10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

برترین مبارزات مرد عنکبوتی

وقتشه بهترین و به یاد ماندنی ترین نبردهای مرد عنكبوتی را با هم مرور كنيم ...

مقدمه: مرد عنكبوتی هرگز به خاطر مهارت بالایش در مبارزه و یا به خاطر داشتن قدرت های فوق بشری زیاد و بازوهای بزرگ به شهرت نرسیده. با این حال او در طی سالیان دراز گذشته ستاره درخشان برخی از نبردهای بیادماندنی بوده است. برای من همیشه جالب بوده كه برخی از نویسندگان بزرگ همیشه او را به عنوان ابرقهرمانی به تصویر كشیده اند  كه از نظر توان بدنی نمیتواند با امثال «هالك»، «كاپیتان آمریكا»، The Thing ، «ثور» و ... برابری كند ولی در موقعیت هایی قرار میگیرد كه باید با دشمنانی دست و پنجه نرم كند كه شاید هیچ يك از قهرمانانی كه مثال زدم نتواند شكست اش دهد!

در هر حال مبارزات مورد اشاره قرار گرفته  در این مقاله نه تنها جزو  به ياد ماندني ترين داستان های تاريخ كمیك های اسپایدرمن به شمار میروند بلكه هر كدام حاوی نكته ای جالب درباره خصوصیات شخصیتی منحصر به فرد مرد عنكبوتی/پیتر پاركر هستند كه باعث شده اند او محبوبیتی عظیم دست پیدا كند.

 براي خواندن قسمت اول اين مقاله اينجا را كليك كنيد.

  

5- مرد عنكبوتی  علیه «هاب گابلین»

چاپ شده در شماره های 249 تا 251 كمیك Amazing Spider-Man

مرد عنكبوتي بر عليه هاب گابلين

در اواسط دهه 80 میلادی یعنی زمانی كه نورمن آزبورن بزرگ مرده پنداشته و جای خالی یك گابلین بزرگ كاملاً حس میشد،  نویسنده بزرگ دنیای كمیك های مرد عنبكوتی یعنی «راجر استرن» شخصیتی یه نام «هاب گابلین» خلق كرد كه خیلی محبوب شد. استرن سعی كرد هاب گابلین را از گرین گابلین متمایز سازد. در نتیجه شخصیتی خلق كرد كه ربطی به خانواده آزبورن نداشت و بر خلاف نورمن هرگز دچار جنون های آنی نمیشد و فوق العاده بیرحم و باهوش بود. در شماره های 249 كمیك     The Amazing Spider-Man هاب  گابلین اطلاعاتی محرمانه درباره تجار و افراد بانفوذ شهر نیویورك پیدا كرد. سپس سعی كرد با استفاده از این اطلاعات ازشان اخاذی كند. همانطور كه انتظر میرود به زودی اسپایدرمن هم درگیر ماجرا شد و جالبه كه آن موقع "حس عنكبوتی" او به طور مقطعی دچار اختلال شده و خوب كار نمیكرد. در هر حال مبارزه سختی بین آنها درگرفت كه در شماره 251 كمیك Amazing Spider-Man  با تعقیب و گریزی مهیج به اوج خود رسید. هاب گابلین سعی داشت با خودروی خود فرار كند ولی اسپایدرمن دست بردار نبود. در نتیجه یكی از جداب ترین سكانس های تعقیب و گریز در تاریخ كمیك شكل گرفت.حتی دیدیم كه ماشین هاب گابلین روی auto-pilot رفته و اسپایدرمن و هاب گابلین داخل  خودرو با هم دارند به سوی یکدیگر مشت پرتاب میکنند! در نهایت خودرو به داخل رودخانه سقوط كرده و منفجر میشود و مرد عنكبوتی بدون اینكه بفهمد چه كسی زیر ماسك هاب گابلین بوده  از آب بيرون مي آيد و این اغازی بود بر معمای هاب گابلین  ...

  

4- مرد عنكبوتی  علیه «ونوم»

چاپ شده در شماره های 346 و  347 كمیك Amazing Spider-Man

مرد عنكبوتی بر علیه «ونوم»

همه میدونید كه من چقدر از ونوم بدم میاد! كلا به نظرم ونوم با اون منشا فضایی اش با دنیای شبه – واقع گرایانه مرد عنكبوتی و دشمنان بزرگ و كلاسیك اش كه همه مثل خودش ریشه در علم دارند، در تضاد قرار میگیره . ضمن اینكه ونوم شخصیت پردازی درستی هم نداره و یه جورایی تك بعدیه (من كه هنوز دلیل نفرت و دشمنی اش با مرد عنكبوتی رو درك نمیكنم!) اما قبول دارم كه مبارزات اولیه مرد عنكبوتی با ونوم خیلی نفس گیر بود. یه جورایی آدم حس میكرد مرد عنكبوتی اگه زنده بمونه خیلی خوش شانسه! ضمن اینكه ونوم واقعا قوی بود و چون حس عنكبوتی مرد عنكبوتی رو فعال نمیكرد میتونست كاملا غافلگیرش كنه. اوج این موضوع را در شمار های 346 و  347 كمیك Amazing Spider-Man دیدیم: ونوم مرد عنكبوتی را به جزیره ای خالی از سكنه می آورد تا در آنجا را شكارش كند! بنابراین مرد عنكبوتی برای اولین بار حین مبارزه در وضعیتی بی سابقه قرار میگیرد چون در آن جزیره ساختمان بلندی نبود تا ازش تاب بخورد. بدتر اینكه ونوم به خوبی با جزیره و مختصات آن آشنا بود و انگار با مرد عنكبوتی مثل يك طعمه  بازی میكرد (ونوم تمام راه های خروجی جزیره را بسته بود و مرد عنكبوتی قادر به فرار نبود) ولی طبق معمول مرد عنكبوتی در شرایط بحرانی از هوش و زكاوت خودش بهره گرفت تا ونوم را شكست دهد. او یك اسكلت در جزیره پیدا كرد و لباس پاره اش را تن اسكلت كرد. سپس با استفاده از مواد منفجره سناریویی ترتیب داد تا ونوم گول بخورد و فكر كند مرد عنكبوتی در انفجار كشته شده است. بدین ترتیب مرد عنکبوتی توانست از جزیره خارج شود. این داستان میتوانست پایانی بر قصه مرد عنكبوتی و ونوم باشد ولی مارول خرابش كرد و با خلق شخصیتی به نام «كارنیج» كاری كرد تا مرد عنكبوتی دوباره به جزیره برگردد تا از ونوم برای شكست دادن كارنیج كمك بگیرد! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان این مقاله را بخوانید)

  

3- مرد عنكبوتی  علیه «گرین گابلین»

چاپ شده در شماره های 121 و  122 كمیك Amazing Spider-Man

همه میدانید كه این داستان بسیار معروف است و خیلی ها آن را بهترین داستان تاریخ مارول میدانند چون «گوئن استیسی» در آن كشته شد و به قول مورخین دوره نقره ای كمیك (Silver Age of Comics) به پایان رسید. اما این داستان به خاطر نوع مبارزه مرد عنكبوتی با قاتل گوئن یعنی «گرین گابلین» هم بسیار اهمیت دارد. در حقیقت پیتر پاركر/اسپایدرمن در طول دوران حیات خود همیشه با خودش عهد كرده تا هیچ كسی را نكشد، حتی بیرحم ترین دشمن خود را. ولی ما در این داستان میبینیم كه پیتر پاركر بیش از حد به خطر قرمز خود نزدیك میشود و چیزی نمانده «گرین گابلین» را بكشد ولی در لحظه آخر به خودش می آید و از كشتن گابلين  منصرف میشود (انصافا من خودم اگر جای پیتر بودم قطعا گابلین رو میكشتم!) در هر حال اين تصمیم از پيتر پاركر شخصیتی قابل احترام تر ساخت. لازم به ذکر است که نویسنده این داستان یعنی «جری كان وی» با هوشمندی كاری کرد كه گلایدر گابلین به خودش برخورد کرده  و او را بكشد تا اینجوری خواننده حس میكند عدالت اجرا شده. شما میتونید داستان مرگ گرین گابلین و گوئن استیسی را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

در ضمن "عمو مختار" به عنوان يه گابلينولوژيست (!) اينجا يه نظر جالبي درباره اين مبارزه داده!

  

2- مرد عنكبوتی  علیه «مورلان»

چاپ شده در شماره های 30 تا 35 سری دوم  كمیك Amazing Spider-Man

مورلان

من شخصا این داستان و این نبرد را خیلی دوست دارم و شاید خیلی ندانند كه اولین داستانی كه از مرد عنكبوتی ترجمه كردم و در یك نشریه ایرانی چاپ شد همین داستان بود! به نظرم این داستان بهترین نوشته آقای  J. Michael Straczynski و همچنین شاهكار طراحی به نام «جان رومیتا جونیور» است. ضمنا در این داستان برای اولین بار با دشمنی جدید ، مرموز و بسیار نیرومند به نام «مورلان» آشنا شدیم (كه تازه همین چند وقت پیش معلوم شد عضو خانواده "وارثان" است). مورلان جذابیت خاصی داشت و ویژگی های ماوراء الطبیعه و متافیزیكی اش او را از دیگر دشمنان متداول مرد عنكبوتی متمایز میكرد. او در ضمن هیچ خصومت شخصی یا كاری  با پیتر پاركر یا اسپایدرمن نداشت و فقط و فقط میخواست از انرژی درونی اش تغذیه كند. او شكست ناپذیر به نظر می آمد، هرگز خسته نميشد،  هیچ چیزی جلو دار اش نبود، هویت مخفی اسپایدرمن را میدانست و ... به همین دلیل فضایی ترسناك به وجود آمد كه باعث میشد خواننده از خودش بپرسد: اسپایدی چه طور میخواد از دست این یارو جون سالم به در ببره؟  بنابراین حس و حالی كه از خواندن این داستان به آدم دست میدهد وصف شدنی نیست چون مرد عنكبوتی هر كاری میكنه نمیتونه حتی یه صدمه كوچك به مورلان وارد كنه. ولی در نهایت او  باز هم  به لطف هوش و زكاوت اش  و با بهره گیری از رادیو اكتیو مورلان را شكست میدهد (البته پس از خوردن یک كتك مفصل!)

یك لحظه ماندگار هم در این داستان است كه حیف ام می آید به آن اشاره نكنم: در بحبوحه نبرد با مورلان، اسپایدی كه لباس اش پاره و به شدت زخمی شده و امیدی به زنده ماندن ندارد یك تلفن عمومی پیدا میكند و اول به همسرش «مری جین» (كه البته مدتیه باهاش قهره) زنگ میزنه ولی نمیتونه باهاش حرف بزنه چون  در دسترس نیست. بعدش به «زن عمو می» زنگ میزند تا حالش را بپرسد و بهش بگوید چقدر دوستش را دارد. جمله ای كه پیتر به زن عمو می میگوید به نظرم فوق العاده است:

پيتر به زن عمو مي زنگ ميزند

You know I love you, right?

I mean I get busy sometimes and I may forget to say it but I never forget to think it. You are my favorite Aunt in the world May and I love you. Whatever happens remember that.

"میدونی كه من چقدر دوستت دارم، درسته؟ منظورم اینه كه شاید گاهی اوقات سرم شلوغ بشه و یادم بره كه به زبان بیارم (چقدر دوستت دارم) ولی هرگز یادم نمیره كه بهش فكر كنم. تو بهترین زن عموی دنیا هستی «می» و من دوستت دارم. هر اتفاقی كه افتاد اینو یادت باشه"

شما میتونید این داستان زیبا را به طو کامل با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

  

1- مرد عنكبوتی  علیه «جاگرنات»

چاپ شده در شماره های 229 و 230 كمیك Amazing Spider-Man

مرد عنكبوتي جاگرنات

شاهكار «راجر استرن» و معروف ترین كمیكی كه تا به حال نوشته. این نبرد حماسی نه تنها یكی از بهترین های مرد عنكبوتی بلكه كل تاریخ كمیك است. در واقع این داستان خصوصیت ممتاز مرد عنكبوتی را به رخ ميكشد: او به خاطر نجات دوستی به نام «مادام وب» جان خودش را به خطر می اندازد و در مقابل دشمنی توقف ناپذیر به نام  «بولدوزر» یا «جاگرنات» (Juggernaut) قرار میگرد و در این راه هرگز امیدش را از دست نمیدهد.

در این نبرد نفس گير مرد عنكبوتی در هر پانل كه سرشار از تنش و هیجان است (و با استادی توسط «جان رومیتا جونیور» طراحی شده اند)  سعی میكند با هر وسیله ممكن جلوی جاگرنات را بگیرد در حالیكه جاگرنات ابتدا او را اصلا به حساب نمی آورد! چیزی كه این نبرد را استثنایی میكند و در رده اول این لیست قرار میدهد در نام داستان نهفته است: "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد". ولی اسپایدرمن كه به خاطر روحیه تسلیم ناپذیر خودش شناخته میشود ، در نهایت جلوی بولدوزر را میگیرد. بنابراین نبرد آنها  را میتوان در یک عبارت خلاصه کرد:  "نیروی مهار نشدنی علیه اراده شكست ناپذیر". این داستان را هر چقدر بخوانید كم است و قطعا در پایان از جای خود بلند خواهید شد و به افتخار مرد عنكبوتی برایش كف خواهید زد ...

شما میتونید این داستان زیبا را به طور کامل با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

 داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

20 "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) برتر در دنیای کمیک

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

15 صحنهٔ نمادین در فیلم های ابرقهرمانی که دقیقا از روی صفحات کمیک بوک اقتباس شده اند

برترین "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) های ولورین در دنیای کمیک

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

15 نبرد حماسی برتر بین قهرمانان مارول و دی سی!

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

10 اتفاق بدی که برای ولورین افتاده است!

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hojats7731
+1 #1 hojats7731 1393-11-26 19:23
اول
با تشکر از آقای ترابی
نقل قول کردن
hojats7731
+3 #2 hojats7731 1393-11-26 19:25
اون کمیک مرگ گوئن خیلی تحت تأثیرم قرار داد. :cry: وقتی که مرد عنکبوتی به خودش میاد و اون رو نمی کشه. و صد البته حرف هایی که پیتر به زن عمو می میزنه.
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #3 New Goblin 1393-11-26 19:35
من بيشتر از همه از مبارزه با جاگرنات و گرين گابلين خوشم اومد!كلا از مبارزه هايي كه قهرمان داستان هر لحظه امكان شكستش وجود داره و دشمنش ازش قوي تره خوشم مياد!

جالب تر اينه كه از اين 5 مبارزه برتر ما دوتاش رو ترجمه كرديم!
نقل قول کردن
alibax25
+1 #4 alibax25 1393-11-26 20:04
اگه امکانش هست لینک دانلود نبرد با مورلانو قرار بدید
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #5 Bad joke 1393-11-26 20:13
من حالا بحثی نمیکنم ولی قطعا من یکی از اون خوش شانسا بودم که ترجمه شما را نبرد مورلان و پیتر را خوندم یادمه با این جمله نسخه اولش تموم شد این بزرگترین نبرد او تا کنون است یا یه چیز تو این مایه ها درست میگم استاد ؟

انقدر ما قبل از این حرفا شاگردی میکردیم ;-)
نقل قول کردن
Dark spidey
+2 #6 Dark spidey 1393-11-26 20:25
خیلی عالی بود اقای ترابی
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #7 mirabilis 1393-11-26 20:25
#5 : فقط حیف که سیاه و سفید بود ولی باز هم اسپایدرمن چیزی بود که از سیاه و سفیدش هم نمیشد گذشت ، ترجمه ی آقا مهدی هم که خیلی خوب باعث میشد اصلا به اون زمینه ی خاکستری توجهی نکرد .
یادش بخیر ... .
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #8 mokhtar 1393-11-26 20:36
به نقل از alibax25:
اگه امکانش هست لینک دانلود نبرد با مورلانو قرار بدید

برو توبخش لینک دانلود کمیک های انگلیسی
بعد برو تو قسمت لینک دانلود کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 تا 700
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #9 mokhtar 1393-11-26 20:37
حسن ایده نبرد مرد عنکبوتی در جزیره با حریف بیرحم تو رو یاد کدوم فیلم میندازه؟
یه راهنمایی: ارنولد هم توش بازی کرده!
نقل قول کردن
sobhani
+2 #10 sobhani 1393-11-26 20:37
خیلی ممنون آقای ترابی،خیلی مقاله جالبی بود.
راستش من خیلی منتظر قسمت دوم این مقاله بودم واقعا مردعنکبوتی شخصیت پردازی بی نظیری داره و از همه جالب تر اینه که همیشه از هوشش استفاده می کنه برخلاف خیلی قهرمان های دیگه.
مبارزه با جاگرنات واقعا فوق العاده هستش دوباره تشکر می کنم که قبلا ترجمش کردید.
راستش خیلی دوست دارم این کمیک مبارزه با مورلان رو بخونم.
و مبارزه با گرین گابلین واقعا عالی بودش،یعنی واقعا ببینید چقدر مرد عنکبوتی سعی می کنه خودش رو کنترل کنه و کسی رو نکشه در حالی که یکی از عزیز ترین افراد زندگیش رو گرین گابلین کشته.
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #11 mokhtar 1393-11-26 20:45
الان که فکرش رو میکنم شاید جاس ویدون ایده زنگ زدن تونی استارک به پپر پاتس تو فیلم اونجرز (اونجایی که میخاد اون موشک رو بزنه به سفینه چیتاری) از زنگ زدن پیتر به زن عموش الهام گرفته باشه :-*
نقل قول کردن
A god name sparkles
+3 #12 A god name sparkles 1393-11-26 21:03
واقعاً مقاله ي عالي اي بود
ممنون آقاي ترابي ، به نظر من مبارزه اسپايدي با مورلان واقعاً حماسي بود! :D
باز هم ممنون ;-)
و راستي ايميل سايت رو هم چك كنيد ، ممنون :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #13 Bad joke 1393-11-26 21:26
#9
Predator
یادش بخیر چند سال میشه دیدمش تو اوج دورانی که ویدئو ها را لای سه تا پارچه میپیچیدن
نوارهای فیلم را تو کتابی دبیرستانی فکر کنم حسابان بود با جلد ابی میبریدن قایم میکردن عجب فازی میداد

باورتون بشه خیلی بچه ها فیلم جور میکردن تا بیان پیش ما فیلما ببینن چون تلویزیون ما یکم خارجی بود :lol:
هدای ویدئو ها را پاک میکردیم
پسر دایی هام همش قدیمی های ایرانی داشتن ما هم همش رامبو و ارنولد و یادش بخیر اولین فیلم که تو سی دی دیدم فیلم دروغهای حقیقی بود
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #14 mokhtar 1393-11-26 22:35
یادش بخیر
عجب فیلمی بود
خیلی روم تاثیر گذاشت
عاشقش شدم
جالبه که دوبله هم بود!
اون جایی که ارنی به خودش گل میماله میره به جنگش خیلی حال میداد
ولی قسمت دومش با دنی گلاور اصلا حال نکردم
ازش متنفر بودم
نقل قول کردن
Goblin.S
+5 #15 Goblin.S 1393-11-27 12:51
یادش بخیر با نبرد مورلان بر علیه مرد عنکبوتی خیلی خاطره دارم
نقل قول کردن
mtm
+6 #16 mtm 1393-11-27 17:59
اون داستان نبرد با مورلان رو منم خیلی باهاش خاطره دارم
یادمه به مناسبت فیلم مرد عنکبوتی 3 میخواستیم یه کمیک ترجمه شده از مرد عنکبوتی کار کنیم
اون موقع کمیک اسکن شده زیاد مرسوم نبود. یعنی بود ولی کیفیت هاشون خیلی بالا نبود
مجبور شدم کمیک های خودم رو بیارم تا صفحه آرای مجله از روشون اسکن بگیره

اون موقع با خودم فکر میکردم اخه کی میاد کمیک سیاه و سفید بخونه؟

بعدش کلی هم با حسین ضیایی جر و بحث کردم

ولی انگار تاثیر خودش رو گذاشته و ارزشش رو داشته
نقل قول کردن
Soheil spidey
+2 #17 Soheil spidey 1393-11-27 18:29
خیلی ممنون آقای ترابی.
قسمت دوم لحظاتش به یاد ماندنی تر بودن.
اسپایدی بر خلاف بیشتر قهرمانا خیلی خوب از مغزش برای شکست دادن دشمناش استفاده میکنه.
تو این مقاله کاملا مشخصه.
نقل قول کردن
mtm
+2 #18 mtm 1393-11-27 18:35
یه سئوال ...
کی میدونه تو بازی دو بعدی spiderman vs the kingpin که من عاشقشم و برای سگا جنیسیس اومد ، اسپایدی تو کدوم مرحله و بر علیه کی از هوش خودش استفاده میکنه؟ :-*
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #19 SLH Hero 1393-11-27 18:45
فوق العاده بود! فکر کنم بشه گفت بهترین Top 10 سایت تا به اینجا بود ;-) .

با تمام گزینه ها موافقم.
5) هاب گابلین دقیقاً مثل گرین گابلین یکی از جذّاب ترین دشمنان مردعنکبوتیه و تفاوتاش با گرین گابلین اون رو خیلی خاص می کنه. ولی دو تا چیز کم داره، اوّل خبر داشتن از هویت مردعنکبوتی و دوّم نقشه های بی نقص داشتن.

4)یک اعتراف: من این کمیک رو نخوندم! البتّه سعی کردم هر وقت که می تونم کمیک های مهم و خوب مردعنکبوتی رو بخونم ولی این یکی رو نخوندم؛ دلیلشم اینه که با توجّه به اینکه از ونوم خوشم نمیاد و اینکه داستان های جالبی نداشته، من فکر کردم که این داستان هم جالب نیست. انشاالله بعداً می خونمش... :-*

3) وقتی یک مبارزه توی بهترین کمیک تاریخ باشه، حتماً یکی از بهترین مبارزه های تاریخ کمیک هم هست. مهم اینه که واننده اصلاً انتظار این رو نداره که مردعنکبوتی گرین گابلین رو نکشه چون هم به نظر عادلانه میاد و هم آدم باورش نمیشه که کسی بتونه چنین خشمی رو کنترل کنه. مهم تر اینکه فلش، فلش برعکس رو کشت ولی پیتر این کار رو با گرین گابلین نکرد.

2) !Screw Spider-Verse! Read this

این مبارزه فوق العادست. خواننده فکر می کنه که قراره پیتر واقعاً کشته بشه. یک جایی هم هست که عاشقشم: مورلان سعی می کنه از یکی از مردم شهر انرژی بگیره تا با پیتر مبارزه کنه ولی پیتر نمی ذاره و با اینکه شکست دادن مورلان غیر ممکن به نظر میاد، کاری کی کنه که تمام حواسش به اون باشه. با این کار واقعاً خودش رو فدا کرد تا بقیه در امان باشن.

1) نفس گیر ترین مبارزه تاریخ!!! همین جمله برای توصیفش کافیه.
نقل قول کردن
Soheil spidey
+1 #20 Soheil spidey 1393-11-27 19:02
#18
ما که بازی میکردیم بچه بودیم و همش درجه سختیش رو میزاشتیم رو Practice :lol:
به همین دلیل بیشتر از دو تا دشمن رو نمیکشتیم.
یکی اتو اکتاویوس بود.
اوت یکی لیزارد.
نقل قول کردن
sobhani
+1 #21 sobhani 1393-11-27 20:45
18:مبارزه با مرد شنی بود.
اسم مرحله هم فکر کنمenter the sandmanبود
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+1 #22 sonic the spider hedgehog 1393-11-27 22:06
۵-هاب گابلین شخصیت جالبی داره،نسخه باهوش گرین گابلین، تنها مشکلش اینه که از هویت واقعی مرد عنکبوتی خبر نداره.ماجرای هویتش هم خیلی جالب بود اینکه پس از زمان و پیچ وخم های زیادی بالاخره هویت واقعیش فاش شد.
۴-اینم یه نمونه که نشون میده برای پیروز شدن نباید فقط از قدرت استفاده کرد بلکه دانش هم مهمه. نمونه ای از این که مرد عنکبوتی از هوشش هم برای شکست دادن دشمناش استفاده میکنه.
۳-راجب داستانی که خودش یکی از بهترین و مهمترین و تاثیرگزار ترین داستان های کمیک بوکیه دیگه حرفی برای گفتن نیست.داستانی که نشون میده مرد عنکبوتی هیچ کسی رو حتی خبیث ترین و بیرحم ترین شخص رو حتی اگه اون همچین کاری با مرد عنکبوتی بکنه حاضر نیست بکشه.
۲-اینم یه نمونه دیگه که مرد عنکبوتی با دشمنی بسیار قدرتمند و شکست ناپذیر رو به رو میشه و با هوش خود بر او غلبه میکنه.(شماره اولش رو دانلود کردم خوندم خیلی داستان نفسگیریه)
۱-این داستان هم روحیه مسئولیت پذیری و اراده قوی مرد عنکبوتی رو نشون میده که چطوری برای نجات یک دوست در برابر یک دشمن شکست ناپذیر ایستادگی میکنه و در نهایت به سختی و با اراده خود بر او غلبه میکنه.(ممنون بابت ترجمه این داستان ;-) )
نقل قول کردن
alibax25
#23 alibax25 1393-11-28 10:50
به نقل از mokhtar:
به نقل از alibax25:
اگه امکانش هست لینک دانلود نبرد با مورلانو قرار بدید

برو توبخش لینک دانلود کمیک های انگلیسی
بعد برو تو قسمت لینک دانلود کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 تا 700

ایناهمشون vol 1 هستند ولی نبرد مورلان vol 2 هست جاهای دیگه رو هم گشتم چیزی پیدا نکردم
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #24 SLH Hero 1393-11-28 12:32
#23:
آقا جان vol 1 همون vol 2 هم داره فقط یک تیکّه هایی ازش رو اون موقع vol 2 می نوشتن مثل الآن که vol 3 اومده چند وقت دیگه vol 3 هم با vol 1 یکی میشه.
نقل قول کردن
alibax25
+1 #25 alibax25 1393-11-28 13:35
به نقل از SLH Hero:
#23:
آقا جان vol 1 همون vol 2 هم داره فقط یک تیکّه هایی ازش رو اون موقع vol 2 می نوشتن مثل الآن که vol 3 اومده چند وقت دیگه vol 3 هم با vol 1 یکی میشه.

پس این قسمت 30 تا 35 vol2 قسمت چند vol 1 میشه؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #26 mtm 1393-11-28 14:36
به نقل از alibax25:

پس این قسمت 30 تا 35 vol2 قسمت چند vol 1 میشه؟


ميشه شمار هاي 471 تا 476
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #27 mokhtar 1393-11-30 17:41
من از دوستم تعریف نمیکنم ها ... ولی بهترین top 10 ای بود که تا به حال خونده بودم
اصلا بعضی مقالات این سایت از سر کاربرا زیاده
مخصوصا اونایی که کم لطفی میکنند و نظر نمیدن
نقل قول کردن
Man of night
+1 #28 Man of night 1394-04-13 22:43
به نقل از mtm:
اون داستان نبرد با مورلان رو منم خیلی باهاش خاطره دارم
یادمه به مناسبت فیلم مرد عنکبوتی 3 میخواستیم یه کمیک ترجمه شده از مرد عنکبوتی کار کنیم
اون موقع کمیک اسکن شده زیاد مرسوم نبود. یعنی بود ولی کیفیت هاشون خیلی بالا نبود
مجبور شدم کمیک های خودم رو بیارم تا صفحه آرای مجله از روشون اسکن بگیره

اون موقع با خودم فکر میکردم اخه کی میاد کمیک سیاه و سفید بخونه؟

بعدش کلی هم با حسین ضیایی جر و بحث کردم

ولی انگار تاثیر خودش رو گذاشته و ارزشش رو داشته

ممنون مقاله بسیار خوبی هست من به همه دوستانم هم توصیه می کنم و البته کردم که این مقاله رو صد البته بقیه مقالات رو بخونند
راستی رف اقای ضییایی شد یادش بخیر با خرید مجله پیلبان کلی حال می کردم و اون بحث و جدل هایی که اقای ترابی با اقا حسین بر سر اسپایدی می کردند واقعا منو برد به یه فضایی دیگه
خسته نباشید اقای ترابی
نقل قول کردن
Goblin.S
#29 Goblin.S 1394-04-14 13:04
اینا فقط نبرد نیستنو هرکدومشون یه خصوصیت اسپایدی و پیتر رو نشون میدن .



راستی اقای ترابی فعلا نمیتونن ایمیل بدم کار ترجمه تا فروا به پایان میرسه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#30 Cap-Spider Potter 1395-10-22 11:06
Wooow
مقاله فوق العاده بود...
جنگ بین مرد عنکبوتی و هاب گابلین واقعا قشنگ بود...
مخصوصا جایی که فکر میکرد هویتش لو رفته...
نبرد جاگرنات و اسپایدی هم یقینا بزرگترین نبرد تاریخ کمیک بوک مرد عنکبوتیه...
حرکات و طراحی و خلاقیت های استفاده شده در نبرد و هماهنگی صفحات و اون بی نظمی خاص هنگام مبارزه و استایل عجیب و چشمگیر اسپایدی نبردی شگفت انگیز خلق کرد که از به یاد ماندنی ترین پانل های تمام دوران کمیک بوک مرد عنکبوتی هست...
ممنون آقای ترابی...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45