5 داستان برتر دی سی درباره کریسمس

5 داستان برتر دی سی با موضوع کریسمس

این مقاله به مناسبت عید کریسمس و فرا رسیدن سال نوی میلادی تقدیم شما میشود.

مقدمه: در طول سالهای گذشته دی سی کامیکس رابطه جالبی با کریسمس داشته است. در طول عصر طلایی کمیک بوک در دهه 40 میلادی داستان هایی با تم و موضوع کریسمس به طور سالیانه در کمیک بوک های بتمن و سوپرمن منتشر میشدند. ولی به محض اینکه در انتهای دهه 40 میلادی با افول محبوبیت ابرقهرمانان  مواجه شدیم داستان های کریسمسی در کمیک های ابرقهرمانی دی سی هم متوقف شد. البته دی سی همچنان داستان های کریسمسی چاپ میکرد ولی در عناوین غیر سوپرهیرویی. اما با شروع دهه 70 میلادی دی سی دوباره شروع کرد به چاپ عناوین ابرقهرمانی که تم کریسمس داشتند . همچنین کمیک های مخصوص تعطیلات سال نو (Holiday Specials) داشت . اما در دهه 80 میلادی این رویه دوباره متوقف شد. تا اینکه در اواخر این دهه و به خصوص در اوایل دهه 90 میلادی دی سی عناوین متعددی درباره کریسمس چاپ نمود. اخیرا هم بعد از چند سال وقفه دی سی دوباره به چاپ Holiday Specials روی آورده. در این مقاله ما به معرفی 5 تا از برترین داستان های دی سی که به مناسبت عید کریسمس منتشر شدند میپردازیم.

 

مقالات زیر هم فراموش نشود:

5 داستان برتر مارول درباره کریسمس

10 داستان برتر مرد عنکبوتی درباره کریسمس

 

5- شماره 13 از سری اول کمیک های تایتان های نوجوان

 شماره 13 از سری اول کمیک های  تایتانز

این داستان سال 1967 توسط «نیک کاردی» و «باب هنی» خلق شد و در آن نوجوانی به گروه "تایتان های نوجوان" مراجعه میکنه تا ازشون کمک بگیره. به نظر میرسه پدر او برای فرد شروری به نام  Scourge کار میکنه که صاحب یک اسقاطگاه است (یعنی جایی که در آن اشیای قراضه و دور انداخته شده را اوراق می کنند و یا طبقه بندی کرده و می فروشند). در واقع Scourge به یک سری آدم خبیث اجازه داده از این محل برای انجام نقشه خود (که اونقدر عجیبه که فقط در یک کمیک بوک یافت میشه!) استفاده کنند. حالا نقشه شون چیه؟ یک دستگاهی درست کرده اند که میتونه خودروهای گران قیمت رو به آهن قراضه تبدیل کنه. بنابراین وقتی آهن قراضه به اسقاطگاه میرسه دوباره از اون دستگاه استفاده میکنند تا به خودرو لوکس تبدیل بشه! یعنی همه این کارها رو میکنند تا از زیر پرداخت عوارض ماشین های وارداتی فرار کنند (گفتم که همچین نقشه ای رو فقط میشه در یک کمیک بوک پیدا کرد!). در هر حال گروه تایتان ها به این نتیجه میرسه که آقای Scourge هم مثل اون شخصیت معروف داستان "سرود کریسمس" چارلز دیکنز یعنی «اسکروج» باید با اشباح دیدار کنه تا پی به اشتباه خودش ببره.

اسکروج - سرود کریسمس

آخرش هم همینطور میشه. در کل داستان جالبیه که طراحی های زیبایی هم داره. نیک کاردی در طراحی شخصیت های مونث تخصص داشت و اون پانل های جذابی  که Wonder Girl رو در لباس بابا نوئل نشان داد احتمالا تا ابد در ذهن اون نسل از هواداران کمیک بوک باقی مونده!

 

4- شماره 64 از سری دوم کمیک های Superman

 شماره 64 از سری دوم کمیک های Superman

سال 1991 «دن جرگنز» و «جکسون گایس» این داستان را خلق کردند. اون موقع سوپرمن و لوئیس لین با هم نامزد کرده بودند (لوئیس از هویت مخفی سوپرمن باخبر شده بود) . بنابراین سوپرمن یکی دیگر از اسرار زندگی شخصی اش را به لوئیس گفت: هر سال موقع عید کریسمس مردم شهر متروپلیس برای سوپرمن نامه مینویسند و او هم با خوندن اونا سعی میکنه بهشون کمک کنه! این نامه ها بعضی هاشون خیلی مسخره هستند و بعضی هاشون خیلی غم انگیز. سوپرمن سعی میکنه تا جای ممکن درخواست های مردم رو انجام بده. مثلا موفق  میشه قبل از مرگ یکی از بازمانده های هلوکاست را به خواهرش (که فکر میکرد مرده) برسونه .

نامه سوپرمن

اما متاسفانه درخواست پسری که ازش خواسته بود تومور مغزی پدرش رو خوب کنه رو نمیتونه به انجام برسونه. او در آخر داستان به کمک بروس وین و پرفسور «امیل هامیلتون» برای کودکان نیازمند مترو پلیس یک مهمانی برگزار میکنه. جرگنز سال بعد ادامه داستان را هم نوشت . در این داستان دوستان سوپرمن به مناسبت مرگ او سعی میکنند به جای سوپرمن به درخواست ها پاسخ دهند ...

 

3- شماره 73 از سری دوم کمیک های The Flash

 شماره 73 از سری دوم کمیک های The Flash

این داستان سال 1992 توسط «مارک وید» نوشته و «گرگ لاروک» آن را طراحی کرد. دیدیم که «والی وست» اولین کریسمس خودش رو با دوست دختر جدیدش «لیندا پارک» (Linda Park) جشن میگیره (اونا از چند شماره قبل با هم شده بودند). «جی گریک» هم در داستان بود. در واقع او اخیرا از داستانی عجیب آمد که در آن "انجمن عدالت آمریکا" (Justice Society of America) پس از سالها ماندن در برزخ و عدم فعالیت دوباره برگشته بودند. بنابراین گریک مدتی بود که به نوعی مرشد یا راهنما برای والی تبدیل شده بود. در این داستان والی وست ، جی گریک رو متقاعد میکنه که در شب کریسمس گشتی در شهر بزنند و درباره اینکه حس و حال این شب چقدر براش فرق کرده و اینکه قبلا که بچه بود و دستکش بیس بال در این روز هدیه گرفت چقدر خوشحال شد با هم حرف بزنند. جی هم سعی میکنه بهش نصیحت کنه. اونا در ضمن کمک میکنند تا یک خانم وضع حمل بکنه! کلا این داستان شبیه به داستان های هستش که «دنی اونیل» در دهه 70 میلادی برای کمیک های دی سی به مناسبت کریسمس مینوشت منتهی با یک پیچش مدرن. آخر داستان والی شوکه میشه وقتی میبینه که لیندا براش یک دستکش بیسبال هدیه گرفته . و البته بهترین هدیه زمانیه که  زنگ در به صدا درمیاد و در کمال تعجب مشاهده میکنند که «بری آلن» برگشته! زنده!

بازگشت بری الن

به این میگن "معجزه کریسمس"!

 

2- شماره 2 از کمیک Christmas With the Superheroes

 شماره 2 از کمیک Christmas With the Superheroes

این  داستان سال 1988 در کمیک  #2 Christmas With the Superheroes به چاپ رسید و از چند داستان کوتاه درباره کریسمس تشکیل شده بود که یکی از آنها ،  Should Auld Acquaintance Be Forgot نام داشت که واقعا زیبا بود و توسط «الن برنرت» نوشته و «دیک جیوردانو» آن را طراحی کرد. در این داستان شخصیت Deadman رو میبینیم که با کریسمس مشکل داره (چون او شخصیتی است که در دنیای فیزیکی وجود نداره). به ذهنش میرسه وارد جسم دیگران بشه و از این طریق بتونه حس و حال کریسمس رو تجربه کنه اما خیلی زود به این نتیجه میرسه که کار بدیه و نباید عید دیگران رو بدزده. بعدشم خیلی اندوهگین میشه . چون حس میکنه هر کار خوبی هم که بکنه بازهم چون کسی متوجه نمیشه پس فایده ای نداره. تا اینکه زن مرموزی رو مشاهده میکنه که میتونه او رو ببینه (این در حالیه که  Deadman یک روحه و کسی نمیتونه ظاهرش رو ببینه) . این زن بهش یادآوری میکنه که اثر کار خوب باقی میمونه ، حتی اگر کسی متوجه اون نشه.

کمیک deadman

به قول معروف اجرت با خداست! به نظر میرسه این زن مرموز همان روح «کارا» (سوپرگرل) بود . جون اون موقع سوپرگرل به خاطر وقایع رویداد مهم Crisis on Infinite Earths از دنیای دی سی پاک شده بود ولی اینجا انگار در حالت روح هم دست از الهام بخشی به دیگران برنمیداره.

سایت CBR صفحات این داستان  رو اینجا گذاشته که میتونید بخونیدش.

 

1- شماره 219 از سری اول کمیک Batman

شماره 219 از سری اول کمیک Batman

کمیک شماره 219 بتمن سال 1969 منتشر شد. این کمیک از سه داستان مجزا تشکیل شده بود که داستان دوم آن "شب خاموش بتمن" (The Silent Night of the Batman) نام داشت و توسط «مایک فردریش» نوشته و «نیل آدامز» کبیر هم آن را طراحی کرد. در این داستان زیبا و تاثیر گذار بتمن در شب عید کریسمس توسط کمسیر گوردون (یا کسی که شبیه به اوست) فراخوانده میشه. او از بتمن میخواد که امشب به جای گشت زنی در گاتهام ، کریسمس رو با پلیس ها جشن بگیره. بتمن هم قبول میکنه ولی فقط به شرط اینکه اگه جرم و جنایتی رخ بده باید بره . گوردون هم قبول میکنه و بتمن شروع میکنه به خوندن سرود کریسمس با دیگران افسران پلیس.

بتمن سرود کریسمس

و به طور عجیبی هیچ اتفاق بدی اون شب نمیفته . یعنی چطور بگم ... هر وقت قراره اتفاقی بیفته یه جورایی جلوش گرفته میشه. مثلا یه سری خلافکار میخوان به سرقت دست بزنند اما ناگهان یک نفر رو تو خیابون میبینند که مثل بتمن لباس پوشیده و بنابراین پا به فرار میذارن. یا زنی که میخواد خودکشی بکنه (چون فکر میکنه شوهر سربازش تو جنگ کشته شده)  اما ناگهان سیگنال بتمن رو تو آب میبینه و به همین خاطر یه لحظه مکث میکنه و وقتی برمیگرده تا ببینه چه خبره شوهرش رو میبینه که زنده است (در نتیجه از خودکشی او جلوگیری میشه) و ... در پایان داستان میبینیم که بتمن سرود خوندنش رو متوقف میکنه و میفهمه که گوردونی که دیده فقط یک روح کریسمس بوده. بعدش گوردون واقعی میاد و به بتمن میگه واقعا اون شب هیچ اتفاق بدی تو شهر رخ نداده. یعنی انگار حضرت مسیح (ع) هم میخواست بتمن برای یک بار هم که شده کریسمس رو با بقیه جشن بگیره و نگذاشته در این مدت اتفاقی بیفته.

سایت CBR تمام صفحات این داستان رو اینجا گذاشته که میتونید بخونیدش.

  

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

BoosterBatK
#1 BoosterBatK 1396-10-05 15:10
سلام. مقاله مثل همیشه عالی بود. خیلی جالب بودن تا حالا نمیدونستم دیسی هم تو کریسمس داستان و کمیک داشت ولی مال مارول خیلی بیشتر بود :D و البته کریسمس رو به همه تبریک میگم :lol: و راستی استاد یه سوال داشتم. نمیدونم قبلا کسی ازتون پرسیده یا ... چون من خیلی نظرات رو نمیخونم و زیاد نظر نمیدم(ربطی به دیسی و مارول نداره) استاد شما استار وارس 8 رو دیدید؟ اگه دیدید، فیلمش خوب بود؟ از قبلی بهتر بود؟ من که خیلی دوسش داشتم. عاشقش بودم. (خطر اسپویل) فیلم 2 ساعت و نیم بود و من هر ثانیه منتظر نبرد لوک با یکسی بودم :lol: آخرش بالاخره تو 5 دقیقه اخر فیلم اومد :-) ولی فقط خواستم بدونم نظرتون رو درباره فیلم :-)
نقل قول کردن
DanialKing
#2 DanialKing 1396-10-05 15:52
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد
نقل قول کردن
best of the best
#3 best of the best 1396-10-05 18:32
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1396-10-05 18:34
از این مقاله هم واقعا خوشم اومد.با مقاله اصلی هم مطابقت دادم. ترجمه اقای ترابی واقعا بینظیره. نسبت به نسخه اصلی هم عکس ها و لینک های کامل تری د اره
نقل قول کردن
THEthinker
#5 THEthinker 1396-10-07 21:12
به نقل از best of the best:
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟

این حرف شما مثل این میمونه اسپایدرمن بیاد گرین گابلین رو بکشه یا فلش تامپسون رو بکشه بعد ما بگیم چرا این کار رو کرده با شخصیت پردازیش جور در نمیاد بعد شما در جوابش بگی مگه اسپایدرمن عصبانی نمیشه؟؟؟؟
ببخشید ولی حرفتون استدلال خوبی پشتش نیست
نقل قول کردن
THEthinker
#6 THEthinker 1396-10-07 21:13
مقاله بسیار زیبا بود برای من بهترینش اونی بود که برای سوپرمن بود
نقل قول کردن
best of the best
#7 best of the best 1396-10-08 06:20
به نقل از THEthinker:
به نقل از best of the best:
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟

این حرف شما مثل این میمونه اسپایدرمن بیاد گرین گابلین رو بکشه یا فلش تامپسون رو بکشه بعد ما بگیم چرا این کار رو کرده با شخصیت پردازیش جور در نمیاد بعد شما در جوابش بگی مگه اسپایدرمن عصبانی نمیشه؟؟؟؟
ببخشید ولی حرفتون استدلال خوبی پشتش نیست


شما اواز خوندن رو با کشتن مقایسه کردی؟!!!! :-*
نکشتن جزو خصیصه اصلی اسپایدرمنه ولی ایا اواز نخوندن هم جزو ذات درونی شخصیت پردازی بتمنه؟!!!
نقل قول کردن
spidey noir
#8 spidey noir 1396-10-09 18:52
  • واقعا نمیدونم چرا از کریسمس بیشتر از نوروز خوشم میاد.به ادم ارامش میده؛یا بقیه هم همینطورن؟خیلی دوست دارم.من کمیک dc special holy day 2017 رو دارم میخونم و خوبم هست و منو یاد داستان های مادر بزرگ میندازه.راستی کسی لینک دانلود کمیک بتمن(اونی که تو مقاله بود)کیفیت بهترش رو داره؟
نقل قول کردن
North-wolf
#9 North-wolf 1398-10-04 10:32
به نقل از best of the best:
به نقل از THEthinker:
به نقل از best of the best:
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟

این حرف شما مثل این میمونه اسپایدرمن بیاد گرین گابلین رو بکشه یا فلش تامپسون رو بکشه بعد ما بگیم چرا این کار رو کرده با شخصیت پردازیش جور در نمیاد بعد شما در جوابش بگی مگه اسپایدرمن عصبانی نمیشه؟؟؟؟
ببخشید ولی حرفتون استدلال خوبی پشتش نیست


شما اواز خوندن رو با کشتن مقایسه کردی؟!!!! :-*
نکشتن جزو خصیصه اصلی اسپایدرمنه ولی ایا اواز نخوندن هم جزو ذات درونی شخصیت پردازی بتمنه؟!!!

آواز نخوندن نه. ولی شاد بودن آره
نقل قول کردن
Amir78_King
#10 Amir78_King 1398-10-04 15:15
محشر بود
نقل قول کردن
Aquaman
#11 Aquaman 1398-10-04 15:39
به نقل از North-wolf:
به نقل از best of the best:
به نقل از THEthinker:
به نقل از best of the best:
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟

این حرف شما مثل این میمونه اسپایدرمن بیاد گرین گابلین رو بکشه یا فلش تامپسون رو بکشه بعد ما بگیم چرا این کار رو کرده با شخصیت پردازیش جور در نمیاد بعد شما در جوابش بگی مگه اسپایدرمن عصبانی نمیشه؟؟؟؟
ببخشید ولی حرفتون استدلال خوبی پشتش نیست


شما اواز خوندن رو با کشتن مقایسه کردی؟!!!! :-*
نکشتن جزو خصیصه اصلی اسپایدرمنه ولی ایا اواز نخوندن هم جزو ذات درونی شخصیت پردازی بتمنه؟!!!

آواز نخوندن نه. ولی شاد بودن آره

ولی بتمن خیلی هم شاد بوده ها! مخصوصا تو کمیک های دهه 50 و 60 میلادی :-*
نقل قول کردن
North-wolf
#12 North-wolf 1398-10-04 17:19
به نقل از Aquaman:
به نقل از North-wolf:
به نقل از best of the best:
به نقل از THEthinker:
به نقل از best of the best:
به نقل از DanialKing:
خوندن سرود کریسمس توسط بتمن :o :o
به نظرم اصلا جالب نمیاد

چرا ؟ مگهه بتمن دل نداره؟

این حرف شما مثل این میمونه اسپایدرمن بیاد گرین گابلین رو بکشه یا فلش تامپسون رو بکشه بعد ما بگیم چرا این کار رو کرده با شخصیت پردازیش جور در نمیاد بعد شما در جوابش بگی مگه اسپایدرمن عصبانی نمیشه؟؟؟؟
ببخشید ولی حرفتون استدلال خوبی پشتش نیست


شما اواز خوندن رو با کشتن مقایسه کردی؟!!!! :-*
نکشتن جزو خصیصه اصلی اسپایدرمنه ولی ایا اواز نخوندن هم جزو ذات درونی شخصیت پردازی بتمنه؟!!!

آواز نخوندن نه. ولی شاد بودن آره

ولی بتمن خیلی هم شاد بوده ها! مخصوصا تو کمیک های دهه 50 و 60 میلادی :-*

:-)
نقل قول کردن
Man Without Fear
#13 Man Without Fear 1398-10-04 23:00
مقاله خوبی بود
مورد اول خیلی دوست داشتم
الان رفتم این کمیکو خوندم و با اینکه دست و پا شکسته یه چیزایی فهمیدم ولی واقعا یک حس آرامشی داشت خوندنش
پیشنهاد میکنم این کمیکو بخونید ارزششو داره
ممنون از مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#14 Mr. Doctor 1399-10-04 16:29
خیلی عالی بود استاد ترابی
مخصوصا شماره 1 :eek:
نقل قول کردن
Captain_rogers
#15 Captain_rogers 1399-10-04 16:44
((به نام خدا)) سلام
.
اگه میشه من چند تا نکته از توی کتابا و مقاله برداشت کردم که میخوام بگم.
5- داستان اول که کلا عجیب بود و در عین حال جادویی و باحال و دیگه همه چیزشو خودتون توضیح دادید :-)
4- برام عجیب بود که سوپرمن براش نامه میاد یه جورایی عین کاریه که «بابا نوئل» انجام میده اما اگه به کنستانتین نامه مینوشتند (که قطعا این کارو نمیکنن) شاید میتونست بهشون کمک بیشتری بکنه، البته تعجبی هم نداره که به سوپرمن نامه بنویسند چون: سوپرمن غیر اینکه خیلی قوی وسریعه همیشه کمکشون میکرده و در عین حال خیلی مهربونه :-) :D
3- داشت نشون میداد که کریسمس خیلی جادویی و معجزه آسا است ولی راستش منو یاد فیلم (تدی خرسه) انداخت چون اونم با معجزه کریسمس زنده شد. :lol:
2- از این کلا خوشم اومد و اینکه واقعا معلوم بود که سوپرگرل چون اون از سوپرمن هم بهتر میتونه الهام بخش دیگران باشه و این رو دیگه همه طرفدار های "سوپرمن و سوپرگرل" میدونن 8)
1- چیز خاصی نداش ولی بازم میگفت که کریسمس چالش های زیادی داره مثل: (تولد حضرت عیسی مسیح (ع) هستش که کریسمس رو یک نماد مذهبی برای مسیحیان میکنه، دومیش بابا نوئل هستش که باعث میشه بچه ها خیلی از کریسمس خوششون بیاد و کریسمس رو باحالتر میکنه، سومیش روح های کریسمس هستن که بیشتر تو داستان ها و فیلم ها میان)
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز که این مقاله رو نوشتن و سایت اسپایدی :-) :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1399-10-04 18:03
جالب بود ;-)
نقل قول کردن
a.h.marami
#17 a.h.marami 1400-10-06 13:10
با سلام . درسته این مقاله برای کمیک هست ولی قسمت کریسمس با جوکر در سریال تحسین شده ی بتمن مجموعه ی سریالی با هنرنمایی مارک همیل و کوین کانوری هم داستان قشنگی رو روایت می کنه که در روز کریسمسه
نقل قول کردن
a.h.marami
#18 a.h.marami 1400-10-06 13:16
و زنده شدن بری تو شماره ی ۳ درواقع بعد از بحران در زمین های بینهایته ؟
نقل قول کردن
ابوالفضل
#19 ابوالفضل 1402-05-10 02:47
اول‌سلام
مقاله‌جالب‌محشری‌بود‌
نقل قول کردن
BLACKKNIGHT
#20 BLACKKNIGHT 1402-10-07 01:58
خیلی ممنون بابت مقاله شماره ۱ رو حتما میخونم
یه کمیک هم که به دل من نشست batman noel بود خوندنش رو به شدت پیشنهاد می کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17