مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

10 كمیك برتر آیرون من (Iron Man)

براي اشنايي با شخصيت مرد آهني هم بهتره اين مقاله رو بخونيد. اينم از لينك دانلود كميكي كه در سايت از ايرون من ترجمه كرده ايم.

 

10- شماره های 225 تا 232 از سری اول كمیك های Iron Man

10 كمیك برتر آیرون من (Iron Man)

لباس و اختراعات ایرون من این پتانسیل را دارند كه اگر به دست اشخاص خبیثی بیفتند باعث به وجود آمدن فاجعه ای كم نظیر شوند. در این داستان كه به "جنگ های زرهی" (The Armor Wars) مشهور است و در سال 1987 چاپ شد، طرح های تونی استارك دزدیده و در بازار سیاه به فروش میرسند و بدین ترتیب كابوس تونی استارك تعبیر میشود. استارك چاره ای نداره جز اینكه قوانین بین المللی رو نقض كنه و به زور اموال خودش رو پس بگیره و این باعث میشه دوستان و متحدین او ازش رنجیده خاطر بشوند. حقیقت اینه كه گاهی اوقات همچین داستان هایی واقعا لذت بخش هستند چون آدم دوست داره قهرمان داستان زیاد در قید و بند عواقب كارهای خودش نباشه و بره  با قدرت تمام با دشمنانش بجنگه و آنها را خرد كنه. ضمنا در این داستان شاهد لباس محبوب ایرون من یعنی Neo-Classic armor بودیم. این لباس انقدر قوی بود كه وقتی تونی برای اولین بار آن را بر تن كرد  چیزی نمانده بود شخصیت خبیثی به نام Firepower را بكشد!

این داستان راه را برای حضور موثر و مدرن تر شخصیت ایرون من در دنیای مارول هموار كرد و چهره جدیدی از تونی استارك ساخت: مردی كه بسیار قدرتمنده و محترم شمرده میشه ولی بعضی ها هم هستند كه ازش میترسن یا ازش متنفر هستند. شما میتوانید لایه هایی از این شخصیت پردازی جذاب تونی استارك را در داستان های مهمی همچون "چنگ داخلی"، یا "سلطنت تاریك" (Dark reign) مشاهده كنید. یادتون باشه كه دو نبرد هرگز برای تونی استارك تموم نمیشه: 1- نبرد با وسوسه مشروب خوردن 2- نبرد با كسانی كه مدام میخواهند لباس ها و تكنولوژی های ایرون من را بدزدند.

 

9- شماره 237 از سری اول كمیك های Iron Man

شماره 237 از سری اول كمیك های Iron Man

این هم درست مثل داستان قبلی مربوط به run شگفت انگیز «دیوید میكلینی» و «باب لیتون» میشه كه در دهه 80 میلادی برای كمیك های ایرون من خلق كردند. در این شماره میبینیم كه تونی درگیر عواقب حقوقی داستان Armor Wars شده . تا اینكه مقامات بهش پیشنهاد میدن كه اگر ماموریتی را در فضا  براشون انجام بده، میتونن از خیلی از خطاهای او چشم پوشی كنند. تونی هم با كله (!) قبول میكنه. اما خیلی زود متوجه میشه كه باید با هیولایی دست و پنجه نرم كنه كه طوری ساخته شده كه میتونه قوی ترین سلاح های زرهی رو هم نابود كنه. بنابراین نوعی موش و گربه بازی پر تنش آغاز میشه كه در نتیجه آن تونی به سختی تلاش میكنه جون سالم بدر ببره. چیزی كه این داستان رو برتر میكنه نوعی نگاه درون نگرانه ای است كه تونی به خودش میكنه و همچنین پایان غم انگیز آن. طراحی های این داستان هم عالیه.

 

8- شماره های 1 تا 7 از سری سوم كمیك های Iron Man

شماره های 1 تا 7 از سری سوم كمیك های Iron Man

مارول سال 1998 یك ریبوتی به نام The Heroes Reborn در كمیك های خودش داشت كه چندان موفق نبود. در همین زمان مارول به نویسنده ای برجسته به نام «كرت بیوزیك» ماموریت داد تا كمیك های ایرون من را احیا كند. بیوزیك هم سعی كرد ذات و جوهره اصلی تونی استارك/مرد آهنی را دوباره زنده كنه و بنابراین بار دیگر شاهد تونی استاركی بودیم كه تاجره، خوش گذرانه، مخترعه، كمی مغروره و البته یك ابرقهرمانه. بیوزیك سعی كرد به جای صحنه های اكشن، بیشتر روی شخصیت پردازی زوم كنه. بنابراین لحظات ماندگاری با حضور تونی، شخصیت های مكمل داستان های او و همچنین شخصیت هایی مثل «كارول دانورز» خلق شد. در كل run خارق العاده بیوزیك برای مرد آهنی كمی دست كم گرفته میشه چون در دوره ای  چاپ شد كه خیلی از هواداران كمیك از دنیای كمیك نا امید شده بودند. ولی آدم هنوز هم كه این كمیك ها رو میخونه تحت تاثیر قرار میگیره.

 

7- شماره های 15 تا 28 كمیك Iron Man - Director of S.H.I.E.L.D.

شماره های 15 تا 28 كمیك Iron Man - Director of S.H.I.E.L.D.

پس از رویداد جنگ داخلی و پیروزی تونی استارك ، او تبدیل شد به رئیس سازمان "شیلد". بنابراین كمیك های مرد آهنی اسمشون شد:  Iron Man - Director of S.H.I.E.L.D. (مرد آهنی – رئیس شیلد") . این كمیك خیلی جالب بود چون شاهد اتفاقات جدید در زندگی روزمره تونی و روبرو شدن او با تهدیدات متفاوتی بودیم. نویسندگان این كمیك سعی كردند همچنان به نشان دادن چهره های غیر كلیشه ای و درب و داغان از تونی استارك كه البته در نهایت یك قهرمان خوبه، ادامه بدهند. ضمنا این كمیك توانست پس از مدتها یك برداشت بسیار عالی از دشمن اصلی و قدیمی ایرون من یعنی «ماندارین» (Mandarin) ارائه بده.

 

6- شماره های 190 تا 200 از سری اول كمیك های Iron Man

 شماره های 190 تا 200 از سری اول كمیك های Iron Man

در این داستان شاهد اوج بدبختی های تونی استارك بودیم چون دشمن معروف او یعنی «اوبادیا استین» (Obadiah Stane) به صورت سیستماتیك شروع كرد به نابود كردن زندگی او. در نتیجه تونی بدون كمپانی، پول و حتی زره ایرون من خودش موند. این ایده از همون فرمول طلایی پیروی میكنه كه همیشه باعث خلق داستان های ماندگار میشه: به ظلت كشاندن ابرقهرمان و نشان دادن سقوط او و سپس نشان دادن تلاش های قهرمانانه او برای باز پس گرفتن عزت و منزلتی كه قبلا داشته. این مسئله در شماره های 190 تا 200 سری اول كمیك های ایرون من به اوج خودش رسید و دیدیم كه تونی بلاخره تونست خودش رو جمع و جور كنه و با ساختن نسخه پیشرفته لباس Silver Centurion با اوبادیا استین و  لباس زرهی او به نام  "ایرون مانگر" (Iron Monger) جنگید. این لباس جدید تونی باعث شد از این به بعد شاهد لباس های جدید بیشتری در كمیك های او باشیم. ضمن اینكه این منبع الهام بخش اصلی داستان فیلم "ایرون من 1" محسوب میشه. 

 

5- شماره های 1 تا 4  سری  چهارم كمیك های Iron Man

کمیک extremis

در ماه پاییز سال 2004 مارول رویداد "اونجرز منحل میشود"  (Avengers Disassembled) را منتشر كرد و بنابراین سال 2005 با كلی عنوان و فضای تازه شروع شد. برای ایرون من، مارول از نویسنده ای معركه به نام «وارن الیس» و طراحی نابغه به نام «ادی گرانف» دعوت كرد تا روحی تازه به این شخصیت بدهند. در نتیجه داستان تحسین شده ای خلق شد به نام Extremis كه از نظر بصری بسیار چشمگیر بود و همچنین باعث ایجاد به روز تر شدن  اریجین ایرون من شد و این سئوال را مطرح كرد كه "مرد آهنی چه نفعي برای دنیا داشته است؟"

وارن الیس با این داستان 6 شماره ای توانست یك تنه فرنچایز مرد آهنی را دگرگون كند . او تونی استارك را به شكل یك آدم پر دغدعه و تا حدی بد اخلاق نشان داد؛ كسی كه هم آینده گرا است و هم به طور عجیبی كوته بین است! اما در نهایت استارك قوی تر از قبل ظاهر شد و نشان از كسی داشت كه آماده رویارویی با چالش های دنیای مدرن مارول است. در این داستان همچنین با یك ویروس خطرناك به نام Extremis آشنا شدیم . این ویروس هم ایرون من را تقویت كرد و هم اینكه زمینه ساز برخی از منازعات كلیدی در حرفه او شد. در هر حال، این كمیك بسیار برای كسانی كه میخواهند با یك ایرون من مدرن آشنا شوند توصیه میشود. از نظر طراحی، این داستان بسیار روی فیلم های ایرون من تاثیر گذاشته. ردپای داستانش هم در فیلم "ایرون من 3" كاملا مشخص و آشكار است.

 

4- شماره 182 از سری اول كمیك های Iron Man

 شماره 182 از سری اول كمیك های Iron Man

این داستانی بود كه در آن تونی استارك به الكل معتاد شده و همه چیزش را از دست داده و رقیبش (اوبادیا استین) دار و ندارش رو ازش گرفته. در این شماره تونی در خیابان های پوشیده از برق نیویورك راه میره و با خودش درباره زندگی و اشتباهاتش فكر میكنه. ولی حتی در تاریك ترین زمان عمر خودش تونی تونست دلیل و امیدی برای زنده ماندن پیدا كنه. این داستان، نقطه اوج run نویسنده ای به نام «دنی اونیل» است . این داستان البته منتهی شد به داستانی كه در آیتم شماره 6 این مقاله بهش اشاره شد.

 

3- شماره های 8 تا 19  كمیك های The Invincible Iron Man

شماره های 8 تا 19  كمیك های The Invincible Iron Man

«مت فركشن» و طراحی به نام «سالوادور لاروكا» كمیك های بسیار خوبی برای The Invincible Iron Man خلق كردند ولی هیچ كدام به اندازه این آرك كه سال 2009 چاپ شد ،  لحظه ماندگار نداشت. در این داستان دیدیم كه «نورمن آزبورن» در جریان رویداد Secret Invasion تونسته جای تونی استارك را به عنوان رئیس سازمان "شیلد" بگیره. یكی از اولین كارهایی كه  نورمن كرد این بود حكم دستگیری تونی رو صادر كنه. در نتیجه ماجرایی جالب از تعقیب و گریز بین تونی و نیروهای آزبورن در سرتاسر جهان آغاز شد. تونی همچنین سعی میكرد تمام اطلاعات مربوط به فن آوری ها و زره های خودش رو قبل از اینكه به دست نورمن بیفتند از بین ببره. در نهایت هم شاهد نبرد بین تونی كه لباس Iron Man Mark I را بر تن داشت با نورمن ازبورن كه لباس زرهی Iron Patriot را پوشیده بود، بودیم. این داستان واقعا فوق العاده است چون وضعیت واقعا پرمخاطره ای رو برای تونی استارك خلق میكنه.

 

2- كمیك Civil War - The Confession #1

 كمیك Civil War - The Confession #1

"جنگ داخلی" یك رویداد بسیار محبوب بود و باعث شد تا نظرات و توجهات زیادی به مارول و شخصیت های آن بشه. با این حال خیلی ها با شخصیت پردازی ایرون من در جنگ داخلی مشكل داشتند و به نظرشون تونی استارك تا حدی خبیث به تصویر كشیده بود. در نتیجه مقداری سخت بود كه با آرمان های توني استارك و جناح موافق با ثبت نام از ابرقهرمانان همذات پنداری كرد. تا اینكه این كمیك چاپ شد و تا حد زیادی تونی را از خباثت مبرا كرد. این همون داستانیه كه تونی استارك با حالتی غم زده و دلشكسته سر جسد بیجان كاپيتان آمریكا حاضر میشود و اعتراف میكند كه همه این همه جنگ و دعوا "ارزشش را نداشته".

كميك بوك غم انگيز

بدون شك تا به حال هیج وقت تونی را اینقدر انسانی و باعاطفه ندیده بودیم. یقینا رویداد  جنگ داخلی بدون این كمیك ، ناقص است.

 

1- شماره های 120 تا 129 از سری اول كمیك های Iron Man

 شماره های 120 تا 129 از سری اول كمیك های Iron Man

تونی استارك همیشه بدترین دشمن خودش بوده است. منظورم چیه؟ منظورم میل و گرایش او به اعتیاده! البته نه اعتیاد به مواد مخدر، بلكه به اعتیاد به مشروبات الكلی! در این داستان برجسته و مشهور كه به "شیطانی در بطری" (Demon in a Bottleمعروف است، میبینیم كه بلاخره علاقه وافر او به مشروبات الكلی كار دستش میده . ما شاهد هستیم كه «جاستین همر» شركت استارك را داره تصاحب میكنه و حتی شیلد هم داشت تونی را تهدید میكرد كه میخواد تجهیزاتش رو مال خودش بكنه. بنابراین تمام این فشارها باعث شد تا تونی یك دائم الخمر تمام عیار بشه. خیلی ها این داستان را برترین و تاثیرگذارترین  داستان تاریخ ایرون من میدونند چون برای بار اول از او یك شخصیت عمیق و انسانی ساخت. در واقع مشروبات الكلی استعاره ای بود از امیال نفسانی تونی  استارك. ضمن اينكه شاید الان قهرمانان الكلی در دنیای كمیك زیاد باشن ولی در دهه 70 میلادی همچین چیزی بی سابقه بود. به علاوه مقابله تونی با نفس خودش هنوز كه هنوزه ادامه داره. گفته میشه این داستان آنقدر تاثیرگذار بود كه حتی «فرانك میلر» در آرك مشهور Born Again در كمیك های «دردویل» هم ازش الهام گرفته.

  

نویسنده و مترجم: عمو مختار

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

       (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

beast boy
#1 beast boy 1395-02-14 11:34
عالی بود عمو مختار خسته نباشید مردآهنی یکی از شخصیت های محبوبم در مارول که خیلی دوستش دارم و این سری جدیدی که هم ازش داره منتشر میشه هم خیلی قشنگ فوق العاده است که البته خود سایتمون هم ترجمه اش کرده من کامیک های ۱ و ۲ و ۴ از همه بیشتر دوست دارم چون هم عاطفی هم آدم می توانه ازش درس و عبرت بگیره و سرمشق خودش قرار بده در کل خسته نباشید عمو مختار
پ.ن:عمو مختار دلمون برای یک مقاله گابلینی تنگ شده است :lol:
نقل قول کردن
قربانعلی
#2 قربانعلی 1395-02-14 11:39
خیلی خوب بود ‌،


با همشون مخصوصا گزینه دوم موافقم


مقاله های عمو مختار همیشه عالین ، (( من مقاله 10 فیلم برتر کمیک بوکی میخوااممم اقای ترابی :o )) لطفا
نقل قول کردن
ELEGANT
#3 ELEGANT 1395-02-14 13:27
ایرون من کاراکتر بسیار بسیار با پتانسیلیه
یعنی یه ابعادی داره که میتونه اونو متمایز کنه
همین جنگ درونی خودش با نفسش
داستانای خوبم زیاد داره , متاسفانه نتونستم هنوز همه شونو بخونم ولی حتما میخونم
جز کاراکترای شدیدا مورد علاقمه
خوشحالم تونی استارکی که تو سینما بهمون تحویل دادن اینقدر خوبه
ممنون عمومختار بابت مقاله عالی
نقل قول کردن
Marvel khafan
#4 Marvel khafan 1395-02-14 13:30
دستتون درد نکنه خیلی خوب بود من فقط شماره اولو نخوندم ولی الان میرم پیداش میکنم حتما تونی شخصیت مورد علاقه ی منه دمتون گرم
نقل قول کردن
Qeiji
#5 Qeiji 1395-02-14 13:39
خیلی جالب و عجیبه برام. بیشتر از نصف اینا همش واسه سری اوله اونوقت من همیشه فکرمیکردم سری اول مردآهنی، حتما از همه شون ضعیف تره.
یه نکته: اگه اینقدر اعتیاد تونی، مسئله مهمی بوده، چرا تو فیلماش هیچوقت به طور جدی بهش پرداخته نشد؟
ممنون عمو مختار و خسته نباشید
نقل قول کردن
Sin-Eater
#6 Sin-Eater 1395-02-14 14:14
عمو مختار بازم ثابت كردي در نوشتن تاپ تن برترين هاي كميك بوك هاي شخصيت ها نظير نداري
مرسي ممنونم عمو جون
من شنيده بودم runديويد ميكليني در سري اول ايرون من فوق العاده است ولي نميدونستم تا اين حد!
نقل قول کردن
Sin-Eater
#7 Sin-Eater 1395-02-14 14:15
به نقل از Qeiji:

یه نکته: اگه اینقدر اعتیاد تونی، مسئله مهمی بوده، چرا تو فیلماش هیچوقت به طور جدی بهش پرداخته نشد؟
ممنون عمو مختار و خسته نباشید

من فكر كنم در ايرون من 2 بهش اشاره شد ولي شايد هم چون مصرف الكل امري نكوهيده در ميان ابرقهرمانان محسوب ميشه پس مارول و ديزتي نخواستن تو فيلما زياد بهش بپردازن
نقل قول کردن
Frozen in Time
#8 Frozen in Time 1395-02-14 15:24
آیرون من یه شخصیت عجیب و منحصر به فردی داره. ولی در کل خیلی دوست داشتنیه
توی کمیک سیویل وار به نظر خیلی خبیث میومد و باعث شد من خیلی راحت تیم کپ رو انتخاب کنم ولی توی کمیک اعتراف واقعا به عمیق بودنش پی بردم. توی شماره 1 که خیلی بیشتر
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1395-02-14 16:50
درسته که مقاله ی گابلینی ای نبود ولی خدایی چیزی کم نداشت ! :lol:
من بجز شماره 2 با شماره های 6،7 هم آشنایی داشتم !!
بقیه رو نمیدونستم ......
اما ! :-?
حاضرم 20 چوق بدم اون کمیک شماره 3 رو بخوانم !!!! :-*
عمو جان من اگر میتونی یه توضیحی راجب به این شماره بدید یا بگید از کدوم سایت بگیرم خیلی ممنونتون میشم !

همیشه یه حسی در مقالاتتون هست که آدم رو تا مرز سکته میبره !

ممنونم عمو ! :P
نقل قول کردن
Amazing Mokhtar
#10 Amazing Mokhtar 1395-02-14 22:18
مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#11 SPIDEY DED 1395-02-15 00:16
واقعا مقاله ی عالیی بود مثل همیشه :-)
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#12 SPIDEY DED 1395-02-15 00:19
حاضرم 20 چوق بدم اون کمیک شماره 3 رو بخوانم !!!! :-*

من100چوق میدم شماره 3 روبخونم
نقل قول کردن
Human Torch
#13 Human Torch 1395-02-15 07:42
خيلى ممنون به خاطر زحمت و وقتى كه براى ما گزاشتى مختار جان
منم با محمد موافقم و بيشتر از همه دوست دارم شماره سوم رو بخونم
يعنى از ١٠ كميكى كه بايد قبل از مرگم بخونم!
تقابل آيرون من با iron patriot بايد خيلى جالب و نفس گير باشه چون نورمن دوباره خودشو در اين آرك به جاى يك آدم خير قرار داده و اين جذابيت رو بالا ميبره
ممنون مختار جان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1356 guests and no members online