10 کمیک برتر محافظین کهکشان (Guardians of the Galaxy)

10 کمیک برتر محافظین کهکشان (Guardians of the Galaxy)

با توجه به اکران قسمت سوم فیلم نگهبانان کهکشان، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 

10- شماره های 1 تا 3 از سری سوم کمیک های محافظین کهکشان و شماره 1 کمیک GUARDIANS OF THE GALAXY: TOMORROW'S AVENGERS

10- شماره های 1 تا 3 از سری سوم کمیک های محافظین کهکشان و شماره 1 کمیک GUARDIANS OF THE GALAXY: TOMORROW'S AVENGERS

این داستان که اسمش هست "انتقام جویان کیهانی" (Cosmic Avengers) و مارول با انتشار آن سعی کرد شخصیت های محافظین کهکشان را که بعد از اکران فیلمش حسابی مشهور شده بودند به دست نویسنده ای درجه یک مثل استاد «برایان مایکل بندیس» بده. بندیس هم سعی کرد از هر شیوه ای برای پرفروش کردن این سری استفاده کنه و به همین دلیل شخصیت محبوبی مثل آیرون من را عضو گروه کرد. از نقاط قوت داستان میشه به نشون دادن جزئیات بیشتر از پیشینه شخصیت استارلرد اشاره کرد. همچنین بندیس داستان رو جوری نوشته که همه شخصیت ها فرصتی برای درخشش داشته باشند. شوخ طبعی منحصر به فردی که در فیلم محافظین کهکشان بود نیز در داستان موج میزنه.

 

9- شماره های 1 تا 4 کمیک Drax the Destroyer

 شماره های 1 تا 4 کمیک Drax the Destroyer

قطعا یکی از ستاره های به یاد ماندنی فیلم محافظین کهکشان، درکس بود. این شخصیت هم بار کمدی داستان رو به دوش میکشید و هم اینکه یک سرگذشت تلخ و  تراژیک داشت. بیشتر چیزهایی که از درکس در این فیلم دیدیم قبلا در سال 2005 و در مینی سریز 4 قسمتی Drax the Destroyer نوشته «کیث گیفن» به کار رفته بود. این کمیک رو میتوان شروعی برای تغییرات مدرن در شخصیت پردازی، شکل ظاهری و میزان قدرت های فوق بشری درکس دانست. در واقع درکس جدید از همین کمیک شروع شد؛ درکسی که هممون الان عاشقش شدیم.

 

8- شماره های 1 تا 6 از کمیک Rocket Raccoon

 شماره های 1 تا 6 از کمیک Rocket Raccoon

کمیکی که با سبک منحصر به فرد و کارتونی خودش که توسط طراحی سوپراستار به نام «اسکوتی یانگ» خلق شده ،حسابی در دل هواداران جا باز کرد و بیش از پیش راکت راکون را که حسابی با فیلم محافظین کهکشان ترکونده بود ، مطرح کرد. داستان این کمیک کمی عجیب و متفاوته و در آن راکت به قتل متهم میشه ولی بعدش معلوم میشه کار یکی دیگست که خودش رو جای راکت راکون جا زده . او انگار همیشه یه قدم از راکت دوست داشتنی ما جلوتره  و  دست به جنایات متعددی زده! در هر حال، شاهد تلاش های راکت راکون و رفیق فابریکش یعنی گروت هستیم تا هم خودشون رو تبرئه کنند و هم از دست پلیس فضایی که در به در دنبالشون هستند، فرار کنند!

(راستی این کمیک تو سایت ما ترجمه شده. اینجا میتونید بخونیدش)

 

 

7- شماره های 18 تا 23 از سری سوم کمیک های محافظین کهکشان

شماره های 18 تا 23 از سری سوم کمیک های محافظین کهکشان

این داستان در واقع tie-in یا عنوان فرعی اما مرتبط با رویدادی بزرگتر به نام "گناه اصلی" (Original Sin) بود که اتفاقا تو سایت ما هم ترجمه شده (اینجا) . معمولا tie-in ها چیز جذابی از آب در نمیان ولی این یکی فرق داشت. در گناه اصلی دیدیم که با ربوده شدن چشم واچر، اسرار مخفی شخصیت های مارول برملا شد. بنابراین در این کمیک وقایع قبلا گفته نشده ای فاش میشه که واقعا خوندن داره! ثانوس و نووا هم در داستان حضور دارند. داستان کلا تلخ و تاریکه ولی خیلی خوب برخی از حفره های داستان های قبلی محافظین کهکشان رو پر میکنه.

  

6- شماره های 1 تا 5 از کمیک Legendary Star-Lord

 شماره های 1 تا 5 از کمیک Legendary Star-Lord

این اولین آرک از اولین کمیک اختصاصی و ongoing رهبر کاریزماتیک محافظین کهکشان یعنی استار لرد است. در این داستان استارلرد توسط بیگانه های Badoon گیر میفته . تنها امید نجاتش؟ کیتی راید از گروه ایکس من! کلا داستان جالبیه و حضور کیتی اون رو شیرین تر هم کرده. یک سری لحظات ماندگار هم برای استار لرد به یادگار میزاره و کاری میکنه که شخصیتش چند وجهی به نظر برسه (چون گاهی استار لرد رو خیلی تک بعدی مینویسن جوری که انگار فقط باید شبیه به یک «هان سولو»ی نقابدار که cassette player همراه داره به نظر برسه!!! ) . راستی یک حضور جالب هم ثانوس تو داستان داره.

 

5- شماره های 26 تا 29 از سری اول کمیک های Defenders

شماره های 26 تا 29 از سری اول کمیک های Defenders

حتما میدونید که گروه محافظین کهکشانی که در فیلمش دیدیم و الان در کمیک های مارول حضور دارند، مربوط به زمان حال میشوند و قدمت چندانی هم ندارند . اما خیلی سال قبل یعنی در سال  1969 بود که اولین گروه محافظین کهکشان خلق شد که مربوط به قرن 31 میلادی میشدند. اعضای این گروه که بهشون لقب Guardians 3000 داده شده، عبارت بودند از ونس استرو، یاندو، مارتینکس، و چارلی 27 . بعدا استارک هاک هم بهشون اضافه شد (همه این شخصیت ها رو استاد ترابی در این مقاله معرفی کرده است).  بدون شک بهترین داستانی که تا به حال از این گروه دیده ایم در شماره های 26 تا 29 از سری اول کمیک های Defenders چاپ شد. این داستان جذاب و باحال هم خواننده رو به خوبی با گروه اریجینال محافظین کهکشان آشنا کرد و هم اینکه یک تیم آپ با حال بین اونا و گروه Defenders کلاسیک شکل داد.

 

4- شماره های 11 تا 13 سری سوم کمیک های محافظین کهکشان و شماره های 22 تا 24 کمیک All-New X-Men

شماره های 11 تا 13 سری سوم کمیک های محافظین کهکشان و شماره های 22 تا 24 کمیک All-New X-Men

معمولا کراس اور هایی که بین دو عنوان مختلف در دنیای کمیک رخ میدهد چیز جالبی در نمیاد ولی این داستان که نامش "دادگاه جین گری" (The Trial of Jean Grey) است، استثنا بود. قضیه از این قرار بود که اون موقع سایکلاپس یک آدم فراری محسوب میشد چون زمانی که «نیروی فونیکس» او را تسخیر کرده بود مرتکب جنایاتی شده بود (مثلا کشتن پرفسور ایکس). یه جورایی هم مثل مگنتو شده بود و داشت میوتانت ها را تعلیم میداد تا حق شون رو از بشریت بگیرند. بنابراین Beast به این نتیجه میرسه که تنها کسی که سایکلاپس به حرفش گوش میده کسی نیست جز جین گری! بنابراین جین گری جوان را از گذشته میاره به زمان حال! ولی یه مشکلی پیش میاد: بیگانگان Shi'ar خواستار محاکمه این جین گری جوان هستند (به خاطر نابودی سیاره آنها وقتی جین گری تبدیل فونیکس سیاه شده بود!) . در نتیجه پای محافظین کهکشان هم وسط میاد تا به ایکس من کمک کنند و جین گری را نجات دهند. کلا خیلی داستان fun ای هستش. ضمن اینکه نشون میده میشه از داستان ها و آرک های دهه های گذشته به عنوان پایه ای برای خلق داستان جدید و جذاب استفاده کرد.

 

3- شماره های 1 تا 6 از کمیک Thanos Imperative

شماره های 1 تا 6 از کمیک Thanos Imperative

این کمیک نه تنها به خودی خود یک داستان شگفت انگیز است بلکه به عنوان یک دوره فشرده درباره موضوعات عجیب و کیهانی مارول یونیورس هم عمل میکند! یکی از آنها ایده مالتی ورس است چون داستان درباره دنیایی عجیب است که در آن مرگ شکست خورده! منظور از مرگ همون معشوقه ثانوس است نه یک مفهوم  انتزاعی. جالبه که تو این دنیا چون کسی نمیمیره، حیات همچون یک سرطان شده و به همین خاطر به این دنیا میگن Cancerverse! (خدایی ایده داستان محشره، نه؟) . برای اینکه این دنیا به دنیای اصلی سرایت نکنه محافظین کهکشان و ثانوس به اونجا میرن و .... فقط بهتون میگم که این داستان سراسر شگفتی و لحظات شوکه کننده رو از دست ندین. راستی یادم رفت بگم که نویسندگان این شاهکار هم «دن ابنت» و «اندی لانینگ» هستند.

 

2- شماره های 1 تا 4 کمیک Annihilation Conquest – Starlord

شماره های 1 تا 4 کمیک Annihilation Conquest – Starlord

یقینا یکی از بهترین داستان های کیهانی/فضایی مارول Annihilation: Conquest نام دارد که در آن قهرمانان کهکشانی مارول متحد شدند تا با موج وحشت و تخریب Annihilus بجنگند (برای اشنایی با Annihilus ، این مقاله را بخوانید). همزمان با این داستان تعدادی هم مینی سریز چاپ شد که باهاش مرتبط بود و روی شخصیت های تکی زوم میکرد. این یکی هم روی استارلرد متمرکز بود و توسط کیث گیفن نوشته شد. اگر عاشق شخصیت کاریزماتیک  استارلرد در فیلم محافظین کهکشان شده اید پس هرگز این کمیک رو از دست ندهید چون عالیه. ضمنا یه جورایی مثل پیش درآمد کمیک های جدید محافظین کهکشان میمونه.

  

1- شماره های 1 تا 8 سری دوم کمیک های Guardians of the Galaxy

10  کمیک برتر محافظین کهکشان (Guardians of the Galaxy)، کمیک بوک برتر محافظان کهکشان، کمیک استریپ نگهبانان کهکشان، معرفی کمیک نگهبانان کهکشان، کمیک بوک فارسی محافظین کهکشان، Annihilation Conquest، دن ابنت» و «اندی لانینگ، Thanos Imperative، کمیک Legendary Star-Lord، کمیک Rocket Raccoon، درکس، drax the destroyer

این داستان که به Legacy شهرت داره نشون میده که استارلرد چطور گروه مدرن و فعلی محافظین کهکشان را شکل  میده چون حس میکنه عالم برای مواجه شدن با تهدیداتی مثل Annihilus به این تیم نیاز داره. در واقع بعد از این داستان بود که محافظین کهکشان به شهرت حال حاضر خودشون رسیدند و تونستند در بین دیگر عناوین مارول قد علم کنند. نویسندگان این شاهکار ، «دن ابنت» و «اندی لانینگ» هستند که معماران دنیای کیهانی مدرن مارول به حساب میان. نکته شگفت انگیز درباره این داستان اینه که در آن  اعضای گروه اریجینال محافظین کهکشان از قرن 31 میلادی هم حاضر هستند! در هر حال این کمیک برای اونایی که فیلم محافظین کهکشان رو دیدند و عاشق شدند و حالا میخواهند ماجراهای بیشتری از شخصیت های فیلم ببینند عالیه.

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

معرفی راکت راکون

کمیک راکت راکون به زبان فارسی + لینک دانلود

معرفی خالق راکت راکون

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

لینک دانلود کمیک های مدافعین (DEFENDERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

SPIDEY DED
#1 SPIDEY DED 1396-02-17 15:49
مقاله خیلی خوبی بود!ادم واقعا از خوندنش لذت میبره
ممنون ازعمو مختار به خاطر نوشتن مقاله
نقل قول کردن
mani s.h
#2 mani s.h 1396-02-17 19:09
عمو مختار تورو به خدا بگو چرا سپر کاپ دست این ابی است :eek:
نقل قول کردن
mokhtar
#3 mokhtar 1396-02-17 19:14
به نقل از steve ragers:
عمو مختار تورو به خدا بگو چرا سپر کاپ دست این ابی است :eek:

التماس نداره که . وقتی مقاله های سایت رو نمیخونین از این سئوالا میپرسین
برو این مقاله رو بخون:
spidey.ir/.../...
شماره 4 در مورد همون "ابی" است
نقل قول کردن
Kane.is.back
#4 Kane.is.back 1396-02-17 22:05
ببخشید درباره اسپم
ولی تا الان 425 میلیون تو کل کشور توی سه روز فروش داشته
نقل قول کردن
Kane.is.back
#5 Kane.is.back 1396-02-17 22:16
به نقل از Kane.is.back:
ببخشید درباره اسپم
ولی تا الان 425 میلیون تو کل کشور توی سه روز فروش داشته

کل جهان اشتباه شد
نقل قول کردن
mani s.h
#6 mani s.h 1396-02-17 22:23
به نقل از mokhtar:
به نقل از steve ragers:
عمو مختار تورو به خدا بگو چرا سپر کاپ دست این ابی است :eek:

التماس نداره که . وقتی مقاله های سایت رو نمیخونین از این سئوالا میپرسین
برو این مقاله رو بخون:
spidey.ir/.../...
شماره 4 در مورد همون "ابی" است

ممنون و واقعا بعضی وقتا وقت نمیکنم ببینم :-*
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#7 Captain Steve Lover 1396-02-17 22:32
به نقل از Kane.is.back:
ببخشید درباره اسپم
ولی تا الان 425 میلیون تو کل کشور توی سه روز فروش داشته

427
.........
مرسی عمو.
هیچکدوم نخوندم...ولی اون کارتونیه مال راکت رو اگه تو سایت ترجمه بشه یه روز حتما میخونم...همشون عالی بودن
نقل قول کردن
adel.spider
#8 adel.spider 1396-02-17 22:48
عتلی بود عمو ممنون...
نقل قول کردن
adel.spider
#9 adel.spider 1396-02-17 22:48
عالی :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1396-05-25 21:17
ممنون بابت مقاله واقعا زحمت کشیدید. فردا میخوام بالاخره بلوری گاردینز 2 رو ببینم برای همین تصمیم گرفتم یک نگاه هم به این مقاله بندازم و متاسفانه تا حالا از محافظان کمیکی نخوندم و به احتمال زیاد بعد دیدن گاردینز 2 دوباره میرم تو جو این گروه و کمیک های برترشون رو میخونم :lol:
نقل قول کردن
amin Hajati
#11 amin Hajati 1400-12-23 10:25
مقاله بسیار عالی بود عمو مختار
بنظرم گروه نگهبانان کهکشان یکی از برترین گروه های ابرقهرمانی تاریخ دنیای کمیک هست(بنظرم حتی از مردان ایکس هم بهترن) و خیلی خوشحالم همچین مقاله ای در سایت هستش. سپاس بیکران از شما عمو مختار.
فقط یک موضوع هستش که بنظرم بگم خوبه داخل شماره ی 8 دیگه کل کمیک ترجمه شده نه یکی و واقعا از آقای محمد اسد پور تشکر میکنم که تنهایی شماره ی اول این کمیک زیبا رو ترجمه و ادیت کرد ;-) .
با سپاس :-)
نقل قول کردن
amin Hajati
#12 amin Hajati 1400-12-23 10:25
مقاله بسیار عالی بود عمو مختار
بنظرم گروه نگهبانان کهکشان یکی از برترین گروه های ابرقهرمانی تاریخ دنیای کمیک هست(بنظرم حتی از مردان ایکس هم بهترن) و خیلی خوشحالم همچین مقاله ای در سایت هستش. سپاس بیکران از شما عمو مختار.
فقط یک موضوع هستش که بنظرم بگم خوبه داخل شماره ی 8 دیگه کل کمیک ترجمه شده نه یکی و واقعا از آقای محمد اسد پور تشکر میکنم که تنهایی شماره ی اول این کمیک زیبا رو ترجمه و ادیت کرد ;-) .
با سپاس :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید