مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

مقدمه: با اکران فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"، پیتر پارکر بالاخره وارد دنیای سینمایی مارول شد. علیرغم آنکه تام هالند از ستاره های فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" بود اما مسیر او برای حضور در MCU پر از پیچ و خم های بسیار بود و خیلی ها فکر میکردند شاید حضور او اصلا میسر نگردد. بنابراین خوشبختانه این پروژه که زمانی غیر ممکن به نظر میرسید ، ممکن شد. ولی تاریخ درخشان اسپایدرمن پر است  از پروژه ها و داستان های کنسل شده در گونه های مختلف سرگرمی که هرگز به سرانجام نرسیدند.

و حالا سایت CBR نگاهی انداخته به برخی از بزرگترین داستان های کنسل شده مرد عنکبوتی که دیگر هرگز به نتیجه نخواهند رسید و یا اینکه اصلا هرگز منتشر نخواهند شد. برای این لیست نویسنده به دنیای کمیک ، تلویزیون، سینما ، انیمیشن و ویدئو گیم مراجعه کرده است (البته من خودم هم بارها به اکثر این موارد در مقالات خودم در spidey.ir اشاره ای کرده بودم. بنابراین شاید اکثر ایتم های این مقاله براتون تکراری باشد!). در هر حال قرار نیست در این مقاله به تک تک داستان های مرد عنکبوتی که به هر دلیلی کنسل شدند، پرداخته بشه و فقط پروژه های مهمی  که شروع به ساخته شدن کردند و تا مرحله ای هم پیش رفتند ولی متوقف شدند اشاره ای شده. در واقع این پروژه ها آنقدر مهم بودند که خبر کنسل شدنشان در سطح جهان پخش شد. به لطف اطلاعاتی که در سالهای اخیر درباره این پروژه ها در اینترنت منتشر شده ما حالا میتونیم همچین مقاله ای داشته باشیم.

 

15- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی

 مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی

سریال کارتونی Spider-Man : The Animated Series پس از 5 فصل در سال 1998 به اتمام رسید. کلا 65 اپیزود از آن ساخته شد که در طول پخش همیشه تعداد بینندگان زیادی داشت و به قول معروف rating اش بالا بود. استقبال گرمی هم از جانب هواداران و منتقدین شد. آنهایی که قسمت های پایانی رو دیدند میدونند که مرد عنکبوتی قرار بود به همراه «مادام وب» به دنیاهای دیگر بروند تا معشوقه اسپایدرمن ، «مری جین» واقعی را پیدا کنند. قرار بود این اتفاق در فصل ششم بیفته ولی گفته میشه به خاطر اختلافی که بین مارول و فاکس پیش اومد فصل 6 کنسل شد (این کارتون از شبکه Fox Kids پخش میشد). «جان سمپر» مغز متفکر این سریال گفته که قرار بود مرد عنکبوتی و مادام وب به دوران ملکه ویکتوریا در کشور انگلستان سفر و مری جین را از دست کارنیج نجات بده چون کارنیج در اون موقع در قالب «جک قصاب»  (Jack the Ripper) ظاهر شده بود! (واقعا ایده جالبیه، نه؟). نکته جالب دیگر اینه که قرار بوده دشمنانی از اسپایدرمن که قبلا آنها را در این سریال ندیده بودیم مثل «بیتل»، «پوما» و «رز» نیز در فصل ششم حاضر شوند. همچنین «بتی برنت» هم گفته میشه قرار بود باشه و البته یک تیم آپ هم قرار بود بین اسپایدرمن و «گوست رایدر» ببینیم!

درسته فصل ششم هرگز ساخته نشد و قضیه مری جین هم معلوم نشد ولی اگر درست یادم باشه یکی از هواداران این سریال که انیماتور هم هست قرار بود خودش به صورت فن مید این فصل رو بسازه و در یوتیوب منتشر کنه. ولی راستش رو بخواهید نمیدونم پروژه اش به کجا کشید. اگه کسی خبر داره تو بخش نظرات بگه لطفا.

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره فصل ششم از سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" بدانید!

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

 

14- مری جین در  سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز

 مری جین در  سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز

کاربران قدیمی سایت اسپایدی میدونند که وقتی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 شروع به فیلمبرداری کرد خبر رسید که خانم «شایلین وودلی» برای ایفای نقش مری جین واتسون انتخاب شده. بعد مرتبا عکس هایی از حضور او سر صحنه فیلمبرداری منتشر میشد که ما هم در سایت میذاشتیم (مثلا در اینجا). ولی ناگهان خبر رسید که مارک وب (کارگردان این فیلم) تصمیم گرفته به دلیل ازدحام شخصیت ها، کلا مری جین رو از فیلم حذف کنه. بنابراین ما هرگز نفهمیدیم که مری جین قرار بود چه نقشی تو این فیلم داشته باشه. البته نقشش قطعا کوچک بود ولی قرار بود در قسمت سوم بیشتر بشه ولی چون مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 کنسل شد ما دیگر داستان مری جین را نخواهیم دید. درسته که رسما هیچ وقت صحنه های مری جین منتشر نشده ولی میتونید اینجا اونا رو تماشا کنید.

مطالب مرتبط:

چرا «مری جین» از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد؟ 

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

 

13- فیلم شش خبیث

 فیلم شش خبیث

شش خبیث یا Sinister Six نام گروه معروفی در کمیک بوک های مرد عنکبوتی است که از دشمنان مشهور او مثل دکتر اختاپوس، کریون شکارچی، والچر و ... تشکیل شده است (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گروه ، این مقاله را بخوانید). وقتی سونی مشغول ساخت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" بود، اعلام کرد که میخواهد دنیای سینمایی اسپایدرمن را گسترش دهد و فیلم های اختصاصی ونوم و شش خبیث را بسازد (خبرش را اون موقع اینجا تو سایت اعلام کردیم). قرار بود شش خبیث سال 2016 بیاد و ما در صحنه ای از تریلرهای اسپایدرمن شگفت انگیز 2، بازوان فلزی دکتر اختاپوس و بال های والچر را دیدیم . حتی تیتراژ نهایی این فیلم نشان دهنده اعضای شش خبیث بود که در این مقاله به آن پرداختیم. بنابراین سونی زمینه را برای حضور والچر و دیگر اعضای گروه شش خبیث فراهم کرده بود.

اما عدم موفقیت لازم فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2، نقشه های سونی را نقش بر آب کرد و باعث شد این شرکت وارد شراکتی بی سابقه با مارول بشه تا پای مرد عنکبوتی را به دنیای سینمایی مارول (mcu) باز کنه. در نتیجه این توافق غیرمنتظره، مرد عنکبوتی با هنرنمایی تام هالند جوان در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" حضور یافت و بعد از آن نیز فیلم اختصاصی اش یعنی "بازگشت به خانه" ساخته شد که الان بر پرده سینماهای جهان قرار گرفته.

لازم به ذکره که آن موقع قرار بود درو گودارد (مغز متفکر سریال "دردویل") با الهام گیری از فیلم کلاسیک "12 مرد خبیث" (Dirty Dozen) فیلم شش خبیث را بسازه ولی در حال حاضر به نظر نمیرسه سونی برنامه ای برای ساخت این فیلم داشته باشه.

مطالب مرتبط:

جزئیات جدید از فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" و "شش خبیث"

 

 12- کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که قرار بود «کوین اسمیت» بنویسه

 کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که قرار بود «کوین اسمیت» بنویسه

«کوین اسمیت» کارگردان معروفیه که البته همه میدونند چقدر به دنیای کمیک علاقمنده. او سال 1998 به همراه طراح مشهوری به نام «جو کسادا» (که حالا یکی از روسای مارول شده) یک سری کمیک عالی برای Daredevil نوشت که به Guardian Devil مشهوره. همین سری باعث شد که مارول به فکر بیفته عناوینی دارک و باحال تحت عنوان شوالیه های مارول (Marvel Knights) چاپ کنه (اگه شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی رو با ترجمه فارسی نخوندید، برید اینجا). سپس کوین اسمیت سال 2002 قراردادی امضا کرد تا یک مینی سریز به نام Spider-Man/Black Cat: The Evil That Men Do بنویسه. این کمیک با تاخیر فراوان به بازار آمد و بالاخره بعد از چند سال تموم شد. اسمیت خیلی بدقولی کرد! یعنی این کمیک که فقط 6 قسمت داشت، قسمت آخرش سال 2006 به بازار آمد!!!  شماره های ابتدایی اش هم خیلی خوب بود ولی رفته رفته خیلی بد و جنجالی شد (مثلا اسمیت نشون داد که «فلیشیا هاردی» ملقب به گربه سیاه در گذشته مورد تجاوز قرار گرفته و ...!) . در هر حال ، همین موقع ها بود که مارول اعلام کرد کوین اسمیت قراره سال 2003 نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بشه. اون موقع JMS نویسنده این کمیک ها بود و اسمیت قرار بود جانشینش بشه. ولی سال 2004 اسمیت تصمیم گرفت فیلم Jersey Girl رو بسازه و بنابراین اونقدر سرش شلوغ شد که باز هم بد قولی کرد و نتونست نویسنده مرد عنکبوتی شگفت انگیز بشه.

 

11- کارتون Spectacular Spider-Man

 کارتون Spectacular Spider-Man

این کارتون شگفت انگیز بهترین انیمیشنی هست که تا به حال از روی مرد عنکبوتی ساخته شده (من خودم از فیلم های سینمایی اسپایدرمن هم بیشتر دوستش دارم). خالقین این سریال بهترین المان ها ، ایده ها و  داستان های مرد عنکبوتی را از دنیای کمیک و سینما گرفته و به صورتی کاملا در هم تنیده و سریالی تحویل هواداران دادند. ولی متاسفانه فقط دو سیزن دوام آورد. مشکل این نبود که سریال به قدر کافی محبوب نبود بلکه مساله این بود که آن موقع مارول و دیزنی رایت ساخت انیمیشن از روی اسپایدرمن را از روی مرد عنکبوتی از سونی پس گرفتند. بنابراین به جای این سریال، کارتون احمقانه خودشون به نام Ultimate Spider-Man را ساختند. «گرگ وایزمن» مغز متفکر Spectacular Spider-Man گفته که قرار بود در فصل سوم کارنیج، عقرب، هاب گابلین و «هایدرو - من» را ببینیم. و همچنین خانواده «آزبورن» ها که قرار بود نقش مهمی رو در داستان ایفا کنند. واقعا حیف ....

مطالب مرتبط:

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN 

چرا كارتون مرد عنكبوتی خارق العاده از بتمن مجموعه كارتونی بهتر است

 

10- کمیکی که قرار بود «گرنت موریسون» برای مرد عنکبوتی بنویسد

کمیکی که قرار بود «گرنت موریسون» برای مرد عنکبوتی بنویسد

هواداران و علاقمندان به دنیای كمیك میدانند كه یكی از بهترین داستان های تاریخ بتمن، "تیمارستان آركام" (Batman: Arkham Asylum) نام دارد. در سال 1989 و همزمان با اكران فیلم سینمایی بتمن به كارگردانی تیم برتون، «گرنت موریسون» و «دیو مك كین» این رمان گرافیكی بسیار دارك و خفن را خلق كردند كه به بررسی ذهنیت سیاه برخی از دشمنان بتمن میپرداخت. همزمانی این كمیك با فیلم بتمن باعث شد كه به موفقیت تجاری خوبی هم دست یابد و نسخه های زیادی از آن به فروش برسد. اما جالب اینه كه گرنت موریسون قرار بود داستان مشابه ای را هم برای مرد عنكبوتی خلق كند. طراح این كمیك هم قرار بود «سایمون بیسلی» باشد. موریسون خودش در باره این كمیك گفته: " قرار نبود اسپایدرمن در تیمارستان یا جایی مثل آن باشد. قرار بود داستان اكشن فوق العاده ای داشته باشد و اسپایدرمنی كه در آن بود نیز كاملا متفاوت باشد. اين كميك تم هاي مشابه اي با تيمارستان آركام داشت. من میخواستم در این داستان «میستریو» كاری كند كه پیتر پاركر سر از دنیایی موازی دربیاورد كه در آن «زن عمو می» مرده و اسپایدرمن هم هرگز ازدواج نكرده بود. اسپایدرمن این دنیا را میخواستم به شكل لاغر و ترسناك دربیاورم كه همسایه هاش هم هیچ دل خوشی ازش نداشتند. این اسپایدرمن قرار بود آدم خیلی خوب نباشد و اكثر مواقع را در حال قتل عام خلافكاران در لباس مرد عنكبوتی بگذراند. ولی بعد با نسخه اصلی اسپایدرمن از دنیای اصلی مواجه میشود و استحاله میابد".

 ولی متاسفانه این كمیك هیچ وقت خلق نشد و به نظر میرسد كه آن موقع موریسون با مارول به توافق نهایی نرسیده. نكته جالب دیگر اینه كه موریسون كسی است كه برای بیشتر ابرقهرمانان دنیای كمیك داستان نوشته ولی تا به حال حتی یك كمیك برای اسپایدرمن ننوشته.

مطالب مرتبط:

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 9

 

9- سریال کارتونی مرد عنکبوتی در شبکه MTV

 سریال کارتونی مرد عنکبوتی در شبکه MTV

سال 2003 سونی و شرکت انیمیشن سازی  Mainframe Entertainment این کارتون را که به "اسپايدرمن: مجموعه كارتوني جديد" معروف است را ساختند. حال و هوای آن بزرگسالانه بود و سبک خاص خودش را داشت. مرد عنکبوتی/پیتر پارکر نیز توسط «نیل پاتریک هریس» صداپیشگی میشد.  میشد گفت در همان دنیای سری فیلم های اسپایدرمن ساخته سم ریمی جریان داشت. همچنین از کمیک های Ultimate Spider-Man نوشته «برایان مایکل بندیس» الهام گرفته بود (بندیس از تهیه کنندگان این سریال بود). ظاهر شخصیت ها هم از طراحی های «مارک بگلی» در همین کمیک ها الهام گرفته بود. اما از همه جالب تر این بود که از شبکه ای مثل MTV پخش میشد!!! در هر حال به خاطر  عدم استقبال کافی، این کارتون تنها پس از 13 قسمت کنسل شد. ولی معلومه سازندگانش قصد داشتند فصل بعدی را بسازند چون قسمت آخرش همه چیز ناتمام گذاشته شد و ما پیتر را دیدیم که دیگه تصمیم نداره مرد عنکبوتی باشه و با هری آزبورن و مری جین هم به مشکل برخورده بود. گفته میشه در سیزن دوم قرار بوده با میستریو و والچر آشنا بشیم.

مطالب مرتبط:

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

 

8- کارتون "مرد عنکبوتی نامحدود"

8- کارتون "مرد عنکبوتی نامحدود" 

همانطور که در این مقاله خوانده اید یکی از ضعیف ترین کارتون های تاریخ مرد عنکبوتی ، Spider-Man Unlimited میباشد. این کارتون عجیب و غریب فقط برای یک فصل 13 قسمته ساخته شد و خیلی ها میگن شرکت فاکس اصلا چرا این سریال را ساخت؟ واقعیتش اینه که فاکس که سرمست از موفقیت انیمیشن "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" بود، به هیچ وجه نمیخواست رایت انیمیشن مرد عنکبوتی رو از دست بده چون براش خیلی پرسود بود. بنابراین به فکرش رسید که یک سریال جدید کارتونی از اسپایدرمن بسازه. همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم قرار بوده سازندگان این سریال به 26 قسمت ابتدایی کمیک های مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی رجوع کنند و از بین آنها 13 داستان برتر را انتخاب کنند. اما ناگهان سونی و مارول بر سر فیلم سینمایی مرد عنکبوتی به توافق رسیدند. ضمنا سونی رایت ساخت کارتون مرد عنکبوتی را هم به دست آورد. این یعنی اینکه فاکس دیگر نمیتوانست از روی اسپایدرمن کارتون بسازد. اما کار روی سریال جدید رو شروع کرده بود. بنابراین تصمیمات اولیه خودش را رها کرد و به جای آنکه از روی 26 قسمت ابتدایی کمیک های مرد عنکبوتی این سریال را بسازد، کارتون Spider-Man Unlimited را ساخت که در دنیای دیگری جریان داشت و مرد عنکبوتی لباس جدیدی را هم تنش میکرد. در واقع فاکس سعی کرده بود متفاوت ترین کارتون مرد عنکبوتی را بسازد تا سونی بهش گیر نده! به همین دلیل حتی شخصیت های مکمل جدیدی برای پیتر در این کارتون خلق شد!

قسمت آخری که از این سریال پخش شد ،قسمت 13 بود و اسمش هم بود "سرنوشت رها شده – قسمت اول" (Destiny Unleashed Part 1). اسمش نشون میده که قرار بوده قسمت دومش بیاد ولی هرگز نیومد چون این کارتون فقط همان 13 قسمت بود و بقیه قسمت هایش ساخته نشدند! تازه آخرش هم نوشته بود که "ادامه دارد ..." و ما شاهد بودیم که خطری بزرگ شهر رو تهدید کرده!  البته من براتون نسخه ای از فیلمنامه ادامه این قسمت رو پیدا کردم که میتونید اینجااون رو بخونید. گفته میشه در قسمت های بعدی قرار بوده اتفاقات زیادی بیفته. مثلا قرار بوده «ونوم» و «کارنیج» با هم ترکیب شوند و موجودی به نام "شاه کارنیج" (King  Carnge) خلق بشه! همچنین قرار بوده با نسخه «مری جین» این دنیا (که یک بازیگره) و همچنین دو خواهر خطرناک و اغواگر به نام های «گربه های سیاه» هم آشنا بشیم! آخرش هم قرار بود اسپایدرمن بالاخره بتونه راهی برای بازگشت به دنیای خودش پیدا کنه ...

مطالب مرتبط:

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 15

 

7- لیزارد و میستریو در فیلم های سم ریمی

 لیزارد و میستریو در فیلم های سم ریمی

همیشه رسمه که در فیلم های ابرقهرمانی شاهد معرفی کوتاه شخصیت های باشیم که بعدا در دنباله ها به شخصیت های مهم تری تبدیل بشوند. این قضیه مخصوصا درباره سوپر ویلن ها صدق میکنه. در سری فیلم های مرد عنکبوتی ما شخصیتی به نام «دکتر کانرز» را داشتیم که همه میدونیم در دنیای کمیک به شخصیت خبیثی به نام لیزارد تبدیل میشه. کانرز استاد پیتر پارکر در دانشگاه بود و در مرد عنکبوتی 2 و 3 نقش نسبتا قابل توجهی داشت ولی هرگز به لیزارد تبدیل نشد.

 «بروس کمبل» کبیر هم که حضور افتخاری در تمام فیلم های سم ریمی داشته،  در تریلوژی مرد عنکبوتی هم حاضر بود و واقعا کامئوهای به یاد ماندنی ازش دیدیم. طراح استوری بوردهای فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" یعنی «جفری هندرسون» فاش کرده که قرار بوده در سکانس ابتدایی این فیلم نشون داده بشه که بروس کمبل در واقع یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی یعنی «میستریو» بوده! واقعا عجب ایده ای و عجب انتخابی! ولی بازم حیف ...

مطالب مرتبط:

15 کامئو (CAMEO) برتر در فیلم های سینمایی مارول

 

6- برنامه هایی که مارول برای «بن رایلی» داشت

 برنامه هایی که مارول برای «بن رایلی» داشت

در فاصله سال‌های 1994 تا 1996  و  در عناوین مختلف اسپایدرمن داستانی پیچیده و  بسیار طولانی به چاپ رسید که در آن معلوم شد پیتر پارکر در تمام این مدت اسپایدرمن نبوده و در واقع یک کلون (موجودی که به طور مصنوعی و در آزمایشگاه تولید می‌شود) بوده است و کاراکتر دیگری به نام «بن رایلی» (Ben Reilly)، اسپایدرمن واقعی می‌باشد! این داستان که به "سرگذشت کلون" (Clone Saga) مشهور است (و در حقیقت دنباله داستانی به همین نام بود كه در دهه 70 میلادی در كمیك‌های اسپایدرمن به چاپ رسیده بود) ابتدا قرار بود زیاد طولانی نباشد. یعنی برنامه مارول این بود که یک کلون از روی پیتر پارکر معرفی کند و بعد او در کنار اسپایدرمن به قهرمان بازی ادامه دهد. اما فروش کمیک ها ناگهان بالا رفت و مارول تا میتونست داستان را کش داد. تا اینکه به فکرش رسید کلا پیتر پارکر را بازنشسته و بن رایلی را جانشینش کنه. برنامه های زیادی هم برای این هدف داشت. ولی این تصمیم آن‌قدر طرفداران اسپایدرمن را خشمگین ساخت که دست از خواندن ماجرا‌های قهرمان محبوب خود کشیدند و در نتیجه به میزان 60 درصد از فروش کمیک‌های اسپایدرمن کاسته و مارول مجبور شد نظر خود را عوض و در داستان‌های بعدی پیتر پارکر را دوباره به عنوان اسپایدرمن حقیقی معرفی کند. بن رایلی هم در مبارزه با «گرین گابلین» کشته شد و ما هرگز نفهمیدیم مارول چه داستان های دیگری برای این شخصیت کنار گذاشته بود. البته همانطور که میدانید بن رایلی پارسال دوباره زنده شد (در داستان "توطئه کلونی") و الان هم در کمیک های اختصاصی خودش حضور داره (که اینجا میتونید اونا رو بخونید) ولی او دیگر جانشینی برای پیتر پارکر نیست!

مطالب مرتبط:

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

كلون ساگا (Clone Saga)

 

5- داستان THE CLONE SAGA: TIME LOOP

 داستان THE CLONE SAGA: TIME LOOP

اون موقعی که مارول به خاطر قضیه Clone Saga  به غلط کردن افتاده بود و میخواست پیتر پارکر رو دوباره برگردونه از نویسندگان خودش خواست که ایده پردازی کنند تا هم پیتر پارکر برگرده و هم بن رایلی حفظ بشه. یعنی به قول معروف نه سیخ بسوزه و نه کباب! سال 1995، «تام بروورت» (از سردبیران مارول)  پیشنهاد یک "حلقه زمانی" (Time Loop) را داد. در سناریوی او ، پیتر پارکر و بن رایلی در واقع یک شخصیت بودند که در زمان گم شده بودند و یکی از آنها به به گذشته برمیگشت تا به دیگری تبدیل بشه (بدون اینکه چیزی یادش بیاد!). شخصیت خبیث «مفیستو» هم در این ایده حاضر بود (جالبه که همین مفیستو بعدا ازدواج پیتر و مری جین رو هم بهم زد!). ولی در هر حال این ایده به خاطر اینکه خیلی تخیلی بود کنار گذاشته شد و مارول رضایت داد که بن رایلی را بکشه و اعلام کنه که همه چیز زیر سر «نورمن آزبورن» بوده!

مطالب مرتبط:

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

 

4- بازی SPIDER-MAN CLASSIC

 بازی SPIDER-MAN CLASSIC

سال 2008، شرکت Activison که اون سالها رایت ساخت بازی از روی شخصیت مرد عنکبوتی را بر عهده داشت ، بازی Spider-Man: Web of Shadows را منتشر کرد که توسط استودیو Shaba Games ساخته شده بود و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شد (برای خواندن نقد این بازی، بروید اینجا). همان موقع این استودیو شروع کرد به ساخت ادامه آن به نام "اسپایدرمن کلاسیک" . قرار بود «ولورین» هم از شخصیت های قابل بازی باشه و شاهد تیم آپی بین او و اسپایدرمن باشیم. ایده اصلی بازی این بود که مبارزاتی  داشته باشه که یادآور نبردهای ماندگار اسپایدرمن با دشمنان معروفش در دنیای کمیک باشه. البته چون «ونوم» در Spider-Man: Web of Shadows حضور زیادی داشت، تو این بازی قرار بود حضور نداشته باشه ولی در عوض کارنیج و میستریو بودند. اما سال 2009 Shaba Games ورشکسته شد. ولی با این حال هسته و دیزاین اصلی بازی که حالتی اپیزودیک داشت به نوعی در بازی تحسین شده Spider-Man: Shattered Dimensions که سال 2010 توسط استودیو Beenox عرضه شد، به کار رفت.

مطالب مرتبط:

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

 

3- مرد عنكبوتی Cannon Films

 مرد عنكبوتی Cannon Films

درباره این فیلم قبلا در این مقاله مفصل توضیح داده شده ولی در هر حال باید بدانید كه قبل از فیلم های سم ریمی چندین بار سعی شد براساس مرد عنكبوتی فيلم  ساخته بشه . مثلا «جیمز كامرون» خیلی سعی كرد این كارو كنه ولی نشد . یكی از دیگر از كارگردانان مطرحی كه قبل از جيمز كامرون سراغ مرد عنكبوتی رفت «توب هوپر» نام داشت كه فیلمی همچون "كشتار با اره برقی در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) را ساخته كه هنوز هم یكی از برترین فیلم های ژانر وحشت به حساب میاد. او میخواست در دهه 80 ميلادي  با بودجه ای نسبتا اندك فیلم مرد عنكبوتی را برای Cannon Films بسازه. گفته میشه او قصدش این بود نوعی فیلم ترسناك بسازه كه در آن پیتر پاركر به هیولایی عنكبوتی تبدیل بشه!

بعدش استن لی دخالت كرد و سعی شد نسخه های بعدی فیلمنامه به origin مرد عنكبوتی در كمیك نزدیك تر بشه. حتی شایعه است كه تام كروز برای نقش پیتر پاركر در نظر گرفته شده بود. در هر حال پس مدتی توب هوپر از پروژه مرد عنكبوتی كنار گذاشته شده و بازیگران و كارگردان  دیگری مطرح شدند (حتی تیزری هم برای مرد عنكبوتی ساخته شد كه میتوانید آن را اینجا تماشا كنید) ولی در نهایت Cannon Films ورشكسته شد و رایت مرد عنكبوتی هم به شركت دیگری فروخته شد.

مطالب مرتبط:

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

 

2- مرد عنکبوتی جیمز کامرون

 مرد عنکبوتی جیمز کامرون

سال 1990 رایت سینمایی مرد عنکبوتی به شرکت "کارولکو پیکچرز" رسیده بود. «جیمز کامرون» کارگردان معروف سینما هم برای این شرکت فیلم جاودانه "ترمیناتور 2" را ساخته بود. كامرون از كودكی عاشق كاراكتر اسپایدرمن بود و حتی در مصاحبه های اعلام كرد كه به خاطر كاراكتر  اسپایدرمن بوده كه یك فیلمساز شده است! او از سوی کارولکو استخدام شد تا فیلم مرد عنکبوتی را بسازد. کامرون تصمیم داشت از بازيگران اصلي اين فيلم يعني «آرنولد شوارتزنگر» به جای  «دکتراختاپوس» و از «ادوارد فرلانگ»  (بازیگر نوجوان فیلم "ترمیناتور 2") در نقش اسپایدرمن استفاده کند. البته بعدا تصمیم گرفت از «لئوناردو دی کاپریو» برای نقش اسپایدرمن استفاده کند.

كامرون سپس  خودش فیلمنامه ای برای اسپایدرمن نوشت كه در آن دكتر اختاپوس حذف و به جای او «الكترو» و «مرد شني» شخصیت های منفی فیلم شده بودند. گفته میشود كه كامرون این فیلمنامه را خیلی عجله ای نوشته بود و بنا داشت  در مراحل بعد آن را بازنویسی كند. دلیل عجله او این بود كه تهیه كنندگان اصرار داشتند ابتدا یك فیلمنامه نوشته شود  تا استودیو را برای مجاب كنند حداقل 60 میلیون دلار هزینه كند (60 میلیون  دلار در دهه 90 میلادی خیلی پول هنگفتی بود!)  در هر حال كامرون در فیلمنامه خود نكات جالبی گذاشت. مثلاً  نبرد نهایی قرار بود بالای برج های دوقلوی تجارت جهانی رخ دهد. البته در كل لحن فيلمنامه كامرون كمي بيش از حد بزرگسالانه بود و برخي از صحنه هاي آن هم براي كودكان و نوجوانان مناسب نبود (مثل يك صحنه رومانتيك كه بين پيتر و «مري جين» و در بالاي يكي از پل هاي معروف شهر نيويورك اتفاق مي افتاد و احتمالاً باعث ميشد پدر و مادرها با ديدن آن صورتشان از خجالت سرخ شود و پشيمان شوند كه چرا بچه هاي خردسال خود را به سالن سينما آورده اند!!!) ولی متاسفانه مشکلات حقوقی گریبانگیر پروژه شد و خیلی از استودیوها مدعی شدند که رایت سینمایی مرد عنکبوتی را در اختیار دارند. کامرون هم خیلی صبر کرد ولی آخرش خسته شد و سراغ ساخت فیلم "تایتانیک" رفت. ولی برخی از ایده های او مثل تارهای ارگانیک بعدا در فیلم های سم ریمی به کار رفت.

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره ی فیلم مردعنکبوتی جیمز کامرون بدانید

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

 

1- مرد عنکبوتی 4

 مرد عنکبوتی 4

علیرغم نقدهای نه چندان مثبت و واکنش سرد هواداران حقیقی مرد عنکبوتی، فیلم اسپایدرمن 3 با موفقیت تجاری مواجه شد. بنابراین سونی مجوز ساخت قسمت چهارم را صادر کرد. سم ریمی در مصاحبه ای اعلام کرده: "من به شدت از قسمت سوم ناراضی بودم و عزم خودم را جزم کرده بودم تا در قسمت چهارم جبران کنم و بهترین فیلم ممکن را برای مرد عنکبوتی بسازم".

اوایل دسامبر سال 2009 خبرهایی رسید مبنی بر اینکه جان مالکوویچ وارد مذاکره با سونی شده تا نقش والچر را بازی کنه. انا هاتاوی هم قرار بود نقش گربه سیاه را بازی کنه (ما قبلا در اینجا خبرش را داده بودیم). یک ماه بعد، مالکوویچ خودش این خبر را تایید کرد.

او این خبر را در مصاحبه با یک مجله ورزشی ایتالیایی زبان داد. ولی درست همان روزی که این خبر توسط سایت های انگلیسی زبان مخابره شد، سونی اعلام کرد که پروژه اسپایدرمن 4 کنسل شده و به جای آن فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی با فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" در سال 2012 ریبوت خواهد شد! سال 2013، ریمی در مصاحبه ای اعلام کرد که بدون هیچ مشکل و دعوای خاصی از سونی جدا شد. او گفت که سونی بهش مهلت داده بود تا در زمانی خاص مرد عنکبوتی 4 را بسازد ولی از نظر او هنوز خیلی زمان نیاز بود تا فیلمنامه و دیگر موارد اماده شود. بنابراین از ساخت قسمت چهارم انصراف داد. او به سونی گفت: " من نمیتوانم کیفیت را فدای سرعت کنم. بنابراین بهتره بروید دنبال همان ریبوتی که از مدتها قبل به فکرش بودید".

 مطالب مرتبط:

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

انتشار تصاویری از فیلم "مرد عنكبوتی 4"!

چه كسی قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "اسپایدرمن 4" بازی كند؟

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

علی قدیانی
#1 علی قدیانی 1396-05-26 19:05
مقاله خیلی خوبی بود ، ممنون
اول از همه به اسپایدرمن 4 میپردازم.
ببینین ایده وارد کردن "لیزارد" و "میستریو" خیلی خوب بود. در اصل ما در دو قسمت 2 و 3 ما تا حدی با "دکتر کانرز" آشنا شدیم و برخی خصوصیاتش رو خوب شناختیم کاملا بهترین فرصت بود که وارد قسمت چهارم بشه به نظرم توی tasm خوب به دکتر کانرز پرداخته نشد.
واقعا باعث تاسفه که سونی به ریمی وقت بیشتر نداد. اصلا برای چی سال 2009 بعد از دو سال باید قسمت 4 ساخته بشه. ریمی بنده خدا میخواسته خیلی روی فیلم زحمت بکشه ، مگه برای خود سونی بد بود؟ اصلا انگار از اون موفقیت قسمت دوم راضی نبوده!

Spectacular هم که هیچی ندارم بگم فقط حیف...

نامحدود هم که کلا عجیب ترین کارتونی بود که تو زندگیم دیدم. کاراکتر دیزاین مسخره و عجیبی داشت

یه نکته جالبیو بهتون بگم. دقت کردین هر وقت قرار بوده شاهد تغییراتی در کارنیج باشیم که از اینی که بوده بهتر بشه ، کنسل شده؟ :lol:
نقل قول کردن
muhammad
#2 muhammad 1396-05-26 19:17
مردعنکبوتی ۴ واقعا حیف بود
تو ۳ نسخه قبلی فیلم چیزی که خیلی دوست داشتنی بود این بود که خود اسپایدرمن و دشمنانش خیلی خوب و درست به تصویر کشیده شده (یعنی نه خیلی حالت تخیلی داشتن ونه همه چیز مکانیکی بود)
مقاله هم خوب مثل همیشه
نقل قول کردن
Marc Spector
#3 Marc Spector 1396-05-26 20:11
استاد فوق العاده بود مقاله.راستش اواسط دهه هشتاد به دلیل فوق العاده بودن فیلم های مردعنکبوتی سم ریمی خیلی تب مرد عنکبوتی مارو گرفته بود و حقیقتا اون موقع مثل الان اینترنت به این سرعت و کیفیت در دسترس نبود که بخوایم کمیک بخونیم و صرفا به واسته ی اون فیلما با مرد عنکبوتی اشنا شده بودیم و هرجا که به سیدی فروشی یا به اصطلاح(کلوپ) :lol: مراجعه میکردیمو میگفتیم مرد عنکبوتی یه سیدی در میاورد و بازم به اصطلاح بهمون یه چیزی مینداخت،حقیقتا با مردعنکبوتی مجموعه کارتونی خیلی حال میکردم.با مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی جدید هم همینطور راستش دروغ چرا مرد عنکبوتی نامحدود رو هم نه به اندازه اون دوتا ولی برام جالبی داشتو نگاه میکردم. :-)
بابت اسپم شرمنده ولی داخل یکی از اپیزودای مرد عنکبوتی جدید یه کارکتر بود که یه شخصیت سیاه پوست بود که خدمتکار بود و یه جور لباس رباتیک داشت که وقتی داخلش میرفت با سرعت خیلی زیادی حرکت میکرد،زرهشم سفید بود،کسی میدونه اون کرکتر کی بود یا اینکه اوریجینال بود یا قبلا هم در کمیک بوده؟
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#4 Bruce Wayne 1396-05-26 20:15
هرچقدرم بگن tasm و اسپایدرمن بازگشت به خانه به کمیک ها نزدیک تره ولی بازم هیچی سه گانه ریمی نمیشه...واقعا همه جاش معرکه بود و هروقت این پوستر قسمت 4 رو میبینم اه از نهادم بیرون میاد...البته سن توبی هم داشت بالا میرفت ولی به نظرم یه قسمت دیگم جا داشت....
14.به نظر من بهتر شد این شخصیت حظور نداشت..بار عاطفی باید رو همون میموند و به نظر من یه تنوعی هم تو فیلمای اسپایدی داده شد..اخه زیاد جالب نمیشد هر شخصیتی که تو سری قبلی بود دوباره اضافه بشه...به غیر از عمو بن که عنصری کلیدی و مهم و صد البته کاتالیزور و فعال کننده ی شخصیت عدالت طلب اسپایدرمن بود...
3.همون بهتر که کنسل شد...هیولای عنکبوتی :sigh:
7.برای این مورد هم افسوسی به اندازه ی مورد 1
13. اگرم ساخته میشدن انگیزه ای برای دیدنشون نداشتم
15.من این انیمیشن رو دیدم البته تا اون قسمت که هایدرو من ام جی رو میدزده...بقیش رو ندیدم :D
6.به خاطر پول چه کارا که نمیکنن...
راستی من یه مدت درگیر انتخاب رشته و کنکور و ... بودم برای همین نبودم...

با تشکر از اقای ترابی برای مقاله قشنگشون ;-)
راستی اقای ترابی یا هرکس که میدونه میخواستم بدونم سایت قصد ترجمه ادامه ی سری کلاسیک و قدیمی مرد عنکبوتی شگفت انگیز دهه 60 رو نداره؟؟ اخه دیدم فقط تک و توک یه چند شماره مهمش ترجمه شده
نقل قول کردن
m.k.t
#5 m.k.t 1396-05-26 20:19
مقاله ی خوبی بود بابت ترجمه ممنون
من از این همه فقط فیلم ها و کمیک هارو می دونستم
استاد میشه فیلمنامه ی جمیز کامرون رو بهم بدید.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-05-26 20:19
مقاله عالى بود استاد...تشكر از زحماتتون...

مرد عنكبوتى ٤ با مقدمه اى كه سه قسمت اول چيده بودن ميتونست يه شاهكار مثل قسمت دوم باشه...مرد عنكبوتى ٥ هم كه قرار بود ساحته بشه بنظرم ميتونست فيلم جالبى بشه چون ورود كارنيج و ورود مجدد ونوم واقعاً ديدنى و تماشايى هست...

انيميشن مرد عنكبوتى(مورد ١٥) يكى از بهترين انيميشن هاي ساخته شده هست بنظرم...بعد از شاهكارى به اسم
Samurai Jack بهترين انيميشنى كه ديدم مرد عنكبوتى بود.

مود عنكبوتى جيمز كامرون چه شاهكارى ميشد :cry:
تجسم كنيد كركتر پرطرفدار اسپايدرمن ساخته ميشد توسط كارگردان پرطرفدارى توسط جيمز كامرون!فروشى در حدود اواتار يا تايوانيك ميكرد...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#7 علی قدیانی 1396-05-26 20:20
#3
اسمش توربو جت "turbo jet" هستش که توی کمیک ها نبوده و توی همون سری کارتون "مجموعه کارتونی جدید" خلق شد.
نقل قول کردن
Marc Spector
#8 Marc Spector 1396-05-26 20:28
به نقل از Gobby:
#3
اسمش توربو جت "turbo jet" هستش که توی کمیک ها نبوده و توی همون سری کارتون "مجموعه کارتونی جدید" خلق شد.

اها،میگم چون من هرچی گشتم تو کمیکا پیداش نکردم.سپاس ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1396-05-26 20:42
بدترین کاری که انجام شد ناتمام بودن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی بود. من عاشق این کارتون بودم .....
و بله ...شخصی در حقیقت تنها یک قسمت از این مجوعه کارتونی را بصورت فن مید درست کرد که درست پس از قسمت 65 شروع میشه ....عنوان این قسمت هم اینه :Peter Finds Mary Jane در این قسمت مادام وب مردعنکبوتی را به بعدی میبره و در آنجا پیتر صدایی میشنوه صدایی که توجه اش رو جلب میکنه صدای مریجین بود. مری جین صدای پیتر رو نمیتونست بشنوه ولی میتونست اون رو ببینه ! مرعنکبوتی همچنان صندلی مادام وب رو میگیره و سعی میکنه دست میری جین رو در اون خلاء میان بعدی بگیره .... که ناگهان صاعقه یا یه چیزی توی این مایه ها به صندلی مادام وب میزنه و تعادل پیتر و مادام وب بهم میریزه و به یک بعد زمانی میرند و از اونجایی که مادام وب بدون صندلیش نمیتونه در بعد ها دوام بیاره از اونجا محو میشه و به قولی علی موند و حوضش .....اما در لحاظات قبل از محو شدنش به پیتر میگه که نیرویی قوی از نیروی من تونسته صندلی من رو از بین ببره باید اون رو پیدا کنی و صندلی من رو درست کنی تا من برگردم و کمک ات کنم زنی رو که دوست داری پیدا کنی! پیتر تنها و بیکس به راهش برای پیدا کردن اون یارو ادامه میده. تنها مشکل این اپیزود فن مید اینه هم نوع به تصویر کشیدن داستان عجیبه و به صورت اسلاید های متوالیه و هم اینکه داستان رو بیشتر پیچیده میکنه . نکته ی جالب راجب به این انیمیشن اینه که همین پارسال ساخته شد.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#10 علی قدیانی 1396-05-26 21:00
#9
محمد اون اپیزود آخرو یادته؟ اسپایدی میرفت دیدن استن لی؟
خیلی باحال بود! یادته مادام وب که با صدای (جوان.بی لی خدا بیامرز) چه قدر از استن تعریف و تمجید میکرد؟ هرچی باشه شوهرش بوده دیگه :lol:
به نظر من بهترین اپیزود هاش بعد از Spider Wars اون سه قسمت "سیمبیوت فضایی" بود خداییش خیلی خوب بود.
به نظر تو کدوم اپیزود ها از همه بهتر بودن؟
نقل قول کردن
mani s.h
#11 mani s.h 1396-05-26 21:04
استاد ترابی عالی بود ولی یه چیزی بگم دیدن مردعنکبوتی در بازی سایه تار ها یه تجربه باحال بود ولی بیشتر شکل ددپول بود تا مردعنکبوتی چون تن تن استخوان خرد میکرد راستی میشه یک مقاله هم درباره بازیگرانی که دو بار نقش ابر قهرمانی بازی کردند بنویسی و خبری از ریبوت پسرجهنمی نیست؟
نقل قول کردن
علی قدیانی
#12 علی قدیانی 1396-05-26 21:15
به نقل از steve ragers:
ا میشه یک مقاله هم درباره بازیگرانی که دو بار نقش ابر قهرمانی بازی کردند بنویسی


قبلا همچنین مقاله ای داشتیم:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-05-26 21:28
به نقل از Marc Spector:

بابت اسپم شرمنده ولی داخل یکی از اپیزودای مرد عنکبوتی جدید یه کارکتر بود که یه شخصیت سیاه پوست بود که خدمتکار بود و یه جور لباس رباتیک داشت که وقتی داخلش میرفت با سرعت خیلی زیادی حرکت میکرد،زرهشم سفید بود،کسی میدونه اون کرکتر کی بود یا اینکه اوریجینال بود یا قبلا هم در کمیک بوده؟

اون شخصیت اریجینال بود ولی به نظرم از روی یکی از دشمنان اسپایدرمن به نام rocket racer ساخته شده بود
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-05-26 21:30
به نقل از Bruce Wayne:



با تشکر از اقای ترابی برای مقاله قشنگشون ;-)
راستی اقای ترابی یا هرکس که میدونه میخواستم بدونم سایت قصد ترجمه ادامه ی سری کلاسیک و قدیمی مرد عنکبوتی شگفت انگیز دهه 60 رو نداره؟؟ اخه دیدم فقط تک و توک یه چند شماره مهمش ترجمه شده

والا خودم برنامه اش رو دارم
فرصت بشه و ترجمه مقالات و کمیک امپراتوری مخفی و ویرایش کمیک های دیگه و خبر گذاشتن تو سایت اجازه بده حتما ترجمه میکنم !
نقل قول کردن
mehran spidey
#15 mehran spidey 1396-05-26 21:30
مقاله ی خیلی خوب و خواندنی ای بود ، با گزینه ی اول موافقم ، از دیدن اسپایدرمن 3 خیلی ناراحت شده بودم همین الان هم هروقت میبینم حسرت میخورم که چرا سم ریمی باید اینجوری اسپایدرمن رو ترک میکرد :sad: خیلی دوست داشتم قسمت چهارم ساخته بشه و سم ریمی هم یه فیلم درست و حسابی بهمون تحویل بده اما خب نشد :sigh:

در کل ممنون بابت این مقاله ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#16 j.jonah jameson 1396-05-26 21:39
به نقل از Gobby:
#9
محمد اون اپیزود آخرو یادته؟ اسپایدی میرفت دیدن استن لی؟
خیلی باحال بود! یادته مادام وب که با صدای (جوان.بی لی خدا بیامرز) چه قدر از استن تعریف و تمجید میکرد؟ هرچی باشه شوهرش بوده دیگه :lol:
به نظر من بهترین اپیزود هاش بعد از Spider Wars اون سه قسمت "سیمبیوت فضایی" بود خداییش خیلی خوب بود.
به نظر تو کدوم اپیزود ها از همه بهتر بودن؟

آره معرکه بود! حتی جمله ی معروفه شوهرش رو هم میگه Face front, true believer
خلاصه اینکه روحش شاد! بنظرم اپیزودی که دردویل حضور داشت که اسمش مردی بدون ترس بود (MAN WITHOUT FEAR) یا اپیزود THE RETURN OF THE GREEN GOBLIN خیلی خوب بودند اپیزودی که مردعنکبوتی شوکر رو از بالای کلیسا به پایین پرت میکنه هم خیلی خوب ساخته شده بود من که خوشم اومد ولی بیشتر از تمام اینا از اپیزود اورجین «عقرب» بشدت خوشم اومد چون خیلی به کمیک ها شبیه است . و احساسی ترین صحنه های این مجموعه کارتونی هم زمانی که پیتر به خونه ی یه دختر بچه میره ( اشاره به کمیکی که پیتر از یک بچه سرطانی دیدن میکنه ) و اپیزودی که جوانی پیتر توسط ادریان تومز گرفته میشه و پیتر پیر میشه و به خونه ی عمه می میره و می رایلی بهش لباس خود پیتر رو میده و میگه بنظرم اون بهش دیگه نیازی نداشته باشه .
کلا این کارتونمعرکه است بعد از مجموعه کارتونی بتمن این یکی از خارق العاده ترین کاتون هایی است که توی زندگیم دیدم.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-05-26 21:42
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از Gobby:
#9
محمد اون اپیزود آخرو یادته؟ اسپایدی میرفت دیدن استن لی؟
خیلی باحال بود! یادته مادام وب که با صدای (جوان.بی لی خدا بیامرز) چه قدر از استن تعریف و تمجید میکرد؟ هرچی باشه شوهرش بوده دیگه :lol:
به نظر من بهترین اپیزود هاش بعد از Spider Wars اون سه قسمت "سیمبیوت فضایی" بود خداییش خیلی خوب بود.
به نظر تو کدوم اپیزود ها از همه بهتر بودن؟

آره معرکه بود! حتی جمله ی معروفه شوهرش رو هم میگه Face front, true believer
خلاصه اینکه روحش شاد! بنظرم اپیزودی که دردویل حضور داشت که اسمش مردی بدون ترس بود (MAN WITHOUT FEAR) یا اپیزود THE RETURN OF THE GREEN GOBLIN خیلی خوب بودند اپیزودی که مردعنکبوتی شوکر رو از بالای کلیسا به پایین پرت میکنه هم خیلی خوب ساخته شده بود من که خوشم اومد ولی بیشتر از تمام اینا از اپیزود اورجین «عقرب» بشدت خوشم اومد چون خیلی به کمیک ها شبیه است . و احساسی ترین صحنه های این مجموعه کارتونی هم زمانی که پیتر به خونه ی یه دختر بچه میره ( اشاره به کمیکی که پیتر از یک بچه سرطانی دیدن میکنه ) و اپیزودی که جوانی پیتر توسط ادریان تومز گرفته میشه و پیتر پیر میشه و به خونه ی عمه می میره و می رایلی بهش لباس خود پیتر رو میده و میگه بنظرم اون بهش دیگه نیازی نداشته باشه .
کلا این کارتونمعرکه است بعد از مجموعه کارتونی بتمن این یکی از خارق العاده ترین کاتون هایی است که توی زندگیم دیدم.

کلا فصل اولش عالی بود
خیلی هم دارک بود
ولی رفته رفته افت کرد
اون اواخر ولی اوج گرفت
اون قسمتی که میرن دنیاهای دیگه رو خیلی دوست دارم
یا اونایی که درباره اون قهرمانان مارول در عصر طلایی بودند
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#18 j.jonah jameson 1396-05-26 21:45
به نقل از mtm:
به نقل از j.jonah jameson:
بدترین کاری که انجام شد ناتمام بودن مجموعه کارتونی مردعنکبوتی بود. من عاشق این کارتون بودم .....
و بله ...شخصی در حقیقت تنها یک قسمت از این مجوعه کارتونی را بصورت فن مید درست کرد که درست پس از قسمت 65 شروع میشه ....عنوان این قسمت هم اینه :Peter Finds Mary Jane در این قسمت مادام وب مردعنکبوتی را به بعدی میبره و در آنجا پیتر صدایی میشنوه صدایی که توجه اش رو جلب میکنه صدای مریجین بود. مری جین صدای پیتر رو نمیتونست بشنوه ولی میتونست اون رو ببینه ! مرعنکبوتی همچنان صندلی مادام وب رو میگیره و سعی میکنه دست میری جین رو در اون خلاء میان بعدی بگیره .... که ناگهان صاعقه یا یه چیزی توی این مایه ها به صندلی مادام وب میزنه و تعادل پیتر و مادام وب بهم میریزه و به یک بعد زمانی میرند و از اونجایی که مادام وب بدون صندلیش نمیتونه در بعد ها دوام بیاره از اونجا محو میشه و به قولی علی موند و حوضش .....اما در لحاظات قبل از محو شدنش به پیتر میگه که نیرویی قوی از نیروی من تونسته صندلی من رو از بین ببره باید اون رو پیدا کنی و صندلی من رو درست کنی تا من برگردم و کمک ات کنم زنی رو که دوست داری پیدا کنی! پیتر تنها و بیکس به راهش برای پیدا کردن اون یارو ادامه میده. تنها مشکل این اپیزود فن مید اینه هم نوع به تصویر کشیدن داستان عجیبه و به صورت اسلاید های متوالیه و هم اینکه داستان رو بیشتر پیچیده میکنه . نکته ی جالب راجب به این انیمیشن اینه که همین پارسال ساخته شد.


ممنون اقا محمد
خودمم دنبالش بودم
سطحش چی جوریه؟
به نظرت خوبه؟

والا این داستانی که براش میخواستند بسازند فقط نشون میده که مریجین یه جایی در اون خلا زمانیه و فقط از اون جهت باید نجاتش بده و این میتونست خوب پیش بره اگر داستانش رو پیش میگرفتند.
البته یه جایی هم بود که فقط صدای این داستان رو به صورت وویس گذاشته بودند در آخر اون سازنده این اپیزود گفت که من آخر این داستان رو به یه نفر گفتم اونم بهترین دوست نزدیک ام هست و در ادامه گفته بود که اگر در فلان سایت برید و یکسری کارا کنید شما هم از دوستان نزدیک من حساب میشید و پایان داستان رو متوجه میشید .
ولی درکل این اپیزود بیشتر آدم رو به هول و هوس میندازه که ادامه جریان رو ببینه .
نقل قول کردن
علی قدیانی
#19 علی قدیانی 1396-05-26 21:53
آقا مهدی اون اپیزود "عروسی" رو یادتونه؟ به نظرم اونم خوب بود ولی خب باز هم میتونست خیلی بهتر باشه. فکر کنم اون اولین و آخرین عروسی پیتر پارکری بود که در دنیای سرگرمی (غیر کمیک) دیدیم.
اون ماشینه که جیمسون به پیتر داد رو هیچوقت یادم نمیره :D
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-05-26 21:58
به نقل از Gobby:
آقا مهدی اون اپیزود "عروسی" رو یادتونه؟ به نظرم اونم خوب بود ولی خب باز هم میتونست خیلی بهتر باشه. فکر کنم اون اولین و آخرین عروسی پیتر پارکری بود که در دنیای سرگرمی (غیر کمیک) دیدیم.
اون ماشینه که جیمسون به پیتر داد رو هیچوقت یادم نمیره :D

اره اونم جالب بود
کلا از اون کارتون هایی بود که میتونست تاابد ادامه داشته باشه!
نقل قول کردن
Milad8
#21 Milad8 1396-05-26 22:03
سلام.
بچه ها من چجوری میتونم تایپیک ایجاد کنم؟
نقل قول کردن
movahedm
#22 movahedm 1396-05-26 22:08
تو سایت مقاله بهترین انمیشین های سریالی مرد عنکبتونی نیست؟؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1396-05-26 22:11
به نقل از Milad8:
سلام.
بچه ها من چجوری میتونم تایپیک ایجاد کنم؟

فقط مدیران میتونن
شما فقط میتونید نظر بدید
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1396-05-26 22:12
به نقل از movahedm:
تو سایت مقاله بهترین انمیشین های سریالی مرد عنکبتونی نیست؟؟؟؟

نه
لزومی نداره
مگه تعدادشون چندتاست که تاپ لیست ازشون دراورد
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#25 j.jonah jameson 1396-05-26 22:13
به نقل از Gobby:
اون ماشینه که جیمسون به پیتر داد رو هیچوقت یادم نمیره :D

:lol:
توی مردعنکبوتی 2 هم باهاش شوخی شد؛جالبه که ماشینی هم که بهش میده اگر میخواست بفروشتش باید دوبرابرش رو خرج میکرد تا بتونه با قیمت درست بفروشتش......هم ین کارای عجیبشه که من دوستش دارم....و اینکه انگار هیچکس از جونا انتظار چنین کاری رو نداشت . :lol: :lol:
نقل قول کردن
Milad8
#26 Milad8 1396-05-26 22:14
به نقل از mtm:
به نقل از Milad8:
سلام.
بچه ها من چجوری میتونم تایپیک ایجاد کنم؟

فقط مدیران میتونن
شما فقط میتونید نظر بدید

خب باید چیکار کنم مقامی چیزی بدست بیارم و بتونم به عنوان مدیر فعالیت کنم؟
شرمنده زیاد سوال میکنم
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1396-05-26 22:37
به نقل از Milad8:
به نقل از mtm:
به نقل از Milad8:
سلام.
بچه ها من چجوری میتونم تایپیک ایجاد کنم؟

فقط مدیران میتونن
شما فقط میتونید نظر بدید

خب باید چیکار کنم مقامی چیزی بدست بیارم و بتونم به عنوان مدیر فعالیت کنم؟
شرمنده زیاد سوال میکنم

سایت ما مقامی نیست
هر وقت مدیر بخواهیم توسایت اعلام میکنیم
نقل قول کردن
movahedm
#28 movahedm 1396-05-26 22:40
به نقل از mtm:
به نقل از movahedm:
تو سایت مقاله بهترین انمیشین های سریالی مرد عنکبتونی نیست؟؟؟؟

نه
لزومی نداره
مگه تعدادشون چندتاست که تاپ لیست ازشون دراورد

حالا یه تاپ تن نشد یه لیست پنج تایی.....یهو یکی مثل من علاقمند شد ببینه اما نمیدونه کدوم خوبه کدوم بد
نقل قول کردن
Milad8
#29 Milad8 1396-05-26 22:47
ok
مدیر کل و موسس اینجا کیه؟
(خیلی سوال میکنم واقعا معذرت میخوام)
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1396-05-26 22:54
به نقل از Milad8:
ok
مدیر کل و موسس اینجا کیه؟
(خیلی سوال میکنم واقعا معذرت میخوام)

مدیر کل که نداریم
ولی موسس سایت منم
خرج و مخارجش هم با خودمه (اگه خدا قبول کنه :-) )
5 ساله عمرم رو پاش گذاشتم
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1396-05-26 22:56
به نقل از movahedm:
به نقل از mtm:
به نقل از movahedm:
تو سایت مقاله بهترین انمیشین های سریالی مرد عنکبتونی نیست؟؟؟؟

نه
لزومی نداره
مگه تعدادشون چندتاست که تاپ لیست ازشون دراورد

حالا یه تاپ تن نشد یه لیست پنج تایی.....یهو یکی مثل من علاقمند شد ببینه اما نمیدونه کدوم خوبه کدوم بد

به ترتیب:
5- spiderman کارتون سال 1981
4- مرد عنکبوتی مجموعه جدید کارتونی
3 و 2 مساوی : مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او/مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی
1- spectacular spiderman
نقل قول کردن
AHspidy
#32 AHspidy 1396-05-26 23:29
مقاله عالی بود ممنون اقای ترابی
من واقعا کارتون اسپایدر من مجموعه جدید رو خیلی دوست داشتم و پچگیام خیلی نگاش میکردم
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#33 Bruce Wayne 1396-05-27 02:00
به نقل از mtm:
به نقل از Bruce Wayne:



با تشکر از اقای ترابی برای مقاله قشنگشون ;-)
راستی اقای ترابی یا هرکس که میدونه میخواستم بدونم سایت قصد ترجمه ادامه ی سری کلاسیک و قدیمی مرد عنکبوتی شگفت انگیز دهه 60 رو نداره؟؟ اخه دیدم فقط تک و توک یه چند شماره مهمش ترجمه شده

والا خودم برنامه اش رو دارم
فرصت بشه و ترجمه مقالات و کمیک امپراتوری مخفی و ویرایش کمیک های دیگه و خبر گذاشتن تو سایت اجازه بده حتما ترجمه میکنم !


ممنون استاد.... :-) :-)
نقل قول کردن
porya
#34 porya 1396-05-27 16:01
من عاشق این کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی 1994 بودم. کوچیک بودم همش دوبلشو نگاه میکردم. ولی حالا که دوبلشو نگاه میکنم برام خیلی جالب نیست. کاشکی فصل 6و7 هم میومد. نمیتونید این سری رو زیر نویس کنید. خاطره انگیز ترین کارتون مرد عنکبوتیه برام :-) .
نقل قول کردن
BatsyP3
#35 BatsyP3 1396-05-27 16:05
ممنون از این مقاله زیبا ... یکی از خاص ترین مقاله هایی که تا بحال خوندم :D ... مثل این بود که حرف دل خیلی ها گفته بشه :-)
واقعاً حیف شد که فصل 6 مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی ساخته نشد ... همه ما سر کار گذاشته شدیم بعد این که این همه قسمت از مرد عنکبوتی نگا کردیم :sad: مشتاقانه قسمت ها رو دنبال میکردم تا ببینم پیتر و مری جین به هم میرسن و تو اون قسمت که پیتر فهمید مری جین پیدا شده یه کلون هستش خیلی ناراحت شدم :cry: من حالا فکر میکردم قراره مرد عنکبوتی و گربه سیاه همدیگر رو تو قسمت های بعدی بشناسن :sigh: انصافاً این سریال از نظر من بهترین سریالی هستش که تا کنون از روی مرد عنکبوتی ساخته شده :-* 8)
چنین اتفاقی تو مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی جدید هم اتفاق افتاد ... من مشتاقانه منتظر قسمت های جدید بودم وقتی که نسخه دوبله فارسی رو از بازار داشتم میخریدم ولی خبر نداشتم که این سریال فقط 13 اپیزود داره :sad: واقعاً فاز اون استودیو برای دوبله کردن این 13 قسمت چی بود؟ :-?
بنظرم خیلی خوب شد که فیلم های جیمز کامرون و مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 کنسل شدند :-* ولی انصافاً فیلم مرد عنکبوتی 4 خیلی حیف شد که ساخته نشد ... واقعاً دیدن بروس کمپل در نقش میستریو فوق العاده میشد :D سونی کار اشتباهی کرد که به سم ریمی وقت کافی نداد :sad:
نقل قول کردن
BatsyP3
#36 BatsyP3 1396-05-27 16:12
به نقل از porya:
من عاشق این کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی 1994 بودم. کوچیک بودم همش دوبلشو نگاه میکردم. ولی حالا که دوبلشو نگاه میکنم برام خیلی جالب نیست. کاشکی فصل 6و7 هم میومد. نمیتونید این سری رو زیر نویس کنید. خاطره انگیز ترین کارتون مرد عنکبوتیه برام :-) .


آره خیلی خوب میشد این سری زیر نویس میشد مخصوصاً قسمت های 4 و 9 و 10 از فصل 2، قسمت های 10،8،1 و 11 و 12 و 13 و 14 از فصل 3 و قسمت های 4 و 5 از فصل 4 که من هیچ وقت نتونستم دوبله شونو پیدا کنم چونکه بنظرم هیچ وقت دوبله نشدن وگرنه من زمین و زمان رو برای پیدا کردن همه قسمت های این سریال بصورت دوبله گشتم :sigh:
نقل قول کردن
BatsyP3
#37 BatsyP3 1396-05-27 16:16
به نقل از muhammad:
مردعنکبوتی ۴ واقعا حیف بود
تو ۳ نسخه قبلی فیلم چیزی که خیلی دوست داشتنی بود این بود که خود اسپایدرمن و دشمنانش خیلی خوب و درست به تصویر کشیده شده (یعنی نه خیلی حالت تخیلی داشتن ونه همه چیز مکانیکی بود)
مقاله هم خوب مثل همیشه


واقعاً موافقم بنظرم اسپیایدرمن و دشمنانش رو عالی به تصویر کشیدن البته بجز ونوم ... :roll: تو نسخه های بعدی مرد عنکبوتی بیشتر دشمنان مرد عنکبوتی بجز والچر رو بنظرم مضحکانه به تصویر کشیدن ... :-?
نقل قول کردن
BatsyP3
#38 BatsyP3 1396-05-27 16:25
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از Gobby:
#9
محمد اون اپیزود آخرو یادته؟ اسپایدی میرفت دیدن استن لی؟
خیلی باحال بود! یادته مادام وب که با صدای (جوان.بی لی خدا بیامرز) چه قدر از استن تعریف و تمجید میکرد؟ هرچی باشه شوهرش بوده دیگه :lol:
به نظر من بهترین اپیزود هاش بعد از Spider Wars اون سه قسمت "سیمبیوت فضایی" بود خداییش خیلی خوب بود.
به نظر تو کدوم اپیزود ها از همه بهتر بودن؟

آره معرکه بود! حتی جمله ی معروفه شوهرش رو هم میگه Face front, true believer
خلاصه اینکه روحش شاد! بنظرم اپیزودی که دردویل حضور داشت که اسمش مردی بدون ترس بود (MAN WITHOUT FEAR) یا اپیزود THE RETURN OF THE GREEN GOBLIN خیلی خوب بودند اپیزودی که مردعنکبوتی شوکر رو از بالای کلیسا به پایین پرت میکنه هم خیلی خوب ساخته شده بود من که خوشم اومد ولی بیشتر از تمام اینا از اپیزود اورجین «عقرب» بشدت خوشم اومد چون خیلی به کمیک ها شبیه است . و احساسی ترین صحنه های این مجموعه کارتونی هم زمانی که پیتر به خونه ی یه دختر بچه میره ( اشاره به کمیکی که پیتر از یک بچه سرطانی دیدن میکنه ) و اپیزودی که جوانی پیتر توسط ادریان تومز گرفته میشه و پیتر پیر میشه و به خونه ی عمه می میره و می رایلی بهش لباس خود پیتر رو میده و میگه بنظرم اون بهش دیگه نیازی نداشته باشه .
کلا این کارتونمعرکه است بعد از مجموعه کارتونی بتمن این یکی از خارق العاده ترین کاتون هایی است که توی زندگیم دیدم.

منم با بند آخری خیلی خیلی موافقم :-) :lol:
اون قسمت لوح زمان رو هم قبول دارم عالی بود :roll:
نقل قول کردن
hassan91
#39 hassan91 1396-05-27 19:13
کارتونای مرد عنکبوتی رو متاسفانه اصن نیگا نکردم. فقط خیلی زمان پیش یه جایی یه قسمتی رو دیدم که خیلی با حال بود و تو اون جیمسون اعلام میکرد که چرا از مرد عنکبوتی متنفره.
واقعا سر فیلم اسپایدی هم دعواست، مطالب اون فیلما رو قبلا خوندم ولی از کمیکا و کارتوناش خبر نداشتم.
نقل قول کردن
spider parker
#40 spider parker 1396-05-28 02:22
داغ دلم تازه شد :cry:
از طرفی spider-man 4 و از طرفی animated series و spectacular :cry:
درسته که انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده بهترین انیمیشن ابرقهرمانیه , اما animated series خاطره انگیز ترین انیمیشن ابرقهرمانی برای منه , هر چند فکر میکنم این موضوع درباره هم نسل های من هم صادق باشه .
درباره unlimited هم بنظرم اگه همون ایده اولیشون رو پیش میگرفتند خیلی انیمیشن خوبی میشد (رجوع به 26 شماره ابتدایی سری اول کمیک های اسپایدرمن و گلچین کردنش ) اما خب نشد که بشه .
درباره انیمیشن spectacular هم اگه ادامه پیدا میکرد قطعا مرفق تر از قبل میشد , اما حیف ! اون همه داستانک و برنامه ریزی های که ایجاد کرده بودن :cry:
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#41 amiralispiderman1 1396-05-28 12:20
به نقل از spider parker:
داغ دلم تازه شد :cry:
از طرفی spider-man 4 و از طرفی animated series و spectacular :cry:
درسته که انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده بهترین انیمیشن ابرقهرمانیه , اما animated series خاطره انگیز ترین انیمیشن ابرقهرمانی برای منه , هر چند فکر میکنم این موضوع درباره هم نسل های من هم صادق باشه .
درباره unlimited هم بنظرم اگه همون ایده اولیشون رو پیش میگرفتند خیلی انیمیشن خوبی میشد (رجوع به 26 شماره ابتدایی سری اول کمیک های اسپایدرمن و گلچین کردنش ) اما خب نشد که بشه .
درباره انیمیشن spectacular هم اگه ادامه پیدا میکرد قطعا مرفق تر از قبل میشد , اما حیف ! اون همه داستانک و برنامه ریزی های که ایجاد کرده بودن :cry:



ااسپکتکیلر :cry:
مجموعه کارتونی :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: من اولین بار اسپایدیو با مجموعهی کارتونی اون قستمتی که داک اک فیلیشیا و جیمسون رو میدزده شناختم
فصل پنجم تازه داشت اوج میگرفت حیففففف :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
AMIN
+1 #42 AMIN 1396-05-28 22:20
سلام واقعا باید اول از آقای ترابی بابت این مقاله عالی تشکر کنم بعد حالا به مقاله بپردازم
شماره۱۵، یکی از بزرگترین حسرت های انیمیشنی من ادامه نیافتن ای کارتون مرد عنکبوتی بود این کارتون فوق العاده محبوب که با وجود محدودیت هایش (مشت زنی و غیره ) به کارش ادامه داد و خیلی محبوب بود برای من یکی از خاطره انگیز ترین کارتون های من ولی حیف اخر نفهمیدم سرنوشت مری جین چی شد ....
شماره۱۴؛ به نظرم اگه مری جین در آمیزینگ ۳ تو داستان بود نقش موفقیت آمیز تو داستان داشت چون حداقل سری آمیزینگ تو هر چیزی خوب نبود تو روابط عاطفی و احساساتی خوب مارک وب پوشش داده بود (البته باید میدیدی مری جین هم چطور بازی می کنه )
شماره ۱۳ ؛ شاید اگه شش خبیث موفق می شد می شد یک مبارزه جذاب بین مرد عنکبوتی و شش خبیث در دنیای سینمایی شاهد باشیم
شماره۱۲؛در مورد شماره ۱۲ اینو بگم همون بهتر ادامه پیدا نکرد تا به زن گربه ای آسیب بیشتری نرسه! :-*
شماره ۱۱؛ واقعا باید چه بگم در مورد این سریال ؛ یکی از بهترین های کارتون های کمیک بوکی تاریخی یا شاید بهترین رو متوقف و به جاش یکی از مزخرف ترین کارتون های کمیک بوکی (حداقل اولاش که اینطور بود!) به جاش بیارن واقعا چی بگم?!
شماره ۱۰؛ فقط اینو بگم حیف موریسون برای اسپادی کمیک ننوشت
شماره ۹؛ معمولا کارتون هایی که از فیلم ساخته میشن و می خوان مثلش باشن موفق نمیشن (در مورد بازی هم صدق می کنه )
شماره ۸؛ این کارتون هم داستان و شخصیت های بهم ریخته ای و می شد حدس زد زیاد دوام نمی یاره
شماره۷؛ این ایده ی فوق العاده و بی نظیر و منحصر به فردی بود فرض کنید مستریو در فیلم مرد عنکبوتی و کارگردانش سم ریمی باشه خدا میدونه چی میشه ! و وجود لیزارد هم میتونست نو و جالب باشه و به عمق و ژرفای داستان اضافه کنه (در مورد مستریو هم صدق می کنه ) البته اینو بگم که قدم بعدی سم ریمی می تونست شش خبیث باشه !حالا ببین چه ایده جالبی بوده ! و فقط حیف....
شماره۶؛ این نشون میده که فروش بیشتر چی کارها که نمی کنند و چه قدر پیتر محبوب !
شماره ۵؛ خوبه این ایده تخیلی اجرا نکردند و بر عمق شخصیت نورمن اضافه کردند
شماره۴؛ خوب بود اگه این شرکت ادامه داد و می تونست با رفع اشکال های قبلی محصول بهتری بیرون بده ولی بازی مرد عنکبوتی به نظرم خوب جاشو پر کرد
شماره۳؛ به نظرم همون بهتر ساخته نشد دوست ندارم اولین فیلمی که از مرد عنکبوتی یادم بیاد ترسناک و مرد عنکبوتی یک هیولا باشه !
شماره ۲ ؛ درسته جیمز کامرون کارگردان بزرگی و از بچه عاشق مرد عنکبوتی بوده و دوست داشته فیلمش بسازه و با دنیای کمیک هم آشناست که خودش یک امتیاز ولی با عجله نوشتن فیلمنامه (درسته که ممکن بعدا اصلاح بشه ) ولی نشه با حوصله نوشتش و از کیفیتش کاسته بشه و من با اون لحن بزرگونه فیلمنامه هم موافق نیستم البته اصلا ناراحت نمیشم چون سم ریمی اومد
شماره 1 ؛ واقعا یکی از بزرگترین حسرت های فیلمی من ساخته نشدن اسپایدرمن ۴ بود و وقتی اون همه براش ایده های فوق العاده میشنوی ناراحت تر میشی که چرا به خاطر یک فیلم اون دوتا فیلم فوق العاده رو نادیده می گیرن تازه فیلم اسپایدرمن ۳ پتانسیل اینو داشت خیلی بهتر بشه یعنی فیلم میتونست یعنی همون اعتقادی که سر آمزینگ ۲ دارم که البته از مارک وب انتظار بیشتری داشتم چون باید از اشتباهات درس می گرفت ولی بازم اعتقاد دارم که مارک وب جبران می کرد همون طور این اعتقاد رو سر ریمی دارم
نقل قول کردن
AMIN
#43 AMIN 1396-05-28 23:40
یک سوال هم داشتم بعد از فیلم امزینگ ۲ سایت یک خبر کار کرده بود که مرد عنکبوتی در امزینگ ممکن بمیره که تو این ۱۵ نبود و خواستم ببینم این شایعه درست بود ?
نقل قول کردن
AMIN
#44 AMIN 1396-05-29 00:07
سلام ببخشید آقای ترابی این سوال می پرسم چرا سه تا mtm آنلاین هم اسمی یا قضیه یه چیزی دیگه است ؟
نقل قول کردن
spider parker
#45 spider parker 1396-05-29 01:42
به نقل از AMIN:
سلام ببخشید آقای ترابی این سوال می پرسم چرا سه تا mtm آنلاین هم اسمی یا قضیه یه چیزی دیگه است ؟

احتمالا آقای ترابی سایت رو روی سه صفحه گوگل باز کرده ;-)
ببخشید من به جای ایشون جواب دادم :oops:
نقل قول کردن
Unknown
#46 Unknown 1396-05-29 14:07
ممنون استاد بابت مقاله واقعا فوق العاده بود مثل همیشه 8) :D :lol:
ولی ای کاش هیچ وقت بعضی چیز ها اتفاق نمی افتاد یا بعضی فیلم ها ،کارتون ها ، یا حتی بعضی کمیک ها و ... مثلا سری tasm ای کاش ساخته نمی شد فقط باعث هدر دادن شخصیت ها،وقت و بازیگران بود چون از کارای سونی سر spider man 3 معلوم بود که این سری یه جاییش خواهد لنگید فقط برای استفاده بیشتر از مرد عنکبوتی و پول بود اگر سونی به ریمی وقت بیشتری داده بود شاید spider man 4 بهتر یا حتی عالی میشد این طوری از نظر من سنگین تر بود تا هی ریبوت کنن :-| :-? :roll: به هر حال اتفاقاتیه که افتاده :cry:
حالا بیام مثبت فکر کنیم 8) خیلی جالب میشد فصل ششم هم ساخته میشد و میدیم که چه تکلیف مری جین چی میشه از همه باحال تر تیم آپش با گوست رایدر :P ولی من واقعا نمیدونم که کیه کی از کارتون spectacular بدش بیاد(البته نظر هر کسی فرق میکنه) ولی عالی میشد اگه ادامش میدادن
من نمیدونم چرا از بازی spider man web of shadows خوشم نیومد چون زیادی فضای دارک داشت و یک سری مشکلات دیگه قبلا بهش اشاره کردین (من با همشون موافقم) همون بهتر که spider man classic ساخته نشد :-*
به هر اینا نظر من بودن :-|
بازم میگم ممنون بابت مقاله استاد :-) ;-) :D
نقل قول کردن
V.A.A
#47 V.A.A 1396-10-13 22:29
Spectacular Spider-Man
واقعا چرا باید سریال به این قشنگی کنسل بشه فوقالعاده بود ینی واقعا ادم به بهترین شکل میتونست پیتر رو درک کنه و باهاش ارتباط برقرار کنه حیف اینتروی اولشم هیچوقت یادم نمیره...
نقل قول کردن
hasan
#48 hasan 1403-01-06 21:37
سلام خسته نباشید
مجموعه کارتونی MTV رو از کجا میشه دانلود کرد که زیرنویسش هم درست باشه یا دوبله درستی داشته باشه ؟
چون یک سری دانلود کردم و مشکل داشتم تو این موضوع
یاد گذشته ها می افتم این رو می‌دیدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 781 guests and no members online

آخرین نظرات