مطالب برگزیده

15 نکته ای که باید درباره انیمیشن "شگفت انگیزان" (The Incredibles) بدانید
15 نکته ای که باید درباره انیمیشن "شگفت انگیزان" (The Incredibles) بدانید
شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز ترجمه شد + لینک دانلود
شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز ترجمه شد + لینک دانلود...
10 چیزی که باید درباره "کلوک و داگر" (Cloak and Dagger) بدانید
10 چیزی که باید درباره "کلوک و داگر" (Cloak and Dagger) بدانید
10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!
10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!
آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه
آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه...
10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد
10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

مقدمه: ژانر ابرقهرمانی / کمیک بوکی در قرن 21 توسط فیلمهایی چون مردان ایکس و مردعنکبوتی و عناوین بعدی همین مجموعه ها اداره میشد که اکثرا فیلم های مخاطب پسند و پرفروشی هم بودند بطوری که میتوان گفت جان تازه ای به این نوع آثار پرخرج هالیوودی بخشیدند.

تا قبل از سال 2008 فیلم هایی که نام مارول را در ابتدای آنها مشاهده میکردیم اغلب توسط کمپانی های فاکس و سونی ساخته و منتشر میشدند اما در سال 2008 بخش استودیوز کمپانی مارول با انتشار فیلم مرد آهنی رسما خبر ساخت مجموعه فیلم های مرتبط به هم که در جهانی مشترک جریان دارند را اعلام کرد. اکنون 10 سال از انتشار مردآهنی میگذرد و مارول استودیوز توانسته تا الان 19 فیلم را منتشر کند که البته چند فیلم دیگر هم درحال طی مراحل تولید خود هستند که بزودی در سینماهای جهان اکران میشوند. خوشبختانه هیچکدام این فیلم ها ضعیف نیستند اما قاعدتا همچنان چند اثر متوسط در بین آن وجود دارد. با ما باشید در رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول!

 

 

19. ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) 

در سپتامبر سال 2011 تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی اعلام کرد که بار دیگر به ایفای نقش خواهد پرداخت و در اواخر همین سال آلن تیلور به عنوان کارگردان این قسمت انتخاب شد. ثور : دنیای تاریک در نوامبر 2013 در آمریکا اکران شد اما متاسفانه زیاد مورد تحسین منتقدان و هواداران واقع نگردید اما به هر حال توانست به فروش نسبتا خوب 644 میلیون دلاری در سطح جهان برسد که خود موفقیتی از لحاظ گیشه برای کمپانی سازنده بود.

همانطور که ذکر شد این فیلم نتوانست انتظار هواداران را برآورده کند و از ضعف های متعدد و بزرگی نظیر شخصیت منفی تک بعدی و ضعیف ، بازی نه چندان خوب ناتالی پورتمن، کم لطفی به شخصیت هایی مثل هایمدال ، فیلمنامه نسبتا آشفته و شیمی متوسط ثور و جین فاستر رنج میبرد. البته ناگفته نماند که یک سری ویژگی ناب همانند جلوه ای ویژه و اکشن و بازی های قابل قبول شخصیت های اصلی و در کل داستان نسبتا سرگرم کننده را دارا بود که فیلم را از تبدیل شدن به یک فاجعه نجات داد. ضمن اینکه مثل همیشه اثری fun را شاهد بودیم. 

 

18. مرد آهنی 2 (Iron Man 2)

مرد آهنی 2 (Iron Man 2) 

تونی استارک پس از فاش کردن هویتش از طرف دولت ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار میگیرد و در همین اوضاع یک متخصص اسلحه که خود کارخانه تولید سلاح دارد همراه با یک دانشمند روس متحد میشوند تا فناوری مردآهنی را علیه خود تونی استارک بکار گیرند...

پس از موفقیت قسمت اول مردآهنی ، بلافاصله خبر ساخت قسمت دوم آن تایید شد و جان فاورو برای بار دوم در جایگاه کارگردانی نشست.

آیرون من 2 پتانسیلی بیشتر از چیزی که به آن تبدیل شد را داشت. در حین دیدن فیلم به راحتی میتوان تشخیص داد که ما شاهد فیلمنامه ای دارای اشکال هستیم که سطح فیلم را نسبت به قسمت قبلی پایین میاورد. همانند بیشتر فیلم های دنیای سینمایی مارول ویلن گاها حالات کلیشه ای به خودش میگیرد و شخصیت های مکمل هم برخی اوقات به حاشیه میروند. در هر حال باید قبول داشت که فیلم مرد آهنی 2 شاید فیلمی سرگرم کننده باشد اما میتوانست بسیار بهتر از چیزی که ساخته شد انتظارات بینندگان را برآورده کند.

 

17. هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

 هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk) 

به نوعی میتوان گفت که هالک شگفت انگیز دنباله همان هالک ساخته شده در سال 2003 توسط انگ لی میباشد اما این بار با عوامل سازنده جدید ! نسبت به محصول سال 2003 ، این اثر از لحاظ اکشن فیلمی خوش ساخت تری است که بازیگرانی مانند ادوارد نورتون در آن به ایفای نقش میپردازند. هالک شگفت انگیز انگار دقیقا طبق همان فرمول قسمت اول پیش میرود : اوایل فیلم شاهد درگیری بروس بنر با قضیه تبدیل شدنش به هالک هستیم و اواسط فیلم نیز حول مبارزات هالک با نیرو های ژنرال راس را میبینیم که وسط این مبارزات و تعقیب و گریز ها چاشنی درام بین بروس و بتی اضافه میشود ( این رابطه در قسمت دوم نسبت به قسمت قبلی ضعیف تر به تصویر کشیده شده بود ، قسمت اول بار درام بیشتری داشت ) و پایان فیلم هم مبارزه ای بین هالک و غول اصلی فیلم میبینیم! در کل بی انصافی است که این فیلم را در رده فیلم های ضعیف یا متوسط قرار داد زیرا با وجود اینکه خلاقیت آنچنانی مورد استفاده قرار نگرفته بود و یک روایت کلیشه ای داشت اما از برخی لحاظ مانند بازیگری و کار های فنی ، سرگرم کننده بودن و ریتم درست فیلم و... به خوبی عمل کرد بطوری که میتوان هالک شگفت انگیز یک فیلم در رده خوب به یاد کرد و شخصا با نمره وبسایت متاکرتیک ( 61 از 100 ) موافقم! ضمن اینکه جلوه های ویژه عالی هم داشت و البته یک مبارزه معرکه بین هالک و ابومینیشن!

 

 

16. ثور (Thor )

 ثور (Thor )

اولین قسمت از سه گانه ثور درباره تبعید شدنش توسط اودین ، پدرهمگان است و در همین هنگام برادر ناتنی ثور به نام لوکی در صدد تصاحب تاج و تخت می باشد و توطئه هایی در سر دارد ...

قبول دارم که برخی از سکانس های ثور  نزدیک میشوند و بیش از حد تینیجری بود و در مجموع این فیلم میتوانست بسیار حماسی و جذاب تر باشد اما به هر حال در ثور توانایی دیدن منظره هایی زیبا و فانتزی ، مبارزاتی هیجان انگیز و شخصیت هایی متنوع و عالی مانند خود لوکی و ثور هستیم. ضمن اینکه مارول با استادی دنیای جدیدی به نام آزگارد را به ما معرفی کرد که واقعا قابل قبول بود . و همچنین برقراری ارتباط خوبی بین بخش زمین و بخش ازگارد. اما شاید بزرگترین مشکل فیلم این بود که ثور خیلی زود سر عقل میاد و دست از غرورش میکشه.

 

15. مرد مورچه ای (Ant Man)

مرد مورچه ای (Ant Man) 

من هم مانند بسیاری از هواداران از کنار کشیدن ادگار رایت از سکوی کارگردانی نا امید شدم و در کل امید زیادی به این پروژه نداشتم اما برخلاف تصورات من و عموم مردم مردمورچه ای به هیچ وجه فیلم بدی از آب در نیامد! حواشی پیرامون مردمورچه ای انتظارات را پایین آورد اما محصول نهایی کاملا سرگرم کننده و مخاطب پسند شد. فیلم پر است از شوخی ها و صحنه های خلاقانه و جالب که مخاطب در حین دیدنشان اصلا احساس خستگی نمیکند.

انت من فیلم بی نقصی نیست; قابل پیش بینی بودنش از نقاط ضعفش میباشد که در کل مدت زمانی این ضعف بین فیلم های ابرقهرمانی مشترک بود اما جدیدا این ضعف در دنیای سینمایی مارول اصلاح شده است! همچنین اگر به روابط درام و عاشقانه فیلم بیشتر بها داده میشد و برخی از ایرادات فیلمنامه ای رفع میشد مرد مورچه ای میتوانست حتی بهتر باشد.

 

14. مرد آهنی 3 (Iron Man 3)

مرد آهنی 3 (Iron Man 3) 

میتوان گفت که مرد آهنی 3 نسبت به دو قسمت قبلی خود تفاوت هایی دارد. مانور اصلی این قسمت روی شخصیت پردازی و پرداخت به مشکلات کاراکتر تونی استارک است. در ایرون من 3 تحت تاثیر حضور بازیگران جدیدی چون " بن کینگزلی " و " گای پیرس " قرار میگیریم که با بازی عالی به بهبود فیلم کمک شایانی کردند. داستان این قسمت از سری مردآهنی درباره اتفاقات پس از انتقام جویان است که در آن تونی استارک به دلیل اثرات ناشی از جنگ با بیگانگان دچار اختلال روانی و بی خوابی شده و طی اتفاقاتی که برای بادیگارد و دوست وی ، هپی هوگان افتاده با گروه تروریستی به رهبری شخصی به نام ماندرین درگیر میشود.

نسبت اولین فیلم از مجموعه ایرون من ، این قسمت ضعیف تر است اما پیشرفتی کاملا محسوسی در مقایسه با قسمت دوم داشته بطوری که فیلمنامه با توجه به قسمت قبلی خیلی بهتر بوده ! اما همچنان دارای ضعف هایی میباشد که میتوان به هماهنگ نبودن نیمه پایانی فیلم و از دست دادن تمرکز داستان در اواسط فیلم اشاره کرد. البته خیلی ها میگن قطعا آیرون من 3 سرگرم کننده ترین و fun ترین فیلم در سه گانه مرد آهنی است.

 

13. انتقام جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron)

 انتقام جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) 

انتقام جویان، قوی ترین قهرمانان زمین برای بار دوم گرد هم میایند تا با دشمنی مشترک به نام اولتران که تونی استارک اشتباها در خلق آن نقش داشته مبارزه کنند...

همگی ما عصر اولتران را به عنوان دنباله ای قابل قبول از اونجرز میشناسیم. در طول مدت زمان این فیلم مخاطب کاملا سرگرم خواهد شد و مبارزات وجلوه های ویژه و داستان و اکشن همگی دست به دست هم میدهند تا بیننده را میخکوب کنند و در این کار موفق هم میشوند. در عصر اولتران شاهد پیشرفت چشمگیر برخی از کاراکتر های فرعی گروه مانند هاکای و رومانوف هستیم و در عین حال شخصیت هالک در یک سیر نزولی قرار دارد! رابطه رومانوف و بروس بنر / هالک غیر منطقی و غیر قابل هضم به تصویر کشیده شده که از نکات منفی فیلم به حساب میاید. همچنین اولتران با اینکه خوب بود اما باز هم از طرف نویسندگان خلاقیت میطلبید. به هر حال باید قبول کرد که دومین فیلم از انتقام جویان تازگی و شگفتی قسمت اول را نداشت اما همچنان اثری جذاب و زیباست. ضمن اینکه خیلی هم خوب برای وقایع آینده MCU زمینه چینی میکنه و شخصیت های جدید و مهمی هم بهمون معرفی کرد.

 

12. نگهبانان کهکشان 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

نگهبانان کهکشان 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

چندی پس از اعلام خبر ساخت قسمت دوم پروژه موفقیت آمیز نگهبانان کهکشان توسط نویسنده این فیلم ، حضور کرت راسل تایید شد و بالاخره پس از جنجال ها و شایعات ایجاد شده نسخه دوم نگهبانان در مه 2017 اکران و مورد تحسین منتقدان و علاقمندان سینما قرار گرفت اما نه به اندازه قسمت نخست! اکثرا جدیدترین قسمت نگهبانان کهکشان را فیلمی جذاب و خنده دار اما نه به تازگی و طراوت قسمت اول قلمداد کردند. جیمزگان به خوبی از پس مسئولیتش برآمد ولی مقداری کم لطفی به شخصیت های چون درکس شده بود. برخی شوخی ها هم بیجا بودند. اما در عوض خبیثی داشتیم معرکه به نام «ایگو». صحنه مرگ ماندگار یاندو هم که به تاریخ پیوست و ماندگار شد. جلوه های ویژه هم که کاندید اسکار شد و خیلی ها میگفتن حقش رو خوردند.

 

11. کاپیتان آمریکا : نخستین انتقامجو (Captain America: The First Avenger)

 کاپیتان آمریکا : نخستین انتقامجو (Captain America: The First Avenger) 

چه چیزی خوشایند تر از آن است که یک فیلم بلاک باستری ابرقهرمانی را که از کمیک بوک های کاراکتر محبوب مارول ، کاپیتان آمریکا اقتباس شده را با سبک کلاسیک و تقابل خیر و شر به شیوه فیلمهای قدیمی دید؟ جو جانستون هوشمندانه عمل کرد هواداران خوشحال ساخت. کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو در دهه 40 میلادی جریان دارد و داستان یک مرد پاک نیت و درستکار اما از لحاظ فیزیکی ضعیف را روایت میکند که توسط آزمایشاتی به قدرت فرابشری دست میابد و به کمک دوستانش به جنگ با هایدرا ( زیر سلطه نازی ها ) میرود.

داستان همزمان روایت گر دو شخص است، دقیقا به سبک کلاسیک ، یکی کاپیتان آمریکا که با استفاده از قدرتش مدافع انسانیت و خوبی میشود، و دیگری رد اسکال که با استفاده از همان قدرت ، به دلیل بد ذات بودن و طمع فراوانش دست به صدمه زدن به مردم برای منافع خویش میزند. با اینکه اصل کار شاید کلیشه ای بنظر برسد اما مارول و کارگردان اثر ، جو جانستون با عوامل بسیاری نظیر فضاسازی جذاب ، داستان سرگرم کننده ، بازی های عالی ، اکشن ، نحوه شخصیت پردازی و... مخاطب خود را راضی نگه میدارد. شخصیت پردازی عالی و جذاب کاپیتان آمریکا که به عقیده همگان حتی از دنیای کمیک هم بهتر است از این فیلم شروع شد و باهاش واقعا همذات پنداری کردیم. رد اسکال هم دارای ظرافتهای شخصیتی زیادی شده بود که باعث میشد به دلمون بشینه. 

 

10. ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

 ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) 

هیچکدام از قسمت های سه گانه ثور از تمام پتانسیل خود استفاده نکردند ( حتی رگناروک )! در حقیقت ایده ها خوب بودند اما سازندگان توانایی به نمایش گذاشتن یک اثر حماسی و متحیر کننده را نداشتند. حال برخی از این دلایل به سیاست های کلی مارول برمیگردند و برخی دیگر به طرز فکر و توانایی سازندگان !

نسبت به فیلم های ثور و ثور: دنیای تاریک ، رگناروک حال و هوای دیگری دارد و میزان فان بودنش بسیار بیشتر است. با دیدن این فیلم پی میبرید که خلاقیت بیشتری در رگناروک مورد استفاده قرار گرفته و در کل شاهد فیلم خیلی جذاب تر و لذت بخشی هستیم. جدیدترین قسمت از مجموعه ثور از لحاظ بصری / فنی بی نقص و از دیدگاه فیلمنامه و داستان نسبتا خوب عمل میکند.

رگناروک پیشرفت محسوسی نسبت به فیلمهای ثور داشته و بسیار سطح بالاتر و بهتر در همه زمینه های مختلف ظاهر میشود بگونه ای که بیننده اصلا متوجه مدت زمانی که حین دیدن فیلم گذشت نمیشود.

شخصیت پردازی ها در این فیلم تغییر قابل توجهی کرده اند اما به دلیل عملکرد آگاهانه سازنده ، این موضوع به ضعف فیلم موجب نمیشود و در عوض میتوان به حرکت جسورانه تعبیر کرد!رگناروک مبارزات را به صورت متفکرانه ای به تصویر میکشد و در طول فیلم به یاد پانل های کمیک بوکی میوفتیم. متاسفانه ویلن عمق چندانی ندارد و کلیشه ای میشود و همچنین برخی از کاراکتر ها مانند سه جنگجو بیهوده تلف شدند. 

 

9. دکتر استرنج (Doctor Strange)

 دکتر استرنج (Doctor Strange) 

دکتر استرنج ، یکی از شخصیت های درجه یک مارول که بسیار منتظر حضورش در سینما بودیم سر انجام در نوامبر 2016 در سینما ها به نمایش درآمد. داستان فیلم روایت گر چگونگی تبدیل شدن استیون استرنج جراح ، به دکتر استرنج استاد هنر های عرفانی می باشد. پس از انتخاب بازیگر مطرح سینما و تلویزیون بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج ، فرایند تولید از سال 2014 شروع و در سال 2016 پایان یافت.

اگر نگاهی به کادر بازیگران بیندازیم خواهیم فهمید که بازی های فیلم اگر فوق العاده نبود بعید میشد! در فیلم دکتر استرنج ما شاهد جلوه بصری فوق العاده ای هستیم که بطرز اعجاب انگیزی خلق شدند . ضمن اینکه دکتر استرنج یکی از فیلم های متفاوت دنیای سینمایی مارول است که به خودی خود جز نقاط قوت حساب میشود اما همچنان در این فیلم نیز ضعف اساسی مارول یعنی شخصیت منفی ضعیف و کلیشه ای رفع نشده ! کلیسیوس از کاراکتر های غیر قابل درک و بی هویت شمرده میشود. و دیگر اینکه باید به رابطه دراماتیک دکتر استرنج و کریستین و برخی از شخصیت های مکمل بیشتر بها داده میشد. اما در عوض شاهد روایت یکی از بهترین اریجین ها در طول تاریخ فیلم های کمیک بوکی بودیم و البته شاهد یک سری از خلاقانه ترین و به یاد ماندنی ترین جلوه های ویژه و صحنه های نبرد.

 

8. مردعنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

 مردعنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) 

چندی بعد از جنجال های بسیار درباره توافق مارول و سونی بر سر حقوق استفاده از کاراکتر مردعنکبوتی ، بالاخره در فیلم کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی انتظارات به پایان رسید و ما مردعنکبوتی را در کنار دیگر ابرقهرمانان مارول دیدیم. انتخاب تام هالند حواشی های مخصوص به خود را به همراه داشت و طرفداران را متعجب ساخت! بسیاری معتقد بودند که هالند از پس از این نقش بر نمیاید اما هنگام دیدن فیلم مردعنکبوتی: بازگشت به خانه حرف های خود را پس گرفتند و به تمجید از وی پرداختند.

شایان ذکر است که تونی استارک / مردآهنی نیز در این فیلم حضور دارد و نقش یک راهنما و پیشکسوت سبک زندگی ابرقهرمانی ( ! ) را برای پیتر پارکر دارد. درست است که فیلم نتوانست آنچنان که باید ، ابهت مردعنکبوتی و مبارزات و جنگ های ماندگار را نشان دهد و همچنین نکات مهمی قبیل نقطه عطف زندگی پیترپارکر ( مرگ عمو بن ) و تاثیرات آن را فراموش کرده بود و... اما در کل با شخصیت پردازی های قوی و جنبه فان و همچنین داستان و فیلمنامه تقریبا سطح بالا با توجه به شرایط توانست ضعف های خود را پنهان کند. مایکل کیتون نیز در نقش کرکس به بازی میپردازد و درمجموع بازگشت به خانه  دارای ویژگی هایی مثل فیلمنامه قابل قبول ، سطح بازی بازیگران ، جلوه های ویژه و همچنین داستان رضایت بخش است. ضمن اینکه دقیقا شخصیت پردازی مرد عنکبوتی/پیتر پارکر را که در کمیک های اولیه اسپایدرمن شاهد بودیم را به نمایش میگذارد. و البته که یکی از بهترین پیچش های تاریخ فیلم های کمیک بوکی را در این فیلم شاهد بودیم (منظورم پیچش "والچر پدر لیز آلن است" میباشد).

 

7. مردآهنی (Iron man)

مردآهنی (Iron man) 

مردآهنی ، نخستین فیلم دنیای عظیم سینمایی مارول که خود نقطه شروعی برای موفقیت های پیاپی مارول بود درباره تونی استارک میلیاردر عیاشی که یک کارخانه اسلحه سازی دارد و با فروش انواع و اقسام تجهیزات نظامی روز به روز به ثروت خود می افزوند اما ناگهان توسط گروهکی تروریستی گروگان گرفته میشود و تونی برای نجات جان خود یک زره آهنی نیرومند میسازد و موفق میشود که از مخمصه ای که دچارش شده بود نجات پیدا کند...

همان طور که در مقدمه مقاله ذکر شده کار مارول با ساخت مردآهنی کلید خورد. شاید تعجب کنید اما جالب است بدانید که 18 سال قبل از منتشر شدن فیلم مردآهنی ، کمپانی های مختلفی در صدد ساخت این فیلم بودند اما هیچگاه موفق نشدند! به هر حال در سال 2006 مراحل تولید با همکاری مارول و پارامونتپیکچرز آغاز شد. ساخت فیلم با ایده های مبتکرانه فاورو ( کارگردان ) مانند بدیهه سازی دیالوگ ها و اجازه دادن به رابرت داونی جونیور برای اضافه کردن طنز های مخصوص خود به فیلمنامه پیش میرفت و حتی زمانی که مراحل ساخت شروع شده بود فیلمنامه هنوز کامل نبود! در هر حال هوش و عملکرد عجیب فاورو و دیگر عوامل هنگام ساخت ، نهایتا منجر به موفقیت بیشتر فیلم شد! کاراکتر تونی استارک در فیلمش یک شخصیت خشک و تک بعدی نیست و دیگر ارکان اصلی نیز به بهترین شکل ممکن انجام شد. نقطه قوت اصلی فیلم این بود که به بهترین نحو ممکن شخصیت پردازی جذابی از تونی استارک ارائه کرد که عاشقش شدیم!

 

6. نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

 نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

واقعاً چه کسی فکر میکرد روزی برسد که فیلمی درباره این شخصیت های نسبتا گمنام در کمیک بوک ها ساخته و مورد تحسین همگان واقع شود ؟

نگهبانان کهکشان به کارگردانی جیمز گان ، اثری متمایز و از لحاظ فنی شاهکار نسبت به فیلمهای مارول می باشد. فیلم پر است از خلاقیت ها و لحظات تاثیرگذار و صدالبته فان! فیلمنامه با توجه به اینکه کماکان ضعف مارول یعنی شخصیت منفی نه چندان درخشان را داراست اما به لطف فضا سازی ، کار های فنی تحسین برانگیز، داستان جالب، کاراکتر های خارق العاده ، شخصیت پردازی عالی ، بازی ها و صدا پیشگی های خوب و... کاری با بیننده انجام میدهد که ضعف فیلم را فراموش نماید و در پایان فیلم نیز دلش برای کاراکتر ها تنگ شود! این کار هنر و ذهنی خلاق را میطلبد که خوشبختانه جیمز گان از این نظر حرف ندارد. نگهبانان کهکشان هنوز هم گرم ترین و دوست داشتنی ترین فیلم مارول است.

 

5. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

از نظر من سه گانه کاپیتان آمریکا و انتقام جویان بهترین مجموعه های MCU هستند حال اگر کمی با دقت نگاهی به کیفیت ساخت بکنیم خواهیم فهمید که مجموعه کاپیتان آمریکا کمی بهتر از انتقام جویان عمل کرده ! همانطور که گفتیم قسمت اول کاپیتان آمریکا با عنوان اولین انتقامجو توسط جو جانستون ساخته شد اما بنا بر دلایلی مارول دیگر قادر به همکاری با این کارگردان نبود و در نتیجه سراغ گزینه های بعدی یعنی جو و آنتونی روسو رفت و پس از مذاکره با آنها ، رسما این دوبرادر را به استخدام خود درآورد. در نهایت سرباز زمستان در آوریل 2014 اکران و مورد استقبال هواداران و منتقدین سینما قرار گرفت.

اکشن فیلم نفس گیر و میخکوب کننده و همچنین تغییر سبک فیلم هم نسبت به فیلم اول یک نوع تازگی و تنوع ایجاد کرد! سازندگان به خوبی از پس به نمایش گذاشتن یک قهرمان با یک روحیه و خلق وصف نشدنی که حتی از کمیک ها هم بسیار بهتر خلق شده برآمدند. قسمت دوم کاپیتان آمریکا با توجه به اینکه فیلمی برپایه فقط یک شخصیت بود اما موفقیت خوبی را در گیشه به دست آورد. این فیلم از عمق و چند لایه گی خاصی برخوردار بود و هنوز هم با کلاس ترین فیلم مارول به شمار میاد!

 

4. پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

پیش از این کاراکتر پلنگ سیاه را در جنگ داخلی دیده و پسندیده بودیم اما این بار در این فیلم شاهد زادگاه او و بازی های تاج و تخت هستیم. بلک پنتر قطعا متفاوت ترین ساخته مارول است ! در واقع پلنگ سیاه چیزی فراتر از یک فیلم ابرقهرمانی / کمیک بوکی رایج می باشد ، فیلمی که قصد بیان مسائل و حقوق سیاسی را دارد. قبل تر فیلمی این چنینی از مارول ندیده بودیم.

با اینکه فیلم پلنگ سیاه دارای لایه های سیاسی –اجتماعیست اما هرگز لطمه ای به فیلمنامه وارد نمیشود ، از سرگرم کننده بودن خارج نمیشود و همچنان فیلمی بلاک باستری اما با تم هنری است که با شخصیت پردازی های ویژه و در ضمن ویلن عالی و قابل درک ، بازی های بهتر ( با این تفاوت از دیگر فیلمها که در این فیلم واقعا لحظاتی وجود داشت که هنری عمیق تر از بازیگر را به نمایش و به اصطلاح بازیگر را به چالش بکشد ) و چاشنی های مختلف دیگر ( درام عالی و ... ) خود را تبدیل به اثری خوش ساخت و قابل تامل و دوست داشتنی میکند که بین همنوعانش نظیرش را ندیده ایم.

 

3. کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی (Captain America: Civil War) 

هنگامی که به دیدن فیلم های انتقام جویان مینشستیم میدیدیم که گاها قهرمانان با هم جدل دارند حالا چه لفظی چه فیزیکی ما کیف میکردیم. درست است نمیخواستیم که قهرمانان از هم جدا شوند و این اتحاد نابود شود اما ته دلمان میگفتیم که اگر با هم مبارزه کنند چه میشود ؟ یا در ذهنمان بعضی اوقات فکر میکردیم که به راستی مرد آهنی قوی تر است یا کاپیتان آمریکا ؟ قصد من پاسخ این پرسش یا راه انداختن بحث نیست بلکه میخواهم به موضوع تناقض بپردازم. وقتی فیلمی را میبینیم احتمالا برایمان پیش میاید که با خود بگوییم که اگر فلان چیز اتفاق میفتاد چه ؟ و مثال هایی مثل این...

به هر حال بعد از پروژه پر سود سرباز زمستان ، مارول بار دیگری حاضر به همکاری با برادران روسو شد و این بار پروژه عظیمی تحت عنوان جنگ داخلی معروف در دنیای کمیک با روسو ها قرار داد بست. همانطور که پیش بینی میشد جنگ داخلی نیز به موفقیت و شهرت مارول بسیار افزود. جنگ داخلی به هیچ عنوان کلیشه ای نیست ، غیر قابل پیش بینی و کاملا سرگرم کننده و هیجان انگیز است. برادران روسو از تمامی پتانسیل این پروژه استفاده کردند و حرفی برای گفتن نگذاشتند.

 

2. انتقام جویان (The Avengers)

 انتقام جویان ( The Avengers ) 

آرزوی هر کمیک فنی هنگام تشکیل دنیای سینمایی مارول این بود که همه این قهرمانانی که هرکدام فیلم های اختصاصی خودشان را داشتند ( مرد آهنی، هالک ، ثور و کاپیتان آمریکا ) را در قالب یک فیلم منسجم بصورت متحد کنار هم باشند و با تهدیدی بزرگ مقابله کنند چون به هر حال کیست که دوست نداشته باشد قهرمانان محبوبش در یک فیلم بلاک باستری همه چیز را منفجر کنند و پوزه دشمنان بیگانه را به خاک بمالند؟ انتقام جویان به کارگردانی جاس ویدون دقیقا همان چیزی بود که باید میشد. جلوه های ویژه شگفت انگیز و تعامل های مجذوب کننده، بزن بزن به سبک سوپرهیرویی ، ویلن خوب که خود نقطه قوتی به حساب میایند و صد البته بازیگرانی که حسابی در نقش های خود جا افتاده اند و روایت داستانی تابع اصول سینما ... واقعا مهیج است ! جاس ویدون بر خلاف کسانی مثل «نولان» ، کاملا سبک کمیک بوکی خاص خودش رو به دنیای سینما تحمیل کرد (در حالی که امثال نولان ترجیج میدن سبک سینمایی رو بر سبک کمیک بوکی غالب کنند).

 

1. انتقام جویان : جنگ بینهایت (The Avengers: Infinity War )

 انتقام جویان : جنگ بینهایت (The Avengers: Infinity War ) 

نتیجه 10 سال تلاش پایان ناپذیر و انکارنکردنی مارول با کادری عظیم از بازیگرانی گران قیمت و حرفه ای ( که اکثرا توسط خود مارول معروف شده اند ) که وقتی تریلر آن منتشر شد مو به تن هوادران را سیخ کرد. عجیب است... باید این تعداد از کاراکتر را در فیلمی گرد هم آورد ، داستان را طوری طراحی کرد که اولا جامع و ثانیا برخلاف کلیشه های غالب بر فیلمهای ابرقهرمانی باشد، به گونه ای روی ویلن کار کرد که لقب بهترین را بین همتایان بگیرد ، ده ها عامل را سنجیده و کنترل کنند ... اغراق نیست که بگوییم برادران روسو غیر ممکن را ممکن کردند. برای کسانی که فیلم را هنوز ندیده اند میگویم: جنگ بینهایت فیلمی فوق العاده احساسی است و به گونه ای ساخته شده که غیر قابل پیش بینی ( مانند دو اثر قبلی روسو ها ) و خارق العاده از همه لحاظ است. حتما پس از دیدن فیلم حس عجیبی دارید ، حسی که پس از 10 سال مقدمه چینی و منتظر ماندن برای نبرد حماسی پایانی شما را احاطه میکند.

اول از هر چیز باید گفته شود که جنگ بینهایت در بین فیلم های مارول سنت شکنی کرده و کاملا ویلن محور ساخته شده! کاملا سرگرم کننده ، لذت بخش و احساسی، پر از زد خورد و مبارزات بزرگ و متعدد می باشد که از هر نظر شگفت انگیز عمل میکند. رویداد های فیلم نیز به خوبی خلق و به تصویر کشیده شده و ما در چندین و چند جای فیلم لحظات حماسی و مهمی را میبینیم. فیلمنامه جنگ بینهایت را بدون شک میشود پر زحمت ترین فیلمنامه موجود بین آثار کمیک بوکی خطاب کرد. این همه پیچش داستانی و تعداد غیر قابل تصور از قهرمانان ( ! ) برای یک فیلم و ایجاد غافلگیری های حیرت آور کار هر نویسنده ای نیست! شخصیت پردازی ها نیز که تمرکز ویژه ای بر روی ثانوس دارند بسیار خوب است.

با کمی اندیشیدن پس از دیدن فیلم خواهید فهمید که جنگ بینهایت چیزی نیست جز بهترین فیلم مارول.

 

نظر تو چیه؟ با این رتبه بندی موافقی؟

 

تارا محمدی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

مطالب مرتبط:

 15 ویلین برتر فیلم های کمیک بوکی مارول (TOP 15 MARVEL MOVIES VILLAINS)

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

#1 mobin.md 1397-03-02 15:11
عجب مقاله ای به نظرم رتبه بندی کاملا درست بود ممنون.
#2 Tara 1397-03-02 15:34
باتشکر از ویراستار عزیز( که نمیدونم کیه ) اما با تغییراتی که اعمال کردن موجب بهتر شدن این مقاله شد

وقتی که داشتم مقاله رو مینوشتم به فکر رفتم که واقعا این سگانه ثور چه پتانسیلی داشت و واقعا هر سه تاشون توانایی تبدیل شدن به فیلمی حماسی و خفن که مخاطب بعد از دیدنشون انگشت به دهان بمونه رو داشتند ...
#3 ali.shahruei 1397-03-02 15:58
کاملا با رتبه بندی موافقم فقط بنظرم راگناروک باید رتبه بهتری میداشت
#4 Captain Steve Lover 1397-03-02 16:21
خب تارا خانم با این مقاله نشون دادی که از کمیک فن های سطح بالای ایران هستی!!! خیلی از ما ها (از جمل خودم) وقتی یه فیلم جدید از mcu میاد میبینیم و رتبه بندی می‌کنیم؛رتبه بندی سایت های معروف رو میخونیم؛ویدیو های رتبه بندی تو یوتیوب رو میبینیم تا خودمون یه رتبه بندی درست حسابی بتونیم بکنیم و رتبه بندی شما بجز یه مورد واقعا به حق و بجا بود(اون یه مورد هم بنظرم رگنوراک رو باید بالا تر میگذاشتید؛)

۱۹-دنیای تاریکی یقیناً از لحاظ فنی و ساخت ضعیف ترین فیلم mcu هست؛ نکات مثبتی هم بود مثل شخصیت پردازی لوکی و رابطه لوکی و ثور یا معرفی سنگ بینهایت واقعیت ولی در مجموع متاسفانه...

۱۸-مرد اهنی ۲
از نظر من این ضعیف ترین فیلم مارول هست؛ یعنی راستش تنها فیلم ماروله که من موقع دیدنش چند بار تمرکزم رو اصلا از دست دادم و حوصلم سر رفت...بهرحال این فیلم باید مقدمه ی اونجرز رو میچید؛داستانک تونی و دولت؛تونی و جاستیس همر؛معرفی شیلد ؛تونی و ویپلش؛ تونی و پدرش؛مقدمه ی فیلم ثور و... خلاصه کارگردان تقصیری نداره این فیلم ایراد های غیر قابل پیشگیری داشت...

۱۷-هالک شگفت انگیز متفاوت تر از سایر فیلم های مارول هست؛راستش بنظرم تنها فیلم مارول هست که من “بیش از حد دارک” در نظرش گرفتم... اینقدری با بقیه فیلم های مارول متفاوت بود که الان خیلیا اصلا این فیلم رو جزو mcu نميدونن

١٦-ثور : اينجاست كه ديگه فيلم ها وارد سطح خوب يا قابل قبول ميشوند ؛ اين فيلم فيلم بي ايرادي نيست ولي خوبه؛قابل قبوله؛ بنظرم Underrated ترين فيلم mcu هست و كمي در حقش كم لطفي شده
١٥-مرد مورچه اي : چي بگم والا...فان؛سرگر م كننده؛متفاوت
همين...

١٤-مرد اهني ٣: اين فيلم هم مثل قسمت دوم اين مجموعه كسل كننده هست؛يعني حوصله سربر...با اينكه بازيگري بازيگرا عاليه و رابرت داوني يكي از بهترين حضور هاش رو بين فيلم هاي مارول داشت ولي خب فقط ميشه گفت فيلم خوبي بود
١٣-دوران التران : هميشه جذاب و فان هست كه ببينيم قهرمانا باز با هم جمع ميشن تا با يه خطر مبارزه كنند؛ اين فيلم برخي از بياد ماندني ترين و حماسي ترين سكانس ها رو بين Mcu داشت متاسفانه داستان فيلم خيلي پيچيده هست...واقعا نميشه همه ي اين فيلمنامه رو توي يك فيلم جا داد
١٢- محافظان ٢: من به شخصه اينو بيشتر از قسمت اول دوست داشتم...منتها بايد قبول كرد كه اين فيلم بيش از حد شوخي ها و جوك هاي بيجا داشت...و در مجموع شايد اگر همين جوك ها نبودن فيلم ميتونست در حد قسمت اول هم باشد
١١-نخستين انتقام جو: كاپيتان امريكا يقينا قلب دنياي سينمايي مارول هست؛ و عميق ترين شخصيت پردازي رو بين شخصيت هاي mcu داره(بعدش هم تچالا) و اين فيلم اغاز كننده ي حماسه ي كاپيتان امريكا بود...سگانه اي كه بهترين سه گانه ژانر ابرقهرماني هست
١٠-رگنوراك:
اها اينجا بود كه من با شما مخالفم...اين فيلم به همون اندازه كه دنياي تاريك بد بود؛خوب بود...من به شخصه اين فيلم رو حداقل تو رتبه ي ٧ و ٨ ميزارم و از دكتر استرنج و مرد اهني بهتر ميدونمش...نميدو نم چرا انقدر پايين هست تو ليستتون

٩-مارول با دكتر استرنج بالاخره يك اثر دارك تر؛متفاوت تر؛ دلگير تر به نمايش گذاشت؛حالا داستان كلي فيلم شباهت ها كوچيك به مرد اهني داره ولي در كل فيلم متفاوتيه
٨-بازگشت به خانه: اينبار برعكس...مارول با اين فيلم يه فيلم فان تر؛كوچك تر؛و در واقع Friendly Neighborhood Spiderman رو به نمايش گذاشت كه واقعا خوب بود
٧-مرد اهني اغاز محسوب بود براي دنياي مارول ولي كمي فیلم Overrated ای بود...
۶-محافظان کهکشان؛ این فیلم خیلی چیز ها رو ثابت کرد؛دنیای کیهانی مارول رو به بهترین شکل به نمایش گذاشت و حجم عظیمی از شخصیت های مهم رو معرفی کرد و یقینا یک شاهکار همه جانبه هست...
۵-سرباز زمستان: فیلم سرباز زمستان ؛نشون داد فیلم ها میتونن در عین حال کمیک بوکی باشن و یک شخصیت کمیک بوکی داسته باشن و در این حال ابرقهرمانی نباشند...اور جنایی؛اکشن؛هیجا ن انگیز روسو برادرس و همون چیزی بود که “یک فیلم کاپیتان امریکا” باید باشه
۴-پلنگ سیاه: A Masterpiece-A Game Changer-A Difference-Evol ution- این فیلم یک اثر محشر و شاهکار عظیم سینمایی بود...
۳-جنگ داخلی : این فیلم دنیای سینمایی مارول رو تغییر داد؛از این به بعد نسل جدیدی از ابرقهرمانان رو باید ببینیم...این فیلم پلی بود بین mcu قدیم و mcu حال...بهرحال بهترین فیلم سه گانه کاپیتان امریکا بود
۲-انتقام جویان دیگه فیلمی هست که هممون باهاش نوستالژی داریم و یه انقلاب تو سینما کرد و سینما رو برای همیشه عوض کرد...
۱-جنگ بینهایت بنظر من هم بهترین فیلم مارول تا الان هست...حتی بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ هم میتونه باشه

خب در نهایت بگم مقاله عالی بود
#5 Nima.gharibloo 1397-03-02 16:37
دستتون درد نکنه برای مقاله.مقاله ی خوبی بود
من به نظرم کاپیتان آمریکا نخستین انتقام جو و سرباز زمستان باید در رتبه های بد تری قرار می گرفتند مخصوصا سرباز زمستان خیلی رتبه ی بیشتر از لیاقتش رو گرفته (واقعا کاپیتان آمریکا سرباز زمستان از اونجرز دو و مرد آهنی سه و دکتر استرنج و ثور رگناروک بهتر بود؟؟!!)
#6 Tara 1397-03-02 16:43
#3 و #4
اتفاقا جالبه بدونید که من در رتبه بندی اولیه رتبه های بازگشت به خانه و رگناروک رو جابجا نوشتم اما به پیشنهاد استاد ترابی اینطوری نوشتم .. و بنظرم درست هم میگفتن بازشگت به خانه به مراتب بهتر و وفادار تره به کمیک
#5
اره بنظرم سرباز زمستان فیلم قوی ای بود
و نخستین انتقامجو هم خیلی لذت بخش و خاطره انگیز بود

و درضمن ممنون که برای خوندن مقاله وقت گذاشتین
#7 Nima.gharibloo 1397-03-02 16:53
به نقل از Tara:
#3 و #4
اتفاقا جالبه بدونید که من در رتبه بندی اولیه رتبه های بازگشت به خانه و رگناروک رو جابجا نوشتم اما به پیشنهاد استاد ترابی اینطوری نوشتم .. و بنظرم درست هم میگفتن بازشگت به خانه به مراتب بهتر و وفادار تره به کمیک
#5
اره بنظرم سرباز زمستان فیلم قوی ای بود
و نخستین انتقامجو هم خیلی لذت بخش و خاطره انگیز بود

و درضمن ممنون که برای خوندن مقاله وقت گذاشتین

متأسفانه من اصلا از کاپیتان آمریکا های یک و دو خوشم نیومد و نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم و به این خاطره که با این رتبه بندی موافق نیستم و نظر شما هم محترمه
#8 best of the best 1397-03-02 17:06
به نقل از Nima.gharibloo:
به نقل از Tara:
#3 و #4
اتفاقا جالبه بدونید که من در رتبه بندی اولیه رتبه های بازگشت به خانه و رگناروک رو جابجا نوشتم اما به پیشنهاد استاد ترابی اینطوری نوشتم .. و بنظرم درست هم میگفتن بازشگت به خانه به مراتب بهتر و وفادار تره به کمیک
#5
اره بنظرم سرباز زمستان فیلم قوی ای بود
و نخستین انتقامجو هم خیلی لذت بخش و خاطره انگیز بود

و درضمن ممنون که برای خوندن مقاله وقت گذاشتین

متأسفانه من اصلا از کاپیتان آمریکا های یک و دو خوشم نیومد و نتونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم و به این خاطره که با این رتبه بندی موافق نیستم و نظر شما هم محترمه

اره مساله اینجاست که نظر شما در اقلیته و اکثرا از این دو فیلم خوششون میاد . مخصوصا سرباز زمستان که به قول نویسنده اصلا یه کلاس دیگه ای داشت
و ممنونم از خانم محمدی که مقاله ای جانانه ای نوشتن که حتی من به عنوان یه فن دو اتیشه mcu نتونستم حتی یه ایراد از رتبه بندی بگیرم
عالی بود. منتظر مقالات بعدی شما هستیم
+1 #9 Tara 1397-03-02 17:31
اوایل که جنگ بینهایت تازه اکران شده بود تونستم فیلم رو تو سینما ببینم ... بی نظیر بود
مخصوصا اشتیاقی که هواداران برای لحظات مختلف فیلم داشتن و اون جیغ و داد ها یه حال و هوای خاصی به سینما داده بود و تو چشم هواداران میشد عشق یه کاراکتر ها رو دید
حتی من دیدم که یه دختر جوون 16-17 ساله که کنارم نشسته بود سر یکی از صحنه ها که برای جلوگیری از اسپویل نمیگم گریه کرد
کم موفقیتی نیست که یه کمپانی طوری عمل کنه که وقتی فیلماش تو سینما اکران میشن فضای سالن اونطوری باشه ...
#10 C.s.r 1397-03-02 18:25
سلام تشکر از نویسنده خوب این لیست جذاب
رتبه ها همه بجا هستند ولی من هنوزم انتقام جویان 1رو بهترین فیلم مارول میدونم فیلم های دکتر استرنج و ثور3 و مردعنکبوتی هم از فیلم های خیلی خوب مارول هستند ولی انقد ده تای اول خوبن اصلا نمیشه جابجاشون کرد میشه گفت این ده تا هم با هم رتبه یک رو دارن
و یه سوال آقای ترابی رتبه بندی شما هم از فیلمهای مارول همینه؟
#11 parker 1397-03-02 18:29
لیست بواقعا خوبیه ولی خب در یکی دو مورد میتوسنت بهتر باشه . مثلا اینکه من به شخصه نمی دونم چرا انقدر از پلنگ سیاه تعریف و تمجید شد ( متا 88 برای یه فیلم کمیکی واقعا عجیبه اونم تا جایی که حضور ذهن دارم مرد عنکبوتی 2 که فیلم کمیکیه محبوبمه متاش 83 هست ) و کلا اینکه من خیلی از ثور راگناروک بیشتر خوشم اومد و از سرباز زمستان هم خیلی بیشتر تر !
#12 Tara 1397-03-02 18:36
#11
شخصیت پردازی های عالی ( که انصافا مال ویلنش فوق العاده بود )
تم هنری
بیانگر پیام های سیاسی - اجتماعی
شخصیت های مکمل جذاب و بدرد بخور
فیلمنامه و داستان قوی
جلوه های ویژه خوب
بازی های شگفت انگیز
سرگرم کننده بودن
متفاوت بودن
کارگردانی متمایز ( کارگردان واقعا تمام زورشو زد که فیلمش چیزی بیشتر از یه فیلم در محدوده فیلمهای کمیک بوکی باشه )
خلق کشور واکاندا واقعا شگفت انگیز بود

دیگه از یه فیلم کمیک بوکی چه انتظاری داریم ؟ ( نمیگم فیلم بی نقص و کاملیه اما انصافا از رگناروک و سرباز زمستان کمی بهتره )
اما به هر حال موضوعی نیست که چندان ربطی به سلیقه و نظر شخصی نداشته باشه
شایدم نظر من اشتباه باشه
#13 Cap-Spider Potter 1397-03-02 18:36
مقاله خیلی خوب بود... لذت بردیم... خسته نباشید...
فقط من با چند گزینه ءش مشکل دارم...
یکی جایگاه Age of Ultron، که به نظرم یک اثر کم نظیر بود.
خبیث عالی، داستان فوق العاده و لحظات حماسی و اکشن بی نظیر و ماندگار... قسمت اول یه حالت Origin داشت (البته بازم قسمت اول به نظرم بهتر بود ولی فکر کنم دلیلش اینه که اولین بار بود قهرمان ها رو کنار هم می دیدیم) من که از Age of Ultron خیلی لذت بردم و به نظرم یکم درحقش کوتاهی کردین، باید بالاتر قرار میگرفت...
هر کمیک فنی آرزوی دیدن این پانل ها رو توی سینما داره :

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...


دوم جایگاه Black Panther که به عقیده من خیلی بالاست..!!
مثلا عصر التران یا Ragnarok خیلی بهترش بودند...
راستش Ranarok برای من یه چیز دیگست !! یعنی اولین بار که دیدمش همون حسی که برای بار اول Gotg 1 رو دیدم برام ایجاد شد. یه فیلم متفاوت و با طراوت...
(اگر خبیث فیلم هم عالی بود قطعا جز Top 3 قرار میگرفت!)
من از گسترش و تکامل شخصیتی ثور هم خیلی فیض بردم..
برای من دیدن همین پانل پایین روی پرده سینما کافیه !! :D :
uplooder.net/.../...

به نظرم جلوه های Black Panther توی بعضی قسمت ها آزار دهنده بود و اکشن فیلم هم که...!!

Infinity War رو هم هنوز ندیدم ولی در بهترین بودنش شکی نیست..! ;-)

CIVIL WAR هم که یه شاهکار اعجاب انگیز بود...
دیدن این صحنه هم خالی از لطف نیست! :
uplooder.net/.../...

بقیه گزینه ها هم تقریبا مشکلی نداشتند...
ممنون بابت مقاله ;-)

اینم از Top 10 اختصاصی من برای آثار MCU :


0- Infinity War (با فرض بر اینکه بهترین و اول میشه)

1- The Avengers

2- Civil War

3- gotg 1

4- The Winter Soldier

5- Ragnarok (فقط به خاطر ضعف Hela)

6- Iron Man & FA

7- Age of Ultron

8- Homecoming

9- Doctor Strange

10- Black Panther
#14 iron-bat 1397-03-02 18:46
تشکر خانم محمدی خسته نباشید فک کنم این اولین بارتونه توی سایت مقاله ای مینویسید که خیلیم خوبی بود

با اکثر رتبه بندی هاموفقم فقط بینظرم باید جای راگنارک و هوم کامینگ عوض میشد
قسمت دوم و سوم کاپیتان امریکا انچنان تفاوت فاحشی باهم دیگه نداشتن سرباز زمستان واقعا شاهکار بود درسته جنگ داخلی بهتر بود اما اختلاف زیادی بینشون نیست توی رتبه بندیم کاملا مشخصه بهرحال وقتی شما همچین شاهکاری میسازی انتظارها هم ازت بالاتر میره بنظرم میتونست دو سه برابر ازینی که بود بهتر باشه

ثور راگنارک که از نظر من بهترین فیلم مارول تو سال 2017 بود کاری کرد کارکتر ثور قابل لمس تر بشه و بهتر بشه باهاش ارتباط برقرار کردو کلی هم تو محبوبیت ثور تاثیرگذار بود بعد از این فیلم کلا شخصیت ثور بین طرفدارا ازین رو به اون رو شد

دکتر استرنج هم فیلم خوبی بود تو کمتر فیلمی همچین جلوه های بصری رو میبینیم متنها مشکلش همون ویلنش بود کلا مارول با ثانوس هرچی انتقاد راجب ویلناش بودو شست رفت
محافظان کهکشان اون زمان که اکران شد وقعا ایدش و فیلمش برا مردم تازگی داشت و فیلم خوبیم بود و مثل ازگارد ی دنیای جدید معرفی کرد مخصوصا برای معرفی سنگ های بینهایت سنگ تموم گذاشت با این فیلم بود که عاشق دنیای کیهانی مارول شدم قسمت دومش هم خوب و سرگرم کننده بود فقط اون تازگیو دیگه نداشت چون دگ مردم یبار همچین چیزیو دیده بودن ضمن اینکه یکی از تاثیرگذار ترین مرگهای فیلم های کمیک بوکیو داشت

اونجرز واقعا فیلمی بود که همیشه تو ذهنمون بود قبل از اینکه فیلمو ببینم همیشه میگفتم چی میشد مثلا همه این قهرمان ها تو ی فیلم جمع بشن این فیلم ارزوی هممونو به حقیقت رسوند الان اکثرا فکر میکنن ساختن ی همچینم فیلم و یونیورسی کار اسونیه اما باید مارول باشی تا این همه فیلم بسازی بدون اینکه تو هیچکدومشون شکستی بخوری نمونش همین جاستیس لیگ و همین دنیای سینمایی دیسی

راجب جنگ بینهایت هم فقط یک جمله میگم ی فیلم همه چی تمام.
#15 parker 1397-03-02 19:00
#12
راستش همه اینا راجع به سرباز زمستان و راگناروک هم صدق میکنه ( البته راگناروک سیاسی نبود ) و یک چیز در راگناروک و سرباز زمستان بهتر بودن اون هم اکشن شون بود. اکشن پلنگ سیاه اصلا آدم رو هایپ نمی کرد در حالی که ژانر فیلم اکشنه.
البته همونطور که گفتید اینا کاملا سلیقه شخصیه .
#16 Tara 1397-03-02 19:07
به نقل از parker:
#12
راستش همه اینا راجع به سرباز زمستان و راگناروک هم صدق میکنه ( البته راگناروک سیاسی نبود ) و یک چیز در راگناروک و سرباز زمستان بهتر بودن اون هم اکشن شون بود. اکشن پلنگ سیاه اصلا آدم رو هایپ نمی کرد در حالی که ژانر فیلم اکشنه.
البته همونطور که گفتید اینا کاملا سلیقه شخصیه .

درباره اکشن حرفتو کاملا قبول دارم اکشن سرباز زمستان یه چیز دیگه بود اصلا
تو مقاله هم گفتم
منم مثل همه از رگناروک خوشم اومد اما مشکلم اینه که من چون خیلی پیگیر کمیکش بودم یه مدت و خیلی بقول معروف با کمیکش حال کردم اما وقتی فیلمو دیدم با همه خوبی هاش اما یه چیزی اذیتم کرد و اونم همخوانی نداشتن فضای فیلم با فضای کمیک بود. ( البته اصلا در رتبه بندی اینو به عنوان مشکل لحاظ نکردم )
بالاتر هم گفتم که من رتبه 8 رو برای رگناروک درنظر داشتم
اما دیگه خداییش رتبه سرباز زمستان هرجور حساب کنی بهتر از این نمیشه

اما خب رگناروک به هر حال نظر من این بود چه میشه کرد
ممنون بابت نظرت
#17 Tara 1397-03-02 19:16
به نقل از parker:
#12
راستش همه اینا راجع به سرباز زمستان و راگناروک هم صدق میکنه ( البته راگناروک سیاسی نبود ) و یک چیز در راگناروک و سرباز زمستان بهتر بودن اون هم اکشن شون بود. اکشن پلنگ سیاه اصلا آدم رو هایپ نمی کرد در حالی که ژانر فیلم اکشنه.
البته همونطور که گفتید اینا کاملا سلیقه شخصیه .

درباره بخشی هم که گفتین درباره رگناروک همشون صدق میکنه بجز سیاسی

از نظر من فضای رگناروک اونقدر ها به اندازه واکاندا خاص نبود
درسته خوش رنگ و لعاب بود اما به هر حال تو فیلمهایی مثل نگهبانان کهکشان و حتی ثور 1 اینطوری دیدیم
رگناروک تم هنری نداشت حالا مثلا یه چیزایی به عنوان پیام فیلم که نسبتا تاثیر گذار بودن مثل ازگارد مردم نیست ، مکانه و ... وجود داشت اما خب تو بلک پنتر بیشتر مانور داده بودن روش

ویلن رگناروک هم خوب نبود واقعا
اما ویلن بلک پنتر عالی بود
#18 mtm 1397-03-02 19:55
به نقل از C.s.r:

و یه سوال آقای ترابی رتبه بندی شما هم از فیلمهای مارول همینه؟

تقریبا همینه ولی از نظر من هوم کامینگ، دکتر استرنج و راگناروک از پلنگ سیاه بهتر بودن
کلا تو نقدم هم گفتم که منتقدین تو پلنگ سیاه چیزی پیدا کردن که قبلا پیدا نکرده بودن و به همین دلیل اینقدر ازش استقبال شد ولی من راستش فیلم هر چی کمیک بوکی تر باشه ازش بیشتر استقبال میکنم
در کل من تا حالا از این فیلمای mcu بیشتر خوشم اومده:
اینفینتی وار
دکتر استرنج
هوم کامینگ
محافظین کهکشان
راگناروک
جنگ داخلی
سرباز زمستانی
تخستین اونجر

نمیدونم دقیقا چرا ولی بیشترین تعداد تماشای فیلمای mcu برای من برای این فیلما بوده
یعنی من الان اصلا حوصله دیدن مثلا اونجرز 2 رو ندارم ولی دوست دارم برای بار دهمم دکتر استرنج رو ببینم!
و این اواخر هم یادم نیست هیچ فیلمی اندازه جنگ بینهایت روی من اثر گذاشته باشه
اصلا یه چیز غریبی بود این فیلم برام. هنوزم دارم تقریبا هر شب بخش هایی ازش رو میبینم در حالی که فقط دو بار سه بعدی تو سینما دیدمش!
#19 Tara 1397-03-02 20:03
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:

و یه سوال آقای ترابی رتبه بندی شما هم از فیلمهای مارول همینه؟

تقریبا همینه ولی از نظر من هوم کامینگ، دکتر استرنج و راگناروک از پلنگ سیاه بهتر بودن
کلا تو نقدم هم گفتم که منتقدین تو پلنگ سیاه چیزی پیدا کردن که قبلا پیدا نکرده بودن و به همین دلیل اینقدر ازش استقبال شد ولی من راستش فیلم هر چی کمیک بوکی تر باشه ازش بیشتر استقبال میکنم
در کل من تا حالا از این فیلمای mcu بیشتر خوشم اومده:
اینفینتی وار
دکتر استرنج
هوم کامینگ
محافظین کهکشان
راگناروک
جنگ داخلی
سرباز زمستانی
تخستین اونجر

نمیدونم دقیقا چرا ولی بیشترین تعداد تماشای فیلمای mcu برای من برای این فیلما بوده
یعنی من الان اصلا حوصله دیدن مثلا اونجرز 2 رو ندارم ولی دوست دارم برای بار دهمم دکتر استرنج رو ببینم!
و این اواخر هم یادم نیست هیچ فیلمی اندازه جنگ بینهایت روی من اثر گذاشته باشه
اصلا یه چیز غریبی بود این فیلم برام. هنوزم دارم تقریبا هر شب بخش هایی ازش رو میبینم در حالی که فقط دو بار سه بعدی تو سینما دیدمش!


متاسفانه استاد من برخلاف شما و خیلی از سینما دوستان خیلی کم پیش اومده که فیلمی رو دوبار ببینم :D
یعنی نه به این خاطر که خوشم میاد از فیلم یا نه راستش نمیدونم چرا اما بیشتر مواقع یه فیلم رو برای بار دوم نمیتونم ببینم

تنهای فیلم هایی که بیشتر از یک بار دیدم اینا بودن
مردعنکبوتی 1 رو دوبار دیدمش
پاپیون و استاکر 2 باز
و هفت سامورایی که یه بار بچه بودم دیدمش و دو بار هم تو این چند ساله

ماباقی حتی نشده یه بار دیگه فقط بازش کنم و صحنه های جذابش رو ببینم ( دلیلیشم نمیدونم حالا شاید به این خاطر باشه که کامل یادم میمونه یا ... )
#20 C.s.r 1397-03-02 20:15
#19
وقتی بار اول یه فیلم رو میبینی و هیچی از داستان نمیدونی حس خاص خودش رو داره و وقتی برای بار دوم یا چندم میبینی و داستان فیلم رو میدونی اونم حس و انرژی خاص خودش رو داره اصلا بعضی فیلم ها هستن باید چن بار ببینی تا متوجه بشی و یه لایه های دیده نشده از فیلم رو کشف کنی البته منظورم فیلم های خوبه نه هر فیلمی...
#21 Tara 1397-03-02 20:18
به نقل از C.s.r:
#19
وقتی بار اول یه فیلم رو میبینی و هیچی از داستان نمیدونی حس خاص خودش رو داره و وقتی برای بار دوم یا چندم میبینی و داستان فیلم رو میدونی اونم حس و انرژی خاص خودش رو داره اصلا بعضی فیلم ها هستن باید چن بار ببینی تا متوجه بشی و یه لایه های دیده نشده از فیلم رو کشف کنی البته منظورم فیلم های خوبه نه هر فیلمی...


تنها فیلمی که درش این شرایط برام پیش اومده استاکر بوده
#22 parker 1397-03-02 20:24
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:

و یه سوال آقای ترابی رتبه بندی شما هم از فیلمهای مارول همینه؟

تقریبا همینه ولی از نظر من هوم کامینگ، دکتر استرنج و راگناروک از پلنگ سیاه بهتر بودن
کلا تو نقدم هم گفتم که منتقدین تو پلنگ سیاه چیزی پیدا کردن که قبلا پیدا نکرده بودن و به همین دلیل اینقدر ازش استقبال شد ولی من راستش فیلم هر چی کمیک بوکی تر باشه ازش بیشتر استقبال میکنم
در کل من تا حالا از این فیلمای mcu بیشتر خوشم اومده:
اینفینتی وار
دکتر استرنج
هوم کامینگ
محافظین کهکشان
راگناروک
جنگ داخلی
سرباز زمستانی
تخستین اونجر

نمیدونم دقیقا چرا ولی بیشترین تعداد تماشای فیلمای mcu برای من برای این فیلما بوده
یعنی من الان اصلا حوصله دیدن مثلا اونجرز 2 رو ندارم ولی دوست دارم برای بار دهمم دکتر استرنج رو ببینم!
و این اواخر هم یادم نیست هیچ فیلمی اندازه جنگ بینهایت روی من اثر گذاشته باشه
اصلا یه چیز غریبی بود این فیلم برام. هنوزم دارم تقریبا هر شب بخش هایی ازش رو میبینم در حالی که فقط دو بار سه بعدی تو سینما دیدمش!

راستش من با هوم کامینگ حال نکردم . حس میکنم برای سینمای الان بیش از حد تم تینیجری داشت ( ولی خب تو tasm هم پیتر دانشجو بود ولی این اصلا منو اذیت نمیکرد و تو کمیک ها هم همینطور)
و تو یه پست دیگه هم گفتم که اندرو گارفیلد به حدی برای اسپایدی خوب بود که تام هالند نیست . تو یه پست دیگه هم گفتم سری tasm بیشترین پتانسیل هدر رفته رو تو بین فیلمای کمیکی داره ( انصافا یادتونه وقتی تریلر tasm 2 اومد چه غوغایی سایت رو برداشت ؟)
تو اینفینیتی وار هم من بیشتر یه دستیار آهنی برای تونی رو میدیدم تا مرد عنکبوتی همیشگی .
شما رو نمی دونم ولی اگه بخوام برای فیلمای اسپایدی رده بندی بنویسم اینطوریه
sm2
sm1
tasm
HM
tasm2
sm3
#23 mehran spidey 1397-03-02 20:25
ممنون بابت این مقاله ، راستش با رتبه بندی ها موافقم و اشکالی توش نمیبینم ، از نظر من بهترین سه گانه ای که تو mcu از داستان یک قهرمان ساخته شده کاپیتان آمریکاست ، خیلی خوش ساخت و عالیه ، جنگ بی نهایت هم که جدا حرفی برای گفتن نذاشته ، وقتی فیلمو دیدم خیلی معرکه و غیر قابل پیشبینی برام با جرات میشه گفت بهترین فیلم مارول هستش .
#24 mtm 1397-03-02 20:34
به نقل از parker:
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:

و یه سوال آقای ترابی رتبه بندی شما هم از فیلمهای مارول همینه؟

تقریبا همینه ولی از نظر من هوم کامینگ، دکتر استرنج و راگناروک از پلنگ سیاه بهتر بودن
کلا تو نقدم هم گفتم که منتقدین تو پلنگ سیاه چیزی پیدا کردن که قبلا پیدا نکرده بودن و به همین دلیل اینقدر ازش استقبال شد ولی من راستش فیلم هر چی کمیک بوکی تر باشه ازش بیشتر استقبال میکنم
در کل من تا حالا از این فیلمای mcu بیشتر خوشم اومده:
اینفینتی وار
دکتر استرنج
هوم کامینگ
محافظین کهکشان
راگناروک
جنگ داخلی
سرباز زمستانی
تخستین اونجر

نمیدونم دقیقا چرا ولی بیشترین تعداد تماشای فیلمای mcu برای من برای این فیلما بوده
یعنی من الان اصلا حوصله دیدن مثلا اونجرز 2 رو ندارم ولی دوست دارم برای بار دهمم دکتر استرنج رو ببینم!
و این اواخر هم یادم نیست هیچ فیلمی اندازه جنگ بینهایت روی من اثر گذاشته باشه
اصلا یه چیز غریبی بود این فیلم برام. هنوزم دارم تقریبا هر شب بخش هایی ازش رو میبینم در حالی که فقط دو بار سه بعدی تو سینما دیدمش!

راستش من با هوم کامینگ حال نکردم . حس میکنم برای سینمای الان بیش از حد تم تینیجری داشت ( ولی خب تو tasm هم پیتر دانشجو بود ولی این اصلا منو اذیت نمیکرد و تو کمیک ها هم همینطور)
و تو یه پست دیگه هم گفتم که اندرو گارفیلد به حدی برای اسپایدی خوب بود که تام هالند نیست . تو یه پست دیگه هم گفتم سری tasm بیشترین پتانسیل هدر رفته رو تو بین فیلمای کمیکی داره ( انصافا یادتونه وقتی تریلر tasm 2 اومد چه غوغایی سایت رو برداشت ؟)
تو اینفینیتی وار هم من بیشتر یه دستیار آهنی برای تونی رو میدیدم تا مرد عنکبوتی همیشگی .
شما رو نمی دونم ولی اگه بخوام برای فیلمای اسپایدی رده بندی بنویسم اینطوریه
sm2
sm1
tasm
HM
tasm2
sm3

از نظر من بهترین دوران اسپایدرمن دوران دانشگاهش هستش
اون دوران رو دوست دارم
ولی هوم کامینگ هم دوره اول اسپایدرمن رو عالی نشون داد
من خیلی هوم کامینگ رو دوست دارم چون تو چیز و دوره ای که وارد شد عالی عمل کرد
#25 Cap-Spider Potter 1397-03-02 20:46
#22

اگر جای Homecoming و tasm 1 عوض شه، بقیش عالیه..
Tasm 1 خوب بود، ولی مشکل زیاد داشت. ویلین افتضاح، کاستوم ضعیف و یه سری حفره های داستانی رو مخ !!
بعد هم چون داشت Origin پیتر رو روایت میکرد، ناخود اگاه با spider man 1 مقایسه میشد و فرمول فیلم (نسبت به sm1) کمی نخ نما شده به نظر می رسید، اما در کل فیلم جریان ساز و مطلوبی بود. البته من عاشق بازی اندرو گارفیلدم. به نظرم بهترین بازیگر مرد عنکبوتیه. تام هالندم انصافا عالیه، منتظرم ببینم توی جنگ بی نهایت چه کرده
#26 MahmoudTiTan 1397-03-02 21:17
ممنون از خانم محمدی بابت ارائه چنین مقاله‌‌ای
رتبه‌بندی‌ها غیر از Black Panther (که البته این فیلم به لحاظ فنی کاملا شایسته چنین جایگاهی هست، اما از نظر جذابیت در حد و اندازه دنیای مارول نیست. اگر بخوام بهتر منظورمو بگم: این فیلم کشش مشاهده چندین و چندباره رو نداره و حتی شاید در همون بار اول نیز برای فرد فیلمی خسته کننده باشه)، کاملا منصفانه و بجا هستند.
از نظر من نیز همونطور که در مقاله اشاره شد، بهترین مجموعه‌های دنیای مارول سه گانه کاپیتان آمریکا و انتقام جویان هستند.
#27 TheMHSAM 1397-03-02 21:50
مقاله ی خوبی بود ...
ولی جای یه سریاش باید عوض میشد :)
البته اینم اضافه کنم که بر اساس نظر و سلیقه ی من.
بلک پنتر خیلی بُلد شد و انصافا اونقد که ازش تعریف شد خوب نبود. آیرون من 1 هم همینطور.توی زمان خودش عالی بود ولی بعد ده سال و این همه فیلم ، قطعا ازون بهترم پیدا میشه :)
حق سیویل وار و سرباز زمستان هم بیشتر از اینا بود :)
تاپ تنِ من :
1. Infinity War
2. Civil War
3. Winter Soldier
4. Avengers
5. Age Of Ultron
6. Homecoming
7. Ragnarok
8. First Avenger
9. Dr Strange
10. Iron Man 2 (فک کنم فقط من همچین رتبه ای بهش میدم D: )
#28 spider punisher83 1397-03-02 21:58
به نقل از parker:

راستش من با هوم کامینگ حال نکردم . حس میکنم برای سینمای الان بیش از حد تم تینیجری داشت ( ولی خب تو tasm هم پیتر دانشجو بود ولی این اصلا منو اذیت نمیکرد و تو کمیک ها هم همینطور)

اقا خدا وکیلی از شما بعید بود واقعا . یعنی واقعا تین ایجری بودن دلیل اینه که فیلم بد باشه یا خوب؟ ایا قانون سینماییه که فیلمی که حالت تین ایجیری بده؟ در هر حال اسپایدرمن اولش تین ایجر بوده و تا سالها هم این حالت رو داشت . این فیلم هم دقیقا عین کمیک ها عمل کرد و عالی هم بود
من نمیفهمم چرا بعضی ها این حرف رو میزنن . چون به یه اسپایدرمن دیگه عادت کردن تا اخر عمر باید اونجوری باشه و اگه غیر از اون باشه پس فیلم بدیه؟! این در حالیه که سازندگانش فقط به ریشه های اسپایدرمن وفادار بودن
#29 hassan91 1397-03-02 22:17
خیلی وقت بود که منتظر همچین مقاله‌ای بودم. از دیدن عنوان خیلی هیجان زده شدم. خیلی ممنون خانم محمدی. منتظر مقالات و کارهای بعدیتون هستم.
فیلمای اریجین مارول بجز ثور و هالک واقعا فوق العادن. مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و محافظین کهکشان و دکتر استرنج و مرد مورچه ای و بلک پنتر و خود اونجرز بهترین اریجین رو دارن. البته اریجین کامل اسپایدرمن رو ندیدم که فک کنم از نقاط ضعفش بود.
من خودم به شخصه خیلی به فیلم کاپیتان آمریکا سرباز زمستانی علاقمندم. وضعیت بسیار نامبهمی که شیلد و فیوری داره. سردرگمی استیو راجرز. ویلن ناشناس همچون سرباز زمستان. شخصیتهای مکمل قوی و همچنین حتی میشه گفت ادامه داستان فیلم اول کاپیتان آمریکا. اکشناش هم که فوق العاده بود.
انتخاب رتبه سرباز زمستانی با جنگ داخلی خیلی برام سخته هچوقت نمیتونم بگم کدوم بهتره ولی سرباز زمستانی رو ترجیح میدم.
با باقی رتبه ها موافقم. خیلی با جزئیات موارد رو توضیح دادین.
ولی مرد عنکبوتی مارول پتانسیلش خیلی بالاتر از این حرفا بود.
#30 Tara 1397-03-02 22:18
#27
راستش هر کسی یه نظری داره
یه سری از کاربرا کاملا موافق لیست بودن
یک سری با هوم کامینگ حال نکردن و یه سری خوششون اومده
یکی از ایرون من 2 بدش میاد و یکی خوشش میاد و....
در کل چون تعداد کاربرا زیادن و تعداد فیلمهای mcu هم همینطور ، کاملا طبیعی و منطقیه که این اختلافات پیش بیاد به هر حال هرکسی یه نظری داره و بنظرش باید احترام گذاشته بشه
#31 Pouriya Ahmadi 1397-03-02 22:40
بینظیر بود.خسته نباشید.مدتها بود به خودم میگفتم چرا سایت این مقاله رو نمیذاره.البته با عرض احترام من زیاد با رتبه بندیتون موافق نیستم.فیلمهای Homecoming و Thor و Thor:the dark world تنها فیلمهایی از MCU هستن که به نظرم مزخرف بودند.البته حالا باز صد رحمت به Homecoming و Thor1 حداقل یه نکته مثبت داشتن(داشتن ویلن های درجه‌یک با بازی معرکه مایکل کیتون و تام هیدلستون).پلنگ سیاه هم بدک نبود اما زیادی بزرگش کردن.ولی بقیه فیلما MCU عالی بودند.جنگ ابدیت هم شاهکار مارول که برا دیدنش باید دو ماه دیگه صبر کنیم :sad:
#32 parker 1397-03-02 22:50
به نقل از spider punisher83:
به نقل از parker:

راستش من با هوم کامینگ حال نکردم . حس میکنم برای سینمای الان بیش از حد تم تینیجری داشت ( ولی خب تو tasm هم پیتر دانشجو بود ولی این اصلا منو اذیت نمیکرد و تو کمیک ها هم همینطور)

اقا خدا وکیلی از شما بعید بود واقعا . یعنی واقعا تین ایجری بودن دلیل اینه که فیلم بد باشه یا خوب؟ ایا قانون سینماییه که فیلمی که حالت تین ایجیری بده؟ در هر حال اسپایدرمن اولش تین ایجر بوده و تا سالها هم این حالت رو داشت . این فیلم هم دقیقا عین کمیک ها عمل کرد و عالی هم بود
من نمیفهمم چرا بعضی ها این حرف رو میزنن . چون به یه اسپایدرمن دیگه عادت کردن تا اخر عمر باید اونجوری باشه و اگه غیر از اون باشه پس فیلم بدیه؟! این در حالیه که سازندگانش فقط به ریشه های اسپایدرمن وفادار بودن

من به هیچ وجه نگفتم فیلم بدیه . چندین بار هم بحث سلیقه رو اشاره کردم بهش .من از هوم کامینگ بدم نیومد ولی عاشقش هم نشدم . یک فیلم معمولی بود کاملا
#33 MCU lover 1397-03-02 22:52
بنظر من تا حالا حتی فیلم thor the dark world هم فوقالعاده بود.برای ضعیف بودن ویلن ها هم حرفها گفته میشه ولی وقتی که یه شخصیتی مثل والچر که تو کامیکها شخصیت خیلی پیچیده ای نداره تو mcu واقعا منو شگفت زده کرد و تنها مشکل من تو این مجموعه با شخصیت پردازی زن عمو می که اصلا حال نکردم حتی ازش بدم اومد :-* (اسپووویل) ای کاش وقتی که ثانوس همه رو پودر کرد وقتی دارن برمیگردن اینو اصلاح کنن :-* :-?
#34 spider punisher83 1397-03-02 22:55
به نقل از parker:
به نقل از spider punisher83:
به نقل از parker:

راستش من با هوم کامینگ حال نکردم . حس میکنم برای سینمای الان بیش از حد تم تینیجری داشت ( ولی خب تو tasm هم پیتر دانشجو بود ولی این اصلا منو اذیت نمیکرد و تو کمیک ها هم همینطور)

اقا خدا وکیلی از شما بعید بود واقعا . یعنی واقعا تین ایجری بودن دلیل اینه که فیلم بد باشه یا خوب؟ ایا قانون سینماییه که فیلمی که حالت تین ایجیری بده؟ در هر حال اسپایدرمن اولش تین ایجر بوده و تا سالها هم این حالت رو داشت . این فیلم هم دقیقا عین کمیک ها عمل کرد و عالی هم بود
من نمیفهمم چرا بعضی ها این حرف رو میزنن . چون به یه اسپایدرمن دیگه عادت کردن تا اخر عمر باید اونجوری باشه و اگه غیر از اون باشه پس فیلم بدیه؟! این در حالیه که سازندگانش فقط به ریشه های اسپایدرمن وفادار بودن

من به هیچ وجه نگفتم فیلم بدیه . چندین بار هم بحث سلیقه رو اشاره کردم بهش .من از هوم کامینگ بدم نیومد ولی عاشقش هم نشدم . یک فیلم معمولی بود کاملا

نه اصلا هم معمولی نبود
یک ویلن عالی داشت
یک پیچش داستانی عالی داشت
supporting cast عالی داشت
یک اسپایدرمن عالی داشت
جلوه های ویژه قابل قبولی داشت
شخصیت پردازی ها عالی بود
برای دیدن فیلم های اینده اسپایدرمن ما رو مشتاق میکرد
به لحظات ماندگار کمیک های اسپایدرمن ادای احترام کرد و ...
این فیلم اصلا هم معمولی نبود. اگه معمولی بود بعد از این همه فیلم اسپایدرمن این نمره رو بهشو نمیدادن و پرفروش ترین فیلم کمیک بوکی 2017 نمیشد (تازه با اون همه رقبای گردن کلفتی که موقع اکران داشت)
#35 ghasem 1397-03-02 23:24
به خدا نمیدونم اینا از اسپایدرمن چرا اینقدر توقعات عجیب غریب دارند اخه چیه این فیلم بد بود؟ وفادار نبودن به کمیک؟
ویلن بد؟ ویژگی های لباس خفن؟ توی mcu نبودن؟ فروش بالا اون توی سری مرد عنکبوتی و سال 2017؟ همون سونی میساخت بهتر بود؟
تنها ارتباطی که من با سری امیزینگ برقرار کردم همون گوئن بود که اما استون خوب بازیش کرد وگرنه از تمش، بعضی ادا اطفار های اندروگارفیلد یا گند زدن های قسمت 2 اون به شدت متنفرم به نظرم مرد عنکبوتی که مارول داره میسازه داره برای یک چیز بزرگ برنامه ریزی میکنه که با قسمت های قبلی اون تفاوت داره تا حوصله سر بر نشه توی تمام فیلم های قبلی خیلی سریع از روی دبیرستان مرد عنکبوتی رد میشدن به همین خاطر هم هست که بعضی ها فکر میکنن که مرد عنکبوتی نوجوون نبوده :D بر عکس، یک قهرمان تینجر بوده
#36 Superior Sepehr.M 1397-03-02 23:56
خب من با خیلیا از جمله ثور موافقم ولی به نظرم مرد اهنی 3 و کاپیتان امریکا جنگ داخلی میتونستن رتبه های بهتری داشته باشند و بنظرم مرد عنکبوتی و کاپیتان امریکا نخستین انتقامجو رتبه های پایینتری باید میداشتند.
ای کاش توی مقدمه فیلم میگفتید که این فیلم از چه نظر( کمیک بوکی بودن ،هنری بودن،نظر مردم ، منتقدا،نظر خودتون ;-) )بیشتر بررسی شده تا بتونیم بهتر مقایسه کنیم . از اون فونت درشتا هس از اونا :-* :lol: :lol:
این تاپ 10 من هستش

10_کاپیتان امریکا سرباز زمستان :من هم مثل خیلی از دوستان با این فیلم زیاد ارتباط برقرار نکردم و یکم خسته کننده بود .
9_دکتر استرنج: شیمی ضعیف بین دکتر استرنج و معشوقش و ویلن معمولی
8_راگناروک : شخصیت های مکمل نقش کمی داشتند.
7_مرد اهنی: تنوع زیادی در دنیای سینما ایجاد کرد ولی نسبت به فیلم های دیگه اونقدر هام خوب نبود
6_مرد اهنی 3 :من از این فیلم واقعا خوشم اومد و نمیدونم چرا رتبه پایینی داشت . البته با ضعف های توی مقاله موافقم ولی چیزی نبود که خیلی محسوس باشه .و البته خیلی ها به این خاطر میگن ضعیف بود که ماندارین اصلی نبود و ... ولی به نظرم پیچش خوبی داشت .
5_نگهبانان کهکشان
4_پلنگ سیاه
3_انتقامجویان 1
2_کاپیتان امریکا جنگ داخلی :این فیلم واقعا فوق العاده بود و من واقعا ازش لذت بردم . توی این فیلم از عنصر بسیار مهمی به نام عقل و هوش انسان استفاده شده که خیلی مهمه . شاید یه ارتش چیتاری یا روبات داشته باشی و بتونی به مردم صدمه بزنی ولی انتقامجویان هنوز میتونن شکستت بدن ولی یک انسان باهوش و صبور میتونه اونجرز رو از هم بپاشه
1_جنگ بی نهایت :به نظرم این فیلم ناقص هستش و و خیلی از چیز ها بی پاسخ باقی میمونه و این فیلم به همراه فیلم بعدیش رو میشه توی شماره 1 گذاشت.
#37 D.PARKER 1397-03-03 00:48
مقاله چقدر خوب و عادلانه بود !!! ( من البته انتظار داشتم راگناروک ۹ یا ۸ باشه ، چون خیلی فیلم باحال و لذت بخشی بود و داستانش آدمو جذب می کرد ) اینفینیتی وار واقعا فیلم شاهکاری بود. نقد های عجیب البته زیاد داشته ولی اصلا مهم نیست. این فیلم یک اثر هنری بزرگ بود که ۱۰ سال براش زحمت کشیده شده بود‌. و حداقل یکی از بهترین پایان های فیلم های کمیک بوکی رو داشت. ممنون برای مقاله‌.

راستی یه چیزی ، سنگ واقعیت مگه نمیتونه همه واقعیت های عالم رو تغییر بده ، پس کاربرد دقیق این سنگ چیه که ثانوس نمیتونست نصف جمعیت عالم رو با اون نابود کنه ؟؟؟ مگه اینم یک واقعیت نبود ؟؟؟ منظورم زنده بودن اون نصفست. شاید سوال بیخودی باشه ولی بدجور درگیرشم :-|
#38 Amiraliakrami 1397-03-03 02:44
واقعا در یک کلام شاهکار بود !! :lol:
آخه من شخصیت Cap رو تو MCU از همه بیشتر دوست دارم و همینطور سه گانه اش رو !!!
و مثل اینکه شما هم بهش علاقه داشتید...
اما با رتبه بندی کاملا موافقم و کاملا درست بود...
خسته نباشید، بی نظیر بود...
#39 iran_of_soldier 1397-03-03 07:20
رتبه بندی درست بود و عالی.
من خودن سرباز زمشتانن به پلنگ سیاه ترجیح میدم ولی از روی علایق و معیار های خودمه چون اکشنش نسبت به بقیه فیلمها هنوزم بهتره!
#40 Tara 1397-03-03 09:06
فکر کنم اکثرا دارین درباره بلک پنتر و بازگشت به خانه کم لطفی میکنید :-* :lol:
#41 Twisto 1397-03-03 10:15
مرسی تارا خانم بابت مقاله خیلی خوبت.
رتبه بندی هم خوبه فقط بنظرم دکتر استرنج از هوم کامینگ بهتره از هر لحاظ و اونجرز۲ هم بنظرم رتبه اش باید بهتر میبود چون انصافا هم فیلم خوبی بود ولی خب از لحاظ مهم بودن اونجرز۱ رتبه بالاتری پیدا میکنه چون ویدون اون زمان کار سختی پیش رو داشت و ازش خوب بر اومد. با رتبه ۱ هم کاملا موافقم.
به جمع ما خوش اومدید و منتظر مقالات بعدی شما هستیم
#42 superhero123 1397-03-03 12:01
من شخصا بیش از هر فیلم دیگری در mcu از هوم کامینگ و دکتر استرنج و سرباز زمستانی و راگناروک و جنگ بینهایت بیشتر خوشم اومده. همه چیز مارول به نظرم تو این فیلما جمع شده اند
#43 Tara 1397-03-03 12:22
مثل اینکه تم اصلی قسمت چهارم انتقام جویان فداکاری و ایثار قهرمانانه
#44 amazing barbod 1397-03-03 15:07
سلام
من برگشتم(به دلیل سنگینی درس ها نمیتونستم تو سایت فعالیت داشته باشم ولی وقتی اینفینیتی وار منتشر شد نتونستم صبر کنم!!!!)اینفینی تی وار رو دیدم...زیبا ترین فیلمی بود که در تمام عمرم دیده بودم!10 سال مقدمه چینی و زحمت بسیار باید هم همچین ثمره ای داشته باشه!فیلم بسیار زیبا بود...اکشن فوق العاده...به شدت احساسی...و به شکل عجیبی غافلگیر کننده!فوق العاده بود...واقعا زبان از توصیف این فیلم عاجز است...من فقط یک مشکل با فیلم داشتم...
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به نظر من در نبرد واکاندا حداقل در آخر فیلم هالک باید میومد.
و این تنها مشکلم با فیلم بود...
امتیاز من:98/100
#45 amazing barbod 1397-03-03 15:09
به نقل از amazing barbod:
سلام
من برگشتم(به دلیل سنگینی درس ها نمیتونستم تو سایت فعالیت داشته باشم ولی وقتی اینفینیتی وار منتشر شد نتونستم صبر کنم!!!!)اینفینیتی وار رو دیدم...زیبا ترین فیلمی بود که در تمام عمرم دیده بودم!10 سال مقدمه چینی و زحمت بسیار باید هم همچین ثمره ای داشته باشه!فیلم بسیار زیبا بود...اکشن فوق العاده...به شدت احساسی...و به شکل عجیبی غافلگیر کننده!فوق العاده بود...واقعا زبان از توصیف این فیلم عاجز است...من فقط یک مشکل با فیلم داشتم...
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به نظر من در نبرد واکاندا حداقل در آخر فیلم هالک باید میومد.
و این تنها مشکلم با فیلم بود...
امتیاز من:98/100

و اینم یادم رفت بگم که فیلم ۱۶ imdb شد...تبریک!
#46 mtm 1397-03-04 08:38
به نقل از amazing barbod:
.من فقط یک مشکل با فیلم داشتم...
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به نظر من در نبرد واکاندا حداقل در آخر فیلم هالک باید میومد.

این مشکل رو منم موقع تماشای فیلم داشتم. یعنی دوست داشتم در برخی لحظات که تیم تحت فشار بود هالک رو ببینیم
ولی اخر فیلم که فهمیدم داستان دو قسمتیه گفتم جه بهتر شد نیومد چون معلومه برو قراره تو یه لحظه حساس و ماندگار دوباره هالک بشه. پس این لحظه رو گذاشتن تو قسمت بعدی
#47 Tara 1397-03-05 14:37
به نقل از mtm:
به نقل از amazing barbod:
.من فقط یک مشکل با فیلم داشتم...
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به نظر من در نبرد واکاندا حداقل در آخر فیلم هالک باید میومد.

این مشکل رو منم موقع تماشای فیلم داشتم. یعنی دوست داشتم در برخی لحظات که تیم تحت فشار بود هالک رو ببینیم
ولی اخر فیلم که فهمیدم داستان دو قسمتیه گفتم جه بهتر شد نیومد چون معلومه برو قراره تو یه لحظه حساس و ماندگار دوباره هالک بشه. پس این لحظه رو گذاشتن تو قسمت بعدی

من با کاپیتان امریکا هم مشکل داشتم ، بنظرم اونقد که باید سکانس های حماسی و ماندگار ازش ندیدیم در حالی که جز اصلی ترین اعضای اونجرزه اما فکر کنم اینجور سکانس ها رو برای قسمت دوم گذاشتن
#48 CAPTAIN DIAR 1397-03-12 12:58
به نقل از Tara:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing barbod:
.من فقط یک مشکل با فیلم داشتم...
خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به نظر من در نبرد واکاندا حداقل در آخر فیلم هالک باید میومد.

این مشکل رو منم موقع تماشای فیلم داشتم. یعنی دوست داشتم در برخی لحظات که تیم تحت فشار بود هالک رو ببینیم
ولی اخر فیلم که فهمیدم داستان دو قسمتیه گفتم جه بهتر شد نیومد چون معلومه برو قراره تو یه لحظه حساس و ماندگار دوباره هالک بشه. پس این لحظه رو گذاشتن تو قسمت بعدی

من با کاپیتان امریکا هم مشکل داشتم ، بنظرم اونقد که باید سکانس های حماسی و ماندگار ازش ندیدیم در حالی که جز اصلی ترین اعضای اونجرزه اما فکر کنم اینجور سکانس ها رو برای قسمت دوم گذاشتن

بله متاسفانه ما همچین سکانس هایی رو از Cap ندیدیم ولی از شخصیت پردازیش در این فیلم خیلی خوشم اومد.
..............................
درضمن مقالتون هم خیلی عالی بود و با تک تک قسمت هاش و رتبه بندی فیلم ها موافقم.یعنی دقیقا همون چیزی بود که انتظارش رو داشتم.واقعا عالی.دمتون گرم!
#49 ali.shahruei 1397-03-16 13:24
مقاله واقعا عالی بود و رتبه بندی کاملا درسته
فقط بنظرم نگهبانان کهکشان و تور راگناروک میتونست جایگاه بهتری داشته باشه و من بخصوص تور و مرد مورچه ای رو بیشتر از عصر التران و گاردینز ۲ دوست داشتم

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 380 guests and 5 members online

  • a.v.s
  • darwinseyf
  • Ice Man
  • Mdh
  • speedy

آخرین نظرات

Telegram    Facebook 

GooglePlus   Instagram 

    Aparat