مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 

10- فیلم "آیرون من" بدون یک فیلمنامه تکمیل شده شروع به فیلمبرداری کرد!

فیلم "آیرون من" بدون یک فیلمنامه تکمیل شده شروع به فیلمبرداری کرد!

اولین فیلم مارول استودیوز همانطور که حتما میدانید آیرون من بود که سال 2008 اکران شد و مارول خیلی روی آن حساب میکرد ولی جای تعجب داره که بدون فیلمنامه تکمیل شده، شروع به ساخت آن کرد!!! البته تهیه کنندگان ایده کلی و خط اصلی داستان را مشخص کرده بودند ولی به این نتیجه رسیدند که با این کار میتونند بیشتر فی البداهه کار کنند و نقش آفرینی های طبیعی تری داشته باشند. مخصوصا رابرت داونی جونیور که عاشق بداهه پردازی هستش ولی دیگر بازیگران چندان به این نوع روش فیلمسازی آشنا نبودند. برای مثال، جف بریجز که نقش اوبادیا استین رو بازی کرد بهش عادت نداشت ولی بعدا عاشق آن شد! خودش گفته این فیلم مثل یک پروژه 200 میلیون دلاری دانشجویی بود!

 

9- چرا کاپیتان آمریکا shawarma نمیخورد؟!

 چرا کاپیتان آمریکا shawarma نمیخورد؟!

در فیلم انتقام جویان صحنه جالبی را در انتهای تیتراژ پایانی دیدیم که کل گروه بعد از اینکه موفق به شکست لشگر چیتاری ها شده اند ، در رستورانی دارند shawarma میخورند! ولی جالبه که بدونید این صحنه خیلی دیر فیلمبرداری شد! در واقع در یکی از صحنه های فیلم جاس ویدون (کارگردان این فیلم) از داونی جونیور خواست تا چند دیالوگ را به صورت بداهه بگوید. یکی از آنها درباره shawarma بود. اولش ویدون از این دیالوگ استفاده نکرد ولی بعدش نظرش عوض شد.  بنابراین بعد از اینکه نمایش افتتاحیه فیلم شروع شد، ویدون از بازیگران خواست تا دوباره جمع بشوند و یک صحنه اضافی برایش بازی کنند. ولی مشکل این بود که کریس اوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا ریش گذاشته بود تا در فیلم دیگری بازی کنه و نمیتونست ریشش رو بزنه! بنابراین یک پروتز ویژه روی صورتش گذاشتند که شبیه به فک او بود ولی نمیتونست حرکتش بده! بنابراین در این صحنه میبینیم که فکش تکون نمیخوره! چون نمیتونست که تکونش بده!

 

8- ثور کی رو داشت بوس میکرد؟!

ثور کی رو داشت بوس میکرد؟!

در پایان فیلم ثور: دنیای تاریک دیدیم که ثور برگشت به ازگارد تا به پدرش بگه که علاقه ای به گرفتن تاج و تخت نداره. البته حواسش نبود که اونی که داشت باهاش حرف میزد در واقع لوکی بود! در هر حال، ثور برگشت به زمین پیش عشقش جین فاستر (ناتالی پورتمن) . و بوسه ای بین آنها انجام شد. ولی جالبه که بدونید کسی که ثور بوسید، پورتمن نبود! در واقع او مجبور بود سر صحنه فیلمبرداری پروژه دیگری باشه بنابراین همسر واقعی کریس همزورث (بازیگر ثور) که خانم السا پاتاکی (Elsa Pataky) هستش، لباس های ناتالی پورتمن رو پوشید و یک کلاه گیس هم بر سرش گذاشت و همسرش را بوسید! (به همین دلیله که ما این صحنه را از پشت دیدیم تا صورت این خانم دیده نشه).

 

7- مرد عنکبوتی باعث حضور پلنگ سیاه در فیلم جنگ داخلی شد!

پلنگ سیاه جنگ داخلی

اولش قرار بود پلنگ سیاه فقط یک حضور افتخاری (cameo) در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" داشته باشه . در واقع اون موقع مارول و سونی داشتند مذاکرات سخت و فشرده ای را با هم پشت سر هم میگذاشتند تا مارول بتونه مجوز حضور اسپایدرمن را برای حضور در جنگ داخلی به دست بیاره. ولی چون میترسید که آخرش سونی مخالفت کنه بنابراین تصمیم گرفت نقش پلنگ سیاه را بیشتر کنه تا حضور پررنگ تری داشته باشه. اینجوری میخواست خلا احتمالی ناشی از غیبت اسپایدرمن را پر کنه. ولی خوشبختانه سونی موافقت کرد و مرد عنکبوتی را در این فیلم دیدیم . مارول هم دیگه به پلنگ سیاه دست نزد و نقشش رو حفظ کرد. تصمیم خوبی هم گرفت چون او یکی از ستاره های فیلم شد و راه برای حضور در فیلم اختصاصی اش هموار تر گردید.

 

6- مارول تعهد داد که اون قطاره آدم نمیکشه!

 مارول تعهد داد که اون قطاره آدم نمیکشه!

Thomas the Tank Engine نام شخصیت محبوب کتاب های کودکان است که توسط ویلبرت و کریستوفر آدری خلق شد. مارول میخواست از عروسک او در فیلم مرد مورچه ای استفاده کنه. یعنی در اون سکانسی که مرد مورچه ای و یلو جکت کوچک شده اند و در اتاق «کسی» با هم میجنگند، دیدیم که این قطار داره نزدیک میشه. اما جالبه که بدونید مارول تحت شرایط خاصی اجازه پیدا کرد ازش استفاده کنه. یعنی خالقان آن بهش گفتند که Thomas نباید خبیث به نظر برسه یا اینکه انگار میخواد کسی رو بکشه. اونا در ضمن گفتند که نباید در روی ریل قطار کسی با طناب بسته شده باشه (آخه همچین صحنه ای معمولا در فیلم های قدیمی مورد استفاده قرار میگرفت!). مارول هم با این شروط موافقت کرد.

  

5- ادوارد هریسون دیگه کیه؟

وقتی پوسترهای اولیه فیلم "هالک باورنکردنی" منتشر شد دیدیم که اسم دو تا فیلمنامه نویس رو آنها به چشم میخورد: «زک پن» و «ادوارد هریسون».

پوستر هالک

ولی وقتی  فیلم اکران شد دیگه اثری از ادوارد هریسون نبود! در ضمن ما تا به حال اسم همچین فیلمنامه نویسی را ندیده بودیم! پس قضیه چی بود؟ اگه یادتون باشه قبلا در این مقاله براتون نوشتم که «ادوارد نورتون» بازیگر نقش بروس بنر/هالک در این فیلم خیلی دخالت و حتی هر روز فیلمنامه را خودش بازنویسی میکرد. در حقیقت ادوارد هریسون اسم مستعاری بود که اقای نورتون برای خودش انتخاب کرده بود! ولی چون مارول نوشته های ایشون را دور ریخت، این نام هم از فهرست فیلمنامه نویسان فیلم باید حذف میشد.

 

4- یک شخصیت فقط به خاطر کشور چین به مرد آهنی 3 اضافه شد!

 یک شخصیت فقط به خاطر چین به مرد آهنی 3 اضافه شد!

در فیلم مرد آهنی 3، شخصیت فرعی هست به نام دکتر وو (Dr. Wu) که نقشش رو بازیگر مشهور چین یعنی Wang Xueqi بازی میکنه. او جراحیه که در نهایت arc reactor را از سینه تونی استارک خارج میکنه تا دیگه بهش برای زنده موندن متکی نباشه . اما جالبه که بدونید یک نسخه متفاوتی از فیلم ایرون من 3 مختص کشور چین ساخته شد که در آن نقش آقای وو بیشتر شد . او همچنین دستیاری پیدا کرد که نقش او را ستاره مشهور سینمای چین یعنی  Fan Bingbing بازی کرد. همچنین در این نسخه صحنه ای بود که نشون میداد ایرون من به چین نیاز داشته تا زنده بمونه! مرد آهنی حتی به بچه مدرسه ای های چینی هم سر زد!

 

3- اونجرز باعث شد لوکی حضور بیشتری در MCU داشته باشه!

لوکی - ثور

اولش قرار بود در فیلم "ثور: دنیای تاریک" فقط روی ثور تمرکز بشه و لوکی اصلا در فیلمنامه نبود! ولی چون شخصیت لوکی در فیلم اونجرز حسابی ترکوند، فیلمنامه را تغییر دادند تا نقشی هم به لوکی برسه. بعدشم همین جوری مرتب به نقشش اضافه شد! آلن تیلور کارگردان این فیلم گفته که برخی صحنه ها را دوباره گرفتند تا لوکی بیشتری تو فیلم باشه.

  

2- خالکوبی که از روی بدن خبیث ایرون من 2 حذف شد!

- خالکوبی که از روی بدن خبیث ایرون من 2 حذف شد!

همانطور که میدانید خبیث اصلی فیلم آیرون من 2، «ویپلش» نام داشت که نقشش را «میکی رورک» بازی میکرد (تو این مقاله هم گفتیم که ایشون چقدر الان بابت این نقش از دست مارول شاکیه!). ویپلش از دشمنان قدیمی ایرون من هستش ولی در فیلم سرگذشت او با دیگر دشمن معروف مرد آهنی یعنی Crimson Dynamo ترکیب شده بود. در هر حال میکی رورک ایده های زیادی برای این شخصیت رو کرد . او حتی از جیب خودش هزینه کرد تا دندان هایش از طلا ساخته بشود! بدنش رو هم پر کرد از خالکوبی! ولی جالبه که بدونید یکی از این خالکوبی ها مربوط به لوکی میشد! ولی مارول آن را به صورت دیجیتالی از روی بدن رورک حذف کرد تا یه وقت تماشاچی ها فکر نکنند با لوکی ارتباطی داره!

 

1- رافلو اولین هالک واقعی دنیای سینماست!

 رافلو اولین هالک واقعی دنیای سینماست!

«مارک رافلو» چهارمین بازیگری هستش که نقش بروس بنر/هالک را بازی کرده . قبل از او «بیل بیکسبی» نقش بروس بنر را در سریال تلویزیونی مشهور هالک در دهه 70 و 80 میلادی بازی کرد. بعدشم که «اریک بانا» و «ادوارد نورتون» به ترتیب در سالهای 2003 و 2008 این نقش را بازی کردند. ولی رافلو در واقع اولین بازیگر تاریخ سینماست که هم بروس بنر بوده و هم هالک! یعنی در سریال هالک که بدنسازی به نام «لو فریگنو» نقش هالک رو بازی میکرد. در دو فیلم اول هالک هم این موجود را توسط افکت های رایانه ای خلق کردند. اما رافلو اولین کسی بود که اصرار کرد حتما از حرکات خودش برای موشن کپچر هالک استفاده کنند.بنابراین او در تمام صحنه های هالک حضور داشته و لباس موشن کپچر را هم تنش کرد تا بعدا از حرکاتش برای خلق رایانه ای هالک استفاده بشه.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey noir
#1 spidey noir 1396-07-19 18:38
  • عالی بود!!!!!!!واقعا از اقای ترابی ممنونم بابت نوشتن این مقاله؛واقعا ترکوندند.اما از همه بیشتر فیلم ایرون من۱و۳برام عجیب اومد.میگم چرا مارول یه فیلم مخصوص ایران نمیسازه!
:lol: راستی کارتون ایرون من شکست ناپذیر ارزش دیدین رو داره؟کدوم کارتون مارول ارزش دیدن داره؟
نقل قول کردن
secret cap
#2 secret cap 1396-07-19 18:53
سلام مقاله واقعا عالی بود.استاد ترابی کمیک مرد عنکبوتی اونی که قرار بود برای میراث مارول بیاد اومد ترجمه نمی کنیدش
نقل قول کردن
mahsa520
#3 mahsa520 1396-07-19 18:58
به نقل از secret cap:
استاد ترابی کمیک مرد عنکبوتی اونی که قرار بود برای میراث مارول بیاد اومد ترجمه نمی کنیدش

فکر کنم استاد گفته بودن حتما ترجمه میشه
نقل قول کردن
mahsa520
#4 mahsa520 1396-07-19 19:00
به نقل از spidey noir:
  • میگم چرا مارول یه فیلم مخصوص ایران نمیسازه!
:lol:

چرا باید بسازه؟ چه سودی براش داره؟ برای چین ساخت چون میلیون ها دلار سود مالی براش داره. ولی ایران چی؟ اصلا میشه فیلم مارول رو اکران کرد؟!
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #5 mahsa520 1396-07-19 19:02
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
نقل قول کردن
mahsa520
#6 mahsa520 1396-07-19 19:05
لطفا نظرت قبلی من حذف نشود
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1396-07-19 19:07
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه


موافقم . نمیدونم چطور به همچین ادم های بیسوادی اجازه نقد نویسی داده میشود. بچه های سایت به نظرم خیلی منطقی میتونند جوابش رو بدن. طرف فکر کنم در حالت مستی نقدش رو نوشته!
نقل قول کردن
Migel ohera
#8 Migel ohera 1396-07-19 19:39
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-07-19 19:45
به نقل از Migel ohera:
بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.


اخه این انصاف نیست
مثلا ما بتمن علیه سوپرمن یا ایکس من اپوکالیپس رو نقد منفی برایش نوشتیم و نمره پایین دادیم چون نمرات همه منتقدین بهشون پایین بود. انصافا فیلم های ضعیفی بوذن
ولی بازگشت به خانه انصافا فیلم بدی نیست. میانگین نمره ای هم که دریافت کرده همینو میگه
نقل قول کردن
Migel ohera
#10 Migel ohera 1396-07-19 19:46
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون
نقل قول کردن
Migel ohera
#11 Migel ohera 1396-07-19 19:47
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:
بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.


اخه این انصاف نیست
مثلا ما بتمن علیه سوپرمن یا ایکس من اپوکالیپس رو نقد منفی برایش نوشتیم و نمره پایین دادیم چون نمرات همه منتقدین بهشون پایین بود. انصافا فیلم های ضعیفی بوذن
ولی بازگشت به خانه انصافا فیلم بدی نیست. میانگین نمره ای هم که دریافت کرده همینو میگه

بله موافقم باهاتون،
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-07-19 19:53
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون


دیسی پرست یا مارول پرست اشکالی نداره. مشکل از اوناییه که تعصب چشماشون رو کور کرده
اتفاقا هوادار واقعی همیشه عیب و ایراد شخصیت مورد علاقش رو زودتر از بقیه میگه
ولی اینایی که شما میگی احتمالا دی سی پرست نیستند ، یه مشت عقده ای حسود هستند که سالهاست حس ضعف و شکست داشتن و یهو یکی یه مزخرفی نوشته فرصت عقده گشایی پیدا کردن. اتفاقا خوبه بعضی وقتها ادم بعضی چیزها رو ببینه
نقل قول کردن
secret cap
#13 secret cap 1396-07-19 19:56
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون

آقا من حرفی ندارم ولی خب نظر هرکسی برای خودش محترمه من از این مثالی که میزنم عذر می خوام ولی خوب یکی بتمن دوست داره ولی مرد عنکبوتی رو دوست نداره(من خودم از سوپر من متنفرم البته بی احترامی نباشه)
نقل قول کردن
Marc Spector
#14 Marc Spector 1396-07-19 20:06
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون

اقا چرا جو الکی میدی طرف مقوایی(به قول خودش)نقد کرده شد دیسی پرست؟؟
من با یک درصد از نقدش موافقم ولی 99% مخالفم. حالا متاسفانه فرصت نکردم بیبی درایورو ببینم ، و بدونم که چه چور داستانی باب پسند ایشون بوده ولی به نظرم پای نقدای اقای فراستی زیاد نشستند.
ضمن اینکه اصلا حوصله طی کردن مراحل عضویت واسه یه سایتو ندارم که بخوام برم نظر بدم.
------------------------------
استاد مقالتون مثل همیشه عالی بود.بیچاره میکی رورک استارت زده بوده واسه جایزه بردن و به جا گذاشتن یه خبیث خوب ولی نذاشتن.
-----------------------------
راستی مقوایی یعنی چی؟؟ :lol:
نقل قول کردن
zahed arazi
#15 zahed arazi 1396-07-19 20:06
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون

چرا دیسی پرست واقعا چرا هر چی میشه میندازین گردن دیسی فنا من خودم بارها و بارها تو کامنت های سایت زومجی دیدم که بیشترشون انتی کمیکن چ دیسی و چه مارول و همیشه با فیلمهای کمیک بوکی مخالف بودن

بابا بخدا هرکسی از مارول بد میگه دیسی فن نیست شاید بگین من طرفدار دیسیم ولی نه اینطور نیست من طرفدار هردوشونم هستم و فرقی نمیکنه دیسی باشه یامارول
نقل قول کردن
علی قدیانی
#16 علی قدیانی 1396-07-19 20:14
به نقل از mtm:
دیسی پرست یا مارول پرست اشکالی نداره. مشکل از اوناییه که تعصب چشماشون رو کور کرده
اتفاقا هوادار واقعی همیشه عیب و ایراد شخصیت مورد علاقش رو زودتر از بقیه میگه
ولی اینایی که شما میگی احتمالا دی سی پرست نیستند ، یه مشت عقده ای حسود هستند که سالهاست حس ضعف و شکست داشتن و یهو یکی یه مزخرفی نوشته فرصت عقده گشایی پیدا کردن. اتفاقا خوبه بعضی وقتها ادم بعضی چیزها رو ببینه

آقا مهدی ایشون متاسفانه نقدش آمیخته با تعصب و احتمالا نوستالژی سه گانه ریمی هستش.
کاملا معلومه که قصد داشت که با این مقالش مارولو به خاطر کنسل کردن اسپایدرمن های ریمی و ریبوت ها بکوبونه متاسفانه درک درستی هم از اسپایدرمن در دنیای کمیک نداره!
نقل قول کردن
zahed arazi
#17 zahed arazi 1396-07-19 20:15
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون


دیسی پرست یا مارول پرست اشکالی نداره. مشکل از اوناییه که تعصب چشماشون رو کور کرده
اتفاقا هوادار واقعی همیشه عیب و ایراد شخصیت مورد علاقش رو زودتر از بقیه میگه
ولی اینایی که شما میگی احتمالا دی سی پرست نیستند ، یه مشت عقده ای حسود هستند که سالهاست حس ضعف و شکست داشتن و یهو یکی یه مزخرفی نوشته فرصت عقده گشایی پیدا کردن. اتفاقا خوبه بعضی وقتها ادم بعضی چیزها رو ببینه

ممنون استاد واقعا درک میکنید من چندین بار خودم دیدم که کلا کاربراشون مشکل دارن با فیلمهای کمیک بوکی چه دیسی باشه چه مارول و..من خودم بارها باهاشون شده که بحث کردم ولی کلا بی فایدس البته بگم فقط بعضی کاربراشون
حتی شده مواقعی فیلمای نولان و ... رو مزخرف دونستن ولی بعضی منتقداشونم خیلی خوبن مثل حاج محمدی
نقل قول کردن
fbs
#18 fbs 1396-07-19 20:17
حالا زومجی که هیچ برید ببینید منتقد جیمز براردینلی درباره این فیلم چی گفته در نقد فارسی naghdefarsi.com/.../...
نقل قول کردن
fbs
#19 fbs 1396-07-19 20:19
و اقای ترابی مقاله فوق العاده ای بود و مثل همیشه خسته نباشید استاد و دستتان درد نکنه
نقل قول کردن
Migel ohera
#20 Migel ohera 1396-07-19 20:22
من يه معذرت خواهي به اعضاي محترم سايت اسپايدي بدهكارم اگر به بچه هاي زومجي گفتم ديسي پرست ، قصد توهين به دوستام ديسي فن نداشتم من خودم عاشق شخصيت هاي ديسي هستم ، اون كلمرو فقط از حرصم گفتم،
يه حرفي زدم جوابمو از اقاي ترابي گرفتم ،
بازم ببخشيد سو تفاهم پيش اومد
نقل قول کردن
m.k.t
#21 m.k.t 1396-07-19 20:26
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

من وقتی نقدو خوندم خونم به جوش اومد چون منتقد میگفت فیلم پر از جوک هایش بیمزه است ولی یه کمیک از مرد عنکبوتی بخونی میفهمی چی به چیه مردعنکبوتی به جوکاش معروفه بعد ایشون ایراد گرفتن تازه از الان منتظر رابطه ی صمیمی برای یه بچه دبیرستانی هستن

ولی در کل سایت زومجی dc fan نیست مقاله های کمیک بوکیش بیشتر درباره ی ماروله منتقداشم با سواد هستن ولی عاشق فیلم های شاهکار هستن و مردعنکبوتی براشون یه فیلم بچه گانه است که انتظار زیادی ازش ندارن
نقل قول کردن
m.k.t
#22 m.k.t 1396-07-19 20:29
به نقل از iron-bat:
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون


دیسی پرست یا مارول پرست اشکالی نداره. مشکل از اوناییه که تعصب چشماشون رو کور کرده
اتفاقا هوادار واقعی همیشه عیب و ایراد شخصیت مورد علاقش رو زودتر از بقیه میگه
ولی اینایی که شما میگی احتمالا دی سی پرست نیستند ، یه مشت عقده ای حسود هستند که سالهاست حس ضعف و شکست داشتن و یهو یکی یه مزخرفی نوشته فرصت عقده گشایی پیدا کردن. اتفاقا خوبه بعضی وقتها ادم بعضی چیزها رو ببینه

ممنون استاد واقعا درک میکنید من چندین بار خودم دیدم که کلا کاربراشون مشکل دارن با فیلمهای کمیک بوکی چه دیسی باشه چه مارول و..من خودم بارها باهاشون شده که بحث کردم ولی کلا بی فایدس البته بگم فقط بعضی کاربراشون
حتی شده مواقعی فیلمای نولان و ... رو مزخرف دونستن ولی بعضی منتقداشونم خیلی خوبن مثل حاج محمدی

آقای حاج محمدی که به همه ی فیلم ها میپره و نمره کم میده یعنی با آسفالت یکیش میکنه
نقل قول کردن
V.A.A
#23 V.A.A 1396-07-19 20:40
اقای ترابی مقاله فوق العاده ای بود واقعا خسته نباشید میگم بهتون شماره 10 و 6 و4 خیلی عجیب بودن
نقل قول کردن
zahed arazi
#24 zahed arazi 1396-07-19 20:44
به نقل از m.k.t:
به نقل از iron-bat:
به نقل از mtm:
به نقل از Migel ohera:
به نقل از Migel ohera:
ممنون اقاي ترابي اينطور مقاله هاي شمارو خيلي دوست دارم، خسته نباشيد،
و اما بايد بگم بنده نقد فيلم مرد عنكبوتي بازگشت به خانه توسط يكي از اعضاي سايت زومجي رو خوندم، در اين مورد اگر حرفي نزنم بهتره چون دهنمو باز كنم بايد فوش كش كنم طرفو(و به همين دليل نميخوام از سايت اسپايدي بن بشم)
فقط كافيه شما بريد اواتار كسيو كه فيلمو نقد كرده ببينيد خودتون تا تهشو ميريد.

اظافه ميكنم ، اقاي ترابي شما برو فقط نظرات كاربراي فلان فلان شدشونو بخونيد،
واقعا نميدونم چي بگم،
يه مش ديسي پرست متاسفم براشون


دیسی پرست یا مارول پرست اشکالی نداره. مشکل از اوناییه که تعصب چشماشون رو کور کرده
اتفاقا هوادار واقعی همیشه عیب و ایراد شخصیت مورد علاقش رو زودتر از بقیه میگه
ولی اینایی که شما میگی احتمالا دی سی پرست نیستند ، یه مشت عقده ای حسود هستند که سالهاست حس ضعف و شکست داشتن و یهو یکی یه مزخرفی نوشته فرصت عقده گشایی پیدا کردن. اتفاقا خوبه بعضی وقتها ادم بعضی چیزها رو ببینه

ممنون استاد واقعا درک میکنید من چندین بار خودم دیدم که کلا کاربراشون مشکل دارن با فیلمهای کمیک بوکی چه دیسی باشه چه مارول و..من خودم بارها باهاشون شده که بحث کردم ولی کلا بی فایدس البته بگم فقط بعضی کاربراشون
حتی شده مواقعی فیلمای نولان و ... رو مزخرف دونستن ولی بعضی منتقداشونم خیلی خوبن مثل حاج محمدی

آقای حاج محمدی که به همه ی فیلم ها میپره و نمره کم میده یعنی با آسفالت یکیش میکنه

چون واقعا منتقده و دیدش ب یک فیلم عمیقه با اون حرفتونم موافقم که تو بند دوم کامنتتون گفتید
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#25 Captain Steve Lover 1396-07-19 20:56
ممنون بابت مقاله استاد...اون مورد Elsa Pataky خيلي جالب بود...
.....
و اما در مورد نقد اين ديوانه...
من در سطحى نيستم كه بخوام تصميم بگيرم مَرد عنكبوتى بازگشت به خانه شاهكار بود يا فاجعه ولى يكى نيست بگه دوست عزيز...تمام منتقدين برجسته ي سينما از متاكريتيك و راتن توميتوز اين فيلم رو تاييد كردند...موفقيت فيلم سر به فلك كشيده و با ٨٨٠ ميليون دلار فروش پرفروش ترين فيلم ابرقهرمانى امساله...كميك فن جماعت رو هم راضى نگه داشته و ComicBook.com اينو نشون ميده...
مشخصه ايشون ميخواسته از سه گانه سام ريمي دفاع كنه ...قبلاً هم با اين افراد برخورد داشتم...مرد عنكبوتى هاي سام ريمي رو انقدر دوست داره كه از روي علاقه فيلم هاي ديگه رو ميكوبونه...در ضمن baby driverبه هيچ عنوان بلاك باستر خطاب نميشه...بنده هم دليلي براي خوندن نقد شما نميبينم...

ببخشيد ميخواستم اينارو توي كامنت بنويسم اونجا متاسفانه نتوسنتم هركاري كردم عضو بشم خواهشاً كسى اگر عضو هست انتقال بده...كپى كنه...ممنون ميشم...
نقل قول کردن
a.v.s
#26 a.v.s 1396-07-19 21:06
چه مقاله عالی. ممنونم از شما آقای ترابی
منو بسیار سرحال آورد. فکر کنم بخاطر اینه که منم مثل شما خیلی به رمز و راز ها علاقه دارم چون مورد علاقه ترین مقاله های سایت برای من، مقاله های رمز و رازی هستند
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

من حتی نمیخوام زحمت خوندن اون نقدو به خودم بدم چون میدونم چیزی جز یه مشت مزخرفات توی اون نقد نوشته نشده
هوم کامینگ دارای یه داستان جذاب بود. این نقد فقط یک دروغ بزرگه
البته جدا از همه اینها اون سایت مذکور، سایت بدی نیست ولی این نقد با تعصب و بدون فکر نوشته شده
نقل قول کردن
sib khan
#27 sib khan 1396-07-19 21:07
به قول دوستان دیسی فن ها همیشه نیستن که بد شرکت های دیگه رو میگن.من با این مسعله مخالفم.من به شدت از دیسی بدم میاد چون یه خاطره افتضاح ازش دارم اما هیچ وقت نه به شخصیت هاش توهین کردم نه به خود شرکت و نه به فن هاش. هر کدوم جایگاه خودشون رو دارن.یکی جایگاه پایینی داره یکی دیگه جایگاه بالایی داره ولی هر دو اشتباه میکنن(الان نفهمیدم په ربطی داشت :lol: )در هرصورت دوستان شمام اگر بخواین برین و بزنین تو دهن اون منتقد و بقیه افرادی که مثبت نظر دادن هیچ اتفاق خاصی نمی افته و هیچی نه از مارول کم میکنه نه از بزرگی مرد عنکبوتی.
نقل قول کردن
sib khan
#28 sib khan 1396-07-19 21:08
در ضمن مقاله خیلی جالب بوذ انقدر محوش بودم که وقتی تموم شد دنبال بقیش میگشتم :lol:
نقل قول کردن
silver surfer
#29 silver surfer 1396-07-19 21:20
اقا من الان داشتم نقد زوم جی رو میخوندم....
واقعا نمیدونم یه عده آدم که ۴ تا کلمه از نقد فیلم حالیشون نیست چطوری میان واسه خودشون نظر میدن؟؟؟
پس خوبه منم الان برم یه وبلاگ بسازم برم الکی واسه خودم نقد بنویسم.....
متاسف اونایی هستم که نوشته بودن نقدتون عالی بود و منم با هاتون موافقم :|
دوست عزیزمون بهتره به جای فیلمای مارول برن پت و مت رو نقد کنن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#30 Cap-Spider Potter 1396-07-19 21:41
نقد زومجی چرا اینطوری بود ؟! :o عجب
فک کنم طرف با خودش شرط کرده بود هر حقیقتی درباره فیلم رو بر عکس بیان کنه !! بازگشت به خانه یکی از بهترین های سینمای کمیک بوکه... قبلا هم گفتم، این فیلم یه اثر فراموش "نشدنی" بود ! :-*
طرف نمیدونه اسپایدرمن رو با چه "س" ای مینویسن، بعد اومده از ذات پیتر پارکر حرف میزنه !!
چشماشو بسته و فقط فیلمو زمین میزنه ! آی آی آی... میبینین ؟! نمیدونم چه اجباریه وقتی درکی از چیزی نداری دربارش نظر بدی ! من تا وسطاش فکر میکردم دوربین مخفیه ! :D
ولی مهم نی... بزارین با عقاید بی اساس و مذخرفشون خوش باشن، بحث کردن با امثال اینا فایده نداره، چون جای اینکه چیزی بفهمن، مارو هم وارد دنیا بچگانه و کوچیک خودشون میکنن ! وللش !!..


مقاله فوق العاده بود... خیلی جالب بود...
تقریبا هیچ کدومشونو نمیدونستم... از بعضیاشون خیلی تعجب کردم... گزینه اول هم تو نوع خودش جالب بود...
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Mehrdad 127
#31 Mehrdad 127 1396-07-19 21:43
آقای ترابی مقاله عالی بود همه مورد ها جالب بودنبه نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

به نظر من نویسنده (وخود اعضای سایت)کلا با فیلم های کمیک بوکی مشکل داره و آنها رو بچه گانه می دونه.کافیه نظرات رو بخونید بار ها جمله ی از این فیلم انتظار زیادی نداشتند تکرار شده در کار انگار نویسنده و بعضی از کاربران تاحلا کمیک نخوندن.مثلا یکی گفته اسپایدرمن خودش باید به صورت ارگانیک تار بزنه .مشخصه این کاربر درک خوبی از اسپایدرمن نداره به نظر من ارزش اتراض کردن کردن نداره
وقتی نویسنده درک درستی نداره
نقل قول کردن
m.k.t
#32 m.k.t 1396-07-19 21:45
به نقل از silver surfer:
اقا من الان داشتم نقد زومجی رو میخوندم....
واقعا نمیدونم یه عده آدم که ۴ تا کلمه از نقد فیلم حالیشون نیست چطوری میان واسه خودشون نظر میدن؟؟؟
پس خوبه منم الان برم یه وبلاگ بسازم برم الکی واسه خودم نقد بنویسم.....
متاسف اونایی هستم که نوشته بودن نقدتون عالی بود و منم با هاتون موافقم :|
دوست عزیزمون بهتره به جای فیلمای مارول برن پت و مت رو نقد کنن

ببخشید ولی گفتم بازم میگم اولا منتقد های سایت زومجی خیلی باسواد و هموشونم عاشق پدر خوانده ،دانکرک و... هستن که واقعا فیلم های شاهکاری هستن پس وقتی میگی مردعنکبوتی اون ها از اول به عنوان یه فیلم متوسط بهش نگاه میکنن

بعدش هم اونهایی که گفتن نقدتون عالی بود خیلی وقت زومجی دنبال میکنن و با نظرات اون سایت انس گرفتن مثل ما که با این سایت انس گرفتیم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#33 Cap-Spider Potter 1396-07-19 21:58
#32

نظرت محترم ولی به نظرت اشتباه نمیکنی ؟
با سواد ؟ در اینکه سایت زومجی یه سایت معتبر و خوبیه شکی نیست اما این نویسنده از جهان کمیک یا حداقل دنیای اسپایدرمن مطمئنا چیزی نمیدونست که بازگشت به خانه رو همه جوره تیلیت کرد !
مگه ما گاد فادر نمیبینم ؟ مگه ما هم عاشق Shawshank Redemption , Lord of the rings ... نیستیم ؟
اما چه دلیلی داره وقتی مارول میاد شخصیت خودشو به نحوی احسنت با رعایت ذات واقعی ءش به تصویر میکشه ازش ایراد بی خودی بگیریم ؟ راستش نه، تو کت من یکی که نمیره...
نقل قول کردن
spidey noir
#34 spidey noir 1396-07-19 22:08
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

زومچی کلا مقالات اشغالی مینویسه؛یه بار دیده بودم یه مقاله گذاشتع بودن:۱۰شخصیتی که از هالک قویترند!اومده بود از ثانوس و خدایان نوشته بود و کلا نویسنده های اون سایت بیسواد هستن و شعور ندارن.حتی ارزششو نداره بهش فکر کنیم چه برسه به اینکه بریم دعوا کنیم.
نقل قول کردن
spidey noir
#35 spidey noir 1396-07-19 22:10
  • ببخشید بابت اسپم:کسی لینک دانلود رایگان کتاب:batman dark knight return orginal art bookرو داره؟
نقل قول کردن
a.v.s
#36 a.v.s 1396-07-19 22:10
به نقل از sib khan:
به قول دوستان دیسی فن ها همیشه نیستن که بد شرکت های دیگه رو میگن.من با این مسعله مخالفم.من به شدت از دیسی بدم میاد چون یه خاطره افتضاح ازش دارم اما هیچ وقت نه به شخصیت هاش توهین کردم نه به خود شرکت و نه به فن هاش. هر کدوم جایگاه خودشون رو دارن.یکی جایگاه پایینی داره یکی دیگه جایگاه بالایی داره ولی هر دو اشتباه میکنن(الان نفهمیدم په ربطی داشت :lol: )در هرصورت دوستان شمام اگر بخواین برین و بزنین تو دهن اون منتقد و بقیه افرادی که مثبت نظر دادن هیچ اتفاق خاصی نمی افته و هیچی نه از مارول کم میکنه نه از بزرگی مرد عنکبوتی.

من اصلا یک حرف حساب با خیلی ها دارم
میدونید بزرگترین فرق ابرقهرمانان دی سی با مارول چیه؟
ابرقهرمانان دی سی، شکوه و جلال و عظمت ظاهری دارند
ولی ابرقهرمانان مارول، فلسفی هستند و وجود پرمعنایی دارند و شکوه و جلال و عظمت باطنی دارند
نمیخوام بگم ابرقهرمانان دی سی فلسفی نیستند چون نمیخوام به دی سی فن های عزیز اهانت کنم. ولی توی مارول بهتر به فلسفی بودن ابرقهرمانان پرداخته شده:
مرد عنکبوتی داره با نفرین ابرقهرمانی خودش و از دست دادن عزیزانش زندگی میکنه
مرد آهنی که پولدار عیاش بشردوسته که یه زره آهنی داره ولی مدام داره با دائم الخمر بودنش دست و پنجه نرم میکنه
هنک پیم یک دانشمند بزرگه ولی اختلال چند شخصیتی داره
بروس بنر هم مدام داره در درون خودش با نسخه هیولایی خودش میجنگه
کاپیتان آمریکا که متعلق به دوران جنگ جهانی دوم بود ولی روزگار باهاش خوب نبود و سر از 70 سال بعد در آورد
چهار شگفت انگیز یک خانواده بزرگه که مدام جر و بحث میکنند پس یک گروه ابرقهرمانی معمولی نیستند
ایکس من هم جهش یافته هایی دارای قدرت هستند ولی مورد تبعیض انسان ها قرار میگیرند
میبینید؟ هیچ کدوم از اینها معمولی نیستند. هرکدومشون فلسفه دارند و فلسفه خودشون رو هم دارند
اونا فقط ابرقهرمانانی که دنیا رو نجات می دهند نیستند . اونا فقط انسان هایی هستند که روزگار بهشون رحم نکرده و سرنوشتشون مثل یک نفرین دنبالشون میاد. حتی اگه بخواهند بدون قدرت شوند ولی روزگار و سرنوشتشون بهشون اجازه نمیده
فکر میکنید مارول برای چی موفق بوده؟ فکر میکنید چرا همیشه عالی ترین داستان هارو داشته؟ بخاطر همین چیزهایی بوده که بزرگانی مثل استن لی، جک کربی و استیو دیتکو برامون خلق کردند
نقل قول کردن
silver surfer
#37 silver surfer 1396-07-19 22:12
به نقل از m.k.t:
به نقل از silver surfer:
اقا من الان داشتم نقد زومجی رو میخوندم....
واقعا نمیدونم یه عده آدم که ۴ تا کلمه از نقد فیلم حالیشون نیست چطوری میان واسه خودشون نظر میدن؟؟؟
پس خوبه منم الان برم یه وبلاگ بسازم برم الکی واسه خودم نقد بنویسم.....
متاسف اونایی هستم که نوشته بودن نقدتون عالی بود و منم با هاتون موافقم :|
دوست عزیزمون بهتره به جای فیلمای مارول برن پت و مت رو نقد کنن

ببخشید ولی گفتم بازم میگم اولا منتقد های سایت زومجی خیلی باسواد و هموشونم عاشق پدر خوانده ،دانکرک و... هستن که واقعا فیلم های شاهکاری هستن پس وقتی میگی مردعنکبوتی اون ها از اول به عنوان یه فیلم متوسط بهش نگاه میکنن

بعدش هم اونهایی که گفتن نقدتون عالی بود خیلی وقت زومجی دنبال میکنن و با نظرات اون سایت انس گرفتن مثل ما که با این سایت انس گرفتیم

عزیز من
منم عاشق فیلم پدر خوانده و رستگاری در شاوشنک و پالپ فیکشن و ... هستم.
ولی این دلیل نمیشه بیام از خودم نظر بدم و اسمشو بذارم نقد کردن !
سایت imdb نمره ی ۷/۷ بهش داده و سایت rotten tomatoes بهش نمره %93 رو داده!
اون موقع به نظر شما نقد اونا معتبر تره یا این دوست عزیزمون؟
نقل قول کردن
amirparker11
#38 amirparker11 1396-07-20 00:07
آقای ترابی دستتون واقعا درد نکنه ممنون از زحمات شما
نقل قول کردن
NoMansLand
-2 #39 NoMansLand 1396-07-20 00:54
تنها دلیلی که زومجی به این شکل نقد کرده دلیلش پایپند نبودن بازگشت به خانه به اورجین و ریشه خودش بوده که کاملا منطقی و درسته ( و اشکالات فراوان این فیلم )
در واقع این فیلم بازگشت به خانه بود نه مرد عنکبوتی
پشیزی از پایبندی به اورجین و ریشه و کمیک بوک تو این فیلم وجود نداشت !
یک نقد کامل میتونم درباره بازگشت به خانه بنویسم ولی شما خودتون کمیک فن و اسپایدی فن ها باید متوجه مشکلات این فیلم بشید !
کل فیلم فان (فان بی نمک) به جای لحظات ماندگار و و لحظاتی که انسان احساس غرور کنه (اسپایدرمن 3-2 -1- )
قاطی کردن دنیای التیمیت و اصلی (به نظر مارول فن ها بهترین اتفاق فیلم بوده :-| :-| )
عمه می جوون و ... که کل محله تو نخشن
فلش هندی :-|
بدون عمو بن ازبورن هری
و خیلی خیلی خیلی خیلی مشکلات دیگه
میتونم از تمام سکانس های فیلم مشکلاتشون رو بگم
کل فیلم به درد بچه های دبستانی زیر 10 سال میخوره
نقل قول کردن
NoMansLand
-2 #40 NoMansLand 1396-07-20 00:57
ما در زمان از راه رسیدن «هوم‌کامینگ»، نه تشنه‌ی تماشای یک کاراکتر بزرگِ دنیای کتاب‌های کمیک برای اولین بار در سینماها بودیم و نه در سینمای بلاک‌باستر ضعیف این روزها، می‌توانستیم انتظار تجربه‌ی خیلی خیلی ویژه‌ای از ثانیه‌های آن داشته باشیم
__________
به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم برای آنتاگونیست قصه، در همان ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید
_______________
ر دقایق خسته‌کننده‌ی آغازین فیلم، شما مدام با سکانس‌هایی مواجه می‌شوید که تام هالند در آن‌ها با ذوق‌زده شدن برای لباس اسپایدرمن که توسط تونی استارک (رابرت داونی جونیور) برایش ارسال شده، فیلم گرفتن از خودش برای نمایش احساساتی بچگانه و القای مصنوعی‌ترین هیجانات ممکن به مخاطبان، کاری می‌کند که با یک سیلی محکم، کودکانه و بی‌ارزش بودن اثر پیش روی‌تان را احساس کنید و از خودتان دلیل تماشای چنین فیلمی را بپرسید. بدتر آن که به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم که مثلا قرار بوده آنتاگونیست قصه با بازی مایکل کیتون که واقعا اسمش هم در ذهنم نمانده را معرفی کند، در ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید و به خالی از ارزش بودن نبرد اسپایدرمن و او مطمئن می‌شوید.
_______
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#41 Cap-Spider Potter 1396-07-20 01:26
#39 #40

اره خب... بایدم اینطوری نظر بدین...
من نمیدونم وقتی تهش قراره فیلم رو بکوبین چرا اصلا زحمت نگاه کردنشو به خودتون میدید ؟ فقط و فقط دنبال یه فرصتین تا با دلایل بی ثبات و مذخرف فیلمی که بزرگان تاییدش کردن رو شکست خورده تلقی کنید...

فان داستان کاملا با جو و فضای فیلم تطابق داشت و یکی از فان ترین اثر های کمیکی بود (من بعضی جاهاش از شدت خنده، فیلم رو Pause میکردم !)

به بهترین شکل نشون دادن شخصیت دوگانه مرد عنکبوتی، بازی فوق العاده تام هالند، شخصیت پردازی صحیح کاراکترا، ویلین بی نظیر با اهداف قابل درک و...

لحظات ماندگار ؟ جان من ؟ اون سکانسی که اقتباس مستقیم از شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز داشت خودش بار تمام لحظات ماندگار فیلم رو به دوش کشید ! به علاوه اینکه نماد دو چهره مرد عنکبوتی / پیتر پارکر که خیلی وقته آرزو دارم توی عالم سینما ببینیمش رو با لحظه گیر کردن زیر آوار تلفیق کرده بودن... و نتیجش خلق یکی از ماندگار ترین لحظات فیلم های کمیکی شد (اون لحظه با خودم میگفتم دیگه از یه فیلم "مرد عنکبوتی" چی میخوام ؟!)
عمه می جوون ؟ فلش هندی ؟!! وقتی نگاهت نسبت به شخصیت ها تو ظاهرشون محدود میشه اصلا چرا اسم خودتو کمیک فن گزاشتی ؟ مهم شخصیت پردازی صحیح و وفاداری کامل به ذات کاراکتره... به نظرم عمه می اون چیزی بود که باید می بود... مهم اینه که فلش عامل آزار و اذیت پیتر میان جمع باشه... خردش کنه، نه رنگ پوست و نژاد و سن و :o ... و فلش این فیلم هم دقیقا اون رقیب حرص درار پیتر بود...

تازه... این فیلم عمو بن و خیلیارو نداشت ولی با این حال موفق شد تبدیل به یه اثر به یاد موندنی و شگفت انگیز بشه...!
هر چند، بحث با شما بی فایدس و احتمالا حرفام چندان تاثیری روت نداشته و باز برمیگردی سر خونه اول ! به هر حال از ما گفتن بود...
نقل قول کردن
fbs
#42 fbs 1396-07-20 01:29
به نقل از NoMansLand:
ما در زمان از راه رسیدن «هوم‌کامینگ»، نه تشنه‌ی تماشای یک کاراکتر بزرگِ دنیای کتاب‌های کمیک برای اولین بار در سینماها بودیم و نه در سینمای بلاک‌باستر ضعیف این روزها، می‌توانستیم انتظار تجربه‌ی خیلی خیلی ویژه‌ای از ثانیه‌های آن داشته باشیم
______
به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم برای آنتاگونیست قصه، در همان ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید
__________
ر دقایق خسته‌کننده‌ی آغازین فیلم، شما مدام با سکانس‌هایی مواجه می‌شوید که تام هالند در آن‌ها با ذوق‌زده شدن برای لباس اسپایدرمن که توسط تونی استارک (رابرت داونی جونیور) برایش ارسال شده، فیلم گرفتن از خودش برای نمایش احساساتی بچگانه و القای مصنوعی‌ترین هیجانات ممکن به مخاطبان، کاری می‌کند که با یک سیلی محکم، کودکانه و بی‌ارزش بودن اثر پیش روی‌تان را احساس کنید و از خودتان دلیل تماشای چنین فیلمی را بپرسید. بدتر آن که به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم که مثلا قرار بوده آنتاگونیست قصه با بازی مایکل کیتون که واقعا اسمش هم در ذهنم نمانده را معرفی کند، در ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید و به خالی از ارزش بودن نبرد اسپایدرمن و او مطمئن می‌شوید.
_________

همه نکاتی که درباره فیلم گفتی به کنار که شخصا با همش مخالفم ولی به من بگو چطور اورجین کرکس مایکل کیتون احمقانه بود نه تنها یکی از بهترین سرگذشت یه ویلن کمیک بوکی بود بلکه حتی غم انگیز بود تصور کن تنها کاری که ازش پول در می اوری که شکم زن و بچت رو سیر کنی رو ازت می گیرن واسه همین این فیلم رو خیلی دوست دارم چون کارکتر هایی رو داره ادم اون ها رو دوست داره و بهشون اهمیت میده و دلش براشون می سوزه مثال می خای فقط صحنه ای که اسپایدرمن زیر اواره و کمک می خواد به تنهایی قلب ادم رو به درد می اورد من شخصا حتی گریم گرفت و وقتی از اوار در امد بلند شدم براش دست زدم و در نهایت به نظر من این فیلم بعد از اسپایدرمن 2 بهترین فیلم اسپایدرمن است
نقل قول کردن
mahsa520
#43 mahsa520 1396-07-20 06:23
به نقل از NoMansLand:
تنها دلیلی که زومجی به این شکل نقد کرده دلیلش پایپند نبودن بازگشت به خانه به اورجین و ریشه خودش بوده که کاملا منطقی و درسته ( و اشکالات فراوان این فیلم )
در واقع این فیلم بازگشت به خانه بود نه مرد عنکبوتی
پشیزی از پایبندی به اورجین و ریشه و کمیک بوک تو این فیلم وجود نداشت !
یک نقد کامل میتونم درباره بازگشت به خانه بنویسم ولی شما خودتون کمیک فن و اسپایدی فن ها باید متوجه مشکلات این فیلم بشید !
کل فیلم فان (فان بی نمک) به جای لحظات ماندگار و و لحظاتی که انسان احساس غرور کنه (اسپایدرمن 3-2 -1- )
قاطی کردن دنیای التیمیت و اصلی (به نظر مارول فن ها بهترین اتفاق فیلم بوده :-| :-| )
عمه می جوون و ... که کل محله تو نخشن
فلش هندی :-|
بدون عمو بن ازبورن هری
و خیلی خیلی خیلی خیلی مشکلات دیگه
میتونم از تمام سکانس های فیلم مشکلاتشون رو بگم
کل فیلم به درد بچه های دبستانی زیر 10 سال میخوره

واقعا نظر بسیار سطحی دادی. شما هم فقط و فقط یه سری کلمات پشت سر هم ردیف کردی و گفتی بدون اینکه دلیل بیاری ولی استاد ترابی کاملا گفتند و توضیح دادن که این فیلم کاملا به ذات مرد عنکبوتی وفاداره. من از ایشون نقل قول میکنم:
نقل قول:
بازگشت به خانه نه تنها همچین صحنه ای نداره بلکه حتی یک بار هم اسمی از بزرگترین تراژدی زندگی پیتر پارکر یعنی عمو بن نمیبره! در عوض سازندگان فیلم با ظرافت و به طور غیر مستقیم غم و اندوه و مسئولیت پذیری را در فیلم نشان میدهند. مثلا در جایی که پیتر میره مهمانی لیز آلن و اونجوری جلوی فلش تامپسون و بقیه خیط میشه چون مجبوره به خاطر حس مسئولیت پذیری خودش بره دنبال افراد والچر . یا اونجایی که لیز رو تنها میزاره تا بره دنبال باباش ، یا دوستاش میرن استخر شنا ولی اون فقط با حسرت نگاهشون میکنه و ... از این مثال ها تو فیلم زیاده. آدم دلش به حال این پسره میسوزه. باید همیشه به خاطر مسئولیتی که قبول کرده زندگیش داغون بشه و .... خیلی هم بدشانسه و این ذات و طبیعت شخصیت پیتر پارکر/مردعنکبوتیه که به خاطرش عاشقش هستیم . پس میخوام نتیجه بگیرم که مارول استودیوز شاهکار کرده چون هم به ذات مرد عنکبوتی وفادار بوده و هم یه فیلم fresh تحویل ما داده که برامون تازه گی داره
به نظرم شما اصلا شخصیت اسپایدرمن رو نمیشناسی. کمیک های اولیه اسپایدرمن رو هم نخوندی. دقیقا همین فضا رو داشتن. پس بهتره نظر ندی
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1396-07-20 06:33
من یه سوالی دارم
لطفا همه خوب بهش توجه کنید
"مگه اون منتقد امریکایی که بازگشت به خانه را نقد کرده و تو راتن نمره 90 به بالا داده همونی نیست که قبلا مثلا رستگاری شاوشانگ را هم نقد کرده؟"
پس چرا ما تو ایران تا یه فیلم هنری و عمیق میبینیم دیگه اثار دیگه مثل فیلم های کمیک بوکی رو میکوبیم؟
ما کی میخواهیم یاد بگیریم ملاک فیلم خوب این نیست که حتما در فلان قالب و ژانر باشه؟
در کل در کشور ما متاسفانه نقد کردن هم مثل خیلی چیزا جا نیفتاده
هر چی که لایه فرهنگ عامه داشته باشه از استاروارز گرفته تا فیلم های علمی تخیلی و کمیک بوکی میکوبیم چون به نظرمون هنری نیست
ولی اونور کاملا جا افتاده
خدابیامرز راجر ایبرت پدرخوانده را هم نقد میکرد و شاهکار میدونست و بعدش مرد عنکبوتی 2 را یکی از بهترین فیلم های سال میدونست
ولی ما اینجا امثال مسعود فراستی هستند که از نظرشون فیلم خوب فقط و فقط اون چیزی باشه که تو ذهنشون هست
نقل قول کردن
mahsa520
#45 mahsa520 1396-07-20 06:37
به نقل از NoMansLand:
ما در زمان از راه رسیدن «هوم‌کامینگ»، نه تشنه‌ی تماشای یک کاراکتر بزرگِ دنیای کتاب‌های کمیک برای اولین بار در سینماها بودیم و نه در سینمای بلاک‌باستر ضعیف این روزها، می‌توانستیم انتظار تجربه‌ی خیلی خیلی ویژه‌ای از ثانیه‌های آن داشته باشیم
_____
به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم برای آنتاگونیست قصه، در همان ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید
_______
ر دقایق خسته‌کننده‌ی آغازین فیلم، شما مدام با سکانس‌هایی مواجه می‌شوید که تام هالند در آن‌ها با ذوق‌زده شدن برای لباس اسپایدرمن که توسط تونی استارک (رابرت داونی جونیور) برایش ارسال شده، فیلم گرفتن از خودش برای نمایش احساساتی بچگانه و القای مصنوعی‌ترین هیجانات ممکن به مخاطبان، کاری می‌کند که با یک سیلی محکم، کودکانه و بی‌ارزش بودن اثر پیش روی‌تان را احساس کنید و از خودتان دلیل تماشای چنین فیلمی را بپرسید. بدتر آن که به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم که مثلا قرار بوده آنتاگونیست قصه با بازی مایکل کیتون که واقعا اسمش هم در ذهنم نمانده را معرفی کند، در ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید و به خالی از ارزش بودن نبرد اسپایدرمن و او مطمئن می‌شوید.
_______


این واقعا نقده؟ دلیل ارایه میده؟ چند تا استنباط شخصی که یه مشت کلمه قلمبه سلمبه توش به کار رفته.
خدایی این نقده؟ اگه این نقده پس این چیه؟
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mahsa520
#46 mahsa520 1396-07-20 06:38
به نقل از mtm:
من یه سوالی دارم
لطفا همه خوب بهش توجه کنید
"مگه اون منتقد امریکایی که بازگشت به خانه را نقد کرده و تو راتن نمره 90 به بالا داده همونی نیست که قبلا مثلا رستگاری شاوشانگ را هم نقد کرده؟"
پس چرا ما تو ایران تا یه فیلم هنری و عمیق میبینیم دیگه اثار دیگه مثل فیلم های کمیک بوکی رو میکوبیم؟
ما کی میخواهیم یاد بگیریم ملاک فیلم خوب این نیست که حتما در فلان قالب و ژانر باشه؟
در کل در کشور ما متاسفانه نقد کردن هم مثل خیلی چیزا جا نیفتاده
هر چی که لایه فرهنگ عامه داشته باشه از استاروارز گرفته تا فیلم های علمی تخیلی و کمیک بوکی میکوبیم چون به نظرمون هنری نیست
ولی اونور کاملا جا افتاده
خدابیامرز راجر ایبرت پدرخوانده را هم نقد میکرد و شاهکار میدونست و بعدش مرد عنکبوتی 2 را یکی از بهترین فیلم های سال میدونست
ولی ما اینجا امثال مسعود فراستی هستند که از نظرشون فیلم خوب فقط و فقط اون چیزی باشه که تو ذهنشون هست

ممنون استاد واقعا زدید تو خال
شما چراغ روشن هدایتی هستید در این تاریکی ظلمت
نقل قول کردن
Ɛɾƒąղ
#47 Ɛɾƒąղ 1396-07-20 08:40
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

آره واقعا

هر فیلمی میبینن نابودش میکنن

چند وقت پیش گیم آف ترونز حالا هم اسپایدرمن
نقل قول کردن
silver surfer
#48 silver surfer 1396-07-20 08:48
به نقل از NoMansLand:
تنها دلیلی که زومجی به این شکل نقد کرده دلیلش پایپند نبودن بازگشت به خانه به اورجین و ریشه خودش بوده که کاملا منطقی و درسته ( و اشکالات فراوان این فیلم )
در واقع این فیلم بازگشت به خانه بود نه مرد عنکبوتی
پشیزی از پایبندی به اورجین و ریشه و کمیک بوک تو این فیلم وجود نداشت !
یک نقد کامل میتونم درباره بازگشت به خانه بنویسم ولی شما خودتون کمیک فن و اسپایدی فن ها باید متوجه مشکلات این فیلم بشید !
کل فیلم فان (فان بی نمک) به جای لحظات ماندگار و و لحظاتی که انسان احساس غرور کنه (اسپایدرمن 3-2 -1- )
قاطی کردن دنیای التیمیت و اصلی (به نظر مارول فن ها بهترین اتفاق فیلم بوده :-| :-| )
عمه می جوون و ... که کل محله تو نخشن
فلش هندی :-|
بدون عمو بن ازبورن هری
و خیلی خیلی خیلی خیلی مشکلات دیگه
میتونم از تمام سکانس های فیلم مشکلاتشون رو بگم
کل فیلم به درد بچه های دبستانی زیر 10 سال میخوره

اون کسی که تو زومجی نقد نوشته بود دو کلمه از کمیک های اسپایدر من نخونده بود مطمئناً.فقط کاری که کرده بود این بود که فیلم های قبلی اسپایدر من رو با این فیلم مقایسه کرده بود!
و دوباره میگم نقد کردن یه کار الکی نیست که ادم بشینه واسه خودش نظر بده.....
اخه وقتی منتقد های imdb و rotten tomatoes بهش نمره ی بالا میدن دیگه من نمیدونم شما فازتون چیه؟!
مشکلتون دقیقا چیزیه که اقای ترابی فرمودند....مشکل تون فیلم های کمیک بوکیه همین !!!!! فکر میکنید همه ی فیلم ها باید مفهومی و عمیق باشه.
خدا رو شکر که از امثال منتقد هایی مثل اون دوست عزیزمون توی سایت imdb و rotten tomatoes نیست که بخواد نقد های بچگانه بکنه.
نقل قول کردن
a.v.s
#49 a.v.s 1396-07-20 10:36
به نقل از mtm:
من یه سوالی دارم
لطفا همه خوب بهش توجه کنید
"مگه اون منتقد امریکایی که بازگشت به خانه را نقد کرده و تو راتن نمره 90 به بالا داده همونی نیست که قبلا مثلا رستگاری شاوشانگ را هم نقد کرده؟"
پس چرا ما تو ایران تا یه فیلم هنری و عمیق میبینیم دیگه اثار دیگه مثل فیلم های کمیک بوکی رو میکوبیم؟
ما کی میخواهیم یاد بگیریم ملاک فیلم خوب این نیست که حتما در فلان قالب و ژانر باشه؟
در کل در کشور ما متاسفانه نقد کردن هم مثل خیلی چیزا جا نیفتاده
هر چی که لایه فرهنگ عامه داشته باشه از استاروارز گرفته تا فیلم های علمی تخیلی و کمیک بوکی میکوبیم چون به نظرمون هنری نیست
ولی اونور کاملا جا افتاده
خدابیامرز راجر ایبرت پدرخوانده را هم نقد میکرد و شاهکار میدونست و بعدش مرد عنکبوتی 2 را یکی از بهترین فیلم های سال میدونست
ولی ما اینجا امثال مسعود فراستی هستند که از نظرشون فیلم خوب فقط و فقط اون چیزی باشه که تو ذهنشون هست

واقعا
من فکر میکنم اون یارویی که بازگشت به خانه رو توی اون سایت نقد کرده فیلم های قبلی رو با این فیلم مقایسه کرده
در صورتی که مارول میخواسته که این فیلم یه چیز تکراری شبیه مرد عنکبوتی هایی که سونی ساخته نباشه و عنصر های قرن بیست و یکمی رو در این فیلم تزریق کرده. چون الان بیشتر نوجوان ها عاشق مرد عنکبوتی هستند پس این فیلم رو مخصوص نوجوانان و جوانان این دوره ساخته ولی در عین حال بازهم حال و هوای کمیک های قدیمی اسپایدرمن رو داره که توی این فیلم به شکل امروزی تر
مرد عنکبوتی بازگشت به خانه به زیبایی داستانی رو روایت کرده که هم جوانان این دوره و هم بزرگسالانی که از جوانی عاشق اسپایدرمن بودند رو راضی نگه داشته
نقل قول کردن
sib khan
#50 sib khan 1396-07-20 14:20
به نقل از NoMansLand:
تنها دلیلی که زومجی به این شکل نقد کرده دلیلش پایپند نبودن بازگشت به خانه به اورجین و ریشه خودش بوده که کاملا منطقی و درسته ( و اشکالات فراوان این فیلم )
در واقع این فیلم بازگشت به خانه بود نه مرد عنکبوتی
پشیزی از پایبندی به اورجین و ریشه و کمیک بوک تو این فیلم وجود نداشت !
یک نقد کامل میتونم درباره بازگشت به خانه بنویسم ولی شما خودتون کمیک فن و اسپایدی فن ها باید متوجه مشکلات این فیلم بشید !
کل فیلم فان (فان بی نمک) به جای لحظات ماندگار و و لحظاتی که انسان احساس غرور کنه (اسپایدرمن 3-2 -1- )
قاطی کردن دنیای التیمیت و اصلی (به نظر مارول فن ها بهترین اتفاق فیلم بوده :-| :-| )
عمه می جوون و ... که کل محله تو نخشن
فلش هندی :-|
بدون عمو بن ازبورن هری
و خیلی خیلی خیلی خیلی مشکلات دیگه
میتونم از تمام سکانس های فیلم مشکلاتشون رو بگم
کل فیلم به درد بچه های دبستانی زیر 10 سال میخوره

واقعا؟دیگه از واقعا گذشته:ناموساااا؟
بچه دبستانی زیر 10 سال؟
فلش هندی؟
هر چی میخوام نگم ولی wt.?
هری؟زن عمو می؟
دارم از سه جهت مختلف پاره میشم از بس این نظرت مضخرف و سطحی بود.
هیدعو کوجیما رو میشناسی باقالی؟
خدایی میشناسیش؟
میدونی چقدر از بازگشت به خانه خوشش اومده؟می دونی چندین دفعه ازش تعریف کرده؟
اخه @@@@ تو که هیچی حالیت نیست چرا #! اضافی میزنی؟
به نقل از NoMansLand:
ما در زمان از راه رسیدن «هوم‌کامینگ»، نه تشنه‌ی تماشای یک کاراکتر بزرگِ دنیای کتاب‌های کمیک برای اولین بار در سینماها بودیم و نه در سینمای بلاک‌باستر ضعیف این روزها، می‌توانستیم انتظار تجربه‌ی خیلی خیلی ویژه‌ای از ثانیه‌های آن داشته باشیم
_______________________________________
به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم برای آنتاگونیست قصه، در همان ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید
______________________________________
ر دقایق خسته‌کننده‌ی آغازین فیلم، شما مدام با سکانس‌هایی مواجه می‌شوید که تام هالند در آن‌ها با ذوق‌زده شدن برای لباس اسپایدرمن که توسط تونی استارک (رابرت داونی جونیور) برایش ارسال شده، فیلم گرفتن از خودش برای نمایش احساساتی بچگانه و القای مصنوعی‌ترین هیجانات ممکن به مخاطبان، کاری می‌کند که با یک سیلی محکم، کودکانه و بی‌ارزش بودن اثر پیش روی‌تان را احساس کنید و از خودتان دلیل تماشای چنین فیلمی را بپرسید. بدتر آن که به سبب ارائه‌ی یکی از احمقانه‌ترین اوریجین‌های تاریخِ سینمای ابرقهرمانی توسط سازندگان فیلم که مثلا قرار بوده آنتاگونیست قصه با بازی مایکل کیتون که واقعا اسمش هم در ذهنم نمانده را معرفی کند، در ابتدای کار به طرز صحیحی فاتحه‌ی شخصیت منفی داستان را هم می‌خوانید و به خالی از ارزش بودن نبرد اسپایدرمن و او مطمئن می‌شوید.
__

تشنه دیدنش نبودیم؟مملکت داشتن خودشونو #$@ میکردن برا دیدنش اونوقت میگی تشنه نبودیم؟
هیجان بچه گانه و مصنوعی؟میدونی حرفت مثل چی میمونه؟ مثل این میمونه تو یه بچه 13 ساله باشی و بعد یهو بیای خونه و ببینی یه مرد مهربون داره با خانوادت درباره اینکه یه نخبه ای حرف میزنه.بعد میاد و باهات تو اتاق خصوصی حرف میزنه و بعد تو میفهمی طرف امام زمانه!!!!خدایی چیکار میکنی؟نه ناموسا چه خاکی میریزی تو سرت؟بعدا میاد عباش رو بهت هدیه میده یا هر چیز دیگه ای.چیکار میکنی؟مث @#!*& نیگاش میکنی؟هیجان زده نمیشی؟جیغ نمیکشی؟بغلش نمیکنی؟هزارتا سوال ازش نمیپرسی؟بهش نمیگی میشه ازراعیل رو ببینم؟نمیشه فلان کنم؟نمیشه بهمان کنم؟میتونی زمینو بشکونی؟و هزار تا سوال و حرف و حدیث دیگه...دوره دوره اخر الزمونس مردم حتی نمیدونن مرد عنکبوی چی هست تنها چیزی که ازش میدونید اینه که باید به طور ارگانیک فقط تار بزنه.
فان بی مزه؟یعنی اصلا از اونجایی که تونی از هپی میپرسه هنوز حلقه نامزدی پیشته و اونم میگه از سال 2008 تو جیبمه خندت نگرفت؟واقعا؟طرف میخواد ازش خواستگاری کنه هزار ساله حلقه تو جیب شلوارشه.اصلا دیگه نمیفهمم به چی میگین فیلم خوب...
پاشین.پاشین برین همون گشت 2 رو نگا کنین خیلی سنگین ترین
نقل قول کردن
sib khan
#51 sib khan 1396-07-20 14:22
به نقل از a.v.s:
به نقل از mtm:
من یه سوالی دارم
لطفا همه خوب بهش توجه کنید
"مگه اون منتقد امریکایی که بازگشت به خانه را نقد کرده و تو راتن نمره 90 به بالا داده همونی نیست که قبلا مثلا رستگاری شاوشانگ را هم نقد کرده؟"
پس چرا ما تو ایران تا یه فیلم هنری و عمیق میبینیم دیگه اثار دیگه مثل فیلم های کمیک بوکی رو میکوبیم؟
ما کی میخواهیم یاد بگیریم ملاک فیلم خوب این نیست که حتما در فلان قالب و ژانر باشه؟
در کل در کشور ما متاسفانه نقد کردن هم مثل خیلی چیزا جا نیفتاده
هر چی که لایه فرهنگ عامه داشته باشه از استاروارز گرفته تا فیلم های علمی تخیلی و کمیک بوکی میکوبیم چون به نظرمون هنری نیست
ولی اونور کاملا جا افتاده
خدابیامرز راجر ایبرت پدرخوانده را هم نقد میکرد و شاهکار میدونست و بعدش مرد عنکبوتی 2 را یکی از بهترین فیلم های سال میدونست
ولی ما اینجا امثال مسعود فراستی هستند که از نظرشون فیلم خوب فقط و فقط اون چیزی باشه که تو ذهنشون هست

واقعا
من فکر میکنم اون یارویی که بازگشت به خانه رو توی اون سایت نقد کرده فیلم های قبلی رو با این فیلم مقایسه کرده
در صورتی که مارول میخواسته که این فیلم یه چیز تکراری شبیه مرد عنکبوتی هایی که سونی ساخته نباشه و عنصر های قرن بیست و یکمی رو در این فیلم تزریق کرده. چون الان بیشتر نوجوان ها عاشق مرد عنکبوتی هستند پس این فیلم رو مخصوص نوجوانان و جوانان این دوره ساخته ولی در عین حال بازهم حال و هوای کمیک های قدیمی اسپایدرمن رو داره که توی این فیلم به شکل امروزی تر
مرد عنکبوتی بازگشت به خانه به زیبایی داستانی رو روایت کرده که هم جوانان این دوره و هم بزرگسالانی که از جوانی عاشق اسپایدرمن بودند رو راضی نگه داشته

دقیقا
مثل سریال شرلوک.با این حال که در سال جدیدی جریان داشت خیلی هم خوب به داستان هاش وفادار بود.درست مثل بازگشت به خانه
نقل قول کردن
Jordan
#52 Jordan 1396-08-14 23:31
با تشكر از آقاي ترابي بابت تهيه مقاله
اتفاقا شوارما نخوردن كاپيتان يكي از سوالاتي بود كه اون موقع براي من پيش اومده بود
ساخت آيرون من يك با اون فيلمنامه هم بسيار جسورانه بود كه نتيجه بسيار خوبي هم داد.
نقل قول کردن
Jordan
#53 Jordan 1396-08-14 23:39
به نقل از mahsa520:
من واقعا از نقد بیشعورانه، احمقانه و غیرمنصفانه سایت زومجی برای مرد عنکبوتی بازگشت به خانه خونم به جوش امده
از تمام اعضای سایت دعوت میکنم بریم اونجا و صدای اعتراض خودمون رو به گوششون برسونیم
نیازی به دعوا نیست. خیلی ارام و منطقی و با دلیل بهشون میگیم نقدشون اشتباهه
zoomg.ir/.../...

اينا متاسفانه همه از تفكرات بسته و متعصبانه در جامعه ما نشأت ميگيره.
همونطور كه آقاي ترابي گفتن از نظر منتقداي ما فيلمي خوبه كه در ذهنشون و طبق سليقشونه و محتوا و هنر رو فقط در يك ژانر مي بينن. به همين دليل هر فيلمي كه در ژانر علمي تخيلي يا كميك بوكي و ديگر آثار پاپ كالچر باشه رو با ديد يك فيلم ضعيف و بي لياقت نگاه ميكنن.
بنابر اين بيخودي ذهنتون رو درگير اين افراد نكنيد.
نقل قول کردن
Amir-Hossein
#54 Amir-Hossein 1401-08-06 22:52
با تشکر از استاد ترابی مقاله عالی بود :lol:
گزینه ۷ خیلی جالب بود
فقط استاد ببخشید من اسپم میدم ولی حالا که برنامه های خارجی قطع شده چطوری میتونم کمیک فیزیکی بگیریم (من به قند شکن دسترسی ندارم) میخاستم کمیک بگیرم که متاسفانه موفق نشدم اگر امکانش هست یک راه ارتباطی معرفی کنید من اقدام کنم برای خرید ازتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1001 guests and no members online

آخرین نظرات