مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات سریال "با استعدادها"

مقدمه: این چند وقته سریال خوب کم بوده،این سریال جزو اونایی قرار میگیره که کیفیتشون قابل قبوله و میشه گفت از حد وسط بالاتر رفته، اگر از طرفداران کمیک های X-men هستید این سریال واقعا بهتون توصیه میشه. از نظر من این سریال یکی از X-menـی ترین اقتباس هاست، با این تفاوت که جای شخصیت های اصلی و درجه یک کمیک های افراد ایکس با شخصیت های فرعی عوض شده پس زیادی به دلتون صابون نزنید که یهو مگنیتو یا ولورین و... رو در این سریال ببینید!

همچنین پیشنهاد میشه این مقاله را هم بخوانید. 

 

۲۶- زندان پلاستیکی

زندان پلاستیکی 

خب مانند بقیه فیلمهای X-men ما زندانی پلاستیکی رو شاهد هستیم که معلومه برای مگنیتو طراحی شده بوده!

این زندان به زندانی که «ایان مک کلان» در X2: X-men United و «مایکل فسبندر» در روزهای گذشته در آینده در آن زندانی بودند اشاره داره. فقط به نظر می رسه این دفعه خیلی سختگیرتر شدند و امنیت زندان رو بالا بردند که باز هم اشاره داره به فیلم های X-men.

 

۲۵- رد پای برایان سینگر

  رد پای برایان سینگر

اگر یادتون باشه قسمت های ابتدایی این سریال رو «برایان سینگر» کارگردانی کرده و به گفته خودش این آخرین کار X-menـی خودشه پس منطقی بنظر می رسه که به فیلم های خودش ادای احترام کنه.

تمرکز این سریال روی خانواده «استراکر» هستش و این برادر و خواهر از اعضای اصلی سریال محسوب میشن. «لورن» هفده سال داره و توانایی کنترل مولکول ها رو داره همچنین میتونه یک سری موانع و سپر حباب مانند موقتی درست کنه.برادرش که دوسال از خودش کوچیک تره میتونه با ذهنش اجسام رو تخریب کنه!

زمانی که «لورن» و برادرش «اندی» داشتن برای اولین بار درمورد قدرت هاشون صحبت می کردند «اندی» از «لورن» پرسید چه حسی داره! این صحنه به اولین دیدار «روگ» و «ولورین» اشاره داره که «روگ» هم سوالات مشابهی از لوگان می پرسید!

 

۲۴- والدین و همدردی

والدین و همدردی 

زمانی که «اندی» و «لورن» برای اولین بار برای مادرشون «کیتلین» آشکار کردند که جهش یافته هستند، ما همدردی مادرشون رو با اونا دیدیم که این اشاره داره به فیلم X2:X-men United قسمتی که «بابی»(مردیخی) به همراه بقیه اعضا پیش والدینش میره و جهش یافته بودنش رو برملا می کنه!

اما برخلاف فیلم X2:X-men United که والدین مردیخی به او کمک نکردند تا از دست مامورین فرار کنند،ما یه خانواده منسجم می بینیم که در هر شرایطی در کنار هم هستند(حتی با وجود این که پدرشون قبلا برای جهش یافته ها پرونده سازی می کرده!)

راستی دوتا نکته باحال در انتخاب بازیگر والدین «اندی» و «لورن» وجود داره. اول اینکه «استیون مویر» شوهر «آنا پاگوین» یعنی بازیگر «روگ»ـه!!!!!(من وقتی اینو فهمیدم از تعجب دوتا شاخ از تو کلم زد بیرون!)

نکته دوم هم راجع به «امی اکر»ـه که در یکی از قسمت های سریال مامورین شیلد، نقش معشوقه قبل از مرگ «کولسون»(در Avengers) رو بازی می کرد!

 

۲۳- سازمان خدمات سنتینل

 سازمان خدمات سنتینل 

درسته که ما روبات های غول پیکر سنتینل رو نمی بینیم ولی در سریال سازمانی وابسته به دولت وجود داره که می تونه حتی بدون داشتن حکم جهش یافته ها رو دستگیر کنه و به زندان بندازتشون! در قسمت های ابتدایی این سازمان یک سری روبات داشتند که برای دستگیری جهش یافته ها درست شده بود،این اشاره داره به روبات های سنتینل که وظیفه مشابهی با همتایان خودشون دارند!

(پ.ن: عجیبه که یهویی این روباتا غیب شدن و دیگه در سریال مورد استفاده قرار نگرفتند!!!البته این میتونه به بودجه سریال مرتبط باشه!)

 

۲۲- روزهای گذشته در آینده

 روزهای گذشته در آینده 

با این که فاکس بعد از سال ۲۰۱۴ سعی داره بگه که دیگه به انسجام رسیدم ولی هنوز راه زیادی رو در پیش داره.(به قول معروف این ره که تو میروی به ترکستان است! دیزنی هم که خریدش و فقط کارای اداریش مونده.)

اگر سریال رو دیده باشید می فهمید که اصلا به فیلم های قبلی افراد ایکس مربوط نیست و سیر زمانی متفاوتی با فیلم های فاکس داره! ولی شباهت های جالبی به وقایع قبل از Days Of the Future past درش موجوده! از شخصیت های مشابه به فیلم بگیر تا زمینه چینی های مختلف من جمله سازمان خدمات سنتینل!

 

۲۱- جایگزین مگنیتو

۲۱- جایگزین مگنیتو 

شاید «مگنیتو» رو در سریال نبینیم ولی یه جایگزین بجاش میببینیم! مانند کمیک ها «مگنیتو» در سریال نیز رهبر گروه «برادری جهش یافته ها» بوده همچنین در اواخر سریال ما متوجه میشیم که پدر واقعی «لورنا»(پولاریس) بوده و پدرخوانده اش در یک حادثه هوایی به رحمت خدا رفته!

در دو قسمت آخر سریال متوجه شدیم که «پولاریس» قبلا در آسایشگاه روانی بوده و یک جسم فلزی همراهشه که اون رو منتسب به پدرش می دونه! شکل اون جسم اشاره داره به کلاه خود مخصوص «مگنیتو»!

راستی در سریال از «مگنیتو» به عنوان شاه(King) نامبرده میشه که این هم اشاره داره به فیلم X-men First class هم به شماره ۵۱ از کمیک New Mutants که توسط «کریس کلرمانت» و «کوین نولان» خلق شده! در این کمیک «مگنیتو» به رهبری گروه "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) رسید و به لقب «شاه خاکستری»(Gray King) صدا زده میشد!

 

۲۰- «سیج» (Sage)

 «سیج» (Sage) 

«سیج» یکی از دستیاران گروه زیرزمینی جهش یافته ها بود که مهارت هاش از کمیک ها برداشته بود! «سیج» اولین بار در شماره ۱۳۲ از کمیک X-men در سال ۱۹۸۰ توسط «کریس کلرمانت» و «جان برایان» خلق شد. او سال ها بصورت مخفی برای پروفسور ایکس از گروه "باشگاه آتش جهنمی" طلاعات رد و بدل می کرد!

همونطور که در پایان سریال دیدیم او به گروه "باشگاه آتش جهنمی" یوست که این به گذشته اش در کمیک ها اشاره داره!

 

۱۹- ناپدید شدن افراد ایکس و گروه «برادری جهش یافته ها»

ناپدید شدن افراد ایکس و گروه «برادری جهش یافته ها» 

یکی از ضعف های سریال جایی بود که ناپدید شدن افراد ایکس و گروه «برادری جهش یافته ها» رو توجیه می کردند! در ۱۵ ژوئیه و در «دالاس»(محله ای در تگزاس) طی انفجار مهیبی که در سریال اتفاق افتاد اعضای اصلی این دوگروه ناپدید شدند و بسیاری از مردم آسیب دیدند، این اتفاق باعث شد دولت تمام جهش یافته ها رو زیر نظر بگیره و استفاده از قدرت هاشون رو عملی خلاف قانون بدونه! از همین رو سازمان خدمات «سنتینل» بنا شد! این واقعه باعث شد زندگی برای جهش یافته ها بسیار سخت و مشقت بار بشه!

این واقعه اشاره داره به اولین کراس اور کمیک های X-Men که با نام «سقوط جهش یافته ها» (The Fall of the Mutants) شناخته میشه! این رویداد در سال ۱۹۸۸ و شماره ۲۲۶ از کمیک Uncanny X-men رخ داد! مانند سریال در «دالاس» جنگی بین افراد ایکس و دشمنانشون رخ داد که باعث مرگ بسیاری از اون ها شد اما طولی نکشید که تمامشون احیا شدند و دوباره حضور یافتند!

 

۱۸- خواهران «فراست»

 خواهران «فراست» 

در سریال سه خواهر فراست رو دیدیم که به خواهران «کوکو»(Cuckoos) معروف بودند! این سه خواهر در واقع کلون هایی از «اما فراست» هستند که در سال ۲۰۰۱ و در شماره ۱۱۸ از کمیک New Mutant  توسط «گرنت موریسون» و «ایثان ون» خلق شدند. البته در کمیک ها آنها پنج خواهر بودند که از اون مزرعه کلونی جان سالم بدر بردند! مدت ها بعدهم دو تاشون به رحمت خدا رفتند و فقط سه تاشون زنده موندند!

در سریال هم به دو خواهر غایب اشاره میشه ولی به همین اطلاعات کم افاقه می کنه!

کوکوها 

در سریال «کوکو»ها همانند کمیک ها یک ذهن متصل و شبکه مانند دارند همچنین برخلاف کمیک ها نمی توانند مانند مادرشون بدن الماسی شکل داشته باشند!

 

۱۷- پروژه «هاوند»

پروژه «هاوند» 

«ایهب»(نام اصلی:دکتر «رودریک کمبل») که افراد شکارچی میوتانت خودش به نام Hounds رو داره و اونا رو با تیغ تزیین می کنه. او از شخصیت های خبیث معروف دنیای کمیک های ماروله که از آینده تاریکی آمده، او اولین بار در شماره ۱۳ از کمیک  Fantastic Four Annual در سال ۱۹۹۰ خلق شده!

  اقتباس مشابهی رو ازش در سریال دیدیم برخلاف کمیک ها که جهش یافته های خودش رو شست و شوی مغزی میداد اونهارو به یک مواد مخدر معتاد می کرد و جهش یافته ها برای رفع اعتیاد مجبور به انجام هر کاری میشدند! «اهب» در سریال همانند کمیک ها صورتش زخمی شد و اون زخم معروفش در کمیک ها بوجود اومد:

ایهب

در پایان سریال هم در هواپیمایی سقوط کرد که احتمالا در فصل بعدی بدن سایبورگی و زره معروفش رو خواهیم دید!

 

۱۶- «مورلاک» ها

 «مورلاک» ها 

«مورلاک» ها جامعه ای از میوتانت ها هستند كه دچار نقص عضو هسنتد و چهره اي كريه دارند و زیرزمین زندگی میکنند! در این سریال نیز به اون ها اشاره میشه و نقش مفیدی دارند! اما مانند کمیک ها آسیب دیدند!

«دریمر» که از شخصیت های اصلی سریال بود توسط دکتر «کمبل» به صورت شوکه کننده ای کشته شد! «تریدر» هم به شدت زخمی شد!

اما نکته ای که وجود داره اینه که به غیر از «شاتر» که چهره ای مشابه با همتای کمیکی خودش داره اما بقیه هیچ شباهتی ندارند و برخلاف کمیک ها چهره ای زیبا دارند!!!!!!!

 

۱۵- داروی اعتیاد آور

 داروی اعتیاد آور 

همانند کمیک ها ما دارویی رو دیدیم که باعث اعتیاد شدید جهش یافته ها به اون میشد! در کمیک ها این دارو از هیدروکورتیزون دی تشکیل شده و به اختصار «کیک»(Kick) خوانده میشه.(برای اطلاعات بیشتر میتونید شماره ۱۳۴ از کمیک New Mutants ۲۰۰۳ رو مطالعه کنید.) این دارو باعث میشه هر جهش یافته ۵ساعت قدرت بیشتری داشته باشه و بعد از اون نیاز و اعتیاد شدیدی بهش پیدا کنه. از اثرات این دارو حملات روانی هستش و میتونه خیلی خطرناک باشه!

در سریال نیز دکتر«کمبل» از این ماده مخدر استفاده می کرد تا جهش یافته ها رو برده خودش کنه.

 

۱۴- «پالس»

 «پالس» 

در سریال جهش یافته ای رو دیدیم که متاسفانه به دام سازمان خدمات «سنتینل» افتاد و عضوی از پروژه «هاوند» شد! اون دوست نزدیک اعضای سازمان زیرزمینی جهش یافته ها بود و زمانی که می خواست بعد از عملیات گروهیشون از سازمان خدمات «سنتینل» فرار کنه زخمی شد و برای بقیه مرده پنداشته میشد تا این که آنها فهمیدند جزو آزمایشات «هاوند» شده و هنوز زنده است! او قدرت های خیلی کارآمدی داشت من جمله از کار انداختن وسایل الکتریکی و از همه مهم تر تخریب نیروی جهش یافته ها زمانی که در محدوده باشند!

 اگر اهل کمیک های افراد ایکس باشید می دونید که «میستیک» مادر خوندهٔ «روگ» بوده! زمانی که «روگ» و «گمبیت» به یکدیگر علاقه داشتند، «میستیک» از این قضیه خوشش نیومد و رابطه اشون رو بهم زد! «پالس» هم یکی از همکاران «میستیک» بود که در دزدی ها و کارهای دیگه به او کمک می کرد، «میستیک» «پالس» رو فرستاد تا جای «گمبیت» برای «روگ» بگیره و برای این کار عضوی از افراد ایکس شد! اما طولی نکشید که رابطه ای بینشون شکل نگرفت و «پالس» پس از کمک به مبارزه با «آپوکالیپس» از گروه افراد ایکس خارج شد!

 

۱۳- گروه زیرزمینی جهش یافته ها (THE MUTANT UNDERGROUND)

 گروه زیرزمینی جهش یافته ها (THE MUTANT UNDERGROUND) 

قبل از ناپدید شدن افراد ایکس، گروهی از جهش یافته ها بوجود آمدند که در سراسر کشور فعالیت داشتند و «تاندربرد» از موسسان اصلی این گروه بود!

در سریال فقط از اسم این گروه استفاده شده چون در کمیک ها این گروه برای رد و بدل اطلاعات توسط «پروفسور ایکس» بوجود اومده بودند و چند باری اسمشون رو در کمیک های دهه نود افراد ایکس می شنیدیم! در سال ۲۰۰۳ نیز «کیبل» عضوی از این گروه شد و تیمی تشکیل داد که برای براندازی پروژه احیا شده ایکس جمع شده بودند!

در سریال گروه زیرزمینی جهش یافته ها شباهت بیشتری به گروه X-Corporation داشتند چون همانند آنها یک گروه شبکه مانند و جهانی داشتند که به جهش یافته های بی دفاع پناه و کمک می رسوندند!(گروه X-Corporation  توسط «گرنت موریسون» و «لینیل فرانسیس یو» در کمیک New X-Men Annual ۲۰۰۱ خلق شده اند)

 

 

۱۲- «فنریس»

فنریس 

در کمیک های افراد ایکس دوقلوهای «فنریس» یعنی «آندره آ» و «آندریاس»، فرزندان شخصیت خبیثی به نام «بارون وان استراکر» هستند که از دشمنان معروف کاپیتان امریکاست! این دو شخصیت توسط «کریس کلرمانت» و «جان رومیتا جونیور» خلق شدند و اولین بار در شماره ۱۹۴ از کمیک Uncanny X-Men سال ۱۹۸۵ حضور یافتند! در ابتدای کارشون برای ابر قهرمانان مارول مشکل بوجود می آوردند و از دشمنان آنها محسوب می شدن اما پس از مرگ «آندره آ» برادرش اصلاح شد و به گروه «ثاندربولت جدید»( New Thunderbolts) پیوست و لقب “Swordsman” رو برای خودش انتخاب کرد:

 

در قسمت های ابتدایی ما «اندی» و «لورن» رو دوقلو های استراکر می شناختیم اما پس از گذشت چند قسمت مشخص شد که دوقلوهای استراکر درواقع اجداد آنها هستند و عضوی از گروه "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) در دهه ۵۰ بودند!

 

۱۱- استراکر ها!!!

 استراکر ها!!!

همونطور که می دونید در MCU «بارون وان استراکر» داخل فیلم های Winter soldier و Age of Ultron حضور داشته همچنین در ادامه وقایع فیلم Winter soldier ما پسر «بارون وان استراکر» یعنی «وارنر وان استراکر» رو در سریال مامورین شیلد دیدیم! نکته ای که وجود داره درمورد خانواده استراکر هست! دوقلو های «فنریس» فرزندان «بارون وان استراکر» هستند؛ این شخصیت و خانواده اش عضوی از «هایدرا» بودند و این سوال رو برای ما پیش میارن که رایت این شخصیت ها چگونه بدست فاکس رسیده و تونسته ازشون استفاده کنه!

 جوابش مشخصه چون این سریال با مشارکت مارول درست شده پس احتمالا این اجازه رو مارول داده و این یه ایستر اگ از حضور  مارول میتونه باشه!

(پ.ن: البته این حرکت فرضیه ارتباط این سریال با MCU رو باطل می کنه چون در فیلمهای مارول «بارون وان استراکر» در زمان حال مشغول به فعالیت بود اما در سریال او  قبل از دهه ۵۰ مشغول به فعالیت بوده!)

 

 

۱۰- تطهیر کننده ها (Purifiers)

تطهیر کننده ها (Purifiers) 

در فلش بکی از سریال دیدیم که علاوه بر «تراسک» و سازمان خدمات «سنتینل»، گروهی دیگر وجود داره که از جهش یافته ها تنفر داره! زمانی که «بلینک» داشت از زندگی خوش و خرم خودش لذت میبرد یه گروه سر رسید و ماشینش رو آتیش زد و همچنین این امر باعث شد نامزدش فرار کنه و «بلینک» به اجبار برای دفاع و پناه به گروه  "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) بپیونده! این گروه مهاجم اشاره مستقیمی داشت به گروه «تطهیر کننده ها»( Purifiers)! این گروه از افراد افراطی و بسیار متعصب مسیحی تشکیل شده و به همین علت اونها می تونند کارهای فجیع و خشنشون رو توجیه کنند! با توجه به این که رهبرشون «ویلیام استرایکر» بوده و از نظامیان نیز بوده،این گروه نیز بی نصیب نمانده و به شدت مسلح و خطرناک شده! این گروه اولین بار در کمیک X-Men: God Loves, Man Kills  سال ۱۹۸۲ خلق و دیده شده اند.

 

 

۹- دکتر «ریسمن»

 دکتر «ریسمن» 

در اواخر سریال مشخص شد که «رید استراکر» در کودکی یک جهش یافته بوده و پدرش «اتو استراکر» به کمک دکتر «مدلین ریسمن» تونسته ژن ایکس رو در فرزندش سرکوب کنه! «اتو» اون زمان در «ترسک» کار می کرده و مدارک مشخص می کنه که هنوز این کار امکان پذیره پس «دکتر کمبل» به دنبال این دارو و روش می گرده!

«ریسمن» اشاره داره به فامیلی دو شخصیت در کمیک های افراد ایکس، اولین نفر دکتر «دبورا ریسمن» هستش که X-23 رو ساخته(در کارتون X-Men: Evolution).دومین نفر «متیو ریسمن»ـه که بعد از مرگ «استرایکر» به رهبری گروه «تطهیر کننده ها» رسید و در آخر توسط X-23 کشته شد؛ او اولین بار در شماره ۲۲ از کمیک New X-Men سال ۲۰۰۶ حضور یافته.

 

۸- «اوانگلین ویدون»

«اوانگلین ویدون»

در اوایل قسمت آخر سریال ما یک فلش بک میبینیم که در اون «پولاریس» در آسایشگاهه! بعد وکیلی سر میرسه که از اعضای افراد ایکس بوده و به «پولاریس» پیشنهاد همکاری در گروه زیرزمینی جهش یافته ها رو میده، همچنین برای جلب اعتماد شکل دستانش رو تغییر میده و آشکار می کنه که یک جهش یافته هست!

 دستان این وکیل به شبیه بود به «اوانگلین ویدون».در کمیک ها اون میتونه به یک اژدهای ۱۸فوتی تبدیل بشه! اما به اون سادگی که ما در سریال دیدیم نبود، او زمانی تبدیل به اژدها تبدیل میشه که با خون در ارتباط باشه!او اولین بار در شماره ۲۱ از کمیک X-Treme X-Men سال ۲۰۰۳ حضور یافته! همچنین او زمانی به عضو حقوقی افراد ایکس درومد که «سیج» و «بیشاب» رو از لحاظ قانونی و مهارت وکالتش نجات داد!

 

۷- زنگ موبایل

 زنگ موبایل

در قسمت اول سریال جایی که موبایل «اکلیپس» زنگ می خوره ما موسیقی خاطره انگیز کارتون افراد ایکس رو میشنویم!

 

 

۶- استن لی

 استن لی 

و البته ما در همون قسمت اول شاهد کامئوی استن لی بودیم! او داشت از کافه ای بیرون می آمد که اکلیپس در آن با استراکر قرار ملاقات داشت!

 

 

۵- جک کربی

 جک کربی 

در قسمت آخر و در محل جدید مخفیگاه گروه جهش یافته های زیرزمینی ما می فهمیم که اسم اون مخفیگاه «فروشگاه خوراک دام ج.کربی» هستش و این اشاره و ادای احترام به «جک کربی» کبیر است.

 

 

 

۴- تبلیغات قدیمی مارول

 تبلیغات قدیمی مارول 

در قسمت اول جایی که «اندی» و «لورن» دارن قدرت هاشون رو آزمایش می کنند ما یه خوراکی و کیک آشنا میبینیم که اشاره داره به تبلیغاتی که قبلا مارول برای شرکت این کیک می کرده! Fruit Pie همونطور که در عکس مشخصه در جاهای مختلف این تبلیغ رو شاهد هستیم و نکته جالب تر اینه که بعد این همه سال هنوز طراحی جعبه این محصول تغییری نکرده!!!!

حالا می پرسید این خوراکی دقیقا چیه:

 

 

 

 

۳- «باشگاه آتش جهنمی»

«باشگاه آتش جهنمی» 

این سریال اشارات مختلفی به Hellfire club داشت اما صحنه آخر سریال اشاره داشت به تعویض تیم برخی از اعضای افراد ایکس در کمیک ها! مثلا در این صحنه فقط یکی از خواهران «کوکو» حضور داشت که اشاره داره به خروج یکی از خواهران از گروه افراد ایکس در کمیک ها!همچنین تلاش خودش رو کرد که «پولاریس» رو همراه خودش ببره و موفق هم شد! در آخر هم به عنوان یکی از هورسمن های «آپوکالیپس» مشغول به فعالیت شد!!!

راستی این صحنه شباهت جالبی با پایان فیلم X-men First Class نیز داشت:

فرست کلاس مردان ایکس

 

۲- سلاح ایکس

  سلاح ایکس

زمانی که «اندی» و «لورن» توسط دکتر «کمبل» دستگیر شدند، او به «اندی» و «لورن» گفت اون ها در اتاقی زندانی شدند که کاملا از فلز «آدومانتیوم» پوشیده شده و این فلز رو در یک مقر نظامی متروکه در بریتیش کلمبیا پیدا کرده!

در کمیک ها این مقر نظامی(که ولورین در اونجا به سلاح ایکس تبدیل میشه) در کانادا بوده اما در سریال چون در فیلم X2:X-Men United این مقر در دریاچه آلکلی(واقع در بریتیش کلمبیا) قرار داشت محل را به لوکیشن فیلم های قبلی مربوط کردند!

این صحنه اشاره داشت به وقایعی که در X2 برای ولورین پیش اومد.

 

۱- «فنریس» گرگه

 «فنریس» گرگه

اگر با کمیک های ثور آشنایی داشته باشید میدونید که «فنریس» اسم گرگ معروفیه که به نوعی فرزند لوکی محسوب میشه!

در سریال زمانی که «اندی» ناامید شده بود و می خواست تهاجمی تر برخورد کنه در دفترش عکس یک گرگ رو کشید و با توجه به اسم خواهر برادریشون اشاره مستقیمی داشت به «فنریس» گرگه!

(البته این می تونه به وقایع ثور راگناروک و زمان اکرانش نیز اشاره داشته باشه)

 

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

راستی حتما مقاله زیر را هم بخوانید چون تکمیل کننده ایستراگ ها میباشد:

معرفی میوتانت های سریال "با استعدادها" (THE GIFTED)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Migel ohera
#1 Migel ohera 1396-11-25 11:29
سلام و خسته نباشيد ميگم به اقا مهدي گل
پيدا كردن استراگ از توي اين سريال چشم عقاب ميخواست با اطلاعات كميكي بالا ، دستتون درد نكنه خيلي لذت بردم.

اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .
نقل قول کردن
mobin.md
#2 mobin.md 1396-11-25 11:52
واقعا مقاله عالی بود من هنوز سریال رو کامل ندیدم ولی اینجوری اطلاعاتم از بقیه سریال بالا تر میره
نقل قول کردن
Marc Spector
#3 Marc Spector 1396-11-25 14:25
دست آقای فقیه درد نکنه به نوعی آچار فرانسه سایت شدن،مقاله کاملی بود مخصوصاً اینکه هر ایستراگ رو به منبع کمیک بوکیش ارجاع میدادن.خسته نباشید.
نقل قول کردن
farbodag
#4 farbodag 1396-11-25 15:48
سلام و درود فراوان بر شما اقای فقیه دستتون درد نکنه من این سریال رو ندیدم ولی در اینده میبینم
استاد چرا دی سی bvs رو ول نمیکنه ? فیلمش جالب نبود ولی هر جا بهش اشاره میکنه دیگه شورشو در اوردن واقعا
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-11-25 16:32
به نقل از Migel ohera:


اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .

والا من هنوز دقیقا نمیدونم کی قراره فیلمو ببینم
چون سر راگناروک یه ذره اذیت شدیم
دلیلشم اینه که من که میرم سینما پسرمم باهام میاد
سر فیلم راگناروک بعضی جاها براش مناسب نبود . یعنی میترسید . حالا خدا رو شکر خسته بود وسطش گرفت خوابید!
ولی این سری قطعا دوست ندارم باهام بیاد و پلنگ سیاه رو ببینه
باید ببینم کی میتونم جور کنم تنهایی برم سینما
حالا بدبختی داریم سر جنگ بینهایت! چون ازم قول گرفته حتما ببرمش ببینه
درباره مقالات پلنگ سیاه هم انشاله از اوایل هفته بعد شروع میکنم. چند تا مقاله هست که از مدتها قبل در نظر دارم. انشاله تقدیم میشه
نقل قول کردن
Migel ohera
#6 Migel ohera 1396-11-25 17:10
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:


اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .

والا من هنوز دقیقا نمیدونم کی قراره فیلمو ببینم
چون سر راگناروک یه ذره اذیت شدیم
دلیلشم اینه که من که میرم سینما پسرمم باهام میاد
سر فیلم راگناروک بعضی جاها براش مناسب نبود . یعنی میترسید . حالا خدا رو شکر خسته بود وسطش گرفت خوابید!
ولی این سری قطعا دوست ندارم باهام بیاد و پلنگ سیاه رو ببینه
باید ببینم کی میتونم جور کنم تنهایی برم سینما
حالا بدبختی داریم سر جنگ بینهایت! چون ازم قول گرفته حتما ببرمش ببینه
درباره مقالات پلنگ سیاه هم انشاله از اوایل هفته بعد شروع میکنم. چند تا مقاله هست که از مدتها قبل در نظر دارم. انشاله تقدیم میشه

خدا حفظش كنه پسرتونو
منتظر مقالات پلنگ سياه هستيم ،
اتفاقا عكس پروفايلم به مناسبت فيلم پلنگ سياه عوض كردم ;-)
نقل قول کردن
vahid.k
#7 vahid.k 1396-11-25 18:10
سلام واقعا خسته نباشید خیلی خوب و کامل بود ولی من ایستراگ آخر رو نفهمیدم که منظورتون از اسم خواهر برادریشون چیه آخه هرچی حساب میکنم اندی و لورن فنریس نمیشه
نقل قول کردن
vahid.k
#8 vahid.k 1396-11-25 18:12
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:


اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .

والا من هنوز دقیقا نمیدونم کی قراره فیلمو ببینم
چون سر راگناروک یه ذره اذیت شدیم
دلیلشم اینه که من که میرم سینما پسرمم باهام میاد
سر فیلم راگناروک بعضی جاها براش مناسب نبود . یعنی میترسید . حالا خدا رو شکر خسته بود وسطش گرفت خوابید!
ولی این سری قطعا دوست ندارم باهام بیاد و پلنگ سیاه رو ببینه
باید ببینم کی میتونم جور کنم تنهایی برم سینما
حالا بدبختی داریم سر جنگ بینهایت! چون ازم قول گرفته حتما ببرمش ببینه
درباره مقالات پلنگ سیاه هم انشاله از اوایل هفته بعد شروع میکنم. چند تا مقاله هست که از مدتها قبل در نظر دارم. انشاله تقدیم میشه

تاریخ عرضه نسخه بلوری مشخصه؟
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#9 M.S.H_logan 1396-11-25 18:58
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:


اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .

والا من هنوز دقیقا نمیدونم کی قراره فیلمو ببینم
چون سر راگناروک یه ذره اذیت شدیم
دلیلشم اینه که من که میرم سینما پسرمم باهام میاد
سر فیلم راگناروک بعضی جاها براش مناسب نبود . یعنی میترسید . حالا خدا رو شکر خسته بود وسطش گرفت خوابید!
ولی این سری قطعا دوست ندارم باهام بیاد و پلنگ سیاه رو ببینه
باید ببینم کی میتونم جور کنم تنهایی برم سینما
حالا بدبختی داریم سر جنگ بینهایت! چون ازم قول گرفته حتما ببرمش ببینه
درباره مقالات پلنگ سیاه هم انشاله از اوایل هفته بعد شروع میکنم. چند تا مقاله هست که از مدتها قبل در نظر دارم. انشاله تقدیم میشه

استاد سلام خدا پسرتونو واستون نگه داره،
یه سوال داشتم پسرتون انگلیسی متوجه میشه و میتونه حرف بزنه
و فارسی چطور ، فارسی هم متوجه میشه یا باهاش انگلیسی صحبت میکنید
نقل قول کردن
P.Constantine
#10 P.Constantine 1396-11-25 19:23
به نقل از vahid.k:
سلام واقعا خسته نباشید خیلی خوب و کامل بود ولی من ایستراگ آخر رو نفهمیدم که منظورتون از اسم خواهر برادریشون چیه آخه هرچی حساب میکنم اندی و لورن فنریس نمیشه

اگه سریال رو دیده باشی میدونی که وقتی اندی و لورن دست همدیگه رو می گرفتن به یه قدرت عظیم دست پیدا می کردن! به اسم ابرقهرمانیشون «فنریس» میگن!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-11-25 20:00
به نقل از M.S.H_logan:
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:


اقا ترابي خوشا به سعادتتون كه ميتونيد دو سه روز ديگه بريد سينما و شاهكار جديد مارول رو تماشا كنيد ، ما كه بايد تا منتشر شدن نسخه بلوريش كلي صبر كنيم ، منم واقعا نميتونم براش صبر كنم .
به اميد خدا منتظر نقد برسي فيلم شاه واكاندا هستيم ، و همچنين مقالاتي كه قراره به مناسبت انتشار اين فيلم در سايت قرار بگيره .

والا من هنوز دقیقا نمیدونم کی قراره فیلمو ببینم
چون سر راگناروک یه ذره اذیت شدیم
دلیلشم اینه که من که میرم سینما پسرمم باهام میاد
سر فیلم راگناروک بعضی جاها براش مناسب نبود . یعنی میترسید . حالا خدا رو شکر خسته بود وسطش گرفت خوابید!
ولی این سری قطعا دوست ندارم باهام بیاد و پلنگ سیاه رو ببینه
باید ببینم کی میتونم جور کنم تنهایی برم سینما
حالا بدبختی داریم سر جنگ بینهایت! چون ازم قول گرفته حتما ببرمش ببینه
درباره مقالات پلنگ سیاه هم انشاله از اوایل هفته بعد شروع میکنم. چند تا مقاله هست که از مدتها قبل در نظر دارم. انشاله تقدیم میشه

استاد سلام خدا پسرتونو واستون نگه داره،
یه سوال داشتم پسرتون انگلیسی متوجه میشه و میتونه حرف بزنه
و فارسی چطور ، فارسی هم متوجه میشه یا باهاش انگلیسی صحبت میکنید

قربان شما
ما باهاش بیشتر فارسی حرف میزنیم
ولی مهد کودک انگلیسی زبان میره
بنابراین داره یه چیزهایی انگلیسی یاد میگیره.
البته جدیدا بیشتر باهاش انگلیسی حرف میزنم ولی نه اونقدر که دچار تناقض بشه
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#12 M.S.H_logan 1396-11-28 16:00
قربان شما
(اگه «اگه قربان شما»سوالی هست)
اسم من ماهان هست و ۱۶ سالمه و قبلا هم‌ پست گذاشتم

و ممنون که سوالمو جوال دادین چه جالب که آدم بتونه, مادر زادی به دوتا زبون مختلف صحبت کنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1201 guests and no members online

آخرین نظرات