10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

به مناسبت انتشار بازی جدید God of War ، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

 

- استریت فایتر (Street Fighter)

 استریت فایتر (Street Fighter)

عجیبه که بازی های سبک فایتینگ (Fighting) علیرغم اینکه معمولا داستان های قدرتمندی ندارند ولی تا به حال بارها و بارها از روشون کمیک بوک های خوب و مهمی چاپ شده. این سری را هم  شرکت UDON Entertainment به سفارش "کپکام" (صاحب شخصیت های استریت فایتر) منتشر کرده و میکنه. در واقع این کمیک ها سعی میکنند بر محتوا و ماجراهای باز یهای street fighter بیفزایند . مثلا در 10 سالی که از چاپشون میگدره  ، شاهد رابطه استاد – شاگردی «ریو» با «ساکورا» ، دست و پنجه نرم کردنش با Dark Hado و شکست هایی که در مسیر خودش برای قوی ترین بودن داشته، بوده ایم. البته همه داستان ها روی ریو متمرکز نبوده اند و مینی سریز هایی هم مختص ساکورا، «چان لی»، «ایبوکی» (Ibuki) و اخیرا هم «کمی» (Cammy) چاپ شده اند.

کمیک های استریت فایتر عالی هستند چون به زندگش شخصی فایترها میپردازند . اونا شغال دارند، روابط اجتماعی دارند و حتی با هم شوخی هم میکنند. طراحی ها هم واقعا خوب هستند و کلا شرکت UDON طراحان خوبی داره که باعث شده اند طراحی های استریت فایتر مهیج، درخشان و منحصر به فرد باشه.

 

10- اینفیموس (inFAMOUS)

اینفیموس (inFAMOUS)

در پایان بازی inFAMOUS، قهرمان ما «کول مک گارث»  (یا شخصیت خبیث چون بستگی داره که چطور بازی را انجام داده اید)  موفق میشه یک آدم بدی که در طول زمان سفر میکنه به نام Kessler  رو شکست بده و داره آماده میشه تا با Beast مقابله کنه. در ابتدای قسمت دوم کول روی یک قایق است و آمادست تا "امپایر سیتی" را ترک کنه و Beast میاد. ولی اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره  اتفاقات بین قسمت 1 و 2 به دست بیارید باید کمیک های infamous را بخوانید.

در این کمیک که توسط «ویلیام هارس» نوشته شده، کول مک گارث تلاش میکنه امپایر سیتی را از First Sons پس بگیره (First Sons یک گروهک مخفی هستند که قدرت نظامی دارند و وقتی Kessler  ، Ray Sphere را راه اندازی کرد شهر را تصاحب کردند). ضمن اینکه عواقب تحقیقات Kessler را هم میبینیم و اینکه چطور یکی از موش های آزمایشگاهی او به نام David فرار کرده و بعدش هم قضیه Moya Jones پیش میاد و ... در هر حال این کمیک بسیار عالیه چون کلا حال و هوای بازی اینفیموس حالتی سوپرهیرویی داره و فرمت کمیک بسیار برایش مناسبه. ضمنا همون طور که قبلا هم گفته شد ، کلی قضیه ناتمام در این سری به سرانجام میرسه و باعث میشه تا قسمت دوم برای بازیباز قابل درک تر باشه.

 

9- فرقه آدم کش ها: سقوط  (Assassin’s Creed: The Fall)

 فرقه آدم کش ها: سقوط  (Assassin’s Creed: The Fall)

در بازی تحسین شده "اساسینز کرید 3" ، شخصیت اصلی به نام «دزموند مایلز» توسط یک Templar مرموز به نام «دانیل کراس» مورد حمله غافلگیرانه قرار میگیره . «کراس» درباره او و همچنین اساسین ها خیلی اطلاعات داره ولی مایلز هیچی ازش نمیدونه. در واقع خیلی از گیمرها از خودشون میپرسیدند: "این یارو دانیل کراس دیگه کیه؟" چیزی که خیلی از اونا نمیدونستند این بود که دانیل کراس یک سال قبل و در کمیک Assassin’s Creed: The Fall معرفی شده بود!

 در این کمیک که توسط «کامرون استوارت» خلق شد ، کراس به خاطرات جد خودش «نیکولای اورلف» (که قبلا عضو فرقع آدم کش ها بوده) دسترسی پیدا میکنه. اورلف دستور داشته «تزار الکساندرسوم» را بکشه و یک شی قدرتمند را پس بگیره. این کمیک به ماموریت اورلف و همچنین قضیه خود کراس برای قتل مرشد اساسین ها در زمان حال اختصاص دارد. داستانش کوتاهه ولی خیلی کمک میکنه تا با پیشینه شخصیتی که یکهو در بازی ظاهر شد آشنا بشیم. این کمیک نه تنها کراس را به عنوان یک خائن خطرناک تثبیت میکنه بلکه حفره های داستانی در بازی Assassin’s Creed III را پر میکنه.

 

8- Mass Effect: Foundation

کمیک Mass Effect: Foundation

Mass Effect به قدر کافی بزرگ و مهم و محبوب است ولی Bioware  (سازنده این بازی) با انتشارات دارک هورس قرارداد بست تا برایش چندین  کمیک Mass Effect چاپ کنه. بهترین اونا Mass Effect: Foundation نام داره که یک مینی سریز 13 قسمته هستش که پیشینه شخصیت های اصلی داستان را بهتر روایت میکنه. شخصیت های محبوبی همچون Thane، Wrex و Mordin و ... همگی در کانون توجه خیلی از این کمیک ها قرار گرفته اند. اکثر این کمیک ها   داستان هایی مجزا از گیم دارند ولی برخی هم ارتباط مستقیمی با وقایع Mass Effect دارند. کسانی مثل Jacob و Kai Leng که در بازی ها زیاد باهاشون آشنا نمیشیم، در این کمیک ها عمق بیشتری پیدا میکنند تا بفهمیم قبل از اینکه به فرمانده «شپرد» منفور برخورد کنند، چیکار میکردند.   یا  جزئیات بیشتری درباره Kiadan و آموزش های او به عنوان یک biotic و مشکلاتی که با توانایی های خودش داشت، دریافت میکنیم.

این کمیک ها درباره دورانی که  Kasumi سارق بود یا زمانی که Zaeed   خفن تر بود  هم اطلاعاتی بهمون میدهند. واقعا جای تعجب داره که بازی عظیمی همچون Mass Effect خودش به قدر کافی درباره شخصیت هاش به بازیباز اطلاعات نداده ولی جای نگرانی نیست چون این کمیک ها این کار رو براش انجام میدن. ضمن اینکه دیالوگ های بسیار fun و طراحی های زیبایی هم دارند.

 

7- مورتال کامبت ایکس (Mortal Kombat X)

 مورتال کامبت ایکس (Mortal Kombat X)

باز هم یک بازی دیگر در ژانر فایتینگ که باعث شد یک کمیک fun خلق شود. این کمیک براساس بازی تحسین شده و فوق العاده خشن Mortal Kombat X (2015) و توسط دی سی کامیکس منتشر شد  (دی سی کمیک های مورتال کامبت را چاپ میکنه چون صاحبش وارنر، صاحب شرکت سازنده بازی های مورتال کامبت یعنی   NetherRealm Studio هم هستش)  این کمیک حالت پیش درآمد (Prequel) بازی را داره و  خیلی اطلاعات و جزئیات به داستان بازی اضافه میکنه. ما در آن با شخصیت Kotal Kahn و نحوه به قدرت رسیدن او آشنا میشویم. او همچون فاتحی به تصویر کشیده میشود که خیلی زود به خاطر چندین خیانتی که بهش میشود (و نهایتا به مرگ یکی از عزیزانش منجر میشود) به سیم آخر میزند.

یک جنگ قدرتی هم بین نیروهای Kotal و Outworlds رخ میدهد که در نهایت به داستان اصلی بازی منتهی میشود. ما در طول این کمیک 12 قسمتی با خیلی از شخصیت های بازی های قبلی هم روبرو شدیم . کسانی مثل Marvado و Reiko به عنوان نیروهایی که با هم سر جنگ دارند نشان داده میشوند . این کمیک به طور شگفت انگیزی سعی میکند داستان خوبی را روایت و از شخصیت ها به صورت مفید و به جا استفاده کند. ضمن اینکه نبردها نیز مثل همیشه در پانل های این کمیک فوق العاده و خونین هستند.

 

6- آخرین بازماندگان نسل ما : رویاهای آمریکایی

(Last of Us: American Dreams)

 آخرین بازماندگان نسل ما : رویاهای آمریکایی  (Last of Us: American Dreams)

یکی از بهترین ویژگی های بازی معرکه و تحسین شده The Last of Us اینه که دوست داره خیلی از خودش سئوالات بی پاسخ باقی بزاره.  به خاطر همینه که ما واقعا چیز زیادی درباره زندگی «جوئل» یا «الی»  یا اینکه چطور تونستند اونقدر زنده بمونند که در بازی بهم برسند، نمیدونیم. مخصوصا الی خیلی مرموزه چون نسبت به بیماری که انسان ها را به هیولا تبدیل کرده، مصونیت داره و از یک مدرسه شبانه روزی که پس از شیوع بیماری بهش رفت و آمد داشته حرف میزنه. به همین دلیل کمیک " آخرین بازماندگان نسل ما : رویاهای آمریکایی" که توسط «نیل دراکمن» نوشته شد و انتشارات دارک هورس هم چاپش کرد به زیبایی به گذشته کوتاه ولی پر التهاب الی پرداخت.

او در این کمیک به مدرسه جدیدی منتقل میشه که تحت حمایت دولته. نگاهش به زندگی ناامیدانه و تیره و سیاهه چون میدونه بچه های مدرسه تا 16 سالگی باید اونجا باشند و بعدش هم مجبور میشن سرباز بشن و با مبتلایان بجنگند. او سپس با «رایلی» آشنا میشه که بچه شیطون و دردسر سازی است . بین اونا رفاقت عمیقی شکل میگیره و در نهایت با گروه یاغی به نام Fireflies و رهبرش  «مارلین» آشنا میشوند. این کمیک عالی به رابطه الی و رایلی اشاره میکنه و اینجوری خیلی بهتر تصمیماتی که الی در بازی Last of Us میگیره رو درک میکنیم.  طراحی هم کاملا با داستان هماهنگه و و رایلی و الی را به صورت دخترانی که بی تجربه و پر شر و شور هستند و باید با واقعیت تلخ دنیای سختی  که در آن زندگی میکنند کنار بیایند، به تصویر میکشه.

 

5- عصر اژدها: قاتلین جادوگر (Dragon Age: Magekiller)

عصر اژدها: قاتلین جادوگر (Dragon Age: Magekiller)

جدیدترین بازی از سری بازی های نقش آفرینی Dragon Age  به نام Inquisition، تونست به خوبی به منطقه Tevinter بپردازه و اشارات خوبی به آن میشه . بزرگترین بخش آن مربوط به فرقه ای از جادوگران یاغی به نام Venatori میشه . در بازی، آنها معمولا به عنوان دشمنانی که باید باهاشون جنگید عمل میکنند چون به شخصیت خبیث اصلی بازی یعنی Corypheus خدمت میکنند.   

حالا در کمیک Dragon Age: Magekiller (که توسط نویسنده معروف، «گرگ روکا» نوشته شده و دارک هورس هم چاپش کرده) میبینیم که این گروه چطور به قدرت میرسه و پس از Inquisition چه بر سرشون میاد . در این کمیک دو  شکارچی جادوگر به نام های «ماریوس» و «تسا» از طرف حاکم Tevinter  ماموریت دارند اعضای کلیدی Venatori را بکشند تا قیام آنها متوقف شود.  اما اوضاع خراب میشود و مجبور به فرار میشوند. موقع فرار متوجه سوراخ عظیم و سبز رنگی در آسمان میشوند که وقایع Inquisition  را موجب میشود. با وجود اینکه این سری فقط 5 قسمته ولی باز هم fun و خواندن است و خواننده با خواندن آن از دید و پرسپکتیو متفاوتی به دنیای بازی Dragon Age نگاه میکنه. ضمن اینکه کاورهای معرکه ای هم داره.

 

4- Left 4 Dead: The Sacrifice

کمیک left 4 dead

Left 4 Dead  هنوز هم یک بازی اول شخصی شوتر co-op بسیار محبوب است. چهار بازیباز با هم همکاری میکنند تا از میان سیل عظیم زامبی های نامیرا خود را به منطقه امن برسانند. در میان شخصیت های بازی، هواداران علاقه خاصی به Bill  داشتند (او از بازماندگان جنگ ویتنام بود) . به خاطر همین هم وقتی کشته شد هواداران اینترنت را روی سرشان گذاشتند! اما خوشبختانه سازنده بازی یعنی Valve، کمیکی خلق کرد که توسط طراح معروف Michael Avon Oeming طراحی شد و به Bill و دیگر بازماندگان حسابی ادای احترام کرد.

این کمیک "ایثار"(Sacrifice)  نام داشت و در آن بازماندگان مجبور به فرار از یک پایگاه نظامی که مورد هجوم زامبی ها قرار میگیرد؛ میشوند. در نهایت به اسکله ای که در آن قایقی رها شده و آماده به حرکت ، میرسند. اما برای رسیدن به آن یکی باید ژنراتورها را کار بیندازد تا پل پایین بیاید و بتونند به قایق برسند. اینجاست که Bill ایثار نهایی را انجام میدهد و جانش را به خاطر بقیه میدهد. Left 4 Dead: The Sacrifice یک کمیک شگفت انگیز است چون عمق عجیبی به بازماندگان میدهد . به علاوه، نسبت به بازی،  معنا و بار عاطفی بیشتری به Bill و عمل قهرمانانه اش میبخشد.

 

3- مهاجم مقبره (Tomb Raider)

مهاجم مقبره (Tomb Raider)

سری بازی های Tomb Raider سال 2013 به طرز خارق العاده ای ریبوت شد. سال 2015 نیز دنباله حماسی آن به نام Rise of the Tomb Raider عرضه شد. اما مشکل اینجا بود که در قسمت اول «لارا کرافت» دوستانی داشت که مبارزه میکرد تا ازشون محافظت کنه اما تعدادی از آنها در قسمت دوم غیب شون زد. البته اونا خیلی در روند داستان مهم نبودند ولی در هر حال برای لارا اهمیت زیادی داشتند. تا اینکه کمیک 18 قسمتی لارا کرافت  توسط «گیل سیمون» نوشته شد و پاسخ سئوالات را داد و ما با همان هایی که در قسمت اول از جزیره گمشده "یاماتای" جان سالم به در بردند مواجه شدیم .

 سپس دیدیم که لارا و دوستانش با اعضای فرقه Solarii میجنگند ، سازمان مرموزی به نام Trinity را شکست میدهند و به «سم» (Sam)  کمک میکنند تا با وقایع جزیره یاماتای کنار بیاید. ضمنا با کابوس هایی که خود لارا پس از وقایع جزیره یاماتای باهاشون دست و پنجه نرم میکنه هم آشنا میشیم. بنابراین نقطه قوت این کمیک اینه که به تاثیراتی که وقایع بازی اول روی شخصیت ها گذاشت ، میپردازه. بنابراین جالبه که میبینیم نقش دوستان لارا در زندگی او پررنگ تر شده. در ضمن جالبه که بدونید سال 2014، رایت چاپ کمیک از روی بازی های Tomb Raider، از شرکت Top Cow گرفته و به دارک هورس داده شد. بنابراین کمیک هم توسط دارک هورس چاپ شده.

 

2- Team Fortress II

 کمیک Team Fortress II

"تیم فورترس 2 " از اون شوترهای اول شخص و مولتی پلیر  دلچسبی هستش که هر چند سال یک بار ممکنه ساخته میشوند و در آن مزدوران مختلفی به جان هم میفتند. این بازی لحنی کارتونی، شوخ و شنگ دارد و بسیار بامزه است. هر کدوم از این مزدوران رنگ و بوی  خاص خودش را دارد. مثلا Spy یک مرد فرانسوی خوش لباس است ، Scout یک آدم جسور و گستاخ اهل شهر بوستون آمریکاست و Heavy یک روس جالب و با تمام ویژگی های تیپیکال مردم روسیه است و ... اما در طول بازی چندان با پیشینه یا شخصیت پردازی آنها آشنا نمیشویم. به همین دلیل کمیکی منتشر شد که  مشکل را حل کرد.

اکثر داستان های این کمیک حول و حوش کمپانی Mann میچرخد که مزدور استخدام میکند . مدیر این کمپانی ، Saxton Hale است که یک ماجراجوی قوی هیکل و  نترس است و بسیاری از مسائل و معماهای تیم هم به خاطر او ایجاد میشود. این کمیک بسیار fun است و تم های جالبی دارد (مثلا به هم پیوستن اعضای گروه پس از انجام ماموریت های گوناگون تا در چهار گوشه جهان) . طراحی ها هم درخشان و تر و تمیز است و دیالوگ ها هم بامزه و خنده دار . در کل این کمیک درست مثل بازیش، خودش رو چندان جدی نمیگیره. سال 2011، دارک هورس نسخه چاپ شده این کمیک را عرضه کرد.

 

1- ویچر (The Witcher)

ویچر (The Witcher)

سری بازی های محبوب و موفق "ویچر" سرشار از شخصیت و پس زمینه هستند و هر چه قدر هم که بازی هاش طولانی باشند اما باز هم به نظر میاد داستانی ناگفته ای از این قاتل حرفه ای هیولاها باقی مونده. به همین دلیل دارک هورس سری کمیک هایی از روی این بازی منتشر کرده. مثل Fox Children یا کمیک "نفرین کلاغ ها" (Curse of Crows) که اخیرا عرضه شد.

خود بازی های ویچر از روی رمان های فانتزی محبوبی اقتباس شده ولی کمیک هاش بیشتر به دنیای بازی و ماجراهای Geralt وفاداره. به همین دلیل ما در کمیک های ویچر بیشتر با زندگی روزمره  Geralt  ، تخصص اش به عنوان یک شکارچی هیولا، نحوه قرار داد بستن او و حتی نحوه حل کردن معما توسط او مواجه میشویم. نویسنده برجسته این کمیک یعنی «پل توبین» به استادی هر چه تمام داستان ها خفنی و دیالوگ های فوق العاده ای مینویسه. طراحی های Joe Querio هم خوب و دارکه . این از اون کمیک هایی هستش که آدم رو مجبور میکنه پا به دنیای ویچر بزاره!

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت comic book resources

(برای دیدن مقاله به زبان انگلیسی ، اینجا را کلیک کنید)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

10 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

DC E.R.F.A.N
#1 DC E.R.F.A.N 1395-10-05 16:27
جالب بود مثل همیشه خسته نباشین نمیدونستنم که از روی گیم هم کامیک اقتباس شده!
فقط یک چیزی از اونجایی که سایت روز به روز داره پیشرفت میکنه امیدوارم بالاخره روزی برسه که هیچکدام از مقالات سایت دیگه از سایت های خارجی ترجمه نشده باشه(البته نمیخوام زحمت مترجمان عزیز سایت رو زیر سوال ببرم این فقط یک آرزوهستش ;-) ) بلکه ان شاالله روزی برسه که مثلا سایت COMICBOOK یکی از مقالات اسپایدی رو ترجمه کنه 8) ان شاالله
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1395-10-05 16:55
به نقل از MARVEL E.R.F.A.N:
جالب بود مثل همیشه خسته نباشین نمیدونستنم که از روی گیم هم کامیک اقتباس شده!
فقط یک چیزی از اونجایی که سایت روز به روز داره پیشرفت میکنه امیدوارم بالاخره روزی برسه که هیچکدام از مقالات سایت دیگه از سایت های خارجی ترجمه نشده باشه(البته نمیخوام زحمت مترجمان عزیز سایت رو زیر سوال ببرم این فقط یک آرزوهستش ;-) ) بلکه ان شاالله روزی برسه که مثلا سایت COMICBOOK یکی از مقالات اسپایدی رو ترجمه کنه 8) ان شاالله

مقاله تالیفی که زیاد داریم. Comicbook.com میتونه هر کدومشون رو که میخواد ترجمه کنه :-)
نقل قول کردن
amazing_amir
#3 amazing_amir 1395-10-05 17:04
عالي بود استاد
من بيشتر با مورتال كومبات x و the last of us حال كردم
اگه جاداره اگه ميشه اين كميك هارو ترجمه كنيد (مخصوصا مورتال كومبات X)
و در سايت قرار بديد :roll:
اگه هم نتونستيد لينك دانلود شو بزاريد
سپاس ;-)
(راستي سري كميك هاي prototype هم عاليه اونم ترجمه كنيد )
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#4 Ultimate Comic Fan 1395-10-05 17:27
آقای ترابی به خدا اگه لینک کمیک های Mortal Kombat X رو بزارید چیزی ازتون کم نمیشه! (لطفا! :cry: )
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1395-10-05 17:31
به نقل از Ultimate Comic Fan:
آقای ترابی به خدا اگه لینک کمیک های Mortal Kombat X رو بزارید چیزی ازتون کم نمیشه! (لطفا! :cry: )

ندارم لینکش رو
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#6 Ultimate Comic Fan 1395-10-05 17:45
به نقل از mtm:
به نقل از Ultimate Comic Fan:
آقای ترابی به خدا اگه لینک کمیک های Mortal Kombat X رو بزارید چیزی ازتون کم نمیشه! (لطفا! :cry: )

ندارم لینکش رو

خب یکم حالم گرفته شد ولی به هر حال ممنون ;-)
نقل قول کردن
makan
#7 makan 1395-10-05 17:46
سلام من تو اسپایدی جدید هستم . ولی بالا غیرتا" the last of us هم داستان هم بازیش محشره قرار پارت دوم بازی هم بیاد
نقل قول کردن
makan
#8 makan 1395-10-05 17:55
راستی من یه سوال داشتم. منم میتونم مطلب بزارم ؟ اگه میشه چجوری؟
نقل قول کردن
Spectacular wolverine
#9 Spectacular wolverine 1395-10-05 18:06
به نقل از makan:
راستی من یه سوال داشتم. منم میتونم مطلب بزارم ؟ اگه میشه چجوری؟

علیک سلام خوش اومدی ;-)

فقط نویسنده های قدیمی سایت میتونن مقاله بنویسن
نقل قول کردن
Rubiker81
#10 Rubiker81 1395-10-05 18:09
ویچر حرف نداره 8)
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#11 Ultimate Comic Fan 1395-10-05 18:15
به نقل از makan:
سلام من تو اسپایدی جدید هستم . ولی بالا غیرتا" the last of us هم داستان هم بازیش محشره قرار پارت دوم بازی هم بیاد

خوش آمدی! :lol:
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#12 Ultimate Comic Fan 1395-10-05 18:16
به نقل از makan:
راستی من یه سوال داشتم. منم میتونم مطلب بزارم ؟ اگه میشه چجوری؟

منم دنبال این قضیه هستم! :-*
نقل قول کردن
Spectacular wolverine
#13 Spectacular wolverine 1395-10-05 18:27
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از makan:
راستی من یه سوال داشتم. منم میتونم مطلب بزارم ؟ اگه میشه چجوری؟

منم دنبال این قضیه هستم! :-*

به کامنت 9 رجوع شود ;-) :lol:
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #14 j.jonah jameson 1395-10-05 19:50
مقاله که خیلی مشتی بود .
:lol: :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Nightwatcher
#15 Nightwatcher 1395-10-05 21:34
فوق العاده بود!!! اصلا نمیدونم چی بگم... از دست شما آقای ترابی... با این مقالات و ترجمه هاتون هر بار کاری میکنید که فک من به میچسبه به زمین! :eek: :o :lol:

من فقط مورتال کامبت و مهاجم مقبره رو میدونستم. واقعا دنیای کامیک خیلی گسترده شده. الان یا از روی کامیک فیلم و بازی و... میسازن یا از روی فیلمها و بازیها کامیک منتشر میکنن... از این دو حالت خارج نیست. :-*

مثل همیشه عالی بود. ممنون.
نقل قول کردن
Bullseye
#16 Bullseye 1395-10-06 04:33
اقای ترابی دسته شما دردنکنه بابت مقاله عالی بود.با اینکه خیلی اهل گیم هستم ولی فقط دو سه تا از عنوان های این مقاله رو بازی کردم.من مرتال کمبت ایکس رو خوندم عالیه داستانش.حتما بخونیدش.یه چیزی هم درباره ی بازی team fortess بگم هرچی بازی فان تا حالا کردیدو از یاد ببرید فقط یبار این بازی و تجربه کنید دیگه هیچوقت از یاد نمیبریدش:D یعنی ته خندس و هیجان انگیزه به هیچکسی از یارا هم نمیشه اعتماد کرد چون ممکنه spy باشه 15# مشالا اقای جیمسون چه دقتی.باریکلا :-)
نقل قول کردن
Bullseye
#17 Bullseye 1395-10-06 04:37
ولی مثله اینکه از روی بازی وارکرفت هم کمیک چاپ شده و همینطور بازی dota 2 که یجورایی با بازی warcraft در ارتباط بوده قبلا.
نقل قول کردن
Mr.Smiley
#18 Mr.Smiley 1395-10-07 16:29
تیم فورترس کمیک های مختلفی داره , عکسی که شما ازش گذاشتید مربوط به کمیک A Cold Day In Hell (یک روز سرد در جهنم) هست :lol: جالبه بدونید توی این بازی میتونید برای کاراکتراتون کلاه و لباس و اینجور چیزا بخرید که یکی از ست ها مربوط به بتمن میشه ;-) این بازی به مناسبت انتشار Arkham Knight یه عالمه لباس بتمن و رابین و جوکر و مترسک به خودش اضافه کرد :lol: حالا همه منتظرن ببینن با انتشار فیلم جدید اسپایدی هم ست های مردعنکبوتی به بازی اضافه میشه یا نه (اگه اضافه بشه شاهد صحنه هایی مثل هدشات کردن بتمن توسط اسپایدی یا منفجر شدن ونوم توسط جوکر :D )
نقل قول کردن
saniel
#19 saniel 1396-12-24 07:50
سلام ممنون از مقاله تون
فقط یه سوال نامرتبط داشتم
داشتم اینجاستیس بازی میکردم یه شخصیت ها بودند با نام
دارکست نایت(ببخشید اگه غلطه)که همه قهرمانان شبیه هیولا شده بودند میشه بگین دقیقا چرا اینا اینطوری شدن؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
spiderspider
#20 spiderspider 1396-12-24 08:57
ببخشید اقای ترابی کمیک های بی عدالتی (injustice) نمیتوانستند در لیست باشند؟
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1396-12-24 09:07
به نقل از spiderspider:
ببخشید اقای ترابی کمیک های بی عدالتی (injustice) نمیتوانستند در لیست باشند؟

نه. چون این بازی از روی شخصیت های کمیک ساخته شده بود
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1396-12-24 09:12
به نقل از saniel:

فقط یه سوال نامرتبط داشتم
داشتم اینجاستیس بازی میکردم یه شخصیت ها بودند با نام
دارکست نایت(ببخشید اگه غلطه)که همه قهرمانان شبیه هیولا شده بودند میشه بگین دقیقا چرا اینا اینطوری شدن؟؟؟؟؟

این مقاله رو ببین:
spidey.ir/مقالات/top-news/top-5/1574-5-كمیك-برتر-زامبی-zombie-comics.html
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#23 ilia_comic_khoon 1396-12-24 09:13
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#24 ilia_comic_khoon 1396-12-24 11:19
به نقل از ilia_comic_khoon:
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟

کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
saniel
#25 saniel 1396-12-24 14:45
به نقل از ilia_comic_khoon:
به نقل از ilia_comic_khoon:
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟

کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بازی خوبیه به بازی کردنش می ارزه
نقل قول کردن
Bowman
#26 Bowman 1396-12-24 19:16
به نقل از ilia_comic_khoon:
کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:-* آها با منی؟
به نقل از ilia_comic_khoon:
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟

بی عدالتی2 واسه ویندوز رو میتونی نزدیکای 13 بدر تهیه کنی!
به نقل از saniel:
بازی خوبیه به بازی کردنش می ارزه

نه اصلا بازی خوبی نیست
اگه دنبال بازی خوب و متوسطی میتونی"Marvel vs. Capcom: Infinite" بازی کنی!
ولی Injustice 2 جز بهترین بازی های مبارزه ای که تاحالا خلق شده!
و بی شک بهترین بازی ابرقهرمانی که تاحالا تجربه کردی! 8)
نقل قول کردن
saniel
#27 saniel 1396-12-25 11:03
به نقل از Bowman:
به نقل از ilia_comic_khoon:
کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:-* آها با منی؟
به نقل از ilia_comic_khoon:
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟

بی عدالتی2 واسه ویندوز رو میتونی نزدیکای 13 بدر تهیه کنی!
به نقل از saniel:
بازی خوبیه به بازی کردنش می ارزه

نه اصلا بازی خوبی نیست
اگه دنبال بازی خوب و متوسطی میتونی"Marvel vs. Capcom: Infinite" بازی کنی!
ولی Injustice 2 جز بهترین بازی های مبارزه ای که تاحالا خلق شده!
و بی شک بهترین بازی ابرقهرمانی که تاحالا تجربه کردی! 8)

راستش بخوای کل بازی خوب نیست و بده ولی افتضاح نیست به نظر من به بازی کردنش می ارزه در ضمن دونفرش هم کیف میده
نقل قول کردن
saniel
#28 saniel 1396-12-25 11:15
به نقل از ilia_comic_khoon:
به نقل از ilia_comic_khoon:
سلام خیلیییییییی مقاله ی قشنگی بود.دوستانی که در ضمینه گیم pc اطلاعات دارند لطفا برا عید بهم بازی پیشنهاد بدن اینجاستیس 2 برا pc هنوز نیومده آیا اینجاستیس 1 را بخرم؟

کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا چرا اینجاستیس اینهمه بازی خوب مثلاً اسپایدرمن یا سه گانه بتمن
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#29 M.ALI.S.S 1397-11-11 13:43
جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه :cry:
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1397-11-11 15:00
به نقل از M.ALI.S.S:
جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه :cry:

چرا؟ خب اگه فکر میکنی یه کمیک برتره که باید تو لیست باشه چرا دلیل نمیاری برای برتر بودنش؟
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#31 M.ALI.S.S 1398-11-28 15:57
به نقل از mtm:
به نقل از M.ALI.S.S:
جای گیاهان علیه زامبی ها خالیه :cry:

چرا؟ خب اگه فکر میکنی یه کمیک برتره که باید تو لیست باشه چرا دلیل نمیاری برای برتر بودنش؟

سلام . یه سال پیش این نظر رو داده بودم و ریپلایتون رو الان میبینم . اون موقع زیادی تو فازش بودم ولی الان واسم مسخره شد . در عوض الان دلیل میارم که چرا تو لیست نیست :-) :
۱. دو تا کارکتر اصلی کمیک اصلا توی بازی نبودن :-| و جریان بیشتر روی اونا متمرکز بود
۲. طراحی اش اوایل جالب بود ولی یه مدت مسخره شد
۳.داستانش هم همینطور
۴. چاشنی طنز هم داشت ولی اونم بعد یه مدت از دست رفت
نقل قول کردن
ilya
#32 ilya 1400-02-06 19:49
من چند شماره اول کمیک های مورتال کمبت رو خوندم دیدم خیلی پیچیده است ول کردم :D
شاید چون خیلی به فضای کمیک های مارول و دیسی عادت کردم بقیه کمیک ها بهم‌نمی چسبه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#33 AM SM BM SM 1400-02-10 21:35
سلام
ممنون بابت مقاله.
من راستش الان داشتم توی سایت میگشتم و چیز خاصی هم ندارم راجع به مقاله ب،م چون هیچ کدوم از کمیک ها رو نخوندم اما یه چیزی نظرم رو جلب کرد این بود که این کاور
spidey.ir/.../...
ادای احترامی هست به شماره اول سری کمیک های اکشن کامیکس (کمیک های اکشن ) که سوپرمن توی اون خلق شد.
spidey.ir/.../superman4.jpg
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید