10 دستیار (sidekick) برتر کمیک های دی سی

10 دستیار (sidekick) برتر کمیک های دی سی

اینها ده شخصیت برتری هستند که به عنوان دستیار ابرقهرمانان معروف دی سی خدمت کرده اند.

مقدمه: اون قدیما در دهه 40 میلادی که ابرقهرمانان به تازگی حلق شده بودند (که بهش لقب دوران طلایی داده شده) تقریبا تمام قهرمانان محبوب دی سی یک دستیار نوجوان داشتند. اولین آنها هم دیک گریسون بود که آوریل 1940 و در شماره 38 کمیک Detective Comics خلق شد. دلیل خلقش هم این بود که خوانندگان بچه و نوجوان جذب داستان های بتمن بشوند. بیشتر هم نقش طنز و کمدی داشتند. اما بعد از دوران طلایی دوران دستیاران هم به اتمام رسید. ولی مساله اینه که دستیاران سابق به تدریج خودشون به قهرمانام مستقلی بدل گشتند و حتی جانشین مرشدهای خود شده اند. امروز به معرفی 10 ساید کیک برتر انتشارات دی سی میپردازیم.

ضمناً مقالات زیر را هم از دست ندهید:

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

 

10- جیسون تاد (Jason Todd)

 جیسون تاد (Jason Todd)

وقتی رابین اول (دیک گریسون)از بتمن جدا شد (به علت اختلافاتی که با بتمن داشت)،بتمن فرد دیگری به نام جیسون تاد را جیگزین او میکند و جیسون به دومین رابین تبدیل میشود.اریجین و شخصیت جیسون خیلی شبیه به دیک گریسون بود چون هردوشون از سیرک آمده بودند و پدر و مادرشون هم اکروبات باز بودند.بخاطر همین طرفدارها زیاد از جیسون تاد خوششون نیامد.بخاطر همین اریجین اون بعد از رویداد(Crisis on Infinite Earths)تغیر کرد.

بعد از این رویداد او به عنوان یک یتیم خیابانی سرگردان به تصویر کشیده میشود.کسی که تلاش میکرد چرخ های بت موبیل(ماشین بتمن)رو بدزدد.بعد بتمن او را در حین انجام این کار میبیند و از استعداد او شگفت زده میشود.بعد بتمن او را زیر بال و پر خود گرفته و او را اموزش میدهد و اینچنین او تبدیل به رابین دوم میشود.بعد از این تغیر باز هم هواداران زیاد روی خوشی به او نشان ندادند تا اینکه در سال 1988 در کمیک((Death in the Family توسط جوکر دزدیده شد.دی سی ان موقع از هواداران درخواست کرد که از طریق رای گیری،خودشون سرنوشت جیسون را رقم بزنند.ان موقع کسی زیاد از جیسون خوشش نمی امد بخاطر همین طرفداران به مرگ او رای دادند و جیسون در نتیجه ی انفجار بمب،کشته شد و بعدا در هیبت رد هوود به زندگی برگشت.همچنین مرگ جیسون بزرگترین شکست بتمن تلقی میشود.

 

9- استفانی براون (Stephanie Brown)

 استفانی براون (Stephanie Brown)

تنها شخصیتی که هم رابین بوده و هم بتگرل استفانی براون است.این شخصیت توسط چاک دیکسون و تام لایل در شماره ی 647 detective comic خلق شد. او دختر یکی از جنایتکاران شهر گاتهام به نام کلومستر(Cluemaster)است.کلومستر بعد از مدتی به گاتهام بازمیگردد تا زندگی خلافکارانه ی خود را از سر بگیرد،بخاطر همین استفانی به تبدیل به اسپویلر(Spoiler) میشود تا جلوی کارهای پدرش را بگیرد.

استفانی کار خود را به عنوان رابین وقتی شروع میکند که پدر تیم دریک(جک دریک)هویت مخفی او را به عنوان رابین میفهمد و او را مجبور به ترک زندگی ابر قهرمانی میکند.استفانی لباس رابین را میپوشد و بتمن را متقاعد میکند که به عنوان جایگزین موقت تیم،به او کمک کند.بعد از مدتی بتمن او را به علت سرپیچی از دستور مستقیم،اخراج میکند.چند سال پس از مرگ ظاهری او به دست بلک ماسک(Black Mask)،استفانی اول به عنوان اسپویلر و بعد به عنوان چهارمین بتگرل برمیگردد تا اینکه وقایع new52 اتفاق می افتد و باربارا گوردون به نقش اصلی خود یعنی بتگرل برگشته و استفانی به اسپویلر تبدیل میشود.

 

8- گارت (Garth) 

 گارت (Garth)

گارت یک آتلانتیسی است که از زندگی در دریا وحشت دارد و بخاطر همین ترس،از آتلانتیس تبعید میشود.آکوامن که فردی خوش قلب است به پیش او میرود و به او کمک میکند که بر ترس خود غلبه کند.در یکی از این روزها گارت به آکوامن در فرود آوردن یک هواپیما کمک میکند و در نتیجه این دو نفر باهم صمیمی میشوند.

وقتی گارت بر ترس خود غلبه کرد،آکوامن او را به آتلانتیس برگرداند.وقتی گارت به آتلانتیس برگشت از آکوامن خواست تا او را به عنوان دستیار خود انتخاب کند و آکوامن هم با خوشحالی قبول میکند.بعد از سال ها گارت به علت اختلاف و دعوا با آکوامن از او جدا میشود.درست است که گارت دعواهایی با آکوامن داشته ولی همیشه یار باوفای او میماند و به او در مواقع حساس کمک میکند.

 

7- دیمین وین  (Damian Wayne)

دیمین وین  (Damian Wayne)

دیمین وین پسر واقعی بتمن و تالیا الغول است.بتمن تا سال ها از وجود پسرش خبر نداشت تا اینکه تالیا،دیمین را به بروس نشان میدهد.(دیمین آن موقع ده سال داشت)دیمین قبل از اینکه با پدرش رو به رو شود توسط لیگ سایه آموزش دیده بود.درکل دیمین پسری بداخلاق و شیطون و جدی است(پسر باباش هست دیگه!).رابطه ی دیمین با پدرش خیلی پرتنش است زیرا دیمین آموزش دیده است تا دشمنانش را بکشد ولی پدرش،بتمن مخالف کشتن است.ولی خوشبختانه دیمین سعی دارد پدرش را تحت تاثیر قرار دهد بخاطر همین از قانون پدرش یعنی نکشتن پیروی میکند.

دیمین بلافاصله تبدیل به رابین چهارم نشد.آن موقع تیم دریک نقش رابین را در اختیار داشت و به بتمن کمک میکرد تا اینکه بروس وین به دست دارک ساید کشته میشود.در نتیجه تیم دریک نام رابین قرمز(red robin)را برای خود برگزیده و تنها با جرم و جنایت مبارزه میکند.خلاصه،بعد از کشته شدن بروس، دیک گریسون(رابین اول)جای بروس را به عنوان بتمن میگرد و آن جا دیمین تبدیل به رابین چهارم میشود و بعد از زنده شدن بروس وین،او بازهم به نقش خود به عنوان رابین ادامه میدهد.

 

6- روی هارپر  (Roy Harper)

روی هارپر  (Roy Harper)

روی هارپر یکی از اعضای اصلی گروه تیتان های نوجوان و یکی از بهترین کمانداران کمیک های دی سی است.او قبل از اینکه تبدیل به یک قهرمان شود و کمان بدست گیرد با پدرش زندگی میکرد.متاسفانه پدرش در آتش سوزی جنگل و برای نجات یکی از افراد قبیله ناواجو( Navajo tribe)جان خود را از دست میدهد.آن قبیله برای تشکر و قدردانی از او،پسرش را به قبیله راه میدهند و او را آموزش میدهند تا اینکه روزی استعداد خود را در تیراندازی نشان میدهد.در نتیجه کمان شجاع(Brave Bow) به او آموزش تیراندازی میدهد.بعد از اینکه آموزش هایش تمام میشود به شهرش برمیگردد و در انجا به گرین اروو در یک دزدی کمک میکند در نتیجه گرین اروو به روی علاقه پیدا کرده و او را به شیوه ی خودش آموزش میدهد و او تبدیل به دستیار گرین اروو میشود.

روی به مدت 15 سال دستیار گرین اروو باقی میماند تا اینکه به هروئین معتاد میشود.وقتی گرین اروو بوسیله ی گرین لنترن از این موضوع باخبر میشود،روی را از دستیاری خود کنار میگذارد.روی بعد از این که از گرین اروو جدا میشود،مواد را ترک کرده و هویت کمان قرمر(red arrow)را برای خود برمیگزیند و تنها به مبارزه با جرم و جنایت میپردازد.

 

5- کاساندرا کین (Cassandra Cain) 

کاساندرا کین (Cassandra Cain)

کاساندرا کین سومین بتگرل است.کاساندرا دختر دو تا از کشنده ترین قاتل جهان یه نام های دیوید کین(David Cain) و لیدی شیوا(Lady Shiva)است.کاساندرا از بچگی آموزش دیده بود تا بجنگد و بکشد و تصور میشد که در آینده به یکی از بادیگاردهای ریش الغول تبدیل شود.او همچنین از صحبت و ارتباط با دیگر انسان ها محروم شده بود چون پدر و مادرش تمام وقت،او را آموزش میدادند بخاطر همین او صامت و بی سواد است و روابط اجتماعی بسیار محدودی دارد.

وقتی کاساندرا هشت ساله شد،پدرش تصمیم گرفت که او را آزمایش کند.کاساندرا باید جان یک فرد را میگرفت و او را در حال مرگ تماشا و حرکاتش را پیش بینی میکرد.او این کار را انجام میدهد ولی از انجام این کار پشیمان و وحشت زده میشود بخاطر همین 9 سال بعد زندگی اش را در خیابان های شهر گاتهام می گذراند تا اینکه با باربارا گوردن آشنا می شد.باربارا او را زیر بال و پر خود میگیرد.بعد بتمن کاساندرا را از باربارا گرفته و او را آموزش میدهد تا به فرد بهتری تبدیل شود.در نتیجه کاساندرا تبدیل به سومین بتگرل میشود.

 

4- تیم دریک (Tim Drake) 

تیم دریک (Tim Drake)

تیم دریک وقتی نه سالش بود توسط بتمن به عنوان رابین سوم انتخاب شد.او کسی است که توانست هویت بتمن و رابین را از روی حرکات آکروباتیک دیک گریسون(رابین اول)بفهمد.او همچنین فهمید دیک گریسون رابین اول و جیسون تاد رابین دوم بوده است و ناراحتی بتمن بخاطر از دست دادن جیسون بوده است در نتیجه تصمیم میگیرد که به بتمن کمک کند و تبدیل به رابین سوم شود.

او بعد از تعقیب نایتوینگ(دیک گریسون) و پیدا کردن محل بت کیو(batcave)توانایی های خود را به بروس وین و دیک گریسون نشان میدهد و از بتمن درخواست میکند که او را به عنوان رابین برگزیند ولی بتمن بعد از تجربه ی تلخ مرگ جیسون تاد حاضر نیست کس دیگری را به عنوان رابین برگزیند.ولی تیم ناامید نمیشود در نتیجه یک روز به همراه آلفرد،بتمن و نایتوینگ را از دست رس چهره(Clayface)نجات میدهد.در نهایت بروس وین قبول میکند که که او را تمرین دهد و به عنوان رابین سوم برگزیند ولی مدت زمان آموزش تیم بیشتر از هر رابین دیگری بود چون بروس وین نمیخواست اتفاقی که برای جیسون تاد افتاده بود برای تیم دریک بیفتد.او بعدها بعد از مرگ بتمن(البته دوباره زنده شد)هویت رابین قرمز(red robin)را برای خود برگزیده و تنها با جرم و جنایت میکند.

 

 3- باربارا گوردون  (Barbara Gordon)

 باربارا گوردون  (Barbara Gordon)

دومین و محبوب ترین بتگرل ما کسی نیست جز باربارا گوردون.او دختر رئیس پلیس گاتهام جیم گوردون است و اولین حضور او به سریال تلویزیونی دهه ی 60 بتمن برمیگردد.حالا چرا توی سریال؟خوب بزارید براتون بگم.وقتی نویسنده ی کمیک های بتمن خواست بتگرل را خلق کند،زیاد مطمئن نبود که این شخصیت با استقبال هواداران روبه رو خواهد شد یا نه؟بخاطر همین اول در سریال او را نشان دادن که با استقبال هواداران روبه رو شد و در نتیجه بتگرل(باربارا گوردن)خلق شد.

او تا سال ها در قالب بتگرل به بتمن کمک کرد تا اینکه توسط جوکر در کمیک جوک کشنده(killing joke) فلج شد.او بعد از فلج شدن تبدیل به اوراکل تبدیل میشود و به بتمن و نایتوینگ کمک میکند و همچنین رهبری گروه پرندگان شکاری(Birds of Prey) نیز به عهده میگیرد تا این که در سال 2011 و بعد از وقایع فلشپویتflashpoint)) و new52 توانایی راه رفتن را بدست آورد و دوباره به بتگرل تبدیل می شد.

 

2- والی وست (Wally West) 

والی وست (Wally West)

والی قبل از این که تبدیل به بچه فلش(kid flash)شود،رئیس و تنها عضو باشگاه طرفداران فلش بود و در 10 سالگی به همراه خاله اش ایریس الن(الان زن فلش است) به دیدن فلش میرود چون آن موقع ایریس روابط نزدیکی با فلش داشت.وقتی والی به دیدن فلش در یک آزمایشگاه میرود،مورد اصابت یک صاعقه قرار گرفته و مانند فلش دارای قدرت سرعت بینهایت میشود.

فلش به والی میگوید که باید هویت مخفی داشته باشد و هیچ وقت هویت مخفی اش را برملا نکند.بعد فلش به والی یک لباس قهرمانی میدهد و او را آموزش میدهد تا بتواند از قدرت هایش در راه خوب استفاده کند.بعد از مدتی رابطه ی والی و بری صمیمی میشود و نوعی و رابطه ی پدری پسری بین آنها شکل میگرد.(پدر و مادر والی زیاد با پسرشون رابطه ی خوبی نداشتند).والی همچنین یکی از اعضای اصلی تیتان های نوجوان است و تا زمان مرگ بری الن عضو این گروه ماند.همان طور که گفتم بری الن در رویدادCrisis on Infinite Earths کشته میشود و والی برای اینکه میراث فلش زنده بماند جای او را میگرد.والی به مدت بیست سال جانشین بری میشود وبعد از زنده شدن بری الن همچنان با اسم فلش به کارهای قهرمانی ادامه میدهد.

 

1- ریچارد دیک گریسون (Richard Grayson) 

ریچارد دیک گریسون (Richard Grayson)

موسس گروه تیتان های نوجوان،اولین رابین و فرزند خوانده ی بروس وین و اولین دستیار تاریخ کمیک کسی نیست جز دیک گریسون.او با اختلاف نمادین ترین دستیار دنیای کمیک است و بهترین ژیمناستیک کاردنیای دی سی و جذاب ترین مرد تاریخ کمیک میباشد و هواداران او را مثل بت میپرستند.همان طور که میدانیم دیک گریسون برای اولین بار در شماره ی 38 کمیک های کاراگاهی(detective comic)معرفی شد.او به همراه پدر و مادرش در سیرک،آکروبات بازی میکرد و چون بهترین اکروبات بازهای جهان بودند به گریسون های پرنده(flying graysons)مشهور شده بودند.روزی مردی می آید و به خاطر صدمه نزدن به آن ها پول میخواهد ولی آنها زیربار حرف زور نرفته و به آن مرد پول نمیدهند در نتیجه آن مرد بخاطر انتقام از آنها،طنابی که با آن اکروبات بازی میکردند را پاره میکند و موقع اجرا،طناب ها پاره شده و پدر و مادر دیک،جلوی چشمانش کشته میشوند. خوشبختانه بروس وین جزو تماشاگران ان نمایش بوده است.بروس که با دیک احساس همدردی میکرده،تصمیم میگیرد که او را به فرزند خواندگی قبول کند.دیک نیز مانند بچگی بروس وین خواستار انتقام از ان مردی بود که خانواده اش را به قتل رسانده بود بخاطرهمین بروس وین هویت مخفی خود را به دیک میگوید و او را آموزش میدهد تا آن مرد را به دستان سرنوشت بگذارد.دیک از 8 سالگی تا 18 سالگی به عنوان رابین دستیار بتمن بود ولی به علت اختلاف نظراتی که با بتمن داشت از او جدا شده و نام نایتوینگ(nightwing) را برای خود برمیگزیند.او تا به حال دوبار برای مدتی به جای بروس وین،بتمن شده است.بروس همچنین او را مثل پسر خود دوست میدارد چون دیک کسی بود که او را از تنهایی بیرون آورد.خلاصه او بعد از اینکه به نایتوینگ تبدیل میشد به شهر خواهر گاتهام،یعنی بلادهیون رفته و آنجا به مبارزه با جرم و جنایت میپردازد.

 

امیر حسین سخائی

nightspider

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که به ابرقهرمانان از سوی دستیاران خودشان خیانت شد!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

nightspider
#1 nightspider 1396-06-04 00:06
فقط یه چیزی رو توضیح بدم چون میدونم میپرسید.
باربارا گوردون اولین بتگرل نیست بلکه دومین است.
اولین بتگرل بتی کین است که دستیار بت وومن بود.
پس به ترتیب:بتی کین،باربارا گوردون،کاساندرا کین و استفانی بروان بتگرل های دنیای دی سی هستند.
نقل قول کردن
amazing barbod
#2 amazing barbod 1396-06-04 01:41
ممنون بابت این مقاله خوب.همیشه رابین ها رو دوست داشتم مخصوصا جیسون و دیک رو.البته جیسون رو در قالب رد هود خیلی بیشتر دوست دارم چون کارش با تفنگ و چاقو خیلی خوبه.کلا من شخصیت هایی مثل ددپول،ردهود و پانیشر که با سلاح کار میکنند رو خیلی دوست دارم.
در ضمن در کارتون batman:bad blood هم دیک جای بتمن رو گرفت ولی زن خفاشی بو برد و ماجرا شروع شد!دیمین هم تو اون کارتون جذاب بود.
نقل قول کردن
ghost_venom
#3 ghost_venom 1396-06-04 01:47
مقاله خیلی زیبایی بود ;-)
نقل قول کردن
Hossein sbn
#4 Hossein sbn 1396-06-04 05:33
ممنون جناب سخایی، مقاله ی جالب و جامعی نوشتید. فقط ای کاش بیشتر روی شخصیت پردازی و داستان های تاثیرگذار و مهم تاکید می کردید. در هر صورت مقاله ی خوبی بود.
نقل قول کردن
spider-man
#5 spider-man 1396-06-04 11:26
معذرت میخوام بروس وین چجوری زنده می شود.
نقل قول کردن
nightspider
#6 nightspider 1396-06-04 12:41
به نقل از spider-man:
معذرت میخوام بروس وین چجوری زنده می شود.

بتمن در رویداد Final Crisis بوسیله ی دارک ساید کشته شد(بوسیله ی لیزر چشم دارک ساید)و بعد از این برخورد لیزر فقط استخوان های بتمن باقی ماند.بقیه ی اعضای لیگ عدالت فکر میکردن که او مرده ولی این طور نبود.
درواقع بروس وین به گذشته فرستاده شده بود.او باید از همه ی زمان ها عبور میکرد تا به زمانه ی خودش برسد.
بروس به دوران نوار و انسان های اولیه و ... سفر کرد و حتی یجورایی پایان دنیا هم دید.ولی بالاخره توانست به زمان خودش برگردد و دوباره لباس بتمن را بپوشد.
نقل قول کردن
spidey noir
#7 spidey noir 1396-06-04 14:09
  • وای!!بسیار ممنون اقایnight spiderمقاله بسیار خوبی بود.تنها چیزی که از همون اول از این مقاله متوجه شدم این بود که بتمن بیشترین دستیار هارو داشته.
نقل قول کردن
m.k.t
#8 m.k.t 1396-06-04 14:12
یعنی هیچی بتمن یه تنه همه رو گرفته یه دستیاران برای دیگران نذاشته
نقل قول کردن
Shadow-man
#9 Shadow-man 1396-06-04 14:43
ماشالا بتمن ! چقدر این بشر دستیار دوست داره
لقب "دستیار باز" واقعا برازنده شه! (میخواستم بگم "بچه ..." ولی گفتم شاید بعضی ها خوششون نیاد :lol: )
نقل قول کردن
nightspider
#10 nightspider 1396-06-04 14:58
کلا رابین ها خیلی توی کمیک های دی سی معروف هستند گروه هایی که از این دستیاران ساخته شده است هم خیلی معروف است مثل تیتان های نوجوان و تیتان ها و حتی سریال هایی که از روی این شخصیت ها می زنند هم عالی و پر طرفدار است مثل سریال عدالت جویان جوان(young justice)و سر آمد همه ی این دستیار ها دیک گریسون هست و اگر هم ببینید توی همه ی انیمیشن هی بتمن حضور داشته و کمیک هاش هم جزو بهترین و پرفروش ترین های دی سی است و حتی بخاطر همین معروفیت میخوان فیلم نایت وینگ هم بسازن و تازه به سریال تیتان های نوجوان هم که جدیدا میخوان بسازن هم اشاره نمیکنم.
نقل قول کردن
Shadow-man
#11 Shadow-man 1396-06-04 15:00
ببخشید اسپمه ولی چند روز پیش تو سایت تاینی موویز دیدم لینک دانلود انیمیشن بتمن و هارلی کویین رو گذاشته
نقل قول کردن
nightspider
#12 nightspider 1396-06-04 15:21
به نقل از Shadow man:
ببخشید اسپمه ولی چند روز پیش تو سایت تاینی موویز دیدم لینک دانلود انیمیشن بتمن و هارلی کویین رو گذاشته

آره تقریبا یه هفته و نیمی میشه که امده بیرون.
من که گرفتم و دیدم خوب بود و فقط خنده دار بود و روی کمدی فیلم و محبوبیت هارلی کوین و نایتوینگ مانور میداد.
ولی انتظار بالایی از این فیلم نداشته باش چون فقط برای پول درآوردن اینو ساختن و همان طور که بالا گفتم بیشتر روی محبوبیت هارلی کویین و نایتوینگ مانور میدن چون خیلی طرفدار دارن.
نقل قول کردن
spidey noir
#13 spidey noir 1396-06-04 16:52
به نقل از nightspider:
کلا رابین ها خیلی توی کمیک های دی سی معروف هستند گروه هایی که از این دستیاران ساخته شده است هم خیلی معروف است مثل تیتان های نوجوان و تیتان ها و حتی سریال هایی که از روی این شخصیت ها می زنند هم عالی و پر طرفدار است مثل سریال عدالت جویان جوان(young justice)و سر آمد همه ی این دستیار ها دیک گریسون هست و اگر هم ببینید توی همه ی انیمیشن هی بتمن حضور داشته و کمیک هاش هم جزو بهترین و پرفروش ترین های دی سی است و حتی بخاطر همین معروفیت میخوان فیلم نایت وینگ هم بسازن و تازه به سریال تیتان های نوجوان هم که جدیدا میخوان بسازن هم اشاره نمیکنم.

اره.واقعا کارتون هایی که از روی رابین و تیتان ها می سازند واقعا عالیه.من که بیشتر از همه رابین توی سریالteen titans goرو دوست داشتم.خیلی باحاله!!! :lol: :D
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#14 amiralispiderman1 1396-06-05 05:44
به نقل از nightspider:
به نقل از Shadow man:
ببخشید اسپمه ولی چند روز پیش تو سایت تاینی موویز دیدم لینک دانلود انیمیشن بتمن و هارلی کویین رو گذاشته

آره تقریبا یه هفته و نیمی میشه که امده بیرون.
من که گرفتم و دیدم خوب بود و فقط خنده دار بود و روی کمدی فیلم و محبوبیت هارلی کوین و نایتوینگ مانور میداد.
ولی انتظار بالایی از این فیلم نداشته باش چون فقط برای پول درآوردن اینو ساختن و همان طور که بالا گفتم بیشتر روی محبوبیت هارلی کویین و نایتوینگ مانور میدن چون خیلی طرفدار دارن.


منم داشتم نسخه ی دوبلشو میدیم انیمیشن خوبی بود
راستی اقا کسی نقدش نمیکنه
نقل قول کردن
Unknown
#15 Unknown 1396-06-06 00:03
خیلی ممنون بابت مقاله
ولی من ی سوال داشتم؟ :o راسته که میگن starfire همسر دیک گریسون است؟
نقل قول کردن
nightspider
#16 nightspider 1396-06-06 01:17
به نقل از Unknown:
خیلی ممنون بابت مقاله
ولی من ی سوال داشتم؟ :o راسته که میگن starfire همسر دیک گریسون است؟

رابطه ی این دوتا از کمیک های تیتان های نوجوان شروع شد و تا مدت ها ادامه داشت و باید بگم که قرار بود ازدواج کنند ولی موقعی که میخواستند بله را بگن ریون مراسم رو قطع و خراب میکند.
در نتیجه این دو باهم ازدواج نکردند.ولی میخواستند بکنند ولی نشد دیگه.
ولی در یکی از دنیاهای دیگه باهم ازدواج کردند و یه دختر به اسم nightstar دارند.
ولی در دنیای اصلی دی سی با هم ازدواج نکردند.
نقل قول کردن
adel.spider
#17 adel.spider 1396-06-06 21:28
با سلام
خسته نباشین بابت مقاله بی نهایت عالی بود
دستتون درد نکنه
راستش وقتی تیتر مقاله رو خوندم با خودم گفتم حتما با اسم وانگ هم رو به رو میشم ولی نشدم. :-)
ولی خیلی مقاله قشنگ و خوبی بود خسته نباشین ادامه بدین بازم منتظریم واسه مقاله های بعدیتون ;-)
نقل قول کردن
mahsa520
#18 mahsa520 1396-06-06 21:38
به نقل از adel.spider:

راستش وقتی تیتر مقاله رو خوندم با خودم گفتم حتما با اسم وانگ هم رو به رو میشم ولی نشدم. :-)

وانگ؟ :o وانگ مگه مال مارول نیست؟ این مقاله در مورد ساید کیک های دی سیه !
نقل قول کردن
spider parker
#19 spider parker 1396-06-06 22:12
خسته نباشید جناب سخائی ، مقاله جامع و کاملی بود ... ;-) 8)
من فقط کاساندرا کین و گارث رو نمیشناختم که به لطف این مقاله باهاشون آشنا شدم ...
راستی یه سوالی دارم ، دیک سر چه موضوعی با بروس اختلاف نظر داشته ؟
من قبلا در انیمیشن The New Batman Adventures دیدم که دیک گریسون احساس میکرد بتمن بیش از حد از خودش خشونت بروز میده یا یه همچین چیزی ، بخاطر همین گذاشتو رفت :o :-?
نقل قول کردن
nightspider
#20 nightspider 1396-06-06 22:19
به نقل از mahsa520:
به نقل از adel.spider:

راستش وقتی تیتر مقاله رو خوندم با خودم گفتم حتما با اسم وانگ هم رو به رو میشم ولی نشدم. :-)

وانگ؟ :o وانگ مگه مال مارول نیست؟ این مقاله در مورد ساید کیک های دی سیه !

همان طور که دوستمون گفت وانگ ماله مارول است.
ولی نگران نباش من ماله دستیار های مارول هم نوشتم.بزودی توی سایت قرار میگیره.
نقل قول کردن
nightspider
#21 nightspider 1396-06-06 22:40
به نقل از spider parker:
خسته نباشید جناب سخائی ، مقاله جامع و کاملی بود ... ;-) 8)
من فقط کاساندرا کین و گارث رو نمیشناختم که به لطف این مقاله باهاشون آشنا شدم ...
راستی یه سوالی دارم ، دیک سر چه موضوعی با بروس اختلاف نظر داشته ؟
من قبلا در انیمیشن The New Batman Adventures دیدم که دیک گریسون احساس میکرد بتمن بیش از حد از خودش خشونت بروز میده یا یه همچین چیزی ، بخاطر همین گذاشتو رفت :o :-?

جدایی دیک از بتمن دوتا دلیل داشت.
1-دیک بخاطر اینکه رهبر و موسس گروه تیتان های نوجوان بود بیشتر وقتش صرف تیتان های نوجوان میکرد و زیاد به کمک بتمن نمی رفت ولی این دلیل اصلی جدایی شون نیست.
2-دیک موقعی از بتمن جدا شده بود که به سن 18 سالگی رسیده بود و فرد بالغ حساب میشد و آن موقع با شیوه های بتمن در مبارزه با جرم و جنایت مخالف بود پس تصمیم میگیرد که از او جدا شود چون نمیخواست یک روز چشمش را باز کنه و ببینه تبدیل به بتمن شده.
کلا دیک گریسون نمیخواد بتمن باشه چون میدونه اگه لباس بتمن را بپوشه باید مثل بتمن رفتار کنه و او اصلا این کار را دوست ندارد ولی مجبور میشه دوبار لباس بتمن را بپوشه چون بالاخره یکی باید میراث بتمن را حفظ کنه و کسی جز دیک گریسون نمی تواند این کار را انجام دهد چون دیمین کوچیک است،تیم دریک مهارت های دیک گریسون را ندار و جسیون هم قاتل است پس فعلا تنها کسی که میتونه جای بتمن را بگیر دیک گریسون است.

این کمیک بعد از کشته شدن بروس وین رخ میده و نشون میده که دیک مجبوره که بتمن بشه ولی اصلا دوست نداره و حتی اطرافیانش بهش میگن که دقیقا مثل خود بتمن شده
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#22 Spidey Reigns 1396-06-06 23:22
مرسی بابت مقاله...
خدایی شخصیت پردازی دیک عالیه....
نظرات هم نشون میده که خیلی خوششون میاد از این شخصیت...
به نظرم اگه خیلی دوست دارین، راجع بهش اطلاعات کسب کنین، nightwing new 52 رو بخونین و بعد هم nightwing rebirth
من خودم نایتوینگ نیو 52 رو فقط آرک اول رو خوندم که 7 شماره ـس ولی باید به جرئت بگم داستانش خیلی فوق العاده ـس....
توش خبیث خفنی به نام سایکو رو معرفی میکنه...
ریبرث رو هم حدودا ده شماره ای ازش خوندم...
اینم واقعا خوبه...
کلی شخصیت مکمل جدید و جورواجور ریخته تو کمیکای نایتوینگ...
تو این شخصیتای جدید، من از raptor خیلی خوشم میاد...
نقل قول کردن
adel.spider
#23 adel.spider 1396-06-07 12:57
به نقل از nightspider:
به نقل از mahsa520:
به نقل از adel.spider:

راستش وقتی تیتر مقاله رو خوندم با خودم گفتم حتما با اسم وانگ هم رو به رو میشم ولی نشدم. :-)

وانگ؟ :o وانگ مگه مال مارول نیست؟ این مقاله در مورد ساید کیک های دی سیه !

همان طور که دوستمون گفت وانگ ماله مارول است.
ولی نگران نباش من ماله دستیار های مارول هم نوشتم.بزودی توی سایت قرار میگیره.

آخخخ ببخشید دی سی رو ندیدم...
خیلی منتظر اون مقاله هستم...
نقل قول کردن
Fire storm
#24 Fire storm 1396-06-23 12:56
ممنون از مقاله عالی بود .
ولی به نظرم باید اسم مقاله رو میزاشتی (ده دستیار بتمن).
بجز‌ روی و کید فلش و گارت همه دستیار های بتمن بودن :eek:
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#25 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-25 12:14
به نقل از nightspider:
به نقل از spider-man:
معذرت میخوام بروس وین چجوری زنده می شود.

بتمن در رویداد Final Crisis بوسیله ی دارک ساید کشته شد(بوسیله ی لیزر چشم دارک ساید)و بعد از این برخورد لیزر فقط استخوان های بتمن باقی ماند.بقیه ی اعضای لیگ عدالت فکر میکردن که او مرده ولی این طور نبود.
درواقع بروس وین به گذشته فرستاده شده بود.او باید از همه ی زمان ها عبور میکرد تا به زمانه ی خودش برسد.
بروس به دوران نوار و انسان های اولیه و ... سفر کرد و حتی یجورایی پایان دنیا هم دید.ولی بالاخره توانست به زمان خودش برگردد و دوباره لباس بتمن را بپوشد.


ولی جدی اگه بتمن میمرد خیلی بهتر بود ، نمیگم بتمن شخصیت بدیه اتفاقا من خودم فن ایشونم ولی خب الان بروس وین گند زده به همه چی آماده انجام هر کاریه بابا خسته شدیم . تمام ویلن ها هم که قدیمی هستن و بتمنم آمادست تا دمار از روزگارشون در بیاره ، بعد زنده موندنشم هم خیلی الکی حداقل یه دستگاهی رو استفاده میکرد بره به گذشته نه که همینجوری پرت شه . اگر هم ایشون به درگاه الهی می پیوستن که نمی پیوندن ( به خاطر نامیرایی ) کلی میشد داستان خفن با ساید کیک ها درست کرد . الانم چون نویسنده ها بعضی هاشون ایده خواصی ندارن این بتمنو قاتل کردن که کلا شخصیت پردازی رو خراب میکنه مگه بتمن الیور کویینه آخه ، اگر بتمن بره داستان های لیگ عدالت پیشرفت عظیمی میکنه .

با تشکر از آقای سخائیبه نقل از Fire storm:
ممنون از مقاله عالی بود .
ولی به نظرم باید اسم مقاله رو میزاشتی (ده دستیار بتمن).
بجز‌ روی و کید فلش و گارت همه دستیار های بتمن بودن :eek:


واقعا . کلا دستیارای بتمن رو من که شمردم ۲۱ تا شد تازه منهای خانواده بتمن که با اونا یه ۳۰ ۴۰ تایی میشه .
دیک گریسون ، باربارا گوردن ، جیسون تاد ، تیم دریک ، دیمین وین ، سیگنال ، بت وینگ پسر فاکس ، بت وینگ اون سرباز آمریکایی آفریقاییه دیوید زاویمبه ، کاساندرا کین ، عزرائیل یا جین پاول ولی ، گاتهام بوی ، گاتهام گرل ، کری کلی ، استفانی براون ، بت وومن کاترین کین ، آیس اگه حساب شه ،آلفرد ، کمیسر گوردون ، کلاون هانتر ( جدیدا اومده ) ، هلنا برتینلی ( هانترس ) ، بلو برد و بتی کین آخیش تموم شدن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45