مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

مقدمه: من همیشه اعتقاد داشته ام که جوکر رو زیادی گنده اش کرده اند. در این مقاله هم اثبات کردم که از نظر خباثت جوکر به پای «گرین گابلین» نمیرسه. یعنی به نظرم جوکر برای خودش اسم در کرده چون کارای خفن و چندش آور میکنه ولی از نظر من این کارا اکثرا سطحی هستند و فقط به قول معروف "خفن" هستند و به خاطر همینه که یه سری آدم های جو گیر و سطحی نگر میان و اینقدر عاشق جوکر میشن (البته هر کی سنگ جوکر رو به سینه میزنه سطحی نگر نیست. منظورم بعضی ها بود! چون اتفاقا جوکر میتونه خیلی هم عمیق بشه چون میتونه دقیقا اون روی سکه شخصیت بتمن باشه. یعنی اگه بتمن سمبل نظم و قانون باشه ، جوکر هم سمبل بی نظمی و آنارشیسم است). ولی در هر حال از نظر چندش آور بودن و خفن بودن مارول نیز خبیث هایی داره که به مراتب از جوکر بدتر هستن! در این مقاله که از سایت Dorkly استخراج شده، به معرفی 10 تا از این خبیث ها میپردازیم.

  

هشدار: این مقاله ممکن است دارای صحنه ها و عباراتی باشد که برای افراد زیر 16 سال مناسب نباشد.

 

10- موجو (Mojo)

موجو

«موجو» یکی از دشمنان معروف ایکس من است. او حاکم ستمگر دنیایی است به نام Mojoworld که اهالی آن عاشق و شیفته سرگرمی های تلویزیونی هستند. موجو سعی میکنه با برگزاری مسابقات گلادیاتوری و reality show های هیجان انگیز مردم خودش رو سرگرم کنه. ظاهرش کاملا خفن و ترسناک است. بسیار زشت و چاقه و با پاهای مکانیکی عنکبوتی شکل حرکت میکنه (نژاد او ستون فقرات ندارن و بنابراین نمیتونن راه بروند) دندان های زرد و نوک تیز داره و چنگک های فلزی روی صورتش هستند که مجبورش میکنند چشمان خودش رو همیشه باز نگه داره. او از نظر ظاهری یک کابوسه! ممکنه که جوکر در طول سالها خواسته باشه با کنترل فرکانس های تلویزیونی روی یک سری مخاطب تاثیر گذاشته باشه ولی موجو در سطح وسیع تری این کار رو میکنه.

او از نسخه های کم سن و سال قهرمانان مارول در برنامه های خودش استفاده میکنه تا مخاطبین بیشتر ازشون لذت ببرند! در واقع همین که او از نسخه بچه قهرمانان برای سرگرم کردن خودش و مردمش استفاده میکنه استعاره ای است از "پورنوگرافی کودکان" که در همه جا عملی غیر قانونی و کثیف به شمار میاد.

مردان ایکس بچه

در مجموع موجو شیفتگی عجیبی به نسخه کودک مردان ایکس داره و بارها ازشون کودک ساخته.

 

9- آرکید (Arcade)

 آرکید (Arcade)

باز هم یکی دیگر از دشمنان معروف مردان ایکس! آرکید قدرت خاصی نداره ولی معمولا یک شهربازی داره به نام Murderworld که دیگر قهرمانان رو در اون گیر میندازه و تله های مرگباری هم درش کار میگذاره. بنابراین هر کی در آنجا گیر میفته باید برای بقا و زنده موندن تلاش و تقلا کنه! ظاهرش کلاسیکه و آدم رو با دیدن اون لبخند ترسناک یاد خبیث های کلاسیک سینما میندازه. بهش در دنیای کمیک لقب "والت دیزنی قاتل" داده اند!

ارکید

جوکر از نظر سلاح اصلا به پای آرکید نمیرسه چون او تا به حال بیش از 20 شهربازی مرگبار با انواع و اقسام تله های مرگبار ساخته است . تا به حال خیلی از قهرمانان مارول را هم گیر انداخته. آرکید اخیرا یک سری نوجوان را گیر انداخت و مجبورشون کرد همدیگر رو به قتل برسانند تا زنده بمانند! (آدم یاد Hunger Games میفتاد!) او حتی یکی از این نوجوانان را خودش کشت تا نشون بقیه بده باید چیکار کنند!

ارکید بچه  

همانطور که دیدید اخیرا مدل موهاش خفن تر هم شده!

 

8- مرد بنفش (Purple Man)

مرد بنفش (Purple Man)

اونایی که سریال "جسیکا جونز" را دیده اند حتما با «کیل گریو» ملقب به «مرد بنفش» آشنایی دارند و میدونند چه کثافت مادر$#@ ای هستش! او صاحب یکی از بدترین و خطرناک ترین قدرت های فوق بشری است: کنترل ذهن (Mind Control). یعنی میتونه با ذهنش ازتون بخواد کاری رو بکنید که اون دلش میخواد بکنید! اولش فقط یک دشمن درجه 3 برای "بی باک" (Daredevil) بود ولی از وقتی پایش به کمیک های «جسیکا جونز» باز شد معلوم شد چقدر دیوونه و خطرناکه! 

در این کمیک ها معلوم شد او برای چند ماه از جسیکا جونز به عنوان یک برده جنسی استفاده میکرده! یعنی با ذهنش کاری میکرده که جسیکا بدون اینکه خودش راضی باشه به خواسته های نامشروع او تن بده و بنابراین او هم ردیف جنایتکارانی قرار میگیره که مرتکب تجاوز جنسی شده اند.

 

(این کارش باعث شد تا جسیکا تا مدتها دچار مشکلات عدیده روحی و روانی بشه) بعدا هم دیدیم که با جسیکا داره تو خیابون قدم میزنه و با ذهنش از رهگذران میخواد که چشمان یکدیگر را از کاسه دربیاورند و اونقدر همدیگر رو کتک بزنند تا بمیرند! اخیرا هم در کمیک های بی باک دیدیم که مرد بنفش بچه هایی هم مثل خودش تربیت کرده که در خیابون را میروند و هر کاری دلشون میخواد انجام میدهند!

بچه های کیل گرید 

  

7- اسلپ استیک (Slapstick)

اسلپ استیک (Slapstick)

شخصیت «اسلپ استیک» وقتی خلق شد که یک پسر دبیرستانی به نام «استیو هارمون» که به دنبال گرفتن انتقام از هم کلاسی خودش بود ، به طور اتفاقی به دنیایی به نام Dimension X وارد و بدنش تبدیل شد به اکتوپلاسم (ectoplasm) غیر قابل نفوذ (اکتوپلاسم نوعی حرکت برای احضار واقعی ارواح می‌باشد این ماده درون تمام افراد وجود دارد ولی در شخص مدیوم یا واسطه این ماده به ارواح کمک می‌کند تا بتوانند بهتر ظهور جسمانی پیدا کنند چون ارواح به صورت نور تجزیه ناپذیر هستند برای ظهور احتیاج به یک ماده زمینی و سخت دارند به نام اکتوپلاسم). او اولش فقط یک شخصیت کارتونی زنده و بی آزار بود و حتی یک ابرقهرمان به شمار می آمد . اوضاع وقتی وحشتناک شد که شروع کرد به قتل عام دیگران!

قتل عام

واقعا یک شخصیت کارتونی دیوانه و قاتل میتونه خیلی خطرناک و خفن باشه. یعنی فکرش رو بکنید در نگاه اول ممکنه که بانمک و بامزه به نظر بیاد . مثل شخصیتی که از کارتون "تام و جری" بیرون اومده و آدم اصلا جدیش نمیگیره (چون هر بلایی سرش بیاد دوباره حالش خوب میشه) ولی ناگهان بهت حمله و با تبر سرت رو قطع کنه و متوجه بشی همه چیز واقعیه!

 

6- ماکسیموس (Maximus)

ماکسیموس (Maximus)

«ماکسیموس» ملقب به "ماکسیموس دیوانه" یک "نا انسان" (Inhuman) است که برادر «بلک بولت» به حساب میاد و همیشه سعی داشته به تاج و تخت برادرش برسه (در این مقاله راجع به این شخصیت توضیحاتی داده شده است). او کارها و نقشه های خبیثانه زیادی انجام داده ولی یک بار کاری کرد که نشون داد چقدر میتونه خفن و چندش آور باشه. در اواخر دهه 90 میلادی و در مینی سریز Inhumans ، ماکسیموس چند روزی رو به لیس زدن صورت همسر بلک بولت یعنی «مدوسا» سپری کرد و بعدش تمام موهای او را برید! (موهای مدوسا مظهر و منبع قدرت های او هستند).

ماکسیموس دیوانه

این کار او در واقع استعاره ای بود برای "بریدن آلت زنانه" (Female genital mutilation) که عملی بسیار وحشیانه است (که متاسفانه هنوز در برخی جوامع رایج است) و پیامدهای منفی بسیاری بر سلامت و روان دختران و زنان دارد.

 

5- مدکپ (Madcap)

 مدکپ (Madcap)

همانطور که در این مقاله گفته شد، «مدکپ» یک ابرخبیث دیوانه است که زخم هایش به طور خودکار خوب میشوند و از این نظر به ددپول شباهت دارد. نام اصلی اش ناشناخته است. فقط میدانیم که آدم مذهبی بوده که اتوبوس او به تانکری که داشت ماده شیمیایی ناشناخته ای را حمل میکرد برخورد میکنه و باعث میشه مجنون بشه و به نیروهای فوق بشری دست پیدا کنه (گفته میشه تمام سرنشینان اتوبوس در این حادثه مردند به جز او). بعد از این حادثه او ایمانش رو از دست داد و کلا دیگر اعتقادش به اینکه نظم یا منطقی در دنیا وجود دارد از دست داد و شروع کرد به ایجاد هرج و مرج. جالبه که وقتی از بیمارستان مرخص شد به جای اینکه بره و با ابرقهرمانان بجنگه، سعی کرد خودش رو بکشه! ولی به خاطر قدرت زود درمانی که داشت، نمرد و بعدش تصمیم گرفت به جرم و جنایت روی بیاره. ضمن اینکه میتونه با خیره شدن به دیگران باعث دیوانه شدن آنها بشه. فقط ببینید در تصویر زیر چه بلایی بر سر دیگران آورده:

ماد کپ 

در دورانی ددپول دچار جنون شد و صداهای مختلفی در سرش میشنید. در این دوران اتفاقاتی افتاد که باعث شد او و مدکپ با هم ترکیب شوند و مدکپ به یکی از اون صداها تبدیل شد. ولی در نهایت ددپول تونست از شر مدکپ خلاص بشه . ددپول از لوک کیج و ثور خواست تا از وسط نصفش کنند تا مدکپ از وجودش بیاید بیرون! باور نمیکنید؟ بفرمایید خودتون ببینید:

مد کپ ددپول 

 

4- لوکی (Loki)

http://spidey.ir/images/img/content/joker/madcap-deadpool.jpg

شخصیت لوکی رو که بارها در سایتمون معرفی کرده ایم (مثلا در اینجا) بنابراین نمیخوام وارد جزئیاتش بشم. او بارها شده که برای شوخی و خوش گذرونی به بقیه کلک زده. ضمن اینکه اولین خبیث دنیای کمیک است که تغییر جنسیت داد و زن شد تا به اهدافش برسه! بله درست شنیدید. او برای این کار بدن یکی از معشوقه های ثور در دنیای کمیک یعنی «لیدی سیف» را برگزید! ببینید یک نفر چقدر میتونه مغزش خراب باشه که بره تو بدن کسی که با برادر ناتنی اش رابطه داشته!

لیدی لوکی

جوکر بارها سعی کرده مفهوم واقعیت (concept of reality) را برای بتمن مخدوش کنه و این کار رو با حقه و فریب و تغییر قیافه انجام داده ولی تو این زمینه اصلا به پای خدای شیطنت مارول نمیرسه که میتونه کاملا تغییر جنسیت بده! واقعا ثور از این به بعد به چی و کی میتونه اعتماد کنه؟

 

3- جیمی برادوک (Jamie Braddock)

جیمی برادوک

«جیمی برادوک» برادر شخصیت «سایلوک» (از اعضای ایکس من) و همچنین برادر «برایان برادوک» است که در کمیک های مارول یک ابرقهرمان به نام «کاپیتان بریتانیا» به شمار میاد. او هم یک جهش یافته است که میتونه واقعیت را در محیط اطراف به میل خودش تغییر بده. قدرت هایش باعث شده دیوانه بشه. از اون به بعد ایشون رو با لبخندی ترسناک و گوشواره و با ظاهری که انگار یه بچه قنداقی هستش دیدیم! او از قدرت های خودش برای ایجاد ترس و وحشت در دیگران استفاده کرد.

کمیک وحشت مارول 

واقعا دیدن آدمی با چنین هیبت با اون لبخند لعنتی که در کنارت ایستاده، خیلی خفن و چندش آوره. قدرت های او و ذهن او اونقدر خطرناک بودند که برادرش (کاپیتان بریتانیا) مجبور شد گردنش رو بشکنه:

 

 

2- مرد بدون پوست (The Skinless Man)

 مرد بدون پوست (The Skinless Man)

جوکر پوست صورتش رو کنده؟ چه خفن ! ولی در مارول خبیثی داریم به نام "مرد بدون پوست" که کلا پوست روی بدنش نیست! او یکی از کسانی بود که پروژه "سلاح ایکس" شرکت کرد (همون پروژه ای که روی ددپول و ولورین هم آزمایش کرده). اما بعدش پوست او توسط "سپاه کاپیتان های بریتانیا" برداشته شد! بعدش شخصیتی به نام «فانتومکس» پوست او را دزدید تا باهاش گلوله های خاص درست کنه. او هم به نشانه انتقام پوست صورت فانتومکس را برداشت!!!

صحنه وحشتناک مارول

بعدش همه که  تونست با ذهن خودش عضلات بدنش رو مثل بازوان اختاپوس حرکت بده. ضمن اینکه او تخصص داره در درآوردن پوست دیگران!

  

1- بولزآی (Bullseye)

بولزای

«بولزآی» کلا یک ویلن خفن و باحاله. او یك قاتل روانی است كه با كشتن دیگران عقده های درونی خودش را خالی میكند. او همچنین دشمن درجه یك «بی باك» (Daredevil) است و با او خصومت عمیق و شخصی دارد. با وجود آنكه بولز آی هیچ قدرت فرابشری ندارد ولی میتواند تقریبا از هر چیز یا وسیله ای (از چاقو و ابزار برنده گرفته تا اشیا ظاهرا بی خطر مثل مداد یا كارت بازی و ...) به عنوان سلاح پرتاب شونده استفاده كند. نشانه گیری او بسیار دقیق است (البته چند بار هم اتفاق افتاده كه تیرش خطا برود) . وجود او از عاطفه و ظرافت خالی است . گذشته او هم در هاله اي از ابهام قرار دارد و نمیتوان از آن مطمئن بود (ما فقط میدانیم كه نام كوچك او «لستر» است!) . آیا پدرش در كودكی بهش زور میگفت و عقده ای بارش آورد؟ آیا مادرش یك فاحشه بوده؟ آیا بولز آی پدر و مادرش را كشته؟ آیا او یك برادر دارد؟ آیا او سابقه بازی بیسبال دارد؟ اينها همگي سئوالات بي پاسخي هستند و واقعا كسی نمیتواند با قطعیت درباره گذشته او نظر دهد. خیلی ها میگن بولزآی در واقع جوکر مارول است ولی جوکر اصلا از نظر خباثت به پای او نمیرسه. چرا؟ چون او از دوست دختر متنفره! درسته جوکر شاید رفته باشه دنبال اعضای خانواده بتمن تا بهش ضربه بزنه ولی بولزآی تخصص داره در شکار دوست دختر و عشق ابرقهرمانان و این کار رو برای تفریح میکنه!

برای مثال او اولش «الکترا» رو کشت چون عشق بی باک بود. بعدشم «کرن پیج» رو کشت که اون موقع دوست دختر مت مورداک بود! بعدشم فهمید مت مورداک یک دوست دختر جدید داره به نام « میلا داناوان» که رفت دنبالش!

قتل های بولزای 

و البته کافیه سری به کمیک جدید و شاهکار "پیرمردی به نام هاکای" بزنید تا ببینید ایشون چه قتل های فجیعی که مرتکب نمیشه ! (این کمیک رو میتونید اینجا دانلود کنید).

  

عمو مختار

منبع: سایت Dorkly.com

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

گرین گابلین و جوكر: كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

5 داستان تاثیرگذار بتمن و جوکر

5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

تاریخچه شخصیت : جوکر (JOKER)

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
#1 mokhtar 1397-03-15 16:22
هر کی جرات داره غلط تایپی بگیره از این مقاله
شوخی کردم بابا! :lol:
نقل قول کردن
Amiraliakrami
#2 Amiraliakrami 1397-03-15 16:28
عمو مختار فقط میخواد سر به تن دی سی نباشه :lol:
شوخی کردم، خیلی مقاله عالی و خشنی بود...
بی نظیر، ممنون استاد :D
نقل قول کردن
mokhtar
#3 mokhtar 1397-03-15 16:44
به نقل از Amiraliakrami:
عمو مختار فقط میخواد سر به تن دی سی نباشه :lol:
شوخی کردم، خیلی مقاله عالی و خشنی بود...
بی نظیر، ممنون استاد :D

اتفاقا من گاهی دی سی رو از مارولم بیشتر دوست دارم
ولی اصلا خوشم نمیاد بعضی از این جوجه فن های بی سواد حرف های مفت پشت سر مارول و شخصیت هاش میزنن
همیشه دنبال مقاله هایی میرم که دست اونا رو رو کنه
این مقاله هم تقدیم به اون نفهم هایی که میگن دیسی خفنه و جوکر خفنه و مارول مال بچه هاست
خواستم بدونن چقدر بی سوادن و هیچی از مارول سرشون نمیشه
یادتون باشه که هر مقاله ای تو این سایت نوشته ام در واکنش به چیزی بوده
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1397-03-15 16:54
به نقل از Hashem.egz:
مرد بدون پوست چون پوست نداره از جوکر بهتره؟! :-* جیمی برادوک هم به غیر از قیافه مخوف چیز خاصی نداره به نظرم....

من گفتم چون پوست نداره بهتره؟؟؟؟؟
اصلا این مقاله گفت اینا از جوکر بهترن؟
سواد نداری؟ نوشته "خفن تر". گفتم کارش از اون کار جوکر خفن تر بوده. یعنی مثلا کارای چندش اور بیشتری انجام داده
جیمی برادوک رو هم برو کمیکش رو بخون تا بفهمی چیز خاصی داره یا نه
کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده
نقل قول کردن
Tara
#5 Tara 1397-03-15 17:02
#4
در اینکه جوکر ویلن خوب و خفنیه شکی نیست اما بنظرم اگر فیلم ها مخصوصا دارک نایت حضور نداشت این معروفیت و محبوبیت حال حاضر رو نداشت
اینجا هم بحث مربوط به کمیکه نه فیلمش و سطح جوکر تو دارک نایت از مال کمیک بالاتر بود
نقل قول کردن
mersad
#6 mersad 1397-03-15 17:09
به نقل از Tara:
#4
در اینکه جوکر ویلن خوب و خفنیه شکی نیست اما بنظرم اگر فیلم ها مخصوصا دارک نایت حضور نداشت این معروفیت و محبوبیت حال حاضر رو نداشت
اینجا هم بحث مربوط به کمیکه نه فیلمش و سطح جوکر تو دارک نایت از مال کمیک بالاتر بود

اولا ممنون از عمو مختار بابت مقاله

دوما به شدت موافقم با نظرتون
من خودم محبوب ترین ویلین از نظرم جوکر هست ولی واقعا سطحش در دارک نایت عجیب بالا بود و در کمیک و کارتون های دی سی از نظرم اونقدر عمق نداره فقط به نظرم مقایسه جوکر و بولزای منطقی تره چون هیچکدوم قدرت خاصی ندارند و کار هایی هم که میکنن حالت فانتزی کمتری داره که تو اونم بولزای به شدت وحشی تره!!
بعد به نظرم چون دی سی از نظر ویلن خفن از مارول بسیار عقب تره هوادارای دی سی به طرز عجیب و غیر منطقی از جوکر حمایت میکنن.
نقل قول کردن
omiDeadpool
#7 omiDeadpool 1397-03-15 17:09
به نقل از Tara:
#4
در اینکه جوکر ویلن خوب و خفنیه شکی نیست اما بنظرم اگر فیلم ها مخصوصا دارک نایت حضور نداشت این معروفیت و محبوبیت حال حاضر رو نداشت
اینجا هم بحث مربوط به کمیکه نه فیلمش و سطح جوکر تو دارک نایت از مال کمیک بالاتر بود

اخه اصلا بحث برتری نیست. اقا مختار راجع به خفن بودن و کارای چندش اور حرف زدن
نقل قول کردن
roham_shahi
#8 roham_shahi 1397-03-15 17:27
واقعا مقاله عالیی بود. خسته نباشید.
بی صبرانه منتظرم بولزای رو تو فصل سوم دردویل ببینم. امیدوارم بترکونه.
جوکر هم بیشتر به خاطر بتمن نولان اینقدر طرفدار داره. در صورتی که من به شخصه اونجا هم باهاش حال نکردم(البته نظر شخصی منه) کلا به نظرم ویلن باید دلیل داشته باشه برا خباثتش نه اینکه فقط صرفا به خاطر دیوونگیش بخواد خباثت کنه.
نقل قول کردن
alihdz
#9 alihdz 1397-03-15 17:34
مقاله عالی بودو بسیار خوب هم ترجمه شد
رتبه بولزآی هم واقعا حقشه
فقط ای کاش رتبه لوکی یکم بالاتر بود
حیف که مقاله ترجمه شدس و اگر نه میتونستیم ثانوس و نورمن آزبورن رو هم تو این مقاله ببینیم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#10 علی قدیانی 1397-03-15 17:38
میشه یه نکته بگم؟
در مقدمه نوشته بعضی سطحی نگرها جوکر رو چون کارای چندش و خفن میکنه دوست دارن کاملا اینجور نگاه به جوکر غلطه اگه اینطوری بود کارنیج هم از این نظر دست کمی از جوکر نداره تازه چندش تر و خفن تر هم هست و گاهی هم باعث میشد اسپایدرمن در قانون نکشتن بقیه دچار تردید بشه(جوکر هم نسبت به بتمن اینکارو کرده) ولی ایا کارنیج جزو خبیثای درجه ۱ اسپایدرمنه؟ معلومه که نه
این سطحی نگری ها خیلی بده شاید منم تا چندسال پیش اینجوری بودم ولی الان که به درک بالاتری رسیدم میدونم اینا اشتباهه
جوکر رو من به خاطر بعضی نقشه های جالب و هوشمندانه خوشم میاد نه کارای حال بهم زنش شاید ادمو شوکه کنه یه لحظه ولی نمیشه گفت خیلی عالیه چون احمقی مثل کارنیج هم میتونه این کار هارو بکنه
در ضمن من لیست عمو مختارو دیدم بنظرم بازم جا بود برای خبیث های دیگه مارول :-*
مرسی
نقل قول کردن
omiDeadpool
#11 omiDeadpool 1397-03-15 17:41
عجیبه که کارنیج تو لیست نبود
نقل قول کردن
a.v.s
#12 a.v.s 1397-03-15 17:43
کارهای جوکر در مقابل این افراد لوس بازیه!

خودتون کار های این افراد رو با شوکه کننده ترین کار های جوکر در این مقاله مقایسه کنید:
spidey.ir/.../...

شاید جوکر یکی از وحشی ترین شخصیت های خبیث کمیک باشه ولی تاحالا کارهایی که موجو، مرد بنفش، ماکسیموس، لوکی، آرکید، جیمی برادوک، مدکپ، اسلپ استیک، مرد بدون پوست، و بولزآی کردند رو نکرده.
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1397-03-15 17:50
به نقل از mokhtar:

کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده

هروقت هم که میاید، حضورتون پر روزیه.
چون از وقتی این مقاله رو دادید، انبوهی از اعضا و مخاطبین اومدند سایت و آنلاین شدند.

uplooder.net/.../...

شاید نشه گفت انبوهی از اعضا (چون 13 نفر آنلاین هستند) ولی توی این چند هفته اخیر، شاهد چنین چیزی نبودیم.
نقل قول کردن
mersad
#14 mersad 1397-03-15 17:52
به نقل از Twisto:
میشه یه نکته بگم؟
در مقدمه نوشته بعضی سطحی نگرها جوکر رو چون کارای چندش و خفن میکنه دوست دارن کاملا اینجور نگاه به جوکر غلطه اگه اینطوری بود کارنیج هم از این نظر دست کمی از جوکر نداره تازه چندش تر و خفن تر هم هست و گاهی هم باعث میشد اسپایدرمن در قانون نکشتن بقیه دچار تردید بشه(جوکر هم نسبت به بتمن اینکارو کرده) ولی ایا کارنیج جزو خبیثای درجه ۱ اسپایدرمنه؟ معلومه که نه
این سطحی نگری ها خیلی بده شاید منم تا چندسال پیش اینجوری بودم ولی الان که به درک بالاتری رسیدم میدونم اینا اشتباهه
جوکر رو من به خاطر بعضی نقشه های جالب و هوشمندانه خوشم میاد نه کارای حال بهم زنش شاید ادمو شوکه کنه یه لحظه ولی نمیشه گفت خیلی عالیه چون احمقی مثل کارنیج هم میتونه این کار هارو بکنه
در ضمن من لیست عمو مختارو دیدم بنظرم بازم جا بود برای خبیث های دیگه مارول :-*
مرسی


صحبت شما در کل درسته ولی به نظرم همون کارهای حال بهم زنش در راستای هدفشه.چون ممکنه این کار های جوکر به نظر سطحی بیاد ولی کسی که نماینده بی نظمیه و هدفش بی نظمی هر کاری میکنه که اون بی نظمی رو ایجاد کنه که خیلی متفاوته با انگیزه ی یه جانی مثل کارنیج.
نقل قول کردن
mehran spidey
#15 mehran spidey 1397-03-15 17:58
عجب مقاله ای بود ، خیلی به اطلاعاتم اضافه شد تا قبل از این مقاله من فکر نمی کردم لوکی اینقدر خفن باشه آخه تو MCU ندیده بودم همچین کاری بکنه :o همچنین ماکسیموس و مدکپ که کلا دهنم وا موند عجب ویلن های خفنی داره این مارول بعضی دیسی فن هارو میشناسم که میگن مارول دنیاش بچه گونه و لایته ! خدایی فکر کنم اینو بیبینن به جوکر میگن بچه سوسول :-* البته در اینکه جوکر ویلن معرکه ای هست جای شکی نیست اما اگه بحث خفن رو بیاریم وسط مارول خیلی حرفا واسه گفتن داره ...
نقل قول کردن
C.s.r
#16 C.s.r 1397-03-15 18:26
اینکه جوکرم مث بقیه شخصیت های کمیک طرفدارهای خودش رو داشته باشه طبیعیه ولی روی صحبت این مقاله با طرفدارای جوکر نیست با یه سری فن جوگیرِِ که هر چی از کمیک و فیلم های کمیکی صحبت کنی باید یه اسمی از جوکر و دارک نایت و نولان بیارن ...اره نولان ،اینا فقط جوکر و... رو با چهارتا انیمیشن و فیلم های بتمن میشناسن
جدا از بحث جوکر و... لیست جالبی از ابرشرور های به قولی خفن مارول بود
تشکر
نقل قول کردن
Hesam.mj
#17 Hesam.mj 1397-03-15 18:30
اول از همه بگم یه مقاله بی نظیر بود و ممنون از عمو مختار که همچین چیز های توپی رو پیدا میکنه
ولی دوم بسیار از برگشتت خوش حاليم عمو ی اسپايدى :D
نقل قول کردن
C.s.r
#18 C.s.r 1397-03-15 18:51
ولی من برخلاف نظر دوستان شخصیت جوکر در کمیک رو بهتر از نسخه سینمایی (شوالیه تاریکی) میدونم جوکر لجر باهوش بود و تا حدودی پیش بینی نشده ولی اون خندهای شیطانی یا اون حالت جنون توی کمیک ها که خاصش میکرد رو نداشت شاید دلیل محبوبیتش اینه که بهترین جوکریِ که تو سینما به نمایش گذاشتن(که البته بنظرم جک نیکلسون بهترین جوکرِ)ولی خوب جوکر لجر حتی بعضی از خصوصیات مهم جوکر اصلی رو نداشت اصلا خود شخصیت جوکر از شخصیتی در رمان ویکتور هوگو به اسم the man who laughs الهام گرفته شده که شخصیتی داره با صورت زخمی که انگار همیشه داره میخنده البته جوکر لجر هم این زخم رو داره ولی نه میخنده نه شبیه خنده است
نقل قول کردن
علی قدیانی
#19 علی قدیانی 1397-03-15 19:01
به نقل از mersad:
به نقل از Twisto:
میشه یه نکته بگم؟
در مقدمه نوشته بعضی سطحی نگرها جوکر رو چون کارای چندش و خفن میکنه دوست دارن کاملا اینجور نگاه به جوکر غلطه اگه اینطوری بود کارنیج هم از این نظر دست کمی از جوکر نداره تازه چندش تر و خفن تر هم هست و گاهی هم باعث میشد اسپایدرمن در قانون نکشتن بقیه دچار تردید بشه(جوکر هم نسبت به بتمن اینکارو کرده) ولی ایا کارنیج جزو خبیثای درجه ۱ اسپایدرمنه؟ معلومه که نه
این سطحی نگری ها خیلی بده شاید منم تا چندسال پیش اینجوری بودم ولی الان که به درک بالاتری رسیدم میدونم اینا اشتباهه
جوکر رو من به خاطر بعضی نقشه های جالب و هوشمندانه خوشم میاد نه کارای حال بهم زنش شاید ادمو شوکه کنه یه لحظه ولی نمیشه گفت خیلی عالیه چون احمقی مثل کارنیج هم میتونه این کار هارو بکنه
در ضمن من لیست عمو مختارو دیدم بنظرم بازم جا بود برای خبیث های دیگه مارول :-*
مرسی


صحبت شما در کل درسته ولی به نظرم همون کارهای حال بهم زنش در راستای هدفشه.چون ممکنه این کار های جوکر به نظر سطحی بیاد ولی کسی که نماینده بی نظمیه و هدفش بی نظمی هر کاری میکنه که اون بی نظمی رو ایجاد کنه که خیلی متفاوته با انگیزه ی یه جانی مثل کارنیج.


من اهداف جوکر رو با کارنیج مقایسه نکردم چون قابل مقایسه نیستن(هرچند هردوشون گاهی تقریبا بی هدفن) بحث سر کثافت کاری و کشت و کشتار های چندشه منظورم با اون دسته از افراده که مثلا میگن جوکر چون کشتاراش خفنه عالیه
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1397-03-15 19:17
اقایون خانوما! غلط املایی یادت نره!
از مختار هم نترسین
چیزی دیدین گزارش بدین تصحیح بشه
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-03-15 19:18
به نقل از C.s.r:
ولی من برخلاف نظر دوستان شخصیت جوکر در کمیک رو بهتر از نسخه سینمایی (شوالیه تاریکی) میدونم جوکر لجر باهوش بود و تا حدودی پیش بینی نشده ولی اون خندهای شیطانی یا اون حالت جنون توی کمیک ها که خاصش میکرد رو نداشت شاید دلیل محبوبیتش اینه که بهترین جوکریِ که تو سینما به نمایش گذاشتن(که البته بنظرم جک نیکلسون بهترین جوکرِ)ولی خوب جوکر لجر حتی بعضی از خصوصیات مهم جوکر اصلی رو نداشت اصلا خود شخصیت جوکر از شخصیتی در رمان ویکتور هوگو به اسم the man who laughs الهام گرفته شده که شخصیتی داره با صورت زخمی که انگار همیشه داره میخنده البته جوکر لجر هم این زخم رو داره ولی نه میخنده نه شبیه خنده است

من خودم شخصا جوکر "بتمن سریال کارتونی" رو برارین میدونم
چون متعادل بود
ترکیبی متعادل از هوش ، لودگی، جنون و خباثت
نقل قول کردن
mersad
#22 mersad 1397-03-15 19:27
به نقل از Twisto:
به نقل از mersad:
به نقل از Twisto:
میشه یه نکته بگم؟
در مقدمه نوشته بعضی سطحی نگرها جوکر رو چون کارای چندش و خفن میکنه دوست دارن کاملا اینجور نگاه به جوکر غلطه اگه اینطوری بود کارنیج هم از این نظر دست کمی از جوکر نداره تازه چندش تر و خفن تر هم هست و گاهی هم باعث میشد اسپایدرمن در قانون نکشتن بقیه دچار تردید بشه(جوکر هم نسبت به بتمن اینکارو کرده) ولی ایا کارنیج جزو خبیثای درجه ۱ اسپایدرمنه؟ معلومه که نه
این سطحی نگری ها خیلی بده شاید منم تا چندسال پیش اینجوری بودم ولی الان که به درک بالاتری رسیدم میدونم اینا اشتباهه
جوکر رو من به خاطر بعضی نقشه های جالب و هوشمندانه خوشم میاد نه کارای حال بهم زنش شاید ادمو شوکه کنه یه لحظه ولی نمیشه گفت خیلی عالیه چون احمقی مثل کارنیج هم میتونه این کار هارو بکنه
در ضمن من لیست عمو مختارو دیدم بنظرم بازم جا بود برای خبیث های دیگه مارول :-*
مرسی


صحبت شما در کل درسته ولی به نظرم همون کارهای حال بهم زنش در راستای هدفشه.چون ممکنه این کار های جوکر به نظر سطحی بیاد ولی کسی که نماینده بی نظمیه و هدفش بی نظمی هر کاری میکنه که اون بی نظمی رو ایجاد کنه که خیلی متفاوته با انگیزه ی یه جانی مثل کارنیج.


من اهداف جوکر رو با کارنیج مقایسه نکردم چون قابل مقایسه نیستن(هرچند هردوشون گاهی تقریبا بی هدفن) بحث سر کثافت کاری و کشت و کشتار های چندشه منظورم با اون دسته از افراده که مثلا میگن جوکر چون کشتاراش خفنه عالیه

آها من منظورتونو پس کامل متوجه نشدم .
تو کثافت کاری و کشتار اگه بگیم 100 تا پله هست جوکر وسطاس!
نقل قول کردن
mersad
#23 mersad 1397-03-15 19:31
فقط یه سوال که اسلپ استیک دشمن چه کسی یا چه کسایی هست؟ اسمشو نشنیده بودم.
نقل قول کردن
abed71abed
#24 abed71abed 1397-03-15 19:38
خیلی مقاله جالبی بود
درسته جوکر از این شخصیت ها پایین تره ولی معروف تره
دلیلشم به نظرم اینه یه فیلم خوب ازش ساخته شده و شخصیت دارکی ازش نشون داده شده
با اینکه مارول فنم باید قبول کنیم مارول یه شخصیت دارک تو سینما معرفی نکرده
نقل قول کردن
Migel ohera
-1 #25 Migel ohera 1397-03-15 19:40
اسكار شجاع ترين شخص و بايد بدن به شما اقاي مجسمه ساز
( حالا به دلايلي كه خودتونم ميدونيد)
و اما درباره مقاله ...
اولا كه خسته نباشيد مثل هميشه مارو خنك كرديد و فن بوي هارو سوزونديد

بيايم بين خودمون باشه عمو ...

چرا؟؟؟

واقعا چرا ؟؟؟

اينايي كه توي مقاله گفتيد از جوكر باحال ترن؟

چي دارم ميگم ،

حتما هستن كه زحمت كشيدين وقت گذاشتيد

و صد البته صد البته
حتما حتما حتما اينجا من و يك سري از دوستان احمقيم كه نتونستيم خفنيشونو از جوكر بالاتر بدونيم.
نقل قول کردن
Tara
#26 Tara 1397-03-15 19:46
به نقل از abed71abed:
خیلی مقاله جالبی بود
درسته جوکر از این شخصیت ها پایین تره ولی معروف تره
دلیلشم به نظرم اینه یه فیلم خوب ازش ساخته شده و شخصیت دارکی ازش نشون داده شده
با اینکه مارول فنم باید قبول کنیم مارول یه شخصیت دارک تو سینما معرفی نکرده

بنظرم تابحال بهترین ویلنی که مارول معرفی کرده ثانوس بوده

در ضمن ثانوس و کیلمانگر فان هم نبودنا
نقل قول کردن
Afshar81
#27 Afshar81 1397-03-15 19:59
به نقل از Migel ohera:


و صد البته صد البته
حتما حتما حتما اينجا من و يك سري از دوستان احمقيم كه نتونستيم خفنيشونو از جوكر بالاتر بدونيم.

خدا رو شکر الان تو و دوستان از اون حالت قبلی خارج شدی
(حماقت رو میگم)
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #28 D.PARKER 1397-03-15 20:24
:lol: عجب مقاله ای. این یکی از مقاله های سایته که همیشه تو ذهنم میمونه. درست مثل مقاله های دیگه‌ی عمو مختار. خیلی خیلی ممنون.

البته که جوکر از این ویلن ها محبوب تر و بهتره. عمو گفت که همه مقاله هاش جواب به یه چیزیه. این مقاله هم جواب به اون دی‌سی فن هاییه که روی خفن بودن جوکر اونو برترین میدونن. یعنی خفن بودن ملاک نیست چون این شخصیت های بعضا ناشناخته مارول از جوکر خفن ترن. این تو مقدمه هم توضیح داده شد اما انگار بعضیا دچار سوتفاهم شدن.
نقل قول کردن
darwinseyf
#29 darwinseyf 1397-03-15 20:26
عمو مختار تو همیشه از این مقاله ها بده عاشقتم لنتی .عمو مختار من چندتا ایده کامیک بوکی دارم برای یه یونیورس باحال کجا چجوری مطرحش کنم؟
نقل قول کردن
C.s.r
#30 C.s.r 1397-03-15 20:26
به نقل از abed71abed:
با اینکه مارول فنم باید قبول کنیم مارول یه شخصیت دارک تو سینما معرفی نکرده

اگه منظورت شخصیت های خبیث دارک هستن که اگه خبیث های جنگ بی نهایت و نخستین انتقام جو و سرباز زمستان و دنیای تاریک و هالک و نگهبانان کهکشان و ... رو در نظر نگیریم اره خبیث دارک نداره
اگه منظورت از دارک بودن یعنی بهتر بودنه باید بگم خبیث های کل مارول عالین و در دی سی فک کنم همون جوکر و ژنرال زاد خوب بودن(خوب) ...
نقل قول کردن
C.s.r
#31 C.s.r 1397-03-15 20:31
#21
من بتمن مجموعه ی کارتونی رو ندیدم ولی جوکر در کاتون ها بنظرم در کارتون بتمن بازگشت جوکر2000 و یه کارتون مشترک سوپرمن و بتمن واسه دهه 90 اسمش یادم نیست عالی بودن
نقل قول کردن
a.v.s
#32 a.v.s 1397-03-15 21:22
به نقل از C.s.r:

یه کارتون مشترک سوپرمن و بتمن واسه دهه 90 اسمش یادم نیست

The Batman Superman Movie: World's Finest
1997
نقل قول کردن
spiderpunisher
+1 #33 spiderpunisher 1397-03-15 21:30
باز هم از اون مقاله های وحشتناک عالی عمو
عمو مث این کشاورز هاست که علف های هرز رو با مقاله هاش یهو از ریشه قطع میکنه! (عجب تشبیه ای به عمو و دی سی فن ها بود!)
عمو مختار صبر میکنه این دی سی فن هایی که از کمیک های دی سی یه بتمن و یه سوپرمن، از گیم هاش یه اینجاستیس ۲، از فیلم ها دارک نایت و BVS و جاستیس لیگ و تو عمرشون کمیک نخوندن زرزر کنن، (دقت کنید منظورم این دی سی فن هاست) بعد بلند میشه یه مقاله ترجمه و یه مقاله می نویسه کمر همه رو خورد میکنه.
اسپایدی تا ابد
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #34 a.v.s 1397-03-15 21:52
من هنوز هم نفهمیدم چرا متعصبین الکی بین هواداران دی سی خیلی زیاده؟ درحالی که تو بین مارول فن ها اینجور هواداری اکثرا پیدا نمیشه؟
تا یه صحنه از جوکر توی یه فیلم میبینن، میگن وای عجب شخصیت خفنی! تاحالا همچین شخصیتی ندیدیم! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!
تا یه فیلم بتمن علیه سوپرمن میبینن، میگن وای عجب فیلم خفنی! عجب سوپرمنی! عجب بتمنی! این لکس لوثر عجب دیوانه ایه! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!
نقل قول کردن
a.v.s
#35 a.v.s 1397-03-15 22:11
به نقل از Hashem.egz:

(صرفا جهت اطلاع) اون کمیکی که تو شماره ۸ و ۶ عکسشونو گزاشتین رده سنی ندارن؟


چرا رده سنی دارند! توی کمیک های نامناسب یک متنی وجود داره به نام Parental Advisory که هشدار میده اون کمیک برای بچه ها نیست!
uplooder.net/.../...

پ.ن: ببخشید حواسم نبود کامنت های قبلی در این باره پاک شده.
نقل قول کردن
Hashem.egz
#36 Hashem.egz 1397-03-15 22:19
به نقل از a.v.s:
به نقل از Hashem.egz:

(صرفا جهت اطلاع) اون کمیکی که تو شماره ۸ و ۶ عکسشونو گزاشتین رده سنی ندارن؟


چرا رده سنی دارند! توی کمیک های نامناسب یک متنی وجود داره به نام Parental Advisory که هشدار میده اون کمیک برای بچه ها نیست!
uplooder.net/.../...

پ.ن: ببخشید حواسم نبود کامنت های قبلی در این باره پاک شده.
ممنون خیلی برام جالب بود که بدونم
نقل قول کردن
hassan91
#37 hassan91 1397-03-15 23:19
مرسی عمو مختار، تشکر.
جوکر از شخصیتهایی هست که خیلی دوس دارم. اصن وجودش خاصه. بنظرم چنتا ویژگی بخصوصی داره که اونو از بقیه متمایز میکنه.به صحنه میاد تا کارای بتمن رو بهم بریزه. خاص تر از اون اینه که میاد برای بر هم زدن هر چیزی که میتونه جامعه رو مختل کنه و بتمن رو به دردسر بندازه، برنامه میچینه و بارها دیدیم که چنتا پلن تو چنتش هست.
ولی این مقاله میتونه آدمو گمراه کنه چون اینجا بیشتر رو اعمال جنایت کارانشون تمرکز داره نه هدفشون. بله ممکنه اینا خفن تر یا به نوعی میشه گفت منزجر کننده تر باشن. واقعا هم چندش آورن کاراشون.
جوکر یه جمله معروف داره که برای دیوانه شدن فقط یک روز بد کافیه! همین تو جوک کشنده جلوی چشمای گوردن به دخترش شلیک میکنه که بعدها فلج میشه و سعی میکنه با نشون دادن عکسای برهنه اش دیوونش کنه. خیلی وحشتناکه.
همچنین جوکر با ساده ترین ابزارآلات کارش رو انجام میده، ذهنش هم مثل یک شطرنج باز قهاره که از حرکت های بعدی خودش آگاهه.
نقل قول کردن
Unknown
#38 Unknown 1397-03-15 23:30
من بعد از خوندن این مقاله:
...جوکر؟؟!! :o جوکر دیگه کیه؟؟!!... :o دیسی چی میگی؟؟! :-? اها جوکر خودمون :roll: خفنه... :D هی بابا خفن جوک نگو بزا برو ما رو دیگه نخندون 8) :D :lol: (صرفا جهت مزاح)
ولی از حق نگذریم بلاخره جوکر خیلی خفنه ولی اصلا حتی ۱% هم احتمال نمیدادم که این شخصیت ها از جوکر خفن تر باشن،حداقل همشون نباشن نصف بیشترشون هستن :-* (که به نظر من همشون هستن ;-) ) به نظرم مارول باید از طریق کمیک،سینما یا تلویزیون همچین شخصیت هاشو نشون بده تا مارول هم بتونن به طور قطعی جلوی دیسی فن ها(البته بهتره بگیم جوکر فن ها :lol: )کم نیارن،چون متاسفانه هنوز فرهنگ کمیک خودن تو ایران نیومده(نه به اون صورت که باید باشه) و مردم بر اساس فیلم و سریال نظرتاشونو میدن و هیچ فیلمو و سریالی به طور صد در صد از کمیک تبعیت نمیکنن،که تاحدی هم طبیعی هست(دیگه خودتون میدونید چی میگن)
نقل قول کردن
A_H_A
#39 A_H_A 1397-03-15 23:41
مقاله خوبی بود ...خوب اصلا عالی بود
من بعضیاشونو می شنا ختم ولی الان با خوندن این متن اطلاعاتم راجع به شخصیت های خفن و ترناک چند برابر شد :o ;-) :-)
نقل قول کردن
a.v.s
#40 a.v.s 1397-03-15 23:50
به نقل از A_H_A:
مقاله خوبی بود ...خوب اصلا عالی بود
من بعضیاشونو می شنا ختم ولی الان با خوندن این متن اطلاعاتم راجع به شخصیت های خفن و ترناک چند برابر شد :o ;-) :-)

This is Mokhtar's Power . . .
;-)
نقل قول کردن
Mdh
#41 Mdh 1397-03-15 23:52
فکر کنم مقالات آقای مختار رو بشه تحت عنوان کتاب مختار نامه: مجموع مقالات - برای فن های متعصب چاپ کرد...
دارک نایت نولان فیلم خیلی خوبیه...چه برای کمیک فن ها چه برای غیر! تنها ایرادی که داشت موجی منفی راه انداخت و اون هایی که اصلا نمیدونستن کمیک چیه شروع کردن به طرفداری افراطی از جوکر و بتمن و دی سی و...
چه توهین ها که به بقیه شخصیت ها از جمله اسپایدرمن نکردن...گاها یه شاهکار(!) اونقدر حاشیه به دنبال خودش ایجاد میکنه که... ;-) O.o
خودم جوکر رو دوست دارم...شاید به خاطر فلسفه ای پنهان که بشه به کمیک هاش نسبت داد...و فیلم نولان هم به نوعی عمیقا درگیر این فلسفه بود...ولی دلیل نیست جوکر رو یک سوپرمن از نوع خباثت و شرارت بدونیم و بقیه رو هی بکوبیم...
جوکر شاید جایگاه خاصی بین اکثریت پیدا کرده اما این جایگاه خاص زیادم رتبه بالایی نداره...

ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
Mdh
#42 Mdh 1397-03-16 00:09
به نقل از a.v.s:
به نقل از mokhtar:

کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده

هروقت هم که میاید، حضورتون پر روزیه.
چون از وقتی این مقاله رو دادید، انبوهی از اعضا و مخاطبین اومدند سایت و آنلاین شدند.

uplooder.net/.../...

شاید نشه گفت انبوهی از اعضا (چون 13 نفر آنلاین هستند) ولی توی این چند هفته اخیر، شاهد چنین چیزی نبودیم.

ببخش بابت اسپم آمار رو کجا نشون میده؟ یه جورایی عضو تازه ام لم سایت زیاد دستم نیست... :-)
نقل قول کردن
alihdz
#43 alihdz 1397-03-16 00:23
به نقل از Mdh:
به نقل از a.v.s:
به نقل از mokhtar:

کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده

هروقت هم که میاید، حضورتون پر روزیه.
چون از وقتی این مقاله رو دادید، انبوهی از اعضا و مخاطبین اومدند سایت و آنلاین شدند.

uplooder.net/.../...

شاید نشه گفت انبوهی از اعضا (چون 13 نفر آنلاین هستند) ولی توی این چند هفته اخیر، شاهد چنین چیزی نبودیم.

ببخش بابت اسپم آمار رو کجا نشون میده؟ یه جورایی عضو تازه ام لم سایت زیاد دستم نیست... :-)

اول میری تو صفحه اصلی بعد یکم پایین میری تا به آخرین مقاله صفحه نخست سایت برسی یکم پایین ترش نوشته پروفایل کاربر زیرش آمار افراد آنلاین رو میتونی ببینی ;-)
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#44 Nima.gharibloo 1397-03-16 00:28
به نقل از alihdz:
به نقل از Mdh:
به نقل از a.v.s:
به نقل از mokhtar:

کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده

هروقت هم که میاید، حضورتون پر روزیه.
چون از وقتی این مقاله رو دادید، انبوهی از اعضا و مخاطبین اومدند سایت و آنلاین شدند.

uplooder.net/.../...

شاید نشه گفت انبوهی از اعضا (چون 13 نفر آنلاین هستند) ولی توی این چند هفته اخیر، شاهد چنین چیزی نبودیم.

ببخش بابت اسپم آمار رو کجا نشون میده؟ یه جورایی عضو تازه ام لم سایت زیاد دستم نیست... :-)

اول میری تو صفحه اصلی بعد یکم پایین میری تا به آخرین مقاله صفحه نخست سایت برسی یکم پایین ترش نوشته پروفایل کاربر زیرش آمار افراد آنلاین رو میتونی ببینی ;-)

این برای حالتی است که صفحه ی تبلت یا گوشی افقی است و اگر عمودی باشه در صفحه ی اصلی سایت در سمت چپ و بالا هست
نقل قول کردن
Mdh
#45 Mdh 1397-03-16 00:30
به نقل از Unknown:
من بعد از خوندن این مقاله:
...جوکر؟؟!! :o جوکر دیگه کیه؟؟!!... :o دیسی چی میگی؟؟! :-? اها جوکر خودمون :roll: خفنه... :D هی بابا خفن جوک نگو بزا برو ما رو دیگه نخندون 8) :D :lol: (صرفا جهت مزاح)
ولی از حق نگذریم بلاخره جوکر خیلی خفنه ولی اصلا حتی ۱% هم احتمال نمیدادم که این شخصیت ها از جوکر خفن تر باشن،حداقل همشون نباشن نصف بیشترشون هستن :-* (که به نظر من همشون هستن ;-) ) به نظرم مارول باید از طریق کمیک،سینما یا تلویزیون همچین شخصیت هاشو نشون بده تا مارول هم بتونن به طور قطعی جلوی دیسی فن ها(البته بهتره بگیم جوکر فن ها :lol: )کم نیارن،چون متاسفانه هنوز فرهنگ کمیک خودن تو ایران نیومده(نه به اون صورت که باید باشه) و مردم بر اساس فیلم و سریال نظرتاشونو میدن و هیچ فیلمو و سریالی به طور صد در صد از کمیک تبعیت نمیکنن،که تاحدی هم طبیعی هست(دیگه خودتون میدونید چی میگن)


اونایی هم که از ما بیزارن، شبا اسپایدی رو نگاه میکنن و بعد میخوابن... :lol:
تو لیست skinless و madcap یه فیلم خفن ازشون درمیاد...
جیمی برادوک و slapstick هم جالب میشن... :/
سریال ناانسان ها اینقدر بد بود که یه قسمت نتونستم کامل ببینم...از ماکسیموس هم چیز خاصی ندیدم...
و اما بولزآی...از فصل سوم daredevil انتظار یه بولزآی عالی دارم...امیدوارم اون چیزی که لایقشه نشون بدن و البته در حد سینمایی سر و صدا نمیکنه اما میتونه جالب باشه...خیلی جالب!
نقل قول کردن
Mdh
#46 Mdh 1397-03-16 00:39
به نقل از Nima.gharibloo:
به نقل از alihdz:
به نقل از Mdh:
به نقل از a.v.s:
به نقل از mokhtar:

کلا مدتی من نبودم تو سایت ، تبدیل به کودکستان شده

هروقت هم که میاید، حضورتون پر روزیه.
چون از وقتی این مقاله رو دادید، انبوهی از اعضا و مخاطبین اومدند سایت و آنلاین شدند.

uplooder.net/.../...

شاید نشه گفت انبوهی از اعضا (چون 13 نفر آنلاین هستند) ولی توی این چند هفته اخیر، شاهد چنین چیزی نبودیم.

ببخش بابت اسپم آمار رو کجا نشون میده؟ یه جورایی عضو تازه ام لم سایت زیاد دستم نیست... :-)

اول میری تو صفحه اصلی بعد یکم پایین میری تا به آخرین مقاله صفحه نخست سایت برسی یکم پایین ترش نوشته پروفایل کاربر زیرش آمار افراد آنلاین رو میتونی ببینی ;-)

این برای حالتی است که صفحه ی تبلت یا گوشی افقی است و اگر عمودی باشه در صفحه ی اصلی سایت در سمت چپ و بالا هست

ممنون... :)
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#47 Pouriya Ahmadi 1397-03-16 01:27
به نقل از a.v.s:
من هنوز هم نفهمیدم چرا متعصبین الکی بین هواداران دی سی خیلی زیاده؟ درحالی که تو بین مارول فن ها اینجور هواداری اکثرا پیدا نمیشه؟
تا یه صحنه از جوکر توی یه فیلم میبینن، میگن وای عجب شخصیت خفنی! تاحالا همچین شخصیتی ندیدیم! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!
تا یه فیلم بتمن علیه سوپرمن میبینن، میگن وای عجب فیلم خفنی! عجب سوپرمنی! عجب بتمنی! این لکس لوثر عجب دیوانه ایه! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!

با کمال احترام بین مارول فن ها هم افرادی هستند که بی منطق و جوگیرانه نظر میدن.البته قصد توهین ندارم سوتفاهم نشه.در کل هر کمپانی یا فرد بزرگی که کلی طرفدار داره قطعا عده ای طرفدار بی منطق پیدا میشن
نقل قول کردن
The Rock
#48 The Rock 1397-03-16 02:33
سلام عمو مختار خسته نباشید
دمتون گرم بابت مقاله از این به بعد هر کی گفت جوکر چقدر خفنه یه هفت هشت ده مورد میزارم جلوش ببینم بازم میگه جوکر خفنه :)))
این مقاله ها رو نباید از یاد برد

ولی عمو مختار یه سوال
اکثرا همه میان گرین گابلین رو با جوکر مقایسه میکنن خودتون هم که چه بحث هایی که تو همین سایت نداشتین سر همین موضوع :-*
ولی چرا تا حالا کسی گرین گابلین رو با مثلا لکس کوثر مقایسه نکرده؟
البته این دو خیلی نقاط مشترکی دارن به نظرم
مثلا هر دو پولدار و صاحب شرکت و فوق العاده زیاد دنبال قدرتن
هر دوشون اسم و رسم خوبی بین مردم در کردن ولی درواقع خیلی خبیث هستن و کسی اینو نمیدونه(اگه اشتباه نکنم هر دوشون هم رییس جمهور شدن لوثر که یه بار شده نورمن رو فکر کنم آره؟)
و نقاط مشترک دیگه مثلا دشمن هاشون و نوع رابطه خاصشون با اونها
البته لوثر مثل نورمن جنون نداره
فکر کنم همین یکمی متمایزشون میکنه نه؟
نقل قول کردن
ghasem
#49 ghasem 1397-03-16 02:58
عمو مختار فکر کنم عاشق جنگ و جدل و غوغا باشی چون مقاله هات همیشه همینجورین :D
امیدوارم بولزای توی فصل 3 دردویل بترکونه
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#50 winter-soldier-911 1397-03-16 06:42
مختار خودمی :lol:
نقل قول کردن
Comic man
#51 Comic man 1397-03-16 07:57
به نقل از Pouriya Ahmadi:
به نقل از a.v.s:
من هنوز هم نفهمیدم چرا متعصبین الکی بین هواداران دی سی خیلی زیاده؟ درحالی که تو بین مارول فن ها اینجور هواداری اکثرا پیدا نمیشه؟
تا یه صحنه از جوکر توی یه فیلم میبینن، میگن وای عجب شخصیت خفنی! تاحالا همچین شخصیتی ندیدیم! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!
تا یه فیلم بتمن علیه سوپرمن میبینن، میگن وای عجب فیلم خفنی! عجب سوپرمنی! عجب بتمنی! این لکس لوثر عجب دیوانه ایه! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!

با کمال احترام بین مارول فن ها هم افرادی هستند که بی منطق و جوگیرانه نظر میدن.البته قصد توهین ندارم سوتفاهم نشه.در کل هر کمپانی یا فرد بزرگی که کلی طرفدار داره قطعا عده ای طرفدار بی منطق پیدا میشن

منم با کمال احترام میگم درسته هر کمپانی طرفدارای خاص خودش رو داره ولی طرفدارای دی سی اصلا با مارول قابل مقایسه نیستن
یه مشت آدم متعصب که هر چی بهشون نشون بدی میگن شاهکاره (البته همشون اینجوری نیستن)
باید اسمشون رو تو کتاب رکوردهای گینس به عنوان بی منطق ترین هوادارای دنیا ثبت کرد
ولی مارولی ها حرفاشون رو با دلیل میزنن
نقل قول کردن
Tara
#52 Tara 1397-03-16 09:57
#47 و #51
هیچوقت این دی سی ای ها و مارولی ها رو رو درک نکردم و بنظرم چنین چیزی غلطه
هرکی ادعای کمیک فن بودن داره قاعدتا باید از هر دو طرف اطلاعات کافی داشته باشه تا بتونه قضاوت کنه مثل همین مقاله که نویسنده اش هم کاراکتر های دی سی رو به خوبی میشناسه هم مارول

دیگه این متعصب و نمیدونم چی چی و... برای محدودا سنی 5 تا 10 ساله

مثلا هست وقتایی که با بچه ها بازی میکنی بگی باختی گریه میکنن و دوست دارن که همیشه برنده باشن ، اینم مثل همونه این جور افراد هم مغزشون تو چنین سنیه
حالا چه افراد متعصب مارول چه دی سی چه هر چیز دیگه
فرقی نمیکنه و کاملا بحث چرت و بچگونه ای هستش
نقل قول کردن
Marc Spector
#53 Marc Spector 1397-03-16 11:15
به نقل از mtm:
اقایون خانوما! غلط املایی یادت نره!
از مختار هم نترسین
چیزی دیدین گزارش بدین تصحیح بشه

استاد خط آخر مرد بدون پوست اونجا که نوشته شده((بعدش همه که تونست))
مقاله:اولاً این فکر که خدای نکرده از حرفام برداشت بشه دیسی فنم رو همینجا تکذیب میکنم چون من کمیک فنم و برام فرق نمیکنه که کدوم کمیک مال کدوم شرکت باشه.
دوماً (یکم تعریف کنم از مقاله چون خیلی توپ بود و با چندتا از خبیثای خفن مارول آشنا شدم خلاصه که دمتون گرم آقا مختار)
سوماً(یکم نقد):راستش کاری ندارم که این شخصیت ها چجوری هستن و چه کار هایی انجام دادن ولی نمیشه کاملاً منکر این شد که جوکر در شکل گیری بخشی یا بخش هایی از این شخصیت ها نقش نداشته.
یه نکته دیگه هم که باید بگم اینه که (در واقع سواله):
چرا هر وقت بحث سر جوکر میشه ناخود آگاه تصویر جوکر لجر متجلی میشه؟
اون بنده خدا یه نقش بازی کرد و سعی داشت یه شخصیتی که تو دنیای واقعی زیر فشار زندگی و مشکلات خانوادگی به تنگ اومده و زده تو جاده خاکی رو به تصویر بکشه.حالا مشکل کجاست؟
اینجاست که این شخصیت تو یه فیلمی ظاهر شده که مال بتمنه و اتفاقا اسمش هم شده جوکر
(پشت سر مرحوم غیبت نکنین دیگه)
نقل قول کردن
D.PARKER
#54 D.PARKER 1397-03-16 11:51
#47
#51

تا زمانی که یه عده ای فقط تعداد کمی از کمیک های شرکت خودشون رو خوندن و هیچ شناختی هم از شرکت رقیب ندارن ، وضع ما بهتر از این نمیشه. اگه طرفدار یه تیمی باشی ولی بازیای تیم رقیبتم ببینی و بفهمی اونا هم مثل تیم تو هوادار دارن ، غم و شادی دارن و هواداراش بازیکناشو دوست دارن احترام بهشون رو یاد میگیری. مثلا خودم به شدت مارول فنم ولی عاشق دیسی هم هستم. بتمنو دوست دارم. عاشق فلشم. عاشق سریال خوبشم. عاشق سریال اررو و کمیکاشم. عاشق سری جدید فلش که از ۲۰۱۶ چاپ میشه و عاشق خیلی چیزای دیگه از دیسیم. من با کمیکای این دو تا شرکت زندگی کردم و برای جفتشون احترام خاصی قائلم.
نقل قول کردن
Tara
#55 Tara 1397-03-16 11:52
#53
جوکر لجر به دلایلی خیلی ماندگار و فوق العاده معروف شد
دلایلی نظیر شخصیت پردازیش تو فیلم ، بازی بینظیر لجر ، سطح کارکترش تو دارک نایت و میزان تاثیر گذاری و دیالوگ هاش و صد البته مرگ لجر تاثیر گذاشت رو جوکر
نقل قول کردن
a.v.s
#56 a.v.s 1397-03-16 12:34
میخوام یه بحثی بکنم.
کلا این بحث اینکه کدوم بهتره احمقانه است! خانم محمدی راست میگویند.
آدم خودش باید از این دو کمپانی اطلاعات داشته باشه، یه مقدار تحلیل و بررسی کنه، اون وقت خود فرد میفهمه چه بحث احمقانه ایه.
ولی اگر قرار باشه که همش به متعصبین توجه کنیم که بیشتر حرص میخوریم.
صد رحمت به متعصبین الکی مارول. اونایی که متعصب الکی مارول هستند حداقل فقط زیاد از حد از مارول تعریف میکنند و اصولا دی سی رو اونقدر نمیکوبند.
ولی متعصبین الکی دی سی. بیشتر این متعصبین، دی سی رو فیلمی میشناسند و همون طور که قبلا گفتم، تا یه فیلم از دی سی میبینند، میگویند عجب فیلم خفنی و بابا چیه مارول لوس بازیه! این متعصبین دیگه وضعشون از متعصبین مارول هم کمتره! البته این نکته رو هم باید درنظر داشته باشیم که کمپانی که چون متعصب کمتر داره پس کمپانی بهتریه. و نباید کورکورانه به خودمون تقلین کنیم که مارول عالیه و دی سی افتضاحه چون حرف افرادی مثل آقای ترابی و عمو مختار رو اشتباه متوجه شدیم.
بنظرم اونایی هم که کورکورانه به خودشون می قبولانند که مارول عالیه و دی سی افتضاحه، اونا هوادار اجباری و زورکی هستند. یعنی زورکی خودشون رو هوادار کردند تا بگویند ما نسبت به مارول دین داریم.
من میگم مارول عالیه، دی سی هم عالیه. من سعی میکنم دنبال مقایسه نباشم چون این کار مغزتو نابود میکنه و تورو درگیر قل و زنجیر میکنه که مثلا آیا مارول بهتره یا دی سی؟ یا غیره.

بنظرم باید به دنبال حقیقت باشیم. نه اینکه دنبال این باشیم که کدوم کمپانی از اون یکی بهتره.

البته این رو هم بگم که خودم بچگیم رو با بتمن و سوپرمن گذراندم برای همین برای دی سی احترام زیادی قائلم و نمیتونم زیر سوال ببرمش چون خودمم یه زمانی عاشق دی سی بودم.
نقل قول کردن
a.v.s
#57 a.v.s 1397-03-16 13:34
55#
بنظرم هیث لجر جوکر متفاوتی رو جلوی پرده سینما آورد. متفاوت از کمیک و حتی به نوعی میگویند که جوکر نولان بهتر از جوکر دنیای کمیک عمل کرد.
ولی نمیدونم چرا این مشکل همیشه هست که افراد تا یه چیزی رو میبینند که بعضا دارکه و بعد ها این چیز فوق العاده میشه، مردم همین تصور رو پیدا میکنند که دارک برترینه.
هیث لجر فقید فقط این وسط قربانیه (روحش شاد). تقصیر خودش نبود که جوکر فوق العاده ای رو روی پرده سینما آورد و یه سری نادون از دی سی اشتباه متوجه شدند و از روی حماقت دارند هواداری دی سی رو میکنند و میگویند دی سی خفنه پس برترینه.

یه مقاله از سایت پیدا کردم که درباره مسئله دارک برتر است یا لایت، توضیح میده. این مقاله رو باید جلوی متعصبین گذاشت تا این مسئله دارک و لایت رو متوجه شوند.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#58 Pouriya Ahmadi 1397-03-16 15:04
به نقل از Comic man:
به نقل از Pouriya Ahmadi:
به نقل از a.v.s:
من هنوز هم نفهمیدم چرا متعصبین الکی بین هواداران دی سی خیلی زیاده؟ درحالی که تو بین مارول فن ها اینجور هواداری اکثرا پیدا نمیشه؟
تا یه صحنه از جوکر توی یه فیلم میبینن، میگن وای عجب شخصیت خفنی! تاحالا همچین شخصیتی ندیدیم! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!
تا یه فیلم بتمن علیه سوپرمن میبینن، میگن وای عجب فیلم خفنی! عجب سوپرمنی! عجب بتمنی! این لکس لوثر عجب دیوانه ایه! بابا این مارول برای بچه هاست چیه این لوس بازی ها و آدم نکشتن ها و غیره!

با کمال احترام بین مارول فن ها هم افرادی هستند که بی منطق و جوگیرانه نظر میدن.البته قصد توهین ندارم سوتفاهم نشه.در کل هر کمپانی یا فرد بزرگی که کلی طرفدار داره قطعا عده ای طرفدار بی منطق پیدا میشن

منم با کمال احترام میگم درسته هر کمپانی طرفدارای خاص خودش رو داره ولی طرفدارای دی سی اصلا با مارول قابل مقایسه نیستن
یه مشت آدم متعصب که هر چی بهشون نشون بدی میگن شاهکاره (البته همشون اینجوری نیستن)
باید اسمشون رو تو کتاب رکوردهای گینس به عنوان بی منطق ترین هوادارای دنیا ثبت کرد
ولی مارولی ها حرفاشون رو با دلیل میزنن

بله.منم حرفتونو قبول دارم.تو مدتی که اینجا بودم متوجه شدم که اکثر دوستان و استادان مارول فن اینجا چقدر با منطق و با شعورن.خودم هم مارول فن هستم و افتخار هم میکنم.اما باید قبول کرد بعضی از دوستان مارولی هم(که نمیدونم چرا برعکس دی سی فن ها بی منطق با اونا برخوردی نمیشه.شاید هم من اشتباه میکنم.)هستند که واقعا آبرو ما مارولی ها رو بردن.مثلا طرف میگه هوم کامینگ خوب نبود.قبلی ها رو بیشتر دوست داشتم کلی فحش و توهین میکنه و میگه تو هیچی از سینما حالیت نیست و..در کل من از این رفتار زننده دی سی فن ها طرفداری نمیکنم.چرت و پرت هم زیاد ازشون دیدم(لامصب یه عدشون میگفتن BVS فیلم عمیقیه منتقدا نتونستن درکش کنن!).اما این حرف هم درست نیست که اصلا مارولی بی منطق نداریم که نمونه بارزش هم گفتم بالا.ببخشید کامنتم طولانی شد.شرمنده
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#59 Cap-Spider Potter 1397-03-16 15:28
#25

نشد دیگه !! انصافا این شخصیت ها خفن تر از جوکر بودند..! این چنین شخصیت ها هوادار هم زیاد دارنا ! یعنی معمولا خیلی از کمیک فنای آماتور مجذوب شخصیت های خفن (Hardcore) میشن، شخصیت هایی متفاوت و Dark با ویژگی های ظاهری و اخلاقی خاص ! حالا بیا تو این چارچوب این شخصیت های لیست رو با جوکر مقایسه کن ! توی مقاله گفته شده طرف اصلا "پوست روی بدنش نیست !" یا برای انتقام اومده "پوست صورت دشمنشو کنده !!" چنین شخصیتی از جوکر "خفن تر" نیست ؟!!! صد البته هست ..!!

به هر حال،
مقاله عالی بود عمو مختار... لذت بردیم...
ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#60 Pouriya Ahmadi 1397-03-16 17:43
به نقل از Tara:
#47 و #51
هیچوقت این دی سی ای ها و مارولی ها رو رو درک نکردم و بنظرم چنین چیزی غلطه
هرکی ادعای کمیک فن بودن داره قاعدتا باید از هر دو طرف اطلاعات کافی داشته باشه تا بتونه قضاوت کنه مثل همین مقاله که نویسنده اش هم کاراکتر های دی سی رو به خوبی میشناسه هم مارول

دیگه این متعصب و نمیدونم چی چی و... برای محدودا سنی 5 تا 10 ساله

مثلا هست وقتایی که با بچه ها بازی میکنی بگی باختی گریه میکنن و دوست دارن که همیشه برنده باشن ، اینم مثل همونه این جور افراد هم مغزشون تو چنین سنیه
حالا چه افراد متعصب مارول چه دی سی چه هر چیز دیگه
فرقی نمیکنه و کاملا بحث چرت و بچگونه ای هستش

بله حرف شما صحیح.اصلا طرفدار بودن مشکلی نیست اما متعصب بودن و این حرفا واقعا مسخره و به قول شما بچگونس
نقل قول کردن
Spider-Fan
#61 Spider-Fan 1397-03-16 20:37
#47 , #52 , #51

این بحث "مارول بهتره یا دی سی؟!" از اون موقعی که یادمه وجود داشته! و همون طور که احتمالا همه مون تجربه کردیم، طرفدار های فرهیخته و بامنطق دی سی به نسبت مارول خیلی کم تر هستن. چرا؟
اکثرا شیفته جذابیت های ظاهری کاراکتر شدن!
"این یارو چه خفنه هر کی میاد جلوش رو میکشه" (!!!) و ...
در واقع یه فن بوی که تو دوران نوجوانی و بعضا کودکی، شیفته کاراکتر (مثلا) جوکر شده. چرا؟! چون از نظر اون بنده خدا جوکر :[خیلی خفنه و هر کاری ازش بر میاد و دشمنانش رو خیلی خفن زجر میده و...] که همگی باعث شدن این کاراکتر "خفن" و جذاب واسه تینیجر ها بنظر میاد.
حالا الان هم نمی تونه تحمل کنه اسطوره نوجوانی‌ش خیلی تک بعدی‌هه و از اون کاراکتر بهتر [خبیث تر/ خفن تر] هم هست و میخواد رو افکار و عقاید بچگی‌ش پافشاری کنه و دلایل بعضا منطقی بنظر خودش بیاره.

در واقع همه کاراکتر های دی سی در ابتدای ظهور کمیک های ابرقهرمانی (=دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی) خلق شدن. زمانی که همه بچه ها و نوجوان ها یه کتاب کمیک در دست شون داشتن و عاشق ماجراهای اکشن قهرمان های اون دوره و قدرت های فوق بشری منحصر به فردشون بودن. برای همین هم ابرقهرمانی های دی سی اون دوره پر طرفدار بودن؛ چون همه قدرت های فوق بشری سطح بالای خاصی داشتن در حد یک خدا. و شخصیت پردازی و ذات اون کاراکتر ها واسه احدی مهم نبود.
بعد از مدتی این کاراکتر ها قاعدتا جذابیت شون رو از دست میدن. چون عمق و غنای لازمه رو نداشتن. اون دوره بود که حضرت استن لی پا به عرصه گذاشت و با بزرگانی مثل استیو دیتکو و جان رومیتا کاراکتر هایی رو خلق کرد که دیگه از لحاظ قدرت و شخصیت کامل و بی نقص نبودن و در کل یک خدا نبودن و خوندن و دنبال کردن ماندگار هاشون برای خواننده جذاب تر بود. اینکه چطور قهرمان با مشکلات واقعی جامعه دست و پنجه نرم میکنه.
برای همین یه مارول فن خیلی راحت میتونه برای عقاید خودش دلیل بیاره ولی یه دی سی فن چی؟! کاراکتر های دی سی پیچش شخصیتی خاصی ندارن پس باید دارک باشن یا فلسفی (تا حدی ) یا ... باشن. و فن ها هم غالبا شیفته همون شدن و نه خود شخصیت. برای همینه که فن های متعصب الوی با عقاید بچگانه در دی سی بیشترن تا مارول.
ببخشید که سر تون رو درد اوردم ولی شاید لازم بود که این رو عرض می کردم خدمتتون.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#62 spiderpunisher 1397-03-16 21:20
به نقل از Spider-Fan:
#47 , #52 , #51

این بحث "مارول بهتره یا دی سی؟!" از اون موقعی که یادمه وجود داشته! و همون طور که احتمالا همه مون تجربه کردیم، طرفدار های فرهیخته و بامنطق دی سی به نسبت مارول خیلی کم تر هستن. چرا؟
اکثرا شیفته جذابیت های ظاهری کاراکتر شدن!
"این یارو چه خفنه هر کی میاد جلوش رو میکشه" (!!!) و ...
در واقع یه فن بوی که تو دوران نوجوانی و بعضا کودکی، شیفته کاراکتر (مثلا) جوکر شده. چرا؟! چون از نظر اون بنده خدا جوکر :[خیلی خفنه و هر کاری ازش بر میاد و دشمنانش رو خیلی خفن زجر میده و...] که همگی باعث شدن این کاراکتر "خفن" و جذاب واسه تینیجر ها بنظر میاد.
حالا الان هم نمی تونه تحمل کنه اسطوره نوجوانی‌ش خیلی تک بعدی‌هه و از اون کاراکتر بهتر [خبیث تر/ خفن تر] هم هست و میخواد رو افکار و عقاید بچگی‌ش پافشاری کنه و دلایل بعضا منطقی بنظر خودش بیاره.

در واقع همه کاراکتر های دی سی در ابتدای ظهور کمیک های ابرقهرمانی (=دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی) خلق شدن. زمانی که همه بچه ها و نوجوان ها یه کتاب کمیک در دست شون داشتن و عاشق ماجراهای اکشن قهرمان های اون دوره و قدرت های فوق بشری منحصر به فردشون بودن. برای همین هم ابرقهرمانی های دی سی اون دوره پر طرفدار بودن؛ چون همه قدرت های فوق بشری سطح بالای خاصی داشتن در حد یک خدا. و شخصیت پردازی و ذات اون کاراکتر ها واسه احدی مهم نبود.
بعد از مدتی این کاراکتر ها قاعدتا جذابیت شون رو از دست میدن. چون عمق و غنای لازمه رو نداشتن. اون دوره بود که حضرت استن لی پا به عرصه گذاشت و با بزرگانی مثل استیو دیتکو و جان رومیتا کاراکتر هایی رو خلق کرد که دیگه از لحاظ قدرت و شخصیت کامل و بی نقص نبودن و در کل یک خدا نبودن و خوندن و دنبال کردن ماندگار هاشون برای خواننده جذاب تر بود. اینکه چطور قهرمان با مشکلات واقعی جامعه دست و پنجه نرم میکنه.
برای همین یه مارول فن خیلی راحت میتونه برای عقاید خودش دلیل بیاره ولی یه دی سی فن چی؟! کاراکتر های دی سی پیچش شخصیتی خاصی ندارن پس باید دارک باشن یا فلسفی (تا حدی ) یا ... باشن. و فن ها هم غالبا شیفته همون شدن و نه خود شخصیت. برای همینه که فن های متعصب الوی با عقاید بچگانه در دی سی بیشترن تا مارول.
ببخشید که سر تون رو درد اوردم ولی شاید لازم بود که این رو عرض می کردم خدمتتون.

بله درسته، وقتی فن بوی ها تو عمرشون کمیک نخوندن هنوز فکر میکنن کمیک یعنی داستان طنز مخصوص کودکان، و همین آدم ها روانی دارک نایت هستن فکر میکنن شاخ ترین فیلم جهانه و به اونجرز میگن بدون داستان و مسخره (چون فیلم لایتی هستش) و مفهوم سینما رو در اکشن و دارک می دونن، همین میشه برداشت و دید کاملا اشتباه به مفهوم کمیک و فیلم های کمیک بوکی. لابد فکر میکنن بدلیل خباثت جوکر نولان اون جوکر بهترینه و در صورتی نمیدونن که بهتر از اون هم هست. بیشتر این افراد دی سی فن نیستند، اونا بیشتر DCEU فن هستند. در صورتی که جوکر کمیک ها هم جوکر خوبی هست. اگر DCEU هم انقدر بد نبود و درست عمل می کرد شاید الآن این همه جو مسخره اینکه یونیورس دی سی بهتره یا مارول وجود نداشت و حداقل فن ها عاقلانه بحث می کردند. من خودم از بحث تخصصی خیلی خوشم میاد اما متاسفانه غیر از اسپایدی دات آی آر که مرکز کل کمیک ایرانه نمیشه در جاهای دیگه بحث کمیک بوکی کرد و سر برتری جوکر یا بولزآی با دیگر فن ها صحبت کرد.
ببخشید بابت این همه مطلب در یک کامنت.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#63 Spider-Fan 1397-03-16 21:46
#62
(reply نزدم طولانی نشه)

کاملا صحیح
هوادار های DCEU که بجای خودشون ولی روی صحبت من با اوناییه که شاید کلا روی هم رفته ۲۰ تا کمیک هم نخوانده باشن ولی فکر می کنن دیگه خدای کمیک‌ن و ته تخصص و به خودشون اجازه میدن که انقدر بی منطق و از لحاظ کمیک بوکی درباره این موضوع ها اظهار نظر کنن.
و دقیقا مشکل اینجاست که معیارشون برای اظهار نظر در مورد فیلم، دارک بودن اونه! به نحوی که فیلم هایی که فان باشن رو اصلا فیلم حساب نمیکنن و cheap میدونن‌ش. و از اون رو مخ تر اینکه منبع دوم‌شون imdb‌هه!!! که یه فن بوی متعصب با ۱۰ تا اکانت نمره کامل میده به فیلم یا الکی نمره کم میده و رتبه فیلم رو میاره پایین.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#64 spiderpunisher 1397-03-17 00:49
#63
آره واقعا نباید reply زد :D
بله اصن بعضی اوقات این کاربرای IMDB کاراشون عجیب میشه.
یادم میاد اون اولای اکران BVS هم واسه حدودا یه هفته نیم تو ۲۵۰ فیلم برتر از نظر مخاطب ها بود :o
به نظر من متا واقعا بهترین چیز برای سنجش یک فیلم از نگاه منتقدینه.
اما برای مثال اینفینیتی وار یه جورایی انگار از نظر معیار های منتقدین فیلم عالی نبود و برای همین بعضی دی سی فن ها میان میگن فیلم بدیه و شما که میگفتین عالیه هیچ چیز خوبی نبود.
در صورتی که همین طوریش منتقدین حال نکردن ۱۰ ۲۰ نمره با فیلم های شما فاصله داره.
اینفینیتی وار یه فیلم کمیک فن پسند بود.
اما درباره این آدما، شما میگی ۲۰ تا، من مطمئنم یکی هم نخوندن.
یکی از تعریف های نوب که برای گیم هست میگه: نوب ها کسایی هستن که درباره چیز هایی که نمیدونن و درباره اش مطمئن نیستن ادعا دارن. (گفتم یکی از معنی هاش وگرنه نوب معنی های خیلی زیادی داره) این تعریف کاملا برای کمیک هم صدق میکنه و واقعا تو ایران خودمون از هر ۱۰ تا کسی که میگن کمیک فنن ۹ تاشون نوب کمیکن و اون یک نفر هان که واقعا راست میگن که کمیک فن هستن.‌‌‌
اون نوب ها فکر میکنن MCU و کمیک کلا یه چیز بچه گانست و ابرقهرمان ها واسه نی نی کوچولو هاست.
اما همینا میگن:(( بتمن های نولان؟ اونا بهترین فیلم های جهانن و این منتقد های مارولی بودن که تو متا اومدن به فیلم نمره کم دادن و باعث شدن ۱۰۰ نگیره دارک نایت. IMDB رو عشق است و بس. حالا باز شما بگین کمیک خوبه و فیلم های کمیک بوکی. دم دارک نایت گرم که یه فیلم رئالیسم و غیر کمیک بوکی ساخت!))
واقعا آدم نمیدونه با این افراد چیکار کنه، چون تو هرچی میخوای درست کنی حرفاشون رو و از جهل نادانی درشون بیاری قبول نمیکنن و بهت ممکنه توهین هم بکنن.
خدایا از همین تریبون (!) میخوام که شفاشون بدی. :D
نقل قول کردن
Comic man
#65 Comic man 1397-03-17 07:55
63 , 64#:
واقعا گل گفتید. حرف دلم رو زدید. متاسفانه بعضی از این دی سی فنا اصلا دی سی فن نیستند. یعنی فقط فیلم های نولان رو دیدن و فقط بازی های ارکام رو رفتن و میان ادعا میکنند
در حالی که همین فیلم های نولان هم که اینقدر سنگشون رو به سینه میزنن عمو مختار تو مقالاتش گفت که چقدر ضعف و مشکل دارن و ایده ال نیستن
این ادما اصلا بویی از دنیای کمیک نبرده اند و حق ندارند مارول فن ها رو به دوست داشتن چیزی که دوست دارن تمسخر کنند
البته الحمداله موفقیت های فیلم های مارول و گند زدن های دی سی باعث شده تا خفه خون بگیرند ولی بازم این نوب ها هستند که از اظهارات دارند
و البته عمو مختار عزیز همیشه داره با مقالاتش به ما مهمات میده تا به جنگ این متعصبین جاهل بریم.
واقعا دمت گرم عمو که باعث میشی ما اینقدر بتونیم خوب با این احمق ها بجنگیم./ البته به من ثابت شده این ادما اصلا هیچی حالیشون نیست. ولی به نظرم این سایت خیلی اونا رو در چند سال اخیر کفری کرده چون با بر ملا کردن حقایق کاملا کاسه و کوزه اونا رو زده بهم.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#66 spiderpunisher 1397-03-17 10:31
به نقل از Comic man:
63 , 64#:
واقعا گل گفتید. حرف دلم رو زدید. متاسفانه بعضی از این دی سی فنا اصلا دی سی فن نیستند. یعنی فقط فیلم های نولان رو دیدم و فقط بازی های ارکام رو رفتن و میان ادعا میکنند
در حالی که همین فیلم های نولان هم که اینقدر سنگشون رو به سینه میزنن عمو مختار تو مقالاتش گفت که چقدر ضعف و مشکل دارن و ایده ال نیستن
این ادما اصلا بویی از دنیای کمیک نبرده اند و حق ندارند مارول فن ها رو به دوست داشتن چیزی که دوست دارن تمسخر کنند
البته الحمداله موفقیت های فیلم های مارول و گند زدن های دی سی باعث شده تا خفه خون بگیرند ولی بازم این نوب ها هستند که از اظهارات دارند
و البته عمو مختار عزیز همیشه داره با مقالاتش به ما مهمات میده تا به جنگ این متعصبین جاهل بریم.
واقعا دمت گرم عمو که باعث میشی ما اینقدر بتونیم خوب با این احمق ها بجنگیم./ البته به من ثابت شده این ادما اصلا هیچی حالیشون نیست. ولی به نظرم این سایت خیلی اونا رو در چند سال اخیر کفری کرده چون با بر ملا کردن حقایق کاملا کاسه و کوزه اونا رو زده بهم.

تازه بیشتر این افراد موفقیت MCU رو قبول ندارن و فک میکنن با دو تا انفجار و داستان کلیشه ای و باختن ویلین داستان در پایان و زنده شدن سوپرمن، اون فیلم بهترین فیلم جهانه و مثلا بلک پنتر داستان گیج کننده ای داره و یا لوگان که حتی مال MCU نیستش رو میگن کسل کننده بود.
تازه باید به جای آرکام مینوشتین "آرخام(!) " :D
واقعا سر مسئله فهموندن آرکام به اینا اصن نزدیک بود انگلیسی و گیم رو بذارم کنار برم "سریال ایرانی فن (!) " بشم. :lol:
تازه آقای ترابی، یادتونه میگفتین زیر مقالات کمیک بوکی کامنت کم گذاشته میشه، به نظر من مث اینکه شما شانس ندارین وگرنه مقالات عمو کامنت زیاد گذاشته میشه. واقعا مقالات شما انقد کامله هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره. ;-)
مقالات عمو هم که فقط بحث میشه سر مسئله مارول و دی سی.
نقل قول کردن
amirparker11
#67 amirparker11 1397-03-18 16:27
مقاله خوبی بود ولی کاشکی green goblin رو هم میاوردید
درسته که قبلا مقایسه شده ولی اگه میبود بهتر بود
نقل قول کردن
A.cage
#68 A.cage 1397-03-18 16:32
مقاله خوب و ترسناکی بود واقعا نمیدونستم مارول اینقدر شخصیت خفن داره.ولی با اینکه خودم شدیدا مارولی ام ولی جوکر یه چیزه دیگرت.
نقل قول کردن
abed71abed
#69 abed71abed 1397-03-19 14:24
به نقل از Tara:
به نقل از abed71abed:
خیلی مقاله جالبی بود
درسته جوکر از این شخصیت ها پایین تره ولی معروف تره
دلیلشم به نظرم اینه یه فیلم خوب ازش ساخته شده و شخصیت دارکی ازش نشون داده شده
با اینکه مارول فنم باید قبول کنیم مارول یه شخصیت دارک تو سینما معرفی نکرده

بنظرم تابحال بهترین ویلنی که مارول معرفی کرده ثانوس بوده

در ضمن ثانوس و کیلمانگر فان هم نبودنا

بله منظورم بغیر از تانوس
نقل قول کردن
Erfanlord
#70 Erfanlord 1397-03-19 18:49
مقاله زیبایی بود اما به نظرم گرین گاپلین و رد اسکال جاشون خالی بود
نقل قول کردن
spider a
-1 #71 spider a 1397-03-21 08:36
ااصلا به نظرم جوکر خبیث جالبی نیست یه دیوونه که تو شهر راه میره ادم میکشی و کار های چندش میکنه اخه اینم شد ویلن

ولی همه این خبیثا چند لایه هستند نه مثل جوکر اخه چیه دیگه انتظاری از دیسی نیست که جوکر بهترین ویلنشون هست
نقل قول کردن
mtm
#72 mtm 1397-03-21 09:16
به نقل از spider a:
ااصلا به نظرم جوکر خبیث جالبی نیست یه دیوونه که تو شهر راه میره ادم میکشی و کار های چندش میکنه اخه اینم شد ویلن

ولی همه این خبیثا چند لایه هستند نه مثل جوکر اخه چیه دیگه انتظاری از دیسی نیست که جوکر بهترین ویلنشون هست

نه دیگه اینجوری هم که شما میگی نیست
جوکر ویلن فوق العاده ایه. بحث ما تو این مقاله این بود که فقط تحت تاثیر کارای چندش اور یا به قول معروف خفنش قرار نگیریم . چون اگه قراره به این جور چیزا باشه پس مارول هم خبیث هایی داره که کارای خفن تری انجام داده اند
نقل قول کردن
bodyguard
+1 #73 bodyguard 1397-03-21 13:22
ممنون از عمو مختار بخاطر مقاله عالیشون.
ولی ویلن های خفن دیگه ای هم هستن که من بهشون یه نیمچه اشاره میکنم که به نظرم خفنن(شاید از جوکر بیشتر یا شایدم نه)
گرین گابلین:
چرا راه دور بریم همین نورمن خودمون!چه کارای خفنی که نکرده مثل کشتن عشق یه قهرمان اونم نه بصورت معمولی اونم طوری که پیتر فکر کنه خودش مقصره!قبل از کشتن گوئن باهاش رابطه نا مشروع داشته و ازش دوتا بچه داره!این دیگه واقعا خفنه!دزدین بچه پیتر و مری جین (فقط باید یه پدر مادر باشید تا عمق فاجعه رو درک کنید).سعی برای وارث کردن پیتر اونم چجوری!؟سلام میخوای مال و اموالم واسه تو باشه و گرین گابلین باشی؟نه!با مسموم کردن پیتر دزدیدنش و شکنجه روحی و فیزیکی پیتر(طوری که پیتر نور براش درد اور بود) نه تنها به جسم پیتر اسیب زد بلکه به روحشم اسیب زد و یا زخم زجر اور رو رو روح و جسم پیتر گذاشت و کار فن دیگری مثل ساختن ربات از روی پدر و مادر مرده پیتر!خب که چی این خفنه؟اره خفنه!فکر کنید دیگه صد در صد مطمئنید والدینتون برنمیگردن و شا اونارو ملاقات نمیکنید اما یهو بوم!اونا برمیگردن تو فرط خوشحالی نمیدونی چیکار کنی اونارو بغل میکنی از ناگفته ها میگی و از بودن باهاشون لذت میبری اما یه بوم دیگه!بوم!اونا تقلبی و رباتن! و تو فقط تو توهم پدر مادر داشتن بودی! تو از تو میشکنی خرد میشی!پس واقعا خفنه!و خیلی کار های خفن دیگر که عمو خودش تدریس میکنه بقیه دوستانم که میدونن.
ونومم خفنه انصافا اون ظاهر ترسناکش خفنه و تازه مغز هم میخوره.یا کارنیج که تو کشت و کشتار و هرج و مرج استایه واسه خودش(اسمشم معنی هرج و مرج میده).یا ثانوس که نصف جمعیت جهان رو پخ پخ کرد و بقیه اقوام...
شاید مسئله کشتن یه ادم عادی مثل رهگذر خیلی خفن نباشه به نظر بعضی ها ولی هست!فکر کن نگران عزیزتی و انتظارشو میکشی یهو گروم! خبر میارن که یه روانی افسار گسیخته پاره تنتو کشت!تو از درون خرد و خاکشیر میشی حالا حساب کن چهار میلیارد ادم اینجوری کشته میشن!یا تو یه جایی واسه تفریح و بقیه ماجرا...
اینا هم بنظرم خفن بودن خیلی اطلاعات ندارم و بابت اینکه اینقدر از هم گسیخته مینویسم معزرت میخوام(سنی ندارم!) اخ سرم درد گرفت اینقدر از کشت و کشتار نوشتم! :o
نقل قول کردن
old man omid
#74 old man omid 1397-08-18 14:38
مقاله بسیار عالی بود،خسته نباشید عمو مختار. اینا از جوکر هم برتر هم خفن ترن
نقل قول کردن
Spider-Fan
#75 Spider-Fan 1397-08-18 14:59
#74:
می‌شه لطف کنی قبل از کامنت دادن حداقل اسم مقاله رو بخونی؟!
نوشته شده "خفن‌تر" نه "برتر"!
یعنی اعمال چندش‌آور‌تر و شوکه‌کننده‌تر (در برخی موارد) انجام دادن!نه اینکه خبیث بهتری از جوکر هستن.
حله؟!
بعد هم، بحث گرین‌گابلین اصلا چه ربطی داره به مقاله؟!
اگه نظری داری، می‌تونی توی لینکه‌هایی که در این مقاله [: spidey.ir/.../... ] گذاشته شده، مطرح کنی.
و اگه به نظرت مگنتو و دکتر دووم و ثانوس و امثالهم کفش جوکر هم نیستن، مشخصه هیچی از دنیای کمیک نمی‌دونی...!
نقل قول کردن
old man omid
#76 old man omid 1397-08-18 15:16
بله کارهای این ها واقعا خفن تر از جوکر هست.
نقل قول کردن
Aquaman
#77 Aquaman 1397-08-18 15:47
به نقل از old man omid:
سخت همچین مقاله ی بدرد نخوری (با کمال معذرت دارم نظر میدم واقعا ببخشید)تو این سایت عالی پیدا کرد!
موجو ؟مرد بنفش؟از جوکر بهترن!!!!!!!!!!!!!!خبیث ترن :o
حالتون خوبه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
حتی بسیااااااار سخت میشه گرین گابلین برتر از جوکر دید حالا شما این مسرخه هارو با جوکر مقایسه میکنید؟!!!!!!!
اصلا درباره ی اینا دیگه حرفی ندارم!!!!!
ولی گرین گابلین!
گرین گابلین برای کار هاش دلیل داره،برای اینکه یک سری هدف هایی داره!
ولی جوکر چی؟!!!!!
یک دیونه که فقط میخود ادام بکشه و بتمن رو به جنون برسونه؟
جوکر برای کشتن و کارهاش هدف نداره! یک دیوونه ی روانی که هرکاری ازش برمیاد
کشتن جیسون تو هدفمند بود؟
یا مثلا خبیث کردن سوپرمن؟!
جوکر بدون هیچ تجهیزاتی این کارارو میکنه!
تمام خبیث های مارول کفش جوکرم نیستند و فیقط تنها فرد قابل مقایسه با جوکر فقط و فقط گرین گابلین هست!
............................


واقعا شما چقدر ذهنت درگیره!
عزیز کی گفت بهتره؟ گفت خفن تره!
میگه کارای چندش اور و به ظاهر رعب اور اینا از جوکر بدترن
واقعا خیلی وقتها ناراحت میشم از دست امثال شما دی سی فنا
خودم دی سی فنم ولی ابروی ما میبرین
اونقدر بعضی هاتون تعصب دارید که حتی مقاله رو درست نخونده قضاوت میکنید
بابا لامصبا مقاله میگه اونایی که خفن تر هستند نه اونایی که بهتر هستن
خوبه همین سایت مقاله و همین نویسنده 10 خییث برتر کمیک نوشته که جوکر توش اوله:
llink.ir/94oo
نقل قول کردن
Aquaman
#78 Aquaman 1397-08-18 15:48
به نقل از old man omid:
عزیزم هرکودو از اونا که گفتی تقابلش تو دی سی هستش ولی
مقاله گفته شده کی "خفن تر" و من هم گفتم هیچکدوم از جوکر خفن تر نیستن!
و گرین گابلین هم تو مقدمه ازش صحبت شده!
(و من اینها رو در حالی میگم که مارول فن هستم نام کاربری رو بخون)

مقاله که قشنگ توضیح داد خفن تر هستن پس شما دیگه حرف نزن که ابروی ما دیسی فنا رو بردی!
نقل قول کردن
Spider-Fan
#79 Spider-Fan 1397-08-18 16:12
به نقل از old man omid:
عزیزم هرکودو از اونا که گفتی تقابلش تو دی سی هستش ولی
مقاله گفته شده کی "خفن تر" و من هم گفتم هیچکدوم از جوکر خفن تر نیستن!
و گرین گابلین هم تو مقدمه ازش صحبت شده!
(و من اینها رو در حالی میگم که مارول فن هستم نام کاربری رو بخون)

می‌دونی فرقش چیه؟!
اینکه توی مقاله با دلیل و توضیح و مدرک گفته شده که این ویلن‌ها از جوکر خفن‌تر هستن. (کاراشون، اریجین‌شون و ...) اما جنابعالی همبن‌جوری اومدی و می‌گی "نه؛ نیستن!"
و مگه گرین‌گابلین جزو لیست هست که شما با جوکر مقایسه‌ش می‌کنی؟ نویسنده (آقا مختار) توی مقدمه، مقاله ای رو معرفی کردن که گرین‌گابلین از لحاظ "خباثت" با جوکر مقایسه شده؛ حالا توی این مقاله، این ویلن‌ها از نظر "hardcore بودن" با جوکر مقایسه شدن.
به همین سادگی!
در مورد ویلن‌های مارول همین بس که وب‌سایت ign (که لابد می‌دونی بیشتر به سمت دی‌سی متمایل‌ان!!!) بعد از یه مقالهٔ مفصل نتیجه‌گیری کرده که مارول در زمینه خبیث‌ها، یک سر و گردن از دی‌سی بالاتره! (می‌تونی با یه سرچ توی Google مقاله رو مطالعه کنی)

واقعا نمی‌دونم کجای "برای حرفمون دلیل بیاریم!" نامفهوم و گُنگ ـه؟!!
نقل قول کردن
D.PARKER
#80 D.PARKER 1397-08-18 16:18
#74
میدونی مشکل چیه؟ نمیدونی حتی چرا جوکرو دوست داری‌. من و اکثریت جامعه کمیک دنیا عاشق جوکریم به خاطر اریجین جذابش، کشمکش های درونیش و نیاز روحیش به بتمن و ...
اما شما ها!
نقل قول:
واییییییی!!!!! جوکر بدون دلیل آدم میکشه. چه خفن! جوکر بدون تجهیزات این کارارو میکنه! چه خفن!
بعد میگی مگنتو و دووم کفش جوکرم نیستن.
محض اطلاعت جوکر واسه همه کاراش دلیل داره. خبیث شده، چون اون آدمی بود که همه چیزشو از دست داد و سعی داشت با دیوانه شدن، غمش رو از بین ببره. و با خباثت دیوانه شد. حتی فکر نکنم کیلینگ جوک رو خونده باشی... تو رواج دهنده همون فرهنگی هستی که این سایت شش سال تمام داره باهاش میجنگه...
نقل قول کردن
old man omid
#81 old man omid 1397-08-18 16:29
بله شما ها درست میگید،حتی به نظر من نه تهنا "خفن تر" بلکه "برتر"هم هستند
نقل قول کردن
old man omid
#82 old man omid 1397-08-18 16:43
به نقل از Aquaman:
به نقل از old man omid:
سخت همچین مقاله ی بدرد نخوری (با کمال معذرت دارم نظر میدم واقعا ببخشید)تو این سایت عالی پیدا کرد!
موجو ؟مرد بنفش؟از جوکر بهترن!!!!!!!!!!!!!!خبیث ترن :o
حالتون خوبه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
حتی بسیااااااار سخت میشه گرین گابلین برتر از جوکر دید حالا شما این مسرخه هارو با جوکر مقایسه میکنید؟!!!!!!!
اصلا درباره ی اینا دیگه حرفی ندارم!!!!!
ولی گرین گابلین!
گرین گابلین برای کار هاش دلیل داره،برای اینکه یک سری هدف هایی داره!
ولی جوکر چی؟!!!!!
یک دیونه که فقط میخود ادام بکشه و بتمن رو به جنون برسونه؟
جوکر برای کشتن و کارهاش هدف نداره! یک دیوونه ی روانی که هرکاری ازش برمیاد
کشتن جیسون تو هدفمند بود؟
یا مثلا خبیث کردن سوپرمن؟!
جوکر بدون هیچ تجهیزاتی این کارارو میکنه!
تمام خبیث های مارول کفش جوکرم نیستند و فیقط تنها فرد قابل مقایسه با جوکر فقط و فقط گرین گابلین هست!
............................


واقعا شما چقدر ذهنت درگیره!
عزیز کی گفت بهتره؟ گفت خفن تره!
میگه کارای چندش اور و به ظاهر رعب اور اینا از جوکر بدترن
واقعا خیلی وقتها ناراحت میشم از دست امثال شما دی سی فنا
خودم دی سی فنم ولی ابروی ما میبرین
اونقدر بعضی هاتون تعصب دارید که حتی مقاله رو درست نخونده قضاوت میکنید
بابا لامصبا مقاله میگه اونایی که خفن تر هستند نه اونایی که بهتر هستن
خوبه همین سایت مقاله و همین نویسنده 10 خییث برتر کمیک نوشته که جوکر توش اوله:
llink.ir/94oo



۱-من دی سی فن نیستم
۲-اینها از جوکر خفن تر هستن
۳-من مخالفم،بنظرم گرین گابلین،مگنتو،دک تر دوم،و.... از جوکر خیلی بهترن
نقل قول کردن
old man omid
#83 old man omid 1397-08-18 16:44
واقعا جوکر ویلن خفنیه ولی کفش اینا هم نیست.من دیگه حرفی ندارم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#84 Spider-Fan 1397-08-18 17:05
#83:
آقا شما می‌گی این ویلن‌ها از جوکر خفن‌تر نیستن؟!
اوکی... چرا اونوقت؟! اگه بتونی برای حرفت دلیل بیاری، اون موقع‌ست که حرفت به رسمیت شناخته می‌شه.
یعنی چی فقط می‌گی "اینا از جوکر خفن‌تر نیستن." بعد می‌ری؟!!!
نویسنده هر ویلن رو معرفی کرده، چند نمونه از کارهای خبیث و وحشیانه‌ش ر‌و مثال زده و با جوکر مقایسه کرده و منطقی نتیجه‌گیری کرده.
حالا شما می‌گی نه؟ دلیل بیار!

#82:
می‌شه بگی کی "با پا رفته روی دی‌سی"؟!
آقای D.PARKER که با دلیل گفتن جوکر رو دوست دارن؛
اگه منظورت نویسنده‌های سایت هست، پیشنهاد می‌کنم یه نیمچه نگاهی به عناوین ترجمه شده و مقالات معرفی شخصیت و کمیک بندازی تا ببینی Spidey.IR با اینکه طرفدار اسپایدرمن هست، چقدر به دی‌سی و دی‌سی‌فن‌ها خدمت کرده.
نقل قول کردن
Aquaman
#85 Aquaman 1397-08-18 18:41
به نقل از old man omid:
به نقل از Aquaman:
به نقل از old man omid:
سخت همچین مقاله ی بدرد نخوری (با کمال معذرت دارم نظر میدم واقعا ببخشید)تو این سایت عالی پیدا کرد!
موجو ؟مرد بنفش؟از جوکر بهترن!!!!!!!!!!!!!!خبیث ترن :o
حالتون خوبه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
حتی بسیااااااار سخت میشه گرین گابلین برتر از جوکر دید حالا شما این مسرخه هارو با جوکر مقایسه میکنید؟!!!!!!!
اصلا درباره ی اینا دیگه حرفی ندارم!!!!!
ولی گرین گابلین!
گرین گابلین برای کار هاش دلیل داره،برای اینکه یک سری هدف هایی داره!
ولی جوکر چی؟!!!!!
یک دیونه که فقط میخود ادام بکشه و بتمن رو به جنون برسونه؟
جوکر برای کشتن و کارهاش هدف نداره! یک دیوونه ی روانی که هرکاری ازش برمیاد
کشتن جیسون تو هدفمند بود؟
یا مثلا خبیث کردن سوپرمن؟!
جوکر بدون هیچ تجهیزاتی این کارارو میکنه!
تمام خبیث های مارول کفش جوکرم نیستند و فیقط تنها فرد قابل مقایسه با جوکر فقط و فقط گرین گابلین هست!
............................


واقعا شما چقدر ذهنت درگیره!
عزیز کی گفت بهتره؟ گفت خفن تره!
میگه کارای چندش اور و به ظاهر رعب اور اینا از جوکر بدترن
واقعا خیلی وقتها ناراحت میشم از دست امثال شما دی سی فنا
خودم دی سی فنم ولی ابروی ما میبرین
اونقدر بعضی هاتون تعصب دارید که حتی مقاله رو درست نخونده قضاوت میکنید
بابا لامصبا مقاله میگه اونایی که خفن تر هستند نه اونایی که بهتر هستن
خوبه همین سایت مقاله و همین نویسنده 10 خییث برتر کمیک نوشته که جوکر توش اوله:
llink.ir/94oo



۱-من دی سی فن نیستم
۲-اینها از جوکر خفن تر نیستن
۳-اقای مختار اون مقاله رو قبول داره یا میگه که جوکر پایین تر از گرین گابلین هست؟

نویسنده مقاله دلیل اورد گفت هستن
ابرومون رو بردید اینقدر حرفای بی دلیل زدید
خب تو هم عرضه داری 2 تا دلیل بیار جوکر خفن تره
نقل قول کردن
D.PARKER
#86 D.PARKER 1397-08-18 19:27
#82
شاید ندونی ولی بوده مقالاتی که تو کامنتاش تاختن به جوکر ولی من و چند نفر دیگه ازش حمایت کردیم. الانم که دارم میگم جوکرو به دلیل شخصیت پردازیش دوست دارم بعد با پا رفتم رو دیسی؟ :/
جالبه...
لطفا زیر حرفتم نزن
به نقل از old man omid:
تمام خبیث های مارول کفش جوکرم نیستند

بار ها گفتن خوب و بد بودن کاراکتر ها به خفن بودن نیست و شما معیارت اینه. میگی جوکر خوبه چون دیوونه و خفنه!
حالا بهت ثابت شد رواج دهنده اون فرهنگی؟
اگه اینا خفن تر از جوکر نیستن دلیل بیار. نمیشه مقاله ای که ساعت ها روش کار شده رو تو دو خط نقض کنی.
نقل قول کردن
spideypool20
#87 spideypool20 1397-08-18 20:02
من خودم شخصیت جوکرو دوست دارم و هوادارشم اما برید عنوان مقاله رو بخونید نوشته (خفن تر )نگفته بهتر یا معروف تر یا اینکه جوکر اشغاله و.....
برای مقاله زحمت کشیده شده جای تشکرتونه؟
منظورشون چندش تر بوده و اوج انتقام گیری !...نه اینکه جوکر اصلا خوب نیست.
سر یه اشتباه کوچیک شما سایت که نباید بهش بگن ضد دیسی!
سایت از دیسی هم مقاله گذاشته و هم کمیک ترجمه کرده.
نقل قول کردن
old man omid
#88 old man omid 1398-05-21 15:12
به نقل از old man omid:
سخت همچین مقاله ی بدرد نخوری (با کمال معذرت دارم نظر میدم واقعا ببخشید)تو این سایت عالی پیدا کرد!
موجو ؟مرد بنفش؟از جوکر بهترن!!!!!!!!!!!!!!خبیث ترن :o
حالتون خوبه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
حتی بسیااااااار سخت میشه گرین گابلین برتر از جوکر دید حالا شما این مسرخه هارو با جوکر مقایسه میکنید؟!!!!!!!
اصلا درباره ی اینا دیگه حرفی ندارم!!!!!
ولی گرین گابلین!
گرین گابلین برای کار هاش دلیل داره،برای اینکه یک سری هدف هایی داره!
ولی جوکر چی؟!!!!!
یک دیونه که فقط میخود ادام بکشه و بتمن رو به جنون برسونه؟
جوکر برای کشتن و کارهاش هدف نداره! یک دیوونه ی روانی که هرکاری ازش برمیاد
کشتن جیسون تو هدفمند بود؟
یا مثلا خبیث کردن سوپرمن؟!
جوکر بدون هیچ تجهیزاتی این کارارو میکنه!
تمام خبیث های مارول کفش جوکرم نیستند و فیقط تنها فرد قابل مقایسه با جوکر فقط و فقط گرین گابلین هست!
............................

:cry: واقعا الان که دارم نظرات قبلیمون تو سایت میخونم از خجالت اب میشم، :sad: ،باورم نمیشه اینارو من گفتم.
اونموقع هیچ اطلاعاتی نداشتم و با خوندن دو تا کمیک و مقاله فکر میکردم همه چی بلدم :oops:
ای خاک بر سرم،اقای ترابی وقعا ممنونم که با مقاله هاتون افرادی مثل من رو اگاه کردید.
استاد ترابی تورو فران نظرات من زیر این مقاله رو پاک کنید خیلی روی مخمن :sigh:
یا اصلا خودم همشونو ویرایش میکنم الان. :-)
نقل قول کردن
spidersam
#89 spidersam 1400-02-01 04:39
بعضیا هستن که اصلا نمیدونن کمیک چیه و نمیدونن چه بلایی سر جوکر اومد که تبدیل به این شد و جوکر رو فقط از فیلم شوالیه تاریکی میشناسن اونوقت هی میان میگن جوکر خفنه و جوکر نمیدونم دپرسه و فکر میکنن جوکر وقتی خلق شده دهن خودش رو بریده بوده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1287 guests and 3 members online

  • E-spider
  • mtm
  • mtm

آخرین نظرات