10 لباس برتر ولورین (Top 10 Wolverine Costumes)

10 لباس برتر ولورین (Top 10 Wolverine Costumes)

به مناسبت اکران فیلم لوگان 10 لباس برتری که تا به حال بر تن این میوتانت محبوب مارول دیده ایم را معرفی میکنیم.

 

- لباس زرهی (Armored Costume)

- لباس زرهی (Armored Costume)

این لباس رو در لیست Top 10 نیاوردم چون دیدن لباس زرهی بر تن ولورین به نظرم درست نیست چون ولورین با اتکا به قدرت خود شفادهی و روحیه نترس خودش به زره احتیاج نداره! ولی واقعا لباس زیبا و جالبیه و دلیل خوبی هم برایش بیان شد:

درست قبل از واقعه مرگ ولورین در سال 2014، ولورین قدرت شفابخشی خودش را از دست داد. به همین دلیل «دکتر اختاپوس» که آن موقع در جسم و ذهن پیتر پارکر فرو رفته بود و به خودش لقب "مرد عنکبوتی برتر" داده بود، این لباس زرهی را برایش ساخت. میشد رد پای لباس ولورین در کارتون X-men Evolution را در دیزاین این لباس دید. نکته جالب لباس این بود که یک ایکس بزرگ سیاه رنگ و بزرگ در وسطش تشکیل شده بود و نشان دهنده این بود که آن موقع در گروه ایکس من رهبر شده. دستکش های ولورین هم عوض شده بود و رویش نوعی قاب فلزی محافظتی قرار داشت. خودتون ببینید:

  

10- لباس "ولورین وحشی" (Feral Wolverine)

 لباس "ولورین وحشی" (Feral Wolverine)

در اواسط دهه 90 میلادی ، «مگنتو» در اقدامی دردناک فلز آدامانتیوم را از اسکلت بدن ولورین بیرون کشید و بنابراین چنگال های ولورین به حالت استخوانی برگشت. تا اینکه در سال 1996 و شماره 100 از کمیک Wolverine یک شخصیت خبیث به نام Genesis سعی کرد دوباره یک اسکلت آدامانتیوم به ولورین بده ولی موفق نشد و بدنش فرآیند را قبول نکرد و در نتیجه ولورین به شکل بدوی و وحشی درآمد و بدنش هم خیلی ظاهر پرمو و پشمالو پیدا کرد. لباسی هم که تنش بود حالتی پاره و بدوی داشت و همچنان حول محور رنگ آبی و زرد میچرخید که البته یادآور لباس های اولیه ایکس من در دنیای کمیک هم بود. ولی از همه مهم تر این که کاملا نشان دهنده وضعیت درهم و داغان ولورین از نظر فیزیکی و روحی در آن دوران بود.

  

9- لباس آلتمیت (Ultimate Costume)

 لباس آلتمیت (Ultimate Costume)

پس از موفقیت فیلم سینمایی اول مردان ایکس و همچنین موفقیت شگفت انگیز کمیک های Ultimate Spider-Man، مارول در سال 2001 تصمیم گرفت کمیک های Ultimate X-men را به قلم مارک میلار چاپ و دنیای ایکس من را از نو و برای نسل جدید مخاطبین خلق کنه. در این کمیک ها لباس های اعضای گروه شبیه به لباسش در فیلم X-men بود و حالتی چرمی داشت که البته المان رنگ زرد هم در آنها به کار رفته بود. همچنین درست مثل لباس هیو جکمن، قد ولورین هم بلند تر بود و ماسک هم بر صورت نداشت. در کل این لباس به نوعی حد وسط قرار میگرفت . یعنی نه چندان شبیه به لباس کلاسیکش بود و نه چندان شبیه به لباس ولورین در فیلم!

 

8- لباس "مادریپور" (Madripoor Costume)

 لباس "مادریپور" (Madripoor Costume)

در اواخر دهه 80 میلادی ماجراهای ولورین او را از سمت گروه ایکس من جدا و به سمت کشور یا بهتره بگیم جزیره "مادریپور" که ملتش همگی خلافکار بودند، کشاند. لباس او در این داستان ها نوعی Jumpsuit بدون آستین بود (Jumpsuit به روپوش ویژه‌ی تکاوران و مکانیک‌ها و چتر بازان و غیره که شلوار و بالاتنه‌ی آن یک تکه است گفته میشود). کمربند قرمز رنگ هم داشت. درسته که این لباس ماسک نداشت ولی ولورین اغلب از رنگ سیاه اطراف چشمان خود استفاده میکرد تا خودش را استتار کند. این لباس چندان زیبا نیست ولی در اون نوع داستان ها کاملا جواب میداد و منطقی بود. ضمن اینکه مقدمه و آغازی شد بر لباس های نه چندان رنگارنگ ولورین که حالت مخفی کاری داشتند که بعدها و از سال 2000 به بعد در کمیک ها بر تن ولورین دیدیم . این لباس همچنین منبع الهام بخش خوبی برای لباس فوق العاده ولورین در رویداد معروف Age of Apocalypse نیز شد.

 

7- لباس X-FORCE: BLACK OPS

لباس X-FORCE: BLACK OPS

سال 2009 مارول کمیک های "ایکس فورس" را به عنوان یک گروه یک گروه انجام ماموریت های سیاه (black ops strike force) احیا کرد. این گروه به رهبری ولورین وظیفه داشت ماموریت های خشن و مخفیانه ای را برای جامعه میوتانت ها انجام دهد. چون برای همچین ماموریت هایی لباس های رنگارنگ مناسب نیستند بنابراین اعضای این گروه نسخه سیاه یا خاکستری لباس های کلاسیک خود را بر تن کردند. این رنگ تیره نشان دهنده ویژگی دارک و خشن ماموریت هایی که انجام میدادند نیز بود. ولورین هم نسخه تیره رنگ لباس معروف قهوه ای خودش را در این کمیک ها بر تن کرد. این لباس ولورین را میتوان بهش لقب لباس قاتل داد! مخصوصا با آن لنزهای  قرمز رنگ روی ماسک.

 

6- لباس نیو ایکس من (New X-men)

 لباس نیو ایکس من (New X-men)

پس از اکران اولین فیلم سینمایی مردان ایکس، «گرنت موریسون» به همراه طراحی به نام «فرانک کوآیتلی« در کمیک های New X-men سعی کردند از پایه و اساس دنیای مردان ایکس را به روز کنند. لباس های اعضای گروه هم مشابه با لباس های فیلم شده بود و آنها اساسا یونیفورم های چرمی سیاه رنگ و متحد الشکل داشتند. البته حرف ایکس هم روی لباسشون دیده میشد. نکته جالب این بود که شخصیت هر کدام از آنها از طریق نحوه پوشیدن یونیفورم آنها معلوم میشد. ولورین در این کمیک ها در واقع دو لباس میپوشید که یکی یونیفورم سیاه و زرد رنگی بود که بقیه اعضای گروه بر تن داشتند و دیگری هم مثل یک کاپشن چرمی سیاه رنگ بود که زیر آن هم یک تی شرت سیاه میپوشید. این یونیفورم ها به ولورین و دیگر اعضای گروه ظاهری رئالیستی تر دادند.

 

5- اولین لباس ولورین در دنیای کمیک (First Appearance)

 اولین لباس ولورین در دنیای کمیک (First Appearance)

ولورین سال 1974 و در شماره 180 از کمیک Incredible Hulk خلق شد . میگن مارول به «لین وین» (که از نویسنده های مطرح مارول بود) گفت یک شخصیت کانادایی خلق کنه چون مدام داشت بر تعداد خوانندگان کانادایی کمیک های مارول افزوده میشد. البته ظاهر ولورین را «جان رومیتا» ی افسانه ای خلق کرد (در این مقاله میتونید بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید) . سپس در شماره بعدی یعنی 181 ، از ولورین به طور کامل پرده برداری شد. طرح کلی و رنگ های به کار رفته در این لباس تا الان هم در دنیای کمیک حفظ شده و به تاریخ پیوسته ولی دیزاین ماسک او دستخوش تغییراتی شده. در کل به قول انگلیسی ها ، Basis لباس ولورین که توسط استاد رومیتا خلق شد، هنوز که هنوزه در دنیای کمیک دست نخورده. ضمن اینکه دقت کنید جان رومیتا با اون نوارهای سیاه رنگ نوک تیز که به صورت عمودی و افقی روی شانه ها و پهلوهای لباس ولورین قرار داده چقدر خوب حالتی ببر مانند و وحشی به ولورین داده تا شخصیت درونی اش را نشان بدهد.

  

4- لباس لوگان (Logan)

 لباس لوگان (Logan)

ولورین احتمالا تنها ابرقهرمان دنیای کمیک است که بدون لباس مخصوص (costume) خودش هم کاملا شناخته شده است. یعنی بارها و بارها و بارها در دنیای کمیک و سینما و کارتون دیده ایم که شلوار جین با کاپشن چرم و پیراهن آستین کوتاه  بر تن داشته (گاهی هم کلاه گاو چران های آمریکایی) . این نوع لباس البته با هیو جکمن و فیلم های ایکس من کاملا جا افتاد و تثبیت شد. حتی در فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" هم به نوعی به منشا کاپشن چرمی او پرداخته شد! این لباس نشان دهنده استقلال و روحیه زمخت ولورین و البته آب و هوای کانادا است. در فیلم های "روزهای گذشته و آینده" و کمیک Old Man Logan، ولورین معمولا نسخه ای از همین لباس را بر تن داشته. در واقع شلوار جین و کاپشن چرم که هیچ وقت از مد نمیفتند بیانگر محبوبیت دائمی ولورین هستند چون ولورین هم همیشه محبوب بوده و خواهد بود.

 

3- لباس Astonishing X-men

 لباس Astonishing X-men

پس از اینکه سری کمیک های New X-men سال 2004 تمام شد، «جاس ویدون» به همراه «جان کسدی» سری کمیک های تحسین شده و موفق Astonishing X-men را خلق کردند که  بار دیگر ایکس من را به ریشه های ابرقهرمانانه خود برگرداند. کسدی نوعی طراحی مجدد (re-design) برای اعضای ایکس من انجام داد. در این بین طراحی مجدد لباس ولورین از همه قشنگ تر بود.  پانل های آبی از هر طرف شانه های تا زیر شکم امتداد داشتند. رنگ  این پانل ها با رنگ دستکش، ماسک و چکمه های ولورین مطابقت داشتند . گوش های ماسک هم کوچک تر شده بود که آدم را یاد لباس اریجینال ولورین مینداخت. کسدی در ضمن اون نوارهای ببری سیاه رنگ را ، زرد رنگ کرد. این لباس فوق العاده تا یک دهه لباس غالب ولورین بود و در سری کارتونی Wolverine and the X-Men هم به کار رفت. در این دهه از خشونت و وحشی گری های ولورین کاسته شد و حالتی قهرمانانه پیدا کرد. در همین دوران هم بود که به گروه New Avengers ملحق شد.

   

2- لباس قهوه ای (Brown Costume)

 لباس قهوه ای (Brown Costume)

وقتی «جان بیرن» به عنوان طراح اصلی کمیک های مردان ایکس در دهه 70 و 80 میلادی داشت به پایان run افسانه ای خودش با «کریس کلرمانت» نزدیک میشد، یکی از نمادین ترین ظاهرهای ولورین را خلق کرد. او تا حدی از لباس کلاسیک زرد و آبی ولورین ناراضی بود و سعی کرد ظاهری ساده تر بهش بده. این لباس به لباس قهوه ای معروف شد چون قهوه ای رنگ غالب آن بود (هر چند که زرد تیره هم درش به کار رفته بود). در واقع ترکیب بندی شگفت انگیز قهوه ای و زرد باعث ماندگار شدن آن شد. نوعی پیچیدگی در رنگ بندی این لباس وجود دارد که نشان دهنده پیچیدگی ها و تضادهای درونی ولورین نیز هست. درسته که ولورین در خیلی از ماجراجویی های معروف خودش با ایکس من این لباس را بر تن داشت ولی آن را بیشتر با ماجراهایی که ولورین در کمیک اختصاصی خودش داشت، میشناسند. ضمن اینکه آن داستان ها حالتی جدی تر و واقع گرایانه تر داشتند و در نتیجه انگار این لباس برای چنین داستان هایی مناسب تر بود. لباس قهوه ای را میتوان شاید محبوب ترین لباس ولورین نزد هواداران دانست.

 

1- لباس کلاسیک زرد و آبی (Classic Yellow and Blue)

 لباس کلاسیک زرد و  آبی (Classic Yellow and Blue)

ولورین با کمیک تاریخی Giant-Size X-Men #1 به گروه ایکس من پیوست و از همین جا بود که محبوبیت او شروع به افزایش کرد. روی جلد این کمیک را «گیل کین» طراحی کرد. او گوش های ماسک ولورین را کاملا سیاه و بلند تر از نسخه رومیتا کرد. همین به «دیو کاکرام» (طراح سری جدید کمیک های مردان ایکس در دهه 70 میلادی) ایده داد تا کمی در ماسک ولورین تغییر ایجاد کند و در نتیجه لباسی خلق شود که اکنون همه ما با آن اشنا هستیم و به تاریخ پیوسته. درست مثل  پیشینه آشفته و سردرگم ولورین، این لباس هم المان هایی به ظاهر بی ربط دارد که در کنار هم عالی به نظر میرسند.  ضمن اینکه رنگ آبی و زرد لباس باعث شدند تا به تاریخ ایکس من متصل شود (چون اولین لباس های اعضای ایکس من در دنیای کمیک همین رنگی بودند) اما بخش های سیاه و قرمز رنگ لباس هم نشان دهنده روحیه خشن ولورین بودند. اون گوش های بلند هم در کلیت لباس ولورین تعادل بیشتری ایجاد کردند و باعث شدند ماسکی منحصر به فرد در تاریخ کمیک خلق شود. همچنین، این لباس آن موقع باعث میشد کاملا از دیگر اعضای ایکس من متمایز گردد. این لباس از بهترین داستان های ایکس من تا ماندگارترین و معروف ترین سریال  ایکس من یعنی X-Men: The Animated Series، بر تن ولورین دیده شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی ولورین

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

 كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

 كامیك بوك فارسی: شماره آخر Secret Wars Old Man Logan + لینك دانلود مستقیم

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: ولورین

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1395-12-17 15:11
به زودی شاهد یک Top 10 جالب از مختار برای ولورین خواهید بود ;-)
نقل قول کردن
c.wilson
#2 c.wilson 1395-12-17 15:25
به نقل از mtm:
به زودی شاهد یک Top 10 جالب از مختار برای ولورین خواهید بود ;-)

ایول اقا
نقل قول کردن
Spectacular wolverine
#3 Spectacular wolverine 1395-12-17 15:26
ممنون که با این مقالات خوبتون دل ما هوادارای ولورین رو شاد میکنید من با تمام گزینه ها موافقم و به نظرم خیلی درست و سنجیده رتبه بندیشون کردین
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#4 Dan-Spidey 1395-12-17 15:48
عالی بود.راستی تو لباس زرهی چرا چنگال های ولورین از مچش بیرون اومده؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
skyfall
#5 skyfall 1395-12-17 16:43
تو بعضی از لباس ها(1و2ولباس اهنی) پنجه هاش از تر مچش در میاد این دلیل داشته؟
نقل قول کردن
shayanspideylover
#6 shayanspideylover 1395-12-17 16:49
4,5# دلیلش واضحه سلیقه طراح :-)
نقل قول کردن
Rock star
#7 Rock star 1395-12-17 23:43
به نقل از shayanspideylover:
4,5# دلیلش واضحه سلیقه طراح :-)


نه عزیز من دلیل داره الکی نیست.
#5
#4
از نظر فنی اگه بخوایم به این سوالتون جواب بدم باید بگم که در اصل ولورین چنگال هاش با اسکلت بدنش پیوند خورده و جزئی از ساختار بدنشه بنابراین از بخش روی مچش بیرون میاد؛ یه جورایی امتداد اون چنگال ها تو ساعدشه بنابراین این از نظر آناتومی اصولی تره که از مچش بیاد بیرون.
اونی که می بینید از لای انگشت هاش میزنه بیرون یه جورایی با عقل جور در نمیاد، از نظر آناتومی از کجاش می خواد در بیاد؟ از گوشت بدنش؟
در ضمن در این حالت هنگام برگشتن چنگال ها، اونا میرن تو گوشتش نه اسکلتش! پس غیر منطقیه، چونکه ولورین چنگال هاش به اسکلتش و دقیق تر بخوایم بگیم انتهای چنگال هاش به ساعدش متصلن. اگر هم دقت کنید به جز شماره های 4 و6 در همه به نوعی چنگال ها از مچ ولورین اومدن بیرون.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#8 Nightwatcher 1395-12-18 01:11
از نظر من:
1. لباس x-force
2. لباس new x-men
3. لباس لوگان
4. لباس astonishing
5. لباس قهوه ای

از بقیه لباسهاش خوشم نمیاد (البته با احترام به نظر آقای ترابی).
برای بنده فقط زیبایی لباس مهمه (نظر شخصی).

خیلی ممنون. این مقاله رو خیلی دوست داشتم.
نقل قول کردن
shayanspideylover
#9 shayanspideylover 1395-12-18 09:27
به نقل از Rock star:
به نقل از shayanspideylover:
4,5# دلیلش واضحه سلیقه طراح :-)


نه عزیز من دلیل داره الکی نیست.
#5
#4
از نظر فنی اگه بخوایم به این سوالتون جواب بدم باید بگم که در اصل ولورین چنگال هاش با اسکلت بدنش پیوند خورده و جزئی از ساختار بدنشه بنابراین از بخش روی مچش بیرون میاد؛ یه جورایی امتداد اون چنگال ها تو ساعدشه بنابراین این از نظر آناتومی اصولی تره که از مچش بیاد بیرون.
اونی که می بینید از لای انگشت هاش میزنه بیرون یه جورایی با عقل جور در نمیاد، از نظر آناتومی از کجاش می خواد در بیاد؟ از گوشت بدنش؟
در ضمن در این حالت هنگام برگشتن چنگال ها، اونا میرن تو گوشتش نه اسکلتش! پس غیر منطقیه، چونکه ولورین چنگال هاش به اسکلتش و دقیق تر بخوایم بگیم انتهای چنگال هاش به ساعدش متصلن. اگر هم دقت کنید به جز شماره های 4 و6 در همه به نوعی چنگال ها از مچ ولورین اومدن بیرون.

خوب دلیل علمی هم داشته باشه بازم سلیقه طراحه دیگه!!!!
یه طراحی دوست داشته واقع گرایانه باشه از مچش کشیده یکی دوست نداشته از لای انگشتاش. :lol:
نقل قول کردن
DarkRage
#10 DarkRage 1395-12-18 20:00
ممنون بابت این مقاله بسیار زیبا
درسته همه لباس هاش قشنگ هستن ولی لباس کلاسیک ولوورین یه چیز دیگست! ده تا لباس هم براش بسازن به پای ابن نمیرسه چون خواننده ها با این لباس خاطره دارن و ولوورین رو با این لباسش بیشتر میشناسن (فیلمش به کنار)
نقل قول کردن
Dare_Devil
#11 Dare_Devil 1395-12-19 04:04
من تازه آشنا شدم با کمیک و مطمئنن نظراتم اون جور که باید کارشناسانه نیست و پیشاپیش شرمنده
خب باید بگم که راجع به لباس ولورین به نظرم رنگ زرد به شخصیتش نمیاد و اگه از رنگ تیره تری استفاده میشد بهتر بود ...البته مسلمه که آقای رومیتا خیلی خیلی بیشتر از من اشراف دارن به چم و خم دنیای کمیک و بعد از کلی فکر به این نتیجه رسیدن که از چه رنگی استفاده کنن (که خیلی دوست دارم دلایلش رو بدونم) و این فقط نظر شخصیمه
به هر حال شخصا از رنگ زرد زیاد خوشم نمیاد (زیاد اون حس جنگجویانه رو حداقل به من منتقل نمیکنه)
در مقایسه با لباس شخصیت های دیگه مارول این لباس کمتر به دلم نشست ولی خود کاراکتر واقعا عالی بوده و خیلی باهاش حال کردم
نقل قول کردن
Marvel khafan
#12 Marvel khafan 1395-12-22 22:10
چقدر شخصیت خوبی ولورین هر وقت میبینمش یک احساس خیلی خوبی بهم دست میده.
به شخصه با لباس زرهی خیلی حال مکنم کلا از هرچی زرهه خوشم میاد ولی خوب هیچی اون لباس زرد و ابی نمیشه من یکی شماره سه رو هم خیلی دوست دارم در نگاه اول زیاد تفاوتی نداره ولی اگر توجه کنید چرا. لباس لوگانم که من یکی تو خونه دارم ازش :-* با لباس التیمت و ایکس فورسم خیلی حال میکنم به ویژه ایکس فورس خیلی دارکو باحاله ولی با اون لباس جان رومیتا منظورم ماسکشه زیاد حال نمیکن.شبی گربس ادم یاد بالماسکه میوفته.اها تو اون طراحی جان رمیتا لوگان دقیقا به کجا نگاه میکنه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45