10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

با وجود روزمه بلندی که لکس لوثر در شرارت داره اما این 10 عملی که در این مقاله انجام داده از بقیه خبیث تر و حشیانه تر به نظر میرسند. پس با من همراه شوید تا با 10" بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است" آشنا شوید!

مقدمه: لکس لوثر بزرگتری دشمن سوپرمن و یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک بوک است . او در دنیای دی سی یکی از پول دار ترین و باهوش ترین انسان های روی زمین است. متاسفانه اما تصمیم گرفته از منابع و هوش هود برای کارهای خبیث استفاده کند . او دو هدف عمده دارد: 1- صاحب دنیا بشه 2- سوپرمن رو بکشه! او قدرتمند، بیرحم و بی وجدان است و با وجود آنکه بارها و بارها در دنیای اصلی و دنیاهای مختلف دی سی دیده ایم که چطور به اعمال قهرمانانه دست زده است ولی تجربه به ما نشون داده که همیشه یه هدف و برنامه مخفی دارد و بلاخره دوباره پلید میشود.

لکس لوثر در طول سالهای گذشته کارهای خبیث زیادی انجام داده است مثل ساختن روبات های عظیم برای نابودی شهرها، استفاده از کنترل ذهنی برای به برده گی گرفتن انسان ها و ریختن نقشه های مختلف برای به قتل رساندن دشمنان خود . و البته بارها و بارها از کریپتونایت استفاده کرده تا سوپرمن یا دیگر اهالی سیاره کریپتون را بکشه . با وجود روزمه بلندی که در شرارت داره اما این 10 عملی که در این مقاله انجام داده از بقیه خبیث تر و حشیانه تر به نظر میرسند. پس با من همراه شوید تا با 10" بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است" آشنا شوید!

 

10- پدر و مادر خودش را کشته

لکس لوثر پدر و مادر خودش رو میکشه

کارهای پلید لوثر از سن کم آغاز شد. او برای اینکه از همان ابتدا به خواسته های خودش برسه، لوثر پدر و مادر خودش را به قتل رساند. لوثر در محله زاغه نشین ها بزرگ شد و پدر و مادرش را رقت انگیز و ضعیف توصیف کرده. ادعا میکنه از وقتی یاد گرفت که راه بره شروع کرد به نقشه کشیدن برای قتل آنها (!). او سپس تونست بدون اینکه والدینش بفهمند کاری کنه که پس از مرگ پول بیمه شون بهش برسه. سپس قبل از اینکه پدر و مادرش به مسافرت بروند از یک مکانیک خواست تا با ماشین آنها را دستکاری کنه. در نتیجه ماشین دچار نقص فنی و در نهایت موجب مرگشان شد. او با دریافت پول بیمه و البته هوش و ذکاوت خودش تونست کم کم امپراتوری خودش به نام LexCorp رو بسازه.

این جور قتل ها برای لکس خیلی تبدیل به عادت و رویه ثابت شد. چون به جای اینکه پدر و مادرش را مستقیما بکشه، دسیسه چینی کرد تا کسی نتونه این قتل را بندازه گردن او. ضمن اینکه او میخواست از مرگ آنها سود کسب کنه. بنابراین این رفتار از همان سن پایین در او نهادینه شد و نشان میدهد که لوثر در هر سن و سالی میتونه چقدر بیرحم باشه.

 

9- زندگی زنان را برای تفریح خراب میکنه

9- زندگی زنان را برای تفریح خراب میکنه

لوثر یکی از پولدارترین ادم های روی زمین است ولی پول هدف اصلی او نیست. او بیشتر دنبال قدرته، و نه فقط قدرت در مقابل ملت ها بلکه در مقابل تک تک انسان ها. در شماره 9 از کمیک Superman که سال 1978 چاپ شد ، لوثر به یک رستوران در متروپلیس رفت . او در آنجا به پیشخدمت رستوران به نام «جنی» پیشنهادی کرد: یک میلیون دلار بهش میده اگه یک ماه باهاش باشه (این موضوع خیلی شبیه به داستان فیلم معروف "پیشنهاد بی شرمانه" است ولی این فیلم شش سال بعد از انتشار این کمیک ساخته شد!) . داستان به ما میگه که پیشنهادی که لکس میکنه به این خانم از نوع بی شرمانه است و مساله اینه که این خانم شوهر داره. بنابراین ناراحت میشه . بعدش لوثر اون رو مسخره میکنه و میگه تو عمرش از متروپلیس خارج نشده و پای مردی نشسته که احتمالا تو دبیرستان عاشقش شده. لوثر حتی سطح سواد این خانم را مسخره میکنه. بعدش به خانومه میگه که فکرش را بکنه چون فقط 10 دقیقه تو ماشین منتظرش میمونه و اگه نیاد میره.

بعدش جنی میمونه که چه تصمیم بگیره . بعضی از همکارانش بهش میگن پیشنهاد رو قبول کنه. برخی هم بهش میگن که این کار رو نکنه. ولی ایده تغییر بزرگ در زندگی روزمره خیلی خوب به نظر میاد اما جنی مطمئن نیست که آیا ارزشش رو داشته باشه و نزدیک به 10 دقیقه با خودش سخت کلنجار میره . بلاخره تصمیمش رو میگیره و از رستوران خارج میشه تا سوار ماشین لوثر بشه ولی میفهمه که لکس خیلی وقته رفته! بعدش میبینیم که این یکی از سرگرمی های لکس لوثره که زنان را وسوسه کنه و بعدش ناگهان بزاره و بره. لکس میگه این زنان آخرش نه تنها میفهمن سرشون کلاه رفته بلکه در تمام طول عمر بی ارزش خودشون حرص خواهند  خورد که اصلا چرا سوار ماشین لوثر بشن.

 

8- از روی لوئیس لین روبات ساخت تا هر کاری دلش میخواد واسش بکنه

8- ساختن روبات از روی لوئیز لین

لوثر همیشه یه جورایی به لوئیس لین علاقه داشته. شاید به خاطر اینکه لوئیس از سوپرمن خوشش میاد! بارها شده که لکس سعی کرده کاری کنه که لوئیس بهش علاقمند بشه (در برخی از دنیاها دیده ایم که موفق شده و حتی باهاش ازدواج هم کرده) اما در دنیای اصلی دی سی لوثر هیچ وقت شانس نمیاره! بنابراین یک بار تصمیم گرفت لوئیس لین خودش رو بسازه.

در شماره 890 از کمیک Action comics معلوم شد که لوثر به همراه دستیارش «اسپالدینگ»، تونسته با استفاده از DNA لوئیس لین و تکنولوژی سیاره کریپتون یک روبات عین خود لوئیس درست کنه. بعدش لوثر دنیا را گشت تا نیروهای انگشتر قدرت فانوس نارنجی را پیدا کنه و از لوئیس لین خواست تا کنارش باشه و باهاش "صمیمیت" کنه (!!!). ناگفته نماند که این روبات موشک و اسلحه هم داشت تا به عنوان بادی گارد لکس هم عمل کنه. فقط خدا میدونه لوئیس لین وقتی فهمید لوثر یک روبات از روش ساخته چه حسی پیدا کرده ؛ روباتی که میتونه از نظر ذهنی و فیزیکی همه کار براش بکنه....

 

7- به پسر خودش خیانت کرد

7- به پسر خودش خیانت کرد

«الکساندر لوثر جونیور» در دنیایی دیگر به نام Earth-Three به دنیا آمد . او فرزند لکس لوثر و لوئیس لین دنیای خودش بود. در طی رویداد بسیار مهم Crisis on Infinite Earths که سال 1985 منتشر شد، Anti-Monitor این دنیا را نابود کرد و البته یک سری دنیاهای دیگر را. ولی پدر و مادر الکساندر قبل از نابودی او را به یک ماهواره متروکه در Earth-One فرستادند (یعنی به دنیای اصلی دی سی). در اینجا او سریع رشد کرد و به سن بلوغ رسید و کمک کرد تا Anti-Monitor شکست بخوره. سپس او به همراه Superboy-prime و نسخه Earth-Two از لوئیس لین و سوپرمن به "بعد پاردایس" (paradise dimension) نقل مکان کرد.

سالها بعد الکساندر به کمک Superboy-Prime از انجا فرار کرد و جای لکس لوثر را در دنیای اصلی دی سی گرفت (این اتفاق در طول رویداد Infinite Crisis که سال 2005 چاپ شد، رخ داد). سپس الکساندر که فکر میکرد از لکس لوثر دنیای اصلی بهتر و باهوش تره، به قدرت های Anti-Monitor ، «بلک آدام» و «اسپکتر» دسترسی یافت تا مولتی ورس را اصلاح کنه و دنیای اصلی دی سی را به یک دنیای بی عیب و نقص تبدیل کنه. او در نهایت شکست خورد و به یک کوچه در شهر گاتام پناه برد تا طرح جدیدی بریزه. ولی لکس لوثر اصلی او را پیدا کرد و از جوکر خواست تا با اسید بهش حمله و بهش شلیک کنه. بعدش هم بهش گفت: "حالا بگو بینم کی احمقه؟"

این نشون میده که لکس حتی به نسخه های مختلف خودش هم رحم نمیکنه!

 

6- ایمان یک نفر به سوپرمن را از بین برد

6- ایمان یک نفر به سوپرمن را از بین برد

در شماره 15 از کمیک Adventures of Superman که سال 2013 منتشر شد ، لوثر به نقطه ضعف جدید از سوپرمن پی برد: فقط یکی از او وجود دارد. یعنی او فهمید که سوپرمن نمیتونه در ان واحد در مکان های مختلف باشد. بنابراین نقشه ای کشید تا بتونه ضربه اساسی به مرد پولادین بزنه. یعنی سعی کرد چندین و چند جنایت همزمان انجام بده.

ابتدا از یک تانک استفاده کرد تا به بانک متروپلیس دستبرد بزنه. ولی وقتی سوپرمن از راه رسید ، لوثر بمب هایی را که سدی در آن نزدیک کار گذاشته بود ، منفجر کرد . بعد که سوپرمن رفت تا مردم را نجات بده ولی در همان لحظه یک مرد جوان به نام مایک به خاطر اصابت با قطار جان خودش را از دست داد چون واقعا سوپرمن نتونست به موقع بهش برسه. بعدش دیدیم که یک افسر پلیس به لوثر میگه که خسته نشده اینهمه از سوپرمن شکست خورده؟ لوثر هم میگه اگه فقط یک نفر هم از سوپرمن متنفر بشه، براش پیروزی بزرگیه. بعد داستان cut میشه به صحنه ای که برادر بزرگتر مایک یعنی هنری داره کلکسیون وسایلی که از سوپرمن جمع کرده را میسوزونه چون دیگه اعتقادی به سوپرمن نداره. شاید این مساله براتون بی ارزش به نظر بیاد ولی محاسبات و بیرحمی که لکس با اون این نقشه را اجرا کرد یکی از بدترین اعمالش به حساب میاد.

 

5- میتونه بیماری ها را از بین ببره ولی این کار رو نمیکنه

5- میتونه بیماری ها را از بین ببره ولی این کار رو نمیکنه

لوثر یک نابغه است که به نظر میرسه در هر رشته ای از منابع نامحدودی بهره مند هستش. برای مثال شرکت او LexCorp هوش مصنوعی تولید کرده، روبات های عالی درست کرده و همچنین سلاح ها ، نرم افزارها و وسایل نقلیه فوق پیشرفته. او یک دپارتمان جدا هم دارد که در زمینه داروهای پزشکی فعالیت میکند. لکس لوثر اگه بخواد میتونه در زمینه پزشکی انقلابی بزرگ راه بندازه ولی یک مشکلی هست: نمیخواد همچین انقلابی رخ بده! بارها شده که لوثر فاش کرده علاج خیلی از بیماری ها رو داره ولی به دلایل خاص خودش اونا رو نمیخواد در اختیار مردم قرار بده.

او یک بار به کارکنان خودش گفت که واکسن  بیماری ام اس رو داره ولی هرگز اون رو در اختیار دیگران قرار نمیده چون درمان از پیشگیری براش منفعت بیشتری داره . در یک کمیک دیگر هم لوثر ادعا کرد که برای سرطان و ایدز هم درمان کشف کرده ولی نگهشون داشته تا از سود شرکتش کم نشه.

در شماره 5 از کمیک Adventure Comics دیدیم که خواهر لکس لوثر به نام «لینا لوثر» دچار پاراپلوژی (فلج کامل) است و دخترش «لوری» وارد یک داروخانه شد تا برای مادرش دارو بدزده. سوپربوی جلوش رو گرفت و او را به خانه برگرداند. ولی لکس با کریپتونایت سر رسید تا سوپربوی را تضعیف کنه و از لوری هم به عنوان گروگان خودش استفاده کرد. بعدش به سوپربوی گفت که اگه یک سری مواد اولیه تهیه کنه، برای خواهر خودش دارو میسازه . سوپربوی هم این کار رو کرد و لوثر هم اون رو به خواهرش لینا تزریق کرد . بعدش لینا از روی ویلچر بلند شد و دخترش را در آغوش گرفت . بعدش لکس دوباره بهش دارو تزریق کرد و باعث شد لینا دوباره فلج بشه. بعدش به سوپربوی گفت فقط در صورتی اون رو کاملا خوب میکنه که سوپرمن بمیره. بعدش خواهرش رو دوباره برگرداند تو ویلچر ...

 


4- نیروهای Everymen رو ازشون پس گرفت

4- نیروهای Everymen رو ازشون پس گرفت

همیشه گفته شده که لکس به قدرت های سوپرمن حسادت میکنه. این مساله بعدا منجر شد به یکی از خبیث ترین نقشه های او. در شماره 3 از کمیک 52، لکس لوثر پروژه ای جاه طلبانه به نام Everyman را راه اندازی کرد. ادعا میکرد که هدف این پروژه دادن قدرت به آدم های عادی است. اولین کسانی که این قدرت ها را دریافت کردند به عضویت یک گروه ابرقهرمانی جدید به نام Infinity, Inc درآمدند.

اما «جان هنری ایرونز» (ملقب به Steel) متوجه نقشه پلیدی شد و معلوم شد که لوثر این پروژه را شروع کرده تا قبل از اینکه این آزمایشات را روی خودش انجام بده تا به قدرت های فوق بشری برسه، روی دیگران امتحان شون کنه. ضمن اینکه یک نوع کلید در پروژه کار گذاشته بود تا هر وقت میخواد نیروها را اعضای Infinity, Inc بگیره تا دوباره عادی بشوند. سپس در مراسم شب سال نو لوثر فهمید که بدنش نمیتواند قدرت های فوق بشری را قبول کند و هرگز نمیتونه یک ابرانسان بشه . او که بسیار خشمگین شده بود نیروهای گروه Infinity Inc. رو ازشون گرفت . خیلی از اونا در حال پرواز بودند و بنابراین سقوط کردند و مردند. واقعا این عمل لوثر خیلی وحشیانه بود.

 

3- مربی خودش را خفه کرد

3- مربی خودش را خفه کرد

لوثر دوست داره از نظر قوای جسمانی در شرایط آرمانی قرار داشته باشه. پس باید تمرین زیاد بکنه. به همین دلیل سعی میکنه مربی های خوبی استخدام کنه ولی اگه اونا کارشون رو خوب انجام ندن سرنوشت سختی در انتظارشونه. «ساشا گرین » هم جزو این دسته ادم ها بود.

در شماره 5 از کمیک Superman annual ساشا گرین که مربی هنرهای رزمی لکس شده بود داشت باهاش تمرین میکرد که سهوا ضربه ای بهش وارد کرد. لکس ناراحت شد چون نه تنها از یک زن ضربه خورده بود بلکه لوئیس لین هم این صحنه را دید. او که بسیار ناراحت شده بود کمی صبر کرد و بعد با دستان خودش ساشا را خفه کرد و جسدش را داخل محل جمع آوری زباله ها انداخت.

ساشا گرین بعدها و پس از اینکه توسط یک انگل فضایی گزیده شد ، زنده شد . او به قدرت های ذهنی و تغییر شکل دست یافت و به ابرخبیثی به نام Myriad تبدیل شد ولی دیگر هویت خودش را از دست داده بود. در هر حال لوثر با این عمل خود نشان داد که هیچ کس نباید بهش اعتماد کنه.

 

2-یک سیاره را  نابود کرده

2-یک سیاره را  نابود کرده

در داستان New Krypton که سال 2008 منتشر شد ، سوپرمن درگیر تبعات مبارزه با یکی از دشمنان قوی خودش یعنی «برینیاک» شد. او شهر Kandor را هم از برینیاک نجات داد و صد هزار نفر از اهالی کریپتون شروع به زندگی در مقر سوپرمن یعنی "قلعه تنهایی" (Fortress of Solitude) کردند. ولی اوضاع خیلی هم بر وفق مراد آنها در کره زمین نشد و در نهایت سیاره ای جدید به نام New Krypton خلق شد تا در آنجا زندگی کنند.

سوپرمن هم زمین را ترک کرد تا در انجا زندگی کند ولی اهالی انجا به رهبری ژنرال «زاد» نقشه حمله به زمین را کشیدند . به تلافی این کار کره زمین هم کلونی از لوثر به همراه خبیث هایی مثل  «متالو» و Reactron را به این سیاره فرستاد. آنها با کریپتونایت طلایی و سبز به آنجا حمله کردند . بعدش لوثر کاری کرد تا Reactron منفجر بشه و با این کارش سیاره New Krypton و اکثر اهالی آن را نابود کرد. پس لوثر یک سیاره را نابود کرده. پس آیا این بدترین کاری است که تا به حال کرده؟ نه! بدترین هنوز مونده ...

 

1- جنگی راه انداخت که ممکن بود کل عالم را نابود کنه

1- جنگی راه انداخت که ممکن بود کل عالم را نابود کنه

در کمیک Lex 2000، وقتی لکس لوثر رئیس جمهور آمریکا شد به نظر میرسید فرمانده خوبی برای این کشور شده باشه. مثلا درباره سوخت های فسیلی کلی صرفه جویی کرد، روی علم و دانش سرمایه گذاری بیشتری کرد و البته تونست دو حزب اصلی سیاسی در آمریکا یعنی دموکرات ها و جمهوری خواهان را راضی نگه داره. اما موفقیت اصلی او وقتی بود که Imperiex به زمین حمله کرد . Imperiex میخواست کل عالم را از بین ببره و از کره زمین شروع کرد. او نیروهای خودش را به زمین فرستاد و هشت مکان را در قاره های مختلف نابود کرد (حتی "آتلانتیس"). لوثر هماهنگی یک گروه از ابرقهرمانان مختلف را برعهده گرفت تا جلوی حمله را بگیره.

ولی بعدش معلوم شد که لوثر از خیلی وقت پیش از این حمله آگاه بوده ولی هیچ اقدامی برای اینکه جلوی آن را بگیره انجام نداده . در واقع او میخواست جنگ رخ بده و بعد جلوش رو بگیره تا به همه نشون بده چه رهبر خوبیه! این در حالیه که اگرنقشه او جواب نمیداد ممکن بود کل عالم از بین بره . ضمن اینکه او با این کار خودش مسئول مرگ میلیون ها نفر در طول جنگ شد. بله، او همه این کارها را کرد تا خودش را به عنوان یک رهبر مقتدر در دنیا نشون بده ....

 

عمو مختار

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (Superman Villains)

کمیک بوک های سوپرمن به زبان فارسی

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

سوپرمن، امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Rock star
#1 Rock star 1395-05-30 19:14
وای عمو دمت گرم این همون مقاله ی باحالی بود که دو روز پیش ازش حرف میزدی؟!؟!
جداً کف کردم!!
لکس لوتر یکی از خبیث های جذاب و برتر کمیک بوکه و کار هایی که کرده جداً فراتر از فکر های معمولی یک سیاست مداره!!
این بشر دیگه خیلی عقده ی روانی داره... :-*
نقل قول کردن
DC Knight
#2 DC Knight 1395-05-30 19:37
مرسی عمو. دنیای کمیک ایران به شما و استاد ترابی مدیونه. حالا برید بازم پشت سر عمو حرف بزنید وبهش فحش بدید ...
دوستتون دارم. ممنون که با هر جمله که تو این سایت نوشتید معلومات امثال من رو بالا بردید
نقل قول کردن
Rock star
#3 Rock star 1395-05-30 19:37
بچه ها یه چیز دیگه بهتون بگم که برای خودم هم جالبه پنگوعن هم خانواده ی خودش رو به قتل رسونده!!(جز مادرش رو)
و هم چنین مرگ هایی که استفاده کرده یکی از بدترین نوع هاش بوده.یکی رو مسموم کرد یکی رو غرق کرد یکی رو با ماشین زیر گرفت!!!
هم چنین شخصیت "هاش" (با نام اصلی تام الیوت) که یکی از بهترین دوست های بروس وین بود اینطوری پدر و مادرشون رو کشت.
ماشین پدر و مادرش رو دستکاری مکانیکی کرد و بعدش اونا در حین تصادف به بیمارستان منتقل شدن و پدر بروس وین (یعنی توماس) مادر الیوت رو نجات داد ولی پدرش مرد و این باعث شد تام الیوت یه نوع خصومت شخصی با خانواده ی بروس وین بگیره که نذاشت مادرش بمیره و به خواسته هاش نرسید.
کلاً این جور افراد عقده های درونی زیادی از همون دوران بچگی دارند که باعث بی رحم تر شدنشون میشه.

پی نوشت: فقط یه چیزی برام سواله چطور جوکر قبول کرد که با لوتر همدست بشه ؟؟ جداً هم چین کاری نمی کنه! مگر اینکه بخواد از لوتر یه استفاده ی خاصی تو نقشه هاش بکنه یا پیشنهادش اصلاً یه چیز خاص بوده که جوکر روش حساسه مگر نه اینکار رو نمیکنه. چقدر هم طرز گیر انداختن پسر لوتر شبیه به دو چهره است! دوچهره هم صورتش با اسید سوخت که اینجوری شد.(البته سابقه ی مشکلات روانی هم داشته)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1395-05-30 19:42
وجدانا ماشالله !
واقعا کامل و بدون نقص نوشته بودید .
شباهت هایی هم با نورمن داره :
1) اولین اعمال شیطانیشون رو در سنین کودکی بودجود آوردند .
2) اونم با می رایلی / ام جی / گوئن کاری کرد که داشت زندگیشون رو از دست میدادند .
3) از روی پدر و مادر پیتر روبات ساخت ! ( شباهتشون توی اینه که هر دوی اینها از عزیزان قهرمانان ربات ساختند )
4) نورمن توی دنیای التیمیت به هاب گابلین ( هری آزبورن /پسر خودش ) حمله کرد و اون رو هم گشت . ( علت اش رو بیزحمت اگر کسی میدونه بگه چون یادم رفته )
5) از بین بردن ایمان مردم به مردعنکبوتی که تخصص منه ! :lol: ولی نورمن هم توی این کار وارده و چند جا طوری صحنه سازی کرده که مردم فکر کنند کار اسپایدی بوده
6) نورمن هم توی کمیک مارول نایت همسر اون نگهبان زجر کشیده رو خوب کرد ولی ........ فقط برای مدتی !
7) اینکه نیروی کسی رو گرفته باشه رو دقیق نمیدونم ولی دستکش ثانوس رو گرفت ( هرچند که کمیک What IF بود ) و این دستکش برای ثانوس از قدرت هم والا تر بود .
8 ) نورمن همکاراش / پدرش رو کشته و یک بار هم همسرش رو در نزدیکی مرگ برد ! ( توی کمیک انتقام گرین گابلین )
اون 2 تای دیگه رو یادم نمیاد یا بهشون بر نخوردم !
ولی شباهت های زیادی دارند .....
ولی اطلاعاتم رفت بالا ..... خیلی مشتی بود . دمتون گرم عمو مختار !
راستی .....
ببخشید اسپم به حساب میاد ولی .....
کمیک میشه معرفی کنید ؟ قبلا کمیک معرفی کردید خیلی عالی بود باز هم میشه این کار رو بکنید ؟
نقل قول کردن
Hobbit
#5 Hobbit 1395-05-30 19:55
یعنی نمیتونم کیفیت مقاله رو عمرا نمره گذاری کنم!!!
عالی بود
من همیشه تا قبل از اینکه تو این مدت با کمیک آشنا بشم به لکس لوتر نگاه خوبی نداشتم(از نظر کارکتر)ولی باید اونو مطالعه کرد تا فهمید چرا تا به حال(از زمان خلق سوپرمن)همیشه 1 بوده توی دشمناش!(من البته بیشتر برینیاک رو ترجیح میدم)ولی خدایی این شخصیت با این حال که قدرت نداره ولی ببینید چطور زندگی رو کوفت سوپرمن کرده!
البته(بازم اسپم از من)همیشه نورمن آزبورن رو یجورایی همتراز لکس میدونم!(از نظر شخصیتی)همین مدت پیش که کمیک شوالیه های مارول رو خوندم با دیدن این مقاله ناخودآگاه به یاد این صحنه ها ازش افتادم که واقعا عمق شباهت نورمن آزبورن و لکس لوتر منو دیوونه کرده
همیشه دلم میخواد حتی فقط توی عکسم برای من کافیه تا لکس لوتر و جوکر با هم ببینم دیگه وای به حال اینکه با هم هم گروه بشن!
البته توی دنیای دی سی از نظر من اونم تازه یکم وندال سویج به لکس میخوره!(نمیدونم چرا این دو رو زیاد دوست دارم!)
بازم میگم واقعا مقاله فوق العاده ای بود...با تشکر از عمو
نقل قول کردن
Rock star
#6 Rock star 1395-05-30 20:02
#4
کلاً این سیاست مدار ها و کسانی که عقده هاشون از دوران بچگی شروع میشه شباهت های زیادی به هم دارند.(نه در همه ی موارد فقط در بعضی موارد)
الان خود شما اشاره کردی که چقدر به هم شبیه هستند و حتی شباهت های لوتر با گرین گابلین در موراد دیگری هم هست مثل همون ابرانسان بودن که در ابتدا هم نورمن آزبورن شیفته ی قدرت های اعجاب انگیز مردعنکبوتی شد و لوتر هم میخواست سوپرمن باشه و تشنه ی قدرت های سوپرمنه.(که در حال حاضر سوپرمن جدیده!!)
البته اینکه اینا تقلیده یا الهامه یا ... رو نمیشه تعیین کرد چون باید هم از نظر تاریخی بررسی کرد و هم از نظر داستانی که کدوم از کدوم الهام گرفته یا کدوم به کدوم شبیه هست.
در کل شخصیت های مثل گرین گابلین و لوتر از بهترین خبیث ها هستند و داستان های خیلی خوبی هم دارند. ;-)
نقل قول کردن
Hobbit
#7 Hobbit 1395-05-30 20:06
#6
نمونه ای از سیاست مدارایی که اشاره کردید میشه به هیتلر اشاره کرد....یا خیلی های دیگه...ولی من بیشتر لکس لوتر رو با جوزف استالین مقایسه میکنم چون حتی وقتی مادرش مرد با فرستادن یک دسته گل کفایت کرد...یا جریان پسرش توی جنگ جهانی که عملا به اون گفت که خودکشی کنه!
نقل قول کردن
Rock star
#8 Rock star 1395-05-30 20:08
جالبه بدونید همانطور که نورمن برای اسپایدرمن احترام قاعله ، لوتر هم احترام خاصی برای سوپرمن قاعله!(برای همین بود که گفتم این رابطه ی احترام بعد از مدتی بین شخصیت ها ایجاد میشه.)
خیلی این دو تا سیاست مدار و موسسان به هم میخورند.
جداً دوست دارم یه تیم آپ بین این دو ببینم که لوتر بشه رییس جمهور آمریکا و نورمن هم بشه نخست وزیر آمریکا !!
وااااای چه بلایی این دوتا سر قهرمانای دی سی و مارول به خصوص JLA , Avengers بیارند!!! اصلاً تاریخی میشه. :o :lol:
نقل قول کردن
Hobbit
#9 Hobbit 1395-05-30 20:11
یه سوال آخه لکس چه عقده ای از پدر و مادرش داشت؟!
چون والدینم بی پولن باید از صفحه روزگار پاک شن؟!
نقل قول کردن
Rock star
#10 Rock star 1395-05-30 20:20
به نقل از Hobbit:
یه سوال آخه لکس چه عقده ای از پدر و مادرش داشت؟!
چون والدینم بی پولن باید از صفحه روزگار پاک شن؟!


عمو که خودش جواب این سوالتو در داخل مقاله داده. از اینکه پدر و مادرش ضعیف بودن خسته شده بود پس کشتشون تا با پول بیمه شون کمپانی لکس کورپ رو درست کنه و به قدرتی که میخواست برسه. در اصل خانواده اش مانعش بودند پس از بین بردشون.
نقل قول کردن
Hobbit
#11 Hobbit 1395-05-30 20:37
به نقل از Rock star:
به نقل از Hobbit:
یه سوال آخه لکس چه عقده ای از پدر و مادرش داشت؟!
چون والدینم بی پولن باید از صفحه روزگار پاک شن؟!


عمو که خودش جواب این سوالتو در داخل مقاله داده. از اینکه پدر و مادرش ضعیف بودن خسته شده بود پس کشتشون تا با پول بیمه شون کمپانی لکس کورپ رو درست کنه و به قدرتی که میخواست برسه. در اصل خانواده اش مانعش بودند پس از بین بردشون.

منم تو مقاله خوندمش...ولی خدایی اینکار فوق العاده نفرت انگیزه!
دیگه بچشم که دیگه هیچی...
نقل قول کردن
mokhtar
#12 mokhtar 1395-05-30 20:43
مخلصیم! این بود هدیه من به دی سی فن ها (البته من بهشون خیلی هدیه دادم، اینم روش). به نظر من لوثر جذاب ترین ویلن دنیای دی سی هستش. شباهت هایی هم با نورمن ازبورن داره که منو بیشتر شیفته خودش میکنه
همیشه گفتم بازم میگم. نورمن رو دوست دارم چون یک پکیچ کامله
بیرحمی ، نبوغ جاه طلبی و مکار بودن لکس لوثر + جنون غیر قابل پیش بینی جوکر + تجهیزات بتمن + غرور دکتر دووم + دشمن شخصی با پیتر پارکر (که در میون همه ویلن ها منحصر به فرده
نقل قول کردن
Hobbit
#13 Hobbit 1395-05-30 20:46
#12
آره به خدا
فقط حیف که مثل بقیه تو دید نیست
یه وقتایی با خودم میگم کاش برای تنوع شده مارول یه بار اجازه ساخت انیمیشن از اسپایدرمن(شوالی ه های مارول رو)به وارنر بده :-|
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#14 Spidey Reigns 1395-05-30 20:50
عمو!دمتون گرم....

عالی بود...

///////////////////////

میریم مقاله رو شماره شماره بررسی کنیم...

10.واقعا نمیدونم چه کسی با پدر و مادر خودش این کار رو میکنه.
ولی دلیلش کاملا مشخصه....

این شخص به یه بیماری روانی مبتلاس که در ادامه بهش اشاره میکنم.

9.اینم به همون بیماری روانی مربوطه.
ولی از یه طرف لوثر داره کاری میکنه که زن ها خودشون رو بسنجن.
واقعا چه زجری میکشه کسی که میبینه واسه یه چیز پوچ،وسوسه شده و اون چیز،آخر و عاقبت نداره.
خدا ما رو به این روز گرفتار نکنه....

8.واقعا میشه با این لوثر همذات پنداری کرد.
ببینین چه قدر لوثر،لوئیز لین رو دوست داشته که اینکار رو انجام داده.به این میگن عشق...
ولی با اون جمله ی دوم و اسفاده ابزاری از این روبات من یکم به این عشق شک کردم....

7.میرسیم به جایی که میخوام در مورد این بیماری روانی کمی توضیح بدیم.
یه بیماری که شباهت نورمن و لوثر رو نشون میده.
بیماری سادیسم که معنیش میشه دگر آزاری یا لذت بردن از طریق مورد آزار گرفتن دیگران....
بعضیا این بیماری رو به اشتباه به جوکر نسبت میدن.
اون رفتاری رو که میشه به جوکر نسبت داد رو میشه گفت علاقه به آنارشی هست یا به عبارتی هرج و مرج...
به قول آقای راک استار،در اینجا هم که با لوثر همکاری کرده حتما یه هدفی داشته...

6.ببینید چه هدف جالبی داره لوثر...
فکر میکنم به خاطر این میخواد سوپرمن رو بکشه که با آرمان هاش مشکل داره و بهش حسودی میکنه...
یا به عبارتی اگه یک نفر هم توی این کره خاکی به سوپر من باور نداشته باشه،از نظر لوثر سوپرمن مرده...
پس حتما براش مهم نیست که سوپرمن رو به شکل مادی بکشه...

5.بفرمایید...
بازم بیماری سادیسم...
از اینکه مردم توی بیماری دست و پا میزنن،لوثر لذت میبره....
حتی اگه اون شخص خواهر خودش باشه...
اون دارو رو هم به خواهرش تزریق کرد تا به سوپربوی بفهمونه اگه بخواد اینکار رو انجام بده میتونه....
به نوعی میخواسته قدرت نمایی کنه...

4.چه قدر آدم منفعت طلبیه این شخص....
همه چیز رو برای خودش میخواد.
بازم داره تو حسودی میکنه...
فقط برای اینکه نمیتونه قابلیتی که شخص موردنظرش داره رو داشته باشه....

3.بدون شرح....

ضایع شده،خفه کرده دیگه.... :/

2.این شماره نشون میده که لوثر از چه قدرت و البته اراده ای برخورداره...
کاری که بخواد و اراده کنه رو انجام میده...

1.توی بیشتر این شماره ها دیدیم که لخواد خودش رو ثابت کنه.میخواد بمه بفهمونه که از همه برتره...
حتی از سوپرمن!در این راه از هیچ کاری دریغ ن حتی نابود کردن دنیا...

عمو امیدوارم با این چیزایی که نوشتم از خجالتتون در اومده باشم و خستگی نوشتن این مقاله رو از تنتون بیرون کرده باشم.... ;-)
نقل قول کردن
Hobbit
#15 Hobbit 1395-05-30 21:03
باور کنین حالا که خوب نگا میکنم میشه روی هر 10 مورد مقاله نوشت...
مثلا شماره9
جوکر میگن عاشق اینکه دنیای رو ببینه تا توی آتش بسوزه !دیگه با دست خود آدما ذوق مرگ میشه!
و توی فیلمای نولان دیدیم که جوکر پی ثابت کردن اینکه همه میتونن به فساد کشیده شن حتی شوالیه سفید ولی لکس لوتر اون فقط و فقط عاشق اینکه به مردم ثابت کنه که چقدر از اونا بالاتره...حتی این میزان رو به خانواده خودش هم میزاره!...ولی وسوسه کردن خانوما...این دیگه از اون حرکت هاست چون به نظر من حتی با وسوسه شدن اون خانوم لکس به هدفش رسیده دیگه چه برسه که لکس اونو قال بزاره!...در ضمن لکس بارها به نجات دنیا هم شتافته!ولی اون به نظر من هدفش تنها اینکه موجوداتی رو که میخواد به اونا ثابت کنه از اونا برتر رو حفظ کنه!
تو این دنیای پرفکت لکس که با کمی اراده میتونه توش یه خدا باشه سوپرمن بدون هیچ رنجی یه مسیح میمونه و عملا به ما ثابت میکنه که دشمنی لکس با سوپرمن فوق العاده بیشتر از اون چیزیه که ما تصور میکنیم ولی توی دنیای جدید سینمایی دی سی چی؟لکس باید از جوکر بتمن برای شخصیتش تقلید کنه که واقعا جای افسوس داره...چون ما از لکس انتظار در ظاهر جنتلمنترین مرد دنیا و همچنین آب زیرکاهترین فرد کیهان رو داریم دیگه بقیه ویژگی های خبیث این مقاله اضافه کنین!...فکر کنم بقیه باید از لکس تقلید کنن نه لکس از اونا!
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#16 S.T.A.R.K 1395-05-30 21:11
عمو واقعا دمت گرم عجب مقاله ای :eek: خسته نباشی.
وقتی مقاله رو خوندم با خودم گفتم شخصیت این ادم خیلی به نورمن ازبورن شباهت داره و قبلا هم به شباهت های گابلین با جوکر پرداخته بودیم. گرین گابلین واقعا یک پکیج کامله.
من قبلا لکس لوثر رو به عنوان یه خبیث درجه1 قبول نداشتم و اصلا فکرشو نمیکردم تا این کاراکتر خبیثی باشه.ولی جدا نظرم دربارش عوض شد لکس یک خبیث با پتانسیل بالاست و البته شخصیتی تشنه قدرت و جاه طلب که برای پیشرفت خودش دست به هرکاری میزنه و در ضمن سعی در اثبات قدرت خودش داره. از شماره 8 میشه نتیجه گرفت که لکس ادم خیلی خلاقی هم هست :lol: :lol: (با خوندن این مورد یاد پاریس فرانز و ماسک بتگرل افتادم :-* :-* :-* :lol: )
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#17 Samwel Tarly 1395-05-30 21:41
عجب مقاله ای بود عمو.ترکئندی و واقعا خیلی خوب درباره همه موارد توضیح دادی.
من از مورد 10 خیلی ناراحت شدم یعنی واقعا باورم نمیشه که یک نفر فقط بخاطر مشکلات مالی از پدر و مادرش متنفر باشه.اگه پدر یا مادرش در حق اون بدی کرده بودن شاید فقط شاید لکس میتونست انتقام بگیره.
اون موردی هم که خانم خدمتکار رو سرکار میگذاره واقعا اعصاب خرد کن بود و یادش می افتم عصبانی میشم.
مورد 6 که واقعا عصبانی شدم از دست اون هوادار,سوپرمن سرش شلوغ بود و اون لحظه نتونسته بود بیاد دنبالش و دلیل نمیشه که همه رو بتونه نجات بده اما همیشه بیشترین تلاشش رو می کنه.
در رابطه با مورد اول که نشون میده لکس فقط به فکر موفقیت و منفعت خودشه و حتی حاضره که کل جمعیت جهان نابود بشه.
با خوندن این مقاله به عظمت لکس لوتر پی بردیم و فهمیدیم که بی دلیل از برترین ویلن های تاریخ دی سی نیست
نقل قول کردن
Mg.sp
#18 Mg.sp 1395-05-30 22:28
من هميشه تو فيلم‌ها از آدم‌هاي چرب زبون كه با چرب زبون بقيه رو ،خودموني بگم، خر مي‌كنن يا كاراشون رو پيش مي برن بدم ميومد
واسه همينه كه تو رتبه بندي خبيث هام نورمن اوله و لوتر سومه( نفر دوم رو هم نميگم چون نظرم شبيه آقاي ترابي ميشه :-* )
نقل قول کردن
Rock star
#19 Rock star 1395-05-30 22:31
به نقل از mokhtar:
مخلصیم! این بود هدیه من به دی سی فن ها (البته من بهشون خیلی هدیه دادم، اینم روش). به نظر من لوثر جذاب ترین ویلن دنیای دی سی هستش. شباهت هایی هم با نورمن ازبورن داره که منو بیشتر شیفته خودش میکنه
همیشه گفتم بازم میگم. نورمن رو دوست دارم چون یک پکیچ کامله
بیرحمی ، نبوغ جاه طلبی و مکار بودن لکس لوثر + جنون غیر قابل پیش بینی جوکر + تجهیزات بتمن + غرور دکتر دووم + دشمن شخصی با پیتر پارکر (که در میون همه ویلن ها منحصر به فرده




عمو ببخشید اینو میگم ولی شما تو یه جاهایی میگی که بتمن میلیاردره و دغدغه ی مالی نداره و زندگیش بدون مشکله و نمیشه باهاش خو گرفت و بعدش این تجهیزات و پول رو جز پکیج بی نظیر گرین گابلین میذاری؟!؟!
همانطور که پیتر بدون هیچ کمک مالی به مردم کلی کمک میکرد ، خب خبیثی مثل جوکر هم بدون تجهیزات کاری میکنه نصف خبیث های دنیا نمی تونند!
من نمی گم جوکر برتره من اصلاً با جوکر کاری ندارم. جوکر هنوز مقداری کار داره تا به جایی برسه و جز 3 خبیث برتر بشه و اصلآً قضیه اش معلوم نیست در حال حاضر هم سه تا جوکر داریم!(اصلاً معلوم نیست کدوم یکی چیکار کرده!) ولی پول و تجهیزات رو ،از نظر من، نباید توی پکیجت میذاشتی چون که دلیل برتر بودن نیست ، شخصیت مد نظره...
راستی از هدیه تون هم ممنونم من اصلآً درباره ی لکس لوتر هیچی نمیدونستم به لطف شما خیلی چیزا دستگیرم شد.

عمو یه چیز شخصی در موردت بگم شما خیلی از سیاست و سیاست بازی خوشت میاداا!!! من رو یاد یکی از استاد های قدیمم میندازی! :-* (اونم با اردغان و ترکیه خیلی مشکل داشت. :lol: )
نقل قول کردن
Count Dracula
#20 Count Dracula 1395-05-30 22:56
از نظر من لوثر سومین خبیث برتر کمیکیه(بعد مگنیتو و دکتر دووم)
مرسی بابت مقاله گزینه های زیاد دیگه هم میتونست باشه :-)
نقل قول کردن
mokhtar
#21 mokhtar 1395-05-30 23:04
به نقل از Rock star:
به نقل از mokhtar:
مخلصیم! این بود هدیه من به دی سی فن ها (البته من بهشون خیلی هدیه دادم، اینم روش). به نظر من لوثر جذاب ترین ویلن دنیای دی سی هستش. شباهت هایی هم با نورمن ازبورن داره که منو بیشتر شیفته خودش میکنه
همیشه گفتم بازم میگم. نورمن رو دوست دارم چون یک پکیچ کامله
بیرحمی ، نبوغ جاه طلبی و مکار بودن لکس لوثر + جنون غیر قابل پیش بینی جوکر + تجهیزات بتمن + غرور دکتر دووم + دشمن شخصی با پیتر پارکر (که در میون همه ویلن ها منحصر به فرده


عمو ببخشید اینو میگم ولی شما تو یه جاهایی میگی که بتمن میلیاردره و دغدغه ی مالی نداره و زندگیش بدون مشکله و نمیشه باهاش خو گرفت و بعدش این تجهیزات و پول رو جز پکیج بی نظیر گرین گابلین میذاری؟!؟!
همانطور که پیتر بدون هیچ کمک مالی به مردم کلی کمک میکرد ، خب خبیثی مثل جوکر هم بدون تجهیزات کاری میکنه نصف خبیث های دنیا نمی تونند!
من نمی گم جوکر برتره من اصلاً با جوکر کاری ندارم. جوکر هنوز مقداری کار داره تا به جایی برسه و جز 3 خبیث برتر بشه و اصلآً قضیه اش معلوم نیست در حال حاضر هم سه تا جوکر داریم!(اصلاً معلوم نیست کدوم یکی چیکار کرده!) ولی پول و تجهیزات رو ،از نظر من، نباید توی پکیجت میذاشتی چون که دلیل برتر بودن نیست ، شخصیت مد نظره...
راستی از هدیه تون هم ممنونم من اصلآً درباره ی لکس لوتر هیچی نمیدونستم به لطف شما خیلی چیزا دستگیرم شد.

عمو یه چیز شخصی در موردت بگم شما خیلی از سیاست و سیاست بازی خوشت میاداا!!! من رو یاد یکی از استاد های قدیمم میندازی! :-* (اونم با اردغان و ترکیه خیلی مشکل داشت. :lol: )

تجهیزات بتمن یه چیز انحرافی بود. چرا ربطش میدی به جوکر؟ من cool بودن تجهیزات بتمن رو گفتم که گرین گابلین هم داره. منظورم این نبود که الان جوکر تجهیزات نداره پس بدتره.
نقل قول کردن
amirkhansky
#22 amirkhansky 1395-05-30 23:28
یعنی اگه یک دهم این لکس لوتر کمیک بوکی توی فیلم BvS نشون میدادن شده بود جزوه بهترین آدم بدای تاریخ سینما!!!!!!!!
به جان جسی که می خوام دنیاش نباشه!!!!!!!!!
باور کنین!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
Bullseye
#23 Bullseye 1395-05-30 23:46
مقاله ی عالی بود اقا مختار دسته گلت درد نکنه،ایشالا همیشه همینجوری با قدرت به کارت ادامه بدی،ما هم فیض ببریم ازین معلومات.ولی خداییش کله این سایت یه طرف،این مقاله های تاپ 10 سایت هم یه طرف.دیشب داشتم کله مقاله های تاپ 10 رو میخوندم،دیدم فقط این لیست های تاپ 10 چه گنجینه ی دانش و معلوماتی هستند،چه برسه به بقیه ی مطالب سایت.ایشالا همیشه پابرجا باشید.یا حق
نقل قول کردن
spider-boy
#24 spider-boy 1395-05-31 00:23
اوووف. :eek: این دیگه کیه :eek: .
پدر و مادر کشت.
به پسروشو رحم نکرد.
یک سیاره رو نابود کرد.
و یه جنگی راه انداخت که میتونس کل عالم رو از بین ببره!
سوپرمن چطوری جلوش دووم اورده خدا میدونه!بیچار سوپرمن! :cry:
عمو دستتون درد نکنه.واقعا که تاپ تن هاتون محشرن. ;-) بعضی اوقات که هنگ میکنم! :lol:
نقل قول کردن
Parham_jafari
#25 Parham_jafari 1395-05-31 00:51
مقاله قشنگی بود عمو جون :roll:
نقل قول کردن
Iron Matin
#26 Iron Matin 1395-05-31 00:58
( به قول بیباپ :lol: ) Wow to the Wow to the Wow !!
کیفیت مقاله واقعاً خیلی بالاست. دمت گرم عمو ;-)
علاقم (یا بهتره بگیم تنفرم) به لکس واقعاً خیلی بیشتر شد :-)
لکس کسیه که برای رسیدن به هدفش به هر کاری که بگی دست میزنه...
چه عشق باشه (لوئیز لین)...
چه نابود کردنِ سوپرمن...
حتی با قانع کردن تنها یک نفر به بَد بودن سوپرمن هم میتونه به خواسته ش برسه!
نقل قول کردن
بی باک
#27 بی باک 1395-05-31 01:02
واقعا ممنون بابت مقاله احساس میکنم تا قبیل از این مقاله هیچ چیزی در مورد لکس لوثر نمیدونستم و حالا میپردازیم به مقاله:

۱۰_ از وقتی که یاد گرفت راه بره ؟؟؟؟؟؟ :lol: :lol: مگه میشه واقعا این ادعا خیلی مسخرست جدا از کارش ولی هنوز درگیر این ادعاشم راستی واقعا بنظرم از هر نظر که فکر کنی خیلی خیلی بیرحمه یعنی واقعا کشتن پدر و مادر خودت دیگه اخرشه واقعا دیگه اخرشه

۹_ادم اخه تو مشکلت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ با این بد بختا چیکار داری اخه روانی تو با این کارت واسه چی خوشحال میشی از اینکه زندگی دیگران رو بهم بزنی خوشحال میشی ؟؟؟؟؟؟ ولی میشه گفت که این کارش یجور امتحان برای خانم ها و نشون میده که خیلی برای پول چیکار ها که نمیکنن

۸_واقعا در مورد این یکی چیزی ندارم بگم اولش که فکر کردم فقط بخاطر عشقش اینکارو کرده ولی بعدا فهمیدم قضیه چیه

۷_راستش درمورد این هیچی نفهمیدم اول مقاله گفتبد که پسر یک نسخه دیگه از لکس لوثره بعد اخر مقاله گفتید که لکس به نسخه های دیگر خودش هم رحم نمیکنه فقط میتونم بگم که تیم اپ جوکر و لکس لوثر هم چیز خوبی میشه 8)

۶_ایمان و امید همه چیزه که لوثر اون رو از اون پسر گرفت که یعنی واقعا همه چیز رو از اون گرفت

۵_توی این شماره یچیز واسه من جای تعجب داره و اونم اینه که لوثر که میخواد از همه قویتر و بالاتر باشه چرا درمان این بیماریها روذبه بقیه نمیده تا دنیا یک عمر به اون مدیون باشه و کیه که با خواهرش همچین کاری میکنه؟؟؟؟؟؟

۴_نقشه کش ماهر ، جاه طلب و تشنه قدرت. یک نقشه بی نقص که لکس قدم به قدم اون رو حساب شده انجام میده
یعنی خیلی حال کردم وقتی که فهمیدم بدنش قدرت فرا انسانی رو قبول نمیکنه یعنی اگه قبول میکرد صد در صد بار هم میگفتند که این قدرت ها کمه و بدنبال قدرت های دیگه ای نیست پس همون بهتر که بدنش قبول نکرد

۳_هههههههههههههه. تو که جنبه کتک خوردن نداری واسه چی استاد میگیری تا باهاش تمرین کنی هااااااااااا بگو ببینم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بی جنبه!!!!!!!!! :-* :-*

۲_اینم از اون گزینه های که هیچ نظری درمورد ندارم و فقط هر موقع که میبینم کلی حرص میخورم فقط همین

۱_ و حالا میرسیم به گزینه اخر
اخه یه ادم واسه اینکه خودشو تو دل مردم جاکنهمیاد یه ریسک خیلی بزرگ میکنه و باعث میشه جون کلی ادم به خطر بیافته و بخاطر همین ریسک هم کلی ادم بمیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من دیگه چیزی ندارم که بگم


بازم ممنون بابت مقاله عمو واقعا حرف نداشت
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#28 Cap-Spider Potter 1395-05-31 03:44
واقعا ممنون بابت همچین مقاله طولانی و بی نظیر!!
Top 10 خوب زیاد خوندم
ولی این یکی حقیقتا خیلی خوب بود

بیشتر تونستم با خباثت بی مثال لکس لوثر آشنا بشم
ولی جدی این چه آدمی بوده هااا
اصلا تو زندگیش کلمه ای به اسم رحم شنیده بوده ؟! :o

لکس لوثر شخصیت خبیث متفاوتی نسبت به دیگر خبیث های دی سی هست

اون سعی میکنه معنای واقعی خشم و نفرت و بی رحمی و خباثت و پلیدی و نابودی و دیوانگی و ... رو در یک کلام به تصویر بکشه

مانند گرین گابلین یک شخصیت جداگانه است
شباهت این دو به افکار و عمل هایشان در تمام زمینه های خباثت هست

گرین گابلین به دلیل آذار روحی و جسمی عمیقی که بر حریف وارد میکنه در درجه بالاتری نسبت به لکس قرار میگیره ولی قتل و روانی بودن و دست به بدترین کارها و ایجاد بدترین شرایط برای دیگران و بهترین حالت برای خود ، یک ویژگی بزرگ لکس لوثر هست ک اونو بین بزرگان قرار داده

عمو مختار ممنون برای همچین مقاله ای... ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#29 Cap-Spider Potter 1395-05-31 03:58
#1
اره دیگه

احتمالا خودشه

هرچند من فک میکردم مقاله ای درباره گرین گابلین یا مرد عنکبوتی باشه

این نشون میده عمو مختار اصلا فرد تعصبی نیستن ;-)
دمش گرم!!!!!

صحبت از مرد عنکبوتی ش دوشب پیش فیلم Spider Man 2 رو گرفتم
باورتون میشه من بیشتر فیلم های مورد علاقمو ندارم
به همین دلیل ک لیست خیلی بزرگی نوشته بودم برای تابستون ک بتونم تمام فیلم هایی ک میخوام و بگیرم :D

مرد عنکبوتی 2 واقعا قشنگ بود
اشاره های جالبی هم داشت حقیقتا...

مثلا اقتباس بزرگی از شماره #50 کمیک Amazings Spider Man با نام No More Spider Man کرده بود

و یا اون تیکه ای که مرد عنکبوتی دیوار و نگه میداره فک کنم همه میدونن به کدوم کمیک و چه صحنه ای اشاره کرد

یا اشاره به کمیک Conversation ...

در کل فیلم قشنگی بود


راستی عمو حتما دفعه دیگه هم قبل اینکه بخواین مثل این مقاله بزرگ بدین خبر کنین :D :D

راستش من تو این موندم چجوری یه مقاله Top 10 انقد طولانی شد :o

جدی میگم
انگار خیلیم عادی بودا
ولی یه نگاه کلی بهش بندازی میبینی لامصب چقده :o

فک کنم طولانی ترین Top 10 بود ک تا به حال خوندم
نقل قول کردن
arkham knight
#30 arkham knight 1395-05-31 04:24
مقاله فوق العاده ای بود... اما خب واقعا به نظرم تاپ تن کمه، لکس یه کارایی کرده که اصلا بعضیاش در مخ نمیگنجه...

به نظرم اون اتفاقات کینگدام کام، و نقشه های لکس که باعث ایجاد اون همه خرابی شد باید توی لیست قرار میگرفت، با اونکارش تقریبا سوپرمنو از خشم منفجر کرد.

و هنوزم منتظرم طلسم new52 شکسته بشه و این لکس لوثور بشه همون شرور سابق، الان دقیقا چند ساله که قهرمان مونده و هیچکسم کاریش نداره.
نقل قول کردن
Captain deadpool
#31 Captain deadpool 1395-05-31 06:56
به نقل از Cap-Spider Potter:
#1
اره دیگه

احتمالا خودشه

هرچند من فک میکردم مقاله ای درباره گرین گابلین یا مرد عنکبوتی باشه

این نشون میده عمو مختار اصلا فرد تعصبی نیستن ;-)
دمش گرم!!!!!

صحبت از مرد عنکبوتی ش دوشب پیش فیلم Spider Man 2 رو گرفتم
باورتون میشه من بیشتر فیلم های مورد علاقمو ندارم
به همین دلیل ک لیست خیلی بزرگی نوشته بودم برای تابستون ک بتونم تمام فیلم هایی ک میخوام و بگیرم :D

مرد عنکبوتی 2 واقعا قشنگ بود
اشاره های جالبی هم داشت حقیقتا...

مثلا اقتباس بزرگی از شماره #50 کمیک Amazings Spider Man با نام No More Spider Man کرده بود

و یا اون تیکه ای که مرد عنکبوتی دیوار و نگه میداره فک کنم همه میدونن به کدوم کمیک و چه صحنه ای اشاره کرد

یا اشاره به کمیک Conversation ...

در کل فیلم قشنگی بود


راستی عمو حتما دفعه دیگه هم قبل اینکه بخواین مثل این مقاله بزرگ بدین خبر کنین :D :D

راستش من تو این موندم چجوری یه مقاله Top 10 انقد طولانی شد :o

جدی میگم
انگار خیلیم عادی بودا
ولی یه نگاه کلی بهش بندازی میبینی لامصب چقده :o

فک کنم طولانی ترین Top 10 بود ک تا به حال خوندم


من همه فیلم های ریمی رو دارم و یه چیزیرو از تو فیلماش فهمیدم اون توی هر فیلم حداقل یه صحنه رو عینا (بعضی وقت ها هم نه)مث کمیک توی فیلم میاورد.
اسپایدرمن ۱:همه میدونیم....صحنه کشته شدن گابلین با گلایدر خودش
اسپایدر من ۲:اون صحنه ای که پیتر بعد از جنگ با داک آک میاد تا جلوی قطار رو بگیر اما نمیتونه و بعد تمام زورشو میزنه و موفق میشه و بعد در حالی که بدنش کوفتس میره تا با داک آک مبارزه کنه این اقتباس از همون کمیکی هست که اسپایدی توش خودشو زیر آوار خلاص میکنه.(البته من اینجوری فکر میکنم :-* )
اسپایدر من ۳:شهید شدن هری آزبورن بعد از اینکه آدم خوبی شد
نقل قول کردن
Comic Book Man
#32 Comic Book Man 1395-05-31 09:12
مقالتون عالی بود استاد مختار
خیلی متشکرم
به نظر من هم لوثر بهترین ویلن تاریخ دی سی و یکی از 3 ویلن برتر دنیای کمیک بوک است. من که خیلی باهاش حال میکنم
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#33 mat mordak/DareDevil 1395-05-31 09:17
مقاله عالی بود اطلاعاتم راجب لوثر بالا رفت
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال خیلی اذیتم میکنه البته یه جورایی میدونما ولی میخام مطمئن بشم اتو وقتی وارد ذهن وجسم پیتر شد این اتفاق تو دنیای اصلی افتاد آیا
نقل قول کردن
Comic Book Man
#34 Comic Book Man 1395-05-31 09:20
#30:
من فکر میکنم کینگ دوم کام نمیتونه توی این لیست باشه چون در یک alternate future رخ میده و بنابراین در دنیایی دیگر رخ میده، نه در دنیای اصلی دی سی
نقل قول کردن
Comic Book Man
#35 Comic Book Man 1395-05-31 09:21
به نقل از mat mordak/DareDevil:

ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال خیلی اذیتم میکنه البته یه جورایی میدونما ولی میخام مطمئن بشم اتو وقتی وارد ذهن وجسم پیتر شد این اتفاق تو دنیای اصلی افتاد آیا

بله دیگه در دنیای اصلی بود. هر چیزی که در کمیک های امیزینگ اسپایدرمن اتفاق میفته تو دنیای اصلیه . رفتن به جلد پیتر هم در شماره 700 مرد عنکبوتی شکفت انگیز رخ داد و در کمیک های مرد عنکبوتی برتر ادامه یافت.
نقل قول کردن
Comic Book Man
#36 Comic Book Man 1395-05-31 09:29
یک نکته رو هم باید بگم
اکثر شخصیت های دی سی چه مثبت یا منفی در طول زمان تکامل پیدا کردن
همین لکس لوثر سالهای سال یک شخصیت لوس و بیمزه بود
میدونید برای چی از سوپرمن متنفر بود؟ چون سوپرمن رو مسئول این میدونست که باعث شده کچل بشه!!!!!!! :lol:

بنابراین فکر نکنید لوثر یا خیلی از شحصیت های دی سی از اولش عمق و انگیزه زیادی داشتن.اونا در طول زمان شخصیت شون شکل گرفته .
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#37 mat mordak/DareDevil 1395-05-31 09:51
به نقل از Comic Book Man:
به نقل از mat mordak/DareDevil:

ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال خیلی اذیتم میکنه البته یه جورایی میدونما ولی میخام مطمئن بشم اتو وقتی وارد ذهن وجسم پیتر شد این اتفاق تو دنیای اصلی افتاد آیا

بله دیگه در دنیای اصلی بود. هر چیزی که در کمیک های امیزینگ اسپایدرمن اتفاق میفته تو دنیای اصلیه . رفتن به جلد پیتر هم در شماره 700 مرد عنکبوتی شکفت انگیز رخ داد و در کمیک های مرد عنکبوتی برتر ادامه یافت.

مرسی دادا
نقل قول کردن
magnus
#38 magnus 1395-05-31 13:18
بدون شک لکس لوثر یکی از خبیث ترین ویلین های کمیک بوکیه ( تقریبا با نورمن برابره ) شاید جذاب نباشه یا که چند بعدی نباشه ولی نقشه های خبیثانش از نورمن و دکتردووم هم بهتره چرا که برای کهکشان ها هم تهدید محسوب میشه و هیچ کس از ذهن پلید او در امان نیست.
تو عمرم حرکت غیرقابل پیش بینی زیاد دیدم مثل همین مرگ گوئن، فلج شدن باربارا گردن ، ... ولی هبچکدوم به اندازه کارهای لوثر برام غیر قابل پیشبینی نبودن.
تنها ایراد لکس اینه که برای مخاطب جذابیتی نداره شاید باورتون نشه ولی تا یه مدت هم قبلنا از جوکر هم خوشم میومد ( موقعی که بتمن کیلینگ جوک رو خوندم ) ، مگنتو و نورمن هم برام جذابیت و پیچیدگی شخصیت دارن اما لوثر درسته پیچیدگی شخصیت داره ولی مخاطب نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه.
به هر حال ممنون بابت این مقاله استادانه و تمام عیار خیلی این مقاله رو دوست دارم رتبه بندی هم دقیقه و مشکلی توش نمیبینم. لطفا این سری مقالات "10بلای بزرگ" رو برای ویلین های دیگر هم بنویسید.
نقل قول کردن
The Rock
#39 The Rock 1395-05-31 13:44
مرسی عمو جان واقعا این مقاله بینظیر بود
انصافا از بعضی کاراش مخم سوت کشید یعنی
اصلا این لکس لوثر کجا و اونی که تو bvs نشون دادن کجا
لوثر کلا خالی از احساسه انگار پدر و مادرش رو که کشت پسرش هم که کشت حتی به خواهر خودش هم رحم نکرد دیگه آدم تا چه حد میتونه بی رحم و سنگدل باشه
فکر کنم لکس سادیسم داره آخه از آسیب رسوندن به دیگران لذت میبره کلا تفریحش انگاری کشتن و آسیب رسوندن به بقیس مخصوصا به سوپرمن
مرسی واقعا بابت مقاله بسی مفید بود حسابی استفاده کردم

پ.ن:آقا این قالب سایت خیلی عالی شده خیلی حال کردم با این زمینه
نقل قول کردن
Hobbit
#40 Hobbit 1395-05-31 13:52
من بالا قبلا نظرمو دادم ولی خدایی علاوه بر کیفیت مقاله....کیفیت کامنتهایی که بچه ها زیر مقاله گذاشتن تو حلقم...یعنی میتونم به ضرس قاطع بگم دیگه هر یک از کاربرا برای خودش کارشناسی شده تو دنیای کمیک باریکلا بچه ها
نقل قول کردن
علی قدیانی
#41 علی قدیانی 1395-05-31 14:47
ممنون آقا مختار!

راستش لکس لوثر یه حس خیلی بدی بهم میده که دلم میخواد خفش کنم!! :-*

حرصمو خیلی در میاره و واقعا جزو برترین خبیث های دی سی به حساب میاد

ولی نورمن هم با اینکه گاهی رو اعصابه ولی به دلم می شینه و باحاش حال میکنم
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#42 j.jonah jameson 1395-05-31 17:02
حالا من موندم این شرارت ها رو با این لوثر سینمایی میتونیم ببینیم یا نه !
لازم به ذکره که این لکس لوثر ترکیبی از جوکر و شخصیت لکس است ، و یه یکپارچه نیست !
بی شوخی میگم این بازیگر باید نقش «جیمی اولسن » روبازی میکرد . البته با موهای کوتاه شده !
چهره اش حالا میگیم 30% خباثت هم درش موج میزنه ( که بدلیل اینکه اصلا خبیث نیست و دیدن اش برای من باعث شده که بدترین و وحشت ناک ترین روش ممکن در خنده های خودم نفس ام بگیره ، پس فکر نکنید خبیثه ، خنده داره و خندیدن بهش باعث شده که دید خباثت نسبت بهش داشته باشم چون همیشه دلم رو به درد میاره )
از چهره اش بگذریم صداش هم صدای جدی ای نیست برای این نقش ..... واقع بین باشیم ! اون «هه» گفتن های وسط دیالوگ هاش واقعا ادا اصول هایی بود که اصلا در شان لوثر نیست ! لوثر جدیت داره نه اینکه وقتی داره حرف میزنه گردنش رو هم کج کنه به روش های مسخره حرف اش رو بیان کنه !
و کله اش هم که ..... وجدانا کچل شدن بهش نمیاد !
تنها بازیگر های خوبی که من دیدم تا اینجا به نقش ها و داستان هایی که قراره در پیش رو داشته باشند میخورند اینها هستند !
هنری کاویل
امی آدامز
جرمی آیرونز ( خیلی عالی بازی کرده )
بن افلک هم منهی اون نگاه های سرد اش در وجه بروس وین میشه گفت بتمن خوبی بود !
باقی رو هم باید بیشتر ببینم ! ( منهی یکی که ندیده مشخصه اول اش هم با «الف » شروع میشه !)
در کل امیدوارم هرچه سریع تر این بلا ها رو از فیلم های دگیر سوپرمن ببینیم ! ( حتی در جاستیس لیگ )
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#43 S.T.A.R.K 1395-05-31 17:09
نقل قول:
منهی یکی که ندیده مشخصه اول اش هم با «الف » شروع میشه !
:D :D :lol: :lol: :lol: :-x
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#44 Cap-Spider Potter 1395-05-31 20:16
#31

بله الان منم سه گانشو کامل دارم
قسمت سومشو همین پریشب گرفتم !
نمیدونی با کیفیت 1080p Bluray چ حالی میده :D
کلا تموم فیلم هایی ک میرمو با کیفیت کامل دان میکنم

خب اره تقریبا صحنه های کمیک رو همونطور در فیلم به نمایش در میاورد
ولی صحنه نگه داشتم قطار فک کنم زیاد رابطه مستقیمی با اون صحنه خلاص شدن از زیر آوار در کمیک نداشت
ولی مثلا آخر فیلم جایی که سقفو نگه میداره و بعد حتی میگه ک خیلی سنگینه و با تلاش پرتش میکنه به سمت منبع انرژی خورشیدی فک کنم از اون صحنه الهام گرفته شده ;-)

قسمت سومش واقعا ضعیف اما هیجانی بود
نه آخه این چ ونومی بود ک تحویل ما دادند !؟ :o

ولی در کل با سه گانه ریمی حال میکنم واقعا...
سری شگفت انگیز رو هم خیلی دوست دارم (( یکشو نه زیاد :o ))

بهترین مقاله هایی ک تو سایت خوندم که واقعا ازشون لذت بردم تا جایی که حضور ذهن دارم نقد پنج فیلم مرد عنکبوتی آقای ترابی بود

البته من همیشه گفتم که مقاله 10 فیلم برتر کمیک بوکی تاریخ رو خیلی دوس دارم و بار ها هم تو سایت خواستار اپدیتش بودم
مثل اینکه اخر امسال قراره اقای ترابی انشاالله اپدیتش کنه
نقل قول کردن
rambod DR
#45 rambod DR 1395-05-31 23:19
با تشکر از آقای مختار واقعا یکی از بی نقص ترین که نه فکر کنم بی نقص ترین top 10 بود که ازیه ویلن دیسی خوندم خود من لوثر رو به عنوان بهترین و بی نقص ترین ویلن دنیا میدونم با اینکه خدم طرفدار mister j هستم .
فقط یک نکته رو بگم من با اون نظر که گفته بودید لوثر رو دوست دارید چون یک پکیج کامله رو قبول ندارم من لوثر رو دوست دارم چون تو هر لحظه عمرش فقط یک هدف داره اونم سوپر منه او عشق سوپر منه حتی توی مرگ سوپر منم دیدیم که بعد از مرگ سوپرمن لوثر یه (البته دقیقا یادم نیست ) یه سایبورگ ازش ساخت که این خیلی علاقه من رو به خودش جلب کرد . که تنها هدف زندگیش سوپر من نیست او بی اندازه به سوپر من علاقه داره علاقه به رقابت با اون داره .
در کل مقاله فوق العاده ای بود ;-)

مرسی بابت این مقاله
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#46 Cap-Spider Potter 1395-05-31 23:54
#45

خب درست گفتین

ولی حسش نسبت به سوپرمن یک ویژگی درونی برای خباثت به حساب نمیاد

بی رحمی و ارزش قائل نشدن برای دیگران باعث وجود همچین احساسی نسبت به سوپرمن برای نشان داده جلوه خبیثش هست ;-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#47 Nightwatcher 1395-06-01 00:27
آقا مختار فوق العاده بود. بینظیر بود. ممنون
به نظر من بهترین مقاله شما همین مقالس.

عجب پدرسوخته ایه این لکس!
یعنی شرور به معنای واقعی...

اطلاعاتم درباره لکس خیلی کم بود.
ممنونم
نقل قول کردن
kia spider
#48 kia spider 1395-06-01 00:38
به نقل از Nightwatcher:
آقا مختار فوق العاده بود. بینظیر بود. ممنون
به نظر من بهترین مقاله شما همین مقالس.

جون من؟ :P
عمو این همه مقاله عالی داده که این مقاله درمقابلشون یک مقاله خیلی خیلی متوسطه
مثلا:
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
البته این مقاله هم عالیه و حرف نداره(بعدشم هرکسی یه نظری داره)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#49 Nightwatcher 1395-06-01 00:45
#48
منم میدونم ایشون چه مقالاتی نوشته. ولی با توجه به اینکه ایشون مارول فن هستن و این یه مقاله جامع درباره یک شخصیت دی سیه گفتم که بهترین مقالشون هست.
نقل قول کردن
Comic Book Man
#50 Comic Book Man 1395-06-01 08:03
این مقاله عادی نبود. یک سوپر مقاله بود از یکی از بهترین نویسندگان کمیک در اسیاو حتی جهان
نقل قول کردن
kia spider
#51 kia spider 1395-06-01 10:06
به نقل از Nightwatcher:
#48
منم میدونم ایشون چه مقالاتی نوشته. ولی با توجه به اینکه ایشون مارول فن هستن و این یه مقاله جامع درباره یک شخصیت دی سیه گفتم که بهترین مقالشون هست.

بله اگه بخواییم بگیم عمو چه بهترین مقاله ای که عمو برای دیسی نوشته چی بوده؟می گیم این مقاله(به اعبارتی دیگه حرفتون رو قبول دارم)
نقل قول کردن
kia spider
#52 kia spider 1395-06-01 20:32
به نقل از Comic Book Man:
این مقاله عادی نبود. یک سوپر مقاله بود از یکی از بهترین نویسندگان کمیک در اسیاو حتی جهان
خدایی ما تا عمو مختارو داریم غم نداریم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#53 AmirhoseinJafari2005 1399-11-29 01:11
خیلی مقاله خوبی بود.. خسته نباشید... ;-)
به نقل از Comic Book Man:
یک نکته رو هم باید بگم
اکثر شخصیت های دی سی چه مثبت یا منفی در طول زمان تکامل پیدا کردن
همین لکس لوثر سالهای سال یک شخصیت لوس و بیمزه بود
میدونید برای چی از سوپرمن متنفر بود؟ چون سوپرمن رو مسئول این میدونست که باعث شده کچل بشه!!!!!!! :lol:
spidey.ir/.../...
بنابراین فکر نکنید لوثر یا خیلی از شحصیت های دی سی از اولش عمق و انگیزه زیادی داشتن.اونا در طول زمان شخصیت شون شکل گرفته .

:D :D :lol: :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#54 AM SM BM SM 1401-05-08 19:45
عجب $#%/ هست این لکس لوثر! واقعا منم از همینش خوشم میاد، شاید برای من بهترین خبیث دنیای دی سی باشه و قطعا توی top 5 برترین ابرشرورها برای من هست. خیلی هم برام جالبه سوپرمن با اون قدرت زیادش و کسی که اتفاقا قدرت های زیادش یکی از پاشنه آشیل های اون برای داشتن خبیث های بهتری هست، برترین دشمن او نه فردی با داشتن قدرت های فراوان و فوق بشری، بلکه فردی باهوش با طرز فکری که قشنگ مقابل سوپرمن قرار میگیره هست. اون دو مورد اول که ته دیوانگی این یارو بود!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید