10 قهرمانی که از ولورین (Wolverine) تقلید کرده اند

10 قهرمانی که از  ولورین (Wolverine) تقلید  کرده اند

اینم از یک مقاله دیگه به مناسبت اکران فیلم جدید ولورین.

مقدمه: وقتی به محبوب ترین شخصیت های تاریخ دنیای کمیک نگاه میکنیم متوجه میشیم که فورا به محبوبیت دست یافته اند. سوپرمن، بتمن، کاپیتان آمریکا و اسپایدرمن همگی به محض اینکه خلق شدند محبوب شدند. ولی این قضیه برای ولورین صدق نمیکنه. او در اولین حضور خودش در شماره 181 کمیک "هالک" با استقبال روبرو شد و بعدش هم عضو ایکس من شد ولی باید قبول کرد که ایشون اولش به هیچ وجه محبوبیت حال حاضر خودش رو نداشت. اما رفته رفته و با تثبیت "شخصیت پردازی" او و روحیاتی که داشت و همچنین با تکیه بر گذشته رمزآلود و قدرت های منحصر به فردش بر محبوبیتش افزوده شد و الان از ستارگان بی چون و چرای کل عالم سرگرمی هستش. در نتیجه طبیعیه که شخصیت هایی باشن که ازش تقلید کرده باشند. اینها 10 تاشون هستند.

 

- لوبو (Lobo)

- لوبو (Lobo)

دقت کردید «لوبو» از نظر شخصیت و ظاهر چقدر با دیگر شخصیت های دی سی فرق داره؟ «استن لی» هم یه بار تو این خبر گفت که دوست داشت لوبو جزو شخصیت های مارول باشه. دلیلش اینه که ایشون ترکیبی است از دو شخصیت معروف مارول یعنی «پانیشر و «ولورین» (به همین خاطره که در لیست Top 10 این مقاله نیاوردمش چون علاوه بر ولورین از پانیشر هم تقلید کرده) . اون روحیه دعوایی  و علاقه اش به سیگار کشیدن و دیگران رو به کفش خودشم حساب نکردن (!) دقیقا از روی ولورین گرفته شده و علاقه اش به کشتن و خونریزی و تفنگ بر دست گرفتن هم از پانیشر. ضمن اینکه حتما میدونید لوبو هم مثل ولورین نیروی Healing factor داره (یعنی زخم هاش خود به خود خوب میشن) . حتی ادعا میشد healing factor اش از مال ولورین هم بهتره ولی در هر حال در کمیک Marvel vs Dc (که اینجا ترجمه شده) از ولورین شکست سختی خورد.

نبرد ولورین و لوبو

 دیدید هر دوشون چقدر عین هم حرف میزنند؟!

 

10- ولوروچ (Wolveroach)

 ولوروچ (Wolveroach)

کمیک برجسته و تاریخی Crebus اولش به عنوان هجویه ای بر کمیک های "کونان بربر" (Conan the Barbarian) منتشر شد و در آن یک مورچه خوار ناطق (!) جای کونان را گرفته بود. اما رفته رفته به هجویه ای نقدآمیز بر کل دنیای سیاست و مذهب تبدیل شد. در ضمن خالق این کمیک به نام «دیو سیم» (Dave Sim) ابرقهرمانان معروف آن زمان دنیای کمیک را نیز به سخره میگرفت. او شخصیتی خلق کرد به نام Cockroach  (سوسک) که از تضاد شخصیتی رنج میبرد و بنابراین گاهی به هویت کاپیتان آمریکا فرو میرفت و اسمش میشد Captain Cockroach یا به هویت «مون نایت» و اسمش میشد Moon Roach. به هویت ولورین هم در می آمد و اسمش طبیعتا میشد Wolveroach   (!!) دیو سیم حتی از این شخصیت روی جلد شماره 54 تا 56 کمیک Cerebus هم استفاده کرد و عمدا جوری او را طراحی میکرد که سبک طراحی «فرانک میلر» را تداعی کند (میلر اون موقع طراح سری اختصاصی ولورین بود). اینجا بود که مارول به دیو سیم اخطار کرد که این کار رو نکنه. یعنی گفت میتونه از Wolveroach استفاده کنه ولی نه روی جلد کمیک!

  

9- وایلد چایلد (Wild Child)

 وایلد چایلد (Wild Child)

وقتی طراح و نویسند معروف و برجسته مارول  به نام «جان بیرن» ، کمیک "آلفا فلایت" (Alpha Flight) را خلق کرد، اولش اعضای این گروه شخصیت پردازی دقیق و تثبیت شده ای نداشتند. بیرن که خودش رکن اصلی محبوبیت مردان ایکس بود، سعی کرد از آلفا فلایت هم گروهی به محبوبیت مردان ایکس بسازه. او شخصیتی را معرفی کرد که موهای بلوندی داشت. ما چیز زیادی ازش نمیدونستیم تا اینکه بعدا معلوم شد یک قاتل وحشیه به نام Wild Child. او کاملا از ولورین الهام گرفته بود و محبوبیت نسبی هم پیدا کرد. بنابراین از یک ویلن سطح پایین به عضوی از آلفا فلایت تبدیل شد (البته اعضای گروه احتمال میدادن که ممکنه روزی بهشون حمله کنه!). این اتفاق در نهایت وقتی Wild Child در اواسط دهه 90 میلادی به گروه "ایکس فاکتور" ملحق شد ، افتاد.  بعدها در یک داستان دیدیم که فاش شد بخشی از یک گروه ویژه میوتانت های گرگ مانند بوده. Wild Child در همین داستان هم مرد.

 

8- وایلد ساید (Wildside)

وایلد ساید (Wildside)

این شخصیت در شماره 86 از کمیک New Mutants خلق شد. از اعضای گروه خبیث "جبهه آزادی بخش میوتانت ها" بود . در طول مدت زیادی هم عضو این گروه باقی موند و یک بار هم عضوش شد. البته قدرت هایی داشت که با قدرت های ولورین فرق داشت. یعنی مثلا میتونست در ذهن کسانی که در مجاورتش بودند توهم ایجاد کنه. ولی مساله اینه که بیشتر اوقات ترجیح میداد از دندان ها و چنگال های تیز خودش برای حمله به دیگران استفاده کنه. خیلی هم چابک و سریع بود. یعنی اگه ولورین روزی کاملا در نیمه تاریک خودش فرو بره، مطمئن باشید به شخصیتی تبدیل میشه مثل ایشون!  بعدش برنامه Weapon X دستگیرش کرد و بهش آپگریدهایی داد که باعث شد حتی بیش از قبل به ولورین شبیه بشه. یعنی دارای چنگال هایی شد که از نوک انگشتانش بیرون می آمد!!!

 

7- فرال (Feral)

 فرال (Feral)

«فرال» در کمیک های New Mutants خلق شد  و بعدش از این گروه رفت و از «کیبل» (Cable) خواست ازش محافظت کنه. (البته فرال در واقع از نسل میوتانت های Morlocks هستش که در زیر زمین و به صورت پنهانی زندگی میکردند) کیبل هم موافقت کرد ولی فقط به شرط اینکه به عضویت گروه تازه تاسیس اش  یعنی X-Force دربیاد. خلق و خوی این شخصیت دقیقا مثل ولورین بود و اعضای گروه ایکس فورس واقعا نمیدونستند باهاش چه طور برخورد کنند چون یهو وحشی میشد و حتی یک بار دیگر عضو گروه به نام Cannonball را در یک جلسه تمرینی آش و لاش کرد! بعدها معلوم شد فرال قبلا مرتکب قتل هایی هم شده و مثلا ناپدری خودش رو به خاطر اینکه از او و خواهرش سو استفاده میکرده به قتل رسونده. بعدشم مادر معتادش رو کشته بوده. فرال رفت زندان و بعدش هم با ایکس فورس جنگید تا اینکه اصلاح شد و به گروه X-Corps پیوست. اخیرا قدرت های خودش رو از دست داد و توسط «سیبرتوث» به قتل رسید.

 

6- ثورن (Thornn)

 ثورن (Thornn)

«ثورن» خواهر فرال هستش. به عبارتی دیگه ایشون کپی شخصیتی هستش که خودش از روی ولورین کپی شده بود! ثورن برخلاف خواهرش عضو گروه خبیث "انجمن برادری میوتانت ها" (Brotherhood of Evil Mutants) شد و به مقر گروه ایکس فورس حمله کرد. او هم از نژاد Morlocks هستش و از معدود اعضای این جماعت بود که از دومین تلاش برای ریشه کن کردن نسل شان جان سالم بدر برد. ثورن نسبت به خواهرش از ثبات روانی بیشتری برخوردار بود و وقتی معلوم شد خواهرش مرتکب قتل ناپدری و نامادری شون شده کمک کرد تا به زندان برده بشه. این دو خواهر بعدا در گروه X-Corps با هم هم تیمی شدند. او هم مثل خواهرش قدرت های خودش رو از دست داد و از وقتی خواهرش توسط سیبرتوث به قتل رسید دیگر دیده نشده.

 

5- پانتا (Pantha)

 پانتا (Pantha)

اوایل دهه 90 میلادی کمیک های محبوب Teen Titans با افت فروش محسوسی مواجه شدن . بنابراین دی سی به سرش زد با یک رویداد بزرگ به نام Titans Hunt دوباره اونا رو پرفروش کنه. در این رویداد گروه خبیث Wildebeest تونست کل گروه تایتان های نوجوان رو به گروگان بگیره (اونا حتی «عقاب طلایی» را که از اعضای قدیمی تایتان ها بود کشتند و چیزی نمونده بود Aqualad رو هم بکشند). فقط «نایت وینگ» آزاد بود و مجبور شد با «دث استروک» همکاری کنه تا بتونه دوستاش رو نجات بده (دث استروک هم چون پسرش ، «جریکو» عضو تایتان هایی بود که گروگان گرفته شده بودند، قبول کرد!)

نایت وینگ مجبور شد یک سری قهرمان جدید هم استخدام کنه . یکی از اونا «پانتا» بود که دقیقا تابلو بود عین ولورینه. چون چنگال داشت و گذشته مرموز که خودش هم یادش نمیومد (ولورین هم سالهای سال گذشته مرموز خودش رو یادش نمیومد). پانتا بعضی اوقات هم وحشی و خشمگین میشد . حتی نوع حرف زدنش هم مثل ولورین بود. وقتی تایتان ها نجات یافتند، پانتا همراه گروه باقی ماند. بعدش هم با Red Star رفت تا یه خانواده تشکیل بده. در رویداد Infinite Crisis، پانتا توسط Superboy-Prime به طور تراژیکی قتل رسید.

 

4- وار بلید (Warblade)

وار بلید (Warblade)

وقتی شرکت "ایمج" (Image) تاسیس شد، دو گروه ابرقهرمانی داشت که توسط طراحان بزرگی به نام «جیم لی» و «مارک سیلوستری» خلق شدند. هر دوی اونا از روی ایکس من تقلید کرده بودند. گروهی که جیم لی خلق کرد ، WildC.A.T.s  نام داشت. در این گروه شخصیتی بود به نام «وار بلید» که شبیه ولورین بود (هم از نظر شخصیت و هم از نظر قدرت ها و نوع مبارزه)  و ریشه ای نیمه بیگانه (half-alien) داشت (اکثر اعضای WildC.A.T.s همین طور بودند)  . او در اصل یک هنرمند جوان بود که موهای سبزرنگ داشت. وار بلید از اعضای ثابت گروه بود و در نهایت به خاطر قتل دوست دخترش و همچنین به خاطر از دست دادن قدرت هاش دچار افسردگی شد.

 

3- ریپ کلا (Ripclaw)

 ریپ کلا (Ripclaw)

گروه دیگری که مارک سیلوستری برای انتشارات Image خلق کرد، Cyberforce نام داشت. سیلوستری در اصل قرار بود این گروه رو به عنوان اسپین آف گروه "ایکس من" برای مارول خلق کنه ولی وقتی به Image کوچ کرد، ایده گروه رو هم با خودش برد! شما با یک نگاه میتونستید متوجه شباهت اعضای این گروه با اعضای ایکس من بشوید. مثلا Cyblade دقیقا عین «سایلوک» (Psylocke) در ایکس من بود. در هر حال ، در کمیک Cyberforce، شخصیتی که قرار بود نقش مشابه ولورین رو ایفا کنه، «ریپ کلا» نام داشت . او «رابرت برکلا» نام داشت و سرخ پوستی بود که میتونست بخش هایی از بدن خودش رو به صورت اعضای بدن حیوانات دربیاره و در نتیجه چنگال های تیز خرس مانند داشت. اما بعدا دست های او به چنگال های بزرگ فلزی بدل شدند که میتونست اندازه شون رو تغییر بده. در ضمن قدرت خود شفا دهی (healing factor) هم داشت . یعنی مثل ولورین زخم هاش خیلی سریع خوب میشد. ریپ کلا به یکی از اعضای محبوب کمیک تبدیل شد و بعدها حتی صاحب کمیک اختصاصی خودش هم شد.

 

2- شاهین دریا (Seahawk)

شاهین دریا (Seahawk)

کلا انتشارات Image در تقلید از مارول و به خصوص ایکس من تخصص زیادی داره! این شخصیت هم از این قاعده مستثنی نیست:  دو برادر به نام های «مارک» و «الکس» به همراه پدرشون که دانشمند بود به سفرهای اکتشافی زیر دریا میرفتند . تا اینکه زیردریایی پدرشون دچار حادثه شد. بعدش پادشاه دریا به نام Roman اونا رو نجات و به این دو برادر نیروهای فوق بشری داد (دقت کردید که Roman، همون Namor پادشاه آتلانتیس در کمیک های ماروله که فقط اسمش برعکس شده؟!!!). وقتی به خشکی برگشتند به ابرقهرمان تبدیل شدند چون ثروت پدرشون رو به ارث برده بودند  و گروه Brigade به پولشون نیاز داشت. الکس لقب Coldsnap  رو گرفت و مارک هم شد  Seahawk. شخصیتی عجول و نچسب که آدم را یاد ولورین می انداخت. او قدرت و بنیه زیادی داشت و زخم هاش هم خوب میشد. البته زیر آب هم نفس میکشید. بعدا متاسفانه الکس مرد و  این مرگ روی Seahawk تاثیر گذاشت.

 

1- ددلاک (Deadlock)

 ددلاک (Deadlock)

باز هم تقلیدی دیگر از شرکت Image! این بار دیگه طرف با ولورین مو نمیزد! «ددلاک» یک تروریست وحشی و بیرحم بود که عادت های خون آشامی داشت (به همین دلیل دندون های تیزی هم داشت) . در نهایت در مبارزه با Youngblood کشته شد. اما دولت برنامه ای به نام Project Born Again داشت که میتونست آدم های مرده رو زنده کنه. هر کی هم زنده میشد باید در گروهی به نام Brigade یا Bloodstrike  فعالیت میکرد. ددلاک هم وقتی زنده شد بیشتر یک ضد قهرمان شد تا یک تروریست بیرحم و به گروه Bloodstrike پیوست. اما بلاخره علاقه اش به خون خوردن برگشت و شروع کرد به قتل دیگران . دوباره در نبرد کشته شد و دوباره هم زنده اش کردند! بعدشم معلوم نشد چه به سرش اومد!

راستی تا یادم نرفته بگم که کمیک Bloodstrike یه رهبر هم داشت که عینه ددپول بود!

کمیک bloodstrike

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی ولورین

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

 كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1395-12-21 12:00
خیلی خوب بود عمو جان. از این مقاله فهمیدم نویسنده کیه. طبق معمول عالی بود .
.................
البته من بنظرم تقلید در صورتی که تقلیدی باشه که موفق تر از ورژن اول بشه خوبه. تقلید با پیشرفت خوبه.
بازم میگم تقلید چیز عالی هست اگر پیشرفت کنه.
..................
مثلا لوبو یه تقلید همراه با پسرفت نسبت به ولورین بود و به هیچ وجه در حد ولورین نبود و این یه اشتباه فاحش تو تاریخه.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#2 Spidey Reigns 1395-12-21 13:16
مرسی عمو... خیلی عالی بود...
مقاله های شما همیشه رک و راست به اصل قضیه میپردازه...

البته اسم مقاله 10 قهرمانی که از ولورین تقلید کرده اند بود که میتونست اسم دیگه ای داشته باشه چون تو این مقاله ویلن هم موجود بود.... مثلا یکی مثل همین وایلد ساید...
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#3 Spidey Reigns 1395-12-21 13:22
به نقل از Captain Steve Lover:

مثلا لوبو یه تقلید همراه با پسرفت نسبت به ولورین بود و به هیچ وجه در حد ولورین نبود و این یه اشتباه فاحش تو تاریخه.


اشتباه میکنی! ممکنه لوبو در حد ولورین نباشه ولی در این حدی که میگی هم نیست که خلقش یه اشتباه فاحش باشه...
لوبو حداقل برای من یه سری جذابیت هایی داره که نمیشه منکرشون شد...

یه سری کمیک ازش بخونی، حتما از شخصیت پردازیش خوشت میاد...

من کمیکی که خوندم و از حضور لوبو توش لذت بردم، justice league vs suicide squad بود.....
حالا کاری به داستان ندارم ولی لوبو رو خیلی جالب به تصویر کشیده بودن...
نقل قول کردن
Kaine
#4 Kaine 1395-12-21 14:53
مقاله جالبی بود...
ولی تا جایی که من میدونم کاپیتان امریکا به محض خلق شدن نه تنها به محبوبیت دست نیافته بلکه خیلی ها باهاش مخالفت کردن!
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1395-12-21 15:04
به نقل از god of speed:
مقاله جالبی بود...
ولی تا جایی که من میدونم کاپیتان امریکا به محض خلق شدن نه تنها به محبوبیت دست نیافته بلکه خیلی ها باهاش مخالفت کردن!

نه. کدوم مخالفت؟ فقط حزب نازی در نیویورک بود
خواننده ها و مخاطبین همه ازش خوششون اومد
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1395-12-21 15:06
به نقل از Spidey Reigns:


البته اسم مقاله 10 قهرمانی که از ولورین تقلید کرده اند بود که میتونست اسم دیگه ای داشته باشه چون تو این مقاله ویلن هم موجود بود.... مثلا یکی مثل همین وایلد ساید...

وایلد ساید هم مثل چند تا شخصیت دیگه در این مقاله بعدا به نوعی انتی هیرو تبدیل شد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1395-12-21 15:56
واو مقالات ولورینی درصد اولویت بین مطالب سایتن...
(W Articles :o )
این مقاله هم عالی بود...
واقعا این تقلید ها سطح اهمیت ولورین رو نشون میده...
اون ددپوله هم جالب بود، البته ماسکش شبیه ددپول هست
اسم شخصیتش کابوت استونه که از جهت ظاهر آشکار، بیشتر شبیه کیبله ! :o

#3
فکر کنم منظورش از نظر حوزه کیفیت تشابه لوبو نسبت به ولورین بود...

#4
نه نه اشتباه نکن
کاپتان آمریکا اتفاقا شخصیت خیلی جا افتاده ای به سرعت بین مردم شد و خلق و خوی ذاتی کاراکتریش هم این احتمال رو از قبل داده بود...
اونی که تو میگی شماره یکش بوده که اولین شماره کمیکش به خاطر زدن مشتش به صورت هیتلر مورد انتقاد برخی اشخاص قرار گرفت ولی ارزیابی شخصیت کاپتان، به نوعی حتی تکامل کاراکتر های اون دوران بود...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#8 علی قدیانی 1395-12-21 16:03
مرسی بابت مقاله جناب مختار

قبول دارین که شخصیت Timber Wolf دی سی شبیهش هست؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1395-12-21 16:10
#8

بله دقیقا...
هم از نظر ظاهری و هم بعضی عادات و قدرت های درونی...
البته این شباهت کاملا اتفاقیه و یقینا یک تقلید نیست...
از اونجایی Timber Wolfe خیلی زود تر از ولورین خلق شد...
نقل قول کردن
mokhtar
#10 mokhtar 1395-12-21 16:23
به نقل از Cap-Spider Potter:
#8

بله دقیقا...
هم از نظر ظاهری و هم بعضی عادات و قدرت های درونی...
البته این شباهت کاملا اتفاقیه و یقینا یک تقلید نیست...
از اونجایی Timber Wolfe خیلی زود تر از ولورین خلق شد...

شماها اشتباه میکنید
البته این اشتباه رو بعضی های دیگه هم میکنن
قضیه کاملا برعکسه
مشکل اینجاست که اطلاعاتتون کمه
شما این تصویر از تیمبر ولف در ذهنتون است:

بعد میگید زودتر از ولورین خلق شده پس ولورین ازش تقلید کرده
اما تیمبر ولف وقتی خلق شد اصلا اینجوری نبود !
اینجوری بود (اونی که عکس گرگ روی سینه اش هست):

ایشون نه healing factor داشت و نه موهاش شبیه به ولورین بود. و نه بداخلاق و خشن بود
یه ادم عادی بود
ولی بعد از محبوبیت ولورین، دی سی عزیز موهاش رو شبیه به ولورین کرد، بهش healing factor داد و ...
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#11 Spidey Reigns 1395-12-21 16:38
عمو نظرتون در مورد لوبو چیه؟
به نظرتون کاراکتر جالبیه؟
نقل قول کردن
mokhtar
#12 mokhtar 1395-12-21 16:48
به نقل از Spidey Reigns:
عمو نظرتون در مورد لوبو چیه؟
به نظرتون کاراکتر جالبیه؟

اره. کاراکتری که شبیه ولورین و پانیشره جالب میشه دیگه
بیخود نیست همه میگن بیشتر شبیه شخصیت های ماروله تا دیسی، هم از نظر ظاهری و هم از نظر شخصیت پردازی
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#13 Spidey Reigns 1395-12-21 17:01
به نقل از mokhtar:
به نقل از Spidey Reigns:
عمو نظرتون در مورد لوبو چیه؟
به نظرتون کاراکتر جالبیه؟

اره. کاراکتری که شبیه ولورین و پانیشره جالب میشه دیگه
بیخود نیست همه میگن بیشتر شبیه شخصیت های ماروله تا دیسی، هم از نظر ظاهری و هم از نظر شخصیت پردازی


آره خدایی خیلی مشتیه...
توی شماره 6 از کمیک جوخه انتحار علیه لیگ عدالت که شماره اخره هم معلوم شد که به عضویت لیگ عدالت در میاد...
کیلر فراست هم سوپرمن ازش دعوت کرد و فکر کنم اونم عضو جاستیس لیگ شد...

خدایی کیلر فراست بیشتر از همه تو این سری شکفت...
خیلی خوب بود شخصیت پردازیش...
نقل قول کردن
mirabilis
#14 mirabilis 1395-12-21 20:51
#1 : تقلید پس رفت دار ؟!! لوبو ؟!!
قبل نظر دادن فکر میکنی ؟!
کمیک های لوبو رو بخونی ، میفهمی چه کاراکتر کله شق و یک دنده ایه و البته فان .
اسم این تقلید نیست . الهام گرفتن خیلی واژه ی جالب تریه تا تقلید . حالا در این مورد پایین توضیح میدم .
******************
ببینید ، تقلید برای این امور اصلا درست نیست ، درسته ، تقلید داریم ، فکر نکنید نیست و اتفاق نمیفته یعنی ولی قضیه اینجاست که خیلی وقت ها الهام گرفتنه که البته دو سویست ، فکر نکنید مثلا مارول نشسته یه گوشه ، هی خلق میکنه ، دی سی و ایمیج و امثالهم هم هی الهام میگیرن و کپی میکنن و غیره ... .
خود استن لی مثلا ایده هاش رو از یه چیز بیرونی الهام میگرفت ، مثل ثور از اساطیر اسکاندیناوی یا هالک از فرانکشتاین و ... .
گاهی اوقات شما یه کاراکتر خلق میکنی که توی یه کلاس خاص شخصیتیه ، مثال میزنم ، شما نیاز داری یه کاراکتر داشته باشی که فاکتور بهبودی داشته باشه ، بد اخلاق باشه ، تک رو باشه ولی در عین حال یه مرزهایی براش باشه و البته یه نیمه تاریک که هر از گاهی اون خط قرمزها رو بشکنه ، با همچین دیدی ، چیزی مثل ولورین خلق میشه ولی توی یه شرکت دیگه ممکنه بشه لوبو ، ممکنه ، چون تفاوت های واضح و آشکاری هست . شما نمیتونی از ولورین استفاده کنی ، میتونی ؟ پس مجبوری یه چیزی داشته باشی این نوع خلا در حیطه این نوع خاص کلاس شخصیتی رو پوشش بده .
یه مثال بزنم که شاید بهتر متوجه بشید ، دی سی یه شخصیت خلق میکنه مثل گرین ارو ، گرین ارو از لحاظ ظاهر ، شبیه به رابین هوده ، دی سی نیاز داشته یه شخصیت داشته باشه که با تیر و کمان کار کنه ، اتفاقا همچین کاراکتری جذاب هم هست ، چون وقتی دوران فرمانروایی انواع سلاح گرمه ، یه کاراکتر تنها با تیر و کمان کارهاش رو بکنه واقعا جذابه . در هر صورت ، این شرکت تو کمیک هاش به همچین تیپ کاراکتری نیاز داره و فیزیک ، تاکید میکنم ، فیزیک این کاراکتر رو از رابین هود الهام میگیره ، حالا مارول چند سال بعدش ، حس میکنه که کمیک هاش نیاز به همچین تیپ شخصیتی داره ، میاد و از همون المان ها ، هاکای رو میسازه ، شخصیتی که کارش با تیر و کمان حرف نداره و البته نبرد تن به تن میدونه .
دی سی فلش رو میسازه و مارول به دلیل نیازی که به همچین تیپ شخصیتی داره ، کوئیک سیلور رو میسازه و راستش رو بخواین ، اینقدر دی سی روی اسپیدسترهاش کار کرده ، که شکی نیست مارول از همچین شخصیتی الهام گرفته .
نکته اینجاست که نه مارول تقلید کرده و نه دی سی .
توی انیمیشن اسپایدرمن خارق العاده ، از کینگ پین نشد استفاده بشه ، برای همین کاراکتری ساختند به نام توم استون ، این جایگزینی شخصیت میشه تقلید . (؟!)
در هر حال ، مرز تقلید ، الهام یا تشبیه ، توی این زمینه ها ، خیلی خیلی باریکه . تیپ شخصیتی مثل یک نامرده ، چیزیه که توی خیلی از داستان ها هست ، همه جا هم تقریبا مو نمیزنند با هم ، ولی آیا تقلید رخ داده ؟!
این مبحثیه که واقعا جای صحبت داره و نمیدونم تا چه اندازه توی رسوندن مفهوم متنی ، قادر به ادا کردن حق مطلب شدیم .
نقل قول کردن
mokhtar
#15 mokhtar 1395-12-21 21:05
#14: ماشالا چقدر پیشرفت کردی
انگار همین دیروز بود تو سایت راجع به تقلید ددپول از دث استروک قلم فرسایی میکردی
نقل قول کردن
mokhtar
#16 mokhtar 1395-12-21 21:21
#14:
یه چیز دیگه ...
تمام این چیزایی که گفتی رو میدونم و متوجه شون هستم
جالبه که خودم اصلا به تقلید اعتقاد ندارم. ولی اینا رو مینویسم به عنوان "مهمات" . برای دفاع در برابر اونایی که به "تقلید" اعتقاد دارن و سالها بود فضای مجازی رو با مزخرفاتی مثل "مارول همش تقلیده از دی سی" به لجن کشیده بودن
میخوام بدونن ما هم "داریم براتون"
بیشتر از اونی که فکرش رو بکنید ! پس به قول ولورین "ببندین اون گاله رو"
نقل قول کردن
civil war 2
#17 civil war 2 1395-12-21 21:30
[quote name="mokhtar"]#14:
یه چیز دیگه ...
میخوام بدونن ما هم "داریم براتون"

از این جملات قصار باید ترسید :D :D :D
نقل قول کردن
Nightwatcher
#18 Nightwatcher 1395-12-21 21:40
ممنون بابت مقاله
خیلی جالب بود

من موندم این انتشارات ایمیج با خودش چی فکر میکنه که اینقدر از ظاهر شخصیتهای دیگه کپی برداری میکنه؟! ظاهر به کنار... به باطن هم تجاوز میکنه. :lol:
اون رهبر بلاد استرایک که فتوکپی ددپول و رد هوده!! (البته ناگفته نماند راب لایفلد که طراح اون کمیکه خودش ددپول رو خلق کرده.)
ددلاک و سی هاک هم که... :-x
به نظر من کمیکهای ابرقهرمانی ایمیج اصلا به درد نمیخوره (به جز اسپاون). فقط کمیکهای متفرقه ش خوبه.

راستی اون موارد 7 و 8 و 9... یعنی مارول از خودش تقلید کرده؟! این که مشکلی نداره... کاملا حلاله. :lol:

#12
آقا مختار اینکه لوبو هیچی رو به کفشش حساب نمیکنه یعنی از همه کارکترهای دی سی بهتره؟ یعنی آخر شخصیته؟ منم از لوبو خوشم میاد. ولی هر شخصیتی رنگ و بوی و جایگاه خاص خودشو داره. اینکه یکی به کفشش حساب بکنه یا نکنه ملاک برتری نیست.

#14
آقای میرابیلیس خدا خیرت بده. واقعا حرف دل منو زدی. اما... ... اصلا ولش کن. مهم نیست.
نقل قول کردن
mokhtar
#19 mokhtar 1395-12-21 21:42
#18:
کی گفت نشانه برتریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفتم اینو تا یه شباهت دیگه بینشون نشون بدم
نقل قول کردن
Nightwatcher
#20 Nightwatcher 1395-12-21 21:49
به نقل از mokhtar:
#14:
یه چیز دیگه ...
تمام این چیزایی که گفتی رو میدونم و متوجه شون هستم
جالبه که خودم اصلا به تقلید اعتقاد ندارم. ولی اینا رو مینویسم به عنوان "مهمات" . برای دفاع در برابر اونایی که به "تقلید" اعتقاد دارن و سالها بود فضای مجازی رو با مزخرفاتی مثل "مارول همش تقلیده از دی سی" به لجن کشیده بودن
میخوام بدونن ما هم "داریم براتون"
بیشتر از اونی که فکرش رو بکنید ! پس به قول ولورین "ببندین اون گاله رو"

بله درست میفرمایید.
واقعا این فرقه "تقلید شناسان"( :lol: ) اعصاب آدمو خورد میکنن. فقط دنبال این هستن که ببینن اون شخصیت به کی شباهت داره تا فورا شروع کنن به کوبیدنش.
نقل قول کردن
mirabilis
#21 mirabilis 1395-12-21 22:38
به نقل از mokhtar:
#14: ماشالا چقدر پیشرفت کردی
انگار همین دیروز بود تو سایت راجع به تقلید ددپول از دث استروک قلم فرسایی میکردی

نه مختار ، موضع همون موضعه ولی قضیه اینجاست که به قول خودت ، اون قلم فرسایی جواب همین کاربرای از اون ور بوم افتادست که میگن دی سی خلاقیت نداره ، همش تقلید از روی ماروله !!
ما خون دل ها خوردیم بفهمونیم که اینقدر یک طرفه به قاضی نرید ولی فایده نداشت که نداشت .
قلم فرسایی ها باید کرد تا تعصب رو توی این مملکت تعصب زده کاهش داد ، حالا تعصب داریم تا تعصب ، تعصب روی تیم و کتاب و خیار شور داریم تا تعصب رو ناموس ،مشکل اینجاست نمیدونن چی تعصب میخواد چی نمیخواد ، مثل متعصبان وارکرافت و وارهمر ، به خون هم تشنن این بشرا ... .
نقل قول کردن
dc fan
+1 #22 dc fan 1395-12-21 23:00
ممنون بابت این مقاله. من همیشه از مقالات شما لذت میبرم حالا چه موضوعش برام خوشایند باشه یا نباشه. کاری هم ندارم اینا الهام هستن یا تقلید (البته قطعا فراتر از الهامه مخصوصا در مورد کاراکترهای ایمج. )چون خوبی عمو مختار اینه اینه که برخلاف خیلی از فن بوی های احمق که ملاک رو فقط تشابه ظاهری میدونن، استاد مختار ملاکش تشابه شخصیت پردازی هستش (اره، منظورم اون احمق هایی هستش که ددپول رو تقلید از دث استروک میدونن در حالی که از نظر شخصیتی هیچ ربطی به هم ندارن)
بنابراین لذت اصلی من از مقالات شما معلوماته. الان با خوندن این مقاله کلی اطلاعات درباره شخصیت هایی که اصلا نمیدونستم وجود دارن کسب کردم
خیلی ازتون ممنونم
نقل قول کردن
Nightwatcher
#23 Nightwatcher 1395-12-21 23:59
#22
یه نکته اضافه کنم... شخصیت ددپول از ابتدا به این شکل نبوده. اولش ددپول یه ویلن بوده. اما بعدش احتمالا برای این که از دث استروک متمایز بشه شوخ طبعی و خل و چل بازی رو بهش اضافه کردن که این ددپول باحال به وجود اومد. (حتی من یه جا خونده بودم که وقتی راب لایفلد اولین بار طرح ددپول رو به نویسنده نشون داده اون گفته: "این که دث استروکه!")
البته میشه گفت که راب لایفلد یه نیم نگاهی به دث استروک داشته و الهام گرفته اما نکته اصلی اینجاست که این فقط یه شباهت ظاهری بود و بعدش هم که شخصیت امروزی ددپول شکل گرفت کاملا از دث استروک متمایز شد و الان هرکس بگه ددپول تقلید از دث استروکه سخت در اشتباهه.
با هر شباهت ظاهری نباید فورا برچسب "تقلید" زد. شاید "الهام" ولی "تقلید" نه. مگر استثنائاتی مثل این شخصیتهای ایمیج.
نقل قول کردن
mirabilis
#24 mirabilis 1395-12-22 00:34
#22 : به نقل از dc fan:
(اره، منظورم اون احمق هایی هستش که ددپول رو تقلید از دث استروک میدونن در حالی که از نظر شخصیتی هیچ ربطی به هم ندارن)


راحت باش ، یه چندتا فش دیگم بده ، الحمدلله مد شده کسی سطح فکریش رو با فشایی که میتونه بده مشخص میکنه .
ببین ، تویی که خیلی توپت پره ، سوادش رو داری این مقاله رو بخون :
polygon.com/.../...
یه قسمت خیلی جالب داره که اگه نخوندیش اینجا میذارمش : " when Liefeld got the chance to write a Deathstroke series for DC Comics, he said, of his affection for the character, "I've always been in awe of ... Deathstroke — and "always" means since I was a child."
So, Nicieza wasn't insinuating that Liefeld may not have known about a similar character at a competing company — it was patently impossible for Liefeld to not have been aware of Deathstroke. "
همونطور که نایت واچرم گفت ، جهت اطلاعت ، ددپول اولین باری که در کمیک ظاهر شد ، اصلا هیچ بویی از شوخ طبعی نبرده بود ، بسیار جدی ، خشن ، ترسناک و یه قاتل بالذات و بالفعل بود ، کسی که از نام ، کاستوم ، اصالت و سلاح هایی استفاده میکرد که از قضا با نام ، کاستوم ، اصالت و سلاح هایی که دث استروک استفاده میکرد ، به جز بخش هایی جزئی ، مو نمیزد و البته که یه کاراکتر صد در صد منفی بود ، در واقع یه ویلن . این شباهت به قدری زیاد بود که کار از تشبیه عبور میکرد ، در واقع بیشتر شمایل کپی به خودش میگرفت ، مخصوصا اگه برای بار اول بود که تو اون زمان ددپول رو میدیدی ... . شباهت ددپول و دث استروک در اولین باری که خلق شد ، به حدی بود که تمایز قائل شدن بین اون و دث استروک کار مسخره ای بود ، چون تقریبا تمایزی وجود نداشت ... !!
نمیدونم اون مبارزه ی فن مید بین ددپول و دث استروک رو دیدی یا نه ، ولی ته اونم میگه گاهی شخصیت کپی ، بهتر از اصلیست !!!
ددپول اینی که هست رو به نویسنده های سری بعدی این کمیک ها مدیونه که ددپول رو زمین تا آسمون عوض کردن و اصلا یه شخصیت دیگه شد !
این مبحث چیز جدیدی هم نیست ، تا دلت بخواد سر این موضوع بحث شده و پر بیراهم نیست .
حالا اسمت رو دی سی فن گذاشتی ولی این مباحث مهم رو در این حوزه نمیدونی خیلی عجیبه ، قبلا هم دیدیم چقدر از دی سی ناامید بودی و ازش بد گفتی ، تنها چیزی که متوجه نمیشیم اینه که تو چرا اسمت اینه ، چرا که اصالتا هیچ سنخیتی با یه فن دی سی نداری ، عین این میمونه ببینی ابومسلم مشهد همه بازیهاش رو هی میبازه ، میره دسته سه(!!) خودت هم اقرار کنی به بد بودنش ولی بازم بگی من فنشم ، جای بسی تامل داره !!!
پیشنهاد میکنم فن هیچ شرکتی نباشی ، چون سخت تر میشه رو به رو شدن با نقاط ضعف ناشری که فنشی و نقاط قوت ناشری که رقیب سرسخت این شرکت باشه .
و اینکه احمق بودن یعنی این که بدون اینکه سواد لازم رو داشته باشی ، کسی رو احمق خطاب کنی ، حداقلش اینه اون فرد باید در یه مباحثه عادلانه رو به روت باشه ، دلایلش رو عرضه کنه ، اگه مسخره بود به خودت جرات گفتن همچین لفظی رو بدی ، هر چند که حق همچین کاری رو در اون لحظم نداری ، چرا که اگه اون واقعا مثل یه احمق هم استدلال کرده باشه ، با گفتن این کلمه نه تنها از اون چیزی بیشتر نداری ، که پایین تر هم هستی ، همیشه شان خودت رو حفظ کن ، هر چیزی برای به زبان آوردن نیست ... .
نقل قول کردن
Nightwatcher
#25 Nightwatcher 1395-12-22 00:54
#24
آقای میرابیلیس شما درست میفرمایید.
حالا ایشون یه چیزی از دهنش (یا دستش) پرید شما به بزرگی خودت ببخش.
درسته. در ابتدا شباهت های ددپول به دث استروک زیاد بوده. ولی الان حیفه که روی شخصیت به این باحالی کلمه "تقلید" بچسبونیم. بازم تاکید میکنم ملاک ما زمان حاله. کاری به ابتدای کار ددپول نداریم. مارول اون موقع خودش متوجه شد و شخصیت ددپول رو تغییر داد.
در کل به نظر من این شباهت ها (تا جایی که کپی برداری نباشه) به قول معروف نمک دنیای کمیکه و باعث ایجاد رقابت بین کمپانی ها میشه. توی این دو تا کمپانی تا دلتون بخواد از این شباهت ها پیدا میشه. اگه بخوایم همش به این چیزها گیر بدیم دیگه نمیتونیم لذت ببریم.
بازم بیشتر توی سایت نظر بدید. خوشحال میشیم.
نقل قول کردن
shayanspideylover
#26 shayanspideylover 1395-12-22 01:05
من خودم معتقدم که کمیکای دوره طلایی خیلی تاثیر بیشتری روی شناخت و تکامل شخصیت دارن تا کمیکای دهه اخیر ولی خوب بیشتر افراد تو این سایت و کمیک خونای جدید به همین کمیکا بسنده میکنن و به دو دلیل اصلی کمیکای قدیمی و اساسی رو نمیخونن
1-اکثرا ترجمه نمیشن و حباباشو خیلی زیاده
2-طراحی هاشون رو این افراد نمیپسندن
همین باعث میشه تا کسی که الان کمیک ددپول رو میخونه حتی تقلید از شخصیت دث استروک به ذهنش خطورم نکنه
در هر صورت ددپول به مرور زمان خیلی شخصیت فان و باحالی شد و از اون شخصیتی که ازش تقلید کرده بود دور د ویژگی هایی بهش اضافه شد مثل شکستن دیوار چهارم و .... تا تبدیل شد به این merc with the mouth که ما همه دوسش داریم(آقای ترابی دوسش نداره :lol: )
در هر صورت آقای میرابلیس اگه میبینین نظرات راجع به شخصیت کاراکتر ها انقدر سطحیه گاهی اوقات بدلیل عدم مطالعه کمیک های عصر طلایی این شخصیت هاست پس شما به بزرگی خودتون ببخشین
نقل قول کردن
m.a. spidey
#27 m.a. spidey 1395-12-22 07:26
به نقل از dc fan:
ممنون بابت این مقاله. من همیشه از مقالات شما لذت میبرم حالا چه موضوعش برام خوشایند باشه یا نباشه. کاری هم ندارم اینا الهام هستن یا تقلید (البته قطعا فراتر از الهامه مخصوصا در مورد کاراکترهای ایمج. )چون خوبی عمو مختار اینه اینه که برخلاف خیلی از فن بوی های احمق که ملاک رو فقط تشابه ظاهری میدونن، استاد مختار ملاکش تشابه شخصیت پردازی هستش (اره، منظورم اون احمق هایی هستش که ددپول رو تقلید از دث استروک میدونن در حالی که از نظر شخصیتی هیچ ربطی به هم ندارن)
بنابراین لذت اصلی من از مقالات شما معلوماته. الان با خوندن این مقاله کلی اطلاعات درباره شخصیت هایی که اصلا نمیدونستم وجود دارن کسب کردم
خیلی ازتون ممنونم

منم با شما موافقم. هر کی در حال حاضر ددپول رو شبیه به دث استروک بدونه واقعا نادانه
نقل قول کردن
m.a. spidey
+1 #28 m.a. spidey 1395-12-22 07:32
#24:
دوست عزیز و گرامی شما هنوز فرق هجویه با تقلید رو نمیدونی . وقتی ددپول خلق شد هجویه ای بود بر دث استروک یعنی یه جورایی داشت اون رو مسخره میکرد. درست مثل کاری که مارول با squadron supreme کرد. به عبارتی دیگر اونقدر تابلو همه چیز رو مشابه نشون داد که معلوم بشه چیزی نیست جز یک هجویه. حتی اسم ددپول رو هم شبیه به اسم واقعی دث استروک کردن. یعنی به نظرتون نمیشد یه اسم دیگه گذاشت که رد گم کرد؟ هجو کردن هم همه جا هست و رسمه . شما ببین فیلمایی مثل scary movie چقدر فیلم های معروف رو هجو کردن. بعدشم شما دارید استدلال خودتون رو نقض میکنید. اگه به قول شما "لوبو هجوی بود بر ولورین و بعدا راهش رو جدا کرد و شخصیت خودش رو پیدا کرد و در نتیجه نمیشه اسمش رو تقلید گذاشت"، پس این قضیه برای ددپول هم صدق میکنه (حتی بیشتر). چون ددپول الان اصلا از هیچ نظر شبیه به دث استروک نیست
فکر کنم عمو مختار هم غیر مستقیم دقیقا خواست همین رو بهتون گوشزد کنه ولی با عرض معذرت انگار شما نفهمیدید
نقل قول کردن
mirabilis
#29 mirabilis 1395-12-22 10:35
#28 : ببین پسر خوب ، تو در حدی نیستی که بگی من فرق هجویه و تقلید رو میدونم یا نه ، نمیدونم چند سالته ولی مطمئن باش میتونم نشونت بدم که حتی یه کامنت خوندن ساده رو نمیتونی انجام بدی چه برسه بگی چی میدونیم چی نمیدونیم .
بذار شروع کنم :
الف ) از هجویه برای نکوهش کردن یه کاراکتر استفاده میشه ، در حالیکه تو اون زمان دث استروک بسیار محبوب شده بود و مارول یه چیزی شبیه اون میخواست ، این با هجو خیلی فرق میکنه . بیشتر مطالعه کن .
ب ) شما عاشق یه کاراکتر باشی ، نمیای هجوش کنی ، میای ازش یه نسخه شبیه میسازی ، مثلا تو اسپایدرمن رو از بچگیت دوست داری ولی میای از روش هجویه در میاری ؟! بیشتر فکر کن .
پ ) مثالی که از فیلم scary movie زدی هیچ ربطی نداره با این قضیه ، چون اون فیلم ، اسمش روشه که parody هستش و معلومه قراره سخره بگیره اون ژانر رو ولی اینجا همچین چیزی صدق نمیکنه . بیشتر به مثال هات فکر کن .
ت ) این از همه ی بخش های بالا مهم تره ، چون نشون میده اصلا نخوندی یا نفهمیدی من چی گفتم بالا ، بعد اومدی مدعی شدی من استدلال خودم رو نقض کردم !!! بالا من اصلا حرفی از هجو نزدم ، گفتم دی سی نیاز داشت به همچین کلاس شخصیتی ، لوبو رو خلق کرد ، مارول نیاز داشت به این تیپ شخصیت ، ولورین رو خلق کرد . هیچ جا هیچ حرفی از هجو ولورین از طریق لوبو نزدیم . این نکته اول . نکته ی دوم اینه که قبل از اینکه بفهمی ددپول یه نوع ماسته یا یه شخصیت تو کمیک ، من همه ی کمیک هاش رو خونده بودم ، پس میدونم دارم در مورد چی حرف میزنم و قطعا هم میدونم تقلید هست یا نه . از اونجایی که بازم درست کامنت نمیخونی و نمیتونی بفهمی چی توی متن داره میگه ، من عنوان نکردم ددپول تقلیده ( ددپول الان اینقدر شخصیتش عوض شده که حتی شبیه ددپول چند سال پیشم نیست چه برسه تقلید دث استروک باشه !! ) بلکه جواب اون کاربری رو دادم که بدون اینکه فرد مقابلی که قائل به این مسئلست ، توی یه بحث عادلانه رو به روش باشه ، اونا رو احمق خونده بود ، دوستی داریم که سوادش فوق العاده بالاست و قائل به این امره ، اگه تونستین باهاش حرف بزنین و تونستین این قضیه رو با بحث روشن کنید ، نادان یا احمق بخونیدش که عمرا بتونید ، چون ده برابر شما سواد کمیکی داره .
یه نکته ی دیگه اینه که شما اگه میتونی و سوادش موجوده ، برو تو نت و در مورد این موضوع سرچ کن ، ببین چقدر مقاله و عناوین از این بحث هست ، فکر کردین مثلا یکی شب میخوابه صبح پا میشه به یه نتیجه ای میرسه و اعلام میکنه ( کاری که احتمالا شما میکنین !!) ولی قضیه اینجاست که به اون کاربر هم گفتیم ، گفتیم بحث جدیدی نیست ، تا دلتون بخواد براش صحبت شده .
بعدم جناب پرفسور ، خوبه روی صحبتم به زمانی بود که ددپول خلق شد ، نه الان ، هزار بار تو کامنتم گفتم " زمانی که خلق شد " ، بعد تو داری دم از زمان حال میزنی ، من نمیدونم با شما کاربرایی که حتی بلد نیستین زمان افعال رو تو جمله ها در بیارین ولی اظهار فضل میکنین ، چیکار کنیم .
هیچ جا هم نگفتیم که ددپول تقلید مستقیم دث استروک در زمان حال هستش ، فقط عنوان کردیم این مباحث هست ، نه هجویست نه یه الهام گیری لطیف ، تقلید هم به شمار نمیاد .
در آخر هم اینکه نیاز نیست بگی مختار چی میخواست به من بگه ، من مختار رو بهتر از تو میشناسم ، در نتیجه متوجه میشم چی میخواد بگه .
دفعه بعد خواستی نظر بدی ، اول یاد بگیر درست نظرات رو بخونی ، بعد یه دوری حداقل تو نت بزن ، چهارتا مقاله غیر فارسی بخون ، اگه بازم دیدی نیازه نظری بدی ، اون موقع با فکر بیا بشین حرف بزن .
نقل قول کردن
m.a. spidey
#30 m.a. spidey 1395-12-22 10:43
#29:
خیلی ممنون استاد. در این مدتی که نبودید شاید معلوماتتون زیاد رشد نکرده باشه ولی کاملا معلومه ادبتون ماشالا بهتر از قبل شده.
خسته نباشید
(راستش من که هر چی مطالب شما رو میخونم حرف حسابتون رو متوجه نمیشم که قطع از بی سوادی و کم معلوماتی بنده است. معذرت خواهی این حقیر را پذیرا باشید)

لطفا برید معنی کلمه parody رو در دیکشنری چک کنید
نقل قول کردن
mirabilis
#31 mirabilis 1395-12-22 11:11
#30 : جون هر کسی که دوست دارید ، مظلوم نمایی نکنین فقط .
عین یه مرد بیاید صحبتتون رو بکنید .
ببین پسر خوب ، اولا من تو کامنتم ناسزا یا فش ندادم ، دو اینکه از نوع صحبت خودت استفاده کردم حرف بزنم ، سه اینکه این چیزایی هم که اینجا هستش رو خوندم ( دلیل نمیشه یکی تو نظرش گفته هجویست منم بگم خب هجویست یا بلعکس ) .
بگو من به چه زبونی بگم ، متوجه بشی من نمیگم ددپول تقلید از دث استروکه و شکی هم ندارم که قطعا متوجه نشدی چی میخوام بگم .
کاش حسن ریاحی بود ، بهت میگفت نظر من چیه ، اینقدر من از ددپول و کمیک هاش دفاع کردم ، به قول خودش منو فن شماره یک ددپول تو ایران میخوند ، هر چند که من فن کاراکتر خاصی نیستم ، پس مطمئن باش ، میدونم ددپول چیه .
بذار یه طور دیگه بگم ، تمام صحبتم اینه که شما میگی ددپول تقلید نیست ، حرف درست ، نظرتم متین ، یکی دیگه قائل به امر تقلیده ، حرفش درست ، نظرشم متین ، بیاین بشینین با هم بحث کنید ، یکیتون یا اون یکی رو قانع کنه یا اگرم نشد ، حداقل دلایل هم دیگر رو شنیدین ، صحبت من این بود سریع به هم لیبل " احمق " " نادان " " فن بیشعور " " دیوانه " و ... نزنین ، چون فضای بحث های کمیک الان با این کلمات پر شده ، وقتی شما به اون ها میگین احمق و نادان ، اون کسی هم که قائل به این امره ، همین حرف رو چه بسا بیشتر برای شما میزنه .
دارم میگم اینقدر مطمئن طرف مقابل رو احمق و نادان نخونین ، حداقلش اینه دلایلش رو بشنوین یا توی روی خودش بگین که حداقل بتونه دفاع کنه .
این فقط مختص به شما نیست ، برای افراد اون جبهم همینه ، متاسفانه به جای صحبت ، این طرف به اونا فش میدن ، اونا به این طرف ، کلا داریم دست و پا میزنیم تو این منجلاب عدم بحث درست ( اگه بشه اسمش رو بحث گذاشت ، بیشتر شبیه شب فشه !! )
نکته ی آخرم بگم ، من توی تمام کامنتم داشتم اغلبا تو رو شما خطاب میکردم ، هر چند نمیدونستم چند سالته ، ولی بدون بر مبنای حرفی که زدی جوابت رو دادم ، چون باهات خصومت شخصی ندارم ، اینکه نظرت در مورد ادب چیه و اینا هم به خودت مربوطه ، قصد ندارم برات شرح بدم چی هست چی نیست .
امیدوارم بالاخره متوجه باشی چرا من این همه حرص خوردم و اینها رو گفتم و فکر نکنی برای نشون دادن تقلید اومدم ، چون ددپول رو خیلی وقته که میشناسم ... .
موفق باشی .
نقل قول کردن
mtm
+1 #32 mtm 1395-12-22 11:25

این کاملا درسته.
اون کلمه in you face خیلی مهمه
یعنی اونقدر عمدی این کار انجام شده که کاملا تابلو باشه. این مساله درباره squadron supreme هم صدق میکنه. به نظرم درباره لوبو هم صدق میکنه
بنابراین وقتی عمدا این کار انجام میشه، میشه parody نه کپی کردن
ولی الان شاهد هستیم که این parody ها خودشون شخصیت مستقل پید کردن
اتفاقا یه نکته جالبی رو یکی به من گفت که اریجین خود دث استروک شبیه به کاپیتان امریکاست. الان میبینم درست میگه. پس این چرخه همچنان ادامه داره ...
نقل قول کردن
mirabilis
#33 mirabilis 1395-12-23 11:41
من باورم نمیشد کامنتم پاک بشه ، اصلا رادیکال هم نبود ولی ... .
سعی بر این بود بعد مدتی ، یکم فعالیت انجام بشه ، ولی به نظر نمیرسه جایگاهی براش باشه . نمیدونیم ، شاید این پیامم پاک بشه ، ولی از همین تریبون بهتره خداحافظی کنیم ، با این وضعیت نزولی ، احتمال بنم میره ولی قبل همچین قضایایی بهتره خودمون بریم .
نمیخوایم دراماتیکش کنیم و در حد یه کلمه کفایت میکنه .
bye .
نقل قول کردن
A,morradi
#34 A,morradi 1395-12-23 11:48
کامنت منم متاسفانه حذف شد!
والا نمیدونم، من که چیز خاصی نگفتم.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#35 Nightwatcher 1395-12-23 13:04
به نقل از mirabilis:
من باورم نمیشد کامنتم پاک بشه ، اصلا رادیکال هم نبود ولی ... .
سعی بر این بود بعد مدتی ، یکم فعالیت انجام بشه ، ولی به نظر نمیرسه جایگاهی براش باشه . نمیدونیم ، شاید این پیامم پاک بشه ، ولی از همین تریبون بهتره خداحافظی کنیم ، با این وضعیت نزولی ، احتمال بنم میره ولی قبل همچین قضایایی بهتره خودمون بریم .
نمیخوایم دراماتیکش کنیم و در حد یه کلمه کفایت میکنه .
bye .

آقای میرابیلیس عزیز ناراحت نباشید.
دیروز سایت حدود نیم ساعت مشکل پیدا کرده بود و باز نمیشد. به خاطر همون مشکل فنی یه سری از کامنتهای اخیر خود به خود پاک شد. مثل کامنتای من و آقای مرادی.
ناراحت نشید... شما تازه برگشتی... نیومده میخوای بری؟
نقل قول کردن
mtm
#36 mtm 1395-12-23 13:33
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mirabilis:
من باورم نمیشد کامنتم پاک بشه ، اصلا رادیکال هم نبود ولی ... .
سعی بر این بود بعد مدتی ، یکم فعالیت انجام بشه ، ولی به نظر نمیرسه جایگاهی براش باشه . نمیدونیم ، شاید این پیامم پاک بشه ، ولی از همین تریبون بهتره خداحافظی کنیم ، با این وضعیت نزولی ، احتمال بنم میره ولی قبل همچین قضایایی بهتره خودمون بریم .
نمیخوایم دراماتیکش کنیم و در حد یه کلمه کفایت میکنه .
bye .

آقای میرابیلیس عزیز ناراحت نباشید.
دیروز سایت حدود نیم ساعت مشکل پیدا کرده بود و باز نمیشد. به خاطر همون مشکل فنی یه سری از کامنتهای اخیر خود به خود پاک شد. مثل کامنتای من و آقای مرادی.
ناراحت نشید... شما تازه برگشتی... نیومده میخوای بری؟

بله
متاسفانه از دیروز سرورمون دچار اختلال شده
الانم با ترس و لرز مطلب جدید میزاریم
البته اقای میرابیلیس قبلا هم زیاد خداحافظی میکرد :lol:
نقل قول کردن
I am the best
#37 I am the best 1395-12-23 16:27
ممنون بابت مقاله فقط دقت کردین شخصیت اصلی بازی خدای جنگ یعنی کریتوس کبیر چقدر شبیه لوگانه هم گذشته ی دردناکی داشته هم روحیه ی خشن و انتقام جویی و به کفش حساب نکردن و اینکه از رابطه ی نامشروع بدنیا اومده و مهم تر از همه اینکه به نوعی مثل ولوورین سلاح هاش ازش جدا نمیشن منظورم از سلاح همون تیغ های اشوبه
نقل قول کردن
shayanspideylover
#38 shayanspideylover 1395-12-23 22:16
راستی استاد من امروز داشتم تو سایت چرخ میزدم یهو چشم افتاد به یه سری مطالب قدیمی سایت

بحث تکراری بوده از دم فقط برام خیلی سوال شد آقای میرابلیس چرا به جای اینکه ارجاع بده به همین مقاله انقد بحثو کش داد؟؟؟؟؟

و یه چیز قشنگم اینه اینجا آقای میرابلیس میگه (سایتا خارجی میگن ددپول هجویه ای بر دث استروک) بعد تو کامنت 29# کاملا جدی جلوی این مساله قد علم میکنه :lol:

در کل من اینا رو دیدم تو سایت اول تعجب کردم.
بعدم کلی از تغییر مواضع خندیدم
نقل قول کردن
mokhtar
#39 mokhtar 1395-12-27 14:01
به نقل از I am the best:
ممنون بابت مقاله فقط دقت کردین شخصیت اصلی بازی خدای جنگ یعنی کریتوس کبیر چقدر شبیه لوگانه هم گذشته ی دردناکی داشته هم روحیه ی خشن و انتقام جویی و به کفش حساب نکردن و اینکه از رابطه ی نامشروع بدنیا اومده و مهم تر از همه اینکه به نوعی مثل ولوورین سلاح هاش ازش جدا نمیشن منظورم از سلاح همون تیغ های اشوبه

نکته بسیار جالبی بود. الان که فکرش رو میکنم میبینم چقدر شبیه هستن
نقل قول کردن
علی قدیانی
#40 علی قدیانی 1395-12-27 14:21
به نقل از mokhtar:
به نقل از I am the best:
ممنون بابت مقاله فقط دقت کردین شخصیت اصلی بازی خدای جنگ یعنی کریتوس کبیر چقدر شبیه لوگانه هم گذشته ی دردناکی داشته هم روحیه ی خشن و انتقام جویی و به کفش حساب نکردن و اینکه از رابطه ی نامشروع بدنیا اومده و مهم تر از همه اینکه به نوعی مثل ولوورین سلاح هاش ازش جدا نمیشن منظورم از سلاح همون تیغ های اشوبه

نکته بسیار جالبی بود. الان که فکرش رو میکنم میبینم چقدر شبیه هستن


سلام عمو مختار میشه برین تو این پست و نظر بدین دوست دارم نظرتون رو بدونم

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mokhtar
#41 mokhtar 1395-12-27 14:27
به نقل از Gobby:
به نقل از mokhtar:
به نقل از I am the best:
ممنون بابت مقاله فقط دقت کردین شخصیت اصلی بازی خدای جنگ یعنی کریتوس کبیر چقدر شبیه لوگانه هم گذشته ی دردناکی داشته هم روحیه ی خشن و انتقام جویی و به کفش حساب نکردن و اینکه از رابطه ی نامشروع بدنیا اومده و مهم تر از همه اینکه به نوعی مثل ولوورین سلاح هاش ازش جدا نمیشن منظورم از سلاح همون تیغ های اشوبه

نکته بسیار جالبی بود. الان که فکرش رو میکنم میبینم چقدر شبیه هستن


سلام عمو مختار میشه برین تو این پست و نظر بدین دوست دارم نظرتون رو بدونم

spidey.ir/.../...

نظرم رو دادم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید