مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

10 کمیک برتر لوک کیج (Luke Cage)

 

برای آشنایی با شخصیت لوک کیج، این مقاله را بخوانید.  دشمنان برتر او در این مقاله معرفی شده اند. توصیه میشه حتما مقاله ایستراگ های فصل اول سریال  "لوک کیج" را نیز در اینجا بخوانید.

 

10- شماره های 1 و 2 از کمیک Luke Cage, Hero For Hire

 شماره های 1 و 2 از کمیک Luke Cage, Hero For Hire

این اولین کمیک لوک کیج هستش و داستان و سرگذشت او را روایت میکنه. ما میبینیم که جوانی سیاه پوست به نام «کارل لوکاس» چطور در محله هارلم نیویورک بزرگ میشه تا اینکه دوست قدیمی او به نام «ویلیس استرایکر» بهش خیانت میکنه . سپس نامزد لوکاس کشته میشه و برای خودش هم پاپوش میدوزن و به جرم حمل مواد مخدر میندازنش زندان. اونجا داوطلب میشه تا در یک آزمایش شرکت کنه (در این آزمایش از فرمولی مشابه با چیزی که باعث خلق ابرسربازی به نام کاپیتان آمریکا شد استفاده میشه) . بعدش معلوم میشه که لوکاس در نتیجه این آزمایش به پوست ضدگلوله و غیر قابل نفوذ دست پیدا کرده. ضمنا قدرت فرابشری هم به دست آورده که با استفاده از آن از زندان فرار میکنه.

او سپس نام لوک کیج را برای خودش انتخاب میکنه . لباس مخصوصی هم میپوشه که از یک هنرمند در حال سفر میگیره (!). سپس معلوم میشه که استرایکر (همون دوستی که به لوک کیج خیانت کرده) هویت جدیدی به نام Diamondback پیدا کرده و برای گروه بین المللی خلافکاری Maggia کار میکنه.

در شماره دوم هم میبینیم که اولین ماجراجویی لوک کیج به پایان میرسه . لوک کیج هم با دکتر کلر تمپل   (Claire Temple )آشنا میشه . همانطور که میدونید در سریال های نتفلیکس نقش کلر تمپل را خانم رزاریو داسن بازی میکنه.

 

9- شماره های 168 تا 170 از سری اول "چهار شگفت انگیز"

 شماره های 168 تا 170 از سری اول "چهار شگفت انگیز"

وقتی «بن گریم» (The Thing) به حالت انسانی خودش برمگیرده ، چهار شگفت انگیز به یک جانشین نیرومند برای او نیاز پیدا میکنند . بنابراین «رید ریچاردز» قهرمانی را استخدام میکنه تا عضله های تیم رو تامین کنه (!) . متاسفانه بلافاصله پس از اینکه لوک کیج عضو تیم میشه به طلسم یکی از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیز یعنی Puppet Master دچار و خبیث میشه  و بنابراین بن گریم مجبور میشه یک لباس مخصوص بپوشه و باهاش بجنگه! این کمیک خیلی fun هستش و به محبوبیت لوک کیج در عالم مارول اضافه کرد.

 

8- شماره 1 از کمیک Shadowland: Power Man

 شماره 1 از کمیک Shadowland: Power Man

سال 2010 یک کراس اور چاپ شد تحت عنوان Shadowland که در آن لوک کیج، «ایرون فیست» و «دردویل» نقش اصلی را داشتند. در این کراس اور، «ویکتور آلوارز» (که پسر یکی از دشمنان لوک کیج به نام Shades بود) در یک حادثه به نیروهای فوق بشری دست یافت . او با این قدرت ها اسم خودش را Power Man گذاشت (Man  Power  یکی از القاب لوک کیج است). لازم به ذکره که بعدا ایرون فیست به ویکتور یاد داد که چطور از قدرت های خودش برای انجام کارهای خیر و خوب استفاده کنه. او در نهایت به گروه Mighty Avengers که توسط لوک کیج تاسیس شد پیوست). ما در این کمیک زیاد لوک کیج را نمیبینیم  ولی نقطه قوتش اینه که تاریخ غنی لوک کیج رو نشون میده و اینکه او چه میراثی از خودش بر جا گذاشته. در ضمن شاید براتون جالب باشه که بدونید دیزاین و نوع لباسی که ویکتور الوارز در این کمیک بر تن داشت، بعدا برای لوک کیج در سریال کارتونی Ultimate Spider-Man به کار رفت.

 

7- شماره 1 از سری دوم کمیک های New Avengers

 شماره 1 از سری دوم کمیک های New Avengers

در سری دوم کمیک های New Avengers دیدیم که پس از بازگشت انتقام جویان قدیمی، لوک کیج تصمیم میگیره عوض گروه جدیدی بشه. در این تیم The Thing، ایرون فیست، ولورین، مرد عنکبوتی ، ماکینگ برد و  کارول دانورز (Ms. Marvel) حضور داشتند. نوع تعاملی که لوک کیج با این افراد برقرار میکرد خیلی جالب بود. در ضمن همزمان با این کمیک که سال 2010 چاپ شد، لوک کیج به عنوان رهبر گروه Thunderbolts هم انتخاب شد . او همچنین در این سال کمیک سه قسمتی New Avengers: Luke Cage را هم داشت! بنابراین 2010 واقعا سال پرباری برای او بود!!!

 

 

6- شماره 50 از کمیک Power Man and Iron Fist

 شماره 50 از کمیک Power Man and Iron Fist

در این کمیک لوک کیج بلاخره از اتهاماتی که سالها بود بهش وارد شده بود تبرئه شد. این داستان توسط تیم افسانه ای «کریس کلرمانت» و «جان بیرن» خلق شد (آنها کسانی بودند که کمیک های مردان ایکس را به اوج موفقیت رساندند). در ضمن در این شماره برای اولین بار نام کمیک لوک کیج به Power Man and Iron Fist تغییر یافت تا نشان دهنده رفاقت بین او و ایرون فیست باشد. از این شماره بود که دوستی عمیقی بین آنها برقرار شد . واقعا دیدن دو کارکتر ناهمگون کنار یکدیگر جذابیت زیادی داشت: یک سیاه پوست که پوست ضدگلوله دارد و یک جوان خوش تیپ و موبور که استاد هنرهای رزمی است! در شماره 54 هم آنها شرکت "قهرمانان اجاره ای " (Heroes for Hire) را تاسیس کردند . یعنی هر کی مشکلی داشت به شرکت لوک کیج و ایرون فیست مراجعه میکرد و بهشون پول میداد تا با استفاده از نیروهای فوق بشری خود مشکلشون رو  حل کنند! قبلا سابقه نداشت که قهرمان ها در ازای دریافت پول قهرمان بازی دربیاورند. بنابراین داستان های منحصر به فردی خلق شد.

 

5- کمیک های Heroes for Hire

 کمیک های Heroes for Hire

سری کمیک های Heroes for Hire در سال 1997 شروع شدند و اون موقع نویسنده این کمیک این شانس رو پیدا کرد تا از شخصیت های پر پتانسیلی مثل شوالیه سیاه، شی – هالک ، انت من و هرکول در کنار ایرون فیست  و لوک کیج استفاده کنه تا گروه "قهرمانان اجاره ای" جدیدی را شکل دهند . «ددپول« هم در این سری حضور پیدا کرد و شدیدا هم لباس ایرون فیست را مسخره کرد! ضمنا یک ربطه رومانتیک نصفه و نیمه هم بین لوک کیج و شی – هالک شاهد بودیم . در هر حال اگه دنبال یک سری باحال و fun با حضور لوک کیج هستید این سری رو از دست ندهید.

 

4- شماره 1 از کمیک Alias

 شماره 1 از کمیک Alias

در این شماره لوک کیج در نهایت از حرفه ابرقهرمانی کناره گیری کرد و یک کافه باز کرد . گاهی اوقات هم یک کارآگاه خصوصی به نام «جسیکا جونز» به کافه او سر میزد. در این شماره میبینیم که آنها به هم علاقمند میشوند . از اینجا بود که آنها با هم ازدواج کردند و بعدش هم صاحب بچه ای به نام دانیل شدند . در حقیقت از این شماره بود که استاد «برایان مایکل بندیس» یکی از شاهکارهای خودش را شروع کرد و با توجه به رابطه رومانتیک لوک و جسیکا نه تنها از لوک یک مرد خانواده ساخت بلکه لحطات بینظیری را هم برای آنها خلق کرد و باعث مطرح شدن دوباره نام لوک کیج در عالم کمیک شد. در واقع پس از این کمیک بود که لوک کیج یکی از شخصیت های درجه یک مارول شد و او را در کمیک هایی مثل New Avengers هم دیدیم.

 

3- شماره 12 از کمیک Cage

 شماره 12 از کمیک Cage

سری کمیک های Cage کاملا نشان دهنده اوضاع و احوال دنیای کمیک در دهه 90 میلادی است. یعنی طراحی های غلو شده دارد و در آن میبنیم که مارول چقدر سعی داشت از لوک کیج یگ قهرمان cool و خفن مثل «گوست رایدر» بسازه.  به همین دلیل لوک کیج در این سری معمولا به شکل یک آدم عصبی و بیش از حد عصبانی به تصویر کشیده میشه (البته این کمیک های یک نقطه قوت عمده داشتند و آنهم این بود که پس از سالها گذشته و جزئیات روابط خانوادگی لوک کیچ را برای خوانندگان آشکار کردند)  تا اینکه در شماره 12 بلاخره دیدیم که لوک کیج به ریشه های اصلی خودش برگشته چون پس از سالها او را در کنار رفیق صمیمی خودش یعنی دنی رند (ایرون فیست) دیدیم. در این شماره معلوم شد که ایرون فیست سالها قبل در شماره  Power Man and Iron Fist #125 کشته شده بود، زنده است.

 

 2- شماره های 8 و 9 از کمیک Luke Cage, Hero for Hire

 شماره های 8 و 9 از کمیک Luke Cage, Hero for Hire

در این داستان به یادماندنی یک منبع ناشناخته لوک کیج را استخدام میکند . او سپس رد یک سری سرنخ را میگیرد و از سفارت کشور لاتوریا سر در می آورد . بعدش معلوم میشه «دکتر دووم« معروف  پشت این قضایا است و از لوک کیج استفاده کرده تا یک سری از روبات های فراری خودش را پیدا کنه. ولی مشکل اینه که دووم صورت حساب لوک کیج را نپرداخته! بعدش میبینیم که لوک کیج به کمک چهار شگفت انگیز میره به قصر دکتر دووم و پولش رو به زور ازش میگیره! برای دووم خیلی جالبه که یک نفر از اون سر دنیا اومده لاتوریا برای فقط 200 دلار! در ضمن این داستان نشون داد که لوک کیج چه پتانسیل بالایی برای کراس اور با دیگر شخصیت های مثبت و منفی مارول داره.

 

1- شماره 22  از سری اول کمیک های New Avengers

 شماره 22  از سری اول کمیک های New Avengers

بدون شک بهترین داستان تاریخ لوک کیج همینه. این کمیک یکی از داستان های فرعی (tie-in) های رویداد عظیمی به نام "جنگ داخلی" بود و در آن میبینیم که لوک کیج رسما میگه "گور پدر قانون ثبت نام از قهرمانان" و به خاطر همسر و بچه خودش مقابل دولت می ایسته و از حق خودش دفاع میکنه. این داستان به خوبی نشون میده که لوک کیج حاضره برای خانواده خودش دست به هر کاری بزنه. شاید تا قبل از این این داستان از لوک کیج یک شخصیت cool و باحال دیده بودیم ولی از اینجا به بعد بود که فهمدیم او چه قلب مهربانی داره و چه قهرمان ایثارگری هستش.


عمو مختار

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

25 ایستراگ سریال لوک کیج

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ar_Nemati
#1 Ar_Nemati 1395-07-11 13:10
قربونت برم عمو مختار. :o
مقاله های شما عالیه. :eek:
خیلی خوشم از این مقالات داستان های برتر شخصیت ها میاد. امیدوارم با همین فرمون برین جلو ;-)
نقل قول کردن
cap america
#2 cap america 1395-07-11 13:30
یدونه ای عمو مختار
مقاله عالی بود دمت گرم
نقل قول کردن
Mister J
#3 Mister J 1395-07-11 14:13
استاد مختار دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود

میخوام شروع کنم سریالشو ببینم...
نقل قول کردن
Spidey Hamada
#4 Spidey Hamada 1395-07-11 14:15
مثل همیشه عالی بود استاد مختار. اگه شما و استاد ترابی نبودید جامعه کمیک ایران هیچی نبود
نقل قول کردن
spider-sonic
#5 spider-sonic 1395-07-11 14:41
اميدوارم سريال لوک کيج هم خوب از آب در بياد. راستى عمو میشه بگید puppet master کيه؟؟؟ :-|
نقل قول کردن
Doctor Strange
#6 Doctor Strange 1395-07-11 14:54
سلام راستی کسی زیر نویس فارسی این سریال را نداره؟
نقل قول کردن
Spidey Hamada
#7 Spidey Hamada 1395-07-11 15:17
به نقل از spider-sonic:
اميدوارم سريال لوک کيج هم خوب از آب در بياد. راستى عمو میشه بگید puppet master کيه؟؟؟ :-|

سریالش که عالی از اب در اومده. نمراتش هم عالیه. هر کی دیده ازش خوشش اومده
puppet master رو نمیشناسی؟ :eek: مقالات معرفی دشمنان چهار شگفت انگیز به قلم استاد ریاحی رو نخوندی مگه؟
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Black Beard
#8 Black Beard 1395-07-11 15:34
به نقل از Doctor Strange:
سلام راستی کسی زیر نویس فارسی این سریال را نداره؟

هنوز هیچ مترجمی ترجمه نکرده.
لامصب هر ساعت سر میزنم به این سایت های زیرنویس ولی هیچی پیدا نمیکنم.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#9 Nightwatcher 1395-07-11 15:55
ممنون از عمو مختار
مثل همیشه عالی بود
خسته نباشید

خیلی مشتاق شدم که مورد 10 یعنی اولین کامیک لوک کیج رو بخونم. معلومه که داستانش عمیقه.

نمره متاکریتیک سریالشو که دیدم سریع رفتم قسمت 1 و 2 رو دانلود کردم اما فعلا ندیدم. منتظر زیرنویسم.

سپاسگزار
نقل قول کردن
Ice Man
#10 Ice Man 1395-07-11 16:22
عالى بود ، تو اين مقاله هم 10 کميک برتر لوک کيج رو معرفى کردين و هم به همراهش تقريبا خود لوک کيج رو هم به صورت جامع و عالى معرفى کردين
من هنوز سريال لوک کيج رو نديدم ، خوب شد که قبلش اين مقاله رو خوندم
10.لوک کيج عجب اريجين برترى داره ! غير ظاهر اوليش ، بقيه ويژگى هاش از همون اول پرفکت بوده
9.اين کميک هم معلومه خيلى باحاله ، اگه اين اتفاقات در کميک هاى جديد تر و با لوک کيج جديد تر بود حتما از اينم کميک جالب تر و قشنگ ترى ميشد
8.لوک کيج يکى از برترين و اصلى ترين ابرقهرمان هاى ماروله و تا بعد اين کميک که بازم تأثيرات بيشترى داشته چون که شخصيتى داره که کنار همه ابرقهرمان ها و ويلن هاى مارول اتفاقات و ماجراهاى جذاب و فانى رو خلق ميکنه
من کلا از ظاهر کلاسيکش خوشم نمياد اما ظاهر مدرنش حرف نداره
7.يکى از جذابيت ها و ويژگى هاى برتر اصلى کميک هاى نيو اونجرز لوک کيجه ، اصلا چرا کسى که قدرت هاى مشابه کپ رو داره و حتى بيشتر از اون بايد هميشه در حد يک ابرقهرمان خيابونى بمونه ! اين ايده خيلى جالبه و همونطورى که اونجرز بدون کپ نميشه ، نيو اونجرزم بدون لوک کيج نميشه
6.اصلا نميشه لوک کيج و آيرون فيست رو بدون دوستى با هم تصور کرد و اين لوک کيج رو وارد وجه جديدى ميکنه چون که شخصيت هاى مشابه اون معمولا با شخصيت هايى که در اين حد ازشون متفاوتن تعامل برقرار نميکنن ، چه برسه به دوستى عميق و هميشگى
5.اين سرى کميک هم خيلى فان و باحالن اما من کلا از اين ايده تا حدودى خوشم مياد ، البته به بقيه کارى ندارم اما به لوک کيج اصلا نميخوره که فقط براى پول ، کار انجام بده پس مثل کميک هاى جديد ترش خوبه ، که در اون ها درسته [ابر]قهرمان اجاره ايه اما محدوديت خاصى نداره و بعضى وقت ها از اين قاعده خارج ميشه و البته اين خلاقيت نويسنده هم هست که اين ايده رو براى لوک کيج و بعضى ديگه از ابرقهرمان هاى خيابونى داشتن اما به خوبى فرقشون رو با مثلا يک مزدور نشون دادن
4.اين کميک هم خيلى قشنگ و مهمه و يکى از پرتأثير ترين کميک ها براى معرفى لوک کيجه و تو سريال جسيکا جونز هم از اين ايده براى معرفى لوک کيج استفاده کردن
3.خشونت لوک کيج خيلى جالبه اما نه بيش از حد و خوب شد که دوباره مثل قبل شد ، در کل کميک خوبيه و آيرون فيستم کجا ميتونه بهتر از کميک هاى لوک کيج دوباره زنده بشه و يک بازگشت قابل قبول و خوب داشته باشه پس اينم کميک خوبيه و ضمن اين که در رتبه شماره چهاره حتما از اينم که بنظر مياد بهتره
2.دکتر دووم و لوک کيج ميتونن کميک هاى جذاب تر از اينم داشته باشن و اى کاش در آينده بازم شاهدش باشيم ، آخر سرم که پولش از دووم گرفت ؛ اگه براى ويلن ها هم با دريافت پول کار بکنه که ديگه قهرمان حساب نميشه ! البته فکر کنم حالا که ديگه گول دووم رو خورده بود پولش رو گرفت چون که اگر خبر داشت قراره کار دووم رو راه بندازه اين کار نميکرد
1.اين دقيقا بهترين ويژگى ها و کميکيه که لوک کيج ميتونه داشته باشه و فکر کنم لوک کيج سريال لوک کيج هم شبيه اين باشه و واقعا جاش تو همين رتبه يکه چون از همه کميک هاى ديگه لوک کيج بهتره
خيلى مقاله به موقعى بود و دمت گرم عمو ، حرف نداشت (البته مثل هميشه)
نقل قول کردن
cap america
#11 cap america 1395-07-11 17:14
به نقل از Black Beard:
به نقل از Doctor Strange:
سلام راستی کسی زیر نویس فارسی این سریال را نداره؟

هنوز هیچ مترجمی ترجمه نکرده.
لامصب هر ساعت سر میزنم به این سایت های زیرنویس ولی هیچی پیدا نمیکنم.

منم دیگه دارم دیونه میشم از صبح دارم خودم رو میکشم هیچ کس ترجمه نکرده
نقل قول کردن
Goblin King
#12 Goblin King 1395-07-11 17:27
به نقل از cap america:
به نقل از Black Beard:
به نقل از Doctor Strange:
سلام راستی کسی زیر نویس فارسی این سریال را نداره؟

هنوز هیچ مترجمی ترجمه نکرده.
لامصب هر ساعت سر میزنم به این سایت های زیرنویس ولی هیچی پیدا نمیکنم.

منم دیگه دارم دیونه میشم از صبح دارم خودم رو میکشم هیچ کس ترجمه نکرده

سریال های نتفلیکس خیلی پر دیالوگ هستن. خیلی هم سنگین هستن
من که ترجیح میدم با زیرنویس انگلیسی ببینم. چون ترجمه های فارسب سریال دردویل و جسیکا جونز خیلی دقیق نبودن
نقل قول کردن
Ice Man
#13 Ice Man 1395-07-11 17:28
سريالش تازه اومده ، يکم صبر داشته باشين ، مترجم نبايد وقت کنه 13 قسمت رو ترجمه کنه و براى زيرنويس آماده کنه !
نقل قول کردن
Black Beard
#14 Black Beard 1395-07-11 20:23
به نقل از Ice Man:
سريالش تازه اومده ، يکم صبر داشته باشين ، مترجم نبايد وقت کنه 13 قسمت رو ترجمه کنه و براى زيرنويس آماده کنه !

مترجم که مجبور نیست همه ی قسمت ها رو با هم بده بیرون. به اندازه کافی برای قسمت 1 وقت داشتن.
game of thrones وقتی میومد نیم ساعت بعدش هم زیرنویسش میومد. لوک کیج که هیچ وقت به گیم اف نمیرسه ولی حداقل تو این دو روز یه قسمت باید ترجمه میشد.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#15 Samwel Tarly 1395-07-11 22:05
چه قدر خوب توضیح داده بودید درباره همه موارد عمو مختار واقعا در مقاله نوشتن شما و اقای ترابی پرفکت هستید البته عزیزانی مثل علی اقا هم خیلی خوب مینویسن, حالا بریم سراغ مقاله:
واقعا لوک کیج پتانسیل خیلی خوبی داره وقتی این موارد رو خوندم و ببینید در طی این دوران چقدر داستان های خوبی درباره اش نوشتن. حلا دیگه واقعا دلم میخواد خیلی خوب کمیک های نیو اونجرز رو بخونم چون داستان های فوق العاده خوبی درش هست وتازه لوک کیج هم نقش مهمی توش داره.
تیم اپ های بین لوک کیج و ایرون فیست هم واقعا عالیه چون دو تا شخصیت هستن که اصلا شبیه هم نیستن ولی خیلی خوب میتونن با هم همکاری کنن.
باز هم از عمو مختار بابت نوشتن همچین مقاله ای تشکر میکنم.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1395-07-12 22:16
به نقل از Ice Man:

من کلا از ظاهر کلاسيکش خوشم نمياد اما ظاهر مدرنش حرف نداره

توجه داشته باشید که این ظاهر برای اون موقع یعنی دهه 70 میلادی خیلی خوب بوده. کاملا تیپ سیاه های باحال رو تو ذهن تثاعی میکرده. ولی مثل خیلی از لباس های اون موقع الان به نظر مسخره میاد. به همین دلیلم ظاهرش رو به روز کردن
نقل قول کردن
Hobbit
#17 Hobbit 1395-07-14 21:11
خیلی مقاله توپی بود مثل همیشه چاکریم! ;-)
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#18 ادریس نصراللهی 1402-09-10 23:54
مقاله خیلی خوبی بود جناب * عمو مختار * اما احساس میکنم تا حدودی جای اصلاح شدن هم میتونه داشته باشه
چون اکثر کمیک های نام برده شده قدیمی هستن و عجیبه که جای کمیک های جدید و مدرن لوک کیج توشون خالیه
اگه صلاح دیدید لیست رو اصلاح کنید ، اگه نه که دیگه خودتون بهتر میدونید
اگه از لوک کیج هن کمیکی ترجمه بشه تدی سایت که دیگه عالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1109 guests and no members online

آخرین نظرات