10 كمیك برتر بی باك (Daredevil)

10 كمیك برتر بی باك (Daredevil)

به مناسبت پخش سیزن سوم از سریال بی باك، افتخار دارم 10 داستان برتر تاریخ كمیك های این شخصیت رو تقدیم شما كنم.

 

ابتدا توصیه میشود قبل از خواندن این مقاله به اینجا بروید و درباره شخصیت بی باک اطلاعات کسب کنید.

 

10- كمیك Daredevil: Yellow

كمیك Daredevil: Yellow

 شاهكاری دیگر از زوج خلاق «جف لوب» و «تیم سیل» . آنها این بار هم به روزهای ابتدایی حرفه ابرقهرمانی یكی از شخصیت های معروف مارول میپردازند. آنها در واقع جزئیات بیشتری درباره كمیك های ابتدایی دردویل و زمانی كه او لباس زردرنگ خودش را بر تن داشت به ما میدهند. صحنه ای كه مت مورداك از مردی كه دستور قتل پدرش را صادر كرده انتقام میگیرد، خارق العاده است. نقطه قوت اصلی داستان البته در مهارت جف لوب در ایجاد تعادلی دلپذیر بین اكشن و كمدی رومانتیك در این داستان است.

 

9- شماره های 23 تا 27 سری سوم كمیك های Daredevil

 شماره های 23 تا 27 سری سوم كمیك های Daredevil

داستانی كه نقطه اوج run تحسین شده آقای مارك وید در كمیك های بی باك بود. درست از همون ابتدای این run به نظر میرسید یك شخصیت خبیث مرموز داره گند میكشه به زندگی بی باك. در این داستان میفهمیم كه او كیه: بولزآی! جالبه كه شخصیت خبیث جدید به نام «ایكاری» (Ikari) براش كار میكنه. این ایكاری دقیقا همون قدرت هایی رو داره كه بی باك داره!!! به همین خاطر مبارزه با ایكاری برای دردویل واقعا سخته.

 

8- شماره های 1 تا 8 سری دوم كمیك های Daredevil

کمیک guardian devil

این داستان 8 قسمتی را به نام Guardian Devil میشناسند كه توسط كوین اسمیت معروف و جو كسادا (از مسئولین فعلی مارول كامیكس) خلق شد. در این داستان شگفت انگیز اعتقادات مذهبی مت مورداك به چالش كشیده میشود چون بچه ای پیدا میشود كه خیلی ها میگویند همان "ضد – مسیح" (Anti-Christ) است. از طرفی كرن پیج هم ایدز میگیرد و یكی هم او را گول میزند تا باور كند این بچه باعث مریضی اش شده است. سپس معلوم میشه كه همه چیز زیر سر یكی از دشمنان قدیمی مرد عنكبوتی بوده كه آخرش هم چون موفق نمیشود مت را مجبور كند تا او را بكشد،  دست به كار عجیبی میزند. این کمیک سكوی پرتاب جو كسادا به سوی موفقیت بود و دوران جدیدی را هم در مارول آغاز كرد.

 

7- شماره های 46 تا 50  سری دوم كمیك های Daredevil

شماره های 46 تا 50  سری دوم كمیك های Daredevil

داستانی نوشته شده توسط استاد برایان مایكل بندیس و طراحی شده توسط الكس مالیو. در این داستان هویت مخفی مت مورداك فاش شده و ناگهان تعدادی از دشمنان او به دستور «كینگ پین» به او حمله میكنند. بعد مت عاشق زنی جدید به نام میلا داناوان میشه كه بعدا معلوم میشه قرار بوده حواسش رو پرت كنه! در نهایت دردویل تصمیم میگیره این دفعه بزنه دهن كینگ پین رو صاف كنه! تصمیمی كه او پس از دهن صاف كردن كینگ پین میگیره هم واقعا باعث شد تا حال و هوای داستان های او تغییر كنه.

 

6- شماره 191 سری اول كمیك Daredevil

شماره 191 سری اول كمیك Daredevil

این آخرین شماره ای است كه فرانك میلر معروف در اولین run خود برای بی باك خلق كرد. او در ضمن خودش كاملا این شماره را طراحی كرد. در این داستان بی باك در كنار تخت دشمنش یعنی «بولزآی» كه فلج شده ظاهر میشه و باهاش بازی "رولت" (Roulette) میکنه (برای اشنایی با شخصیت بولزآی، این مقاله را بخوانید) . این یكی از داستان هایی هستش كه من بهشون میگم "تو مخی" (یعنی یراست میره تو مخ آدم و فكرش رو به شدت درگیر میكنه!). واقعا همچین داستانی برای دوره خودش بیسابقه بود. پایان داستان هم فوق العاده است.

 

5- شماره های 82 تا 87  سری دوم كمیك های Daredevil

برایان مایكل بندیس ،  run جاودانه خودش در كمیك های دردویل را با زندانی شدن مت مورداك به اتمام رساند. بعدش هم نوبت اد بروبیكر شد تا جانشین بندیس بشه. بنابراین بروبیكر اولین آرك خودش را حول و حوش تم "بی باك در زندان" شكل داد. او همچنین در این آرك از Dakota North یك شخصیت مهم ساخت. نكته جالب داستان اینه كه به نظر میرسه یكنفر عمدا داره كسانی رو به سلول بی باك میفرسته كه قصد جانش رو دارند و سئوالی كه مطرح میشه اینه كه آیا مت از این زندان جهنمی جون سالم بدر میبره یا نه؟

 

4- شماره های 32 تا 40  سری دوم كمیك های Daredevil

شماره های 32 تا 40  سری دوم كمیك های Daredevil

این آرك دوم از run مشهور برایان مایكل بندیس و الكس مالیو برای كمیك های دردویل است و در آن میبینیم كه پس از فاش شدن هویت مخفی مت چه عواقبی در انتظار اوست. ما حتی شاهدیم كه دیگران چطور با این قضیه كنار می آیند. نكته برتر این داستان این است كه نشان میدهد اطرافیان مت مورداك چه تاثیری از این موضوع میپذیرند و حتی شخصیت هایی مثل مرد عنكبوتی، الكترا و بلك ویدو هم در آن حضور پیدا میكنند. از اون جالب تر این كه مت باید از یكی از ابرقهرمانانی كه بیگناهه ولی باید محاكمه بشه در دادگاه دفاع كنه! این شاهكار برایان مایكل بندیسه و نشون میده كه این استاد بزرگ چقدر در نوشتن داستان هایی كه شخصیت پردازی در آنها حرف اول رو میزنه، مهارت داره.

 

3- شماره های 1 تا 5 كمیك Daredevil: The Man Without Fear

 كمیك Daredevil: The Man Without Fear

شاهكاری از فرانك میلر و جان رومیتا جونیور. این آخری داستانی بود كه میلر برای دردویل خلق كرد و در آن نشان داد كه مت مورداك چطور به یك قهرمان تبدیل میشود. البته او مقداری هم اطلاعات درباره گذشته كینگ پین و البته الكترا به ما داد. کلا این داستان را daredevil: year one بدانید! در ضمن این داستانیه كه به نظر میرسه شبكه نتفلیكس به شدت از آن برای ساخت سریال دردویل استفاده كرده و الهام گرفته (حتی اون لباس سیاه رنگ اولیه ای كه مت مورداك در این سریال میپوشه هم از طراحی های جان رومیتا جونیور در این كمیك الهام گرفته شده). شما میتونید این داستان زیبا را اینجا با ترجمه فارسی بخونید. 

 

2- شماره های 174 تا 182 سری اول كمیك های Daredevil

الکترا ساگا

الکترا در کمیک های الکترا به عنوان عشق سابق مت مورداک در دانشگاه معرفی شد که پس از قتل پدرش (که سفیر یونان بود) از نیویورک رفت و پس از سالها دوباره برگشت ولی ابن بار خودش هم یک آدم کش حرفه ای شده بود. در 14 شماره بعدی مت مورداک به نوعی با الکترا درگیر بود. یعنی مت مورداک باید با بازگشت عشق سابق خود کنار می آمد و بی باک هم باید با آدم کشی حرفه ای به نام الکترا. این دوگانگی خیلی جالب بود و گاهی باعث جدال بین آنها میشد و گاهی هم باعث همکاری (team-up). ولی وقتی کینگ پین الکترا را به عنوان ادم کش شماره یک خودش استخدام کرد، اوضاع فرق کرد. کینگ پین حتی یک بار از الکترا خواست تا فاگی نلسون (دستیار و رفیق مت مورداک) را بکشد ولی او نتوانست این کار را بکند و همین مسئله نشان داد که الکترا هنوز هم کاملا آدم بدی نشده. ولی بولزآی اصلا از این قضیه خوشش نیامد و دوست نداشت کسی جایش را بگیرد و برای اینکه به کینگ پین ثابت کند هنوز هم نامبر وان است، الکترا را به قتل رساند (صحنه مرگ الکترا یکی از ماندگار ترین لحظات تاریخ مارول است و میتوانید در اینجا و اینجا و درباره اش بیشتر بخوانید). تاثیری که مرگ الکترا روی مت مورداک داشت غیر قابل وصف بود.

 

1- شماره های 227 تا 233 سری اول كمیك های Daredevil

کمیک born again

این داستان که به Born Again مشهور است باز هم دستپخت فرانک میلر است و  کاملا وضعیت کمیک های بی باک را دگرگون کرد. نکته مهم دیگر این است که طراحی های این داستان توسط «دیوید مازوچلی» انجام شده است که واقعا حیرت انگیز است و با طراحی های فرانک میلر در دوران اوج او قابل مقایسه میباشد. در این داستان دیدیم که «کرن پیج» پس از سالها برگشته و حالا بازیگر فیلمهای پورنوگرافی شده و به هروئین هم اعتیاد پیدا کرده است. کرن که از هویت مخفی بی باک باخبر است، حاضر میشود در ازای دریافت مواد، هویت مخفی او را بفروشد. این راز به گوش کینگ پین میرسد و او هم به طور سیستماتیک از آن استفاده میکند تا زندگی مت مورداک را از هم بپاشد. سپس مت متوجه میشود که همه اتفاقاتی که این اواخر بر سرش آمده زیر سر کینگ پین بوده است و یکی از لحظات برتر تاریخ مارول به وجود می آید (میتوانید در اینجا بیشتر درباره این لحظه بخوانید). این داستان در ضمن لحظات ماندگاری هم برای «بن یوریک» خلق میکند (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بن یوریک ، این مقاله را بخوانید). شخصیت جذاب دیگر این داستان Nuke نام دارد  در هر حال همه چیز به بازگشت به یاد ماندنی بی باک ختم میشود و آن صحنه نمادین و ماندگار بی باک که در جلوی شعله های آتش قرار گرفته (میتوانید درباره این صحنه اینجا و اینجا بیشتر بخوانید)

 

 نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

كمیك "بی باك: پایان روزها" (Daredevil: End of Days) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

کمیک های برتر ابرقهرمانان

معرفی کامل شخصیت بی باک

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

100 شخصيت برتر مارول: الكترا

20 پانل برتر تاریخ کمیک بوک 

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

لحظات ماندگار: «الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

لحظات ماندگار كميك هاي بي باك: مرگ كارن پيج

75 لحظه ماندگار مارول: همه اش زير سر كينگ پين بود! 

لحظات ماندگار: بي باك از ميان شعله هاي آتش خارج ميشود تا نبرد نهايي خودش با  كينگ پين را انجام دهد 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parsa.ls
#1 parsa.ls 1394-12-28 11:31
خیلی ممنون هستم عمو مختار واقعا شما با این مقاله های 10کمیک برتر گل کاشتید!
مخصوصا که وقتی این مقاله ها رو ببینیم که کارکتر در اون زمان مطرح باشه مثل امروز که فصل دوم دردویل آغاز شده!
مقاله مفید و جامعی بود و به یکی مثل من که دانش کمیک بوکی زادی نداره کمک بسیاری کرد!
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1394-12-28 11:34
خیلی خوبه که وقتی خبر مهم ویا فیلم و تریلری پخش میشه شما راجب اون به ما توضیح میدین واقعا ممنون میشه لینک کمیک های شماره ی 3و6 رو‌بدین
با تشکر فراوان وهمچنین پیشاپیش عید رو به شما تبریک میگم عمو مختار ;-)
نقل قول کردن
sherlock
#3 sherlock 1394-12-28 11:57
عمو مختار واقعا عالی بود.مثل همیشه.شما همیشه در تاپ 10 هاتون به بهترین شکل نقد و رتبه بندی میکنید.در ضمن چیزی که توجه من رو جلب میکنه اینه که شما با احساس مقاله مینویسید.یعنی انگار تمام احساساتتون رو گذاشتید روی مقاله.این جریان بازی مت و بولز ای هم نشون میده که دردویل در عین خشن بودن و قهرمان بودن و...چقدر کاراکتر چند بعدی و قلب رعوفی داره.و خوشبختانه همین باعث میشه که ما بیشتر از هر موقع با او ارتباط برقرار کنیم.واقعا عالی بود و از زحماتتون ممنون.خواندن مقالات شما همیشه لذت خاصی داشته
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1394-12-28 12:58
ممنونم بابت مقاله !
من از دردویل خوشم میاد ! هم قدرتش و هم لباسش عالیه !
#3
کاملا درسته !!
علاوه بر این ها این مقاله یک تغیر اساسی داشت !
اونم این بود که خواننده رو مجاب میکرد که بره این کمیک لامصب رو بخونه ببینه توش چی نوشته ! ( از بس که خوب توصیف کردند نمیتونم صبر کنم بخوانمشون )
مثلا عمو اشاره ای به اینکه اون دشمن مرد عنکبوتی کی بود نکرد !
یا تصمیم دردویل رو بعد از صاف کردن دهن کینگ پین نگفت !
ایناست که مقالات عمو طرفدار داره .
چون من همش دوست دارم بیشتر راجب یک موضوع توضیح داده بشه ، اما شیوه ی عمو خیلی باحاله چون من خیلی حرص میخورم از اینکه یه موضوع گُنگ بمونه !
این کار کاملا گابلینی و خفنه !
دمت گرم عمو برای خوندن اینا بهمون انگیزه دادی !
نقل قول کردن
peyman
#5 peyman 1394-12-29 11:25
سلام عمو!!مقاله که نیاز به تعریف نداره چون عالیه،فقط سوال:تو مورد 8 که فرمودید یکی از دشمنای قدیمی مردعنکبوتی داره این کارهارو میکنه،منظورتون کینگ پینه؟؟
تو شماره 7 که هویتش فاش میشه بعد از اتمام این ماجرا و همینطور تصمیم مرموزی(!) که مت میگیره هویت همچنان تو بقیه ی کمیکاش اشکاره یا مثل قضیه اسپایدی یه جوری سرو تهش رو هم میارن؟!
جالبه که فرانک میلر تو همون شماره اولی که بوجود میاره قدرت نویسندگی خودش رو نشون میده.
مورد 7 ادامه ی مورد 4 هستش؟یعنی تو این زمانه که هویتش فاش میشه و کینگ پین سراغش میاد؟(میدونم ممکنه سوالم چرت باشه)
راستش من هنوز در مورد میگ الکترا مشکل داشتم ولی الان که خوندم و کامل شیرفهم مشکل حل شد!
تو مورد آخر همه چیزو میدونستم به جز این قضیه ی بازیگر فیلم پورنوگرافی شدن!! وقتی خوندم کم مونده بود اوردوز کنم!!در کل مقاله 20 بود عمو و بازم ممنون.
نقل قول کردن
shahrzad
#6 shahrzad 1394-12-29 12:19
عمو مختار فکر کنم یک میوتنت است که نیروهای فوق بشری اش در نوشتن سریع مقالات معرکه خلاصه میشه
نقل قول کردن
shahrzad
#7 shahrzad 1394-12-29 12:20
#5:
من فقط میدونم اون دشمن قدیمی مرد عنکبوتی که بهش اشاره شد، میستریو است. اخرش هم خودکشی میکنه
نقل قول کردن
ali.shahruei
#8 ali.shahruei 1397-08-04 09:07
سلام من علاقه دارم در کار های سایت،مقاله و ترجمه همکاری کنم.
نقل قول کردن
Man Without Fear
#9 Man Without Fear 1398-09-30 17:49
ممنون از مقاله عالی تون
واقعا داستان های بی باک فوق العادست
من بعضی از این کمیک هارو انگلیسی خوندم و دست و پا شکسته یه چیزایی فهمیدم
با این که می دونم سرتون خیلی شلوغه ولی اگه میشه از بی باک چند تا کمیک داخل برنامه تون برای ترجمه قرار دهید
ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45