مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

مصاحبه اختصاصي spidey.ir با علیرضا زمانی، جانورشناس ایرانی و پژوهشگر عنکبوت‌ها

چندي قبل خبر بسیار جالبی درباره ثبت دو گونه جدید عنکبوت در ایران به نام اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در سایت comicbook.com منتشر شد که ما هم سریعا ترجمه آن را در سایت قرار دادیم  (خبرش اینجاست). همانطور که در متن خبر هم اشاره شد این خبر توسط آقای "علیرضا زمانی" به سایت comicbook.com داده شده بود. علیرضا زمانی (زاده ۲۱ دی ۱۳۷۲ تهران) جانورشناس ایرانی و پژوهشگر در زمینهٔ آرایه شناسی عنکبوت‌ها است. زمانی، علاوه بر تألیف یک کتاب و چندین مقاله با داوری همتا، مسئول هماهنگ کنندهٔ بانک اطلاعاتی ایران در پروژهٔ کاتالوگ عنکبوت‌های جهان واقع در موزهٔ تاریخ طبیعی برن (سوئیس) بوده و در مدیریت بانک اطلاعاتی عنکبوت‌های ایران نیز همکاری دارد؛ همچنین، زمانی برای مدت کوتاهی در موزهٔ ملی جانورشناسی واقع در مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور به انتظام نمونه‌های عنکبوتیان پرداخته است. علاوه بر عضویت در انجمن‌های بین‌المللی متعدد، زمانی عضو هیئت مدیرهٔ گروه جانورشناسان فلات پارس نیز می‌باشد.

 

حالا ایشان لطف كرده اند و مصاحبه ای اختصاصی (همراه با عكس هاي اختصاصي)  با سایت ما انجام داده اند كه دعوت میكنیم حتما آن را بخوانید:

Spidey.ir: چی باعث شد به عنکبوتیان علاقه نشون بدید؟ خصوصیات رشتهای که میخونید چی هست و چه چیزی عنکبوتها را از دیگر جانوران متمایز کرده؟

از زمانی که به یاد دارم علاقه مند به موجودات زنده بودم، ولی از دوران کودکی هم برایم عنکبوت ها جذابیت بیشتری داشتند؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم که رشته ی تحصیلیم در دانشگاه تهران رو هم زیست شناسی جانوری (Animal Biology) انتخاب کنم. این گرایش شاخههای متعددی داره، که فعالیت من در زمینهی طبقه بندی علمی و شناخت پراکنش گونههای مختلف عنکبوت ها با تاکید به گونههای ایران، و البته فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی در زمینهی آشنایی افراد با عنکبوتها و سایرجانوران دسته بندی میشه. در کل دنیا چیزی در حدود 45000 گونه عنکبوت شناسایی شده و عنکبوت شناسان با فعالیت های خودشون و شناخت گونه های جدید این آمار رو مدام بالا می برند. از این بین چیزی در حدود 600 گونه از ایران گزارش شده. همهی عنکبوت ها هشت پا و 1 جفت نیش دارند که از طریق اون زهر تزریق می کنند، که این زهر عموما برای انسان ها خطرناک نیست. عنکبوت ها در تمامی قاره ها به جز قطب جنوب قابل یافت هستند و تقریبا تمامی زیستگاههای خشکی رو هم فتح کردند. نقش عنکبوت ها در کنترل جمعیت حشرات و بندپایان دیگه بی نظیره؛ تخمین زده می شه که عنکبوت های جهان هر ساله به اندازهی وزن مردم بریتانیا حشره مصرف می کنند! به اعتقاد خیلی از دانشمندان قوی ترین مادهی زیستی در دنیا ابریشم عنکبوت هست، که تخمین زده میشه اگه به قطر یک مداد تولید بشه، توانایی نگه داشتن یک هواپیمای در حال پرواز رو هم داره. تنوع رفتار و نحوه ی زندگی در عنکبوت ها بی نظیره: بعضی از عنکبوت ها میتونن تا 50 برابر طول بدن خودشون پرش داشته باشند؛ بعضی ها توانایی پرتاب ابریشم از نیش هاشون رو دارند و بعضی می تونن تا مدت های مدیدی بدون غذا زندگی کنند. جالبه بدونین رکورد زندگی دائمی در بالاترین ارتفاع برای یک جانور مربوط به یک عنکبوت هست که در ارتفاعات 6700 متری اورست زندگی می کنه. یک گونه عنکبوت هم زندگی دائمی در آب های برکهای داره و بعضی از گونه ها در نواحی جزر و مدی دریاها زندگی می کنند. جالبه این رو هم بدونین که عنکبوتی که در سری اول فیلم های مرد عنکبوتی پیتر پارکر رو گزید از گروه عنکبوت های Steatoda هست که ما انواع مختلفی ازش رو در ایران داریم!

عنکبوت مگوایر، جنس ماده

شرح عكس: عنکبوت مگوایر، جنس ماده

 

Spidey.ir: مرد عنکبوتی حس عنکبوتی (spider sense) داره که اون رو از خطرات قریب الوقوع آگاه میکنه. آیا عنکبوت ها واقعا قبل از اینکه اتفاق بدی بیافته ازشون آگاه میشن؟

بستگی داره که اتفاق رو چه چیزی تعریف کنیم! اکثر عنکبوت ها بینایی ضعیفی دارند، ولی به خاطر گیرنده های حسی متعدد که از درون با رشته های عصبی زیادی عصب دهی شدند نسبت به محیط اطرافشون آگاهی بی نظیری دارند. به طور کلی خیلی از عنکبوت ها میتونن نزدیک شدن جانوران دیگه رو بواسطهی لرزش هایی که در محیط بوجود می آد تشخیص بدند: مثلا بعضی از عنکبوت ها می تونن در تاریک مطلق، از طریق لرزش هایی که در هوا بواسطه ی بال زدن مگس ایجاد میشه محل دقیقش رو بفهمند، به سمتش بپرند و شکارش کنند!

عنکبوت گارفیلد، جنس ماده، در حال شکار نوعی سوسک

شرح عكس: عنکبوت گارفیلد، جنس ماده، در حال شکار نوعی سوسک

 

Spidey.ir:  ایا تا به حال کمیکی از اسپایدرمن خونده اید؟ شخصیت مورد علاقتون چی هست؟

تنها کمیکی که به خاطر دارم از Spider-Man خونده باشم مربوط به دورهی سابق مجلهی دنیای تصویر هست که در اون زمان هفتگی دنبال می کردم. مجله به صورت سیاه و سفید چاپ می شد و یادم میاد که آخر بعضی شماره ها قسمت هایی از یک کامیک رو قرار می دادند، و یک شماره مربوط به Spider-Man و Vulture بود. از دوران کودکی که با مرد عنکبوتی آشنا شدم علاقه ی زیادی به شخصیت Venom داشتم.

تور عنکبوت گارفیلد

شرح عكس: تور عنکبوت گارفیلد

 

Spidey.ir: فیلم های مرد عنکبوتی را دیده اید؟ اگر بله، کدامیک رو بیشتر دوست دارید؟ به نظرتون توبی مرد عنکبوتی  بهتری بود یا اندرو؟

بله، با این که خیلی اهل فیلم نیستم. فیلم سوم از سری اول رو بیشتر دوست داشتم. به نظر هر دو بازیگر بازی خوب و منحصر به فردی در نقش مرد عنکبوتی انجام دادن ولی شخصا با بازی Tobey Maguire خاطرات بیشتری دارم!

مطالعات میدانی، میانکاله

شرح عكس: مطالعات میدانی، میانکاله

 

Spidey.ir: چی شد که اسم عنکبوتا رو از رو این دو نفر برداشتید؟

بخش قابل توجهی از مطالعات من در طی دو سال اخیر مربوط به عنکبوت های خانواده ی Filistatidae بود، که در این حین موفق به پیدا کردن پنج گونهی جدید برای جهان و گزارش یک گونه ی جدید برای فون ایران شدیم. از بین پنج گونهی جدید، یک گونه به احترام خلیج فارس (Sahastata sinuspersica)  و یکی به افتخار گیاه شناس و فعال محیط زیست دکتر حسین آخانی (Zaitunia akhanii) نام گذاری شدند. از اونجایی که یکی از گونه های جدید باقی مونده مربوط به اطراف ذخیره گاه زیست کرهی گنو بود تصمیم داشتم نامگذاری اون توجه عمومی رو نسبت به اون گونه و به تبع اون منطقهی گنو جلب کند. بعد از مشورت با همکارم دکتر یوری ماروسیک، ایشون پیشنهاد نامگذاری این دو گونه به احترام بازیگران Spider-Man رو دادند که به نظر من ایدهی بسیار خوبی رسید. گونهی سومی هم بود که قرار بود با این دو گونه توصیف بشه و در ابتدا قصد داشتیم اون رو به احترام Stan Lee و Ditko Steve نام گذاری کنیم، که نهایتا به این نتیجه رسیدیم که توصیف اون گونه نیاز به زمان بیشتری داره و به همین خاطر از مقاله حذف شد. جا داره این رو هم اشاره کنم که نامگذاری گونه های جدید به نام افراد مشهور کار معمولی است. با این کار امکان تبدیل شدن اونها به گونه ای پرچم (Flagship species) وجود داره.

فعالیت های آموزشی، غرفه خزنده شناسان پارس در نهمین جشنواره روز ملی یوز

 

spidey.ir از جناب اقاي زماني بابت اين مصاحبه كمال تشكر و براي ايشان آروزي موفقيت هاي بيشتر دارد.

 

مطالب مرتبط:

دو عنکبوت در ایران به نام توبی مگوایر و اندرو گارفیلد ثبت شدند!!!!!

تشکر علیرضا زمانی از spidey.ir بابت انعکاس خبر ثبت گونه های جدید عنکبوت در ایران !

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey 4ever
+2 #1 spidey 4ever 1394-08-16 15:39
:o

دم سايتمون گرم
چه مصاحبه اي! ديگه سايت spidey جهاني شده

اقاي ترابي پيشنهاد ميدم با دوبلور نقش پيتر پاركر هم يه مصاحبه اختصاصي انجام بديد
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #2 spidey 4ever 1394-08-16 15:40
در ضمن اقاي زماني هم خسته نباشيد و هم اينكه بيصبرانه منتظر شنيدن خبر نامگذاري گونه سوم براساس استيو ديتكو و استن لي هستيم!
ولي تو رو خدا سراغ تام هالند نريد :lol:
نقل قول کردن
parker
+2 #3 parker 1394-08-16 15:40
واقعا از کار ایشون خوشم اومد. کاری با ایده ندارم. ولی همین که مردم از سر کنجکاوی برن دنبال اسمشون و با قضیه آشنا بشن چیز خوبیه.البته اگه این گارفیلد رو با اون گارفیلد اشتباه نگیرن.
نقل قول کردن
Doc Strange
+2 #4 Doc Strange 1394-08-16 15:50
مصاحبه ی خوبی بود و اطلاعات بیشتری نسبت به عنکبوت ها پیدا کردیم ... ممنون :-)
راستی اگه دقت کنید بیشتر دشمنای مردعنکبوتی به حیوونا ربط دارند.
پس فردا نصف حیوونا مرتبط با مرد عنکبوتی میشن :lol:

به نقل از parker:
البته اگه این گارفیلد رو با اون گارفیلد اشتباه نگیرن.

باور کن قبل از این که فن درست و حسابی بشم، و قبل از این که فیلم tasm بیاد، همینی که گفتی اوضاعم بود :-* :-|
نقل قول کردن
spider-sonic
+1 #5 spider-sonic 1394-08-16 15:53
یه سوال نکردید
اونم اینه که ایشون کی با مرد عنکبوتی اشنا شدن
#2
آره منم موافقم
بی چاره تام هلند هنوز فیلمو ندادن بیرون ازش بدشون میاد
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #6 New Goblin 1394-08-16 15:58
مصاحبه خوبی بود.خسته نباشید میگم به ایشون و امیدوارم که موفق باشن.

ایشون به میانکاله اومدن؟!
چه جالب!آخه میانکاله نزدیک شهر ماست،از طرف مدرسه برای اردو چندبار رفتیم اونجا!جای خیلی خوب و خوش آب و هوایی هست!
نقل قول کردن
spider raya
+1 #7 spider raya 1394-08-16 16:49
به نقل از New Goblin:
میانکاله نزدیک شهر ماست،از طرف مدرسه برای اردو چندبار رفتیم اونجا!جای خیلی خوب و خوش آب و هوایی هست!

اووو چیشی بییه؟ :-|
تنه سره اونجایه بعد تو نتونی اتا عنکبوت پیدا هاکنی ؟ ته بهد چند بار رفتن نتونستی اتا ( چه دومبه ) تام هالندی آسایی و غیره را کشف هاکنی ؟ اسا دست دست هاکردی زمانی بورده خشه پتی هکارده :o :lol: :lol:
(‌ واقعا چه قدر فارسی غنی ما لهجه های قشنگی داره ! اما شوخی کردم به دل نگیر )
***
به نقل از Spidey 4Ever:
:o

اقاي ترابي پيشنهاد ميدم با دوبلور نقش پيتر پاركر هم يه مصاحبه اختصاصي انجام بديد

الان که فکر می کنم می یبنم همچین فکر بدی هم نیست . مثلا به شخصه خیلی دوست دارم اسپایدی با دوبلور نقش پیتر در انیمیشن SPIDER MAN : THE NEW ANIMATED SERIES یه گپی داشته باشه
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+2 #8 j.jonah jameson 1394-08-16 16:57
یعنی ضرب المثل الوعده وفا توی این مقاله میدرخشه!
یه تشکر ویژه از جناب ترابی و جناب زمانی کنم که کلی لطف کردید که هم به سوالاتم پاسخ داده شد و هم اینکه 10 برابر اون چیزی که راجب عنکبوت ها میدونستم رو فهمیدم مثلا
45000 گونه عنکبوت داریم. :eek:
هر عنکبوت به اندازه ی وزن مردم بریتانیا حشره مصرف میکنند :eek:
این آخری رو که خوندم گوگل هنگ کرد! :D
خدایی نام گزاری عنکبوت ها به نام های استن لی و دیتکو هم خیلی زیباست (فوق العاده است)
و یه سوال جناب زمانی باز هم با SPIDEY.IR هم کاری و یا مصاحبه دارند؟
چون خیلی این جور مصاحبه ها بار علمی رو به همراه داره
بازم ممنون :-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+2 #9 j.jonah jameson 1394-08-16 17:04
به نقل از Spidey 4Ever:

اقاي ترابي پيشنهاد ميدم با دوبلور نقش پيتر پاركر هم يه مصاحبه اختصاصي انجام بديد

بسیار فکر زیبایی است فقط کدام یکی از دوبلور های مرد عنکبوتی؟ اخه خیلی مهمه ! هر چند هم که این سایت داره میره که توی ایران بهترین بشه و به راحتی هم میتونه با کلیه کسانی که به نوعی به مرد عنکبوتی مربوط هستند مصاحبه کنه
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #10 SLH Hero 1394-08-16 17:22
مصاحبه خیلی جالبی بود. کلّی چیزم درباره عنکبوت ها یاد گرفتیم. ممنون آقای زمانی.
نقل قول کردن
alireza-constantine
+2 #11 alireza-constantine 1394-08-16 17:38
خیلی ممنون .
عجب کار زیبا و پسندیده ای بود این مصاحبه !!!
من اینجا یه قدرانی از آقای زمانی هم میکنم کار بسیار خوبی رو انجام دادن .
میگم فقط اگه یه عنکبوت سومی هم در کار بود خواهشا اسمش مت رایان باشه ! :-*
نقل قول کردن
young spider
+2 #12 young spider 1394-08-16 17:46
نه انصافا اطلاعات زیاد شد. عنکبوتی که تو آب باشه!!!! :o بعد اینکه ای کاش آقای زمانی می گفتن که عنکبوت حشره نیست و عنکبوت بندپا هستش. :-* ( بر خلاف سندمن و راینو و الکترو و.....) . فیلم سوم هم شما به این خاطر دوست دارید چون حتما از اکشنش خوشتون اومده. بعد نمی دونم جدیدا چرا همه از ونوم و کارنیج و ددپول خوششون اومده. مثلا الان یجا دیدم یکی دف بتل گذاشته بود با « والای همگان » و ددپول :o کارنیج با دکتر استرنج :o ونوم با ثانوس ( به همراه سنگ های بینهایت) :o
نقل قول کردن
n.goblin
+2 #13 n.goblin 1394-08-16 17:50
خیلی‏ ‏مصاحبه‏ ‏ی‏ ‏خوبی‏ ‏بود.نام‏ ‏گذاری‏ ‏عنکبوت‏ ‏ها‏ ‏هم‏ ‏ایده‏ ‏ی‏ ‏خوبی‏ ‏بود.کلا‏ ‏spidey.ir‏ ‏ترکوندیا.تا‏ ‏چند‏ ‏وقت‏ ‏دیگه‏ ‏سایت‏ ‏کهکشانی‏ ‏میشه
نقل قول کردن
Spiderman 2099
+3 #14 Spiderman 2099 1394-08-16 17:53
عجب مقاله و مصاحبه ای بود. مطالب زیادی درباره عنکبوتیان یاد گرفتم.... بخصوص درباره حس عنکبوتی. فکر نمیکردم که عنکبوت های واقعی همچین توانایی داشته باشن. :-*
از آقای زمانی هم بابت این مصاحبه تشکر میکنم
نقل قول کردن
Light Spidey
+2 #15 Light Spidey 1394-08-16 18:01
سایت اسپایدی داره کم کم بهترین سایت ایران میشه
تبریک میگم بابت زحماتی که میکشید.
کسی میدونی چرا ایرانی ها بابت انتخاب اسم عنکبوت ها ناراضی اند
نقل قول کردن
young spider
+2 #16 young spider 1394-08-16 18:01
به نقل از Spidey 4Ever:

ولي تو رو خدا سراغ تام هالند نريد :lol:


بنده خدا چه کار کرده. اتفاقا داره باسه نقشش کلی تمرین و تلاش می کنه. انواع تمرین های نمایشی و تقویت و تناسب اندام. قیافهشم داره بهتر میشه. به جان تو این از اندرو و توبی هم بهتر میشه. یه روزی به حرفم میرسید.
نقل قول کردن
young spider
+1 #17 young spider 1394-08-16 18:03
به نقل از Light Spidey:

کسی میدونی چرا ایرانی ها بابت انتخاب اسم عنکبوت ها ناراضی اند


چون مردم خوششون نمیاد کسی ابرقهرمانان غربی رو دوست داشته باشه. مثلا همین اسپایدرمن و بتمن. چرا انقدر با هری پاتر و استار وارز مشکل دارن؟؟
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #18 Agent Marvel 1394-08-16 18:41
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از Spidey 4Ever:

اقاي ترابي پيشنهاد ميدم با دوبلور نقش پيتر پاركر هم يه مصاحبه اختصاصي انجام بديد

بسیار فکر زیبایی است فقط کدام یکی از دوبلور های مرد عنکبوتی؟ اخه خیلی مهمه ! هر چند هم که این سایت داره میره که توی ایران بهترین بشه و به راحتی هم میتونه با کلیه کسانی که به نوعی به مرد عنکبوتی مربوط هستند مصاحبه کنه

یعنی چی کدوم دوبلور؟مرد عنکبوتی تو ایران همیشه یه دوبلور داشته.(آقای شروین قطعه ای)

و اگه این اتفاق بیفته انصافا آقای ترابی کار مهمی کرده و قدم بزرگی برداشته.
نقل قول کردن
Light Spidey
+1 #19 Light Spidey 1394-08-16 18:53
به نقل از Agent Marvel:
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از Spidey 4Ever:

اقاي ترابي پيشنهاد ميدم با دوبلور نقش پيتر پاركر هم يه مصاحبه اختصاصي انجام بديد

بسیار فکر زیبایی است فقط کدام یکی از دوبلور های مرد عنکبوتی؟ اخه خیلی مهمه ! هر چند هم که این سایت داره میره که توی ایران بهترین بشه و به راحتی هم میتونه با کلیه کسانی که به نوعی به مرد عنکبوتی مربوط هستند مصاحبه کنه

یعنی چی کدوم دوبلور؟مرد عنکبوتی تو ایران همیشه یه دوبلور داشته.(آقای شروین قطعه ای)

و اگه این اتفاق بیفته انصافا آقای ترابی کار مهمی کرده و قدم بزرگی برداشته.


به نظرت کار سختی نیست که با یه گوینده ارتباط برقرار کرد و مصاحبه کرد?

به نظر من این کار خیلی سخته و اگه این سایت موفق بشه که این کار رو بکنه دیگه دهن همه ی رقیباشو میبنده


راستی شما به رقیباتون چی میگین یعنی چی صداشون میکنین?
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #20 j.jonah jameson 1394-08-16 18:55
#17
حرف شما متین ولی ما از مرد عنکبوتی حدود چندین فیلم انیمیشن و کارتون داریم که توی عمده قسمت های مرد عنکبوتی سری کارتونی دوبلور ها بار ها عوض شدند و حتی توی یکی از انیمیشن های سریالی مرد عنکبوتی که در سال 2002 ساخته شد (خودم بار ها دیدمش و علاقه خاصی هم بهش دارم) صدای دوبلور متفاوت است . فکر کنم منظور شما فیلم های مرد عنکبوتی بود . درسته؟
نقل قول کردن
Light Spidey
+1 #21 Light Spidey 1394-08-16 19:01
به نقل از j.jonah jameson:
#17
حرف شما متین ولی ما از مرد عنکبوتی حدود چندین فیلم انیمیشن و کارتون داریم که توی عمده قسمت های مرد عنکبوتی سری کارتونی دوبلور ها بار ها عوض شدند و حتی توی یکی از انیمیشن های سریالی مرد عنکبوتی که در سال 2002 ساخته شد (خودم بار ها دیدمش و علاقه خاصی هم بهش دارم) صدای دوبلور متفاوت است . فکر کنم منظور شما فیلم های مرد عنکبوتی بود . درسته؟


من فکر میکنم گوینده مرد عنکبوتی یکی بوده چون من کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی و مجموعه کارتونی جدید رو میبینم دوبلور یکیه
نقل قول کردن
Agent Marvel
#22 Agent Marvel 1394-08-16 19:12
به نقل از j.jonah jameson:
#17
حرف شما متین ولی ما از مرد عنکبوتی حدود چندین فیلم انیمیشن و کارتون داریم که توی عمده قسمت های مرد عنکبوتی سری کارتونی دوبلور ها بار ها عوض شدند و حتی توی یکی از انیمیشن های سریالی مرد عنکبوتی که در سال 2002 ساخته شد (خودم بار ها دیدمش و علاقه خاصی هم بهش دارم) صدای دوبلور متفاوت است . فکر کنم منظور شما فیلم های مرد عنکبوتی بود . درسته؟

مجموعه کارتونی،مجموعه کارتونی جدید،مرد عنکبرتی نامحدود و 5 تا فیلم مرد عنکبوتی همگی با صدای آقای شروین قطعه ای دوبله شدن.حتی مرد عنکبوتی خارق العاده هم به تازگی با صدای آقای قطعه ای پخشش تمام شد.

شایدم چند نفر دیگه هم بودن ولی دوبلور رسمی کارتون ها و فیلم های اسپایدرمن آقای قطعه ای هستش.
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #23 Si@Vash 1394-08-16 19:17
به نقل از parker:
البته اگه این گارفیلد رو با اون گارفیلد اشتباه نگیرن.

مگه اون گارفیلد چشه؟اصن حالا که اینطور شد میرم یه گربه جدید کشف میکنم اسمشو میذارم oonyekia garfieldia :-)
ولی واقعا اقای زمانی ما گیک هارو سربلند کردن واقعا خسته نباشید
نقل قول کردن
Si@Vash
+2 #24 Si@Vash 1394-08-16 19:20
به نقل از young spider:
به نقل از Spidey 4Ever:

ولي تو رو خدا سراغ تام هالند نريد :lol:


بنده خدا چه کار کرده. اتفاقا داره باسه نقشش کلی تمرین و تلاش می کنه. انواع تمرین های نمایشی و تقویت و تناسب اندام. قیافهشم داره بهتر میشه. به جان تو این از اندرو و توبی هم بهتر میشه. یه روزی به حرفم میرسید.

واقعا!منم همه جا همینو میگم نمیدونم چرا همه با تام مشکل دارن
سخن بزرگان:اگه نظرم اسپم بود ببخشید :lol:
نقل قول کردن
spider raya
+1 #25 spider raya 1394-08-16 20:25
یعنی چی کدوم دوبلور؟مرد عنکبوتی تو ایران همیشه یه دوبلور داشته.(آقای شروین قطعه ای)
/quote]

اولا خیر دوبلور های دیگه ای هم هستند
مثلا انیمیشن مورد علاقه ی ممن سری انیمیشنی جدید بود که ایشون دوبله نکردند و به جای ایشان یک دوبلور با صدای جوان تر اومدند ( اسمشونو نمی دونم ولی چن سال پیش برنامه ی دانستنیها بود که توش نشون میداد چطوری یک ابزاری رو میسازن . ایشون گوینده بود )

یه صحبتی از جناب شروین قطعه ای شد گفتم خالی از لطف نیست یاد جناب امیر هوشنگ قطعه ای دوبلور گرانقدر ایران را گرامی بداریم
ایشان در فیلم اول ریمی به جای عمو بن حرف زدند و کاملا صدایشان به شخصیت می خورد
یادشان گرامی ...
راستی آقای ترابی جدا برنامه ای برای واحد دوبلاژ سایت ندارید ؟؟؟!
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1394-08-16 22:43
ما قبلا به اقای شرویت قطعه ای ایمیل زدیم و ازشون درخواست وقت مصاحبه کردیم
ولی جواب ندادن
نقل قول کردن
mtm
+1 #27 mtm 1394-08-16 22:44
بحث هم تموم ...
البته اقای یانگ اسپایدر من تقاضا دارم کمی ملایم تر با دیگران برخورد کنید
ممنون
نقل قول کردن
Light Spidey
#28 Light Spidey 1394-08-16 22:44
به نقل از mtm:
ما قبلا به اقای شرویت قطعه ای ایمیل زدیم و ازشون درخواست وقت مصاحبه کردیم
ولی جواب ندادن


سلام استاد

من یه سوال دارم میتونم بپرسم
نقل قول کردن
kaito
#29 kaito 1394-08-16 22:46
به نقل از mtm:
بحث هم تموم ...
البته اقای یانگ اسپایدر من تقاضا دارم کمی ملایم تر با دیگران برخورد کنید
ممنون

آقای ترابی یه سوال...
اگه بخوایم مقاله ای در باب بازیگران ایرانی که بدرد نقش کمیک بوکی مخورن رو بنویسیم، قابل قبوله یا خیر
نقل قول کردن
kaito
#30 kaito 1394-08-16 22:49
به نقل از Agent Marvel:
به نقل از j.jonah jameson:
#17
حرف شما متین ولی ما از مرد عنکبوتی حدود چندین فیلم انیمیشن و کارتون داریم که توی عمده قسمت های مرد عنکبوتی سری کارتونی دوبلور ها بار ها عوض شدند و حتی توی یکی از انیمیشن های سریالی مرد عنکبوتی که در سال 2002 ساخته شد (خودم بار ها دیدمش و علاقه خاصی هم بهش دارم) صدای دوبلور متفاوت است . فکر کنم منظور شما فیلم های مرد عنکبوتی بود . درسته؟

مجموعه کارتونی،مجموعه کارتونی جدید،مرد عنکبرتی نامحدود و 5 تا فیلم مرد عنکبوتی همگی با صدای آقای شروین قطعه ای دوبله شدن.حتی مرد عنکبوتی خارق العاده هم به تازگی با صدای آقای قطعه ای پخشش تمام شد.

شایدم چند نفر دیگه هم بودن ولی دوبلور رسمی کارتون ها و فیلم های اسپایدرمن آقای قطعه ای هستش.

من یه نکته ای هم بگم، درسته شما با صدای ایشون شنیدین ولی همین امیزینگ اسپایدرمن سه تا دوبله داشت هر قسمت که یه بار هم شبکه نمایش انگار دوبله مجدد کرده که تو 3 تا دوبله ای که گفتم صدای اندرو فرق داشت یا همون سری ریمی، اونم 2تا دوبله داشت... سری انیمیشن مرد عنکبوتی جدید هم دو نوع دوبله داشت، یکیشون هم 5 قسمت بیشتر بود
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1394-08-16 23:56
به نقل از kaito:
به نقل از mtm:
بحث هم تموم ...
البته اقای یانگ اسپایدر من تقاضا دارم کمی ملایم تر با دیگران برخورد کنید
ممنون

آقای ترابی یه سوال...
اگه بخوایم مقاله ای در باب بازیگران ایرانی که بدرد نقش کمیک بوکی مخورن رو بنویسیم، قابل قبوله یا خیر


اره قبوله
ایده جالبیه
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1394-08-16 23:57
به نقل از Light Spidey:
به نقل از mtm:
ما قبلا به اقای شرویت قطعه ای ایمیل زدیم و ازشون درخواست وقت مصاحبه کردیم
ولی جواب ندادن


سلام استاد

من یه سوال دارم میتونم بپرسم


بله
سئوال پرسیدن که اجازه نمیخواد
نقل قول کردن
young spider
#33 young spider 1394-08-17 15:30
به نقل از mtm:
بحث هم تموم ...
البته اقای یانگ اسپایدر من تقاضا دارم کمی ملایم تر با دیگران برخورد کنید
ممنون


چشم ولی بعضی ها بد عصاب آدمو خراب می کنن.

ببخشید اگه ناراحت شدید و اشتباه کردم ( سخن بزرگان )
:oops:
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #34 a.v.s 1394-08-17 16:01
واقعا دستتون طلا
یعنی خیلی مصاحبه باحال و جالبی بود
یعنی سایت spidey.ir که بیاد بایه جانور شناس مصاحبه کنه . خودش خیلیه
خودش خیلیا رو مجذوب این سایت میکنه
و سایت رو محبوب تر میکنه
دستتون درد نکنه
ممنون ;-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #35 Samwel Tarly 1394-08-20 15:14
مصاحبه جالبی بود و خودم خیلی لذت بردم اما جالب ترین قسمتش زمانی بود که گفت عنکبوت ها حس عنکبوتی دارند.واقعا باید به استن لی افرین گفت که با مطلعه کامل درباره عنکبوت اسپایدرمن خلق کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 1109 guests and no members online

آخرین نظرات