بدترین سیاستمداران دنیای کمیک (THE 10 WORST POLITICIANS IN COMICS)

بدترین سیاستمداران دنیای کمیک (THE 10 WORST POLITICIANS IN COMICS)

امروز در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشه و spidey.ir براتون یک Top 10 جالب تدارک دیده !

مقدمه: دنیای کمیک بوک درسته که براساس فانتزی و تخیل بنا شده ولی خیلی اوقات به دنیای واقعای هم گریزی زده و سعی کرده است خودش را به شکل های مختلف با آن مرتبط سازد. یکی از زمینه هایی که بسیار در دنیای کمیک بهش پرداخته شده، سیاست است و چه بسیار سیاستمدارانی بوده اند که به صورت فاسد و پلید در دنیای کمیک بوک به تصویر کشیده شده اند. ما در این مقاله به 10 تا از بدترین های ای سیاستمداران به انتخاب سایت وزین comic book resources میپردازیم.

 

10- ریچارد نیکسون (Watchmen)

10- ریچارد نیکسون (Watchmen)

ریچارد نیکسون از روسای جمهور بدنام تاریخ آمریکا است که خیلی ها او را مسبب جنگ ویتنام میدانند. او در نهایت در جریان رسوایی بزرگ "واترگیت" از قدرت کنار رفت. نیکسون در کمیک تحسین شده "نگهبانان" (Watchmen) نوشته «آلن مور» هم حضور دارد و در آن خیلی موفق تر و قوی تر از دنیای واقعیت است. در این کمیک ابرقهرمانان از سال 1938 وجود داشته اند و این حضور تبعاتی را برای آمریکا و دیگر نقاط جهان داشته است. شاید بزرگترین این تبعات این بوده که به طور اتفاقی شخصیتی خدامانند به نام «دکتر منهتن» خلق شد. دکتر منهتن باعث شد تا آمریکا از یک ابرقدرت به یک فوق ابرقدرت تبدیل شود چون در این کمیک دکتر منهتن به عنوان نقطه مقابل کل دنیای غرب در مقابل سلاح های هسته ای شوروی سابق مطرح شده بود. دکتر منهتن همچنین کمک کرد تا رئیس جمهور نیکسون به موقعیتی بینظیر دست یابد چون نیکسون بود که از منهتن خواست تا در جنگ ویتنام مداخله کند. همین اقدام باعث شد تا آمریکا از جنگ ویتنام پیروز خارج شود و حتی ویتنام را به عنوان ایالت پنجاه و یکم به کشور آمریکا اضافه کند!

بنابراین نیکسون به طور قطعی در انتخابات 1972 پیروز شد (البته شخصیتی به نام Comedian هم بهش کمک کرد تا رسوایی واترگیت را لاپوشانی کند). موقعیت ممتاز نیکسون بهش اجازه داد قانون اساسی را تغییر دهد و به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که برای چهار دوره به این سمت نائل شده است.

اما ناگهان موقعیت نیکسون به خطر افتاد چون منهتن به تبعیدی خودخواسته تن داد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که انگار آمریکا و شوروی به یک جنگ تمام عیار هسته ای نزدیک شده اند. ما در این لیست نیکسون را در رده 10 قرار داده ایم چون در کمیک نگهبانان و پس از اینکه دکتر منهتن به تبعید میره و مشاورانش بهش درباره وقوع جنگ هسته ای هشدار میدهند، میبینیم که تا حدی نسبت به مردم کشورش نگران شده.

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

 

9- جی جونا جیمسون (Spider-Man)

9- جیمز جونا جیمسون (Spider-Man)

جی جونا جیمسون را بیشتر به عنوان صاحب و ناشر روزنامه "دیلی یوگل" میشناسند و طبیعیه که همچین آدمی میتونه از تا حد زیادی دارای نفوذ سیاسی باشه. ضمن اینکه خود جیمسون هم آدم بسیار با اعتماد به نفس ، جسور و جنگجویی است و بنابراین خصوصیات یک سیاستمدار را داراست. بنابراین جای تعجبی نبود وقتی که او در سال 2009 به عنوان شهردار شهر نیویورک انتخاب شد. ضمن اینکه همه میدونند جیمسون چقدر از مرد عنکبوتی متنفره و بنابراین طبیعی بود که وقتی شهردار میشه این نفرت خودش را کاملا علیه اسپایدرمن بکار بگیره. او در این راه حتی نصایح کاپیتان آمریکا و اونجرز را هم نادیده گرفت و رسما جوخه ضد اسپایدرمن تشکیل داد تا اسپایدی را شکار کند.

همین سیاست باعث شد تا مردم شهر از او بیزار شود چون به عقیده آنها او با این کارش پولی که میشد در جاهای بهتری استفاده کرد را برای یک نفرت شخصی به هدر داد. در ضمن جیمسون به عنوان شهردار سعی کرد به دیلی بیوگل هم کمک مالی بکنه و همچنین در طول داستان Ends of Earth از جوخه ضد اسپایدرمنی خودش استفاده کرد تا در شهر حکومت نظامی برقرار کنه. همه این موارد باعث شد تا به عنوان یک سیاستمدار منفور در بین مردم شهر شناخته بشه.

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: جی جونا جیمسون

 

8- جنیفر براون (Y: The Last Man)

8- جنیفر براون (Y: The Last Man)

معمولا وقتی به سیاستمداران هولناک دنیای سرگرمی نگاه میکنیم از جناح راست (جمهوری خواه) هستند بنابراین برای اینکه تعادل در این لیست حفظ بشه میخواهیم سیاستمداری از جناح چپ بهتون معرفی کنیم: «جنیفر براون» از حزب دموکرات! او در سری کمیک های معرکه Y: The Last Man عضو کنگره آمریکا بود و همچنین مادر شخصیت اصلی این سری یعنی «یوریک براون» . در این کمیک یک واقعه مرموز تمام انسان های مذکر روی کره زمین را کشته به جز یک نفر که همان یوریک براون است. در طول ای بحران خانم براون سعی میکنه دولت آمریکا را از نو بسازه و این اقدامش ابتدا نوعی حرکت خوب و صالحانه جلوه میکنه. اما سپس با Alter Tse’elon که یک ژنرال جنگ طلب اسرائیلی است معامله ای میکنه و ازش میخواد که پسرش را که مشغول سفر در آمریکا بود را به واشنگتون برگردانه.

در عوض قرار میشه براون به طور مخفیانه یک گروه از نیروهای ویژه اسرائیل را وارد خاک آمریکا کنه. ولی بعد معلوم میشه Alter اهداف پلیدی در سر داره و میخواد یوریک را بگیره چون به نظرش منبع باارزشی است چون میشه ازش استفاده کرد برای شروع یک جنگ سرد بین آمریکا و اسرائیل.

 مطالب مرتبط:

20 داستان کمیک بوکی که اشکتان را در می آورد

 

7- آدام ساتلر (V for Vendetta)

http://spidey.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1/2090-16-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%83%D9%85%DB%8C%D9%83-%D8%A8%D9%88%D9%83%DB%8C-%D9%83%D9%87-%D8%A7%D8%B4%D9%83%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF.html

ما در دنیای کمیک سیاستمداران بد غیر آمریکایی هم داریم. به عبارت دیگر، انگلیسی ها نیز پتانسیل زیادی برای تولید سیاستمداران اینچنینی دارند (هم در دنیای تخیل و هم در دنیای واقعی)! در کمیک مشهور "الف مثل انتقام" (V for Vendetta) اثر ماندگار آلن مور، بریتانیا از جنگ جهانی سوم جان سالم بدر برده ولی به قیمتی گزاف: هرج و مرج و تخریب محیط زیست. در چنین فضایی یک حزب فاشیستی به نام Norsefire به قدرت میرسه که رهبرش «آدام سوزان» نام داره. ایشون اسم خود را به آدام ساتلر (Adam Sutler) تغییر میده (آدام ساتلر از نظر آوایی شباهت زیادی به اسم «آدولف هیتلر» رهبر حزب نازی داره). سپس تحت رهبری ساتلر بریتانیا به دیکتاتوری تبدیل میشه که با مشت آهنین نظامی پیچیده و بیرحم اداره میشه .

کار به جایی میرسه که مردم بریتانیا اونقدر فقیر میشوند که دختران نوجوان این کشور برای زنده موندن تن به روسپی گری میدهند. اسکاتلند هم به یک منطقه جنگی تبدیل شده . ضمنا غیر سفید پوستان، غیر مسیحیان، همجنس گرایان و مخالفین سیاسی دستگیر و شکنجه میشوند و رویشان آزمایش های غیر قانونی میشود. یکی از این افراد مرد مرموزی به نام V است. پس از اینکه V سیستمی که ساتلر ایجاد کرده را مختل میکنه، میبنیم که ساتلر قادر به مهار بحران نیست و حتی عقل خودش را هم از دست میده. البته این نکته لازم به ذکره که در کمیک "الف مثل انتقام" ، ساتلر تا حدی نسبت به فیلمی که از روی این نوول گرافیکی ساخته شده ، قابل ترحم تر به تصویر کشیده میشه ولی در هر حال او یک سیاستمدار کثیف و فاسد است.

 

6- پرزیدنت (The Dark Knight Retuns)

6- پرزیدنت (The Dark Knight Retuns)

در کمیک تاریخی و بسیار مهم "بازگشت شوالیه تاریکی" ما یک رئیس جمهور داریم که نامش برده نمیشه و فقط تحت President شناخته میشه ولی از نظر ظاهری خیل شبیه به «رونالد ریگان» رئیس جمهور سابق آمریکاست. او البته تا حدی ابله جلوه میکنه تا یک سیاستمدار تشنه قدرت. ولی در هر حال یک رهبر سیاسی بسیار بده. به طور مثال پرزیدنت قبلا از سوپرمن خواسته تا در جزیره Corto Maltese از دولت آمریکا علیه شورشی های طرفدار شوروی سابق، حمایت کنه.

این کار باعث میشه تا شوروی یک موشک هسته ای به سمت آمریکا شلیک کنه و علیرغم اینکه سوپرمن موفق میشه در نهایت این موشک را منحرف کنه اما کل برق آمریکا قطع میشه. در جریان این خاموشی سراسری، شهر "گاتهام" دچار هرج و مرج میشه و بتمن و سوپرمن هم سخت ترین نبرد خود را انجام میدهند. بنابراین شکی نیست که آقای پرزیدنت یکی از بدترین سیاستمداران تاریخ کمیک هستش (البته شاید هم باید ازش متشکر باشیم که با کاراش باعث شد شاهد یکی از بهترین نبردهای تاریخ کمیک های ابرقهرمانی باشیم!)

مطالب مرتبط:

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

 

5- سر جیم جاسپرز (Captain Britain)

5- سر جیم جاسپرز (Captain Britain)

یکی دیگر از سیاستمداران انگلیسی دنیای کمیک که توسط مارول خلق شده، «سر جیم جاسپرز» (Sir Jim Jaspers) نام دارد. این شخصیت برای کمیک های "کاپیتان بریتانیا" که مارول مختص کشور انگلستان چاپ میکرد خلق شد. البته این شخصیت خبیث بعدا در کمیک های مردان ایکس هم حضور یافت و  بهش لقب "جیم دیوانه" (Mad Jim) دادند. نکته جالب درباره او اینه که برخلاف گزینه های قبلی این لیست، خودش هم همچون میوتانت ها نیروی فوق بشری داره و میتونه در زمان و مکان تغییراتی به وجود بیاره! در هر حال او عضو حزب محافظه کار انگلستان شد و در انتخابات شرکت و پیروزی قاطعی کسب کرد. ولی بعدا معلوم شد که به خاطر اهداف شخصی خودش با ابرقهرمانان دشمنی داره.

به همین دلیل به یکی از بخش های مخفی سازمان اطلاعاتی انگلستان به نام S.T.R.I.K.E دستور داد تا تمام ابرقهرمان این کشور را دستگیر کند. همزمان هم سعی کرد از نیروهای خودش برای تغییر شهر لندن استفاده کنه. نکته جالب دیگر درباره او اینه که معمولا در دنیاهای مختلف میبنیم که نسخه های دیگری ازش وجود داره و خیلی از این نسخه ها تونسته اند ابرقهرمان زیادی را به قتل برسانند. او معمولا برای قتل دیگر ابرقهرمانان از روبات ویژه خودش به نام The Fury استفاده میکنه یا اینکه از نیروهای خودش بهره میگیره. واقعا تصور کنید مثلا اگر در عالم واقعیت مهم یک سیاستمدار آمریکایی یا انگلیسی قدرت فوق بشری داشت چه بلایی که سرمون نمیومد!

 

4- سناتور رابرت کلی (X-men)

4- سناتور رابرت کلی (X-men)

«رابرت کلی» (Robert Kelly) قطعا یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین سیاستمداران دنیای کمیک های مارول است که اغلب هم در داستان های ایکس من دیده شده. او ابتدا در شماره 135 کمیک X-men خلق شد و یک سناتور است از ایالتی که تا به حال ازش اسمی برده نشده (البته در فیلم های مردان ایکس دیدیم که عضو حزب جمهوری خواه است و از ایالت کانزاس اومده). رابرت کلی تنفر عمیقی از میوتانت ها داره و موجب شد تا روبات های موسوم به «سنتینل» (Sentinel) ساخته شوند تا میوتانت ها را شکار کنند. او بارها خواستار آن شده که میوتانت ها خودشون رو معرفی کنند و تحت نظارت دولتی قرار بگیرند. قتل او باعث شروع رخدادهای داستان مشهور Days of Future Past شد. یعنی به خاطر این قتل بود که روبات های سنتینل در آینده آمریکا را فتح کردند . پس در نتیجه «کیتی پراید» از آینده به زمان حال آمد تا جلوی این قتل رو بگیره. بعد از اینکه مردان ایکس جانش را نجات دادند ، کلی مواضع نرم تری در قبال میوتانت ها اتخاذ کرد و متاسفانه توسط یک فعال ضد میوتانت به نام Alan Lewis کشته شد.

در کارتون معروف مردان ایکس در دهه 90 میلادی ، کلی به عنوان رئیس جمهور آمریکا هم انتخاب شد و شعار مرگ بر میوتانت ها میداد اما وقتی مردان ایکس جانش را نجات دادند نظرش درباره میوتانت ها عوض شده.

گفته میشه «کریس کلرمانت» که خالق این شخصیت و اکثر داستان های مهم مردان ایکسه، او را با الهام از سناتور معروف امریکایی به نام «جوزف مک کارتی» خلق کرده چون مک کارتی هم به شدت به دنبال دستگیری طرفداران حزب کمونیست در آمریکا بود. در فیلم اول مردان ایکس هم این شخصیت وقتی داشت در سنا علیه میوتانت ها سخنرانی میکرد میشد شباهت هایی بین او و جوزف مک کارتی دید.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-men)

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men)

 

3- اسمایلر (Transmetropolitan)

3- اسمایلر (Transmetropolitan)

«گری کالاهان» ملقب به smiler (خنده رو) ، ابتدا در شماره 13 از سری کمیک های Transmetropolitan خلق شد و به عنوان شخصیت خبیث اصلی این سری به حساب میاد. Transmetropolitan کمیکی بود که اواخر دهه 90 میلادی توسط نویسنده مطرحی همچون «وارن الیس» برای انتشارات "ورتیگو" خلق شد. صورت اسمایلر جوریه که همیشه یک لبخند روش هست (این در واقع کنایه ای است به سیاستمدارانی که به دروغ همیشه لبخند بر لب دارند!) او در آرک اول این کمیک وارد کارزار انتخاباتی شد و توانست رئیس جمهور آمریکا بشه. البته یک رقیب انتخاباتی داشت ملقب به Beast که فقط و فقط دنبال کسب قدرت بود. شخصیت اصلی این کمیک spider Jerusalem نام داره که یک خبرنگار سمج هستش و از اسمایلر حمایت میکنه چون به نظرش اسمایلر در مقایسه با Beast، از خباثت کمتری برخورداره!

اما متاسفانه معلوم شد  اسمایلر از Beast هم بدتره و خودش به Spider اعتراف کرد که دنبال قدرت سیاسیه چون دوست داره مردم رو کنترل کنه و بهش زور بگه! بعدش هم سعی کرد از قدرتش استفاده کنه تا spider رو بکشه. در واقع اسمایلر هر از گاهی یکی نزدیکانش رو میکشت تا از بقیه زهر چشم بگیره. در پایان این سری، spider موفق میشه دست اسمایلر را رو کنه و باعث بشه تا دستگیر بشه. جالب اینه که جانشین او حاضر نشد بهش عفو ریاست جمهوری بده!

 

2- اتان رورک سینیور (Sin City)

2- اتان رورک سینیور (Sin City)

در کمیک مشهور Sin City فرانک میلر، اعضای خانواده «رورک» (Roark) شخصیت های منفی اصلی به حساب میان. یکی از آنها «اتان رورک» هستش که سناتوره و اونقدر قدرت و نفوذ داره که وقتی یک پلیس را در بیمارستان کشت، کسی نتونست دستگیرش کنه. این شخصیت بیشتر در داستان چهارم سری سین سیتی یعنی "حرامزاده زرد رنگ" (The Yellow Bastard) حضور داره و از قدرتش استفاده میکنه تا از پسرش که شر مطلقه محافظت کنه. پس از اینکه کارآگاه «جان هارتیگان» پسرش رو به شدت کتک میزنه و آلت تناسلی او را با شلیک تیر قطع میکنه (!) ، اتان رورک هر کاری از دستش برمیاد انجام میده تا هارتیگان را تا جای ممکن زجر بده.

رورک حتی برای هارتیگان پاپوش میدوزه تا جنایات پسرش بیفته گردن او. بدین ترتیب هارتیگان به حبس انفرادی میفته و مجبور میشه به جرایمی که مرتکب نشده اعتراف کنه تا بهش عفو بدن. رورک تو دادگاه به هارتیگان میخنده. او حتی از ثروت خودش استفاده میکنه تا آلت تناسلی پسرش برگرده اما عوارض جانبی ناشی از این جراحی او را به موجودی زشت ملقب به "حرامزاده زرد رنگ" تبدیل میکنند.

در ضمن به خاطر قدرت و ثروت بیش از حد خانواده رورک، اتان به طور مادام العمر سناتوره و همین مساله نشون میده که میتونه چه دیکتاتور بزرگی باشه.

 

1- لکس لوثر (Superman)

1- لکس لوثر (Superman)

«لکس لوثر» در طی سالیان گذشته شخصیت های مختلفی داشته. از یک دانشمند دیوانه که سوپرمن رو متهم میکنه که باعث شده کچل بشه گرفته تا یک کارخانه دار فریبکار. اما چون او ذاتا آدم بسیار جاه طلب و تشنه قدرتی هستش، پس طبیعتا در نهایت به چیزی کمتر از ریاست جمهوری آمریکا رضایت نمیده. بنابراین در داستان معروف No Man’s Land دیدیم که لکس چطور پس از اینکه شهر گاتام نابود شد، به قدرت رسید و بدین ترتیب از این فرصت استفاده کرد تا خودش را یک آدم خیرخواه که در صدد بازسازی این شهر است، نشان دهد (البته لکس کلی سود از بابت معاملات ملکی به جیب زد). او به عتوان رئیس جمهور کارهای بد دیگری هم انجام داد. مثلا برای بروس وین پاپوش دوخت تا همه فکر کنند یک قاتله یا یه بیگانه ای به نام Imperiex اجازه داد به کره زمین حمله کنه تا بعدش جوری عمل کنه که مردم جهان فکر کنند لکس لوثر بوده که ناجی زمین بوده!!!

او برای این کار دست به اعمال عجیب و خبیث زیادی زد و مثلا به «دارک ساید» هیولایی به نام «دومزدی» داد تا در ازای آن ازش سلاح دریافت کنه. تا اینکه بلاخره در داستان Public Enemies شاهد سقوط لکس لوثر بودیم. او در این داستان یک میلیون دلار برای دستگیری سوپرمن جایزه تعیین کرد و به خودش هم ماده ای سمی تزریق کرد تا قدرتمند بشه ولی دیوانه هم شد! با این همه اعمال ننگین واقعا جای تعجبی هم نداشت که دوران ریاست جمهوری او فقط سه سال دوام پیدا کرد!

مطالب مرتبط:

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

 

مترجم و نویسنده: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت cbr

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط:

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

بدترین سیاستمداران دنیای کمیک (THE 10 WORST POLITICIANS IN COMICS)

معرفی 10 شخصیت ایرانی در کمیک های مارول و دی سی

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک  

ولادیمیر پوتین به یك شخصیت خبیث كمیك بوكی تبدیل میشود!

انتخاب هنرپیشه های ایرانی برای فیلم مرد عنكبوتی!

انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم انتقام جویان!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mister J
#1 Mister J 1395-08-18 18:23
سپاسگذار بابت ترجمه

کاش بیان دونالد ترامپو وارد دنیای کمیک کنن :D باحال میشه... :lol:
نقل قول کردن
DC Knight
#2 DC Knight 1395-08-18 18:29
بهترین مقاله چند وقت اخیر سایت ما بود. دمتون گرم که بابت هر مناسبت یه مقاله توپ بهمون میدید
خیلی اطلاعات خوبی بود
نقل قول کردن
rodimus
#3 rodimus 1395-08-18 18:30
ahmadinejad ham hast tu marvel comics. dastanesh marbut mishe be x-men
نقل قول کردن
DC Knight
#4 DC Knight 1395-08-18 18:31
به نقل از Mister J:


کاش بیان دونالد ترامپو وارد دنیای کمیک کنن :D باحال میشه... :lol:

قبلا وارد شده:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Mister J
#5 Mister J 1395-08-18 18:39
به نقل از DC Knight:
به نقل از Mister J:


کاش بیان دونالد ترامپو وارد دنیای کمیک کنن :D باحال میشه... :lol:

قبلا وارد شده:

spidey.ir/.../...

ااااا چه جالب نمیدونستم
ممنون
چه کاراکتری ازش ساختن :D
نقل قول کردن
DC Knight
#6 DC Knight 1395-08-18 18:40
به نقل از rodimus:
ahmadinejad ham hast tu marvel comics. dastanesh marbut mishe be x-men

اره یادمه تو سایت خودمون بهش اشاره شده بود. ولی هر چی میگردم پیداش نمیکنم
نقل قول کردن
Dark Knight
#7 Dark Knight 1395-08-18 19:13
بابت مقاله خيلي ممنون :-)
من از بين اينا فقط شماره هاي 1 و9 و7 ميشناختم ولي لكس لوتر واقعا ديوونست فكر كن براي اينكه رهبر خوبي جلوه كني كل سيارت و نابود كني :o
ولي كاملا مشخصه شماره 3 از اون شخصيت هاي اعصاب خرد كنيه كه بايد حسابي بزنيش :lol:
شماره 9 ام كه خيلي باحاله ولي فكر نميكردم انقدر از اسپايدرمن متنفر باشه :lol:
شاره 7 كه خيلي عوضيه! يعني وقتي فيلمشو ديدم ميخواستم مثل سگ بزنمش
شماره 2 ام واقعا انسان وحشتناكيه(اگه تو دنياي واقعي بود خيلي ها زجر ميكشيدن) در مورد بقيه هم نظري ندارم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1395-08-18 19:59
مقاله عالی بود
در اول بودن لکس لوثر شکی نیست...!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1395-08-18 20:31
خیلی مقاله ی خوبی بود ! همیشه یه چیزی در وجود جیمسون هست که از بقیه متمایز میشه .... شیطونه میگه یه 20 خطی براش ردیف کنم ولی بیخیالش میشم .چون شما هم درس دارید و اگر این 20 خط رو بخونید فاتحه ی نمره های فرداتون خونده است ...
از اینها گذشته من خیلی از شخصیتت سناتور رابرت کلی خوشم میاد ... لامصب تا کارش رو نکنه ول کن نیست ...
به نظرم اگر این آدم ها وجود داشتند بهترین گزینه «لکس لوثر» بود! ( البته من به خودم رای میدم ولی آلان که دارم میبینم متوجه میشم بعضی ها جنبه ی داشتن یه مدبر و شاخ شمشاد مثل من رو ندارند ) لکس لوثر خیلی بهتره چون هم به خودش حال میده و هم از مردم حال میگیره و هم ملت رو هم دست به سر میکنه و یه قوطی بگیر بنشون میده دست ملت برند درش رو باز کنند ...
ممنون آقای ترابی !
نقل قول کردن
A,morradi
#10 A,morradi 1395-08-18 20:46
مقاله توپی بود ممنون
خوب موقعی هم نوشتینش قشنگ تو جو انتخاباته :lol:
نقل قول کردن
Nightwatcher
#11 Nightwatcher 1395-08-18 21:27
بسیار عالی
ماشالا توی این سایت به هر مناسبتی یه مقاله نوشته میشه
این یکی از اون ابرمقاله هاست که ترجمش هم کار آسونی نیست
آقای ترابی ممنون و خسته نباشید

واقعا بدترین و پست ترینشون همون لکس لوثره... تشنه قدرته و هیچوقت سیراب نمیشه و برای داشتن هر نوع قدرتی دست به هر کاری میزنه

راستی توی کامیک ریبرث جوخه خودکشی باراک اوباما حضور داشت! با آماندا والر صحبت میکرد...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#12 Nightwatcher 1395-08-18 21:33
به نقل از rodimus:
ahmadinejad ham hast tu marvel comics. dastanesh marbut mishe be x-men

اونم دست کمی از این اینا نداره :-| :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #13 Samwel Tarly 1395-08-18 22:15
به به اقای ترابی دوباره یک مقاله زیبا ترجمه کردن و نتونستم این مقاله رو نخونده بخوابم! حالا بریم سراغ مقاله:
از اون اقای رییس جمهور که توکمیک شوالیه تاریکی باز می گردد بود واقعا بدم می اومد و خیلی ادم احمقی بود و سوپرمن هم از اون ادم احمق تر بود که به حرف هاش گوش میداد! باید اعتراف کنم که سوپرمن از کارکترهای محبوب منه و خیلی هم شخصیت پردازیش رو در دنیای کمیک بر عکس دنیای سینمایی قبول دارم ولی تو این داستان اصلا باهاش حال نکردم.
جیمسون هم که عجیب نیست وقتی به قدرت برسه هدفش فقط بد جلوه دادن و دستگیر کردن مردعنکبوتیه و بقیه مسایل رو در اولویت های بعدی قرار میده ولی در کل ایده شهردار شدن جیمسون خیلی جالب بود و به نوعی نشون میده که اسپایدرمن فقط نباید با خلافکارها بجنگه و با ادم خوب ها هم مشکل داشته باشه!
سناتور رابرت کلی هم از شخصیت های جالب این لیست بود و ادم رو یاد کسانی میندازه که خیلی نژاد پرستن و خودشون رو قبول دارن و در کل ماجراهایی که با ایکس من داره خیلی برام سرگرم کننده است.
و اما در بین شخصیت های این لیست لکس لوتر رو بیش تر از همه دوست دارم و همه سیاستمدارها یه طرف و این یکی هم یه طرف چون لکس لوتر به معنی واقعی کلمه یکی از مرموز ترین و با سیاست ترین شخصیت های دنیای کمیکه و هیچ کاری رو بی دلیل انجام نمیده و استاد هم در مقاله اشاره کردن بخاطر این که خودش رو ناجی نشون بده یه کاری کرد که به زمین حمله کنن!
اقای ترابی واقعا دستتون درد نکنه بابت این مقاله و دوباره از مقالات شما نکته ی جدیدی رو یاد گرفتیم, خسته نباشید
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #14 Ice Man 1395-08-20 05:11
ممنون آقاى ترابى ، جديدا ديگه سايت با ابرمقاله هاى توپش ترکونده مخصوصا بخاطر اين که همه چيز توى دنياى کميک پيدا ميشه و براى هر مناسبتى ميشه سراغشون رفت
خب نظر دادن راجب اين Top 10 خيلى سخته چون فقط با چند تاشون آشنايى دارم ، اينم همون چند تا :
10.ريچارد نيکسون(Watchmen)
خب سياست مدار خوبى بود در کميک و حساب و کتاب همه چيز رو در موقعيت هاى سخت داشت و همچنين خيلى خوب از دکتر منهتن به نفع منافع خودش و آمريکا استفاده کرد
9.جيمز جونا جيمسون (Spider-Man)
خب هم نشون داد که سياست مدار خوبيه بخاطر اين که به ديلى بيوگل کمک مالى کرد و سعى به عملى کردن اهدافش بر عليه اسپايدرمن کرد و هم سياست مدار بدى چون نتونست موفق بشه همزمان به امور شهرداريش هم رسيدگى کنه در کنار اهداف خودش
7.آدام ساتلر (V For Vendetta)
واقعا خيلى سياست مدار بديه حتى ناموفق هم هست چون که نتونست جلوى v رو بگيره يا حتى بعدش دوباره اوضاع رو درست کنه و به نفع سياست هاى خودش تغيير بده تازه عقلش رو هم از دست داد
6.پرزيدنت (The Dark Knight Retuns)
تو کميک بازگشت شواليه تاريکى کل کشور رو به هم ريخت و خيلى هم رو مخ بود ، خيلى سياست هاى پليدى داشت و باعث نبرد بتمن با سوپرمن شد براى همين يکى از بدترين سياست مدار هاى دنياى کميکه
4.رابرت کلى (X-Men)
اينقدر حرفه ايه که حتى حرفاش متقاعد کنندست اما واقعا بيشتر از هر شخصيت ديگه اى ميوتانت ها يا ايکس من رو نابود و داغون کرده و به نظر من شايد براى ميوتانت ها جزء بدترين سياست مدار ها باشه اما براى مردم عادى اونقدر ها هم بد نيست
1.لکس لوثر (Superman)
هيچ کسى تو دنياى کميک از اين نظر به لکس لوثر نميرسه ، لکس لوثر دقيق ترين مثاله چون هميشه توى دنياى کميک همه کار هاى کثيف و پليدش رو انجام ميده و در همون حال سياست هم داره و خودش توى دردسر نميندازه و فقط دنبال اهداف و منافع خودش و براى رسيدن بهشون هر کارى ميکنه
.....
جاى نورمن آزبورن در مقاله خاليه ، که سياست مداريه که حتى هميشه وقتى به جايگاه بالايى هم دست يافته موفق شده همه ى منافع و اهدافش هم رو عملى کنه و هر کارى رو هم که انجام بده بدون هيچ مخفى کارى اى همه بهش حق بدن و هر بلايى رو هم که به عنوان گرين گابلين سر اسپايدرمن يا هر کس ديگه اى مياره بخاطر سياست هايى که به عنوان نورمن آزبورن يا حتى گرين گابلين در همه حال داره ، هيچکس نتونه در برابرش هيچ کارى انجام بده
و همينطور ژنرال راس ؛ واقعا سياست مدار عالى ايه و شخصيت فوق العاده اى داره اما به خاطر اعمالش ميشه يک جور هايى جزء بدترين سياست مدار ها هم حسابش کرد ، مثلا اگر سناتور کلى عليه همه ميوتانت ها يا همون جهش يافته ها بود ، ژنرال راس هم عليه کله دنياى ابرقهرمان ها يا افرادى که قانون رو قبول ندارن و قانون و عدالت رو خودشون اجرا ميکنن يا همه تحديد هاست و...و اهداف و عقايدش رو هم هيچوقت بى خيال نميشه و از بدترين سياست مدار هاست
يکى از عالى ترين مقاله هاى سايت بود چون باعث ميشه از نظر کميک بوکى سايت کامل و بى نظير باشه و همچنين از آقاى ترابى هم که ديگه هرچقدر تشکر کنم کمه ، واقعا ممنونم
نقل قول کردن
king wolverine
#15 king wolverine 1399-11-04 08:35
اخ اخ من انقد از این سناتور کلی بدم میاد که نگو
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45