كميك شماره 14 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

كميك شماره 14 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

الان ماه هاست که spidey.ir داره داستان مهم و پرفروشی به نام "دنیای عنکبوتی" (Spider-Verse) رو براتون ترجمه و ادیت میکنه. و اینک این داستان در این شماره به پایان میرسه! پس لازم نیست که بگیم "این شماره رو هرگز از دست ندید"!

 

The Amazing Spider-Man #14

قسمت اخر دنیای عنکبوتی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: عرفان آدیگوزلی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

پس از خواندن به سئوالات زیر پاسخ دهید:

- کلا قسمت آخر چطور بود؟ آیا توانست توقعات شما را برآورده کند؟

- شما از قضیه «سیلک» چیزی سر در آوردید؟!

- حالا که «عنکبوت بافنده» مرده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

- به نظر شما در شماره بعد چه بر سر مرد عنکبوتی برتر خواهد آمد؟

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مورلان» (MORLUN) بدانید

15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز با ترجمه فارسی

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

شماره 1 "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" پرفروش ترین كمیك قرن شد!

بازگشت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"!

بازم «دن اسلات»، بازم یك افتضاح دیگر!

شماره 2 از كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

"دنیای عنكبوتی" در ماه نوامبر غوغا میكند!

تغییرات بزرگی در كمیك های مرد عنكبوتی در راه است

نقد و بررسی شماره 30 از كمیك "مرد عنكبوتی برتر" (Superior Spider-Man)!

پیتر پاركر بر میگردد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Maximum Venom
+7 #1 Maximum Venom 1393-11-23 21:13
واقعا متشکرم از زحمت و تلاشتون :oops:
.
.
.
.
یعنی اسلات تونسته تهشو خوب تموم کنه؟
اصلا طاقت ندارم :sigh:
نقل قول کردن
mtm
+11 #2 mtm 1393-11-23 21:21
از خوانندگان دعوت میکنم به یک نکته مهم توجه کنند:

دنیای عنکبوتی داستانی بسیار بسیار جاه طلبانه بود (شاید بزرگترین داستان تاریخ اسپایدرمن) انصافا تعدد شخصیت ها و تنوع آنها که از تمام دنیاها و زمان های ممکن به عاریت گرفته شده بودند شاید حتی در کل تاریخ شخصیت های کمیک بوکی بینظیر باشد. به همین دلیل نویسنده در قسمت آخر واقعا مجبور بود یک عالمه ایده را به سرانجام برسونه. واقعا آدم باید خودش رو بزاره جای نویسنده این داستان تا بفهمه چه کار سختی در شماره آخر داشته

نویسنده همچنین خیلی سعی کرده هر شخصیت مهم داستان به قول معروف یه moment مهم برای خودش داشته باشه از کارن گرفته تا می دی پارکر و عمو بن عنکبوتی و سیلک و خوک عنکبوتی و گوئن اسپایدر....

یعنی همه شخصیت های اصلی یه لحظه نصیبشون شد که بدرخش!

نکتخ جالب دیگه نوع برنامه ریزی نویسنده بود که از شمار های قبل مدام پیتر رو مشغول طرح نقشه نشون میداد و تو این شماره دیدیم که چه برنامه های خوبی برای غلبه بر وارثان داشته (بیشتر توضیح نمیدم تا اسپویل نشید) به همین دلیل پیتر پارکر دنیای اصلی درست مثل یه رهبر خوب عمل کرد، مثل مربی فوتبال که برای هر دقیقه از بازی برنامه داره و نشون داد که لیاقتش رو داشت بهش بگن "برگزیده"


شخصا عقیده دارم نویسنده خوب تونست همه چیز رو به طوری که انتظار میرفت به پایانی خوب برسونه و در عین حال با عملی که اسپاک انجام داد پیچشی هم ایجاد کنه که شماره های بعد رو خوندنی تر کنه

دنیای عنکبوتی اونقدر عظیم و بزرگ شده بود که ممکن بود در قسمت آخر زیر وزن خودش له بشه ولی اسلات سر بلند بیرون اومد. درسته شاید این قسمت شاهکار نبود و هرگز جزو top 10 مرد عنکبوتی نباشه ولی دقیقا چیزی که ازش انتظار میرفت رو برآورده کرد

کمیک های امیزینگ اسپایدرمن تو این مدت همون چیزی بودند که باید میبودن: هیجان انگیز و نفس گیر ! این در حالی بود که کمیک های فرعی داستان مثل spider-woman، spiderman 2099 و اسکارلت اسپایدرز و spider verse team up وظیفه داشتند خلا های شخصیت پردازی و عاطفی داستان اصلی رو که نویسنده واقعا فرصت نداشت در سری amazing spiderman بهشون بپردازه رو پر کنند و انصافا گل کاشتند

بنابراین در کل و با در نظر گرفتن تمام کمیک های مربوط به دنیای عنکبوتی من شخصا اون رو یکی از بهترین و موفق ترین event های سالهای اخیر دنیای کمیک میدونم که شور و انرژی زیادی هم بین هوادارای مرد عنکبوتی ایجاد کرد

نمره من به این قسمت 8.5 از 10 هستش

ولی نمره من به کل "دنیای عنکبوتی" 9.5 از 10
نقل قول کردن
M. goblin
+9 #3 M. goblin 1393-11-23 21:22
رکورد سریع ترین برگردان کمیک در ایران و یا حتی در جهان با اندازه ی کمتر از یک روز شکسته شد!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
واقعا این سایت برترین سایت کمیکی ایران و دنیاست!!!!
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+7 #4 Amazing Spidey 1393-11-23 21:34
واقعا عالی بود
تاابحال کمیکی از اسپایدرمن به این زیبایی ندیده بودم ( من چون تازه کارم کمیک قبلیشو نخوندم و از سوپریور شروع کردم به خاطر همین زیاد تخصص ندارم )
واقعا دست مترجم و کسی که ادیت کرده درد نکنه واقعا عالی بود
انقدر شاد شدم از خوندن این کمیک که نمیدونم احساساتم رو نشون بدم
بالاخره یه فرقی بین مترجم و گرافیست ما ها با سایت های دیگه هست هیچ سایتی به این سرعت نه ترجمه می کنه نه ادیت واقعا به کاربران این سایت افتخار می کنم
نقل قول کردن
Maximum Venom
+7 #5 Maximum Venom 1393-11-23 21:43
واقعا داستان رو خوب تموم کرد...
اصلا انتظار نداشتم که شاهد پایان جالبی باشیم
خوشبختانه مثل سریالایه ایرانی نشد که تا قسمت اخر اوضاع شلم شوربا باشه اونوقت تو یه قسمت همه چیز گل و بلبل میشه و دو نفر با هم عروسی میکنن و یکی میمیره :lol:
احسنت به دن اسلات 8)
نقل قول کردن
zuko
+8 #6 zuko 1393-11-23 21:56
اسلات خوب تمومش کرد. الان خوابم میاد فردا نقد میکنم کمیکو. فقط از یه چیزی خیلی خندم گرفت. این که مورلان فرق دماغ خوک با دماغ نوزادو متوجه نشد :lol:
نقل قول کردن
amazing-armin
+3 #7 amazing-armin 1393-11-23 22:00
واقعا داستان خیلی خوب جمعو جور شد اونم تو 20 صفحه جدا از اون هنوزم چنتا شماره دیگه مونده تا کاملا داستان دنیای عنکبوتی به پایان برسه
نکته منفی این داستان این بود که همه چی خیلی سریع تموم شد کلا نبردها شایسته این بود که epic تر بود و همینطور توجه زیادی به جزئیات داستان نبود مثل کشته شدن عنکبوت بافنده مگه همه چیز نابود نمیشه با کشته شدن او
ترجمه10/10
ادیت10/10/
داستان8.5/10
طراحی10/10
خیلیم ممون بابت ترحمه و ادیت خیلی سریع :D
نقل قول کردن
mtm
+10 #8 mtm 1393-11-23 22:17
هشدار اسپویل !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
یکی از نکات مثبت شماره اخر نحوه به تصویر کشیده شدن عمو بن عنکبوتی بود

من خودم وقتی داشتم داستان رو میخوندم و به اونجایی رسیدم که عمو بن میگفت: "کاش میشد در کنارتون بمونم و بجنگم ولی این شبکه منو میتونه ببره به دنیاهای دیگه". اینجا بود که ترسیدم و گفتم عمو بن ترسو دوباره میخواد در بره!

ولی بعدش فهمیدم همش نقشه بوده!

واقعا خیلی جالب بود که بر خلاف همه پیش بین ها عمو بن نمرد و رفت به دنیای دختر عنکبوتی

الان می دی در نبود پدرش لااقل میتونه روی عمو بن حساب کنه

ضمن اینکه الان تازه میفهمیم که چقدر اسلات برای دنیای عنکبوتی برنامه داشت . در واقع داستان دوم کمیک شماره 3 spider verse team up دلیل داشت که به می دی و عمو بن اختصاص داشت چون قرار بوده اونا در اینده هم در کنار هم باشن ;-)
نقل قول کردن
M. goblin
+8 #9 M. goblin 1393-11-23 22:26
من نقدم رو بعدا میدم الان فقط میخوام به یه موضوع برسم
همون طور که مورلان گفت با مرگ استاد بافنده الان گذشته و سرنوشت تمام عالم نابود شده
الان به نظرتون این رو کل دنیای کمیک تاثیر نمی زاره؟یا مارول این موضوع رو اصلا ولش میکنه؟الان به نظرتون داستانای بعدی درمورد همین موضوعه؟الان چی میشه؟
نقل قول کردن
sobhani
+5 #10 sobhani 1393-11-23 22:58
خیلی ممنون بابت ترجمه و ادیت واقعاً خیلی خیلی سریع کمیک رو آماده کردید واقعاً خسته نباشید.
داستان خیلی نفس گیر بود یعنی هر لحظه فکر می کردم بعدش چی میشه یا صفحه بعد چه اتفاقی میفته ولی در کل به نظرم می تونست قسمت آخر بهتر عمل کنه من خودم دوست داشتم تعداد صفحاتش بیشتر باشه و مبارزه بیشتر داشته باشه ولی به هر حال خوب همه چیز ها رو تموم کرد حالا باید ادامه این داستان عنکبوتی رو ببینیم چون باید ببینیم عنکبوت بافنده که کشته شد باعث میشه چه اتفاقی برای دنیا ها بیفته،ولی این اسپاک واقعاً چرا این کار رو کرد؟
اون تیکه های خوک عنکبوتی و اون خوکه خیلی بامزه بود بدجوری اعصاب جسیکا درو آلتیمیت و می رو بهم ریخته بود!
ولی به نظرتون واقعاً بن رایلی و کین مردند؟یا اینکه چون مراسم کامل انجام نشد می توان امیدی داشت؟
دایموس هم چقدر مظلوم شد آخر داستان!
ولی من نفهمیدم می دی یه دفعه از انتقام دست کشید؟یعنی تا چند لحظه پیش می خواست همه رو بکشه چی شد یه دفعه منصرف شد؟کاش حداقل یه صفحه براش وقت می گزاشتن مثلا می گفت با اینکار پدرم رو ناامید می کنم یا اینکه مرد عنکبوتی بهش می گفت اینکار فایده نداره و یه لحظه ماندگار خلق می شد ولی در کل خیلی خوب بود.
نمره من به داستان:8.25
نمره به ترجمه و ادیت:بالاترین نمره ای که می توانید تصور کنید!
ولی واقعاً درکل دنیای عنکبوتی عالی بود.
نقل قول کردن
Soheil spidey
+8 #11 Soheil spidey 1393-11-23 23:14
خیلی ممنون بابت ترجمه و ادیت و عرض خسته نباشید به تمامی ادیتور ها و مترجمان عزیز Spidey.ir که به خوبی این event عظیم رو به این زیبایی ترجمه و ادیت کردند.
داستان نفس گیری بود و نمیشد ازش چشم برداشت.
من هم با آقای ترابی موافقم.
درسته که اسلات بیشتر نکاتش رو سر هم بندی کرد ولی انصافا شما جای نویسنده بودین چطوری یه event عظیم رو تو 17 صفحه تموم میکردین ؟ واقعا باید بهش آفرین گفت. ولی به خاطر یه نکته میخوام بکشمش :
آخه بگو تو این گیر و ویری چه جای غریزه ی عنکبوتی هست که مطرحش میکنی ؟
1- در کل آره توقعاتم رو بر آورده کرد ولی هنوزم تو شوک مرگ کین ام.
2- آقا کسی یه پرس مغز اضافه داره به ما بده ؟ :lol:
3- خب خدا به دادمون برسه.
4- بیاد بشه موی دماغ پیتر.
ولی یه سوال :
ممکنه مثل گناه اصلی که نیک فیوری جای واچر رو گرفت ، کسی جای عنکبوت بافنده رو بگیره ؟
حالا اگه بگیره شما میگین کی میتونه باشه ؟
نقل قول کردن
DEADPOOL
+5 #12 DEADPOOL 1393-11-23 23:19
واااااای نمیدونم چی بگم واقعا دستتون درد نکنه هنو نخوندم ولی به محض این که خوندم نظرم رو میگم مرسی اقای تراب و بقیه دوستان :roll:
you are the bests
نقل قول کردن
Amir.h
+4 #13 Amir.h 1393-11-23 23:35
آقا عرفان از همون اوایل کارای خیلی خوبی داشت اما حالا دیگه اونقدر به پختگی و تکامل رسیده که جا داره تشکر ویژه ویژه ازش بکنم حالاهم که رکورد زد!دم عرفان آدیگوزلی گرم
بابت ترجمه هم ممنون
همون طور که آقای ترابی گفت اسلات باید خیلی از مسایل رو تو این قسمت به سرانجام میرسوند که متاسفانه یکم رو لحن و سرعت این قسمت تاثیر گذاشته بود و با اینکه به خیلی از مسایل رسید به نظرم جای چند چیز خالی بود گل سرسبد این صحنه ها هم به نظرم پرداخته شدن بیشتر به رابطه کارن و بقیه خانواده بود.
پیتر یه نقشه خیلی خوب داشت و خیلی ها هم توش شرکت داشتن و این واقعا داستانو قشنگ کرده بود
اگه دقت کنین تو پس زمینه های قسمت هایی که مردان عنکبوتی دارن مبارزه میکنن از چندتا شخصیت که خیلی روشون مانور نداده بودن استفاده کردن مثل آیرون فیست عنکبوتی یا وولورین عنکبوتی که به نظر من کار خیلی جالبی بود.
ولی خوب تموم شد و نکته مهمتر قسمت بعدیه به نظرم کاری که اسپاک کرد قراره خیلی دردسرساز بشه و مطمعنا مهمترین قسمت داستان عنکبوتی قسمت آخره که عکس جلد خیلی خیلی عجیبی داره
نقل قول کردن
Amir.h
+4 #14 Amir.h 1393-11-23 23:37
#12: اتفاقا منم همین فکرو میکنم که یه نفر باید خودشو فدا کنه اما واقعا کی؟ نکنه اسلات دوباره میخواد اذیت کنه؟
نقل قول کردن
Reverse
+5 #15 Reverse 1393-11-23 23:38
ای مرض دن اسلات ای کوفت دن اسلات :o
اهم اهم ببخشید یکم قاطی کردم
داستان خوبی بود بدک نبود یعنی من یکم چیز بیشتری انتظار داشتم یه شوک البته همون اول داستانا :-* که ماشاله این اسپاک با هوش برترش شوکمان کرد :-* زد این ایرو عنکبوت بافنده رو ترکوند الله اکبر :o دیوانس دیوانه البته داستان خیلی سریع حرکت کرد یعنی در واقع بایدم سریع میبود چون همه چیز جمع شده بود و حالا باید تخلیه میشد اصولا در اینجور وقتا اگه میخواین به حرف من پی ببرید که بفهمم چی گفتم یبار اگه گلدون یا باغچه ای یا باغی حتی!!!! داشتید آب میدادید گل هایش را پاتون رو بزارید رو شلنگ آب که جمع شد پاتونو بردارید میبیند که آب با سرعت و فشار زیاد میزنه بیرون مثل داستان اسلات! :-*
خب در حقیقت باید هرچی تا الان بوجود آورده بود رو تموم میکرد فقط اون خونارو الکی ریخت مورلان اگه اشتباه نکنم تارو پود دوباره ترمیم شد و صاحبشم مرد :-| خب یعنی الان اون یکی روحش میره تو بدن کسانی دیگه؟ کین زنده میشه؟ یا کسی جادو جمبلی میتونه کمک کنه اتفاقی مشترک پیش میاد؟ :-* این سوالاتی بود که ذهن من رو مشغول کرد. در کل داستان خوبی بود بدک نبود از اسلات بیشتر انتظار داشتم فقط اون جمله اول بخاطر این بود تو چک لیست زده قسمت 14 آخرش هست ولی الان دیدم نه قسمت 15 هم هست ای کوفت دان اسلات ای درد خب من به خاطر این همه سر سری بودن داستان 1 نمره کم میکنم و توضیحات کم هم 2 نمره مثلا این درباره سیلک گفتن واقعا من نفهمیدم خیلی گنگ بود :-| و همون درباره تار پود هستی که چیشد بالاخره اون یکی زندست و یا اتفاقات مشترک میفته یا نه؟ و همینطور من خیلی دوست دارم ببینم تو شماره ی بعدی اتو به فکرش میزنه پیتر رو از بین ببره یا نه؟
نمره من به این داستان 7 از 10
و
به ادیت و ترجمه 20 از 10 میدم :-*
چون آقای ترابی واقعا زحمت بزرگی کشیده که انقدر سریع آماده شده واقعا ممنونم آقای ترابی بابت اینهمه زحمات و همچنین آقای عرفان آدیگوزلی ایشونم خیلی زحمت کشیدند ممنون از زحمات جفتتون! ;-)
نقل قول کردن
DEADPOOL
+3 #16 DEADPOOL 1393-11-23 23:39
ای ول اسلات واقعا سر و تهش خوب هم اورد و اون لحظه وارد شدن کارن خیلی با شکوه بود به نظر من 8) فقط یه چیزی که بالاخره اعصاب من رو خورد کرد تو اون شلغم ترشی غریزه عنکوبوتی چه غلتی میکرد :-|
واقعا مرسی از اقای ادیگوزلی و اقای ترابی که این همه واسهدبهترین سایت کمیک زحمت میکشن . شاد و پیروز باشید ;-)
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #17 Bad joke 1393-11-23 23:51
واقعا دستتون درد نکنه واقعا نمونه شاهکار بودید

فقط اگر اجازه بدید من میخوام یه نظر کلی درباره ارک وارثان بدم و به همین خاطر یه نظر کلی درباره این ارک میدم لطف کردید
نقل قول کردن
mtm
+4 #18 mtm 1393-11-23 23:59
به نقل از arib:
یه سوال زن عنکبوتی قبل از اینه یا بعد و ادامه در چه کمیکی پیدا میکند


زن عنکبوتی شماره 4 ربطی به این داستان دیگه نداره.

از این به بعد زن عنکبوتی دیگه داستانهای مختص خودش رو داره
نقل قول کردن
mtm
+5 #19 mtm 1393-11-24 00:04
به نقل از sobhani:

ولی من نفهمیدم می دی یه دفعه از انتقام دست کشید؟یعنی تا چند لحظه پیش می خواست همه رو بکشه چی شد یه دفعه منصرف شد؟

اسلات یه جور وضعیت موازی جالب پیش آورد

خاطرائت هست که زندگی پدر می دی پارکر هم دست دایموس بود و خیلی راحت پدر می دی رو کشت؟
اینجا هم زندگی پدر دایموس افتاد دست می دی! اونجایی که می دی گفت : یعنی زندگی پدرت دست منه، ناگهان متوجه شد که در وضعیت مشابه ای با دایموس قرار گرفته و با مقایسه خودش با یه شخصیت خبیث به این نتیجه رسید که از دایموس بهتره و نباید کاری که اون کرد رو تکرار کنه
نقل قول کردن
mtm
+6 #20 mtm 1393-11-24 00:07
نحوه خلاص شدن از دست مورلان واقعا هوشمندانه بود

با خودم میگفتم اسلات میخواد با مورلان چیکار کنه؟

اینکه پیتر بردش دنیایی که هیچ جور نمیتونه ازش فرار کنه و باید تو اون پناهگاه بمونه ، خیلی جالبه

یه نکته جالب اینه که مورلان همیشه دنبال مردان عنکبوتی دیگه میرفت و اونا سعی میکردن از دستش فرار کنند. ولی آخرش که مجبور شد خودش "فرار" کنه و پیتر بهش گفت "بدو مورلان، بدو!" خیلی جالب بود. یعنی مورلانم فهمید که قربانیانش چه حسی داشتند

اینجوری راه برای بزگشت مورلان هم فراهم شده

و حتی بازگشت سولوس. ولی سئوال اینه که دایموس و کریستال پدرش به کدوم دنیا رفتن
نقل قول کردن
mtm
+7 #21 mtm 1393-11-24 00:11
من اعتراف میکنم دیشب موقع ترجمه حداقل 10 بار دیالوگ مربوط به اونجایی که مورلان برش دوم رو به سیلک وارد میکنه و بافنده توضیح میده رو خوندم ولی چیزی نفهمیدم!

بعد به ذهنم رسید که عمدا دارن گنگ حرف میزنن تا سیلک همچنان تو سری خودش مرموز باقی بمونه

به همین دلیل جملاتی که بافنده میگه رو کاملا تحت الفظی ترجمه کردم


ولی واقعا هنوزم برام سئواله که منظورشون از اون جملات چی بود؟

خون کین که مشخص بود: دیگه قدرت اون یکی در وجود هیچ عنکبوتی ظاهر نمیشه

خون فرزند عنکبوتی هم معلوم بود چیکار میکنه: دیگه از این به بعد هیچ موجود عنکبوتی متود نخواهد شد

ولی سیلک هنوز برام سئواله

هر کی فهمید به ما هم بگه :-*
نقل قول کردن
Soheil spidey
+5 #22 Soheil spidey 1393-11-24 00:24
آقای ترابی میشه بگین تو نسخه انگلیسی چی نوشته بود ؟؟؟؟
اینجور که من از نسخه فارسی میفهمم مردعنکبوتی ها همشون از روی شانس به وجود اومدن یعنی اون عنکبوت آعشته به رادیو اکتیو به طور اتفاقی تو منشا نیرو قرار گرفت و اتفاقا روی دست پیتر و پای سیلک افتاد و میگل اهارا و جسیکا درو هم به طور اتفاقی DNA ش عوض شد و اگه همچین شانس هایی نبودن خب طبعا مردان و زنان عنکبوتی به وجود نمیومدن.
کسی با نظر من موافقه ؟
نقل قول کردن
mtm
+6 #23 mtm 1393-11-24 00:24
بازم یه چیز جالب!

حریفان وارثان خوشمندانه انتخاب شده بودند!

کارن با خواهر و برادر دوقلوش روبرو شد (جون فکر کنم تو شماره 33 مرد عنکبوتی برتر بود که کارن با اونا روبرو شد و مسخره اش کردن)

میگل اهارا و لیدی اسپایدر (که سمبل تکنولوژی هستند و یکیشون زیست شناسه و دیگری تکنیسین) با اون روبات بزرگ به جنیکس حمله کردن که او هم مظهر علم و هوش و تکنولوژی در وارثان هستش

مرد عنکبوتی اصلی که مشخص بود با مورلان میجنگه

و البته می دی پارکر هم با دایموس
نقل قول کردن
mtm
+5 #24 mtm 1393-11-24 00:29
به نقل از Soheil spidey:
#29
آقای ترابی میشه بگین تو نسخه انگلیسی چی نوشته بود ؟؟؟؟
اینجور که من از نسخه فارسی میفهمم مردعنکبوتی ها همشون از روی شانس به وجود اومدن یعنی اون عنکبوت آعشته به رادیو اکتیو به طور اتفاقی تو منشا نیرو قرار گرفت و اتفاقا روی دست پیتر و پای سیلک افتاد و میگل اهارا و جسیکا درو هم به طور اتفاقی DNA ش عوض شد و اگه همچین شانس هایی نبودن خب طبعا مردان و زنان عنکبوتی به وجود نمیومدن.
کسی با نظر من موافقه ؟


نسخه انگلیسی اش همونیه که فارسی اش رو شما میبینی

ولی این توضیحی که شما دادی به نظرم درسته

یعنی خون سیلک باعث میشد که دیگه از این به بعد هیچ پیتر پارکر یا فرد دیگری شانسی یا تصادفی به نیروهای عنکبوتی دست پیدا نکنه

اونجایی هم که بافنده میگفت "نفرین، جادو و شانس ناخواسته دیگر عصای دست هیچ موجود عنکبوتی جدید نخواهد بود" احتمالا به همین مسئله اشاره داره

ولی برام عجیبه که موجودات عنکبوتی معمولا بدشانس هستند و از شانس بهره ای نبرده اند :-*
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #25 mirabilis 1393-11-24 00:41
اول از همه جا داره که واقعا یه تشکر از آقای ترابی و آقا عرفان بکنیم که وقت گذاشتند و این اثر رو با این سرعت آماده کردند ، کار خیلی سخت و دشواریه .
و اما کمیک ... .
همونطور که قبلتر هم ذکر کرده بودیم ، اسلات به معنی واقعی کلمه ، داستان رو جمع و جورش کرد ، یه نبرد معمولی و یه شکست معمولی و ... .
نمیخوایم بگیم کار اسلات بد بوده ، چون همیشه اسلات ایده پردازی های زیادی میکنه ولی مجبور میشه یه جایی مثل قسمت آخر ، به هر طریقی که ممکنه ، جمعش کنه ، هم نقطه ضعفشه و هم نقطه ی قوتش .
قرار نیست کار رو نقد کنیم ، چون قشنگ در موردش صحبت کردیم ولی لازمه یه مسئله ای رو ذکر کنیم .
شاید خیلی ها از این داستان خوششون اومده باشه ، ما هم بدمون نیومده ولی لایق تعریف نمیدونیمش ، میدونید چرا ؟
این همه فراز و نشیبی که داستان تا اینجا داشت ، اون مقدمه ها ، اون داستان ها و کمیک های فرعی ، همه به یه کمیک ختم شد ، حداقل با این همه ایده ، چهارتا صفحه به کمیک اضافه میکردند که اسلات بتونه درست و حسابی کارش رو انجام بده ، درسته اسلات گند نزد و حتی یه داستان نسبتا خوب رو روایت کرد ولی نمیشه گفت خیلی خوب هم عمل کرده .
تمام اون داستان های قبلی و فرعی ، منجر به یه نبرد نه چندان چشم گیر و خیلی سریع شد که به همون سرعت که شروع شد ، به همون سرعت هم تموم شد . هیچ کاراکتری هم نمرد ، وارثان که همه جون سالم به در بردند ، هیچ عنکبوتی هم کشته نشد ( که در هر حال خوبه ) و از همه مهمتر ، واقعا تصور میکردیم کارن و رو به رو شدنش با برادران و خواهرانش و برگشتن به خونش یه داستان و برخورد خیلی مناسبی براش کنار گذاشتن ولی هیچ اتفاقی نیفتاد ، " من برگشتم خونه ، باید این دنیا آزاد بشه ! " همش همین بود ، حداقل دو تا پانل اضافه تر میکردند تا بشه یه چیزی از اون احساس خشم و نفرت کارن به خانوادش حس بشه ؛ یه مانور حسابی روش باید داده میشد .
و یه قسمت هم خیلی حالمون رو گرفت ، صفحه آخر ، بالاخره این آخرین صفحه از همچین کمیک مهمی بود ، سیندی ، پیتر رو در آغوش گرفته و به جای اینکه چهارتا حرف اپیک یا احساسات برانگیز و دراماتیک یا حداقل حرف حسابی بهم بزنن ، بهش میگه " غریزم خیلی فعال شده ، بریم یه جای خلوت؟" !!! نه خدایی ؟! اسلات هیچی بهتر پیدا نکرد بین اینا رد و بدل کنه ؟ بازم خدا رو شکر پیتر خسته بود وگرنه معلوم نبود کار به کجا کشیده میشد ! :lol:
بگذریم ، در هر حال اسلات بهترین تلاشش رو کرد و با این همه کاراکتری و دنیای که ریخته بود وسط ، بیشتر از این هم نمیتونست روش کار کنه .
قسمت عمو بنش خوب بود ، بالاخره بعد از اینکه اون همه تنهایی کشید ، الان میتونه در کنار افراد شبیهش باشه و زندگی کنه ( کاش پیتر و مری جین اون دنیا هم زنده میبودن ، حداقل کمیک مستقل این دنیا رو یه بار دیگه چاپ میکردن ، این سیلک چیز جذابی نداره که بخوایم داستان های مستقلش رو هم بخونیم ، لیدی اسپایدر بیشتر سزاوار یه کمیک مستقله ) می دی هم خوب کنار کشید ، بالاخره به خودش اومد ، البته انتظاری جز این هم نمیرفت ، بالاخره دختر پیتر پارکره .
راستی دقت کردید منظور استاد بافنده از جادو و نفرین و شانس ناخواسته چی بود ؟ تمام عواملی که باعث میشه یه عنکبوتی ایجاد بشه ، یا یه فرقه جادویی باعثش میشه ، یا گرفتار یه نفرینی چیزی میشید و این قدرت ها رو به دست میارید ، یا اینکه مثل پیتر خودمون ، به صورت (شانس ) ناخواسته یه عنکبوت رادیو اکتیویته نیشتون میزنه و تبدیل میشید به مرد عنکبوتی !
راستش تا حدی تعجب کردیم دیدیم توی نسخه ی ترجمه ، آقای ترابی نوشته برای ابهام بیشتر این کار رو کرده ، به نظرم اسلات میخواسته از این طریق نشون بده با خون سیلک ، دیگه هیچ کس به هیچ کدوم از طرایق مختلف ، قادر نیست دوباره قدرت عنکبوتی به دست بیاره و به یک باره قدرت عنکبوتی توی دنیای خودش بشه . ( یه نکته هم اینه که هنوز اسلات میخواد اون گذشته ی سیلک رو حفظ کنه ، بعدتر یا تو کمیک خودش یا داستان دیگه ای ، از این استفاده کنه )
یه قسمت جالبش هم اون صحنه ی برگشت لئوپاردون بود ، به عنکبوتی های اونجا دقت کردید ؟ ولورین عنکبوتی و ددپول عنکبوتی هم اونجا بودن ، در واقع این صحنه دقیقا همون چیزی بود که تو داستان ددپول ، ددپول را میکشد هم به تصویر در اومد . قبل تر هم آیرون من عنکبوتی و آیرون فیست عنکبوتی رو هم دیده بودیم .
#4 : راستش توی داستان Deadpool Kills Deadpool حتی بیشتر از دنیای عنکبوتی هم کاراکتر معرفی میشه از دنیاهای مختلف ، واچر یه دنیای دیگه رو هم آوردن حتی !
بنابراین از این لحاظ نظیر داره این رویداد و قبل تر توی خود مارول به تصویر دراومده . ;-)
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #26 mirabilis 1393-11-24 00:46
به نقل از mtm:
ولی سئوال اینه که دایموس و کریستال پدرش به کدوم دنیا رفتن

آقا مهدی ، این رو توی کمیک هم نشون دادن ، همون دنیایی که بقیه رفتن ، یعنی دنیای آغشته به رادیو اکتیو ، به پس زمینه ی ویران دنیا دقت کنید . ضمن اینکه دایموس به هر دنیایی غیر از این دنیا میرفت ، غیر منطقی میشد ، بالاخره یه راه چاره ای پیدا میکرد برای خروج ولی توی دنیای بن پارکر ، هیچ گریزی فعلا ندارن .
نقل قول کردن
mtm
+5 #27 mtm 1393-11-24 00:46
ولی میرابیلیس اگه اشتباه نکنم Deadpool Kills Deadpool یه کمیک وان شات بود
اصلا نباید با یه event تمام عیار مثل دنیای عنکبوتی مقایسه بشه

بعد تو اون داستان ددپول شخصیت ها تعامل نداشت. همه چیز یه gimmick و spooff بود

من منظورم این بود که تا به حال من ندیدم این همه شخصیت تو دنیای یه کارکتر کمیک بوکی ظاهر بشن و بهش ربط داشته باشن
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #28 mirabilis 1393-11-24 00:54
وان شات نبود ، یه مینی سری بود و بله درسته ، این کمیک سراسر مسخره کردن دنیای کمیک و کاراکترهای مختلفش بود ، از گالاکتوس گرفته تا خود واچر !
منظورتون هم متوجه شدیم ، ابتدا تصور کردم گفتید که این تعداد کاراکتر توی کمیک یه شخصیت بی نظیره ، از این منظری که الان ذکر کردید ، میشه گفت که واقعا این رویداد یه کار جدید و بزرگ بود که زیاد پیش نمیاد نویسنده ای این همه کاراکتر انعکاسی ( همونطور که توی کمیک ها هم دیدیم ، به نظر میرسه سایرین انعکاسی از پیتر پارکر توی دنیاهای خودشون باشن ) رو در یه رویداد به تصویر بکشه .
نقل قول کردن
mtm
+4 #29 mtm 1393-11-24 01:01
منم باهات موافقم که این 2 شماره اخر بهتر بود ریتم داستان کند تر میشد

بعد از خودم سئوال کردم مگه مارول از پول بدش میاد که داستان رو حداقل برای یه شماره دیگه کش نداد؟

بعد به نظرم رسید که اسلات تحت فشار بوده که همزمان با کمیک های فرعی (یعنی spider verse team up، scarlet spiders و ... ) داستان رو تموم کنه

به نظرم این سیاست چاپ کردن کمیک های فرعی ولی مرتبط با داستان اصلی (tie-in) به دنیای عنکیوتی ضربه زد

و گرنه واقعا چه دلیلی داره اسلات مثلا مبارزه کین و سولوس یا مبارزه با وارثان تو لوم ورلد رو طولانی تر و epic تر نکنه
نقل قول کردن
mtm
+4 #30 mtm 1393-11-24 01:07
البته من الان یادم نیست ولی یه event گرین لنترن بود فکر کنم the blackest night یا یه چیز دیگه که اونم شخصیت زیاد داشت!
نقل قول کردن
mtm
+6 #31 mtm 1393-11-24 01:29
همونطور که دوستان دیگه هم اشاره کردن تو این شماره easter egg های جالبی هم هست، به خصوص تو صفحاتی که کامیونکولی طراحی کرده

مثلا:

«ایرون فیست عنکبوتی»:




«ولورین عنکبوتی»:




و البته «ددپول عنکبوتی»:

نقل قول کردن
hosein taleshebadi
+1 #32 hosein taleshebadi 1393-11-24 01:39
از
تمام دوستانی که برای این کمیک تلاش کردن ممنونم. این سایت در زمینه این
کمیک فعالیت زیادی داشته، زحمت فراوانی کشیده.دوباره از همه ممنونم.
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #33 mirabilis 1393-11-24 01:43
کلا گرین لنترن ها از تعداد شمارش خارج هستند ، هر دفعه یه تعداد جدیدشون رو ممکنه ببینی ، خیلی هاشون هم کشته میشن و به سرعت جانشین پیدا میکنند ، تازه این ها فقط سبزهاشون هستند ، هشت ورژن رنگی دیگه هم دارند ! :-)
توی اون داستان هم کاراکتر زیادی وجود داره ولی همه مربوط به یه دنیا میشن و مهم تر اینکه مثل دنیای عنکبوتی همشون پیتر پارکر یا آشناها و دوستان نزدیکش نیستند ( مثل زن عمو می عنکبوتی یا گوئن عنکبوتی یا میگل یا بن رایلی و پیتر پارکرهای دنیاهای مختلف ) در واقع این رویداد از نظر این ارتباط و دنیاهای متفاوتی که وارد داستان میشن بینظیر میشه .
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #34 mirabilis 1393-11-24 01:46
آیرون من عنکبوتی هم باید به این لیست اضافه بشه ، اگه اشتباه نکرده باشیم ، توی کمیک اسپایدرومن ، توی یکی از این تار و پودی که بافته شده بود و اشاره ای به یه دنیای دیگه میکرد دیده شد .
به نظرم یکی این شخصیت های مختلف رو هم بگرده و از تمام داستان ها پیدا کنه ، کار جالبی بشه .
نقل قول کردن
mados
+2 #35 mados 1393-11-24 01:50
همه چیز خیلی عالی بود واقعا ممنون که این کمیکو اینقدر سریع اماده کردین ترجمه و ادیت عالی بود ولی دلم خنک نشد خیلی بلاهای بد تری باید سر وارثان میومد
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #36 Hossein sbn 1393-11-24 01:53
ببخشید که بی ربطه ولی یه سوالی ذهنمو مشغول کرده:
توی دنیای دی سی(حداقل در زمین یک):برای هر فانوسی یک عنصر وجود داره که مخالف اون یکی هست؟ مثل ترس و حقیقت، تنفر و عشق، نابودی و آبادی؟
نقل قول کردن
the punisher
+2 #37 the punisher 1393-11-24 02:22
میرابیلیس و آقای ترابی نظرتونو به شدت جلب میکنم به سمت عنکبوتای رادیو اکتیوی که توی دیوار پناهگاهن :-*

نظر در باره کمیکم ان شاءالله ظهر
قسمت ششم مامور کارتر امشب زیادی منو درگیر کرد
نقل قول کردن
Symbiote
+4 #38 Symbiote 1393-11-24 07:04
اول از همه تشكر بسيار ويژه اى از تمامى دست اندركاران ترجمه و اديت كميك در spidey.ir (به خصوص آقايان ترابى و آديگوزلى عزيز) دارم و نظرم در رابطه با داستان spider verse اينه كه خيلى خيالى و عجيب (!) بود و عالم مرد عنكبوتى كه اونقدرها خيالى و جادويى نبود رو به يه (دكتر هو) در نوع خودش تبديل كرد! اما در كل بد نبود. در كل نمرات من به اين كميك ها:
داستان: 7 از 10
طراحى و تصاوير: 9 از 10
ترجمه و اديت: 10 از 10
نقل قول کردن
superfrank
+3 #39 superfrank 1393-11-24 11:37
زیادی سخت گرفتی انصافا سخته همچین کمیک عظیمی رو اونجوری که بقیه انتظار دارن تموم کرد
نقل قول کردن
ELEGANT
+1 #40 ELEGANT 1393-11-24 11:41
واقعا دستتون درد نکنه , سرعت ترجمه و ادی ت فوق العاده بود
اما به نظرم اصلا پایان خوبی نداشت , به چند دلیل :
1- پایانش چند وقت پیش توسط اقای ترابی کامل پیش بینی شده بود , یعنی داستان اونقدر سرراست بود که پایان بندیش مشخص بود ! و پایان به همون سرراستی بود که فکرشو میکردیم
2- تعدد زیاد شخصیت و عدم یه مبارزه نهایی خوب !! این همه عنکبوتی باحال تو این قسمت وجود داشتن و سهم هر کدوم صرفا چندتا دیالوگ یا مونولوگ ساده بود !
3- تعداد صفحات خیلی کم بود :| اخه 19 صفحه ؟؟؟ واسه یه آرک مهم ؟؟؟ همچی پایان بندی واسه همچی داستانی برازنده بود ؟؟؟ نه !!
4- دیالوگ های شخصیت ها گاها خیلی کلیشه ای میشد , از حرفای مولان هم خوشم نیومد !! با این هیبت و عظمت میگه شما منو بخشیدید ممنونم :| هی وای بر من :|
ولی ناموسا کارن خیلی شخصیت خوبیه , امیدوارم اگه یه روزی وارثان پاشون به سینما باز شد , حتما کارن حضور داشته باشه . یه برگ برنده عالی واسه داستان میشه
---
در کل ممنونم ازتون بابت ترجمه عالی و خوب این داستان مهم , اما به شخصه اگه من نویسنده بودم این داستان رو تو چند تا کمیک ادغام میکردم و برای مثال بخشی ازش رو توی اسپایدرمن 2099 نشون میدادم از دید میگل , و تو کمیک های فرعی دیگه ! هر کدوم بخشی از نبرد رو نشون میدادم از دید اون شخصیت و بعد تو این شماره ( یا حتی شماره بعدی ! ) نبرد نهایی پیتر پارکر و مورلان و وارثان رو با آب و تاب بیشتر نشون میدادم
کلا حیف شد
ترجمه و ادیت کل داستان ها واقعا 10 از 10
ولی کل داستان دنیای عنکبوتی 5 از 10
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #41 New Goblin 1393-11-24 11:42
تو از معلم مطالعات ما هم بدتری اینقدر سخت میگیری!!
ـــــــ
با تشکر از آقای ترابی و آقا عرفان که در کمترین زمان ممکن این کمیکو ترجمه و ادیت کردند!

داستان خوبی بود!هیجان زیادی داشت ولی همونطور که اقا صالح گفتن آخرهای داستان زیادی تند جلو رفت و داشتن انگار ماستمالی میکردن همه ی اتفاقات رو!

ولی از نظر کیفیت داستان و صحنه های اکشن سری اسپایدرمن 2099 و دنیای عنکبوتی تیم-آپ(که دومی رو خودم ادیت کردم :-* ) بهتر بودن!
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #42 SLH Hero 1393-11-24 11:57
سخت گیری؟ خیلی بهش شُل گرفتم! شما ببین از اوّل جهان عنکبوتی کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز چی بوده:
شماره 9: معرّفی جهان عنکبوتی و وارد کردن پیتر به داستان
شماره 10: یکی شدن دو گروه، شروع مأموریت ها و نشون دادن سیستم کلون سازی وارثان.
شماره 11: از بین رفتن Safe Zone، از دست رفتن Scion و نشون دادن سرپرست گروه
شماره 12 و 13: آماده سازی نبرد نهایی
شماره 14: گند زدن به تمام آماده سازی های شماره 9 تا 13!
جهان عنکبوتی هرچقدر جلوتر می رفت بدتر می شد.

من فکر کنم شما دارید با توجّه به کمیک های فرعی اینو میگید.

و آقای superfrank مگه باید پایان همون طوری باشه که همه فکر می کنن باید باشه؟ اتّفاقاً باید غافلگیر کننده و متفاوت باشه. در ضمن اسلات نسبت به 20 صفحه کار نسبتاً خوبی ارائه داده ولی نباید این کمیک رو 20 صفحه می کرد چون کافی نیست.
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #43 SLH Hero 1393-11-24 12:01
حالا موندم چرا به ELEGANT که مثل من از داستان بد گفت چیزی نگفتی و به اون دو تا مثبت دادید به من یک منفی؟
دلیل دارید که این کمیک تمام انتظارات رو برآورده کرد بگید.
نقل قول کردن
The Rock
+1 #44 The Rock 1393-11-24 12:04
من اول از همه از آقای ترابی عزیز و آقا عرفان تشکر میکنم که این شماره رو به سرعت آماده کردن واقعا دستتون درد نکنه ;-)

اول این که این شماره به سرعت هر چه تمام تر تموم شد.من واقعا فکر میکردم که حداقل یه مبارزه بزرگ داشته باشیم ولی اصلا این طور نبود که حالم رو گرفت.مبارزات اصلا نفس گیر نبود.حداقل یه درگیری درست و حسابی بین می دی و دایموس یا بین پیتر و مورلان نبود همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد حتی یه مبارزه هم بین کارن و اعضای خانوادش نبود.نمیگم واسه همه اینا چندتا پانل بزارن و همه رو یکی یکی نشون بدن ولی یکم بیشتر بهشون پرداخته میشد بد نبود آدم واقعا حس نفرت کارن از اعضای خانوادش رو حس نمیکرد در کل مبارزات چیز خاصی نداشت باید صفحات کمیک بیشتر میبود تا این چیز ها به خوبی نشون داده بشه ولی واقعا درک نمیکنم چرا صفحات این قدر کم بود درسته که اسلات خیلی خوب تونست جمعش کنه ولی بهتر هم میشد جمعش کرد.

البته نمیگم خیلی بد بود لحظات خوبی هم داشت مثلا نقشه های پیتر برای این رویارویی خیلی خوب بود و این که می دی بالاخره به خودش اومد و واقعا فهمید کیه و اوم جا که آدم فکر میکردم عمو بن میخواد فرار کنه ولی این جوری نبود.

ولی یه چیزی که خیلی حرص من رو در آورد اون صفحه آخر بود اسلات واقعا هیچ ایده بهتری برای تموم کردن داستان نداشتی؟غریزه عنکبوتی؟؟!!!!Re ally؟؟ واقعا آخرش به بدترین شکل ممکن تموم شد.باز جای شکرش باقیه که پیتر خسته بود وگرنه خدا میدونست بعدش چی میشه.

به هر حال من به این شماره 6 از 10 میدم
ترجمه و ادیت هم که عالی بود 20 از 20 میدم ;-)
نقل قول کردن
superfrank
+3 #45 superfrank 1393-11-24 12:18
من نمیکم داستان خوب بود انصافا بد بود ولی آقای ترابی که گفتن جمع و جور کردن کمیک عظیمی مثل دنیای عنکبوتی خیلی سخت بود و من هم برای نظر شما ارزش قائلم شما هم حرف هات خوب بود به قول شما نباید 20 صفحه میبود و باید اکشن حماسی تر و بهتری میداشت در ضمن من اصلا به اون علامت منفی و مثبت توجه نمیکنم اصلا شما جدی نگیر منفی و مثبتو اصلا مقیاس خوبی برای خوب یا بد بودن کامنت نیست ولی داستانش شاید معرکه نباشه اما خوب بود یعنی همه ما میگفتیم که داستان اونقدر عظیم بود که ممکن بود شماره آخر کم بیاره ولی من اصلا احساس نکردم که شما آخری کم بیاره و اون عظمت شماره های قبل رو نداشته باشه و دن اسلات هم انقدر نویسنده بدی نیست انصافا از شماره 7 به بعد کمیک رو خوب نوشته .مثلا مبارزه پیتر و مورلان چیزی بود که باید باشه یعنی در اون حساسیت و سختی مبارزشون پیتر همچنان شوخ طبع بود و مدیریت رو به نحو احسن انجام میداد دن اسلات سربلند بیرون اومد و تونست هوادارای اسپایدیرو راصی نگه داره
این شماره : 7.5
کل دنیای عنکبوتی : 9
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #46 mirabilis 1393-11-24 12:30
به نقل از The Rock:
ولی یه چیزی که خیلی حرص من رو در آورد اون صفحه آخر بود اسلات واقعا هیچ ایده بهتری برای تموم کردن داستان نداشتی؟غریزه عنکبوتی؟؟!!!!Really؟؟ واقعا آخرش به بدترین شکل ممکن تموم شد.باز جای شکرش باقیه که پیتر خسته بود وگرنه خدا میدونست بعدش چی میشه.

این جمله شامل کپی رایت میشه و قبلا تمام حقوقش دریافت شده ! :lol:
نظر شماره 26 منظورمه :
به نقل از mirabilis:
یه قسمت هم خیلی حالمون رو گرفت ، صفحه آخر ، بالاخره این آخرین صفحه از همچین کمیک مهمی بود ، سیندی ، پیتر رو در آغوش گرفته و به جای اینکه چهارتا حرف اپیک یا احساسات برانگیز و دراماتیک یا حداقل حرف حسابی بهم بزنن ، بهش میگه " غریزم خیلی فعال شده ، بریم یه جای خلوت؟" !!! نه خدایی ؟! اسلات هیچی بهتر پیدا نکرد بین اینا رد و بدل کنه ؟ بازم خدا رو شکر پیتر خسته بود وگرنه معلوم نبود کار به کجا کشیده میشد ! :lol:

خوبه که موافقی . ;-)
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+2 #47 As Responsible As Spider-Man 1393-11-24 12:54
سلام به همگی. اول از همه باید بابت ترجمه و ادیت از تمام کارکنان و مخصوصا اقای ترابی که واقعا زحمت کشیدند تشکر کنم. دو تا سوال داشتم اولیش اینه که ادامه این داستان توی شماره ی بعدی مردعنکبوتی شگفت انگیز هستش دیگه؟؟؟ و دومیش اینه که کمیک های بعدی که در مورد اسپایدرمن ترجمه و ادیت میشه رو بگید؟؟؟ واقعا خیلی خوشحال میشیم که ببینیم که سری های مختلف از جمله سیلک و زن عنکبوتی و بقیه .... هرچند که میدونیم کار اسونی نیست!!!
نقل قول کردن
parsa parker
+4 #48 parsa parker 1393-11-24 12:56
سلام من عضو جدید این اسیت هستم
همیشه عاشق این سایت بودم و هستم
درباره ی این کمیک می خوایتم بگم که طراحی این کمیک
از صفحه 9 به بعد تغییرکرد
تا صفحه نه مال اقای olivier coipel :lol:
وبعد از اون به بعد مال اقای giuseppe camuncoli :sigh: بود
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+4 #49 sonic the spider hedgehog 1393-11-24 14:03
هشدار اسپویل (این نقد دارای اسپویل میباشد)
.
.
.
.
.
اول از اقای ترابی و اقای آدیگوزلی گه این کمیک را در کمتر از یک روز ترجمه وادیت کردند بسیار تشکر میکنم.و از بقیه مترجمین و ادیتور هایی که دست به دست هم دادند تا دنیای عنکبوتی را ترجمه و ادیت کنند هم تشکر میکنم.داستان خوبی بود و اسلات تونست بخوبی داستان رو جمع و جور کنه و طرفدار های اسپایدی را راضی نگه داره.با توجه به تعداد صفحه ها اکشن کمیک هم خوب و به اندازه بود و اسلات به شخصیت های اصلی یه فرصت خود نمایی در این شماره داده بود(اگر چه بهتر بود تا مارول این کمیک را در تعداد صفحات بیشتری چاپ میکرد تا ما شاهد مبارزه ای حماسه ای تر باشیم.)تنها نقاط ضعف کمیک همان قسمت اخری بود که اسلات دوباره و پس از چند شماره پای غریزه عنکبوتی دوباره به داستان های اسپایدی باز کرد. :-x در حالی که بهتر بود فقط مرد عنکبوتی برای نجات دادنش یه تشکر میکرد و تمام.دیگه نیازی به این غریزه مسخره نبود.و یه نکته دیگه که همان جایی بود که اسپاک عنکبوت بافنده رو کشت ، ناسلامتی عنکبوت بافنده بافنده تار و پود هستیه و گذشته و حال و اینده بهش مربوط میشه، اونوقت اسپاک به راحتی با یه حرکت کشتتش و هیچ اتفاقی هم (حداقل در این شماره)نیفتاد.ال بته بنظرم تاثیر کشتنش در شماره بعدی مشخص بشه و اتفاقات دیگه ای هم بیفته چون در پایان داستان و زمانی که عنکبوتی ها با هم حرف میزدند اسپاک در حال فکر کردن بود (واضحه که یه نقشه ای تو کلشه) و اسپایدر انگلیسی هم گفت که یه لحظه صبر کنید (شاید یه چیزی دیده باشه).
اون easter egg هایی هم که در داستان بود هم خیلی جالب بودند.(مثل هالک عنکبوتی،ولورین عنکبوتی ،ایرون فیست عنکبوتی و ددپول عنکبوتی)
جواب سوالات:
۱- بله قسمت خوبی بود و اسلات تونست داستان رو خوب تموم کنه.
۲-بله.قضیش این بود که با ریختن خونش بر روی تار و پود هستی دیگر هیچ کسی از طریق جادو،نفرین و شانس ناخواسته تبدیل به موجود عنکبوتی نمیشه.(البته خودم نفهمیدم ولی با خوندن نظرات فهمیدم :-* :zzz )
۳-فکر کنم تو شماره بعد مشخص بشه.
۴-اینم تو شماره بعد معلوم میشه.
نمره به این قسمت:۸.۷۵ از ۱۰
نمره به دنیای عنکبوتی: ۹.۵
نمره به ترجمه و ادیت: بالا ترین نمره ای که تصور کنید.
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #50 mokhtar 1393-11-24 14:16
من میخوام از یه دید دیگه به داستان دنیای عنکبوتی نگاه کنم
این داستان دستاوردهای زیادی داشت
اولا اینکه کمیک های اسپایدرمن رو دوباره پس از مدتها hot کرد
خدا وکیلی حتی دوستان معدودی که از داستان انتقاد کردن هم اعتراف میکنن که هر هفته اولین کمیکی که دانلود میکردن و میخوندن کمیک اسپایدی بود واین خیلی خوبه
دستاورد دیگه این کمیک که خیلی مهمه نشون دادن میراث و legacy غنی مرد عنکبوتی به نسل جدیده
خداییش هیچ جور دیگه ای نمیشد به این خوبی کین، بن رایلی، جسیکا درو، مرد عنکبوتی 2099، نوآر، مرد عنکبوتی ژاپنی و ..رو دوباره مطرح کرد
تازه این وسط کلی شخصیت جدید جالب مثل گوین عنکبوتی و لیدی اسپایدر خلق شد که داستان های مرد عنکبوتی رو غنی تر میکنن

من کلا دلخوشی از اسلات ندارم ولی ازش متشکرم چون به با نوشتن این داستان به مرد عنکبوتی خدمت کرد و بر محبوبیت اش افزود
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #51 mokhtar 1393-11-24 14:28
داستان این شماره هم خوب بود
برای منی که کل عمرمو اسپایدرمن خوندم جذابیت داشت پس اطمینان دارم واسه جوون ترها خیلی محشر بود
شماره اخر میتونست خیلی ضعیف تر باشه چون کلا همیشه قسمت اخر خیلی ریسک داره
شما قسمت اخر سریال ها رو ببینید که معمولا ادمو ناامید میکنن
من هنوز سر قسمت اخر lost با مهدی ترابی بحث میکنم!
چون توقعات بالا رفته و هر مخاطبی دوست داره به سلیقه خودش داستان تموم بشه
پس هر کاری کنی یکی پیدا میشه یه ایرادی میگیره
همین سریال شبکه 3 رو ببینید . هر کی میرسه میگه قسمت اخرش فلان بود و ...
ولی انصافا قسمت اخر اسلات داستان رو هم خوب جمع کرد و هم پیچش های جالبی داشت
من تعجب میکنم دوستان مته به خشخاش میزارن و بعضا ایرادهای بنی اسراییلی میگیرند (تو انگلیسی به این کار میگن nitpicking)
این داستان مثل یه بلاک باستر بزرگ بود . مثل تایتانیک که میگن پر سوتی ترین فیلم تاریخه و بیشترین گاف رو تو تاریخ سینما داره
ولی من به جای اینکه به رژ لب کیت وینسلت گیر بدم و بگم اون موقع هنوز رژ لب ضد اب اختراع نشده بوده(!) از کل داستان فیلم لذت میبرم
این دنیای عنکبوتی هم همین طوره از اولشم قرار نبود داستان به عمق شخصیت ها نفوذ کنه و یه character study باشه
معلوم بود یه roller coaster از هیجان و ایده مهیجه!
نقل قول کردن
The Rock
+5 #52 The Rock 1393-11-24 14:49
ولی یه چیزی ذهن منو درگیر کرده الان که عنکبوت بافنده کشته شده چه اتفاقی میفته؟یعنی کنترل همه چیز از دست میره؟یا اصلا اتفاق خاصی نمیفته؟
نقل قول کردن
Imperial King
+5 #53 Imperial King 1393-11-24 15:13
عمو با بلاک باستر موافقم اینو گل گفتی
راستی عمو شما فیلم مامور شیلد رو میبینین من تا قسمت 7 رو دیدم و واقعا نفس گیره آدم میمونه به دختره اعتماد کنه یا نکنه منظورم هکره هستش نظر شما چیه عمو
نقل قول کردن
arib
+5 #54 arib 1393-11-24 15:22
مهم و سریع پس به این ها فکر کنین
1- عنکبوت های رادیو اکتیوی تو دیواری که هیچ وقت تعمیر نشد
2- نبود انرژی عنکبوتی
3- جاودانه هم که دیگه نیستن پس رسما دن اسلات وارثان رو کشت :lol: :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #55 mokhtar 1393-11-24 15:25
به نقل از Imperial King:
عمو با بلاک باستر موافقم اینو گل گفتی
راستی عمو شما فیلم مامور شیلد رو میبینین من تا قسمت 7 رو دیدم و واقعا نفس گیره آدم میمونه به دختره اعتماد کنه یا نکنه منظورم هکره هستش نظر شما چیه عمو


نه عمو جون
من زیاد اهل سریال نیستم
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #56 mokhtar 1393-11-24 15:27
به نقل از arib:
مهم و سریع پس به اینفکر کنین
1- عنکبوت های رادیو اکتیوی تو دیواری که هیچ وقت تعمیر نشد
2- نبود انرژی عنکبوتی پس مرگ از گرسنگی
3- جاودانه هم که دیگه نیستن پس رسما دن اسلات اونا رو کشت :lol: :lol:


اتفاقا خیلی جالب شد رفتن اونجا
من میگم از انرژی عنکبوت های اونجا تغذیه میکنن و چون اون عنکبوت ها جهش یافته هستن نسبت به رادیواکتیو مقاوم میشن
پس دفعه بعد که وارثان برمیگردن نقطه ضعفی ندارن
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #57 mokhtar 1393-11-24 15:34
به نقل از The Rock:
ولی یه چیزی ذهن منو درگیر کرده الان که عنکبوت بافنده کشته شده چه اتفاقی میفته؟یعنی کنترل همه چیز از دست میره؟یا اصلا اتفاق خاصی نمیفته؟


معلوم نیست باید شماره بعد رو خوند
ولی حرکت جالبی بود
یه جورایی تقابل علم و سنت بود!
اسپاک به عنوان سمبل علم و کسی که تو شماره های قبل بقیه رو مسخره میکرد چون به تار و پود هستی و جادو و سرنوشت و ... اعتقاد دارن، زد مظهر خرافات رو کشت (البته به عقیده خودش!)

پس شاید تو شماره بعد تبعات جالبی ببینیم و اسپاک به چیزهای ماورایی و غیر علمی هم ایمان بیاره
در هر حال تقابل اسپاک و بافنده تقابل علم و دین بود
(حالا باز بگید داستانهای اسلات عمق نداره :-* )

یه چیز جالب هم میتونه این باشه که با کشته شدن بافنده سرنوشت اسپاک هم عوض بشه!
نقل قول کردن
A god name sparkles
+4 #58 A god name sparkles 1393-11-24 15:38
خب بالاخره شماره آخر هم منتشر شد!
و نقد من از اين شماره :
❗️هشدار نقد داراي اسپويل است❗️
اين شماره درست مثل مركز يك تار عنكبوت بود كه همه ي داستان هاي فرعي در آخر به اون متصل
شدند!
داستان اين event خيلي جذاب بود و معلوم بود واسش برنامه ريزي شده!
معمولاً همه ي event هاي بزرگ يه سري عنوان فرعي و مرتبط به داستان دارند ولي عنوان
هاي فرعي "دنياي عنكبوتي" در عين حال جالب بودن و از طرف ديگه هم مكمل داستان اصلي
بودند! ، از اسپايدرمن ٢٠٩٩ گرفته تا...اسپايدر وومن و اسكارلت اسپايدرز همه عالي بودن!
اين شماره آخر هم خوب بود و اسلات خوب تونست داستان رو ختم به خير بكنه!
همه ي شخصيت ها خيلي خوب پردازش شده بودند و در آخر هم مبارزه ي نهايي هر
كدومشون خيلي جالب و مطابق شخصيت شون بود! ( مثل مبارزه مي دي و دايموس و
نشكستن اون كريستالي كه سولوس درونش بود ، واقعاً صحنه ي هوشمندانه اي بود!)
طراحي ها هم واقعاً جالب و رنگارنگ بود و كاملاً مناسب داستان بود! و همون طور كه بار ها
هم گفتم جايگزين كردن "Giuseppe Camuncoli" بجاي "راموس" واقعاً سطح كميك هاي
اسپايدي رو برده بالا!
در كل اگه يه روز كسي از من بخواد كه يه داستان مفرح و جذاب از اسپايدرمن بهش معرفي كنم ،
قطعاً اولين كاري كه ميكنم اينه كه آدرس سايت رو بهش بدم و بگم Spider-Verse و بقيه داستان
هاي فرعيش رو دانلود كنه!
يه تشكر بزرگ هم بخاطر ترجمه و اديت اين event ( مخصوصاً شماره آخر كه با سرعت "فلش" انجام
شد! )

نمره من به اين شماره : 8.4 از 10
10 نمره من به كل "دنياي عنكبوتي" : 9.8 از
نمره من به اديت و ترجمه هم : 10000000000000 از 10

ممنون ;-)
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #59 Bad joke 1393-11-24 15:44
من وقتی داستان را خوندم دقیقا با این سوال مواجه شدم داستان خوب بود یا عالی!؟
ولی حیفم اومد بگم خوب و خب مشخصا یه کم هم ایراد داشت پس من خیلی خوب را انتخاب میکنم بی هیچ شکی داستان نسخه خیلی خوبی بود
اولین بار بود نمیتونستم منتظر ترجمه بشم ونسخه اصلی را هم میگرفتم ولی از همه مهم تر چیزی که مرا مشتاق کرد دشمن جدید بود همیشه مینالیدم چرا دشمن جدید برای اسپایدی خلق نمی کنن ولی با این احوال که خیلی هم جدید نبودن ولی داستان یونیک وعالی بود

خود اسلات هم نشون داده از دنیاهای موازی خوشش میاد و داستانهایی که برای بازی ها هم نوشته همین را نشون داده

من میگم مگر میشه داستان کمیک حفره نداشته باشه همین موضوع باعث میشه داستان را از دیدگاهی جدید تعریف کنن وراهی برای بهتر کردنش پیدا کنن
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #60 mokhtar 1393-11-24 15:47
حسن با نظرم تو کامنت شماره 55 و تایتانیک و ...موافقی?
راستی تو هم مثل من از قسمت اخر لاست متنفری یا مثل مهدی ازش دفاع میکنی؟
نقل قول کردن
Imperial King
+5 #61 Imperial King 1393-11-24 15:49
نقد 14# The Amazing Spider-Man
اول از کاور شروع میکنم که واقعا درگیری شدید رو به بیننده نشون میداد جنگ عظیم بین وارثان و عنکبوتی ها
در صفحه اول داستان وارنا واقعا باهوشی کرد و کلون های دشمن اصلی مرد عنکبوتی یعنی گرین گابلین رو آورد که واقعا باهوشی اونو میرسونه ولی از همه مهم تر اعتماد پیتر به گوئن بودش که واقعا جالب بود
کریستالی که جنیکس داشت واقعا آدمو میترسوند چون میتونستن پدرشونو برگردونن ولی به لطف زحمات اسکارلت اسپایدرز دیگه امکان بازگشت سولوس نبود
ودر اینجاست که مورلان آدمو دوباره به وحشت میندازه چون خون دوتا از عنکبوتیان رو ریخت و دوباره کمک از طرف مایلز میرسه که واقعا به موقع
موقع مواجه شدن مرد عنکبوتی اصلی با مورلان هم باز اوج شوخ طلبی پیتر پارکر رو نشون میداد چون تو اون جنگ و درگیری کی دلش میخواد جوک بگه به جز پیتر پارکر اصلی واقعا اسلات اینجارو خوب شروع کرد
ولی در همین جا دایموس واقعا با اون نفهمیش که آخر داستان معلوم میشه اینجا یک حرف درست زد اینکه واقعا اسپاک مغرور هستش ولی می پارکر در همین لحظه یکی کوبید تو دهنش واقعا این لگد جای خالیش احساس میشد اینجارو هم اسلات گل کاشت
در همین لحظه سوپرایز خیلی خیلی بزرگ یعنی کارن سر میرسه یعنی اگه اون نبود شاید عنکبوتیان شکست میخوردند یعنی اسلات از چندین شماره قبل از تبعید بودن کارن استفاده کرد و در این کمیک اونو پیاده کرد واقعا اسلات گل کاشت اینجارو
مخصوصا زایع شدن بورا و بریکس عالی بود فکر کردن همیشه پاشنه روی در میچرخه
مورلان هم خوب ضایع شد اونم توسط یک خوک
نقشه عمو بن عالی بودش
اینجا هم نبوغ اسلات رو نشون میده
یک چیز هم در این لحظه خیلی آدم رو تحت تاثیر قرار میداد منظورم انتقام نگرفتن می پارکر بودش
ولی اینجا اسپاک یک کاری کرد که به فکر جن هم نمیرسید اون master weaver یا همون عنکبوت بافنده رو کشت نمیدونم با کشتن اون باز هم اوضاع خوب پیش میره یا نه باید ببینیم چی میشه
پیتر پارکر هم خوب زرنگ بازی در آورد مورلان رو برد به دنیای رادیو اکتیو و خودش رو هم فدا کرد ولی به لطف سیلک ، پیتر زنده موند و صحنه آخر هم خنده دار بود(پس مطمئنی نمیخوای بریم یک جای خلوت)
مثلی که سیلک دست از سر پیتر برنمیداره :lol:
نمره به داستان:10از10
من که ایرادی نمیبینم تو این داستان
نمره به ترجمه و ادیت هم مثل همیشه 100 از 10
:lol:
نظرتون رو در مورد نقدم بگید منتظرم
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #62 Bad joke 1393-11-24 15:56
فقط مسئله ای که هست این داستان نمیتونه حالا حالا ها تو فیلمی از مرد عنکبوتی استفاده بشه کلا با فضای علم محور سینمایی اسپایدرمن نمیخوره ولی من میگم اگر هم بخواد ساخته بشه باید از دیدگاه اسپایدرومن باشه ممکنه

ولی حالا ای کاش داستانای فرعی اسپایدی های خلق شده را ادامه بدن سیلک که احتمالا کمیک مزخرفی داشتنیه و بره تو کمیک اسپایدرمن بهتره

وگوئن اسپایدی که حتما با فروش اولیه عالی قسمت های زیادی داشتنیه

ولی خودمونیما اسپایدی تو این کمیک ها چقدر ایل وار شد
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #63 Bad joke 1393-11-24 16:00
#64
دقیقا این همه ایرادم اسلات نداره بگیریم خدایی چند شمارست اسپایدرمن مینویسه خدایی به اهدافش رسیده سه چهار تا اونت باحال داشت
در مورد لاست اون قسمت ها که اون چند نفر برگشتن و همش مونده بودی سر بقیه چی اومده را قسمت اخر میدونم دیگه وقتی بازی با زمان شد سریال عادی شد دیگه نگاش نکردم که ازش متنفر بشم
نقل قول کردن
azad691
+3 #64 azad691 1393-11-24 16:08
سلام به همگی.
اول از همه تشکر ویژه به خاطر سرعت ترجمه و ادیتی که داشتین.
و اما داستان عنکبوتی ها.داستان تا اینجا خوب بود ولی تو شماره آخر خراب شد.(به قول اسپایدر پانک @!#$ توی داستان).جمله آخر داستان هم که واقعا مسخره بود.غریزه عنکبوتی؟!!!!!!! آخه دیالوگ از این بدتر نبود؟بعد از اون کشتن اون یکی مسخره ترین ایده شون بود.حالا خوبه از کمیکای کین کلی سود کردن وگرنه کینو مثل یکی از شخصیت های بی اهمیت می کشتن.از طرح روی جلد کمیک بعدی میشه فهمید عواقب کار اسپاک رو توی شماره 15 خواهیم دید.اگه یاتون باشه وقتی اسپاک برگشت به زمان خودش لباسش داغون شده بود.یعنی یه نبرد بین عنکبوتی ها اتفاق خواهد افتاد؟
نمره من به این کمیک:9/5از 10
نمره من به کل داستان :8از10
نمره من به ترجمه و ادیت:1000000000 00000000000000ا ز 10
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #65 Bad joke 1393-11-24 16:09
راستی من اصلا نظری درباره تایتانیک ندارم اخه فقط یه جاش یادمه :lol:

ولی اونوقت که دیدیمش بچه بودیم زیاد حالی بهمون نداد تو ذهنم مونده بود چی بود خوشم نیومد ولی حدود 6 سال پیش دوباره دیدمش واقعا لذت بردم(نه زیاد ولی خوب بود)
درباره رژه لبم من زیاد سر در نمیارم باید از متخصصش بپرسی فکر کنم میرابیلیس چیزی از مواد اولیش بدونه ;-)
نقل قول کردن
PARSA
+3 #66 PARSA 1393-11-24 16:13
سلام بنده کمیک ادیت میکنم و نمونه کار نیز دارم کسی نیاز ندارید؟
نقل قول کردن
Farzan003
+3 #67 Farzan003 1393-11-24 16:33
به نظر من داستان خوب و فانی بود به جز پانل آخر.
البته من در حدی معلومات ندارم که کمیک نقد کنم ولی از یه چیز دنیای عنکبوتی خوشم نیومد اونم اینکه شخصیتهایی مثل گوئن و عمو بن به وجود اومدن.البته درسته که اینا اونا نیستند!!!ولی فکر کن پیتر یهو پیش خودش میگه دستگاه ارتباط دنیاها رو که دارم حالا به جایی برنمیخوره اگه یه دقه برم پیش گوئن یا عمو بن .من که خوشم نیومد.
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #68 SLH Hero 1393-11-24 16:49
هشدار: این نقد دارای اسپویلر می باشد.

بدترین شماره جهان عنکبوتی.....

خوب شاید همه بگن که این شماره خیلی خوب تونست همه چیز رو جمع و جور کنه. نه. اشتباهه. اسلات داستان رو جمع نکرد. از سر و تهش برید. هیچ مبارزه به غیر از یکم درگیری پیتر برعلیه مورلان و دختر عنکبوتی برعلیه دایموس ندیدیم.همش می دیدیم که شخصیت های مختلف برای یک مبارزه بزرگ وارد میشن ولی مبارزه رو نمی دیدیم. ندیدیم که چطور وارثن شکست خوردن. این کمیک اون مبارزه جذّاب بزرگی که باید میشد نبود.

دقّت هم کنید که این کمیک فقط 20 صفحه بود. 20 صفحه! ما Giant-Size می خواستیم اسلات به ما یک کمیکی داد که از اندازه استاندارد هم صفحاتش کمتره! منتظر یک مبارزه به تمام معنا بودیم ولی اسلات چند تا پانل هم مبارزه نشون نداد. بدتر از اون اینکه اسلات برای این کمیک 3 هفته وقت داشت (تازه اگر قبلاً روش اصلاً کار نکرده بود!). مشکل هم فقط این نیست. برای هر اتّفاقی که میفتاد به دلیل کوتاهی کمیک خواننده فرصت نداشت که از نقشه ها و سورپرایز ها لذّت ببره.

این کمیک کند و با ریتم مناسب شروع شد ولی در آخر داشت با سرعت نور جلو می رفت! چند جا بود که کمی کند تر داستان پیش می رفت و میشد دید که اگر کمیک اینقدر عجله ای نبودچقدر داستان عالی میشد : 1) اوّل کمیک 2) جایی که عمو بن فرار کرد و خواننده واقعاً فکر کرد که عمو بن جون دوست و ترسو داره فرار می کنه ولی بعد اً نقشه معلوم شد.

هیچ زمان به تلفات اختصاص داده نشد تا کمی خواننده تحت تأثیر قرار بگیره و ببینه مردان عنکبوتی برای تلفات ناراحتن. ببینم این جنگه یا قصّه شاه و پری؟ عوضش یک صحنه مزخرف بی معنی بین پیتر و سیلک دیدیم. بعدم که مردان عنکبوتی خیلی راحت وارثان رو بخشیدن و اونا رو به جهان رادیواکتیوی فرستادن تا به خوبی خوشی زندگی کنن! چرا؟ چون مردان عنکبوتی نمی کشن! اصلاً وارثان نصف شما رو نابود نکردن ها! نه نباید خطرناک ترین موجودات هستی رو بکشید؟! پیتر مورلان رو می خواست توی اوّلین مبارزش بکشه چون خیلی خطرناک بود و مردم شهر رو نابود می کرد! تو دوّمین مبارزه هم که دیگه کشتتش! این چیزیه که شما رو آدم های خوب می کنه؟ نه! نجات دیگران شما رو آدم های خوب می کنه! به خطر انداختن جون عنکبوت ها و مردم با نکشتن وارثان شما رو آدم خوبی نمی کنه! بعدم، مگه میگل توی روبات اسلحه رادیواکتیوی نذاشته بود؟ یک ذرش تونست مورلان رو داغون کنه اون وقت این همه نمی تونه ضعیف ترین وارثان رو بکشه؟؟؟!!!

این جنگ بزرگی نبود که منتظرش بودیم؛ جمع و جور کردن داستان به روش اسلات بود. یعنی اینکه به جای داشتن صفحات بیشتر و پُر کردن داستان خیلی مختصر و مفید توی 20 صفحه تمومش کرد.
تنها نکات مثبت:
+ نقشه جالب پیتر برای شکست وارثان
+ روش جالب پیتر برای شکست دادن مورلان
+ طرّاحی های خوب
نکات منفی:
- گند زدن به تمام آماده سازی ها و تدارکات با یک داستان متوسط و کوتاه
- نبودن هیچ مبارزه بزرگیی در حالی که کلّ این شماره باید مبارزه نهایی می بود
- نپرداختن به تلفات و بی تأثیر بودن برای خواننده
- نا عاقلانه بودن رفتار مردان عنکبوتی با وارثان
- پایان بی معنی و بی هدف
- نپرداختن به هیچ کدوم از موضوعات جالب جهان عنکبوتی

می دونم، اسلات خیلی خوب تونست مردان عنکبوتی رو دور هم جمع کنه و داستانی هیجان انگیز بنویسه طوری که پس از سال ها دنبال کردن کمیک های مردعکبوتی لذّت بخش شده ولی اصلاً خوب نتونسته از فصت های عالی استفاده کنه و اصلاً نتونسته داستان های خوبی بنویسه. توی این شماره های نهایی هم که گند زد به هرچی فرصت عالی بود.

نمره: 3 از 10
نمره نهایی جهان عنکبوتی: 7.5 از 10 (فقط به خاطر کمیک های فرعی)

ولی واقعاً ترجمه و ادیت با سرعت نور انجام شد؛ هم کیفیت عالی و هم سرعت فوق العاده ;-) .
نقل قول کردن
M. goblin
+9 #69 M. goblin 1393-11-24 17:41
نمیدونم والا!!به این کمیک بگم خوب؟یا بد؟یا عالی؟یا مزخرف؟
از بعضی لحاظ نگاه کنیم این بهترین پایان ممکن بود.از بعضی لحاظ دیگه حساب کنیم پایانش مفت نمی ارزید.
اسلات کاملا شخصیت های عالی ای رو به عنوان اشخاص اصلی عنکبوتی ها انتخاب کرد.
کین رو مطمئن نیستم ولی فکر کنم نماد قدرت های عنکبوتی بودک.چون قدرت اون یکی باعث ازاد شدن بخش عنکبوتی میشه.و برای همین نماد قدرت های عنکبوتیه.
سیلک رو برای این که نماد حس عنکبوتیه.اون حس عنکبوتیه فوق العاده ای داره که وارثان بهش اشاره کردن


برای همین استاد بافنده میگفت که نفرین جادو و شانس ناخواسته که اخری به همین حس عنکبوتی دلالت داره دیگه عصای دست هیچ عنکبوتی نخواهد بود.ولی حالا باید بفهمیم که منظور از نفرین چیه؟جادو اینجا میتونه به همین یه جورایی جادویی بودن حس عنکبوتی بودن باشه ولی نفرین........؟؟
و فرزند هم که معلومه.جوان ترین موجود عنکبوتی با مرگش باعث میشه دیگه هیچ موجود عنکبوتی ای متولد نشه.اسلات واقعا باهوشه.
نکته ی بعدی گوئن هستش..کاملا این داستان سرنوشت گوئن رو به یادها اورد.گابلین (ها)!!ولی اینبار گوئن تونست خودشو نجات بده.حتما به این دلیله که تو دنیای خودش جاش با پیترپارکر عوض شده بود.اگه میمرد واقعا اشتباه بزرگی بود.چون اونوقت تعادل بین دنیاها به هم میخورد.چون سرنوشت گوئن به سر پیتر اصلی نیومده و اگه به سر گوئن میومد خواننده میگفت:الان پیتر اون دنیا پس چرا مرد؟هردوتا که نباید بمیرن؟چون تو دنیای اصلی فقط یکیشون مرد.
سولوس زندس!!این چیز خیلی عادی ای بود چون معلوم بود اون به راحتی نمیمیره!!سوال من اینجا اینه که ایا رادیو اکتیو میتونه روی اون سنگ اثر بزاره و باعث مردنش بشه یا نه؟و اگه نه یعنی احتمال برگشت سولوس هست؟؟البته نیاز به دستگاه کلون سازیه.
یه چیز دیگه.اسلات یه جورایی وارثان رو هم خوب نشون داد.یعنی مثلا اونا برای بقای خودشون عنکبوت ها رو میخوردن.و چون کین پدر اونا رو کشت ر نظر اونا عنکبوتی ها موجودات خبیثی بودن.درحالی که عنکبوت هام وارثان در نظر اونا خبیثن!!
کارن!!کارن رو دوست دارم.ادم coolـیه!!یه ادم طرد شده که از خانواده اش دل خوشی نداره!!و الان هم طرفدار درست کاران هستش
(راستی از کی تاحالا اینقدر کتابی حرف میزنه کارن؟!! :D :lol: )
با این که از انیمیشن مردعنکبوتی نهایی متنفرم ولی واقعا که بدون اون این کمیک اینقدر طنز نمیشد.یعنی بیشتر بار طنز رو دوش این و خوک عنکبوتیه!! :lol:
عمو بن....دلیلش چیه همه بهش میگن عمو بن؟؟!!
خوب اسلات عمو بن رو هم شخصیت پردازی جالبی انجام داد.همونظور که قبلا گفته شده انگار میخواست فرار کنه ولی معلوم شد همه اش نقشه بوده!! :-)
از لئوپاردون خوشم میاد!!ادمو یاد مایکل بی می اندازه!!؟؟!! :-*
این که زندگی سولوس دست می دی بود هم جالب بود.همونطور که زندگی پیتر پارکر دست دایموس بود،الان زندگی سولوس دست می دیه.برای ادم جالبه که ایا می دی همون بلا رو سر پدر دایموس میاره یا نه؟
اسپاک کاری که کرد......خیلی.........عجیب..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.........نبود.(انتظار بود داشتین؟؟!!)کامل ا ازش سر میزد.ولی کاری که اسلات کرد نه.اسلات کسی رو خلق کرد که تار و پود زندگی و سرنوشت بود.تمام تاریخ،اینده و ماهیت عالم انگار دست اون بود.و وقتی همچین کسی میمیره.نباید این بشه؟؟؟!!!! :eek:



مورلان هم بعد از مرگ استاد بافنده جنگ عالی ای رو شروع کرد.یعنی انگار بعد از اون همه کاری که کرد.اون همه باری که کشتش.(حالا 2 بار!!)سرنوشتش رو که نابود کرد.با تمام نیروی ممکنه به پیتر حمله کرد.برای انتقام!!


پیترم اونو برای تمام کارایی که کرده بود فرستاد به جهنمی که نمیتونه ازش فرار کنه.و همین طور خودش.و همونطور که بقیه گفتن،الان مورلان داره حسی که تمام میلیون ها عنکبوتی که کشته چشیدن حس میکنه.حس مرگ.حس پایان!!حسی که داده میلیون ها ادم بچشن!!(عجب حس تو حس شده ها!!)

دایموسم نمیدونم چرا ولی اخر شد یه مدل کمی از good guy ها!!اسلاته دیگه!!چه میشه کرد!! :-*

ادامه دارد........
نقل قول کردن
M. goblin
+7 #70 M. goblin 1393-11-24 17:41
حالا،نمیدونم چرا،ولی وقتی به این صحنه نگاه میکنم،یه حس عجیبی بهم دست میده.پیتر رو انگار طراح به شکل عالی نشون داده.همونیه که باید باشه.یه رئیس.یه قهرمان.یه قهرمان که انگار دوباره رو پای خودش وایساده.فرد برگزیده!! :roll:
و وقتی اینجا رو نگاه میکنم،میبینم که اسپاک هم همونیه که باید باشه.یه ادم خشن.یه ادم بی روح.کسی که هیچ ترسی از کشتن نداره.حتی کشتن ادمای خوب.
و باز وقتی اینجا رو نگاه میکنم،میبینم که می دی هم همونیه که باید باشه.بچه ی پیتر پارکر.کسی که نمیتونه بکشه.کسی که پدرش رو فراموش نمیکنه.درسی که پدرش بهش داده.عدالت.قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره.
و وقتی به همه چیز نگاه میکنم.میبینم که انگار این همونیه که باید باشه.همون پایانیه که باید میبود.یه پایان عالی.درسته اسلات با صحنه ی اخر دوباره گندکاری رو داره شروع میکنه ولی باز بدون درنظر گرفتن اون،این داستان همونیه که باید میبود.بهترین پایان ممکن.بعد از مدت ها،یه پایان عالی.

نمیدونم که چی بگم.شاید بعضی ها بگن که نقدم اشتباهه و خیلی بد بوده ولی این نظر منه.ممکنه این کمیک عالی نباشه.ولی به نظرم این همونی هست که انتظارش رو داشتیم.
و سر اخر،نمره ای که میخوام بدم اینه.
8.54؟؟!!!
و به کل این داستان،که خیلی بزرگ و عمیق بود،میدم،
9.5
و احساس میکنم که استحقاق داشتن این نمره رو داره این اونت.
ترجمه هم که معلومه.وقتی از اقای ترابی شنیدم که تا ساعت 4 صبح بیدار بود و ترجمه میکرد،بهش گفتم:
به شما میگن طرفدار!!!!!!

و ادیت هم که مگه میشه ادیت مردعنکبوتی شگفت انگیز به این مهمی باشه و عالی نباشه.اونم وقتی که در عرض یه روز انجام شده.
و یه چیزی.از کار اقای ادیگوزلی خیلی خوشم اومد.این که کاور رو هم با نوشته ی خارجی بزاره هم فارسی.اگه تو کمیک های بعدی هم باشه بازم استقبال میکنیم!!

و بگم که:منتظر قسمت اخر مقالم باشین!! ;-)

اوه راستی یه چیز،این نقد دارای اسپلویر بود!!! :-* :lol:
نقل قول کردن
M. goblin
+3 #71 M. goblin 1393-11-24 19:32
و یه چیزای دیگه......

اینجا اسپاک برای چی هممم.. گفته؟برای اینکه داشت درمورد چیزی که میگل میگفت فکر میکرد؟یا این که الان باید با پیترپارکر چیکار کنه؟و چجوری حافظه ی اسپاک پاک میشه؟؟؟....


اینجا مردعنکبوتی انگلیسی چی میخواست بگه؟درمورد چی؟و چرا نگفت؟یعنی ممکنه داستان قسمت بعد درمورد این چیزی که میخواد بگه باشه؟برای همینه که:
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #72 mokhtar 1393-11-24 20:10
به نقل از SLH Hero:


این کمیک بچّگانه ترین کمیک تاریخ بوده .


واقعا؟
:o

من تعجب میکنم از این حرفت
من نمیگم این کمیک perfect اه
ولی بچه گانه ترین کمیک تاریخ؟
نه دیگه خداییش انصاف نداری
مشکل اینه که خیلی جدی گرفتی قضیه رو
بابا داری کمیک میخونی نه کتاب فلسفی!
به نظرم با این اظهار نظرات داری اعتبار خودت رو پایین میاری چون من همیشه به مهدی میگم اقا صالح از منتقدای حرفه ای سایته
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #73 SLH Hero 1393-11-24 20:56
ام........
انگار بعد از ظهر یکم زیادی اعصابم خورد بوده الآن دیدم باورم نشد از نقد خودم بوده....

ولی کلاً منظورم از اون جمله جوری بوده که وارثان رو همین جوری الکی ول کردن. درسته که مردان عنکبوتی نمیخوان کسی رو بکشن ولی دیگه وارثان خطرناک ترین موجودات هستی هستن اون وقت خیلی راحت ولشون کردن و این جوری جون مردم و عنکبوت ها بیشتری به خطر میفته.
به نقل از SLH Hero:
بعدم که مردان عنکبوتی خیلی راحت وارثان رو بخشیدن و اونا رو به جهان رادیواکتیوی فرستادن تا به خوبی خوشی زندگی کنن! چرا؟ چون مردان عنکبوتی نمی کشن! اصلاً وارثان نصف شما رو نابود نکردن ها! نه نباید خطرناک ترین موجودات هستی رو بکشید؟! پیتر مورلان رو می خواست توی اوّلین مبارزش بکشه چون خیلی خطرناک بود و مردم شهر رو نابود می کرد! تو دوّمین مبارزه هم که دیگه کشتتش! این چیزیه که شما رو آدم های خوب می کنه؟ نه! نجات دیگران شما رو آدم های خوب می کنه! به خطر انداختن جون عنکبوت ها و مردم با نکشتن وارثان شما رو آدم خوبی نمی کنه!



جمله های اضافی نقدم هم الآن پاک می کنم.

ولی واقعاً ببخشید خیلی اعصابم خورد بود. داشتم واقعاً چرت و پرت می نوشتم... :oops: هر چی میومد تو ذهنم تایپ می کردم . اصلاً هم منتقد حرفه ای نیستم چون ممکنه با یک اعصاب خوردی کلاً سبک نوشتنم تغییر کنه.
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
+2 #74 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-11-24 21:05
فکر کنم اسپاک به این داشت فکر می کرد که عمو بن و بنجامین کجاند
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #75 SLH Hero 1393-11-24 21:18
حالا که مثل بعد از ظهر اعصابم خورد نیست بهتره نظر و نمره نهاییم رو بدم:

هنوز به نظرم داستان کاملاً نا عاقلانه تموم شد و باید وارثان می مردن. هیچ وقتی به تلفت اختصاص داده نشد. کمیک هم بی دلیل خیلی عجله ای شد. واقعاً چرا این کمیک Giant-Size نبود؟

ولی برخلاف چیزی که توی نقدم گفتم کمیک بدی نبود... البتّه چند اشتباه داشت ولی اکثر گله من از این کمیک فرصت های از دست رفتشه. یعنی اینکه اسلات فقط کافی بود یکم با آرامش تر و کند تر داستان رو پیش می برد و صفحات بیشتری توی هر شماره استفاده می کرد.

نمره: 5.5 از 10
نمره کلّ جهان عنکبوتی: 7.5 از 10
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #76 mirabilis 1393-11-24 21:29
#68 : سوال خوبی پرسیدی ، عرض کنم که مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی هر رژ لبی ، موم ، روغن ، معمولا رنگ های محلول در آب و خوشبو کننده های مختلفی هست که بهش اضافه میشه ، قدری سرب و حتی قطرات زغال سنگ هم ممکنه در اون پیدا کنید . سوال دیگه ای هم بود در خدمتیم ! :lol:
عرض کنم که کمیک هم درسته عالی نبود ولی بعضی از دوستان جو گیر نشن و نقدهای عجیب غریب بکنند ، نهایتش اینه که 6 بهش بدید ، از این پایین تر میشه داد ولی معلوم میشه کمیک شناس نیستید ؛ اسلات بهترین تلاشش رو کرده و همین الان هم از خیلی از عنوان های دنیای کمیک بهتر بوده ، باور کنید بعضا کمیک هایی رو خوندیم که با ارفاق هم نمیشه 0 از 10 بهشون داد ! :lol:
نقل قول کردن
SLH Hero
+3 #77 SLH Hero 1393-11-24 22:08
سرم درد میکرد بعد از ظهر، باشه؟ نمی خواستم این قدر بهش نمره پایینی بدم، نمرم بهش 5.5 از 10ــه. حالا هم لطفاً دیگه نمره نهایی نقدم رو نا دیده بگیرید تنها دلیلی که حذفش نکردم اینه که نکات توش رو حال ندارم دوباره بنویسم.
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #78 mokhtar 1393-11-24 22:35
میدونی صالح من از اقای ترابی یاد گرفتم که وقتی یه کمیک رو بکوبم که شخصیت ها توش به لجن کشیده شده باشن
یعنی گند بزنه به شخصیت پردازی کاراکتری که دوستش دارم و برام تثبیت شده
به قول مهدی وقتی به 'ذات' شخصیت ها وفادار نیستن
مثل کاری که اسلات با فلیشیا کرد یا گندی که به ازدواج پیتر و مری جین زدن و ...

دنیای عنکبوتی ولی انصافا اینطور نبود
یه داستان fun و مهیج و پرفروش بود که واقعا به میراث بیش از 50 ساله اسپایدی وفادار بود و شخصیت های مختلفی رو از گوشه های فراموش شده تاریخچه مرد عنکبوتی به مخاطبان مرد عنکبوتی معرفی کرد
بیش از این نباید از داستان توقع داشت
نقل قول کردن
the phantom
+5 #79 the phantom 1393-11-24 22:46
اول می خواهم تشکر کنم از این که سریع ترین ترجمه و ادیت رو انجام دادید درطول تاریخ
بریم سر نقد
اول از همه من خیلی منتظر یک شک عظیم توی کمیک بودم یه رخ داد خیلی بزرگ که اسلات واسه قسمت 14 در نظر گرفت کلا اسم اسلات که میاد همه این جوری میشن
ولی دیدیم که داستان روندی خیلی اروم داشت و تقریبا طبق انتطارات پیشرفت
احساس می کنم اسلات یکم از واکنش طرفدار ها ترسیده شاید

جالبی کمیک به اینکه ادم انتظار همه چیز رو داشت
هر لحظه ادرنالین خون بدن می رفت بالا

نکته دیگه استر ایگ ها بود



من حسابی با ولورین اسپایدی و هالک اسپایدی حال کردم


این نکات ریز خیلی کمیک رو جذاب می کنن


نکته منفی کمیک قطعا قاطی کرد اون حس عنکبوتی بود البته من خیلی باهاش مخالف نیستم یعنی به هر حال یکی از حقایق بود که به ذهن خواننده قطور می کنه


این که در این 20 صفحه تقریبا به هر کراکتری که لازم بود پرداخته شده بود خیلی خوب بود

در ضمن هیچوقت فکر نمی کردم اون خوکه انقدر نقش کلیدی داشته باشه

طراحی کمیک بسیار عالی بود من حسابی با طراحی ها حال

ولی در کل دوست داشتم درگیری های بیشتری ببینم
دوست داشتم یکم بیشتر به پروبال هم بپیچن



امتیازم به داستان 8
امتیاز به طراحی 10
امتیاز به ادیت 10
امتیاز به ترجمه هم 10
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #80 mokhtar 1393-11-24 22:50
یک خسته نباشید هم بگم به مهدی عزیز و تیم ترجمه و ادیتش
کارتون حرف نداشت
میدونم خیلی سخت بود ولی خدمت کردید به اسپایدرمن
شما با این کارتون خیلی ها رو طرفدار اسپایدی کردین
ولی به نظرم مهم تر اینه که برای اولین بار کاری کردید که نوجوان های این کشور لذت خوندن یه event کمیک بوکی رو بزرگ رو تجربه کنند
اونم با سرعت بالا و نهایت کیفیت
نقل قول کردن
The Assassin
+5 #81 The Assassin 1393-11-24 22:56
عالی بود هم داستان و هم ترجمه و ادیت
اسلات هم ثابت کرد به جز گند زدن به اسپایدی کارای دیگه ای هم بلده ;-)
دنیای عنکبوتی هم خیلی باحال بود. ممنون از دوستان که تا آخر دنیای عنکبوتی با سرعت فوق العادشون در ترجمه و ادیت ما رو از خوندن این کمیک ها به زبان فارسی محروم نذاشتن
نقل قول کردن
New Goblin
+4 #82 New Goblin 1393-11-24 22:58
عمو شما هم خسته نباشی!

ولی واقعا اگه آقای ترابی و این سایت و آقای R-Spidey نبودن من اصن نمیدونستم ادیت چی هست!اصن نمی دونستم که اسپاکی وجود داره،مارول اسپایدی رو از سونی پس گرفته و ....

کلا اطلاعاتم در مورد کمیک 0% بود!
نقل قول کردن
arkham knight
+4 #83 arkham knight 1393-11-24 23:17
عالی مثل کارای دیگه اش...
من همیشه کارای اسلات رو دوست داشتم.چه از کمیک Arkham Asylum: Living Hell بگیر تا اسپایدرمن برتر و همین spider-verse.
همیشه توی داستاناش چیزایی هست که با همه ی کمیک ها تفاوت داره.داستان رو جوری سر هم کرد که نور ازش رد نمیشه.
نمره ی من به این کراس اور:9.8 از 10 نمره
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
+3 #84 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-11-25 13:22
ای وای نظر اصلی یادم رفت
بابت ترجمه و ادیت دستتون درد نکنه من از 10 =10 می دم
قسمت آخر فعلا تموم نشده ولی خدارو شکر کسی از اسپایدی ها نمرد(به جز کین)که انتظار نداشتم بمیره و انتظار نداشتم اسپاک عنکبوت بافنده رو بکشه(خیلی نامردی کرد)
فکر کنم منظور عنکبوت بافنده این بود=که موجودات عنکبوتی که تازه می خوان به دنیا بیان این قدرت عنکبوتی رو ندارن ولی فکر کنم منظور از تار و پود هستی یعنی خودش ازبین می ره(خودمم نفهمیدم چی نوشتم)
فکر کنم کمیک بعدی اسپاک بمیره(دورازجون) یا بره یک دنیای دیگه یا تو دنیای پیتر پارکر اصلی
نمره به داستان 6 از 10
نقل قول کردن
venom007008
#85 venom007008 1393-11-26 12:22
سلام آخه چرا باید قسمت بعدی بعد از دنیای عنکبوتی قسمت آخر باشه به نظرم باید ادامه داشته یا مجموعه بهتری شروع بشه!
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+1 #86 sonic the spider hedgehog 1393-11-26 12:34
من تو سایت comicbookresour ces خوندم موقع جنگ های مخفی یه کمیک چند شماره ای به نام spider verse منتشر میشه که راجب ماجراهای موجودات عنکبوتی دنیا های دیگه در این رویداده.یعنی حقیقت داره؟ :o
نقل قول کردن
mtm
+1 #87 mtm 1393-11-26 12:37
به نقل از venom007008:
سلام آخه چرا باید قسمت بعدی بعد از دنیای عنکبوتی قسمت آخر باشه به نظرم باید ادامه داشته یا مجموعه بهتری شروع بشه!


پس به نظرت بايد داستان تا ابد طول بكشه؟؟؟؟؟؟؟
:o

شما تا به حال كدوم داستاني رو ديدي كه ته نداشته باشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37