10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

رده بندی بهترین جوکرهای دنیای بازی، سینما و انیمیشن

به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم اختصاصی Joker ،  بهترین جوکرهای دنیای سینما، گیم  و انیمیشن را به شما معرفی میکنم. 

این رده بندی بر پایه مقاله نوشته شده توسط سایت comicbook.com  صورت گرفته است. امیدوارم از این مقاله خوشتان بیاد.

 

- سریال کارتونی Batman: Brave and the Bold

10- سریال کارتونی Batman: Brave and the Bold

چیز زیادی درباره این جوکر نمیشه گفت جز اینکه کپی برابر اصل جوکری هستش که سزار رومرو در سریال تلویزیونی بتمن اون رو ایفا میکرد. این جوکر با صداپیشگی جف بنت عرضه شد و کاملا هم با حال و هوای شاد این کارتون هماهنگ بود.

 


10- کارتون Batman: The Dark Knight Returns

9- کارتون Batman: The Dark KnightReturns

مایکل امرسون صداپیشه این جوکر در کارتون بتمن :بازگشت شوالیه تاریکی بود. او ظرافت خاصی به نقش خود داد و دیالوگ ها رو با دقت و ظرافت ادا میکرد. بهمین دلیل شاید بشه گفت این جوکر چندان توجه بیننده را جلب نمیکرد ولی در هر حال همان جوکری بود که در کمیک فرانک میلر بود.

 

9- سریال کارتونی The Batman

8- سریال کارتونی The Batman

سریال The batman ، 5 فصل پخش شد. این سریال مهیج و خوب بود ولی برخی از هواداران بتمن که آن را با مجموعه تحسین شده Batman the animated series مقایسه میکردند از آن زیاد خوششان نمی آمد و به عقیده آنها خیلی به ذات بتمن وفادار نبود. در این سریال جوکر فورا معرفی نشد . این نسخه از جوکر خیلی ورزشکار تر بود و یه کمی هم هیکلی تر. دیزاین او با دیزاین دیگر شخصیت های سریال مطابقت داشت ولی خیلی از طرفداران بتمن از آن خوششان نمی آمد. ولی در هر حال صداپیشه او بسیار عالی بود. کوین مایکل ریچاردسون سعی کرد صدای جوکر را تقریبا شبیه به صدای مارک هامیل در بتمن مجموعه کارتونی دربیاره. ولی نوع صدایش جوری بود که این جوکر تهدیدآمیز تر به نظر میرسید. البته باید قبول کرد که این جوکر چندان عمق نداشت و به همین دلیل در این رتبه قرار گرفته است.

 

8- سریال بتمن در دهه 60 میلادی

7- سریال بتمن در دهه 60 میلادی

سزار رومرو با ایفای نقش جوکر به شهرت زیادی رسید. درسته که این جوکر خیلی عمق نداشت ولی fun ترین جوکر بوده و fun بودن از خصیصه های اصلی شخصیت جوکره. این جوکر خیلی اغراق آمیز بود ولی معلوم بود داره خیلی بهش خوش میگذره! خنده های جوکر هم در این سریال به یاد ماندنی شد . در هر حال این جوکر کلا با حال و هوای لوس و campy این سریال جفت و جور بود. در این سریال کلا عمق و ظرافتی به چشم نمیخورد و بنابراین این جوکر هم براش مناسب بود. ولی در هر حال خیلی ها هنوز جوکر را با نقش آفرینی سزار رومرو میشناسند.

 

7- جوخه خودکشی

6- جوخه خودکشی

نقش جوکر در فیلم جوخه خودکشی آنقدر نبود که بشه درباره اش خوب قضاوت کرد ولی باز هم میشد خصوصیات جالبی در این جوکر دید. این جوکر غیر قابل پیش بینی است ولی در عین حال با جوکر جک نیکلسون فرق دارد. جوکر جک نیکلسون هم غیر قابل پیش بینی بود ولی تشنه قدرت و انتقام بود و هر کاری میکرد تا به هدفش برسه و به همین دلیل بود که تصمیمات غیر منتظره ای میگرفت.

جوکر جرد لتو هم جوکر غیر قابل پیش بینی به نمایش میگذارد ولی انگار فقط در لحظه داره زندگی میکنه و انگار هر چیز جالبی به چشمش بخوره همون لحظه بهش علاقمند میشه ولی بعد ولش میکنه و میره سراغ چیز دیگه! در هر حال هنوز زوده درباره او قضاوت کنیم ولی چیزی که معلومه اینه که هر وقت او را در فیلم میبینیم ازش خوشمون میاد. در ضمن اونایی که فیلم رو دیدن میگن این جوکر حالت های حیوانی (animalistic) داره و مثل یک حیوان شکاری دنبال هدف خودش میره و خیلی هم پیگیره!

 

6- کارتون Batman: Arkham Origins  و بازی Batman: Assault On Arkham

5- بازی های Batman: Arkham Origins/ Batman: Assault On Arkham

در بازی Batman: Arkham Origins مارک همیل افسانه ای صداپیشه جوکر نبود. در این بازی که حالت پیش درآمد داشتند شاهد ملاقات های اولیه بین بتمن و جوکر بودیم. تونی بیکر صداپیشه جوکر شد. او سعی کرد خیلی از صدای مارک همیل تقلید کنه و البته برخی از خصوصیات صدای خودش رو هم به نقش اضافه کنه. یه جورایی انگار این جوکر از جوکر مارک همیل خفن تره . او همین حس و حال را در کارتون Batman: Assault On Arkham نیز حفظ کرد.

 

5- فیلم اختصاصی "جوکر"

فونیکس، جوکر، فینیکس، یواکین، یواخین

این تقصیر آقای یواکین فینیکس نیست که علیرغم تلاش های قابل ستایش نتوانسته رتبه اول را به خودش اختصاص دهد. اما نقش آفرینی او در قالب جوکر (آرتور فلک) جوری است که نمیتوانیم چشم ازش برداریم، حتی وقتی دلمون میخواد این کار را انجام دهیم! فینکس  اخم میکند، شکلک در می آورد، میرقصد و حتی هنگام گریه انگار دارد میخندد! او این حرکات را برای خدمت به شخصیتی انجام میدهد که فقط در مواردی سطحی به جوکری که ما میشناسیم و جوکری که باید باشد شباهت دارد. یعنی این دلبستگی و شیفته گی به بتمن است که شخصیت جوکر را صیقل میدهد  ولی در فیلم اختصاصی جوکر خبری از آن نیست. بنابراین انگیزه های او نیز برای خباثت تغییر یافته. او فقط ترسناک است. ما باهاش همذات پنداری میکنیم چون دلمون برایش میسوزد نه به خاطر اینکه مجذوب جذابیت تاریکش شده باشیم. و این مشکل اصلی جوکرِ آقای فینیکس است.

 

4- فیلم سینمایی بتمن

4- فیلم سینمایی بتمن

تیم برتون شهر گاتام رو جوری زنده کرد که هواداران هرگز آن را به خواب هم ندیده بودند . جک نیکلسون هم همین طور بود. جوکر او بی سابقه بود! خیلی ها هنوز هم میگن که جوکر جک نیکلسون بهترینه و دلایل زیادی هم برای این حرف ارائه میکنند. این جوکر جذاب ولی مرگبار بود. خوبی این جوکر این بود که حس و حال مرگبار بودن رو بدون اینکه حتما لازم باشه دارک باشه، ایفا میکرد. نه! او یادش نرفته بود که جوکر شخصیت fun ای هستش. و این اشتباهیه که خیلی از طرفداران بتمن مرتکب میشوند چون فکر میکنند جوکر همیشه باید دارک و خفن باشه. ولی جوکری که جک به ما داد ترکیبی از fun، جذابیت و خفنیت (!) بود . همین باعث شد که این جوکر غیر قابل پیش بینی ترین جوکر تاریخ باشد. البته شاید نقظه ضعف این جوکر این بود که گاهی نیکلسون دیگه خیلی زیاده روی میکرد و جوکرش تا حدی لوس و غلو شده به نظر میرسید.

 

3- بتمن :مجموعه کارتونی

مجموعه کارتونی

در این کارتون عالی و تاریخی دو شخصیت بودند که ماندگار شدند یکی بتمن و دیگری جوکر چون صداپیشه های آنها یعنی کوین کانروی و مارک همیل گل کاشتند. به طوریکه شما هر وقت اسم بتمن و جوکر را میشونید ناخودآگاه صدای این دو نفر در ذهنتون نقش میبنده. این یکی از کامل ترین جوکرهای  تاریخه. مارک همیل شوخ طبعی خاصی به صدای جوکر تزریق کرد. بی دلیل نیست که مدام از همیل خواسته میشه که در پروژه های مختلف جای جوکر صحبت کنه. شاید مشکل این جوکر این باشه که گاهی محدودیت های تلویزیونی اجازه نمیداد به قدر کافی دارک و خشن باشه.

 

2- شوالیه تاریکی

شوالیه تاریکی

وقتی هیث لجر برای ایفای نقش جوکر در فیلم تحسین شده شوالیه تاریکی انتخاب شد خیلی ها با دیده تردید و احتیاط با ان برخورد کردند ولی بعدا معلوم شد که چقدر اشتباه میکردند چون نقش آفرینی او فوق العاده مسحور کننده بود به طوریکه وقتی در فیلم ظاهر میشد نمیشد ازش چشم برداشت. این جوکر افسار گسیخته بود و انگار بی هدف دنبال هرج و مرج میگشت . یکی دیگر از نقاط قوت این جوکر این بود که لجر فقید یادش نرفته بود در برخی لحظات شوخ طبعی به نقش اضافه کنه. در هر حال شاید بیش از نیمی از موفقیت بزرگ فیلم دارک نایت به جوکرش مدیون باشه.

 

1- بازی های آرکام

1- بازی های آرکام

نقطه اوج صداپیشگی مارک همیل برای جوکر در سری بازی های آرکام بود. اینجا دیگه بهش اجازه دادن خودش رو آزاد کنه چون دیگه محدودیت های دنیای کارتونی رو نداشت. به همین دلیل جنبه های دارک و بیرحمی و خشونت جوکر به نمایش گذاشته شد . البته بخش های نمادین و شوخ طبعی او نیز هنوز وجود داشت . بنابراین این شد جوکر perfect تاریخ! همیل بازی به بازی بر قوت صداپیشگی خودش افزود. همیل یک صداپیشه استثنایی هستش چون این همه سال داره برای جوکر حرف میزنه ولی هر باز انگار چیز جدیدی بهش اضافه میکنه.

نظر شما چیست؟ با این رتبه بندی موافق هستید؟

 

مترجم: امیرعلی قادری

منبع: سايت comicbook.com

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

5   لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

ترسناک ترین داستان بتمن ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider.ali
#1 spider.ali 1395-05-30 11:48
ممنون بابت ترجمه مقاله خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
shervin 2
#2 shervin 2 1395-05-30 11:51
با تشکر از آقای قادری.
لیست به نظر خوبی بود و رتبه بندی درستی داشت یه پیشنهاد می تونستید گزینه اول سایت comicbook رو ترجمه کنید و می تونستین یکی هم خودتون از سریال های بیشمار بتمن اضافه می کردید تا یه top 10 ماندگار دیگه به وجود می آمد.
به هر حال ممنون
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-05-30 12:02
ممنون آقای قادری. مقاله جالبی ترجمه کردید.

10- جوکر مجموعه کارتونی the batman
9- جوکر سریال بتمن دهه 60
8- جوکر جک نیکلسون
7- جوکر assault on arkham
6- جوکر انیمیشن the dark knight returns
5- جوکر مجموعه کارتونی
4- جوکر بازی آرکام اوریجینز
3- جوکر جرد لتو
2- جوکر بازی آرکام اسایلم و آرکام سیتی
1- جوکر هیث لجر
نقل قول کردن
Leonardo
#4 Leonardo 1395-05-30 12:02
دست اقای قادری درد نکنه برای ترجمه ی این مقاله خوب
ولی ای کاش سایت comicbook.com دو تا جوکر دیگه هم میاورد تا این مقاله ی top 10 خوب می شد
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#5 mat mordak/DareDevil 1395-05-30 12:13
عالی بود ولی به نظرم باید جوک کشنده در این مقاله میبود با تشکر از ترجمه عالی شما
نقل قول کردن
mokhtar
#6 mokhtar 1395-05-30 12:19
مرسی اقای قادری
من دو تا دیگه جوکر هم بهت پیشنهاد میکنم تا این مقاله عالی top 10 بشه
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1395-05-30 12:19
به نقل از mat mordak/DareDevil:
عالی بود ولی به نظرم باید جوک کشنده در این مقاله میبود با تشکر از ترجمه عالی شما

اون که اصلا خوب نبود. داد هوادارای بتمن رو دراورده اونوقت شما میگی باید تو این لیست میبود؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#8 Nightwatcher 1395-05-30 12:28
به نقل از Nightwatcher:
ممنون آقای قادری. مقاله جالبی ترجمه کردید.

10- جوکر مجموعه کارتونی the batman
9- جوکر سریال بتمن دهه 60
8- جوکر جک نیکلسون
7- جوکر assault on arkham
6- جوکر انیمیشن the dark knight returns
5- جوکر مجموعه کارتونی
4- جوکر بازی آرکام اوریجینز
3- جوکر جرد لتو
2- جوکر بازی آرکام اسایلم و آرکام سیتی
1- جوکر هیث لجر


توی این لیست جوکر که اینجا نوشتم بیشترشون خوبن. البته خودم شماره 10 , 9 , 8 رو نمیپسندم.

جوکر هیث لجر و جرد لتو به خاطر متفاوت بودن و جوکر سری آرکام و مجموعه کارتونی به خاطر شباهت و وفاداری به کامیک رتبه بهتری دارن.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#9 Nightwatcher 1395-05-30 12:31
به نقل از mokhtar:
به نقل از mat mordak/DareDevil:
عالی بود ولی به نظرم باید جوک کشنده در این مقاله میبود با تشکر از ترجمه عالی شما

اون که اصلا خوب نبود. داد هوادارای بتمن رو دراورده اونوقت شما میگی باید تو این لیست میبود؟

آره واقعا... چی بود اون انیمیشن؟ :-x
نقل قول کردن
young spider
#10 young spider 1395-05-30 12:31
عمو مختار جوکر انیمیشن های دو قسمتی « بازگشت شوالیه تاریکی » چی ؟؟
جوکر انیمیشن پشت نقاب سرخ ؟؟؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#11 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:36
عمو جون خودم درست کردم. تو بخش مقدمه مقاله سایت comicbook.com به اسم چند نفر دیگه هم اشاره شده بود که من گزاشتمشون رتبه 10 و 9 تا مقاله top 10 بشه
نقل قول کردن
young spider
#12 young spider 1395-05-30 12:36
جوکر های سری بازی های لگو هم قابل قبول و با سی تولدت خوب بوده ولی لیاقت این لیست رو ندارن .
مارک همیل هم که دیگه اسطوره هستش . باید یه مسجمه ای با یه یادبود بزرگ ازش ساخت .
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#13 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:36
از بقیه دوستان که از این مقاله تعریف کردند هم کمال تشکر را دارم
نقل قول کردن
young spider
#14 young spider 1395-05-30 12:37
به نقل از amir a. ghaderi:
از بقیه دوستان که از این مقاله تعریف کردند هم کمال تشکر را دارم


امیر علی سرعت ترجمه ات خیلی بالاس . دمت گرم . امروز داره اومده بوده رو سایتش
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#15 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:38
به نقل از young spider:

مارک همیل هم که دیگه اسطوره هستش . باید یه مسجمه ای با یه یادبود بزرگ ازش ساخت .

مارک همیل عاشق کمیک بوکه
جای هاب گابلین هم حرف زده . تو بازی x-men 2: wolverine revenge جای ولورین هم حرف زده ولی ته صداش ادم همیشه یاد جوکر میفته. کلا صداش فقط واسه جوکر عالیه و بس
نقل قول کردن
quick black
#16 quick black 1395-05-30 12:39
هیث لجر عالی بود و جواب این عالی بونش رو هم گرفت
آنقدر توی نقش خودش فرو رفت که کلا اعصابش بهم ریخت
و بیچاره قبل از دریافت جایزه اسکار یه جورایی خود کشی کرد
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#17 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:39
به نقل از young spider:
به نقل از amir a. ghaderi:
از بقیه دوستان که از این مقاله تعریف کردند هم کمال تشکر را دارم



امروز های سرعت ترجمه لت خیلی برای . دمت گرم . امروز داره اومده بوده رو سایتش

خواهش میکنم. البته استاد ترابی همیشه لطف دارن و مقالات منو تصحیح و ویرایش میکنن. ایشون به خیلی از نویسندگان جامعه کمیک بوک ایران کمک کردن ولی چون دوست داره امثال ما مطرح بشیم اسم خودشون رو پای مقاله نمیارن
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#18 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:40
به نقل از quick black:
هیث لجر عالی بود و جواب این عالی بونش رو هم گرفت
آنقدر توی نقش خودش فرو رفت که کلا اعصابش بهم ریخت
و بیچاره قبل از دریافت جایزه اسکار یه جورایی خود کشی کرد

عالی بود ولی مرگش اصلا خودکشی نبود. ربطی بهم به نقش جوکر نداشت
نقل قول کردن
young spider
#19 young spider 1395-05-30 12:42
انصافا ببینید جوکر خیلی خیلی بیشتر از گرین گابلین مشهوره و معروف تره ، چون هرجا بوده ، با صداش یا بازی اش ترکونده . تو کلی فیلم بوده . تو کلی بازی بوده . البته ساختن یه جوکر خیلی راحت تره تا یه گرین گابلین با یه گلایدر . گرین گابلین به یه بازیگر یا گوینده عالی و حرفه ای نیاز داره
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#20 amir a. ghaderi 1395-05-30 12:46
به نقل از young spider:
انصافا ببینید جوکر خیلی خیلی بیشتر از گرین گابلین مشهوره و معروف تره ، چون هرجا بوده ، با صداش یا بازی اش ترکونده . تو کلی فیلم بوده . تو کلی بازی بوده . البته ساختن یه جوکر خیلی راحت تره تا یه گرین گابلین با یه گلایدر . گرین گابلین به یه بازیگر یا گوینده عالی و حرفه ای نیاز داره

میشه خواهشا این بحث رو مطرح نکنی. اعصاب نداریم به خدا
ولی فقط میگم دلیلیش اینه حضور جوکر بیشتر بوده تو عالم سینما
گرین گابلین در اصل فقط یه بار تو عالم سینما بوده ولی جوکر سه بار بوده. ضمن اینکه خیلی از این جوکرها تو کارتون های بلند بتمن بودن ولی سیاست مارول اینه که از این کارتون ها نسازه. اره جوکر شهرتش بیشتره چون همه جا هست ولی گرین گابلین اینطور نبوده. ضمن اینکه مشهور بودن دلیل بر برتر بودن نیست بحث تمام !
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#21 S.T.A.R.K 1395-05-30 12:47
اقای قادری خیلی ممنون بابت ترجمه. من فقط رتبه بندی خودم از جوکر های live-actionرو میگم:
4-cesar romero
3-jared leto
2-jack nicholson
1-heath ledger
نقل قول کردن
young spider
+1 #22 young spider 1395-05-30 12:50
نقل قول کردن
Mister J
#23 Mister J 1395-05-30 12:52
#18
دستتون درد نکنه آقای قادری

من یه جا خوندم هیث لجر اونقدر در نقش جوکر فرو رفته بود که حتی بعد از فیلم هم روش تاثیر گذاشته بود و به مصرف دارو رو آورده بود و بعدش به اصطلاح اووردوز کرد.
در واقع یه جورایی میشه گفت که خودکشی غیرمستقیم بوده...
نقل قول کردن
young spider
#24 young spider 1395-05-30 12:55
به نقل از young spider:


خیلی عکس قشنگیه . گرین گابلینش دقیقا همونی هستش که تو کمیک ۱۲۱ بوده یا جوکرش همونه . خیلی قشنگه
نقل قول کردن
mokhtar
#25 mokhtar 1395-05-30 12:58
به نقل از Mister J:
#18
دستتون درد نکنه آقای قادری

من یه جا خوندم هیث لجر اونقدر در نقش جوکر فرو رفته بود که حتی بعد از فیلم هم روش تاثیر گذاشته بود و به مصرف دارو رو آورده بود و بعدش به اصطلاح اووردوز کرد.
در واقع یه جورایی میشه گفت که خودکشی غیرمستقیم بوده...

نه اقا اینا همش شایعه است. اصلا همچین چیزی نیست. کلا بازیگرای هالیوودی زیاد مواد میزنن. هیث لجر قبلا موقعی که داشت کوهستان بروکبک رو بازی میکرد هم نزدیک بود به خاطر مواد بمیره
نقل قول کردن
young spider
#26 young spider 1395-05-30 13:05
آقا شایعه شده که نهایتا تا یه ماه دیگه ، تریلری از قسمتی هشتم استار وارز منتشر میشه و نام پسوندشو مشخص می کنه . همینطور این که مارک همیل هم توش هست .
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#27 Samwel Tarly 1395-05-30 13:06
اقای قادری,عجب مقاله ای ترجمه کردید.فوق العاده بود و همه ی اطلاعات رو درباره شون گذاشته بودید.اتفاقا امروز صبح به همین سایت سر زدم تا چند تا خیر رو کانال تلگرام سایت بزارم که این مقاله هم به چشمم افتاد اما با خودم گفتم که مقاله باید رو سایت باشه و از خیرش گذشتم.
حالا بریم سراغ مقاله:
من جوکر جک نیلکسون رو خیلی دوست دارم و بازیش در نقش جوکر واقعا محشر بود و واقعا متوجه می شدیم که جوکر چقدر خبیثه.
جوکر انیمیشن شوالیه تاریکی بازمیگردد هم در نوع خودش استثنا بود و شاهد جوکری با کت و شلوار متفاوت و حتی صدایی بسیار اروم تر و با اون هم خیلی حال می کردم مخصوصا زمانی که بعد از چند سال اسم بتمن رو شنید و یک لبخند رو لبش نشست.
جوکر انیمیشن the batman هم خیلی متفاوت بود و حرکات اکروباتیک هم خیلی خوب بلد بود و با بتمن راحت مبارزه می کرد و یادم میاد که تو یک قسمت مثل بین به خودش مایع انرژی زا اضافه کرده بود و بدون هیچ سختی بتمن رو کتک میزد.
به نظر من جای جوکر انیمیشن Under the red hood واقعا خالی بود.چون نقش افرینیش در اون انیمیشن بی نقص بود و حرفایی که میزد همه عالی بود و در ابتدای فیلم که رابین جیسون تاد رو کتک میزد خیلی وحشیانه بود.
درباره جوکر جرد لتو نظر خاصی ندارم چون هنوز فیلم رو ندیدم اما از نظر همه خیلی خوب نقشش رو بازی کرده و ای کاش صحنه های بیشتری ازش تو فیلم میدیدیم.
در کل از اقای قادری بابت ترجمه این مقاله زیبا ممنونم
نقل قول کردن
Rock star
#28 Rock star 1395-05-30 13:11
به نقل از mokhtar:
به نقل از Mister J:
#18
دستتون درد نکنه آقای قادری

من یه جا خوندم هیث لجر اونقدر در نقش جوکر فرو رفته بود که حتی بعد از فیلم هم روش تاثیر گذاشته بود و به مصرف دارو رو آورده بود و بعدش به اصطلاح اووردوز کرد.
در واقع یه جورایی میشه گفت که خودکشی غیرمستقیم بوده...

نه اقا اینا همش شایعه است. اصلا همچین چیزی نیست. کلا بازیگرای هالیوودی زیاد مواد میزنن. هیث لجر قبلا موقعی که داشت کوهستان بروکبک رو بازی میکرد هم نزدیک بود به خاطر مواد بمیره


عمو و بقیه ی دوستان، پزشک قانونی در مورد صحنه ی مرگ هیث لجر گفته به دلیل خوردن قرص ضد افسردگی و قرص خواب آور به طور یک زمان "اووردوز" کرده و السلام!
اینی که افسرده شده و خودکشی کرده یا به مواد رو آورده و ... همش چرته و پرته.
نقل قول کردن
young spider
#29 young spider 1395-05-30 13:18
چون از مقاله خوشتون اومده باید یه چیز رو یادآوری کنم :
.
.
.
.
.
.

۳۵ روز تا بازگشت شکوهمندانه و کوفت کننده مانده .
بوی گند ماه مهر

پ . ن : ستاد کوفت کردن مقاله و خوشی های زود گذر
نقل قول کردن
Rock star
#30 Rock star 1395-05-30 13:21
خب مسلماً مارک همیل برترین جوکر تاریخه و با صداگذاری محشرش تونست یه جوکر خاطره ساز و بی نظیر بوجود بیاره.
جوکری که از همه نظر کامله!
از نظر دیوونگی ، فان بودن و خنده های خفن ، روش قتل ویژه ، کارهای غیر منطقی و دیالوگ های دیونه وار و همه ی چیز هایی که در جوکر مارک همیل دیدم ، بخش های خاصی از جوکر هستند که در دوره های مختلف سیر تکاملی جوکر بوجود اومدند و همیل تونسته همشون رو در یک نقش به ما ارایه بده و یک جوکر تمام عیار بهمون تحویل بده.
جوکر مارک همیل حتی از نظر روابط با بتمن هم خیلی کامل بود و روابط پیچیده اش و اون دوستی و دشمنی خاصشون رو خیلی خوب در اقتباس های کمیک بوکی جا انداخت.
روابطش که با هارلی رو نگو اون رو هم دقیقاً از روی کمیک اقتباس کرد و روابط دیوانه بار اما عاشقانه ای رو بوجود آورد.

#27
اون جوکر از نظر شخصیتی هم زیاد بد نیود رابطه اش هم با بتمن جالب بود. اون انیمیشن پشت نقاب سرخ آن چنان عالی هم نبود ولی به نظرم میتونست جز این 10 تا باشه. (از شماره 10 هزار بار بهتره! :-* )

از آقای قادری هم به خاطر ترجمه ی این مقاله متشکرم.
نقل قول کردن
young spider
#31 young spider 1395-05-30 13:23
به نقل از Rock star:

اون جوکر از نظر شخصیتی هم زیاد بد نیود رابطه اش هم با بتمن جالب بود. اون انیمیشن پشت نقاب سرخ آن چنان عالی هم نبود ولی به نظرم میتونست جز این 10 تا باشه. (از شماره 10 هزار بار بهتره! :-* )


دقیقا . خیلی از شماره ۱۰ بهتره .
نقل قول کردن
Hobbit
#32 Hobbit 1395-05-30 13:26
بابا این مقالات سایت آدمو میترکونه مرحبا بچه ها...آقای قادری یه لایک دیگه به شما..آفرین ;-)
.
.
.
.
جک نیکلسون:فقط باید در زمانش بود و درکش کرد...اسطوره!

هیث لجر:دلم براش میسوزه :cry: واقعا حیف شد :cry: ...ولی شد مبنایی برای ما برای سنجش جوکرهای آینده...شاید همین موضوع باعث ضربه به این شخصیت بشه

جرد لتو:ندیدمش..ولی تعریفا ازش خوبه..ولی در کل خوشانسترین فرد بین این لیسته!چون توی لیست فیلمای آینده دی سی حتما جا داره؟!
***************************
بی ربطه ولی:باید حسن یزدانی رو به عنوان نقش «بین »به دنیای دی سی اضافه کنن حتما :D
نقل قول کردن
Rock star
#33 Rock star 1395-05-30 13:28
به نقل از young spider:
چون از مقاله خوشتون اومده باید یه چیز رو یادآوری کنم :
.
.
.
.
.
.

۳۵ روز تا بازگشت شکوهمندانه و کوفت کننده مانده .
بوی گند ماه مهر

پ . ن : ستاد کوفت کردن مقاله و خوشی های زود گذر


هاهاهاهاهاهاهاه اهاهاهاهاها!!!! !! (خنده ی جوکر!!! :D )
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#34 Reverse Spidey 1395-05-30 13:50
به به :-)
خیلی وقت بود هوس یه مقاله از جوکر کرده بودم 8)
واقعا خسته نباشی اقای قادری ;-)
کاملا با رتبه بندی موافقم!
کلا من علاقه زیادی به جوکر دارم! اون زمان که هیث لجر با جوکر ترکونده بود من خیلی فرق کرده بودم! ذهنیتم عوض شده بود! حتی بعضی وقتا به فکرم میومد که برم چاقوی آشپزخونه رو بر دارم و برم جلوی آینه و به خودم بگم:
"چرا اینقدر جدی؟"
و این اتفاق واقعا برای خودم افتاد ولی یهو به خودم اومدم :lol:
شانس آوردم توی خواب راه نمیرم وگرنه....
ولی جوکر خیلی شخصیت منحصر به فردی داره!
من هنوز توی کف این قسمت هستم!
uupload.ir/.../...
یعنی یه آدم چقدر میتونه دیوونه باشه که اینکارو با خودش بکنه؟
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#35 S.T.A.R.K 1395-05-30 14:08
به نقل از young spider:
چون از مقاله خوشتون اومده باید یه چیز رو یادآوری کنم :
.
.
.
.
.
.

۳۵ روز تا بازگشت شکوهمندانه و کوفت کننده مانده .
بوی گند ماه مهر

پ . ن : ستاد کوفت کردن مقاله و خوشی های زود گذر

:cry: :cry:
دوستان یادتون نره شب اخر مثل سال گذشته تو سایت مراسم عزاداری داریم.
:lol: :lol:
نقل قول کردن
Hobbit
#36 Hobbit 1395-05-30 14:14
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از young spider:
چون از مقاله خوشتون اومده باید یه چیز رو یادآوری کنم :
.
.
.
.
.
.

۳۵ روز تا بازگشت شکوهمندانه و کوفت کننده مانده .
بوی گند ماه مهر

پ . ن : ستاد کوفت کردن مقاله و خوشی های زود گذر

:cry: :cry:
دوستان یادتون نره شب اخر مثل سال گذشته تو سایت مراسم عزاداری داریم.
:lol: :lol:

خرماش با من :D
از آوردن هرگونه دوربین فیلم برداری شدیدا پرهیز نمایید...قاطی شد :D
نقل قول کردن
Nightwatcher
#37 Nightwatcher 1395-05-30 14:51
به نقل از mokhtar:
به نقل از Mister J:
#18
دستتون درد نکنه آقای قادری

من یه جا خوندم هیث لجر اونقدر در نقش جوکر فرو رفته بود که حتی بعد از فیلم هم روش تاثیر گذاشته بود و به مصرف دارو رو آورده بود و بعدش به اصطلاح اووردوز کرد.
در واقع یه جورایی میشه گفت که خودکشی غیرمستقیم بوده...

نه اقا اینا همش شایعه است. اصلا همچین چیزی نیست. کلا بازیگرای هالیوودی زیاد مواد میزنن. هیث لجر قبلا موقعی که داشت کوهستان بروکبک رو بازی میکرد هم نزدیک بود به خاطر مواد بمیره

نه اون قضیه به خاطر مصرف چند نوع دارو باهم بوده.
مواد که ماشالا مثل نقل و نبات ریخته... نه فقط بازیگرا... الان متاسفانه همه میزنن!

ولی اون چه نقشی بود توی فیلم کوهستان بروکبک بازی کرد؟ :-x
من به جای بازیگرای اون فیلم خجالت میکشم! :-* :oops:
نقل قول کردن
Rock star
#38 Rock star 1395-05-30 15:22
#37
آقا شما چرا کشش میدید.
بعد از اجرای نقش یه شب افسرده میشه بعد یه قرص ضد افسردگی میخوره ولی بعد می بینی که خوابش نمیبره یه قرص خواب آور هم میخوره این دو تا قرص تو بدن با هم سازگاری ندارند. یهو اوردوز میشه و میمیره. دیگه خودکشی و حماسه ی جوکر و مواد زدن و ... همش شایعه سازیه!
دو تا قرص رو اشتباهی خورد و مرد. تمام.
نقل قول کردن
armanh2
#39 armanh2 1395-05-30 15:25
من که عاشق شخصیتشم
شخصیتش عالیه
نقل قول کردن
Nightwatcher
#40 Nightwatcher 1395-05-30 15:52
به نقل از Rock star:
#37
آقا شما چرا کشش میدید.
بعد از اجرای نقش یه شب افسرده میشه بعد یه قرص ضد افسردگی میخوره ولی بعد می بینی که خوابش نمیبره یه قرص خواب آور هم میخوره این دو تا قرص تو بدن با هم سازگاری ندارند. یهو اوردوز میشه و میمیره. دیگه خودکشی و حماسه ی جوکر و مواد زدن و ... همش شایعه سازیه!
دو تا قرص رو اشتباهی خورد و مرد. تمام.

خب منم همینو گفتم :o
گفتم به خاطر مصرف چند نوع دارو باهم بوده.
مگه غیر از این گفتم؟؟ مگه گفتم مواد زده؟؟
ببخشید ;-)
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#41 mat mordak/DareDevil 1395-05-30 16:10
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از Rock star:
#37
آقا شما چرا کشش میدید.
بعد از اجرای نقش یه شب افسرده میشه بعد یه قرص ضد افسردگی میخوره ولی بعد می بینی که خوابش نمیبره یه قرص خواب آور هم میخوره این دو تا قرص تو بدن با هم سازگاری ندارند. یهو اوردوز میشه و میمیره. دیگه خودکشی و حماسه ی جوکر و مواد زدن و ... همش شایعه سازیه!
دو تا قرص رو اشتباهی خورد و مرد. تمام.

خب منم همینو گفتم :o
گفتم به خاطر مصرف چند نوع دارو باهم بوده.
مگه غیر از این گفتم؟؟ مگه گفتم مواد زده؟؟

بسههههههههه
اه مسخرشو در آوردین ای بابا مرد مرد دیگه اگه شما ادامه بدید زنده میشه :-|
نقل قول کردن
Rock star
#42 Rock star 1395-05-30 16:43
#41
حالا شما چرا جوش میاری کسی نگفت که شما کشتیش. :-| :-*
نقل قول کردن
بی باک
#43 بی باک 1395-05-30 16:49
دستتونواقعا بابت ترجمه درد نکنه

ولی اول که عکس مقاله رو دیدم گفتم ایول جوکر انیمیشن بتمن پشت نقاب سرخ هم تو این ده تا هست ولی وقتی مقاله رو خوندم قاطی کردم یعنی واقعا موندم که چرا تو این لیست نبود

راستش اونموقع که من این انیمیشن رو دیدم واقعا شاهکار بود ولی متاسفانه اونموقع من کمیک خون نبودم و هنوزم کمیکای مربوط به مرگ جیسون تاد و قضیه رد هود رو نخوندم و هنوزم به نظرم یه شاهکار تمام عیار شایدم مشکل از نخوندم اون کمیک ها بوده تازه وقتی که تو برترین انیمیشن های ابرقهرمانی این انیمیشن نبود واقعا تعجب کردم

بازم بابت ترجمه ممنون
نقل قول کردن
Parham_jafari
#44 Parham_jafari 1395-05-30 17:01
فقط جوکر هیث لجر
با منم بحث نکنید :-|
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#45 Spidey Reigns 1395-05-30 17:10
جک نیکلسون که در زمان خودش و توی کارش استادی بوده برای خودش....

جرد لتو هم مثل اینکه خیلی خوب نقش خودش رو بازی کرده...

مرحوم هیث لجر هم که هیچ جوکری به پاش نمیرسه... :cry:

رتبه بندی من:

10.جوکر زیر نقاب سرخ

9.کارتون the batman:returns

8.سریال کارتونی the batman

7.سزارو رومرو

6.جوکر arkham origins

5.جرد لتو

4.بتمن مجموعه کارتونی

3.جک نیکلسون

2.بازی های آرکهام

1.مرحوم هیث لجر :cry:
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#46 mat mordak/DareDevil 1395-05-30 18:09
به نقل از Rock star:
#41
حالا شما چرا جوش میاری کسی نگفت که شما کشتیش. :-| :-*

نه اخه یجوری بحث میکنین ادم حرسش در میاد
نقل قول کردن
rambod DR
#47 rambod DR 1395-05-30 21:39
خوب ممنون از ترجمه سریع و قوی شما آقای قادری
یه نکته به نظرم جوکر جرد لتو میتونست بهترین جوکر بشه چون همه چیرو برای بهترین شدن داره قشنگ میشد تو بازی کردنش تو جوخه انتحار دید با اینکه کم بود البته فکر میکنم برای اینکه صحنه های جوکر رو از فیلم حذف کردن اصلا نتونستیم جوکر لتو رو درست ببینیم و فقط قسمت جنون اون وعشق رو که به خوبی قابل رویت بود رو دیدیم در کل خیلی از لتو خوشو اومد و به نظرم میتونه بهترین بشه و میشه فقط باید قسمت fun جوکر رو زیاد کنه . در کل آینده خوبی برای لتو پیش بینی میکنم و حتی ممکنه با ناکامی های اخیر دیسی لتو تو فیلم بتمن یه شاهکار مثل لجر درست کنه یا حتی بهنر
نقل قول کردن
rambod DR
#48 rambod DR 1395-05-30 21:41
به نقل از بی باک:
دستتونواقعا بابت ترجمه درد نکنه

ولی اول که عکس مقاله رو دیدم گفتم ایول جوکر انیمیشن بتمن پشت نقاب سرخ هم تو این ده تا هست ولی وقتی مقاله رو خوندم قاطی کردم یعنی واقعا موندم که چرا تو این لیست نبود

راستش اونموقع که من این انیمیشن رو دیدم واقعا شاهکار بود ولی متاسفانه اونموقع من کمیک خون نبودم و هنوزم کمیکای مربوط به مرگ جیسون تاد و قضیه رد هود رو نخوندم و هنوزم به نظرم یه شاهکار تمام عیار شایدم مشکل از نخوندم اون کمیک ها بوده تازه وقتی که تو برترین انیمیشن های ابرقهرمانی این انیمیشن نبود واقعا تعجب کردم

بازم بابت ترجمه ممنون

جوکر خوبی بود ولی اون زیرکی جوکر که همه جوکرای ای top 10 یا حداقل اکثرشون دارن توش نبود
نقل قول کردن
Jesse Caster
#49 Jesse Caster 1395-05-30 22:00
با همه چیزش موافقم ولی نظر من اینه که
۲- جرد لتو باشه
و
۱-هیث لجر
نقل قول کردن
Iron Matin
#50 Iron Matin 1395-05-30 22:48
ترجمه عالی بود.. دستتون درد نکنه مثل همیشه گل کاشتید :-)
کسی هم که تو لیست درخشید مارک همیل افسانه ای بود! ;-)
بعضی از دوستان اطلاع دارن ولی بازم خوبه که اضافه کنم:

مارک همیل تو فصل پنجم انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles 2012 (یا همون لاک پشت های نینجای خودمون :lol: ) قراره نقش یه Villian به اسم Kavaxas رو بر عهده بگیره! :D
راجب به این شخصیت توضیح خاصی ندارم که بدم چون در هیچکدوم از کمیک های TMNT حضور نداشته و کاملاً Original ـه و شاهد اولین حضورش در دنیای TMNT خواهیم بود! :-?

یه کانسپت آرت هم ازش اومده بود مدت ها پیش:

8pic.ir/.../...

در آخر هم اضافه کنم این انیمیشن فردا قسمت 16 از فصل 4 ـش پخش میشه و با توجه به این که شبکه ی پخش کننده ش (Nickelodeon) شدیداً بی نظمه، میتونید برا اولین حضور مارک همیل واسه اواخر سال 2016 یا اواسط 2017 حساب کنید! :-* :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#51 Cap-Spider Potter 1395-06-01 00:59
ممنون بابت ترجمه این مقاله... ;-)


قطعا هیث لجر برترین جوکر تاریخ سینماست.
ممنون.

اینم چند تا دیالوگ برای نوستالژی:


(( دیوانگی مثل جاذبه میمونه ، تنها چیزی که لازمه یه تکون کوچیکه ))

The Dark Knight


(( وقتی دنیا علیه توست ، امن ترین مکان برای مخفی شدن دیوانگیست ))

The Dark Knight


(( اگه در کاری تخصص داری هرگز مجانی انجام نده ! ))

The Dark Knight


(( فقط زمانی میتونی دست از گشتن هیولای زیر تختت برداری ک درک کنی هیولا درون خودته !! ))

The Dark Knight


(( میدونی من چرا از چاقو استفاده میکنم ، تفنگا خیلی سریعن تو نمیتونی تمام احساس طرفو درک کنی میدونی آدما در آخرین لحظات عمرشون نشون میدن ک واقعا کی هستن ))

The Dark Knight


(( چاقو سمت مادرم گرفت ، وقتی اینکارو میکرد میخندید !!!! ))

The Dark Knight


(( چرا انقد جدی هستی ؟! ))

(( Why So Serious ? ))

The Dark Knight
نقل قول کردن
Nightwatcher
#52 Nightwatcher 1395-06-01 01:06
#52
واقعا این فیلم عجب جملات ماندگاری داشت!
ممنون که ما رو یاد اون فیلم انداختی
نقل قول کردن
Son of Osborn
#53 Son of Osborn 1395-06-01 07:21
به نقل از ژنرال:
واقعاً کی می تونه بعد از خواندن این این مقاله بگه گرین گابلین بهتر از جوکره!؟

این بحث که پرونده اش بسته شده و رفته
عمو مختار با دلیل و منطق ثابت کرد کی بهتره
تو هم اگه نخوندی این مقاله رو بخون چون عالیه:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#54 Cap-Spider Potter 1395-06-01 16:55
#53

خواهش میکنم ;-)
نقل قول کردن
ehsan-spidey
#55 ehsan-spidey 1395-06-04 18:18
واقعا جوکر هیث لجر ،جوکر ترسناکیه و بهترین جوکر تو سینماس
مارک همیل هم که تو جنس صداش انگار دیوونگی مخصوص جوکر تزریق شده
نقل قول کردن
کاکلی
#56 کاکلی 1398-07-16 17:10
سلام عرض میکنم خدمت عزیزان
بسیار متشکرم از جناب قادری که زحمت ترجمه رو کشیدند

به نقل از Cap-Spider Potter:
ممنون بابت ترجمه این مقاله... ;-)

اصلا با رتبه اول موافق نبودم
مگه میشه مگه داریم جوکر دارک نایت اول نباشه
عجبا
قطعا هیث لجر برترین جوکر تاریخ در هر زمینه ای رو به تصویر کشید
به هر حال ممنون.

البته نظر شما محترمه ولی من طور دیگری فکر میکنم
جوکر سری آرکام(به خصوص در نایت)انگیزه ی بسیار زیبایی داشت و انگیزه اش این بود که با شرارت ،به خودش جاودانگی ببخشد
و پردازش این انگیزه هم بسیار کامل تر از جوکر نولان بود و حتی تعاملاتش با باقی کاراکتر ها هم بسیار بهتر از جوکر نولان بود
به نظر من جوکر سری آرکام می تونه در کنار بهترین خبیث ها سرفراز بایسته
خبیث هایی مثل ریچارد سوم (که به نظرمن جوکر سری آرکام از او الهام گرفته بود)که شکسپیر کبیر نمایشنامه اش رو نوشته بود.

به هر حال نظر شما هم محترمه
نقل قول کردن
wolverin_k
#57 wolverin_k 1398-07-16 19:13
واقعا جوکر سری بازی آرخام انگار جوکر کمیک که جون گرفته همونقدر فان همونقدر بی رحم همونقدر مرگبار و همونقدر شیفته بتمن من پیشنهاد میکنم هرکی بازی نکرده بره گیم پلی بازیو به عنوان یه فیلم از یوتوب بیبنه تا بیبنه جوکر واقعی چه شکلیه سکانس آخرش فوق العادستتتتتتتتت تتتتتتتتتتتتتتت تت البته جوکر klling joke رو هم دوست داشتم
نقل قول کردن
h2018.marvel
#58 h2018.marvel 1398-07-24 23:17
سلام
ممنون از ترجمه عالیتون ;-)
ولی من یه انتقادی داشتم
از نظر من یکی از مهمترین وجوه جوکر در ایستادن بتمن مقابلش معلوم میشه و شاید تصور نورمن بدون مرد عنکبوتی یا جوکر بدون بتمن و عکسش برای هممون سخت باشه ولی تو فیلم جوکر کی این کمبود احساس کرد پیچشش داستانی جوریه ک نبود بتمن اصلن جلب توجه نمیکنه و این از پوینتای خیلی قویه فیلمه و من اصلن با جایگاهش تو لیست موافق نیستم و حتی اگه از ابعاد دیگه بهش نگاه کنیم جوکر حتی دغدغه هم داره و دغدش هم بتصویر کشیدن جامعه بی رحمیه ک هیشکی هیشکی رو درک نمیکنه
شاید مثلا لیست از نظر بتصویر کشیدن جوکر کمیک موفقیت فیلمارو ارزیابی کرده...
یا هرچی
بهرحال از زحماتتون بی حد و اندازه متشکرم
نقل قول کردن
sonicamir13
#59 sonicamir13 1398-09-12 21:08
سلام
به نظرم مقاله خیلی خوبی بود :-)
در ضمن باید رتبه هیث لجر و یوایکن فیلیکس رتبه بهتری داشته باشن.
(البته من کارتونا رو ندیدم :-* )
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#60 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 04:17
صدای مارک همیل و کوین مایکل ریچاردسون خیلی در قالب جوکر خوب بودند. تو فیلم ها ، هیث لجر و واکین فینیکس عالی بودن 8)
نقل قول کردن
جوکر
#61 جوکر 1402-04-12 09:57
به نقل از mokhtar:
به نقل از mat mordak/DareDevil:
عالی بود ولی به نظرم باید جوک کشنده در این مقاله میبود با تشکر از ترجمه عالی شما

اون که اصلا خوب نبود. داد هوادارای بتمن رو دراورده اونوقت شما میگی باید تو این لیست میبود؟



اتفاقا جوکر خیلی خوبی بود ته شرارت و عوضی بودن بود.
اصل جوکر اینه جوکر تو این کارا خلاصه میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45