10 كمیك برتر دكتر دووم (Dr. Doom)

کمیک برتر دکتر دووم

 میخواهیم بهترین داستان های یکی از برترین خبیث های تاریخ کمیک بوک را براتون معرفی کنیم!

 

مقدمه: بدون تردید «دكتر دووم» (Dr. Doom) نمادین ترین شخصیت خبیث مارول یونیورس است . او اولین بار سال 1962 و در شماره 5 از كمیك Fantastic Four خلق شد و پس از گذشت 50 سال هنوز هم در عالم تخیلی مارول ابرقدرتی برای خودش به حساب می آید و خودتان حتما شاهد بوده اید كه چه نقش بسیار كلیدی در رویداد امسال مارول یعنی Secret Wars دارد. اهمیت او تا به آنجاست كه جورج لوكاس (خالق "جنگ ستارگان") اعتراف كرده برای خلق شخصیت «دارث ویدر» از دكتر دووم الهام گرفته و از یادمان نرود كه دارث ویدر در یک نظر سنجی جدید به عنوان برترین شرور تاریخ سینما انتخاب شد!

 

10- كمیك Books of Doom

کمیک dr doom

نویسنده: اد بروبیكر

طراح: پابلو رایموندی

سال انتشار: 2006

میراث دكتر دووم در طول سالیان گذشته بزرگتر شده است. او یك دانشمند بزرگ است و البته یك جادوگر قدرتمند هم محسوب میشود. او در زادگاهش "لاتوریا" به عنوان یك پسر فقیر رشد كرد ولی سپس در دانشگاه های برتر آمریكا به همراه «رید ریچاردز» به تحصیل پرداخت. در سال 2005 مارول به یكی از برترین نویسنده های خود به نام «اد بروبیكر» (Ed Brubaker) ماموریت داد تا پرجزئیات ترین و دقیقت ترین داستان را از گذشته  و منشا (origin) دكتر دووم روایت نماید . او هم به كمك طراحی به نام «پابلو رایموندی» یك مینی سریز 6 قسمتی به نام Books of Doom خلق كرد كه قصه دكتر دووم را از طریق پروفایل یك روزنامه نگار نقل میكرد.

بروبیكر به خوبی توانست المان های مختلف و پراكنده مربوط به گذشته دكتر دووم را در قالب داستانی كه از نظر روایی بسیار منطقی بود، تعریف كند. ما داستان را از جایی كه او در لاتوریا یك كودك تحت ستم است شروع میكنیم و بعد میرسیم به پسر جوانی كه به دنبال فرصت های درخشان به آمریكا  آمده. در نهایت او به زادگاهش برمیگردد منتهی با كلی تغییر! این كمیك یك نقطه شروع محكم و زیبا برای آن است كه بیشتر درباره این شخصیت فوق العاده بدانیم.

 

9-  "امپراتور دووم" (Emperor Doom)

کمیک دکتر دووم

نویسنده: دیوید میكلینی

طراح: باب هال

سال انتشار: 1987

در این رمان گرافیکی دكتر دووم از طریق كنترل ذهن صاحب دنیا میشود. جالب اینه كه حالا كه او در قدرت است و همه چیز را در كنترل خود دارد انگار اوضاع و احوال دنیا هم بهتر شده! ولی دووم از خودش میپرسد: آیا كنترل ذهن مترادف است با تسخیر جهان؟ به عبارتی دیگر او با خودش مدام كلنجار میرود و نمیداند آیا كاری كه كرده ارزشش را داشته یا نه؟ سپس «واندرمن» (از اعضای اونجرز) سعی میكند با جمع كردن برخی از اعضای انتقام جویان جلوی دووم را بگیرند. ولی آنها هم از خودشان میپرسند آیا درست است دنیایی را كه نظم و آرامش در آن حكمفرماست را خراب كنند؟ در هر حال این كمیك داستانی به شدت تفكر برانگیز دارد ...

 

8- شماره های 67 تا 71  از سری سوم كمیك Fantastic Four

کمیک چهار شگفت انگیز

نویسنده: مارك وید

طراح: مایك ویرینگو

سال انتشار: 2003

این داستان نشان میدهد كه ویكتور وان دووم برای دستیابی به هنرها و نیروهای مرموز تا چه حد حاضر است پیش برود. در واقع ما در این داستان میبینم كه سوزان (همسر رید) برای بار دوم باردار است ولی هنگام وضع حمل با مشكلات جدی مواجه میشود بنابراین رید برای نجات جان زنش به دووم پناه میبرد. او هم به شرط اینكه نام بچه دوم رید را خودش انتخاب كند، بهشان كمك میکند و در نتیجه بچه تازه به دنیا آمده رید «والریا» نام میگیرد. بعدا معلوم میشود دووم والریا را جادو كرده تا جاسوسی چهار شگفت انگیز را بكند. سپس میبینیم دووم كاملا علم را كنار گذاشته و برای دستیابی به نیروهای جادویی عشق دوران كودكی اش را قربانی میكند. حالا او از نیروهای جدیدش به چه  منظوری استفاده میكند؟ اجازه بدهید بگویم:  پسر رید (یعنی «فراكلین ریچاردز») را به جهنم تبعید میكند و چهار شگفت انگیز را هم عذاب میدهد!!!  این داستان نشان میدهد كه دووم تا چه حد میتواند خبیث و پلید باشد.

 

7- شماره های 10 تا 12  از سری اول كمیك Secret Wars

 سری اول كمیك Secret Wars

نویسنده: جیم شوتر

طراح: باب لیتون، مایك زك

سال انتشار: 1985

اولین كمیكی كه تحت عنوان "جنگ های پنهان" منتشر شد سال 1985 به بازار آمد و یك miniseries 12 قسمته هیجان انگیز بود. در این سری قهرمانان و شخصیت های خبیث مارول علیه شخصیتی بسیار بسیار نیرومند به نام Beyonder متحد شدند و با او جنگیدند. البته Beyonder ابتدا سعی كرد قهرمانان و ویلن های مارول را به جان هم بیاندازد. ولی دكتر دووم خیلی زود راهش را از بقیه جدا كرد. او یكراست رفت سر وقت Beyonder  و حتی توانست نیروهایش را به سرقت ببرد! او ابتدا سعی كرد از قدرتهایش به خوبی استفاده كند ولی نیروهایش آنقدر عظیم بود كه ذهنش تیره و تار گشت. البته در كل Secret Wars داستان چندان عمیقی نبود و مارول با چاپ آن بیشتر سعی داشت اسباب بازی از روی شخصیت هایش به فرو ش برساند اما همین داستان هم توانست كاركتر چند لایه دووم را به خوبی به نمایش بگذارد.

 

6- شماره های 246 و 247 از سری اول كمیك Fantastic Four

کمیک فنتستیک فور

نویسنده: جان بیرن

طراح: جان بیرن

سال انتشار: 1982

در شماره 200 كمیك چهار شگفت انگیز خوانندگان دیدند كه دكتر دووم از تاج و تخت لاتواریا كنار رفت و جایش را به Zorba  داد. حالا  این داستان دو قسمتی چهار شگفت انگیز مجبور میشوند به دكتر دووم كمك كنند لاتواریا را از چنگ Zorba  رها كند و خودش را دوباره حاكم آنجا شود . این داستان به خواننده فرصت میدهد تا درك كند دكتر دووم با اینكه یك دیكتاتور است ولی  در ذهن پریشان  احوال خود و همچنین با شیوه های خاص خودش همیشه سعی دارد به مردم خودش خدمت كند. من الان كه دوباره داستان را خواندم متوجه شدم چقدر شبیه  اوضاع و احوال خاورمیانه است. یعنی آمریكا كمك كرد دیكتاتوری به نام قذافی در كشور لیبی سرنگون شود ولی الان لیبی تبدیل شده به كشوری بسیار ناآرام و بدتر . طوری كه آدم آرزو میكند كاش همان قذافی سر كار بود (الان دارند همین بلا را سر سوریه هم می آورند و خدا میدونه اگه بشار اسد سرنگون بشه داعش چه بلایی سر منطقه خواهد آورد)

 

5- شماره 258 از سری اول كمیك Fantastic Four

کمیک فانتاستیک فور

نویسنده: جان بیرن

طراح: جان بیرن

سال انتشار: 1983

باز هم شاهكاری دیگر از نویسنده و طراحی بزرگ به نام «جان بیرن» كه انصافا در دهه 80 میلادی دوباره كمیك های چهار شگفت انگیز را احیا كرد (كافیه به روی جلد این كمیك دقت كنید و ببینید دووم چطور آن را پاره میكند تا نشان دهد این كمیك به خودش اختصاص دارد!)  ویژگی منحصر به فرد این داستان این است كه برای اولین بار هیچ اثری از گروه چهار شگفت انگیز در آن نمیبینیم! در واقع این داستان حوادثی كه در طول یك روز عادی برای دكتر دووم رخ میدهد را تعریف میكند. در اینجا هم میبینیم كه دووم علیرغم تمام جاه طلبی ها و قدرت طلبی های خودش چقدر به مردم كشورش علاقه دارد و به آنها عشق میورزد. نكته جالب اینجاست كه  در این داستان دووم قیم پسر بچه یتیمی به نام Kristoff میشود و به او محبت میكند اما وقتی Kristoff به دووم میگوید كه آیا از رقیب اش «مگنتو» میترسد، دووم به شدت عصبانی میشود و خوی واقعی خودش را نشان میدهد این صحنه خیلی شبیه به جایی است كه دكتر دووم در شماره 4 كمیك جنگ های پنهان (كه چندی پیش در سایت هم ترجمه شد) از دست استفان استرنج به شدت عصبانی میشود و او را میكشد (چون استرنج به او گفته بود " چرا از رید  ریچاردز اینقدر میترسی؟")

 

4- شماره  2 از كمیك Fantastic Four Annual

کمیک ff

نویسنده: استن لی

طراح: جك كربی

سال انتشار: 1964

استن لی و جك كربی (خالقان نابغه چهار شگفت انگیز و دكتر دووم) در این كمیك گذشته و اریجین دكتر دووم را برای اولین بار روایت كردند. این داستان آنقدر ایده دارد كه هنوز هم بعد از گذشت 50 سال نویسندگان مارول دارند ازشان استفاده میكنند ولی هنوز تمام نشده!

 

3- شماره های 57 تا 60 از سری اول كمیك Fantastic Four

کمیک silver surfer

نویسنده: استن لی

طراح: جك كربی

سال انتشار: 1966

دكتر دووم نیروهای كیهانی «موج سوار نقره ای» را میگیرد و كلی بلوا به پا میكند. ما شاهد برترین سكانس های مبارزه بین دكتر دووم و چهار شگفت انگیز در این كمیك هستیم . در این داستان دكتر دووم موج سوار نقره ای را فریب میدهد و نیروهای كیهانی او را تصاحب میكند. در نتیجه او دست به تخریب گسترده ای میزند تا ارباب شماره 1 جهان شود. در هر حال لحظه ای كه دووم به نیروهای عظیم كیهانی دست میابد یكی از لحظات ناب مارول است و نشان میدهد عطش دووم برای رسیدن به قدرت هیچ حد و مرز نمیشناسد.

 

2- كمیك "جنگ های پنهان"

 كمیك "جنگ های پنهان"

نویسنده: جاناتان هیكمن

طراح: ایساد ریبیچ

سال انتشار: 2015

درسته كه رویداد عظیم امسال مارول یعنی Secret Wars هنوز به اتمام نرسیده ولی تا همین جا هم استحقاق قرار گرفتن در این رتبه رو داره چون شخصیت پردازی كه از دكتر دووم ارائه میده حرف نداره. همانطور كه حتما خودتان نسخه های ترجمه شده این كمیك را در spidey.ir خوانده اید، در این كمیك دووم موفق شده به كمك دكتر استرنج beyonders را شكست دهد و با به دست آوردن نیروهای انها بتواند از نابودی كامل دنیاهای مختلف مارول جلوگیری كند. او دنیاهایی تركیبی به نام Battleworld  به وجود آورده كه از بقایای دنیاهای دیگر تشكیل شده و خودش را خدا و آفریننده این دنیا میداند. استاد  ترابی در نقد خود برای این كمیك اینگونه درباره دووم میگویید و چون نقد ایشان دقیق و كامل است من هم فقط به نقل قول از او كفایت میكنم : "دووم  در این کمیک یک خدا شده و همه چیز داره . یعنی به هر آنچه همیشه میخواسته دست یافته ولی باز هم معلومه به زندگی رید ریچاردز حسودی میکرده چون خانواده او را دور خودش جمع کرده. او همیشه به "خانواده" رید ریچاردز حسادت میورزیده و الانم که خدا شده سعی کرده هر آنچه رید داشته رو مال خودش بکنه. این نکته فوق العاده ای هستش. من همیشه با خودم فکر میکردم که شخصیت های خبیث بزرگ عالم کمیک مثل نورمن ازبورن، لکس لوثر ، دکتر دووم ، رد اسکال ... و از دشمنان خودشون متنفر هستند ولی ته دلشون همیشه میخوان مثل اونا باشن. ما اینو به زیباترین شکل ممکن در کمیک  secret wars میبینیم"

 

1- کمیک  Dr. Strange and Dr. Doom: Triumph and Torment

کمیک دکتر استرنج - دکتر دووم

نویسنده: راجر استرن

طراح: مایك مینولا

سال انتشار: 1989

دراین رمان گرافیكی كلاسیك دووم موفق میشود دكتر استرنج را مجبور كند یك آرزو برایش برآورده كند. البته فكر میكنید آرزوی تسلط بر تمام عالم است ولی اشتباه میكنید چون او آرزو كرد بتواند روح مادرش را از قلمرو «مفیستو» نجات دهد (قلمرو مفیستو در كمیك های مارول معادل جهنم است)  بله دوستان .. درست شنیدید!  در واقع در زیر تمام شرارت ها و غرور دكتر دووم عشقی عمیق نسبت به مادرش وجود دارد . این كمیك نه تنها یكی از بهترین داستان های دكتر دووم بلكه یکی از داستان های برتر دكتر استرنج هم هست . ضمن اینكه طراحی هایش هم توسط هنرمند نامداری به نام مایك مینولا انجام شده (كسی كه شخصیت مشهوری مثل Hellboy را خلق كرده!). این کمیک رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید. 

 

مترجم و نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

اگه از این مقاله خوشتون اومده پس مقالات زیر را هم بخوانید:

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

5 ابرشرور کمیک بوکی دنیای سینما که باید ریبوت شوند

معرفی دکتر دووم 

معرفی دشمنان برتر چهار شگفت انگیز 

سری كمیك های ترجمه شده جنگ های پنهان (SECRET WARS)

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (FANTASTIC FOUR) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (FANTASTIC FOUR)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
+2 #1 mtm 1394-05-15 12:14
مرسی مختار عالی بود
كاملا با لیستت موافقم
من علاوه بر اونایی كه گذاشتی اینا رو هم جزو برترین های دووم میدونم:

Fantastic Four #196-200


لينك دانلود:
4shared.com/.../96-200.html

یكی از بهترین و متفاوت ترین نبردهای دووم و رید ریچاردز

Fantastic Four #350 and 352


لينك دانلود:
4shared.com/.../350-352.html
یكی از خلاقه ترین و غیر خطی ترین مبارزات بین دووم و ریچاردز كه در طول زمان اتفاق می افته!

Astonishing Tales #8


لينك دانلود:
4shared.com/.../...

داستانی غریب كه برای اولین بار در آن دووم سعی میكنه روح مادرش را از جهنم نجات بده

Fantastic Four #39-40


لينك دانلود:
www.4shared.com/.../39-40.html

چهار شگفت انگیز قدرت های خودشون رو از دست میدن و به كمك دردویل باید ساختمون بكستر رو از دست دووم نجات بدن

Fantastic Four #236



لينك دانلود:
www.4shared.com/.../236.html

اگه دووم چهار شفت انگیز رو شكست بده باهاشون چیكار میكنه؟


Iron Man #149-150


لينك دانلود:
4shared.com/.../149-150.html

داستانی زیبا كه در آن ایرون من و دكتر دووم به گذشته های دور و به زمان شاه ارتور میروند!!!
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #2 Agent Marvel 1394-05-16 00:02
عمو جان ممنون عالی بود.به نظر من دکتر دووم برترین ویلین تاریخ است.واقعا داستان های فوق العاده ای در لیست بودن و به خصوص با رتبه اول خیلی موافقم چون علاوه بر یک داستان خوب ،خاطر طراحشو میخوام چون عشق منو خلق کرده !

#1
ممنون آقای ترابی گزینه های شما هم خوب بود.

علی آقا انشاالله لینک دانلود کمیک ها قرار کی قرار میگیره ؟ :lol:
نقل قول کردن
M. goblin
#3 M. goblin 1394-05-16 00:17
#1
این همون کمیکی نیست که تونی اخر جنگ داخلی تو کمیک Civil War The Confession داستانشو تعریف کرد؟!
نقل قول کردن
Artemis
+1 #4 Artemis 1394-05-16 00:19
ممنون آقا مختار واقعا مقاله ی عالی،مفید و جامعی بود

دووم نه تنها یکی از بهترین ویلین های تاریخ،بلکه یکی از بهترینشخصیت های خلق شده ی دنیای کمیکه
نقل قول کردن
j.parker
#5 j.parker 1394-05-16 00:26
با اینکه پیش بینیم برای مقام اول{secret wars2015} خورد تو برجکم ولی بازم کمیک بهتری تو رده اوله :lol:
عموم مختار شما که گفتی دووم نمادین ترین شخصیت ماروله ینی از گرین گابلینم بهتره؟؟؟؟ :o
ی سوال اسم اون ارکی ک توش جانی استورم میمیره چیه؟
ایشالا لینک کمیکارو میزارین یا باید خوره بازی در بیاریم؟ :oops:
نقل قول کردن
s.kraven
#6 s.kraven 1394-05-16 00:26
مرسی عمو عالی بود.دمت دمادم ;-)
من فقط 1و2و7و9 خونده بودم دیگه بقیه رو حتی نمیشناختم :oops:
من اسم مادر آدم بده داستان رو که میشنوم که براش مهمه یا مهم نبوده یاد بنده ی خدا هیتلر میفتم :lol:
نقل قول کردن
werta
#7 werta 1394-05-16 00:26
من بعد از گرین گابلین توی شخصیت های خبیث به شخصه عاشق دکتر دوومم :lol:
شخصیت خیلی دارکی داره...
نقل قول کردن
The Rock
+1 #8 The Rock 1394-05-16 00:32
خیلی ممنون عمو مختار مقاله بسیار عالی بود.دووم شخصیتی عالی داره و چند لایه ای شخصیتش پیچیدس و من عاشق این جور شخصیت ها هستم.
خیلی جالبه معمولا وقتی دیکتاتورها به قدرت میرسن میزنن مردم رو ناکار میکنن ولی دووم وقتی به قدرت میرسه یا حتی وقتی یه خدا میشه اصلا این طور نیست در واقعا یه جورایی عاشق سرزمین و مردمشه ولی خب خدا نکنه اون روش بالا بیاد..........
راستی قراره مارول چند وقت دیگه یه داستان چاپ کنه با این موضوع که "اگر سنگ های بینهایت دست گرین گابلین میفتادن چی میشد؟"
ولی من دوست دارم این داستان رو هم بخونم "اگر سنگ های بینهایت دست دکتر دووم میفتادن چی میشد؟"

یه سوال وقتی دووم والریا رو جادو کرد بعدش چه اتفاقی افتاد؟از اون حالت درش آوردن؟
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #9 Bad joke 1394-05-16 00:35
این شخصیت دلیل علاقه من به کمیکه اون چهره اهنی پر جذبش معلومه ادم تهدید امیزیه ولی در عین حال غم وتنهایی را هم تداعی میکنه

دشمنی این شخصیت هم با چهار شگفت انگیز یه معجونی از عجایبه والریا اونا عمو ویکتور صدا میکنه واقعا خارق العادست تقریبا تمام بلاهایی که احساس میکنه رید ریچاردز سرش اورده را سر رید انجام داده صورتش را از شکل انداخته خونوادشا ازش دزدیده هر کاری که فکر کنید
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #10 Doc Strange 1394-05-16 00:36
ایول واقعا عالی بود ممنون بابت ترجمه.
فقط میشه یکی بهم بگه Zorba کیه؟
#4
سامی جان دقیقا این چه گراواتاریه؟! همون قبلی که قشنگ تر بود!
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #11 Bad joke 1394-05-16 00:41
#8
جادو نیست الان ولی رابطه خیلی خوبی با ویکتور داره
حتی توی داستان جلوی مادرش وای میسته که به دووم صدمه نزنه شخصیت باحالی هست کلا رابطشون خیلی پیچیدست

خب ببینید چهار شگفت انگیز حداقل 30 دشمن درجه یک داره حالا درجه یک نه دشمن قابل احترام و قابل ارجاع و از این حرفا ولی دووم یه چیز دیگست
نقل قول کردن
mtm
+3 #12 mtm 1394-05-16 00:54
یک لحظه چشماتون رو ببندید و تصور کنید اگر رایت سینمایی4 شگفت انگیز دست مارول بود الان عالم سینمایی مارول چقدر متفاوت تر و غنی تر بود
یعنی احتمالات رو بررسی کنید تا مختون سوت بکشه
تصور کنید مثلا قهرمانان مارول رو که همه بر علیه گالاکتوس بسیج شدن
یا مثلا دکتر دوومی که برای تونی استارک و گروهش خط و نشون میکشه
یا مثلا رفاقت جانی و پیتر پارکر
یا ...
من هرگز فاکس لعنتی رو نمیبخشم
لذت دیدن چه چیزهایی رو ازمون گرفت
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #13 New Goblin 1394-05-16 00:55
I'm impressed

واقعا ممنون.برای من که کمترین میزان اطلاعات کمیکی از F.F دارم بهترین مقاله ای بود که میتونستم بخونم.

پس اینه دکتر دووم...
واقعا که شخصیت جالب و چند لایه ای داره.
این مفیستو هم کم بلا سر شخصیت های مارول نیاورده.اون از زن عمو می حالا هم مادر دکتر دووم.

خسته نباشید Uncle Mokhtar
نقل قول کردن
mtm
+2 #14 mtm 1394-05-16 00:56
سایت business insider یک ساعت پیش گزارش داد:
"منتقدین سینمایی دارن فیلم چهارشگفت انگیز را سلاخی (slaughter) میکنن"

www.businessinsider.com/.../
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #15 New Goblin 1394-05-16 00:57
12#
(خطاب به F.F)
چرا رفتی...
چرا رفتی...
ما بی قراریم...
ز سر سودای دووم و گالاکتوس داریم...
نقل قول کردن
The Rock
+1 #16 The Rock 1394-05-16 00:58
#1آقای ترابی میگم اون داستان آخری که گفتین مثل همون داستان های تقابل علم و مذهبه؟یا فقط یه داستانه ماجراجوییه؟

#11آقا حسن مرسی که پاسخ دادین
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #17 Bad joke 1394-05-16 01:00
#10
زوبرا پسر پادشاه قبلی لاتواریاست که دووم به بی کفایتی و بی ارزگی متهمشون میکنه
زوبرا رهبر قیام میشه و یه چشم سابرناتیک داره کلا توی یه داستان هست و منقرض میشه البته یه برادر داره که دووم به فرزند خوندگی پذیرفته بهشا و یه جوری جنبه شرعی به کارش داده
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-05-16 01:02
به نقل از The Rock:
#1آقای ترابی میگم اون داستان آخری که گفتین مثل همون داستان های تقابل علم و مذهبه؟یا فقط یه داستانه ماجراجوییه؟

#11آقا حسن مرسی که پاسخ دادین

من سالها پیش خوندمش ولی بیشتر adventure هستش
ولی جالب اینه که دووم وقتی میره اون دوران میره سمت 'مورگان لی فی' جادوگر!
طبیعی هم بود اینکارو بکنه
کلا داستان جالبیه
از کمیک های top ایرون من محسوب میشه
نقل قول کردن
PETER MBN
#19 PETER MBN 1394-05-16 01:13
ant-man همچنان صدر جدوله هفتس
نقل قول کردن
The Rock
#20 The Rock 1394-05-16 01:19
فکر کنم هنوز 2 ساعت نشده که فیلم چهارشگفت انگیز رفته رو پرده سینما ولی تو سایت متاکریتیک افتی 7 نمره ای داشته و از 30 به 23 رسیده
همین جوری ادامه پیدا کنه تا صبح به 10 میرسه

#18راستی آقای ترابی مرسی بابت پاسختون
نقل قول کردن
Bad joke
#21 Bad joke 1394-05-16 01:23
#19
نه ماموریت غیر ممکن صدر نشینه

امتیازاش دیگه مهم نیست
وبازم خودستایی میشه ولی دیدید گفتم فیلم خوبی هم نمیشه
که البته بعضی میگفتن بهش امید دارم ممکنه فیلم خوبی بشه از کجا میدونی
در ضمن پیش بینی هفته این بوده
چهار شگفت انگیز 40 -50 میلیون
ماموریت غیر ممکن 25- 30 میلیون

البته ممکنه با این نقدها اتفاقی مه واسه پیکسل افتاد برای چهار شگفت انگیزم بیافته البته میگن حداقل پیکسل جلوه ویژه باحالی داره
نقل قول کردن
PETER MBN
#22 PETER MBN 1394-05-16 01:31
:sad: از کی؟
نقل قول کردن
PETER MBN
#23 PETER MBN 1394-05-16 01:34
.با این نقدایی ک ار چهار شگفت انگیز شده 15-20ملیون.مامو ریت غیرممکن رو نمیدنم.
نقل قول کردن
Bad joke
#24 Bad joke 1394-05-16 01:48
ولی یه نکته را بگم واقعا شکست چهار شگفت انگیز برای دنیای سینمایی کامیک بووک لازم بود چرا؟
به استدیو نشون داد تو دنیای امروز که اینترنت شبکه های مجازی هستند هر طرفدار میتونه نظرشا بگه جلوی هر کسی بیاسته و نظرشا بگه و باید بهش احترام گذاشت

منبع الهام باید سر جاش بمونه حق دست زدن به کاراکترها را نداری باید فیلم را از روی منبع الهامت بسازی نه از تفکرات خودت

اسم یه کمیک بازی بیش از اینکه کمک باشه یه بار مسئولیته تاریخه چیزی که جاش ترانک متوجه نبود با تاریخ مارول رو برویه نمیتونه مثل یه پوست موز ازش به راحتی بگذره و فیلم خودش را بسازه

الان به طلوع عدالت - ددپول نگاه بندازید بدون در نظر گرفتن کیفیت که ازش خبر نداریم به وضوح کپی های سینمایی از شمایل کمیک هستند بدون کوچکترین دخل و تصرف
شما فکر میکنید تو بدن برایان سینگر ترس نیوفتاده اگر این اپوکالیپس ابیش تو کت طرفدارها نره راحت نمیزارنش

چهار شگفت انگیز یه شکسته احتیاج به ورود به باکس افیس نداره تو امریکا نشون داده شده نقدهای به شدت منفی اثری بد روی فروش دارن همین تابستون
فیلم تعطیلات این هفته کلی نابود شد تو نقدها به جای فروش 25 میلیونی پیش بینی شده نصف این مقدار فروخت
ماموریت غیر ممکن نقدهای عالی گرفت فروشش بالاتر از حد پیش بینی بود همین جور انت من فروش بهتر نقد بهتر
پیکسل نقد بد شکست تجاری

قطعا چهار شگفت انگیز برای رسیدن به 100 میلیون برای ابروداری مشکل اساسی خواهد داشت
خیلی ها تو این زمینه شکست خوردن فاکس به کلی ابروش رفت تهیه کننده فیلم سیمون کیندبرگ که کلی پشت فیلم و انتخابهای نتدرست جاش ترانک ایستاد و البته فیلم نامه بدش که ابروی کاریش رابرد متیو وینگ که این فیلم فاجعه را ساخت

البته بازنده اصلی جاش ترانکه کسی که فیلم بدی ساخته گرون ساخته تقریبا قبل از تکمیل فیلم اخراج شده یک دو جین پیشنهاد ازش پس گرفته شده فیلما یه کس دیگه تموم کرده و کسی که با یه فیلم اسپیلبرگ جدید نام گرفت به راحتی له خواهد شد و مجبوره نزدیک یک دهه فیلمای کوچیک بسازه تا بتونه خودشا ثابت کنه
تو هالیوود پول دراوردن وظیفست ولی شکست پایان کار

ادامه چهار شگفت انگیز تقریبا غیر ممکن میشه و فاکسی که قراره سه تا اواتار پشت سر هم و کلی ایکس من و اسپین اف بسازه روی ادامه یک پروژه شکست خورده سرمایه گذاری نمی کنه
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
#25 As Responsible As Spider-Man 1394-05-16 02:06
#24:
یعنی حسن آقا امیدی برای برگشتن به خونه هست؟
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #26 Bad joke 1394-05-16 02:11
بچه ها نقدهای مهم را براتون میخونم ببینید فاجعه کجا قرار داره
نیو یورک پست: بدترین فیلم تابستون
لس انجلس تایمز :ابرقهرمانها هم قدرت نجات چهار شگفت انگیز راندارن
vulture چهار شگفت انگیز یه اشتباه بزرگه

رولینگ استون: به نظرتون فیلم جدید چهارشگفت انگیز چطوری ریبوت شده؟ به بدترین حالتی که میتونید تصور کنید
هالیوود ریپورتر: تو تمام مدت 100 دقیقه تریلر بود برای فیلمی که هرگز شروع نمیشه

واشنگتن پست :این فیلم همه راه ها را برای پس دادن مجموعه فرانچایز باز میکنه

توجه کنید اینا مهم ترین نقدای امریکا بودن نقدهایی که توسط بزرگترین منتقدین جهان نوشته میشه چهار تا از اینها به فیلم صفر دادن
توجه کنید فیلمایی مثل ترانسفورمرز 2 و چندین مورد دیگه نقدایی انقدر بد هم نگرفتن در عوض کلی فروش کردن یعنی خیلی زیاد فروش کردن ولی برای قسمت بعد کل مجموعه یه تغییر اساسی کرد

پس همین الان اعلام میکنم یا فاکس چهار شگفت انگیز را پس میده به مارول یا تا سالهای زیادی دوباره فیلمی ازش ساخته نخواهد شد
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #27 Bad joke 1394-05-16 02:14
#25
به شدت به فروش فیلم مربوطه اگر فروش فیلم طوری باشه که فیلم ضرر نده فاکس احتمال داره قلقلک بشه فیلما نگه داره ولی اگر اخبار بد همین طور ادامه پیدا کنه احتمالش کم نیست

البته با این فاجعه اگرم فیلم به مارول برگرده مارول مجبوره برای تداعی نکردن این فاجعه تاریخی از اسمی مثل بنیاد اینده استفاده بکنه
نقل قول کردن
M. goblin
#28 M. goblin 1394-05-16 09:44
حسن اقا ممکنه این فیلمو به مارول بفروشه در ازای اونقدر ضررش؟ البته پول زیادی ممکنه باشه ولی در کل ممکنه بفروشتش
بعد اگه مارول از اسم بنیاد اینده استفاده نه طرفدارا ممکن نیست ناراحت بشن؟
نقل قول کردن
aria
#29 aria 1394-05-16 09:48
بالاخره تو کمیک امپراتور دووم
اونجا رو از دووم میگیرند یا نه؟ :o
نقل قول کردن
werta
#30 werta 1394-05-16 10:03
آقای ترابی خیلی ببخشید اینو میگم ولی همونطور که خودتون گفتید که ایمیل های مدیرای سایت رو شما جواب میدید و ایمیل کاربرا رو یکی دیگه :-*
من ایمیلم رو دیروز ساعت پنج فرستادم ولی هنوز هیچ جوابی نگرفتم :-|
ببخشید به موضوع ربط نداشت :-?
نقل قول کردن
Bad joke
#31 Bad joke 1394-05-16 10:07
#28
نه برای چی ناراحت بشن بنیاد اینده هم جزیی از تاریخ چهارشگفت انگیزه
#۲۹
بخون کمیکشا چی میشه مهم نیست روندش مهمه
نقل قول کردن
M. goblin
#32 M. goblin 1394-05-16 11:16
یه سوال دارم حسن اقا
اگه ایکس من رایتش به مارول برگرده،میتونه جایی تو mcu داشته باشه؟
منظورم اینه که الان مارول Inhumans رو معرفی کرده. اگه ایکس من برگرده مارول چجوری میتونه نشون بده این دوتا گروه از هم جدان و ریششون فرق داره؟ من نمیدونم تو کمیک چجوری این موضوع گفته شده ولی داخل سینما فرق داره. ایکس من هم که از اول بچگی شون قدرتاشونو پس ممکنه سریع دیده شن ولی اگه ایکس من برگرده یعنی ایکس من ها دیرتر از ناانسان ها دیده شدن درحالی که ناانسان ها تا قدرتشون استارت نخوره نیرویی ندارن.
برای همین ممکنه سخت باشه که ایکس من ها رو قبول کرد. من هیچ ایکس منی تابحال نخوندم بنابر این نمیدونم. شما نمیدونی چجوری میشه ایکس من رو تو mcu نشون داد درحالی که بیننده گیج نشه؟
نقل قول کردن
Si@Vash
#33 Si@Vash 1394-05-16 11:28
چهار شگفت انگیز تو rotten tomatoes به 9% رسید!
رکوردیو واس خودش!
خیلی آشغالی فاکس نامرد لج باز بدبخت گالاکتوسو از دنیای مارول گرفتی
نقل قول کردن
Bad joke
#34 Bad joke 1394-05-16 12:25
#32
خب ایکس من های فاکس فیلمای بدی نیستن میشه از همونا استفاده پی روی کنی
اصلا ممکنه مارول تمرکزشا بچرخونه رو ایکس من
درکل این دو گروه در یک دنیا هستن ولی زیاد با هم نزدیک نمیشدن غیر این چند سال
و در مورد این هیومن این گروه نه به خوبی ایکس منه و نه میتونه بهش نزدیک بشه و از نظر ساختاری فرق اساسی با جهش یافته ها دارن یه جوری ریشه فضایی دارن بیشتر میتونه دشمن های فضایی ایکس من را که نمیشه تو الان فاکس یونیورس بهشون بپردازی نشون داد

ولی اصلا بعید میدونم ایکس منها برگردن چون سود اور هستند طرفدارا از فیلما راضی هستند دست فاکس هر سال فیلم ایکس منی داریم جدیدا بودجه خوبی از فاکس هم میگیرن به نظرم الان جاشون خوبه
نقل قول کردن
serpoprad
#35 serpoprad 1394-05-16 12:32
کسی میتونه یه توضیحی راجب به beyonders بده ؟
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #36 Si@Vash 1394-05-16 12:53
به نقل از serpoprad:
کسی میتونه یه توضیحی راجب به beyonders بده ؟

راستش یکم پیچیدس قضیه اینا برای این که کامل متوجه شی باید volume 3 کمیک New Avengers رو بخونی.به هر حال یه خلاصه توضیحی بد نیست
اولین نشانه نابودی دنیاها در قسمت اول جلد سوم کمیک New Avengers رخ داد.black panther در Wakanda بود که ناگهان دید یه سیاره زمین دیگه بالا توی آسمونه و با زمین با قراره برخورد کنه و چند نفر از اون زمین دارن میان که زمین نابود کنند.به هر حال بلک پنتر تونست از این کار جلوگیری کنه و فردی که میخواست زمین رو نابود کنه رو دستگیر.(black swan) اون به بلک پنتر توضیح داد که جهان داره نابود میشه چطوری؟به طوری که زمین ها با هم برخورد میکنن.اگه دو زمین با هم برخورد کنن کل دنیایی که اون زمین ها درش بودن نابود میشه(هر دو)ولی اگه یکی نابود شه هر دو دنیا زنده میمونه.فردای اون روز گروه ایلومیناتی رو دوباره تشکیل داد تا بتونن دلیل این رو بفهمن و از نابودی زمین جلوگیری کنند.راه حل های زیادی رو امتحان کردند(برای مثال در یکی از برخورد ها کاپیتان آمریکا با دستکش بینهایت زمین رو عقب زد ولی باعث شد که سنگ های بینهایت نابود بشن.)به هر حال بعد ها معلوم شد که کل این زیر سر گروهی کیهانی به نام beyonders بود که قدرت های خداگونه داشتند.beyonder s داشتند کل جهان ها رو نابود میکردند(دلیل این کارشون هنوز مبهمه).اون ها نیروهای کیهانی(شامل Living Tribunal,celest ials,master ordder,lord chaos,infinity, eternity و غیره) رو کشتند و کاری میکردند که زمین های دو دنیا با هم برخورد کنن تا به تدریج همه دنیاها نابود شه.دکتر دووم تونست beyonders رو بکشه و قدرت های اونارو بدست بیاره.قدرت اون انقدر زیاد بود که تونست دنیایی تشکیل بده به نام battleworld.
نقل قول کردن
serpoprad
#37 serpoprad 1394-05-16 13:22
#36:

خیلی ممنون .
خود این گروه معلوم نیست کین ؟ چه قدرت هایی دارن ؟
(لینک اون کمیک ها رو دارین ؟)
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #38 Si@Vash 1394-05-16 14:04
37:ببین قدرت که آخه انقد زیاده که معیار آنچنانی براش نیست.Beyonders تونستن Living Tribunal رو بکشن.Living Tribunal توسط One-Above-All(خ دای مالتی ورس مارول)ساخته شد تا وقتی که اوضاع خیلی خیت شد نمایندش باشه.یعنی living tribunal فقط یه سطح از خدا پایین تر بود.حالا که بیاندرز تونستن اونو بکشن ببین دیگه چه قدرتی دارن دیگه.
در مورد تاریخچه و شخصیت گروه هم نه چیزه زیادی مشخص نیست حالا شاید تو شماره های بعدی Secret Wars بفهمیم ولی من یه جا شنیدم این نابود کردن دنیاها اینا همه براشون مثل یک آزمایش علمی بوده
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#39 Samwel Tarly 1394-05-16 18:12
عمو مختار بر عکس مقاله قبلیت که خیلی fun بود این یکی جدی بود و خیلی قشنگ بود.میتونیم بگیم دکتر دوم کاملا خبیثه چون گفته بودید به مردمش خدمت می کنه؟
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #40 SLH Hero 1394-05-16 20:26
مقاله فوق العاده بود. خیلی ممنون عمو مختار.

من از شخصیت دکتر دووم خیلی خوشم میاد. شخصیت خبیثیه ولی نیتش خیره. فکر می کنه اگر جهان دستش باشه بهتره و جهان از بقیه آینده های ممکن زجر نمی کشه.

خودم همیشه با خودم فکر می کنم "آیا واقعاً دکتر دووم شخصیت خبیثیه؟ آیا بهتر نیست که جهان زیر دست اون باشه؟" و... .

خلاصه دکتر دووم خیلی شخصیت چند لایه و پیچیده ایه و من اون و نورمن آزبورن رو بهترین ابرشروران تاریخ میدونم.
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #41 Si@Vash 1394-05-16 20:49
به نقل از SLH Hero:
مقاله فوق العاده بود. خیلی ممنون عمو مختار.

من از شخصیت دکتر دووم خیلی خوشم میاد. شخصیت خبیثیه ولی نیتش خیره. فکر می کنه اگر جهان دستش باشه بهتره و جهان از بقیه آینده های ممکن زجر نمی کشه.

خودم همیشه با خودم فکر می کنم "آیا واقعاً دکتر دووم شخصیت خبیثیه؟ آیا بهتر نیست که جهان زیر دست اون باشه؟" و... .

خلاصه دکتر دووم خیلی شخصیت چند لایه و پیچیده ایه و من اون و نورمن آزبورن رو بهترین ابرشروران تاریخ میدونم

صالح بعید بوداا! این حرفا مال دو سه سال پیشه سایت بود که همه اینجا دوست داشتن جنجال درست کنن حالا توام دوباره شروع میکنی؟هر ابرشروری در حد خودش موفق بوده بوده دیگه جوکر هم خیلی ابرشروره خوبیه دکتر دووم و نورمن ازبورنو غیره غیره هم همینظور.
تو که از همون قدیمای سایت میشناسمت دیگه حاجی وا بده :lol:
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #42 SLH Hero 1394-05-16 20:52
#42:
ای وای حواسم نبود! الآن کامنتم رو ادیت می کنم شما هم نقل قولت رو ادیت کن.

ببخشید از فردا قراره اینترنتمون تا چهار روز قطع بشه دارم صد تا کار رو با هم انجام میدم هواسم به هیچی نیست.
نقل قول کردن
h.paknia
#43 h.paknia 1394-05-16 21:26
با تشکر مقاله بسیار خوبی بود.راستی میشه اون کمیکی که ایرون من با دکتر دووم به زمان شاه ارتور میرند رو در سایت قرار دهید.
نقل قول کردن
Mg.sp
+2 #44 Mg.sp 1394-05-16 22:30
عمو مختار خيلي ممنون واقعا مقاله فوق العاده‌اي بود به خصوص قسمت هايي كه خودتون اضافه كرديد.
نقل قول کردن
مهدی بیات
+1 #45 مهدی بیات 1394-05-16 22:38
ممنون عمو مختار بابت این مقاله عالی.
کسی که حتی یه کمیک FF هم نخونده باشه،با خوندن این مقاله میفهمه که دکتر دووم از برترین ویلین های کمیک بوکه.
نقل قول کردن
ADC
#46 ADC 1394-05-17 09:45
دارم فکر میکنم اگه جوکر حاکم دنیا میشد چی میشد ؟! :-?
اهان فهمیدم :D
مجبور بودیم هر روز خندوانه ببینیم :-*
نقل قول کردن
Sherlockian
#47 Sherlockian 1394-05-31 02:27
خیلی ممنون بابت کمیک ها ولی شماره چهارم لینک دانلودش نیستش
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1394-05-31 09:37
به نقل از Hesam avenger:
خیلی ممنون بابت کمیک ها ولی شماره چهارم لینک دانلودش نیستش

لينك دانلودش رو از اينجا بگير:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
#49 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1395-04-27 02:17
دستتون درد نکنه مقاله ای جالبی بود ولی خداوکیلی مفیستو چه کارایی که نکرد اونم از گند زدن به عروسی مردعنکبوتی الآنم مادر دکتر دوم
حالا تازه می فهمم که چرا دوم برام بهترین ویلینه
خیلی جالب بود دکتر دوم برای اینکه مامانشو نجات بده رفته پیشه دکتر استرینج
نقل قول کردن
M.NAYYERI
#50 M.NAYYERI 1395-04-27 02:23
واقعا عالی بود
دست عمو هم درد نکند
دکتر خیلی شخصیت پیچیده ای داره همون طور که عمو گفت در اوج شرارت عشق هم می ورزه( البته جمله خود مقاله نیست ها بعدا گیر ندین کی گفت)
عالی :lol:
نقل قول کردن
quick black
#51 quick black 1395-04-27 11:51
به نقل از mtm:
یک لحظه چشماتون رو ببندید و تصور کنید اگر رایت سینمایی4 شگفت انگیز دست مارول بود الان عالم سینمایی مارول چقدر متفاوت تر و غنی تر بود
یعنی احتمالات رو بررسی کنید تا مختون سوت بکشه
تصور کنید مثلا قهرمانان مارول رو که همه بر علیه گالاکتوس بسیج شدن
یا مثلا دکتر دوومی که برای تونی استارک و گروهش خط و نشون میکشه
یا مثلا رفاقت جانی و پیتر پارکر
یا ...
من هرگز فاکس لعنتی رو نمیبخشم
لذت دیدن چه چیزهایی رو ازمون گرفت

به نقل از mtm:
یک لحظه چشماتون رو ببندید و تصور کنید اگر رایت سینمایی4 شگفت انگیز دست مارول بود الان عالم سینمایی مارول چقدر متفاوت تر و غنی تر بود
یعنی احتمالات رو بررسی کنید تا مختون سوت بکشه
تصور کنید مثلا قهرمانان مارول رو که همه بر علیه گالاکتوس بسیج شدن
یا مثلا دکتر دوومی که برای تونی استارک و گروهش خط و نشون میکشه
یا مثلا رفاقت جانی و پیتر پارکر
یا ...
من هرگز فاکس لعنتی رو نمیبخشم
لذت دیدن چه چیزهایی رو ازمون گرفت

واقعا اقای ترابی چی میشد
منم هرگز این فاکسو نمیبخشم
(البته بخشش من زیاد مهم نیست ولی واقعا دنیای سینما ی هیرویی از این رو به اون رو میشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45