مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

مقدمه: بر همگان آشکار است که مرگ همیشه در دنیای کمیک حاضر است و البته نمیشه اون رو جدی گرفت. وقتی شخصیتی بمیره معمولا بعد از فقط چند شماره برمیگرده (یا شایدم بعد از چند سال). خیلی وقتها پیش اومده که بازگشت اونا به زندگی منطقی و قابل توجیه بوده و خیلی وقتها هم نبوده (این مقاله را بخونید). ولی اونایی که نمیتونند بمیرن چی؟! این مقاله که از وب سایت MTV  ترجمه شده، به معرفی 10 تا از بهترین های اونا میپردازه.

رتبه بندی این مقاله براساس میزان توانایی این شخصیت ها در زنده ماندن یا میزان قدرت "زود درمانی" (healing factor) آنهاست.

 

10- دث استروک (Deathstroke)

 دث استروک (Deathstroke)

مردی که سابقا به عنوان «اسلید ویلسون» شناخته میشد تحت یک ازمایش دولتی قرار گرفت که باعث شد فوق العاده سریع، قوی و باهوش بشه. ولی به عنوان یک عوارض جانبی باعث شد که نامیرا هم بشه . یعنی بهش یک خاصیت زود درمانی (healing factor) داده شد. ولی معلوم نیست که چرا این قدرت زود درمانی برای اندام و اعضای بدن او کار نمیکنه! یعنی مثلا یک چشم او کور شده ولی دوباره رشد نکرده ! بنابراین دث استروک شاید بشه گفت محدود ترین قدرت زود درمانی را در بین دیگر شخصیت های کمیک بوکی داره . ولی او میتونه از جراحات وارده جون سالم به در ببره ، حتی اونایی که تا لب مرگ او را کشانده اند. ولی این خاصیت گاهی باعث شده به حالت جنون هم کشیده بشه.

 

9- مرد زنده شونده (The Resurrection Man)

 مرد زنده شونده (The Resurrection Man)

«مرد زنده شونده» هم مثل دث استروک متعلق به شرکت دی سی هستش. او قدرتی داره که خیلی شبیه به یک شخصیت مارول به نام «آقای نامیرا» هستش (درباره مرد نامیرا در همین مقاله توضیح داده خواهد شد). او سال 1997 خلق شد و معلومه که خالق او کاملا از روی آقای نامیرای مارول الهام گرفته. در هر حال، مرد زنده شونده یک وکیل بود به نام «میچ شلی» که رویش آزمایشاتی بر پایه فن آوری نانو انجام میشه و همین باعث میشه که به قدرتی برسه که هر وقت مرد دوباره زنده بشه! پس میشه او را کشت ولی دوباره زنده میشه! و هر وقت هم که زنده میشه قدرت جدیدی پیدا میکنه که مربوط میشه به نحوه ای که کشته شده. مثلا اگه به خاطر خوردن یک ساندویچ فاسد بمیره، وقتی زنده بشه بدنش پادتنی پیدا میکنه تا دیگه به خاطر خوردن ساندویچ فاسد نمیره!

  

8- فنا ناپذیر (The Immortal)

 فنا ناپذیر (The Immortal)

«فنا ناپذیر» یکی از شخصیت های مکمل کمیک معروف "شکست ناپذیر" (The Invincible) است که توسط شرکت Image منتشر میشه (برای اشنایی با شخصیت «شکست ناپذیر»، این مقاله را بخوانید). او خیلی خیلی ساله که عمر کرده و یادش نمیاد که چطور به قدرت های خودش دست پیدا کرده. گفته میشه از افسانه "شاه آرتور" هم قدیمی تره و یکی از شوالیه های او بوده! او بود که آمریکای شمالی را کشف کرد و در جنگ های استقلال آمریکا به نفع استقلال طلبان مبارزه کرده. حتی تحت نام مستعار «آبراهام لینکلن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده است!!! بعدشم که یک ابرقهرمان شد و به عضویت گروه اریجینال "نگهبانان کره زمین" (Guardians of the Globe) درآمد. قدرت او اینه که نامیرا باشه. یک بار هم دیده شده که سرش قطع شد ولی نتونست سر جدیدی برای خودش داشته باشه! یعنی دانشمندان مجبور شدند سرش رو دوباره بهش وصل کنند! پس او هم مثل دث استروک نمیتونه اندام بدنش رو از نو تولید کنه.

  

7- ددپول (Deadpool)

ددپول

درباره شخصیت ددپول قبلا تو سایتمون مقالات زیادی نوشته ایم که میتونید بهشون مراجعه کنید. مثلا این مقاله یا این مقاله. ولی درباره قدرت های او باید بدونید که برخلاف تصور خیلی ها او یک جهش یافته (mutant) نیست. یعنی قدرت هاش به صورت مادر زادی در وجودش نبوده. در واقع او دچار سرطان شد و برای اینکه علاجی برایش پیدا کنند وارد برنامه Department K در کانادا شد که شاخه یا شعبه ای از برنامه "سلاح ایکس" (Weapon X) بود که در آن اسکلت «ولورین» با فلز "آدامانتیوم" پیوند خورد. سپس در طی ازمایشاتی خواص زود درمانی ولورین به ددپول تزریق شد و او تونست سرطان خودش رو تحت کنترل در بیاره. او میتونه از هر زخم و بیماری خوب بشه اما قدرت زود درمانی اش دارای نقص است. یعنی نمیتونه سرطان رو از بدنش خارج کنه بلکه جوریه که سرطان بدخیم تو بدنش هست ولی تا میاد او را بکشه ، زود درمانی جلوش رو میگیره! به خاطر همین هم سلول هایش همیشه حالتی آشفته دارند و صورتش به اون شکل در اومده. و به خاطر همین هم هست که مغزش قاطیه و دچار جنون شده! (چون سلول های مغزش مدام در حال ترمیم و تکثیر هستند) البته قدرت زود درمانی او بسیار قوی هستش و بر خلاف برخی دیگر از گزینه های این لیست، میتونه اندام و اعضای بدنش رو در صورت قطع شدن از نو تولید کنه.

 

6- جین ضد درد (Painkiller Jane)

جین ضد درد (Painkiller Jane)

سال 1995 «جو کسادا» (که الان سالهاست از کله گنده های ماروله ولی اون موقع فقط یک طراح برجسته بود) به همراه «جیمی پالمیوتی» کمیک بوکی خلق کردند برای شرکت Event Comics به نام "جین ضد درد". او را میتوان یک جور نسخه از «ولورین» نامید چون خیلی خیلی سریع از هر نوع زخمی خوب میشد. او اولش افسر پلیسی بود که به طور مخفیانه وارد یک گروه مواد مخدر میشه تا ازشون اطلاعات کسب کنه ولی لو میره و به طرز وحشیانه ای شکنجه میشه اما به طور معجزه آسایی نجات پیدا میکنه و قدرت های فوق بشری مثل شفا پیدا کردن زخم ها هم به دست میاره. بنابراین به نوعی ضدگلوله میشه. منتهی مشکل اینه که او همچنان درد ناشی از جراحات رو حس میکنه. یعنی مثلا اگه نصف بشه میتونه زود درمانی انجام بده ولی مغزش همچنان یادش هست که چه دردی کشید وقتی نصف شد! به همین دلیله که خیلی بد اخلاق، عنق و بدقلقه!

 

5- ترور (Terror)

شاید بشه گفت هیچ کدوم از شخصیت های مارول به اندازه «ترور» پیشینه عجیب و غریب نداشته باشن. قدمت او به ابتدای خلقت بشر میرسه که تا به حال در شکل ها و فرم های مختلف زنده مونده! میگن وقتی قبیله ای از بشر اولیه، یک شیطان در هیبت خرس که ظاهری سبز رنگ و تیغ تیغی و بدنی در حال فاسد شدن داشت و خیلی هم اذیتشون کرده بود را میکشه ، روحش وارد جسم یکی از همون انسان های اولیه ای که کشته بودش میشه . بنابراین بدنش شروع میکنه به فاسد شدن ، تیغ های بلندی از صورتش میزنه بیرون و به همون توانایی ها و نفرینی که اون خرس دچارش بود، دست پیدا میکنه. پوستش هم اسیدی ترشح میکنه که هم مثل چسب عمل میکنه و هم مثل یک حلال. به همین دلیل میتونه اعضای بدنش رو بکنه و به جای اونا اعضای بدن انسان های دیگه رو بزاره! (به همین دلیل هم هست که تونسته این همه مدت زنده باشه) او سپس از قبیله خودش طرد شد و در طول قرون گذشته اسامی مختلفی داشته. یکی از اصلی ترین اونا Shreck بود که در قرون وسطی به این نام شناخته میشد. او در این زمان بود که شوالیه و عاشق زنی شد که خیلی دوستش داشت. وقتی این زن مرد ، کاری کرد که دست او را فلزی کنند تا بتونه به خودش وصل کنه و همیشه همراهش باشه (چون فلز از بین نمیره و فاسد نمیشه) .

 

4- رأس‌الغول (Ra's al Ghul)

 رأس‌الغول (Ra's al Ghul)

«رأس‌الغول» یکی از دشمنان مشهور بتمن که قبلا در اینجا و اینجا معرفی شده است . بنابراین توضیح بیشتری درباره تاریخچه او نیاز نیست. او قدرتی داره که میتونه او را دوباره زنده کنه و این کار رو از طریق استحمام در داخل چشمه هایی موسوم به «لازاروس» یا Lazarus Pits انجام میده. این چشمه های مرموز قدرت های زیادی دارند و هر نوع زخم و جراحت و بیماری را خوب و حتی مرده ها را هم زنده میکنند! منتهی این وسط یک گیری هست: هر کی ازشون استفاده کنه دچار جنون میشه! (البته به صورت مقطعی). همچنین یک مساله دیگه اینه که چشمه های لازاروس فقط میتونند کسانی را که به تازگی مرده باشند زنده بکنند، نه اونایی که خیلی وقته مرده اند!

 

3- آقای نامیرا (Mr. Immortal)

آقای نامیرا (Mr. Immortal)

«آقای نامیرا» همون شخصیتی است که در آیتم شماره 9 بهش اشاره شد و گفتم که تو همین مقاله معرفی میشه. اسم واقعی اش هست «کریگ هالیس» (Craig Hollis) و تنها نمونه از نژادی است که بهشون میگن Homo Superior . یعنی حتی از جهش یافته ها یا میوتانت ها هم سطحش بالاتره و حد نهایی تکامل انسانی به شمار میاد! قدرتش اینه که هر وقت بمیره فورا دوباره زنده میشه. خیلی هم سعی کرده خودکشی کنه ولی نشده. بارها بهش تیر زدن، چاقو زدن، غرقش کردن، منفجرش کرده اند، سم به خوردش داده اند ، سرش رو قطع کرده اند، مورد اصابت تشعشعات قرارش داده اند، سوزانده اند و ...اما دوباره بلافاصله برگشته! او هرگز پیر نمیشه. قدرت هاش وقتی ظهور کرد که اولین بار خواست خودکشی کنه. در ضمن او مدتی را هم رهبر گروه Great Lakes Avengers بوده و کلا آدم افسرده ای هستش.

  

2- لوبو (Lobo)

لوبو lobo

«لوبو» یکی از شخصیت های متفاوت دی سی است. او یک بیگانه دیوانه و مزدور و جایزه بگیر است که سوار بر موتور سیکلت دیده میشه (موتورش رو اینجا معرفی کرده ایم).  همانطور که در این مقاله گفته شد، لوبو ترکیبی است از دو شخصیت معروف مارول یعنی «پانیشر» و «ولورین». اون روحیه دعوایی و علاقه اش به سیگار کشیدن و دیگران رو به کفش خودشم حساب نکردن (!) ، دقیقا از روی ولورین گرفته شده و علاقه اش به کشتن و خونریزی و تفنگ بر دست گرفتن هم از پانیشر. ضمن اینکه حتما میدونید لوبو هم مثل ولورین نیروی زود درمانی داره. اولش ادعا میشد این نیروی او حتی از مال ولورین هم بهتره  (چون میتونه حتی از یک قطره خون باقی مانده از خودش هم دوباره تکثیر بشه!!!) میگن در تمام نبردهاش پیروز شده به جز یکی. اون یکی کیه؟ ولورین! در واقع در کمیک "مارول علیه دی سی" (که اینجا ترجمه شده) از ولورین شکست خورد. به خاطر همین هم هست که در این مقاله در رتبه دوم قرار داره!

 

1- ولورین (Wolverine)

 ولورین (Wolverine)

ولورین شخصیتی است که به اندازه کافی تو سایتمون راجع بهش مقاله نوشته شده (مثلا در اینجا و اینجا) . بنابراین وارد جزئیاتش نمیشم. ولی در کل هر وقت صحبت از نامیرایی و زود درمانی و healing factor  و اینجور چیزا میشه آدم بی اختیار یاد او میفته. یعنی درسته قدرت های دیگه ای هم داره (مثل چنگال و اسکلت فلزی و ...) ولی زود درمانی اولین چیزیه که ازش به ذهن آدم میرسه. او این قدرت رو به صورت ذاتی داره. یعنی یک جهش یافته است که قدرتش از همین جهش یافتگی میاد. او از قرن نوزدهم تا به حال زنده است و به خاطر قدرت زود درمانی خودش به نوعی فنا ناپذیر شده. البته پیر میشه ولی خیلی خیلی به کندی. ولورین یکی از نیرومند ترین جهش یافته هاست و بدنش اونقدر قویه که یک بار وقتی هالک او را از وسط به دو نیم کرد باز هم شفا یافت! یک بار هم پانیشر با غلتک از روی صورتش رد شد ولی باز هم زنده موند! یک بار هم مگنتو فلز آدامانتیوم رو از بدنش خارج کرد ولی باز هم زنده موند ! (البته خیلی خیلی زخم های شدیدی برداشت). این رو هم بگم که سال 2014 دیدیم که قدرت زود درمانی او ویروسی شد و مرد. ولی الان دوباره برگشته.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: MTV.com

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ددپول (DEADPOOL) بدانید

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان (TEEN TITANS)

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-03-06 16:44
دوستان مثل همیشه لطفا خوب مقاله رو بخونید و هر جایی غلط تایپی بود بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
THE END
#2 THE END 1397-03-06 17:06
واقعاً خوب بود
راستى اقاى ترابى يه سوال
من فصل دوم سريال دردويل رو نديدم اما شنيدم كه تو يك فلش بك پانيشر ميميره و خوب ميشه :-|
ميشه راجبش توضيح بدين
راستى اقاى ترابى
تو مورد اول راجع بهش رو اشتباهاً "بعش" نوشتيد
بازم تشكر ;-)
نقل قول کردن
Alitadi
#3 Alitadi 1397-03-06 17:12
بینظره استاد!امیدوارم برای هرکدوماین اطلاعات ثوابش گیرتون بیاد :lol:
واقعا ممنونم و بینهایت جای خسته نباشید دارید.
استاد میخوام بدونم لوگان که نمیمیره پس چرا تو فیلمش مرد؟
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#4 AliReza.Ta 1397-03-06 19:13
عالی بود.استاد وندال ساوج هم کاشکی به لیست اضافه می کردین
نقل قول کردن
Mdh
#5 Mdh 1397-03-06 19:30
به نقل از THE END:
واقعاً خوب بود
راستى اقاى ترابى يه سوال
من فصل دوم سريال دردويل رو نديدم اما شنيدم كه تو يك فلش بك پانيشر ميميره و خوب ميشه :-|
ميشه راجبش توضيح بدين
راستى اقاى ترابى
تو مورد اول راجع بهش رو اشتباهاً "بعش" نوشتيد
بازم تشكر ;-)


بزار من بگم...پانیشر یه تیر میخوره تو جمجمه ش و تو بیمارستان میگن که مرده...بعد به قول اون پرستاره کت و شلواریا نمیزارن احیاش کنن ولی بعد پانیشر زنده میشه، دوباره به قول همون پرستار انگار دلش نمیخواسته بمیره :) بعدا دوباره تا حد مرگ پیش میره ولی زنده میمونه...فصل دوم دردویل باحاله بیشتر به خاطر پانیشر...
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1397-03-06 19:55
به نقل از Alitadi:
بینظره استاد!امیدوارم برای هرکدوماین اطلاعات ثوابش گیرتون بیاد :lol:
واقعا ممنونم و بینهایت جای خسته نباشید دارید.
استاد میخوام بدونم لوگان که نمیمیره پس چرا تو فیلمش مرد؟

البته همون طور که در مقاله اشاره شد، لوگان در کمیک ها مرده بود.
چون با گذشت زمان، قابلیت شفابخشی اش داشت تحلیل میرفت و بنابراین جا برای سم داخل فلز آدامانتیوم که در بدنش هست رو باز کرد و لوگان رو مسموم کرد و در نتیجه، وقتی که داشت موسس پروژه سلاح ایکس رو میکشت، فلز از بدنش زد بیرون. کل بدنش رو فرا گرفت و در درون فلز خفه شد. در نتیجه جلوی نور آفتاب مرد.
حالا توی فیلم لوگان هم همینطور بود. اون هم مثل کمیک ها قدرت شفابخشیش داشت تحلیل میرفت (با این تفاوت که در فیلم واقع گرایانه تر نشان داده شد) بنابراین آدامانتیوم داشت از درون اونو میکشت. پس هروقت زخمی میشد و بهش گلوله میخورد و . . . زخم هایش به راحتی نمیتونستند التیام یابند. در نتیجه وقتی کلون ولورین، لوگان رو به یک شاخه تنه درخت فرو برد، قدرت شفابخشی لوگان نتونست بهش جواب بده و در اثر اون کشته شد.
نقل قول کردن
THE END
#7 THE END 1397-03-06 20:22
به نقل از Mdh:
به نقل از THE END:
واقعاً خوب بود
راستى اقاى ترابى يه سوال
من فصل دوم سريال دردويل رو نديدم اما شنيدم كه تو يك فلش بك پانيشر ميميره و خوب ميشه :-|
ميشه راجبش توضيح بدين
راستى اقاى ترابى
تو مورد اول راجع بهش رو اشتباهاً "بعش" نوشتيد
بازم تشكر ;-)


بزار من بگم...پانیشر یه تیر میخوره تو جمجمه ش و تو بیمارستان میگن که مرده...بعد به قول اون پرستاره کت و شلواریا نمیزارن احیاش کنن ولی بعد پانیشر زنده میشه، دوباره به قول همون پرستار انگار دلش نمیخواسته بمیره :) بعدا دوباره تا حد مرگ پیش میره ولی زنده میمونه...فصل دوم دردویل باحاله بیشتر به خاطر پانیشر...

دستت درد نكنه :-)
اره منم اوايلش رو ديدم اما به دلايلى بيخيال شدمو كلاً ديگه يادم رفت ...
نقل قول کردن
Marc Spector
#8 Marc Spector 1397-03-06 21:00
خسته نباشید استاد مورد 10 خط 4 نوشتید (او از کور)
عجیبه که زود درمانی ولورین به ددپول تزریق شده ولی بازم زود درمانی ددپول از ولورین سریع تره.(البته ممکنه زود درمانی دوتاشون برابر باشه ولی بخشی از زود درمانی ولورین صرف خنثی سازی مسمومیت ادمنتیوم تو بدن ولورین میشه).
یه نکته دیگه که برام جالب بود اعضای گروه great lakes avengers از لحاظ بصری خیلی شبیه قهرمانای دیگه ی مارول هستن مثلا شخصیت doorman خیلی شبیه مرد عنکبوتی تو سری کارتون نا محدود و مردعنکبوتی با لباس سیاه هستش ،یا مثلا flat man شبیه آقای شگفت انگیزه، big bertha شبیه blob.
قضیه لوبو و اینکه از یه قطره خون هم میتونه تکثیر بشه یا عجیبه یا سوتی چون اینجوری با این همه نبرد احتمالا باید بالای میلیون ها لوبو وجود داشته باشه(مثل قضیه هویت مخفی سوپر من تنها با گذاشتن عینک چون اونم عجیبه).
خلاصه ممنون استاد دمتون گرم.
راستی کمیک برگشت ولورین رو برنامه ای برای ترجمه ندارید؟
چون درسته مارول از لوگان پیر سری اختصاصی چاپ میکرد از ایکس 23 هم همینطور ولی بعد مدتها از ولورین اصلی کمیک خوندن خیلی حال میده.(ضمناً من خودم این کار رو به عهده میگرفتم اگر فقط یه ذره زمان بیشتری داشتم،ولی متاسفانه فعلا ندارم.)
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#9 Pouriya Ahmadi 1397-03-06 22:58
خیلی ممنون.مثل همیشه بینظیر.فقط یه سوال.یه سریالی از Painkiller jane ساختند به همین اسم.نظرتون درموردش چیه؟
نقل قول کردن
nima_solo
#10 nima_solo 1397-03-06 23:36
سلام من کاربر جدیدم
مقاله، مقاله ی خوبیه فقط با رتبه بندی مشکل دارم...
دد پول میتونست شیشم یا پنجم باشه چون درد رو احساس نمیکنه و اگه عضو از دست بده در میاد دوباره
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1397-03-07 00:20
خیلی دلم برای ولوورین تو سینما تنگ میشه، توی فیلم فونیکس سیاه حضور داره آیا؟ :-?
امان از دست فاکس اگه تایم لاین درست حسابی داشت بازم میدیمش.
ولی در کل کلمه نامیرا میاد یاد ولوورین و ددپول اول از همه به ذهن آدم میاد.
نقل قول کردن
Mdh
#12 Mdh 1397-03-07 02:44
به نقل از THE END:
به نقل از Mdh:
به نقل از THE END:
واقعاً خوب بود
راستى اقاى ترابى يه سوال
من فصل دوم سريال دردويل رو نديدم اما شنيدم كه تو يك فلش بك پانيشر ميميره و خوب ميشه :-|
ميشه راجبش توضيح بدين
راستى اقاى ترابى
تو مورد اول راجع بهش رو اشتباهاً "بعش" نوشتيد
بازم تشكر ;-)


بزار من بگم...پانیشر یه تیر میخوره تو جمجمه ش و تو بیمارستان میگن که مرده...بعد به قول اون پرستاره کت و شلواریا نمیزارن احیاش کنن ولی بعد پانیشر زنده میشه، دوباره به قول همون پرستار انگار دلش نمیخواسته بمیره :) بعدا دوباره تا حد مرگ پیش میره ولی زنده میمونه...فصل دوم دردویل باحاله بیشتر به خاطر پانیشر...

دستت درد نكنه :-)
اره منم اوايلش رو ديدم اما به دلايلى بيخيال شدمو كلاً ديگه يادم رفت ...

دردویل و پانیشر به نظرم سریالای خوبین...
فصل دوم دردویل خیلی عالی داستان پانیشر رو تعریف میکنه...اینکه پانیشر چطوری پانیشر شده...اون وحشت شنیدن اسم پانیشر رو خیلی عالی نشون داده...و عشق و علاقه ای که به خانواده ش داره...تعاملات دردویل با پانیشر، حتی تعاملات مت مورداک با پانیشر خیلی قشنگه...
یادم رفت بگم قضیه تیر خوردن به جمجمه ش حین کشته شدن خانواده ش تو پارکه...
نقل قول کردن
C.s.r
#13 C.s.r 1397-03-07 04:45
سلام
یه سوال بروس بنر/هالک رو نمیشه جز دسته اشون دونست درسته چندبار مرده و قدرت زود درمانی و... نداره ولی خوب به نظر یه جورایی نامیراست؟!
خسته نباشید به نویسنده عزیز
نقل قول کردن
Donny.Black97
#14 Donny.Black97 1397-03-07 05:11
ببخشید بابت بی ربط بودن کامنت به مقاله ولی یه کمیک به اسم شمارش بینهایت یا یه چیز توو این مایه ها توو سایت دو شمارش ترجمه شد و داستان جالبی داشت ادامش رو سایت ترجمه نمیکنه؟؟
نقل قول کردن
capitan 2099
#15 capitan 2099 1397-03-07 06:52
سلام باعرض خسته نباشید بابت مقاله بسیار خوبتون سوپرمن هم نمیمیره :lol:
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1397-03-07 08:21
به نقل از Donny.Black97:
ببخشید بابت بی ربط بودن کامنت به مقاله ولی یه کمیک به اسم شمارش بینهایت یا یه چیز توو این مایه ها توو سایت دو شمارش ترجمه شد و داستان جالبی داشت ادامش رو سایت ترجمه نمیکنه؟؟

به دلیل فصل امتحانات سر مترجمین و ادیتورهای سایت شلوغه.
به محض تموم شدن امتحانات همه کمیک ها رو از سر میگیریم
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1397-03-07 08:22
به نقل از capitan 2099:
سلام باعرض خسته نباشید بابت مقاله بسیار خوبتون سوپرمن هم نمیمیره :lol:

سوپرمن که زیاد میمیره. تقریبا هر ماه! :-*
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1397-03-07 08:22
به نقل از C.s.r:
سلام
یه سوال بروس بنر/هالک رو نمیشه جز دسته اشون دونست درسته چندبار مرده و قدرت زود درمانی و... نداره ولی خوب به نظر یه جورایی نامیراست؟!
خسته نباشید به نویسنده عزیز

اتفاقا هالک یکی از قدرت های برتر دنیای کمیک در زمینه زود درمانی رو داره
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1397-03-07 08:25
به نقل از Pouriya Ahmadi:
خیلی ممنون.مثل همیشه بینظیر.فقط یه سوال.یه سریالی از Painkiller jane ساختند به همین اسم.نظرتون درموردش چیه؟

llink.ir/78s8
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1397-03-07 08:25
به نقل از AliReza.Ta:
عالی بود.استاد وندال ساوج هم کاشکی به لیست اضافه می کردین

بله باید میبود. ولی این مقاله ترجمه شده است. من که نمیتونم توش دست ببرم
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-03-07 08:28
به نقل از Marc Spector:

راستی کمیک برگشت ولورین رو برنامه ای برای ترجمه ندارید؟
چون درسته مارول از لوگان پیر سری اختصاصی چاپ میکرد از ایکس 23 هم همینطور ولی بعد مدتها از ولورین اصلی کمیک خوندن خیلی حال میده.(ضمناً من خودم این کار رو به عهده میگرفتم اگر فقط یه ذره زمان بیشتری داشتم،ولی متاسفانه فعلا ندارم.)

فعلا نه
قراره از این به بعد تمرکز رو مثل اون سابق بزاریم روی ترجمه کمیک های اسپایدرمن
البته رویداد جدیدی از مارول بیاد حتما ترجمه میکنیم
نقل قول کردن
spidey force
#22 spidey force 1397-03-07 10:03
  • معلومه اقای ترابی از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند تا سایت از هر نظر کامل باشه.اینم یه تاپ تن دیگه که بسیار زیبا بود و به لطف ترجمه زیبا و گیرای استاد ترابی بسیار لذت بردم.ممنونم بابت مقاله.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#23 Miguel-OHara 1397-03-07 11:20
اگه اشتباه نکنم یادمه یک جا خوندم توی شماره ۱۱ از کمیک Uncanny X-Men Annual ولورین از یک قطره خون ترمیم پیدا میکنه :o . این نشون میده ولورین چیز کمی از لوبو نداره.
نقل قول کردن
Alitadi
#24 Alitadi 1397-03-07 12:43
به نقل از a.v.s:
به نقل از Alitadi:
بینظره استاد!امیدوارم برای هرکدوماین اطلاعات ثوابش گیرتون بیاد :lol:
واقعا ممنونم و بینهایت جای خسته نباشید دارید.
استاد میخوام بدونم لوگان که نمیمیره پس چرا تو فیلمش مرد؟

البته همون طور که در مقاله اشاره شد، لوگان در کمیک ها مرده بود.
چون با گذشت زمان، قابلیت شفابخشی اش داشت تحلیل میرفت و بنابراین جا برای سم داخل فلز آدامانتیوم که در بدنش هست رو باز کرد و لوگان رو مسموم کرد و در نتیجه، وقتی که داشت موسس پروژه سلاح ایکس رو میکشت، فلز از بدنش زد بیرون. کل بدنش رو فرا گرفت و در درون فلز خفه شد. در نتیجه جلوی نور آفتاب مرد.
حالا توی فیلم لوگان هم همینطور بود. اون هم مثل کمیک ها قدرت شفابخشیش داشت تحلیل میرفت (با این تفاوت که در فیلم واقع گرایانه تر نشان داده شد) بنابراین آدامانتیوم داشت از درون اونو میکشت. پس هروقت زخمی میشد و بهش گلوله میخورد و . . . زخم هایش به راحتی نمیتونستند التیام یابند. در نتیجه وقتی کلون ولورین، لوگان رو به یک شاخه تنه درخت فرو برد، قدرت شفابخشی لوگان نتونست بهش جواب بده و در اثر اون کشته شد.



ممنون دوست گرامی
نقل قول کردن
saeidkhaphan
#25 saeidkhaphan 1397-03-07 18:07
سلام
ممنون از مقاله به نظر من ددپول رتب باید پایین تر بود مثلا 2 و یا 3 اخه هر وقت اسم نامیرا میاد اکثرا یاد ددپول و ولورین میافتیم
بعد ببخشید این حرفم بی ربطه شماره 800 امیزینگ اسپایدرمن منتشر شده اگه منتشر شده کی ترجمش می کنید
نقل قول کردن
Webman
#26 Webman 1397-03-07 18:29
به نقل از saeidkhaphan:

بعد ببخشید این حرفم بی ربطه شماره 800 امیزینگ اسپایدرمن منتشر شده اگه منتشر شده کی ترجمش می کنید

هنوز منتشر نشده. اخر این هفته میاد
نقل قول کردن
Thunder God
#27 Thunder God 1397-03-08 00:08
البته ارتباطی به خشونت و اینا نداشت.داستان این بود که طی اتفاقاتی که موقع مبارزه با رداسکال افتاد،جای شرور ها و قهرمانا عوض شد.یعنی هر شخصیت تقریبا به نقطه ی مقابل خودش تبدیل شد.ددپولم شد یه شخصیت آروم و ملو که یجور راهب بود که دقیقا برعکس شخصیت قبلیش بود.

یه سوالی داشتم.قدرتای لوبو در چه حدیه؟یه چیزایی یادمه تو یه کمیک خونده بودم انگار قدرت بدنیش تو رنج سوپرمن بود.درسته؟
نقل قول کردن
Mdh
#28 Mdh 1397-03-12 15:55
یه سوال دارم...اگر سر هالک رو قطع کنند میمیره یا زنده میمونه؟
بعد بر فرض اگر دست یا پاش قطع بشه التیام پیدا میکنه؟
نقل قول کردن
Hugh logan
#29 Hugh logan 1397-06-07 10:47
مقاله واقعا خیلی خوبی بود که بسیار اطلاعات خوبی به علاقه مندان میده.شخصا چونکه علاقه زیادی به ولورین دارم وقتی وارد مقاله شدم با خودم حدس میزدم جایگاهش اول و یا دوم باش چون تمام تصاویر خاطره انگیز ولورین تو ذهنم اومد که چطور بدنش زود خوب میشه و دوباره همون شخص نیرومند و سرحال میش(صحنه معروفی که تو هیروشیما اتفاق افتاد که سلاح هسته ایی منفجر شد و لوگان جون اون سرباز رو نجات داد و واقعا بعداز اون صحنه که بدن لوگان زود ترمیم شد فوق العاده بود)و تمام کسانی که این شخصیت و اثار فیلم ها کمیک هاشو دیده باشن ازین شخصیت خشن و دوست داشتنی خاظره دارن و با خودش گفتن این شخصیت شگفت انگیزه. (با تشکر از اقای مهربانی که زحمت این مقاله رو کشیدن)
نقل قول کردن
Hugh logan
#30 Hugh logan 1397-06-07 11:15
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید استاد مورد 10 خط 4 نوشتید (او از کور)
عجیبه که زود درمانی ولورین به ددپول تزریق شده ولی بازم زود درمانی ددپول از ولورین سریع تره.(البته ممکنه زود درمانی دوتاشون برابر باشه ولی بخشی از زود درمانی ولورین صرف خنثی سازی مسمومیت ادمنتیوم تو بدن ولورین میشه).
یه نکته دیگه که برام جالب بود اعضای گروه great lakes avengers از لحاظ بصری خیلی شبیه قهرمانای دیگه ی مارول هستن مثلا شخصیت doorman خیلی شبیه مرد عنکبوتی تو سری کارتون نا محدود و مردعنکبوتی با لباس سیاه هستش ،یا مثلا flat man شبیه آقای شگفت انگیزه، big bertha شبیه blob.
قضیه لوبو و اینکه از یه قطره خون هم میتونه تکثیر بشه یا عجیبه یا سوتی چون اینجوری با این همه نبرد احتمالا باید بالای میلیون ها لوبو وجود داشته باشه(مثل قضیه هویت مخفی سوپر من تنها با گذاشتن عینک چون اونم عجیبه).
خلاصه ممنون استاد دمتون گرم.
راستی کمیک برگشت ولورین رو برنامه ای برای ترجمه ندارید؟
چون درسته مارول از لوگان پیر سری اختصاصی چاپ میکرد از ایکس 23 هم همینطور ولی بعد مدتها از ولورین اصلی کمیک خوندن خیلی حال میده.(ضمناً من خودم این کار رو به عهده میگرفتم اگر فقط یه ذره زمان بیشتری داشتم،ولی متاسفانه فعلا ندارم.)

دوست عزیز ببخشید که دارم نظرم رو میگم بهت ولی اونطور که معلومه ولورین زود درمانیش از ددپول سریع تر هستش (البته اگه فیلم هاش و کمیک هاشو دیده باشی) ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ هردو شخصیت زود شفابخشی فوق العاده ایی دارن ولی لوگان زود تر ترمیم میشه .(اون صحنه ای که به ولورین تو یکی از فیلم هاش بهش تیر اندازی کردن و بعدش ولورین با ی نگاه خاصی به راحتی گلوله هارو از بدنش خارج کرد و زود درمان شد به ده ثانیم هم نکشید!!)در مورد ددپول هم که واقع حیرت اوره مثلا وقتی که تو ایستراگ فیلم ددپول بهش اشاره شد که با جاگرنات رو به روشد. ولی تا اونجایی که من به طور واضح میبینم لوگان قدرت ترمیمش سریع تره.ولی ددپول جایگاهش پایین تر بود خوب میشد(هرچند نظرشماهم قابل احترامه).
نقل قول کردن
ironspider
#31 ironspider 1399-10-05 21:19
به نقل از Hugh logan:
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید استاد مورد 10 خط 4 نوشتید (او از کور)
عجیبه که زود درمانی ولورین به ددپول تزریق شده ولی بازم زود درمانی ددپول از ولورین سریع تره.(البته ممکنه زود درمانی دوتاشون برابر باشه ولی بخشی از زود درمانی ولورین صرف خنثی سازی مسمومیت ادمنتیوم تو بدن ولورین میشه).
یه نکته دیگه که برام جالب بود اعضای گروه great lakes avengers از لحاظ بصری خیلی شبیه قهرمانای دیگه ی مارول هستن مثلا شخصیت doorman خیلی شبیه مرد عنکبوتی تو سری کارتون نا محدود و مردعنکبوتی با لباس سیاه هستش ،یا مثلا flat man شبیه آقای شگفت انگیزه، big bertha شبیه blob.
قضیه لوبو و اینکه از یه قطره خون هم میتونه تکثیر بشه یا عجیبه یا سوتی چون اینجوری با این همه نبرد احتمالا باید بالای میلیون ها لوبو وجود داشته باشه(مثل قضیه هویت مخفی سوپر من تنها با گذاشتن عینک چون اونم عجیبه).
خلاصه ممنون استاد دمتون گرم.
راستی کمیک برگشت ولورین رو برنامه ای برای ترجمه ندارید؟
چون درسته مارول از لوگان پیر سری اختصاصی چاپ میکرد از ایکس 23 هم همینطور ولی بعد مدتها از ولورین اصلی کمیک خوندن خیلی حال میده.(ضمناً من خودم این کار رو به عهده میگرفتم اگر فقط یه ذره زمان بیشتری داشتم،ولی متاسفانه فعلا ندارم.)

دوست عزیز ببخشید که دارم نظرم رو میگم بهت ولی اونطور که معلومه ولورین زود درمانیش از ددپول سریع تر هستش (البته اگه فیلم هاش و کمیک هاشو دیده باشی) ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ هردو شخصیت زود شفابخشی فوق العاده ایی دارن ولی لوگان زود تر ترمیم میشه .(اون صحنه ای که به ولورین تو یکی از فیلم هاش بهش تیر اندازی کردن و بعدش ولورین با ی نگاه خاصی به راحتی گلوله هارو از بدنش خارج کرد و زود درمان شد به ده ثانیم هم نکشید!!)در مورد ددپول هم که واقع حیرت اوره مثلا وقتی که تو ایستراگ فیلم ددپول بهش اشاره شد که با جاگرنات رو به روشد. ولی تا اونجایی که من به طور واضح میبینم لوگان قدرت ترمیمش سریع تره.ولی ددپول جایگاهش پایین تر بود خوب میشد(هرچند نظرشماهم قابل احترامه).

دوست عزیز درسته که لوگان قدرت زوددرمانیش سریعتر بدنشو ترمیم میکنه ولی ددپول از آسیب های خیلی بدتری جون سالم بدر برده
مثل اون باری که خاکسترش کردن
یا بلایی که تو داستان ددپول در برابر کارنیج سر خودش آورد
(خودشو از داخل ترکوند)
یا تو فیلم دومش خودش و خونشو پوکوند
به نظر بنده ددپول و ولورین باید توی جایگاه اول و دوم قرار میگرفتند
هرچند نظر دوستان هم محترمه و باید بهش احترام گذاشت
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#32 AmirhoseinJafari2005 1399-12-07 02:41
مقاله توپی بود ;-)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#33 Pooyan mirzahosseini 1400-04-23 01:00
سلام نمیتونم بگم خسته نباشید چون خیلی وقته برای نوشتن این مقاله خستگیتون در رفته :D
یه سوال داشتم رأس الغول که فقط به خاطر چشمه لازاروس هست که نمیمیره وگرنه بدون اون هیچ توانایی زود درمانی یا همچین چیزی نداره
و اینکه میخواستم بدونم وندال سوج نمیتونه باشه آخه اون از زمان انسان های غارنشین بوده و هیچوقت هم نمرده اگر یه توضیح برای اینا بدین ممنون میشم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1345 guests and no members online

آخرین نظرات