مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

10 نقش آفرینی برتر کمدی در فیلمهای کمیک بوکی

مقدمه :کمیک بوک در لغت به معنای کتاب خنده دار (کمدی) است،پس شاید بتوان گفت کمدی بودن به نحوی در ذات این کتاب ها و شخصیت های درونشان وجود دارد.این مسئله کم و بیش در اقتباسات سینمایی از کمیک بوک ها هم وجود دارد به طوری که بعضی از فیلم های کمیک بوکی کاملا در ژانر کمدی قرار می گیرند و در غیر این صورت هم بسیاری از آنها حداقل یک شخصیت دارند که بار کمدی دارد.در این مقاله سعی شده تا برترین بازیگرانی که نقش های کمدی را در فیلم های کمیک بوکی به بهترین شکل بازی کرده اند را معرفی کنیم.

 

10- مایکل پنیا در نقش لوییز (مرد مورچه ای)

مایکل پنیا در نقش لوییز (مرد مورچه ای)

شاید بتوان گفت احمق ترین شخصیت در این لیست همین شخصیت لوییز باشد که توسط مایکل پنیا در فیلم انت من بازی شد. پنیا توانست به بهترین شکل ممکن نقش یک دزد دست و پا چلفتی که پای تحت هر شرایطی پای رفاقتش با اسکات می ایستد را بازی کند. بازی پنیا شاید با نمک ترین در این لیست باشد اما اگر یک مقدار پیچیدگی شخصیتی لوییز بیش تر بود احتمالا بازی پنیا هم در رتبه ی بالاتری قرار می گرفت.

 

9- ویل ارنت در نقش بتمن (لگو مووی و لگو بتمن مووی)

ویل ارنت در نقش بتمن (لگو مووی و لگو بتمن مووی)

واقعا چه کسی فکر می کرد بتمن هم بتواند تا این حد خنده دار باشد.در واقع رفتار بتمن در این دو انیمیشن تحسین شده کاملا خلاف چیزی است که بیننده انتظار دارد و همین موضوع باعث شده که بتمن خنده دار ترین صحنه ها را در فیلم داشته باشد. جدا از شخصیت پردازی بدون شک صداپیشگی فوق العاده ی ویل ارنت نقش بسیار مهمی در خلق این صحنه ها داشت. در واقع صدا گذاری ارنت کاملا متناسب با این تناقض در شخصیت بتمن بود.

 

8- پل راد در نقش مرد مورچه ای/اسکات لنگ (مرد مورچه ای)

پل راد در نقش مرد مورچه ای/اسکات لنگ (مرد مورچه ای)

بدون شک پل راد یکی از کمدین های مطرح و موفق هالیوود است و حضورش در این لیست ضروری ، اما جدا از ضرورت او کاملا لایق این جایگاه است. البته مایکل پنیا به مراتب نقش خنده دارتری از پل راد داشت اما اسکات در واقع بار طنز فیلم را به دوش می کشید. به بیان بهتر موقعیت های بامزه ی اسکات دارای عمق بیشتری بود و ما به مشکلات واقعی اسکات که حالت کمدی گرفته بود می خندیدیم نه کارهای احمقانه ی او. راد هم به خوبی توانست از پس نقش بربیاید وبدشانسی و خوش قلبی اسکات را در قالب قهرمانانه ی شخصیت او به خوبی به تصویر بکشد.

 

7- ویل اسمیت در نقش j (سه گانه مردان سیاه پوش)

ویل اسمیت در نقش j (سه گانه مردان سیاه پوش)

به لطف مقالات وبسایت اسپایدی همگی می دانیم که مردان سیاه پوش بر اساس سری کمیک بوکی به همین نام ساخته شده است.مردان سیاه پوش یکی از کمدی های پر طرفدار هالیوود است.به لطف داستان عجیبش ، شخصیت پردازی های جالبش و البته نقش آفرینی زیبایش.در صدر این نقش آفرینی ها ویل اسمیت قرار دارد. اسمیت در این سه گانه یکی از بهترین نقش آفرینی هایش را تجربه کرده و اصظلاحات و حرکاتش به نوعی در هالیوود ماندگار شده.او به خوبی شخصیتی دست و پا چلفتی و باهوش را به نمایش درآورده و زوج او با تامی لی جونز (و در فیلم سوم با جاش برولین) بسیار جذاب و بامزه است.

مقاله مرتبط:

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند

 

6- کریس پرت در نقش استارلرد/پیتر کوییل (محافظین کهکشان 1 و 2)

 کریس پرت در نقش استارلرد/پیتر کوییل (محافظین کهکشان 1 و 2) 

 محافظان کهکشان فیلم جذابی است و این جذابیت تا حدود زیادی مرهون بازی های درخشان بازیگران است.به عقیده خودم صداپیشگی بردلی کوپر هم لایق حضور در این لیست بود اما کمدین اصلی فیلم خود پیتر کوییل است.کریس پرت به خوبی توازن را بین بار قهرمانانه شخصیتش و حماقت و بامزگی شخصیتش حفظ کرده و خود را از یک بازیگر نقش های فرعی به یکی از ستارگان حال حاضر هالیوود بدل کرده است.همچنین لحن صحبت پرت و توانایی او در استفاده از زبان بدن تماشای بازی او را بسیار لذت بخش کرده.

 

5- کلویی گریس مورتز در نقش هیت گرل (کیک-اس)

کلویی گریس مورتز در نقش هیت گرل (کیک-اس)

در یک کلمه فوق العاده.واقعا کمتر کسی تصور می کرد فیلمی که بازیگران مطرحی همچون نیکلاس کیج و مارک استرانگ در آن نقش آفرینی کرده اند به تسخیر یک دختر بچه سیزده ساله دربیاید.کلویی گریس مورتز به بهترین شکل ممکن نقش یک دختر بچه با چهره ای معصوم اما خشن و بددهن را بازی کرده و در کنار شخصیت بی دست و پای دیو زوج بسیار بامزه ای را تشکیل داده است.بدون شک نقش آفرینی او در این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی ها توسط کودکان بود.

 

4- جی.کی سیمونز در نقش جیمسون (سه گانه اسپایدرمن ریمی)

جی.کی سیمونز در نقش جیمسون (سه گانه اسپایدرمن ریمی)

در لیست حاضر همه ی بازیگران نقش های اصلی و اثرگذار در فیلمهای خود را داشته اند اما جی کی سیمونز از این قاعده مستثنی است.نقش جیمسون شاید نقش اثرگذاری نبود اما با بازی بی نظیر سیمونز واقعا به یاد ماندنی شد.در واقع نکته اصلی بازی سیمونز این بود که همه را دقیقا یاد جیمسون دنیای کمیک می انداخت.به همان خساست ، به همان عصبانیت و البته به همان خوش قلبی (البته این جیمسون کمی خوش قلب تر بود).به هرحال یکی از نماد های سه گانه ی ریمی همین بازی درخشان سیمونز بود.البته به نظر جناب سیمونز توانایی بالایی در بازی نقش های عصبانی دارند و به همین خاطر جایزه ی اسکار هم بردند.(ر.ک. Whiplash 2014)

 

3- رایان رینولدز در نقش ددپول/وید ویلسون (ددپول)

رایان رینولدز در نقش ددپول/وید ویلسون (ددپول)

رایان رینولدز بازیگر بانمکی است.چهره ی خوبی دارد و به خوبی نقش انسان های شوخ را بازی می کند اما او واقعا در ددپول فراتر از انتظار ظاهر شد.قبل از تبدیل شدن به یک جهش یافته او به خوبی توانست شخصیت مزدوری خوش قلب و خوش گذران و بی نهایت شوخ را بازی کند اما بعد از پوشیدن لباس قرمز ددپول ، شاهکار می شود.ما چهره ی رینولدز را نمی بینیم اما او با صدا و زبان بدن خود به خوبی حس را به بیننده منتقل می کند و در بیان جوک ها هم کاملا موفق است.ضمن این که شکستن بعد چهارم که می توانست یک فاجعه باشد را به خوبی اجرا می کند.در مجموع شاید ددپول بهترین نقش آفرینی زندگی رینولدز باشد.

 

2- جک نیکولسن در نقش جوکر (بتمن 1989)

جک نیکولسن در نقش جوکر (بتمن 1989)

شاید ربط دادن جوکر به قتل والدین بروس وین جزو اشتباهات برتون باشد اما انتخاب بازیگر جوکر قطعا اشتباه نبود.جک نیکولسن چهره ی شروری دارد و بهترین نقش آفرینی هایش هم در نقش شخصیت های شرور بوده و در این ویژگی شاید آن لبخند اعصاب خرد کنش نقش اساسی داشته باشد.برتون لبخند نیکولسن را در فیلم دائمی کرد و باقی کار را به خود او سپرد.نیکولسن در نقش جوکر واقعا خاص است.او می رقصد ، اسباب بازی های مختلف دارد ، شوخی های بی نمک می کند و البته آدم می کشد.او واقعا به بهترین شکل ممکن کمدی و وحشت را به هم آمیخته.اگر قبول ندارید که نقش آفرینی او در این فیلم کمدی است فقط به سکانس حمله به موزه نگاه دیگری بیاندازید.

 

1- جیم کری در نقش ماسک (ماسک 1994)

جیم کری در نقش ماسک (ماسک 1994)

حتما انتظارش را نداشتید!همیشه با شنیدن اسم کمیک یاد مرد عنکبوتی و بتمن می افتید اما همانطور که شاید بدانید ماسک هم بر اساس کمیک بوک هایی به همین نام ساخته شده.جیم کری بی اغراق یکی از بهترین کمدین های هالیوود است و ماسک نقش به سزایی در رسیدن به این جایگاه برای او داشت.هر جمله ای که از دهان جیم کری در قالب ماسک بیرون می آید و هر حرکتی که انجام می دهد خنده دار است.او حتی در شکل استنلی ایپکیس هم بامزه است.او دست و پا چلفتی است و هیچ کس تحویلش نمی گیرد اما وقتی چهره ی شرورش بیرون می آید غیر قابل کنترل می شود.اگر احیانا فیلم ماسک را ندیدید حتما تماشا کنید و یک دل سیر بخندید.

نظر شما چیست؟ آیا نقش آفرینی های طنز دیگری رو سراغ دارید؟

 

نویسنده : فرزان صدیقی (Farzan003)

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مقالات زیر رو از دست ندید:

خنده دار ترین کمیک مرد عنکبوتی ترجمه شد+لینک دانلود مستقیم

10 شخصیت بامزه در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1396-05-31 21:51
مقاله خوب بود ولى ميتونست عالى باشه و يه ايراد داشت كه بهش ميپردازيم(در انتها)
١٠
واقعاً لياقت حضور تو اين ليست رو داره...مايكل پنا از نقات قوّت فيلم مرد مورچه اى بود...واقعاً عالى بازى كرد

٨ و ٦
بنظرم به جاي راد و پرت از بردلى كوپر و ديو باتيستا استفاده ميكردى بهتر بود...
٤
قطعاً لياقت اين رتبه رو داره...نقش افرينى ايشون تو نقش جيمسون يكى از برترين كمدى ها در ژانر ابرقهرمانى هست...ايشون نقش جيمسون رو مال خودش كرد...


١
فيلم ماسك در كل بنظرم فيلم متوسطى بود ولى استاد جيم كرى(كه از نظر من برترين كمدين تاريخ سينما هست) نقشش رو شاهكار بازى كرد...
لياقت رتبه اول رو داشت

و اما ايرادى كه گفتم...
((رابرت داونى جونيور!))
جذاب ترين كمدى فيلم هاي Mcu؛بار كمدى فيلم هاي اونجرز و ايرون من؛به بهترين شكل بازى كردن بخش هاي كمدى فيلم...
همه نشون ميده رابرت داونى بايد جزو Top 5 ميبود...فيلم اونجرز ١ ...رابرت داونى شايد از اسطوره هاي مارول؛يا حتى كل سينما باشه...ولى انصافا بخش هاي كمدى رو تو Mcu از همه باحال تر بازى ميكنه...
نقل قول کردن
pegahmm
#2 pegahmm 1396-05-31 23:04
داوني جونيور هم قطعا بايد تو ليست ميبود،تيكه و كنايه هاش تو كل فيلمايي كه هست بهتر از بقيست،خصوصا تو اونجرزها
ببخشيد بابت اسپم ولي ميشه يه نفر جواب سوالايي كه زير نقد مدافعان كامنت كردمو بده؟!
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1396-05-31 23:14
همشون واقعا بار کمدی داشتن، البته من اون جوکر و لگو بتمن رو ندیدم.
البته ثور هم تو فیلم اولش با نمک بود، اونجا که میبرنش بیمارستان و بزور بهش آمپول میزنن، بعدشم اونجا که میره فروشگاه حیوانات اهلی و میگه من یه اسب میخوام یارو میگه نداریم، میگه پس گنده شو بده سوارش بشم.
نقل قول کردن
spider parker
#4 spider parker 1396-06-01 00:01
مقاله خیلی خوبی بود خسته نباشید جناب صدیقی
اما بنظر من 1 مشکل و 1 کاستی داشت .
اول اینکه جوکری که جک نیکلسون ارائه داد اونقدر کمدی نبود که توی لیست قرار داشته باشه البته من فیلم Batman 1989 رو حدودا 8 سال پیش دیدم ! پس شاید چون سنم کمتر بوده ، جوکر آقای نیکلسون رو بیشتر وحشتناک و تهدید آمیز میدیدم تا فان و کمدی البته باز هم میگم ، شاید بخاطر اینکه خیلی وقت پیش این فیلمو دیدم احساس میکنم نقش نیکلسون زیاد کمدی نبود .
و کاستی مقاله عدم حضور رابرت داونی جونیور در این لیسته ، بنظر من میتونست حتی در رتبه اول قرار داشته باشه ، حقیقتا دانونی جونیور بار کمدی اکثر فیلمای مارول رو به دوش کشیده .
به غیر از اینها با تمام گزینه ها موافقم ، موفق باشید ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1396-06-01 00:17
ممنون جناب صدیقی. مدتی بود مقاله ای از جانب شما نخوانده بودیم.همچنان مقالات سطح خوبی دارند.
جیم کری رو واقعا قبول دارم! کلا کارش توی این جنگولک بازی ها معرکه است. کمتر میشه جیم کری رو یه گوشه ساکت و کم انرژی پیدا کرد! اون همیشه با قدرت و بشاشیت فراوان وارد یه نقش شده! ( جا داره یه یادی هم از فیلم «نمایش ترومن» بکنیم که واقعا جزء معدود کار های جیم کریه که قطعا دیدگاهتون رو نسبت به خیلی چیزا عوض میکنه. ( البته اقراق زیادی برای این فیلم بکار رفته پس انتظار یه چیز درجه یک رو نداشته باشید)
نیکلسون هم بنظرم حرف نداشت جوکر واقعا معرکه ای بود.به کمیک ها خیلی نزدیک بود.

خب نمیدونم جرا تازگی ها جیمسون انقدر اومده رو بورس !؟ فقط خواستم یاد آوری کنم نبینم کسی دست ببره سمت معرفی این شخصیت یا نمیدونم 10 چیز راجب عمه ی جیمسون ! 10 تا از فلان کار هایی که جیمسون انجام داده یا هر چیزی با استفاده از این واژه شرعا و عرفا حرام واقع شده و پیگیری به قصد خون را دارد.این رو به عنوان یه تهدید جدی در نظر داشته باشید( پس الکی خودتون رو به کشتن ندید البته کسی اونقدر مثل من بیکار نیست بشینه برای یه شخصیت درجه 3 یه خروار مطلب بخونه،پس توی این زمینه ترجیحا بزنید به گاراژ )
در کل مقاله خوب با گزینه های واقعا خوبی بود.
البته باندو هم میتونست توی گزینه ها باشه
نقل قول کردن
zahed arazi
#6 zahed arazi 1396-06-01 01:20
ممنون بابت مقاله خوبتون البته چندتا شخصیت دیگه هم میتونستن تو لیست باشن که اونارو هم میگم

قطفا فیلم لگو بتمن جزو یکی از بهترین فیلم(انیمه)های امسال هستش در یک کلام فوق العاده فیلمی که با مسخره کردن لگوی کمپانیای سازنده شروع بشه فکرشو بکن دیگ چی میشه
ددپولم که معرکه بود با بازی عالی رایان رینولدز بنظر من که هیچکس بهتر از رایان نمیتونست نقش ددپولو ب این خوبی بازی کنه
فیلم ماسکم که بیشتر بخاطر جیم کری اینقدر معروف شد چون واقعا هم کمدین خوبیه
بجز چندتا بقیه واقعا حقشونه رتبشون مخصوصا جیمسون
بعد از رابرت داونی که دوستان گفتن میتونست گروت و راکت راگون هم در این لیست باشه واقعا جاشون خالیه
نقل قول کردن
sib khan
#7 sib khan 1396-06-01 07:23
با دوستان موافقم اقاي داوني جونيور حتما بايد توي ليست ميبود در هر صورت مقاله قشنگي بود ممنون.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#8 Samwel Tarly 1396-06-01 12:52
خیلی ممنون بابت مقاله جناب صدیقی. خیلی وقت بود ازتون خبری نبود و خداروشکر که با یک مقاله درجه یک برگشتید. البته من هر دفعه اسم شما رو می بینم ناخوداگاه یاد کمیک اخرین شکار کریون می افتم و ترجمه شما هم به معنی واقعی کلمه شاهکار بود و امیدوارم بزودی دو شماره اخر هم حاضر بشه.
حالا بریم سراغ مقاله:
خداوکیلی مورد 10 عالی بود. هر وقت بازیگزش رو تو فیلم میدیدم خنده ام میگرفت و مخصوصا زمانی که داستان تعریف می کرد اصن نمیشد فهمید ولی بامزه بود :lol:
پاول راد هم کمدین خیلی خوبیه و همراه با اسپایدرمن تو سیویل وار در نبرد فرودگاه خیلی بامزه بودن و از همه بامزه ترش زمانی بود که ویژن از بدن جاینت من رد شد.
راستی برای من هم عجیبه که چطوری جوکر جک نیکلسون رو کمدین حساب می کنید. به نظر من بیشتر ترسناک بود و هر لحظه ممکن بود یه نفر رو بکشه البته جوکر خیلی خوبی بود ولی بامزه نبود!!
بقیه موارد هم کاملا قبول دارم و مشکلی درش نمی بینم و امیدوارم بازم مقاله بنویسید ;-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#9 Samwel Tarly 1396-06-01 12:56
اوه اوه
حاج جیمسون, فکر کردم الان این مقاله رو بخونی و ببینی جیمسون تو رتبه اول نیست خون بپا می کنی ولی مثل این که مشکلی نداری و سایت در امانه وگرنه معلوم نبود سایت دووم بیاره :lol: :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1396-06-03 21:21
راستی تو جریان ماسک لوکی چه نقشی داره، که تو فیلم ماسک اشاره ی غیر مستقیمی به لوکی میکنن، ولی تو فیلم پسر ماسک خود لوکی و ادینسون حضور دارن، حتی اسم ثور هم میاد. کاملا گیج شدم؟! :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1356 guests and no members online