بدترین داستان هایی که فرانک میلر (Frank Miller) برای دنیای کمیک خلق کرده

بدترین داستان هایی که فرانک میلر (Frank Miller) برای دنیای کمیک خلق کرده.

فرانک میلر قطعا یکی از اسطوره های دنیای کمیکه که شاهکارهای متعددی مخصوصا برای بتمن و دردویل خلق کرده ولی اینا بدترین کمیک های او هستند.

 

5- اسپان / بتمن (Spawn/Batman)

اسپان / بتمن (Spawn/Batman)

سال 1994، کمپانی های ایمج و دی سی شخصیت های نامبر وان خودشون رو در قالب یک کراس اور عرضه کردند. طراح این کمیک وان شات، تاد مک فارلین و نویسنده اش هم فرانک میلر بود. پس خودتون میتونید حدس بزنید که چه توقعات بالایی ازش میرفت. چون همه میدونن که میلر بیشتر نویسنده بهتریه تا یه طراح و مک فارلین هم دقیقا برعکس! ولی متاسفانه این کمیک خیلی ضعیف از آب دراومد و بین هواداران چند دستگی ایجاد کرد. نقدهای پایینی هم دریافت کرد. دلیلش؟ دلیلش این بود که ماجرا در همون یونیورسی رخ میده که سری کمیک های دارک نایت رخ میداد و شخصیت پردازی اشتباهی که میلر از بتمن نشون میده و مثل یه عوضی گنده لات به تصویرش میکشه، به مذاق هواداران خوش نیومد. مشاجرات او با اسپان (حتی موقعی که باید با هم همکاری میکردن) خیلی رو اعصاب بود. به خصوص اون بترنگی که تو صفحات پایانی میزنه تو صورت اسپان. البته طراحی ها خوب بود ولی نویسندگی میلر افتضاح بود. خوشبختانه بعدا معلوم شد این کراس اور هیج ربطی به دنیاهای اصلی دی سی و ایمج نداره ! به همین دلیل همون بهتر که فراموش بشه!

 

4- سیصد (300)

سیصد (300)

مینی سریز 5 قسمتی فرانک میلر با نام 300 که سال 1998 منتشر شد به نبرد Thermopylae  از دید و پرسپکتیو «لئونیداس» شاه جنگجوی اسپارت میپردازه و البته جوایزی هم نصیبش شد (مثل سه جایزه آیزنر در سال 1999) . ولی خیلی ها از دست این کمیک آزرده خاطر شدند . حتی نویسنده بزرگ دنیای کمیک یعنی آلن مور از فرانک میلر انتقاد کرد و بهش گفت: "برو چند تا کتاب تاریخ بخون". همچنین خیلی ها به میلر خرده گرفتند که چرا خشایار شاه ، پادشاه ایرانی را مثل یک فاتح بیرحم و ظالم به تصویر کشیده . ضمن اینکه ارتش ایران را نیز پر از همجنس باز و منحرف نشون داده بود . بنابراین خیلی ها نتیجه گرفتند که هدف میلر از این کار این بوده که ایرانی ها رو سمبل تهاجم اسلام به آرمان ها و ارزش های غربی نشون بده. در مجموع این داستان  ایرانیان را وحشی و غارتگر و با چهره ای هیولا مانند و سربازان یونان را فداکار و دلاور نشان میدهد.

دیوید برین نویسنده معروف هم این کمیک را پر از اشکالات و تناقضات تاریخی خواند. 300 بعدا توسط زک اسنایدر به فیلم هم تبدیل شد که خودتون میدونید چقدر به ایران و ایرانی ها توهین کرد.

 

3- شوالیه تاریکی دوباره ضربه میزند (The Dark Knight Strikes Again)

 شوالیه تاریکی دوباره ضربه میزند (The Dark Knight Strikes Again)

سال 2001 میلر ادامه داستان تاریخی خودش برای بتمن یعنی "بازگشت شوالیه تاریکی" عرضه کرد که "شوالیه تاریکی دوباره ضربه میزند" نام داشت (به اختصار بهش DK2 میگن) واقعا توقعات ازش خیلی بالا بود و هواداران به قول معروف براش سر و دست میشکستند چون میدونستند قراره امثال اتم، فلش و مرد پلاستیکی ، بتمن را در مبارزه با لکس لوثر و برینیاک یاری دهند. ولی متاسفانه این کمیک سه قسمتی به شدت ضعف داشت و پر بود از حفره های داستانی و ایده های خام و نپخته که فقط هواداران را زجر داد و آنها را گیج کرد. کلی هم صحنه جنجالی و شوکه کننده تو داستان بود . از صحنه غیر اخلاقی بین سوپرمن و واندر ومن در وسط آسمان گرفته تا روابطه همجنسگرایانه بین دو برادر ابرقهرمان به نام hawk  و Dove !!! دیک گریسون هم که به یه جور جوکر دیوانه تبدیل شده بود که بیخودی دوست داشت ابرقهرمانان رو بکشه و به «کری کلی» هم حمله کرد.

گریسون - جوکر

در ضمن کری کلی که در بازگشت شوالیه تاریکی به رابین تبدیل شده بود، این بار تبدیل شده بود به «کتگرل» (Catgirl)!

کتگرل - دختر گربه ای

به قول هواداران: "سقوط کیفی وحشتناک  فرانک میلر از همین کمیک آغاز شد".

 

2- آل استار بتمن و رابین (All Star Batman and Robin)

آل استار بتمن و رابین (All Star Batman and Robin)

این کمیک هم فوق العاده داغ و مورد انتظار بود. چون فرانک میلر نویسنده اش بود و جیم لی بزرگ و ستاره هم طراحش (همه میدونیم جیم لی چه شاهکارهایی برای مردان ایکس و بتمن خلق کرده) . بنابراین همه بهش امید داشتند. ولی واقعا همه امیدمون بر باد رفت چون یکی از بدترین کمیک های تاریخ بتمن خلق شد!

  از همان شماره اول هواداران و كارشناسان حسابی از آن خشمگین شدند. میلر بتمن را در این سری به طور باور نكردنی خشن و عصبی به تصویر میكشید طوری كه انگار  یك بیمار روانی است! بتمن در ضمن رفتاری بسیار بیرحمانه و سنگدلانه با دستیار خود یعنی «رابین» داشت. او رابین را شكنجه میداد و یا بهش غذا نمیداد و بهش میگفت كه به جای غذا باید موش صحرایی بگیرد و بخورد!!! او حتی در یك صحنه رابین را  "عقب مانده" خطاب كرد و بعدش گفت: "من اون بتمن لعنتی هستم" (I’m the Goddamn Batman).

بتمن لعنتی

بتمن هر وقت دشمنانش را کتک میزد مثل دیوانه ها خنده سر میداد و با قناری سیاه هم زیر بارون شدید رابطه غیر اخلاقی داشت!  واقعا باورش سخت است كه بتمن چنین شخصیت پردازی سادیستی و غریبی داشته باشد.

بقیه قهرمان ها هم بی نصیب نمودن! به طو مثال واندرومن که یک مرد ستیز کینه جو شده بود و قناری سیاه هم که میتونید خودتون حدس بزنید چی جوری شده بود ...

 

1- تروریسم مقدس (Holy Terror)

 تروریسم مقدس (Holy Terror)

هیچ کدوم از اثار فرانک میلر از نظر جنجالی بودن به پای این کمیک نمیرسه. سال 2011 و به مناسبت حملات 11 سپتامبر آمریکا میلر میخواست یک کمیک به نام Holy Terror, Batman بنویسه که در آن بتمن از شهر گاتهام علیه گروه تروریستی القاعده محافظت میکنه. او اعتقاد داشت که آمریکا به همچین کمیک تبلیغاتی نیاز  داره تا مردم آمریکا مشتی بر دهان اسلام و مسلمانان بکوبند. اما بعد از مدتی دی سی نظرش عوض شد. بنابراین داستان تغییر کرد تا شباهتی به بتمن نداشته باشه و پای دی سی گیر نباشه! در نتیجه به جای شهر گاتهام از شهر امپایر سیتی استفاده شد . بتمن هم شد The Fixer و داستان هم خیلی دارک شد (منتهی از اون دارک های الکی که فقط میلر در نوشتن شون تخصص داره!)

میلر خودش گفته كه هدفش از این كمیك تبلیغ علیه اسلام بوده . او در این كمیك مسلمانان را همگی به عنوان تروریست های ضد آمریكایی نشان داد كه لیاقت شان فقط و فقط له شدن توسط قهرمان داستان است. میلر هیچ تفاوتی بین اعضای گروه القاعده و دیگر جمعیت 1 میلیارد و نیم مسلمانی که روی زمین زندگی میکنند قائل نشد و همه مسلمانان را بدوی و بی تمدن نشان داد که فقط دنبال "جهاد" هستند و دوست دارند کشورهای دیگر  رو منفجر کنند.

واقعا جای شگفتی است كه چطور نویسنده ای مثل میلر در سالهای اخیر اینقدر سقوط كرده و چنین داستان های توهین آمیزی مینویسد ... البته میلر به شدت به خاطر نشان دادن مسلمانان در این کمیک مورد انتقاد قرار گرفت ولی چه فایده؟ مردم کم سواد آمریکا هر چی بهشون نشون بدن رو باور میکنن!

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

 مطالب مرتبط:

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

10 پانل برتر در تاریخ کمیک های مرد عنکبوتی

بدترین داستان هایی که فرانک میلر (FRANK MILLER) برای دنیای کمیک خلق کرده

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت اول

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت دوم

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

5 ویروس مرگبار برتر دنیای كمیك بوك

کمیک "جوک کشنده" (KILLING JOKE) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 داستان برتر "جوکر" (JOKER)

5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

برترین شخصیت های خبیث جدید دی سی در 10 سال گذشته

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1395-12-05 13:36
اقای spidey_ali7878
از هیچ سایت ایرانی دیگه حتی اسم هم نبرید
چه برسه به اینکه لینک ازش بزارید
به ما هم ربطی نداره کجا چی گفتن که جوابشون رو بدیم
لطفا دیگه تکرار نشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1395-12-05 13:49
حالا جدا از اینا همونطور که گفتید داستان های شگفت انگیز هم کم نداشته...
مقاله خیلی جالب بود
فقط اون 300 رو میدونستم که اونم نخوندم فقط از افتی که باخودش در طی داستان هاش حمل کرده شنیده بودم
ممنون

#1
آقای ترابی ببخشید من چند مقاله آماده دارم و چندتا هم در حال تکمیل شدن هستن
ولی حالا که نگاه کردم دیدم دسترسی به گزاشتن مطلب رو ندارم
مشکلی تو سیستم پیش اومده ؟ دلیلش رو نمیدونین ؟
نقل قول کردن
dc fan
#3 dc fan 1395-12-05 14:16
هیچ وقت از فرانک میلر خوشم نمیومده. نه از طراحی هاش و نه از داستان هاش (از دیالوگ هاش که متنفرم) . فقط batman year one رو دوست دارم (که اونم کم جنجالی نبود). در هر حال ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1395-12-05 14:23
واقعا ضد اسلام بودن فرانک میلر خیلی رو اعصابه، اینا از سمت کمیکا هم به ما یورش میبرن. ممنون عمو مختار.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1395-12-05 14:40
در بین داستان های فرانک میلر من بازگشت شوالیه تاریکی رو بیشتر از بقیه دوست دارم و کمیکش رو چند بار خوندم و صد البته انیمیشن دو قسمتیش که چند سال پیش ساخته شد هم خیلی قشنگ بود و در کل باهاش زیاد خاطره دارم ولی فرانک میلر داستان ضعیف هم داشته دیگه مثل همین شوالیه تاریکی دوباره ضربه میزند که به زور تونستم تمومش کنم و واقعا حیف وقتی که برای خوندن اون کمیک گذاشته بودم.
300 هم که همه میدونن چه داستان مزخرفی بود که به معنی واقعی تحریف تاریخ بود و بهتره حرف زیادی درباره اش نزنم.
خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم غربی ها همه ی مسلمون ها رو به یک چشم میبینن و اصن نمیدونن که داعشی ها رو اصن نباید مسلمون به حساب اورد. ولی فکر کنم دونالد ترامپ قبل ریاست جمهوری نشسته این داستان تروریسم مقدس رو خونده!
با تشکر از اقا مختار به خاطر نوشتن این مقاله
نقل قول کردن
spidey_ali7878
#6 spidey_ali7878 1395-12-05 15:01
به نقل از mtm:
اقای spidey_ali7878
از هیچ سایت ایرانی دیگه حتی اسم هم نبرید
چه برسه به اینکه لینک ازش بزارید
به ما هم ربطی نداره کجا چی گفتن که جوابشون رو بدیم
لطفا دیگه تکرار نشه

چشم استاد
ببخشید دیگه تکرار نمیشه
نقل قول کردن
sepehr moghaddam
#7 sepehr moghaddam 1395-12-05 15:18
واقعا نميدونستم آقاي ميلر اين همه عقايد نژاد پرستانه داشته
خيلي تأسف باره به هر حال ايشون يكي از بزرگان كاميك هستند :-? كاشكي همه ي مردم ها قبل از اين كه راجب كسي يا قشري از مردم قضاوت كنند يكم قبلش تحقيق كنند كاشكي آقاي ميلر تشخيص ميداد كه همه ي مسلمون ها يكي نيستند
به حر هال زمان همه چيزو تغير ميده اميدوارم اقاي ميلر هم اين نظراتش عوض شه
همين يه صفحه از كميك ٣٠٠ ببينيد خدايي تا طرف ميگه (persians) يهو تصوير يه مشت ادم وحشي و بي نظم به چشم مياد كه بيشتر شبيه دزدان دريايي اند در صورتي كه يكي از پر ابهت ترين ارتش هاي تاريخ بشريت را پارسيان داشتند
نقل قول کردن
skyfall
#8 skyfall 1395-12-05 15:52
اقای میلر فک کنم بیمار جنسی بوده تو همه این کمیک ها یه صحنه غیراخلاقی هست
استاد ترابی این مقاله رو واسه بقیه نویسنده های بزرگ کمیک هم بنویسید ممنون
نقل قول کردن
StarLord
#9 StarLord 1395-12-05 15:57
سلام من یه سوال داشتم،بین سوپرمن و سنتری،کدومشون درکل قویتر به حساب میاد؟
گرچه یونیورس هاشون متفاوته ولی برام سوال شده بود
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#10 Captain Steve Lover 1395-12-05 18:08
فرانک میلر از اساطیر کمیک نویسی تاریخ دی سی هست.

عمو یه همچین مقاله ای برای سایر اساطیر کمیک تویس هم اگه وقت کردی لطفا بنویس خیلی نیازه تو سایت.
...................


هیچکدوم از اون کمیکا رو نخوندم.

...........
۹#ببین یه چیزی بهت میگم.

قوی بودن به زور نیست . به توانایی هست.
مثلا امثال هالک و سوپرمن شاید خیلی خیلی زور داشته باشن اما توانایی هاشون زیاد نیس (مثلا لیزر یا زود ترمیم شدن یا نهایتا پرواز بتونم بکنن)

ولی یه قهرمانی مثل دکتر استرنج همش توانایی هست.و من خودم به این باورم کن تو هیرو های درجه ۱ مارول دکتر استرنج با این که قوی ترین نیست ولی همه رو میتونن شکست بده چون میزان توانایی ها و تخیلی بودنش خیلی بیشتر از بقیه هست(نه اینکه بقیه نیستن ها)

متوجه هستی دگ


توانایی از زور مهمتره.

اگه زور رو میگی خب سوپرمن خیلی بیشتره.
ولی اگه با هم مبارزه کنند بنظرم قطعا سنتری سوپرمن رو در هم میکوبه چون قدرت های تخیلی و توانایی های سنتری خیلی بیشتر از سوپرمنه .


سنتری یکی از بزرگ ترین تلپات دنیاس؛زورش خیلی خیلی زیاده؛مثل کاپیتان مارول اشعه هم میتونه پرتاب کنه ؛پرواز میکنه؛تو کمیک تونسته بعضی مرده ها رو هم به زندگی برگردونه؛گالاکت وس رو هم زده؛هیچ نقطه ضعف فیزیکی تو عالم نداره؛




سوپرمن هرچی هم داشته باشه خیلی کمتر اونه




فکر نمیکنم اصلا قابل مقایسه باشن .
نقل قول کردن
Rock star
#11 Rock star 1395-12-05 18:12
به نقل از skyfall:
اقای میلر فک کنم بیمار جنسی بوده تو همه این کمیک ها یه صحنه غیراخلاقی هست
استاد ترابی این مقاله رو واسه بقیه نویسنده های بزرگ کمیک هم بنویسید ممنون


در درجه ی اول فکر کنم شما فرانک میلر رو با برایان آزارلو اشتباه گرفتید.
در درجه ی دوم عزیز من اون صحنات غیر اخلاقی برای ترویج این کار هست یا کنایه است؟!
ببینید کمیک رو باید درک کرد نه اینکه فقط ظاهر مطلب رو دید.
الان تو کمیک های فرانک میلر؛ بله چنین کنایه هایی به اعمال جنسی دیده میشه ولی میگم کنایه است، یه انتقاده، یه چیزیه که تو دنیا عین اش دیده میشه...
خیلی نویسندگان دیگری هم هستن که چنین کنایه هایی میزنن و از این اعمال جنسی انتقاد میکنن (نمونه اش نیل گیمن که نویسنده ی بزرگیه و به اعمال غیر اخلاقی به شدت کنایه های سنگینی میزنه)
فرانک میلر که به عنوان مثال تو بتمن سال اول یه نوجوون رو نشون میده که برای عمل فحشا درخواست میده، این یه چیزی هست که تو کشور ها دیده میشه (چه تو آمریکا، چه تو خاورمیانه و بقیه جاها) و این یه کنایه است که چنین انحرافاتی بین کودکان و نوجوانان نباید باشه و نشون دادن این چیزا تلخه ولی هست و باید با فرهنگ سازی برطرف بشه.
کمیک هم یه جور فرهنگـه و با همین داستان ها میشه فرهنگ سازی انجام داد.
- البته یه نکته ای بگم من فقط کمیک های خوب فرانک میلر رو مد نظرمه، نمیدونم تو کمیک های بدش چه چیزی نشون داده شده ولی تو کمیکای خوبش از جمله کمیکای دردویل و بتمن من چنین چیزی رو مشاهده کردم؛ یعنی کنایه به اعمال جنسی.

پی نوشت: دوباره عرض میکنم بنده منظورم اون کمیکای شاهکار فرانک میلر هست. همونایی که در دهه های 80-90 میلادی نوشت که بی نظیر بودن ولی کمیکایی که بعد از سال 2000 نوشت تماماً بر خلاف اون شاهکار هایی بود که می نوشت، همین طور که گفتم کنایه به اعمال جنسی تبدیل به ترویج اون شد و موارد دیگه که خودتون شاهد هستید.
نقل قول کردن
Rock star
#12 Rock star 1395-12-05 20:59
با تشکر از عمو مختار عزیز به خاطر مقاله ی خوبشون و اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتن.
من به شخصه فرانک میلر رو در دو دوره تفسیر میکنم و به هر دوره هم یه نامی رو نسبت میدم:
یکی دوران "غالب" و یکی دوران "مغلوب" (مدیونید اگه فکر کنید من این رو از روی ژنتیک برداشتم :-* :lol: )
دوران غالب فرانک میلر متعلق به زمانی هست که در دهه های 80 و تا اواسط دهه ی 90 میلادی کمیک های شاهکار مثل بتمن سال اول، شوالیه ی تاریکی باز میگردد و Daredevil: Born again و... توسط میلر نوشته شد. محتوای این کمیکا هم همه به خوبی پرداخته شده بود.
محتوا بیشتر روی مسائل ضد نژاد پرستی و ضد تفکرات نیو نازی، ضد انحرافات جنسی و مسائل مذهبی (بیشتر دین کاتولیک) و ظهور "ناجی" بود.
کاملاً هم تو کمیکایی که نام بردم این مسائل دیده میشه
و دوران دیگری که از سال 2000 به اینور آغاز شد، ما میلری کاملاً متفاوت دیدیم. کسی که نژاد پرست شده بود و به قول این دوست مون از اون کمیکایی که بر ضد انحرافات جنسی می نوشت فاصله گرفته بود و به سمت انحرافات جنسی کشیده شد.
من کلاً میلر رو دو چهره خطاب می کنم. یه میلر مسیحی و خوب و آنتی تعصب و آنتی نژاد پرست قبل از اواسط دهه ی 90 و میلر دیگری که بعد از سال 1998 بوجود اومد که نویسنده ای بدجور خطرناک و منحرف بود.
خودتون هم می تونید ببینید که تمام آثار بد میلر در همین دهه ی اخیر نوشته شده. من واقعاً برای آقای میلر متاسفم که شخصیت شون و کمیکاشون اینقدر افت داشته و به فحشا و تباهی کشید شده ولی اون شخصیتی که در دوران "غالب" خودش داشت و اون شاهکار هایی که می نوشت رو ستایش می کنم ولی برای دوران مغلوبش کوچک ترین احترامی هم قائل نیستم.
امیدوارم با این اعتراضات عمومی مردم آمریکا یکمی این تفکرات نژاد پرستانه ی میلر و امثال ترامپ علیه مسلمان ها کمتر بشه و این تظاهرات دهن این تیپ آدما رو تا آخر عمرشون بسته نگه داره.
نقل قول کردن
mehran spidey
#13 mehran spidey 1395-12-05 21:14
مقاله خوبی بود واقعاً عجیبه که چطور فرانک میلر در سال های اخیر اینقدر افت داشته؟ من از همه بیشتر به خاطر 300 ناراحت شدم :sad: به نظرم توهین خیلی بزرگی بود
نقل قول کردن
Rock star
#14 Rock star 1395-12-06 00:36
فقط یه نکته ای رو خدمت عمو جان بگم که آمریکایی ها کم سواد نیستن، درسته که اطلاعات شون از اسلام پایینه ولی مطمئن باشید که مثل ما ایرانیا به هر شایعه یا دروغی دامن نمیزنن، هر چیزی رو بزرگش نمی کنن. در کنار افرادی مثل فرانک میلر (همونطور که گفتی خیلی وقت هم هست از نگاه مردم افتاده) افرادی صاحب نامی هم هستن که از اسلام بدی نگفتن و ازش دفاع کردن، همین باعث تقویت تفکرات یه جامعه میشه.
همین تظاهرات عموم آمریکا در یکی از شاخه هاش دفاع از مسلمان های این کشور و دیگر مناطقی هست که اجازه ی ورود به خاک این کشور رو ندارن، از اون فرد عادی تا همون همجنسگراش هم دارن از اقلیت ها و مذاهب دفاع میکنن و حرف راست رو میزنن، پس می بینید اونا کم سواد نیستن و هر چیزی رو هم باور نمی کنن. اگه زود باور و ساده لوح بودن الان وضعیت یه جور دیگه ای بود.
بهتره که به خاطر یه نفر یه جامعه رو زیر سوال نبریم و در این موارد، ارجعیت مطلب رو به عموم مردم نسبت ندیم
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1395-12-06 02:44
به نقل از Rock star:
فقط یه نکته ای رو خدمت عمو جان بگم که آمریکایی ها کم سواد نیستن، درسته که اطلاعات شون از اسلام پایینه ولی مطمئن باشید که مثل ما ایرانیا به هر شایعه یا دروغی دامن نمیزنن، هر چیزی رو بزرگش نمی کنن. در کنار افرادی مثل فرانک میلر (همونطور که گفتی خیلی وقت هم هست از نگاه مردم افتاده) افرادی صاحب نامی هم هستن که از اسلام بدی نگفتن و ازش دفاع کردن، همین باعث تقویت تفکرات یه جامعه میشه.
همین تظاهرات عموم آمریکا در یکی از شاخه هاش دفاع از مسلمان های این کشور و دیگر مناطقی هست که اجازه ی ورود به خاک این کشور رو ندارن، از اون فرد عادی تا همون همجنسگراش هم دارن از اقلیت ها و مذاهب دفاع میکنن و حرف راست رو میزنن، پس می بینید اونا کم سواد نیستن و هر چیزی رو هم باور نمی کنن. اگه زود باور و ساده لوح بودن الان وضعیت یه جور دیگه ای بود.
بهتره که به خاطر یه نفر یه جامعه رو زیر سوال نبریم و در این موارد، ارجعیت مطلب رو به عموم مردم نسبت ندیم


به عنوان کسی که بارها امریکا رفته باید بگم عمو مختار کاملا درست میگه. مردم امریکا نه تنها کم سواد بلکه کم معلومات و کم دانش نسبت به جهان پیرامونی خودشون هستند. به همین دلیل کاملا تحت تاثیر چیزهایی که به خوردشون میدن قرار میگیرن
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #16 Hobbit 1395-12-06 11:54
اول از همه به این نکته اشاره کنم که هر نظری که در مورد فرانک میلر بخوام ارائه بدم با تمام وجود محتوای این کمیک های آخریش همیشه برای ایشون به عنوان یکی از افرادی که خیلی یه صنعت کمیک خدمت کرده و تونسته حتی برای لحظه ای احساس رضایت رو برای این قشر فراهم کنه احترام زیادی قائلم و این احترام هیچوقت تغییر نمی کنه.
اما در مورد موضوع بحث شخصا باید اعتراف کنم که تا حالا هیچکدوم از این کمیک ها رو خوشبختانه نخوندم تا بتونم از لحاظ شخصی به این نتایج به دست اومده در راستای این مقاله برسم ولی کمیکی که خیلی داخل این کمیک ها منو رنجیده میکنه کمیک 300هه!
یادم نیست از چه زمانی به تاریخ مخصوصا بخش پیش از اسلام کشورم اینقدر علاقه مند شدم ولی از وقتی که ذهنم یاری میرسونه همیشه در پی شناخت این بخش از تاریخ کشورم به عنوان بخشی از هویتی که باید اونو پاس بدونم بودم و دقیق یادم هست که موقع انتشار فیلم 300غوغایی داخل اخبار داخلی کشور شد و از اونجا بود که با این فیلم و کلا این بحث آشنا شدم یکم گذشت و متاسفانه این فیلم رو ما تونستیم ببینیم و از همونجا بود که واقعا حس انزجار وصف نشدنی در مورد این موضوع برای من بوجود اومد شاید هنوز که هنوزه خودمو به خاطر دیدن صحنه های اون فیلم مورد لعن و نفرین قرار میدم!واقعا نمیدونم اگر اون زمان به اندازه حالا شخصیتی مثل فرانک میلر رو میشناختم واکنش من چطور به این قضیه بود که چطور همچین اسطوره ای فارغ از بحث تعصب خودم به قومیت و ملتم اومده و همچین دروغ ها و اشتباهات وحشتناکی رو اونم در قالب تاریخی بیان کرده؟!
بله این موضوع رو قبول دارم که همچین نبردی در تاریخ وجود داشته لذا تکرار همچین نبردی رو ما در زمان اسکندر مقدونی هنگام مقابله با آریو برزن هم شاهد بودیم ولی هدفی که داستان برگزیده به هیچ وجه قابل قبول نیست اون هم به قلم شخصیت بزرگی همچون فرانک میلر!
فکر کنم دیگه اکثر دوستانی که حتی برای مدت محدودی هم که شده کمیک ها رو پی گیری میکنند قطعا این مورد بسیار ثابت شده است که حتما نویسنده ها در همچین حرفه ای باید قطعا از لحاظ آشنایی با ادبیات و همینطور مسائل مربوط به اجتماع و صد البته تاریخی و آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور خودشون و دنیا به بلوغ ذهنی لازم جهت استفاده از این مسائل رسیده باشند همونطور که استاد در مقالات خودشون اشاره فرمودند که مثلا شخصی مثل استن لی به عنوان مثال با ادبیات فارسی آشنایی داره که از اون حتی برای بعضی کمیکاش استفاده میکنه یا اینکه بیشتر از مایی که فارسی زبان هستیم نسبت به رباعیات خیام علاقه نشون میده و همینطور در بخش ادبیات یکی مثل تالکین هم از فرهنگ ایران باستان و چندین کشور دیگه در خلق شاهکارهاش حتی برای کوچکترین اشارات استفاده میکنه این نکات ذهن منو به این موضوع میکشونه که چطور نویسنده بزرگی همچون میلر میاد و دوره ی پایانی حرفه خودشو با همچین جنجال ها و دروغ ها و کینه توزی هایی تکمیل می کنه؟!
این موضوع برای من خیلی مهمه که چطور ذهن بزرگی همچون میلر نمیدونسته که «تمدن»ایران باستان به همراه تمدن های مصر،هند،چین و یونان جز اولین و حتی بزرگترین و غنی ترین تمدن های دنیا هستن و حتی زمانی که در دوره زمانی هخامنشی مردم پارسی از شلوار و چکمه(بله مردم ایران باستان اولین ها در این زمینه بودن!)استفاده میکردن توسط یونانیان به سخره گرفته میشدن یا حتی میلر چطور تا اون زمان حتی به نوشته های نویسندگان یونانی که با تمام تلاشی که در نوشته هاشون برای بد نشون دادن مردم ایران با مبالغه هاشون داشتن ولی به اعتراف های بزرگی در نوشته هاشون دست میزدن! حتما اگر وقت داشتید در مورد زندگی کوروش و نحوه نشون دادن مردم در این دوره به نوشته های همین نویسنده های غرض ورز رجوع کنید تا ببینید چه تعریف ها نکردن و چه ستایش هایی از مردم ایران نکردن!
حتی با تمامی این موارد چطور میلر به خودش حق داد تا در همچین کمیک هایی به قومیت،مذهب و ملت های دیگه توهین کنه؟!واقعا این سوال پیش میاد با وجود مبارزه با بردگی در آمریکا و این مسائل موجود داخل این کشور برای پرهیز از نژاد پرستی چطور میشه 1میلیارد از مردم دنیا رو با عده ای دیوانه برابر دونست؟!!!
من تا همین امسال واقعا عقیده داشتم حداقل به خاطر وجود رفاه بیشتر در تمدن غرب و این همه توجه شون به ادبیات و فرهنگ و علم باید چیزی بارشون باشه ولی گمان میره که ما فقط همون درصد اندک این جامعه رو میتونیم تماشا کنیم که با ذهنیتی که ما از این تمدن سراغ داریم داخل ذهنمون جور در میاد!
خب به نظر میرسه من بیشتر داخل این نظر بحث تاریخی و اجتماعی و سیاسی کردم تا کمیکی!
ولی با تمام این اوصاف من همیشه اون بخش حماسی زندگی فرانک میلر در کمیک های بتمن و دردویل رو در نظر میگرم و همیشه براشون احترام زیادی قائل هستم
نقل قول کردن
Rock star
#17 Rock star 1395-12-06 12:22
#15
خب پس اگه اینجوریه ما حرفی نداریم.(حرفم رو پس میگیرم...)
البته این موضوع برمیگرده به این مطلب که سرانه ی مطالعه شون خیلی پایینه (تقریباً با ایران برابری میکنه)
هر جامعه ای که مطالعه اش کم باشه، خب چنین مشکلاتی هم دامن گیرش میشه. زود باور میشن... ولی جدیدآً یکمی اوضاعشون بهتر شده، من خودم به شخصه دیدم چطوری مردم آمریکا از فیلم 300 انتقاد های شدیدی میکنن (تو شبکه های اجتماعی) و هم چنین در کنارش حتی هم دیدم یه عده ای از نوجوانان آمریکایی (!) رفتن مستند ساختن که از نظر تاریخی این فیلم رو رد میکنه، یعنی منظورم اینه که جدیداً تونستن یکمی از اون ساده لوحی شون بیان بیرون مگر نه الان اوضاع شون فرق داشت ولی بخوایم اکثریت رو مد نظر بگیریم نه اقلیت؛ بله، درسته اکثریت شون کم سوادن...
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#18 mat mordak/DareDevil 1395-12-20 14:07
باورم میشه!!
ینی واقعا فرانک میلر؟؟؟ :o :o :o :o
اسلام ستیزی؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#19 AmirhoseinJafari2005 1399-10-02 19:40
من از فرانک میلر متنفرم بخاطر کمیک ۳۰۰ و تروریسم مقدس :-x ولی انصافا کمیک بازگشت شوالیه تاریکی اش خیلی خوب بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1400-04-27 16:56
سلام آقای ترابی.... خسته نباشید... خواستم ازتون یه سوالی بپرسم و چونکه مرتبط با مقالات جدید سایت نبود ، در این مقاله مطرحش میکنم... شما کمیک و انیمیشن پرسپولیس ۲۰۰۷ رو دیدید؟ نظرتون درباره اش چیه؟ واقعا داستانش ضد ایرانی هست؟ خیلی ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1400-04-28 06:26
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
سلام آقای ترابی.... خسته نباشید... خواستم ازتون یه سوالی بپرسم و چونکه مرتبط با مقالات جدید سایت نبود ، در این مقاله مطرحش میکنم... شما کمیک و انیمیشن پرسپولیس ۲۰۰۷ رو دیدید؟ نظرتون درباره اش چیه؟ واقعا داستانش ضد ایرانی هست؟ خیلی ممنون.

نه. نه کمیکش رو خوندم و نه انیمیشن رو دیدم
ولی میدونم ضد ایرانیه و من دیدنش رو یا خوندنش رو توصیه نمیکنم
نقل قول کردن
a.h.marami
#22 a.h.marami 1400-11-06 14:08
بله ان ها با این که کشوری پر دارایی هستند ولی مردمانشان هنوز درمورد مسائل سیاسی چیزی نمی دانند و خوب چه می شود کرد تو یک ویدیو می دیدند که ایران چه شکلی و برایشان عجیب بود چون شنیده بودن با شتر این ور و ان ور می روند و هر روز یکی رو اعدام می کنند و این واقعا تاسف باره ولی به هر حال یک روز به اشتباهشون پی می برن
نقل قول کردن
Ilya202020
#23 Ilya202020 1400-11-06 20:15
به نقل از mtm:
به نقل از Rock star:
فقط یه نکته ای رو خدمت عمو جان بگم که آمریکایی ها کم سواد نیستن، درسته که اطلاعات شون از اسلام پایینه ولی مطمئن باشید که مثل ما ایرانیا به هر شایعه یا دروغی دامن نمیزنن، هر چیزی رو بزرگش نمی کنن. در کنار افرادی مثل فرانک میلر (همونطور که گفتی خیلی وقت هم هست از نگاه مردم افتاده) افرادی صاحب نامی هم هستن که از اسلام بدی نگفتن و ازش دفاع کردن، همین باعث تقویت تفکرات یه جامعه میشه.
همین تظاهرات عموم آمریکا در یکی از شاخه هاش دفاع از مسلمان های این کشور و دیگر مناطقی هست که اجازه ی ورود به خاک این کشور رو ندارن، از اون فرد عادی تا همون همجنسگراش هم دارن از اقلیت ها و مذاهب دفاع میکنن و حرف راست رو میزنن، پس می بینید اونا کم سواد نیستن و هر چیزی رو هم باور نمی کنن. اگه زود باور و ساده لوح بودن الان وضعیت یه جور دیگه ای بود.
بهتره که به خاطر یه نفر یه جامعه رو زیر سوال نبریم و در این موارد، ارجعیت مطلب رو به عموم مردم نسبت ندیم


به عنوان کسی که بارها امریکا رفته باید بگم عمو مختار کاملا درست میگه. مردم امریکا نه تنها کم سواد بلکه کم معلومات و کم دانش نسبت به جهان پیرامونی خودشون هستند. به همین دلیل کاملا تحت تاثیر چیزهایی که به خوردشون میدن قرار میگیرن

سلام خسته نباش از اقای میلر انتظار بیشتری داشتم کسی که میخواد یه چیزی رو تخریب کنه باید در موردش اشنایی کامل داشته باشه
استاد در مورد حرفتون اینجا اگه دو سال پیش بود مخالفت میکردم من تو سایت quora نظر مردم رو راجع اسلام ایران و زبان فارسی پرسیدم در مورد ایران و زبان فارسی دو نفر که جواب دادن گفتن جای غنی خوبهیه اله بله (معلوم بود تاریخ خوندن) ولی در مورد اسلام از چهار نفر دو نفر اسلام رو دین داعشیا معرفی کردن که نشون میده علی رقم وجود فضای مجازی ((که توش میتونید همه چی رو بفهمین) انگار یه سری تو خواب زمستانی ان و هنوز تحت تاثیر این تفکرات غلط که رایج شد
نقل قول کردن
RETEPILA
#24 RETEPILA 1401-01-15 20:43
بیخود نیست آلن مور به میلر گفته کتاب تاریخ بخون
خودش کم نفع نبرده!(چه بر سر مرد فردا آمد؟)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17