10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

در دنیای کمیک افراد عادی زیادی بودند که بنا بر دلایل مختلفی تصمیم گرفتند به مبارزه با جرم و جنایت بپردازند و مهارت های رزمی ببینند یا برای خود ابزار و سلاح های مختلفی بسازند.

 اگر دقت کنید اکثر قهرمانان مارول و دی سی توسط رادیو اکتیو جهش یافته شدند یا بسیاری از قهرمانان مارول از گونه نا انسان ها هستند ولی این قهرمانان کاملا انسان بوده و بدون هیچ قدرت فرابشری بهترین رتبه ها را به خود اختصاص دادند.

  

10- خانواده خفاشی (The bat-family)

 خانواده خفاشی (The bat-family)

همانطور که میدانید جرم و جنایت در یونیورس دی سی بخصوص در شهر گاتهام بیشترین رواج را دارد. بتمن از اولین کسانی بود که به مبارزه با جرم و جنایت پرداخت. او در طی سال ها مبارزه با جرم و جنایت دستیارانی داشت که معروف ترین آن ها "دیک گریسون" است. او به عنوان رابین اول شناخته میشد کسی برای اولین بار دستیار بتمن بود. او سال ها بعد که با تجربه تر میشود به فردی مستقل و تکرو به نام "نایت وینگ" تبدیل میشود که از چوب هایی در مبارزات خود استفاده میکرد. او و بت گرل ها و رابین های بعدی گروهی را تشکیل میدهند تا با جرم و جنایت مبارزه کنند و هیچکدام از آن ها قدرت های فوق بشری ندارند و یکی از دلایل موفقیت های این گروه جوان الگوگیری و ادامه دادن راه بتمن است و دنبال کردن شیوه های او است. اولین بت گرل هم فردی به نام باربارا گوردن (دختر کمیسرگوردن) بود. وقتی بتمن علیه جنایت در گاتهام قیام کرد او نیز به شیوه و سبک مبارزات او علاقه مند شد و لباس و ماسکی تهیه میکند و اسم خود را دختر خفاشی میگذارد.

 

9- آدام استرنج (Adam Strange)

 آدام استرنج (Adam Strange)

آدام استرنج نیز یکی از شخصیت های بزرگ و قدیمی  دنیای کمیک بوک است که قدرت فرابشری ندارد. او سال 1958 توسط انتشارات دی سی خلق شد . ادام استرنج یک باستان شناس بود که ناگهان از کشور پرو به سیاره Rann برده شد. او در این سیاره ماموریت یافت تا از اهالی آنجا علیه تهدیدات فرا زمینی محافظت کند. استرنج بعد از مدتی عاشق دختری از سیاره Rann  شد . او البته بعد از مدتی دوباره به سیاره زمین برگشت ولی همچنان به Rann سفر میکرد تا از آن محافظت نماید. او  دارای هوش سرشار است اما هوش او عامل اصلی موفقیت هایش نیست بلکه این شجاعت و شهامت اوست که او را شخصیتی بزرگ جلوه میدهد. او الان  به یکی از نگهبانان کیهانی زمین بدل گشته.

 

8- کیک - اس (Kick-Ass)

 کیک - اس (Kick-Ass)

کیک اس از آن گونه قهرمانانیست که تا نفس آخر میجنگد. او چوب های کریکت با خود حمل میکند و سبک مبارزه اش خیلی شبیه به سبک مبارزه کیسی جونز است. او در کمیک های فرعی مارول خلق شده. او مادر خود را بر اثر سکته مغزی از دست میدهد و ناگهان به قهرمان شدن علاقه مند میشود. دیو لیزاوسکی (Dave Lizeweski) سپس لباس و ماسکی سبز رنگ به تن میکند و به مبارزه با جنایت میپردازد. او هیچ قدرت فرابشری ندارد ولی همیشه تا بن جان میجنگد تا موفق شود.

 

7- گربه وحشی (Wild Cat)

گربه وحشی (Wild Cat)

تد گرنت (Ted Grant) یک بوکسور سنگین وزن بود که در کار خود مهارتی ویژه داشت. او از قهرمانان قدیمی دی سی است و عضو گروه JSA هم بوده. او به طور ناخواسته وارد فعالیت های خلافکاری شد  و برای اینکه خودش را تبرئه کند چاره ای نداشت جز اینکه هویت "گربه وحشی" را برای خودش انتخاب کند. البته در کمیک ها گفته شده که طلسمی روی او انجام شده  که باعث میشه پیر نشه ولی این طلسم نیروی فوق بشری بهش اعطا نکرده است. در واقع او از هیچ منبع انرژی نیرو نمیگیرد یا هیچ نیرو فوق بشری ندارد ولی مهارت های بوکس و چابکی و تخصص در مبارزات تن به تن به او این امکان را میدهد که به یک قهرمان شایسته تبدیل گردد.

 

6- هاکای (Hawkeye)

هاکای

کلینت بارتون از بچگی  دقت و تمرکزی بالا بر روی کارهایش داشت. او معمولا تیزبینی خود را با پرتاب دارت تقویت میکند. بارتون برای اولین بار در کمیک های مردعنکبوتی ظاهر شد و به لطف اسپایدی از یک خلافکار به یکی از قهرمان مارول بدل گشت. او همواره احساسی و با قلب خود تصمیم میگیرد و به عواقب تصمیماتش فکر نمیکند. بارتون توانایی خاصی در مبارزات تن به تن دارد و میتواند از کمانش در مبارزه به عنوان یک سلاح با ویژگی شمشیر استفاده کند. او بعدها به انتقام جویان ملحق میشود. بارتون نشان داده بدون قدرت های فرابشری نیز میتواند یک قهرمان ویژه باشد.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود

 

5- فلش گوردون (Flash Gordon)

عکس فلش گوردون

فلش گوردون نه تنها یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قهرمانان دنیای کمیک بلکه کل دنیای سرگرمی است. او چند سال قبل از ظهور ابرقهرمانان یعنی در سال 1934 و در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شد و بارها و بارها در فرم های مختلف سرگرمی مثل فیلم و کارتون ظاهر شده است. خیلی از بزرگان سینما و دنیای کمیک  گفته اند که از او برای خلق آثار خود الهام گرفته اند (مثل جورج لوکاس خالق فرنچایز "جنگ ستارگان"). فلش گوردون یک ورزشکار خوش تیپ بود که برای جلوگیری از یک فاجعه ای که سیاره زمین را تهدید میکرد به همراه دوستانش با موشک به فضا میرود . او در نهایت به سیاره مانگو رسید و با حاکم بیرحم آن به نام «مینگ» (Ming) جنگید و اینچنین بود که ماجراهایش شروع شد.

 

 4- مجازاتگر (Punisher)

 

مجازاتگر

فرانک کسل یکی از افراد نظامی بود و در جنگ جهانی حضور داشت. همسر و فرزندانش توسط باند خلافکاران به قتل میرسند. او با دیدن اوضاع همسر و فرزندانش تصمیم میگیرد به خونخواهی از آنان به پا خیزد و جهان را از انسان های کثیف و رذل پاک کند. البته او شیوه های خشنی را در پیش میگیرد و معتقد است که خلافکاران و مجرمین باید به بدترین نحو ممکن مجازات شوند. او سربازی کهنه کار و زبده است و کار با انواع سلاح های سرد و گرم را بلد است و در مبارزات تن به تن تبحر دارد. او بدون اینکه هیچ قدرت فرابشری داشته باشد توانسته یک نیمه قهرمان شود که خیلی ها از او به عنوان یک ضد قهرمان یاد کرده اند کسی که انسان ها را میکشد. مهم نیست چقدر آن ها بد باشند ولی مهم این است که آن ها انسان هستند ولی متاسفانه فرانک کسل به این موضوع بی اعتنایی کرده و به قاتلی خطرناک تبدیل شده.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر پانیشر (Punisher)

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (Punisher) بدانید

 

3- اسپیریت (The Spirit)

اسپیریت

اسپیریت یکی از مهم ترین و قدیمی ترین قهرمانان دنیای کمیک است که توسط یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین خالقین دنیای کمیک یعنی ویل آیزنر خلق شد. نام اصلی او «دنی کولت» (Denny Colt) است که در هیبت اسپیریت با جرم وجنایت میجنگد و حامیانی مثل کمیسر «دولان» در اداره پلیس دارد. گفته میشود که او قبلا خودش هم یک کارآگاه بوده. ماجراهای کمیک بوکی او بسیار بسیار خلاقانه بوده اند و ژانرهای مختلفی از درام گرفته تا نوآر، معمایی، ترسناک و حتی کمدی و رومانس را شامل و باعث غافلگیری خواننده میشوند. اسپیریت در کمیک های خود نیروهای فوق بشری نداره و سعی میکنه از مهارت های مبارزه تن به تن و همچنین مهارت های کارآگاهی خودش بهره بگیره (البته در فیلم سینمایی مزخرف  اسپیریت به او یک نیروی فوق بشری داده شده بود: خوب شدن سریع زخم ها!)

مطالب مرتبط:

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!  

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

2- مرد آهنین (Iron Man)

 مرد آهنین (Iron Man)

تونی استارک یک اسلحه ساز و دانشمند بود که روزی توسط جنایتکاران ربوده شد. آن ها تونی را مجبور کردند تا حتما برای آن ها سلاح های جنگ بسازد و گرنه جانش را از دست میدهد. تونی نیز به آن ها کلک میزند و بجای اسلحه زرهی تنومند و رسوخ ناپذیر میسازد و نجات پیدا میکند. او از خود هیچ قدرتی ندارد البته کمی با مهارت های رزمی آشنایی دارد اما او همواره بر زرهش اتکا کرده البته این هوش سرشار و خلاقیتش بود که موجب شد همچنین زرهی خلق کند. آیرون من اکنون شرکت صنعتی بزرگی دارد و یک میلیاردر عیاش است.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر آیرون من (Iron Man)

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من
 75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

 

1- بتمن (Batman)

بتمن بروس وین

وقتی میلیاردری به نام توماس وین به همراه همسر و فرزند نوجوانش بروس وین از سینما بیرون میروند ناگهان خلافکاری به خاطر دزدیدن گردنبند مارتا (مادر بروس وین) پدر و مادر بروس را میکشد. آن موقع بود که بروس عزمش را جذب میکند تا تمام تلاشش را بکند تا دیگر هیچ طفلی همانند او یتیم نشود. او در سراسر دنیا سفر میکند و از سرمایه های پدرش برای آموختن هنرهای رزمی استفاده میکند و در جوانی به گاتهام باز میگردد تا جلوی جرم و جنایت را بگیرد. او برای خود هویتی مخفی به نام بتمن انتخاب میکند. او هیچ قدرت فرابشری ندارد اما مهارت های رزمی و تکنولوژی پیچیده ای که او را همراهی میکند سبب میشود تا به یک قهرمان قدرتمند تبدیل گردد البته ناگفته نماند او کارآگاهی زبر دست است و همیشه با هوش خود مبارزه میکند یعنی همیشه سعی میکند نقاط ضعف حریف را هدف قرار میدهد. در حال حاضر او محبوب ترین قهرمان دی سی و یکی از محبوب ترین کرکترهای دنیای کمیک بوک است.

 مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك: بتمن و جوکر

 ويدئوي مرگ پدر و مادر بتمن

 

نویسنده: پویا صدیف

(Magnus)

با الهام از مقاله سایت Newsarama و راهنمایی های استاد ترابی

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin.S
#1 Goblin.S 1395-04-05 23:18
مقاله عالی ایی بود و معلوم بود فرد با معلوماتی اون رو نوشته .
یک سوال آخر مقاله برام پیش اومد ، Arrow نمیتونست تو لیست قرار بگیره؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#2 amir a. ghaderi 1395-04-05 23:24
یه بابایی میگفت استاد ترابی تو هر لیست تاپ تن حتما باید مرد عنکبوتی رو رتبه اول بزاره (البته اون احمق بیشعور اگه کل مقالات سایت رو دیده بود میفهمید که کلی مقاله تو سایت هست که توشون مرد عنکبوتی اول نیست). در هر حال این بزرگوار که ظاهرا مشاور این مقاله هم بوده اند بار دیگر با این رتبه بندی نشون دادند که اولا چقدر با معلومات هستند ، دوما چقدر بدوت تعصب عمل میکنند و سوما بعضی ها چقدر بهشون حسودی میکنن و مزخرف میگن. ممنون بابت این مقاله عالی ، دقیق و informative
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#3 amir a. ghaderi 1395-04-05 23:24
به نقل از Goblin.S:
مقاله عالی ایی بود و معلوم بود فرد با معلوماتی اون رو نوشته .
یک سوال آخر مقاله برام پیش اومد ، Arrow نمیتونست تو لیست قرار بگیره؟

تا وقتی آب (هاکای) هست، تیمم (ارو) باطله !!!
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1395-04-05 23:26
ممنون. عالیه.
جای این مقاله توی سایت خالی بود.

به نظر من میزان هوش و نبوغ تونی استارک نیروی فرابشری محسوب میشه... :-* نباید توی این لیست باشه. :lol:
جایگاه بتمن هم کاملا درسته. 8)
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#5 Dan-Spidey 1395-04-05 23:30
با اینکه من کامیک arrow رو نخوندم ولی فکر کنم arrow نیروی فوق بشری داره.
نقل قول کردن
Hobbit
#6 Hobbit 1395-04-05 23:58
مقاله جالبی بود خیلی جاش احساس میشد ولی نمیدونم چرا از انتخابها زیاد شوکه نشدم تقریبا قابل حدس بود به کیک اس و اسپیریت و...اگه میشد بدونم این افراد ملاکشون برای انتخاب چی بوده؟
اسپیریت مال کدوم کمپانیه؟
من نمیدونم ولی درددویل نمیتونست جزو اینا باشه؟بلک ویدو و زن گربه ای (البته این یکی به جناحش ...)و الکترا و....
در کل از مقاله خوبت متشکرم.
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#7 Bruce Wayne 1395-04-06 00:00
مقاله خوبی بود...
واقعا حق بتمن بود که اول باشه..خوشم اومد..
استارک هم که دومه بازم عالیه...
دلم میخواست هم استارک و هم بتمن رتبه یک بودند..
تیمم باطله چیه؟؟
حالا چون ارو شببه هاکای هست نباید باشه؟؟ :-?
خوب اونجوری دیگه تاپ تن نمیشد. میشد تاپ ایلون :lol:
راستی بلک ویدو دقیقا چه قدرت فرابشری در کمیک ها داره؟
من واقعا نمیدونم..بهم بگید...
راستی یه مقالم درباره ی نحوه ی استتار سوپرمن(با اون عینک ته استکانی)بزنید.. خانواده ما همیشه سوالش این بوده که چرا هیچکس سوپرمن رو نمیشناسه؟؟؟؟ :D
نقل قول کردن
DarkCat666
#8 DarkCat666 1395-04-06 00:00
#6
دردويل قدرت فوق بشري داره
نقل قول کردن
The Laughing Joker
#9 The Laughing Joker 1395-04-06 00:02
گرین ارو هم می تونست باشه چون شخصیت پردازی نسبتا خوبی داره. جایگاه بتمن هم کاملا درست بود.
ممنون بابت مقاله :-)
نقل قول کردن
Hobbit
#10 Hobbit 1395-04-06 00:06
به نقل از DarkCat666:
#6
دردويل قدرت فوق بشري داره

ببخشید قدرت فوق بشریش چیه؟!!
البته شاید این ناآگاهی من باشه ولی بجای بینایی بقیه حساش ارتقا پیدا کرده.
نقل قول کردن
DarkCat666
#11 DarkCat666 1395-04-06 00:06
از بين batfamilyعاشق جيسون تادم و بخصوص بتمن
رتبه بندي كاملا بجا بود مقاله هم عالي
ممنونم
نقل قول کردن
The Laughing Joker
#12 The Laughing Joker 1395-04-06 00:09
به نقل از amir a. ghaderi:
یه بابایی میگفت استاد ترابی تو هر لیست تاپ تن حتما باید مرد عنکبوتی رو رتبه اول بزاره (البته اون احمق بیشعور اگه کل مقالات سایت رو دیده بود میفهمید که کلی مقاله تو سایت هست که توشون مرد عنکبوتی اول نیست). در هر حال این بزرگوار که ظاهرا مشاور این مقاله هم بوده اند بار دیگر با این رتبه بندی نشون دادند که اولا چقدر با معلومات هستند ، دوما چقدر بدوت تعصب عمل میکنند و سوما بعضی ها چقدر بهشون حسودی میکنن و مزخرف میگن. ممنون بابت این مقاله عالی ، دقیق و informative

آخه شما اسمی از مرد عنکبوتی می بینی اینجا!؟ اصلا اسپایدی قدرت فوق بشری داره که تو لیست نیست. عزیزم بدون دلیل به کسی توهین نکن. البته واقعا این افراد چرت و پرت می گن. :-*
نقل قول کردن
DarkCat666
#13 DarkCat666 1395-04-06 00:14
#10
hobbit جان دلبندم درديول تا جيكه من ميدونم از اول كور نبوده بايه ماده ي شيميايي كور شده عوضش اون ماده بقيه حواسشو تا حد فوق انساني افضايش داده( براي مثال: توي انفجارها يا صداهاي بلند گيج ميشه و نميتونه چيزي رو احساس كنه)
نقل قول کردن
DarkCat666
#14 DarkCat666 1395-04-06 00:16
Batfamily unmasked
-
نقل قول کردن
Hobbit
#15 Hobbit 1395-04-06 00:17
#13
فدای پاسخ گوییت بشم من از این شخصیت فقط یه شناخت ظاهری داشتم(نه کمیکی ازش خوندم و حتی فیلم و سریالشم ندیدم)به هر حال تنکس.
نقل قول کردن
DarkCat666
#16 DarkCat666 1395-04-06 00:22
#15
خواهش ميكنم
منم زياد از كميك سردر نميارم ولي اومديم تو اين سايت كه از هم چيز ياد بگيريم ديگه ;-)
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#17 amir a. ghaderi 1395-04-06 00:25
به نقل از The Laughing Joker:
به نقل از amir a. ghaderi:
یه بابایی میگفت استاد ترابی تو هر لیست تاپ تن حتما باید مرد عنکبوتی رو رتبه اول بزاره (البته اون احمق بیشعور اگه کل مقالات سایت رو دیده بود میفهمید که کلی مقاله تو سایت هست که توشون مرد عنکبوتی اول نیست). در هر حال این بزرگوار که ظاهرا مشاور این مقاله هم بوده اند بار دیگر با این رتبه بندی نشون دادند که اولا چقدر با معلومات هستند ، دوما چقدر بدوت تعصب عمل میکنند و سوما بعضی ها چقدر بهشون حسودی میکنن و مزخرف میگن. ممنون بابت این مقاله عالی ، دقیق و informative

آخه شما اسمی از مرد عنکبوتی می بینی اینجا!؟ اصلا اسپایدی قدرت فوق بشری داره که تو لیست نیست. عزیزم بدون دلیل به کسی توهین نکن. البته واقعا این افراد چرت و پرت می گن. :-*

اره . ولی دلیلی هم نداشت بتمن اول باشه :-* درست میگم؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#18 amir a. ghaderi 1395-04-06 00:26
به نقل از The Laughing Joker:
گرین ارو هم می تونست باشه چون شخصیت پردازی نسبتا خوبی داره. جایگاه بتمن هم کاملا درست بود.
ممنون بابت مقاله :-)

گرین ارو شخصیت پردازی و جذابیت داستانیش حتی یک سوم هاکای هم نیست.
نقل قول کردن
magnus
#19 magnus 1395-04-06 00:29
اولا یه تشکر ویژه بابت کمک های آقای ترابی بکنم که واقعا بدون راهنمایی های استاد عمرا میتونستم این مقاله رو تکمیل کنم.
به نقل از Bruce Wayne:
مقاله خوبی بود...
واقعا حق بتمن بود که اول باشه..خوشم اومد..
استارک هم که دومه بازم عالیه...
دلم میخواست هم استارک و هم بتمن رتبه یک بودند..
تیمم باطله چیه؟؟
حالا چون ارو شببه هاکای هست نباید باشه؟؟ :-?
خوب اونجوری دیگه تاپ تن نمیشد. میشد تاپ ایلون :lol:
راستی بلک ویدو دقیقا چه قدرت فرابشری در کمیک ها داره؟
من واقعا نمیدونم..بهم بگید...
راستی یه مقالم درباره ی نحوه ی استتار سوپرمن(با اون عینک ته استکانی)بزنید..خانواده ما همیشه سوالش این بوده که چرا هیچکس سوپرمن رو نمیشناسه؟؟؟؟ :D

بلک ویدو وقتی بچه بوده تن به آزمایشاتی داده که بعد از اون دیرتر از دیگران پیر میشه . نیک فیوری هم تقریبا همینطوریه سرم هایی میزنه تا جوان بمونه وگرنه فیوری هم میتونست تو مقاله باشه. سوپرمن اولین قهرمان کمیک بود. خوب اون موقع زیاد ماسک زدن مد نبود پس با تغییر چهره مواجه میشدید.
نقل قول کردن
magnus
#20 magnus 1395-04-06 00:37
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از The Laughing Joker:
به نقل از amir a. ghaderi:
یه بابایی میگفت استاد ترابی تو هر لیست تاپ تن حتما باید مرد عنکبوتی رو رتبه اول بزاره (البته اون احمق بیشعور اگه کل مقالات سایت رو دیده بود میفهمید که کلی مقاله تو سایت هست که توشون مرد عنکبوتی اول نیست). در هر حال این بزرگوار که ظاهرا مشاور این مقاله هم بوده اند بار دیگر با این رتبه بندی نشون دادند که اولا چقدر با معلومات هستند ، دوما چقدر بدوت تعصب عمل میکنند و سوما بعضی ها چقدر بهشون حسودی میکنن و مزخرف میگن. ممنون بابت این مقاله عالی ، دقیق و informative

آخه شما اسمی از مرد عنکبوتی می بینی اینجا!؟ اصلا اسپایدی قدرت فوق بشری داره که تو لیست نیست. عزیزم بدون دلیل به کسی توهین نکن. البته واقعا این افراد چرت و پرت می گن. :-*

اره . ولی دلیلی هم نداشت بتمن اول باشه :-* درست میگم؟

سایتمون بهترین منبع کمیک در ایرانه و همینطور که شما میفرمایید با اینکه بیشتر کاربرا و اعضاش مارول فنن تو مقالاتشون ذره ای تبعیض دیده نمیشه و اینجا هم تبعیضی دیده نمیشه اما خدایی شخصیت پردازی بتمن از آیرون من بهتره.
تو مقاله سایت newsarama گرین ارو و هاکای تو یه رتبه بود ولی خدایی با حضور هاکای دیگه تیرانداز دیگه ای لایق بودن توی لیست نیست.
نقل قول کردن
DarkCat666
#21 DarkCat666 1395-04-06 00:37
به نقل از Bruce Wayne:
مقاله خوبی بود...
واقعا حق بتمن بود که اول باشه..خوشم اومد..
استارک هم که دومه بازم عالیه...
دلم میخواست هم استارک و هم بتمن رتبه یک بودند..
تیمم باطله چیه؟؟
حالا چون ارو شببه هاکای هست نباید باشه؟؟ :-?
خوب اونجوری دیگه تاپ تن نمیشد. میشد تاپ ایلون :lol:
راستی بلک ویدو دقیقا چه قدرت فرابشری در کمیک ها داره؟
من واقعا نمیدونم..بهم بگید...
راستی یه مقالم درباره ی نحوه ی استتار سوپرمن(با اون عینک ته استکانی)بزنید..خانواده ما همیشه سوالش این بوده که چرا هیچکس سوپرمن رو نمیشناسه؟؟؟؟ :D

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Hossein sbn
#22 Hossein sbn 1395-04-06 00:55
معذرت می خوام ولی من معتقدم بتمن به تنهایی شخصیت چندان جذابی نیست.
چرا؟
چون که آدم خیلی زود از یک فرد نقاب دار که صبح تا شب به دنبال مبارزه با خلافکاراست خسته میشه.
خود شخصیت بروس وین هم که هیچ وقت شخصیت جذابی نداشته و در حقیقت این بتمنه که نقاب بروس وین رو بر چهره میزنه، نه برعکس!
دلیل عمده ی جذابیت بتمن، دشمنانش هستند که معمولاً باعث جذابیت داستان هاش می شند و توجه ما رو به خودشون جلب میکنند. برای مثال، درباره ی کمیک های مثل Gothic, The Dark Knight returns, The Long Halloween و... که از بهترین داستان های بتمن هستند فکر کنید. توی بیشتر این کمیک ها این تعامل بتمن با شخصیت منفیه که باعث جذابیت داستان شده، یا معماهای جالبی که در طول داستان مطرح میشه باعث جذابیت داستان میشه. نمی گم که بتمن شخصیت بدیه، چون که هر کمیک خوبی باید شخصیت مثبت قوی و شخصیت منفی جذاب داشته باشه اما این حقیقت که بتمن یک نماد فسادناپذیر و توقف ناپذیره که براساس کلیشه ها بوجود اومده، یک حقیقت انکارناپذیره.
نقل قول کردن
2m-had
#23 2m-had 1395-04-06 01:03
خیـــــــــــــ ـــــلیا جاشون خالی بود...
نقل قول کردن
New Goblin
#24 New Goblin 1395-04-06 01:20
به نقل از amir a. ghaderi:

اره . ولی دلیلی هم نداشت بتمن اول باشه :-* درست میگم؟


چرا یه دلیل کاملا قانع کننده وجود داره و اینکه بتمن از هر نظر شخصیت پردازی،داستان و شخصیت های خبیث بهتر از آیرون منه!
نقل قول کردن
magnus
#25 magnus 1395-04-06 01:33
به نقل از Hossein sbn:
معذرت می خوام ولی من معتقدم بتمن به تنهایی شخصیت چندان جذابی نیست.
چرا؟
چون که آدم خیلی زود از یک فرد نقاب دار که صبح تا شب به دنبال مبارزه با خلافکاراست خسته میشه.
خود شخصیت بروس وین هم که هیچ وقت شخصیت جذابی نداشته و در حقیقت این بتمنه که نقاب بروس وین رو بر چهره میزنه، نه برعکس!
دلیل عمده ی جذابیت بتمن، دشمنانش هستند که معمولاً باعث جذابیت داستان هاش می شند و توجه ما رو به خودشون جلب میکنند. برای مثال، درباره ی کمیک های مثل Gothic, The Dark Knight returns, The Long Halloween و... که از بهترین داستان های بتمن هستند فکر کنید. توی بیشتر این کمیک ها این تعامل بتمن با شخصیت منفیه که باعث جذابیت داستان شده، یا معماهای جالبی که در طول داستان مطرح میشه باعث جذابیت داستان میشه. نمی گم که بتمن شخصیت بدیه، چون که هر کمیک خوبی باید شخصیت مثبت قوی و شخصیت منفی جذاب داشته باشه اما این حقیقت که بتمن یک نماد فسادناپذیر و توقف ناپذیره که براساس کلیشه ها بوجود اومده، یک حقیقت انکارناپذیره.

من شخصا یک مارول فن متعصبم و بتمن رو به شخصیت های مورد علاقم تو مارول ترجیح نمیدم ولی در این مواقع باید ازش دفاع کرد.
بتمن فقط شبها به مبارزه با جنایت میپردازه البته اکثر اوقات. ناسلامتی شرکت صنایع وین مال اونه اونوقت شب تا صبح با جنایت دست و پنجه نرم کنه؟! دشمنان مردعنکبوتی هم در جذابند ولی اونی که شما باهاش مشکلی دارید بتمنه و نمیتونید با اون همذات پنداری کنید وگرنه تو مارول تعدادی خبیث مثل گرین گابلین ، مگنتو و دکتردووم هستن که از جوکر یه سرو گردن بالاترن و واقعا جذابند(این نظر شخصیمه).
نقل قول کردن
magnus
#26 magnus 1395-04-06 01:36
به نقل از 2m-had:
خیــــــــــــــــــلیا جاشون خالی بود...

لطفا چند موردو نام ببرید
نقل قول کردن
Amir spidey
#27 Amir spidey 1395-04-06 01:41
سلام
ببخشید من دیر به دیر به سایت سر می زنم :oops:
نظر من درباره این مقاله اینکه مقاله ای هست که نوشتنش خیلی ریسک داره و هر جوری در موردش تحقیق کنی باز هم ناقصه.
فقط من چند تا سوال برام پیش اومد:
1_توی مقاله از گربه وحشی نام برده شده و همونطور هم که در موردش گفته شده طلسمی موجب می شه که پیر نشه پس اگه این فرد بدون قدرت مافوق بشری محسوب می شه بلک ویدو یا نیک فیوری هم باید تو لیست باشن.
2_تونی استارک هم نام برده شده پس قهرمانانی که دارای تجهیزاتی هستن ولی خودشون به شخصه قدرتی ندارن هم باید تو لیست باشن.برای مثال فانوس سبز.هل جوردن خودش قدرت ما فوق بشری نداره ولی بوسیله حلقه قدرتمند می شه.یا لکس لوثر که جدیدا قهرمان شده.اونم بدون زرهش یک فرد معمولی هست.
3_چرا از افرادی مثل محافظان کهکشان نام برده نشده؟محافظان کهکشان به جز گروت همگی بدون قدرت مافوق بشری هستند.شاید بیگانه باشند ولی قدرت بالخصوصی ندارند.یا چرا از بلک پنتر اسم نبرده شده؟
4_چرا از همتا های بتمن یا هاکای تو دنیای مارول و دی سی اسم نبردین؟ گرین ارو و مون نایت هر دو فاقد قدرت فرا بشری هستند.
اگه به این سوالاتم پاسخ بدید ممنون ميشم.
البته بالا هم گفتم که چنین مقاله ای هیچ وقت نمی تونه کامل باشه ;-)
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#28 amir a. ghaderi 1395-04-06 01:50
به نقل از Hossein sbn:
معذرت می خوام ولی من معتقدم بتمن به تنهایی شخصیت چندان جذابی نیست.
چرا؟
چون که آدم خیلی زود از یک فرد نقاب دار که صبح تا شب به دنبال مبارزه با خلافکاراست خسته میشه.
خود شخصیت بروس وین هم که هیچ وقت شخصیت جذابی نداشته و در حقیقت این بتمنه که نقاب بروس وین رو بر چهره میزنه، نه برعکس!
دلیل عمده ی جذابیت بتمن، دشمنانش هستند که معمولاً باعث جذابیت داستان هاش می شند و توجه ما رو به خودشون جلب میکنند. برای مثال، درباره ی کمیک های مثل Gothic, The Dark Knight returns, The Long Halloween و... که از بهترین داستان های بتمن هستند فکر کنید. توی بیشتر این کمیک ها این تعامل بتمن با شخصیت منفیه که باعث جذابیت داستان شده، یا معماهای جالبی که در طول داستان مطرح میشه باعث جذابیت داستان میشه. نمی گم که بتمن شخصیت بدیه، چون که هر کمیک خوبی باید شخصیت مثبت قوی و شخصیت منفی جذاب داشته باشه اما این حقیقت که بتمن یک نماد فسادناپذیر و توقف ناپذیره که براساس کلیشه ها بوجود اومده، یک حقیقت انکارناپذیره.

دقیقا با تک تک حرفات موافقم. بتمن حتی تو top 10 من هم نیست . به نظرم خیلی شخصیت خسته کننده ای داره . بروس وین هم به زور میشه تحملش کرده. ولی به قول خودت دشمناش اونقدر جذابن که داستان هاش رو جالب میکنن. به همین خاطر هم هست که تو فیلماش اکثرا دشمناش بتمن رو تحت الشعاع قرار میدن .
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#29 amir a. ghaderi 1395-04-06 01:55
#27:
بلک پنتر از معجون های سنتی استفاده میکنه که قدرتش رو افزایش میدن
از محافظین کهکشان هم لابد استفاده نکرده چون به نظرش برتر نبودن. چرا شما فکر میکنی هر کی قدرت نداره باید تو این لیست باشه ؟ این لیست top 10 است ، نه معرفی همه اونایی که قدرت ندارن.
فانوس سبز هم نمیتونه باشه چون قدرت هاش منبع خارجی دارن و خودش قدرت هاش رو درست نکرده
مون نایت هم کی میگه قدرت فوق بشری نداره؟ پس قدرت های اون خدای مصری چی میشه؟
ولی بلک ویدو رو قبول دارم میتونست باشه
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#30 amir a. ghaderi 1395-04-06 02:02
به نقل از magnus:
به نقل از Hossein sbn:
معذرت می خوام ولی من معتقدم بتمن به تنهایی شخصیت چندان جذابی نیست.
چرا؟
چون که آدم خیلی زود از یک فرد نقاب دار که صبح تا شب به دنبال مبارزه با خلافکاراست خسته میشه.
خود شخصیت بروس وین هم که هیچ وقت شخصیت جذابی نداشته و در حقیقت این بتمنه که نقاب بروس وین رو بر چهره میزنه، نه برعکس!
دلیل عمده ی جذابیت بتمن، دشمنانش هستند که معمولاً باعث جذابیت داستان هاش می شند و توجه ما رو به خودشون جلب میکنند. برای مثال، درباره ی کمیک های مثل Gothic, The Dark Knight returns, The Long Halloween و... که از بهترین داستان های بتمن هستند فکر کنید. توی بیشتر این کمیک ها این تعامل بتمن با شخصیت منفیه که باعث جذابیت داستان شده، یا معماهای جالبی که در طول داستان مطرح میشه باعث جذابیت داستان میشه. نمی گم که بتمن شخصیت بدیه، چون که هر کمیک خوبی باید شخصیت مثبت قوی و شخصیت منفی جذاب داشته باشه اما این حقیقت که بتمن یک نماد فسادناپذیر و توقف ناپذیره که براساس کلیشه ها بوجود اومده، یک حقیقت انکارناپذیره.

من شخصا یک مارول فن متعصبم و بتمن رو به شخصیت های مورد علاقم تو مارول ترجیح نمیدم ولی در این مواقع باید ازش دفاع کرد.
بتمن فقط شبها به مبارزه با جنایت میپردازه البته اکثر اوقات. ناسلامتی شرکت صنایع وین مال اونه اونوقت شب تا صبح با جنایت دست و پنجه نرم کنه؟! دشمنان مردعنکبوتی هم در جذابند ولی اونی که شما باهاش مشکلی دارید بتمنه و نمیتونید با اون همذات پنداری کنید وگرنه تو مارول تعدادی خبیث مثل گرین گابلین ، مگنتو و دکتردووم هستن که از جوکر یه سرو گردن بالاترن و واقعا جذابند(این نظر شخصیمه).

حرفت درباره اینکه بتمن صبحها درگیر شرکت خودشه رو قبول دارم ولی باید قبول کرد که در این مدت از شبانه روز که بتمن رو در قالب بروس وین میبینیم به شدت خسته کننده و غیر جذابه ولی برعکس پیتر پارکر این موقع است که میدرخشه چون مشکلات شخصی او اونقدر جذابه و شخصیت های مکملش اونقدر خوب وچند وجهی هستن که ادم کیف میکنه.
نقل قول کردن
Hossein sbn
#31 Hossein sbn 1395-04-06 02:48
#25
ببینید، تنها حرف من اینه که بتمن لیاقت نداره در رتبه ی اول لیست باشه، و برای حرفم دلیل دارم.
اسم این مقاله 10 شخصیت برتر فاقد نیروی فوق بشریه، درسته؟
و اساس رتبه بندی هم در اینجا براساس عمق شخصیتی هر کاراکتره.
به نظر من، "خود" شخصیت بتمن بدون در نظر گرفتن دشمنان، شخصیت های مکمل، داستان ها و... چندان جذاب نیست. تمام دلایلم رو هم توی کامنت قبلیم گفتم.
برای مثال من درک می کنم که Hawkeye به خاطر شخصیت باحال و کله شقش، یا پانیشر به خاطر شخصیت کاریزماتیک و جذابش توی لیست بیاد، اما دلیل اینکه بتمن از این شخصیت ها رتبه ی بالاتری داره رو درک نمی کنم.
نقل قول کردن
Hosein D
#32 Hosein D 1395-04-06 03:18
مقاله جالبی بود ، اما نمیدونم بنظرم اگر از ابرقهرمانای مشهور تر استفاده میکردید بهتر بود . مثلا گرین اروو شدیدا جاش خالیه . یا کسی مثل نیك فیوری . با این وجود انتخاب بتمن در رتبه اول کاملا به حقه . بنظرم بتمن بهترین شخصیت تاریخ دنیای کمیکه اصن!
اصلا هم فاز اونایی که میگن بتمن بده رد درك نمیکنم ...
من قبلا حالم از اسپایدی بهم میخورد و میگفتم این چرا انقدر مضخرفه؟ اما وقتی کمیکاش رو توی این سایت خوندم عاشقش شدم . فك کنم این افرادم هیچ شناختی ازبتمن ندارن :lol:
نقل قول کردن
arkham knight
#33 arkham knight 1395-04-06 04:38
با تشکر از آقای صدیف... ولی توی این لیست شدیدا جای خالی بعضیا مثل گرین ارو ، بوستر گلد ، فالکون و وینتر سولجر احساس می شد ( به نظرم کیک اس چندان واسه این لیست ایده آل نبود )....

در ضمن وایلد کت هم جادو نشده ، یکی از شرورای JSA به اسم اکستنت ، با قدرتش باعث اختلال سنی توی اعضای گروه و خانواده هاشون میشه که باعث میشه اونا سنشون تکون نخوره ، که البته بعدا این اثر از بین رفت و دوباره اعضا شروع به پیر شدن کردن ( این تکنیک برای این بود که اعضای جامعه عدالت تا رویداد بحران در زمین های بینهایت دووم بیارن تا به زمین اصلی منتقل بشن )

در مورد بتمنم واقعا حرفی ندارم.... جزو شخصیتایی هست که علاقه ای بهشون ندارم ، ولی بخش بزرگی از صنعت کمیک مدیون بتمنه... واقعا درک نمیکنم که یه سری که احتمالا بیشتر از ده جلد از بتمن ( با توجه به کامنتا میگم ) نخوندن ، میان در موردش نظر فلسفی میدن...
من بتمنو چندان دنبال نمیکنم ، اما همون چند داستان مهمی که ازش خوندم بهم ثابت کرده که شخصیت پردازی فوق العاده ای داره... مثلا میگید که بتمن فقط بتمنه ، و بروس وین توش گمه... بروس وین واقعا توی کمیک ها گمه؟ یکی از جذابیت های بتمن همون شخصیت بروس وینه ، برای مثال میتونید برید هالووین طولانی ، کیلینگ جوک ، سال اول ، ارث وان ، مرگ در خانواده ، هاش ، هارت آو هاش ، پشت نقاب سرخ و البته بلک میرور رو بخونید....
از سری نیو۵۲ و شاهکارای اسکات اسنایدر هم هست ؛ آرک اند گیم ، دث آو د فمیلی ، کورت آو الس و سیتی آو الس ، سال صفر و بقیه آرک های مهم نیو۵۲ واقعا فوق العاده و خوندنین...

من معمولا بتمن فن نیستم و حتی اونو در لیست پنجاه تای برترم هم قرار نمیدم ، اما انقدر برای داستانای بتمن ( و بروس وین ) ارزش قائل هستم که زمانی که فقط میتونستم دو تا هارد کاور انتخاب کنم ، یکیش همین آرک سال صفر باشه...

یک مقدار فکر کنید ببینید تو تخیلتون میگنجه که شخصیتی پر ابهت مثل بتمن رو در این لیست به رتبه دیگه ای تنزل داد؟ به نظرم وقتی درک چیزی رو نداریم در موردش نظر ندیم....

پ.ن: این حرف ها واسه این نیست که دی سی فنم ، من از مارولم همینطوری دفاع میکنم.... ولی واقعا بهتره که بعضی از نظراتمونو پیش خودمون نگه داریم ، باور کنید نظرات شما بدلیل غیرمنطقی بودن اونقدر ها هم تاثیر گذار نیست...
نقل قول کردن
Agent of Darknes
#34 Agent of Darknes 1395-04-06 04:40
اصلا این حرفتونو قبول ندارم. یعنی بتمن پیچیدگی شخصیتی نداره؟ شما میگید این دشمنای بتمن هستن که داستان هاش رو جذاب میکنن درست؟ یعنی دشمنای اسپایدرمن به جذاب تر شدن داستان هاش کمک نمیکنن؟
یه سوال دیگه، شما دارین میگین که کاراکتر های مکمل اسپایدرمن داستان هاش رو جذاب تر میکن ولی چرا کارکتر های مکمل بتمن رو در نظر نمیگیرید؟ من نمیگم که لوشس فاکس در حد جونا جیمسونه یا اینکه آلفرد پنی ورث در حد مری جینه یا ... ولی اسپایدرمن بدون کاراکترهای مکملش باید چیکار میکرد؟ یعنی داستانی دیدین که توش فقط و فقط و فقط پیتر پارکر باشه و دیگه هیچ؟ توی داستان مکالمه زن عمو می بود که داستان رو جالب تر میکرد یا توی اون داستانی که جدیدا از اسپایدرمن ترجمه شد و بهترین کمیک اسپایدرمن از نظر اقای ترابی در سال 2001 بود، عمو بن داستان رو جذاب تر کرده بود. منظور من چیه؟ منظور من اینه که اگه بگیم "بتمن اگه دشمناش رو نداشت خیلی مزخرف میشد، پس بتمن کارکاتر چرتیه" یه حرف کاملا مضحکه. چرا؟ چون اگه اسپایدرمن هم این همه کاراکتر مکمل نداشت انقدر جذاب نبود.
تعامل های بتمن و رابین هاش هم اصلا مزخرف و سطحی نیستن، برای مثال شما داستان under the hood رو خوندید؟ بتمن همه ی رابین هاش رو مثل فرزند های خودش میدونه و این موضوع داستان های بتمن رو جذاب میکنه، اینکه کسی مثل آلفرد رو کنار خودش داشته باشه موضوع رو جذاب میکنه، اینکه وقتی کل یونیورس دیسی به یه مشکل برمیخورن سریع دست به دامن بتمن میشن موضوع رو جذاب میکنه، اینکه بتمن دشمنی داشته باشه که صد در صد جزو بزرگترین ویلین های دنیاست موضوع رو جذاب میکنه.
بروس وین هم بعضی مواقع جذاب هست ولی مسلما نه به اندازه ی پیتر پارکر. برای مثال من از بروس وین در داستان gothic یا از بروس وین در داستان محفل جغدها لذت بردم.
داستان گاتیک بخاطر اینکه بچگی های بروس رو خوب نشون داد و محفل جغدها بخاطر اینکه قضیه بین خانواده ی وین و محف جغدها کاملا شخصی بود.
پس صد در صد بتمن کاراکتر بزرگیه و صد در صد جاش رتبه ی یک بود...
نقل قول کردن
SPIDER-ALI
#35 SPIDER-ALI 1395-04-06 06:08
عالی بود ولی جای و بلک ویدو و کرین اروو و زن گربه ای خالی بود راستی انت من مثل ایون منه و از تجهیزات استفاده میکنه پس اونم میتونه تو لیست باشه؟؟؟ لطفا جواب بدیدد :o
نقل قول کردن
Hossein sbn
#36 Hossein sbn 1395-04-06 06:12
#34

ببینید، اگر شما کل کامنت های من رو بخونید و یک جا ببینید که من گفته باشم "بتمن شخصیت چرتیه" هر چی دلتون می خواید بگید.
من داشتم درباره ی خود شخصیت حرف می زدم، و کاری با داستان هاش نداشتم (اون کمیک هایی هم که نام بردم برای این بود که به اینکه شخصیت منفی جذابیت بیشتری داره اشاره کنم، کاری باخود داستان نداشتم). به نظر من (تاکید می کنم، به نظر من) برای اینکه هر شخصیت رو درک کنید، اون رو باید تجزیه و تحلیل کنید و ببینید ریشه ی اون به چی برمیگرده و تحلیل کلیش چیه. برای مثال، وقتی اسپایدرمن رو تحلیل می کنیم، می رسیم به شخصیتی که تمام عمرش سعی کرده مسیولیت پذیر باشه و کسیه که زندگیش با تراژدی پیوند خورده، احساس گناهش نسبت به مرگ عمو بن مثل یک سایه دنبالش میکنه و اراده ی تسلیم ناپذیری داره. حالا وقتی بتمن رو تحلیل می کنیم، می رسیم به شخصیتی که نماد نظم، عقل و قانونه و از تراژدی متولد شده. وقتی این دو شخصیت رو مقایسه می کنیم، به نظرتون کدوم یکی unique و خلاقانه تر هستش؟به نظرتون کدوم جذاب تره؟
من به هیچ وجه نمی گم که بتمن ضعف شخصیتی داره یا داستان خوب نداره، فقط میگم قهرمانانی هستند که بهتر و جذاب تر هستند.
هرچند قبول دارم که توی کامنت 31# باید به جای "عمق شخصیتی" از کلمه جذابیت شخصیت" استفاده می کردم که منجر شد شما منظور بنده رو اشتباه متوجه بشید.
نقل قول کردن
arkham knight
#37 arkham knight 1395-04-06 07:13
36#
نماد نظم و قانون؟ درکتون از بتمن فقط همینه؟

بروس وین یه پسر معمولیه که کودکیش ازش گرفته شده ، برخلاف بقیه قهرمانا که دوران کودکی ، نوجوانی و حتی جوانیشونو در کنار خانواده به خوشی میگذرونن ، بروس وین دچار حادثه ای شد که تصورشم سخته... مرگ پدر و مادری که واقعا بهشون عشق میورزید...

فکر میکنید این اتفاق از یه پسر چی میسازه؟ قطعا یک قهرمان نمیسازه... به شخصه اگه همچین بلایی سرم میومد از زندگی ناامید می شدم و حتی شاید تا پای خودکشی هم میرفتم ( در اون سن ، نه الان... اون سن زمان خیلی حساسیه ) اما بروس وین ، برخلاف بقیه تمام تلاششو کرد تا نزاره همچین اتفاقی برای هیچ پسر بچه دیگه ای بیفته و کودکی بقیه ازشون گرفته نشه...
اگه آرک سال صفرو خونده باشید ، میفهمید که چقدر تلاش ( فکر کنم از نه سالگی تا ۲۷ سالگی جهانگردی میکرد تا هنر و تجربه کسب کنه... این مدت زمان واقعا خیلی زیاده ) کرد و چقدر بر روی آرمان هاش پایبند بود تا بشه این بتمنی که ما میبینیم...
بتمن کسیه که با آرزوی این زندگی کرد که جلوی امثال جو چیلو بگیره ، و در نهایت به هدفی دست پیدا کرد که خیلی والاتر از این حرفاست ، انقدر خودشو بالا کشید که تمامی قهرمانان و شروران ازش میترسن... اون حتی برای خودشم برنامه ریزی کرده مه اکه یه روزی به راه نادرست پیش بره ، جلوی خودشو بگیره !!

خلاقیت توی شخصیتا خیلی مهمه ، به نظرت تیپ شخصیتی اسپایدرمن اگه روی بقیه قهرمانا اعمال می شد ، بازم این حرفو میزدید که اسپایدرمن خاصه؟ تیپ شخصیتی خیلی مهمه ، و خلاقیت تو اون از همه چی مهمتر... بهتره اسپایدرمن با یه شخصیت لایت و هم تیپ خودش مقایسه بشه...

و این فقط زاویه دید یه نفره که از بتمن چیزی سر در نمیاره... حالا فکر کن اونایی که واقعا طرفدار این شخصیتن به کامنتت چه واکشنی نشون میدن... برای همینه میگم بعضی نظرات ( مخصوصا قضایای مربوط به ظرز تفکر و زاویه دید ) رو بهتره عمومی نکنید...
نقل قول کردن
Hossein sbn
#38 Hossein sbn 1395-04-06 07:54
#3
ببینید، من از همون اول نظر شخصیم رو گفتم (اگر کامنت اولم رو هم ببینید با من معتقدم شروع شده)
بعدشم، نیازی به جوش زدن نیست. من نظر خودم رو بیان کردم، شما هم نظر خودتون رو گفتید ( که انتقاد سازنده بود و باعث شد متوجه بشم درباره ی بروس وین اشتباه می کردم) و بعدش هم با دلایلی( که به نظر خودم ) منطقی هستند، از استدلالم دفاع کردم و به هرحال هرکسی نظر خودش رو داره و بعضیا با من مخالفند، بعضیا موافق. در هر صورت اینجا یک سایت آزاده و هر کسی حق داره نظرش رو بیان کنه.
نقل قول کردن
magnus
#39 magnus 1395-04-06 09:25
ممنون بابت نظرات.ببینید تو این نوع مقالات رتبه بندی واقعا سخت و دشواره و باید تمام جوانب رو در نظر گرفت پس کار آسانی نیست. بین اعضای سایت هم اختلاف نظر هست ولی باور کنید هیچکس مثل بتمن شایسته اول بودن تو لیست نبود. درباره گرین لنترن بگم که انگشترش قویترین سلاح کهکشانه دیگه میخواید قدرت فوق بشری نده؟ لکس لوثر هم که به تاریخچه نگاه بندازیم میفهمیم که چقدر کارنامه ای سیاهی داره و سوپرمن رو آزار داده.
واقعا با حضور هاکای جای خالی گرین ارو حس نمیشه. کیک اس هم درست از نظر من شخصیت مسخره ای ولی چه شهامتی نداره با چوب کریکت میره دمار از روزگار دشمنلش در میاره. بقیه قهرمانا مثلا آیرون من زرهی داره که اونو شکست ناپذیر جلوه میده یا بتمن انواع و اقسام امکانات بهش وصله ولی کیک اس سلاح خاصی نداره برای همین هم مناسب لیسته.
سرباز زمستان دست آهنی داره دیگه قدرت فوق بشری میشه دیگه مثلا کیبیل یا کلاسوس ولی مثلا آیرون من کاملا انسان عادیه ولی وقتی زره میپوشه فرق میکنه ولی با حضور فالکون مخالف نبودم البته همیشه 10 top ها مقاله های سختی بودن همه شما میتونید 10 top خودتونو بنویسید چون واقعا به ایده هاتون نیازه.
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#40 مهرداد کلامی‎ 1395-04-06 09:33
ابرقهرمان ها برای اینکه بتوانندجلوی ضد قهرمان هاوخلافکارهابای ستندنیازبه یک نیرویی دارندتا برترازخلافکارها باشنداما این نیروحتمانبایدفو ق بشری باشدبلکه می تواندبه انواع سلاح هاومهارت های رزمی ختم شود.مقاله ی عالی ای بود.
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #41 mokhtar 1395-04-06 09:44
درباره بتمن حرف زیادی ندارم بزنم چون به نظرم شخصیت به شدت کسل کننده ای داره. جاش تو رده 1 کاملا برام ازار دهنده است چون به نظرم فقط به خاطر شهرت و محبوبیت اونجاست و همین و بس. برای دوستانی هم اینجا از بتمن دفاع میکنن احترام زیادی قایل هستم ولی فقط بهشون میگم که باور کنید بروس وین فقط تو فیلم batman begins واقعا منو شیفته خودش کرد .تعجب هم میکنم از گاتیک و لانگ هالووین و اندر د رد هود مثال میزنن چون بروس وین درسته نقش "کلیدی" تو اون داستان ها داشت ولی نقشش در "جذابیت" و "عمق" اون داستانا خیلی کم بود. الان وقتش نیست توضیج بدم ولی واقعا گاتیک از معدود داستان هاییه که فقط بتمن میتونه داشته باشه و نه هیچ قهرمان دیگه و من همیشه این داستان رو تحسین کردم . به نظرم گاتیک به دلایل دیگه جذابه که ربطی به بروس ندارن. یا لانگ هالووین که به نظرم شاهکاره ولی بیشتر به خاطر فضای داستان، نوع روایت قصه و البته حضور موثر دشمنای بتمن. ضمن اینکه اصلا فرض بر اینکه بروس تو این چند تا داستان محشره، پس شما این 70 سال و اندی که بتمن تو دنیای کمیک بوده رو نادیده میگیرید؟ واقعا و انصافا بروس وین جذابیت وعمق پیتر پارکر یا تونی استارک رو داره؟ من منکر اهمیت تاریخی بتمن و خدماتش به دنیای کمیک نیستم ولی به نظرم بیش از حد درباره اش اغراق نکنیم. بتمن تابو نیست که نشه ازش ایراد گرفت.و در اخر اینو بگم درباره بتمن و خلاص: شخصیتی کاملا متوسط با دشمنانی عالی و معرکه که خیلی وقتها در دل داستان های شاهکار قرار گرفته.
نقل قول کردن
mokhtar
#42 mokhtar 1395-04-06 09:46
اونایی که میگن نیک فیوری باید باشه بدونن که نیک یه "قهرمان" به معنای واقعی کلمه نیست.
کت وومن هم همینطور. گرین ارو هم اگه تو لیست بود من دیگه پامو تو این سایت نمیزاشتم
نقل قول کردن
mokhtar
#43 mokhtar 1395-04-06 10:13
يه چيزي درباره بتمن يادم رفت . در واقع شعار عمو مختار اينه: "تو بگو دشمناي بتمن تو دنياي كميك بهترين هستند (حتي بهتر از دشمناي مرد عنكبوتي) من حرفت رو تاييد ميكنم. تو بگو بتمن در كنار مرد عنكبوتي بهترين داستان هاي تاريخ كميك رو داشتن و من بازم حرفت رو تاييد ميكنم ولي اگه بگي بتمن و جوكر و فيلماي نولان بهترين هاي تاريخ هستند، اون وقت تا آخرين قطره خونم باهات ميجنگم و با دليل و منطق بهت ثابت ميكنم مزخرف ميگي".
نقل قول کردن
StarLord
#44 StarLord 1395-04-06 11:50
احساس میکنم جای روناموف یه جای این لیسته!
شاید نفر یازدهم :D
نقل قول کردن
mokhtar
#45 mokhtar 1395-04-06 13:43
اقا پدرام نظرت حذف شد چون نقل قول از يك كانال تلگرامي يا وب سايت ايراني تو سايت ما غير قانونيه. چيزي هم كه گفته بودي با عرض شرمندگي خيلي مزخرف بود ولي چون حدفش كردم بهش جواب نميدم
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#46 Dan-Spidey 1395-04-06 13:44
ببخشید بتمن جزو خانواده خفاشی هست؟ اگه هست پس چرا دوبار تو لیست اسمش اومده؟
نقل قول کردن
magnus
#47 magnus 1395-04-06 13:50
به نقل از Dan-Spidey:
ببخشید بتمن جزو خانواده خفاشی هست؟ اگه هست پس چرا دوبار تو لیست اسمش اومده؟

توضیحات خانواده خفاشی رو بخونی میفهمی که متشکل از رابین ها ، بت گرل ها و ... هستند و بتمن جداست.
نقل قول کردن
Captain Sina
#48 Captain Sina 1395-04-06 14:04
ببخشید برنامه ای برای ترجمه ی کمیک های هاکای ندارید؟؟؟
خیلی کمیک قشنگیه.
نقل قول کردن
StarLord
#49 StarLord 1395-04-06 16:17
آلفرد خیلی توپ افتاده!!!خخخ
نقل قول کردن
ThuNdeR
#50 ThuNdeR 1395-04-06 18:40
آررو که با سحر و جادو Damien Darhk رو برد اصلا نباید باشه.
فالکون خوب نیست؟!
نقل قول کردن
spider pool
#51 spider pool 1395-04-06 22:39
عالی درجه یک
نقل قول کردن
Archangel
#52 Archangel 1395-04-07 00:11
خیلی ها جاشون خالیه از جمله:
پلنگ سیاه(تچالا)
بیوه سیاه(ناتشا رومانوف)
پیکان سبز(منظورم گرین آرو هستش!! :D نه پیکان جوانان!)
شاهین(سم ویلسن)
خدایی اینا برترین ها بودن به نظرم باید اینو میکردین تاپ 14 بهتر بود ولی بازم خیلی مقاله محشری بود!! :lol:
نقل قول کردن
Archangel
#53 Archangel 1395-04-07 01:48
یکی می تونه لوگوی سایت ترنسپرنت رو با کیفیت عالی برام بفرسته؟ لازم دارم
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#54 AmirM. IX9 1395-04-08 01:11
حالا چند نفرم من نام میبرم.
بلک ویدو، الکترا، گرین ارو و خانوادش(آرسنال، اسپیدی، وایت کناری و شاید بلک کناری که نمیدونم با اون قدرت فریاد اولتراسونیک میشه حسابش کرد یا نه؟ وشاید هانترس، چون به نوعی ضدقهرمانه دیگه؟)، جوناهکس(اینم ضدقهرمان ولی چون تو مقاله به پانیشر اشاره شده بود، اینم گفتم)، وی(V)، بعضی از اعضای واچمن، بعضی از اعضای نگهبانان کهکشان، فالکون، بلک پانتر(البته مطمئن نیستم) وشایدم مامور13، به همراه کت وومن و بلک کت(باتوجه به ضدقهرمان بودنشون).
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#55 Superior Sepehr.M 1397-03-23 18:57
خیلی ممنون برای مقاله .بالاخره امتحانا تموم شد .

کسی که واقعا جاش خالی بود هنک پیم بود .درسته الان با رباط پیوند خورده ولی احتمالا موقتی باشه ولی در کل یک ادم معمولیه درست میگم؟

با رتبه بندی ها موافقم هر چند که با بعضی هاشون اشنایی ندارم . به نظرم بتمن هم باید رتبه اول میبود .با اینکه من طرفدار ایرون من هستم و مارول فن هم هستم ولی بتمن لایق جایگاه اوله . ایرون من با اینکه پتانسیل خوبی داره ولی داستان های عالی زیادی براش نوشته نشده .
#36 من اصلا درک نمیکنم .اخه چطور کسی میتونه با داستان ها ،شخصیت های مکمل و ویلن هاش کاری نداشته باشه ؟
هیچ قهرمانی بدون این ها هیچی نیست . تو میتونی بهترین شخصیت (مثلا پیتر پارکر ) در نظر بگیری . وقتی مری جین یا عمه می یا حتی گرین گابلینی نباشه هر چه قدر هم که شخصیت جذاب و دل نشین و (در این مورد ) شوخ طبع باشه باز هم هیچ کی ازش خوشش نمیاد .
به طور خلاصه نمیتونیم قهرمانی یا حتی فردی رو بدون این ها در نظر بگیریم .چون این جواب دادن ها و انتخاب کردن های ماست که شخصیت مارو میسازه .
در ضمن چرا هیچ کی مقالرو با دقت نمیخونه؟ :cry: :sad: باو بخدا شخصیت های دیگرم بخونید به پای رتبه های اول نمیرسن ولی خداییش بخونید دیگه .
نقل قول کردن
Hasan Spider
#56 Hasan Spider 1397-03-23 23:03
از مقاله تون ممنونم بسیار زیبا بود جایگاه بتمن بنظرم اشکالی نداره(باتوجه به موضوع مقاله) ولی اگه جایگاه 1 بین بتمن و آیرون من اشتراکی بود دوست داشتنی تر بود (واقعا این نظرم به مارول فن بودنم ربطی نداره) چون هر دوی اونا قدرتاشونو از ثروت و ذهنشون بدست آوردن.
ولی جدا از موضوع تاحالا کسی تو متروپلیس تشخیص نداده که آقای کلارک کنت همون سوپرمن خدمونه. :o
نقل قول کردن
amirxlogan
#57 amirxlogan 1397-03-24 10:26
به نقل از mokhtar:
يه چيزي درباره بتمن يادم رفت . در واقع شعار عمو مختار اينه: "تو بگو دشمناي بتمن تو دنياي كميك بهترين هستند (حتي بهتر از دشمناي مرد عنكبوتي) من حرفت رو تاييد ميكنم. تو بگو بتمن در كنار مرد عنكبوتي بهترين داستان هاي تاريخ كميك رو داشتن و من بازم حرفت رو تاييد ميكنم ولي اگه بگي بتمن و جوكر و فيلماي نولان بهترين هاي تاريخ هستند، اون وقت تا آخرين قطره خونم باهات ميجنگم و با دليل و منطق بهت ثابت ميكنم مزخرف ميگي".

عمو مختار به راستی که تحدی میکنی تو هر موضوع راجب اسپایدرمن :lol: :lol:
نقل قول کردن
D.PARKER
#58 D.PARKER 1397-03-24 11:52
رتبه بندی خوبی بود به جز اول بودن بتمن به نظرم.
خیلی خوشحال شدم از دیدن کامنت های عمو. ( #41 #42 #43 ) خالی از لطف نیست.
با دیدن پروفایل عمو و دو خط اول کامنتش انگار خالی شدم.
چون با اینکه بتمن حتی تو این مقاله اوله موافق نبودم و دلایلی که دوستان می آوردند منطقی نبودند ( اکثرا ) .
ممنون.
نقل قول کردن
DrH
#59 DrH 1397-03-24 13:10
کاش شخصیتای مانگا هم بودن! مثل لایت توی سری Death note !
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#60 The Devil Of Hells Kitchen 1400-01-12 21:36
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از Hossein sbn:
معذرت می خوام ولی من معتقدم بتمن به تنهایی شخصیت چندان جذابی نیست.
چرا؟
چون که آدم خیلی زود از یک فرد نقاب دار که صبح تا شب به دنبال مبارزه با خلافکاراست خسته میشه.
خود شخصیت بروس وین هم که هیچ وقت شخصیت جذابی نداشته و در حقیقت این بتمنه که نقاب بروس وین رو بر چهره میزنه، نه برعکس!
دلیل عمده ی جذابیت بتمن، دشمنانش هستند که معمولاً باعث جذابیت داستان هاش می شند و توجه ما رو به خودشون جلب میکنند. برای مثال، درباره ی کمیک های مثل Gothic, The Dark Knight returns, The Long Halloween و... که از بهترین داستان های بتمن هستند فکر کنید. توی بیشتر این کمیک ها این تعامل بتمن با شخصیت منفیه که باعث جذابیت داستان شده، یا معماهای جالبی که در طول داستان مطرح میشه باعث جذابیت داستان میشه. نمی گم که بتمن شخصیت بدیه، چون که هر کمیک خوبی باید شخصیت مثبت قوی و شخصیت منفی جذاب داشته باشه اما این حقیقت که بتمن یک نماد فسادناپذیر و توقف ناپذیره که براساس کلیشه ها بوجود اومده، یک حقیقت انکارناپذیره.

دقیقا با تک تک حرفات موافقم. بتمن حتی تو top 10 من هم نیست . به نظرم خیلی شخصیت خسته کننده ای داره . بروس وین هم به زور میشه تحملش کرده. ولی به قول خودت دشمناش اونقدر جذابن که داستان هاش رو جالب میکنن. به همین خاطر هم هست که تو فیلماش اکثرا دشمناش بتمن رو تحت الشعاع قرار میدن .


من خودم به شخصه بتمن فنم عاشق بتمنم ولی ازش متنفرم ! ولی چرا مرد عنکبوتی چرا بهترینه البته من به شخصه ازشون خوشم نمیاد ولی چرا چون ویلن هاش کار تکراری نمیکنن ویلن جدید داره اتفاقات مهم و جدید براش میفته و این همه ساید کیک نداره ( یه چیز جالب بتمن تو سری بعدی کمیکش ساید کیک جدید پیدا میکنه ) و ....
نقل قول کردن
کاکلی
#61 کاکلی 1400-09-28 23:03
بسم الله الرحمن الرحیم
من با رتبه ها موافقم
این را صرفا برای دوستانی نوشتم که مدعی هستند خود بروس وین به تنهایی ، هیچ جذابیتی ندارد .
قصد دارم بیان کنم که این فکر از اساس غلط است زیرا اساسا بتمن و بروس وین ، جدای از هم نیستند که ما مدعی شویم به بتمن پرداخته شده ولی به بروس وین پرداخته نشده.

قهرمان در داستان ، کسی است که درحال تنش و مقابله با خبیث است.
این تعریف قهرمان است ، با توجه به این تعریف ، می توان گفت که در بتمن ، وحدت شخصیتی وجود دارد، یعنی بروس وین ، چه آن زمانی که نقاب بر صورت دارد و چه در زمانی که نقاب بر چهره ندارد، درحال تنش با خبیث است.
حتی در آثار شاخص بتمن ، وقتی بروس وین را بدون نقاب بر صورت میبینیم، ( حتی وقتی که در جمع خانواده است و یا حتی زمانی که به عنوان رئیس شرکت وین است و یا...)باز هم تلاش ها و فعالیت های او در راستای مبارزه با خبیث است.
پس بین بروس وین و بتمن، وحدت داریم ، یعنی بتمن و بروس وین ، ماهیتا دو نفر نیستند ، بلکه از نظر ماهیت و معنا یک نفر هستند و فرقی بین آن ها نیست .
پس شما نمی توانید هنگام قضاوت شخصیت پردازی بتمن، ادعا کنید که شخصیت پردازی بتمن کسل کننده است و هیچ پرداختی به بروس وین ندارد، چرا که بتمن و بروس وین جدای از هم نیستند که به یکی پرداخته شود و به دیگری نشود، هردو یکی هستند، هرچه که به بتمن پرداخته شود، درواقع دارد به بروس وین هم پرداخته می شود

من دلیل این قضاوت شما را ، مشتبه شدن یک امر تکراری در بین بسیاری از کاراکترهای کمیک میدانم، و آن امری که بر شما مشتبه شده است، این بوده است که در بسیاری از قهرمانان کمیک، معیار وحدت وجود ندارد ، یعنی کاراکتر وقتی نقاب بر چهره دارد یک شخصیت متفاوتی با زمانی دارد که نقاب بر چهره ندارد
منظورم اینست که از نظر ماهیتی ، رفتار کاراکتر به عنوان قهرمان ،با رفتار او در هنگامی که نقاب بر چهره ندارد ، متفاوت است .
اما بتمن اینگونه نیست ،
وقتی که بتمن است ، دارد با خبیث مبارزه می کند، وقتی هم که بروس وین است ، باز هم تمام فعالیت هایش را در راستای شکست دادن خبیث قرار می دهد ، پس درواقع بروس وین وجود ندارد ، فقط بتمن وجود دارد
می توان بروس وین را اینگونه تعریف کرد: بتمنی که نقاب نمی زند
فقط یک فرق بین آن دو وجود دارد ، بتمن آشکارا با خبیث می جنگد ، و بروس وین مخفیانه

و اما در رابطه با آنجا که گفته شد فقط دشمنان بتمن هستند که به بتمن جذابیت می دهند و خود او کسل کننده است.
باید بگویم که متاسفانه شما اقتضائات شخصیتی بتمن را درک نکردید.
ابعاد شخصیتی بتمن به گونه ای است که اقتضا می کند نحوه ی پرداختن به او با نحوه ی پرداختن به باقی قهرمانان کمیک متفاوت باشد .
بتمن شخصیتی مقتدر و کاریزماتیک و با ابهت است ، کسی که برای هر مشکلی یک نقشه ای دارد، کسی که بسیار آدم پخته ای است و با مشکلات و در سر های زیادی مواجه شده است ، به همین دلیل ، وقتی با دردسر های بزرگتر و جدیدتر مواجه می شود ، احوالش دگرگون نمی شود(البته معنای این حرف این نیست که بتمن اصولاً به راحتی بر مشکلات پیروز می شود، خیر اینطور نیست، چراکه ما دقیقا رنج کشیدن و زجر کشیدن و سختی کشیدن بتمن را میبینیم و درک می کنیم ، اما چون آدم پخته ای است ، می داند که هر مشکلی، یک دوره ای دارد و تا آن دوره طی نشود، مشکل حل نمی شود، به همین دلیل است که احوال او هنگام برخورد با مشکلات دگرگون نمی شود)
پرداخت به چنین شخصیتی بصورت مستقیم ممکن نیست ، چرا که موجب زده شدن مخاطب ، و تنفر او از بتمن می شود.
به همین دلیل ، به شیوه ای غیر مستقیم به او پرداخته می شود ، یعنی از طریق شخصیت های مکمل و رفتار ها و حالات آنها نسبت به بتمن ، به بتمن پرداخته می شود
این پرداخت غیرمستقیم موجب می شود که بعضی گمان کنند که خبیث های بتمن جذاب اند، نه خود او
در صورتیکه حتی وقتی به شخصیت های مکمل پرداخته می شود، در اصل این بتمن است که مورد پرداخت قرار می گیرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید