جیلنهال از نقش مرد عنکبوتی و بتمن میگوید

عکس جیک جیلنهال

علاقمندان به دنیای كمیك و فیلم های ابرقهرمانی حتما میدانند كه «جیك جیلنهال»  بازیگر مشهور هالیوود (كه فیلم های معروفی مثل Prince of Persia را بازی كرده)  تا به حال چندین بار تا یك قدیمی نقش های سوپرهیرویی پیش رفته ولی به دلایلی نتوانسته در این راه موفق شود.

به طور مثال سال 2002 توبی مگوایر بازیگر مرد عنكبوتی سر صحنه فیلم  Seabiscuit  از ناحیه كمر دچار آسیب دیدگی شد و بنابراین گفت كه نمیتواند در مرد عنكبوتی 2 بازی كند (البته خیلی ها هم میگن مگوایر خواستار افزایش دستمزد خود بود و كمرش را بهانه میكرد!) بنابراین سم ریمی سریعا دست به كار شد و جیلنهال را جایگزین او كرد (جیلنهال از نظر ظاهری به مگوایر شباهت داشت و در ضمن آن موقع نامزد واقعی كرستن دانست بازیگر نقش مری جین هم بود) ولی درست در لحظه آخر مگوایر تصمیم گرفت به نقش مرد عنكبوتی بازگردد. سپس جیلنهال برای نقش بروس وین/بتمن در فیلم Batman Begins از جیلنهال تست گرفت كه آن هم در نهایت به كریستین بیل رسید. 

در هر حال جیلنهال  كه اینروزها فیلم Southpaw را آماده اكران دارد ، در مصاحبه ای درباره نقش های كمیك بوكی اینگونه صحبت كرده است: "من اعتقاد دارم هر اتفاقی كه میافته دلیل خاص خودش رو داره. من یقینا دوست داشتم آن نقش ها (یعین نقش بتمن و مرد عنكبوتی) را بازی كنم ولی در عین حال متوجه شدم آنهایی كه این نقش ها نصیب شان شد جالب تر، با استعداد تر و مناسب تر بودند. منطقی هم نیست كه هر نقشی كه دوست داری نصیبت بشه بنابراین من در حال حاضر افسوس از دست دادن فرصت را نمیخورم و البته خدا را هم شكر نمیكنم كه چرا آن نقش ها به من نرسید".

نظر شما چیست؟ آیا جیك جیلنهال میتوانست مرد عنكبوتی با بتمن خوبی باشد؟

 

مطالب مرتبط:

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent Marvel
+1 #1 Agent Marvel 1394-05-11 16:47
خب جیک جیلنهال از بازیگرهای مورد علاقه من هست،کاملا حرف درستی زده چون اون نقش ها بهترین بازیگر ممکن رو داشتند و خدا رو شکر که نقش پیتر رو نگرفت چون اسپایدرمن 2 بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخه و احتیاج به تغییر نداشت.به درد بتمن هم نمیخورد چون کریستین بیل بهترین بتمن ممکن رو نشون داد و سخته که اون رو جای بیل تصور کنم.

ولی من خیلی دوست دارم که جیلنهال از DC نقش گرین ارو ایفا کنه.
نقل قول کردن
amirreza_f79
#2 amirreza_f79 1394-05-11 16:55
بازیگر خیلی خوبیه
نقل قول کردن
amirreza_f79
#3 amirreza_f79 1394-05-11 17:03
ببخشید چرا نظرم پاک شد؟
خبر گذاشتن مگه کار بدیه؟
نقل قول کردن
Agent Marvel
#4 Agent Marvel 1394-05-11 17:03
ولی هر موقع که فکر میکنم قرار بوده جیلنهال جای مگوایر باشه،تو اون صحنه های همیشه ماندگار باشه و جزئی از بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ باشه....... حالم خراب میشه !
نقل قول کردن
M. goblin
#5 M. goblin 1394-05-11 17:07
#3
نه کار بدی نیست ولی گذاشتن خبر از سایت های دیگر ممنوعه
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #6 Agent Marvel 1394-05-11 17:09
به نقل از M. goblin:
#3
نه کار بدی نیست ولی گذاشتن خبر از سایت های دیگر ممنوعه

البته سایت های ایرانی
نقل قول کردن
amirreza_f79
#7 amirreza_f79 1394-05-11 17:12
اوکی متوجه شدم
این بازیگر را بیشتر با بازی کردن نقش اصلی فیلم خبر نگار شب میشناسم
اگه توجه کرده باشید برای نقش هال جوردن هم نقش مناسبیه
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #8 s.kraven 1394-05-11 17:35
ای کاش میگرفت نقش مردعنکبوتیرو.
دیگه از صدای افتضاح توبی تو اسپایدرمن 2 و 3 خلاص میشدیم.ولی از اونجا که ازش خوشم می آد نمی خواستم نقش بتمن رو بازی کنه.(انصافا بیل خیلی خوب بود)
نقل قول کردن
Agent Marvel
#9 Agent Marvel 1394-05-11 18:41
به نقل از s.kraven:
ای کاش میگرفت نقش مردعنکبوتیرو.
دیگه از صدای افتضاح توبی تو اسپایدرمن 2 و 3 خلاص میشدیم.ولی از اونجا که ازش خوشم می آد نمی خواستم نقش بتمن رو بازی کنه.(انصافا بیل خیلی خوب بود)

صدای توبی افتضاح بود ؟! :o
اصلا گیریم که بود،مگه خوب بودن یا بد بودن فیلم به صداس؟ مگه اسپایدرمن 3 و 2 بد بودن که میگی ای کاش ؟
خواهشا از این کامنت های فاخر نده.
نقل قول کردن
smm
#10 smm 1394-05-11 18:52
به نقل از s.kraven:
ای کاش میگرفت نقش مردعنکبوتیرو.
دیگه از صدای افتضاح توبی تو اسپایدرمن 2 و 3 خلاص میشدیم.ولی از اونجا که ازش خوشم می آد نمی خواستم نقش بتمن رو بازی کنه.(انصافا بیل خیلی خوب بود)

صدای افتضاح توبی!!!! من شب ها به جای لالایی صدای توبی رو میگذارم میشنوم
نقل قول کردن
comic fan
+1 #11 comic fan 1394-05-11 19:17
صدای توبی بد بود قبول کنید .
چون شخصیت اسپایدرمن جوریه که کل صورتش توسط ماسک پوشونده شده باید بازیگری باشه که صداش به اون ماسک بخوره که اندرو میخورد ولی توبی نه
ینی حالت صدا و در کل صدای اسپایدرمن نباید مثل توبی باشه چون چون اسپایدی شوخی میکنه و دشمناش رو به تمسخر میگیره یه صدایی مثل صدای توبی یکم خشک میشه برای شوخی با دشمناش ( بخاطر همین توبی نمیتوست حس شوخ طبعی اسپایدرمن رو به خوبی منتقل کنه کاری که اندرو عالی انجام داد )
و در ضمن اینجت مارول عزیز اسپایدرمن 2 یه فیلم بسیار خوب و عالی بود ولی اسپایدرمن 3 چه از لحاظ شخصیت پردازی و چه از لحاظ داستان در پایین ترین سطح ممکن قرار داشت و ضعفترین فیلم مردعنکبوتیه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #12 Samwel Tarly 1394-05-11 19:18
حرف درستی زد و نباید ناراحت باشه و به اینده امیوار باشه و بهتر شد که نه نقش بتمن بازی کرد و نه نقش اسپایدی اما اگه نقش ادی براک تو مردعنکبوتی 3 بازی می کرد بهتر بود.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #13 Agent Marvel 1394-05-11 19:25
#11
اسپایدرمن 3 یک فیلم کمیک بوکی ضعیف بود ولی ضعیف ترین فیلم اسپایدرمن نیست.ضعیف ترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بود.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #14 Agent Marvel 1394-05-11 19:43
در ضمن کامیک فن عزیز،من بیشتر از هر کسی خاطر اسپایدرمن 2 رو میخوام و میدونم که اسپایدرمن 3 ضعیف بود.اندرو تو نشون دادن اسپایدرمن عالی بود؟ باشه حالا بگو دیگه بازیگری پیدا میشه که به خوبی توبی بتونه مشکلات و دغدغه های پیار پارکر رو نشون بده؟ یا اصلا بتونه پیتر پارکر رو به درستی نشون بده؟ابدا !
نقل قول کردن
comic fan
#15 comic fan 1394-05-11 19:44
به نقل از Agent Marvel:
#11
اسپایدرمن 3 یک فیلم کمیک بوکی ضعیف بود ولی ضعیف ترین فیلم اسپایدرمن نیست.ضعیف ترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بود.

عزیز سخت در اشتباهی
اسپایدرمن 3 ضعیفترین فیلم اسپایدرمن هستش و اسپایدرمن شگفت انگیز 2 یک فیلم متوسط
از هر جهت بخوایم مقایسه کنیم اسپایدرمن 3 ضعیف تر هست
نقش آفرینی ها از اندرو گارفیلد اما استون و دین دیهان گرفته تا سالی فیلد نسب به توبی مگوایر و کرستن دانست و جیمز فرانکو و ... بهتر بودن
داستان و ایده امیزینگ 2 بهتر بود ولی فیلمنامه اسپایدرمن 3 خیلی تو خالی بود و اتفاقات همیجوری بی هیچ دلیلی میافتاد
اکشن و جلوه های ویژه رو هم که دیگه نیازی به مقایسه نیست
رابطه عاشقانه فیلم امیزینگ 2 صد برابر بهتر از اسپایدرمن 3 بود .
نقل قول کردن
comic fan
#16 comic fan 1394-05-11 19:46
به نقل از Agent Marvel:
در ضمن کامیک فن عزیز،من بیشتر از هر کسی خاطر اسپایدرمن 2 رو میخوام و میدونم که اسپایدرمن 3 ضعیف بود.اندرو تو نشون دادن اسپایدرمن عالی بود؟ باشه حالا بگو دیگه بازیگری پیدا میشه که به خوبی توبی بتونه مشکلات و دغدغه های پیار پارکر رو نشون بده؟ یا اصلا بتونه پیتر پارکر رو به درستی نشون بده؟ابدا !

به نظرم اندرو یه پله بالاتر از توبی بود
توبی خیلی خوب بود ها ولی اندرو بهتر بود
اینی هم که شما میگی من میگم اندرو تو این مسئله هم بهتر عمل کرد و یکی از دلایلی که پیتر پارکر اندرو به چشم نمیاد کم پرداختن به خود شخصیت پیتر پارکر تو سری امیزینگ بود
اندرو اسپایدرمن بهتری بود و پیتر پارکرش بهتر از توبی نبود ولی کمتر هم نبود
نقل قول کردن
comic fan
#17 comic fan 1394-05-11 19:48
در اینکه سه گنه ریمی بهتر از شکی نیست ولی مارک وب تو چند مورد خوب عمل کرد و خود سم ریمی هم گفت که میتونست از روش های اون هم استفاده کنه
نقل قول کردن
Agent Marvel
#18 Agent Marvel 1394-05-11 19:52
#15
جناب کامیک فن لطفا نظراتتون رو تحمیل نکنید.من خودم میگم آمازینگ 1 بهتر از اسپایدرمن 3 هستش ولی آمازینگ 2 آبروی هواداران اسپایدرمن رو برد.
اندرو به هیچ وجه خوب نبود.پیتر پارکرش که افتضاح بود(در مقایسه با توبی) چون اصلا نه دغدغه ای نشون داد نه مشکلی.اسپایدرمن شم به حای نجات دادن مردم روزی 24 ساعت گوئن رو تعقیب میکرد ! این وسط اگه عشقش میکشید دو سه تا از مردمم نجات میداد.
نقل قول کردن
Agent Marvel
#19 Agent Marvel 1394-05-11 19:55
به نقل از comic fan:
در اینکه سه گنه ریمی بهتر از شکی نیست ولی مارک وب تو چند مورد خوب عمل کرد و خود سم ریمی هم گفت که میتونست از روش های اون هم استفاده کنه

کجا گفت که ما ندیدیم؟ ریمی کبیر از روش های جوجه وب استفاده کنه؟
درباره اینکه توبی بهتر بود که حرفامو زدم.
اما استون هم از کرستن دانست بهتر بود.
ولی دین دیهان بهتر از جیمز فرانکو بود؟! :o
میخوام خودمو از برج میلاد پرت کنم پایین !
نقل قول کردن
comic fan
#20 comic fan 1394-05-11 19:57
به نقل از Agent Marvel:
#15
جناب کامیک فن لطفا نظراتتون رو تحمیل نکنید.من خودم میگم آمازینگ 1 بهتر از اسپایدرمن 3 هستش ولی آمازینگ 2 آبروی هواداران اسپایدرمن رو برد.
اندرو به هیچ وجه خوب نبود.پیتر پارکرش که افتضاح بود(در مقایسه با توبی) چون اصلا نه دغدغه ای نشون داد نه مشکلی.اسپایدرمنشم به حای نجات دادن مردم روزی 24 ساعت گوئن رو تعقیب میکرد ! این وسط اگه عشقش میکشید دو سه تا از مردمم نجات میداد.

من نظرم رو تحمیل نکردم
این شمایی که داری فیلمنامه و داستان رو با بازیگری قاطی میکنی .
این نظرات من نیست نظر همه منتقداست چه بخوای چه نخوای اسپایدرمن 3 ضعیفترین فیلم اسپایدرمن هستش و شما کاری نمیتونی بکنی اینو حتی خود سم ریمی بزرگ هم گفته
چه قدر خوب میشد به جای این دلایل نسبتا مسخره به دلایل من پاسخ میدادید و ثابت میکردید چرا امیزینگ اسپایدرمن 2 بدترین فیلمه اسپایدیه
اگه تند رفتم منو ببخشید
نقل قول کردن
Agent Marvel
#21 Agent Marvel 1394-05-11 20:06
شما اصلا دلیلی نیاوردی که من بخوام پاسخ بدم.فقط گفتید این خوب بود این بد بود اینجا موفق بود و.... از این جور چیزا من به چیه این ها جواب بدم ؟
لطفا احترام رو نگه دارید من به شما و نظراتتون نگفتم مسخره که شما میگید.
نقل قول کردن
amirreza_f79
#22 amirreza_f79 1394-05-11 23:40
به نقل از comic fan:
صدای توبی بد بود قبول کنید .
چون شخصیت اسپایدرمن جوریه که کل صورتش توسط ماسک پوشونده شده باید بازیگری باشه که صداش به اون ماسک بخوره که اندرو میخورد ولی توبی نه
ینی حالت صدا و در کل صدای اسپایدرمن نباید مثل توبی باشه چون چون اسپایدی شوخی میکنه و دشمناش رو به تمسخر میگیره یه صدایی مثل صدای توبی یکم خشک میشه برای شوخی با دشمناش ( بخاطر همین توبی نمیتوست حس شوخ طبعی اسپایدرمن رو به خوبی منتقل کنه کاری که اندرو عالی انجام داد )
و در ضمن اینجت مارول عزیز اسپایدرمن 2 یه فیلم بسیار خوب و عالی بود ولی اسپایدرمن 3 چه از لحاظ شخصیت پردازی و چه از لحاظ داستان در پایین ترین سطح ممکن قرار داشت و ضعفترین فیلم مردعنکبوتیه


من که راستش هر سه فیلم را دوبله فارسی دیدم و برام صدا زیاد مهم نبود فیلم که به صدا نیست :-? :-?
من مامور جان درست میگه آندرو اصلا هیچ دقدقه ای برای هیچ کدام از کارهاش نداشت خیلی راحت و ریلکس کارهاش را انجام میداد
بیشتر دلیل ها را دیگه مارول جان عزیز گفت و من یک جمله بگم:
شما اصلا نمی توانی توبی را آندرو مقایسش کنی اینقدر هم بزرگش کردی فکردی چه خبره توبی خیلی از آندرو بهتر بود
نقل قول کردن
Farzan003
#23 Farzan003 1394-05-12 09:14
#15,20
به نظر من هم اسپایدرمن3 و هم امیزینگ 2 فیلم های متوسطی بودن ولی اسپایدرمن 3 موفق تر بود.
در مورد دلایل شما باید بگم بازی اما استون رو حرفی ندارم ولی اندرو و توبی تقریبا هم سطح بودن و هر کدوم یه سری نقاط قوت و ضعف داشتند (که در این مقال نمیگنجد :-) ).ولی واقعا شما فکر میکنی دین دیهان بهتر از جیمز فرانکو بود؟در مورد زن عمو می هم واقعا رازمری هریس چند پله از سالی فیلد بالاتره.واقعا هریس حس یک زن عمویی که هرگز بچه نداشته و پیتر رو فرصتی برای ارضای حس مادری خودش پیدا کرده رو به شکلی عالی منتقل میکنه.
یه چیز دیگه اینکه شما نباید ایده رو با فیلمنامه مقایسه کنی.فیلمنامه ی امیزینگ 2 کاملا ضعیفتر از اسپایدرمن 3 بود.بعد اینکه شما خط روایی این دو فیلم رو با هم مقایسه کن.واقعا خط روایی امیزینگ 2 حال به هم زنه. :-x در مورد اکشن هم هردو فیلم تقریبا در یه سطح بودن ولی اسپایدرمن 3 در این مورد هم موفق تر بود.
در اصل مشکل اصلی اسپایدرمن 3 دشمن های فیلمن.ریمی نباید سندمن رو به قتل عمو بن ربط میداد.البته قبول دارم سیمبیوت هم به طرز مسخره ای وارد زندگی پیتر شد و جهت اصلی داستان رو منحرف کرد ولی اشتباهات امیزینگ 2 صد برابر بد تر بودن.
این رو هم اضافه کنم که اسپایدرمن 3 هم در باکس آفیس و هم در نمرات منتقدان بالاتر از امیزینگ 2 هستش.
نقل قول کردن
alibax25
#24 alibax25 1394-05-12 10:18
به نقل از Agent Marvel:
ولی هر موقع که فکر میکنم قرار بوده جیلنهال جای مگوایر باشه،تو اون صحنه های همیشه ماندگار باشه و جزئی از بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ باشه....... حالم خراب میشه !

زود قضاوت نکن شاید اگه جینهال نقشو میگرفت فیلم مردعنکبوتی قشنگنتر میشد.کلاس بازیگریه جینهال هم از اندرو و هم از توبی بالاتره برو یه نگاه به افتخاراتش بنداز ، جینهال یه بار نامزد اسکار و دو بار نامزد گلدن گلاب شده که این کم چیزی نیست.من از فیلمایی که ازش دیدم راضی بودم.
نقل قول کردن
Agent spidey
#25 Agent spidey 1394-05-12 10:36
تو فیلم زندانیان خداییش با هیو جکمن عالی بازی کرد ولی فیلمش یه زره با روحیه ام جور در نمیومد
نقل قول کردن
Agent Marvel
#26 Agent Marvel 1394-05-12 11:01
#24
اسپایدرمن 2 همونطوریشم بهترین فیلم کمیک بوکیه،پس همه چیش سر جاش بوده.
جیلنهال اصلا به پیتر پارکر نمیخورد.چون خیلی...خوشقایفس مناسب اون نقش نبود.
نقل قول کردن
amirreza_f79
#27 amirreza_f79 1394-05-12 11:03
توی فیلم خبرنگار شب هم خیلی خیلی فوق العاده بازی کرد
نقل قول کردن
SLH Hero
#28 SLH Hero 1394-05-12 12:40
حرف جالبی زد. نمیدونستم بازیگری هم داریم که تا مرز موفّقیت با فیلم های ابرقهرمانی رفته.

ولی جداً اگر این رو برای بازیگر فیلم جدید مردعنکبوتی استفاده می کردن من مشکلی نداشتم (با تام هلند مشکل دارم).

اگرم اون موقع قرار بود نظر بدم می گفتم بهتره این مردعنکبوتی 2 رو بازی کنه چون توبی مگوایر تو فیلم اوّل مشکلات زیادی داشت (درست مثل اندرو گارفیلد تو فیلم اوّل مردعنکبوتی شگفت انگیز) ولی تو فیلم دوّم توبی مگوایر بی نقص عمل کرد و اگر الآن ازم بپرسید میگم که بهتر شد که توبی مگوایر تو فیلم دوّم بازی کرد.
نقل قول کردن
alibax25
#29 alibax25 1394-05-12 15:06
به نقل از SLH Hero:
حرف جالبی زد. نمیدونستم بازیگری هم داریم که تا مرز موفّقیت با فیلم های ابرقهرمانی رفته.

ولی جداً اگر این رو برای بازیگر فیلم جدید مردعنکبوتی استفاده می کردن من مشکلی نداشتم (با تام هلند مشکل دارم).

اگرم اون موقع قرار بود نظر بدم می گفتم بهتره این مردعنکبوتی 2 رو بازی کنه چون توبی مگوایر تو فیلم اوّل مشکلات زیادی داشت (درست مثل اندرو گارفیلد تو فیلم اوّل مردعنکبوتی شگفت انگیز) ولی تو فیلم دوّم توبی مگوایر بی نقص عمل کرد و اگر الآن ازم بپرسید میگم که بهتر شد که توبی مگوایر تو فیلم دوّم بازی کرد.

این که چیزی نیست جینهال قرار بود نقش فرودو رو تو فیلمه ارباب حلقه ها بازی کنه که به توافق نرسیدند...باید از خدامون باشه که جای تام هالند نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه.بازیگر خیلی خوبیه ;-)
نقل قول کردن
Agent Marvel
#30 Agent Marvel 1394-05-12 16:04
#29
پس خدا رو صد هزار مرتبه شکر چون همه این نقش ها بهترین بازیگر ممکن رو داشتن.
نقل قول کردن
s.kraven
#31 s.kraven 1394-05-12 16:09
میگم این جیلنهال وقتی ریش میزاره چقدر شبیه کریون میشه :eek:
اصلا دیگه به کس دیگه فکر نمکنم باید برای کریون شکارجی انتخاب شه.بعد 13 سال باید بیاد تو فرنچایز اسپایدرمن تا یه بازیگر خوب نصیب این فیلم بشه(بعد از ماریسا تومی)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45