به بهانه سومین سالگرد تاسیس سایت spidey.ir

تولد سه سالگي سايت spidey.ir

زودتر از آنچه تصور می کردیم یک سال دیگر هم گذشت....

یک سال پرافتخار دیگر برای اسپایدی یعنی اولین وب سایت کمیک بوک در ایران

و اسپایدی سه ساله شد... سایتی که علیرغم مشکلات فراوان، لحظه به لحظه مطالب گوناگون در زمینه کمیک را منتشر کرد، تا علاقمندان در جریان آخرین رویدادها قرار بگیرند. با نگاهی به پشت سر، امروز می توانیم با افتخار اعلام کنیم که این یک سال با اتفاقات مثبت فراوانی برای اسپایدی عجین شد. اتفاقاتی که علاوه بر افزایش کمی و کیفی محتوای سایت، با رشد روزافزون علاقمندان و هم چنین غنی شدن هرچه بیشتر نظرات کاربران همراه بود. امروز بسیاری از کاربران با نظرات کاملا تخصصی خود ما را شگفت زده می کنند و باعث می شوند به خاطر وجود اسپایدی و طرفداران آن به خود ببالیم. به خود می بالیم که همراهان ما، همیشه یار و حامی این وب سایت بودند ونشان دادند برخلاف بسیاری از وب سایتهای دیگر، هدفشان افزایش سطح دانش و اطلاعات در زمینه کمیک است نه رقابتی کودکانه برای اثبات تعصبهای پوچ و بی اساس.

سومین سالگرد تاسیس این سایت را صمیمانه تبریک می گوییم. به همه همراهان همیشگی، مدیران دلسوز و توانمند. و به خصوص استاد عزیزمان جناب آقای ترابی بزرگوار. برای ما که از نزدیک در جریان حجم دغدغه ها و گرفتاری هایشان هستیم جز سپاس و قدردانی ازین همه حس مسوولیت پذیری چیز دیگری نمی توان گفت .... از همه مدیران نازنین که بدون چشمداشتی در زمینه های ترجمه، ادیت، انتشار مطالب و ... با ما همکاری کردند بسیار سپاسگزاریم. از همه کاربران خوب و عزیز اسپایدی ممنونیم. بدون شما قدم برداشتن در مسیر هدف بزرگ این وب سایت امری غیرممکن بود. امیدواریم که خداوند این توانایی را به همه ما بدهد که هرسال بهتر از سال پیش، پربارتر و قدرتمندتر حرکت کنیم.

با تشكر ، مدیریت سایت

 

وقتی دوران كودكی ام را در خارج از كشور گذراندم، به ایران برگشتم. بر خلاف نظر پدر و مادرم تصمیم گرفتم با مادر بزرگم كه در مناطق جنوبی شهر تهران زندگی میكرد ، زندگی كنم. آنجا بود كه با پیتر پاركر واقعی آشنا شدم. من و او با هم اختلاف سنی زیادی  نداشتیم ولی او خیلی هوای منو داشت و نمیذاشت اخلاق گند و لوسم باعث شود در محله یا مدرسه منزوي شوم . هر دو اما عشق یكسانی داشتیم: كمیك بوك و اسپایدرمن! از ان موقع خیلی سال گذشته و ما با هم مثل برادر شده ایم و او همچنان هوای مرا دارد . هر چند من هنوز پر شر و شور هستم و گاهی با زبان تلخ خودم سایت او را بهم میریزم و برایش دردسر درست میكنم ولی او همچنان هوای مرا دارد ....

با تشكر، عمو مختار

 

Spidey.ir برای من مثل پیدا کردن مدرسه جهش یافته ها برای یه میوتنت تنها بود

به این عادت کرده بودم چیزهایی را دوست داشته باشم که هیچ کس حتی نمیدونست وجود دارن یاد گرفته بودم همیشه این علایق  را پیش خودم نگه دارم همیشه برای کسایی که می فهمیدن اولین سوال کمیک چیه ؟ این بچه بازی ها در حد تو نیست ! ولی وقتی اینترنت هم فراگیر شد این حس بیشتر شد یعنی تو ایران هم مثل من نیست این حس بیشتر شد که باید با ماسک هویت بزنم این علایق چیزی جز تمسخر یه مشت نادون نداشت تا یه روز داشتم پیل بان های قدیمی را نگاه میکردم یه سرچ تو اینترنت کردم و یه اسم اومد اولین وب سایت تخصصی اسپایدرمن  هر چی تو سایت میگشتم باورم نمیشد انگار خونتا پیدا کرده باشی. خیلی حس قشنگی داشت سربازی داشت تموم میشد از حوزه که برمیگشتم اولین کارم چک کردن سایت شد عادتی که سه ساله هر روزه شده و فقط وفقط مدیون کسی هستم که علایقش را مخفی نمیکنه هر چی که هست افتخار میکنه  منم از اون روز سعی کردم هر چی که هستم باشم هر چند عجیب و غریب به نظر بیام ولی من اینم و با همین کمیکای بچه گونه درپیت حال میکنم .

با تشكر حسن ریاحی

 

از حدود دو یا سه ماه بعد از تاسیس سایت که من باهاش آشنا شدم، در ابتدا سایت دارای چند عدد مقاله تاپ 10 درباره فیلم ها، انیمیشن ها، بازی ها و کمیک های مرد عنکبوتی وجود داشت. اون زمان اخبار سایت به یه سری خبر درباره مرد عنکبوتی و کمیک هاش محدود بود و مثل الان گسترده نبود. مدتی از مقالات سایت استفاده میکردم تا بالاخره شخصا با آقای ترابی آشنایی بیشتری پیدا کردم و کمی بعد از احساس کردم میتونم با دانشی که از زبان دارم و علاقه ای که به کمیک بوک دارم، میتونم توی کارهای سایت به ایشون کمک کنم. کم کم کارم رو با ترجمه یه سری مقالات مختلف و کمیک های مرد عنکبوتی برتر شروع کردم و در حال حاضر هم کمیک های مختلف و بعضا مقالاتی رو ترجمه میکنم. واقعا توی این سه سال سایت پیشرفت چشمگیری داشته و به آقای ترابی بابت این موفقیت ـشون تبریک میگم!

با تشكر،  محمد شیرزاده

 

از من خواسته شده چند خطی به مناسبت سومین سالگرد سایت spidey.ir بنویسم ولی من زیاد اهل نوشتن های اینجوری نیستم. فقط خیلی كوتاه میگم كه "ممنونم spidey.ir، ممنونم اقای ترابی كه هستید و به من این شانس را میدهید تا بتونم درباره چیزهایی بنویسم كه عمری بابت علاقه به آنها مورد تمسخر قرار گرفتم. در spidey.ir انگار دوباره متولد شده ام. اینجا به جای تمسخر مرا تحسین میكنند. ممنونم. ممنونم و ممنونم كه هستید ...

با تشكر ، سونیا ساداتی فر

 

سایت spidey.ir رو چطوری میشه توصیف کرد ؟ بذارید ببینم ، خوب ، بهترین ، تخصصی و ... ، نه ، اینا به دلم نمیچسبه ، بذارید از اول اول شروع کنیم .
یه زمان هایی بود ، تک تک فروشگاه ها و پاساژها رو گز میکردیم ، واسه پیدا کردن یه کمیک ، درسته ، تنها یه کمیک ، از هر کاراکتری که بود ، برام فرقی نمیکرد ، فقط میخواستم کمیک باشه . اسپایدی ، هالک ، چهرشگفت انگیز ، بتمن ، و ... اینا چیزهایی بود که پیدا میکردیم ، شاید نامنظم ، شاید شماره های مختلف ، ولی با حرص و ولع میخوندیمش ، حالا با هر دشواری که بود . مهم نبود شبیه چی به نظر میایم ، کی چی میگه دربارمون ، فقط عشق این چیزا بودیم . سال ها گذشت ، نشریاتی مثل عصر مصور و جدید و پیل بان اومدن که لا به لای صفحاتش کمیک و کمیک بوک رو میشد پیدا کرد ، توی همین پیل بان ، کمیک هایی مثل اولین حضور مورلان و اسپادی بود ، درسته سیاه سفید بود ولی باز هم لذت داشت خوندنش ، فکر میکنید مترجمش کی بود ؟ درست حدس زدید ، آقای ترابی . حالا هدفمون از این همه صحبت چی بود ، اینکه بگیم چیزی به نام کمیک اصلا توی ایران شناخته نمیشد ، نشریات معدودی بود در موردش ولی کسایی مثل آقای ترابی بودن که راهنما و به قولی مرشد نسل های بعد شدن ، میشه گفت بیشتر کسایی که الان تو سایتن ، شناختشون از کمیک رو مدیون آقای ترابی هستن ، به خاطر مقالات خوبشون ، برای بیش از صد کمیکی که توی سایت به صورت ترجمه قرار دارن ، بابت تحلیل و نقد هایی که میکردن ، واسه همه چی ... .
اون اول ها مقاله هاشون تو سایت ، تقریبا همون هایی بود که تو پیل بان میدیدم ، دشمنان برتر اسپایدی و ... ، ولی اینقدر این مقالات شیرین و جذاب بود که هر چی میخوندیشون خسته نمیشدی و راهشون همین طور ادامه پیدا کرد .
حالا با گفتن تمام این صحبت ها ، میتونیم spidey.ir رو توصیف کنیم ، spidey.ir یعنی آقای مهدی ، میشه قسمت های وجودشون و زحماتی که برای سایت کشیدن رو جا به جای سایت دید ؛ ممنونیم از اینکه هستین .
spidey.ir یعنی اون کاربرهای قدیمی که اون اوایل سر اینکه دووم بهتره یا گرین گابلین ، روزها پشت سر هم بحث میکردن ولی تهش دوستیشون حفظ میشد .
spidey.ir یعنی اون روزایی که تازه کمیک ترجمه میشد ، بچه های معدود سایت میومدن و از هزار جهت نقد و تحلیلش میکردن .
spidey.ir  یعنی تمام کسایی که مقاله مینوشتن ، مینویسن و خواهند نوشت .
spidey.ir یعنی مختار ، حسن ، محمد شیرزاده و یه دوجین اسم دیگه که شاید خاطره یاری نکنه بگیمشون ، همونایی که پا به پای آقای ترابی اومدن جلو و کنارشون موندن .
spidey.ir یعنی محفلی برای عشق ورزیدن به کمیک و دنیای سرگرمی ، یعنی یه جزیره توی دریایی که تا دوردست ها آبه ، یعنی یه واحه توی برهوت ، یعنی امیدی برای ترویج کمیک .
در نهایت اینکه خوشحالیم که ما هم در کنار تمام این افراد ، تونستیم نقش کوچیکی رو ایفا کنیم و سعادت حضور در کنار این افراد رو پیدا کردیم ...

با تشکر، میرابیلیس 

 

 هر چی از داده های این سایت بهم بگم بازم کمه سایت اسپایدی از اون سایت ها نیست که واسه خواسته اش کاربراشو قربانی کنه اونی هست که بیشترین توجه رو به کابراش میکنه فضایی که تو سایت حاکمرو نمیشه تو هیچ سایتی پیدا کرد از بابت این هرچی از استاد ترابی تشکر کنیم بازم کمه کمه بخاطر اینکه اگه ایشون این سایت رو تاسیس نمیکردن و چنین ازادی به کاربراش نمیدادن ما کاربرا ایتقدر با هم صمیمی نبودیم. استاد ترابی به همه ی کاربراش اعتماد کامل داره که من واقعا حیرانشم. این سایت از هر نظر به پیشرفت کاربراش کمک میکنه یکیش خود من که یه بچه ای بودم که تنها حرف خودمو قبول داشتم اصلا اطلاعاتی در مورد کاراکترای کمیکی نداشتم همین سایت اسایدی بود که باعث شد منکه از مقاله و اینجور چیزا که متنفر بودم مقاله بنویسم
از این سایت هرچی بگیم بازم کمه چون در حدش نیستیم
تشکر و سپاس اینفینیتی از استاد ترابی که این سایت رو بدون هیچ چشم داشتی برامون با بهترین فضای ممکن برامون فراهم کردن. خیلی ممنون از استاد ترابی و تک تک اساتید این سایت و کاربراش امیدوارم این سایت برای همیشه بعد ماها هم پابرجا بمونه بواسطه ی شاگرداش . تولدت مبارک اسپادی دات ای ار
اردتمند شما، علي آقا ولورین

 

چی بگم؟ چطور بگم؟ به کی بگم؟ چه جور بگم؟

بعضی هاشون تو بیــدا... ام...یعنی...هیچی وللش!!!

خوب، راستش، واقعا نمیدونم چی بگم! سه سال گذشته. سه سال! واقعا ادم چی میتونه بگه؟! حالا شاید فکر کردین منم میخوام مثل بقیه، به به چه چه سایت عالیه فوق العاده است من فلان جور اشنا شدم و ... هر چی که یه ادم در این موقعیت میخواد بگه، بگم، باید بگم که درست فکر کردید! نه بابا شوخی کردم! سه سال گذشته. لحظات شاد و سختی داشته. به قولش عمل کرده و دنیای کمیکو به ما نشون داده. کلا الکی دارم حرف میزنم من چون اینا رو میگم فقط میخوام که یه چیز گفته باشم!  خوب،میخوام یه چیز متفاوت بگم.

اسپایدی، مثل گوگل میمونه. گوگل با همکاری و همیاری، فناوری رو به بالاترین جاها میکشونه، اسپایدیم دقیقا همینطوره. اعضای این سایت، با همکاری و همیاری همدیگه، اطلاعات کمیکی ایران رو به بالاترین جاها میکشونن. حتی با ضعف های که در بعضی جاها پیش میاد، اسپایدی بازم سعی داره رو این اصل کار کنه. به قول یه کس که یادم نیست کیه و کجا خوندم، کمیک یه سرگرمی نیست. بعضی جاها، میتونه درس زندگی باشهو اسپایدی داره معلمی این درس رو میکنه.(این جمله اخر برا خودمه!)

با تشكر، محمد اسدپور

 

به نظر من این سایت فراتر از یه سایت سرگرمیه، چون باعث رشد شخصیتی کاربرانش می‌شه و این موضوع روی خود من تاثیر زیادی داشته و از این بابت به سایت مدیونم. البته این خصوصیت خود اسپایدرمن هم هست که این سایت کاملا بهش وفادار بوده. علاوه بر این، اسپایدی در بخش ترجمه کمیک و اخبار هم فوق‌العاده عمل کرده و مقالاتش حتی در سایت‌های خارجی کم نظیرناین که یه سایت در طول ۳ سال انقدر محبوب بشه، به خصوص سایتی در مورد موضوعی تازه و کم طرفدار در کشور، اصلا چیز کمی نیست. درواقع یه شاهکاره. در آخر من افتخار می‌کنم که در طول این مدت در کنار بزرگانی مثل آقای ترابی و عمو مختار و بقیه کاربرای سایت بودم و امیدوارم بتونم زحماتتون رو جبران کنم.

با تشکر، امید جابری 

 

خب...
میشه گفت این سه سال،که البته خیلی هم زود گذشت،این سایت تبدیل به یکی از بخش های زندگی من شده و فقط مثل یک سایت که برای اطلاع از اخبار بهش رجوع کنم نیست... این سایت موضوعی داشت که میشه گفت تا اونموقع تو ایران به کمترین میزان ممکن بهش توجه می شد.ولی با تلاش های مسئولین ارشد سایت،این موضوع یعنی کمیک،تا حد بسیار زیادی جا افتاده.
این سایت برای من دو فایده مهم داشت: 1- آشنایی هرچه ببشتر با دنیای کمیک(علی الخصوص شخصیت اسپایدرمن) 2- ادیت کمیک ها که علاوه بر مشارکت در ترویج کمیک خوانی و فارسی سازی آنها،کار با فتوشاپ رو یاد گرفتم و این اواخر خیلی برام ضروری شده. به هر حال این سالگرد رو تبریک میگم و امیدوارم سایت اندک ضعف هایی رو که داره برطرف کنه و هرچه قدرتمندتر به جلو حرکت کنه.

با تشكر،  وحید رضا اویسی

 

سلام دوستان سومین سالگرد سایت رو به همه کاربران مدیران و نویسنده ها ادیتور ها و مترجم ها (اوفففف پدرم در امد ) تبریک میگم . من قبل از اینکه با سایت اشنا بشم فکر می کردم معلوماتم درباره مردعنکبوتی خیلی بالاس ولی وقتی با سایت اشنا شدم و اقای ترابی و عمو مختار رو دیدم فهمیدم که من خنگترینشون بودم *-: و این سایت واقعا کمک بزرگی به من کرد . امیدوارم شما هم بتونید از سایت بهره ببرید و معلوماتتون مثل من بالا بره

.با تشكر، مبین امیری

 

وای خدا! باورم نمیشه! یعنی واقعا یک سال دیگه هم به این سرعت گذشت؟ بدون شک این گذر زمان اونم به این سرعت بی دلیل نیست. دلیلش اینه که مدیرا و کاربر های سایت اسپایدی مثل یه خانواده ان و دارن با هم زندگی میکنن، هر کاربری مثل عضوی از این خانواده ی بزرگ داره با نوشتن مقالات و نظرات تخصصی به سایت خدمت میکنه (طبیعتا با این تعاریف میتونیم بگیم اونهایی که اسپم میدن دارن به سایت خیانت میکنن!) توی این یک سال اتفاقات خوب و بد زیادی افتاد و اگه یه نگاه به یک سال گذشته بی اندازیم این پیشرفت عظیم رو احساس میکنیم! توی سال گذشته بود که توی سایت یک انقلاب در عرصه ی ادیت و ترجمه ی کمیک های روز دنیا اتفاق افتاد و سایت اسپایدی تونست خودش رو به عنوان بزرگترین و البته اولین مرجع کمیک های ترجمه فارسی ثابت کنه.

بعدش هم که با پروژه Secret wars  دهن تمام لاشخور و ها و کفتار ها رو گل گرفت. (لاشخور ها و کفتار هایی که با *یلتر شدن سایتشون برای همیشه از تاریخ کمیک ایران پاک شدن و بهتره "شاکر" باشن که دیگه اسمشون بین کمیک دوستان و هواداران کمیک برده نشه، چون با این افتضاحی که به بار آوردن قطعاً اسمشون کنار کلمات رکیک یاد میشه!) از پوشش زنده ی جشنواره های روز دنیا هم که بگذریم میرسیم به پروژه جدیدی که این بنده حقیر استارتش رو زدم و این پروژه چیزی نیست جز "معرفی کمپانی دیسی کامیکز" بصورت جامع و کامل تا که انشالله روزی برسد که بجای عبارت "وبسایت تخصصی مردعنکبوتی در ایران" عبارت "نخستین وبسایت تخصصی کمیک در ایران" بر روی هدر سایت نقش ببندد (البته نه از آن کلمات تخصصی پوچی که وبسایت های خبری استفاده میکنند! (صورتک لبخند) ) و مطمئن باشید که تا آن موقع و حتی بعد از آن موقع برای سایت اسپایدی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

مخلص شما...امیرعلی آصفی

 

با سلام خدمت همه کاربران و مدیران و پرسنل سایت محبوب اسپایدی

دوست دارم چند خطی درباره روزای اولی که اومدم سایت بنویسم , یادمه اونموقع که اسپایدی رو پیدا کردم و اومدم تو سایت , تقریبا دو روز طول کشید تا همه مقالات روی سایت رو بخونم ! شاید باورتون نشه ولی همه مقالات رو صفحه به صفحه خوندم و دوست داشتم از خوشحالی جیغ بزنم .خیلی از اون مقالات سوال ذهنی من بود درباره خیلی از شخصیت ها که میدیدم حالا داره بهش پاسخ داده میشه و این هیجان انگیز بود . افرادی رو میدیدم که کامنت میزارن و دیدگاهشون نسبت به کمیک شبیه من بود و لازم بهشون توضیح بدم چرا کمیک بوک دوست دارم . چون داشتم معنی " گیك " (geek) بودن رو اینجا میفهمیدم . حتی خودم سعی کردم بعدها واسه سایت مقاله بنویسم و خوشحالم که حداقل تا بخشی موفق بودم ولی خب سن و سال که میره بالا , کار و زندگی گاهی ادمو از علایقش دور میکنه . روزی که ایمیل زدم واسه ثبت نام اسپایدی , خیلی روز جالبی واسم بود . مرتب منتظر بودم که ایمیلم پاسخ داده بشه و اکانتم فعال بشه تا منم بتونم وارد این خانواده بشم.

خوشحالم که افرادی مثه اقای ترابی , اقای ریاحی , علی اقا و عمو مختار و ... هستن که جوونای عشق کمیک به ساده ترین تفریحشون , یعنی خوندن و فهمیدن این دنیای شگفت انگیز برسن . ممنونم از مدیرسایت که با همه مشکلاتی که میدونم اداره کردن یه سایت داره , بازم اسپایدی رو نگه داشته تا دور هم باشیم . اسپایدی هم مثه هر خانواده شاد دیگه , ممکنه خیلی هارو وادار به حسودی کنه . اما همه حسادت ها , توهین ها , نامردی ها مثه یه نسیم ملایمه که میاد و میره . تهش این سایت میمونه و اعضاش و مدیراش و مقالات خوبش . خوشحالم که اسپایدی یه پایگاه واسه کمیک فن ها شده و اونقدر به خودش و اعضاش اعتماد داره که پاشو فراتر از اسپایدی یا حتی مارول گذاشته و داره تا جایی که توان داره دنیای کمیک رو پوشش میده . خوشحالم که جزئی از این خانواده بودم و خوشحالم که یه روز , بتونم متنی بنویسم واسه تبریک دو رقمی شدن سالگرد سایت. و خب چرا آدم به دوردست ها نگاه نکنه ؟؟ دوست دارم یه روزی فرزندانم تو خونه با هم درباره مطالب این سایت صحبت کنن.

ممنونم که هستین , ممنونم که از جون و دل مایه میزارین و ممنونم که یه خانواده ایم

اعضا و مدیرا , همگی با هم.با تشكر، اشکان پورطیبی

 

سلام.

Spidey.ir  بهترین و کامل ترین و معتبر ترین سایت ایرانی است. از مقالات فوق حرفه ای آن گرفته تا نقد های تخصصی و خبر گزاری سریع آن. آقای ترابی، عمو مختار، آقای میرابیلیس، آقای ریاحی و خیلی مدیر های دیگر این سایت پر معلومات ترین آدم هایی هستند که می شناسم و همیشه به بنده لطف داشتن. جمع صمیمی این سایت از خیلی از فروم ها، گروه های اجتماعی و Community ها بهتر است. من به لطف این سایت خیلی مهارت ها را یاد گرفتم از جمله نقد نویسی و نگارش صحیح متن. این سایت برای من فقط یک محل برای دیدن اخبار کمیک بوک نبوده و همیشه یک نکته ویژه در زندگی من بوده. امیدوارم این سایت تا سال ها موفّق به راه خودش ادامه دهد و همیشه با وجود مدیران دلسوز سایت در اوج باشد.

با تشكر، صالح شاملو

 

به نام خدا 

خب ، سه سال از آغاز به کار این وبسایت گذشته و منم واقعا دیدم که چطور این سایت در طی سه سال به جایی رسیده که واقعا دل کندن ازش سخته چون حقیقتاً روندی که پیش گرفته شده بود جذابیت و صمیمیت خاصی داشت و به راستی که جواب داده . اما برای رسیدن به این مرحله واقعا سختی ها کشیده شده مثل شب زنده داری ها ، زمان هایی که صرف تألیف مقالات یا ترجمه کمیک ها یا ادیت کمیک ها یا حتی آپلود فایل های مختلف شده و ... . اما به هر حال با هر سختی و آسانی که پشت سر گذاشته شد در حال حاضر میتونم بگم Spidey.ir الان در جایگاه ویژه ای پیرامون مبحث کمیک بوک در "کشور" قرار دارد . امیدوارم همین روند در آینده نیز ادامه پیدا کند و در سال های آینده Spidey.ir فقط به یک وبسایت منتهی نشود و حتی خارج از فضای مجازی هم به فعالیت خود ادامه دهد . جا داره که از مسئولین و دوستان عزیزی که شبانه روز برای این سایت زحمت کشیدن شخصاً تشکر کنم . مدیران عزیز خدا قوّت . با تشكر، اقا رضا

 

با سلام
من باید اول یک معذرت خواهی بکنم که در این روز توی سایت حضور ندارم
تولد ۳ سالگی سایت رو به تمامی مدیران و کاربران عزیز تبریک میگم امیدوارم اون روز بیاد که برام به مناسبت ۲۰ سالگی سایت ایمیل بیاد و بازم ازین پیاما بدم! هیچ چیزی درباره ی این سایت نمیتونم بگم کمترین کاری که میتونم بکنم اینه که تشکر کنم...اینجا جاییه که دید من نسبت به فیلمهای کمیک بوکی تغییر کرد،درسته که همیشه عاشق اسپایدر من بودم ولی باید اعتراف کنم که قبل از آشنایی با اینجا هیچ شناخت دیگری به غیر از فیلمها و انیمیشن ها نسبت به اسپایدر من نداشتم،این موضوع درباره ی بتمن و اونجرز و بقیه کاراکترا هم صدق میکنه،باید یک تشکر ویژه هم از یسری از دوستان بکنم :آقای مهدی ترابی ، کسی که اگه نبود spidey.ir هم نبود،کسی که بدون هیچ تعصبی مقالاتی فوق العاده میده و باعث میشه کسایی مثل من روز به روز به دانششون در این عرصه اضافه بشه ، کسی که توی تمامی بحث ها کاملا با منطق بحث میکنه و همیشه هوای اعضای سایتشو داره، واقن اگه بخوام به تشکر کردن از ایشون ادامه بدم باید کل حرفامو به ایشون اختصاص بدم ! عمو مختار ، کسی که واقن عاشق دیدش به مسایل هستم کسی که بدون هیچ تعارفی جواب میده (!) و کسی که همیشه حرفهاش رو با مدرک به کرسی مینشونه و همیشه در حال دفاع ازین سایت در برابر افراد متعصبه ، و از همه مهمتر کسی که همیشه همرو میخندونه و همه توی سایت دوستش دارن !
از حسن ریاحی برای مقالات جامعش، علی آقا ولورین،آقا محمد با ریزبینی های فوق العادش، استاد میرابیلیس با اون نظرات جامع و فوق العاده تخصصیش، دوست بسیار خوبم امیرحسام رنجبر که مقالاتش روز به روز بهتر میشن و الان واقن تخصصی شدن، نمیتونم تک تک و مفصل از همه تشکر کنم چون اونجوری فکر کنم باید یک کتاب بنویسم !!پس اگه از یسریا اسمی نبردم واقن معذرت میخوام! خلاصه ی حرفام اینه که واقن به این خانواده ی کاملی که تشکیل دادیم افتخار میکنم و امیدوارم این خانواده با تمامی عضو هاش همیشه پایدار باشن،عاشق همتونم!!!!!!!
Happy Birthday Spidey !!!!!!!!!!!!!!!!

با تشكر، پویا پاکزاد

 

کیا معرفی برترین دشمنان قسمت اسپایدرمن- قسمت اول رو یادشه؟؟ همین کافیه تا عاشق این سایت بشید. این سایت با یه کارکتر شروع کرد ولی الان به جایی رسیده برای وسایل یه کارکتر از یه کمپانی دیگه مقاله می نویسه( بت سینگال ، کریپتونایت) ممنون از ادیتورها و مترجم ها که لذت خوندن کمیک هایی مثل تجدید عهد و مرگ گوئن و ..... رو برای ما فراهم کرد ( کمیک ها بروزی مثل جنگ های پنهان و اسپایدر ورس رو پوشش کامل داده). ممنون از همه مقاله نویس ها درجه یک دوست داشتنی. بیاد به پا خیزیم و دست بزنیم برای بهترین سایت کمیک بوکی فارسی. ممنون spidey.ir. ممنون از همه. ممنون آقا ببره. ممنون استن و استیو. به امید روزی که فرهنگ کمیک خوانی جا بیفته در ایران.( من نگارشم زیاد خوب نیست).

با تشكر، يانگ اسپايدر

 

من از يك سال پيش فهميدم فهمید اسپایدی واقعی چیه
نخستین وبسایت تخصصی مرد عنکبوتی در ایران
با خودم گفتم بی خیال ! لابد اینم یه وبلاگ انیمیشن و فیلم مرد عنکبوتیه ... ولی فقط دو تا مقاله لازم بود تا بفهمم اسپایدیرمن چیه ! یعنی در واقع من تنها با 2 مقاله به مردعنکبوتی ایمان آوردم ... ایمان ! ایمانی که باعث شد روزی 1 3 بار سایت رو چک کنم. روزی 3 پست رابخوانم. و روزی 3 پست را شر کنم. آقای ترابی به من حقیری که علمم از همه کم تر و کم فعال تر (!) بودم مسئولیت مدیریت پیج اسپایدی در گوگل پلاس را داد ... پیجی که بعد دوماه توانسته بیش از 8000 هزار بازدید و بیش از 40 فالوور داشته باشه .. این یعنی پیروزی . من افتخار می کنم که می توانم به سایت خدمت کنم. و از همه مهم تر به صنعت کمیک در کشورم. به سایتی که می تونست مثل خیلی ها اکانت طلایی راه بندازه. میتونست مطالبو پولی کنه. اما با همه ی هزینه ها ککش هم نگزیده. در آخر از استاد ترابی صمیمانه ممنون هستم. زیرا مفهوم دقیق و کلی کمیک را از او آموختم. آری ...
من مردی بی ایمان بودم که ترابی راهنماییم کرد و مرا به کمیک سوق داد
به امید 100 مین سالگرد تاسیس بهترین سایت ترجمه ی کمیک در آسیا

ارادتمند شما ، امیررضا عبدی

 

تولدت مبارک اسپایدی :lol:
بهترین خاطره ی من برمیگرده به زمانی که نقد اولین تریلر بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 رو نوشتم. چه شور و هیجانی داشتم! از شدت ذوق مرگی نزدیک بود سکته کنم :lol: بعد از اون هم که خبر بازگشت پیتر به کمیک های امیزینگ بود :-)
دذ طول 2 سال و نیمی که با سایت بودم چیزی جز خوبی و انرژی مثبت دریافت نکردم.
خوشحالم که در بین شما عزیزان هستم.مایه افتخار است ;-)
همچنین جا داره از آقای ترابی و عمو مختار تشکر کنم که راه رو به من نشون دادند و همیشه پشتیبان من بودند و از من حمایت کردند :-) (لطفا از لفظ کوشا جان پشتیبانت استفاده نکنید دوستان :lol: )

با تشكر، كوشا شاهسون 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider emad
+1 #1 spider emad 1394-07-15 11:14
فوق العاده بود.منم 3 ساله شدن این سایت تخصصی و فوق العاده رو به همتون تبریک میگم.سایتی که برام مثله خونه هست.سر زدنشم هرروز برام هیجان انگیزه که میام و میبینم مقاله های تخصصی گذاشتین و از خوندنشون لذت میبرم.واقعا از همتون ممنونم که این سایت رو راه اندازی کردین و یه مکان عالی برای افرادی مثله من ساختین.ممنون از همتون.
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #2 Bad joke 1394-07-15 11:41
واقعا سه سال گذشت
کجایی عمر که به این سرعت مارا پشت سر میزاری
ولی خدایی بعضی روزها ساعت 2 شب میام خونه جنازم ولی تا سایت را نگاه نکنم نمیخوابم

من غیر از اطلاعات کمیکی این حرفا این سایت یه چیزی فراتر از این حرفاست مثل انجمن برادرخواندگی منه
نقل قول کردن
mtm
+3 #3 mtm 1394-07-15 12:00
با تشكر از همه همراهان سايت و به خصوص كساني كه لطف داشته و دل نوشته هاي خودشون رو درباره سايت نوشتند

از همه دعوت ميكنم در نظرسنجي جديد سايت هم شركت كنيد
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #4 mirabilis 1394-07-15 12:26
جای صحبت های ما خالیه ، اگه اشتباه نکنم از تیر 91 تا الان تو سایتیم ، حتی بچه های خیلی جدیدتر هم نظراتشون هست .
چه زود سه سال شد ، گذر عمر رو ببین واقعا .
در هر حال امیدواریم این سایت همچنان به مسیرش ادامه بده و به اهدافش هر چه بهتر برسه و کانونی برای فرهنگ کمیک و کمیک خوانی باشه .
به امید موفقیت های بیشتر .
نقل قول کردن
mtm
+3 #5 mtm 1394-07-15 12:28
به نقل از mirabilis:
جای صحبت های ما خالیه ، اگه اشتباه نکنم از تیر 91 تا الان تو سایتیم ، حتی بچه های خیلی جدیدتر هم نظراتشون هست .
چه زود سه سال شد ، گذر عمر رو ببین واقعا .
در هر حال امیدواریم این سایت همچنان به مسیرش ادامه بده و به اهدافش هر چه بهتر برسه و کانونی برای فرهنگ کمیک و کمیک خوانی باشه .
به امید موفقیت های بیشتر .


ايميل رو چك كنيد متوجه ميشي كه ما دو روز پيش براي همه مديران ايميل فرستاديم كه نظرشون رو بدن
الان هم دير نشده
اگه چند خط برامون بفرستي به متن اضافه ميشه
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+2 #6 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 13:20
الله اکبر..
عجب چیزی بود...
همه مدیران سایت باهم جمع شده بودن حرفای دلشون رو میزدن...
واقعاً اگه اسپایدی نبود الان چند نفر توی ایران میدونستن کمیک چیه؟
ممنون اسپایدی که مارو با کمیک و اسپایدرمن آشنا کردی (منظورم از اسپایدی همه کسایی ه که اینجا دارن زحمت میکشن)
جای حرفای علی آقا و استاد میرابیلیس خالی بود...
نقل قول کردن
mtm
+4 #7 mtm 1394-07-15 13:22
به نقل از pedram.EP.the.Joker.Vendetta:

جای حرفای علی آقا و استاد میرابیلیس خالی بود...

ما به هر دوي اين عزيزان ايميل زده بوديم و گفتيم كه برامون چند خطي بنويسن ولي يا ايميل به دستشون نرسيده يا نخواستن بنويسن :-*
نقل قول کردن
batspider
+3 #8 batspider 1394-07-15 13:24
سالگرد سایت محبوبم را به همه ی دوستانم تبریک میگم.
نمی تونم بگم چقدر زود اسپایدی سه ساله شد چون خودم یکساله که باهاش آشنا شدم . بهتره بگم یکساله با کمیک آشنا شدم. قبل از آشنایی ام با این دایره المعارف محشر از کمیک فقط تن تن را می شناختم. اما الان یکم پیشرفت کردم.

یادمه اولین کامنتی که توی سایت گذاشتم بدون مقدمه از لباس اسپایدرمن ریمی تعریف کردم.آقای ترابی عزیز هم به من خوش آمد گفتند 3 یا 4 کامنتی با من گپ زدند.

از خوبی های سایت بگم که شخصیت من را رشد داد . باعث شد از نظر اخلاقی خیلی بهتر بشم . دوست های خوبی پیدا کنم و بتونم توی شهرمون دوستانم را به خوندن کمیک تشویق کنم .
از 5 دوست صمیمی ام هر 5 تا را کمیک فن کردم و این بدون ترجمه ها و ادیت های فوق العاده
عزیزان مترجم و ادیتور غیر ممکن بود.

در آخر تشکر میکنم از همه مدیران و عزیزانی که توی استوار نگه داشتن این سایت تلاش می کنند و
این تلاش فقط یک دلیل داره اونم ما کمیک خوان هاست
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #9 New Goblin 1394-07-15 13:24
نه ولی جدا سه سال گذشت؟!
نقل قول کردن
Imperial King
+2 #10 Imperial King 1394-07-15 13:27
تولدت مبارک spidey
من هم از همینجا به همه ی اعضا و مدیران زحمت کش سایت تولد اسپایدی رو تبریک میگم
نقل قول کردن
M. goblin
+2 #11 M. goblin 1394-07-15 13:30
نقل قول:
آقا محمد با ریزبینی های فوق العادش
ای الا من بیدم؟! :-* یا اتا نفر دیگه؟! :-*
ریزبینی؟! یادم نمیاد!! :-*
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+2 #12 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 13:32
7#
آقای ترابی از دستتون خیلی ناراحت شدم...
آخه چرا توی نظرسنجی همه موارد نیست؟
من رای مو پس میگیرم ، هر گزینه از قبلیش بهتره
نمیشه انتخاب کرد
_________

واقعا میگم سایت توی ایران بهترین سایت ه
شاید فقط سایت های دولتی یا فروشگاه ها که سازماندهی شده اند بتونن با این سایت رقابت کنن
این سایت توسط یک آدم اهل کمیک درست شد و الان 10 ها نفر دارن ترجمه ، ادیت ، مقاله نویسی و... میکنن
با یک قالب ساده که زرق و برقی نداره و چیزای خفنی نداره
در ضمن سادگی مقالاتی میده که آدم متعصب رو قانع میکنه
ترجمه هایی میکنه که آدم باورش نمیشه اینا رو پسرای جوون بدون هیچ چشم داشتی نوشتن
ادیت هایی داره که از کمیک اصلی بهتره
نقل قول کردن
Superior avenger
+2 #13 Superior avenger 1394-07-15 13:58
تبریک میگم به همتون واقعا از همتون تشکر می کنم .شما باعث شدین من به بزرگترین آرزوی خودم برسم من از زمان افتتاح سایت باهاتون همراه بودم اما به تازگی تو سایت عضو شدم چون خودم رو در حد کاربرا و مدیران سایت نمی دونستم البته هنوز هم نمی دونم :-*
من اولین بار آگهی سایت شما رو در مجله ی عصر مصور دیدم و وقتی وارد سایت شدم با خودم گفتم:این همون چیزیه که می خواستم!.اون موقع بود که فهمیدم من به خونه ی دوم خودم اومدم و خوش حال شدم که حرف های بی اساس کسایی که ابر قهرمان ها مال بچه هاست یا اینکه شخصیت ها توی فیلم ها به وجود اومدن فقط یک مشت حرفه که از روی نادانی زده میشه .خلاصه اینکه آرزوی موفقیت هرچه بیشتر سایت رو دارم و در آخر بگم من از اول با سایتتون بودم و تا آخر هم هستم. ;-)
نقل قول کردن
Sherlockian
+2 #14 Sherlockian 1394-07-15 14:12
تولد تولد تولدت مبارک ایشالا صد ساله بشی ماشالا :lol: :D
با تشکر از مدیران بزرگ سایت و استادان ما اقای ترابی عمو مختار اقای شیرزاده اقای گنجعلی اقا محمد علی اقا و..... خیلیای دیگه که همشون یه پا استادن
راستیتش الان یادم افتاد چجوری با سایت اشنا شدم یه روز تو گوگل بودم داشتم یه چیزی سرچ میکردم یهو دیدم تو اخر یکی از زینه ها زده اونجرز دو منم که هیچی از کمیک بارم نبود نمیدونستمم اونجرز دوش میخواد بیاد و... که یهو چشمم به این سایت افتاد بعدش تبدیل به سایتی شد که هر روز بهش سر میزدم بله سایت اسپایدی سایتی که
بیشتر از ۱۰۰ مقاله تخصصی و عالی ترجمه و منتشر کرده(البته همش ترجمه نیستا)
سایتی که کمیک های بزرگی مثله گناه اصلی و دنیای عنکبوتی با تمام تای این ها از جمله اسکارلت اسپایدر و زن عنکبوتی و..رو ترجمه کرده اونم به نحو احسن و با بهترین ترجمه و ادیت سایتی که سیکرت وارزو به همراه بسیاری از تای این هاش از جمله تجدید تعهد جنگ داخلی التیمیت اند و......... رو به بهترین شکل ترجمه کرده
ساتی که تمامی اخبار کمیک و انیمیشن و فیلم و سریال ها رو پوشش داده و هر خبری میاد سریع میزارن سایتی که تو همین کمیک کان و جشنواره دی ۲۳ دیدیم چه کاری کرد و پوشش زنده داد(تریلرم زیاد اومدا ددپول بتمن علیه سوپرمن جوخه انتحار فقط جای تریلر سیویل وار خالی بود)
اگر مورد دیگه ای بود بنده یادم نمیاد به بزرگیتون ببخشید فط جای یه چیز تو سایت خالیه اونم اون پستای تاپ فایوه واقعا دلم خیلی خیلی تنگ شده برای تاپ فایو
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #15 spidey 4ever 1394-07-15 14:33
توادت مبارك spidey.ir عزيز
ايشالا صدساله بشي
واقعا مرسي كه هستي
چون بهتريني
چون بهترين مقالات رو مينويسي

سريع ترين و دقيق ترين خبرها رو ميزاري
چون از همه بهتر جشنواره ها رو پوشش ميدي
بهترين كميك ها رو ترجمه و اديت ميكني (اگه تو نبودي من چطوري لذت خوندن دنياي عنكبوتي يا سيكرت وارز، يا گناه اصلي يا بهترين كميك هاي مرد عنكبوتي و بتمن و .. رو تجربه ميكردم؟)
و از همه مهم تر اينكه چون يك خانواده بزرگ علاقمند به كميك رو شكل دادي و جامعه رو با كميك بيشتر اشنا كردي
نقل قول کردن
Dark spidey
+1 #16 Dark spidey 1394-07-15 15:45
تولدت مبارک اسپایدی
اول از اقای ترابی تشکر میکنم و بهشون تبریک میگم واقعا این سایت یک شاهکاره مطالبی که در اون قرار میگیره مقالات ومدیراشم که همه عالین و وظایفشونو عالی انجام میدن
ایشالا سایت با قدرت به کار خوب ادامه بده و هیچ وقت دچار مشکل نشه
نقل قول کردن
آرتمیس
#17 آرتمیس 1394-07-15 15:58
واقعا" خوشحالم که به خانواده ای به این بزرگی و صمیمیت پیوستم
در اخر باید بگم spidey تولدت مبارک !!!!!!!!!!!!!!! !
نقل قول کردن
young spider
#18 young spider 1394-07-15 16:05
:cry: :cry: :cry: اشک شوق . چه زود گذشت.. :cry: ای کاش زودتر عضو می شدم. :cry:

تولدت مبارک. تولدت مبارک. تولدت مبارک. :cry:
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
+1 #19 امیرحسین مارول 1394-07-15 16:21
تولد سایت مبارک
¡¡¡
[|||||||]
-----
جالبه اوریجین :lol: خیلی از مدیران سایت مثل خودمه یعنی شانسی یه بار سایت رو دیدم و هرروز دیگه سایتتونو چک میکنم ;-)
امیدوارم تا وقتی کمیک هست این سایت به پا باشه
(خیر سرم حرف معنادار زدم :-| )
نقل قول کردن
sobhani
+2 #20 sobhani 1394-07-15 16:30
اول از همه به همه ی کاربرا و افرادی که در طول سال گذشته باعث پیشرفتspidey.ir شدن خسته نباشید میگم.
سه ساله شدن سایت مبارک! :-)

ولی جدا من الان که فکر می کنم خیلی زود گذشت، انگار همین دیروز بود که خبر دو ساله شدن سایت منتشر شده بود.

در طول سال گذشته کاربرا و افراد زیادی عوض سایت شدن که از نظر های مختلف و زیادی باعث پیشرفت شدن و حتی جزو مدیران سایت شدن کاملاً معلومه که چقدر حضورشون موثر بوده.
افرادی که در زمینه نوشتن یا ترجمه مقاله-ترجمه و ادیت کمیک-خبر و...به سایت کمک کردن.

اگر هم با دقت به گذشته نگاه کنیم میبینیم که تعداد کمیک هایی که سایت در طول این یک سال ترجمه کرد چقدر زیاد بود،به طوری که شاید در هفته بیشتر از دو کمیک آماده میشد.تقریبا هم اینطوری بود که هر هفته یک یا چند مقاله جدید داشتیم.هیچ خبری هم باقی نمی موند که در سایت مطرح نشده باشه-سایت هم در شبکه های اجتماعی زیادی پیج افتتاح کرد.

و من امیدوارم تا سال بعد همین موقع سایت همچنان در همه زمینه ها پیشرفت کنه و افراد بیشتری با کمیک بوک آشنا بشن.
از اون زمان که با سایت آشنا شدم،سر زدن به سایت یکی از کار هایی شده که اکثر زمان ها انجام میدم و واقعاً هم لذت میبرم.
از تک تک افراد سایت کمال تشکر رو دارم و امیدوارم توانسته باشم در طول این سالی که گذشت کمکی در جهت پیشرفت کرده باشم و بقیه از من راضی باشند. :-)
نقل قول کردن
parker
+2 #21 parker 1394-07-15 16:48
happy birthday!!!!!!!!!!!!!!
spidey.ir!!!!!!!!!!!!!!!
:-*
نقل قول کردن
mks
+1 #22 mks 1394-07-15 16:49
با سلام خدمت مدیریت سایت spidey.ir و مدیران وکاربران سایت
خوشحالم که در روز تولد یکی از یزرگترین سایت های کمیک بوکی جهان عضو این سایت شده ام در واقع من از 13 سالگی این سایت را دنبال میکردم(تقریبا اوایل کار سایت)ولی به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از عضویت خودداری کردم پون که اسپم دادن را به نوعی برای سایت به صورت خیانت میداستم (مثل آقای آصفی)ولی الان که به 16 سالگی رسیدم خوشحالم که سایت spidey,ir به طور کامل مرا با شخصیت مورد علاقه ام یعنی مردعنکبوتی آشنا کرده.
از مدیران سایت صمیمانه سپاس گذاری میکنم.
پ.ن:من در برنامه نویسی به زبان c# و ادیت کمیک و طراحی کاملا مسلط هستم (فقط به فتوشاپ مسلطم تا کنون ادیت نکرده ام)اگر میتوانم در این ضمینه برای سایت مفید باشم فقط کافیست به من خبر بدهید.
نقل قول کردن
Omid_Spider
+1 #23 Omid_Spider 1394-07-15 17:12
یه خسته نباشید جانانه به آقا مـــــــهدی میگم

ما هستیم لحظه به لحظه کجا بهتر از اینجا :-)
نقل قول کردن
The Assassin
+1 #24 The Assassin 1394-07-15 17:28
سه سال گذشت
اصلا یادم نمیره وقتی سایت تازه باز شده بود «چرا نورمن آزبورن/گرین گابلین بزرگترین دشمن اسپایدرمن است»
فک کنم این اولین مقاله ای بود ک خوندم و کلی حال کردم
تولد سه سالگی سایت مبارک
نقل قول کردن
Farzan003
#25 Farzan003 1394-07-15 17:43
سومین سالگرد تاسیس سایت spidey.ir رو به همه ی مدیران و کاربران سایت تبریک میگم.سایتی که تو این دو سال نیم دید من رو نسبت به کمیک و سینما تغییر داد و باعث شد که مطالعاتم رو در این زمینه بالا ببرم.
یه انتقاد هم نسبت به نظرسنجی سایت دارم.به نظر من بزرگترین دستاورد سایت گسترش فرهنگ خواندن و نوشتن هست(البته این موضوع بین گزینه های دیگه مستتر بود ولی بهتر بود یه گزینه ی جدا داشته باشه).فرهنگی که متاسفانه با وجود انواع فیلم ها و کارتون ها و بازیها و خیلی چیزای دیگه بین جوونا و نوجوونا کم شده ولی اسپایدی همین موضوعات رو به بهانه ای برای مطالعه و نوشتن تبدیل کرد و با فرصت دادن به همین جوونا و نوجوونا و منتشرکردن آثارشون اونا به این کار ترغیب کرد.بابت این دستاورد به آقای ترابی یه تبریک ویژه میگم و امیدوارم که در آینده چند تا از نویسنده ها و منتقدین و مترجمین برتر رو از بین بچه های این سایت ببینیم.
با تشکر
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #26 Omid.J 1394-07-15 17:52
تولد سایت رو تبریک می‌گم!
متاسفانه ایمیلم رو دیر چک کردم و فرصت نشد چیزی درمورد سایت بگم.
به هر حال به نظر من این سایت فراتر از یه سایت سرگرمیه، چون باعث رشد شخصیتی کاربرانش می‌شه. البته این خصوصیت خود اسپایدرمن هم هست که اسپایدی کاملا بهش وفادار بوده. علاوه بر این، اسپایدی در بخش ترجمه کمیک و اخبار هم فوق‌العاده عمل کرده و مقالاتش حتی در سایت‌های خارجی کم نظیرن.
این که یه سایت در طول ۳ سال انقدر محبوب بشه، به خصوص سایتی در مورد موضوعی تازه و کم طرفدار در کشور، اصلا چیز کمی نیست. درواقع یه شاهکاره.
در آخر من افتخار می‌کنم که در طول این مدت در کنار بزرگانی مثل آقای ترابی و عمو مختار و بقیه کاربرای سایت بودم و امیدوارم بتونم زحماتتون رو جبران کنم.
نقل قول کردن
Artemis
+1 #27 Artemis 1394-07-15 18:31
تولد اسپایدی رو تبریک میگم،اولین سایت کمیک بوک ایرانی که باهاش آشنا شدم،و اولین سایتی که مطالب خیلی زیادی راجع به اسپایدی بهم یاد داد
ایشالا سال های سال این سایت پابرجا بمونه و مطالب مفیدی اراءه بده

اسپایدی،تولدت مبارک! :lol:
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+5 #28 j.jonah jameson 1394-07-15 18:44
آقا مبارکه
من خیلی خوشحالم که تونستم تا قبل از سالروز سایت عضو بشم خیلی هم این در و اوندر زدم تا یه عکس خوب برای این روز پیدا کنم پیدا شد ولی خوب نیست شما ببخشید



و خب اینکه واقعا خوشحالم که یه جا برای کسانی هست که دل خوشی جز خواندن کمیک ندارن چون این سایت همونطور که یک دفعه دیگه هم گفته بودم تنها سایتی است که مدیران و نویسندگانش همه بدون هیچ تشکر و دریافت وجه نقدی برای دوستاران مرد عنکبوتی و حتی برای بقیه شخصیت ها زحمت میکشند
من با اینکه در این وبسایت بینظیر هیچ عددی نیستم و در حدی نیستم که بخوام روی نظرات اساتید حرفی بزم به افتخار سایت قد علم میکنم و به کسانی چون شما میبالم
به امید روزی که این سایت به عنوان کامل ترین مرجع اطلاعات کمیک بوکی بر همگان معرفی شود
نقل قول کردن
Soheil spidey
+3 #29 Soheil spidey 1394-07-15 18:45
تولد محبوب ترین سایتم هست!

بزرگترین سایت کمیکی در ایران

سایتی که از هیچی کم نزاشته

از کمیک فارسی و اخبار جدید بگیرید تا بازی و فیلم و انیمیشن!

واقعا افتخار میکنم که عضو این سایتم

تو این 3 سال هر جا که باشم برام عادت شده که حداقل روزی یبار به سایت سر بزنم

در کل...
تولدت 3 سالگی مبارک
نقل قول کردن
mtm
+1 #30 mtm 1394-07-15 19:29
سایت لحظات شیرین و بیادماندنی برام زیاد داشته
ولی شخصا از لحظلاتی بیشتر لذت بردم که سایت شلوغه و قراره مناسبت خاصی بشه
مثلا مثل اون روزی که قرار بود اولین تریلر مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بیاد
یادتونه چه شور و هیجانی بر پا بود تو سایت؟

یا اون لحظاتی که سعی میکنیم هر چه سریع تر برای تریلرها نقد بنویسیم و ...

یا مواقعی که کلیپی میومد که مخفیانه فیلمبرداری میشد
و سایت به لطف زحمات مدیران و کاربراش تو سایت میزاشتش

واقعا چه روزایی بود ...

یه بارم هست که خیلی برام خاطره انگیزه
اگه یادتون باشه شماره اخر دنیای عنکبوتی رو فوق العاده سریع ترجمه و ادیت کردیم
یادمه خیلی دوست داشتم در اسرع وقت ترجمه و ادیت بشه تا هم کاربرا سریع بتونن ازش لذت ببرن و هم کسی اخر داستانو اسپویل نکنه
یادمه چهارشنبه غروب شماره اخر اومد
با عرفان ادیگوزلی (که خیلی جاش تو سایت خالیه) هماهنگ کردم که حاضره از خوابش بزنه و کمیک رو ادیت کنه؟ گفت بله!
منم نشستم و تا ساعت 3 صبح کمیک رو ترجمه کردم و براش فرستادم
اونم ظرف چند ساعت ادیتش کرد!!!
باورکردنی نبود
ظرف کمتر از یک روز شماره اخر دنیای عنکبوتی رو با ترجمه و ادیت رو سایت گزاشتیم!
چه استقبالی هم شد ...
یادش بخیر
درسته هردومون بیخوابی کشیدیم ولی ارزششو داشت
از این مثال ها زیاده
خیلی ها از این بیخوابی ها کشیدن تا سایت به اینجا برسه
از همشون ممنونم و دست همشونو میبوسم
نقل قول کردن
Night.Wing
+2 #31 Night.Wing 1394-07-15 19:36
خب تولد چیز خیلی خوبیه چون باعث میشه آدم به یاد چیزهایی بیفته که معمولا بهشون فکر نمیکنه. همین برا یه انسان بسه.
یه روز یکی از دوستام بهم یه سری مقاله راجب اسپایدرمن داد. من نمیدونستم اینا رو از کجا میاره تا اینکه یه روز خودش لو داد.(ای آدم زرننننننگ)

به امید اینکه یه روزی اسم هممون تو این پست باشه...
نقل قول کردن
Black Spidey 81
#32 Black Spidey 81 1394-07-15 19:41
آقا سه سالگی سایت بر همه اعضا و دست اندرکاران زحمت کش سایت مبارک
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #33 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 19:46
26#
آقا امید
آقای ترابی گفتن هنوز هم وقت دارید
منبع : کامنت 5
30#
واقعاً به هردوتون تبریک میگم که انقدر به فکر مایید
بخاطر این سایت ما تکه که پسرای جوون میان توش یه ترجمه و ادیت میکنن که...
نه مثه بعضی سایتا که لشکر مترجم و ادیتور دارن ولی آدم وقتی کمیکو میخونه حالش بهم میخوره :-x :-x
من صب داشتم میگفتم کارام تموم شه برم توی نظرات درحالی که هیچکی یادش نیست تولد سایتو تبریک بگم
اومدم دیدم :eek: :eek: :eek:
لامصب تولد خودشه به مما هدیه داده :lol: :lol:
خدایی عجب هدایی هم بودن
بهترین کمیک اسپایدی که اشک ها رو جاری میکنه...
مقاله ای که کارش بستن دهن دی سی فن هاست...
و یه عالمه دست نوشته های باحال از مدیران...
آقای ترابی مرسی که امروز غافلگیرمون کردید
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #34 the amazing deadpool 1394-07-15 19:51
هی عجب روزایی تو این سایت داشتم و دارم.و مطمئنم خواهم داشت.چون واقعا این سایت بهم اطلاعات زیادی داد.یعنی به همه داد.وافقعا باید از دو نفر خیلی ویژه تشکر کنم.
1.اقای ترابی
2.عمو مختار
واقعا این دو نفر اگه نبودن هرگز این سایت شکل نمیگرفت.اگه کس دیگه ای غیر از آقای ترابی سایت رو تاسیس میکرد مطمئن باشید که هز نمیتونستیم چنین مقاله هایی بنویسیم و یا همچین رتبه ای در الکسا داشته باشیم.یک بار دیگه از آقای ترابی و تمامی مدیران و اغصای خوب سایت تشکر میکنم.
پ.ن:معدرت بابت اسپم اما آقای ترابی اخرین شکار کریون قسمت دومش چرا نمیاد؟
راستی امشب تولد منم هست.روز تولدم با تولد سایت یکیه :D :lol:
نقل قول کردن
Artemis
+1 #35 Artemis 1394-07-15 20:47
#34
تولدت مبارک :lol:

ضمنا یه خبر خوب هم بدم که از امروز دنیای کاملا جدید،کاملا متفاوت مارول شروع میشه!!!!!!!کمیک های آیرون من،اسپایدی شگفت انگیز و سیکرت وارز 6 اومده
آقای ترابی میشه آیرون من یا اونجر های جدید رو به من بدید؟
نقل قول کردن
m.spidey
+1 #36 m.spidey 1394-07-15 20:47
واقعا چه زود گذشت هی هی
.
.
.
یادمه اولین باری که با سایت آشنا شدم مقاله برترین دشمنان اسپایدرمن_قسمت اول رو سایت بود از همون لحظه تنها دغدغه من عضویت در سایت بود که بعد چند ماه موفق شدم وقتی عضو سایت شدم با این سنم داشتم از خوشحالی بالا و پایین میپریدم همه خوانواده ام متعجب شده بودن و با خودشون میگفتن:این پسره خل شده :lol: ولی اولین نظری که در سایت دادم زیاد جالب نبود هر وقت میبینمش میخندم اون موقع در رابطه با کمیک چیز زیادی نمیدونستم ولی حالا با کمک این اساتید بزرگ میتونم براحتی یه بحث کمیکی کنم
و یادمه وقتی عضو شدم تمام 700 شماره کمیک اسپایدی
رو گرفتم وتا حالا تقریبا همه رو خوندم واقعا از همین جا از استادان بزرگم تشکر میکنم و میگم متشکرم اسپایدی ها
.
.
.
.
ممنونم :cry:
نقل قول کردن
Omid.J
#37 Omid.J 1394-07-15 20:49
به نقل از pedram.EP.the.Joker.Vendetta:
26#
آقا امید
آقای ترابی گفتن هنوز هم وقت دارید
منبع : کامنت 5

خیلی ممنون که گفتی، ندیده بودم الآن کامنتمو حذف کردم و متنشو ایمیل کردم :-)
نقل قول کردن
mtm
+1 #38 mtm 1394-07-15 20:50
به نقل از Artemis:

آقای ترابی میشه آیرون من یا اونجر های جدید رو به من بدید؟

اجازه بده
درباره کمیک های جدید باهاتون تماس میگیرم
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #39 Doc Strange 1394-07-15 20:55
تولد تولد،تولد سایتمون مبارک .... :-)
وای یعنی واقعا هر سال داریم بیشتر پیشرفت میکنیم ... عالی.
تولد یکی از برترین سایت های کمیک بوکی در اسیا یا در جهان شده ... ;-)
تازه هر سال اطلاعات کمیکیمون هم بیشتر میشه :-)
نقل قول کردن
Si@Vash
+2 #40 Si@Vash 1394-07-15 21:24
اسپایدی؟
سایت جاییه که بدون فکر کردن به مشکلات اخیرم میشینم و میخونم و مینویسم.بابا من با این سایت بزرگ شدم آخه!
اون اولای تاسیس سایت باهاش آشنا شدم(ASM 2012 تازه اومده بود،راستی اولین مقاله ای که خوندم دشمنان اسپایدرمن بود)سوالات ابتدایی که میپرسیدم،دوستای ی که پیدا کردم(جای خیلیاشون خالیه واقعا).البته تازگی ها غیبت های زیادی داشتم ولی الان حس میکنم دوباره به خونه خودم برگشتم.من تو محیط زندگی خودم با همه فرق دارم.ولی اینجا نه...اینجا احساس راحتی میکنم.
البته الان سایت دیگه خیلی بزرگ شده.اون قبلنا کاربرای سایت شاید به زور به 50 تا میرسید که تازه از اون 50 تا فوق فوقش 20 تاشون فعال بودن!فعال اونموقع مثلا به این معنی بود که وقتی یه مقاله میومد تو کامنت یکی سوال میپرسید :lol: !آها راستی این سایت مقاله نویسمم کرد!یه مقاله هست به اسم موربیوس خون آشام که به اسم من منتشر شد اما به جرات میگم 90 درصد کارشو آقای ترابی انجام دادن.منم پررو :lol: تو بخش نظرات وقتی کاربرا تشکر میکردن میگفتم "خاوهش میکنم کاری نکردم!منتظر نقد و بررسی کمیک موربیوس باشید(یکی از صد ها بدقولی های اون موقم! :lol: )"ولی یادش بخیر،چقدر اون موقع زندگیم آسون بود.الان با هزار درد و درس و دبیرستان و کنکور مواجه شدم دیگه!(اون موقست که میام تو سایت،مقاله ها نقد و بررسی ها و کامنت های کاربران رو میخونم!
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #41 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-15 22:24
ببخشید بابت اسپم :
بچه ها میگم جو سایت یه طوری نشده؟
همه آنلاین ، همه دارن به هم تبریک میگن
همه دارن هی ازین صفحه میرن تو اون صفحه
و....
کلا جو باحالی ه
49#
آقا سیاوش ، دوست دارم نوشته های شما رو هم بخونم ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #42 a.v.s 1394-07-15 22:35
منو احساس تازه ای که دارم
چی بگم ؟ من نمیدونم چطوری بااین سایت اشنا شدم . با ویدئوی برترین لحظات فیلم های مارول عاشق سایت شدم . میخوام بااین سایت زندگی کنم . لذت ببرم . باید از چیز هایی که داری لذت ببری . عالی ترین سایتی که دیدم . واقعا انگار ی میخواد از چشام اشک بیاد . من شرمنده سایتم . او مای گاد . مطمئن نیستم بزرگترین طرفدار اسپایدی ام
نقل قول کردن
kaito
+2 #43 kaito 1394-07-15 22:37
یادش بخیر...
فکر کنم من اتفاقی ترین و ساده ترین آشنایی رو دارم...
فقط یه بار داشتم متن (( spidey )) رو با دامنه های مختلف امتحان میکردم که رسیدم به .ir چه روزی بود... 20 تا مقاله خوندم با نظراتش...
تا یه سال، عضویت آرزوم بود... بالاخره عضو شدم که مجموعا سه ایمیل رد و بدل شد...
اومدم داخل سایت که طبق معمول با تازه واردا زیاد تخصصی رفتار نمی شد، شایدم رفتارم باعث میشد بقیه اشتباه فکر کنن... داشتم از سایت دور میشدم که وارد دوره بعدی کمیکیم شدم، عصر تخصصی کمیکم... از همونجا ها بود که تو سایت یکم به قول معروف راحت تر شدم... بنظرم agent marvel یک دوست خوبی در اوائل عصر تخصصیم بود... یه مقاله دادم... یکی از آرزو هام برآورده شد... یه هدف تیک خورد... هدف بعدیم رونق یه بخش بود... برای ایینکه بفهمونم:(( بابا اینام آدمن، کمیک میخونن که میخونن، بیشتر تو فضای مجازین که هستن، ولی دلیل نمیشه که که چون کمیک نمی خونن آدم عادی هم نیستن )) این هدفم تیک خورد... هدف بعدیم هم تو سایت، مجری گری بهتر همون هدف بالاییه که بتونم فضای گرمتری هم ایجاد کنم...
نمیدونم چه چرت و پرتی بالا گفتم :lol: ، ولی حرفم اینه:
آقای ترابی، ممنون از شما بابت این سایت، پس از آشناییم با این سایت، در هر زمینه ی مرتبط و نا مرتبط روحیه دارم، دیگه آدم بی روحیه و بی حال قبلی نیستم و شاد شادم، خندان و خوشحال... هیچ سایتی نمی تونه تو زندگی مردم هم تاثیر بزاره ولی این سایت واقعا تو زندگیم تاثیر گذاشت و بهم انگیزه داد...
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #44 mirabilis 1394-07-15 22:40
#5 :واقعا شرمنده ندیدیم ، دسترسی به نتمون خیلی محدود شده .
با اینکه دیر شده بود ، یه دلنوشته ای خط خطی کردیم فرستادیم ، که لطف کردین بین نظرات همه ی دوستان قرار دادین .
امیدواریم از صحبت بالا دلخور نشده باشید ، منظوری نداشتیم .
نقل قول کردن
mtm
+1 #45 mtm 1394-07-15 22:47
نوشته جناب میرابیلیس و امید جابری به متن اضافه شد
نقل قول کردن
mtm
+1 #46 mtm 1394-07-15 22:50
به نقل از mirabilis:
#5 :واقعا شرمنده ندیدیم ، دسترسی به نتمون خیلی محدود شده .
با اینکه دیر شده بود ، یه دلنوشته ای خط خطی کردیم فرستادیم ، که لطف کردین بین نظرات همه ی دوستان قرار دادین .
امیدواریم از صحبت بالا دلخور نشده باشید ، منظوری نداشتیم .


این حرفا چیه
شما دوست عزیز مایی
من هیچ وقت مدیران ارشد سایت رو فراموش نمیکنم و همیشه قدردان زحماتشون هستم
نقل قول کردن
mirabilis
#47 mirabilis 1394-07-15 22:58
به نقل از mtm:

این حرفا چیه
شما دوست عزیز مایی
من هیچ وقت مدیران ارشد سایت رو فراموش نمیکنم و همیشه قدردان زحماتشون هستم


نظر لطف شماست ، به ما لطف دارید .
بودن در کنار شما افتخاریه .
نقل قول کردن
The Rock
+1 #48 The Rock 1394-07-15 23:20
منم با اجازه یه چند کلامی میخوام حرف بزنم
اولا سه سالگی سایت رو به همه تبریک میگم
یادش بخیر حدود دو سال پیش بود که وارد سایت شدم اون موقع هنوز علاقه چندانی به خوندن کمیک نداشتم تا یه چند وقتی کلا کمیک دانلود نمیکردم ولی یه روز اومد بالاخره کمیک دانلود کردم(فکر کنم با خوندن کمیک های اسپایدرمن برتر شروع کردم مطمئن نیستم :-* )وقتی که شروع کردم به خوندن کمیک عاشقش شدم یعنی من حتما باید کمیک بخونم دیگه اسپایدی این شوق و علاقه رو در من بوجود آورد
اطلاعات من هم در این سایت خیلی خیلی بالا رفت نه تنها در مورد مرد عنکبوتی بلکه خیلی ابر قهرمان ها و خبیث های دیگه رو هم شناختم باورم نمیشه طی کم تر از دو سال این همه اطلاعات بدست آورده باشم الان دیگه اولین کاری که بعد از اومدن از مدرسه انجام میدم اومدن به سایته روزی نیست که من به سایت سر نزنم
من الان همه اطلاعاتی که دارم مدیون spidey.ir و آقای ترابی هستم همین جور بقیه اساتید سایت عمو مختار آقا حسن آقا میرابیلیس و بقیه دوستان که ببخشید اگه اسم همه رو نمیارم من
مقالات تخصصی سایت هم که دیگر جای خود دارد همین مقاله ها بودن که باعث شدن من به این جا برسم از تک تک کسایی که برای این سایت زحمت میکشن تشکر میکنم و البته خیلی خوشحال هستم که جزیی از خانواده اسپایدی ها هستم
نقل قول کردن
Dr.Mehdi
#49 Dr.Mehdi 1394-07-15 23:30
مرسی و خسته نباشید
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+2 #50 Kousha-Spider 1394-07-16 00:49
ای وای دیر رسیدم! متاسفانه به نت دسترسی نداشتم.امیدوارم متن من هم در این صفحه قرار بگیرد :oops:
تولدت مبارک اسپایدی :lol:
بهترین خاطره ی من برمیگرده به زمانی که نقد اولین تریلر بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 رو نوشتم. چه شور و هیجانی داشتم! از شدت ذوق مرگی نزدیک بود سکته کنم :lol: بعد از اون هم که خبر بازگشت پیتر به کمیک های امیزینگ بود :-)
دذ طول 2 سال و نیمی که با سایت بودم چیزی جز خوبی و انرژی مثبت دریافت نکردم.
خوشحالم که در بین شما عزیزان هستم.مایه افتخار است ;-)
همچنین جا داره از آقای ترابی و عمو مختار تشکر کنم که راه رو به من نشون دادند و همیشه پشتیبان من بودند و از من حمایت کردند :-) (لطفا از لفظ کوشا جان پشتیبانت استفاده نکنید دوستان :lol: )
نقل قول کردن
mados
+1 #51 mados 1394-07-16 01:39
من موندم چه جوری سه سال گذشت.این سایت هر روز داره به لطف اقای ترابی و بقیه بچه ها پیشرفت میکنه من خیلی خوشحالم که این سایت وجود داره و من هم عضوی از اون هستم من در طی این سه سال عادت کردم هر دو سه روز یه بار به سایت سر بزنم با اینکه درگیر کنکور هستم ولی احساس میکنم اگه اونو کنار بگذارم انگار جزوی از خانوادمو کنار گذاشتم.بهترین خاطرم از سایت بر میگرده به کریسمس 2014 که اخبار مرد عنکبوتی همه جا بود و تو میدان تایمز تریلر اسپایدر من شگفت انگیز 2 رو پخش کردن و ما تو سایت انگار سر سفره هفت سین نشسته باشیم درباره اتفاقاتی که داشت میافتاد بحث میکردیم.
این سایت هر روز داره پیشرفت میکنه و تعجب تمیکنم اگه روزی مجله خودشو داشته باشه پس به امید بهتر و بهتر شدن ;-)
نقل قول کردن
Sentinel
+1 #52 Sentinel 1394-07-16 02:33
جدی سه سال گذشت؟؟ باورم نمیشه از اون زمانی که اولین بار مقاله معرفی دشمنان برتر اسپایدرمنو خوندم ( و با ولع شروع به خوندن قسمت بعدیش کردم ) سه سال گذشته باشه. از تمام مدیرا ، کاربرای مفید و تمام کسایی که به رشد سایت کمیک کردن کمال قدر دانیو دارم. امیدوارم یه روزی دیتا بیس مارول و دیسی بیان از روی اسپایدی کپی کنن ( شاید تا سال بعد همینطوری هم شد )
نقل قول کردن
The Amazing Mohammad
+1 #53 The Amazing Mohammad 1394-07-16 02:38
من از اون قدیمیام ولی نمیدونستم چجوری ثبت نام کنم. اون موقع ها رو یادم که سایت بیشتر یا بهتر بگم فقط روی اسپایدرمن (شخصیت مورد علاقه من) کار میکرد. خیلی خوب بود و هست واقعا فکرشو نمیکردم روزی توی همچین جمعی باشم که پر از مغز های کمیک باشه.

اینجا که مثل خونم و حداقل روزی یبار سرمیزنم، همه مطالب به صورت حرفه اند. و کلا من نوکر همه بزرگا کوچیکا و همه بچه های اسپایدی هستم.
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+1 #54 Amazing Spidey 1394-07-16 10:05
یعنی واقعا نمیدونم چرا از بین این همه مدیر نظر من تو این جاس واقعا احساس میکنم که نظر من بین این همه مدیر با لیاقت پوچ و بیهودس .
در ضمن استاد ما منتظر نظر شما هم هستیم
نقل قول کردن
2m-had
#55 2m-had 1394-07-16 10:58
خیلی خوش حال شدم!ولی جدا 3 سال شد؟ :eek:
خییلی خوش حالم از همه و واقعا تشکر میکنم بابت همه چیز از همه چون خیلی دوستون دارم!
نقل قول کردن
spider raya
+3 #56 spider raya 1394-07-16 12:02
راستش من این سخنم رو نوشتم ولی سیستم ریستارت شد ( نه )
سلام
من امیررضا عبدی هستم
نه مدیر سایت
و نه مترجم
من یک کاربر معمولی هستم
کاربری که 2 سال پیش تازه با خوندن بتمن هاش فهمید کمیک چیه
و ازه یک سال پیش فهمید اسپایدی واقعی چیه
نخستین وبسایت تخصصی مرد عنکبوتی در ایران
با خودم گفتم بی خیال ! لابد اینم یه وبلاگ انیمیشن و فیلم مرد عنکبوتیه ...
ولی فقط دو تا مقاله لازم بود تا بفهمم اسپایدیرمن چیه !
یعنی در واقع من تنها با 2 مقاله به مردعنکبوتی ایمان آوردم ... ایمان !
ایمانی که باعث شد روزی 1 3 بار سایت رو چک کنم
روزی 3 پست رابخوانم
و روزی 3 پست را شر کنم
آقای ترابی به من حقیری که علمم از همه کم تر و کم فعال تر (!) بودم مسئولیت مدیریت پیج اسپایدی در گوگل پلاس را داد ... پیجی که بعد دوماه توانسته بیش از 8000 هزار بازدید و بیش از 40 فالوور داشته باشه ..
این یعنی پیروزی
من افتخار می کنم که می توانم به سایت خدمت کنم
و از همه مهم تر به صنعت کمیک در کشورم
به سایتی که می تونست مثل خیلی ها اکانت طلایی راه بندازه
میتونست مطالبو پولی کنه
اما با همه ی هزینه ها ککش هم نگزیده
در آخر از استاد ترابی صمیمانه ممنون هستم
زیرا مفهوم دقیق و کلی کمیک را از او آموختم
آری ...
من مردی بی ایمان بودم که ترابی راهنماییم کرد و مرا به کمیک سوق داد
به امید 100 مین سالگرد تاسیس بهترین سایت ترجمه ی کمیک در آسیا
امیررضا عبدی
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #57 Agent Marvel 1394-07-17 00:56
خیلی دیر رسیدم ! ببخشید.

من به عنوان یه عاشق کتاب های مصور،بتمن،اسپای درمن،ریمی،راک استدی و.... همیشه مسخره میشدم و فکر میکردم تنهام .تا اینکه تو دبیرستان چند تا دیگه دیدم ...... همونایی بودن که میخواستم... با هم این سایت رو پیدا کردم و فهمیدم تنها نیستن و اساتید بزرگی هستند که سالها تو این زمینه بودند و.....مپثل بهشته....


همچنان با این سایتم و تک تک اعضاش دوستامن....

تولدت مبارک Spidey.ir عزیزم،به امید تولدهای بعدی و لحظات ماندگار بیشتر
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #58 Samwel Tarly 1394-07-17 18:22
خیلی خوشحالم که سایت به 3 سابگی رسیده.
من برای اولین بار در اردیبهشت سال 92 به سایت سر زدم و اصلا باورم نمی شد همچین سایتی به وجود بیاد و یه ما اطلاعات کاملی بدن.
فقط یک کلمه
مرسی spidey.ir برای همه چی
نقل قول کردن
Victor
+2 #59 Victor 1394-07-17 19:56
به نقل از mtm:
به نقل از pedram.EP.the.Joker.Vendetta:

جای حرفای علی آقا و استاد میرابیلیس خالی بود...

ما به هر دوي اين عزيزان ايميل زده بوديم و گفتيم كه برامون چند خطي بنويسن ولي يا ايميل به دستشون نرسيده يا نخواستن بنويسن :-*

نه استاد مشغله ی کاریم باعث شد تا نتونم سر موقع انجامش بدم از همینجا از شما و تمامی اعضای این سایت عذر میخوام که تو تولد سه سالگی سایت همراهتون و همراهشون نبودم عذر میخوام
هر چی از داده های این سایت بهم بگم بازم کمه سایت اسپایدی از اون سایت ها نیست که واسه خواسته اش کاربراشو قربانی کنه اونی هست که بیشترین توجه رو به کابراش میکنه فضایی که تو سایت حاکمرو نمیشه تو هیچ سایتی پیدا کرد از بابت این هرچی از استاد ترابی تشکر کنیم بازم کمه کمه بخاطر اینکه اگه ایشون این سایت رو تاسیس نمیکردن و چنین ازادی به کاربراش نمیدادن ما کاربرا ایتقدر با هم صمیمی نبودیم
استاد ترابی به همه ی کاربراش اعتماد کامل داره که من واقعا حیرانشم
این سایت از هر نظر به پیشرفت کاربراش کمک میکنه یکیش خود من که یه بچه ای بودم که تنها حرف خودمو قبول داشتم اصلا اطلاعاتی در مورد کاراکترای کمیکی نداشتم همین سایت اسایدی بود که باعث شد منکه از مقاله و اینجور چیزا که متنفر بودم مقاله بنویسم
از این سایت هرچی بگیم بازم کمه چون در حدش نیستیم
تشکر و سپاس اینفینیتی از استاد ترابی که این سایت رو بدون هیچ چشم داشتی برامون با بهترین فضای ممکن برامون فراهم کردن
خیلی ممنون از استاد ترابی و تک تک اساتید این سایت و کاربراش امیدوارم این سایت برای همیشه بعد ماها هم پابرجا بمونه بواسطه ی شاگرداش
تولدت مبارک اسپادی دات ای ار
اردتمند شما ولورین
نقل قول کردن
real spidey
+2 #60 real spidey 1394-07-17 20:40
خب خیلی دیره ولی....
وقتی چهار سال پیش یه انشا در مورد کمیک نوشتم و تو کلاس خوندم مورد تمسخر همه افرادی که تو کلاس بودن قرار گرفتم یک هفته به مدرسه نرفتم .... منی که سال ها عاشق اسپایدی بودم همه پوستر ها و بازی ها و کمیک هام رو تو یه چند تا جعبه گذاشتم و برداشتم که ببرمشون بزارم کنار سطل آشغال تو راه که داشتم میرفتم دوستم بهم گفت میشه اونارو بهم بدی(اون تو مدرسه من درس نمیخوند)آره دوستان صمیمی ترین دوستم عاشق کمیک بودو من نمیدونستم بعد از اون زمان من و دوستم یک سال جست و جوی کردیم تا این که 5 نفر شدیم روزی داشتم تو اینترنت سرچ میکردم که به مقاله ای به نام معرفی دشمنان مرد عنکبوتی برخوردم با خودم گفتم حتما یه وبلاگه که یه فن اسپایدی را انداخته وقتی واردش شدم دیدم نه مقاله فوق العادست بی صبرانه منتظر بودم مقاله تموم شه که ببینم چه کسی این مقالرو نوشته بلهمهدی ترابی مهربانی. این اسم شده بود ذکر زبونم به همه دوستام سایت رو معرفی کردم هر روز دو سه بار سایت رو چک می کردم تا این که هفت هشت ماه پیش به عضویت سایت در اومدم و شاید مفید واقع شده باشم و شاید نه....
در هر حال ممنون استادان و کاربران محترم spidey.ir که باعث شدید که جمع صمیمی بین دوستداران کمیک در ایران شکل بگیره و باعث بشه که سطح دانش ما بالا بره و یه تشکر مخصوص از استاد ترابی که با تمام مشکلات باز هم سایت رو پابرجا نگه داشته ممنون از شما استاد ترابی
نقل قول کردن
OK
#61 OK 1402-07-15 08:28
جالب بود که یه سری از افراد پرمدعی که الان بیخود و بیجهت پشت سر سایت حرف میزدن کارشون رو از همین سایت شروع کردن و چقدم ارادت داشتن. چقد بده آدم رگ و ریشه خودشو فراموش کنه و اینقد نامرد باشه ... :-*
نقل قول کردن
طاها
#62 طاها 1402-11-12 11:20
الان که برمیگردی اینارو میبینی ی حس عجیبی پیدا میکنی واقعا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

25

40

39

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45