مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

تمام عشق های پیتر پاركر!

«پیتر پاركر» يك انسان بسیار اخلاق گرا و شریف است و همیشه در كارهای خویش احساس مسئولیت میكند. او حتی در روابط رومانتیك خود نیز احساس مسئولیت فراوانی میكند و هرگز به طور همزمان به دو نفر ابراز علاقه نكرده و همیشه پای عشق خود ایستاده مگر آنكه به دلایل مختلف كه از توان او خارج بوده آن عشق به هم خورده است (خیلی از این دلایل به تصمیمات احمقانه مارول و یا نویسندگان داستان های اسپایدرمن برمیگردد!) در هر حال در این مقاله به دخترانی كه پیتر پاركر به نوعی به آنها علاقه مند شده است ، میپردازیم.

 

بتی برنت (Betty Brant)

betty-brnat-peter-parker بتي برانت منشي آقاي جيمسون
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 4 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (سپتامبر 1963)
خلق شده توسط: «استن لی»، «استیو دیتكو»
او اولین دختری بود كه چشم  پیتر پاركر را گرفت! بتی در روزنامه دیلی بیوگل كار میكرد اما از آنجائیكه  اسپایدرمن را در قتل برادر خویش مقصر میدانست رابطه آنها هرگز شكلي جدی به خود نگرفت. بتی برنت در نهایت با «ند لیدز» (Ned Leeds) یكی از خبرنگاران دیلی بیوگل ازدواج كرد اما پس از مدتی از او جدا شد و سعی كرد دوباره به سمت پیتر برگردد ولی پیتر تلاش كرد نسبت به این موضوع بی اعتنا باشد تا شاید بتی و همسر سابقش دوباره با هم زندگی كنند (این مقاله را بخوانید). در هر حال بتی همیشه از آشنایان نزدیك پیتر به شمار می آمده است. بتی هم پس از مرگ شوهرش به فلش تامپسون علاقه نشان داد و به تازگی شاهد بازگشت ند لیدز از مرگ بودیم و دیدیم که او و ند دوباره با هم هستند و حتی بتی باردار است! (این مقاله را بخوانید). همچنین باید بدانید که برادر بتی با نام «بنت برنت» سالها پیش در داستان های مرد عنکبوتی کشته شد (او با خلافکاران حشر و نشر داشت) و بتی به نوعی مرد عنکبوتی را مقصر مرگ او میدانست (کمیکش اینجا ترجمه شده است) تا اینکه چند سال پیش بنت دوباره برگشت و در قالب خلافکاری به نام «ارباب جنایت» ظاهر شد (این مقاله را بخوانید) ولی بتی به او شلیک کرد و کشتش. 

 

لیز الن (Liz Allan)

liz-allen ليز الن دوست دختر فلش تامپسون
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 15 از كمیك  "فانتزی شگفت انگیز" (آگوست 1962)
خلق شده توسط: «استن لی»، «استیو دیتكو»
«لیز» در دبیرستان با پیتر همكلاسی بود. او دوست دختر «فلش تامپسون» محسوب میشد ولی چند بار برای اینكه حسادت فلش را برانگیزد به سمت پیتر آمد! البته پس از مدتی به نظر میرسید لیز شیفته شخصیت و هوش بالای پیتر شده است ولی هیچ وقت رابطه رومانتیكی میان آنها شكل نگرفت. لیز در نهایت با دوست صمیمی پیتر یعنی «هری آزبورن» ازدواج كرد. اما این ازدواج منجر به طلاق شد. پس از بازگشت هری در چند سال پیش، اونا دوباره با هم زندگی کردند و انگار دوباره به هم علاقمند شده بودند. تا اینکه اخیرا معلوم شد این هری ، هری واقعی نبوده و یک کلون بوده و در شماره 74 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده) کشته شد (این مقاله را بخوانید). ضمن اینکه باید بدانید لیز آلن رئیس شرکت مهم "الکمکس" شده است. همچنین لیز الن برادر ناتنی یکی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی به نام «مرد گداخته» است که در این مقاله معرفی شده است.

 

گوئن استیسی (Gwen Stacy)

gwen-stacy-loves-peter-parker گوين استيسي - نامزد پيتر پاركر
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 31 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (دسامبر 1965)
خلق شده توسط: «استن لی»، «استیو دیتكو»
«گوئن استیسی» دختری بود كه پیتر پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و رفتن به دانشگاه با وی آشنا شد. ابتدا نوعی رابطه پر تنش و سرشار از رقابت میان آنها وجود داشت ولی كم كم رومانس حقیقی میانشان رخ داد و به معنای واقعی كلمه عاشق هم شدند. گوئن استیسی را باید اولین عشق حقیقی پیتر دانست و حتی «استن لی» بارها اعلام كرده كه گوئن گزینه اول او برای ازدواج با پیتر بوده است. در هر حال گوئن در نهایت  بدست دشمن اصلی اسپایدرمن یعنی «گرین گابلین» كشته شد و پیتر از ازدواج با او محروم شد. چند بار گوئن استیسی برگشته ولی به عنوان کلون (موجود شبیه سازی شده). همچنین مدتیه شخصیتی به نام «گوئن عنکبوتی» در کمیک های مارول حضور داره که از دنیای دیگری آمده است ولی هیچ رابطه رومانتیکی بین او و پیتر دیده نشده.

 

مری جین واتسون  (Mary Jane Watson)

mary-jane-spider-man مري جين واتسون همسر مرد عنكبوتي
اولین حضور كامل در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 42 از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" (نوامبر 1966)
خلق شده توسط: «استن لی» و «جان رومیتا»
«مری جین واتسون»  در اصل خلق شده بود كه به نوعی با گوئن رقابت كند و با ایجاد یك مثلث عشقی جذابیت داستان های اسپایدرمن را بالا ببرد. اما پس از مرگ گوئن، عمق و ژرفای  شخصیتی  او بیشتر برای خوانندگان فاش شد و رابطه نزدیكی با پیتر پیدا كرد (به خصوص پس از آنكه به پیتر گفت كه از سالها پیش از هویت مخفی اش خبر داشته!). در هر حال پیتر چند بار از مری جین خواستگاری كرد و در نهایت مري جين كه ابتدا مطمئن نبود آیا میتواند همسر مناسبی برای یك ابرقهرمان باشد، قبول كرد! در نتیجه آنها با هم ازدواج كردند و سالها مظهر عشق و وفا در عالم كمیك بوک بودند تا اینكه مارول تصمیم گرفت ازدواج آنها را بر هم بزند تا پیتر پاركر دوباره مجرد شود! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع این مقاله را بخوانید). در حال حاضر پیتر و مری جین دوستان خوبی برای هم هستند ولی به ویژه اخیرا بار دیگر رابطه رومانتیك  میان آنها احساس میشود. منتهی مارول فاش کرده که مفیستو دلایل قوی داشته که ازدواج آنها را بهم زده زیرا دیده که در آینده مرد عنکبوتی و یا دختر او و مری جین سد راهش برای تسلط بر دنیا میشوند و به همین دلیل تمام سعی خود را میکند تا آنها هرگز به هم نرسند و بچه دار نشوند و ... (این مقاله را بخوانید)

 

فلیشیا هاردی/گربه سیاه (Felicia Hardy/Black Cat)

felicia-hardy فليشيا هاردي گربه سياه
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 194 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (جولای 1979)
خلق شده توسط: «مارو ولف من»، «كیث پولارد»

فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه نخستین دختر دارای توانایی های  بشری خاص بود كه پیتر پاركر به آن علاقمند شد. البته گذشته و حرفه بی ثبات فلیشیا و مشكلاتی كه او اغلب با نیروهای پلیس پیدا میكرد همواره  مانع از خلق یك عشق تمام عیار میان آنها شد. ضمناً، پس از مدتی فلیشیا اعتراف كرد كه بیش از آنكه به پیتر پاركر علاقه داشته باشد، عاشق اسپایدرمن است!  او برای سالها از متحدين و ياران باوفاي اسپايدرمن بود و در مواقع لزوم به ياري اش میشتافت. البته و پس از آنكه «دكتر اختاپوس» توانست خودش را وارد جسم و ذهن پیتر پاركر كند (و نام خودش را "مرد عنكبوتی برتر" بگذارد) ، رابطه آنها بسیار شكر آب شد زیرا مرد عنكبوتی برتر به او حمله كرد! متاسفانه پس از بازگشت پیتر پارکر به جسم و روح خودش نیز همچنان گربه سیاه اصرار داشت دشمن مرد عنکبوتی باشد. در این دوران گربه سیاه به یکی از خلافکاران بزرگ شهر تبدیل شده بود! اما اخیراً و در داستان "شکار شده" که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است، او بار دیگر به متحد مرد عنکبوتی/پیتر پارکر تبدیل شد. 

 

دبرا ویتمن (Debra Whitman)

debra-whitman دبرا ويتمن
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 196 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (سپتامبر 1979)
خلق شده توسط: «مارو ولف من»، «ال میلگرام»

«دبرا ویتمن» (Debra Whitman) دختری بود که پیتر در دانشگاه "اِمپایر اِستیت" باهاش آشنا شد و رابطه رومانتیک باهاش برقرار کرد (دبرا منشی دپارتمان بیوفیزیک بود) ولی انصافاً پیتر اونطور که باید و شاید بهش محبت نکرد در حالی که مشخص بود دبرا مشکلات روحی – روانی زیادی داره (مشخص شد شوهر سابق دبرا او را کتک میزده). دبرا ویتمن در دورانی وارد داستان های اسپایدرمن شد که یکی از بدترین ها بود. یعنی زمانی که «دنی اونیل» نویسنده کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شده بود. در واقع، اونیل اصرار عجیبی داشت از دبرا ویتمن به عنوان معشوقه اصلی پیتر استفاده کنه و نوع رابطه آنها واقعا جالب نبود چون پیتر همش مجبور بود او را ترک کنه و بره به یه مساله ابرقهرمانی رسیدگی کنه در حالی که دبرا بهش التماس میکرد تنهاش نگذاره و ما را به یاد رابطه معیوب پیتر و بتی برنت در داستان های اولیه مرد عنکبوتی مینداخت. البته حتی آن موقع هم ما کلی لحظه مثبت و خاطره انگیز بین پیتر و بتی داشتیم ولی رابطه پیتر و دبرا خالی از این لحظات بود و انگار همش فقط میخواست از دست دبرا فرار کنه! از همه مهم تر اینکه پیتر وقتی با بتی بود خیلی خام و بی تجربه بود ولی از خودمون میپرسیدیم حالا که پیتر سابقه بودن با گوئن استیسی و مری جین رو داره چرا وارد همچین رابطه ای با دبرا شده؟! در هر حال مشکلات روحی و روانی دبی باعث شد او دچار توهمات و اسکیزوفرنی خفیف بشه و به این نتیجه برسه پیتر همان مرد عنکبوتیه! و پیتر چیکار کرد؟ پس از مشورت با یک روانپزشک نزد دبرا رفت تا با شوکه کردنش این توهم رو از سرش بیرون کنه! (این مقاله را بخوانید). دبرا در نهایت به همراه یکی از دوستان قدیمی اش به نام «بیف ریفكین» (Biff Rifkin) از نیویورک رفت. از او سالها خبر نداشتیم تا اینکه چند سال پیش و پس از وقایع رویداد "جنگ داخلی" برگشت و دیدیم که کتابی نوشته که در آن از رابطه قدیمی اش با پیتر پارکر (که آن موقع هویت مخفی اش برای همگان فاش شده بود) پرده برداری و به انتقاد از پیتر پرداخته است ولی مشخص شد او تحت فشار ناشرین کتاب این کار را کرده. ضمن اینکه مادرش نیز مریض بود و برای بدست آوردن پول کافی برای هزینه درمان مادرش مجبور به بدگویی و اغراق درباره پیتر شده بود. در هر حال، پس از این قضیه ما دیگر ندیده ایم که او را در داستان های مرد عنکبوتی نقش یا حضور خاصی داشته باشد.

 

كارول دنورز/ کاپیتان مارول (Captain Marvel/Carol Danvers)

ms.marvel ميز مارول كارول دنورز
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 132 از "ابرقهرمانان مارول" (مارس 1968)
خلق شده توسط: «روی توماس»، «جین كولان»

«کاپیتان مارول» یك  ابرقهرمان مونث و عضو گروه «انتقام جویان» (Avengers) است. او سابقه خدمت در نیروی هوایی را داشته است و خلق و خوی نظامی و خشكی دارد و با وجود آنكه گاهی از دست كارها و شوخی های اسپایدرمن حسابی شاك میشود اما چندین بار با او قرار ملاقات گذاشته! اسپایدرمن هم چندین بار زیبایی و جذابیت او را ستوده. البته آنها مشتركاتی با هم ندارند و ظاهراً رابطه عاشقانه ای میان شان به چشم نمي آيد اما میز مارول یكبار به «ونوم»   اعتراف كرد كه عاشق اسپایدرمن است!   ولی از آن موقع به بعد چیز خاصی بین آنها مشاهده نشده است که نشانه ای از رابطه عاشقانه بین آنها باشد. 

برای کسب اطلاعات کافی درباره شخصیت کاپیتان مارول، این مقاله را بخوانید.

 

میشل گونزالز (Michele Gonzales)

michele-gonzales ميشل گونزالز
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 592 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (می 2009)
خلق شده توسط: «مارك وید»، «مایك مكون»

«میشل» یك وكیل مدافع است و خواهر هم اتاقی سابق پیتر یعنی «وین گونزالز»! منتهی یكبار «آفتاب پرست» (یكی از دشمنان قدیمی اسپایدرمن) خودش را جای پیتر پاركر جا زد و به میشل ابراز علاقه كرد! به همبن دلیل میشل فكر كرد كه پيتر واقعاً یه او علاقمند شده! در حالیكه اینطور نبود. در هر حال او از دوستان خوب پیتر محسوب میشود و همچنان به كار وكالت اشتغال دارد.

 

كارلی كوپر (Carlie Cooper)

carlie-cooper كارلي كوپر
اولین حضور در كمیك بوک های اسپایدرمن: شماره 545 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (دسامبر 2007)
خلق شده توسط: «جو كسادا»، «دن اسلات»

«كارلی كوپر» افسر پلیس جنایی است و از قبل با  «هری آزبورن» آشنا بوده. پس از برهم خوردن ازدواج پیتر و مری جین، مارول و نویسندگان داستان های اسپایدرمن خیلی سعی كردند تا او را به عنوان عشق واقعی جدید پیتر پاركر معرفی كنند ولی خوانندگان هرگز از حضور او استقبال نكردند (زیرا شخصیت پردازی منحصر به فردی نداشت و انگار از تركیب مری جین و گوئن استیسی پدید آمده بود!).  در جریان داستان "ملت گابلین" او موفق شد به راز "مرد عنكبوتی برتر" پی ببرد و بفهمد كه او همان دكتر اختاپوس است كه وارد جسم و ذهن پیتر پاركر شده است. او سپس توسط افراد گرین گابلین اسیر شد و تحت شكنجه قرار گرفت تا هویت مخفی مرد عنكبوتی را فاش كند ولی اینكار را نكرد. تا اینكه  فرمول گابلینی به او تزریق گردید و بنابراین به گابلینی ملقب به "هیولا" (Monster) تبدیل شد (این مقاله را بخوانید) اما سرانجام پس از كش و قوس های فراوان توانست به حالت اولیه خودش برگردد. او در حال حاضر درست مثل مری جین پیتر را ترك كرده و به شهر دیگری رفته است.

  

لیان تانگ (Lian Tang)

لیان تانگ - lian tang

اولین حضور در كمیك  بوک های اسپایدرمن: شماره 1 از سری چهارم  "اسپایدرمن شگفت انگیز" (دسامبر 2015)

خلق شده توسط: «دن اسلات»، «گیوسپه کامیونکولی»

وقتی «دن اسلات» به عنوان نویسنده سالهای اخیر اسپایدرمن تغییرات زیادی در کمیک بوک های او ایجاد کرد و ما دیدیم که پیتر پارکر پولدار و صاحب شرکت چند ملیتی "صنایع پارکر" شده، سر و کله این عشق جدید هم پیدا شد! «لیان تانگ» یکی از مهندسین و طراحان شعبه شانگهای صنایع پارکر بود که به همراه پیتر نسخه جدیدی از خودروی عنکبوتی را ساخت. نوعی رابطه صمیمی  بین او و پیتر شاهد بودیم ولی راستش چیز خاصی بین اونا دیده نشده! ضمن اینکه درست هم معلوم نشد که پیتر چرا و چطور بهش دل بسته. بعدا معلوم شد که این خانم با شخصیت خبیثی به نام «زودیاک» همکاری داره چون بهش نیاز داشت تا برای مادرش داروی ضد سرطان تهیه کنه. حتی سعی کرد اسپایدرمن رو بکشه ولی دلش نیومد و در نهایت به اسپایدرمن کمک کرد. پیتر هم او را بخشید و سعی کرد برای مادرش علاج مناسبی تهیه کنه. وقتی هم که «دکتر اختاپوس» و سازمان تروریستی «هایدرا» در  رویداد "امپراتوری مخفی" سعی کردند صنایع پارکر را به دست بیاورند ، لیان به Spider-Rider تبدیل شد تا به اسپایدرمن کمک کنه. الانم بعیده دیگه بعد از تمام شدن قضیه صنایع پارکر ما ایشون رو دوباره در کمیک های اسپایدرمن ببینیم. راستی این رو هم بگم که ایشون هرگز از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر نشد.

  

بابی مورس/ماکینگ برد (Bobbie Morse/Mocking Bird)

بابی مورس/ماکینگ برد (Bobbie Morse/Mocking Bird)

اولین حضور در دنیای كمیك  بوک های اسپایدرمن: شماره 95  از سری اول کمیک Marvel Team-Up (جولای 1980)

خلق شده توسط: «لین وین»، «نیل آدامز»

«بابی مورس» ملقب به «ماکینگ برد» جدید ترین عشق پیتر پارکر در دنیای کمیک به حساب میاد. اما وی قبلا همسر «کلینت بارتون» ملقب به «هاکای» بود ولی ازش جدا شده است. برای کسب اطلاعات درباره او میتونید این مقاله رو بخونید. در سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در آن پیتر پارکر پولدار شده بود، دیدیم که ماکینگ برد به عنوان نماینده و رابط سازمان "شیلد" در صنایع پارکر با اسپایدرمن همکاری میکنه. رفته رفته رابطه بین اونا گرم تر شد و مثلا پیتر برای او لباس جدید ساخت و یا با هم همکاری کردند تا در داستان "هویت آزبورن" جلوی نقشه «نورمن آزبورن» را در کشور "سیمکاریا" را بگیرند. بعد از اینکه پیتر شرکت خودش ("صنایع پارکر") را تعطیل کرد تا به دست هایدرا و دکتر اختاپوس نیفته، ماکینگ برد هویت مخفی او را فهمید و چون پیتر دوباره آس و پاس شده بود بهش اجازه داد در آپارتمانش بمونه.  سپس رابطه رومانتیک بین آنها برقرار شد و با هم شبها میرفتند تا با جنایتکاران مقابله کنند. اما یک بار وقتی داشتند باهم از کشوری دیگر برمیگشتند و در هواپیما با هم تنها بودند، متوجه شدند که هیچ نقطه مشترکی با هم ندارند!

 

 كیتی پراید   (Kitty Pryde)

كيتي پرايد kitty pryde

اولین حضور در دنیای التمیت : شماره 21 از كمیك Ultimate X-Men (اكتبر 2002)

خلق شده توسط: «جان بیرن»، «كریس كلرمانت»

این رابطه رومانتیك فقط مربوط به كمیك های التمیت و "مرد عنكبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) میشود. در واقع، در این سری از كمیك ها «كیتی پراید» (عضو نوجوان گروه "مردان ایكس")  از اسپایدرمن خیلی خوشش می آمد و او را الگوی خود قرار داده بود. از آنجائیكه كیتی پراید با پیتر پاركر همكلاس بود،  با وی ملاقات كرد و در نهایت  رابطه رومانتیكی میان آنها شكل گرفت (این موضوع مصادف شده بود با بر هم خوردن رابطه میان پیتر و مری جین). در حال پس از برخي مشکلات و پيچ و خم های جالب و غیرمنتظره، پیتر فهمید كه نمیتواند مری جین را به عنوان عشق حقیقی خود فراموش كند و در نتیجه رابطه اش با كیتی پراید هم قطع شد.

برای آشنایی با شخصیت کیتی پراید ، این مقاله را بخوانید.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

10 داستان عاشقانه برتر مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (SPIDER-GWEN) بدانید

رتبه بندی اقتباس های «گوئن استیسی» (GWEN STACY) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» (MARY JANE WATSON) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 حقیقتی که باید درباره رابطه گوئن استیسی و پیتر پارکر بدانید

100 شخصیت برتر مارول: مری جین

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

10 کمیک برتر عاشقانه (ROMANCE)

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

12 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

 بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

کمیک "گوئن استیسی" (GWEN STACY) ترجمه شد + لینک دانلود

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پارکر و مری جین با هم روبرو میشوند!

کمیک "مری جین شگفت انگیز" (THE AMAZING MARY JANE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 مراسم عروسی بزرگ دنیای کمیک بوک

بدترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

اولین حضور مری جین  در كمیك های مرد عنكبوتی + لینك دانلود مستقیم

شماره 9 از سری جدید کمیک بوک های "گربه سیاه" ترجمه شد + لینک دانلود

12 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

PARSA
#1 PARSA 1392-05-16 12:59
خیلی خوب بود :roll:
نقل قول کردن
mtm
+22 #2 mtm 1392-05-16 13:02
از اين به بعد در همين صفحه و در بخش نظرات تصاوير زيبايي از مري جين و اسپايدرمن خواهم گذاشت. فعلاً اوليش:
نقل قول کردن
عرفان نقوی
#3 عرفان نقوی 1392-05-16 13:10
ممنون.راستی اسپایدرمن مگه با الکترا رابطه نداشته؟
چرا خبری از جسیکا درو{اسپایدرومن} و سیلور سابرینوا نیست؟
ممنون
نقل قول کردن
mtm
+3 #4 mtm 1392-05-16 13:13
نه با هيچ يك از اينايي كه شما گفتي هيچ رابطه اي نداشته ! :-*

راستي اون عكسي كه گذاشته بودي رو با كيفيت اصلي برات گذاشتم ديديش؟
اگه نه اينجا رو كليك كن:
spidey.ir/images/marval-and-dc-characters.jpg
نقل قول کردن
عرفان نقوی
#5 عرفان نقوی 1392-05-16 13:16
ممنون.دمت گرم اقای ترابی
ولی در اونجرز با اسپایدرومن رابطه داشته!!
نقل قول کردن
ونداد
+1 #6 ونداد 1392-05-16 13:18
عالی بود راستی اقای ترابی لیز آلن در اسپکتکیلر اسپایدرمن با پیتر رابطه هاش خیلی زیاد بود
نقل قول کردن
mtm
+2 #7 mtm 1392-05-16 13:19
نه مطمئن باش نداشته. اگه داشت اولين كسي كه خبر دار ميشد من بودم ;-)

جسيكا درو با hawkeye رابطه داشت. ضمن اينكه چيزي از خودش متصاعد ميكنه كه مردها رو جذب خودش ميكنه پس شايد مثلا تو يه كميك براي شوخي اين كارو كرده باشه و شما مثلا ديدي ولورين . اسپايدرمن و ... افتادن دنبالش! :-*
نقل قول کردن
mohsen
+3 #8 mohsen 1392-05-16 13:23
(ولی پیتر تلاش كرد نسبت به این موضوع بی اعتنا باشد تا شاید بتی و همسر سابقش دوباره با هم زندگی كنند.)
یعنی اینقد پیتر به فکر اطرافیانش بوده بابا دست خوش :lol:
نقل قول کردن
mtm
+4 #9 mtm 1392-05-16 13:25
آره ! اصليت اش هم عوض شده بود (چون مادرش اهل آمريكاي جنوبي بود)
البته كار خوبي كرده بودند چون نيويرك الان با 50 سال پيش خيلي فرق كرده (من خودم با چشماي خودم ديدم! :-* ) يعني شما خيلي دو رگه تو شهر ميبيني. به همين دليل سازندگان اين كارتون كاراكترهاي كم اهميت رو اينجوري كرده بودند. حتي اگه يادت باشه كاراكتر "ند ليدز" كه تو كميك ها سفيد و بور بود تو كارتون اصليتي شرقي پيدا كرده بود و اسمش هم شده بود "ند لي"!
نقل قول کردن
amin ghorbani
#10 amin ghorbani 1392-05-16 13:26
آقای ترابی Hulk & the agents of smash رو دیدید؟
نقل قول کردن
mtm
+10 #11 mtm 1392-05-16 13:32
بله بتي اومد جلوي شوهر سابقش به پيتر گفت بهش بگو كه به من علاقه داري ولي پيتر گفت من هيچ علاقه اي بهت ندارم و حتي باعث شد تا بتي يه چك محكم بخوابونه تو گوش پيتر!


(البته اين يكي از لحظلات ماندگاره كه بعدا درباره اش يه مقاله خواهم نوشت!)
نقل قول کردن
ونداد
+1 #12 ونداد 1392-05-16 13:35
راستی چرا آفتاب پرست خودش را جای پیتر جا زد اگه هویتش را میدانست
نقل قول کردن
mtm
+7 #13 mtm 1392-05-16 13:35
10#:
نه ولي حدس ميزنم كه چه آشغالي باشه
عوضش justice league: flashpoint paradox رو ديدم كه معركه بود
كلا من اين flash رو خيلي دوست دارم ! به نظرم تو dc تنها قهرماني كه شخصيت پردازيش و حتي نوع آدم بدهاش از همه به اسپايدرمن نزديكه همين flash هستش!
البته كمي زيادي خونين و خشن بود و آخرش هم توضيح نداد كه چگونه فلش با نجات مادرش اونهمه تاريخ رو ميتونه عوض كنه (!!) ولي در كل خيلي باهاش حال كردم. انيميشن اش فوق العاده بود
نقل قول کردن
ونداد
+1 #14 ونداد 1392-05-16 13:41
آره اقای ترابی جاستیس لیگ جدیده عالی بود ولی به قول شما زیادی خونی بود ولی واقعا عالی بود قهرمان محبوب منهم تو دی سی همین فلشه
نقل قول کردن
amin ghorbani
#15 amin ghorbani 1392-05-16 13:41
بله آقای ترابی تو همون سبک اونجرز اسمبل و مرد عنکبوتی نهاییه
کلا مارول انیمیشن هاش دارن افت می کنن.
راستی آقای ترابی موضوع justice league: flashpoint paradox چیه؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #16 mtm 1392-05-16 13:42
الان يادم نيست ولي از هويت پيتر خبر نداشت منتهي يه قضيه اي پيش اومده بود كه بايد خودشو ميزاشت جاي اون
نقل قول کردن
mtm
+5 #17 mtm 1392-05-16 13:49
موضوع اش رو پايين توضيح دادم ولي كامل ترش اينه كه يكي از دشمناي فلش به گذشته سفر كرده و يه چيزي رو تغيير داده . بنابراين يه روز فلش بيدار ميشه و ميبينه كه مادرش زنده است! جنگ جهاني سوم شده و aquaman با Wonder woman دارند جنگ ميكنند! به جاي بروس وين باباش شده بتمن! سوپرمني وجود نداره! هل جردن تبديل به green lantern نشده و ....
جالبه كه فقط فلش از اين به هم ريختگي در زمان باخبره و بايد راه حلي براي برگردوندن همه چيز به وضعيت نرمال پيدا كنه!
(البته آخر داستان معلوم ميشه كه خودش مقصر اصلي بوده :-* )
كلا خيلي باحاله بايد به مقاله "10 انيميشن برتر تاريخ" اضافه اش كنم حتما!
نقل قول کردن
mtm
+16 #18 mtm 1392-05-16 13:56
نقل قول کردن
محمد كلباسي
+3 #19 محمد كلباسي 1392-05-16 13:59
این مرد به این خوشتیپی بیش تر از اینها هم باید گیرش بیاد ;-)
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+1 #20 عرفان نقوی 1392-05-16 14:00
ولی خوبه ها.من به این خاطر اسپایدرمن رو تحسین میکنم.چون سر عشقش وفاداره.
بتمن هم همین طور.البته بتمن در عالم کمیک هاش با 3 نفر ازدواج کرد.
تالیا الغول-کتومن و واندرومن
الته این ازدواج ها در کمیک های مختلف شکل گرفته.
بچه بتمن و تالیا دامیان وین یا رابینه و بچه بتمن و کتومن هانترسه.
نقل قول کردن
mtm
+15 #21 mtm 1392-05-16 14:26
نقل قول کردن
mohammad hossein
-13 #22 mohammad hossein 1392-05-16 14:58
من عقیده دارم که ابر قهرمان باید با ابر قهرمان ازدواج کنه همونطور که میگن کبوتر با کبوتر باز با باز
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+5 #23 محمد شیرزاده 1392-05-16 15:26
واي من عاشق اين رابطه عميق پيتر با مري جين هستم . واقعا خيلي داستان نويسي خوبي داشتن . خيلي زيبا عشقشون به همديگه نشون داده شده بود . (البته همه اينا قبل از one more day لعنتي)
بنظر من كه مري جين خيلي نسبت به گوئن عشق حقيقي تري بود .
يادمه توي يه فيلم يه گفتگويي بود كه خيلي زيبا بود :
- but what if Elena was my true love ?
- maybe ..... but actually there are multiple ones .
نقل قول کردن
mtm
+13 #24 mtm 1392-05-16 16:02
اين تصوير رو هم كه به سبك مانگاها و انيمه هاي ژاپني كار شده خيلي دوست دارم:


نقل قول کردن
حجت مزارعی
-13 #25 حجت مزارعی 1392-05-16 16:20
خودمونیما اسپایدرمنم کم دوس دختر نداشته...اما هیچ کدوم از ابرقهرمانان اندازه تونی استارک دوس دختر نداشتن
نقل قول کردن
mokhtar
+16 #26 mokhtar 1392-05-16 16:26
اتفاقا دوست دختر نداشته! فقط ممكنه به يكي علاه مند شده
شما كلا از لفظ دوست دختر براي پيتر استفاده نكن كه من ناراحت ميشم چون اسپايدي اهل اين حرفا نيست
بهتره بگي "دوست" چون "دوست دختر" معناي ديگري داره و مسئله رو جنسي ميكنه :-*
نقل قول کردن
mtm
+20 #27 mtm 1392-05-16 16:38
اين هم يكي ديگر از تصاوير مورد علاقه من كه اسپايدرمن رو خسته و درمانده از نبردي سخت و در حاليكه به همسرش پناه آورده نشان ميدهد:
نقل قول کردن
وحیدرضا اویسی
+12 #28 وحیدرضا اویسی 1392-05-16 17:55
فقطو فقطو فقط گوئن...من از گوئن خیلی خوشم میاد ای کاش نمی مرد و با پیتر ازدواج میکرد...خیلی ناراحت شدم...الانم که دارم این نظرو مینویسم گریه ام گرفته ایهیییییییییییی ییییییییی :cry: :cry: :sad:
نقل قول کردن
پارسا
+2 #29 پارسا 1392-05-16 19:26
من دوست داشتم عشق اول پیتر مری جین بود،مری می مرد،بعد پیتر با گوئن ازدواج میکرد :lol:
نقل قول کردن
salar
+1 #30 salar 1392-05-16 21:24
مرسی آقای ترابی.مقاله ی بی نقصی بود.راستی بالاخره آواتارمو درست کردم! :lol:
نقل قول کردن
محمد
+4 #31 محمد 1392-05-17 15:39
به نظرم رابطه ی اسپایدی و بلک کت خیلی سریع تر پیش رفت. خیلی زود هویتش رو برملا کرد طولی هم نکشید که به هم خورد.(البته نه کاملا) ولی به نظرم باید بهای بیشتری به بلک کت بدن (الان چند ساله بلک کت توی کمیکا نیست)
بین معشوقه های پیتر هیچکدوم رو نمیشناسم که به اندازه بلک کت به کمکش اومده باشه و کنار پیتر دشنا رو از راه برداره. حالا این اسلات لعنتی هم تا وقتی پیتر بود بلک کت فراموش شده بود الان میخواد وارد داستان های اسپاک بشه . :o امیدوارم قبل اینکه رابطه اش با اسپاک جدی بشه به هویت واقعی اش پی ببره.
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+1 #32 عرفان نقوی 1392-05-17 15:44
دوست عزیز،درسته که کسی به غیر از بلک کت به کمک پیتر نیومده،اما همون که گوئن به پیتر روحیه میده و مری نمیذاره پیتر بدست پلیسا بیفته،خودش از هزار تا کمک بهتر است.
نقل قول کردن
محمد
+1 #33 محمد 1392-05-17 16:41
اون که البته.
ولی از نظر فیزیکی تنها کسیه که میتونه پا به پاش مبارزه کنه. از همون اول هم پیتر جذب این زرنگی فیلیشیا شده بود. حداقل لازم نیست پیتر نگرانش باشه (که البته بود!!)
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
+8 #34 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-05-17 18:36

ممنون مقاله عالی بود
راستی بابت اون قضیه ی اواتار گذاشتن معذرت میخوام من منظورم با کسایی بود که الکی تو سایت ثبت نام میکنن به هوای این که یکی براشون اوتار درست کنه تا جاهای دیگه اواتار داشته باشن وگرنه منظورم با کاربران خوب این سایت نبود بازم ببخشید :oops:

راستی بگم که من ازاین به بعد زیاد اما استون رو دوست ندارم و بیشتر وقتی که تو نقش گوئنه دوستش دارم
ولی اندرو رو بدون پیتر هم دوست دارم.
یعنی گوئن مرد عنکبوتی شگفت انگیزو بیشتر از اما استون عادی دوست دارم
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+3 #35 سیاوش پورفلاح 1392-05-28 21:54
آقای ترابی تو marvel.wikia.co m دیدم نوشته مری جین red sonja بوده!جریان چیه؟وات ایفی چیزیه؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #36 mtm 1392-05-29 12:12
نه وات ايف نيست! در شماره 79 از كميك استيرپ marvel team-up كه سال 1979 چاپ شد، پيتر و مري جين در داخل يك موزه قديمي هستند و بعد اونجا روح سونياي قرمز در وجود مري جين ظاهر ميشه و بعد با اسپايدرمن با يه شخصيت خبيث جادويي ميجنگه!
بعدشم دوباره همه چيز به روال عادي خودش برميگرده
داستان خيلي جالبيه و من دوستش دارم
نقل قول کردن
ش.خ
+4 #37 ش.خ 1392-06-10 21:27
با عرض سلام و خسته نباشيد.
جناب ترابي، بنده سؤالي از شما دارم، آيا موافق‌ايد كه مري جين (خداي نكرده) مانند گوئن طي حادثه‌اي كشته شود و دختر ديگري وارد زندگي پيتر شود؟ و اگر اين اتفاق بيفتد، آيا با اين شخصيت جديد كنار مي‌آييد؟ اگر بله چرا؟ اگر نه چرا؟
موفق باشيد.
نقل قول کردن
mtm
+4 #38 mtm 1392-06-13 09:20
من فكر نميكنم كه مارول بخواهد اين كار رو بكند و شخصا با آن مخالفم (البته مارول مارول يه بار مري جين رو كشته!)
بايد در نظر گرفت كه چه هدفي ميتواند پشت قضيه باشد؟ آيا با كشتن مري جين ميخواهند خواننده را شوكه كنند؟ پاسخ: نه! چون مري جين در حال حاضر از اهميت چنداني در داستان هاي مرد عنكبوتي برخوردار نيست و قطعا كشته شدن او بار تبليغاتي و جنجالي خاصي براي مارول به همراه نخواهد داشت و باعث نخواهد شد تا ملت مشتاق شوند و آن كميكي كه مرگ مري جين در ان اتفاق افتاده را بخرند. ضمن اينكه الان ديگر ابتداي 70 (ميلادي) نيست كه اين كارها جديد باشه و بدعت يا نوآوري محسوب بشه (اشاره به مرگ «گوئن استيسي»)

ضمن اينكه ديگه مارول از جانب مري جين خطري حس نميكنه و پس از بر هم خوردن ازدواج او با پيتر، مشكلي باهاش نداره ! :-*

سئوال دوم اينه كه آيا با كشتن مري جين ميتوانند يك عشق جديد براي پيتر پاركر درست كنند؟ پاسخ: نه! آيا عشقي جذاب تر و كامل تر از مري جين براي پيتر پيدا ميشود؟ به نظر من نه! او همه چيز داشت: جذابيت ظاهري و شخصيت قوي ! او براي پيتر يك تكيه گاه محكم بود و پيتر ميتوانست رويش "حساب" كند. در ضمن كميك هاي spider-girl هم به خوبي نشون داد كه وي مادر خوب و فداكاري هم هست. يك نكته جالب درباره مري جين هم (كه به نظرم تمام زوج ها با آن توجه كنند) اين بود كه در عين حال كه با پيتر تفاوت داشت اما خيلي خوب او را كامل ميكرد. يعني مثلا اگر پيتر اغلب دربرقراري روابط اجتماعي مشكل داشت اما در عوض او اين خلا را پر ميكرد.

بنابراين من با حذف مري جين كاملاً مخالفم (همونطور كه از به هم خوردن ازدواج او با پيتر بسيار ناراحت شدم) و تقريباً مطمئن هستم كه مارول چنين كاري را نميكند. ضمناً، هيچ كسي نميتواند جاي او را براي پيتر بگيرد.
پيشنهاد ميكنم حتما آن داستاني را كه در شماره The Sensational Spider-Man Annual # 1 منتشر شد و لينك دانلودش را در مقاله "10 داستان برتر اسپايدرمن" قرار دارد را حتما بخوانيد تا پي به رابطه عميق پيتر و مري جين ببريد و بيشتر درك كنيد كه چرا ميگم آنها اينقدر همديگر را تكميل ميكردند!

spidey.ir/images/img/content/top10-stories/sensationalspider-manannual1.jpg


bit.ly/2V3ZnGN
نقل قول کردن
mohammad hossein
-3 #39 mohammad hossein 1392-07-07 19:57
به نظر من یکی از جذابیت های کمیک های اسپایر من دوست دختر های زیاد پیتره واگر این خصوصیت با مری جین محدود بشه پس از مدتی تکراری میشه
نقل قول کردن
امیر
+4 #40 امیر 1392-07-10 00:19
یه انسان مومن بیاد توضیح بده این infinity چیه که ما هر جا میریم اسمشو میشنویم عین بهت زده ها بحثو نخونیم :lol:
--------------------
برای اسپم نشدن یه سوال مرتبط با موضوع هم بپرسم: آقای ترابی به نظرتون مری جین همین وضعیت کمرنگش در حال حاضر ادامه پیدا میکنه یا مثل قبل نقش پر رنگ تری رو توی داستان خواهد داشت؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #41 mtm 1392-07-10 09:35
به نظرم متاسفانه نقش مري جين چندان تغييري نميكنه چون مارول و كله گنده هاش خيلي به خودشون زحمت دادن تا رابطه ميان مري جين و پيتر رو به هم بزنن. پس تا زماني كه ذهنيت او تغيير نكنه ، مري جين هم به همين شكل باقي ميمونه
نقل قول کردن
نوید
+2 #42 نوید 1392-07-11 20:03
تونی استارک به چهرار گیز معروفه, که یکیش به همین دوست دخترا مربوط میشه دیگه.
بایدم از همه بیشتر باشن تعداد دوست دختراش...
در عوض اسپادرمن در دراز مدت عاشق میشه
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #43 Omid.J 1393-02-29 10:12
فقط یه نکته ای!
تو دنیای آلتیمیت کیتی بعد از این که با پیتر بهم زد همکلاسش شد!
چون همزمان شد با اخراجش از X-Men
قبلش تو X-Men بود و از اونجا پیترو می‌شناخت.
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #44 mirabilis 1393-10-16 16:02
این از اون مقالات قدیمیه سایته که خیلی هم خوب بود .
البته ما قبلا هم نظرمون رو در این مورد گفته بودیم که هر چی گشتیم نظرمون رو پیدا نکردیم . در هر صورت ، این روابط در طی دوره های متفاوت و بعضا دنیاهای متفاوت رخ داده ، جدی ترینشون هم فقط گوئن و مری بوده ، بقیه آنچنان با دوام نبود .
ضمن اینکه روابط جدید تری مثل آنا مارکونی هست که چون کار داک آک بوده بیخیالش میشیم . سیلک هم که خدا رو شکر کار به جاهای باریک نکشید . :-)
راستی یه نکته ی جالب بگیم ، توی کمیک های بتمن و اسپایدی ، کاراکترهای مشابه زیادی رو میتونید پیدا کنید ولی اگه دقت کرده باشید دو تا کاراکتر مونث وجود داره که خیلی بهم شبیهن ، یکی بلک کت توی دنیای اسپایدی و یکی کت ومن توی دنیای بتمن ، هر دو تا کاراکتر تقریبا یه شکل دارند ، هر دوتاشون هم تقریبا حول یه پایه ی شخصیتی ظاهر میشن و جالب تر اینکه هر دو تاشون هم با کاراکتر قهرمان یعنی بروس و پیتر رابطه داشتن !
یکی از دلایلی که معمولا میگیم زیاد روی انتشاراتی مثل دی سی و مارول حساس نشین ، وجود همین شباهت های حیرت انگیزه ، مثلا اولین بار که ددپول خلق شد تنها هدف داشتن یه کاراکتر مثل دث استروک بود ، حالا درسته بعدتر کاراکتر متفاوتی شد ولی قطعا ابتدا برای اینکه دث استروک مارول باشه خلق شد .
پ.ن : #3 : آقا چرا ادامه دار نبود ؟ کلی منتظر ادامه ی این سری عکس ها بودیم ، چون انتخاب شخصی خودتون از موثرترین تصاویر توی این زمینه بود ، امیدواریم تموم نشده باشه ، چون بعضی از عکس ها هم در دسترس نیست .
نقل قول کردن
قربانعلی
+2 #45 قربانعلی 1393-10-16 23:29
ببخشید آقای ترابی همونطور که در این مقاله هم گفته شد اسپایدی با میز مارول یه نیمچه رابطه ای داشته و ممکنه رایت اسپایدی به دست مارول بیفته و از طرفی هم قراره فیلم اختصاصی میز مارول ساخته بشه
مارول میتونه یه همچین ریسکی بکنه و رابطه اونارو در قالب فیلم به نمایش بزاره ( بدون در نظر گرفتن واندر من ) ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #46 mtm 1393-10-19 00:08
به نقل از captain america:
ببخشید آقای ترابی همونطور که در این مقاله هم گفته شد اسپایدی با میز مارول یه نیمچه رابطه ای داشته و ممکنه رایت اسپایدی به دست مارول بیفته و از طرفی هم قراره فیلم اختصاصی میز مارول ساخته بشه
مارول میتونه یه همچین ریسکی بکنه و رابطه اونارو در قالب فیلم به نمایش بزاره ( بدون در نظر گرفتن واندر من ) ؟؟؟؟؟؟


سئوال خوبی پرسیدی
ولی به نظرم هرگز همچین اتفاقی نمی افته چون اصلا رابطه خاصی بینشون نیوده . اونا فقط یه date ناموفق با هم داشتن!
نقل قول کردن
sib khan
#47 sib khan 1396-05-23 20:09
من بابت کارول خیلی تعجب کردم :o
خسته نباشید
نقل قول کردن
Spider-Fan
#48 Spider-Fan 1396-10-17 15:15
ولی پیتر هم چقدر معشوقه داشته هاااا :lol:
ولی فکر کنم همه اینا یه مدت کوتاهی با پیتر بودن و اونجوری عشق پیتر نباشن. فقط در حد دوست یا آشنا چون اسپایدرمن واقعا شخصیت اخلاق گرایی هست
نقل قول کردن
best of the best
#49 best of the best 1396-10-17 17:21
چقدر خوب شد این مقاله رو اپدیت کردید استاد. چون واقعا عشق بین پیتر و ماکینگ برد تو شماره های اخیر کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز خیلی داغ شده. مخصوصا اون روی جلد شماره 791 :-*
نقل قول کردن
best of the best
#50 best of the best 1396-10-17 17:22
راستی این مقاله از مری جین رو من تازه کشفش کردم (تو بخش مطالب مرتبط این مقاله بود)
spidey.ir/.../...

واقعا مقاله خوبیه
نقل قول کردن
constantin
-1 #51 constantin 1396-10-17 17:40
پیترم هرکیو میدید عاشقش میشدا
نقل قول کردن
best of the best
#52 best of the best 1396-10-17 18:05
به نقل از constantin:
پیترم هرکیو میدید عاشقش میشدا

نه. اصلا هم اینطور نیست. شما خودت حدود 60 سال تو سن عاشقی باشی چند بار عاشق میشی؟
نقل قول کردن
AAF
#53 AAF 1396-10-17 18:40
تا حالا ابرقهرمانی اینقدر معشوقه داشته؟ :lol:
نقل قول کردن
mtm
#54 mtm 1396-10-17 18:50
به نقل از AAF:
تا حالا ابرقهرمانی اینقدر معشوقه داشته؟ :lol:

اتفاقا اسپایدرمن در میان ابرقهرمانان شاید کمترین تعداد رو داشته
مقلا جناب بتمن با 36 فقره به نظرم در رتبه اوله:

en.wikipedia.org/.../...'s_romantic_interests
نقل قول کردن
علی قدیانی
#55 علی قدیانی 1396-10-17 19:02
به نقل از AAF:
تا حالا ابرقهرمانی اینقدر معشوقه داشته؟ :lol:

اره ولورین داشته! اصن ولورین هرماه یه معشوقه داره! :lol:
اما جدا از شوخی ولورین هم عشق کم نداشته شاید یه چند تا بیشتر از اسپایدی و با اکثرشونم فکر کنم رابطه داشته! :-*
ولی یه چیزی دقت کنید که پیتر بر خلاف شخصیت های دیگه معمولا عشق هاش به منظور ازدواج بودن یا دوستی نه چیز دیگه واقعا این ویژگی قابل تحسینه
نقل قول کردن
mimsadgim
#56 mimsadgim 1396-10-17 20:35
ماکینگ برد درسته کیس خوبیه ولی برای پیترمون ام جی از همه بهتره(:
جالب که پیتر این همه رابطه داشته ولی تا به حال اگر اشتباه نکنم یک بار قصد ازدواج کرده که اونم بد شانسی آورد
رابطه پیتر با ماکینگ برد هم مثل بقیه موارد فکر نکنم بیشتر از چند شماره دیگه ادامه داشته باشه
نقل قول کردن
Richard Grayson
#57 Richard Grayson 1396-10-17 20:36
به نقل از mtm:
به نقل از AAF:
تا حالا ابرقهرمانی اینقدر معشوقه داشته؟ :lol:

اتفاقا اسپایدرمن در میان ابرقهرمانان شاید کمترین تعداد رو داشته
مقلا جناب بتمن با 36 فقره به نظرم در رتبه اوله:

en.wikipedia.org/.../...'s_romantic_interests

ولورین 32 تا داشته فک کنم :lol: ماشالا بروس وین هرکی رو دیده ول نکرده:)) البته برای اینکه Playboy نشونش بدن لازم بوده. ولی بخوایم واقعی در نظر بگیریم فک کنم نایت وینگ بیشترین معشوقه رو بدست بیاره . تو کمیکاش با اینکه زیاد مانور داده نمیشه روش نزدیک 20 تا داشته و قطعا اگه مثل بتمن یا اسپایدرمن معروف تر و کمیکاش بیشتر بود رکوردو به تنهایی میزد :lol:
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#58 Miguel-OHara 1396-10-17 20:38
ببخشید استاد اما آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!
نقل قول کردن
constantin
#59 constantin 1396-10-17 20:38
به نقل از best of the best:
به نقل از constantin:
پیترم هرکیو میدید عاشقش میشدا

نه. اصلا هم اینطور نیست. شما خودت حدود 60 سال تو سن عاشقی باشی چند بار عاشق میشی؟

نامیرا نبوده که عین ادم عادی داشته زندگی میکرده
نقل قول کردن
علی قدیانی
#60 علی قدیانی 1396-10-17 20:51
به نقل از Miguel-OHara:
آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!

شما خودت میگی دکتر اختاپوس بود پس نمیشه دیگه گلم!
مثلا انگار که جوکر عاشق هارلی کوئین باشه بره تو جسم بتمن بعد جوکر از طریق بتمن به هارلی ابراز علاقه کنه بعد بگیم بتمن عاشق هارلی کوئینه
نقل قول کردن
علی قدیانی
#61 علی قدیانی 1396-10-17 21:07
به نقل از constantin:
به نقل از best of the best:
به نقل از constantin:
پیترم هرکیو میدید عاشقش میشدا

نه. اصلا هم اینطور نیست. شما خودت حدود 60 سال تو سن عاشقی باشی چند بار عاشق میشی؟

نامیرا نبوده که عین ادم عادی داشته زندگی میکرده

احتمالا منظور اقای best قدمت نزدیک به 60 ساله اسپایدرمنه که تقریبا تو یه سن و سال خاص بوده تو سن ازدواجش و عاشقی و دست نویسنده های مختلف هم بوده امیدوارم متوجه منظورم شده باشی
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#62 Miguel-OHara 1396-10-18 08:37
به نقل از Gobby:
به نقل از Miguel-OHara:
آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!

شما خودت میگی دکتر اختاپوس بود پس نمیشه دیگه گلم!
مثلا انگار که جوکر عاشق هارلی کوئین باشه بره تو جسم بتمن بعد جوکر از طریق بتمن به هارلی ابراز علاقه کنه بعد بگیم بتمن عاشق هارلی کوئینه

چیزی که شما میگی درست اما حکایت آنا و پیتر مثل حکایت میشل گنزالز و پیتر هستش.اون آفتاب پرست بود که به میشل گنزالر ابراز علاقه کرد.(به شکل پیتر) آنا هم همینطور. در ضمن این دوستی تا چند شماره بعد از اینکه پیتر جسمشو پس گرفت ادامه پیدا کرد
نقل قول کردن
t.c.h
#63 t.c.h 1396-10-18 10:23
مقاله بسیار زیبایی بود از هر نظر...
اصولا وقتی به اثار مرد عنکبوتی(چه کمیک . چه فیلم) نگاه میکنیم توی اونا با شکست مواجه میشه و میشه گفت پیتر توی همه مورد های عشقی زندگیش به بدشانسی خورده به غیر از یک یا دو مورد برای مثال با مری جین توی سه گانه سم ریمی تونست ازدواج کنه معمولا هرچه از قدیم به جلو میایم عشق های پیتر با ثبات تر میشه
نقل قول کردن
mtm
#64 mtm 1396-10-18 11:13
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از Gobby:
به نقل از Miguel-OHara:
آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!

شما خودت میگی دکتر اختاپوس بود پس نمیشه دیگه گلم!
مثلا انگار که جوکر عاشق هارلی کوئین باشه بره تو جسم بتمن بعد جوکر از طریق بتمن به هارلی ابراز علاقه کنه بعد بگیم بتمن عاشق هارلی کوئینه

چیزی که شما میگی درست اما حکایت آنا و پیتر مثل حکایت میشل گنزالز و پیتر هستش.اون آفتاب پرست بود که به میشل گنزالر ابراز علاقه کرد.(به شکل پیتر) آنا هم همینطور. در ضمن این دوستی تا چند شماره بعد از اینکه پیتر جسمشو پس گرفت ادامه پیدا کرد

دقیقا درسته. عشق با قلب و روحه . ولی بعضی ها فقط جسمانی بهش نگاه میکنند!
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#65 Miguel-OHara 1396-10-18 11:52
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از Gobby:
به نقل از Miguel-OHara:
آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!

شما خودت میگی دکتر اختاپوس بود پس نمیشه دیگه گلم!
مثلا انگار که جوکر عاشق هارلی کوئین باشه بره تو جسم بتمن بعد جوکر از طریق بتمن به هارلی ابراز علاقه کنه بعد بگیم بتمن عاشق هارلی کوئینه

چیزی که شما میگی درست اما حکایت آنا و پیتر مثل حکایت میشل گنزالز و پیتر هستش.اون آفتاب پرست بود که به میشل گنزالر ابراز علاقه کرد.(به شکل پیتر) آنا هم همینطور. در ضمن این دوستی تا چند شماره بعد از اینکه پیتر جسمشو پس گرفت ادامه پیدا کرد

دقیقا درسته. عشق با قلب و روحه . ولی بعضی ها فقط جسمانی بهش نگاه میکنند!

کل حرفم این بود که آنا هم میتونست تو این لیست باشه.البته شما استادین و صاحب‌نظر.
در ضمن اگه دقت کنین آنا هنوز هم به پیتر علاقه منده.به شخص خود پیتر :-*
نقل قول کردن
علی قدیانی
#66 علی قدیانی 1396-10-18 12:27
به نقل از Miguel-OHara:
در ضمن اگه دقت کنین آنا هنوز هم به پیتر علاقه منده.به شخص خود پیتر :-*

بله ولی پیتر الان عاشقشه؟ مگه این مقاله درباره عشق های پیتر پارکر نیست؟ پس نتیجه میگیریم که انا نمیتونست تو لیست باشه چون عشق قلبی و روحی پیتر نیست! والسلام!
نقل قول کردن
Richard Grayson
#67 Richard Grayson 1396-10-18 13:26
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#68 mehrdad_hnr 1396-10-18 14:01
استاد ترابی یه سوالی داشتم mocking brid یعنی خنده دار!!! چرا لقب بابی مورس باید این باشه چه خصوصیتی داره؟؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#69 mtm 1396-10-18 14:13
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از Gobby:
به نقل از Miguel-OHara:
آنا ماریا مارکونی عشق پیتر محسوب نمیشه؟
میدونم اون دکتر اختاپوس بود اما خب توی جسم و به اسم پیتر بود دیگه!

شما خودت میگی دکتر اختاپوس بود پس نمیشه دیگه گلم!
مثلا انگار که جوکر عاشق هارلی کوئین باشه بره تو جسم بتمن بعد جوکر از طریق بتمن به هارلی ابراز علاقه کنه بعد بگیم بتمن عاشق هارلی کوئینه

چیزی که شما میگی درست اما حکایت آنا و پیتر مثل حکایت میشل گنزالز و پیتر هستش.اون آفتاب پرست بود که به میشل گنزالر ابراز علاقه کرد.(به شکل پیتر) آنا هم همینطور. در ضمن این دوستی تا چند شماره بعد از اینکه پیتر جسمشو پس گرفت ادامه پیدا کرد

دقیقا درسته. عشق با قلب و روحه . ولی بعضی ها فقط جسمانی بهش نگاه میکنند!

کل حرفم این بود که آنا هم میتونست تو این لیست باشه.البته شما استادین و صاحب‌نظر.
در ضمن اگه دقت کنین آنا هنوز هم به پیتر علاقه منده.به شخص خود پیتر :-*

نه. اینجوری نیست. آنا ماریا عشق دکتر اختاپوسه. نه عشق پیتر پارکر. با آنا کاری ندارم ولی تازه همون موقع هم شخصیت پیتر مثل سابق نبود و فقط رگه هایی از قبل بود چون حافظه اکتاویس و پیتر با هم قاطی شده بود. پس بنابراین نمیشه گفت که حتی آنا هم عاشق اون پیتر پارکری شده که ما میشناسیم.
در ضمن این مقاله اسمش هست "عشق های پیتر پارکر"، نه "عشق های آنا ماریا مارکونی"!!!!!!! !!!
نقل قول کردن
mtm
#70 mtm 1396-10-18 14:14
به نقل از mehrdad_hnr:
استاد ترابی یه سوالی داشتم mocking brid یعنی خنده دار!!! چرا لقب بابی مورس باید این باشه چه خصوصیتی داره؟؟؟؟

ماکینگ برد اسم یه پرنده است به نام "مرقد مقلد"
ربطی به خنده دار نداره
نقل قول کردن
mtm
#71 mtm 1396-10-18 14:15
به نقل از Richard Grayson:
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟

سارا راشمن کیه؟؟؟؟
روگ هم من تا به حال ندیدم به عنوان عشق پیتر بهش نگاه بشه . البته یادمه تو سریال اسپایدرمن مجموعه کارتونی اونجا که با ایکس من کراس اور بود انگار روگ از اسپایدرمن بدش نمیومد! البته اگه درست یادم مونده باشه ...
نقل قول کردن
Richard Grayson
#72 Richard Grayson 1396-10-18 14:59
به نقل از mtm:
به نقل از Richard Grayson:
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟

سارا راشمن کیه؟؟؟؟
روگ هم من تا به حال ندیدم به عنوان عشق پیتر بهش نگاه بشه . البته یادمه تو سریال اسپایدرمن مجموعه کارتونی اونجا که با ایکس من کراس اور بود انگار روگ از اسپایدرمن بدش نمیومد! البته اگه درست یادم مونده باشه ...

شخصیت Marrow که میوتانت بود تو دنیای 616.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#73 Miguel-OHara 1396-10-18 15:09
به نقل از mtm:
به نقل از Richard Grayson:
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟

سارا راشمن کیه؟؟؟؟
روگ هم من تا به حال ندیدم به عنوان عشق پیتر بهش نگاه بشه . البته یادمه تو سریال اسپایدرمن مجموعه کارتونی اونجا که با ایکس من کراس اور بود انگار روگ از اسپایدرمن بدش نمیومد! البته اگه درست یادم مونده باشه ...

سارا راشمن میوتانتی هست به اسم Marrow.توی فیلم ددپول هم یه حضور خیلی کوتاه داشت.(همون فردی که از کمرش تیغ زده بود بیرون) بیشتر از این دربارش اطلاعات ندارم. این که با پیتر رابطه داشته رو من نمیدونم باید استاد بگن
نقل قول کردن
mtm
#74 mtm 1396-10-18 16:22
به نقل از Richard Grayson:
به نقل از mtm:
به نقل از Richard Grayson:
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟

سارا راشمن کیه؟؟؟؟
روگ هم من تا به حال ندیدم به عنوان عشق پیتر بهش نگاه بشه . البته یادمه تو سریال اسپایدرمن مجموعه کارتونی اونجا که با ایکس من کراس اور بود انگار روگ از اسپایدرمن بدش نمیومد! البته اگه درست یادم مونده باشه ...

شخصیت Marrow که میوتانت بود تو دنیای 616.

به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از mtm:
به نقل از Richard Grayson:
استاد سارا راشمن عشق پیتر نبود ؟ با پیتر چندتا قرارم داشت که وقتی فهمید پیتر همون اسپایدیه کات کردن.
Rogue هم فکر کنم چون توی رویداد X-men Forever بود نیومد تو لیست درسته ؟

سارا راشمن کیه؟؟؟؟
روگ هم من تا به حال ندیدم به عنوان عشق پیتر بهش نگاه بشه . البته یادمه تو سریال اسپایدرمن مجموعه کارتونی اونجا که با ایکس من کراس اور بود انگار روگ از اسپایدرمن بدش نمیومد! البته اگه درست یادم مونده باشه ...

سارا راشمن میوتانتی هست به اسم Marrow.توی فیلم ددپول هم یه حضور خیلی کوتاه داشت.(همون فردی که از کمرش تیغ زده بود بیرون) بیشتر از این دربارش اطلاعات ندارم. این که با پیتر رابطه داشته رو من نمیدونم باید استاد بگن

اهان یادم اومد!
اخه marrow شخصیت معروفی نیست و اسم واقعیش هم راستش تو ذهنم نبود.
اون یه مقدار قضیه اش فرق داره. چون شیلد شستشوی مغزیش داد و فکر میکرد دانشجو هستش و به پیتر یه علاقه ای پیدا کرد. ولی اتفاق خاصی بینشون نبود. یه چند تا date بود به نظرم. وقتی هم marrow دوباره ذهنش برگشت دیگه رابطه شون قطع شد. راستش من یادم نیست علاقه ای نسبت بهش از سوی پیتر ابراز شده باشه!
نقل قول کردن
M.Z.J
#75 M.Z.J 1397-06-13 02:48
یکی کم ، دو تا غمه ، سه تا خاطر جمع ه :-| :-)
نقل قول کردن
علی محمد حسینی
#76 علی محمد حسینی 1397-11-25 19:45
به نظر من بهترینشون مری جینه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#77 Ehsan Spider 1400-02-25 11:43
استاد عزیز سلام بر شما

استاد این مدت بیشتر راجب ماکینگ برد خوندم و یکم اطلاعاتم دربارش بیشتر شد و اینو مدیون شما هستم.
توی وبسایت های خارجی هم یکم جستجو کردم و متوجه شدم که کمیکی که ماکینگ‌برد توی اون خلق شده و همینطور نویسنده هاش با وبسایت خودمون متفاوت هستش.
گفتم که شما برسیش کنید مثلا توی وبسایت های خارجی گفته شده : جری کان‌وی (Gerry Conway)، بری اسمیت (Barry Smith) و بیل اورت (Bill Everett) در کمیک Astonishing Tales Vol. 1 #6 خلقش کردند ولی توی سایت متفاوت بود. مثلا توی خود ویکی پدیا و cbr (البته احتمالا ویکی پدیا هم اسم نویسنده رو اشتباه قید کرده.)


بازم خیلی خیلی شرمنده که جسارت کردم
نقل قول کردن
mtm
#78 mtm 1400-02-26 01:50
به نقل از Ehsan Spider:
استاد عزیز سلام بر شما

استاد این مدت بیشتر راجب ماکینگ برد خوندم و یکم اطلاعاتم دربارش بیشتر شد و اینو مدیون شما هستم.
توی وبسایت های خارجی هم یکم جستجو کردم و متوجه شدم که کمیکی که ماکینگ‌برد توی اون خلق شده و همینطور نویسنده هاش با وبسایت خودمون متفاوت هستش.
گفتم که شما برسیش کنید مثلا توی وبسایت های خارجی گفته شده : جری کان‌وی (Gerry Conway)، بری اسمیت (Barry Smith) و بیل اورت (Bill Everett) در کمیک Astonishing Tales Vol. 1 #6 خلقش کردند ولی توی سایت متفاوت بود. مثلا توی خود ویکی پدیا و cbr (البته احتمالا ویکی پدیا هم اسم نویسنده رو اشتباه قید کرده.)


بازم خیلی خیلی شرمنده که جسارت کردم

اون ماکینگ بردی که ما با اون ظاهر همیشگی میشناسیم توسط لن وین و نیل آدامز خلق شده
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#79 Ehsan Spider 1400-02-26 08:53
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
استاد عزیز سلام بر شما

استاد این مدت بیشتر راجب ماکینگ برد خوندم و یکم اطلاعاتم دربارش بیشتر شد و اینو مدیون شما هستم.
توی وبسایت های خارجی هم یکم جستجو کردم و متوجه شدم که کمیکی که ماکینگ‌برد توی اون خلق شده و همینطور نویسنده هاش با وبسایت خودمون متفاوت هستش.
گفتم که شما برسیش کنید مثلا توی وبسایت های خارجی گفته شده : جری کان‌وی (Gerry Conway)، بری اسمیت (Barry Smith) و بیل اورت (Bill Everett) در کمیک Astonishing Tales Vol. 1 #6 خلقش کردند ولی توی سایت متفاوت بود. مثلا توی خود ویکی پدیا و cbr (البته احتمالا ویکی پدیا هم اسم نویسنده رو اشتباه قید کرده.)


بازم خیلی خیلی شرمنده که جسارت کردم

اون ماکینگ بردی که ما با اون ظاهر همیشگی میشناسیم توسط لن وین و نیل آدامز خلق شده


اها
بله خیلی ممنون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#80 AM SM BM SM 1400-04-14 15:58
سلام
ممنون بابت مقاله.
مدت بسیار زیادی از انتشار این مقاله پر و پیمون میگذره اما چون اسپایدرمن توی دنیای کمیک شخصیت درجه یک من محسوب میشه دوست داشتم من هم سهمی در بخش کامنت های این مقاله داشته باشم.
بعضی از دوستان نوشتند که "چرا موارد این مقاله زیاد هستند!" یا "این پیتر هم هرکی رو میدیده عاشقش میشده!" و... اول باید بگم که موارد این مقاله اصلا زیاد نیستند. ببینید اسپایدی تقریبا ۶۰ ساله که خلق شده اون هم در سنی قرار داره که این مسئله توش طبیعیه! (دقت کنید ۶۰ سال در یک بازه سنی نوجوانی و جوانی!) این هم داشته باشید که اسپایدی جز معدود قهرمانانی هست که ازدواج کرده! (خب میدونیم که پیتر همیشه هم دنبال ازدواج با شخص مناسب بوده میتونید توی این کامنت از طرف عمو مختار این قضیه رو ببینید. spidey.ir/.../... ) بله او با عشق واقعی و کسی که پشتوانه اش بوده ازدواج کرده که یکی از ماندگار ترین کمیک های او محسوب میشه. اما مارول به یه سری دلایل که خودتون حتما میدونید و بنده تکرارشون نمیکنم ازدواج اون ها رو به شکل احمقانه ای به هم زد! پس طبیعی هم هست که بخواد این خلا رو جوری پر کنه! (که البته هرگز نشد که خلا نبود مری جین در اون دوران پر بشه!) مسئله بعدی که میخوام اشاره کنم اینه که به نظر من پیتر پارکر/اسپایدرمن فقط سه عشق واقعی داشته: گوئن استیسی، گربه سیاه/فلیشیا هاردی و مری جین واتسون. میشه با چشم پوشی "بتی برنت" رو هم جز این افراد به حساب آورد. شاید براتون سوال بشه که "پس بقیه چی؟" خب همونطور که گفتم با توجه به اینکه اسپایدی ۶۰ سال در این وضعیت قرار داره و... بقیه افراد بیشتر یا شیطنت نویسنده ها بودند که میخواستند کسی که دوست دارند رو به عنوان عشق پیتر پارکر معرفی کنند (مثل مرحوم "دنیس اونیل" که دوست داشت روی "دبرا ویتمن" مانُور بده.) یا دستور از طرف مارول بوده که سعی بشه بعد از به هم خوردن ازدواج پیتر پارکر و مری جین کسی به زندگی پیتر وارد بشه. تازه ما شخصیت های زیادی مثل بروس وین یا لوگان یا همون ولورین رو داریم که به ظاهر "عشق" هاشون رو ماشین حساب هم نمیتونه حساب کنه و کم میاره! (کما اینکه آقای ترابی در بالا گفتند که عشق واقعی روحی هست نه جسمی! که با این توصیف عشق های واقعی این دو نفر هم محدود میشن.) بین سه به علاوه یک نفری که بنده برای پیتر پارکر گفتم رابطه پیتر با بتی برنت که خیلی جذاب و جالب و استوار نبود و او در آخر با ند لیدز ازدواج کرد که خیلی هم موفق نبود، گوئن استیسی هم که در شماره ۱۲۱ از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کشته شد که البته شاید بشه گفت عشق او با پیتر هم بعد از مرگ سروان استیسی خیلی جذاب نبود، قضیه پیتر با فلیشیا هم مثل موش و گربه بازی های بتمن و زن گربه ای هست که تنش های زیادی در رابطه اون ها وجود داره که قضیه رو جالب میکنه اما همه میدونیم این خیلی نمیتونه موفقیت آمیز باشه. (دقت کردید رابطه ای که برای پیتر جایگاه دوم رو داره شبیه رابطه ای برای بتمن هست که برای او جایگاه اول رو داره؟ البته خیلی به بحث اصلی ربط نداشت اما دوست داشتم یه چیزی درباره بتمن بگم که واقعا از کمبود وجود شخصیت های مونث قوی در زندگی خود رنج میبره.) اما مری جین که همیشه گفته شده عشق واقعی پیتر هست که شخصیت بسیار قوی، با اراده و البته ظاهری زیبا داره که به قول معروف همه چیز تمومه! (دقت کردید چرا کسی با ظاهر مری جین باید با یه آدم با ظاهر عادی مثل پیتر ازدواج کنه؟! چون برای شخصیت قدرتمندی مثل مری جین شخصیت درونی و صافی و سادگی مهم تر از زیبایی هست.) بله این راهی هست که پیتر با این چهار نفر بوده. در آخر میخوام بگم که قطعا هیچ کس به اندازه پیتر پارکر نتونسته شخصیت های مونث جالبی در زندگی خودش داشته باشه با اینکه اون ها ۳ نفر بیشتر نیستند (البته بدون احتساب زن عمو می) اما واقعا داستان های او را جذاب میکنند.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#81 s.p.i 1400-04-15 15:33
سلام
ممنون بابت مقاله با این که از این مقاله میگذره ولی خواستم نظرمو بگم
در مجموع پیتر سه عشق بیشتر نداشت بقیه خیلی مهم نیستن مورد آخر که توی دنیای موازی رخ میده
هرکسی نیاز داره از جایی شروع بکنه پیتر وقتی بتی دید ازش خوشش اومد ولی ناموفق بود به خاطره مرگ برادرش و البته مردعنکبوتی بودن

کارول و پیتر که خب رابطشون به جایی نرسید و البته خوبه چون نقطه مشترک چندانی نداشتن

گوئن که به خاطره مرگ پدرش رابطه اش با پیتر مثل گذشته نبود و خب مرگش تموم شد ولی باعث شد پیتر دیگه این اشتباه انجام نده و البته از مرد عنکبوتی دل خوشی نداشت

گربه سیاه که خلافکار رابطه اش با پیتر موش و گربه بازیه و از پیتر خوشش نمیومد ولی از مرد عنکبوتی چرا

مریجین با این که ازدواج شون به هم خورد ولی تنها دختر مناسب برای پیتر مریجین چون کسی مثل مریجین پیدا نمیشه هم پیتر درک کنه و هم مرد عنکبوتی و البته این دو حتی وقتی زن و شوهر نبود به یک دیگر علاقه داشتن و عشقشون زیباست

تشکر
نقل قول کردن
Hellblazer
#82 Hellblazer 1401-04-30 10:17
به نقل از mtm:

من طراح این کاور رو زنده می‌خوام!
خیلی کاور زیبایی طراحی کرده. :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1305 guests and no members online