ولی اولین مقاله تقلیدی که از مختار روی سایت اومد من اصلا ایران نبودم و حتی ازش قول گرفتم که همچین مقاله ای رو برای اسپایدرمن هم بنویسه
چون واقعا باید دید بعد از مدتی اون شخصیت که تقلید کرده یا الهام گرفته چطور "تکامل" پیدا کرده . مثلا ایا الان بتمن و دنیایی که داره اصلا شباهتی به زورو و ... داره؟! معلومه که نه
من البته خودم از این مقالات خیلی خوشم میاد و اصلا هم ناراحتم نمیکنه
چند وقت پیش هم یکی درباره هالک از cbr ترجمه کردم که خیلی لذت بردم ولی لذت من به خاطر اینه که از تاریخ و سرک کشیدن به گذشته خوشم میاد و البته از معما
اینجور مقالات هم واقعا منو به گذشته میبرن و من عاشق گذشته کمیک بوک هستم.
از اینکه اینهمه اطلاعات کسب میکنم لذت میبرم. بنابراین اینه که برام مهمه نه اینکه فلان شخصیت از کدوم شخصیت کپی کرده!
نقل قول کردن
Richard Grayson
#14 Richard Grayson 1396-09-11 16:02
#13
پس یعنی دی سی دیگه روش کار نکرد و دادش به ورتیگو ؟ چون الان نوولاش دست ورتیگو ـه و من فکرکردم اون موقعم ورتیگو دست داشته.
الهام گیری بهتر از تقلیده. وقتی واژه تقلید دیده میشه ذهنا میره سمت کپی کردن . حتی اگه مارول تقلید هم کرده باشه ازین گروه دی سی نتونست از پتانسیل این ایده استفاده کنه ولی مارول خیلی بهتر و کامل تر این ایدرو اجرا کرد.

راستی یه سوال برام پیش اومده استاد. مثل گروه تین تایتانز یا Young Justice توی کمیک های مارول هم هست ؟ یه انیمیشن ساخته بودن از روی همچین ایده ای واسه مارول میخواستم بدونم کمیکش هم هست یا نه.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-09-11 16:12
به نقل از Richard Grayson:
#13
پس یعنی دی سی دیگه روش کار نکرد و دادش به ورتیگو ؟ چون الان نوولاش دست ورتیگو ـه و من فکرکردم اون موقعم ورتیگو دست داشته.
الهام گیری بهتر از تقلیده. وقتی واژه تقلید دیده میشه ذهنا میره سمت کپی کردن . حتی اگه مارول تقلید هم کرده باشه ازین گروه دی سی نتونست از پتانسیل این ایده استفاده کنه ولی مارول خیلی بهتر و کامل تر این ایدرو اجرا کرد.

راستی یه سوال برام پیش اومده استاد. مثل گروه تین تایتانز یا Young Justice توی کمیک های مارول هم هست ؟ یه انیمیشن ساخته بودن از روی همچین ایده ای واسه مارول میخواستم بدونم کمیکش هم هست یا نه.

doom patrol اصلا کمیک محبوبی نبوده. به نظرم بارها ریبوت شده یا شاید هم relaunch . بنابراین الانم شاید ورتیگو داره یه سری جدید و متفاوت از روشون چاپ میکنه
گروه نوجوانانه الان به نظرم champions رو مارول داره . قبلا هم به نظرم New warriors یه جورایی اینجوری بود. ولی من خودم از runaways خیلی لذت میبرم
خیلی باحاله. سریالش هم حسابی ترکونده.
فرصت کنم یه مقاله به مناسبت پخش سریالش مینویسم.
نقل قول کردن
mr.zaad
#16 mr.zaad 1396-09-11 16:33
#13
ممنون از توضیحات مفید و جامعتون جناب ترابی
نقل قول کردن
Alitadi
#17 Alitadi 1397-02-20 11:29
همه رو به جز کپ میدونستم.
مرسی از مطالب عالیتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید